Ik heb er 10 jaar over gedaan om sommige mensen er van te overtuigen dat ik het écht niet meer vier!quote:Op vrijdag 6 november 2020 13:07 schreef Kyran het volgende:
[..]
Mammietje
Dit had ik dus kunnen schrijven. Zo mee eens!
Rare is dat je ook nog eens gek wordt aangekeken als je het niet groots viert. Mensen die ik graag zie zie ik ook wel op andere dagen. Als je zoveel mensen uitnodigt ben je alleen maar dingen aan het regelen, ipv een verjaardag vieren.
Dochtertje was paar weken geleden jarig. Een dag een wandeling gemaakt met de schoonouders, een andere dag kwam een vriendin van ons langs, dit weekend komen weer vrienden langs. Geen groot feest op 1 dag, maar juist meerdere dagen met meer aandacht voor elkaar en het kind.
Ik ben een introvert, en het kost mij dan ook enorm veel energie om grote groepen te vermaken. Want die druk is er onbewust wel. Ook bij verjaardagen van anderen. Wat jullie omschrijven herken ik dus wel; ik vier verjaardagen liever in kleine groepjes; desnoods verspreid. Ben onlangs 30 geworden, maar heb enkel m'n beste vriend uitgenodigd. Heb je meteen veel meer tijd voor elkaar en ik word er blijer van dan wanneer ik 10/20 mensen zou hebben uitgenodigd. Als er geen Corona was geweest had ik wellicht nog 1-2 andere vrienden uitgenodigd, maar veel meer ook niet. Als bepaalde familie leden het wel heel groot vieren ga ik vaak ook gewoon niet. Helemaal met kleine kinderen erbij. Al die feestjes is iets wat ik dus niet mis. M'n beste vrienden en directe familie weten ook gewoon dat wij liever langs komen los van het grote verjaardagsfeest. Vinden ze helemaal prima; scheelt dat ze ongeveer hetzelfde in elkaar zitten.quote:Op vrijdag 6 november 2020 13:07 schreef Kyran het volgende:
[..]
Mammietje
Dit had ik dus kunnen schrijven. Zo mee eens!
Rare is dat je ook nog eens gek wordt aangekeken als je het niet groots viert. Mensen die ik graag zie zie ik ook wel op andere dagen. Als je zoveel mensen uitnodigt ben je alleen maar dingen aan het regelen, ipv een verjaardag vieren.
Dochtertje was paar weken geleden jarig. Een dag een wandeling gemaakt met de schoonouders, een andere dag kwam een vriendin van ons langs, dit weekend komen weer vrienden langs. Geen groot feest op 1 dag, maar juist meerdere dagen met meer aandacht voor elkaar en het kind.
Daar pleit ik ook geenszins voor hoor. Moet iedereen zelf weten. Maar ben persoonlijk blij dat ik er vanaf ben en denk dat ik in de toekomst ook anders met de kinderverjaardagen om zal gaan.quote:Op vrijdag 6 november 2020 13:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik ben een introvert, en het kost mij dan ook enorm veel energie om grote groepen te vermaken. Want die druk is er onbewust wel. Ook bij verjaardagen van anderen. Wat jullie omschrijven herken ik dus wel; ik vier verjaardagen liever in kleine groepjes; desnoods verspreid. Ben onlangs 30 geworden, maar heb enkel m'n beste vriend uitgenodigd. Heb je meteen veel meer tijd voor elkaar en ik word er blijer van dan wanneer ik 10/20 mensen zou hebben uitgenodigd. Als er geen Corona was geweest had ik wellicht nog 1-2 andere vrienden uitgenodigd, maar veel meer ook niet. Als bepaalde familie leden het wel heel groot vieren ga ik vaak ook gewoon niet. Helemaal met kleine kinderen erbij. Al die feestjes is iets wat ik dus niet mis. M'n beste vrienden en directe familie weten ook gewoon dat wij liever langs komen los van het grote verjaardagsfeest. Vinden ze helemaal prima; scheelt dat ze ongeveer hetzelfde in elkaar zitten.
Dat gezegd hebbende; ik weet niet of je het aan banden moet leggen. Veel mensen hebben de behoefte juist wel om het met veel mensen te vieren en ik denk dat je mensen die vrijheid ook moet blijven geven. Iedereen zit uiteindelijk anders in elkaar. Sommigen vinden het fijn om telkens in de weer te zijn met hapjes en drankjes, etc. Of om zo erg in de belangstelling te staan. Is ook helemaal prima wat mij betreft.
Al ben ik dus wel blij dat we het afgelopen jaar niet echt uitnodigingen hebben gekregen voor verjaardagen, m.u.v. m'n beste vriend die ons had uitgenodigd, maar dat was ook maar een klein gezelschap.
Vervanging van het niet meer zo algemeen gepraktiseerd katholieke bezinningsmoment tijdens vasten, in de vorm van coronabezinning invoeren?quote:Op vrijdag 6 november 2020 13:32 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Daar pleit ik ook geenszins voor hoor. Moet iedereen zelf weten. Maar ben persoonlijk blij dat ik er vanaf ben en denk dat ik in de toekomst ook anders met de kinderverjaardagen om zal gaan.
Ben het ook met @:Molo eens dat het los van corona staat. Alleen denk ik dat corona wel een kans is om in te zien welke gewoonten erin geslopen zijn en hoe het totaal anders kan. Als het tot nu toe een last is gebleken, misschien een mooie gelegenheid om het in het vervolg anders te doen. Soort Threshold moment, zeg maar!
quote:Op vrijdag 6 november 2020 13:39 schreef Molo het volgende:
[..]
Vervanging van het niet meer zo algemeen gepraktiseerd katholieke bezinningsmoment tijdens vasten, in de vorm van coronabezinning invoeren?
Mooi scheissenieuws ja...quote:Op vrijdag 6 november 2020 13:50 schreef Za het volgende:
Sinds juni zijn 214 mensen in Denemarken positief getest op een in nertsen gemuteerde variant van het coronavirus , blijkt vrijdag uit gegevens van het Deense Statens Serum Institut.
Eerder konden slechts twaalf besmettingen worden herleid tot een nertsenfokkerij.
https://www.nu.nl/buitenl(...)us-aangetroffen.html
Het gericht advies om telefoon uit te zetten bij bewaren in kluisjes is veel beter om dan de app uit te zetten.quote:Op vrijdag 6 november 2020 13:52 schreef Mammietje het volgende:
https://www.lc.nl/friesla(...)ttps%3A%2F%2Ft.co%2F
Hoe help je de app om zeep. Het bewaren van telefoons in kluisjes gebeurt wel op meer plaatsen dan alleen op school (sportschool, zwembad) dus waarom niet gericht het advies om telefoons in kluisjes uit te zetten?
Op die scholen lijkt het me wel nuttig met de hoeveelheid aan asymptomatische gevallen en het gebrek aan afstand houden.
Bron : NOS liveblogquote:Geen zeven maar twintig (X)L-straten om coronatests af te nemen
Verspreid over het landen worden niet zeven maar twintig grotere (XL) en minder grote (L) teststraten opgebouwd om aan de vraag naar coronatests te kunnen voldoen. Dat zei minister De Jonge vanmorgen bij de testlocatie in opbouw bij The Hague Rotterdam Airport. Op deze locatie kunnen nog deze maand 3000 tot 12.000 mensen worden getest.
GGD-medewerkers krijgen daarbij hulp van zo'n duidend militairen. "Ik ben normaal gesprokken gekoppeld aan een snipergroep", zei korporaal David. Hij en de andere militairen hebben een korte training gehad om tests af te nemen. "Eigenlijk is het heel eenvoudig."
Ik denk dat het RIVM er in januari in Nederland wel onderzoek naar zal gaan doen.quote:Op vrijdag 6 november 2020 13:50 schreef Za het volgende:
Sinds juni zijn 214 mensen in Denemarken positief getest op een in nertsen gemuteerde variant van het coronavirus , blijkt vrijdag uit gegevens van het Deense Statens Serum Institut.
Eerder konden slechts twaalf besmettingen worden herleid tot een nertsenfokkerij.
https://www.nu.nl/buitenl(...)us-aangetroffen.html
De nertsen die nu nog in de stallen zitten, worden in deze periode ontdaan van hun pels, dus dan sterven ze sowieso, daarna zijn de stallen z'n beetje leeg.quote:Op vrijdag 6 november 2020 13:55 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik denk dat het RIVM er in januari in Nederland wel onderzoek naar zal gaan doen.![]()
Zouden die nertsenfokkerijen hier trouwens niet geheel verdwijnen in november? Of heb ik slechts een klok horen luiden?
Maar daarna mochten ze toch geen nieuwe dieren meer aanschaffen?quote:Op vrijdag 6 november 2020 13:55 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De nertsen die nu nog in de stallen zitten, worden in deze periode ontdaan van hun pels, dus dan sterven ze sowieso, daarna zijn de stallen z'n beetje leeg.
Klopt.quote:Op vrijdag 6 november 2020 13:57 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Maar daarna mochten ze toch geen nieuwe dieren meer aanschaffen?
Moet toch wel ff grinniken bij het woord sniper!quote:
In Nederland was er ook een in nertsen gemuteerde variant.quote:
1 januari 2024 is de officiele datum dat het verboden is.quote:Op vrijdag 6 november 2020 13:55 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik denk dat het RIVM er in januari in Nederland wel onderzoek naar zal gaan doen.![]()
Zouden die nertsenfokkerijen hier trouwens niet geheel verdwijnen in november? Of heb ik slechts een klok horen luiden?
Juist naar een eiland vliegen moet niet zoveel problemen opleveren.quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:06 schreef VacaLoca het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)den-onwenselijk.html
Lekker selectieve verontwaardiging.
Beetje afstand nemen kan inderdaad geen kwaad soms.quote:Op vrijdag 6 november 2020 14:09 schreef Simmertje het volgende:
Ben officieel beetje corona moe/verzadigd. Afgelopen dagen boeien mij de cijfer niet eens meer, alsof ik geaccepteerd heb dat het nog wel even duurt voordat we iets kunnen. Geeft ook wel soort van rust moet ik zeggen
Inderdaadquote:Op vrijdag 6 november 2020 14:06 schreef VacaLoca het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)den-onwenselijk.html
Lekker selectieve verontwaardiging.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |