Is zo'n boomer direct na vaccinatie beschermd eigenlijk? Las ergens dat er waarschijnlijk meerdere dosissen met een interval nodig zijn om iemand resistent te maken. Dan gaat het meteen weer een stuk langer duren allemaalquote:Op maandag 9 november 2020 13:02 schreef WheeledWarrior het volgende: [..] Het merendeel van Nederland hoeft ook helemaal niet gevaccineerd te worden om effect te bewerkstelligen.
28 dagen volgens dat artikelquote:Op maandag 9 november 2020 13:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Is zo'n boomer direct na vaccinatie beschermd eigenlijk? Las ergens dat er waarschijnlijk meerdere dosissen met een interval nodig zijn om iemand resistent te maken. Dan gaat het meteen weer een stuk langer duren allemaal
quote:The two-dose vaccine was found to be more than 90% effective at seven days after the second dose, Pfizer said, meaning that subjects were protected four weeks after their first shot.
quote:Op maandag 9 november 2020 13:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Is zo'n boomer direct na vaccinatie beschermd eigenlijk?
Ik krijg eerlijk gezegd liever Covid dan dat ik mijn rug breek.quote:Op maandag 9 november 2020 13:05 schreef Noek het volgende:
[..]
Nee, denk gewoon te pletter en dood of iig met een gebroken rug.
Covid is erger, denk ik dan maar.
Alles staat of valt gewoon met hoeveel mensen er met corona in het ziekenhuis belanden. Als die aantallen behapbaar blijven is het verder niet interessant in welke mate een individu een x percentage beter beschermd is na een vaccinatie.quote:Op maandag 9 november 2020 13:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Is zo'n boomer direct na vaccinatie beschermd eigenlijk? Las ergens dat er waarschijnlijk meerdere dosissen met een interval nodig zijn om iemand resistent te maken. Dan gaat het meteen weer een stuk langer duren allemaal
En dit is ook goed nieuws voor andere vaccins, dit is een goede indicatie dat vaccins goed kunnen werken!quote:A vaccine against Covid-19 is in sight, with the announcement of the first interim results in large-scale trials showing the Pfizer/BioNTech candidate is 90% effective, according to the manufacturers, whose analysis shows a much better performance than most experts had hoped for.
...
Speedy licensing could mean the first doses in healthcare workers by the end of the year.
Hierbij het hele artikel. Zelf nog niet gelezen, kreeg alleen pushbericht.quote:Op maandag 9 november 2020 13:04 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Wel met de specificatie: "and developed at least one symptom" (kan de rest van het artikel niet lezen).
Ik dacht dat bij één van de vaccins bij tests op apen was gebleken dat ze niet ziek werden, maar wel besmet raakten en evenveel virussen in hun neus hadden. Dan is het mogelijk dat ze het virus nog steeds kunnen verspreiden.
quote:A vaccine developed by Pfizer Inc. PFE 0.03% and partner BioNTech SE proved better than expected at protecting people from Covid-19 in a pivotal study, a milestone in the hunt for shots that can stop the global pandemic.
The vaccine proved to be more than 90% effective in the first 94 subjects who were infected by the new coronavirus and developed at least one symptom, the companies said Monday.
The positive, though incomplete, results bring the vaccine a big step closer to getting cleared for widespread use.
Pfizer said it is on track to ask health regulators for permission to sell the shot before the end of this month, if pending data indicate the vaccine is safe.
The timetable suggests the vaccine could go into distribution this month or next, though U.S. health regulators have indicated they will take some time to conduct their review.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
Dat kan in elk geval in theorie dus redelijk vlot gaan.quote:
Als vaccin inderdaad december/januari komt (en werkt) dan zou het tegen de zomer al redelijk normaal moeten zijn en eind 2021 helemaal normaal.quote:Op maandag 9 november 2020 13:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat kan in elk geval in theorie dus redelijk vlot gaan.
Ben echt zo benieuwd hoe we over pak en beet een jaar voor staan, hopelijk kunnen we het meeste van de huidige maatregelen dan achter ons laten .
Klinkt zeer goedquote:Op maandag 9 november 2020 13:12 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Hier ook maar posten, licht aan het einde van de tunnel!!!![]()
![]()
![]()
https://www.theguardian.com/world/2020/nov/09/covid-19-vaccine-candidate-effective-pfizer-biontech
[..]
En dit is ook goed nieuws voor andere vaccins, dit is een goede indicatie dat vaccins goed kunnen werken!
Klopt maar die percentages weten we bij benadering inmiddels, er was in de zomer hoop op een mildere variant en/of ouderen die zichzelf beter beschermen uiteindelijk is dat ijdele hoop gebleken tijdens deze tweede golf. Zelfde percentage als in het voorjaar komt in de ziekenhuizen terecht en ca 1 op de 10 komt te overlijden.quote:Op maandag 9 november 2020 13:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Alles staat of valt gewoon met hoeveel mensen er met corona in het ziekenhuis belanden. Als die aantallen behapbaar blijven is het verder niet interessant in welke mate een individu een x percentage beter beschermd is na een vaccinatie.
Er zullen nog wel een flinke tijd mensen voor corona zorg nodig hebben, maar als dat binnen de perken blijft kan de rest van de samenleving gewoon verder.
Zou echt geweldig zijn, al vrees ik wel een hyperinflatie op zaken die nu niet kunnen, dus onbetaalbare vakanties en bizarre prijzen voor concertkaartjes.quote:Op maandag 9 november 2020 13:15 schreef Kyran het volgende:
Als je tussen de regels door leest snap je ook meteen waarom het nu wel snel kan gaan met het ontwikkelen van zo'n vaccin. Er lopen aardig wat dingen tegelijk.
Normaal gesproken moet ieder detail van zo'n onderzoek al duidelijk zijn en nu zijn ze tijdens het onderzoek zelf aan het uitvogelen hoe ze het het beste kunnen aanpakken.
[..]
Als vaccin inderdaad december/januari komt (en werkt) dan zou het tegen de zomer al redelijk normaal moeten zijn en eind 2021 helemaal normaal.
Het positieve eraan was dat we natuurlijk niet meer de 1000+ op de IC gehad hebben, en het aantal overleden mensen een lager was dan in de 1e golf, het heeft er dus ook schijn van dat de golven steeds kleiner worden.quote:Op maandag 9 november 2020 13:19 schreef Elan het volgende:
[..]
Klopt maar die percentages weten we bij benadering inmiddels, er was in de zomer hoop op een mildere variant en/of ouderen die zichzelf beter beschermen uiteindelijk is dat ijdele hoop gebleken tijdens deze tweede golf. Zelfde percentage als in het voorjaar komt in de ziekenhuizen terecht en ca 1 op de 10 komt te overlijden.
Daarom lekker al mijn festivalkaartjes gehouden, gaat een grote run op ontstaan als straks alles weer kan. Het stomme is, voelt nu als nieuw geld, alsof ik "gratis" naar lowlands kan volgend jaarquote:Op maandag 9 november 2020 13:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Zou echt geweldig zijn, al vrees ik wel een hyperinflatie op zaken die nu niet kunnen, dus onbetaalbare vakanties en bizarre prijzen voor concertkaartjes.
Gelukkig heb ik nog voor duizenden euro's aan vouchers, maarja wie niet
Geweldige partypooperquote:Op maandag 9 november 2020 13:20 schreef Bosbeetle het volgende:
Allemaal vaccineren en dan in de zomer allemaal aan de deense nertsvariant bezwijken
quote:Op maandag 9 november 2020 13:12 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Hier ook maar posten, licht aan het einde van de tunnel!!!![]()
![]()
![]()
https://www.theguardian.com/world/2020/nov/09/covid-19-vaccine-candidate-effective-pfizer-biontech
[..]
En dit is ook goed nieuws voor andere vaccins, dit is een goede indicatie dat vaccins goed kunnen werken!
Ik heb ze ook allemaal gehouden, een klein kapitaal is het wel jaquote:Op maandag 9 november 2020 13:22 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Daarom lekker al mijn festivalkaartjes gehouden, gaat een grote run op ontstaan als straks alles weer kan. Het stomme is, voelt nu als nieuw geld, alsof ik "gratis" naar lowlands kan volgend jaar.
Idem, eigenlijk is het ook gratis geld als jij tenminste elk jaar naar die festivals gaatquote:Op maandag 9 november 2020 13:22 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Daarom lekker al mijn festivalkaartjes gehouden, gaat een grote run op ontstaan als straks alles weer kan. Het stomme is, voelt nu als nieuw geld, alsof ik "gratis" naar lowlands kan volgend jaar.
Ja ik hoop ook op een elfstedentocht, zonder publiek en onder de huidige maatregelen ook zonder schaatsers.quote:
Mooi, dan hoef je nog maar een paar duizend euro bij te betalen.quote:Op maandag 9 november 2020 13:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Zou echt geweldig zijn, al vrees ik wel een hyperinflatie op zaken die nu niet kunnen, dus onbetaalbare vakanties en bizarre prijzen voor concertkaartjes.
Gelukkig heb ik nog voor duizenden euro's aan vouchers, maarja wie niet
Alle potentiële slachtoffers zijn straks opquote:Op maandag 9 november 2020 13:21 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het positieve eraan was dat we natuurlijk niet meer de 1000+ op de IC gehad hebben, en het aantal overleden mensen een lager was dan in de 1e golf, het heeft er dus ook schijn van dat de golven steeds kleiner worden.
Voor Pfizer zal wel America First gelden dus duurt nog wel even tenzij Janssen ook snel met iets komtquote:Op maandag 9 november 2020 13:20 schreef Bosbeetle het volgende:
Allemaal vaccineren en dan in de zomer allemaal aan de deense nertsvariant bezwijken
Zometeen al. 13.43 uur gaat alles weer open!quote:Op maandag 9 november 2020 13:29 schreef Da_Sandman het volgende:
Jommens wat een nieuws kan ik vanavond al op café?
In de hoek jij!quote:Op maandag 9 november 2020 13:20 schreef Bosbeetle het volgende:
Ben er bang voor ja, die organisatoren van evenementen en vliegtuig maatschappijen gaan natuurlijk het onderste uit de kan halen en aangezien mensen het er grief voor zullen betalen kun je je borst nat maken voor een dure zomerquote:Op maandag 9 november 2020 13:29 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Mooi, dan hoef je nog maar een paar duizend euro bij te betalen.
Kut Yanksquote:Op maandag 9 november 2020 13:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
Voor Pfizer zal wel America First gelden dus duurt nog wel even tenzij Janssen ook snel met iets komt
Er zijn steeds meer mensen positief in nederlandquote:Op maandag 9 november 2020 13:31 schreef Mammietje het volgende:
[..]
In de hoek jij!![]()
Zijn ze hier eens positief.....![]()
Dat aantal is dan wel met verschillende vaccins van van 4-6 verschillende Fase3 programma's.quote:Op maandag 9 november 2020 13:00 schreef Bosbeetle het volgende:
Vaccin verhalen worden ook steeds positiever: https://www.wsj.com/artic(...)expected-11604922300
Er zijn nu wereldwijd al meer 100000 mensen gevaccineerd, en het lijkt de goede kant op te gaan. Een vaccin in december is niet uit te sluiten, het grote probleem wordt wie het krijgt en wanneer, het verdelen wordt het moeilijkst. Ik denk dat ik omdat ik in een ziekenhuis werk wel redelijk vroeg een vaccin kan krijgen,maar ik vraag me af hoe lang het duurt voordat het merendeel van nederland gevaccineerd is, dat kan nog wel eens lang duren.
NL heeft ook Pfizer pre ordered.quote:Op maandag 9 november 2020 13:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
Voor Pfizer zal wel America First gelden dus duurt nog wel even tenzij Janssen ook snel met iets komt
Het hangt er idd vanaf hoe specifiek vaccins zullen inwerken..... waarbij ik vermoed dat dit zo zal zijn.quote:Op maandag 9 november 2020 13:20 schreef Bosbeetle het volgende:
Dankzij Lubach krijgen wij als tweede.quote:Op maandag 9 november 2020 13:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja en wie denk je dat als eerste geleverd krijgt?
kun je wel roepen maar de EU heeft er 200 miljoen van besteld is contractueel vastgelegd.quote:Op maandag 9 november 2020 13:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja en wie denk je dat als eerste geleverd krijgt?
BD Veritor COVID test van Becton Dickinsonquote:Op maandag 9 november 2020 13:29 schreef Montov het volgende:
Weet iemand wat voor sneltesten gebruikt gaan worden in de teststraten en welke sensiviteit/specificiteit die hebben?
quote:Op maandag 9 november 2020 13:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Van dit nieuws krijg je spontaan een stijve.
Traag waarschijnlijk.quote:Op maandag 9 november 2020 13:39 schreef Mammietje het volgende:
Hoe snel zal Nederland gaan reageren op dat nertsengedonder in Denemarken?
Zeer retorische vraag in dit topique.quote:Op maandag 9 november 2020 13:39 schreef Mammietje het volgende:
Geen aanwijzingen voor risico hier aldus de jonge.quote:Op maandag 9 november 2020 13:39 schreef Mammietje het volgende:
ja en wat roep jij dan? Denk je nou echt dat een Amerikaans bedrijf voorrang gaat geven aan Europa terwijl ze niet eens als eerste gereserveerd hebben, is niet meer dan logisch dat ze als eerste de VS uitleveren.quote:Op maandag 9 november 2020 13:36 schreef Elan het volgende:
[..]
kun je wel roepen maar de EU heeft er 200 miljoen van besteld is contractueel vastgelegd.
https://www.parool.nl/wer(...)ronavaccin~b3491b66/
Ben er ook bang voor.quote:Op maandag 9 november 2020 13:40 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Traag waarschijnlijk.
Zoals altijd, met alles.
Ah.... we wachten eerst op aanwijzingen dus...quote:Op maandag 9 november 2020 13:41 schreef RipCity het volgende:
[..]
Geen aanwijzingen voor risico hier aldus de jonge.
BioNTech is Duits.quote:Op maandag 9 november 2020 13:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja en wat roep jij dan? Denk je nou echt dat een Amerikaans bedrijf voorrang gaat geven aan Europa terwijl ze niet eens als eerste gereserveerd hebben, is niet meer dan logisch dat ze als eerste de VS uitleveren.
"Niet heel besmettelijk"quote:Op maandag 9 november 2020 13:41 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ben er ook bang voor.
Onderzoekje van RIVM start in januari ofzo....
UK heeft haar grenzen twee weken gesloten voor reizigers uit Denemarken.quote:Op maandag 9 november 2020 13:42 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ah.... we wachten eerst op aanwijzingen dus...
Onderschat niet de belangen van de boeren, het CDA zit natuurlijk ook nog eens in het kabinet.quote:Op maandag 9 november 2020 13:43 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
"Niet heel besmettelijk"
"Kans dat het naar Nederland komt is nihil"
"Nertsen zitten doorgaans in kleine kooien"
Dat laatste klopt dan weer wel
Denemarken wordt juist verweten dat ze niet eerder nertsen zijn gaan ruimen.quote:Op maandag 9 november 2020 13:39 schreef Mammietje het volgende:
Nederland. De enige ezel ter wereld die niet 2 keer, maar zelfs 3 keer zijn hoofd stoot tegen dezelfde steenquote:Op maandag 9 november 2020 13:42 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ah.... we wachten eerst op aanwijzingen dus...
quote:Op maandag 9 november 2020 13:43 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
"Niet heel besmettelijk"
"Kans dat het naar Nederland komt is nihil"
"Nertsen zitten doorgaans in kleine kooien"
Dat laatste klopt dan weer wel
quote:Op maandag 9 november 2020 13:44 schreef Elan het volgende:
[..]
UK heeft haar grenzen twee weken gesloten voor reizigers uit Denemarken.
Het zou echt weer wat zijn dat op de dag dat er een vaccin doorbraak is de eerste mutaties zich buiten Denemarken aandienen.
De Europese tak gaat produceren voor de Europese markt dat zijn twee aparte bedrijven in feite, die gebruik maken van dezelfde kennissystemen en onder een paraplu opereren.quote:Op maandag 9 november 2020 13:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja en wat roep jij dan? Denk je nou echt dat een Amerikaans bedrijf voorrang gaat geven aan Europa terwijl ze niet eens als eerste gereserveerd hebben, is niet meer dan logisch dat ze als eerste de VS uitleveren.
maar ze gaan toch eerst naar de FDA dus tenzij ze tegelijkertijd ook naar EMA gaan loopt de VS sowieso voorquote:
Hebben wij ook een rechtstreekse vlucht uit Denemarken?quote:Op maandag 9 november 2020 13:44 schreef Elan het volgende:
[..]
UK heeft haar grenzen twee weken gesloten voor reizigers uit Denemarken.
Het zou echt weer wat zijn dat op de dag dat er een vaccin doorbraak is de eerste mutaties zich buiten Denemarken aandienen.
Den Haag wordt vast gezelligquote:Op maandag 9 november 2020 13:46 schreef Benny het volgende:
BREAKING: Kabinet wil voor dit jaar algeheel vuurwerkverbod
https://nos.nl/artikel/23(...)d-voor-dit-jaar.html
Lijkt me het beste om dat direct te combineren met een avondklok voor Duindorp voor heel december.quote:Op maandag 9 november 2020 13:46 schreef Benny het volgende:
Geloof dat Transavia 4x per dag heen en weer naar Kopenhagen vliegt, in elk geval pre Corona.quote:Op maandag 9 november 2020 13:45 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Hebben wij ook een rechtstreekse vlucht uit Denemarken?
Niet leuk maar wel wijs, denk ik.quote:Op maandag 9 november 2020 13:46 schreef Benny het volgende:
Uit het vaccin-topic: https://forum.fok.nl/topic/2574735quote:Op maandag 9 november 2020 13:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
quote:Pfizer/BioNtecht:
UK 30 miljoen doses besteld op 20 juli.
US 100 miljoen doses besteld met een optie voor nog eens 500 miljoen doses voor 22 juli. Prijs van $19.50 per dosis.
EU 200 mijoen doses besteld met een optie voor nog eens 100 miljoen doses na 9 september.
Moderna:
US 100 miljoen doses met een optie voor nog eens 400 miljoen op 11 augustus. Schijnbaar voor ongever $15 per dosis.
EU 80 miljoen doses besteld met een optie voor nog eens 160 miljoen doese op 24 augustus.
Johnson & Johson/Novavax (Janssen):
US 100 miljoen doses besteld met een optie voor nog eens 200 miljoen op 5 augustus. Prijs >$10 per dosis.
UK 90 miljoen doses besteld 14 augustus.
EU 400 miljoen doses besteld met een optie voor nog eens 500 miljoen doses voor arme landen, op 8 oktober.
Sanofi/GSK:
UK 60 miljoen doses besteld op 29 juli.
US 100 miljoen doses besteld met een optie voor nog eens 500 miljoen doses op 31 juli, voor $2.1 miljard.
EU 300 miljoen doses besteld op 18 september voor $384 miljoen.
Oxford/AstraZeneca:
UK 30 miljoen doses besteld 17 mei (op 5 juni was dit bijgesteld naar 100 mijoen doses)
US 300 miljoen doses besteld 21 mei voor $1.2 miljard.
NL/DUI/FR/ITA 300 miljoen doses besteld op 13 juni, deal later gedeeld met EU.
Valneva:
UK 60 miljoen doses besteld met een optie voor nog eens 40 miljoen op 20 juli.
Dat zou een mooie stap zijn! En vanaf volgend jaar grote vuurwerkshows, waardoor oud en nieuw in de open lucht ook weer een beetje gezellig wordt.quote:Op maandag 9 november 2020 13:46 schreef Benny het volgende:
Volgens mij is er nog geen reden voor paniek.quote:Op maandag 9 november 2020 13:39 schreef Mammietje het volgende:
KLM ook +26% nuquote:Op maandag 9 november 2020 13:49 schreef Benny het volgende:
[..]
Er gaan gekke dingen gebeuren op de beursvloer
[ twitter ]
[ twitter ]
Ik word hier niet heel enthousiast van. Onder het mom van corona een vuurwerkverbod er door heen drukken. Gaat alleen maar voor ellende zorgen, zeker hier in Den Haag.quote:Op maandag 9 november 2020 13:46 schreef Benny het volgende:
Voorbereidingen voor verkoeld vervoer waren al getroffen, meen ik me te herinneren.quote:Op maandag 9 november 2020 13:46 schreef crystal_meth het volgende:
Het is een mRNA vaccin dat bij -90°C bewaard moet worden. Dat kan problemen opleveren wat distributie betreft.
Bah.quote:
Operation Warpspeedquote:Op maandag 9 november 2020 13:50 schreef VoMy het volgende:
[..]
Voorbereidingen voor verkoeld vervoer waren al getroffen, meen ik me te herinneren.
Dat deed vuurwerk ieder jaar al in Den Haag.quote:Op maandag 9 november 2020 13:50 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Ik word hier niet heel enthousiast van. Onder het mom van corona een vuurwerkverbod er door heen drukken. Gaat alleen maar voor ellende zorgen, zeker hier in Den Haag.
Ja, dit wordt pure ellende.quote:Op maandag 9 november 2020 13:50 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Ik word hier niet heel enthousiast van. Onder het mom van corona een vuurwerkverbod er door heen drukken. Gaat alleen maar voor ellende zorgen, zeker hier in Den Haag.
Idd opkutten met dat zware consumentenvuurwerk dat door incompetente idioten veelal zwaar onder invloed de lucht in wordt geschoten.quote:Op maandag 9 november 2020 13:48 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Dat zou een mooie stap zijn! En vanaf volgend jaar grote vuurwerkshows, waardoor oud en nieuw in de open lucht ook weer een beetje gezellig wordt.
Dan kunnen ze mooi gelijk de overheidssteun terugbetalen, gewoon even wat eigen aandelen in de markt zetten.quote:
Sinds wanneer is kranten voorlezen 'Live Coverage' ?quote:
He, gelukkig. Stond net op het punt om met mijn armen in de lucht gillend door de straten te rennen.quote:Op maandag 9 november 2020 13:49 schreef VoMy het volgende:
[..]
Volgens mij is er nog geen reden voor paniek.
Als ze nou gewoon allemaal pallets gaan verzamelen, die opstapelen en in de fik steken. Dat kan dan mooi in plaats van het vuurwerk.quote:Op maandag 9 november 2020 13:50 schreef 4-elements het volgende:
[..]
quote:Op maandag 9 november 2020 13:53 schreef Noek het volgende:
Vuurwerk zorgt elk jaar al voor ellende dus soit. Duw er maar doorheen.
Alles verbieden! Lekker bezig in DH. Mss ook tijdelijk de verkoop van sigaretten verbieden om de druk op de zorg te ontlasten*. En keukentrapjes. En DHZ-en. Sporten. Sowieso leven.quote:Op maandag 9 november 2020 13:46 schreef Benny het volgende:
Kunnen de piloten ook weer terug naar hun oude salarisquote:Op maandag 9 november 2020 13:53 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Dan kunnen ze mooi gelijk de overheidssteun terugbetalen, gewoon even wat eigen aandelen in de markt zetten.
Gouden tijden voor de illegale verkopers (en dat waren altijd al prima tijden rond oud&nieuw).quote:
Fixed. Antwoord "niet echt...."quote:Op maandag 9 november 2020 13:39 schreef Mammietje het volgende:
Hoe snel zal Nederland gaan reageren op dat nertsengedonder in Denemarkennederland?
Avondklok instellenquote:Op maandag 9 november 2020 13:56 schreef Benny het volgende:
Maareh... Hoe willen ze dat vuurwerkverbod gaan handhaven dan? Om 00.00 uur rondjes rijden door de wijken?
Ik denk ze beschieten met ander vuurwerk....quote:Op maandag 9 november 2020 13:56 schreef Benny het volgende:
Maareh... Hoe willen ze dat vuurwerkverbod gaan handhaven dan? Om 00.00 uur rondjes rijden door de wijken?
Heeft Rutte die onderste steen al eens boven dan?quote:Op maandag 9 november 2020 13:44 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nederland. De enige ezel ter wereld die niet 2 keer, maar zelfs 3 keer zijn hoofd stoot tegen dezelfde steen
Da's een ander gezegde, volgens mijquote:Op maandag 9 november 2020 13:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Heeft Rutte die onderste steen al eens boven dan?
En iets van 6 andere wijken in Den Haagquote:Op maandag 9 november 2020 13:47 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Lijkt me het beste om dat direct te combineren met een avondklok voor Duindorp voor heel december.
Ze zijn nu al lekker bezig met illegale (zijn dat niet alle nu?) partijen te onderscheppen.quote:Op maandag 9 november 2020 13:56 schreef Benny het volgende:
Corona-knallers met 30% echte virusdeeltjes, koop ze NU.quote:Op maandag 9 november 2020 13:57 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik denk ze beschieten met ander vuurwerk....
De eerste besmettingen van nertsen waren gesignaleerd in Mei ofzo... Ze hadden ook gelijk kunnen zeggen niet handig om een virus dat bekend staat om zijn zoogenese in een dierenpolulatie te laten bestaan, laten we die boeren compenseren en zo deze bedrijfstak waar al vele jaren kritiek op is eens en voor altijd uit ons land halen.quote:Op maandag 9 november 2020 13:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De ruiming van die bedrijven is toch al vervroegt in Nederland?
Fijn voor de honden!quote:Op maandag 9 november 2020 13:46 schreef Benny het volgende:
Ja, maar dat bedoel ik, die bedrijfstak word al opgeheven en de originele datum daarvoor is naar voren gehaald.quote:Op maandag 9 november 2020 13:59 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
De eerste besmettingen van nertsen waren gesignaleerd in Mei ofzo... Ze hadden ook gelijk kunnen zeggen niet handig om een virus dat bekend staat om zijn zoogenese in een dierenpolulatie te laten bestaan, laten we die boeren compenseren en zo deze bedrijfstak waar al vele jaren kritiek op is eens en voor altijd uit ons land halen.
Mijn tennisleraar gaf precies dit advies.quote:Op maandag 9 november 2020 12:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Steeds meer mensen die zich gewoon niet meer laten testen in de hoop dat dat ervoor zorgt dat het aantal besmettingen daalt en we weer kunnen versoepelen
quote:Op maandag 9 november 2020 14:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Mijn tennisleraar gaf precies dit advies.
quote:Op maandag 9 november 2020 14:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Een rechtstreeks gevolg van de ongezonde focus op dagkoersen en aantal gemelde besmettingen.quote:
https://www.rijksoverheid(...)nertsenfokkerij-overquote:Op maandag 9 november 2020 13:59 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
De eerste besmettingen van nertsen waren gesignaleerd in Mei ofzo... Ze hadden ook gelijk kunnen zeggen niet handig om een virus dat bekend staat om zijn zoogenese in een dierenpolulatie te laten bestaan, laten we die boeren compenseren en zo deze bedrijfstak waar al vele jaren kritiek op is eens en voor altijd uit ons land halen.
Tennisleraar? Ik vraag het gewoon aan de cassiere bij de AHquote:Op maandag 9 november 2020 14:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja mooi. Handelde ik daar nog maar in, dan had ik nu een tweede woning gehadquote:Op maandag 9 november 2020 13:54 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Gouden tijden voor de illegale verkopers (en dat waren altijd al prima tijden rond oud&nieuw).
Want normaal gaat de politie rustig slapen met O&N?quote:Op maandag 9 november 2020 13:56 schreef Benny het volgende:
Maar verluidt ligt daar een fotorolletje onder. En wat bonnetjes.quote:Op maandag 9 november 2020 13:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Heeft Rutte die onderste steen al eens boven dan?
Ze hebben bij mij in de buurt nu al moeite te handhaven, eerlijk gezegd.quote:Op maandag 9 november 2020 14:04 schreef dick_laurent het volgende:
Dat vuurwerkverbod gaan ze er denk ik toch niet doorheen krijgen op zo'n korte termijn. En dan nog, stél het is er, hoe willen ze er op gaan handhaven. Het aantal vuurwerkverslaafde gekkies is gewoon te hoog in dit land
Dat en de illegale teringzooi ligt allang in Nederland.quote:Op maandag 9 november 2020 14:04 schreef dick_laurent het volgende:
Dat vuurwerkverbod gaan ze er denk ik toch niet doorheen krijgen op zo'n korte termijn. En dan nog, stél het is er, hoe willen ze er op gaan handhaven. Het aantal vuurwerkverslaafde gekkies is gewoon te hoog in dit land
Of je eerste woning was de lucht ingegaan.quote:Op maandag 9 november 2020 14:02 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
Ja mooi. Handelde ik daar nog maar in, dan had ik nu een tweede woning gehad
Handhaven? Ach, wat leuk. Ik zie eens in de maand een politie voertuig hier even langsrijdenquote:Op maandag 9 november 2020 14:04 schreef skrn het volgende:
[..]
Ze hebben bij mij in de buurt nu al moeite te handhaven, eerlijk gezegd.
Ze WillEN ONs AlleS AfpAKKen!!quote:Op maandag 9 november 2020 14:04 schreef dick_laurent het volgende:
Same here. Hell, ik had hier in de buurt serieus eind september dat de eerste zware vuurwerkbommen al af gingenquote:Op maandag 9 november 2020 14:04 schreef skrn het volgende:
[..]
Ze hebben bij mij in de buurt nu al moeite te handhaven, eerlijk gezegd.
quote:Op maandag 9 november 2020 14:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Handhaven? Ach, wat leuk. Ik zie eens in de maand een politie voertuig hier even langsrijden
Elke avond rond 10 uur hier in de buurt hoor je enkele harde knallen en daarna niet meer. Ook al maanden aan de gang, ze zullen wel doof zijn ofzoquote:Op maandag 9 november 2020 14:06 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Same here. Hell, ik had hier in de buurt serieus eind september dat de eerste zware vuurwerkbommen al af gingen
Een rechtstreeks gevolg van "stuurbare" parameters inderdaad... De knoppen waar aan gedraaid wordt die rutte altijd noemt zijn niet alleen maar door hem te bedienen.quote:Op maandag 9 november 2020 14:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Een rechtstreeks gevolg van de ongezonde focus op dagkoersen en aantal gemelde besmettingen.
De cassières bij de AH heb ik al jaren niet meer gesproken. Leve de zelfscan!quote:Op maandag 9 november 2020 14:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tennisleraar? Ik vraag het gewoon aan de cassiere bij de AH
Hier ook. Schijnt landelijk een probleem te zijn dat dit jaar vroeg begonnen is.quote:Op maandag 9 november 2020 14:06 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Same here. Hell, ik had hier in de buurt serieus eind september dat de eerste zware vuurwerkbommen al af gingen
Drie jaar eerder maar het had ook wel een half jaartje eerder gekunt.quote:Op maandag 9 november 2020 14:02 schreef Mammietje het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)nertsenfokkerij-over
Geen? Maar wij hebben hier in de regio twee voertuigen voor een enorm groot gebied dus handhaven hier is meer hard door rijden als er ooit een melding is wat, toegegeven, hier vrij zeldzaam is.quote:
Hier ook, als ik met m'n hond loop zeg ik wel eens wat tegen die apen. Meestal stoppen ze wel.quote:Op maandag 9 november 2020 14:07 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Hier ook. Schijnt landelijk een probleem te zijn dat dit jaar vroeg begonnen is.
Ja. En ik zie in het artikel ook niet echt een einddatum staan.quote:Op maandag 9 november 2020 14:07 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Drie jaar eerder maar het had ook wel een half jaartje eerder gekunt.
Ik zie hier in de wijk ook vrijwel nooit een agent of boa. En er wordt aan de lopende band ingebroken in de wijk. Ik zie ook nooit een agent of boa bij het stoplicht, vandaar dat iedereen door rood rijdt.quote:Op maandag 9 november 2020 14:06 schreef Noppie2000 het volgende:
Heb hier überhaupt in de buurt nog nooit een agent of BOA gezien rond oud en nieuw, maar goed, iets met een signaalwaarde ofzo?
Ah... jij woont vlakbij Amersfoort....quote:Op maandag 9 november 2020 14:08 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Hier ook, als ik met m'n hond loop zeg ik wel eens wat tegen die apen. Meestal stoppen ze wel.
Ja weet je, ik heb an sich niks tegen het vuurwerk in de periode rond de jaarwisseling. Dat is te verwachten dan. Maar dan ook gewoon enigszins normaal vuurwerk. Een wat luidere knal hier en daar, sure.... dat hoort erbij. Maar het moet elk jaar extremer lijkt het wel, met ook allemaal illegaal vuurwerk wat zo heftig is dat je er halve auto's mee kan opblazen.quote:Op maandag 9 november 2020 14:07 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Hier ook. Schijnt landelijk een probleem te zijn dat dit jaar vroeg begonnen is.
Hoewel ik het zelf niet afsteek, denk ik toch wel dat ik het ga missen om 0.00 uur oudejaarsnacht. Was toch altijd ff het hoogtepuntje van de avond om met de kids boven uit het raam te kijken (dan zag je het meest!).quote:Op maandag 9 november 2020 14:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik ga het vuurwerk niet missen, maar ik vraag me inderdaad af of het wel goed gehandhaafd kan worden.
Ik ga het wel missen maar dat is met opzetquote:Op maandag 9 november 2020 14:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik ga het vuurwerk niet missen, maar ik vraag me inderdaad af of het wel goed gehandhaafd kan worden.
Precies en dan zeuren dat het afgepakt wordt.... het wordt afgepakt door mensen die het niet binnen normale grenzen willen gebruiken.quote:Op maandag 9 november 2020 14:11 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja weet je, ik heb an sich niks tegen het vuurwerk in de periode rond de jaarwisseling. Dat is te verwachten dan. Maar dan ook gewoon enigszins normaal vuurwerk. Een wat luidere knal hier en daar, sure.... dat hoort erbij. Maar het moet elk jaar extremer lijkt het wel, met ook allemaal illegaal vuurwerk wat zo heftig is dat je er halve auto's mee kan opblazen.En dan ook nog ergens in september al ermee beginnen. Fucking irritant gewoon.
Mijn auto IS er mee opgeblazen een paar jaar terug.quote:Op maandag 9 november 2020 14:11 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja weet je, ik heb an sich niks tegen het vuurwerk in de periode rond de jaarwisseling. Dat is te verwachten dan. Maar dan ook gewoon enigszins normaal vuurwerk. Een wat luidere knal hier en daar, sure.... dat hoort erbij. Maar het moet elk jaar extremer lijkt het wel, met ook allemaal illegaal vuurwerk wat zo heftig is dat je er halve auto's mee kan opblazen.En dan ook nog ergens in september al ermee beginnen. Fucking irritant gewoon.
Oops. Da's minder.quote:Op maandag 9 november 2020 14:14 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Mijn auto IS er mee opgeblazen een paar jaar terug.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |