abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport donderdag 5 november 2020 @ 23:27:46 #1
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196086537
.

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames (en IC-opnames)
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente.

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Verzameling alle NL cijfers
https://twitter.com/mzelst/status/1305541298619928576, uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic
• Let een beetje op elkaar

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte! Blijf thuis!

Routekaart:

Handige kaart voor covid en andere aandoeningen:

En door..
pi_196086550
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 23:24 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik snap best dat ze nu even geen WOB verzoeken willen. Het is nu niet te tijd om te kissebissen over bepaalde procedures, dat kan achteraf prima. Het zorgt nu alleen voor extra ruis op de lijn.

Wel eens met betrekking tot het inkopen van testen, daar hadden ze minder hun eigen m2 moeten beschermen, wat mij betreft mag daar best een kop voor rollen.
Nouja, het lastige is dat je met WOB verzoeken weigeren ook diezelfde verzoeken van journalisten af gaat keuren, wiens taak het is de regering te controleren. Willekeurige WOB verzoeken vanuit viruswaanzin oid zit wel anders idd, maar die democratische controle blijft wel belangrijk. Doordat de Jonge zo ongenuanceerd heeft gezegd: "We reageren niet op WOB-verzoeken tot het over is" geef je het signaal aan mensen die er toch al niet positief in staan dat er dingen te verbergen zijn.
pi_196086551
Oh god, Eragon komt zich nu heel snel melden met deze TT.
pi_196086562
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 23:28 schreef Tijger_m het volgende:
Oh god, Eragon komt zich nu heel snel melden met deze TT.
Hugs, conventions, anime, bijverdienen in 't weekend, freehugs, knuffelen.

Hebben we alles vast gehad :P
pi_196086584
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 23:29 schreef chratnox het volgende:

[..]

_O-
pi_196086668
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 23:29 schreef chratnox het volgende:

[..]

Je vergeet foto's maken!
Tap tap tap
pi_196086714
In de categorie "Het kan erger, je zal maar in Frankrijk wonen"...Frankrijk noteerde vandaag ruim 58.000 nieuwe covid gevallen.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2020 23:37:52 ]
pi_196086717
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 23:28 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nouja, het lastige is dat je met WOB verzoeken weigeren ook diezelfde verzoeken van journalisten af gaat keuren, wiens taak het is de regering te controleren. Willekeurige WOB verzoeken vanuit viruswaanzin oid zit wel anders idd, maar die democratische controle blijft wel belangrijk. Doordat de Jonge zo ongenuanceerd heeft gezegd: "We reageren niet op WOB-verzoeken tot het over is" geef je het signaal aan mensen die er toch al niet positief in staan dat er dingen te verbergen zijn.
Ze zeggen natuurlijk wel dat ze de WOB nog wel gaan doen. Maar in deze tijd kunnen ze natuurlijk overstroomd worden met WOB en dat is natuurlijk iets wat je even niet kan gebruiken.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196086753
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 23:37 schreef Tijger_m het volgende:
In de categorie "Het kan erger, je zal maar in Frankrijk wonen"...Frankrijk noteerde vandaag ruim 58.000 nieuwe covid gevallen.
Die gaan echt niet lekker. :N
Wat dat betreft doen wij het helemaal zo slecht nog niet. :)
pi_196086779
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 23:39 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Naar rato is dat wat wij nog geen week geleden noteerden.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196086780
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 23:39 schreef Mammietje het volgende:

[..]

En die hebben een avondklok zelfs, he?
pi_196086796
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 23:37 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ze zeggen natuurlijk wel dat ze de WOB nog wel gaan doen. Maar in deze tijd kunnen ze natuurlijk overstroomd worden met WOB en dat is natuurlijk iets wat je even niet kan gebruiken.
Doet me denken aan dat PvdD-vrouwtje die tijdens één van de eerste debatten over corona tot vervelends aan toe naar voren kwam met haar dierenzaakjes. Toen ze herhaaldelijk weggestuurd werd onder het motto "we hebben nu even belangrijkere zaken te doen" riep ze wanhopig: "Ja, maar wanneer dan wel?" :D
pi_196086807
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 23:42 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Naar rato is dat wat wij nog geen week geleden noteerden.
Ja, dat is ook weer waar. En ik denk dat ze daar naar rato ook wat meer bedjes te verdelen hebben. :{
pi_196086825
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 23:42 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En die hebben een avondklok zelfs, he?
Ssst.... maak die principiële mannen nou niet wakker! Het is net zo lekker rustig hier! }:| ;)
Aan de principiële mannen die de mouwen alweer opstropen: ik verwijs jullie naar het vorige topic. Daar kunnen jullie al jullie meningen nog eens rustig teruglezen. ^O^
pi_196086880
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 23:44 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ssst.... maak die principiële mannen nou niet wakker! Het is net zo lekker rustig hier! }:| ;)
Aan de principiële mannen die de mouwen alweer opstropen: ik verwijs jullie naar het vorige topic. Daar kunnen jullie al jullie meningen nog eens rustig teruglezen. ^O^
Ik was net mn toetsenbord aan 't slijpen :P
pi_196086889
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 23:48 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik was net mn toetsenbord aan 't slijpen :P
Was er al bang voor! :D
Manman, de regionale mogelijkheid was bijna net zo dramatisch als de mogelijkheid van de voetbalkantines om 15.30 uur dicht. Bijna dan he? Bijna... _O-
pi_196086914
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 23:50 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Manman, de regionale mogelijkheid was bijna net zo dramatisch als de mogelijkheid van de voetbalkantines om 15.30 uur dicht. Bijna dan he? Bijna... _O-
Ik ben sowieso geen voorstander van regionale maatregelen, Nederland is simpelweg te klein daarvoor om effect te sorteren.
pi_196086919
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 23:50 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Nee nee, ik trap er niet meer in :P
pi_196086959
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 23:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik ben sowieso geen voorstander van regionale maatregelen, Nederland is simpelweg te klein daarvoor om effect te sorteren.
Enerzijds niet, anderzijds zitten er wel erg grote regionale verschillen. Nou ja, eigenlijk doen de 3 noordelijke provincies weer eens niet leuk mee. :{
Misschien valt er daar een hek op te zetten ofzo. Misschien kan Trump daar wat in betekenen binnenkort. Die heeft er ervaring mee en schijnt binnenkort nieuw onderdak en een baantje te zoeken. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Mammietje op 06-11-2020 00:02:00 ]
pi_196086962
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 23:52 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nee nee, ik trap er niet meer in :P
:D :P
  vrijdag 6 november 2020 @ 07:31:37 #21
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196090375
quote:
Hoewel het aantal coronabesmettingen en ziekenhuisopnames daalt, mogen we voorlopig niet rekenen op een versoepeling van de gedeeltelijke lockdown. De maatregelen zullen zeker tot half december van kracht blijven, zeiden zorgminister Hugo de Jonge en RIVM-directeur Jaap van Dissel vanavond in Het Grootste Coronaspreekuur op YouTube.
Nou, dat zag niemand aankomen. Cafébaas Joop moet gewoon nog even volhouden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator vrijdag 6 november 2020 @ 07:32:50 #22
236264 crew  capricia
pi_196090388
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 07:31 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Tot voor kerst. Idd.
Hopelijk is het aantal besmettingen dan onder de 50 (per 100.000).
Want dat is het doel.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 6 november 2020 @ 07:33:38 #23
346939 Janneke141
pi_196090392
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2020 07:32 schreef capricia het volgende:

[..]

Tot voor kerst. Idd.
Want dat is het doel.
Ik dacht dat het doel was om de situatie in de ziekenhuizen beheersbaar te krijgen. Of is dat inmiddels weer veranderd?
  Moderator vrijdag 6 november 2020 @ 07:35:11 #24
236264 crew  capricia
pi_196090403
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 07:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik dacht dat het doel was om de situatie in de ziekenhuizen beheersbaar te krijgen. Of is dat inmiddels weer veranderd?
Vandaar dat sommige mensen oproepen om je niet te laten testen. >:)
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 6 november 2020 @ 07:40:13 #25
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196090447
Ik ben als reumapatiënt, wel blij met het niet handen schudden. Enerzijds omdat ik zelf niet de kracht meer kan zetten voor een stevige handdruk, anderzijds omdat zelfs als ik van iemand een zachte handdruk kreeg, dat dat dan verschrikkelijk pijn deed.

Maar gisteren kocht ik een andere auto, en de deal bezegelen zonder handdruk voelde toch wel wat vreemd aan :')
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_196090506
quote:
Valse coronavrij-verklaringen in omloop

Oplichters verkopen vervalste verklaringen waarin staat dat iemand coronavrij is, zónder die persoon daadwerkelijk getest te hebben. De fraudeurs bieden de documenten voor een paar tientjes via WhatsApp en Snapchat aan. Ze misbruiken namen van artsen en laboratoria. Die zijn geschokt en stappen naar de politie.

De verklaringen zijn nodig om landen als Duitsland, Marokko en Italië binnen te komen. Reizigers dienen het document, waarop staat dat een persoon recent negatief is getest op het coronavirus, vóór het instappen of bij aankomst in het land van bestemming te laten zien. Het moet de landen helpen in de strijd tegen corona.

Omdat de GGD geen reisverklaringen uitgeeft en alleen bij klachten test, zijn consumenten aangewezen op commerciële partijen. Deze partijen testen ook zonder dat een consument klachten heeft. Ze nemen PCR-tests af en zetten bij een negatieve uitslag van de test zwart-op-wit dat iemand géén corona onder de leden heeft. In de meeste gevallen kost dit pakket zo’n 150 euro.
https://www.ad.nl/binnenl(...)n-geschokt~a049e666/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator vrijdag 6 november 2020 @ 07:48:47 #27
5428 crew  miss_sly
pi_196090527
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 07:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat is het doel nog steeds. En de termijn tot half december is bij de laatste persconferentie inzake de huidige maatregelen meteen genoemd.
Ik denk dat men vooral wil aangeven dat het feit dat de ziekenhuizen een lichte verbetering lijken te laten zien, niet betekent dat nu ineens heel snel iets versoepeld kan worden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196090578
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 07:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Gewoon de doodstraf opzetten dit soort praktijken. Indirect jaag je wellicht andere mensen de dood in met deze valse verklaringen.

Sorry, liet me even gaan, maar ik wordt zo schijtziek van dit soort praktijken! Bah bah bah.
  vrijdag 6 november 2020 @ 08:35:36 #29
3542 Gia
User under construction
pi_196090933
quote:

Tot voor kerst. Idd.
Want dat is het doel.
En dan vindt men dat men best met families van 20 man bij elkaar kan komen en ook weer gaan wintersporten.
Waarna vanaf medio januari de cijfers weer oplopen en het hele circus weer opnieuw begint. Inclusief Rutte die strengere maatregelen dan weer zo lang mogelijk uitstelt.

Hoeveel jaar gaan we dit krijgen, die golven, vooral door de buitenland vakanties?
  Moderator vrijdag 6 november 2020 @ 08:41:16 #30
236264 crew  capricia
pi_196090995
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 08:35 schreef Gia het volgende:

[..]

En dan vindt men dat men best met families van 20 man bij elkaar kan komen en ook weer gaan wintersporten.
Waarna vanaf medio januari de cijfers weer oplopen en het hele circus weer opnieuw begint. Inclusief Rutte die strengere maatregelen dan weer zo lang mogelijk uitstelt.

Hoeveel jaar gaan we dit krijgen, die golven, vooral door de buitenland vakanties?
Het advies van Rutte is om ieg tot en met januari niet op vakantie naar het buitenland te gaan.

Een enkelband om dat af te dwingen is er nog niet. :D

Kerst zal sober zijn. Zei die.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_196091049
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2020 08:41 schreef capricia het volgende:

[..]

Het advies van Rutte is om ieg tot en met januari niet op vakantie naar het buitenland te gaan.

Mwah... we hebben enkelbanden van justitie en blafbanden van Martin Gaus. Beetje knutselaar zou daar toch een combi van moeten kunnen maken? ;)

Sobere kerst... hmm... klinkt toch als met schoonfamilie. Voelt altijd wat sober a.... o wacht, dat was somber. :{
  vrijdag 6 november 2020 @ 09:06:39 #32
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_196091396
quote:
Niet op vakantie of niet op wintersport/bepaalde landen?

Want iedereen gaat nu naar Curacao en dergelijke, omdat hij zelfs nog letterlijk aangaf dat daar een andere regeling voor is.
  vrijdag 6 november 2020 @ 09:07:18 #33
3542 Gia
User under construction
pi_196091407
quote:

Advies....alleen noodzakelijke reizen. Sommige mensen MOETEN echt op wintersport. Kijk, daar heb je de noodzaak al.

En als met de Kerst de maatregelen weer versoepeld zijn, aantallen lopen snel terug en het duurt nog effe tot Kerst, dan mag 30 man weer (restaurant), mits anderhalve meter tussen mensen uit verschillende huishoudens.
pi_196091466
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 09:07 schreef Gia het volgende:

[..]

Advies....alleen noodzakelijke reizen. Sommige mensen MOETEN echt op wintersport. Kijk, daar heb je de noodzaak al.

En als met de Kerst de maatregelen weer versoepeld zijn, aantallen lopen snel terug en het duurt nog effe tot Kerst, dan mag 30 man weer (restaurant), mits anderhalve meter tussen mensen uit verschillende huishoudens.
En wat als je weer met 30 man in een restaurant mag zitten, wat dan?
Dan kunnen we lijken gaan stapelen?
Go hard or go home
  vrijdag 6 november 2020 @ 09:13:37 #35
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196091494
Hopelijk zet de DALING vandaag door, ik zet in op ~6500.
pi_196091525
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 23:28 schreef chratnox het volgende:

[..]

Die WOB is er nu eenmaal of je het nu leuk vindt of niet. En dat de eerste weken niet lekker loopt is misschien nog enige sinds te begrijpen. Maar als je nu nog altijd niet de wet wil naleven en tijdig geen stukken wil aanleveren aan hen die dat vragen, dan had je dat maar moeten meenemen in de noodwet ofzo. Daarnaast denk ik dat je heel erg voorzichtig moet zijn om onderscheid te gaan maken aan wie je wel en aan wie je geen stukken aanlevert, zeker als jij een of andere vage term als journalist gaat gebruiken, Ben ik als ik vandaag een weblog begin een journalist? Dan creëer jij een regering die kan bepalen dat journalisten die hen welgevallig zijn stukken krijgen en andere niet, omdat dat volgens de regering echt en goede journalisten zijn. Tot slot als je dan niet meewerkt aan de WOB, dan moet je het ook niet in gaan zetten als politiek instrument. Een WOB verzoek naar de betalingen aan influencers ligt maanden in een la en op het moment dat Famke niet meer meedoet, wordt de WOB binnen no time beantwoord.
pi_196091708
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 november 2020 09:06 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Niet op vakantie of niet op wintersport/bepaalde landen?

Want iedereen gaat nu naar Curacao en dergelijke, omdat hij zelfs nog letterlijk aangaf dat daar een andere regeling voor is.
In principe niet op vakantie met een hele kleine uitzondering voor overzeese gebieden binnen het koninkrijk. En ik denk dat dit twee simpele redenen heeft die niks met het virus te maken hebben. Rutte denkt laten wij het toerisme op de eilanden maar een beetje aanzwengelen anders hebben ze geld nodig en staan ze hier op de stoep. Daarnaast is het gewoon een kleine opsteker voor KLM als veel mensen op die routes vliegen, terwijl je vooral de Ryanairs steunt als je bijvoorbeeld zegt Balearen kan ook wel.

Maar zoals gezegd dat heeft het niks met het virus te maken en dat leidt er weer toe dat mensen minder begrip hebben voor de regels. "Als ik met eigen vervoer ga skiën in de buitenlucht en kook in ons eigen appartement, dan is het veiliger dan 12 uur lang met 250 mensen in een vliegtuig te gaan zitten", denken die mensen. En het probleem is dat ze feitelijk waarschijnlijk ook nog gelijk hebben.
pi_196091889
quote:

[..]

Tot voor kerst. Idd.
Want dat is het doel.
Was het doel niet om overvolle ziekenhuizen te voorkomen, in plaats van geilen op lage nummertjes. :')
  vrijdag 6 november 2020 @ 09:48:03 #39
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196092037
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 09:39 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Was het doel niet om overvolle ziekenhuizen te voorkomen, in plaats van geilen op lage nummertjes. :')
Dat was inderdaad het doel, maar we hebben natuurlijk al eerder gezien dat doelpalen naar believen ineens verschoven worden als dat beter uitkomt om bepaalde regeltjes en richtlijnen te rechtvaardigen.
pi_196092082
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 09:14 schreef maan_man het volgende:

[..]

Die WOB is er nu eenmaal of je het nu leuk vindt of niet. En dat de eerste weken niet lekker loopt is misschien nog enige sinds te begrijpen. Maar als je nu nog altijd niet de wet wil naleven en tijdig geen stukken wil aanleveren aan hen die dat vragen, dan had je dat maar moeten meenemen in de noodwet ofzo. Daarnaast denk ik dat je heel erg voorzichtig moet zijn om onderscheid te gaan maken aan wie je wel en aan wie je geen stukken aanlevert, zeker als jij een of andere vage term als journalist gaat gebruiken, Ben ik als ik vandaag een weblog begin een journalist? Dan creëer jij een regering die kan bepalen dat journalisten die hen welgevallig zijn stukken krijgen en andere niet, omdat dat volgens de regering echt en goede journalisten zijn. Tot slot als je dan niet meewerkt aan de WOB, dan moet je het ook niet in gaan zetten als politiek instrument. Een WOB verzoek naar de betalingen aan influencers ligt maanden in een la en op het moment dat Famke niet meer meedoet, wordt de WOB binnen no time beantwoord.
Daar ben ik het volledig mee eens, dat is ook wat ik wilde zeggen idd. Ik vind de WOB een heel groot goed, en vind dat er echt niet aan getoornd mag worden. Wel begrijp ik dat je even iets anders aan je hoofd hebt terwijl je aan het blussen bent, maar dan kun je ook extra mensen aanstellen om aan WOB verzoeken enzo te voldoen.

Naar mijn idee zou elk WOB verzoek nog steeds gewogen moeten worden. De opmerkingen van de Jonge om 'even niet te voldoen aan WOB verzoeken want we hebben wat anders te doen' kan ik aan de ene kant wel begrijpen, maar het ondermijnt wel de mogelijkheid om de regering te controleren.
pi_196092145
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 09:50 schreef chratnox het volgende:

[..]

Daar ben ik het volledig mee eens, dat is ook wat ik wilde zeggen idd. Ik vind de WOB een heel groot goed, en vind dat er echt niet aan getoornd mag worden. Wel begrijp ik dat je even iets anders aan je hoofd hebt terwijl je aan het blussen bent, maar dan kun je ook extra mensen aanstellen om aan WOB verzoeken enzo te voldoen.

Naar mijn idee zou elk WOB verzoek nog steeds gewogen moeten worden. De opmerkingen van de Jonge om 'even niet te voldoen aan WOB verzoeken want we hebben wat anders te doen' kan ik aan de ene kant wel begrijpen, maar het ondermijnt wel de mogelijkheid om de regering te controleren.
In maart was dat een zeer begrijpelijk argument.
zie email 27 oktober
pi_196092287
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 07:31 schreef Janneke141 het volgende:
Eenmalig 2.500 euro bruto en dan redt hij zich wel toch.

Men heeft zich echt in drijfzand bewogen met dit circus aan maatregelen.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_196092330
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 07:40 schreef StateOfMind het volgende:

Maar gisteren kocht ik een andere auto, en de deal bezegelen zonder handdruk voelde toch wel wat vreemd aan :')
Herkenbaar! Toen ik in de zomer een nieuwe auto kocht (juli ofzo) deed ik het ook met een elleboogje. :{w

Zo onwerkelijk.

quote:
Sobere Kerst?
Dat is geen jus bij het konijn of het wild. Zoiets?
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  vrijdag 6 november 2020 @ 10:08:34 #44
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196092458
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 10:01 schreef Salina het volgende:
Sobere Kerst?
Dat is geen jus bij het konijn of het wild. Zoiets?
Minder ruzie door familieleden die elkaar niet uit kunnen staan, maar zichzelf wel verplichten om met kerst bij moeder te eten.
So we just called him Fred
pi_196092499
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 10:08 schreef Fred het volgende:

[..]

Minder ruzie door familieleden die elkaar niet uit kunnen staan, maar zichzelf wel verplichten om met kerst bij moeder te eten.
Corona als kerstgeschenk meebrengen doet het altijd goed.
pi_196092634
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 09:53 schreef trein2000 het volgende:

[..]

In maart was dat een zeer begrijpelijk argument.
Zeker, maar nu niet meer. Het gaat nog steeds niet goed, en dat is wel iets kwalijks:
https://www.villamedia.nl(...)-van-volksgezondheid
  vrijdag 6 november 2020 @ 10:23:54 #47
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196092672
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 10:11 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Zeker als sixpackje.
Voor 20.00u O-)
A murky, forgotten land.
pi_196092720
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2020 10:23 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Zeker als sixpackje.
Voor 20.00u O-)
Voor zolang het nog Corona heet, zou wel eens een collectors item kunnen worden.

Corona overweegt naamsverandering
  vrijdag 6 november 2020 @ 10:28:41 #49
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196092754
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 10:27 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Voor zolang het nog Corona heet, zou wel eens een collectors item kunnen worden.

Corona overweegt naamsverandering

Covid Premium _O_
A murky, forgotten land.
pi_196092805
Gvd wat is het toch met kappers die denken als enige contactberoep geen mondkapjes te hoeven dragen.

Net weer bij een kapper beland die 0 maatregelen in acht neemt. Wilde bijna weglopen maar toen was ik aan de beurt en toch mee verder gegaan.

Maar daarvoor bij andere klant nog ff flink hoesten en het weglachen met oh jee met kort daarna van tja sommige mensen zijn zo bang he.

Fysio, massage, tandarts.. Alles mondkapje maar veel kappers voelen zich uitgezonderd..

Voel me besmet :'(
pi_196092819
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 09:48 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dat was inderdaad het doel, maar we hebben natuurlijk al eerder gezien dat doelpalen naar believen ineens verschoven worden als dat beter uitkomt om bepaalde regeltjes en richtlijnen te rechtvaardigen.
Doe niet zo raar. De lagere getallen zijn nodig om meer controle te hebben over de verspreiding van het virus zodat we zo lang mogelijk zoveel mogelijk vrijheid hebben.

Het hebben van relatief weinig besmettingsgevallen betekent dat je beter bron- en contactonderzoek uit kunt voeren en daar nieuwe besmettingen mee kunt voorkomen. Lopen de besmettingen wel op, dan gaat het om kleine aantallen. Bron- en contactonderzoek komt niet meteen onder druk en de zorg ook niet. Met relatief beperkte (en mogelijk lokale, gerichte) maatregelen is de toename de kop in te drukken.

Daalt het aantal besmettingsgevallen in hetzelfde tempo als nu, dan hebben we in absolute zin nog steeds met veel gevallen te maken. Bron- en contactonderzoek is nog niet behapbaar. Loopt het aantal besmettingen weer op, dan gaat het in absolute zin om een groot aantal gevallen. Al snel zullen de ziekenhuizen weer overbelast raken en zijn draconische maatregelen nodig om de verspreiding van het virus in de hand te houden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196093106
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 09:50 schreef chratnox het volgende:

Mee eens. Zoals @trein2000 zegt was dat in maart wel te begrijpen, maar nu niet meer. De wet openbaarheid van bestuur noopt onze overheid ertoe transparant te zijn en dat is cruciaal voor publiek vertrouwen. Juist nu is dat vertrouwen belangrijk. Je kunt wel allerlei maatregelen bedenken, maar die hebben weinig zin als mensen zich er niet aan willen houden omdat het gezag van de overheid tanende is.
  Redactie Frontpage vrijdag 6 november 2020 @ 10:47:03 #53
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_196093107
De verkiezingen in de VS zijn veel te vermakelijk momenteel, maar het aantal besmettingen gaat er ook hard :{

quote:
In de VS is voor de tweede dag op rij een recordaantal nieuwe besmettingen vastgesteld. Woensdag kwamen er volgens de Johns Hopkins University 102.831 nieuwe gevallen bij, gisteren waren het er 121.888.
https://nos.nl/liveblog/2(...)ingen-in-omloop.html
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  vrijdag 6 november 2020 @ 10:52:43 #54
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196093215
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 10:32 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Doe niet zo raar. De lagere getallen zijn nodig om meer controle te hebben over de verspreiding van het virus zodat we zo lang mogelijk zoveel mogelijk vrijheid hebben.

Het hebben van relatief weinig besmettingsgevallen betekent dat je beter bron- en contactonderzoek uit kunt voeren en daar nieuwe besmettingen mee kunt voorkomen. Lopen de besmettingen wel op, dan gaat het om kleine aantallen. Bron- en contactonderzoek komt niet meteen onder druk en de zorg ook niet. Met relatief beperkte (en mogelijk lokale, gerichte) maatregelen is de toename de kop in te drukken.

Daalt het aantal besmettingsgevallen in hetzelfde tempo als nu, dan hebben we in absolute zin nog steeds met veel gevallen te maken. Bron- en contactonderzoek is nog niet behapbaar. Loopt het aantal besmettingen weer op, dan gaat het in absolute zin om een groot aantal gevallen. Al snel zullen de ziekenhuizen weer overbelast raken en zijn draconische maatregelen nodig om de verspreiding van het virus in de hand te houden.
:Y
A murky, forgotten land.
  vrijdag 6 november 2020 @ 10:53:37 #55
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196093237
quote:

[..]

"The gift that keeps on giving"
:X
  vrijdag 6 november 2020 @ 10:57:54 #56
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196093328
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 10:53 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Een adembenemend cadeau :7
A murky, forgotten land.
  vrijdag 6 november 2020 @ 10:59:10 #57
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196093357
quote:

[..]

The gift that keeps on giving O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196093476
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 10:21 schreef chratnox het volgende:

[..]

Zeker, maar nu niet meer. Het gaat nog steeds niet goed, en dat is wel iets kwalijks:
https://www.villamedia.nl(...)-van-volksgezondheid
Dat was dan ook mijn impliciete suggestie ;)
zie email 27 oktober
  vrijdag 6 november 2020 @ 11:06:42 #59
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196093513
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 10:53 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Oh, ik zie dit nu pas

Mobiel fokken en werken tegelijkertijd is wat tricky :T
pi_196093542
Zitten jullie ook al lekker in het Caribisch gebied?
  vrijdag 6 november 2020 @ 11:09:57 #61
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196093582
Ik heb de radiator in mijn werkkamer een extra slinger gegeven om tot tropische inzichten te komen >:O
pi_196093607
quote:

[..]

In dat geval had je beter meteen in volledige lockdown kunnen gaan begin oktober. Het duurt nu ook langer omdat je eerst de ziekenhuizen en zorg weer moet ontlasten. Dat alleen al duurt tot begin december minimaal. Er is gewoon te laat en te zwak ingegrepen.
blablablabla
pi_196093630
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2020 11:09 schreef Molo het volgende:
Ik heb de radiator in mijn werkkamer een extra slinger gegeven om tot tropische inzichten te komen >:O
Heb net bij de Plus hier in de Cariben een cocktail gehaald.
pi_196093632
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 11:10 schreef Elan het volgende:

[..]

In dat geval had je beter meteen in volledige lockdown kunnen gaan begin oktober. Het duurt nu ook langer omdat je eerst de ziekenhuizen en zorg weer moet ontlasten. Dat alleen al duurt tot begin december minimaal. Er is gewoon te laat en te zwak ingegrepen.
what else is new...... :{
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  vrijdag 6 november 2020 @ 11:13:17 #65
3542 Gia
User under construction
pi_196093651
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 09:11 schreef Noek het volgende:

En wat als je weer met 30 man in een restaurant mag zitten, wat dan?
Dan kunnen we lijken gaan stapelen?
Dan kruipen er ook weer hele families bij elkaar. 1e kerstdag mijn familie, 2de kerstdag jouw familie, zoals dat altijd gaat.
Zijn heel veel verschillende contacten.
Sobere kerst? Geloof er geen kerstbal van. En dan kunnen we aan de derde golf beginnen. Plus de griep die dan hevig rondgaat.

Zie het somber in.
  vrijdag 6 november 2020 @ 11:14:14 #66
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196093660
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2020 11:09 schreef Molo het volgende:
Nou alleen nog wat zand op de grond gooien, en een bikini aantrekken O-)
A murky, forgotten land.
pi_196093667
quote:

[..]

Bron- en contactonderzoek, dat nog nooit echt gewerkt heeft.
Na 3 dagen zijn ze al zoek _O-
pi_196093710
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 11:13 schreef Gia het volgende:

[..]

Dan kruipen er ook weer hele families bij elkaar. 1e kerstdag mijn familie, 2de kerstdag jouw familie, zoals dat altijd gaat.
Zijn heel veel verschillende contacten.
Sobere kerst? Geloof er geen kerstbal van. En dan kunnen we aan de derde golf beginnen. Plus de griep die dan hevig rondgaat.

Zie het somber in.
Een sobere kerst is een blessing. Het is één vd betere dingen die 2020 ons brengt
Thank you, baby Jesus. O+
Go hard or go home
  vrijdag 6 november 2020 @ 11:16:59 #69
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196093711
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 11:14 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Bron- en contactonderzoek, dat nog nooit echt gewerkt heeft.
Na 3 dagen zijn ze al zoek _O-
BCO werkt alleen maar bij extreem lage besmettingsaantallen die bovendien lokaal geconcentreerd zijn. Zolang mensen elke dag het hele land doorreizen is dat echt ondoenlijk.
pi_196093723
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 11:12 schreef Predator40 het volgende:

[..]

what else is new...... :{
Snap dat echt niet besmettingen heb je in principe zo naar beneden met een stevig pakket maatregelen, ziekenhuizen is echter een ander verhaal vanwege het vertragingseffect en het feit dat mensen daar soms lang ligge. Als je 2 weken alles dicht had gegooid toen we op 2000 besmettingen zaten had het niet zover hoeven komen allemaal.

Je ziet nu ook al die besmettingen als een gek dalen maar ja de ziekenhuizen en de zorg he. Lekker in intelligente lockdown tot kerst.
blablablabla
  vrijdag 6 november 2020 @ 11:20:55 #71
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196093784
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2020 11:06 schreef Molo het volgende:

[..]

Oh, ik zie dit nu pas

Mobiel fokken en werken tegelijkertijd is wat tricky :T
Great minds think alike ^O^
  vrijdag 6 november 2020 @ 11:21:57 #72
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196093802
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2020 11:17 schreef Elan het volgende:

[..]

Snap dat echt niet besmettingen heb je in principe zo naar beneden met een stevig pakket maatregelen, ziekenhuizen is echter een ander verhaal vanwege het vertragingseffect en het feit dat mensen daar soms lang ligge. Als je 2 weken alles dicht had gegooid toen we op 2000 besmettingen zaten had het niet zover hoeven komen allemaal.

Je ziet nu ook al die besmettingen als een gek dalen maar ja de ziekenhuizen en de zorg he. Lekker in intelligente lockdown tot kerst.
alles dichtgooien is tegen het virus het beste maar ook de makkelijkste maatregel, ik ben blij dat ik die beslissingen niet hoef te nemen
  vrijdag 6 november 2020 @ 11:22:32 #73
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196093813
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2020 11:17 schreef Elan het volgende:

[..]

Ik denk dat BCO ook pas weer echt nuttig wordt als straks de eerste groepen gevaccineerd zijn en er wat meer ademruimte komt om bepaalde clusters op te sporen. Nu loop je gewoon continu achter de feiten aan als GGD zijnde.
  vrijdag 6 november 2020 @ 11:23:24 #74
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196093826
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 11:16 schreef Noek het volgende:

[..]

Een sobere kerst is een blessing. Het is één vd betere dingen die 2020 ons brengt
Thank you, baby Jesus. O+
Vergeet alle verjaardagen niet. Normaal vind ik dat leuk trouwens maar ik zit niet goed in mijn vel en zou inmiddels denk ik in de ziektewet beland zijn als ik die allemaal had moeten aflopen en organiseren. Nu rij ik met gebakjes even langs de familie en vier het even met gezin, relaxed op de bank zonder geregel en gecater.
pi_196093868
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 11:10 schreef Elan het volgende:

[..]

Gedeeltelijk waar. Als wij ons gewoon aan de regels hadden gehouden was het het misschien wel goed/beter gegaan en hadden we nu niet zo lang in lockdown gehoeven. Het kabinet maakt fouten en de bevolking maakt fouten. Dus niet alleen boos zijn op het kabinet maar ook op jezelf of je mede landgenoten.
pi_196093881
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 11:22 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik denk dat BCO ook pas weer echt nuttig wordt als straks de eerste groepen gevaccineerd zijn en er wat meer ademruimte komt om bepaalde clusters op te sporen. Nu loop je gewoon continu achter de feiten aan als GGD zijnde.
BCO moet echt veel meer gedigitaliseerd worden.
pi_196093903
Hoe lang zou men nog afwachten voordat ze Rotterdam in lockdown gooien?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 6 november 2020 @ 11:27:24 #78
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196093907
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 11:14 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Nou alleen nog wat zand op de grond gooien, en een bikini aantrekken O-)
Ik lig inmiddels gelijk een aangespoelde walvis klaar voor mijn volgende videomeet O+
  vrijdag 6 november 2020 @ 11:28:25 #79
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196093927
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 11:20 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Great minds think alike ^O^
Jeweetz _O_
pi_196093935
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 11:22 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Je ziet juist dat de laatste weken het bron- en contactonderzoek met sprongen vooruit gaat - en dat terwijl het aantal positieve testen nog steeds hoog is.

Het zal heus niet mogelijk zijn om alle potentieel besmette personen op te sporen, maar dat betekent niet dat het als ingreep onvoldoende effect heeft.
  vrijdag 6 november 2020 @ 11:29:15 #81
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196093943
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 11:26 schreef _serial_ het volgende:

[..]

BCO moet echt veel meer gedigitaliseerd worden.
[ afbeelding ]
Ook dat.

Maar zolang er (waarschijnlijk) ontzettend veel asymptomatische mensen rondlopen blijft het moeilijk, vrees ik.
pi_196093953
Gelukkig lijkt het testbeleid snel beter te gaan. Ik zie eindelijk initiatieven die er goed uitzien. Die 20 super teststraten zijn natuurlijk geweldig. Daar een paar miljoen insteken en het ook nog goed uitvoeren en het leven gaat er volledig anders uitzien. Maatschappij weer voor een groot deel open zodra we uit de lockdown zijn en dan testen goed uitvoeren.

Als 95% zich dan gewoon aan de regels houdt hoeven we niet meer bang te zijn voor een lockdown. Positief getest is in quarantaine en direct laten testen als je een vermoeden hebt dat je Corona onder de leden hebt.
pi_196093999
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 11:29 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ook dat.

Maar zolang er (waarschijnlijk) ontzettend veel asymptomatische mensen rondlopen blijft het moeilijk, vrees ik.
Waarom is BCO moeilijker als je asymptomatische mensen hebt ?
pi_196094005
quote:

[..]

Ook dat.

Daar helpt bron- en contactonderzoek juist bij. Als je een seintje krijgt dat je in contact bent geweest met iemand die besmet is, dan ben je alerter als het gaat om milde symptomen, de drempel om je te laten testen is lager en je kunt je contacten preventief beperken. Dat zijn relatief kleine opofferingen voor het met elkaar krijgen van meer vrijheid. Of mensen daarnaar zullen handelen is natuurlijk de vraag. Als ze slim zijn wel, maar ja...
  vrijdag 6 november 2020 @ 11:35:07 #85
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196094037
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 11:25 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Gedeeltelijk waar. Als wij ons gewoon aan de regels hadden gehouden was het het misschien wel goed/beter gegaan en hadden we nu niet zo lang in lockdown gehoeven. Het kabinet maakt fouten en de bevolking maakt fouten. Dus niet alleen boos zijn op het kabinet maar ook op jezelf of je mede landgenoten.
Wat je ruimte geeft, wordt ruimte benut. Dat is een basisregel en mag je de overheid behoorlijk aanrekenen.

Dat zij dit mooi terugwerken door op de stoute Nederlanders te wijzen, is natuurlijk onzinnig, maar wel heel nuttig. Je hoort het overal, dat 'wij' ons niet aan de 'regels' houden.
Nou nou

De werkelijkheid is wat genuanceerder.

De strategie is onduidelijk en zwabbert. Maatregelen zijn niet uitlegbaar en wisselen steeds.

Insteek is op fragmenten gericht. Ziekenhuiszorg bijvoorbeeld, terwijl er niet voldoende ingezet wordt op zoveel mogelijk zorg thuis regelen (met zelfmeetoplossingen, zorg op afstand/thuismonotoring, huisartsen inschakelen etc) of de doorstroom vanuit ziekenhuis naar verpleeghuis, zorghotel en hospices te bevorderen.

Bureaucratie en een enorm gebrek aan regie vormt daar echt een knelpunt en daar wordt tot nu toe geen verantwoordelijkheid en samenwerking in getoond.
VWS is daar toch echt aan zet, centrale aanpak en sturing.

Ik hoop echt dat we hier uit gaan leren én ook daadwerkelijk realiseren dat die broodnodig is.
  vrijdag 6 november 2020 @ 11:36:21 #86
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196094063
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 11:33 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Waarom is BCO moeilijker als je asymptomatische mensen hebt ?
Sorry, had er idd niet zoveel mee van doen :@
pi_196094067
quote:

[..]

Ook dat.

Als het aantal besmettingen laag is kunnen ze dan ook naar rioolwater gaan kijken. Idealiter verhoog je het aantal peilstations naar op wijkniveau.

Daarnaast zou je juist bij die peilstations snel willen kunnen testen, elke dag, met dezelfde dag (uiterlijk volgende dag) uitslag zodat je snel in kunt grijpen.
pi_196094116
Ik ben best positief over de combinatie bron- en contactonderzoek, rioolwateronderzoek en (consumenten-)sneltesten. En dan komt er ook nog een vaccin! *O*

Een pijnpunt is wel hoe lokaal maatregelen kunnen worden getroffen zonder onwenselijke neveneffecten zoals een verplaatsing van het probleem.
  vrijdag 6 november 2020 @ 11:41:32 #89
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196094137
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 11:30 schreef aartstyle het volgende:
Gelukkig lijkt het testbeleid snel beter te gaan. Ik zie eindelijk initiatieven die er goed uitzien. Die 20 super teststraten zijn natuurlijk geweldig. Daar een paar miljoen insteken en het ook nog goed uitvoeren en het leven gaat er volledig anders uitzien. Maatschappij weer voor een groot deel open zodra we uit de lockdown zijn en dan testen goed uitvoeren.

Als 95% zich dan gewoon aan de regels houdt hoeven we niet meer bang te zijn voor een lockdown. Positief getest is in quarantaine en direct laten testen als je een vermoeden hebt dat je Corona onder de leden hebt.
Tel daarbij de snelteststraten op bij bedrijven zelf. Die halen denk ik ook veel mensen eruit. Diverse mensen in mijn omgeving worden wekelijks getest nu.
  vrijdag 6 november 2020 @ 11:43:28 #90
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196094174
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 11:40 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben best positief over de combinatie bron- en contactonderzoek, rioolwateronderzoek en (consumenten-)sneltesten. En dan komt er ook nog een vaccin! *O*

Een pijnpunt is wel hoe lokaal maatregelen kunnen worden getroffen zonder onwenselijke neveneffecten zoals een verplaatsing van het probleem.
Er zal altijd een selecte groep mensen zijn die regiooverstijgend gaat shoppen oid. Maar zeker niet de gemiddelde mens. Die moet werken, ervaart de drempel van tijd, moeite, afstand, kosten van reizen naar een Lidl 30 km verder voor een eiersnijder.

Maar denk dat het wel enorm effect heeft, de hele boel dicht in een regio. Benieuwd wat er gaat gebeuren qua besluiten
pi_196094194
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 11:25 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Kabinet is er voor het beleid, het was in de zomer al duidelijk dat teveel mensen zich niet aan regels houden daar moet je dan op anticiperen, door bijvoorbeeld strenger te handhaven. Weet nog dat er medio augustus alleen gehandhaafd werd op excessen als het ging over overschrijding van de groepsgrootte in de horeca.

Om dan de bevolking of jezelf de schuld te geven is te makkelijk, een deel kan nu eenmaal niet met verantwoordelijk om gaan en zal dat ook nooit doen. Je gaat op snelwegen ook geen landelijke adviessnelheid invoeren en als er vervolgens tientallen doden extra vallen roepen dat we ons dan maar aan de regels hadden moeten houden.

Een deel is immuun voor eigen verantwoordelijkheid daar werkt alleen repressie.
blablablabla
  vrijdag 6 november 2020 @ 11:58:18 #92
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196094408
Hoop trouwens dat ze dat totale vuurwerkverbod er ook nog doorheen krijgen. Je zou als zorgmedewerker al op je tandvlees lopen en dan op oudejaarsavond de ene na de andere totaal niet noodzakelijke verwonding binnen zien stromen. Echt, dat kan best een jaar overgeslagen worden of voor mijn part spreken we af dat we het inhalen als de situatie weer normaal is in het voorjaar. Doe gewoon een jaartje normaal met zijn allen zonder die dierentuin van de laatste jaren.
pi_196094478
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 11:58 schreef Qarrad het volgende:
Hoop trouwens dat ze dat totale vuurwerkverbod er ook nog doorheen krijgen. Je zou als zorgmedewerker al op je tandvlees lopen en dan op oudejaarsavond de ene na de andere totaal niet noodzakelijke verwonding binnen zien stromen. Echt, dat kan best een jaar overgeslagen worden of voor mijn part spreken we af dat we het inhalen als de situatie weer normaal is in het voorjaar. Doe gewoon een jaartje normaal met zijn allen zonder die dierentuin van de laatste jaren.
Ach ja, zie het dan maar eens terug te draaien want het is dan zo ontzettend goed bevallen, dan laten we het maar zo. Met dit soort "tijdelijke" dingen moet je dondersgoed oppassen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  vrijdag 6 november 2020 @ 12:06:25 #94
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196094546
quote:
Ben het met je eens, maar ben bang dat sommige tokkies alleen maar harder gaan knallen en dat er meer kapot wordt gemaakt. Ik woon in regio Den Haag dus joepie :')
  vrijdag 6 november 2020 @ 12:08:22 #95
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196094595
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2020 12:02 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ach ja, zie het dan maar eens terug te draaien want het is dan zo ontzettend goed bevallen, dan laten we het maar zo. Met dit soort "tijdelijke" dingen moet je dondersgoed oppassen.
Er mag wat mij betreft flink wat teruggedraaid worden want het is niet normaal hoe het de afgelopen jaren is gegaan, tot complete ambushes met zwaar vuurwerk aan toe. Leuk feesten alla, het halve land vandaliseren en hulpdiensten belagen lijkt me niet iets wat in stand gehouden hoeft te worden, en aangezien zwaar vuurwerk daarbij wordt aangewend mag dat wegblijven van mij.
  vrijdag 6 november 2020 @ 12:09:44 #96
3542 Gia
User under construction
pi_196094624
quote:
Voor mij hoeft dat geknal niet per se. Geef er zelf ook geen euro aan uit. Maar meer controle de weken voor nieuwjaar zou ook wel fijn zijn.

Gisteravond hier in de straat ineens vuurwerk, een hoop gejoel en dan meerdere auto's die wegrijden. Zijn dus geen kinderen.

Wb vuurwerk met nieuwjaar, als het moet, hou het dan centraal. Voor mijn part in meerdere parken in de stad, onder toezicht van politie en brandweer.

Niet voor je voordeur, niet in je straat.
  vrijdag 6 november 2020 @ 12:10:46 #97
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_196094651
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 12:06 schreef Momo het volgende:

[..]

Ben het met je eens, maar ben bang dat sommige tokkies alleen maar harder gaan knallen en dat er meer kapot wordt gemaakt. Ik woon in regio Den Haag dus joepie :')
Ik vrees dat de pleures hier uitbreekt als het komt tot een vuurwerkverbod. Kijk wat er vorig jaar gebeurde na het verbieden van de vuren op Duindorp en Scheveningen.

Daarnaast denk ik dat de meeste schade wordt aangericht door illegaal vuurwerk. Met een vuurwerkverbod los je dat niet op.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  vrijdag 6 november 2020 @ 12:12:30 #98
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196094675
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 12:06 schreef Momo het volgende:

[..]

Ook nog gewoond dus ik weet waar je het over hebt. Ben zelf ook bang dat het weinig gaat uitmaken simpelweg omdat de capaciteit er niet is om voldoende te handhaven maar je kunt als overheid niet zeggen van: "Nou mensen, doe dan maar lekker waar u zin in heeft want wij weten ook niet hoe we kunnen voorkomen dat uw halve buurt gemold wordt."

Hier in Zwolle zijn ook een paar vreselijke wijken waar in eentje waar ik woonde het volk te dom was om te poepen maar wel met vooruitziende blik het hele jaar munitie en autobanden kon opsparen voor oud en nieuw. Op zeker dat die zich ook nergens van gaan aantrekken en de politie durft er niet naar binnen zonder minstens drie hondengeleiders en twee busjes vol ME. Hebben we het over een paar straatjes nog maar, komt de rest van de stad nog bij.
pi_196094780
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 12:08 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Er mag wat mij betreft flink wat teruggedraaid worden want het is niet normaal hoe het de afgelopen jaren is gegaan, tot complete ambushes met zwaar vuurwerk aan toe. Leuk feesten alla, het halve land vandaliseren en hulpdiensten belagen lijkt me niet iets wat in stand gehouden hoeft te worden, en aangezien zwaar vuurwerk daarbij wordt aangewend mag dat wegblijven van mij.
Zwaar vuurwerk is al verboden dus ik zie niet in wat we er nog meer tegen kunnen doen, als het nu nog steeds gebruikt wordt, wat gaat een geheel vuurwerkverbod dan uberhaupt verbeteren? Tevens moet je oppassen met dat verbieden van alles, het klinkt heel erg aantrekkelijk op het eerste gezicht maar je werkt verveling eerder in de hand met alle gevolgen van dien.
  vrijdag 6 november 2020 @ 12:18:55 #100
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196094819
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2020 12:16 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Zwaar vuurwerk is al verboden dus ik zie niet in wat we er nog meer tegen kunnen doen, als het nu nog steeds gebruikt wordt, wat gaat een geheel vuurwerkverbod dan uberhaupt verbeteren? Tevens moet je oppassen met dat verbieden van alles, het klinkt heel erg aantrekkelijk op het eerste gezicht maar je werkt verveling eerder in de hand met alle gevolgen van dien.
Maar 20% van de ongevallen met vuurwerk is door dat illegale, zware vuurwerk. De rest is door het legale spul. Hoe raar is het om in deze situatie met overbelaste zorg te vragen om een jaar over te slaan? Lijkt mij alle reden toe. Voor mijn part spreken we met zijn allen af om het op koningsdag in te halen als het dan weer normaal loopt in de zorg.
  vrijdag 6 november 2020 @ 12:19:24 #101
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196094830
pi_196094853
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 11:23 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Vergeet alle verjaardagen niet. Normaal vind ik dat leuk trouwens maar ik zit niet goed in mijn vel en zou inmiddels denk ik in de ziektewet beland zijn als ik die allemaal had moeten aflopen en organiseren. Nu rij ik met gebakjes even langs de familie en vier het even met gezin, relaxed op de bank zonder geregel en gecater.
Misschien een goed moment voor bezinning?
Verjaardagen zijn vaak een verzameling van mensen die je het hele jaar niet ziet behalve met... juist, verjaardagen. En met name die kinderverjaardagen zijn eigenlijk belachelijk. Men feliciteert je kind, vraag even naar school en verder kijken ze niet naar je kind om. Kind taalt ook niet naar die mensen. Zit jij weer met ze opgescheept en tijd heb je eigenlijk niet voor ze want je blijft af en aanlopen met koffie, gebak en borrelnootjes. Volwassen verjaardagen idem dito. Gewoontes sluipen erin en niemand vraagt zich eigenlijk meer af; wie wil ik nu echt op mijn verjaardag hebben?
Nu het toch stop gezet is, misschien goed moment om na te denken over je het nu eigenlijk zelf zou willen. Zeker als het zoveel van je vraagt.

Zouden ze meer moeten doen in deze tijd eigenlijk. Als je bijvoorbeeld ziet hoeveel schoner de lucht was tijdens de 1e lockdown, hoeveel rustiger op de wegen, was het een goed moment geweest om dat definitief aan banden te leggen. Gevaar is echter wel dat wappies dan gaan denken dat ze bevestiging krijgen van het vooropgezette plan om dingen voor elkaar te krijgen.
pi_196094928
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 12:12 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ook nog gewoond dus ik weet waar je het over hebt. Ben zelf ook bang dat het weinig gaat uitmaken simpelweg omdat de capaciteit er niet is om voldoende te handhaven maar je kunt als overheid niet zeggen van: "Nou mensen, doe dan maar lekker waar u zin in heeft want wij weten ook niet hoe we kunnen voorkomen dat uw halve buurt gemold wordt."

Hier in Zwolle zijn ook een paar vreselijke wijken waar in eentje waar ik woonde het volk te dom was om te poepen maar wel met vooruitziende blik het hele jaar munitie en autobanden kon opsparen voor oud en nieuw. Op zeker dat die zich ook nergens van gaan aantrekken en de politie durft er niet naar binnen zonder minstens drie hondengeleiders en twee busjes vol ME. Hebben we het over een paar straatjes nog maar, komt de rest van de stad nog bij.
In Alkmaar ook zo'n wijk in het verleden. Jonge gasten die letterlijk mensen uit auto's trokken om ze vervolgens in de fik te steken. Je was je leven niet zeker als je je met oud en nieuw in de wijk begaf. Herinrichting van de wijk (lees; verdelen van dat volk over de rest van de stad) heeft veel opgelost. ^O^
pi_196094947
Als je BMI 25 of hoger is, doe je er goed aan om af te vallen om beter bestand te zijn tegen het coronavirus. Dat zegt Diederik Gommers, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care, in de podcast Virusfeiten. Volgens hem helpt vijf of tien procent afvallen bij een te hoog BMI om het immuunsysteem te versterken.

Een maand geleden lagen er nog meer jonge mensen in het ziekenhuis, nu zijn dat volgens Gommers weer veel ouderen. De samenstelling van de coronapatiënten lijkt inmiddels weer precies op die in maart. ,,Overgewicht blijft een groot risico."

Onze bewindslieden mogen wat mij betreft dit ook wel eens naar buiten brengen in hun persconferenties, i.p.v. rond te strooien met verboden, sluitingen en totalitaire middeltjes die de doodsteek zijn voor je economie en het welzijn van je bevolking. Zo snel mogelijk een koerswijziging naar een beleid om een gezonde leefstijl te bevorderen.
  vrijdag 6 november 2020 @ 12:26:34 #105
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196094965
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 12:20 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Verjaardagen zijn vaak een verzameling van mensen die je het hele jaar niet ziet behalve met... juist, verjaardagen. En met name die kinderverjaardagen zijn eigenlijk belachelijk. Men feliciteert je kind, vraag even naar school en verder kijken ze niet naar je kind om. Kind taalt ook niet naar die mensen. Zit jij weer met ze opgescheept en tijd heb je eigenlijk niet voor ze want je blijft af en aanlopen met koffie, gebak en borrelnootjes. Volwassen verjaardagen idem dito. Gewoontes sluipen erin en niemand vraagt zich eigenlijk meer af; wie wil ik nu echt op mijn verjaardag hebben?
Nu het toch stop gezet is, misschien goed moment om na te denken over je het nu eigenlijk zelf zou willen. Zeker als het zoveel van je vraagt.

Zouden ze meer moeten doen in deze tijd eigenlijk. Als je bijvoorbeeld ziet hoeveel schoner de lucht was tijdens de 1e lockdown, hoeveel rustiger op de wegen, was het een goed moment geweest om dat definitief aan banden te leggen. Gevaar is echter wel dat wappies dan gaan denken dat ze bevestiging krijgen van het vooropgezette plan om dingen voor elkaar te krijgen.
Zeker, die (wens tot) bezinning is er bij mij zeker. Er zijn ook goede dingen uit deze crisis duidelijk geworden, bijvoorbeeld dat thuiswerken veel haalbaarder blijkt voor een grote groep mensen dan eerst.

Bij de bedrijven die de hakken in het zand blijven zetten zul je denk ik straks ook zien dat mensen daar weg gaan lopen naar de meerderheid waar ze wél bereid zijn om je werk-privébalans beter te ondersteunen.

Dit zie ik overigens nu al gebeuren intern bij mijn werkgever. Massaal willen de mensen weg bij de afdelingen met een manager erop die blijft dwingelanden dat ze niet thuis mogen werken terwijl het gewoon kan.
  vrijdag 6 november 2020 @ 12:27:46 #106
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196094996
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 12:24 schreef Mammietje het volgende:

[..]

In Alkmaar ook zo'n wijk in het verleden. Jonge gasten die letterlijk mensen uit auto's trokken om ze vervolgens in de fik te steken. Je was je leven niet zeker als je je met oud en nieuw in de wijk begaf. Herinrichting van de wijk (lees; verdelen van dat volk over de rest van de stad) heeft veel opgelost. ^O^
Werkelijk waar...
pi_196095067
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2020 12:25 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Als je BMI 25 of hoger is, doe je er goed aan om af te vallen om beter bestand te zijn tegen het coronavirus. Dat zegt Diederik Gommers, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care, in de podcast Virusfeiten. Volgens hem helpt vijf of tien procent afvallen bij een te hoog BMI om het immuunsysteem te versterken.

Een maand geleden lagen er nog meer jonge mensen in het ziekenhuis, nu zijn dat volgens Gommers weer veel ouderen. De samenstelling van de coronapatiënten lijkt inmiddels weer precies op die in maart. ,,Overgewicht blijft een groot risico."

Onze bewindslieden mogen wat mij betreft dit ook wel eens naar buiten brengen in hun persconferenties, i.p.v. rond te strooien met verboden, sluitingen en totalitaire middeltjes die de doodsteek zijn voor je economie en het welzijn van je bevolking. Zo snel mogelijk een koerswijziging naar een beleid om een gezonde leefstijl te bevorderen.
Zal wat worden met dat afvallen nu het dringend Befehl heerst om vooral thuis te blijven. Vooral voor de mensen die al niet zo veel sporten.
pi_196095108
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 12:27 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Werkelijk waar...
Echt waar. Letterlijk. Was sowieso de getto van Alkmaar maar het was er rond Oud en NIeuw echt eng soms. Alsof ze dan echt helemaal los gingen. Ook brandende voorwerpen door brievenbussen gooien in huizen waar gezinnen lagen te slapen. Kan je vanwege de herkenbaarheid niet zeggen hoe ik het weet, maar heb er dichtbij gestaan. Ben maar 2 keer in mijn leven echt bang geweest en dat was beide keren daar. :')
pi_196095110
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 12:32 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Zal wat worden met dat afvallen nu het dringend Befehl heerst om vooral thuis te blijven. Vooral voor de mensen die al niet zo veel sporten.
Sportscholen zijn nog sort of open hè, tot ontzettend veel irritatie van mensen omdat hullie en zullie ook dicht moeten. Mensen hebben geen enkele notie hoezeer een sportschool de zorg complimenteert maar die discussie is gewoon kut en heb daar geen zin in.
Go hard or go home
  vrijdag 6 november 2020 @ 12:36:17 #110
346939 Janneke141
pi_196095117
De tactiek van 'iedere dag een ander in de media wat laten roepen over strengere maatregelen' doet het nog steeds goed, vandaag mag mevrouw Van Ark vertellen dat een avondklok toch echt tot de mogelijkheden behoort.

quote:
Het eventuele instellen van een avondklok in regio's waar het aantal coronabesmettingen hoog blijft, is "niet leuk", zegt minister Van Ark voor Medische Zorg. Maar als het moet dan moet het. "Niks is leuk in deze fase, helemaal niks. Ik heb sinds maart mijn ouders niet meer geknuffeld. Dat is ook niet leuk. Maar prioriteit is de gezondheidszorg. We kijken wat er nodig is om die peil te houden. En dan zijn er voor mij geen taboes."

Minister Hoekstra wijst erop dat er veel discussie is over de avondklok, ook in het kabinet. "Zoals alles bij corona zitten er voor- en nadelen aan. Er zijn geen gemakkelijke opties. Dat verklaart ook dat we er in het kabinet intensief over spreken."
Nu al medelijden met de Rotterdammers en de Tukkers.
pi_196095181
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 12:36 schreef Noek het volgende:

[..]

Sportscholen zijn nog sort of open hè, tot ontzettend veel irritatie van mensen omdat hullie en zullie ook dicht moeten. Mensen hebben geen enkele notie hoezeer een sportschool de zorg complimenteert maar die discussie is gewoon kut en heb daar geen zin in.
Ik hoor hier om me heen dat het in de sportscholen echt drukker is geworden, met name van voetballers die toch ergens aan hun conditie willen werken. Zie jij dat ook terug in jouw sportschool?
pi_196095207
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 12:36 schreef Janneke141 het volgende:
De tactiek van 'iedere dag een ander in de media wat laten roepen over strengere maatregelen' doet het nog steeds goed, vandaag mag mevrouw Van Ark vertellen dat een avondklok toch echt tot de mogelijkheden behoort.
[..]

Een minister voor Medische Zorg voor wie er geen taboes bestaan omtrent strengere maatregelen. No shit..
I'll give you something to do
  vrijdag 6 november 2020 @ 12:42:59 #113
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196095235
quote:
Als Rotterdammert kan ik je zeggen dat er momenteel na 18u toch al niets te beleven valt in de stad.
Het is meer symboolpolitiek imho
So we just called him Fred
pi_196095241
quote:
[..]

Zijn er ook maatregelen waar jij wel achter staat? (Serieuze vraag)
  vrijdag 6 november 2020 @ 12:46:33 #115
346939 Janneke141
pi_196095290
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 12:43 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Zijn er ook maatregelen waar jij wel achter staat? (Serieuze vraag)
Ik heb vooral een probleem met het systeem, niet met alle 184 individuele maatregelen.
pi_196095313
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 12:39 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik hoor hier om me heen dat het in de sportscholen echt drukker is geworden, met name van voetballers die toch ergens aan hun conditie willen werken. Zie jij dat ook terug in jouw sportschool?
Het is nu drukker dan voor corona maar ik heb een ledenstop sinds 2 maanden omdat ik aan de max zit van wat ik binnen de maatregelen kwijt kan.
Dus het is niet drukker maar dat zou het anders wel zijn. Wel jammer hoor want ik had de groei wel kunnen gebruiken voor de verloren maanden en om het verlies van de inkomsten van mijn partner te compenseren.
Maar ja, lees hier dagelijks wel dat "we" niet moeten zeiken, sterker nog, we moeten zeer gelukkig zijn. :')
Door mensen die geen fuck inleveren en zich prima vermaken thuis.

De mensen die er al waren, trainen wel veel meer want veel studenten die nu ook overdag tijd hebben want bij ons is er wel harde muziek en is er nog gezelligheid. Wel op anderhalve meter maar er gebeurt iig iets dus mensen die anders 2x per week kwamen, komen nu makkelijk 5x per week. Dat zorgt er ook voor dat ik minder nieuwe mensen kwijt kan.
Go hard or go home
pi_196095316
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 12:46 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik heb vooral een probleem met het systeem, niet met alle 184 individuele maatregelen.
Dat lees ik als een nee.
pi_196095391
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 12:48 schreef Noek het volgende:

[..]

Het is nu drukker dan voor corona maar ik heb een ledenstop sinds 2 maanden omdat ik aan de max zit van wat ik binnen de maatregelen kwijt kan.
Dus het is niet drukker maar dat zou het anders wel zijn. Wel jammer hoor want ik had de groei wel kunnen gebruiken voor de verloren maanden en om het verlies van de inkomsten van mijn partner te compenseren.
Maar ja, lees hier dagelijks wel dat "we" niet moeten zeiken, sterker nog, we moeten zeer gelukkig zijn. :')

De mensen die er al waren, trainen wel veel meer want veel studenten die nu ook overdag tijd hebben want bij ons is er wel harde muziek en is er nog gezelligheid. Wel op anderhalve meter maar er gebeurt iig iets dus mensen die anders 2x per week kwamen, komen nu makkelijk 5x per week. Dat zorgt er ook voor dat ik minder nieuwe mensen kwijt kan.
Ja, sommigen denken wel iets te makkelijk over de individuele gevolgen.
Is het geen optie om -tijdelijk- een een maximaal aantal keren per week aan te stellen waarop je trainen mag? Wel erg zonde dat enkele leden eigenlijk voor minder brood op de plank zorgen. Kan je toch leuk politiek verantwoord verpakken naar je leden toe? Iets van 'coronamaatregelen', 'beperkt aantal plaatsen' en 'meer mensen de mogelijkheid bieden' ? Lijkt mij niet zo heel gek eerlijk gezegd.
  vrijdag 6 november 2020 @ 12:55:44 #119
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196095417
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 12:48 schreef Noek het volgende:

[..]

Van mij zul je dat niet horen, hoor. Ik hoop dat het snel achter de rug is. Denk/hoop ook dat het straks echt wel weer aantrekt voor met name de sportscholen dus ik hoop dat je daarvan meeprofiteert. Sportscholen zijn essentieel en gaan alleen maar aantrekkelijker zijn door andere dingen die deze crisis niet overleefd hebben. Ik vrees bijvoorbeeld voor mijn club (voor de tweede keer dicht nu en er is een vestiging afgebrand, heel sneu...). We lijken wel een zeer loyaal ledenbestand te hebben maar de rek gaat er een keer uit ;(
pi_196095480
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 12:42 schreef Fred het volgende:

[..]

Als Rotterdammert kan ik je zeggen dat er momenteel na 18u toch al niets te beleven valt in de stad.
Het is meer symboolpolitiek imho
En de lui die 's nachts wel de straat op gaan hou je er echt niet opeens mee tegen. Niet voor niets dat ze in bepaalde buurten niet durven te handhaven; dat gaat niet opeens veranderen. Ze zullen de avondklok puur handhaven voor de mensen die net even iets te laat nog op straat zijn met de hond. Of net een paar minuutjes te vroeg de deur uit gaan. De makkelijke doelwitten zeg maar.
  vrijdag 6 november 2020 @ 13:04:16 #121
346939 Janneke141
pi_196095576
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 12:48 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dat lees ik als een nee.
Tsja. Ik heb er in deze reeks genoeg over gezegd, dus je leest het maar terug als je het interessant vindt.

Specifiek over de avondklok: dat is een buitenproportioneel middel wat mij betreft. Echt een stap te ver. Dus nee, daar ben ik het niet mee eens. Ook niet als het alleen in Rotterdam is terwijl ik daar niet woon en er zelf dus geen last van heb.
pi_196095597
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 november 2020 12:59 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

En de lui die 's nachts wel de straat op gaan hou je er echt niet opeens mee tegen. Niet voor niets dat ze in bepaalde buurten niet durven te handhaven; dat gaat niet opeens veranderen. Ze zullen de avondklok puur handhaven voor de mensen die net even iets te laat nog op straat zijn met de hond. Of net een paar minuutjes te vroeg de deur uit gaan. De makkelijke doelwitten zeg maar.
In bepaalde wijken kan ik er nog begrip voor hebben ook. Agenten willen ook weer heelhuids aan hun eigen tafel zitten 's avonds. In die wijken moet sowieso iets structureel veranderd worden, nog los van corona.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 6 november 2020 @ 13:07:14 #123
416575 crew  Evenstar
pi_196095633
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 12:20 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Mammietje _O_

Dit had ik dus kunnen schrijven. Zo mee eens!

Rare is dat je ook nog eens gek wordt aangekeken als je het niet groots viert. Mensen die ik graag zie zie ik ook wel op andere dagen. Als je zoveel mensen uitnodigt ben je alleen maar dingen aan het regelen, ipv een verjaardag vieren.

Dochtertje was paar weken geleden jarig. Een dag een wandeling gemaakt met de schoonouders, een andere dag kwam een vriendin van ons langs, dit weekend komen weer vrienden langs. Geen groot feest op 1 dag, maar juist meerdere dagen met meer aandacht voor elkaar en het kind.
pi_196095695
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 13:04 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Tsja. Ik heb er in deze reeks genoeg over gezegd, dus je leest het maar terug als je het interessant vindt.

Specifiek over de avondklok: dat is een buitenproportioneel middel wat mij betreft. Echt een stap te ver. Dus nee, daar ben ik het niet mee eens. Ook niet als het alleen in Rotterdam is terwijl ik daar niet woon en er zelf dus geen last van heb.
Ik stelde de vraag niet voor niets. Lees tussendoor je reacties en zie dat je overal tegen bent.
Je bent specifiek tegen een avondklok, maar ook specifiek tegen mondkapjes en specifiek tegen maatregelen op school en ga zo maar door. Daarom vroeg ik me ook af of er maatregelen waren waar je wel achter stond.
  vrijdag 6 november 2020 @ 13:14:32 #125
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196095777
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2020 13:07 schreef Kyran het volgende:

[..]

Mammietje _O_

Rare is dat je ook nog eens gek wordt aangekeken als je het niet groots viert. Mensen die ik graag zie zie ik ook wel op andere dagen. Als je zoveel mensen uitnodigt ben je alleen maar dingen aan het regelen, ipv een verjaardag vieren.

Dochtertje was paar weken geleden jarig. Een dag een wandeling gemaakt met de schoonouders, een andere dag kwam een vriendin van ons langs, dit weekend komen weer vrienden langs. Geen groot feest op 1 dag, maar juist meerdere dagen met meer aandacht voor elkaar en het kind.
Prachtig, maar voor mij staat dit compleet los van Covid.

Bezinning af en toe is sowieso goed, voor eenieder.

In maart/april was er een enorme collectieve angst die alles plat legde. Dat lijkt me nooit wenselijk, al was het toen heel functioneel, het moet moet te lang duren.
Bezinning er nu uithalen is mooi, maar zou m.i. echt los moeten staan van de pandemie.

Ikzelf doe iig al jaren waar ik zelf zin in heb en me goed bij voel met mezelf en gezin. En zie de 'voordelen' nu niet zo.
Zelfde als mensen zeggen nu blij te zijn niet meer te moeten zoenen bij de kerstreceptie.
Dat moest je al nooit, alleen moest je toen actiever je mond open trekken om dit kenbaar te maken.
Kun je beter wel leren doen, want de pandemie gaat weer voorbij en dan keren sociale systemen en gebruiken ook weer terug.

#omamolospreekttotu
pi_196095819
quote:

[..]

Mammietje _O_

Ik heb er 10 jaar over gedaan om sommige mensen er van te overtuigen dat ik het écht niet meer vier! :')
Nu met kinderen wel met het gezin overigens.
En de kinderverjaardagen dus op de vervelende manier. Tot het dit jaar overduidelijk werd dat de kinderen hier ook helemaal niet zaten te wachten op die ene buurvrouw en die vriendin van vroeger! Door teveel visite nodigde ik maar 1 vriend(in) uit, want anders te druk. Nu was het dus andersom. Alleen met vrienden. Ze hadden nog nooit zo'n leuke verjaardag gehad! :X :D
pi_196095860
quote:

[..]

Mammietje _O_

Ik ben een introvert, en het kost mij dan ook enorm veel energie om grote groepen te vermaken. Want die druk is er onbewust wel. Ook bij verjaardagen van anderen. Wat jullie omschrijven herken ik dus wel; ik vier verjaardagen liever in kleine groepjes; desnoods verspreid. Ben onlangs 30 geworden, maar heb enkel m'n beste vriend uitgenodigd. Heb je meteen veel meer tijd voor elkaar en ik word er blijer van dan wanneer ik 10/20 mensen zou hebben uitgenodigd. Als er geen Corona was geweest had ik wellicht nog 1-2 andere vrienden uitgenodigd, maar veel meer ook niet. Als bepaalde familie leden het wel heel groot vieren ga ik vaak ook gewoon niet. Helemaal met kleine kinderen erbij. Al die feestjes is iets wat ik dus niet mis. M'n beste vrienden en directe familie weten ook gewoon dat wij liever langs komen los van het grote verjaardagsfeest. Vinden ze helemaal prima; scheelt dat ze ongeveer hetzelfde in elkaar zitten.

Dat gezegd hebbende; ik weet niet of je het aan banden moet leggen. Veel mensen hebben de behoefte juist wel om het met veel mensen te vieren en ik denk dat je mensen die vrijheid ook moet blijven geven. Iedereen zit uiteindelijk anders in elkaar. Sommigen vinden het fijn om telkens in de weer te zijn met hapjes en drankjes, etc. Of om zo erg in de belangstelling te staan. Is ook helemaal prima wat mij betreft.

Al ben ik dus wel blij dat we het afgelopen jaar niet echt uitnodigingen hebben gekregen voor verjaardagen, m.u.v. m'n beste vriend die ons had uitgenodigd, maar dat was ook maar een klein gezelschap.
pi_196096126
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 november 2020 13:19 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik ben een introvert, en het kost mij dan ook enorm veel energie om grote groepen te vermaken. Want die druk is er onbewust wel. Ook bij verjaardagen van anderen. Wat jullie omschrijven herken ik dus wel; ik vier verjaardagen liever in kleine groepjes; desnoods verspreid. Ben onlangs 30 geworden, maar heb enkel m'n beste vriend uitgenodigd. Heb je meteen veel meer tijd voor elkaar en ik word er blijer van dan wanneer ik 10/20 mensen zou hebben uitgenodigd. Als er geen Corona was geweest had ik wellicht nog 1-2 andere vrienden uitgenodigd, maar veel meer ook niet. Als bepaalde familie leden het wel heel groot vieren ga ik vaak ook gewoon niet. Helemaal met kleine kinderen erbij. Al die feestjes is iets wat ik dus niet mis. M'n beste vrienden en directe familie weten ook gewoon dat wij liever langs komen los van het grote verjaardagsfeest. Vinden ze helemaal prima; scheelt dat ze ongeveer hetzelfde in elkaar zitten.

Dat gezegd hebbende; ik weet niet of je het aan banden moet leggen. Veel mensen hebben de behoefte juist wel om het met veel mensen te vieren en ik denk dat je mensen die vrijheid ook moet blijven geven. Iedereen zit uiteindelijk anders in elkaar. Sommigen vinden het fijn om telkens in de weer te zijn met hapjes en drankjes, etc. Of om zo erg in de belangstelling te staan. Is ook helemaal prima wat mij betreft.

Al ben ik dus wel blij dat we het afgelopen jaar niet echt uitnodigingen hebben gekregen voor verjaardagen, m.u.v. m'n beste vriend die ons had uitgenodigd, maar dat was ook maar een klein gezelschap.
Daar pleit ik ook geenszins voor hoor. Moet iedereen zelf weten. Maar ben persoonlijk blij dat ik er vanaf ben en denk dat ik in de toekomst ook anders met de kinderverjaardagen om zal gaan.
Ben het ook met @Molo eens dat het los van corona staat. Alleen denk ik dat corona wel een kans is om in te zien welke gewoonten erin geslopen zijn en hoe het totaal anders kan. Als het tot nu toe een last is gebleken, misschien een mooie gelegenheid om het in het vervolg anders te doen. Soort Threshold moment, zeg maar! ;)
  vrijdag 6 november 2020 @ 13:39:19 #129
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196096231
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 13:32 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Daar pleit ik ook geenszins voor hoor. Moet iedereen zelf weten. Maar ben persoonlijk blij dat ik er vanaf ben en denk dat ik in de toekomst ook anders met de kinderverjaardagen om zal gaan.
Ben het ook met @:Molo eens dat het los van corona staat. Alleen denk ik dat corona wel een kans is om in te zien welke gewoonten erin geslopen zijn en hoe het totaal anders kan. Als het tot nu toe een last is gebleken, misschien een mooie gelegenheid om het in het vervolg anders te doen. Soort Threshold moment, zeg maar! ;)
Vervanging van het niet meer zo algemeen gepraktiseerd katholieke bezinningsmoment tijdens vasten, in de vorm van coronabezinning invoeren? :T
pi_196096262
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2020 13:39 schreef Molo het volgende:

[..]

Vervanging van het niet meer zo algemeen gepraktiseerd katholieke bezinningsmoment tijdens vasten, in de vorm van coronabezinning invoeren? :T
_O-
Ja zoiets ja! Even bezinnen over wat nu echt belangrijk is in het leven! O-) :P
pi_196096425
Sinds juni zijn 214 mensen in Denemarken positief getest op een in nertsen gemuteerde variant van het coronavirus , blijkt vrijdag uit gegevens van het Deense Statens Serum Institut.
Eerder konden slechts twaalf besmettingen worden herleid tot een nertsenfokkerij.

https://www.nu.nl/buitenl(...)us-aangetroffen.html
pi_196096449
https://www.lc.nl/friesla(...)ttps%3A%2F%2Ft.co%2F

Hoe help je de app om zeep. Het bewaren van telefoons in kluisjes gebeurt wel op meer plaatsen dan alleen op school (sportschool, zwembad) dus waarom niet gericht het advies om telefoons in kluisjes uit te zetten?
Op die scholen lijkt het me wel nuttig met de hoeveelheid aan asymptomatische gevallen en het gebrek aan afstand houden.
  vrijdag 6 november 2020 @ 13:52:13 #133
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196096452
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 13:50 schreef Za het volgende:
Sinds juni zijn 214 mensen in Denemarken positief getest op een in nertsen gemuteerde variant van het coronavirus , blijkt vrijdag uit gegevens van het Deense Statens Serum Institut.
Eerder konden slechts twaalf besmettingen worden herleid tot een nertsenfokkerij.

Mooi scheissenieuws ja...
pi_196096470
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 13:52 schreef Mammietje het volgende:
https://www.lc.nl/friesla(...)ttps%3A%2F%2Ft.co%2F

Hoe help je de app om zeep. Het bewaren van telefoons in kluisjes gebeurt wel op meer plaatsen dan alleen op school (sportschool, zwembad) dus waarom niet gericht het advies om telefoons in kluisjes uit te zetten?
Op die scholen lijkt het me wel nuttig met de hoeveelheid aan asymptomatische gevallen en het gebrek aan afstand houden.
Het gericht advies om telefoon uit te zetten bij bewaren in kluisjes is veel beter om dan de app uit te zetten.

Echt de GGD |:(
pi_196096479
quote:
Geen zeven maar twintig (X)L-straten om coronatests af te nemen
Verspreid over het landen worden niet zeven maar twintig grotere (XL) en minder grote (L) teststraten opgebouwd om aan de vraag naar coronatests te kunnen voldoen. Dat zei minister De Jonge vanmorgen bij de testlocatie in opbouw bij The Hague Rotterdam Airport. Op deze locatie kunnen nog deze maand 3000 tot 12.000 mensen worden getest.

GGD-medewerkers krijgen daarbij hulp van zo'n duidend militairen. "Ik ben normaal gesprokken gekoppeld aan een snipergroep", zei korporaal David. Hij en de andere militairen hebben een korte training gehad om tests af te nemen. "Eigenlijk is het heel eenvoudig."
Bron : NOS liveblog
pi_196096499
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 13:50 schreef Za het volgende:

Ik denk dat het RIVM er in januari in Nederland wel onderzoek naar zal gaan doen. }:|
Zouden die nertsenfokkerijen hier trouwens niet geheel verdwijnen in november? Of heb ik slechts een klok horen luiden?
pi_196096514
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 13:55 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik denk dat het RIVM er in januari in Nederland wel onderzoek naar zal gaan doen. }:|
Zouden die nertsenfokkerijen hier trouwens niet geheel verdwijnen in november? Of heb ik slechts een klok horen luiden?
De nertsen die nu nog in de stallen zitten, worden in deze periode ontdaan van hun pels, dus dan sterven ze sowieso, daarna zijn de stallen z'n beetje leeg.
pi_196096554
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 13:55 schreef _serial_ het volgende:

[..]

De nertsen die nu nog in de stallen zitten, worden in deze periode ontdaan van hun pels, dus dan sterven ze sowieso, daarna zijn de stallen z'n beetje leeg.
Maar daarna mochten ze toch geen nieuwe dieren meer aanschaffen?
pi_196096572
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 13:57 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Maar daarna mochten ze toch geen nieuwe dieren meer aanschaffen?
Klopt.
pi_196096646
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 13:53 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Bron : NOS liveblog
Moet toch wel ff grinniken bij het woord sniper!
Toch wel een vertrouwd gevoel als een scherpschutter het gangetje in je neus volgt! :+
Net zoiets als toch de voorkeur geven aan een gynaecoloog (op een dermatoloog) om je te intuberen indien nodig! :+
pi_196096690
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2020 13:52 schreef Molo het volgende:

Mooi scheissenieuws ja...
In Nederland was er ook een in nertsen gemuteerde variant.

Daarnaast waren 68 nertsenfokkerijen besmet.
pi_196096694
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 13:55 schreef Mammietje het volgende:

[..]

1 januari 2024 is de officiele datum dat het verboden is.
pi_196096718
https://nos.nl/artikel/23(...)den-onwenselijk.html

Lekker selectieve verontwaardiging.
  vrijdag 6 november 2020 @ 14:08:48 #144
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196096746
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:06 schreef VacaLoca het volgende:

Juist naar een eiland vliegen moet niet zoveel problemen opleveren.
pi_196096755
Ben officieel beetje corona moe/verzadigd. Afgelopen dagen boeien mij de cijfer niet eens meer, alsof ik geaccepteerd heb dat het nog wel even duurt voordat we iets kunnen. Geeft ook wel soort van rust moet ik zeggen :')
pi_196096788
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:09 schreef Simmertje het volgende:
Ben officieel beetje corona moe/verzadigd. Afgelopen dagen boeien mij de cijfer niet eens meer, alsof ik geaccepteerd heb dat het nog wel even duurt voordat we iets kunnen. Geeft ook wel soort van rust moet ik zeggen :')
Beetje afstand nemen kan inderdaad geen kwaad soms. ;)
pi_196096789
Weer een vertraging / storing?
pi_196096794
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:06 schreef VacaLoca het volgende:

Inderdaad
Zoals al eerder gezegd :

Als ze de ballen hebben een negatief reisadvies af te vaardigen, zet dan alles op rood, dan is er geen discussie, de Canarische Eilanden (mijn favoriete winter bestemming) staat op geel, er is straks sowieso een Corona PCR test nodig om er binnen te komen en er weg te gaan.
  vrijdag 6 november 2020 @ 14:11:26 #149
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_196096796
In België is covid-19 nu verantwoordelijk voor ruim 10% van de overlijdens in 2020. Gezien de oversterfte is dat ook het geval in de VS (normaal sterftecijfer: 2.8 a 2.9 miljoen, oversterfte op 1 oktober was ongeveer 300.000).
are we infinite or am I alone
pi_196096800
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:11 schreef Jor_Dii het volgende:
het is nog 14:11
pi_196096805
quote:
Het is 14.11 uur.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_196096835
Pas om 14.16 is er sprake van vertraging! :( _O-
pi_196096856
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:11 schreef _serial_ het volgende:

[..]

het is nog 14:11
LCPS vaak al om 14u bekend.
pi_196096870
quote:
Na al die tijd nog steeds niet door dat de cijfers om 14.15/14.30 uur komen?
  vrijdag 6 november 2020 @ 14:16:55 #155
432997 Ven1972
Man met humor
pi_196096894
Volgens mij is het weer mis met ICT bij LCPS en het RIVM.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_196096901
twitter
  vrijdag 6 november 2020 @ 14:17:33 #157
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196096902
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:16 schreef Ven1972 het volgende:
Volgens mij is het weer mis met ICT bij LCPS en het RIVM.
Wat een onzin. Beetje geduld kan geen kwaad hoor.
pi_196096903
De update van LCPS laat opnieuw op zich wachten, dus we houden de update even aan tot de opnamecijfers online staan (vermoedelijk weer om 14:30).

Wat kunnen sommige toch paniekerig doen.
pi_196096906
NOS meldt al 7272
In Southern Sun
pi_196096920
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:18 schreef Da_Sandman het volgende:
NOS meldt al 7272
Het kon natuurlijk ook geen feest blijven.
pi_196096924
quote:
NOS meldt al 7272
Zie niks hoor.
pi_196096925
+7206 (zonder correcties)

Gemeentes met +10 besmettingen:

535 Rotterdam <--- hek al afgebouwd ?
307 Amsterdam
221 Den Haag
147 Utrecht
109 Enschede
104 Tilburg
93 Eindhoven
91 Zaanstad
87 Almere
84 Dordrecht
81 Schiedam
81 Vlaardingen
78 Nissewaard
73 's-Hertogenbosch
71 Leiden
66 Breda
62 Almelo
59 Arnhem
59 Westland
58 Oss
55 Nijmegen
54 Capelle aan den IJssel
53 Amersfoort
50 Ede
50 Zoetermeer
50 Helmond
50 Roosendaal
48 Haarlemmermeer
48 Venlo
46 Apeldoorn
46 Haarlem
46 Weert
45 Zwolle
45 Oosterhout
44 Delft
43 Emmen
43 Alphen aan den Rijn
42 Katwijk
41 Bergen op Zoom
40 Vijfheerenlanden
38 Hilversum
36 Hengelo
36 Altena
35 Groningen
35 Alkmaar
34 Deventer
34 Heerlen
34 Hoeksche Waard
33 Amstelveen
33 Waalwijk
33 Lansingerland
32 Hellendoorn
32 Ridderkerk
31 Venray
31 Lelystad
31 Meierijstad
30 Sittard-Geleen
29 Wierden
29 Purmerend
29 Gouda
29 Maastricht
28 Zwijndrecht
27 Wijchen
27 Twenterand
26 Beverwijk
26 Albrandswaard
26 Dongen
26 Halderberge
25 Hardenberg
25 Doetinchem
25 Velsen
25 Etten-Leur
25 Heusden
25 Peel en Maas
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er zijn 14 gemeentes met 0 besmettingen <-- is weer stijgende
Er zijn 9 gemeentes met 1 besmetting
Er zijn 61 gemeentes met 2-5 besmettingen
Er zijn 64 gemeentes met 6-9 besmettingen
  vrijdag 6 november 2020 @ 14:19:23 #163
432997 Ven1972
Man met humor
pi_196096928
quote:
NOS meldt al 7272
Vermoedelijk weer een stijging na 6 dagen dalingen.
pi_196096929
7.242 nieuwe positieve testen
180 nieuwe ziekenhuisopnames
33 nieuwe IC-opnames
118 nieuwe overlijdens
pi_196096930
Herfstvakantie effect is uitgewerkt :Y
  vrijdag 6 november 2020 @ 14:19:57 #166
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_196096934
3e golf komt eraan!
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Redactie Games vrijdag 6 november 2020 @ 14:20:13 #167
181272 crew  Noppie2000
pi_196096938
Inb4 conclusies trekken gebaseerd op een dagresultaat

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Oh nee ik ben al te laat.
pi_196096944
quote:
NOS meldt al 7272
Klopt. Na correctie 7242
  vrijdag 6 november 2020 @ 14:20:38 #169
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196096950
quote:
Ik heb eigenlijk zin om dit te rapporteren. Maar ik hoop dat je dus een grapje maakt.
pi_196096965
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:19 schreef Benny het volgende:
33 nieuwe IC-opnames
Klinkt prima! ^O^
Qua besmettingscijfers kan het ook niet iedere dag feest zijn met 1000-.
pi_196096968
Grote muur rondom Rotterdam, was ik trouwens pre corona ook al voor.

;)
pi_196096969
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:20 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk zin om dit te rapporteren. Maar ik hoop dat je dus een grapje maakt.
We gaan het zien.. een 'grap' zou ik het niet willen noemen.
pi_196096973
Opnames lang niet onder de 200 per dag geweest toch?
  vrijdag 6 november 2020 @ 14:22:05 #174
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196096974
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:19 schreef Benny het volgende:
33 nieuwe IC-opnames
118 nieuwe overlijdens
Behalve de overlijdens zijn dit toch echt wel hele goede cijfers.
  vrijdag 6 november 2020 @ 14:22:25 #175
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196096979
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:21 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

We gaan het zien.. een 'grap' zou ik het niet willen noemen.
Dit is vrij treurig.
  vrijdag 6 november 2020 @ 14:22:40 #176
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_196096981
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:22 schreef VoMy het volgende:

[..]

Behalve de overlijdens zijn dit toch echt wel hele goede cijfers.
Het gaat ook om der zorg, niet de besmettingen of overlijdens.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 6 november 2020 @ 14:22:59 #177
416575 crew  Evenstar
pi_196096985
Hmm, het lijkt toch eerder op redelijke stabilisatie dan een daadwerkelijke daling dat doorzet. Hopelijk is het maar éen dagje en zet de trend in grote lijnen gewoon door.

Anders moeten ze nog veel harder gaan ingrijpen en duur het NOG langer.
pi_196096989
NOS meldt 603 op IC en in totaal 2.445 in ziekenhuis, dus 1.842 niet IC (dagelijkse opmerking: laatstgenoemd getal zou afgelopen maandag sowieso nog tot minimaal gaan 2.500 stijgen voor afvlakking)
pi_196096995
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:20 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dit rapporteren! _O-
Nu hoop ik dat jij dus een grapje maakt! :D
  vrijdag 6 november 2020 @ 14:23:30 #180
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196096998
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:22 schreef zalkc het volgende:

[..]

Het gaat ook om der zorg, niet de besmettingen of overlijdens.
Ja dat is zo, maar veel overlijdens zijn nooit iets om goed te vinden, zorg of geen zorg.
pi_196096999
Total_reported Hospital_admission Deceased
6-11-2020 7272 94 118

Weer boven de zeven duizend.
Groot aantal overledenen. Hoogste van de laatste maand...
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_196097005
Al met al een prima week, de daling is ingezet. Nu hopen dat deze trend zich gaat voorzetten.
pi_196097009
Daar gaan we weer. Pleur die scholen en winkels nou ook eens gewoon dicht.
blablablabla
  vrijdag 6 november 2020 @ 14:24:40 #184
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196097022
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:23 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dit rapporteren! _O-
Nu hoop ik dat jij dus een grapje maakt! :D
Het is wel redelijk irritant als je je zo duidelijk niet bezig houdt met de cijfers maar wel elke keer dit soort uitspraken gaat doen. Ronduit storend gedrag. Trump zou er fan van zijn.
  vrijdag 6 november 2020 @ 14:24:48 #185
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196097024
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:24 schreef Elan het volgende:
? :')
pi_196097026
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:22 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dit is vrij treurig.
Tja, dat kan dat jij dat zo ziet.. ik houd nog altijd rekening met het effect van schoolgaande kinderen op het aantal besmettingen.
pi_196097033
quote:
double humped curve ?
pi_196097035
Langzaam doorstijgen en dan volledige lockdown in december zou wel genot zijn
pi_196097036
quote:
Tering he. Lekker conclusie trekken van cijfers op 1 dag. Het is nooit goed bij jou.
Jij denkt dat we in 1 dag naar 100 besmettingen per dag kunnen gaan ofzo?

Man man man man man.
  vrijdag 6 november 2020 @ 14:25:47 #190
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196097043
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:24 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Tja, dat kan dat jij dat zo ziet.. ik houd nog altijd rekening met het effect van schoolgaande kinderen op het aantal besmettingen.
Je houdt nergens rekening mee, al naar gelang de cijfers tover je gewoon een of ander fictief effect uit de hoge hoed en plempt dat hier neer alsof je daarmee doorziet hoe het eigenlijk toch nog mis gaat.
pi_196097044
Ik heb trouwens vandaag een corona impuls aankoop gedaan in de vorm van een dik gaming monitor :@
pi_196097052
quote:
??
Enneh... ik dacht dat jij je zorgen over de economie maakte? :s)
pi_196097055
Een nieuwe Covid-19-mutatie die begon in de nertsenpopulatie van Denemarken heeft zich verspreid buiten de regio waar het voor het eerst werd ontdekt naar het oostelijke deel van het land.

https://www.bloomberg.com(...)ers-new-restrictions
pi_196097061
Naar rato heeft Rotterdam 25% minder inwoners als Amsterdam, maar 76% meer besmettingen.
pi_196097067
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:25 schreef Simmertje het volgende:
Ik heb trouwens vandaag een corona impuls aankoop gedaan in de vorm van een
Een eiersnijder... :D ?!

quote:
dik gaming monitor :@
...oh, helaas -O-
pi_196097068
Mensen die nu in full panic lockdown mode gaan na 1 dag waar de cijfers stijgen kunnen maar beter even uitloggen en een stukje gaan wandelen.
pi_196097079
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:24 schreef VoMy het volgende:

[..]

Het is wel redelijk irritant als je je zo duidelijk niet bezig houdt met de cijfers maar wel elke keer dit soort uitspraken gaat doen. Ronduit storend gedrag. Trump zou er fan van zijn.
Trump is er ook fan van om iedereen te ontslaan die niet in zijn straatje l*lt.
pi_196097081
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:25 schreef VoMy het volgende:

[..]

Je houdt nergens rekening mee, al naar gelang de cijfers tover je gewoon een of ander fictief effect uit de hoge hoed en plempt dat hier neer alsof je daarmee doorziet hoe het eigenlijk toch nog mis gaat.
Maak je niet zo druk zou ik zeggen, het is slechts mijn persoonlijke gevoel.
pi_196097085
Iemand dat kaartje met die rode schaalverdeling voor vandaag zo voor handen?
pi_196097090
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:08 schreef VoMy het volgende:

[..]

Juist naar een eiland vliegen moet niet zoveel problemen opleveren.
Al helemaal niet als je eerst negatief moet testen om er te kunnen overnachten idd.

Dan zit je in principe op een corona vrije vlucht naar een corona arm gebied waar je buiten kan leven.

Beter af daar dan bij de kapper hier
  Moderator vrijdag 6 november 2020 @ 14:28:27 #201
5428 crew  miss_sly
pi_196097099
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:27 schreef Questular het volgende:
Mensen die nu in full panic lockdown mode gaan na 1 dag waar de cijfers stijgen kunnen maar beter even uitloggen en een stukje gaan wandelen.
Ik zie die mensen ook niet, eigenlijk.
  vrijdag 6 november 2020 @ 14:28:27 #202
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196097100
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:27 schreef Benny het volgende:

[..]

Een eiersnijder... :D ?!
[..]

...oh, helaas -O-
Weet je wel hoeveel eiersnijders je daarvoor kunt krijgen :9~ _O_
A murky, forgotten land.
pi_196097105
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Elan.
pi_196097109
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:28 schreef Remco het volgende:
Iemand dat kaartje met die rode schaalverdeling voor vandaag zo voor handen?
  Moderator vrijdag 6 november 2020 @ 14:29:06 #205
5428 crew  miss_sly
pi_196097113
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:25 schreef VoMy het volgende:

[..]

De mogelijkheid van een herfstvakantie-effect wordt hier al anderhalve week besproken. Dus er komt vrij weinig uit de hoge hoed.
pi_196097116
quote:
Ik heb trouwens vandaag een corona impuls aankoop gedaan in de vorm van een dik gaming monitor :@
Doe maar dik zeg! :7
Jouw kerst is dus hoe dan ook gezegend! ;)
  Moderator vrijdag 6 november 2020 @ 14:29:15 #207
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_196097120
quote:
Fuck it, je leeft maar 1X
Enjoy! :)
  vrijdag 6 november 2020 @ 14:29:25 #208
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196097121
quote:

[..]

Ik zag hier in het dorp om 14.16u wel een aantal mensen naar buiten lopen :D
A murky, forgotten land.
  vrijdag 6 november 2020 @ 14:29:34 #209
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196097123
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:27 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Trump is er ook fan van om iedereen te ontslaan die niet in zijn straatje l*lt.
Ik zeg niet dat er iemand ontslagen moet worden, maar het doen van ongegronde claims is wel iets wat je in die hoek veel ziet.
pi_196097125
Dit topic gaat harder met stijgende besmettingen dan met dalende besmettingen. :')
pi_196097128
quote:
Niets impuls aan, je mag jezelf best wel eens verwennen, en zeker in deze tijden.
  Moderator vrijdag 6 november 2020 @ 14:30:07 #212
5428 crew  miss_sly
pi_196097131
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:28 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Elan.
Nee, die is niet in paniek, die houdt er bepaalde ideeen op na inzake de maatregelen. Geen paniek.
pi_196097141
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:29 schreef byah het volgende:
Dit topic gaat harder met stijgende besmettingen dan met dalende besmettingen. :')
Ja, dat is elke keer zo geweest. Wat dat betreft is het fijn om te merken dat de topics niet meer zo snel vol raken :)
  vrijdag 6 november 2020 @ 14:30:55 #214
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196097150
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]

De mogelijkheid van een herfstvakantie-effect wordt hier al anderhalve week besproken. Dus er komt vrij weinig uit de hoge hoed.
Die mogelijkheid wordt vooral 'bedacht' door mensen die graag doen alsof de huidige maatregelen niet genoeg zijn en het allemaal aan de scholen ligt. Zelf leveren ze daarbij 0 onderbouwingen, het is gewoon een permanente herhaling van het idee. Zoals Trump ook al maanden herhaalde dat stemmen per post fraudegevoelig ging zijn en dat nu nog steeds doet. De overeenkomsten zijn tekenend.
  vrijdag 6 november 2020 @ 14:30:56 #215
432997 Ven1972
Man met humor
pi_196097151
quote:

[..]

Mee eens, ik zou nu nog niet vooruit lopen of herfstvakantie-effect uitgewerkt is, maar het lijkt wel er op aan te komen. Ik heb uitgerekend: gisteren was het 6965 en vandaag is het 7272, het verschil tussen twee dagen is het: 307 meer gevallen.
  Moderator vrijdag 6 november 2020 @ 14:30:58 #216
5428 crew  miss_sly
pi_196097152
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:29 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ik zag hier in het dorp om 14.16u wel een aantal mensen naar buiten lopen :D
Oploopje enzo? Oproerpolitie erbij? Dropping van kalmeringsmiddelen?
  vrijdag 6 november 2020 @ 14:31:14 #217
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_196097162
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:29 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Doe maar dik zeg! :7
Jouw kerst is dus hoe dan ook gezegend! ;)
F&L is een deur verder he ;)
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  Redactie Games vrijdag 6 november 2020 @ 14:31:18 #218
181272 crew  Noppie2000
pi_196097163
Goed, op zich wel een leuk vraagstuk an sich dan. Als dit het resultaat zou zijn van een 'herfstvakantie-effect', zou je nu dus in gebieden waar de herfstvakantie als eerst is afgelopen (Noord Nederland) een stijging verwachten. Iemand zin te controleren of dat zo is? :+
  vrijdag 6 november 2020 @ 14:31:19 #219
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_196097164
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:29 schreef byah het volgende:
En als er nieuwe regeling aankomt.
Maar op een gegeven moment ben je wel klaar om met dezelfde users telkens dezelfde discussie te gaan voeren lijkt me zo
  vrijdag 6 november 2020 @ 14:31:26 #220
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196097166
quote:

[..]

jij grijpt gewoon alles aan hoe klein ook om met met je doemscenario's te blijven komen, gebaseerd op 99% onderbuik
pi_196097168
quote:

[..]

Ik ook niet. Eén opmerking is niet meteen paniek.
pi_196097174
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:28 schreef _serial_ het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wij doen ook eindelijk mee in de daling! *O*
pi_196097178
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:31 schreef Tarado het volgende:

[..]

jij grijpt gewoon alles aan hoe klein ook om met met je doemscenario's te blijven komen, gebaseerd op 99% onderbuik
:') doemscenario?
  vrijdag 6 november 2020 @ 14:32:03 #224
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196097179
Urk wel een kleine uitbraak?
  vrijdag 6 november 2020 @ 14:32:12 #225
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196097181
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Er was wel een hond bij. Dus mij rijst het vermoeden dat ze de hond uit gingen laten O-)
A murky, forgotten land.
pi_196097182
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:28 schreef _serial_ het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Twente is nog steeds te herkennen op de kaart. Vloeit vanuit daar toch door naar de Ijssellanden lijkt het
pi_196097204
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:32 schreef Momo het volgende:
De gelovige / inteelt plaatsen* zijn deze week sowieso wel goed te herkennen. Gister viel Stadskanaal negatief op.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator vrijdag 6 november 2020 @ 14:33:36 #228
5428 crew  miss_sly
pi_196097210
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:30 schreef VoMy het volgende:

[..]

Die mogelijkheid wordt vooral 'bedacht' door mensen die graag doen alsof de huidige maatregelen niet genoeg zijn en het allemaal aan de scholen ligt. Zelf leveren ze daarbij 0 onderbouwingen, het is gewoon een permanente herhaling van het idee. Zoals Trump ook al maanden herhaalde dat stemmen per post fraudegevoelig ging zijn en dat nu nog steeds doet. De overeenkomsten zijn tekenend.
Ik vind de vergelijking met Trump echt idioot. En ook tamelijk beledigend.

Dat jij ergens anders over denkt, is helemaal prima, maar dat betekent niet dat mensen die anders denken dan jij per definitie in paniek zijn, dingen verzinnen, de boel niet zo goed doorzien als jij, en weet ik wat je nog meer voor beschuldigende uitspraken achter de hand hebt. Kap daar nou gewoon eens mee.
  vrijdag 6 november 2020 @ 14:34:28 #229
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196097225
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:31 schreef Noppie2000 het volgende:
Goed, op zich wel een leuk vraagstuk an sich dan. Als dit het resultaat zou zijn van een 'herfstvakantie-effect', zou je nu dus in gebieden waar de herfstvakantie als eerst is afgelopen (Noord Nederland) een stijging verwachten. Iemand zin te controleren of dat zo is? :+
Een stijging hoeft niet eens, je bent opzoek naar een trendwijziging in de groei/afname die anders is dan in de rest van Nederland.
pi_196097232
Wordt tijd dat het Red team ingrijpt.
- verwijderd door admin -
pi_196097238
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Spandoeken met "Wij eisen transparantie!" ;)
pi_196097242
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat jij ergens anders over denkt, is helemaal prima, maar dat betekent niet dat mensen die anders denken dan jij per definitie in paniek zijn, dingen verzinnen, de boel niet zo goed doorzien als jij, en weet ik wat je nog meer voor beschuldigende uitspraken achter de hand hebt. Kap daar nou gewoon eens mee.
Amen. Tamelijk irritant gedrag.
pi_196097247
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:26 schreef Mammietje het volgende:

[..]

??
Enneh... ik dacht dat jij je zorgen over de economie maakte? :s)
Ja want maandenlang kwakkelen komt de economie natuurlijk ten goede.
blablablabla
  Moderator vrijdag 6 november 2020 @ 14:35:46 #234
5428 crew  miss_sly
pi_196097251
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:32 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Er was wel een hond bij. Dus mij rijst het vermoeden dat ze de hond uit gingen laten O-)
Zo, living on the edge, die mensen. Zomaar naar buiten met de hond. Het moet niet gekker worden.
pi_196097266
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:32 schreef Momo het volgende:
Urk valt altijd heel erg op op zo'n landkaart. Ze staan (nog) niet in de top 10, wie weet is het een eenmalig incident.
pi_196097269
quote:

pi_196097272
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:31 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

F&L is een deur verder he ;)
Ow gottogot! Moest het opzoeken maar FOK! heeft het echt! Allround zijn ze toch ook he?! :D
  vrijdag 6 november 2020 @ 14:36:52 #238
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196097277
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:35 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Spandoeken met "Wij eisen transparantie!" ;)
En dan krijgen ze zo'n transparant mondkapje of spatscherm _O-
A murky, forgotten land.
pi_196097280
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]

_O_

Ik zie ook helemaal geen paniek hier. Sommige mensen denken gewoon dat je een sneller/ander resultaat gaat krijgen als je in andere sectoren ingrijpt. Dat moet gewoon kunnen hier.

quote:

[..]

Dat is gewoon onzin natuurlijk. Die onderbouwing is de afgelopen weken meermaals gegeven. Zelfs officiele cijfers van het RIVM. Je gelooft de bronnen alleen niet. Dat is wat anders natuurlijk. Dat de bronnen nooit goed genoeg zijn in jouw ogen. Mag je vinden uiteraard, maar dat wil niet zeggen dat er geen onderbouwing is gegeven.
  vrijdag 6 november 2020 @ 14:37:18 #240
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196097283
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:36 schreef Za het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Maar dit figuur had toch elke week een sample van 7 tot 20 monsters _O-
  vrijdag 6 november 2020 @ 14:37:57 #241
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196097298
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:35 schreef Elan het volgende:

[..]

Ja want maandenlang kwakkelen komt de economie natuurlijk ten goede.
is wel minder slecht voor de economie
pi_196097304
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:25 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Tering he. Lekker conclusie trekken van cijfers op 1 dag. Het is nooit goed bij jou.
Jij denkt dat we in 1 dag naar 100 besmettingen per dag kunnen gaan ofzo?

Man man man man man.
Nee maar het mag wel gewoon sneller dalen dan het nu doet. En dan doel ik op de weekaantallen niet toevallig die zevenduizendnogwat van vandaag.
blablablabla
  vrijdag 6 november 2020 @ 14:38:26 #243
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196097310
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:37 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

_O_

Dat is gewoon onzin natuurlijk. Die onderbouwing is de afgelopen weken meermaals gegeven. Zelfs officiele cijfers van het RIVM. Je gelooft de bronnen alleen niet. Dat is wat anders natuurlijk. Dat de bronnen nooit goed genoeg zijn in jouw ogen. Mag je vinden uiteraard, maar dat wil niet zeggen dat er geen onderbouwing is gegeven.
Er is geen onderbouwing gegeven, het enige wat er permanent gezegd wordt is een 'de cijfers dalen, het zal wel herfstvakantie zijn'-argument. Dat nergens op slaat.
pi_196097331
De pers schrijft er vrolijk aan mee
quote:
Bij het RIVM zijn tot 10.00 uur vanmorgen 7272 nieuwe bevestigde coronabesmettingen gemeld. Dat zijn er 288 meer dan gisteren werden gemeld. Het is voor het eerst in een week dat het aantal nieuwe besmettingen stijgt in plaats van daalt.
Echt hoor |:(
50% van de besmettingen is ouder dan 5 dagen, en 5% zelfs nog ouder
pi_196097333
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:37 schreef Momo het volgende:

Maar dit figuur had toch elke week een sample van 7 tot 20 monsters _O-
Er zijn tal van grafieken van verschillende jaren, die steeds hetzelfde beeld voortbrengen.
pi_196097340
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:37 schreef Tarado het volgende:

[..]

is wel minder slecht voor de economie
Complete lockdown NUUUUUUU.
Alles dicht, economie helemaal naar de kloten. Werkloosheidspercentage hoogste in 100 jaar.

Kom maar dooooooorrrrrrrr
  vrijdag 6 november 2020 @ 14:40:42 #247
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196097368
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:36 schreef Za het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Kap eens met griepgrafieken hier plaatsen. Dit is het corona-topic in COR, ga maar naar INF als je hier iets mee wil.
  vrijdag 6 november 2020 @ 14:40:51 #248
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196097373
Geen DALING

Flopshow
pi_196097374
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:38 schreef VoMy het volgende:

[..]

Er is geen onderbouwing gegeven, het enige wat er permanent gezegd wordt is een 'de cijfers dalen, het zal wel herfstvakantie zijn'-argument. Dat nergens op slaat.
Ik heb het dan ook onderbouwt dat het mijn gevoel is. Meer kan ik er niet van maken. En ik ben niet de enige die het gevoel heeft dat de scholen en/of schoolgaande kinderen eigenlijk compleet haaks staat op de huidige maatregelen van: vermijd drukke plekken.
  vrijdag 6 november 2020 @ 14:41:29 #250
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196097382
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:39 schreef _serial_ het volgende:
De pers schrijft er vrolijk aan mee
[..]

Echt hoor |:(
50% van de besmettingen is ouder dan 5 dagen, en 5% zelfs nog ouder
Het aantal gemelde besmettingen is gestegen tov gisteren maar dat is voor de media weer te moeilijk.
pi_196097383
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:39 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Alles dicht, economie helemaal naar de kloten. Werkloosheidspercentage hoogste in 100 jaar.

Van de situatie in maart en april heeft de werkeloosheid amper te lijden gehad. Het is meer de lange onzekerheid en uitzichtloosheid dat resulteert in banenverlies, niet een maandje stilstand.
blablablabla
  vrijdag 6 november 2020 @ 14:42:17 #252
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196097394
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:41 schreef Elan het volgende:

[..]

Van de situatie in maart en april heeft de werkeloosheid amper te lijden gehad. Het is meer de lange onzekerheid en uitzichtloosheid dat resulteert in banenverlies, niet een maandje stilstand.
gewaagde uitspraak die ik toch meen te moeten betwijfelen
pi_196097396
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:41 schreef Elan het volgende:

[..]

De klap moet nog komen...
  vrijdag 6 november 2020 @ 14:44:07 #254
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196097432
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:40 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik heb het dan ook onderbouwt dat het mijn gevoel is. Meer kan ik er niet van maken. En ik ben niet de enige die het gevoel heeft dat de scholen en/of schoolgaande kinderen eigenlijk compleet haaks staat op de huidige maatregelen van: vermijd drukke plekken.
Net ff rondje gefietst. Middelbare school hier vlakbij was net uit. Moest om een groep van zeker 10 scholieren heen rijden die midden op de weg over elkaars schouder gehangen filmpjes op de telefoon stonden uit te wisselen. Maar wel lekker mondkapje op in de gang want dat gaat het verschil maken :')
pi_196097437
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:39 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Niet alles is zo zwart/wit.

Denk je dat de economie nu niet kut is? Je raakt bedrijven harder door maandenlang een beetje te blijven hangen in een soft lockdown (waar we nu in leven) dan wanneer je 3/4 weken in een volledige lockdown gaat waarbij ook de scholen/winkels dicht gaan. Waarna dingen weer opgestart kunnen worden.

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:38 schreef VoMy het volgende:

[..]

Er is wel onderbouwing gegeven, je wil het alleen niet zien. Geen enkele bron is goed genoeg voor jou als het op scholen aankomt. En dat is (zoals eerder gezegd) helemaal prima hoor. We hebben allemaal zo onze mening, maar roepen dat er geen bronnen zijn gegeven is nogal je kop in het zand steken. Helemaal triest als je vervolgens anderen gaat vergelijken met Trump e.d.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-11-2020 14:45:55 ]
pi_196097440
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:44 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Net ff rondje gefietst. Middelbare school hier vlakbij was net uit. Moest om een groep van zeker 10 scholieren heen rijden die midden op de weg over elkaars schouder gehangen filmpjes op de telefoon stonden uit te wisselen. Maar wel lekker mondkapje op in de gang want dat gaat het verschil maken :')
Daarom is het gewoon een bullshit regel voor die groep, die zitten thuis boven op elkaars lip.
pi_196097443
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:11 schreef _serial_ het volgende:
mijn favoriete winter bestemming
hoezo
pi_196097444
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:40 schreef VoMy het volgende:

Kap eens met griepgrafieken hier plaatsen. Dit is het corona-topic in COR, ga maar naar INF als je hier iets mee wil.
Het gaat om het effect van de herfstvakantie mbt de overdracht van virussen.
We kunnen niet bogen op jarenlange ervaringen met Covid, maar wel kijken naar de invloed op bv de overdracht van het Rhinovirus.

We kappen ook niet met mondkapjes toch? Die zijn ook ontwikkeld voor virussen anders dan het huidige coronavirus.
pi_196097452
Tijdelijk de scholen dichtgooien is toch ook gewoon geen optie?
  vrijdag 6 november 2020 @ 14:45:39 #260
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196097456
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:44 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Er is wel onderbouwing gegeven, je wil het alleen niet zien. Geen enkele bron is goed genoeg voor jou als het op scholen aankomt. En dat is (zoals eerder gezegd) helemaal prima hoor. We hebben allemaal zo onze mening, maar roepen dat er geen bronnen zijn gegeven is nogal je kop in het zand steken. Helemaal triest als je vervolgens anderen gaat vergelijken met Trump e.d.
Nee, er is gewoon geen enkele onderbouwing gegeven. Herfstvakantie-effect is ook iets anders dan het sluiten van de scholen. Maar doe vooral alsof hier de hele tijd analyses worden gegeven over het effect van de herfstvakantie, als je dat fijner vindt.
pi_196097458
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:42 schreef Tarado het volgende:

[..]

gewaagde uitspraak die ik toch meen te moeten betwijfelen
Toch is het zo je mag de cijfers van maart en april er bij pakken de economie herstelde vrij snel in de zomer. We zitten op pak hem beet 4.5% nu juist omdat we niet zo afhankelijk zijn van toerisme en een hele goede digitale infrastructuur hebben voor thuiswerken.
blablablabla
  vrijdag 6 november 2020 @ 14:46:26 #262
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196097468
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:44 schreef Za het volgende:

[..]

Het gaat om het effect van de herfstvakantie mbt de overdracht van virussen.
We kunnen niet bogen op jarenlange ervaringen met Covid, maar wel kijken naar de invloed op bv de overdracht van het Rhinovirus.

We kappen ook niet met mondkapjes toch? Die zijn ook ontwikkeld voor virussen anders dan het huidige coronavirus.
Het gaat helemaal nergens om want je plaatst onzinnig lelijke grafieken die alleen maar gaan over 2/3 griepgevalletjes per week. Terwijl dit een topic over corona is.
pi_196097470
Als je alleen dit topic leest zou je kunnen denken dat er vandaag weer 10000 besmettingen waren.
In Southern Sun
pi_196097471
Overigens doen middelbare scholen niet zo veel met de economie maar oké.
blablablabla
  vrijdag 6 november 2020 @ 14:46:37 #265
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196097474
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:45 schreef Questular het volgende:
Tijdelijk de scholen dichtgooien is toch ook gewoon geen optie?
waarom zou je dat ook doen op basis van deze cijfers?
pi_196097479
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
Geen DALING

Flopshow
Zijn er wederom minder tests uitgevoerd of juist weer meer? BVD
pi_196097488
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:45 schreef VoMy het volgende:

[..]

Nee, er is gewoon geen enkele onderbouwing gegeven. Herfstvakantie-effect is ook iets anders dan het sluiten van de scholen. Maar doe vooral alsof hier de hele tijd analyses worden gegeven over het effect van de herfstvakantie, als je dat fijner vindt.
Zelfs de officiele cijfers van het RIVM geven aan dat scholen vrij hoog scoren. Het OMT heeft aangegeven dat ze het verstandig zouden vinden als de scholen tijdelijk zouden sluiten (middelbaar en hoger). Als zelfs die bronnen niet goed genoeg zijn voor jou dan weet ik het ook niet meer en dan valt er ook niet echt een discussie te voeren imo.
  Moderator vrijdag 6 november 2020 @ 14:47:50 #268
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_196097497
Tja, lichte fluctuaties omhoog/omlaag horen er denk ik bij. Ik schrik ook niet van de kleine stijging van vandaag.
Pas als het morgen hoger is en de dag daarna wéér hoger mogen we de paniek-kaart weer gaan trekken, goed? ;)
pi_196097505
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:46 schreef Tarado het volgende:

[..]

Om een snellere daling te realiseren zodat de restaurants en kroegen ook weer open kunnen en de samenleving weer op gang kan komen?

De winkels zijn dan wel open maar eigenlijk wil je dat mensen thuis blijven dus dit is vlees noch vis.
blablablabla
  vrijdag 6 november 2020 @ 14:48:24 #270
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196097507
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:47 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Zelfs de officiele cijfers van het RIVM geven aan dat scholen vrij hoog scoren. Het OMT heeft aangegeven dat ze het verstandig zouden vinden als de scholen tijdelijk zouden sluiten (middelbaar en hoger). Als zelfs die bronnen niet goed genoeg zijn voor jou dan weet ik het ook niet meer en dan valt er ook niet echt een discussie te voeren imo.
Je praat nu over iets heel anders. Waarom zou je de doelpalen willen verplaatsen als je denkt gelijk te hebben over het herfstvakantie-effect? :)
  vrijdag 6 november 2020 @ 14:48:44 #271
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196097512
Hoe zit het met het percentage positieve testen? Waarom melden we dat eigenlijk niet overal in de media, is toch veel belangrijker? Of bekt dat niet zo lekker als "weer meer dan 7000 besmettingen!"
pi_196097519
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:46 schreef Elan het volgende:
Nee, ze sluiten liever de bioscopen, theaters, dierentuinen, etc. Wat wél duidelijke financiele gevolgen gaat hebben. Middelbare scholen zou je inderdaad prima twee weken dicht kunnen doen; dat compenseer je desnoods met vakanties later in het jaar.
pi_196097525
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:47 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Met de nuance alleen de bovenbouw en hoger onderwijs (die hebben vrijwel alleen thuisonderwijs) en als allerlaatste optie boven de andere maatregelen.
pi_196097527
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:45 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dus jij wilt dat iedere mening die hier geuit wordt, iedere keer opnieuw ondersteund wordt door bronnen en uitgebreide analyses en wanneer je dat niet doet, is dat de moeite waard om te rapporteren??
Misschien moet jij het wat minder hoog in je 'slimme' bolletje krijgen. Ook jij hebt de wijsheid niet in pacht.
pi_196097534
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:48 schreef VoMy het volgende:

[..]

Je praat nu over iets heel anders. Waarom zou je de doelpalen willen verplaatsen als je denkt gelijk te hebben over het herfstvakantie-effect? :)
Hoezo is dat iets heel anders? De herfstvakantie heeft direct te maken met het sluiten van scholen (ook al is dat tijdelijk).
pi_196097542
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:46 schreef Tarado het volgende:

[..]

Omdat er 300 meer positieve testen gemeld worden natuurlijk, duh. Morgen scholen dicht, maandag weer open, dinsdag winkels dicht, woensdag scholen weer open, donderdag alleen middelbare scholen dicht, vrijdag weer weekendeffect roepen. En dat tot in maart.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 6 november 2020 @ 14:50:29 #277
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196097543
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:48 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Nee, ze sluiten liever de bioscopen, theaters, dierentuinen, etc. Wat wél duidelijke financiele gevolgen gaat hebben. Middelbare scholen zou je inderdaad prima twee weken dicht kunnen doen; dat compenseer je desnoods met vakanties later in het jaar.
ik vind het wel goed dat ze in het geval van scholen niet alleen naar de economie kijken
pi_196097548
quote:

[..]

2 weken lost toch niks op? De cijfers zullen vast dalen in die 2 weken en erna stijgen ze weer.... dus dan blijf je de scholen om de zoveel tijd dichtgooien? Zal vast de kwaliteit van onderwijs niet echt goed doen.
pi_196097569
quote:

[..]

Ja maar dat zijn heilige huisjes hé. Een HAVO 4-student kan onmogelijk een paar dagen of maximaal 2 weken thuis studeren dat is gewoon geen doen simpelweg, snap dat dan.

OMT kwam ook tot de conclusie dat het beter was om de bovenbouw tijdelijk te sluiten maar pech gehad doen we niks mee we sluiten lekker de bibliotheken en bioscopen :) .
blablablabla
pi_196097574
quote:

[..]

Die gaan toch van vakantie naar vakantie, van studiedag naar studiedag.
  Moderator vrijdag 6 november 2020 @ 14:51:50 #281
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_196097581
Mooi, kroegen maar weer open!
What can change the nature of a man?
pi_196097587
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:51 schreef Elan het volgende:
OMT kwam ook tot de conclusie dat het beter was om de bovenbouw tijdelijk te sluiten maar pech gehad doen we niks mee we sluiten lekker de bibliotheken en bioscopen :) .
Het OMT kwam ook tot de conclusie dat het nog belangrijker is die bibliotheken en bioscopen te sluiten.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 6 november 2020 @ 14:52:08 #283
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196097593
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:50 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Hoezo is dat iets heel anders? De herfstvakantie heeft direct te maken met het sluiten van scholen (ook al is dat tijdelijk).
Je verzint gewoon een effect en zegt dat terug te zien in deze ene dagcijfers, hoewel je zelf aangeeft de cijfers niet te willen bestuderen omdat je ze te vaag vindt. Die totale gemelde besmettingen zeggen sowieso niet zoveel, maar jij denkt nu dus wel opeens iets te kunnen concluderen over de herfstvakantie. Het is allemaal zo kinderachtig. Toen de cijfers omhooggingen predikte je alleen maar hel en verdoemenis op basis van je onderbuik en dat beviel je zo goed dat je dat eigenlijk nog niet op wil geven.
pi_196097602
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:50 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik vind het wel goed dat ze in het geval van scholen niet alleen naar de economie kijken
Ze kijken er überhaupt niet naar terwijl daar best wat te winnen valt zeker in de bovenbouw.
blablablabla
pi_196097609
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:51 schreef Elan het volgende:

[..]

Ja maar dat zijn heilige huisjes hé. Een HAVO 4-student kan onmogelijk een paar dagen of maximaal 2 weken thuis studeren dat is gewoon geen doen simpelweg, snap dat dan.

Hoezo niet?
  vrijdag 6 november 2020 @ 14:53:14 #286
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_196097620
Verkeerde topic. :@
  vrijdag 6 november 2020 @ 14:53:18 #287
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196097624
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:49 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dus jij wilt dat iedere mening die hier geuit wordt, iedere keer opnieuw ondersteund wordt door bronnen en uitgebreide analyses en wanneer je dat niet doet, is dat de moeite waard om te rapporteren??
Misschien moet jij het wat minder hoog in je 'slimme' bolletje krijgen. Ook jij hebt de wijsheid niet in pacht.
Ik zeg niet dat elke mening direct ondersteund moet worden, maar het is al weken hetzelfde dat bepaalde figuren overal effecten uit kasten trekken om zonder enige onderbouwing de cijfers hun richting op te duiden.
pi_196097630
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:52 schreef VoMy het volgende:

[..]

Je verzint gewoon een effect en zegt dat terug te zien in deze ene dagcijfers, hoewel je zelf aangeeft de cijfers niet te willen bestuderen omdat je ze te vaag vindt. Die totale gemelde besmettingen zeggen sowieso niet zoveel, maar jij denkt nu dus wel opeens iets te kunnen concluderen over de herfstvakantie. Het is allemaal zo kinderachtig. Toen de cijfers omhooggingen predikte je alleen maar hel en verdoemenis op basis van je onderbuik en dat beviel je zo goed dat je dat eigenlijk nog niet op wil geven.
Ik weet niet in wat voor waanbeeld/wereld jij je bevind, maar dat is gewoon compleet niet waar :') Misschien eens wat afstand nemen van dit topic als je je zo druk maakt om de mening van een ander?
pi_196097642
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:52 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het OMT het kabinet kwam ook tot de conclusie dat het nog belangrijker is die bibliotheken en bioscopen te sluiten.
fixed
blablablabla
pi_196097669
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:46 schreef Elan het volgende:
Volgens mij hebben we hier een kenniseconomie, dus om denk het eigenlijk wel op lange termijn.
pi_196097679
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:52 schreef Remco het volgende:

[..]

Hoezo niet?
Omdat het een SCHOOL is sluiting van SCHOLEN in welke vorm dan ook is ONBESPREEKBAAR :) .
blablablabla
pi_196097693
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:54 schreef groenen het volgende:

[..]

Volgens mij hebben we hier een kenniseconomie, dus om denk het eigenlijk wel op lange termijn.
In twee weken zeker
blablablabla
pi_196097695
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:52 schreef Remco het volgende:

[..]

Hoezo niet?
Hij roept maar wat. Net zo onsamenhangend als een speech vannacht van iemand die ik niet mag noemen.

En nee, die vergelijking maak ik niet lichtzinnig.
pi_196097698
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:50 schreef Questular het volgende:

[..]

2 weken lost toch niks op? De cijfers zullen vast dalen in die 2 weken en erna stijgen ze weer.... dus dan blijf je de scholen om de zoveel tijd dichtgooien? Zal vast de kwaliteit van onderwijs niet echt goed doen.
Geen enkele oplossing is perfect. Maar als je als kabinet zijnde zo duidelijk aangeeft dat het je doel is om de ziekenhuizen leger te krijgen/besmettingen terug te dringen, zou het imo vrij logisch zijn om in te grijpen op de plekken waar de meeste besmettingen/reisbewegingen te vinden zijn (Wel zo eerlijk voor alle bedrijven die je financieel raakt met alle sluitingen). Natuurlijk is die oplossing niet ideaal. Natuurlijk is onderwijs hartstikke belangrijk. Maar ik heb het het idee alsof er een tunnelvisie is richting de zorg en het onderwijs. Dat alles gesloten mag worden, zolang de scholen maar niet geraakt worden. Dat is gewoon krom als het je doel is om zo snel mogelijk te dalen. Het meest recente pakket aan maatregelen gaat echt amper tot niets doen waarschijnlijk, terwijl je wel je economie verder verneukt. Er zijn meer zaken dan enkel de zorg en het onderwijs. En alles is met elkaar verbonden.

Onderwijs kan je weer prima open gooien (en dan heb ik het dus over middelbare scholen en hoger) als de cijfers stabiel genoeg zijn dat ze weer betrouwbaar kunnen testen met goede BCO. Drie/vier weken zijn dan denk ik wel genoeg hoor.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-11-2020 14:58:15 ]
  vrijdag 6 november 2020 @ 14:56:30 #295
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196097704
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:52 schreef Elan het volgende:

[..]

Ze kijken er überhaupt niet naar terwijl daar best wat te winnen valt zeker in de bovenbouw.
natuurlijk valt er wat te winnen maar ondanks dat willen ze er niet aan, zullen ze wel hun redenen voor hebben
pi_196097705
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:55 schreef Elan het volgende:

[..]

In twee weken zeker
O ja, 2 weken scholen dicht en alle maatregelen kunnen worden opgeheven zeker.
pi_196097722
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:56 schreef Tarado het volgende:

[..]

natuurlijk valt er wat te winnen maar ondanks dat willen ze er niet aan, zullen ze wel hun redenen voor hebben
Bij het kabinet hebben ze gelukkig door hoe belangrijk onderwijs is en wat de maatschappelijke impact is van het (gedeeltelijk) sluiten van scholen.
pi_196097724
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:56 schreef groenen het volgende:

[..]

Volgens mij zegt niemand dat, toch?
pi_196097726
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:56 schreef groenen het volgende:

[..]

:)
Het is een bijdrage aan het dalen van de cijfers, geen oplossing tegen Corona.
blablablabla
pi_196097734
Gaan we serieus weer uren over de scholen discussiëren ?
Daar ben ik net zo klaar mee als de discussie over mondkapjes om eerlijk te zijn
pi_196097748
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 14:46 schreef VoMy het volgende:

Het gaat helemaal nergens om want je plaatst onzinnig lelijke grafieken die alleen maar gaan over 2/3 griepgevalletjes per week. Terwijl dit een topic over corona is.
Aantallen zijn per 10.000 inwoners.

Er is niet veel anders dan deze lelijke grafieken wanneer je het Rhinovirus in beeld wilt brengen.
Het toont ook het natuurlijk verloop daarvan telkens eind november.

De vraag is of dat met corona ook gebeurt, ik verwacht van wel, en jij?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')