En we moeten ons goed insmeren tegen de zon en in de schaduw blijvenquote:Op zondag 8 november 2020 15:55 schreef Mikeytt het volgende:
Valt me wel op dat ze in Nederland zeggen dat vitamine D prima uit de zon gehaald kan worden.![]()
Slechte bron omdat je dan ook blootgesteld wordt aan uv-a en uv-b straling.
In andere landen zoals de VS raadden ze juist een supplement aan voor vitamime D.
Vandaag niet.quote:Op zondag 8 november 2020 15:57 schreef Jippie het volgende:
[..]
En we moeten ons goed insmeren tegen de zon en in de schaduw blijven
Vit D aanmaak heeft ook te maken met direct zonlicht en de hoeveelheid pigment in je huidquote:Op zondag 8 november 2020 15:55 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik heb gelezen dat het weinig toevoegt verder, als je een normaal eetpatroon hebt.
Dit ja. Maar Nederlanders denken vaak dat zolang ze niet verbranden, het ook niet erg is, dus smeren ze bijvoorbeeld in de winter niet.quote:Op zondag 8 november 2020 15:57 schreef Jippie het volgende:
[..]
En we moeten ons goed insmeren tegen de zon en in de schaduw blijven
Ja maar zonlicht is eng!quote:Op zondag 8 november 2020 15:58 schreef Jippie het volgende:
[..]
Vit D aanmaak heeft ook te maken met direct zonlicht en de hoeveelheid pigment in je huid
Mijn oma kent het woord zonnebrand niet, lag elke dag in de zon te bakken is 86 zonder huidkanker.quote:Op zondag 8 november 2020 15:59 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dit ja. Maar Nederlanders denken vaak dat zolang ze niet verbranden, het ook niet erg is, dus smeren ze bijvoorbeeld in de winter niet.
En ondertussen aan de top staan qua huidkanker gevallen en niks doen.
En je loopt het sneller op dan je denkt.quote:Op zondag 8 november 2020 15:57 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Uiteraard.
En Nederland maar afvragen waarom ze in de top 5 ter wereld staan qua meeste huidkankergevallen.
Vit D idd.quote:Op zondag 8 november 2020 15:58 schreef Jippie het volgende:
[..]
Vit D aanmaak heeft ook te maken met direct zonlicht en de hoeveelheid pigment in je huid
Zonlicht is natuurlijk ook eng.quote:
Saskia is het merk.quote:
Je kunt er hele zure urine van krijgen! Niet zo lekker tijdens de plasseks.quote:Op zondag 8 november 2020 16:01 schreef aloa het volgende:
[..]
Vit D idd.
Maar ik bedoel meer vit B enzo...dat is niet altijd even goed om te slikken, of van die pillen waar dan alle vitamines in zitten. Teveel is niet goed.
Vitamine C slik ik wel, want dat kan niet echt kwaad.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |