Dan zul je altijd aan de supplementen moetenquote:Op zondag 8 november 2020 15:37 schreef shiitake het volgende:
[..]
Is echt achterhaald. Je kunt prima gezond leven zonder vlees.

Dan wel met wat extra supplementen, in geval van Vegan helemaal.quote:Op zondag 8 november 2020 15:37 schreef shiitake het volgende:
[..]
Is echt achterhaald. Je kunt prima gezond leven zonder vlees.

Is een berichtje van 5 jaar geleden.quote:Op zondag 8 november 2020 15:28 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Vegetarisch en gezond eten vaak slechter voor het milieu.

Dat is allemaal afhankelijk van het metabolisme van een organisme.quote:

Dat gaat ook niet zo makkelijk. Dan kom je in een hele wereld van interpretatie en gaat de volledige discussie verder over semantiek. Een groot deel vam de christenen denkt bijvoorbeeld dat de zondevloed symbolisch was.quote:Op zondag 8 november 2020 15:35 schreef ToT het volgende:
[..]
Dat de christelijke god niet bestaat zoals hij in de Bijbel omschreven staat is kinderlijk simpel aan te tonen.
Dat er absoluut geen godheid zou bestaan die 0,0 invloed heeft op ons bestaan hier is natuurlijk moeilijker aan te tonen idd.

Nee hoor. Het gaat er dan gewoon om wat je eet en in welke combinatie.quote:Op zondag 8 november 2020 15:39 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Dan zul je altijd aan de supplementen moeten

Als vegetariër hoeft dat niet.quote:Op zondag 8 november 2020 15:39 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dan wel met wat extra supplementen, in geval van Vegan helemaal.

Waarschijnlijk wel, geen idee, hoezo?quote:

Gewoon gevarieerd eten dan is er niet aan het handje lijkt mij.quote:

Vegan is voor velen ook maar een verdienmodel. Fabrikanten doen graag aan greencashen.quote:Op zondag 8 november 2020 15:40 schreef shiitake het volgende:
[..]
Is een berichtje van 5 jaar geleden.

Hoi!!quote:Op zondag 8 november 2020 15:43 schreef D. het volgende:
Nouja, iedereen moet (lekker) eten wat hij/zijn blieft

Maar als je vegan bent, dan moet wel andere producten eten waar die stoffen in vlees in zittenquote:Op zondag 8 november 2020 15:43 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Gewoon gevarieerd eten dan is er niet aan het handje lijkt mij.

Gezonde conserveringsmiddelen?quote:Op zondag 8 november 2020 15:42 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel, geen idee, hoezo?

Ligt eraan of het vegan of vegetarisch is.quote:Op zondag 8 november 2020 15:41 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Nee hoor. Het gaat er dan gewoon om wat je eet en in welke combinatie.

In Nederland mogen alleen stoffen met E-nummer gebruikt worden, dus wel gezond ja.quote:

Dat is waar. De vegans die ik ken vind ik er altijd ongezond uit zienquote:Op zondag 8 november 2020 15:43 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Maar als je vegan bent, dan moet wel andere producten eten waar die stoffen in vlees in zitten

Liddlquote:Op zondag 8 november 2020 15:48 schreef Mikeytt het volgende:
ONZ / Tokkierecensie Sodastream op Mediamarkt

Drink ik ook Saskia Spa rood van de lidl vind ik lekkerder dan die van AHquote:

Uit algen is de wetenschappelijke consensus nog dat het effect twijfelachtig is.quote:Op zondag 8 november 2020 15:48 schreef ieniminimuis het volgende:
Ha er zit B12 in zeewier en algen. Dus je kan compleet veganistisch door het leven gaan en geen supplementen hoeven te gebruiken.

Saskia spa rood?quote:Op zondag 8 november 2020 15:49 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Drink ik ook Saskia Spa rood van de lidl vind ik lekkerder dan die van AH

Bbrrrr. Heb een tijdje die groene Saskia gedronken maar nu gewoon kraanwater. Dat gesleep met die flessen ook.quote:Op zondag 8 november 2020 15:49 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Drink ik ook Saskia Spa rood van de lidl vind ik lekkerder dan die van AH

O jee. Ex?quote:Op zondag 8 november 2020 15:51 schreef D. het volgende:
Alleen al om de naam Saskia zou ik 'm laten staan

Drink ik ook vaak.quote:Op zondag 8 november 2020 15:53 schreef D. het volgende:
[..]
Nee, ik ken geen Saskia geloof ik, maar vind het een domme naam voor 'spa rood'

Ze moeten wat he ...quote:Op zondag 8 november 2020 15:53 schreef D. het volgende:
[..]

Ze hadden het ook Serge kunnen noemen.quote:Op zondag 8 november 2020 15:53 schreef D. het volgende:
[..]

En dierlijke producten danquote:Op zondag 8 november 2020 15:53 schreef Mrsloveable het volgende:
Vitamine heb je ook niet nodig, als je genoeg groente/fruit eet

Ik heb gelezen dat het weinig toevoegt verder, als je een normaal eetpatroon hebt.quote:Op zondag 8 november 2020 15:54 schreef Jippie het volgende:
[..]
Vit D kan iedereen wel gebruiken nu.

quote:Op zondag 8 november 2020 15:55 schreef D. het volgende:
[..]
Dat zijn de bijhorende rietjes, die je erin kunt steken

Nou als je dat niet eet, moet gewoon kijken waar die voedingstoffen wel in zitten..quote:

Och ja, met jouw zonnebrandcrèmefetisj zul je idd wel supplementen moeten slikken idd!quote:Op zondag 8 november 2020 15:55 schreef Mikeytt het volgende:
Valt me wel op dat ze in Nederland zeggen dat vitamine D prima uit de zon gehaald kan worden.![]()
Slechte bron omdat je dan ook blootgesteld wordt aan uv-a en uv-b straling.
In andere landen zoals de VS raadden ze juist een supplement aan voor vitamime D.

Uiteraard.quote:Op zondag 8 november 2020 15:56 schreef ToT het volgende:
[..]
Och ja, met jouw zonnebrandcrèmefetisj zul je idd wel supplementen moeten slikken idd!

En we moeten ons goed insmeren tegen de zon en in de schaduw blijvenquote:Op zondag 8 november 2020 15:55 schreef Mikeytt het volgende:
Valt me wel op dat ze in Nederland zeggen dat vitamine D prima uit de zon gehaald kan worden.![]()
Slechte bron omdat je dan ook blootgesteld wordt aan uv-a en uv-b straling.
In andere landen zoals de VS raadden ze juist een supplement aan voor vitamime D.

Vandaag niet.quote:Op zondag 8 november 2020 15:57 schreef Jippie het volgende:
[..]
En we moeten ons goed insmeren tegen de zon en in de schaduw blijven

Vit D aanmaak heeft ook te maken met direct zonlicht en de hoeveelheid pigment in je huidquote:Op zondag 8 november 2020 15:55 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik heb gelezen dat het weinig toevoegt verder, als je een normaal eetpatroon hebt.

Dit ja. Maar Nederlanders denken vaak dat zolang ze niet verbranden, het ook niet erg is, dus smeren ze bijvoorbeeld in de winter niet.quote:Op zondag 8 november 2020 15:57 schreef Jippie het volgende:
[..]
En we moeten ons goed insmeren tegen de zon en in de schaduw blijven

Ja maar zonlicht is eng!quote:Op zondag 8 november 2020 15:58 schreef Jippie het volgende:
[..]
Vit D aanmaak heeft ook te maken met direct zonlicht en de hoeveelheid pigment in je huid

Mijn oma kent het woord zonnebrand niet, lag elke dag in de zon te bakken is 86 zonder huidkanker.quote:Op zondag 8 november 2020 15:59 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dit ja. Maar Nederlanders denken vaak dat zolang ze niet verbranden, het ook niet erg is, dus smeren ze bijvoorbeeld in de winter niet.
En ondertussen aan de top staan qua huidkanker gevallen en niks doen.

En je loopt het sneller op dan je denkt.quote:Op zondag 8 november 2020 15:57 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Uiteraard.
En Nederland maar afvragen waarom ze in de top 5 ter wereld staan qua meeste huidkankergevallen.

Vit D idd.quote:Op zondag 8 november 2020 15:58 schreef Jippie het volgende:
[..]
Vit D aanmaak heeft ook te maken met direct zonlicht en de hoeveelheid pigment in je huid

Zonlicht is natuurlijk ook eng.quote:

Saskia is het merk.quote:

Je kunt er hele zure urine van krijgen! Niet zo lekker tijdens de plasseks.quote:Op zondag 8 november 2020 16:01 schreef aloa het volgende:
[..]
Vit D idd.
Maar ik bedoel meer vit B enzo...dat is niet altijd even goed om te slikken, of van die pillen waar dan alle vitamines in zitten. Teveel is niet goed.
Vitamine C slik ik wel, want dat kan niet echt kwaad.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |