Vegetarisch en gezond eten vaak slechter voor het milieu.quote:Op zondag 8 november 2020 15:22 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Ik ben al aan het zoeken waar het goed uitgelegd wordt.
quote:Op zondag 8 november 2020 15:22 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Massale hoeveelheden groenten verbouwen die water nodig hebben en dit dan aan dieren voeren is ook innefficiënt. Wat is je punt?
Tenzij je alleen maar sla eet en een vleeseter alleen maar bacon, is een plantaardig dieet veel beter voor het milieu
Zoeken op mobiel gaat niet zo makkelijk.quote:Op zondag 8 november 2020 15:23 schreef SchuurFryer het volgende:
[..]
Zoek je dan ook even voor jezelf uit hoe de vleesindustrie in elkaar steekt?
Van begin tot helemaal het einde.
Over welke keer teveel wijn gaat dit?quote:Op zondag 8 november 2020 15:27 schreef D. het volgende:
[..]
Misschien iets minder wijn de volgende keer
Ik zie geen reden aan te nemen dat er een god zou bestaan: Big Bang --> universum koelt af --> eerste zonnen ontstaan --> lichte elementen worden gevormd --> zonnen gaan supernova --> nieuwe zonnen worden gevormd --> zwaardere elementen worden gevormd --> nieuwe supernova --> 3e generatie zonnen met zwaardere elementen --> eerste planeten vormen --> abiogenesis en chemische evolutie --> eencellige dieren --> evolutie --> de mens.quote:Op zondag 8 november 2020 15:24 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Nouja, atheïsten kunnen er ook wat van hoor.
Net zoals christenen, joden en moslims zich zeker zijn dat God bestaat, zijn er bepaalde atheïsten die doen alsof hun claim dat God niet bestaat absoluut de enige waarheid is
Zou liever gebakken paprika of ui eten wel eens tempura geprobeerd?quote:Op zondag 8 november 2020 15:14 schreef Mikeytt het volgende:
De vegan chicken wings van de AH zijn trouwens nog best lekker
Schijt aan de dieren die daar in leven; we moeten dierenlevens redden door soja te eten!quote:Op zondag 8 november 2020 15:26 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Klopt. Veel bossen gaan neer voor sojavelden.
Geen idee, misschien kan SchuurFryer dat zeggenquote:Op zondag 8 november 2020 15:28 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Over welke keer teveel wijn gaat dit?
Behalve dan dat de overgrote meerderheid vam die soja gebruikt wordt voor veevoer. Soja is immers efficient voor die dieren. Koeien kan je geen gras laten eten. Dat kost veel te veel grond.quote:Op zondag 8 november 2020 15:25 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Dat niet alleen, in Azië worden hele oerwouden gekapt tbv soja.
Het is een beetje moeilijk om te bewijzen dat er wel of niet een goddelijke macht bestaat.quote:Op zondag 8 november 2020 15:28 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik zie geen reden aan te nemen dat er een god zou bestaan: Big Bang --> universum koelt af --> eerste zonnen ontstaan --> lichte elementen worden gevormd --> zonnen gaan supernova --> nieuwe zonnen worden gevormd --> zwaardere elementen worden gevormd --> nieuwe supernova --> 3e generatie zonnen met zwaardere elementen --> eerste planeten vormen --> abiogenesis en chemische evolutie --> eencellige dieren --> evolutie --> de mens.
Van verhaaltjes over godheden is zeer makkelijk aan te tonen dat ze gewoon totaal onmogelijk zijn.
Misschien bestaat er wel één of ander eeuwig superwezen buiten ons universum waar onze geëvolueerde zieltjes naar toe gaan of whatever, maar voor het leven hier op aarde heeft-ie absoluut 0,0 nut.
Zo lang houdbaar?quote:Op zondag 8 november 2020 15:18 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Beyond Meat is sowieso wel de leider op de markt qua kwaliteit.
Ik heb volgens mij 6 van die pakken burgers in de koelkast
Zo lang houdbaar?quote:Op zondag 8 november 2020 15:18 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Beyond Meat is sowieso wel de leider op de markt qua kwaliteit.
Ik heb volgens mij 6 van die pakken burgers in de koelkast
Omdat het zo is misschien?quote:
Daar is onder experts geen onenigheid over hoor. Is gewoon consensusquote:Op zondag 8 november 2020 15:26 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik betwijfel of vegan beter is voor het milieu.
2e wet van thermodynamica geldt alleen in een gesloten systeem.quote:Op zondag 8 november 2020 15:29 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Behalve dan dat de overgrote meerderheid vam die soja gebruikt wordt voor veevoer. Soja is immers efficient voor die dieren. Koeien kan je geen gras laten eten. Dat kost veel te veel grond.
Uiteindelijk is het simpelweg de tweede wet van de thermodynamica.
Waarin zou je expres energie verliezen?
Zon > plant > dier > mens
Dit kan je prima verkorten tot zon > plant > mens
Dit was 1 van de artikelen die ik zocht. Er is een betere van een Nederlandse onderzoeker dit jaar.quote:Op zondag 8 november 2020 15:28 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Vegetarisch en gezond eten vaak slechter voor het milieu.
Ja maar dan gaan de vegans weer honger lijden.quote:Op zondag 8 november 2020 15:28 schreef ToT het volgende:
[..]
Schijt aan de dieren die daar in leven; we moeten dierenlevens redden door soja te eten!
quote:Op zondag 8 november 2020 15:29 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Het is een beetje moeilijk om te bewijzen dat er wel of niet een goddelijke macht bestaat.
Da's het hele probleem met godsdienstenquote:Op zondag 8 november 2020 15:29 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Het is een beetje moeilijk om te bewijzen dat er wel of niet een goddelijke macht bestaat.
Okeej maar stel je bewijst dat gebeurtenis X verklaarbaar is door ongoddelijke macht Y. Wij zegt dat er achter macht Y dan geen goddelijke macht zit?quote:
Ja nu is soja wel ff een verkeerd voorbeeld, maar toch; we zitten met te veel mensen hier.quote:Op zondag 8 november 2020 15:30 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Ja maar dan gaan de vegans weer honger lijden.
quote:Op zondag 8 november 2020 15:32 schreef D. het volgende:
[..]
Da's het hele probleem met godsdiensten
Iemand verzint iets, jij kunt niet bewijzen dat het niet bestaat, en zo lullen we er honderden jaren over
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |