Nouja, het lastige is dat je met WOB verzoeken weigeren ook diezelfde verzoeken van journalisten af gaat keuren, wiens taak het is de regering te controleren. Willekeurige WOB verzoeken vanuit viruswaanzin oid zit wel anders idd, maar die democratische controle blijft wel belangrijk. Doordat de Jonge zo ongenuanceerd heeft gezegd: "We reageren niet op WOB-verzoeken tot het over is" geef je het signaal aan mensen die er toch al niet positief in staan dat er dingen te verbergen zijn.quote:Op donderdag 5 november 2020 23:24 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik snap best dat ze nu even geen WOB verzoeken willen. Het is nu niet te tijd om te kissebissen over bepaalde procedures, dat kan achteraf prima. Het zorgt nu alleen voor extra ruis op de lijn.
Wel eens met betrekking tot het inkopen van testen, daar hadden ze minder hun eigen m2 moeten beschermen, wat mij betreft mag daar best een kop voor rollen.
Hugs, conventions, anime, bijverdienen in 't weekend, freehugs, knuffelen.quote:Op donderdag 5 november 2020 23:28 schreef Tijger_m het volgende:
Oh god, Eragon komt zich nu heel snel melden met deze TT.
quote:Op donderdag 5 november 2020 23:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hugs, conventions, anime, bijverdienen in 't weekend, freehugs, knuffelen.
Hebben we alles vast gehad
Je vergeet foto's maken!quote:Op donderdag 5 november 2020 23:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hugs, conventions, anime, bijverdienen in 't weekend, freehugs, knuffelen.
Hebben we alles vast gehad
Ze zeggen natuurlijk wel dat ze de WOB nog wel gaan doen. Maar in deze tijd kunnen ze natuurlijk overstroomd worden met WOB en dat is natuurlijk iets wat je even niet kan gebruiken.quote:Op donderdag 5 november 2020 23:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nouja, het lastige is dat je met WOB verzoeken weigeren ook diezelfde verzoeken van journalisten af gaat keuren, wiens taak het is de regering te controleren. Willekeurige WOB verzoeken vanuit viruswaanzin oid zit wel anders idd, maar die democratische controle blijft wel belangrijk. Doordat de Jonge zo ongenuanceerd heeft gezegd: "We reageren niet op WOB-verzoeken tot het over is" geef je het signaal aan mensen die er toch al niet positief in staan dat er dingen te verbergen zijn.
Die gaan echt niet lekker.quote:Op donderdag 5 november 2020 23:37 schreef Tijger_m het volgende:
In de categorie "Het kan erger, je zal maar in Frankrijk wonen"...Frankrijk noteerde vandaag ruim 58.000 nieuwe covid gevallen.
Naar rato is dat wat wij nog geen week geleden noteerden.quote:Op donderdag 5 november 2020 23:39 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Die gaan echt niet lekker.![]()
Wat dat betreft doen wij het helemaal zo slecht nog niet.
En die hebben een avondklok zelfs, he?quote:Op donderdag 5 november 2020 23:39 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Die gaan echt niet lekker.![]()
Wat dat betreft doen wij het helemaal zo slecht nog niet.
Doet me denken aan dat PvdD-vrouwtje die tijdens één van de eerste debatten over corona tot vervelends aan toe naar voren kwam met haar dierenzaakjes. Toen ze herhaaldelijk weggestuurd werd onder het motto "we hebben nu even belangrijkere zaken te doen" riep ze wanhopig: "Ja, maar wanneer dan wel?"quote:Op donderdag 5 november 2020 23:37 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ze zeggen natuurlijk wel dat ze de WOB nog wel gaan doen. Maar in deze tijd kunnen ze natuurlijk overstroomd worden met WOB en dat is natuurlijk iets wat je even niet kan gebruiken.
Ja, dat is ook weer waar. En ik denk dat ze daar naar rato ook wat meer bedjes te verdelen hebben.quote:Op donderdag 5 november 2020 23:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Naar rato is dat wat wij nog geen week geleden noteerden.
Ssst.... maak die principiële mannen nou niet wakker! Het is net zo lekker rustig hier!quote:Op donderdag 5 november 2020 23:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En die hebben een avondklok zelfs, he?
Ik was net mn toetsenbord aan 't slijpenquote:Op donderdag 5 november 2020 23:44 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ssst.... maak die principiële mannen nou niet wakker! Het is net zo lekker rustig hier!![]()
Aan de principiële mannen die de mouwen alweer opstropen: ik verwijs jullie naar het vorige topic. Daar kunnen jullie al jullie meningen nog eens rustig teruglezen.![]()
Was er al bang voor!quote:Op donderdag 5 november 2020 23:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik was net mn toetsenbord aan 't slijpen
Ik ben sowieso geen voorstander van regionale maatregelen, Nederland is simpelweg te klein daarvoor om effect te sorteren.quote:Op donderdag 5 november 2020 23:50 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Was er al bang voor!![]()
Manman, de regionale mogelijkheid was bijna net zo dramatisch als de mogelijkheid van de voetbalkantines om 15.30 uur dicht. Bijna dan he? Bijna...
Nee nee, ik trap er niet meer inquote:Op donderdag 5 november 2020 23:50 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Was er al bang voor!![]()
Manman, de regionale mogelijkheid was bijna net zo dramatisch als de mogelijkheid van de voetbalkantines om 15.30 uur dicht. Bijna dan he? Bijna...
Enerzijds niet, anderzijds zitten er wel erg grote regionale verschillen. Nou ja, eigenlijk doen de 3 noordelijke provincies weer eens niet leuk mee.quote:Op donderdag 5 november 2020 23:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik ben sowieso geen voorstander van regionale maatregelen, Nederland is simpelweg te klein daarvoor om effect te sorteren.
quote:Op donderdag 5 november 2020 23:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee nee, ik trap er niet meer in
Nou, dat zag niemand aankomen. Cafébaas Joop moet gewoon nog even volhouden.quote:Hoewel het aantal coronabesmettingen en ziekenhuisopnames daalt, mogen we voorlopig niet rekenen op een versoepeling van de gedeeltelijke lockdown. De maatregelen zullen zeker tot half december van kracht blijven, zeiden zorgminister Hugo de Jonge en RIVM-directeur Jaap van Dissel vanavond in Het Grootste Coronaspreekuur op YouTube.
Tot voor kerst. Idd.quote:Op vrijdag 6 november 2020 07:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou, dat zag niemand aankomen. Cafébaas Joop moet gewoon nog even volhouden.
Ik dacht dat het doel was om de situatie in de ziekenhuizen beheersbaar te krijgen. Of is dat inmiddels weer veranderd?quote:Op vrijdag 6 november 2020 07:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Tot voor kerst. Idd.
Hopelijk is het aantal besmettingen dan onder de 50 (per 100.000).
Want dat is het doel.
Vandaar dat sommige mensen oproepen om je niet te laten testen.quote:Op vrijdag 6 november 2020 07:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik dacht dat het doel was om de situatie in de ziekenhuizen beheersbaar te krijgen. Of is dat inmiddels weer veranderd?
quote:Valse coronavrij-verklaringen in omloop
Oplichters verkopen vervalste verklaringen waarin staat dat iemand coronavrij is, zónder die persoon daadwerkelijk getest te hebben. De fraudeurs bieden de documenten voor een paar tientjes via WhatsApp en Snapchat aan. Ze misbruiken namen van artsen en laboratoria. Die zijn geschokt en stappen naar de politie.
De verklaringen zijn nodig om landen als Duitsland, Marokko en Italië binnen te komen. Reizigers dienen het document, waarop staat dat een persoon recent negatief is getest op het coronavirus, vóór het instappen of bij aankomst in het land van bestemming te laten zien. Het moet de landen helpen in de strijd tegen corona.
Omdat de GGD geen reisverklaringen uitgeeft en alleen bij klachten test, zijn consumenten aangewezen op commerciële partijen. Deze partijen testen ook zonder dat een consument klachten heeft. Ze nemen PCR-tests af en zetten bij een negatieve uitslag van de test zwart-op-wit dat iemand géén corona onder de leden heeft. In de meeste gevallen kost dit pakket zo’n 150 euro.
https://www.ad.nl/binnenl(...)n-geschokt~a049e666/
Dat is het doel nog steeds. En de termijn tot half december is bij de laatste persconferentie inzake de huidige maatregelen meteen genoemd.quote:Op vrijdag 6 november 2020 07:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik dacht dat het doel was om de situatie in de ziekenhuizen beheersbaar te krijgen. Of is dat inmiddels weer veranderd?
Gewoon de doodstraf opzetten dit soort praktijken. Indirect jaag je wellicht andere mensen de dood in met deze valse verklaringen.quote:
En dan vindt men dat men best met families van 20 man bij elkaar kan komen en ook weer gaan wintersporten.quote:Op vrijdag 6 november 2020 07:32 schreef capricia het volgende:
Tot voor kerst. Idd.
Want dat is het doel.
Het advies van Rutte is om ieg tot en met januari niet op vakantie naar het buitenland te gaan.quote:Op vrijdag 6 november 2020 08:35 schreef Gia het volgende:
[..]
En dan vindt men dat men best met families van 20 man bij elkaar kan komen en ook weer gaan wintersporten.
Waarna vanaf medio januari de cijfers weer oplopen en het hele circus weer opnieuw begint. Inclusief Rutte die strengere maatregelen dan weer zo lang mogelijk uitstelt.
Hoeveel jaar gaan we dit krijgen, die golven, vooral door de buitenland vakanties?
Mwah... we hebben enkelbanden van justitie en blafbanden van Martin Gaus. Beetje knutselaar zou daar toch een combi van moeten kunnen maken?quote:Op vrijdag 6 november 2020 08:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Het advies van Rutte is om ieg tot en met januari niet op vakantie naar het buitenland te gaan.
Een enkelband om dat af te dwingen is er nog niet.
Kerst zal sober zijn. Zei die.
Niet op vakantie of niet op wintersport/bepaalde landen?quote:Op vrijdag 6 november 2020 08:41 schreef capricia het volgende:
Het advies van Rutte is om ieg tot en met januari niet op vakantie naar het buitenland te gaan.
Advies....alleen noodzakelijke reizen. Sommige mensen MOETEN echt op wintersport. Kijk, daar heb je de noodzaak al.quote:Op vrijdag 6 november 2020 08:41 schreef capricia het volgende:
Een enkelband om dat af te dwingen is er nog niet.
Kerst zal sober zijn. Zei die.
En wat als je weer met 30 man in een restaurant mag zitten, wat dan?quote:Op vrijdag 6 november 2020 09:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Advies....alleen noodzakelijke reizen. Sommige mensen MOETEN echt op wintersport. Kijk, daar heb je de noodzaak al.
En als met de Kerst de maatregelen weer versoepeld zijn, aantallen lopen snel terug en het duurt nog effe tot Kerst, dan mag 30 man weer (restaurant), mits anderhalve meter tussen mensen uit verschillende huishoudens.
Die WOB is er nu eenmaal of je het nu leuk vindt of niet. En dat de eerste weken niet lekker loopt is misschien nog enige sinds te begrijpen. Maar als je nu nog altijd niet de wet wil naleven en tijdig geen stukken wil aanleveren aan hen die dat vragen, dan had je dat maar moeten meenemen in de noodwet ofzo. Daarnaast denk ik dat je heel erg voorzichtig moet zijn om onderscheid te gaan maken aan wie je wel en aan wie je geen stukken aanlevert, zeker als jij een of andere vage term als journalist gaat gebruiken, Ben ik als ik vandaag een weblog begin een journalist? Dan creëer jij een regering die kan bepalen dat journalisten die hen welgevallig zijn stukken krijgen en andere niet, omdat dat volgens de regering echt en goede journalisten zijn. Tot slot als je dan niet meewerkt aan de WOB, dan moet je het ook niet in gaan zetten als politiek instrument. Een WOB verzoek naar de betalingen aan influencers ligt maanden in een la en op het moment dat Famke niet meer meedoet, wordt de WOB binnen no time beantwoord.quote:Op donderdag 5 november 2020 23:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nouja, het lastige is dat je met WOB verzoeken weigeren ook diezelfde verzoeken van journalisten af gaat keuren, wiens taak het is de regering te controleren. Willekeurige WOB verzoeken vanuit viruswaanzin oid zit wel anders idd, maar die democratische controle blijft wel belangrijk. Doordat de Jonge zo ongenuanceerd heeft gezegd: "We reageren niet op WOB-verzoeken tot het over is" geef je het signaal aan mensen die er toch al niet positief in staan dat er dingen te verbergen zijn.
In principe niet op vakantie met een hele kleine uitzondering voor overzeese gebieden binnen het koninkrijk. En ik denk dat dit twee simpele redenen heeft die niks met het virus te maken hebben. Rutte denkt laten wij het toerisme op de eilanden maar een beetje aanzwengelen anders hebben ze geld nodig en staan ze hier op de stoep. Daarnaast is het gewoon een kleine opsteker voor KLM als veel mensen op die routes vliegen, terwijl je vooral de Ryanairs steunt als je bijvoorbeeld zegt Balearen kan ook wel.quote:Op vrijdag 6 november 2020 09:06 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Niet op vakantie of niet op wintersport/bepaalde landen?
Want iedereen gaat nu naar Curacao en dergelijke, omdat hij zelfs nog letterlijk aangaf dat daar een andere regeling voor is.
Was het doel niet om overvolle ziekenhuizen te voorkomen, in plaats van geilen op lage nummertjes.quote:Op vrijdag 6 november 2020 07:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Tot voor kerst. Idd.
Want dat is het doel.
Dat was inderdaad het doel, maar we hebben natuurlijk al eerder gezien dat doelpalen naar believen ineens verschoven worden als dat beter uitkomt om bepaalde regeltjes en richtlijnen te rechtvaardigen.quote:Op vrijdag 6 november 2020 09:39 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Was het doel niet om overvolle ziekenhuizen te voorkomen, in plaats van geilen op lage nummertjes.
Daar ben ik het volledig mee eens, dat is ook wat ik wilde zeggen idd. Ik vind de WOB een heel groot goed, en vind dat er echt niet aan getoornd mag worden. Wel begrijp ik dat je even iets anders aan je hoofd hebt terwijl je aan het blussen bent, maar dan kun je ook extra mensen aanstellen om aan WOB verzoeken enzo te voldoen.quote:Op vrijdag 6 november 2020 09:14 schreef maan_man het volgende:
[..]
Die WOB is er nu eenmaal of je het nu leuk vindt of niet. En dat de eerste weken niet lekker loopt is misschien nog enige sinds te begrijpen. Maar als je nu nog altijd niet de wet wil naleven en tijdig geen stukken wil aanleveren aan hen die dat vragen, dan had je dat maar moeten meenemen in de noodwet ofzo. Daarnaast denk ik dat je heel erg voorzichtig moet zijn om onderscheid te gaan maken aan wie je wel en aan wie je geen stukken aanlevert, zeker als jij een of andere vage term als journalist gaat gebruiken, Ben ik als ik vandaag een weblog begin een journalist? Dan creëer jij een regering die kan bepalen dat journalisten die hen welgevallig zijn stukken krijgen en andere niet, omdat dat volgens de regering echt en goede journalisten zijn. Tot slot als je dan niet meewerkt aan de WOB, dan moet je het ook niet in gaan zetten als politiek instrument. Een WOB verzoek naar de betalingen aan influencers ligt maanden in een la en op het moment dat Famke niet meer meedoet, wordt de WOB binnen no time beantwoord.
In maart was dat een zeer begrijpelijk argument.quote:Op vrijdag 6 november 2020 09:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daar ben ik het volledig mee eens, dat is ook wat ik wilde zeggen idd. Ik vind de WOB een heel groot goed, en vind dat er echt niet aan getoornd mag worden. Wel begrijp ik dat je even iets anders aan je hoofd hebt terwijl je aan het blussen bent, maar dan kun je ook extra mensen aanstellen om aan WOB verzoeken enzo te voldoen.
Naar mijn idee zou elk WOB verzoek nog steeds gewogen moeten worden. De opmerkingen van de Jonge om 'even niet te voldoen aan WOB verzoeken want we hebben wat anders te doen' kan ik aan de ene kant wel begrijpen, maar het ondermijnt wel de mogelijkheid om de regering te controleren.
Eenmalig 2.500 euro bruto en dan redt hij zich wel toch.quote:Op vrijdag 6 november 2020 07:31 schreef Janneke141 het volgende:
Nou, dat zag niemand aankomen. Cafébaas Joop moet gewoon nog even volhouden.
Herkenbaar! Toen ik in de zomer een nieuwe auto kocht (juli ofzo) deed ik het ook met een elleboogje.quote:Op vrijdag 6 november 2020 07:40 schreef StateOfMind het volgende:
Maar gisteren kocht ik een andere auto, en de deal bezegelen zonder handdruk voelde toch wel wat vreemd aan
Sobere Kerst?quote:
Minder ruzie door familieleden die elkaar niet uit kunnen staan, maar zichzelf wel verplichten om met kerst bij moeder te eten.quote:Op vrijdag 6 november 2020 10:01 schreef Salina het volgende:
Sobere Kerst?
Dat is geen jus bij het konijn of het wild. Zoiets?
Corona als kerstgeschenk meebrengen doet het altijd goed.quote:Op vrijdag 6 november 2020 10:08 schreef Fred het volgende:
[..]
Minder ruzie door familieleden die elkaar niet uit kunnen staan, maar zichzelf wel verplichten om met kerst bij moeder te eten.
Zeker, maar nu niet meer. Het gaat nog steeds niet goed, en dat is wel iets kwalijks:quote:Op vrijdag 6 november 2020 09:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
In maart was dat een zeer begrijpelijk argument.
Zeker als sixpackje.quote:Op vrijdag 6 november 2020 10:11 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Corona als kerstgeschenk meebrengen doet het altijd goed.
Voor zolang het nog Corona heet, zou wel eens een collectors item kunnen worden.quote:Op vrijdag 6 november 2020 10:23 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Zeker als sixpackje.
Voor 20.00u
Covid Premiumquote:Op vrijdag 6 november 2020 10:27 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Voor zolang het nog Corona heet, zou wel eens een collectors item kunnen worden.
Corona overweegt naamsverandering
Doe niet zo raar. De lagere getallen zijn nodig om meer controle te hebben over de verspreiding van het virus zodat we zo lang mogelijk zoveel mogelijk vrijheid hebben.quote:Op vrijdag 6 november 2020 09:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat was inderdaad het doel, maar we hebben natuurlijk al eerder gezien dat doelpalen naar believen ineens verschoven worden als dat beter uitkomt om bepaalde regeltjes en richtlijnen te rechtvaardigen.
Mee eens. Zoals @trein2000 zegt was dat in maart wel te begrijpen, maar nu niet meer. De wet openbaarheid van bestuur noopt onze overheid ertoe transparant te zijn en dat is cruciaal voor publiek vertrouwen. Juist nu is dat vertrouwen belangrijk. Je kunt wel allerlei maatregelen bedenken, maar die hebben weinig zin als mensen zich er niet aan willen houden omdat het gezag van de overheid tanende is.quote:Op vrijdag 6 november 2020 09:50 schreef chratnox het volgende:
Naar mijn idee zou elk WOB verzoek nog steeds gewogen moeten worden. De opmerkingen van de Jonge om 'even niet te voldoen aan WOB verzoeken want we hebben wat anders te doen' kan ik aan de ene kant wel begrijpen, maar het ondermijnt wel de mogelijkheid om de regering te controleren.
quote:In de VS is voor de tweede dag op rij een recordaantal nieuwe besmettingen vastgesteld. Woensdag kwamen er volgens de Johns Hopkins University 102.831 nieuwe gevallen bij, gisteren waren het er 121.888.
https://nos.nl/liveblog/2(...)ingen-in-omloop.html
quote:Op vrijdag 6 november 2020 10:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Doe niet zo raar. De lagere getallen zijn nodig om meer controle te hebben over de verspreiding van het virus zodat we zo lang mogelijk zoveel mogelijk vrijheid hebben.
Het hebben van relatief weinig besmettingsgevallen betekent dat je beter bron- en contactonderzoek uit kunt voeren en daar nieuwe besmettingen mee kunt voorkomen. Lopen de besmettingen wel op, dan gaat het om kleine aantallen. Bron- en contactonderzoek komt niet meteen onder druk en de zorg ook niet. Met relatief beperkte (en mogelijk lokale, gerichte) maatregelen is de toename de kop in te drukken.
Daalt het aantal besmettingsgevallen in hetzelfde tempo als nu, dan hebben we in absolute zin nog steeds met veel gevallen te maken. Bron- en contactonderzoek is nog niet behapbaar. Loopt het aantal besmettingen weer op, dan gaat het in absolute zin om een groot aantal gevallen. Al snel zullen de ziekenhuizen weer overbelast raken en zijn draconische maatregelen nodig om de verspreiding van het virus in de hand te houden.
"The gift that keeps on giving"quote:Op vrijdag 6 november 2020 10:11 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
The gift that keeps on givingquote:Op vrijdag 6 november 2020 10:11 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Dat was dan ook mijn impliciete suggestiequote:Op vrijdag 6 november 2020 10:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zeker, maar nu niet meer. Het gaat nog steeds niet goed, en dat is wel iets kwalijks:
https://www.villamedia.nl(...)-van-volksgezondheid
Oh, ik zie dit nu pasquote:
In dat geval had je beter meteen in volledige lockdown kunnen gaan begin oktober. Het duurt nu ook langer omdat je eerst de ziekenhuizen en zorg weer moet ontlasten. Dat alleen al duurt tot begin december minimaal. Er is gewoon te laat en te zwak ingegrepen.quote:Op vrijdag 6 november 2020 10:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Doe niet zo raar. De lagere getallen zijn nodig om meer controle te hebben over de verspreiding van het virus zodat we zo lang mogelijk zoveel mogelijk vrijheid hebben.
Het hebben van relatief weinig besmettingsgevallen betekent dat je beter bron- en contactonderzoek uit kunt voeren en daar nieuwe besmettingen mee kunt voorkomen. Lopen de besmettingen wel op, dan gaat het om kleine aantallen. Bron- en contactonderzoek komt niet meteen onder druk en de zorg ook niet. Met relatief beperkte (en mogelijk lokale, gerichte) maatregelen is de toename de kop in te drukken.
Daalt het aantal besmettingsgevallen in hetzelfde tempo als nu, dan hebben we in absolute zin nog steeds met veel gevallen te maken. Bron- en contactonderzoek is nog niet behapbaar. Loopt het aantal besmettingen weer op, dan gaat het in absolute zin om een groot aantal gevallen. Al snel zullen de ziekenhuizen weer overbelast raken en zijn draconische maatregelen nodig om de verspreiding van het virus in de hand te houden.
Heb net bij de Plus hier in de Cariben een cocktail gehaald.quote:Op vrijdag 6 november 2020 11:09 schreef Molo het volgende:
Ik heb de radiator in mijn werkkamer een extra slinger gegeven om tot tropische inzichten te komen
what else is new......quote:Op vrijdag 6 november 2020 11:10 schreef Elan het volgende:
[..]
In dat geval had je beter meteen in volledige lockdown kunnen gaan begin oktober. Het duurt nu ook langer omdat je eerst de ziekenhuizen en zorg weer moet ontlasten. Dat alleen al duurt tot begin december minimaal. Er is gewoon te laat en te zwak ingegrepen.
Dan kruipen er ook weer hele families bij elkaar. 1e kerstdag mijn familie, 2de kerstdag jouw familie, zoals dat altijd gaat.quote:Op vrijdag 6 november 2020 09:11 schreef Noek het volgende:
En wat als je weer met 30 man in een restaurant mag zitten, wat dan?
Dan kunnen we lijken gaan stapelen?
Nou alleen nog wat zand op de grond gooien, en een bikini aantrekkenquote:Op vrijdag 6 november 2020 11:09 schreef Molo het volgende:
Ik heb de radiator in mijn werkkamer een extra slinger gegeven om tot tropische inzichten te komen
Bron- en contactonderzoek, dat nog nooit echt gewerkt heeft.quote:Op vrijdag 6 november 2020 10:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Een sobere kerst is een blessing. Het is één vd betere dingen die 2020 ons brengtquote:Op vrijdag 6 november 2020 11:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan kruipen er ook weer hele families bij elkaar. 1e kerstdag mijn familie, 2de kerstdag jouw familie, zoals dat altijd gaat.
Zijn heel veel verschillende contacten.
Sobere kerst? Geloof er geen kerstbal van. En dan kunnen we aan de derde golf beginnen. Plus de griep die dan hevig rondgaat.
Zie het somber in.
BCO werkt alleen maar bij extreem lage besmettingsaantallen die bovendien lokaal geconcentreerd zijn. Zolang mensen elke dag het hele land doorreizen is dat echt ondoenlijk.quote:Op vrijdag 6 november 2020 11:14 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Bron- en contactonderzoek, dat nog nooit echt gewerkt heeft.
Na 3 dagen zijn ze al zoek
Snap dat echt niet besmettingen heb je in principe zo naar beneden met een stevig pakket maatregelen, ziekenhuizen is echter een ander verhaal vanwege het vertragingseffect en het feit dat mensen daar soms lang ligge. Als je 2 weken alles dicht had gegooid toen we op 2000 besmettingen zaten had het niet zover hoeven komen allemaal.quote:
Great minds think alikequote:Op vrijdag 6 november 2020 11:06 schreef Molo het volgende:
[..]
Oh, ik zie dit nu pas
Mobiel fokken en werken tegelijkertijd is wat tricky
alles dichtgooien is tegen het virus het beste maar ook de makkelijkste maatregel, ik ben blij dat ik die beslissingen niet hoef te nemenquote:Op vrijdag 6 november 2020 11:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Snap dat echt niet besmettingen heb je in principe zo naar beneden met een stevig pakket maatregelen, ziekenhuizen is echter een ander verhaal vanwege het vertragingseffect en het feit dat mensen daar soms lang ligge. Als je 2 weken alles dicht had gegooid toen we op 2000 besmettingen zaten had het niet zover hoeven komen allemaal.
Je ziet nu ook al die besmettingen als een gek dalen maar ja de ziekenhuizen en de zorg he. Lekker in intelligente lockdown tot kerst.
Ik denk dat BCO ook pas weer echt nuttig wordt als straks de eerste groepen gevaccineerd zijn en er wat meer ademruimte komt om bepaalde clusters op te sporen. Nu loop je gewoon continu achter de feiten aan als GGD zijnde.quote:Op vrijdag 6 november 2020 11:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Snap dat echt niet besmettingen heb je in principe zo naar beneden met een stevig pakket maatregelen, ziekenhuizen is echter een ander verhaal vanwege het vertragingseffect en het feit dat mensen daar soms lang ligge. Als je 2 weken alles dicht had gegooid toen we op 2000 besmettingen zaten had het niet zover hoeven komen allemaal.
Je ziet nu ook al die besmettingen als een gek dalen maar ja de ziekenhuizen en de zorg he. Lekker in intelligente lockdown tot kerst.
Vergeet alle verjaardagen niet. Normaal vind ik dat leuk trouwens maar ik zit niet goed in mijn vel en zou inmiddels denk ik in de ziektewet beland zijn als ik die allemaal had moeten aflopen en organiseren. Nu rij ik met gebakjes even langs de familie en vier het even met gezin, relaxed op de bank zonder geregel en gecater.quote:Op vrijdag 6 november 2020 11:16 schreef Noek het volgende:
[..]
Een sobere kerst is een blessing. Het is één vd betere dingen die 2020 ons brengt
Thank you, baby Jesus.
Gedeeltelijk waar. Als wij ons gewoon aan de regels hadden gehouden was het het misschien wel goed/beter gegaan en hadden we nu niet zo lang in lockdown gehoeven. Het kabinet maakt fouten en de bevolking maakt fouten. Dus niet alleen boos zijn op het kabinet maar ook op jezelf of je mede landgenoten.quote:Op vrijdag 6 november 2020 11:10 schreef Elan het volgende:
[..]
In dat geval had je beter meteen in volledige lockdown kunnen gaan begin oktober. Het duurt nu ook langer omdat je eerst de ziekenhuizen en zorg weer moet ontlasten. Dat alleen al duurt tot begin december minimaal. Er is gewoon te laat en te zwak ingegrepen.
BCO moet echt veel meer gedigitaliseerd worden.quote:Op vrijdag 6 november 2020 11:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik denk dat BCO ook pas weer echt nuttig wordt als straks de eerste groepen gevaccineerd zijn en er wat meer ademruimte komt om bepaalde clusters op te sporen. Nu loop je gewoon continu achter de feiten aan als GGD zijnde.
Ik lig inmiddels gelijk een aangespoelde walvis klaar voor mijn volgende videomeetquote:Op vrijdag 6 november 2020 11:14 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nou alleen nog wat zand op de grond gooien, en een bikini aantrekken
Je ziet juist dat de laatste weken het bron- en contactonderzoek met sprongen vooruit gaat - en dat terwijl het aantal positieve testen nog steeds hoog is.quote:Op vrijdag 6 november 2020 11:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik denk dat BCO ook pas weer echt nuttig wordt als straks de eerste groepen gevaccineerd zijn en er wat meer ademruimte komt om bepaalde clusters op te sporen. Nu loop je gewoon continu achter de feiten aan als GGD zijnde.
Ook dat.quote:Op vrijdag 6 november 2020 11:26 schreef _serial_ het volgende:
[..]
BCO moet echt veel meer gedigitaliseerd worden.
[ afbeelding ]
Waarom is BCO moeilijker als je asymptomatische mensen hebt ?quote:Op vrijdag 6 november 2020 11:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ook dat.
Maar zolang er (waarschijnlijk) ontzettend veel asymptomatische mensen rondlopen blijft het moeilijk, vrees ik.
Daar helpt bron- en contactonderzoek juist bij. Als je een seintje krijgt dat je in contact bent geweest met iemand die besmet is, dan ben je alerter als het gaat om milde symptomen, de drempel om je te laten testen is lager en je kunt je contacten preventief beperken. Dat zijn relatief kleine opofferingen voor het met elkaar krijgen van meer vrijheid. Of mensen daarnaar zullen handelen is natuurlijk de vraag. Als ze slim zijn wel, maar ja...quote:Op vrijdag 6 november 2020 11:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ook dat.
Maar zolang er (waarschijnlijk) ontzettend veel asymptomatische mensen rondlopen blijft het moeilijk, vrees ik.
Wat je ruimte geeft, wordt ruimte benut. Dat is een basisregel en mag je de overheid behoorlijk aanrekenen.quote:Op vrijdag 6 november 2020 11:25 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Gedeeltelijk waar. Als wij ons gewoon aan de regels hadden gehouden was het het misschien wel goed/beter gegaan en hadden we nu niet zo lang in lockdown gehoeven. Het kabinet maakt fouten en de bevolking maakt fouten. Dus niet alleen boos zijn op het kabinet maar ook op jezelf of je mede landgenoten.
Sorry, had er idd niet zoveel mee van doenquote:Op vrijdag 6 november 2020 11:33 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Waarom is BCO moeilijker als je asymptomatische mensen hebt ?
Als het aantal besmettingen laag is kunnen ze dan ook naar rioolwater gaan kijken. Idealiter verhoog je het aantal peilstations naar op wijkniveau.quote:Op vrijdag 6 november 2020 11:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ook dat.
Tel daarbij de snelteststraten op bij bedrijven zelf. Die halen denk ik ook veel mensen eruit. Diverse mensen in mijn omgeving worden wekelijks getest nu.quote:Op vrijdag 6 november 2020 11:30 schreef aartstyle het volgende:
Gelukkig lijkt het testbeleid snel beter te gaan. Ik zie eindelijk initiatieven die er goed uitzien. Die 20 super teststraten zijn natuurlijk geweldig. Daar een paar miljoen insteken en het ook nog goed uitvoeren en het leven gaat er volledig anders uitzien. Maatschappij weer voor een groot deel open zodra we uit de lockdown zijn en dan testen goed uitvoeren.
Als 95% zich dan gewoon aan de regels houdt hoeven we niet meer bang te zijn voor een lockdown. Positief getest is in quarantaine en direct laten testen als je een vermoeden hebt dat je Corona onder de leden hebt.
Er zal altijd een selecte groep mensen zijn die regiooverstijgend gaat shoppen oid. Maar zeker niet de gemiddelde mens. Die moet werken, ervaart de drempel van tijd, moeite, afstand, kosten van reizen naar een Lidl 30 km verder voor een eiersnijder.quote:Op vrijdag 6 november 2020 11:40 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben best positief over de combinatie bron- en contactonderzoek, rioolwateronderzoek en (consumenten-)sneltesten. En dan komt er ook nog een vaccin!
Een pijnpunt is wel hoe lokaal maatregelen kunnen worden getroffen zonder onwenselijke neveneffecten zoals een verplaatsing van het probleem.
Kabinet is er voor het beleid, het was in de zomer al duidelijk dat teveel mensen zich niet aan regels houden daar moet je dan op anticiperen, door bijvoorbeeld strenger te handhaven. Weet nog dat er medio augustus alleen gehandhaafd werd op excessen als het ging over overschrijding van de groepsgrootte in de horeca.quote:Op vrijdag 6 november 2020 11:25 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Gedeeltelijk waar. Als wij ons gewoon aan de regels hadden gehouden was het het misschien wel goed/beter gegaan en hadden we nu niet zo lang in lockdown gehoeven. Het kabinet maakt fouten en de bevolking maakt fouten. Dus niet alleen boos zijn op het kabinet maar ook op jezelf of je mede landgenoten.
Ach ja, zie het dan maar eens terug te draaien want het is dan zo ontzettend goed bevallen, dan laten we het maar zo. Met dit soort "tijdelijke" dingen moet je dondersgoed oppassen.quote:Op vrijdag 6 november 2020 11:58 schreef Qarrad het volgende:
Hoop trouwens dat ze dat totale vuurwerkverbod er ook nog doorheen krijgen. Je zou als zorgmedewerker al op je tandvlees lopen en dan op oudejaarsavond de ene na de andere totaal niet noodzakelijke verwonding binnen zien stromen. Echt, dat kan best een jaar overgeslagen worden of voor mijn part spreken we af dat we het inhalen als de situatie weer normaal is in het voorjaar. Doe gewoon een jaartje normaal met zijn allen zonder die dierentuin van de laatste jaren.
Ben het met je eens, maar ben bang dat sommige tokkies alleen maar harder gaan knallen en dat er meer kapot wordt gemaakt. Ik woon in regio Den Haag dus joepiequote:Op vrijdag 6 november 2020 11:58 schreef Qarrad het volgende:
Hoop trouwens dat ze dat totale vuurwerkverbod er ook nog doorheen krijgen. Je zou als zorgmedewerker al op je tandvlees lopen en dan op oudejaarsavond de ene na de andere totaal niet noodzakelijke verwonding binnen zien stromen. Echt, dat kan best een jaar overgeslagen worden of voor mijn part spreken we af dat we het inhalen als de situatie weer normaal is in het voorjaar. Doe gewoon een jaartje normaal met zijn allen zonder die dierentuin van de laatste jaren.
Er mag wat mij betreft flink wat teruggedraaid worden want het is niet normaal hoe het de afgelopen jaren is gegaan, tot complete ambushes met zwaar vuurwerk aan toe. Leuk feesten alla, het halve land vandaliseren en hulpdiensten belagen lijkt me niet iets wat in stand gehouden hoeft te worden, en aangezien zwaar vuurwerk daarbij wordt aangewend mag dat wegblijven van mij.quote:Op vrijdag 6 november 2020 12:02 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ach ja, zie het dan maar eens terug te draaien want het is dan zo ontzettend goed bevallen, dan laten we het maar zo. Met dit soort "tijdelijke" dingen moet je dondersgoed oppassen.
Voor mij hoeft dat geknal niet per se. Geef er zelf ook geen euro aan uit. Maar meer controle de weken voor nieuwjaar zou ook wel fijn zijn.quote:Op vrijdag 6 november 2020 11:58 schreef Qarrad het volgende:
Ik vrees dat de pleures hier uitbreekt als het komt tot een vuurwerkverbod. Kijk wat er vorig jaar gebeurde na het verbieden van de vuren op Duindorp en Scheveningen.quote:Op vrijdag 6 november 2020 12:06 schreef Momo het volgende:
[..]
Ben het met je eens, maar ben bang dat sommige tokkies alleen maar harder gaan knallen en dat er meer kapot wordt gemaakt. Ik woon in regio Den Haag dus joepie
Ook nog gewoond dus ik weet waar je het over hebt. Ben zelf ook bang dat het weinig gaat uitmaken simpelweg omdat de capaciteit er niet is om voldoende te handhaven maar je kunt als overheid niet zeggen van: "Nou mensen, doe dan maar lekker waar u zin in heeft want wij weten ook niet hoe we kunnen voorkomen dat uw halve buurt gemold wordt."quote:Op vrijdag 6 november 2020 12:06 schreef Momo het volgende:
[..]
Ben het met je eens, maar ben bang dat sommige tokkies alleen maar harder gaan knallen en dat er meer kapot wordt gemaakt. Ik woon in regio Den Haag dus joepie
Zwaar vuurwerk is al verboden dus ik zie niet in wat we er nog meer tegen kunnen doen, als het nu nog steeds gebruikt wordt, wat gaat een geheel vuurwerkverbod dan uberhaupt verbeteren? Tevens moet je oppassen met dat verbieden van alles, het klinkt heel erg aantrekkelijk op het eerste gezicht maar je werkt verveling eerder in de hand met alle gevolgen van dien.quote:Op vrijdag 6 november 2020 12:08 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Er mag wat mij betreft flink wat teruggedraaid worden want het is niet normaal hoe het de afgelopen jaren is gegaan, tot complete ambushes met zwaar vuurwerk aan toe. Leuk feesten alla, het halve land vandaliseren en hulpdiensten belagen lijkt me niet iets wat in stand gehouden hoeft te worden, en aangezien zwaar vuurwerk daarbij wordt aangewend mag dat wegblijven van mij.
Maar 20% van de ongevallen met vuurwerk is door dat illegale, zware vuurwerk. De rest is door het legale spul. Hoe raar is het om in deze situatie met overbelaste zorg te vragen om een jaar over te slaan? Lijkt mij alle reden toe. Voor mijn part spreken we met zijn allen af om het op koningsdag in te halen als het dan weer normaal loopt in de zorg.quote:Op vrijdag 6 november 2020 12:16 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Zwaar vuurwerk is al verboden dus ik zie niet in wat we er nog meer tegen kunnen doen, als het nu nog steeds gebruikt wordt, wat gaat een geheel vuurwerkverbod dan uberhaupt verbeteren? Tevens moet je oppassen met dat verbieden van alles, het klinkt heel erg aantrekkelijk op het eerste gezicht maar je werkt verveling eerder in de hand met alle gevolgen van dien.
Misschien een goed moment voor bezinning?quote:Op vrijdag 6 november 2020 11:23 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Vergeet alle verjaardagen niet. Normaal vind ik dat leuk trouwens maar ik zit niet goed in mijn vel en zou inmiddels denk ik in de ziektewet beland zijn als ik die allemaal had moeten aflopen en organiseren. Nu rij ik met gebakjes even langs de familie en vier het even met gezin, relaxed op de bank zonder geregel en gecater.
In Alkmaar ook zo'n wijk in het verleden. Jonge gasten die letterlijk mensen uit auto's trokken om ze vervolgens in de fik te steken. Je was je leven niet zeker als je je met oud en nieuw in de wijk begaf. Herinrichting van de wijk (lees; verdelen van dat volk over de rest van de stad) heeft veel opgelost.quote:Op vrijdag 6 november 2020 12:12 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ook nog gewoond dus ik weet waar je het over hebt. Ben zelf ook bang dat het weinig gaat uitmaken simpelweg omdat de capaciteit er niet is om voldoende te handhaven maar je kunt als overheid niet zeggen van: "Nou mensen, doe dan maar lekker waar u zin in heeft want wij weten ook niet hoe we kunnen voorkomen dat uw halve buurt gemold wordt."
Hier in Zwolle zijn ook een paar vreselijke wijken waar in eentje waar ik woonde het volk te dom was om te poepen maar wel met vooruitziende blik het hele jaar munitie en autobanden kon opsparen voor oud en nieuw. Op zeker dat die zich ook nergens van gaan aantrekken en de politie durft er niet naar binnen zonder minstens drie hondengeleiders en twee busjes vol ME. Hebben we het over een paar straatjes nog maar, komt de rest van de stad nog bij.
Zeker, die (wens tot) bezinning is er bij mij zeker. Er zijn ook goede dingen uit deze crisis duidelijk geworden, bijvoorbeeld dat thuiswerken veel haalbaarder blijkt voor een grote groep mensen dan eerst.quote:Op vrijdag 6 november 2020 12:20 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Misschien een goed moment voor bezinning?
Verjaardagen zijn vaak een verzameling van mensen die je het hele jaar niet ziet behalve met... juist, verjaardagen. En met name die kinderverjaardagen zijn eigenlijk belachelijk. Men feliciteert je kind, vraag even naar school en verder kijken ze niet naar je kind om. Kind taalt ook niet naar die mensen. Zit jij weer met ze opgescheept en tijd heb je eigenlijk niet voor ze want je blijft af en aanlopen met koffie, gebak en borrelnootjes. Volwassen verjaardagen idem dito. Gewoontes sluipen erin en niemand vraagt zich eigenlijk meer af; wie wil ik nu echt op mijn verjaardag hebben?
Nu het toch stop gezet is, misschien goed moment om na te denken over je het nu eigenlijk zelf zou willen. Zeker als het zoveel van je vraagt.
Zouden ze meer moeten doen in deze tijd eigenlijk. Als je bijvoorbeeld ziet hoeveel schoner de lucht was tijdens de 1e lockdown, hoeveel rustiger op de wegen, was het een goed moment geweest om dat definitief aan banden te leggen. Gevaar is echter wel dat wappies dan gaan denken dat ze bevestiging krijgen van het vooropgezette plan om dingen voor elkaar te krijgen.
Werkelijk waar...quote:Op vrijdag 6 november 2020 12:24 schreef Mammietje het volgende:
[..]
In Alkmaar ook zo'n wijk in het verleden. Jonge gasten die letterlijk mensen uit auto's trokken om ze vervolgens in de fik te steken. Je was je leven niet zeker als je je met oud en nieuw in de wijk begaf. Herinrichting van de wijk (lees; verdelen van dat volk over de rest van de stad) heeft veel opgelost.
Zal wat worden met dat afvallen nu het dringend Befehl heerst om vooral thuis te blijven. Vooral voor de mensen die al niet zo veel sporten.quote:Op vrijdag 6 november 2020 12:25 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Als je BMI 25 of hoger is, doe je er goed aan om af te vallen om beter bestand te zijn tegen het coronavirus. Dat zegt Diederik Gommers, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care, in de podcast Virusfeiten. Volgens hem helpt vijf of tien procent afvallen bij een te hoog BMI om het immuunsysteem te versterken.
Een maand geleden lagen er nog meer jonge mensen in het ziekenhuis, nu zijn dat volgens Gommers weer veel ouderen. De samenstelling van de coronapatiënten lijkt inmiddels weer precies op die in maart. ,,Overgewicht blijft een groot risico."
Onze bewindslieden mogen wat mij betreft dit ook wel eens naar buiten brengen in hun persconferenties, i.p.v. rond te strooien met verboden, sluitingen en totalitaire middeltjes die de doodsteek zijn voor je economie en het welzijn van je bevolking. Zo snel mogelijk een koerswijziging naar een beleid om een gezonde leefstijl te bevorderen.
Echt waar. Letterlijk. Was sowieso de getto van Alkmaar maar het was er rond Oud en NIeuw echt eng soms. Alsof ze dan echt helemaal los gingen. Ook brandende voorwerpen door brievenbussen gooien in huizen waar gezinnen lagen te slapen. Kan je vanwege de herkenbaarheid niet zeggen hoe ik het weet, maar heb er dichtbij gestaan. Ben maar 2 keer in mijn leven echt bang geweest en dat was beide keren daar.quote:
Sportscholen zijn nog sort of open hè, tot ontzettend veel irritatie van mensen omdat hullie en zullie ook dicht moeten. Mensen hebben geen enkele notie hoezeer een sportschool de zorg complimenteert maar die discussie is gewoon kut en heb daar geen zin in.quote:Op vrijdag 6 november 2020 12:32 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Zal wat worden met dat afvallen nu het dringend Befehl heerst om vooral thuis te blijven. Vooral voor de mensen die al niet zo veel sporten.
Nu al medelijden met de Rotterdammers en de Tukkers.quote:Het eventuele instellen van een avondklok in regio's waar het aantal coronabesmettingen hoog blijft, is "niet leuk", zegt minister Van Ark voor Medische Zorg. Maar als het moet dan moet het. "Niks is leuk in deze fase, helemaal niks. Ik heb sinds maart mijn ouders niet meer geknuffeld. Dat is ook niet leuk. Maar prioriteit is de gezondheidszorg. We kijken wat er nodig is om die peil te houden. En dan zijn er voor mij geen taboes."
Minister Hoekstra wijst erop dat er veel discussie is over de avondklok, ook in het kabinet. "Zoals alles bij corona zitten er voor- en nadelen aan. Er zijn geen gemakkelijke opties. Dat verklaart ook dat we er in het kabinet intensief over spreken."
Ik hoor hier om me heen dat het in de sportscholen echt drukker is geworden, met name van voetballers die toch ergens aan hun conditie willen werken. Zie jij dat ook terug in jouw sportschool?quote:Op vrijdag 6 november 2020 12:36 schreef Noek het volgende:
[..]
Sportscholen zijn nog sort of open hè, tot ontzettend veel irritatie van mensen omdat hullie en zullie ook dicht moeten. Mensen hebben geen enkele notie hoezeer een sportschool de zorg complimenteert maar die discussie is gewoon kut en heb daar geen zin in.
Een minister voor Medische Zorg voor wie er geen taboes bestaan omtrent strengere maatregelen. No shit..quote:Op vrijdag 6 november 2020 12:36 schreef Janneke141 het volgende:
De tactiek van 'iedere dag een ander in de media wat laten roepen over strengere maatregelen' doet het nog steeds goed, vandaag mag mevrouw Van Ark vertellen dat een avondklok toch echt tot de mogelijkheden behoort.
[..]
Nu al medelijden met de Rotterdammers en de Tukkers.
Als Rotterdammert kan ik je zeggen dat er momenteel na 18u toch al niets te beleven valt in de stad.quote:Op vrijdag 6 november 2020 12:36 schreef Janneke141 het volgende:
Zijn er ook maatregelen waar jij wel achter staat? (Serieuze vraag)quote:Op vrijdag 6 november 2020 12:36 schreef Janneke141 het volgende:
De tactiek van 'iedere dag een ander in de media wat laten roepen over strengere maatregelen' doet het nog steeds goed, vandaag mag mevrouw Van Ark vertellen dat een avondklok toch echt tot de mogelijkheden behoort.
[..]
Ik heb vooral een probleem met het systeem, niet met alle 184 individuele maatregelen.quote:Op vrijdag 6 november 2020 12:43 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Zijn er ook maatregelen waar jij wel achter staat? (Serieuze vraag)
Het is nu drukker dan voor corona maar ik heb een ledenstop sinds 2 maanden omdat ik aan de max zit van wat ik binnen de maatregelen kwijt kan.quote:Op vrijdag 6 november 2020 12:39 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik hoor hier om me heen dat het in de sportscholen echt drukker is geworden, met name van voetballers die toch ergens aan hun conditie willen werken. Zie jij dat ook terug in jouw sportschool?
Dat lees ik als een nee.quote:Op vrijdag 6 november 2020 12:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik heb vooral een probleem met het systeem, niet met alle 184 individuele maatregelen.
Ja, sommigen denken wel iets te makkelijk over de individuele gevolgen.quote:Op vrijdag 6 november 2020 12:48 schreef Noek het volgende:
[..]
Het is nu drukker dan voor corona maar ik heb een ledenstop sinds 2 maanden omdat ik aan de max zit van wat ik binnen de maatregelen kwijt kan.
Dus het is niet drukker maar dat zou het anders wel zijn. Wel jammer hoor want ik had de groei wel kunnen gebruiken voor de verloren maanden en om het verlies van de inkomsten van mijn partner te compenseren.
Maar ja, lees hier dagelijks wel dat "we" niet moeten zeiken, sterker nog, we moeten zeer gelukkig zijn.![]()
Door mensen die geen fuck inleveren en zich prima vermaken thuis.
De mensen die er al waren, trainen wel veel meer want veel studenten die nu ook overdag tijd hebben want bij ons is er wel harde muziek en is er nog gezelligheid. Wel op anderhalve meter maar er gebeurt iig iets dus mensen die anders 2x per week kwamen, komen nu makkelijk 5x per week. Dat zorgt er ook voor dat ik minder nieuwe mensen kwijt kan.
Van mij zul je dat niet horen, hoor. Ik hoop dat het snel achter de rug is. Denk/hoop ook dat het straks echt wel weer aantrekt voor met name de sportscholen dus ik hoop dat je daarvan meeprofiteert. Sportscholen zijn essentieel en gaan alleen maar aantrekkelijker zijn door andere dingen die deze crisis niet overleefd hebben. Ik vrees bijvoorbeeld voor mijn club (voor de tweede keer dicht nu en er is een vestiging afgebrand, heel sneu...). We lijken wel een zeer loyaal ledenbestand te hebben maar de rek gaat er een keer uitquote:Op vrijdag 6 november 2020 12:48 schreef Noek het volgende:
[..]
Het is nu drukker dan voor corona maar ik heb een ledenstop sinds 2 maanden omdat ik aan de max zit van wat ik binnen de maatregelen kwijt kan.
Dus het is niet drukker maar dat zou het anders wel zijn. Wel jammer hoor want ik had de groei wel kunnen gebruiken voor de verloren maanden en om het verlies van de inkomsten van mijn partner te compenseren.
Maar ja, lees hier dagelijks wel dat "we" niet moeten zeiken, sterker nog, we moeten zeer gelukkig zijn.![]()
Door mensen die geen fuck inleveren en zich prima vermaken thuis.
De mensen die er al waren, trainen wel veel meer want veel studenten die nu ook overdag tijd hebben want bij ons is er wel harde muziek en is er nog gezelligheid. Wel op anderhalve meter maar er gebeurt iig iets dus mensen die anders 2x per week kwamen, komen nu makkelijk 5x per week. Dat zorgt er ook voor dat ik minder nieuwe mensen kwijt kan.
En de lui die 's nachts wel de straat op gaan hou je er echt niet opeens mee tegen. Niet voor niets dat ze in bepaalde buurten niet durven te handhaven; dat gaat niet opeens veranderen. Ze zullen de avondklok puur handhaven voor de mensen die net even iets te laat nog op straat zijn met de hond. Of net een paar minuutjes te vroeg de deur uit gaan. De makkelijke doelwitten zeg maar.quote:Op vrijdag 6 november 2020 12:42 schreef Fred het volgende:
[..]
Als Rotterdammert kan ik je zeggen dat er momenteel na 18u toch al niets te beleven valt in de stad.
Het is meer symboolpolitiek imho
Tsja. Ik heb er in deze reeks genoeg over gezegd, dus je leest het maar terug als je het interessant vindt.quote:
In bepaalde wijken kan ik er nog begrip voor hebben ook. Agenten willen ook weer heelhuids aan hun eigen tafel zitten 's avonds. In die wijken moet sowieso iets structureel veranderd worden, nog los van corona.quote:Op vrijdag 6 november 2020 12:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En de lui die 's nachts wel de straat op gaan hou je er echt niet opeens mee tegen. Niet voor niets dat ze in bepaalde buurten niet durven te handhaven; dat gaat niet opeens veranderen. Ze zullen de avondklok puur handhaven voor de mensen die net even iets te laat nog op straat zijn met de hond. Of net een paar minuutjes te vroeg de deur uit gaan. De makkelijke doelwitten zeg maar.
Mammietjequote:Op vrijdag 6 november 2020 12:20 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Misschien een goed moment voor bezinning?
Verjaardagen zijn vaak een verzameling van mensen die je het hele jaar niet ziet behalve met... juist, verjaardagen. En met name die kinderverjaardagen zijn eigenlijk belachelijk. Men feliciteert je kind, vraag even naar school en verder kijken ze niet naar je kind om. Kind taalt ook niet naar die mensen. Zit jij weer met ze opgescheept en tijd heb je eigenlijk niet voor ze want je blijft af en aanlopen met koffie, gebak en borrelnootjes. Volwassen verjaardagen idem dito. Gewoontes sluipen erin en niemand vraagt zich eigenlijk meer af; wie wil ik nu echt op mijn verjaardag hebben?
Nu het toch stop gezet is, misschien goed moment om na te denken over je het nu eigenlijk zelf zou willen. Zeker als het zoveel van je vraagt.
Zouden ze meer moeten doen in deze tijd eigenlijk. Als je bijvoorbeeld ziet hoeveel schoner de lucht was tijdens de 1e lockdown, hoeveel rustiger op de wegen, was het een goed moment geweest om dat definitief aan banden te leggen. Gevaar is echter wel dat wappies dan gaan denken dat ze bevestiging krijgen van het vooropgezette plan om dingen voor elkaar te krijgen.
Ik stelde de vraag niet voor niets. Lees tussendoor je reacties en zie dat je overal tegen bent.quote:Op vrijdag 6 november 2020 13:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tsja. Ik heb er in deze reeks genoeg over gezegd, dus je leest het maar terug als je het interessant vindt.
Specifiek over de avondklok: dat is een buitenproportioneel middel wat mij betreft. Echt een stap te ver. Dus nee, daar ben ik het niet mee eens. Ook niet als het alleen in Rotterdam is terwijl ik daar niet woon en er zelf dus geen last van heb.
Prachtig, maar voor mij staat dit compleet los van Covid.quote:Op vrijdag 6 november 2020 13:07 schreef Kyran het volgende:
[..]
Mammietje
Dit had ik dus kunnen schrijven. Zo mee eens!
Rare is dat je ook nog eens gek wordt aangekeken als je het niet groots viert. Mensen die ik graag zie zie ik ook wel op andere dagen. Als je zoveel mensen uitnodigt ben je alleen maar dingen aan het regelen, ipv een verjaardag vieren.
Dochtertje was paar weken geleden jarig. Een dag een wandeling gemaakt met de schoonouders, een andere dag kwam een vriendin van ons langs, dit weekend komen weer vrienden langs. Geen groot feest op 1 dag, maar juist meerdere dagen met meer aandacht voor elkaar en het kind.
Ik heb er 10 jaar over gedaan om sommige mensen er van te overtuigen dat ik het écht niet meer vier!quote:Op vrijdag 6 november 2020 13:07 schreef Kyran het volgende:
[..]
Mammietje
Rare is dat je ook nog eens gek wordt aangekeken als je het niet groots viert. Mensen die ik graag zie zie ik ook wel op andere dagen. Als je zoveel mensen uitnodigt ben je alleen maar dingen aan het regelen, ipv een verjaardag vieren.
Dochtertje was paar weken geleden jarig. Een dag een wandeling gemaakt met de schoonouders, een andere dag kwam een vriendin van ons langs, dit weekend komen weer vrienden langs. Geen groot feest op 1 dag, maar juist meerdere dagen met meer aandacht voor elkaar en het kind.
Ik ben een introvert, en het kost mij dan ook enorm veel energie om grote groepen te vermaken. Want die druk is er onbewust wel. Ook bij verjaardagen van anderen. Wat jullie omschrijven herken ik dus wel; ik vier verjaardagen liever in kleine groepjes; desnoods verspreid. Ben onlangs 30 geworden, maar heb enkel m'n beste vriend uitgenodigd. Heb je meteen veel meer tijd voor elkaar en ik word er blijer van dan wanneer ik 10/20 mensen zou hebben uitgenodigd. Als er geen Corona was geweest had ik wellicht nog 1-2 andere vrienden uitgenodigd, maar veel meer ook niet. Als bepaalde familie leden het wel heel groot vieren ga ik vaak ook gewoon niet. Helemaal met kleine kinderen erbij. Al die feestjes is iets wat ik dus niet mis. M'n beste vrienden en directe familie weten ook gewoon dat wij liever langs komen los van het grote verjaardagsfeest. Vinden ze helemaal prima; scheelt dat ze ongeveer hetzelfde in elkaar zitten.quote:Op vrijdag 6 november 2020 13:07 schreef Kyran het volgende:
[..]
Mammietje
Daar pleit ik ook geenszins voor hoor. Moet iedereen zelf weten. Maar ben persoonlijk blij dat ik er vanaf ben en denk dat ik in de toekomst ook anders met de kinderverjaardagen om zal gaan.quote:Op vrijdag 6 november 2020 13:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik ben een introvert, en het kost mij dan ook enorm veel energie om grote groepen te vermaken. Want die druk is er onbewust wel. Ook bij verjaardagen van anderen. Wat jullie omschrijven herken ik dus wel; ik vier verjaardagen liever in kleine groepjes; desnoods verspreid. Ben onlangs 30 geworden, maar heb enkel m'n beste vriend uitgenodigd. Heb je meteen veel meer tijd voor elkaar en ik word er blijer van dan wanneer ik 10/20 mensen zou hebben uitgenodigd. Als er geen Corona was geweest had ik wellicht nog 1-2 andere vrienden uitgenodigd, maar veel meer ook niet. Als bepaalde familie leden het wel heel groot vieren ga ik vaak ook gewoon niet. Helemaal met kleine kinderen erbij. Al die feestjes is iets wat ik dus niet mis. M'n beste vrienden en directe familie weten ook gewoon dat wij liever langs komen los van het grote verjaardagsfeest. Vinden ze helemaal prima; scheelt dat ze ongeveer hetzelfde in elkaar zitten.
Dat gezegd hebbende; ik weet niet of je het aan banden moet leggen. Veel mensen hebben de behoefte juist wel om het met veel mensen te vieren en ik denk dat je mensen die vrijheid ook moet blijven geven. Iedereen zit uiteindelijk anders in elkaar. Sommigen vinden het fijn om telkens in de weer te zijn met hapjes en drankjes, etc. Of om zo erg in de belangstelling te staan. Is ook helemaal prima wat mij betreft.
Al ben ik dus wel blij dat we het afgelopen jaar niet echt uitnodigingen hebben gekregen voor verjaardagen, m.u.v. m'n beste vriend die ons had uitgenodigd, maar dat was ook maar een klein gezelschap.
Vervanging van het niet meer zo algemeen gepraktiseerd katholieke bezinningsmoment tijdens vasten, in de vorm van coronabezinning invoeren?quote:Op vrijdag 6 november 2020 13:32 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Daar pleit ik ook geenszins voor hoor. Moet iedereen zelf weten. Maar ben persoonlijk blij dat ik er vanaf ben en denk dat ik in de toekomst ook anders met de kinderverjaardagen om zal gaan.
Ben het ook met @:Molo eens dat het los van corona staat. Alleen denk ik dat corona wel een kans is om in te zien welke gewoonten erin geslopen zijn en hoe het totaal anders kan. Als het tot nu toe een last is gebleken, misschien een mooie gelegenheid om het in het vervolg anders te doen. Soort Threshold moment, zeg maar!
quote:Op vrijdag 6 november 2020 13:39 schreef Molo het volgende:
[..]
Vervanging van het niet meer zo algemeen gepraktiseerd katholieke bezinningsmoment tijdens vasten, in de vorm van coronabezinning invoeren?
Mooi scheissenieuws ja...quote:Op vrijdag 6 november 2020 13:50 schreef Za het volgende:
Sinds juni zijn 214 mensen in Denemarken positief getest op een in nertsen gemuteerde variant van het coronavirus , blijkt vrijdag uit gegevens van het Deense Statens Serum Institut.
Eerder konden slechts twaalf besmettingen worden herleid tot een nertsenfokkerij.
https://www.nu.nl/buitenl(...)us-aangetroffen.html
Het gericht advies om telefoon uit te zetten bij bewaren in kluisjes is veel beter om dan de app uit te zetten.quote:Op vrijdag 6 november 2020 13:52 schreef Mammietje het volgende:
https://www.lc.nl/friesla(...)ttps%3A%2F%2Ft.co%2F
Hoe help je de app om zeep. Het bewaren van telefoons in kluisjes gebeurt wel op meer plaatsen dan alleen op school (sportschool, zwembad) dus waarom niet gericht het advies om telefoons in kluisjes uit te zetten?
Op die scholen lijkt het me wel nuttig met de hoeveelheid aan asymptomatische gevallen en het gebrek aan afstand houden.
Bron : NOS liveblogquote:Geen zeven maar twintig (X)L-straten om coronatests af te nemen
Verspreid over het landen worden niet zeven maar twintig grotere (XL) en minder grote (L) teststraten opgebouwd om aan de vraag naar coronatests te kunnen voldoen. Dat zei minister De Jonge vanmorgen bij de testlocatie in opbouw bij The Hague Rotterdam Airport. Op deze locatie kunnen nog deze maand 3000 tot 12.000 mensen worden getest.
GGD-medewerkers krijgen daarbij hulp van zo'n duidend militairen. "Ik ben normaal gesprokken gekoppeld aan een snipergroep", zei korporaal David. Hij en de andere militairen hebben een korte training gehad om tests af te nemen. "Eigenlijk is het heel eenvoudig."
Ik denk dat het RIVM er in januari in Nederland wel onderzoek naar zal gaan doen.quote:Op vrijdag 6 november 2020 13:50 schreef Za het volgende:
Sinds juni zijn 214 mensen in Denemarken positief getest op een in nertsen gemuteerde variant van het coronavirus , blijkt vrijdag uit gegevens van het Deense Statens Serum Institut.
Eerder konden slechts twaalf besmettingen worden herleid tot een nertsenfokkerij.
https://www.nu.nl/buitenl(...)us-aangetroffen.html
De nertsen die nu nog in de stallen zitten, worden in deze periode ontdaan van hun pels, dus dan sterven ze sowieso, daarna zijn de stallen z'n beetje leeg.quote:Op vrijdag 6 november 2020 13:55 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik denk dat het RIVM er in januari in Nederland wel onderzoek naar zal gaan doen.![]()
Zouden die nertsenfokkerijen hier trouwens niet geheel verdwijnen in november? Of heb ik slechts een klok horen luiden?
Maar daarna mochten ze toch geen nieuwe dieren meer aanschaffen?quote:Op vrijdag 6 november 2020 13:55 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De nertsen die nu nog in de stallen zitten, worden in deze periode ontdaan van hun pels, dus dan sterven ze sowieso, daarna zijn de stallen z'n beetje leeg.
Klopt.quote:Op vrijdag 6 november 2020 13:57 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Maar daarna mochten ze toch geen nieuwe dieren meer aanschaffen?
Moet toch wel ff grinniken bij het woord sniper!quote:
In Nederland was er ook een in nertsen gemuteerde variant.quote:
1 januari 2024 is de officiele datum dat het verboden is.quote:Op vrijdag 6 november 2020 13:55 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik denk dat het RIVM er in januari in Nederland wel onderzoek naar zal gaan doen.![]()
Zouden die nertsenfokkerijen hier trouwens niet geheel verdwijnen in november? Of heb ik slechts een klok horen luiden?
Juist naar een eiland vliegen moet niet zoveel problemen opleveren.quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:06 schreef VacaLoca het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)den-onwenselijk.html
Lekker selectieve verontwaardiging.
Beetje afstand nemen kan inderdaad geen kwaad soms.quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:09 schreef Simmertje het volgende:
Ben officieel beetje corona moe/verzadigd. Afgelopen dagen boeien mij de cijfer niet eens meer, alsof ik geaccepteerd heb dat het nog wel even duurt voordat we iets kunnen. Geeft ook wel soort van rust moet ik zeggen
Inderdaadquote:Op vrijdag 6 november 2020 14:06 schreef VacaLoca het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)den-onwenselijk.html
Lekker selectieve verontwaardiging.
het is nog 14:11quote:
Het is 14.11 uur.quote:
Wat een onzin. Beetje geduld kan geen kwaad hoor.quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:16 schreef Ven1972 het volgende:
Volgens mij is het weer mis met ICT bij LCPS en het RIVM.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er zijn 14 gemeentes met 0 besmettingen <-- is weer stijgende
Er zijn 9 gemeentes met 1 besmetting
Er zijn 61 gemeentes met 2-5 besmettingen
Er zijn 64 gemeentes met 6-9 besmettingenwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Klinkt prima!quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:19 schreef Benny het volgende:
7.242 nieuwe positieve testen
180 nieuwe ziekenhuisopnames
33 nieuwe IC-opnames
We gaan het zien.. een 'grap' zou ik het niet willen noemen.quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:20 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk zin om dit te rapporteren. Maar ik hoop dat je dus een grapje maakt.
Behalve de overlijdens zijn dit toch echt wel hele goede cijfers.quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:19 schreef Benny het volgende:
7.242 nieuwe positieve testen
180 nieuwe ziekenhuisopnames
33 nieuwe IC-opnames
118 nieuwe overlijdens
Dit is vrij treurig.quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
We gaan het zien.. een 'grap' zou ik het niet willen noemen.
Het gaat ook om der zorg, niet de besmettingen of overlijdens.quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:22 schreef VoMy het volgende:
[..]
Behalve de overlijdens zijn dit toch echt wel hele goede cijfers.
Dit rapporteren!quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:20 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk zin om dit te rapporteren. Maar ik hoop dat je dus een grapje maakt.
Ja dat is zo, maar veel overlijdens zijn nooit iets om goed te vinden, zorg of geen zorg.quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:22 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het gaat ook om der zorg, niet de besmettingen of overlijdens.
Het is wel redelijk irritant als je je zo duidelijk niet bezig houdt met de cijfers maar wel elke keer dit soort uitspraken gaat doen. Ronduit storend gedrag. Trump zou er fan van zijn.quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:23 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dit rapporteren!![]()
Nu hoop ik dat jij dus een grapje maakt!
?quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:24 schreef Elan het volgende:
Daar gaan we weer. Pleur die scholen en winkels nou ook eens gewoon dicht.
Tja, dat kan dat jij dat zo ziet.. ik houd nog altijd rekening met het effect van schoolgaande kinderen op het aantal besmettingen.quote:
Tering he. Lekker conclusie trekken van cijfers op 1 dag. Het is nooit goed bij jou.quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:24 schreef Elan het volgende:
Je houdt nergens rekening mee, al naar gelang de cijfers tover je gewoon een of ander fictief effect uit de hoge hoed en plempt dat hier neer alsof je daarmee doorziet hoe het eigenlijk toch nog mis gaat.quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Tja, dat kan dat jij dat zo ziet.. ik houd nog altijd rekening met het effect van schoolgaande kinderen op het aantal besmettingen.
??quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:24 schreef Elan het volgende:
Een eiersnijder...quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:25 schreef Simmertje het volgende:
Ik heb trouwens vandaag een corona impuls aankoop gedaan in de vorm van een
...oh, helaasquote:dik gaming monitor
Trump is er ook fan van om iedereen te ontslaan die niet in zijn straatje l*lt.quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:24 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het is wel redelijk irritant als je je zo duidelijk niet bezig houdt met de cijfers maar wel elke keer dit soort uitspraken gaat doen. Ronduit storend gedrag. Trump zou er fan van zijn.
Maak je niet zo druk zou ik zeggen, het is slechts mijn persoonlijke gevoel.quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:25 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je houdt nergens rekening mee, al naar gelang de cijfers tover je gewoon een of ander fictief effect uit de hoge hoed en plempt dat hier neer alsof je daarmee doorziet hoe het eigenlijk toch nog mis gaat.
Al helemaal niet als je eerst negatief moet testen om er te kunnen overnachten idd.quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:08 schreef VoMy het volgende:
[..]
Juist naar een eiland vliegen moet niet zoveel problemen opleveren.
Ik zie die mensen ook niet, eigenlijk.quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:27 schreef Questular het volgende:
Mensen die nu in full panic lockdown mode gaan na 1 dag waar de cijfers stijgen kunnen maar beter even uitloggen en een stukje gaan wandelen.
Weet je wel hoeveel eiersnijders je daarvoor kunt krijgenquote:Op vrijdag 6 november 2020 14:27 schreef Benny het volgende:
[..]
Een eiersnijder...?!
[..]
...oh, helaas
Elan.quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zie die mensen ook niet, eigenlijk.
quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:28 schreef Remco het volgende:
Iemand dat kaartje met die rode schaalverdeling voor vandaag zo voor handen?
De mogelijkheid van een herfstvakantie-effect wordt hier al anderhalve week besproken. Dus er komt vrij weinig uit de hoge hoed.quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:25 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je houdt nergens rekening mee, al naar gelang de cijfers tover je gewoon een of ander fictief effect uit de hoge hoed en plempt dat hier neer alsof je daarmee doorziet hoe het eigenlijk toch nog mis gaat.
Doe maar dik zeg!quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:25 schreef Simmertje het volgende:
Ik heb trouwens vandaag een corona impuls aankoop gedaan in de vorm van een dik gaming monitor
Fuck it, je leeft maar 1Xquote:Op vrijdag 6 november 2020 14:25 schreef Simmertje het volgende:
Ik heb trouwens vandaag een corona impuls aankoop gedaan in de vorm van een dik gaming monitor
Ik zag hier in het dorp om 14.16u wel een aantal mensen naar buiten lopenquote:Op vrijdag 6 november 2020 14:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat er iemand ontslagen moet worden, maar het doen van ongegronde claims is wel iets wat je in die hoek veel ziet.quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:27 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Trump is er ook fan van om iedereen te ontslaan die niet in zijn straatje l*lt.
Niets impuls aan, je mag jezelf best wel eens verwennen, en zeker in deze tijden.quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:25 schreef Simmertje het volgende:
Nee, die is niet in paniek, die houdt er bepaalde ideeen op na inzake de maatregelen. Geen paniek.quote:
Ja, dat is elke keer zo geweest. Wat dat betreft is het fijn om te merken dat de topics niet meer zo snel vol rakenquote:Op vrijdag 6 november 2020 14:29 schreef byah het volgende:
Dit topic gaat harder met stijgende besmettingen dan met dalende besmettingen.
Die mogelijkheid wordt vooral 'bedacht' door mensen die graag doen alsof de huidige maatregelen niet genoeg zijn en het allemaal aan de scholen ligt. Zelf leveren ze daarbij 0 onderbouwingen, het is gewoon een permanente herhaling van het idee. Zoals Trump ook al maanden herhaalde dat stemmen per post fraudegevoelig ging zijn en dat nu nog steeds doet. De overeenkomsten zijn tekenend.quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De mogelijkheid van een herfstvakantie-effect wordt hier al anderhalve week besproken. Dus er komt vrij weinig uit de hoge hoed.
Mee eens, ik zou nu nog niet vooruit lopen of herfstvakantie-effect uitgewerkt is, maar het lijkt wel er op aan te komen. Ik heb uitgerekend: gisteren was het 6965 en vandaag is het 7272, het verschil tussen twee dagen is het: 307 meer gevallen.quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Tja, dat kan dat jij dat zo ziet.. ik houd nog altijd rekening met het effect van schoolgaande kinderen op het aantal besmettingen.
Oploopje enzo? Oproerpolitie erbij? Dropping van kalmeringsmiddelen?quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:29 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik zag hier in het dorp om 14.16u wel een aantal mensen naar buiten lopen![]()
F&L is een deur verder hequote:Op vrijdag 6 november 2020 14:29 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Doe maar dik zeg!![]()
Jouw kerst is dus hoe dan ook gezegend!
En als er nieuwe regeling aankomt.quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:29 schreef byah het volgende:
Dit topic gaat harder met stijgende besmettingen dan met dalende besmettingen.
jij grijpt gewoon alles aan hoe klein ook om met met je doemscenario's te blijven komen, gebaseerd op 99% onderbuikquote:Op vrijdag 6 november 2020 14:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik ook niet. Eén opmerking is niet meteen paniek.quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
jij grijpt gewoon alles aan hoe klein ook om met met je doemscenario's te blijven komen, gebaseerd op 99% onderbuik
Er was wel een hond bij. Dus mij rijst het vermoeden dat ze de hond uit gingen latenquote:Op vrijdag 6 november 2020 14:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Oploopje enzo? Oproerpolitie erbij? Dropping van kalmeringsmiddelen?
Twente is nog steeds te herkennen op de kaart. Vloeit vanuit daar toch door naar de Ijssellanden lijkt hetquote:
De gelovige / inteelt plaatsen* zijn deze week sowieso wel goed te herkennen. Gister viel Stadskanaal negatief op.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind de vergelijking met Trump echt idioot. En ook tamelijk beledigend.quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:30 schreef VoMy het volgende:
[..]
Die mogelijkheid wordt vooral 'bedacht' door mensen die graag doen alsof de huidige maatregelen niet genoeg zijn en het allemaal aan de scholen ligt. Zelf leveren ze daarbij 0 onderbouwingen, het is gewoon een permanente herhaling van het idee. Zoals Trump ook al maanden herhaalde dat stemmen per post fraudegevoelig ging zijn en dat nu nog steeds doet. De overeenkomsten zijn tekenend.
Een stijging hoeft niet eens, je bent opzoek naar een trendwijziging in de groei/afname die anders is dan in de rest van Nederland.quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:31 schreef Noppie2000 het volgende:
Goed, op zich wel een leuk vraagstuk an sich dan. Als dit het resultaat zou zijn van een 'herfstvakantie-effect', zou je nu dus in gebieden waar de herfstvakantie als eerst is afgelopen (Noord Nederland) een stijging verwachten. Iemand zin te controleren of dat zo is?
Spandoeken met "Wij eisen transparantie!"quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Oploopje enzo? Oproerpolitie erbij? Dropping van kalmeringsmiddelen?
Amen. Tamelijk irritant gedrag.quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind de vergelijking met Trump echt idioot. En ook tamelijk beledigend.
Dat jij ergens anders over denkt, is helemaal prima, maar dat betekent niet dat mensen die anders denken dan jij per definitie in paniek zijn, dingen verzinnen, de boel niet zo goed doorzien als jij, en weet ik wat je nog meer voor beschuldigende uitspraken achter de hand hebt. Kap daar nou gewoon eens mee.
Ja want maandenlang kwakkelen komt de economie natuurlijk ten goede.quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:26 schreef Mammietje het volgende:
[..]
??
Enneh... ik dacht dat jij je zorgen over de economie maakte?
Zo, living on the edge, die mensen. Zomaar naar buiten met de hond. Het moet niet gekker worden.quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:32 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Er was wel een hond bij. Dus mij rijst het vermoeden dat ze de hond uit gingen laten
Urk valt altijd heel erg op op zo'n landkaart. Ze staan (nog) niet in de top 10, wie weet is het een eenmalig incident.quote:
quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:30 schreef VoMy het volgende:
Die mogelijkheid wordt vooral 'bedacht' door mensen die graag doen alsof de huidige maatregelen niet genoeg zijn en het allemaal aan de scholen ligt. Zelf leveren ze daarbij 0 onderbouwingen, het is gewoon een permanente herhaling van het idee. Zoals Trump ook al maanden herhaalde dat stemmen per post fraudegevoelig ging zijn en dat nu nog steeds doet. De overeenkomsten zijn tekenend.
En dan krijgen ze zo'n transparant mondkapje of spatschermquote:Op vrijdag 6 november 2020 14:35 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Spandoeken met "Wij eisen transparantie!"
quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind de vergelijking met Trump echt idioot. En ook tamelijk beledigend.
Dat jij ergens anders over denkt, is helemaal prima, maar dat betekent niet dat mensen die anders denken dan jij per definitie in paniek zijn, dingen verzinnen, de boel niet zo goed doorzien als jij, en weet ik wat je nog meer voor beschuldigende uitspraken achter de hand hebt. Kap daar nou gewoon eens mee.
Dat is gewoon onzin natuurlijk. Die onderbouwing is de afgelopen weken meermaals gegeven. Zelfs officiele cijfers van het RIVM. Je gelooft de bronnen alleen niet. Dat is wat anders natuurlijk. Dat de bronnen nooit goed genoeg zijn in jouw ogen. Mag je vinden uiteraard, maar dat wil niet zeggen dat er geen onderbouwing is gegeven.quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:30 schreef VoMy het volgende:
[..]
is wel minder slecht voor de economiequote:Op vrijdag 6 november 2020 14:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja want maandenlang kwakkelen komt de economie natuurlijk ten goede.
Nee maar het mag wel gewoon sneller dalen dan het nu doet. En dan doel ik op de weekaantallen niet toevallig die zevenduizendnogwat van vandaag.quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:25 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Tering he. Lekker conclusie trekken van cijfers op 1 dag. Het is nooit goed bij jou.
Jij denkt dat we in 1 dag naar 100 besmettingen per dag kunnen gaan ofzo?
Man man man man man.
Er is geen onderbouwing gegeven, het enige wat er permanent gezegd wordt is een 'de cijfers dalen, het zal wel herfstvakantie zijn'-argument. Dat nergens op slaat.quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]![]()
Dat is gewoon onzin natuurlijk. Die onderbouwing is de afgelopen weken meermaals gegeven. Zelfs officiele cijfers van het RIVM. Je gelooft de bronnen alleen niet. Dat is wat anders natuurlijk. Dat de bronnen nooit goed genoeg zijn in jouw ogen. Mag je vinden uiteraard, maar dat wil niet zeggen dat er geen onderbouwing is gegeven.
Echt hoorquote:Bij het RIVM zijn tot 10.00 uur vanmorgen 7272 nieuwe bevestigde coronabesmettingen gemeld. Dat zijn er 288 meer dan gisteren werden gemeld. Het is voor het eerst in een week dat het aantal nieuwe besmettingen stijgt in plaats van daalt.
Er zijn tal van grafieken van verschillende jaren, die steeds hetzelfde beeld voortbrengen.quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:37 schreef Momo het volgende:
Maar dit figuur had toch elke week een sample van 7 tot 20 monsters
Complete lockdown NUUUUUUU.quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
is wel minder slecht voor de economie
Kap eens met griepgrafieken hier plaatsen. Dit is het corona-topic in COR, ga maar naar INF als je hier iets mee wil.quote:
Ik heb het dan ook onderbouwt dat het mijn gevoel is. Meer kan ik er niet van maken. En ik ben niet de enige die het gevoel heeft dat de scholen en/of schoolgaande kinderen eigenlijk compleet haaks staat op de huidige maatregelen van: vermijd drukke plekken.quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:38 schreef VoMy het volgende:
[..]
Er is geen onderbouwing gegeven, het enige wat er permanent gezegd wordt is een 'de cijfers dalen, het zal wel herfstvakantie zijn'-argument. Dat nergens op slaat.
Het aantal gemelde besmettingen is gestegen tov gisteren maar dat is voor de media weer te moeilijk.quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:39 schreef _serial_ het volgende:
De pers schrijft er vrolijk aan mee
[..]
Echt hoor![]()
50% van de besmettingen is ouder dan 5 dagen, en 5% zelfs nog ouder
Van de situatie in maart en april heeft de werkeloosheid amper te lijden gehad. Het is meer de lange onzekerheid en uitzichtloosheid dat resulteert in banenverlies, niet een maandje stilstand.quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:39 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Complete lockdown NUUUUUUU.
Alles dicht, economie helemaal naar de kloten. Werkloosheidspercentage hoogste in 100 jaar.
Kom maar dooooooorrrrrrrr
gewaagde uitspraak die ik toch meen te moeten betwijfelenquote:Op vrijdag 6 november 2020 14:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Van de situatie in maart en april heeft de werkeloosheid amper te lijden gehad. Het is meer de lange onzekerheid en uitzichtloosheid dat resulteert in banenverlies, niet een maandje stilstand.
De klap moet nog komen...quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Van de situatie in maart en april heeft de werkeloosheid amper te lijden gehad. Het is meer de lange onzekerheid en uitzichtloosheid dat resulteert in banenverlies, niet een maandje stilstand.
Net ff rondje gefietst. Middelbare school hier vlakbij was net uit. Moest om een groep van zeker 10 scholieren heen rijden die midden op de weg over elkaars schouder gehangen filmpjes op de telefoon stonden uit te wisselen. Maar wel lekker mondkapje op in de gang want dat gaat het verschil makenquote:Op vrijdag 6 november 2020 14:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook onderbouwt dat het mijn gevoel is. Meer kan ik er niet van maken. En ik ben niet de enige die het gevoel heeft dat de scholen en/of schoolgaande kinderen eigenlijk compleet haaks staat op de huidige maatregelen van: vermijd drukke plekken.
Niet alles is zo zwart/wit.quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:39 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Complete lockdown NUUUUUUU.
Alles dicht, economie helemaal naar de kloten. Werkloosheidspercentage hoogste in 100 jaar.
Kom maar dooooooorrrrrrrr
Er is wel onderbouwing gegeven, je wil het alleen niet zien. Geen enkele bron is goed genoeg voor jou als het op scholen aankomt. En dat is (zoals eerder gezegd) helemaal prima hoor. We hebben allemaal zo onze mening, maar roepen dat er geen bronnen zijn gegeven is nogal je kop in het zand steken. Helemaal triest als je vervolgens anderen gaat vergelijken met Trump e.d.quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:38 schreef VoMy het volgende:
[..]
Er is geen onderbouwing gegeven, het enige wat er permanent gezegd wordt is een 'de cijfers dalen, het zal wel herfstvakantie zijn'-argument. Dat nergens op slaat.
Daarom is het gewoon een bullshit regel voor die groep, die zitten thuis boven op elkaars lip.quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Net ff rondje gefietst. Middelbare school hier vlakbij was net uit. Moest om een groep van zeker 10 scholieren heen rijden die midden op de weg over elkaars schouder gehangen filmpjes op de telefoon stonden uit te wisselen. Maar wel lekker mondkapje op in de gang want dat gaat het verschil maken
Het gaat om het effect van de herfstvakantie mbt de overdracht van virussen.quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:40 schreef VoMy het volgende:
Kap eens met griepgrafieken hier plaatsen. Dit is het corona-topic in COR, ga maar naar INF als je hier iets mee wil.
Nee, er is gewoon geen enkele onderbouwing gegeven. Herfstvakantie-effect is ook iets anders dan het sluiten van de scholen. Maar doe vooral alsof hier de hele tijd analyses worden gegeven over het effect van de herfstvakantie, als je dat fijner vindt.quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Er is wel onderbouwing gegeven, je wil het alleen niet zien. Geen enkele bron is goed genoeg voor jou als het op scholen aankomt. En dat is (zoals eerder gezegd) helemaal prima hoor. We hebben allemaal zo onze mening, maar roepen dat er geen bronnen zijn gegeven is nogal je kop in het zand steken. Helemaal triest als je vervolgens anderen gaat vergelijken met Trump e.d.
Toch is het zo je mag de cijfers van maart en april er bij pakken de economie herstelde vrij snel in de zomer. We zitten op pak hem beet 4.5% nu juist omdat we niet zo afhankelijk zijn van toerisme en een hele goede digitale infrastructuur hebben voor thuiswerken.quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
gewaagde uitspraak die ik toch meen te moeten betwijfelen
Het gaat helemaal nergens om want je plaatst onzinnig lelijke grafieken die alleen maar gaan over 2/3 griepgevalletjes per week. Terwijl dit een topic over corona is.quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:44 schreef Za het volgende:
[..]
Het gaat om het effect van de herfstvakantie mbt de overdracht van virussen.
We kunnen niet bogen op jarenlange ervaringen met Covid, maar wel kijken naar de invloed op bv de overdracht van het Rhinovirus.
We kappen ook niet met mondkapjes toch? Die zijn ook ontwikkeld voor virussen anders dan het huidige coronavirus.
waarom zou je dat ook doen op basis van deze cijfers?quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:45 schreef Questular het volgende:
Tijdelijk de scholen dichtgooien is toch ook gewoon geen optie?
Zelfs de officiele cijfers van het RIVM geven aan dat scholen vrij hoog scoren. Het OMT heeft aangegeven dat ze het verstandig zouden vinden als de scholen tijdelijk zouden sluiten (middelbaar en hoger). Als zelfs die bronnen niet goed genoeg zijn voor jou dan weet ik het ook niet meer en dan valt er ook niet echt een discussie te voeren imo.quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:45 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee, er is gewoon geen enkele onderbouwing gegeven. Herfstvakantie-effect is ook iets anders dan het sluiten van de scholen. Maar doe vooral alsof hier de hele tijd analyses worden gegeven over het effect van de herfstvakantie, als je dat fijner vindt.
Om een snellere daling te realiseren zodat de restaurants en kroegen ook weer open kunnen en de samenleving weer op gang kan komen?quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
waarom zou je dat ook doen op basis van deze cijfers?
Je praat nu over iets heel anders. Waarom zou je de doelpalen willen verplaatsen als je denkt gelijk te hebben over het herfstvakantie-effect?quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zelfs de officiele cijfers van het RIVM geven aan dat scholen vrij hoog scoren. Het OMT heeft aangegeven dat ze het verstandig zouden vinden als de scholen tijdelijk zouden sluiten (middelbaar en hoger). Als zelfs die bronnen niet goed genoeg zijn voor jou dan weet ik het ook niet meer en dan valt er ook niet echt een discussie te voeren imo.
Nee, ze sluiten liever de bioscopen, theaters, dierentuinen, etc. Wat wél duidelijke financiele gevolgen gaat hebben. Middelbare scholen zou je inderdaad prima twee weken dicht kunnen doen; dat compenseer je desnoods met vakanties later in het jaar.quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:46 schreef Elan het volgende:
Overigens doen middelbare scholen niet zo veel met de economie maar oké.
Met de nuance alleen de bovenbouw en hoger onderwijs (die hebben vrijwel alleen thuisonderwijs) en als allerlaatste optie boven de andere maatregelen.quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zelfs de officiele cijfers van het RIVM geven aan dat scholen vrij hoog scoren. Het OMT heeft aangegeven dat ze het verstandig zouden vinden als de scholen tijdelijk zouden sluiten (middelbaar en hoger). Als zelfs die bronnen niet goed genoeg zijn voor jou dan weet ik het ook niet meer en dan valt er ook niet echt een discussie te voeren imo.
Dus jij wilt dat iedere mening die hier geuit wordt, iedere keer opnieuw ondersteund wordt door bronnen en uitgebreide analyses en wanneer je dat niet doet, is dat de moeite waard om te rapporteren??quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:45 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee, er is gewoon geen enkele onderbouwing gegeven. Herfstvakantie-effect is ook iets anders dan het sluiten van de scholen. Maar doe vooral alsof hier de hele tijd analyses worden gegeven over het effect van de herfstvakantie, als je dat fijner vindt.
Hoezo is dat iets heel anders? De herfstvakantie heeft direct te maken met het sluiten van scholen (ook al is dat tijdelijk).quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:48 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je praat nu over iets heel anders. Waarom zou je de doelpalen willen verplaatsen als je denkt gelijk te hebben over het herfstvakantie-effect?
Omdat er 300 meer positieve testen gemeld worden natuurlijk, duh. Morgen scholen dicht, maandag weer open, dinsdag winkels dicht, woensdag scholen weer open, donderdag alleen middelbare scholen dicht, vrijdag weer weekendeffect roepen. En dat tot in maart.quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
waarom zou je dat ook doen op basis van deze cijfers?
ik vind het wel goed dat ze in het geval van scholen niet alleen naar de economie kijkenquote:Op vrijdag 6 november 2020 14:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nee, ze sluiten liever de bioscopen, theaters, dierentuinen, etc. Wat wél duidelijke financiele gevolgen gaat hebben. Middelbare scholen zou je inderdaad prima twee weken dicht kunnen doen; dat compenseer je desnoods met vakanties later in het jaar.
2 weken lost toch niks op? De cijfers zullen vast dalen in die 2 weken en erna stijgen ze weer.... dus dan blijf je de scholen om de zoveel tijd dichtgooien? Zal vast de kwaliteit van onderwijs niet echt goed doen.quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nee, ze sluiten liever de bioscopen, theaters, dierentuinen, etc. Wat wél duidelijke financiele gevolgen gaat hebben. Middelbare scholen zou je inderdaad prima twee weken dicht kunnen doen; dat compenseer je desnoods met vakanties later in het jaar.
Ja maar dat zijn heilige huisjes hé. Een HAVO 4-student kan onmogelijk een paar dagen of maximaal 2 weken thuis studeren dat is gewoon geen doen simpelweg, snap dat dan.quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Die gaan toch van vakantie naar vakantie, van studiedag naar studiedag.quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het OMT kwam ook tot de conclusie dat het nog belangrijker is die bibliotheken en bioscopen te sluiten.quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:51 schreef Elan het volgende:
OMT kwam ook tot de conclusie dat het beter was om de bovenbouw tijdelijk te sluiten maar pech gehad doen we niks mee we sluiten lekker de bibliotheken en bioscopen.
Je verzint gewoon een effect en zegt dat terug te zien in deze ene dagcijfers, hoewel je zelf aangeeft de cijfers niet te willen bestuderen omdat je ze te vaag vindt. Die totale gemelde besmettingen zeggen sowieso niet zoveel, maar jij denkt nu dus wel opeens iets te kunnen concluderen over de herfstvakantie. Het is allemaal zo kinderachtig. Toen de cijfers omhooggingen predikte je alleen maar hel en verdoemenis op basis van je onderbuik en dat beviel je zo goed dat je dat eigenlijk nog niet op wil geven.quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hoezo is dat iets heel anders? De herfstvakantie heeft direct te maken met het sluiten van scholen (ook al is dat tijdelijk).
Ze kijken er überhaupt niet naar terwijl daar best wat te winnen valt zeker in de bovenbouw.quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind het wel goed dat ze in het geval van scholen niet alleen naar de economie kijken
Hoezo niet?quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja maar dat zijn heilige huisjes hé. Een HAVO 4-student kan onmogelijk een paar dagen of maximaal 2 weken thuis studeren dat is gewoon geen doen simpelweg, snap dat dan.
Ik zeg niet dat elke mening direct ondersteund moet worden, maar het is al weken hetzelfde dat bepaalde figuren overal effecten uit kasten trekken om zonder enige onderbouwing de cijfers hun richting op te duiden.quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:49 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dus jij wilt dat iedere mening die hier geuit wordt, iedere keer opnieuw ondersteund wordt door bronnen en uitgebreide analyses en wanneer je dat niet doet, is dat de moeite waard om te rapporteren??
Misschien moet jij het wat minder hoog in je 'slimme' bolletje krijgen. Ook jij hebt de wijsheid niet in pacht.
Ik weet niet in wat voor waanbeeld/wereld jij je bevind, maar dat is gewoon compleet niet waarquote:Op vrijdag 6 november 2020 14:52 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je verzint gewoon een effect en zegt dat terug te zien in deze ene dagcijfers, hoewel je zelf aangeeft de cijfers niet te willen bestuderen omdat je ze te vaag vindt. Die totale gemelde besmettingen zeggen sowieso niet zoveel, maar jij denkt nu dus wel opeens iets te kunnen concluderen over de herfstvakantie. Het is allemaal zo kinderachtig. Toen de cijfers omhooggingen predikte je alleen maar hel en verdoemenis op basis van je onderbuik en dat beviel je zo goed dat je dat eigenlijk nog niet op wil geven.
fixedquote:Op vrijdag 6 november 2020 14:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het OMT het kabinet kwam ook tot de conclusie dat het nog belangrijker is die bibliotheken en bioscopen te sluiten.
Volgens mij hebben we hier een kenniseconomie, dus om denk het eigenlijk wel op lange termijn.quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:46 schreef Elan het volgende:
Overigens doen middelbare scholen niet zo veel met de economie maar oké.
Omdat het een SCHOOL is sluiting van SCHOLEN in welke vorm dan ook is ONBESPREEKBAARquote:
In twee weken zekerquote:Op vrijdag 6 november 2020 14:54 schreef groenen het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we hier een kenniseconomie, dus om denk het eigenlijk wel op lange termijn.
Hij roept maar wat. Net zo onsamenhangend als een speech vannacht van iemand die ik niet mag noemen.quote:
Geen enkele oplossing is perfect. Maar als je als kabinet zijnde zo duidelijk aangeeft dat het je doel is om de ziekenhuizen leger te krijgen/besmettingen terug te dringen, zou het imo vrij logisch zijn om in te grijpen op de plekken waar de meeste besmettingen/reisbewegingen te vinden zijn (Wel zo eerlijk voor alle bedrijven die je financieel raakt met alle sluitingen). Natuurlijk is die oplossing niet ideaal. Natuurlijk is onderwijs hartstikke belangrijk. Maar ik heb het het idee alsof er een tunnelvisie is richting de zorg en het onderwijs. Dat alles gesloten mag worden, zolang de scholen maar niet geraakt worden. Dat is gewoon krom als het je doel is om zo snel mogelijk te dalen. Het meest recente pakket aan maatregelen gaat echt amper tot niets doen waarschijnlijk, terwijl je wel je economie verder verneukt. Er zijn meer zaken dan enkel de zorg en het onderwijs. En alles is met elkaar verbonden.quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:50 schreef Questular het volgende:
[..]
2 weken lost toch niks op? De cijfers zullen vast dalen in die 2 weken en erna stijgen ze weer.... dus dan blijf je de scholen om de zoveel tijd dichtgooien? Zal vast de kwaliteit van onderwijs niet echt goed doen.
natuurlijk valt er wat te winnen maar ondanks dat willen ze er niet aan, zullen ze wel hun redenen voor hebbenquote:Op vrijdag 6 november 2020 14:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Ze kijken er überhaupt niet naar terwijl daar best wat te winnen valt zeker in de bovenbouw.
O ja, 2 weken scholen dicht en alle maatregelen kunnen worden opgeheven zeker.quote:
Bij het kabinet hebben ze gelukkig door hoe belangrijk onderwijs is en wat de maatschappelijke impact is van het (gedeeltelijk) sluiten van scholen.quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
natuurlijk valt er wat te winnen maar ondanks dat willen ze er niet aan, zullen ze wel hun redenen voor hebben
Volgens mij zegt niemand dat, toch?quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:56 schreef groenen het volgende:
[..]
O ja, 2 weken scholen dicht en alle maatregelen kunnen worden opgeheven zeker.
quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:56 schreef groenen het volgende:
[..]
O ja, 2 weken scholen dicht en alle maatregelen kunnen worden opgeheven zeker.
Aantallen zijn per 10.000 inwoners.quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:46 schreef VoMy het volgende:
Het gaat helemaal nergens om want je plaatst onzinnig lelijke grafieken die alleen maar gaan over 2/3 griepgevalletjes per week. Terwijl dit een topic over corona is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |