Dat lijkt me niet goed voor je huid.quote:Op zondag 8 november 2020 18:39 schreef Selenophilia het volgende:
Alleen zomers. Met koude dagen douche ik met kokend water.
Ik heb geen vet net als jij.quote:Op zondag 8 november 2020 18:44 schreef Mikeytt het volgende:
Waarom zou je NIET koud douchen? Je bent toch geen aardappel dat je moet koken.
Hoe kouder, hoe beter
Ik ben graatmagerquote:
Dat lees ik vaker. Zou het tegen Corona kunnen helpen? Dan mogen ze dat wel wat meer propageren.quote:Op zondag 8 november 2020 18:47 schreef Parkinson_XTC het volgende:
Ik douche al een paar jaar met lauw water en dan de laatste tien seconden ofzo draai ik hem op koud.
Een volledig koude douche van begin tot eind trek ik niet.
Voordelen die ik direct merkte:
- minder snel droge/jeukende huid itt heet douchen
- meteen goed wakker
Sindsdien ook geen één verkoudheid of griep oid gehad.
De voordelen kunnen best wel significant zijn, maar dan nog hoeven mensen het niet te doen omdat niet iedereen zo angstig is en gewoon na hun werkdag een beetje willen genieten van hun douche.quote:Op zondag 8 november 2020 18:38 schreef Hamzoef het volgende:
Ik stuitte per toeval op YouTube op een filmpje over de voordelen van koud douchen. Had daar al wel eens eerder van gehoord, maar me nooit echt in verdiept. Van wat ik nu her en der lees zijn er wel erg veel voordelen. Van verhoogd testosteron tot een versterkt immuunsysteem. Wellicht handig met het oog op Corona. 🙃
Ik kan me echter niet voorstellen dat al die voordelen echt significant zijn, anders zou wel vrijwel iedereen dit doen toch? Zijn er mensen hier die koud douchen? Merken jullie echt verschil? Zo ja, met wat vooral?
Waarschijnlijk gewoon doordat mensen in het algemeen niet zo vaak ziek zijn.. ik gooi maar een balletje op hoor. In de laatste 15 jaar 2 keer ziek geweest, 1 keer buikgriep, ik leef ongezond en douche warm. Ik moet wel goddelijke genen hebbenquote:Op zondag 8 november 2020 18:58 schreef Farenji het volgende:
Ik douche altijd koud af, ook in de winter. Het is lekker verfrissend en geeft energie. Ik ben ook eigenlijk nooit ziek, maar ik weet niet zeker of dat door het koud douchen, door mijn gezonde levensstijl, of gewoon door mijn superieure genen komt.
Maar je hebt zelfs dus niets van die voordelen waargenomen?quote:Op zondag 8 november 2020 20:03 schreef littlemindy het volgende:
Warm/lauw starten en altijd de laatste 1-2 minuten koud afdouchen.
Voorkomt nazweten bij mij. Alle andere gezondheidsvoordelen (als ze er zijn) zijn meegenomen.
Ik voel me energieker als ik koud afdouch, maar dat is natuurlijk een subjectieve ervaring.quote:Op zondag 8 november 2020 20:04 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Maar je hebt zelfs dus niets van die voordelen waargenomen?
Ik doe het dagelijks, is heel goed voor je bloedsomloop.quote:Op zondag 8 november 2020 18:38 schreef Hamzoef het volgende:
Ik stuitte per toeval op YouTube op een filmpje over de voordelen van koud douchen. Had daar al wel eens eerder van gehoord, maar me nooit echt in verdiept. Van wat ik nu her en der lees zijn er wel erg veel voordelen. Van verhoogd testosteron tot een versterkt immuunsysteem. Wellicht handig met het oog op Corona. 🙃
Ik kan me echter niet voorstellen dat al die voordelen echt significant zijn, anders zou wel vrijwel iedereen dit doen toch? Zijn er mensen hier die koud douchen? Merken jullie echt verschil? Zo ja, met wat vooral?
Dit inderdaad. Zelfs met een hittegolf douche ik warm. (Wat trouwens ook veel beter werkt voor afkoelen merk ik)quote:Op dinsdag 10 november 2020 21:31 schreef Natalie het volgende:
Koud douchen? Echt niet! In de zomer, als het écht niet meer te harden is, dan wil ik misschien nog wel onder een lauwe douche gaan staan. Maar onder alle andere omstandigheden: lekker warm
Je krijgt mij écht niet onder een koude douche.
Ik stap er ook niet van het begin af onder. Eerst warm/lauw douchen en dan de laatste 1-2 minuten op koudste stand. Wel in één keer naar koud draaien en dan gewoon blijven staan. Je bent dan al nat dus het is puur de temperatuurwisseling. De snelle wissel van warm naar koud is geweldig. Ik zou niet meer zonder willenquote:Op dinsdag 10 november 2020 21:31 schreef Natalie het volgende:
Koud douchen? Echt niet! In de zomer, als het écht niet meer te harden is, dan wil ik misschien nog wel onder een lauwe douche gaan staan. Maar onder alle andere omstandigheden: lekker warm
Je krijgt mij écht niet onder een koude douche.
Jazeker. (Dat geldt voor graduele blootstelling aan koude in het algemeen)quote:Op zondag 15 november 2020 18:38 schreef kibo het volgende:
Is er een wetenschappelijk onderbouwd bewijs dat koud douchen een effekt heeft op de gezondheid?
Welke dan?quote:Op dinsdag 17 november 2020 08:54 schreef opreis het volgende:
Er zitten ook voordelen aan het warm douchen. Welke voordelen je belangrijker vind/meer baat bij hebt is persoonlijk.
Ohja, nu je het zegt inderdaad...quote:Op dinsdag 17 november 2020 09:58 schreef opreis het volgende:
[..]
Onder andere (mentale) ontspannende effecten.
Ik zag dat men dat oplost door een grote vrieskist te kopen en daar in te gaan liggen met koud water en ijsblokjes...quote:Op zaterdag 28 november 2020 01:01 schreef Cockwhale het volgende:
De gezondheidsvoordelen zijn verwaarloosbaar. De omzetting van wit naar bruin vet wordt ook zwaar overschat. Dat gebeurt pas op het moment dat je minstens 20 min in een 15 graden koud bad gaat liggen. Die 5 minuutjes douchen gaat daar weinig bij helpen.
Ik inmiddels ook. Eerste keer had ik het bijna opgegeven, maar ben blij dat ik doorgezet heb.quote:Op donderdag 14 januari 2021 11:38 schreef Bocaj het volgende:
Ik ga het ook maar eens proberen... paar mensen om mij heen zijn lyrisch...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |