Nouja, het lastige is dat je met WOB verzoeken weigeren ook diezelfde verzoeken van journalisten af gaat keuren, wiens taak het is de regering te controleren. Willekeurige WOB verzoeken vanuit viruswaanzin oid zit wel anders idd, maar die democratische controle blijft wel belangrijk. Doordat de Jonge zo ongenuanceerd heeft gezegd: "We reageren niet op WOB-verzoeken tot het over is" geef je het signaal aan mensen die er toch al niet positief in staan dat er dingen te verbergen zijn.quote:Op donderdag 5 november 2020 23:24 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik snap best dat ze nu even geen WOB verzoeken willen. Het is nu niet te tijd om te kissebissen over bepaalde procedures, dat kan achteraf prima. Het zorgt nu alleen voor extra ruis op de lijn.
Wel eens met betrekking tot het inkopen van testen, daar hadden ze minder hun eigen m2 moeten beschermen, wat mij betreft mag daar best een kop voor rollen.
Hugs, conventions, anime, bijverdienen in 't weekend, freehugs, knuffelen.quote:Op donderdag 5 november 2020 23:28 schreef Tijger_m het volgende:
Oh god, Eragon komt zich nu heel snel melden met deze TT.
quote:Op donderdag 5 november 2020 23:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hugs, conventions, anime, bijverdienen in 't weekend, freehugs, knuffelen.
Hebben we alles vast gehad
Je vergeet foto's maken!quote:Op donderdag 5 november 2020 23:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hugs, conventions, anime, bijverdienen in 't weekend, freehugs, knuffelen.
Hebben we alles vast gehad
Ze zeggen natuurlijk wel dat ze de WOB nog wel gaan doen. Maar in deze tijd kunnen ze natuurlijk overstroomd worden met WOB en dat is natuurlijk iets wat je even niet kan gebruiken.quote:Op donderdag 5 november 2020 23:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nouja, het lastige is dat je met WOB verzoeken weigeren ook diezelfde verzoeken van journalisten af gaat keuren, wiens taak het is de regering te controleren. Willekeurige WOB verzoeken vanuit viruswaanzin oid zit wel anders idd, maar die democratische controle blijft wel belangrijk. Doordat de Jonge zo ongenuanceerd heeft gezegd: "We reageren niet op WOB-verzoeken tot het over is" geef je het signaal aan mensen die er toch al niet positief in staan dat er dingen te verbergen zijn.
Die gaan echt niet lekker.quote:Op donderdag 5 november 2020 23:37 schreef Tijger_m het volgende:
In de categorie "Het kan erger, je zal maar in Frankrijk wonen"...Frankrijk noteerde vandaag ruim 58.000 nieuwe covid gevallen.
Naar rato is dat wat wij nog geen week geleden noteerden.quote:Op donderdag 5 november 2020 23:39 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Die gaan echt niet lekker.![]()
Wat dat betreft doen wij het helemaal zo slecht nog niet.
En die hebben een avondklok zelfs, he?quote:Op donderdag 5 november 2020 23:39 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Die gaan echt niet lekker.![]()
Wat dat betreft doen wij het helemaal zo slecht nog niet.
Doet me denken aan dat PvdD-vrouwtje die tijdens één van de eerste debatten over corona tot vervelends aan toe naar voren kwam met haar dierenzaakjes. Toen ze herhaaldelijk weggestuurd werd onder het motto "we hebben nu even belangrijkere zaken te doen" riep ze wanhopig: "Ja, maar wanneer dan wel?"quote:Op donderdag 5 november 2020 23:37 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ze zeggen natuurlijk wel dat ze de WOB nog wel gaan doen. Maar in deze tijd kunnen ze natuurlijk overstroomd worden met WOB en dat is natuurlijk iets wat je even niet kan gebruiken.
Ja, dat is ook weer waar. En ik denk dat ze daar naar rato ook wat meer bedjes te verdelen hebben.quote:Op donderdag 5 november 2020 23:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Naar rato is dat wat wij nog geen week geleden noteerden.
Ssst.... maak die principiële mannen nou niet wakker! Het is net zo lekker rustig hier!quote:Op donderdag 5 november 2020 23:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En die hebben een avondklok zelfs, he?
Ik was net mn toetsenbord aan 't slijpenquote:Op donderdag 5 november 2020 23:44 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ssst.... maak die principiële mannen nou niet wakker! Het is net zo lekker rustig hier!![]()
Aan de principiële mannen die de mouwen alweer opstropen: ik verwijs jullie naar het vorige topic. Daar kunnen jullie al jullie meningen nog eens rustig teruglezen.![]()
Was er al bang voor!quote:Op donderdag 5 november 2020 23:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik was net mn toetsenbord aan 't slijpen
Ik ben sowieso geen voorstander van regionale maatregelen, Nederland is simpelweg te klein daarvoor om effect te sorteren.quote:Op donderdag 5 november 2020 23:50 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Was er al bang voor!![]()
Manman, de regionale mogelijkheid was bijna net zo dramatisch als de mogelijkheid van de voetbalkantines om 15.30 uur dicht. Bijna dan he? Bijna...
Nee nee, ik trap er niet meer inquote:Op donderdag 5 november 2020 23:50 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Was er al bang voor!![]()
Manman, de regionale mogelijkheid was bijna net zo dramatisch als de mogelijkheid van de voetbalkantines om 15.30 uur dicht. Bijna dan he? Bijna...
Enerzijds niet, anderzijds zitten er wel erg grote regionale verschillen. Nou ja, eigenlijk doen de 3 noordelijke provincies weer eens niet leuk mee.quote:Op donderdag 5 november 2020 23:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik ben sowieso geen voorstander van regionale maatregelen, Nederland is simpelweg te klein daarvoor om effect te sorteren.
quote:Op donderdag 5 november 2020 23:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee nee, ik trap er niet meer in
Nou, dat zag niemand aankomen. Cafébaas Joop moet gewoon nog even volhouden.quote:Hoewel het aantal coronabesmettingen en ziekenhuisopnames daalt, mogen we voorlopig niet rekenen op een versoepeling van de gedeeltelijke lockdown. De maatregelen zullen zeker tot half december van kracht blijven, zeiden zorgminister Hugo de Jonge en RIVM-directeur Jaap van Dissel vanavond in Het Grootste Coronaspreekuur op YouTube.
Tot voor kerst. Idd.quote:Op vrijdag 6 november 2020 07:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou, dat zag niemand aankomen. Cafébaas Joop moet gewoon nog even volhouden.
Ik dacht dat het doel was om de situatie in de ziekenhuizen beheersbaar te krijgen. Of is dat inmiddels weer veranderd?quote:Op vrijdag 6 november 2020 07:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Tot voor kerst. Idd.
Hopelijk is het aantal besmettingen dan onder de 50 (per 100.000).
Want dat is het doel.
Vandaar dat sommige mensen oproepen om je niet te laten testen.quote:Op vrijdag 6 november 2020 07:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik dacht dat het doel was om de situatie in de ziekenhuizen beheersbaar te krijgen. Of is dat inmiddels weer veranderd?
quote:Valse coronavrij-verklaringen in omloop
Oplichters verkopen vervalste verklaringen waarin staat dat iemand coronavrij is, zónder die persoon daadwerkelijk getest te hebben. De fraudeurs bieden de documenten voor een paar tientjes via WhatsApp en Snapchat aan. Ze misbruiken namen van artsen en laboratoria. Die zijn geschokt en stappen naar de politie.
De verklaringen zijn nodig om landen als Duitsland, Marokko en Italië binnen te komen. Reizigers dienen het document, waarop staat dat een persoon recent negatief is getest op het coronavirus, vóór het instappen of bij aankomst in het land van bestemming te laten zien. Het moet de landen helpen in de strijd tegen corona.
Omdat de GGD geen reisverklaringen uitgeeft en alleen bij klachten test, zijn consumenten aangewezen op commerciële partijen. Deze partijen testen ook zonder dat een consument klachten heeft. Ze nemen PCR-tests af en zetten bij een negatieve uitslag van de test zwart-op-wit dat iemand géén corona onder de leden heeft. In de meeste gevallen kost dit pakket zo’n 150 euro.
https://www.ad.nl/binnenl(...)n-geschokt~a049e666/
Dat is het doel nog steeds. En de termijn tot half december is bij de laatste persconferentie inzake de huidige maatregelen meteen genoemd.quote:Op vrijdag 6 november 2020 07:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik dacht dat het doel was om de situatie in de ziekenhuizen beheersbaar te krijgen. Of is dat inmiddels weer veranderd?
Gewoon de doodstraf opzetten dit soort praktijken. Indirect jaag je wellicht andere mensen de dood in met deze valse verklaringen.quote:
En dan vindt men dat men best met families van 20 man bij elkaar kan komen en ook weer gaan wintersporten.quote:Op vrijdag 6 november 2020 07:32 schreef capricia het volgende:
Tot voor kerst. Idd.
Want dat is het doel.
Het advies van Rutte is om ieg tot en met januari niet op vakantie naar het buitenland te gaan.quote:Op vrijdag 6 november 2020 08:35 schreef Gia het volgende:
[..]
En dan vindt men dat men best met families van 20 man bij elkaar kan komen en ook weer gaan wintersporten.
Waarna vanaf medio januari de cijfers weer oplopen en het hele circus weer opnieuw begint. Inclusief Rutte die strengere maatregelen dan weer zo lang mogelijk uitstelt.
Hoeveel jaar gaan we dit krijgen, die golven, vooral door de buitenland vakanties?
Mwah... we hebben enkelbanden van justitie en blafbanden van Martin Gaus. Beetje knutselaar zou daar toch een combi van moeten kunnen maken?quote:Op vrijdag 6 november 2020 08:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Het advies van Rutte is om ieg tot en met januari niet op vakantie naar het buitenland te gaan.
Een enkelband om dat af te dwingen is er nog niet.
Kerst zal sober zijn. Zei die.
Niet op vakantie of niet op wintersport/bepaalde landen?quote:Op vrijdag 6 november 2020 08:41 schreef capricia het volgende:
Het advies van Rutte is om ieg tot en met januari niet op vakantie naar het buitenland te gaan.
Advies....alleen noodzakelijke reizen. Sommige mensen MOETEN echt op wintersport. Kijk, daar heb je de noodzaak al.quote:Op vrijdag 6 november 2020 08:41 schreef capricia het volgende:
Een enkelband om dat af te dwingen is er nog niet.
Kerst zal sober zijn. Zei die.
En wat als je weer met 30 man in een restaurant mag zitten, wat dan?quote:Op vrijdag 6 november 2020 09:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Advies....alleen noodzakelijke reizen. Sommige mensen MOETEN echt op wintersport. Kijk, daar heb je de noodzaak al.
En als met de Kerst de maatregelen weer versoepeld zijn, aantallen lopen snel terug en het duurt nog effe tot Kerst, dan mag 30 man weer (restaurant), mits anderhalve meter tussen mensen uit verschillende huishoudens.
Die WOB is er nu eenmaal of je het nu leuk vindt of niet. En dat de eerste weken niet lekker loopt is misschien nog enige sinds te begrijpen. Maar als je nu nog altijd niet de wet wil naleven en tijdig geen stukken wil aanleveren aan hen die dat vragen, dan had je dat maar moeten meenemen in de noodwet ofzo. Daarnaast denk ik dat je heel erg voorzichtig moet zijn om onderscheid te gaan maken aan wie je wel en aan wie je geen stukken aanlevert, zeker als jij een of andere vage term als journalist gaat gebruiken, Ben ik als ik vandaag een weblog begin een journalist? Dan creëer jij een regering die kan bepalen dat journalisten die hen welgevallig zijn stukken krijgen en andere niet, omdat dat volgens de regering echt en goede journalisten zijn. Tot slot als je dan niet meewerkt aan de WOB, dan moet je het ook niet in gaan zetten als politiek instrument. Een WOB verzoek naar de betalingen aan influencers ligt maanden in een la en op het moment dat Famke niet meer meedoet, wordt de WOB binnen no time beantwoord.quote:Op donderdag 5 november 2020 23:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nouja, het lastige is dat je met WOB verzoeken weigeren ook diezelfde verzoeken van journalisten af gaat keuren, wiens taak het is de regering te controleren. Willekeurige WOB verzoeken vanuit viruswaanzin oid zit wel anders idd, maar die democratische controle blijft wel belangrijk. Doordat de Jonge zo ongenuanceerd heeft gezegd: "We reageren niet op WOB-verzoeken tot het over is" geef je het signaal aan mensen die er toch al niet positief in staan dat er dingen te verbergen zijn.
In principe niet op vakantie met een hele kleine uitzondering voor overzeese gebieden binnen het koninkrijk. En ik denk dat dit twee simpele redenen heeft die niks met het virus te maken hebben. Rutte denkt laten wij het toerisme op de eilanden maar een beetje aanzwengelen anders hebben ze geld nodig en staan ze hier op de stoep. Daarnaast is het gewoon een kleine opsteker voor KLM als veel mensen op die routes vliegen, terwijl je vooral de Ryanairs steunt als je bijvoorbeeld zegt Balearen kan ook wel.quote:Op vrijdag 6 november 2020 09:06 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Niet op vakantie of niet op wintersport/bepaalde landen?
Want iedereen gaat nu naar Curacao en dergelijke, omdat hij zelfs nog letterlijk aangaf dat daar een andere regeling voor is.
Was het doel niet om overvolle ziekenhuizen te voorkomen, in plaats van geilen op lage nummertjes.quote:Op vrijdag 6 november 2020 07:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Tot voor kerst. Idd.
Want dat is het doel.
Dat was inderdaad het doel, maar we hebben natuurlijk al eerder gezien dat doelpalen naar believen ineens verschoven worden als dat beter uitkomt om bepaalde regeltjes en richtlijnen te rechtvaardigen.quote:Op vrijdag 6 november 2020 09:39 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Was het doel niet om overvolle ziekenhuizen te voorkomen, in plaats van geilen op lage nummertjes.
Daar ben ik het volledig mee eens, dat is ook wat ik wilde zeggen idd. Ik vind de WOB een heel groot goed, en vind dat er echt niet aan getoornd mag worden. Wel begrijp ik dat je even iets anders aan je hoofd hebt terwijl je aan het blussen bent, maar dan kun je ook extra mensen aanstellen om aan WOB verzoeken enzo te voldoen.quote:Op vrijdag 6 november 2020 09:14 schreef maan_man het volgende:
[..]
Die WOB is er nu eenmaal of je het nu leuk vindt of niet. En dat de eerste weken niet lekker loopt is misschien nog enige sinds te begrijpen. Maar als je nu nog altijd niet de wet wil naleven en tijdig geen stukken wil aanleveren aan hen die dat vragen, dan had je dat maar moeten meenemen in de noodwet ofzo. Daarnaast denk ik dat je heel erg voorzichtig moet zijn om onderscheid te gaan maken aan wie je wel en aan wie je geen stukken aanlevert, zeker als jij een of andere vage term als journalist gaat gebruiken, Ben ik als ik vandaag een weblog begin een journalist? Dan creëer jij een regering die kan bepalen dat journalisten die hen welgevallig zijn stukken krijgen en andere niet, omdat dat volgens de regering echt en goede journalisten zijn. Tot slot als je dan niet meewerkt aan de WOB, dan moet je het ook niet in gaan zetten als politiek instrument. Een WOB verzoek naar de betalingen aan influencers ligt maanden in een la en op het moment dat Famke niet meer meedoet, wordt de WOB binnen no time beantwoord.
In maart was dat een zeer begrijpelijk argument.quote:Op vrijdag 6 november 2020 09:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daar ben ik het volledig mee eens, dat is ook wat ik wilde zeggen idd. Ik vind de WOB een heel groot goed, en vind dat er echt niet aan getoornd mag worden. Wel begrijp ik dat je even iets anders aan je hoofd hebt terwijl je aan het blussen bent, maar dan kun je ook extra mensen aanstellen om aan WOB verzoeken enzo te voldoen.
Naar mijn idee zou elk WOB verzoek nog steeds gewogen moeten worden. De opmerkingen van de Jonge om 'even niet te voldoen aan WOB verzoeken want we hebben wat anders te doen' kan ik aan de ene kant wel begrijpen, maar het ondermijnt wel de mogelijkheid om de regering te controleren.
Eenmalig 2.500 euro bruto en dan redt hij zich wel toch.quote:Op vrijdag 6 november 2020 07:31 schreef Janneke141 het volgende:
Nou, dat zag niemand aankomen. Cafébaas Joop moet gewoon nog even volhouden.
Herkenbaar! Toen ik in de zomer een nieuwe auto kocht (juli ofzo) deed ik het ook met een elleboogje.quote:Op vrijdag 6 november 2020 07:40 schreef StateOfMind het volgende:
Maar gisteren kocht ik een andere auto, en de deal bezegelen zonder handdruk voelde toch wel wat vreemd aan
Sobere Kerst?quote:
Minder ruzie door familieleden die elkaar niet uit kunnen staan, maar zichzelf wel verplichten om met kerst bij moeder te eten.quote:Op vrijdag 6 november 2020 10:01 schreef Salina het volgende:
Sobere Kerst?
Dat is geen jus bij het konijn of het wild. Zoiets?
Corona als kerstgeschenk meebrengen doet het altijd goed.quote:Op vrijdag 6 november 2020 10:08 schreef Fred het volgende:
[..]
Minder ruzie door familieleden die elkaar niet uit kunnen staan, maar zichzelf wel verplichten om met kerst bij moeder te eten.
Zeker, maar nu niet meer. Het gaat nog steeds niet goed, en dat is wel iets kwalijks:quote:Op vrijdag 6 november 2020 09:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
In maart was dat een zeer begrijpelijk argument.
Zeker als sixpackje.quote:Op vrijdag 6 november 2020 10:11 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Corona als kerstgeschenk meebrengen doet het altijd goed.
Voor zolang het nog Corona heet, zou wel eens een collectors item kunnen worden.quote:Op vrijdag 6 november 2020 10:23 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Zeker als sixpackje.
Voor 20.00u
Covid Premiumquote:Op vrijdag 6 november 2020 10:27 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Voor zolang het nog Corona heet, zou wel eens een collectors item kunnen worden.
Corona overweegt naamsverandering
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |