abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 12:00:58 #251
446930 crew  ESF1Gamer
pi_196149055
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 11:40 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ja maar laat het niet te streng worden want een Elfstedentocht-waardige winter zou wel echt next level pesten zijn van Moedertje Natuur.

Hoewel ik er van overtuigd ben dat het huidige Nederland absoluut geen Elfstedentocht meer zou kunnen handelen, maar dat is een ander verhaal :7
De rayonhoofden komen elk jaar bijeen om de draaiboeken te updaten als er mogelijk een Elfstedentocht komt.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_196149214
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 11:19 schreef Elan het volgende:

[..]

Vaccins komen dit voorjaar, geloof dat er inmiddels 3 varianten besteld zijn. Dus daar zal echt wel de juiste tussen zitten .

Sneltesten binnen 15 minuten gaan ook steeds meer een ding worden, dus wie weet krijgen we nog wel een poos een samenleving waarin je bijvoorbeeld wel naar een festival kan maar je op eigen kosten eerst moet laten testen om daar toegang tot te krijgen. Als zo'n test dan een paar dagen geldig is kun je het prima van nemen, zelfde met internationale reizen.
Beter maken ze dan een test zonder die stok in je neus.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  maandag 9 november 2020 @ 12:11:41 #253
3542 Gia
User under construction
pi_196149227
Met de opwarming van de aarde krijgen we echt geen strenge winter mee. Mogen al blij zijn als we een keer een paar sneeuwvlokjes zien en er een weekendje geschaatst kan worden.
  maandag 9 november 2020 @ 12:12:37 #254
14505 OProg
A Life in Music
pi_196149240
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 11:40 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ja maar laat het niet te streng worden want een Elfstedentocht-waardige winter zou wel echt next level pesten zijn van Moedertje Natuur.
Live voor de camera Erben gaan vertellen dat ondanks 20cm ijs op de hele route de Elfstedentocht toch niet door kan gaan. Ik hoop dat ze dan een dwangbuis paraat hebben.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_196149291
quote:
9s.gif Op maandag 9 november 2020 12:12 schreef OProg het volgende:

[..]

Live voor de camera Erben gaan vertellen dat ondanks 20cm ijs op de hele route de Elfstedentocht toch niet door kan gaan. Ik hoop dat ze dan een dwangbuis paraat hebben.
"Nu, nu, nu, nu ben ik pas echt boos"
pi_196149396
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 12:11 schreef Gia het volgende:
Met de opwarming van de aarde krijgen we echt geen strenge winter mee. Mogen al blij zijn als we een keer een paar sneeuwvlokjes zien en er een weekendje geschaatst kan worden.
Dit, het is bijna half november en het is 15 graden buiten.....
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  maandag 9 november 2020 @ 12:24:22 #257
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_196149426
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 11:30 schreef chratnox het volgende:

[..]

Goeie tip, en zo zit ik er over 't algemeen ook wel in hoor. Het bedrijf waar ik werk heeft 't ook best zwaar, wat er financieel ook best flink in gehakt heeft. Het is allemaal wel te overleven, maar ieder jaar dat het langer duurt heeft een grote impact op mn portemonnee. Ik maak me persoonlijk niet heel erg zorgen over mijn gezondheid of die van de mensen die dichtbij me staan, maar ik maak me wel een beetje zorgen over hoe groot de ravage is als we hier uit komen.

We hebben eind vorig jaar een nieuw huis laten bouwen, wat nu al een maand of 6 vertraging op heeft gelopen. Elke maand vertraging betekent dat we ons huurhuis ook aan moeten houden, dus dubbele lasten. Die pot is ook eindig.

Heel egoïstisch allemaal, ik weet het. Maar dat is voor mij persoonlijk de reden waarom ik graag meer zou willen weten. Het thuiswerken bevalt me wel, hoewel ik wel iets meer flexibiliteit zou willen hebben.
Weet je zeker dat de aannemer je niet voorliegt? Wij hebben echt nog geen dag vertraging gehad door Corona maar het is onverminderd druk.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
pi_196149515
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 12:11 schreef RipCity het volgende:

[..]

Beter maken ze dan een test zonder die stok in je neus.
Vind dat wel meevallen eerlijk gezegd. Drie testen gehad inmiddels geen centje pijn eigenlijk :@ beter keer teveel getest dan een keer te weinig hoor :) @Caland

Sta er nog van te kijken dat er geen exclusieve feesten zijn waar je alleen met sneltest naar binnen mag. Hoelang zou zo'n negatieve test eigenlijk geldig/veilig zijn? Niet alleen sneltest maar überhaupt.
blablablabla
pi_196149559
https://www.crick.ac.uk/n(...)ampaign=SocialSignIn

Schaamteloze linkdump, maar wel belangrijk. Het geeft mogelijk ook aan waardoor ouders van jonge kinderen relatief goed door een besmetting komen (en de preprint over Schotland, waar er zelfs een negatieve correlatie is tussen het aantal kinderen onder de 11 en hoe ernstig een infectie voor ouders is).
pi_196149596
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 11:23 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is precies wat ik bedoel. Jij en ik weten allebei dat Hugo de Jonge vaak prematuur is met zijn uitspraken. Waar een vaccin er eerst Q2 2020 zou zijn is het nu al Q1 2021 geworden. Als we uitgaan van het Oxford vaccin kunnen ze tussen de 20 en 50 miljoen doses per maand leveren, aan de hele wereld. Laten we er vanuit gaan dat Europa daar een derde van krijgt. Dat zou tussen de 7 en 16 miljoen doses per maand zijn voor europa.

Dat verdelen over de Europese landen houdt in dat er tussen de 50.000 en 100.000 vaccins per maand geleverd worden in Nederland. Als je dan 5 miljoen mensen moet vaccineren duurt dat tussen de 50 maanden en 25 maanden, dus tussen de ~4 jaar en ~2 jaar.

Wat er telkens gezegd wordt is dat als er een vaccin is het terug naar normaal gaat, maar dat terug naar normaal gaan gaat in een heel gunstig geval daarna nog een jaar duren, en in het meest ongunstige geval meerdere jaren.

Ik snap volledig dat het complex is, maar ik verwacht meer van de beleidsmakers van het land waarin ik woon dan: "Ja weet ik niet, het is complex"
Ik verwacht dat er op een gegeven moment meerdere vaccins in omloop zijn. Dus dan wordt het aanbod ook groter. Dan moet je een strategie bedenken wie je wilt vaccineren. Mij lijkt het handigst dat je juist de mensen vaccineert die de ziekenhuizen belasten. Want mensen die niet in het ziekenhuis komen omdat ze gezond zijn niet in een leeftijd groep vallen drukken ook niet op de zorg wat het probleem is. Maar ook met een vaccin zal je gevallen bleven houden. Niet iedereen reageert even goed op een vaccin. Dus zolang er niet genoeg immuniteit is zal het virus uitbraken veroorzaken. Maar toch zal je dat op een gegeven moment moeten accepteren. Hoe we nu leven is niet lang vol te houden of niet meer te betalen. Helaas durven beleidsmakkers dat nog niet toe te geven maar toch zal een keer dat moment moeten komen.
pi_196149650
Weinig getest afgelopen week... minder vraag of toch minder inzicht vanwege commerciële teststraten?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_196149685
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 12:24 schreef Walterwhite64 het volgende:

[..]

Weet je zeker dat de aannemer je niet voorliegt? Wij hebben echt nog geen dag vertraging gehad door Corona maar het is onverminderd druk.
Niet alles is aan deze situatie te wijten inderdaad, dat sowieso. Initieel zou november de eerste paal de grond in gaan, dat is uiteindelijk maart geworden. Zou initieel februari zijn, maar door leveringsproblemen met de heipalen (ivm bezetting fabriek e.d.) werd het toen maart. Daarna is het vrij goed gegaan, maar kwamen er leveringsproblemen voor de dakgoten (zink), waardoor het dak dichtmaken een maand vertraagd is. Nu zijn ze bezig met metselen, maar heeft het al een keer 2 weken stil gelegen doordat de metselaar in contact was geweest met iemand die positief getest was en dus thuis moest blijven. Er zal ongetwijfeld een stukje meespelen dat het soms wel makkelijk uit komt.

Ik gok dat we zo'n 2 maanden vertraging hebben die puur te wijten is aan de situatie waar we nu in zitten.
  maandag 9 november 2020 @ 12:41:21 #263
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_196149728
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 12:38 schreef chratnox het volgende:

[..]

Niet alles is aan deze situatie te wijten inderdaad, dat sowieso. Initieel zou november de eerste paal de grond in gaan, dat is uiteindelijk maart geworden. Zou initieel februari zijn, maar door leveringsproblemen met de heipalen (ivm bezetting fabriek e.d.) werd het toen maart. Daarna is het vrij goed gegaan, maar kwamen er leveringsproblemen voor de dakgoten (zink), waardoor het dak dichtmaken een maand vertraagd is. Nu zijn ze bezig met metselen, maar heeft het al een keer 2 weken stil gelegen doordat de metselaar in contact was geweest met iemand die positief getest was en dus thuis moest blijven. Er zal ongetwijfeld een stukje meespelen dat het soms wel makkelijk uit komt.

Ik gok dat we zo'n 2 maanden vertraging hebben die puur te wijten is aan de situatie waar we nu in zitten.
Kleine aannemer vermoed ik dan. Als een metselaar uitvalt is dat bij een grote aannemer meestal niet meteen een probleem. Maar veel plezier met je nieuwe woning.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
pi_196149753
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 11:23 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is precies wat ik bedoel. Jij en ik weten allebei dat Hugo de Jonge vaak prematuur is met zijn uitspraken. Waar een vaccin er eerst Q2 2020 zou zijn is het nu al Q1 2021 geworden. Als we uitgaan van het Oxford vaccin kunnen ze tussen de 20 en 50 miljoen doses per maand leveren, aan de hele wereld. Laten we er vanuit gaan dat Europa daar een derde van krijgt. Dat zou tussen de 7 en 16 miljoen doses per maand zijn voor europa.

Dat verdelen over de Europese landen houdt in dat er tussen de 50.000 en 100.000 vaccins per maand geleverd worden in Nederland. Als je dan 5 miljoen mensen moet vaccineren duurt dat tussen de 50 maanden en 25 maanden, dus tussen de ~4 jaar en ~2 jaar.

Wat er telkens gezegd wordt is dat als er een vaccin is het terug naar normaal gaat, maar dat terug naar normaal gaan gaat in een heel gunstig geval daarna nog een jaar duren, en in het meest ongunstige geval meerdere jaren.

Ik snap volledig dat het complex is, maar ik verwacht meer van de beleidsmakers van het land waarin ik woon dan: "Ja weet ik niet, het is complex"
Er is volgens mij ook gezegd dan indien effectief er heel snel opgeschaald kan worden qua productie. In diverse landen (volgens mij ook Nederland, Leiden) werkt men aan megafabrieken om die productiecapaciteit als er gek te verveelvoudigen.
blablablabla
pi_196149762
Oud-collega van mijn vriendin werkt in een teststraat in Almelo. Het is er de afgelopen dagen vrij rustig en heeft nu gewoon tijd voor andere dingen.
pi_196149789
quote:
2s.gif Op maandag 9 november 2020 12:43 schreef Benny het volgende:
Oud-collega van mijn vriendin werkt in een teststraat in Almelo. Het is er de afgelopen dagen vrij rustig en heeft nu gewoon tijd voor andere dingen.
Steeds meer mensen die zich gewoon niet meer laten testen in de hoop dat dat ervoor zorgt dat het aantal besmettingen daalt en we weer kunnen versoepelen :D
  Moderator maandag 9 november 2020 @ 12:45:36 #267
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196149790
quote:
Wat voor andere dingen doen ze in een teststraat?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_196149799
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 12:42 schreef Elan het volgende:

[..]

Er is volgens mij ook gezegd dan indien effectief er heel snel opgeschaald kan worden qua productie. In diverse landen (volgens mij ook Nederland, Leiden) werkt men aan megafabrieken om die productiecapaciteit als er gek te verveelvoudigen.
Ik hoop het echt. In mijn werkende leven heb ik altijd geleerd nooit alles in te zetten op één oplossing, zeker als die oplossing nog niet bewezen is in de termijn die je ervoor stelt. Ik hoop echt dat ik het fout heb en dat ze me positief verbazen :)
pi_196149818
quote:
88s.gif Op maandag 9 november 2020 12:45 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Jerusalema dansjes?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2020 12:47:10 ]
pi_196149828
quote:
10s.gif Op maandag 9 november 2020 12:45 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Steeds meer mensen die zich gewoon niet meer laten testen in de hoop dat dat ervoor zorgt dat het aantal besmettingen daalt en we weer kunnen versoepelen :D
Hopelijk blijven ze gewoon binnen en hoeven ze dus of geen test of worden überhaupt niet ziek.

Maar wat jij zegt zou ook zomaar kunnen.
blablablabla
pi_196149846
quote:
10s.gif Op maandag 9 november 2020 12:46 schreef chratnox het volgende:

[..]

Jerusalema dansjes?
En doktertje spelen O-)
pi_196149849
quote:
Oh Ja in Almelo is altijd wat te doen als het stoplicht op groen staat in de test straat.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_196149853
quote:
88s.gif Op maandag 9 november 2020 12:45 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Hennengevechten, Mario karten, bowlen, soms een beetje scharen. Eigenlijk de gebruikelijke dingen die iedereen op het werk doet
pi_196149854
quote:
10s.gif Op maandag 9 november 2020 12:45 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Of... En dit is in schril contract met mijn eerdere posts vanmorgen: Er zijn een stuk minder mensen ziek dus hoeft er ook minder getest te worden :)
pi_196149864
Kandidaat-vaccin van Pfizer blijkt effectiever dan verwacht: > 90%.

https://www.wsj.com/artic(...)300?mod=breakingnews
|MUSE| - Live @ AMSTERDAM 29-11-2026
Ein Besonderes unter den Besten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')