abonnement Unibet Coolblue
pi_196014799
.

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames (en IC-opnames)
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente.

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Verzameling alle NL cijfers
https://twitter.com/mzelst/status/1305541298619928576, uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic
• Let een beetje op elkaar

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte! Blijf thuis!

Routekaart:


Handige kaart voor covid en andere aandoeningen:

En door..
pi_196014822
Intelligente TT :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_196014831
Ah na de dierentuinen moet vervolgens ook de volgende wens van een landelijk vuurwerk verbod er maar komen.
Begin dit jaar niet gelukt, dus nu proberen we het weer met wat andere argumentatie.
pi_196014851
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 07:59 schreef Kickinalfa het volgende:
Ah na de dierentuinen moet vervolgens ook de volgende wens van een landelijk vuurwerk verbod er maar komen.
Begin dit jaar niet gelukt, dus nu proberen we het weer met wat andere argumentatie.
Ik dacht eerlijk gezegd dat knalvuurwerk en pijlen sowieso niet meer mochten? Of heb ik dat verkeerd begrepen? Dan gaat dit dus over siervuurwerk?
pi_196014860
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 08:01 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik dacht eerlijk gezegd dat knalvuurwerk en pijlen sowieso niet meer mochten? Of heb ik dat verkeerd begrepen? Dan gaat dit dus over siervuurwerk?
Ja, dat schijnt ook cojona te verspreiden.
pi_196014884
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 08:02 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja, dat schijnt ook cojona te verspreiden.
Neuh.... er hebben een paar bewezen dat 'men' er niet mee om kan gaan. En dan doel ik niet op afgefikte handjes maar op afvuren op de politie en hulpverleners. Die hebben dat verknald voor je.
Maar siervuurwerk lijkt me toch een beetje overdreven om dat ook meteen maar te verbieden eerlijk gezegd.
pi_196014888
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 08:02 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja, dat schijnt ook cojona te verspreiden.
Het verspreidt geen corona. Het verspreidt wel een zorgvraag, gezien de enorme hoeveelheid mensen die zich melden bij de SEH ieder jaar.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 3 november 2020 @ 08:08:47 #8
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196014909
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 08:05 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Neuh.... er hebben een paar bewezen dat 'men' er niet mee om kan gaan. En dan doel ik niet op afgefikte handjes maar op afvuren op de politie en hulpverleners. Die hebben dat verpest voor je.
Maar siervuurwerk lijkt me toch een beetje overdreven om dat ook meteen maar te verbieden eerlijk gezegd.
je ziet wel hoe snel het kan gaan als je macht gaat verdelen, de burgemeestertjes drukken dit er nu even door omdat het kan, beetje kinderachtig.
Niet dat ik zelf een liefhebber ben maar het is 1 nacht in een jaar, als dat al niet meer kan dan is het met onze zorg wel heel erg gesteld.
pi_196014912
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 08:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het verspreidt geen corona. Het verspreidt wel een zorgvraag, gezien de enorme hoeveelheid mensen die zich melden bij de SEH ieder jaar.
Ik denk niet zo zeer alleen zorg, maar ook gewoon handhaving.
  dinsdag 3 november 2020 @ 08:10:44 #10
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196014929
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 08:09 schreef opreis het volgende:

[..]

Ik denk niet zo zeer alleen zorg, maar ook gewoon handhaving.
handhaving gaat het nu drukker krijgen is mijn verwachting
pi_196014949
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 08:10 schreef Tarado het volgende:

[..]

handhaving gaat het nu drukker krijgen is mijn verwachting
Vraag het me af, je hoeft nu niet steeds uit te zoeken of het wel of niet legaal vuurwerk was. Die discussies die je daar mee krijgt. Daarnaast als niemand vuurwerk legaal kan kopen, dan kan niemand dat legale vuurwerk te vroeg af steken waar ook weer handhaving voor nodig is.
  dinsdag 3 november 2020 @ 08:14:09 #12
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196014958
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 08:13 schreef opreis het volgende:

[..]

Vraag het me af, je hoeft nu niet steeds uit te zoeken of het wel of niet legaal vuurwerk was. Die discussies die je daar mee krijgt. Daarnaast als niemand vuurwerk legaal kan kopen, dan kan niemand dat legale vuurwerk te vroeg af steken waar ook weer handhaving voor nodig is.
je bedoelt dat de brave burgers altijd het probleem waren?
pi_196014979
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 08:14 schreef Tarado het volgende:

[..]

je bedoelt dat de brave burgers altijd het probleem waren?
Niet "het probleem" maar er gaat wel mankracht/energie/tijd naar toe. Daarnaast heb ik zelf vroeger als "brave burger" mijn legaal gekochte vuurwerk te vroeg en te laat afgestoken.
  dinsdag 3 november 2020 @ 08:17:46 #14
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_196014997
Vuurwerk was sowieso al ene issue zonder corona. Dus logisch dat het ondertussen weer oplaait dat onderwerp. Zeker als er nu door corona nog minder handjes zijn om de shit op te lossen.
  dinsdag 3 november 2020 @ 08:19:39 #15
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196015011
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 08:16 schreef opreis het volgende:

[..]

Niet "het probleem" maar er gaat wel mankracht/energie/tijd naar toe. Daarnaast heb ik zelf vroeger als "brave burger" mijn legaal gekochte vuurwerk te vroeg en te laat afgestoken.
en dat was toch geen enkel probleem?
pi_196015036
Nog een branche om zeep... ach die 77 miljoen kan er ook wel bij. Ik neem aan dat handelaren gecompenseerd gaan worden. Die zitten nu met flinke voorraden waar ze niks mee kunnen in dure opslaglocaties.
pi_196015047
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 08:19 schreef Tarado het volgende:

[..]

en dat was toch geen enkel probleem?
Voor sommige van mijn buren wel
pi_196015064
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 08:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het verspreidt geen corona. Het verspreidt wel een zorgvraag, gezien de enorme hoeveelheid mensen die zich melden bij de SEH ieder jaar.
Is daar niet vooral illegaal vuurwerk voor verantwoordelijk? Je weet wel, dat vuurwerk wat toch al niet mag.
pi_196015068
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 08:22 schreef alpeko het volgende:
Nog een branche om zeep... ach die 77 miljoen kan er ook wel bij. Ik neem aan dat handelaren gecompenseerd gaan worden. Die zitten nu met flinke voorraden waar ze niks mee kunnen in dure opslaglocaties.
Ja, alles sluiten en iedereen graties geld geven. _O_
pi_196015118
quote:
Antwerps parket wil deelnemers van lockdownfeestjes dagvaarden

Het parket van Antwerpen wil zogenaamde lockdownfeestjes strenger aanpakken en gaat meerderjarige aanwezigen die betrapt worden, geen minnelijke schikking meer laten voorstellen maar wel dagvaarden. De overtreders van de coronaregels zullen dan voor de politierechtbank moeten verschijnen tijdens een speciale coronathemazitting. Minderjarigen zullen worden opgepakt met het oog op voorleiding bij de jeugdrechter en krijgen indien nodig een proces-verbaal over een 'verontrustende opvoedingssituatie'.
Het parket stelt maandag dat 'dergelijke samenkomsten binnenshuis met meerdere personen vermoedelijk een belangrijke bron van besmetting zijn' en wil ze daarom strenger beteugelen. 'Zeker nu iedereen voldoende op de hoogte is van de risico's en de impact van het virus', klinkt het. "Zij die desondanks menen toch te moeten kunnen samenkomen, in het bijzonder binnenshuis, zijn van kwade wil en brengen zichzelf en anderen in gevaar
Bron: De Standaard
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_196015141
Ben benieuwd waar Knabbel & Babbel vanavond mee komen :Y
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 3 november 2020 @ 08:37:11 #22
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196015159
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 08:25 schreef Halcon het volgende:

[..]

Is daar niet vooral illegaal vuurwerk voor verantwoordelijk? Je weet wel, dat vuurwerk wat toch al niet mag.
Nee hoor, deze week nog een baby brandwonden door categorie 1-vuurwerk (voor kinderen).
pi_196015193
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 08:37 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Nee hoor, deze week nog een baby brandwonden door categorie 1-vuurwerk (voor kinderen).
Dat kan met kaarsen ook ;)
pi_196015415
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 08:37 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Nee hoor, deze week nog een baby brandwonden door categorie 1-vuurwerk (voor kinderen).
Ik zeg "vooral" en jij komt met één voorbeeld.

Laten we dan alles verbieden waardoor baby's in het ziekenhuis terecht kunnen komen. Scharen, stopcontacten, honden, ouders met een kort lontje, auto's, fietsen, etc.
pi_196015429
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 08:35 schreef StateOfMind het volgende:
Ben benieuwd waar Knabbel & Babbel vanavond mee komen :Y
Alles is al uitgelekt dusja zal weinig verrassends nog bij komen..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 3 november 2020 @ 08:59:10 #26
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_196015432
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 08:58 schreef Jor_Dii het volgende:
Alles is al uitgelekt dusja zal weinig verrassends nog bij komen..
Ja.. wat een onzin :X
pi_196015457
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 08:57 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik zeg "vooral" en jij komt met één voorbeeld.

Laten we dan alles verbieden waardoor baby's in het ziekenhuis terecht kunnen komen. Scharen, stopcontacten, honden, ouders met een kort lontje, auto's, fietsen, etc.
En eiersnijders :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_196015482
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 08:58 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Alles is al uitgelekt dusja zal weinig verrassends nog bij komen..
Ik heb het gisteren niet zo heel erg gevolgd, maar wat is er dan uitgelekt wat de definitieve maatregelen gaan worden?

Er waren toch alleen mogelijke scenario's naar buiten gekomen, maar er was toch nog niet bekend wat het ging worden?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_196015555
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:02 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ik heb het gisteren niet zo heel erg gevolgd, maar wat is er dan uitgelekt wat de definitieve maatregelen gaan worden?

Er waren toch alleen mogelijke scenario's naar buiten gekomen, maar er was toch nog niet bekend wat het ging worden?
Doorstroomlocaties die amper een rol spelen dicht. Bibliotheek, musea, dierentuin, pretpark. Bios ook.

Plus buiten waar het virus ook amper een rol speelt van 4 naar 2.

Sportscholen blijven open, uitvaart met 100 man blijft, gebedshuizen hebben vrij spelen, scholen blijven open en groepslessen van 30 man binnen gaan ook door.

Gewoon een hoop nutteloze schijnmaatregelen dus die geen significant verschil maken.
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 09:08:05 #30
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196015575
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:02 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ik heb het gisteren niet zo heel erg gevolgd, maar wat is er dan uitgelekt wat de definitieve maatregelen gaan worden?

Er waren toch alleen mogelijke scenario's naar buiten gekomen, maar er was toch nog niet bekend wat het ging worden?
Er werd gesproken over maximaal 2 personen bij elkaar buiten, sluiten van dierentuinen, musea, pretparken, bibliotheken en gerelateerde zaken volgens mij. Naar ik weet is dat nog niet definitief. Vanmorgen op het journaal werd wel gezegd: "Er gaan vanavond extra maatregelen komen, het is nog niet duidelijk of dit ze allemaal zijn of er nog meer komt"

Dat vuurwerkverbod zijn ze natuurlijk al jaren over aan 't steggelen. Ik vind het pijnlijk dat nu deze situatie daarvoor misbruikt moet worden, dat doet het begrip voor de situatie geen goed. Het lijkt wel alsof de veiligheidsregio's nu denken: Dit is het moment om verdere dingen die we wilden door te voeren!
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  dinsdag 3 november 2020 @ 09:08:58 #31
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196015587
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:07 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Doorstroomlocaties die amper een rol spelen dicht
zijn daar cijfers van?
  Redactie Frontpage dinsdag 3 november 2020 @ 09:09:14 #32
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_196015591
quote:
WHO: 5368 mogelijke besmettingen in Noord-Korea
Voor het eerst in de pandemie heeft de Wereldgezondheidsorganisatie coronastatistieken gepubliceerd over Noord-Korea. Het gaat om 5368 "verdachte gevallen". Acht mensen zijn buitenlanders, de rest zijn Noord-Koreanen.

Het communistische land is een van de weinige landen (zo niet het enige) zonder geregistreerde besmettingen. Uit gepubliceerde WHO-data valt op te maken dat zeker 10.000 mensen in het land getest zijn op covid-19. Eind oktober was nog niemand positief getest. Ook staat er dat zeker 32.000 mensen in quarantaine hebben gezeten.

Het nieuws werd voor het eerst gemeld door website NK News. Journalisten van deze site kwamen erachter dat de WHO sinds oktober wekelijks cijfers heeft gepubliceerd over de situatie in Noord-Korea.

https://nos.nl/liveblog/2(...)ng-van-kinderen.html
twitter
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_196015630
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:07 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Doorstroomlocaties die amper een rol spelen dicht. Bibliotheek, musea, dierentuin, pretpark. Bios ook.

Plus buiten waar het virus ook amper een rol speelt van 4 naar 2.

Sportscholen blijven open, uitvaart met 100 man blijft, gebedshuizen hebben vrij spelen, scholen blijven open en groepslessen van 30 man binnen gaan ook door.

Gewoon een hoop nutteloze schijnmaatregelen dus die geen significant verschil maken.
Ik denk persoonlijk dat het tijdelijk dicht gooien van bijvoorbeeld niet noodzakelijke detailhandel meer zoden aan de dijk zou zetten dan bijvoorbeeld bioscopen en bibliotheken e.d.

Pretparken en dierentuinen zal wel meer om de massale reisbewegingen gaan, dan de kans op besmetting.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 3 november 2020 @ 09:11:35 #34
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196015634
twitter
pi_196015638
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:07 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Doorstroomlocaties die amper een rol spelen dicht. Bibliotheek, musea, dierentuin, pretpark. Bios ook.

Plus buiten waar het virus ook amper een rol speelt van 4 naar 2.

Sportscholen blijven open, uitvaart met 100 man blijft, gebedshuizen hebben vrij spelen, scholen blijven open en groepslessen van 30 man binnen gaan ook door.

Gewoon een hoop nutteloze schijnmaatregelen dus die geen significant verschil maken.
Ah ja, drie weken geleden aangegeven dat er alleen strengere maatregelen komen als het aantal besmettingen niet daalt.
En vervolgens als het aantal bestmettingen toch daalt wat fopmaatregelen invoeren.

Inmiddels raak ik er wel redelijk gefrustreerd over dat het kleine beetje wat wel kan vervolgens weer wordt weggenomen.

/rant mode
Zelf zit ik godverdomme 5 dagen per week op zolder omdat de werkgever het verbiedt om naar kantoor te gaan en is een potje voetbal verboden door de overheid envervolgens wordt al het vertier in het weekend ook afgenomen.

Als ik kijk naar mijn vriendin, die mag binnen lekker zweten in een sportzaal en kan lekker op kantoor werken.
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 09:12:35 #36
5428 crew  miss_sly
pi_196015662
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 08:25 schreef Halcon het volgende:

[..]

Is daar niet vooral illegaal vuurwerk voor verantwoordelijk? Je weet wel, dat vuurwerk wat toch al niet mag.
Nee. Ook, maar zeker niet alleen. Van de week nog een baby van 3 of 4 maanden naar het brandwondencentrum omdat een paar kinderen van 12 en 4 jaar met kindervuurwerk aan het spelen waren, het omhoog gooiden en in de kinderwagen terecht kwam. Kindervuurwerk dat het hele jaar te koop is en afgestoken mag worden.
Maar als vuurwerk verboden is, is het afsteken alleen al verboden en hoef je je als handhaver niet af te vragen of je moet handhaven of niet. Lijkt me een stuk gemakkelijker.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196015670
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:09 schreef LTVDK het volgende:

[..]

[ twitter ]
Die staan zo weer op nul besmettingen.

Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 09:13:38 #38
5428 crew  miss_sly
pi_196015684
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 08:14 schreef Tarado het volgende:

[..]

je bedoelt dat de brave burgers altijd het probleem waren?
Niet de brave burger :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 09:16:24 #39
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196015735
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:11 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Ah ja, drie weken aangegeven dat er alleen strengere maatregelen komen als het aantal besmettingen niet daalt.
En vervolgens als het aantal bestmettingen toch daalt wat fopmaatregelen invoeren.

Inmiddels raak ik er wel redelijk gefrustreerd over dat het kleine beetje wat wel kan vervolgens weer wordt weggenomen.

/rant mode
Zelf zit ik godverdomme 5 dagen per week op zolder omdat de werkgever het verbiedt en is een potje voetbal verboden door de overheid en vervolgens wordt al het vertier in het weekend ook afgenomen.

Als ik kijk naar mijn vriendin, die mag binnen lekker zweten in een sportzaal en kan lekker op kantoor werken.
Ik ken je gevoel.. Zit 5 dagen per week in de werkkamer waar ook ~40 verhuisdozen stonden. Omdat ik thuis moet werken heb ik die werkplek vrij moeten maken, dus heb nu maar een opslaglocatie gehuurd.

Deze extra maatregelen voelen een beetje raar. Beetje alsof je tegen je kind zegt: Als je cijfers niet beter worden mag je een maand niet achter de Playstation/Xbox. Je kind gaat knokken om de cijfers te verbeteren en komt aan 't einde van de maand thuis met betere cijfers. In plaats van dat vieren zeg je: Ja leuk, maar ik had een 8 verwacht, dus nu mag je alsnog een maand niet achter je Playstation/Xbox.

Ik snap volledig dat er achter de schermen veel meer speelt, maar door nu extra maatregelen af te kondigen geef je de bevolking het gevoel dat ze het niet goed gedaan hebben. En dan loop je het risico dat je juist mensen krijgt die zeggen: "Ook al doe ik mn best is 't toch niet goed genoeg, dus waarom zou ik 't niet doen? Het maakt toch geen verschil"

Ik ben bang dat dit wel 's averechts kan gaan werken.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196015741
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:08 schreef chratnox het volgende:

[..]

Er werd gesproken over maximaal 2 personen bij elkaar buiten, sluiten van dierentuinen, musea, pretparken, bibliotheken en gerelateerde zaken volgens mij. Naar ik weet is dat nog niet definitief. Vanmorgen op het journaal werd wel gezegd: "Er gaan vanavond extra maatregelen komen, het is nog niet duidelijk of dit ze allemaal zijn of er nog meer komt"

Dat vuurwerkverbod zijn ze natuurlijk al jaren over aan 't steggelen. Ik vind het pijnlijk dat nu deze situatie daarvoor misbruikt moet worden, dat doet het begrip voor de situatie geen goed. Het lijkt wel alsof de veiligheidsregio's nu denken: Dit is het moment om verdere dingen die we wilden door te voeren!
Dat vuurwerkverbod is sowieso niet te handhaven.
Voorheen was elke knal, legaal of illegaal, al verboden vóór oudjaarsdag en dat was al niet te handhaven.
Dus een totaalverbod gaat daar niks aan helpen.
Mensen die vuurwerk af willen steken, kopen dat toch wel, of het nou om het zware illegale vuurwerk gaat, of om het legale vuurwerk, wat over de grenzen gewoon vrij te koop blijft.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_196015766
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:08 schreef Tarado het volgende:

[..]

zijn daar cijfers van?
Cijfers van bco zijn nier betrouwbaar met 75% onbekend maar het spreekt voor zich.

Plekken waar geen afstand gehouden wordt en dan vooral binnen langere tijd in slecht geventileerde ruimtes is waar men besmet raakt.

Bios: stil, afstand, hoge plafonds, goed geregeld.

Musea: zelfde als bij de bios.

Bibliotheek: ook zelfde

Dierentuinen/pretparken: buiten in de open lucht, goed geregeld qua afstand houden.

Je moet je best doen wil je op die plekken besmet raken. Gewoon een onnodige financiële klap met weinig profijt qua omlaag brengen van de R.
Enige wat het dket is draagvlak weghalen en mensen naar binnen pushen.

Buiten met 2 man gaat ook nergens over. Door het verschil tussen verspreiding binnen en buiten moet je men eerder naar buiten pushen juist.
Al staan ze met 10 man, boeiend, beter dan binnen zitten.

Nu heb je bootcamps buiteb die niet mogen maar 30 man aan het spinnen in een dicht hok binnen is prima.
Waar voel jij je veiliger?

Ik ben wel voor strengere maatregelen als betekent dat in december meer kan. Maar geen onzin dingen die niks doen en alleen schade toebrengeb en irritatie opwekken.
  dinsdag 3 november 2020 @ 09:18:48 #42
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196015769
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:16 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik ken je gevoel.. Zit 5 dagen per week in de werkkamer waar ook ~40 verhuisdozen stonden. Omdat ik thuis moet werken heb ik die werkplek vrij moeten maken, dus heb nu maar een opslaglocatie gehuurd.

Deze extra maatregelen voelen een beetje raar. Beetje alsof je tegen je kind zegt: Als je cijfers niet beter worden mag je een maand niet achter de Playstation/Xbox. Je kind gaat knokken om de cijfers te verbeteren en komt aan 't einde van de maand thuis met betere cijfers. In plaats van dat vieren zeg je: Ja leuk, maar ik had een 8 verwacht, dus nu mag je alsnog een maand niet achter je Playstation/Xbox.

Ik snap volledig dat er achter de schermen veel meer speelt, maar door nu extra maatregelen af te kondigen geef je de bevolking het gevoel dat ze het niet goed gedaan hebben. En dan loop je het risico dat je juist mensen krijgt die zeggen: "Ook al doe ik mn best is 't toch niet goed genoeg, dus waarom zou ik 't niet doen? Het maakt toch geen verschil"

Ik ben bang dat dit wel 's averechts kan gaan werken.
Zul je zien dat Rutte ook weer ‘hou vol’ gaat zeggen.
pi_196015789
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 08:22 schreef alpeko het volgende:
Nog een branche om zeep... ach die 77 miljoen kan er ook wel bij. Ik neem aan dat handelaren gecompenseerd gaan worden. Die zitten nu met flinke voorraden waar ze niks mee kunnen in dure opslaglocaties.
Maak je niet druk dat vuurwerk wordt nu gewoon aan Duitsland en België verkocht en komt via een omweg terug Nederland binnen. Het zal gewoon weer een leuke impuls zijn voor de vuurwerkwinkels in het buitenland en de illegale vuurwerkhandel. Voor de Nederlandse vuurwerkwinkels is het inderdaad klote want die hebben wel alle certificaten op orde voor de opslag wat bergen geld kost maar die mogen niks verkopen/terugverdienen.
pi_196015798
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:11 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ik denk persoonlijk dat het tijdelijk dicht gooien van bijvoorbeeld niet noodzakelijke detailhandel meer zoden aan de dijk zou zetten dan bijvoorbeeld bioscopen en bibliotheken e.d.

Pretparken en dierentuinen zal wel meer om de massale reisbewegingen gaan, dan de kans op besmetting.
Maar hoeveel mensen gaan met het ov überhaupt naar zulke plekken. Meerendeel zijn gezinnen die met de auto komen.
Kleine groep die met ov komt draagt ook nog eens een masker daar.

Als het hele doel is dat men zoveel mogelijk thuis blijft werkt dit alles averechts. Krijg je nog meer uitjes naar de ikdea of men die elkaar binnen op haat zoeken.
pi_196015804
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:16 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Dat vuurwerkverbod is sowieso niet te handhaven.
Voorheen was elke knal, legaal of illegaal, al verboden vóór oudjaarsdag en dat was al niet te handhaven.
Dus een totaalverbod gaat daar niks aan helpen.
Mensen die vuurwerk af willen steken, kopen dat toch wel, of het nou om het zware illegale vuurwerk gaat, of om het legale vuurwerk, wat over de grenzen gewoon vrij te koop blijft.
Voordeel is vooral dat je elke malloot die nog met een afgeblazen vinger de Eerste Hulp binnenkomt simpelweg kunt weigeren. :W
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 09:22:46 #46
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196015816
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:21 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Voordeel is vooral dat je elke malloot die nog met een afgeblazen vinger de Eerste Hulp binnenkomt simpelweg kunt weigeren. :W
Dat zal nooit kunnen, maar ik snap je punt. Ik snap ook wel dat ze het willen, maar de timing is op zn zachtst gezegd bijzonder. Alsof ze even snel proberen dit er doorheen te fietsen nu er niet zo goed opgelet wordt. Zo van: Mensen worden vanavond boos op de maatregelen van het kabinet, dus misschien kunnen we dit (zo ongemerkt mogelijk) er doorheen rammen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196015822
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:21 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Voordeel is vooral dat je elke malloot die nog met een afgeblazen vinger de Eerste Hulp binnenkomt simpelweg kunt weigeren. :W
Nee dat mag niet want vanwege de eed van Hippocrates.
pi_196015831
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:21 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Voordeel is vooral dat je elke malloot die nog met een afgeblazen vinger de Eerste Hulp binnenkomt simpelweg kunt weigeren. :W
Natuurlijk kan je dat niet.

En als dat wel zou gebeuren zou het een grove schande zijn.
pi_196015845
Het was een geintje jongens! ;)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_196015847
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:21 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Voordeel is vooral dat je elke malloot die nog met een afgeblazen vinger de Eerste Hulp binnenkomt simpelweg kunt weigeren. :W
https://www.vraaghetdepol(...)20afgestoken%20wordt.

Ookal maakte jij een grapje :p, ook hierom lekker het vuurwerk verbieden.
  dinsdag 3 november 2020 @ 09:33:09 #51
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196015957
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:18 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Cijfers van bco zijn nier betrouwbaar met 75% onbekend maar het spreekt voor zich.

Plekken waar geen afstand gehouden wordt en dan vooral binnen langere tijd in slecht geventileerde ruimtes is waar men besmet raakt.

Bios: stil, afstand, hoge plafonds, goed geregeld.

Musea: zelfde als bij de bios.

Bibliotheek: ook zelfde

Dierentuinen/pretparken: buiten in de open lucht, goed geregeld qua afstand houden.

Je moet je best doen wil je op die plekken besmet raken. Gewoon een onnodige financiële klap met weinig profijt qua omlaag brengen van de R.
Enige wat het dket is draagvlak weghalen en mensen naar binnen pushen.

Buiten met 2 man gaat ook nergens over. Door het verschil tussen verspreiding binnen en buiten moet je men eerder naar buiten pushen juist.
Al staan ze met 10 man, boeiend, beter dan binnen zitten.

Nu heb je bootcamps buiteb die niet mogen maar 30 man aan het spinnen in een dicht hok binnen is prima.
Waar voel jij je veiliger?

Ik ben wel voor strengere maatregelen als betekent dat in december meer kan. Maar geen onzin dingen die niks doen en alleen schade toebrengeb en irritatie opwekken.
zou best kunnen maar gaat ook om de bewegingen er naar toe, zullen weinig mensen in hun eentje naar de efteling gaan
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 09:33:40 #52
5428 crew  miss_sly
pi_196015966
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:22 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat zal nooit kunnen, maar ik snap je punt. Ik snap ook wel dat ze het willen, maar de timing is op zn zachtst gezegd bijzonder. Alsof ze even snel proberen dit er doorheen te fietsen nu er niet zo goed opgelet wordt. Zo van: Mensen worden vanavond boos op de maatregelen van het kabinet, dus misschien kunnen we dit (zo ongemerkt mogelijk) er doorheen rammen.
Dit zou toch geen definitief vuurwerkverbod zijn, ook al wordt daar ook al enige tijd over gesproken, maar voor dit jaar. En daar kan ik me best in vinden.
En dat een definitief vuurwerkverbod iets is, waar nog over gesproken wordt, overigens ook. Wat een overlast veroorzaakt dat ieder jaar een paar maanden.

Ik kan me overigens ook nog voorstellen dat een vuurwerkverbod voor aankomende jaarwisseling ook bedoeld is als een manier om te ontmoedigen dat mensen met de hele straat buiten bij elkaar gaan staan met een flinke slok op, geen afstand houden, kussen, etc. Als er geen vuruwerk wordt afgstoken, zullen al meer mensen binnen blijven misschien..
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 09:35:39 #53
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196015990
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dit zou toch geen definitief vuurwerkverbod zijn, ook al wordt daar ook al enige tijd over gesproken, maar voor dit jaar. En daar kan ik me best in vinden.
En dat een definitief vuurwerkverbod iets is, waar nog over gesproken wordt, overigens ook. Wat een overlast veroorzaakt dat ieder jaar een paar maanden.
Ik ben er ook voor, maar vind wel dat er beter over nagedacht moet worden dan het even er doorheen rammen zonder verder na te denken. Er is al jaren een verbod op illegaal vuurwerk, en dat zet ook geen zoden aan de dijk. Gaat het helpen met handhaven?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  dinsdag 3 november 2020 @ 09:35:47 #54
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196015993
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:16 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Dat vuurwerkverbod is sowieso niet te handhaven.
Voorheen was elke knal, legaal of illegaal, al verboden vóór oudjaarsdag en dat was al niet te handhaven.
Dus een totaalverbod gaat daar niks aan helpen.
Mensen die vuurwerk af willen steken, kopen dat toch wel, of het nou om het zware illegale vuurwerk gaat, of om het legale vuurwerk, wat over de grenzen gewoon vrij te koop blijft.
Maar toen mocht je wel nog vuurwerk bij je hebben en dat mag nu dan niet meer - dat is wat het handhaafbaar maakt. Mensen op heterdaad betrappen terwijl ze vuurwerk afsteken is niet wat je als handhaver moet proberen te controleren, maar het bezit van vuurwerk.

Een algeheel vuurwerkverbod gaat enorm helpen in het tegengaan van het afsteken van vuurwerk.
  dinsdag 3 november 2020 @ 09:36:07 #55
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196015997
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:35 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik ben er ook voor, maar vind wel dat er beter over nagedacht moet worden dan het even er doorheen rammen zonder verder na te denken. Er is al jaren een verbod op illegaal vuurwerk, en dat zet ook geen zoden aan de dijk. Gaat het helpen met handhaven?
Ja.
pi_196016007
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:35 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maar toen mocht je wel nog vuurwerk bij je hebben en dat mag nu dan niet meer - dat is wat het handhaafbaar maakt. Mensen op heterdaad betrappen terwijl ze vuurwerk afsteken is niet wat je als handhaver moet proberen te controleren, maar het bezit van vuurwerk.

Een algeheel vuurwerkverbod gaat enorm helpen in het tegengaan van het afsteken van vuurwerk.
Belachelijk offtopic, maar; je mocht dat afgelopen tientallen jaren ook geen illegaal vuurwerk bij je hebben of afsteken en dat gebeurde ook wel.

Waarom zou dat nu ineens anders zijn?
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 09:36:58 #57
5428 crew  miss_sly
pi_196016008
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:35 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik ben er ook voor, maar vind wel dat er beter over nagedacht moet worden dan het even er doorheen rammen zonder verder na te denken. Er is al jaren een verbod op illegaal vuurwerk, en dat zet ook geen zoden aan de dijk. Gaat het helpen met handhaven?
Lijkt me logisch. Als alle vuurwerk verboden is, is iedere knal dus een overtreding. dan hoef je niet eerst uit te zoeken wat voor vuurwerk het was, en of deze op de lijst van legaal of illegaal staat. Het mag gewoon niet, dus dan ben je snel klaar.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196016023
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Lijkt me logisch. Als alle vuurwerk verboden is, is iedere knal dus een overtreding. dan hoef je niet eerst uit te zoeken wat voor vuurwerk het was, en of deze op de lijst van legaal of illegaal staat. Het mag gewoon niet, dus dan ben je snel klaar.
Het is hier het hele jaar al raak met vuurwerk, bijna dagelijks. Politie; we kunnen er niets aan doen. Terwijl het nu allemaal verboden is.
pi_196016043
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Lijkt me logisch. Als alle vuurwerk verboden is, is iedere knal dus een overtreding. dan hoef je niet eerst uit te zoeken wat voor vuurwerk het was, en of deze op de lijst van legaal of illegaal staat. Het mag gewoon niet, dus dan ben je snel klaar.
Zo makkelijk is het niet je hebt namelijk nog vuurwerk wat in categorie 1 valt. Dat kan niet verboden worden vanwege EU regels. Dat kan je nu al kopen bij verschillende winkels, supermarkten en tuincentrums.
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 09:39:27 #60
5428 crew  miss_sly
pi_196016050
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:37 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Het is hier het hele jaar al raak met vuurwerk, bijna dagelijks. Politie; we kunnen er niets aan doen. Terwijl het nu allemaal verboden is.
Niet alles. Kindervuurwerk is het hele jaar door toegestaan. Dat zouden ze wat mij betreft ook per direct mogen wijzigen, trouwens. Er is niet zoiets als veilig kindervuurwerk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196016057
Zien jullie nu enorm op tegen de aankomende feestdagen met de aanhoudende maatregelen?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_196016062
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Niet alles. Kindervuurwerk is het hele jaar door toegestaan. Dat zouden ze wat mij betreft ook per direct mogen wijzigen, trouwens. Er is niet zoiets als veilig kindervuurwerk.
Wat hier het hele jaar afgestoken word is geen kindervuurwerk. Dus als men nu zegt dat het niet te handhaven is, waarom zou dat dan wel op oudjaarsdag gebeuren wanneer het niet 1 klein groepje is wat wat afsteekt maar tientallen?
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 09:40:34 #63
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196016065
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Lijkt me logisch. Als alle vuurwerk verboden is, is iedere knal dus een overtreding. dan hoef je niet eerst uit te zoeken wat voor vuurwerk het was, en of deze op de lijst van legaal of illegaal staat. Het mag gewoon niet, dus dan ben je snel klaar.
Daar heb je zeker gelijk in. Ik snap ook heel goed dat ze er dit jaar niet aan willen omdat ze bang zijn dat de SEH's vol kunnen lopen. Zoals ik al zei, de timing is nogal ongelukkig. Even dit eruit gooien net voor de persconferentie van het kabinet waar ze zwaardere maatregelen aan gaan kondigen, in de hoop dat het niet opvalt omdat ze weten dat er discussie over zal komen. Dat is het gevoel dat het overbrengt in elk geval.

Zou beter zijn als ze het gesprek open en eerlijk voeren. Wat zijn de voordelen, wat is de impact voor de leveranciers die nu al geïnvesteerd hebben, hoe ga je dat compenseren. Hoe ga je erop handhaven? Wat wordt de boete erop?

Het is nogal makkelijk om te roepen: "Er komt een vuurwerkverbod", maar het lijkt niet helemaal lekker doordacht te zijn.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  dinsdag 3 november 2020 @ 09:42:54 #64
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_196016087
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:40 schreef Jor_Dii het volgende:
Zien jullie nu enorm op tegen de aankomende feestdagen met de aanhoudende maatregelen?
Neuh, dan maar geen 'pakjesavond' met kerst. Doen we volgens mij nu via een Zoom ding of iets.
Ook wel eens leuk.
Kan me er niet zo druk over maken zoals anderen.
pi_196016091
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:40 schreef chratnox het volgende:

[..]

maar het lijkt niet helemaal lekker doordacht te zijn.
Tsja, opzich dus wel keurig in lijn met de rest van het coronabeleid.
pi_196016107
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:40 schreef Jor_Dii het volgende:
Zien jullie nu enorm op tegen de aankomende feestdagen met de aanhoudende maatregelen?
Denk dat ik met de feestdagen wat minder mensen ga zien dan gewoonlijk.
En ik merk dat ik nu totaal geen behoefte voel om vrij te nemen in de kerstvakantie, waar ik dat normaal altijd wel heb,
I'll give you something to do
  dinsdag 3 november 2020 @ 09:45:10 #67
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_196016110
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:16 schreef chratnox het volgende:
In plaats van dat vieren zeg je: Ja leuk, maar ik had een 8 verwacht, dus nu mag je alsnog een maand niet achter je Playstation/Xbox.

Ik snap volledig dat er achter de schermen veel meer speelt, maar door nu extra maatregelen af te kondigen geef je de bevolking het gevoel dat ze het niet goed gedaan hebben. En dan loop je het risico dat je juist mensen krijgt die zeggen: "Ook al doe ik mn best is 't toch niet goed genoeg, dus waarom zou ik 't niet doen? Het maakt toch geen verschil"
Nouja in veel gevallen doet de bevolking het volgens mij ook niet goed he. Niet iedereen houdt zich aan de regels, hoe duidelijk dan ook. dusja, dan gaat het ook langzamer en kan het gevolg zijn dat er strengere maatregelen komen.

Dat veel mensen die wel hun best doen er schijt aan krijgen op den duur, dat kan ik wel begrijpen.
  dinsdag 3 november 2020 @ 09:45:43 #68
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196016119
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:40 schreef Jor_Dii het volgende:
Zien jullie nu enorm op tegen de aankomende feestdagen met de aanhoudende maatregelen?
Nee hoor, in selecte kring gaan wij het gewoon vieren.

Het uitgebreide kerstdiner waar ook altijd ooms en tantes aanschoven kan ik wel een jaartje missen.
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 09:47:06 #69
5428 crew  miss_sly
pi_196016133
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:40 schreef Jor_Dii het volgende:
Zien jullie nu enorm op tegen de aankomende feestdagen met de aanhoudende maatregelen?
Nee. Ik zou het echt heel jammer vinden, maar we vinden echt wel een manier om de feestdagen fijn te maken.
Of in heel kleine kring, met bijvoorbeeld alleen een lunch met mijn ouders en de andere dag met schoonouders ofzo, of gewoon zelf als gezin. We maken er sowieso fijne dagen van. We luisteren Top2000, kijken wat films, koken lekker, doen wat spelletjes, en als we nog naar buiten mogen (:P) gaan we lekker wandelen langs zee.

Het is ook maar net wat je er zelf van maakt. Je kunt natuurlijk gaan zitten simmen dat het niet is zoals je het liefst wil, maar zo is het leven gewoon soms.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196016138
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 21:12 schreef Minimunt het volgende:
Worden dan echt alle commerciele tests niet meegenomen? Heeft iemand dit al uitgezocht?
Ik las gisteren ergens dat de positieve resultaten wél doorgegeven worden door commerciële partijen.

Volgens mij was het n.a.v. de hoeveelheid testen van de GGD.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196016142
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:40 schreef Jor_Dii het volgende:
Zien jullie nu enorm op tegen de aankomende feestdagen met de aanhoudende maatregelen?
Zolang ze toch aan de traditie van het uitzenden van Home Alone 1 en 2 vasthouden ben ik prima tevreden.
pi_196016158
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:40 schreef Jor_Dii het volgende:
Zien jullie nu enorm op tegen de aankomende feestdagen met de aanhoudende maatregelen?
Nee, totaal niet. Zolang ik het op mezelf betrek dan, want ik ga gewoon een gezellige kerst hebben en oud & nieuw zoals altijd eigenlijk met mijn kleine familie kring vieren.

Ik zie wel op tegen oud & nieuw buiten mijzelf om, want ik voorzie idioot veel gedoe.
pi_196016163
Normaal lekt er uit wat er in de persconferentie komt toch, dit al bekend?
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 09:49:01 #74
5428 crew  miss_sly
pi_196016164
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:40 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Wat hier het hele jaar afgestoken word is geen kindervuurwerk. Dus als men nu zegt dat het niet te handhaven is, waarom zou dat dan wel op oudjaarsdag gebeuren wanneer het niet 1 klein groepje is wat wat afsteekt maar tientallen?
Mensen die gedurende het jaar illegaal vuurwerk afsteken, moet je denk ik toevallig op heterdaad betrappen. Maar in de nieuwjaarsnacht zijn ze redelijk te vinden, natuurlijk. Uiteraard kun je niet alles voorkomen, maar een groot deel toch wel. Er zullen ook mensen zijn die er dan toch maar niet eens aan beginnen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196016171
Net gaan winkelen met N95 masker op. Had ze al een half jaar liggen, dit leek me het moment om er gebruik van te maken, hier in België...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 09:50:22 #76
5428 crew  miss_sly
pi_196016186
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:40 schreef chratnox het volgende:

[..]

Daar heb je zeker gelijk in. Ik snap ook heel goed dat ze er dit jaar niet aan willen omdat ze bang zijn dat de SEH's vol kunnen lopen. Zoals ik al zei, de timing is nogal ongelukkig. Even dit eruit gooien net voor de persconferentie van het kabinet waar ze zwaardere maatregelen aan gaan kondigen, in de hoop dat het niet opvalt omdat ze weten dat er discussie over zal komen. Dat is het gevoel dat het overbrengt in elk geval.

Zou beter zijn als ze het gesprek open en eerlijk voeren. Wat zijn de voordelen, wat is de impact voor de leveranciers die nu al geïnvesteerd hebben, hoe ga je dat compenseren. Hoe ga je erop handhaven? Wat wordt de boete erop?

Het is nogal makkelijk om te roepen: "Er komt een vuurwerkverbod", maar het lijkt niet helemaal lekker doordacht te zijn.
Het is toch ook helemaal nog niet als zodanig uitgesproken? Er is alleen nog maar de wens geuit, het idee geopperd. Ik vind het nogal vroeg om te zeggen dat ze het gesprek er niet open en eerlijk over voeren, want het is er nog niet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 3 november 2020 @ 09:52:29 #77
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_196016207
Denk trouwens dat ik vooral het nieuwjaarsfeestje ga missen. Want dat was wel altijd erg gezellig (lees: kroeg ik met heleboel vrienden)

Tja.. dat zal sowieso niet doorgaan, ongeacht de cijfers lijkt me zo.
  dinsdag 3 november 2020 @ 09:53:35 #78
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196016215
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:48 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Nee, totaal niet. Zolang ik het op mezelf betrek dan, want ik ga gewoon een gezellige kerst hebben en oud & nieuw zoals altijd eigenlijk met mijn kleine familie kring vieren.

Ik zie wel op tegen oud & nieuw buiten mijzelf om, want ik voorzie idioot veel gedoe.
Ja dit dus. Gewoon in kleine familiekring.
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 09:54:09 #79
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196016219
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het is toch ook helemaal nog niet als zodanig uitgesproken? Er is alleen nog maar de wens geuit, het idee geopperd. Ik vind het nogal vroeg om te zeggen dat ze het gesprek er niet open en eerlijk over voeren, want het is er nog niet.
Zoals ik het lees hebben ze de beslissing voor die veiligheidsregio's al genomen, maar willen ze dat het landelijk gaat gelden: https://nos.nl/artikel/23(...)staat-niet-vast.html

Ik kan het verkeerd lezen, maar op mij komt 't over als: We gaan dit doen. Politiek, zorg dat dit landelijk geregeld is.

Gemeenten kunnen zelf al besluiten om een vuurwerkverbod in te voeren, daar zijn er al een aantal van: https://nos.nl/artikel/23(...)urwerkverbod-in.html
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 09:54:10 #80
5428 crew  miss_sly
pi_196016220
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:47 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik las gisteren ergens dat de positieve resultaten wél doorgegeven worden door commerciële partijen.

Volgens mij was het n.a.v. de hoeveelheid testen van de GGD.
Dat zou eigenlijk betekenen dat het percentage positieve testen t.o.v. het totaal door de GGD afgenomen testen zou stijgen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196016222
Door 'legaal' vuurwerk te verbieden, gaan mensen toch juist het vuurwerk halen wat al verboden was. Dus juist hardere knallen etc.
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 09:56:15 #82
5428 crew  miss_sly
pi_196016250
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:54 schreef chratnox het volgende:

[..]

Zoals ik het lees hebben ze de beslissing voor die veiligheidsregio's al genomen, maar willen ze dat het landelijk gaat gelden: https://nos.nl/artikel/23(...)staat-niet-vast.html

Ik kan het verkeerd lezen, maar op mij komt 't over als: We gaan dit doen. Politiek, zorg dat dit landelijk geregeld is.

Gemeenten kunnen zelf al besluiten om een vuurwerkverbod in te voeren, daar zijn er al een aantal van: https://nos.nl/artikel/23(...)urwerkverbod-in.html
Ik lees het anders :D
Ik lees dat ze het graag zouden willen en graag zouden zien dat de landelijke politiek dat regelt. Niet dat het al geregeld is, ook niet regionaal of lokaal.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 09:56:57 #83
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196016263
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:48 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Nee, totaal niet. Zolang ik het op mezelf betrek dan, want ik ga gewoon een gezellige kerst hebben en oud & nieuw zoals altijd eigenlijk met mijn kleine familie kring vieren.

Ik zie wel op tegen oud & nieuw buiten mijzelf om, want ik voorzie idioot veel gedoe.
Ik heb met het gezin voor oud & nieuw een huisje op een vakantiepark gehuurd. Dat park is sowieso al een vuurwerkverbod, dus zal hopelijk wel rustiger zijn. Oud & Nieuw met een kleintje die normaal om half 8 slaapt is geen feest :)
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196016288
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_196016334
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dit zou toch geen definitief vuurwerkverbod zijn, ook al wordt daar ook al enige tijd over gesproken, maar voor dit jaar. En daar kan ik me best in vinden.
En dat een definitief vuurwerkverbod iets is, waar nog over gesproken wordt, overigens ook. Wat een overlast veroorzaakt dat ieder jaar een paar maanden.
Ik ben er ook voor en wat mij betreft maken ze het maar meteen definitief. Ik ben dol op onze tradities, maar ik snap niet hoe een weldenkend mens kan constateren dat vuurwerk afsteken prima is als je ziet hoeveel mensen met verwondingen er elk jaar zijn.

Het argument 'is niet te handhaven' snap ik niet. Misschien is er niet genoeg personeel om te handhaven, maar in essentie lijkt het me prima te handhaven.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196016364
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Lijkt me logisch. Als alle vuurwerk verboden is, is iedere knal dus een overtreding. dan hoef je niet eerst uit te zoeken wat voor vuurwerk het was, en of deze op de lijst van legaal of illegaal staat. Het mag gewoon niet, dus dan ben je snel klaar.
Maar voorheen was élke knal vóór 31 december ook al verboden. Dus derhalve is er weinig verschil qua handhaving en optreden.
Enige verschil is hooguit dat de gezinnetjes geen vuurwerk meer kopen.
Maar groepen jongeren, en groepen tuig, zal er geen vuurwerk minder om kopen. Integendeel, ik denk dat die juist alleen maar meer zwaar vuurwerk van over de grens halen.

Er is simpelweg geen mankracht om alles te handhaven. Derhalve niet meer dan symboolpolitiek.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_196016366
twitter
pi_196016376
quote:
9s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:47 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Zolang ze toch aan de traditie van het uitzenden van Home Alone 1 en 2 vasthouden ben ik prima tevreden.
:X :r
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:05:06 #89
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196016381
Kan de vuurwerkdiscussie in een separaat topic in NWS?
pi_196016384
Van vrij land naar communistisch China in 1 jaar tijd. Wir schaffen das!
pi_196016391
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee. Ook, maar zeker niet alleen. Van de week nog een baby van 3 of 4 maanden naar het brandwondencentrum omdat een paar kinderen van 12 en 4 jaar met kindervuurwerk aan het spelen waren, het omhoog gooiden en in de kinderwagen terecht kwam. Kindervuurwerk dat het hele jaar te koop is en afgestoken mag worden.
Maar als vuurwerk verboden is, is het afsteken alleen al verboden en hoef je je als handhaver niet af te vragen of je moet handhaven of niet. Lijkt me een stuk gemakkelijker.
In theorie is dat makkelijker te handhaven ja. In de praktijk ren je dan de hele dag achter minderjarige kiddo's aan die stiekem 'n rotje afsteken.

Ik vind het allemaal prima verder, maar denk niet dat dit heel erg veel zoden aan de dijk zet. En zoals gezegd, er zijn wel meer dingen die de zorg belasten.
pi_196016406
Wie heeft de TT aangepast? :')
pi_196016413
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:06 schreef Halcon het volgende:

[..]

In theorie is dat makkelijker te handhaven ja. In de praktijk ren je dan de hele dag achter minderjarige kiddo's aan die stiekem 'n rotje afsteken.

Ik vind het allemaal prima verder, maar denk niet dat dit heel erg veel zoden aan de dijk zet. En zoals gezegd, er zijn wel meer dingen die de zorg belasten.
Laten ze eens beginnen met alcohol en roken verbieden :) Een goed begin om de zorg te ontlasten lijkt mij.
pi_196016439
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:04 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Maar voorheen was élke knal vóór 31 december ook al verboden. Dus derhalve is er weinig verschil qua handhaving en optreden.
Enige verschil is hooguit dat de gezinnetjes geen vuurwerk meer kopen.
Maar groepen jongeren, en groepen tuig, zal er geen vuurwerk minder om kopen. Integendeel, ik denk dat die juist alleen maar meer zwaar vuurwerk van over de grens halen.

Er is simpelweg geen mankracht om alles te handhaven. Derhalve niet meer dan symboolpolitiek.
Ach kom, kleine groepen baldadige jochies waren en zullen altijd lastig te pakken zijn, zeker als ze al weken voor Oud & Nieuw beginnen met afsteken. Groepen volwassenen die bakken met geld hebben geïnvesteerd om een tijd voor hun huis te knallen, kun je wel prima aanspreken/beboeten. Dat zou al een enorm verschil maken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196016444
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:40 schreef Jor_Dii het volgende:
Zien jullie nu enorm op tegen de aankomende feestdagen met de aanhoudende maatregelen?
Vooral het feit dat er weer niks kan en mag.

Nu is het niet dat ik gek ben op de feestdagen, maar een beetje plezierzou inmiddels wel leuk zijn, en dat wordt ook weer door de neus geboord.

En zelfs een avondje oud en nieuw moet verboden worden.
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:09:43 #96
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196016456
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 07:47 schreef Halcon het volgende:

[..]

Klopt. En vooral symbolische maatregelen. Lekker makkelijk natuurlijk, want dan hoef je verder niet na te denken. En iedereen verschuilt zich achter elkaar.
Juist. Lekker niet-werkende mondkapjes verplichten op het moment dat we er bijna uit zijn :')
En Hugo wéét het _O-
pi_196016469
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:06 schreef Halcon het volgende:

[..]

In theorie is dat makkelijker te handhaven ja. In de praktijk ren je dan de hele dag achter minderjarige kiddo's aan die stiekem 'n rotje afsteken.

Ik vind het allemaal prima verder, maar denk niet dat dit heel erg veel zoden aan de dijk zet. En zoals gezegd, er zijn wel meer dingen die de zorg belasten.
Ze kunnen de illegale feesten al niet handhaven. Hoe willen ze dat doen met een vuurwerkverbod?
https://www.ad.nl/roosend(...)oor-corona~a3aba01f/
pi_196016470
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:33 schreef Tarado het volgende:

[..]

zou best kunnen maar gaat ook om de bewegingen er naar toe, zullen weinig mensen in hun eentje naar de efteling gaan
Als je bewegingen wilt inperken moet je kantoren en winkels sluiten maar dat kost moeite en geld.
blablablabla
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:10:27 #99
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196016474
De afhaal in een pretpark dichtgooien. Echt MEGA schadelijk _O-

Maar de Action is wel zó belangrijk, dié mag wel openblijven _O-
pi_196016479
twitter

Het internet red de economie _O_

En dan is het nog niet eens kerst. #zinin
pi_196016480
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:09 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Vooral het feit dat er weer niks kan en mag.

Nu is het niet dat ik gek ben op de feestdagen, maar een beetje plezierzou inmiddels wel leuk zijn, en dat wordt ook weer door de neus geboord.

En zelfs een avondje oud en nieuw moet verboden worden.
Voor jou is het plezier, voor veel andere mensen is vuurwerk al vele jaren doffe ellende.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:10:43 #102
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196016484
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:09 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Juist. Lekker niet-werkende mondkapjes verplichten op het moment dat we er bijna uit zijn :')
En Hugo wéét het _O-
Nou ja nu de bibliotheken, bioscopen en theaters toch dicht gaan hoef je je ook niet meer druk te maken om mondkapjes daar.
pi_196016504
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:07 schreef HansCojona het volgende:

[..]

Laten ze eens beginnen met alcohol en roken verbieden :) Een goed begin om de zorg te ontlasten lijkt mij.
Dan worden we allemaal nog ouder
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:11:37 #104
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196016505
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:10 schreef leolinedance het volgende:
De afhaal in een pretpark dichtgooien. Echt MEGA schadelijk _O-

Maar de Action is wel zó belangrijk, dié mag wel openblijven _O-
Dat afhaalverbod, wat een farce. En dan binnen een week gewoon het complete pretpark dicht gooien.

Ze doen echt maar wat.
pi_196016522
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:10 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Ze kunnen de illegale feesten al niet handhaven. Hoe willen ze dat doen met een vuurwerkverbod?
https://www.ad.nl/roosend(...)oor-corona~a3aba01f/
Het leger inzetten
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196016543
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:40 schreef Jor_Dii het volgende:
Zien jullie nu enorm op tegen de aankomende feestdagen met de aanhoudende maatregelen?
Ik zie op tegen de rellen en geluidsoverlast zoals elk jaar
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:14:48 #107
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196016558
Echt mensen, onze overheid heeft zich compleet belachelijk gemaakt tijdens deze pandemie. Hebben we de sterftecijfers in Zweden gezien? Hebben we uberhaupt gezien hoe het zit met de oversterfte in NL dit jaar?
En ja, de ziekenhuizen hebben het nog druk, maar de dalende lijn is ingezet.

Als er vanavond echt strengere maatregelen worden ingevoerd hoop ik dat het volk zich massaal hiertegen keert. Maar dat zal wel niet aangezien 95% van de mensen niet zelf na kan denken en klakkeloos volgt wat ons wordt voorgelogen.
pi_196016570
Wat een lekker dagje trouwens met de Amerikaanse verkiezingen, Ajax en CruCoDinsdag (cruciaal corona(dins)dagje) *O*
pi_196016584
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:14 schreef leolinedance het volgende:
Echt mensen, onze overheid heeft zich compleet belachelijk gemaakt tijdens deze pandemie. Hebben we de sterftecijfers in Zweden gezien? Hebben we uberhaupt gezien hoe het zit met de oversterfte in NL dit jaar?
En ja, de ziekenhuizen hebben het nog druk, maar de dalende lijn is ingezet.

Als er vanavond echt strengere maatregelen worden ingevoerd hoop ik dat het volk zich massaal hiertegen keert. Maar dat zal wel niet aangezien 95% van de mensen niet zelf na kan denken en klakkeloos volgt wat ons wordt voorgelogen.
Oversterfte... Die wordt vanaf december wel weer gecompenseerd met corona babyboom
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:16:52 #110
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_196016598
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:14 schreef leolinedance het volgende:
Echt mensen, onze overheid heeft zich compleet belachelijk gemaakt tijdens deze pandemie. Hebben we de sterftecijfers in Zweden gezien? Hebben we uberhaupt gezien hoe het zit met de oversterfte in NL dit jaar?
En ja, de ziekenhuizen hebben het nog druk, maar de dalende lijn is ingezet.

Als er vanavond echt strengere maatregelen worden ingevoerd hoop ik dat het volk zich massaal hiertegen keert. Maar dat zal wel niet aangezien 95% van de mensen niet zelf na kan denken en klakkeloos volgt wat ons wordt voorgelogen.
Waarom zou 5% van de bevolking het beter weten dan 95%?
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:16:52 #111
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196016599
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:15 schreef Benny het volgende:
Wat een lekker dagje trouwens met de Amerikaanse verkiezingen, Ajax en CruCoDinsdag (cruciaal corona(dins)dagje) *O*
Persco ga ik niet eens meer kijken, alles is toch wel bekend. Ben ook wel een beetje klaar onderhand met die kop van Rutte en Hugo.
pi_196016601
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:14 schreef leolinedance het volgende:
En ja, de ziekenhuizen hebben het nog druk, maar de dalende lijn is ingezet.
Er is vooralsnog in ziekenhuizen een stijgende lijn, heb ik gisteren begrepen. Er is nog steeds een toename in het aantal opnames (al neemt de snelheid van de toename af). Bovendien neemt de gemiddelde leeftijd van mensen die in het ziekenhuis liggen met corona toe en neemt daardoor de ligduur ook wat toe.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 10:17:26 #113
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196016610
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Voor jou is het plezier, voor veel andere mensen is vuurwerk al vele jaren doffe ellende.
Maar dat geldt voor zoveel dingen. Momenteel lijkt het alsof er meer en meer verboden wordt, zonder enig beeld op hoe er weer uit te komen en perspectief. Vuurwerk doe ik zelf niet aan, dus voor mijzelf maakt het niet veel uit, maar de lijst met: "Dit mag niet" wordt steeds langer, hoewel bij een aantal dingen de werking ter discussie staat.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:17:51 #114
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196016617
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:11 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dat afhaalverbod, wat een farce. En dan binnen een week gewoon het complete pretpark dicht gooien.

Ze doen echt maar wat.
Ja natuurlijk man. Wat een stel idioten _O-
pi_196016637
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:16 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Persco ga ik niet eens meer kijken, alles is toch wel bekend. Ben ook wel een beetje klaar onderhand met die kop van Rutte en Hugo.
Je kunt het dus ook van de positieve kant bekijken. Je moet heel veel op dit moment maar het bekijken van een persco is niet verplicht. Dus die vrijheid heb je.
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:19:58 #116
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196016660
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:10 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Nou ja nu de bibliotheken, bioscopen en theaters toch dicht gaan hoef je je ook niet meer druk te maken om mondkapjes daar.
Ja lekker nuttig bibliotheken en musea sluiten. En ondertussen mag de Action wel openblijven mag ik hopen toch?
pi_196016666
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:16 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Waarom zou 5% van de bevolking het beter weten dan 95%?
Waarom niet? Het is onwaarschlijnlijk maar dat maakt weinig uit.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 10:20:53 #118
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196016679
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:14 schreef leolinedance het volgende:
Echt mensen, onze overheid heeft zich compleet belachelijk gemaakt tijdens deze pandemie. Hebben we de sterftecijfers in Zweden gezien? Hebben we uberhaupt gezien hoe het zit met de oversterfte in NL dit jaar?
En ja, de ziekenhuizen hebben het nog druk, maar de dalende lijn is ingezet.

Als er vanavond echt strengere maatregelen worden ingevoerd hoop ik dat het volk zich massaal hiertegen keert. Maar dat zal wel niet aangezien 95% van de mensen niet zelf na kan denken en klakkeloos volgt wat ons wordt voorgelogen.
Je zegt dat we vrijwel alles los hadden moeten laten en dat de mensen die in het ziekenhuis dan hadden moeten opgenomen worden dan gewoon pech hadden? Hadden we het zo moeten doen?
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:21:09 #119
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196016687
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:14 schreef leolinedance het volgende:
Echt mensen, onze overheid heeft zich compleet belachelijk gemaakt tijdens deze pandemie. Hebben we de sterftecijfers in Zweden gezien? Hebben we uberhaupt gezien hoe het zit met de oversterfte in NL dit jaar?
En ja, de ziekenhuizen hebben het nog druk, maar de dalende lijn is ingezet.

Als er vanavond echt strengere maatregelen worden ingevoerd hoop ik dat het volk zich massaal hiertegen keert. Maar dat zal wel niet aangezien 95% van de mensen niet zelf na kan denken en klakkeloos volgt wat ons wordt voorgelogen.
Wat probeer je te zeggen met deze woorden?
pi_196016690
Ik ben voor tijdelijke strengere maatregelen mits het BCO daarna volledig op orde is. Dus zo snel mogelijk naar een besmettingsgraad die prima te controleren valt. En dan doormiddel van goed BCO de uitbraken isoleren etc. We hebben nu de middelen zoals de sneltesten ervoor om dit naar behoren te doen.

Dan kan je heel snel weer naar een redelijk normale maatschappij behalve wellicht de grote festivals, kroegen en voetbalwedstrijden met publiek.

Kunnen we met de kerst gewoon weer bij familie zijn (al zit niet iedereen daar op te wachten).

Denk dat dit uiteindelijk het beste is wat ze kunnen doen.
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 10:22:31 #121
5428 crew  miss_sly
pi_196016719
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:14 schreef leolinedance het volgende:
Echt mensen, onze overheid heeft zich compleet belachelijk gemaakt tijdens deze pandemie. Hebben we de sterftecijfers in Zweden gezien? Hebben we uberhaupt gezien hoe het zit met de oversterfte in NL dit jaar?
En ja, de ziekenhuizen hebben het nog druk, maar de dalende lijn is ingezet.

Als er vanavond echt strengere maatregelen worden ingevoerd hoop ik dat het volk zich massaal hiertegen keert. Maar dat zal wel niet aangezien 95% van de mensen niet zelf na kan denken en klakkeloos volgt wat ons wordt voorgelogen.
Beetje jammer deze post met zaken die niet kloppen en een oordeel over andersdenkenden en een sneer naar de overheid. Wel knap, in twee korte alinea's.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196016732
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:17 schreef chratnox het volgende:

[..]

Maar dat geldt voor zoveel dingen. Momenteel lijkt het alsof er meer en meer verboden wordt, zonder enig beeld op hoe er weer uit te komen en perspectief. Vuurwerk doe ik zelf niet aan, dus voor mijzelf maakt het niet veel uit, maar de lijst met: "Dit mag niet" wordt steeds langer, hoewel bij een aantal dingen de werking ter discussie staat.
De vuurwerkdiscussie speelt al jaren, hè? Vuurwerk is gevaarlijk voor mensen die het zelf afsteken en voor anderen. Da's nog los van collateral damage als auto's die in de fik gaan en huisdieren die doodsangsten uitstaan.

Dat 'maar dat geldt voor zoveel dingen' is een argument van niks. We leven in de samenleving waarin de grenzen van ieders vrijheid worden beperkt door de vrijheid van anderen. Het is logisch dat er altijd discussies zijn over waar die grenzen precies liggen. In het geval van vuurwerk hebben we het niet eens over een randkwestie: het is evident gevaarlijk. Het enige probleem is dat het consumentengebruik in Nederland is genormaliseerd.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 10:24:03 #123
5428 crew  miss_sly
pi_196016743
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:20 schreef Momo het volgende:

[..]

Je zegt dat we vrijwel alles los hadden moeten laten en dat de mensen die in het ziekenhuis dan hadden moeten opgenomen worden dan gewoon pech hadden? Hadden we het zo moeten doen?
Grappige is dat we al op het moment zitten dat mensen die in het ziekenhuis opgenomen moeten worden al niet meer allemaal op dat moment opgenomen kunnen worden. En dat mét allerlei maatregelen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196016778
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:15 schreef Benny het volgende:
Wat een lekker dagje trouwens met de Amerikaanse verkiezingen, Ajax en CruCoDinsdag (cruciaal corona(dins)dagje) *O*
Krijg je een harde plasser als Rutte je hardere maatregelen oplegt ofzo? Ik word echt niet vrolijk van die persconferenties.
pi_196016787
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:23 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

De vuurwerkdiscussie speelt al jaren, hè? Vuurwerk is gevaarlijk voor mensen die het zelf afsteken en voor anderen. Da's nog los van collateral damage als auto's die in de fik gaan en huisdieren die doodsangsten uitstaan.

Dat 'maar dat geldt voor zoveel dingen' is een argument van niks. We leven in de samenleving waarin de grenzen van ieders vrijheid worden beperkt door de vrijheid van anderen. Het is logisch dat er altijd discussies zijn over waar die grenzen precies liggen. In het geval van vuurwerk hebben we het niet eens over een randkwestie: het is evident gevaarlijk. Het enige probleem is dat het consumentengebruik in Nederland is genormaliseerd.
In praktisch heel Europa is consumentengebruik van vuurwerk genormaliseerd. Sterker nog Nederland is 1 van de landen met de strengste vuurwerk regels op Ierland en Roemenië na.
pi_196016804
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:07 schreef HansCojona het volgende:

[..]

Laten ze eens beginnen met alcohol en roken verbieden :) Een goed begin om de zorg te ontlasten lijkt mij.
En autorijden en fietsen. Klussen in huis.
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:27:48 #127
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196016822
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:20 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Waarom niet? Het is onwaarschlijnlijk maar dat maakt weinig uit.
Veel mensen weten het niet per definitie beter, die lopen gewoon achter de menigte aan.
pi_196016828
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Er is vooralsnog in ziekenhuizen een stijgende lijn, heb ik gisteren begrepen. Er is nog steeds een toename in het aantal opnames (al neemt de snelheid van de toename af). Bovendien neemt de gemiddelde leeftijd van mensen die in het ziekenhuis liggen met corona toe en neemt daardoor de ligduur ook wat toe.
IC-arts Van Zanten zei gister in EenVandaag letterlijk 'wij verwachten in de komende weken een toename van het aantal IC-opnames' (en dus is aanscherping maatregelen nodig). Wel opmerkelijk met de stagnatie en op het oog afname van het aantal positieve testen en de beperkte toenames van de afgelopen dagen op de IC. En een uitstroom die toch ook op gang zal komen.
pi_196016836
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:23 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

De vuurwerkdiscussie speelt al jaren, hè? Vuurwerk is gevaarlijk voor mensen die het zelf afsteken en voor anderen. Da's nog los van collateral damage als auto's die in de fik gaan en huisdieren die doodsangsten uitstaan.

Dat 'maar dat geldt voor zoveel dingen' is een argument van niks. We leven in de samenleving waarin de grenzen van ieders vrijheid worden beperkt door de vrijheid van anderen. Het is logisch dat er altijd discussies zijn over waar die grenzen precies liggen. In het geval van vuurwerk hebben we het niet eens over een randkwestie: het is evident gevaarlijk. Het enige probleem is dat het consumentengebruik in Nederland is genormaliseerd.
Het illegale vuurwerk is levensgevaarlijk, een rotje niet. Pak het plezier maar weer van de kinderen af, ze hebben al zo'n lekker jaar achter de rug. Het is weer alleen maar ikke ikke ikke en de rest kan stikken. Durf je uberhaupt je huis nog wel uit in deze tijd? Laat je toch niet zo gek maken door de media.
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:28:48 #130
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196016840
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:07 schreef HansCojona het volgende:

[..]

Laten ze eens beginnen met alcohol en roken verbieden :) Een goed begin om de zorg te ontlasten lijkt mij.
Frisdrank, fastfood ketens en snackbars ook direct verbieden.
pi_196016853
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:26 schreef ipa84 het volgende:

[..]

In praktisch heel Europa is consumentengebruik van vuurwerk genormaliseerd. Sterker nog Nederland is 1 van de landen met de strengste vuurwerk regels op Ierland en Roemenië na.
Ik heb in menig Europese hoofdstand Oud & Nieuw gevierd en alleen in Nederland heb ik bang hoeven zijn voor het consumentenvuurwerk. Per hoofd van de bevolking wordt er in Nederland ontzettend veel vuurwerk afgestoken. Vorig jaar stonden de kranten er zelfs bol van dat we de nummer 1 van Europa waren.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196016859
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:28 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Frisdrank, fastfood ketens en snackbars ook direct verbieden.
En kinderen baren en oud worden :Y
pi_196016860
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:27 schreef Halcon het volgende:

[..]

En autorijden en fietsen. Klussen in huis.
Ademhalen, levensgevaarlijk ook.
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:30:07 #134
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196016862
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:28 schreef belanov het volgende:

[..]

IC-arts Van Zanten zei gister in EenVandaag letterlijk 'wij verwachten in de komende weken een toename van het aantal IC-opnames' (en dus is aanscherping maatregelen nodig). Wel opmerkelijk met de stagnatie en op het oog afname van het aantal positieve testen en de beperkte toenames van de afgelopen dagen op de IC. En een uitstroom die toch ook op gang zal komen.
IC-arts Van Zanten wil de mensen bangmaken om het proces wellicht wat te versnellen.
pi_196016866
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:28 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Frisdrank, fastfood ketens en snackbars ook direct verbieden.
Juist, zo komen we ergens.
pi_196016880
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:29 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb in menig Europese hoofdstand Oud & Nieuw gevierd en alleen in Nederland heb ik bang hoeven zijn voor het consumentenvuurwerk. Per hoofd van de bevolking wordt er in Nederland ontzettend veel vuurwerk afgestoken. Vorig jaar stonden de kranten er zelfs bol van dat we de nummer 1 van Europa waren.
Je zal een keer trots zijn op Nederland.
pi_196016883
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:30 schreef leolinedance het volgende:

[..]

IC-arts Van Zanten wil de mensen bangmaken om het proces wellicht wat te versnellen.
Of je leest mijn reactie op jouw posting even, die een uitstekende verklaring vormt voor waarom de IC-opnames waarschijnlijk nog oplopen de komende weken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:31:53 #138
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196016889
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:21 schreef VoMy het volgende:

[..]

Wat probeer je te zeggen met deze woorden?
Doe niet zo bijdehand, je kunt gewoon lezen toch?
pi_196016899
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:29 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb in menig Europese hoofdstand Oud & Nieuw gevierd en alleen in Nederland heb ik bang hoeven zijn voor het consumentenvuurwerk. Per hoofd van de bevolking wordt er in Nederland ontzettend veel vuurwerk afgestoken. Vorig jaar stonden de kranten er zelfs bol van dat we de nummer 1 van Europa waren.
Omdat in Noord Europa alleen vuurwerk wordt afgestoken met oud en nieuw. In zuid Europa juist tijdens vieren van partonheilige. Ga maar een keer naar Valencia tussen 12 en 19 maart. Dan is oud en nieuw in Nederland een lullig kinderfeestje.
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:32:49 #140
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196016907
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:40 schreef Jor_Dii het volgende:
Zien jullie nu enorm op tegen de aankomende feestdagen met de aanhoudende maatregelen?
Nee
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:33:11 #141
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196016915
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Of je leest mijn reactie op jouw posting even, die een uitstekende verklaring vormt voor waarom de IC-opnames waarschijnlijk nog oplopen de komende weken.
We gaan het zien.
pi_196016924
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:31 schreef HansCojona het volgende:

[..]

Je zal een keer trots zijn op Nederland.
Wat heeft trots zijn op Nederland te maken met gevaarlijk vuurwerk?
Twiddel
pi_196016930
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:40 schreef Jor_Dii het volgende:
Zien jullie nu enorm op tegen de aankomende feestdagen met de aanhoudende maatregelen?
We zullen nergens gaan eten, als dat uberhaupt mogelijk zou zijn. Maar we gaan wel met maximaal 6 mensen het thuis vieren.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:34:07 #144
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196016933
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:29 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb in menig Europese hoofdstand Oud & Nieuw gevierd en alleen in Nederland heb ik bang hoeven zijn voor het consumentenvuurwerk. Per hoofd van de bevolking wordt er in Nederland ontzettend veel vuurwerk afgestoken. Vorig jaar stonden de kranten er zelfs bol van dat we de nummer 1 van Europa waren.
Je bent wel lekker positief over ons landje hè? :P
pi_196016938
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:28 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Frisdrank, fastfood ketens en snackbars ook direct verbieden.
En waarom zou jij dit wel willen verbieden? Ik vraag dat omdat je niet graag ziet dat jou iets ontzegt wordt.
pi_196016952
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:34 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Je bent wel lekker positief over ons landje hè? :P
Ik houd van Nederland. O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196016958
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:15 schreef Benny het volgende:
Wat een lekker dagje trouwens met de Amerikaanse verkiezingen, Ajax en CruCoDinsdag (cruciaal corona(dins)dagje) *O*
Ja shit hee ik was van plan pas om een uurtje of zeven de eerste open te trekken maar fuck it ik ga vanmiddag al indrinken *O*.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:36:13 #148
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196016959
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Beetje jammer deze post met zaken die niet kloppen en een oordeel over andersdenkenden en een sneer naar de overheid. Wel knap, in twee korte alinea's.
Je hoeft het er ook niet mee eens te zijn hè ;)
pi_196016960
Slowakije heeft er nu 3,6 miljoen getest. 1,06 procent positief.
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:37:13 #150
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196016978
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:34 schreef Xqtress het volgende:

[..]

En waarom zou jij dit wel willen verbieden? Ik vraag dat omdat je niet graag ziet dat jou iets ontzegt wordt.
Kijk eens waar ik op reageer...misschien had ik ander posticon moeten kiezen 12.gif
pi_196016995
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:25 schreef HansCojona het volgende:

[..]

Krijg je een harde plasser als Rutte je hardere maatregelen oplegt ofzo? Ik word echt niet vrolijk van die persconferenties.
WTF man :') ? Nee
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 10:38:55 #152
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196016997
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:23 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

De vuurwerkdiscussie speelt al jaren, hè? Vuurwerk is gevaarlijk voor mensen die het zelf afsteken en voor anderen. Da's nog los van collateral damage als auto's die in de fik gaan en huisdieren die doodsangsten uitstaan.

Dat 'maar dat geldt voor zoveel dingen' is een argument van niks. We leven in de samenleving waarin de grenzen van ieders vrijheid worden beperkt door de vrijheid van anderen. Het is logisch dat er altijd discussies zijn over waar die grenzen precies liggen. In het geval van vuurwerk hebben we het niet eens over een randkwestie: het is evident gevaarlijk. Het enige probleem is dat het consumentengebruik in Nederland is genormaliseerd.
Ik weet dat die al jaren speelt, en ik ben echt niet tegen een vuurwerkverbod. Op dit moment is een vuurwerkverbod een extra punt op een lange lijst aan verboden als onderdeel van deze pandemie. Dat staat los van vrijheid van anderen die de vrijheid van iemand beperken, dat is een nogal simplistische aanpak.

Een algeheel vuurwerkverbod heeft in dit geval (in bijvoorbeeld Rotterdam) ook tot gevolg dat de professionele shows niet door gaan. Daarmee raak je dus ook werkgelegenheid van mensen die het wel op een goede manier doen.

Op dit moment lijkt het zo te zijn dat de zorg aangeeft: "Dit gaat niet goed!" en iedereen verder gaat rennen zonder weerwoord. Nogmaals, het vuurwerkverbod an sich heb ik geen problemen mee, maar dat het op deze manier gaat wel. Op dit moment is het:
- Vakbond zorg en politie roept 't
- Veiligheidsregio's zeggen: Goed idee, doen we! Politiek, regelen jullie 't even landelijk?

Dat is een glijdende schaal waar je niet in wil. Als het over 2 weken nog niet hard genoeg daalt, gaan we dan suiker in de winkels verbieden? Gaan we alle snackbars sluiten? Energydrinks verbieden?

Momenteel lijkt er alleen nagedacht te worden over wat er nog meer verboden kan worden, en worden er geen slimme alternatieven bedacht.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 10:39:37 #153
5428 crew  miss_sly
pi_196017009
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:36 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Je hoeft het er ook niet mee eens te zijn hè ;)
Je hoeft niet zoveel mensen tegelijk weg te zetten als domme schapen :)

Het is de toon die de muziek maakt, he?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196017017
Morgen nog even naar de sauna :)
Gino ♥
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 10:40:05 #155
5428 crew  miss_sly
pi_196017018
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:36 schreef Halcon het volgende:
Slowakije heeft er nu 3,6 miljoen getest. 1,06 procent positief.
Compleet zinlose actie.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:40:49 #156
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196017030
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Je hoeft niet zoveel mensen tegelijk weg te zetten als domme schapen :)

Het is de toon die de muziek maakt, he?
Je voelt je aangesproken?
pi_196017032
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:37 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Kijk eens waar ik op reageer...misschien had ik ander posticon moeten kiezen [ afbeelding ]
Ik lees niets anders dan mensen dingen verbieden.
En nogmaals, van jou lees ik ook dat je niet wilt dat jou iets wordt verboden.
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 10:41:36 #158
5428 crew  miss_sly
pi_196017038
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:40 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Je voelt je aangesproken?
Als dit de manier is waarop we gaan 'discussieren' dan hou ik daar nu mee op.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196017045
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:33 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Wat heeft trots zijn op Nederland te maken met gevaarlijk vuurwerk?
Alle tradities moeten kapot in dit land, omdat mensen zich gekwetst voelen of gevaarlijk. Wtf is dit? Leef een keer! Het leven is een groot risico! Wat wij hebben met O&N is uniek, maar het moet natuurlijk weer kapot. Voor de zorg, ga toch weg, pure controle van de burger. Stem PVV in Maart! _O_
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:44:29 #160
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196017075
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:42 schreef HansCojona het volgende:

[..]

Alle tradities moeten kapot in dit land, omdat mensen zich gekwetst voelen of gevaarlijk. Wtf is dit? Leef een keer! Het leven is een groot risico! Wat wij hebben met O&N is uniek, maar het moet natuurlijk weer kapot. Voor de zorg, ga toch weg, pure controle van de burger. Stem PVV in Maart! _O_
AlLe TrAdItIeS mOeTeN kApOt.
Duizend gewonden op een avond is uniek _O_
Uitgesproken door iemand die alleen maar Engelse 'catchphrases' gebruikt. Omdat ie zo ontzettend trots is op Nederland :')
pi_196017086
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:42 schreef HansCojona het volgende:

[..]

Alle tradities moeten kapot in dit land, omdat mensen zich gekwetst voelen of gevaarlijk. Wtf is dit? Leef een keer! Het leven is een groot risico! Wat wij hebben met O&N is uniek, maar het moet natuurlijk weer kapot. Voor de zorg, ga toch weg, pure controle van de burger. Stem PVV in Maart! _O_
Dus als iets uniek is moeten we het behouden? Interessant. Verder, rot op met je politiek.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_196017097
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:38 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik weet dat die al jaren speelt, en ik ben echt niet tegen een vuurwerkverbod. Op dit moment is een vuurwerkverbod een extra punt op een lange lijst aan verboden als onderdeel van deze pandemie. Dat staat los van vrijheid van anderen die de vrijheid van iemand beperken, dat is een nogal simplistische aanpak.

Een algeheel vuurwerkverbod heeft in dit geval (in bijvoorbeeld Rotterdam) ook tot gevolg dat de professionele shows niet door gaan. Daarmee raak je dus ook werkgelegenheid van mensen die het wel op een goede manier doen.

Op dit moment lijkt het zo te zijn dat de zorg aangeeft: "Dit gaat niet goed!" en iedereen verder gaat rennen zonder weerwoord. Nogmaals, het vuurwerkverbod an sich heb ik geen problemen mee, maar dat het op deze manier gaat wel. Op dit moment is het:
- Vakbond zorg en politie roept 't
- Veiligheidsregio's zeggen: Goed idee, doen we! Politiek, regelen jullie 't even landelijk?

Dat is een glijdende schaal waar je niet in wil. Als het over 2 weken nog niet hard genoeg daalt, gaan we dan suiker in de winkels verbieden? Gaan we alle snackbars sluiten? Energydrinks verbieden?

Momenteel lijkt er alleen nagedacht te worden over wat er nog meer verboden kan worden, en worden er geen slimme alternatieven bedacht.
De show in Rotterdam wordt gecanceld omdat het een evenement is en daar kan dus geen vergunning voor afgegeven worden. Dat is het geval voor bijna elke professionele vuurwerkshows in Nederland. Om die papieren te halen om shows in Nederland te schieten ben je ook behoorlijk wat kosten kwijt. Plus als je papieren hebt moet je ook in een bepaalde tijd een paar shows geschoten hebben wat ook niet kan op dit moment. Dus ook die branche ligt in Nederland behoorlijk op zijn gat.
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 10:46:55 #163
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196017115
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:42 schreef HansCojona het volgende:

[..]

Alle tradities moeten kapot in dit land, omdat mensen zich gekwetst voelen of gevaarlijk. Wtf is dit? Leef een keer! Het leven is een groot risico! Wat wij hebben met O&N is uniek, maar het moet natuurlijk weer kapot. Voor de zorg, ga toch weg, pure controle van de burger. Stem PVV in Maart! _O_
Kun je even ophouden met alles in COR ook de politiek en je standaard stokpaardjes te betrekken?
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:47:27 #164
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196017123
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:08 schreef Tarado het volgende:

[..]

zijn daar cijfers van?
Het zou het Kabinet/OMT sieren wanneer men idd eens gaat komen met cijfermatige onderbouwing t.a.v. maatregelen.

Ik denk zelf dat men vooral vashoudt aan standaard regels die in de gangbaar zijn in het internationale beroepsgroepenlijstje nl in combinatie voorkomen:
1) Reisbewegingen door parken te sluiten
2) Concentraties door bioscoop/bieb te sluiten
3) Groepsvorming door bezoek/thuis te limiteren
Zonder te kijken dat daar in maatregelen zelf al een flink uitholling zat omdat de aantallen reeds waren gelimiteerd.
Ik ben dan ook heel benieuwd, meer dan " 't helpt" , wat men nu precies verwacht van de verscherping.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:48:44 #165
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196017148
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:45 schreef HansCojona het volgende:

[..]

Geef jij alles maar op voor de zorg. Je bent een lachertje.
Ik vind het altijd opmerkelijk dat er mensen zijn die zeggen te strijden voor de Nederlandse cultuur maar tegelijkertijd de taal niet eens beheersen en vooral naar Amerika kijken om te zien waar ze boos over moeten worden. Of is dat ook iets unieks voor Nederland?
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 10:48:59 #166
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196017150
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:45 schreef ipa84 het volgende:

[..]

De show in Rotterdam wordt gecanceld omdat het een evenement is en daar kan dus geen vergunning voor afgegeven worden. Dat is het geval voor bijna elke professionele vuurwerkshows in Nederland. Om die papieren te halen om shows in Nederland te schieten ben je ook behoorlijk wat kosten kwijt. Plus als je papieren hebt moet je ook in een bepaalde tijd een paar shows geschoten hebben wat ook niet kan op dit moment. Dus ook die branche ligt in Nederland behoorlijk op zijn gat.
Dat is idd precies wat ik bedoel. Er wordt eigenlijk tegen mensen gezegd: Ga thuis zitten, pak mens erger je niet uit de kast en zeur niet. Je kan als overheid toch zien aankomen dat er een grens is aan hoe ver je daarmee kan gaan?

Nu is de discussie over vuurwerk omdat dat toevallig het meest recente punt is, maar er wordt simpelweg niet nagedacht over wat er wel kan, maar puur geroepen wat er niet kan.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:50:35 #167
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196017176
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:48 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is idd precies wat ik bedoel. Er wordt eigenlijk tegen mensen gezegd: Ga thuis zitten, pak mens erger je niet uit de kast en zeur niet. Je kan als overheid toch zien aankomen dat er een grens is aan hoe ver je daarmee kan gaan?
Ja, dit is natuurlijk wel zo. Het idee is wel dat er alternatieven zijn rond Oud & Nieuw, maar door corona is dat natuurlijk ook niet mogelijk om te organiseren.
Gelukkig gaan we vandaag nog meer alternatieve dagbestedingen wegsnijden uit de samenleving, dus het gaat vast helemaal goed komen voor O&N.
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:52:25 #168
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196017202
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:50 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja, dit is natuurlijk wel zo. Het idee is wel dat er alternatieven zijn rond Oud & Nieuw, maar door corona is dat natuurlijk ook niet mogelijk om te organiseren.
Gelukkig gaan we vandaag nog meer alternatieve dagbestedingen wegsnijden uit de samenleving, dus het gaat vast helemaal goed komen voor O&N.
Kabinet roept ellende rondom de feestdagen natuurlijk wel over zichzelf af op deze manier.

Ik sla de popcorn vast in.
pi_196017235
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:52 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Kabinet roept ellende rondom de feestdagen natuurlijk wel over zichzelf af op deze manier.

Ik sla de popcorn vast in.
En eieren natuurlijk.
Anders heb je niks aan al die eiersnijders :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_196017249
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:48 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is idd precies wat ik bedoel. Er wordt eigenlijk tegen mensen gezegd: Ga thuis zitten, pak mens erger je niet uit de kast en zeur niet. Je kan als overheid toch zien aankomen dat er een grens is aan hoe ver je daarmee kan gaan?

Nu is de discussie over vuurwerk omdat dat toevallig het meest recente punt is, maar er wordt simpelweg niet nagedacht over wat er wel kan, maar puur geroepen wat er niet kan.
Tja. Een crisis is een crisis. Daarmee dealen heeft gevolgen.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:56:08 #171
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196017270
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:54 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

En eieren natuurlijk.
Anders heb je niks aan al die eiersnijders :7
Ik heb geen eiersnijder. Wel een pizzasnijder.
  dinsdag 3 november 2020 @ 10:58:56 #172
460440 Viltje
Het antwoord op alles is 42.
pi_196017316
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:56 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik heb geen eiersnijder. Wel een pizzasnijder.
Snel op naar de Action dan!
pi_196017344
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:48 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is idd precies wat ik bedoel. Er wordt eigenlijk tegen mensen gezegd: Ga thuis zitten, pak mens erger je niet uit de kast en zeur niet. Je kan als overheid toch zien aankomen dat er een grens is aan hoe ver je daarmee kan gaan?

Nu is de discussie over vuurwerk omdat dat toevallig het meest recente punt is, maar er wordt simpelweg niet nagedacht over wat er wel kan, maar puur geroepen wat er niet kan.
Ik denk dat oud en nieuw ook een grote puinhoop gaat worden. Een gedeelte zal gewoon willen feesten, een gedeelte wilt vuurwerk afsteken en vorige jaar in Den Haag hebben we een maand lang rellen gehad omdat ze geen vreugdevuur mochten laten ontbranden op het strand. Maar die discussie over vuurwerk had ik wel verwacht. Op dit moment verkoopt alles wat met corona of zorg te maken heeft als zoete koek. Alleen denk ik dat je er niet veel mee opschiet en weer een groep mensen tegen je in het harnas jaagt. Ik ben zelf een vuurwerk liefhebber. Ik ben vroeger jaren lang naar vuurwerkfestivals geweest door heel Europa heen. Ik weet ongeveer de tegenstellingen van regels in Europa. Ik heb ook geholpen met het opbouwen van shows vroeger en weet een beetje wat er leeft in de vuurwerk wereld. Ik kan je vertellen die zijn niet bepaald vrolijk nu zeker als je weet dat in andere landen daar wel veel meer naar oplossingen wordt gekeken. Door bijvoorbeeld kleine vuurwerkshows wel door te laten gaan.
pi_196017349
Ik heb geen idee wat ze uiteindelijk gaan besluiten vandaag, maar als ze gaan zeggen de extra maatregelen gaan gelden voor 2 weken, dan moeten ze wat mij betreft ook gaan gelden voor 2 weken en geen seconde langer.

Maar eigenlijk ben ik van mening dat ze geen nieuwe aanvullende maatregelen moeten gaan nemen bovenop het al bestaande pakket.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 3 november 2020 @ 11:01:12 #175
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196017356
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:10 schreef Elan het volgende:

[..]

Als je bewegingen wilt inperken moet je kantoren en winkels sluiten maar dat kost moeite en geld.
natuurlijk is een total lockdown het beste hiervoor maar het gaat om maatregelen en rendement dus moet je het kosten-baten plaatje ook meenemen
pi_196017358
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:27 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Veel mensen weten het niet per definitie beter, die lopen gewoon achter de menigte aan.
Onder die 5% die je noemt zitten ook zeer veel mensen die achter een in hun ogen menigte aan lopen hoor. De zogenoemde wappies. Kijk naar het gemiddelde verstand dat men uitstraaltbij demonstraties. Jij denkt dat die mensen compleet hun eigen mening vormen op basis van factuele informatie? :')
  dinsdag 3 november 2020 @ 11:01:47 #177
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196017363
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:58 schreef Viltje het volgende:

[..]

Snel op naar de Action dan!
pi_196017365
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:00 schreef _serial_ het volgende:

Maar eigenlijk ben ik van mening dat ze geen nieuwe aanvullende maatregelen moeten gaan nemen bovenop het al bestaande pakket.
Ik vind het verschillen: ik snap het sluiten van grote locaties als een Efteling wel degelijk. Bioscopen daarentegen niet bepaald..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 3 november 2020 @ 11:03:02 #179
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196017386
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:01 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik vind het verschillen: ik snap het sluiten van grote locaties als een Efteling wel degelijk. Bioscopen daarentegen niet bepaald..
Ze hadden pretparken gewoon meteen samen met de voetbalstadions moeten sluiten. Daar zat weer lekkere willekeur bij toen.
  dinsdag 3 november 2020 @ 11:04:18 #180
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196017402
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:03 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ze hadden pretparken gewoon meteen samen met de voetbalstadions moeten sluiten. Daar zat weer lekkere willekeur bij toen.
lobby is king, ik weet niet wat Boomsma van Rutte weet maar dat moet wel wat zijn al ben ik blij dat de sportscholen open blijven
pi_196017440
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:03 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ze hadden pretparken gewoon meteen samen met de voetbalstadions moeten sluiten. Daar zat weer lekkere willekeur bij toen.
Ze hadden het tegelijk met de vorige maatregelen moeten doen, nu voelt het alsof, we hebben nog even de herfstvakantie afgewacht om de attracties te sluiten om wat rechtzaken te voorkomen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 3 november 2020 @ 11:08:08 #182
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196017451
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:04 schreef Tarado het volgende:

[..]

lobby is king, ik weet niet wat Boomsma van Rutte weet maar dat moet wel wat zijn al ben ik blij dat de sportscholen open blijven
En kappers ;)

Verder snap ik de bibliotheken sluiten niet zo, daar gelden al zoveel restricties dat het me nauwelijks gevaar lijkt op te leveren.
  dinsdag 3 november 2020 @ 11:08:18 #183
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196017452
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:00 schreef _serial_ het volgende:
Ik heb geen idee wat ze uiteindelijk gaan besluiten vandaag, maar als ze gaan zeggen de extra maatregelen gaan gelden voor 2 weken, dan moeten ze wat mij betreft ook gaan gelden voor 2 weken en geen seconde langer.

Maar eigenlijk ben ik van mening dat ze geen nieuwe aanvullende maatregelen moeten gaan nemen bovenop het al bestaande pakket.
Blijkbaar neemt de gemiddelde leeftijd van de ziekenhuisopnames toe, wat wijst op een verminderde afname (of zelfs toename?) in de besmettingen bij de risicogroep/ouderen. Wat mij betreft gaan de maatregelen eens wat minder van dik hout zaagt men planken, maar wordt er eens werk gemaakt met een gerichtere aanpak.
Dus geen scholen (: ') ) en bioscopen sluiten omdat de pensionada's nog steeds teveel in het ziekenhuis belanden, maar zorgen dat de risicogroepen wat minder risicovol gedrag vertonen.

En dan moet de ouderenbond maar even wat minder hoog van de toren blazen. In Nederland worden de pensioenen al jaren kunstmatig hoog gehouden, rijzen de huizenprijzen de pan uit, stapelen de zorgkosten zich op, en dat wordt allemaal betaald door en gaat ten koste van de nieuwere generaties, omdat de ouderen zo belangrijk zijn.
Dan mag er nu best wat stigmatiserend beleid ingevoerd worden om de zorg te ontlasten. Sluit de golf- en tennisbanen, en de theaters, maar voor mensen boven de 60.
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 11:10:39 #184
5428 crew  miss_sly
pi_196017500
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:52 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Kabinet roept ellende rondom de feestdagen natuurlijk wel over zichzelf af op deze manier.

Ik sla de popcorn vast in.
Hoezo dan?

Welke ellende roept het kabinet over zichzelf af?
En hoe zou dat dan volgens jou te voorkomen zijn?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 3 november 2020 @ 11:11:54 #185
3542 Gia
User under construction
pi_196017517
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 10:38 schreef chratnox het volgende:


Ik weet dat die al jaren speelt, en ik ben echt niet tegen een vuurwerkverbod. Op dit moment is een vuurwerkverbod een extra punt op een lange lijst aan verboden als onderdeel van deze pandemie. Dat staat los van vrijheid van anderen die de vrijheid van iemand beperken, dat is een nogal simplistische aanpak.

Een algeheel vuurwerkverbod heeft in dit geval (in bijvoorbeeld Rotterdam) ook tot gevolg dat de professionele shows niet door gaan. Daarmee raak je dus ook werkgelegenheid van mensen die het wel op een goede manier doen.

Op dit moment lijkt het zo te zijn dat de zorg aangeeft: "Dit gaat niet goed!" en iedereen verder gaat rennen zonder weerwoord. Nogmaals, het vuurwerkverbod an sich heb ik geen problemen mee, maar dat het op deze manier gaat wel. Op dit moment is het:
- Vakbond zorg en politie roept 't
- Veiligheidsregio's zeggen: Goed idee, doen we! Politiek, regelen jullie 't even landelijk?

Dat is een glijdende schaal waar je niet in wil. Als het over 2 weken nog niet hard genoeg daalt, gaan we dan suiker in de winkels verbieden? Gaan we alle snackbars sluiten? Energydrinks verbieden?

Momenteel lijkt er alleen nagedacht te worden over wat er nog meer verboden kan worden, en worden er geen slimme alternatieven bedacht.
Vuurwerkverbod is niet om het virus in te dammen, maar om al die duizenden vuurwerkslachtoffers te voorkomen, vanwege overbelasting ziekenhuizen.

Hopelijk kan het volgend jaar weer.

En persoonlijk heb ik dit jaar niet zo het gevoel het jaar feestelijk af te sluiten.
Misschien dat dat beter wordt als de daling echt doorzet.

Maar nog meer druk in de zorg, veel op één dag, moeten we voor nu niet willen.
  dinsdag 3 november 2020 @ 11:12:22 #186
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196017527
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:08 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

En kappers ;)

Verder snap ik de bibliotheken sluiten niet zo, daar gelden al zoveel restricties dat het me nauwelijks gevaar lijkt op te leveren.
eens, de bibliotheek in mijn buurt heeft ook wel een sociale functie, zijn toch wel veel mensen die ik daar de krant zie lezen, die mensen zullen niet veel ander vertier hebben ga ik even vanuit.
  dinsdag 3 november 2020 @ 11:14:17 #187
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196017559
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Hoezo dan?

Welke ellende roept het kabinet over zichzelf af?
En hoe zou dat dan volgens jou te voorkomen zijn?
Het komt er min of meer op neer dat iedereen vanwege alle restricties gewoon thuis op de bank moet gaan zitten met een oliebol en Kolonisten van Catan en ik vrees dat er zeker in de grote steden aardig wat gastjes zijn die zich daar niet aan gaan houden.
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 11:16:17 #188
5428 crew  miss_sly
pi_196017592
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:14 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het komt er min of meer op neer dat iedereen vanwege alle restricties gewoon thuis op de bank moet gaan zitten met een oliebol en Kolonisten van Catan en ik vrees dat er zeker in de grote steden aardig wat gastjes zijn die zich daar niet aan gaan houden.
Dat is natuurlijk al jaren zo dat er gastjes zijn die zich aan zaken niet willen houden. Maar dat zegt toch veel meer over die gastjes? Ik weet niet hoor, maar omdat er een groep is die zich niet wenst te conformeren aan de regels, moeten ze maar niet afgekondigd worden? Ik vind harder dan 100 km/uur rijden ook tof, ga ik lekker ook gewoon doen en dan wordt de maximum snelheid wel afgeschaft?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196017612
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:01 schreef Tarado het volgende:

[..]

natuurlijk is een total lockdown het beste hiervoor maar het gaat om maatregelen en rendement dus moet je het kosten-baten plaatje ook meenemen
Kosten baten ja normaal neem je de "R" en ga je kijken wat een specifiek pakket maatregel voor effect heeft, ik ben erg benieuwd wat dit ons aan winst gaat opleveren, 0.03 % of zo?
Deel dan gelijk de genadeslag uit met iets dat effect heeft en sluit winkels en scholen twee weken..

Argument voor mobiliteit vind ik helemaal zwak voor die culturele instellingen aangezien ze door de sterk ingepekte groepsgrootte van 30 al amper bezoekers genereren. Ondertussen staan de wegen vol met mensen die naar kantoor gaan.
blablablabla
  dinsdag 3 november 2020 @ 11:19:26 #190
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196017640
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:17 schreef Elan het volgende:

[..]

Kosten baten ja normaal neem je de "R" en ga je kijken wat een specifiek pakket maatregel voor effect heeft, ik ben erg benieuwd wat dit ons aan winst gaat opleveren, 0.03 % of zo?
Deel dan gelijk de genadeslag uit met iets dat effect heeft en sluit winkels en scholen twee weken..

Argument voor mobiliteit vind ik helemaal zwak voor die culturele instellingen aangezien ze door de sterk ingepekte groepsgrootte van 30 al amper bezoekers genereren. Ondertussen staan de wegen vol met mensen die naar kantoor gaan.
maar je hebt toch geen berekening nodig om te weten wat nuttiger is?
  dinsdag 3 november 2020 @ 11:19:42 #191
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196017646
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk al jaren zo dat er gastjes zijn die zich aan zaken niet willen houden. Maar dat zegt toch veel meer over die gastjes? Ik weet niet hoor, maar omdat er een groep is die zich niet wenst te conformeren aan de regels, moeten ze maar niet afgekondigd worden? Ik vind harder dan 100 km/uur rijden ook tof, ga ik lekker ook gewoon doen en dan wordt de maximum snelheid wel afgeschaft?
Nee maar nu mag er helemaal niks.

Vuurwerkshows? Gaan niet door, want evenement.
Zelf vuurwerk afsteken? Mag waarschijnlijk ook niet want druk op de zorg.
Oudejaarsborrel in de kroeg of de club? Gesloten.
Met een groepje thuis lekker pilsen? Wordt afgeraden tenzij gezelschap zeer klein is.
Na twaalven met een glas champagne in de hand met andere mensen ff op straat wensen uitwisselen? Mag niet want geen alcohol op straat na 20u en je mag waarschijnlijk maar met 2 mensen oid buiten zijn.

Gaan echt niet alleen maar de 'vervelende gastjes' zijn die hun kont tegen de krib gaan gooien, dat kan ik nu al uittekenen.
  dinsdag 3 november 2020 @ 11:21:38 #192
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196017673
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:17 schreef Elan het volgende:

[..]

Kosten baten ja normaal neem je de "R" en ga je kijken wat een specifiek pakket maatregel voor effect heeft, ik ben erg benieuwd wat dit ons aan winst gaat opleveren, 0.03 % of zo?
Deel dan gelijk de genadeslag uit met iets dat effect heeft en sluit winkels en scholen twee weken..
Ja, want scholen zorgen ervoor dat 70+-ers in het ziekenhuis belanden.
Het doel van het beleid is de zorg ontlasten, dan moet je maatregelen treffen die gericht zijn op mensen die grote kans hebben om in het ziekenhuis te komen.
quote:
Argument voor mobiliteit vind ik helemaal zwak voor die culturele instellingen aangezien ze door de sterk ingepekte groepsgrootte van 30 al amper bezoekers genereren. Ondertussen staan de wegen vol met mensen die naar kantoor gaan.
Het gaat om mobiliteit tussen clusters.
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 11:21:39 #193
5428 crew  miss_sly
pi_196017674
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:19 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Nee maar nu mag er helemaal niks.

Vuurwerkshows? Gaan niet door, want evenement.
Zelf vuurwerk afsteken? Mag waarschijnlijk ook niet want druk op de zorg.
Oudejaarsborrel in de kroeg of de club? Gesloten.
Met een groepje thuis lekker pilsen? Wordt afgeraden tenzij gezelschap zeer klein is.
Na twaalven met een glas champagne in de hand met andere mensen ff op straat wensen uitwisselen? Mag niet want geen alcohol op straat na 20u.

Gaan echt niet alleen maar de 'vervelende gastjes' zijn die hun kont tegen de krib gaan gooien, dat kan ik nu al uittekenen.

Nee, het totale plaatje gaat daar niet over inderdaad.
Gegeven de huidige pandemie en de druk op de zorg, zijn die dingen die je opnoemt dan niet heel logisch?
Natuurlijk is het kut als je Oud & Nieuw dit jaar niet gevierd kan worden zoals je graag zou willen, maar is het nou werkelijk een te grote opgave, voor een keer?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 11:22:10 #194
5428 crew  miss_sly
pi_196017681
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:21 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja, want scholen zorgen ervoor dat 70+-ers in het ziekenhuis belanden.
[..]

Het gaat om mobiliteit tussen clusters.
Uiteindelijk wel, dus.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 3 november 2020 @ 11:22:19 #195
3542 Gia
User under construction
pi_196017685
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:14 schreef WheeledWarrior het volgende:

Het komt er min of meer op neer dat iedereen vanwege alle restricties gewoon thuis op de bank moet gaan zitten met een oliebol en Kolonisten van Catan en ik vrees dat er zeker in de grote steden aardig wat gastjes zijn die zich daar niet aan gaan houden.
ME inzetten, hebben de mensen thuis toch alternatief 'vuurwerk' om zich mee te vermaken.
Alles live op tv.
  dinsdag 3 november 2020 @ 11:23:15 #196
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196017700
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Uiteindelijk wel, dus.
Ik dacht dat we effectieve maatregelen wilden om de druk op de ziekenhuizen te verminderen. Waarom dan gaan voor maatregelen die op zn best over 1 maand effect gaan hebben?
  dinsdag 3 november 2020 @ 11:23:20 #197
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196017703
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee, het totale plaatje gaat daar niet over inderdaad.
Gegeven de huidige pandemie en de druk op de zorg, zijn die dingen die je opnoemt dan niet heel logisch?
Natuurlijk is het kut als je Oud & Nieuw dit jaar niet gevierd kan worden zoals je graag zou willen, maar is het nou werkelijk een te grote opgave, voor een keer?
'Voor een keer'.

Mensen geven intussen al 9 maanden ontzettend veel op en dan zou je op 1 januari zelfs niet even de buren mogen spreken op straat? Ik snap heel goed dat het onderhand wel mooi geweest is met al die betutteling en dat mensen er op zo'n moment echt ff schijt aan hebben.
pi_196017704
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee, het totale plaatje gaat daar niet over inderdaad.
Gegeven de huidige pandemie en de druk op de zorg, zijn die dingen die je opnoemt dan niet heel logisch?
Natuurlijk is het kut als je Oud & Nieuw dit jaar niet gevierd kan worden zoals je graag zou willen, maar is het nou werkelijk een te grote opgave, voor een keer?
Gewoon een vraag maar als het gaat vriezen vind jij dan ook dat schaatsen verboden moet worden? Want als er geschaatst kan worden ligt het ziekenhuis ook vol met botbreuken en blessures.
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 11:25:52 #199
5428 crew  miss_sly
pi_196017749
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:23 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ik dacht dat we effectieve maatregelen wilden om de druk op de ziekenhuizen te verminderen. Waarom dan gaan voor maatregelen die op zn best over 1 maand effect gaan hebben?
Zoals Kuipers ook al aangaf: met de huidige maatregelen wordt de druk op de zorg ook wel minder, maar duurt het nog erg lang voor je weer op een niveau zit waarbij je je reguliere zorg weer kunt opschalen. Dat betekent nog heel veel nevenschade en een heel lange tijd waarin deze maatregelen moeten blijven bestaan. De piek kun je al niet meer veranderen, die komt er toch wel aan, maar de lengte van de druk op de zorg wel.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196017750
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:19 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Nee maar nu mag er helemaal niks.

Vuurwerkshows? Gaan niet door, want evenement.
Zelf vuurwerk afsteken? Mag waarschijnlijk ook niet want druk op de zorg.
Oudejaarsborrel in de kroeg of de club? Gesloten.
Met een groepje thuis lekker pilsen? Wordt afgeraden tenzij gezelschap zeer klein is.
Na twaalven met een glas champagne in de hand met andere mensen ff op straat wensen uitwisselen? Mag niet want geen alcohol op straat na 20u en je mag waarschijnlijk maar met 2 mensen oid buiten zijn.

Gaan echt niet alleen maar de 'vervelende gastjes' zijn die hun kont tegen de krib gaan gooien, dat kan ik nu al uittekenen.

Bekijk je lijstje nog eens en vraag je dan eens hoe zwaar je het echt hebt. Vergelijk je leven eens met dat van anderen op de wereld.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_196017764
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:21 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja, want scholen zorgen ervoor dat 70+-ers in het ziekenhuis belanden.
Het doel van het beleid is de zorg ontlasten, dan moet je maatregelen treffen die gericht zijn op mensen die grote kans hebben om in het ziekenhuis te komen.
[..]

Het gaat om mobiliteit tussen clusters.
Die zaken mogen maar 30 mensen in :D Hoe genereert dat mobiliteit? Laat staan vergeleken met een drukke winkelstraat met tientallen zaken. Culturele instellingen waar besmettingen plaatsvinden moeten dicht, punt is dat daar amper besmettingen plaats hebben.

quote:
Ja, want scholen zorgen ervoor dat 70+-ers in het ziekenhuis belanden.
Dat lijkt me wel. Kind van 15 heeft over het algemeen grootouders in de risicogroep en zullen daar relatief vaak komen op die leeftijd .
blablablabla
  dinsdag 3 november 2020 @ 11:27:03 #202
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196017770
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:25 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Bekijk je lijstje nog eens en vraag je dan eens hoe zwaar je het echt hebt. Vergelijk je leven eens met dat van anderen op de wereld.
Non-argument.
  dinsdag 3 november 2020 @ 11:27:38 #203
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196017790
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Zoals Kuipers ook al aangaf: met de huidige maatregelen wordt de druk op de zorg ook wel minder, maar duurt het nog erg lang voor je weer op een niveau zit waarbij je je reguliere zorg weer kunt opschalen.
Ja, en de scholen sluiten heeft voorlopig ook geen invloed op de ziekenhuisopnames, aangezien de meeste 70+-ers niet meer naar school gaan.
quote:
Dat betekent nog heel veel nevenschade en een heel lange tijd waarin deze maatregelen moeten blijven bestaan. De piek kun je al niet meer veranderen, die komt er toch wel aan, maar de lengte van de druk op de zorg wel.
Maar dus niet met het sluiten van de scholen. Als het dan het doel is om ziekenhuisopnames tegen te gaan, dan moet je ook maatregelen invoeren die gericht zijn op risicogroepen en niet op kinderen die juist helemaal niet in het ziekenhuis terecht komen.
pi_196017795
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:27 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Non-argument.
Want? Jij bent belangrijker? Relativeer eens man.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  dinsdag 3 november 2020 @ 11:28:14 #205
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_196017805
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:25 schreef Mr.Sandman het volgende:
Bekijk je lijstje nog eens en vraag je dan eens hoe zwaar je het echt hebt. Vergelijk je leven eens met dat van anderen op de wereld.
Ik vind niet perse dat je je altijd maar moet vergelijken met anderen die het mogelijk zwaarder hebben.
De extra regels kunnen idd heel kut zijn voor mensen.

Ikzelf heb meestal van "pff, ja das ruk, maar het moet mara even" en ook al is dat even een paar maand. Zolang het uiteindelijk werkt is het goed.
Als we tegen de tijd van volgend jaar zomer nog niet op vakantie kunnen of kerst niet kunnen vieren, dan zijn we wel heel erg aan het sukkelen met z'n allen geweest en kan ik begrijpen dat men het zat is.

Nu zijn we ook aan het sukkelen, dat klopt, maar ik hoop nog altijd dat ze er van leren en dat het vanaf nu steeds beter wordt.
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 11:28:39 #206
5428 crew  miss_sly
pi_196017818
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:23 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Gewoon een vraag maar als het gaat vriezen vind jij dan ook dat schaatsen verboden moet worden? Want als er geschaatst kan worden ligt het ziekenhuis ook vol met botbreuken en blessures.
Dit jaar specifiek, bedoel je?

Verbieden niet, maar reguleren wel. Met vuurwerk loopt het ieder jaar gigantisch uit de hand, dat kun je toch niet ontkennen? Misschien is Nederland behoorlijk streng met zijn regels rondom vuurwerk, en toch krijgen we het ieder jaar voor elkaar enorm veel verwondingen te genereren; veel blijvend letstel en veel letsel bij omstanders en niet eens de mensen die met het vuurwerk bezig zijn. Kennelijk valt dat al jaren niet te reguleren en dit jaar is niet het moment om de SEH te overstromen met vuurwerkslachtoffers.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 3 november 2020 @ 11:29:39 #207
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196017837
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:27 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Want? Jij bent belangrijker? Relativeer eens man.
Je kunt corona ook gewoon relativeren maar dat doen we schijnbaar ook niet.
pi_196017840
quote:
82s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:28 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ik vind niet perse dat je je altijd maar moet vergelijken met anderen die het mogelijk zwaarder hebben.
De extra regels kunnen idd heel kut zijn voor mensen.

Ikzelf heb meestal van "pff, ja das ruk, maar het moet mara even" en ook al is dat even een paar maand. Zolang het uiteindelijk werkt is het goed.
Als we tegen de tijd van volgend jaar zomer nog niet op vakantie kunnen of kerst niet kunnen vieren, dan zijn we wel heel erg aan het sukkelen met z'n allen geweest en kan ik begrijpen dat men het zat is.

Nu zijn we ook aan het sukkelen, dat klopt, maar ik hoop nog altijd dat ze er van leren en dat het vanaf nu steeds beter wordt.
En iedere dag maar weer hopen dat je een dak boven je hoofd hebt. Of iets te eten.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_196017847
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 11:30:20 #210
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196017853
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee, het totale plaatje gaat daar niet over inderdaad.
Gegeven de huidige pandemie en de druk op de zorg, zijn die dingen die je opnoemt dan niet heel logisch?
Natuurlijk is het kut als je Oud & Nieuw dit jaar niet gevierd kan worden zoals je graag zou willen, maar is het nou werkelijk een te grote opgave, voor een keer?
Nouja, laten we het niet downplayen. Er zijn mensen die al bijna 8 maanden alleen thuis zitten en een blauwe maandag een keer iemand zien, die reikhalzend naar kerst/oud & nieuw uitgekeken hebben. Er zijn grote groepen mensen die graag iets van perspectief hadden gezien.

Kerst en oud & nieuw worden op veel plekken altijd de fijnste plekken in het jaar genoemd, waar nu nogal eenvoudig overheen gestapt wordt. Om dan te zeggen 'is het nou werkelijk een te grote opgave' is natuurlijk wel te makkelijk, zo ken ik er ook wel een paar:
- Is het nou werkelijk een te grote opgave als thuiszorgenden om een mondkapje te dragen bij kwetsbare patiënten?
- Is het nou werkelijk een te grote opgave om nog een paar weken vol te houden?
- Is het nou werkelijk een te grote opgave om eens na te denken om wat dingen wel mogelijk te maken, op welke manier ook?
Enzovoorts..

Voor mijn opa is kerst altijd de fijnsteen vervelendste periode van het jaar, omdat hij dan al zn kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen ziet, tegelijkertijd. Die is weken naar kerst toe aan het leven. Nu wordt er eigenlijk tegen 'm gezegd: Ja is kut voor je, maar is 't nou werkelijk een te grote opgave om ook die tijd alleen thuis te zitten? Mijn oma is op tweede kerstdag overleden, ik weet wel dat zijn kerst niet fijn gaat worden.

Zo zullen er ontzettend veel mensen zijn die een hele vervelende tijd in gaan, en voor wat? Omdat we anders 2 weken langer ziekenhuizen hebben die het erg druk hebben? Het is tijd dat er naar het totale plaatje gekeken gaat worden, en niet alleen blind naar wat er niet mag/kan.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196017866
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dit jaar specifiek, bedoel je?

Verbieden niet, maar reguleren wel. Met vuurwerk loopt het ieder jaar gigantisch uit de hand, dat kun je toch niet ontkennen? Misschien is Nederland behoorlijk streng met zijn regels rondom vuurwerk, en toch krijgen we het ieder jaar voor elkaar enorm veel verwondingen te genereren; veel blijvend letstel en veel letsel bij omstanders en niet eens de mensen die met het vuurwerk bezig zijn. Kennelijk valt dat al jaren niet te reguleren en dit jaar is niet het moment om de SEH te overstromen met vuurwerkslachtoffers.
Voor dit jaar bijvoorbeeld want het schaatsseizoen is ook een behoorlijke druk op de eerste hulp. Sterker nog ooit van een arts gehoord dat tijdens een weekend dat er geschaatst kan worden het drukker is op de eerste hulp dan tijdens oud en nieuw door vuurwerk.
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 11:30:58 #212
5428 crew  miss_sly
pi_196017869
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:27 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja, en de scholen sluiten heeft voorlopig ook geen invloed op de ziekenhuisopnames, aangezien de meeste 70+-ers niet meer naar school gaan.
[..]

Maar dus niet met het sluiten van de scholen. Als het dan het doel is om ziekenhuisopnames tegen te gaan, dan moet je ook maatregelen invoeren die gericht zijn op risicogroepen en niet op kinderen die juist helemaal niet in het ziekenhuis terecht komen.
Die kinderen komen wel bij oudere mensen die wel bevattelijker zijn en zo kan het zich verspreiden richting 70+. Of denk jij werkelijk dat iedere 70+ die nu in het ziekenhuis ligt, fijn naar een familiefeest of iets dergeiljks is geweest?

Overigens vind ik niet dat je de scholen moet sluiten, ik begrijp niet hoe je daarbij komt. Daar ging het toch ook helemaal niet over nu.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 3 november 2020 @ 11:31:13 #213
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196017873
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:26 schreef Elan het volgende:

[..]

Culturele instellingen waar besmettingen plaatsvinden moeten dicht, punt is dat daar amper besmettingen plaats hebben.
[..]

Dat lijkt me wel. Kind van 15 heeft over het algemeen grootouders in de risicogroep en zullen daar relatief vaak komen op die leeftijd .
Dat is nogal een aanname, waar sowieso de aanname dat scholen voor veel extra besmettingen zorgen nog steeds omstreden is.
En er zit heel erg veel tijd tussen een kind dat dan extra besmet raakt op school en voordat dat in het systeem is doorgedrongen bij de opa's en oma's, waar hij/zij blijkbaar de deur dan plat moet lopen.

Er zijn twee manieren om er naar te kijken:
- Of je wil de R zo snel mogelijk omlaag krijgen, dan kan je eventueel scholen enzo dichtgooien
- Of je wil de ziekenhuisopnames zo snel mogelijk omlaag krijgen. Dan heeft scholen dichtgooien een heel erg traag effect.

Als je aangeeft de ziekenhuizen zo snel mogelijk te willen ontlasten, dan moet je niet de scholen dicht gaan gooien, aangezien dat zeker 3-4 weken nodig heeft om door te werken in de cijfers. En dan zijn er effectievere manieren om hetzelfde te bereiken: Kinderen, ga even niet naar je opa en oma.
  dinsdag 3 november 2020 @ 11:31:20 #214
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196017876
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:26 schreef Elan het volgende:

[..]

Die zaken mogen maar 30 mensen in :D Hoe genereert dat mobiliteit? Laat staan vergeleken met een drukke winkelstraat met tientallen zaken. Culturele instellingen waar besmettingen plaatsvinden moeten dicht, punt is dat daar amper besmettingen plaats hebben.
[..]

Dat lijkt me wel. Kind van 15 heeft over het algemeen grootouders in de risicogroep en zullen daar relatief vaak komen op die leeftijd .
Het is weer een fraai staaltje micromanagement vanuit Den Haag om bibliotheken en musea maar te sluiten. Het grotere plaatje lijkt steeds meer uit beeld te verdwijnen.
pi_196017881
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:19 schreef Tarado het volgende:

[..]

maar je hebt toch geen berekening nodig om te weten wat nuttiger is?
Nuttig is relatief en aan perceptie onderheven, ik vind een bibliotheek ook nuttig, zeker voor de jeugd en er moet
uiteindelijk ook wel iets te doen zijn. Zolang dat op een extreem veilige manier kan zoals in een bioscoop hoef je dat toch niet te schrappen?
blablablabla
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 11:31:46 #216
5428 crew  miss_sly
pi_196017887
H
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:29 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Je kunt corona ook gewoon relativeren maar dat doen we schijnbaar ook niet.
Hoe wil je corona relativeren?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196017905
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:31 schreef miss_sly het volgende:
H
[..]

Hoe wil je corona relativeren?
'het is maar een griepje'
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 11:32:22 #218
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196017906
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:30 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Voor dit jaar bijvoorbeeld want het schaatsseizoen is ook een behoorlijke druk op de eerste hulp. Sterker nog ooit van een arts gehoord dat tijdens een weekend dat er geschaatst kan worden het drukker is op de eerste hulp dan tijdens oud en nieuw door vuurwerk.
Komen de meeste ongelukken niet van klussen in of aan huis?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196017917
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:30 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Voor dit jaar bijvoorbeeld want het schaatsseizoen is ook een behoorlijke druk op de eerste hulp. Sterker nog ooit van een arts gehoord dat tijdens een weekend dat er geschaatst kan worden het drukker is op de eerste hulp dan tijdens oud en nieuw door vuurwerk.
Iets een keer van een arts gehoord hebben lijkt me nou niet direct een heel solide onderbouwing voor het idee dat dit een landelijk geldende wetmatigheid is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 3 november 2020 @ 11:33:35 #220
3542 Gia
User under construction
pi_196017929
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:19 schreef WheeledWarrior het volgende:

Nee maar nu mag er helemaal niks.

Vuurwerkshows? Gaan niet door, want evenement.
Zelf vuurwerk afsteken? Mag waarschijnlijk ook niet want druk op de zorg.
Oudejaarsborrel in de kroeg of de club? Gesloten.
Met een groepje thuis lekker pilsen? Wordt afgeraden tenzij gezelschap zeer klein is.
Na twaalven met een glas champagne in de hand met andere mensen ff op straat wensen uitwisselen? Mag niet want geen alcohol op straat na 20u en je mag waarschijnlijk maar met 2 mensen oid buiten zijn.

Gaan echt niet alleen maar de 'vervelende gastjes' zijn die hun kont tegen de krib gaan gooien, dat kan ik nu al uittekenen.

Oud en nieuw is nog 2 maanden weg.
Met nu strengere maatregelen en een snellere daling van de besmettingen, kan dat misschien wel.

Vuurwerk niet, maar de rest dan wel in beperkte mate.
  dinsdag 3 november 2020 @ 11:33:59 #221
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196017937
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:31 schreef miss_sly het volgende:
H
[..]

Hoe wil je corona relativeren?
Stoppen met het op te blazen tot iets wat het niet is. Er gaan ook elke dag 400 andere mensen dood in Nederland, als we toch moeten relativeren.

Prima dat we wat maatregelen nemen maar we slaan echt volledig door en het is terecht dat daar (gefundeerde) kritiek op is.
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 11:34:10 #222
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196017940
quote:
9s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:29 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

En iedere dag maar weer hopen dat je een dak boven je hoofd hebt. Of iets te eten.
Geef jij je volledige salaris ook iedere maand aan een goed doel, want ja, anderen hebben 't zwaarder dan jij?

Relativeren is prima, maar je kan ook te ver gaan erin. De delta tussen wat er voor de pandemie mogelijk was en wat er nu mogelijk is is erg groot, natuurlijk hebben mensen er last van.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  dinsdag 3 november 2020 @ 11:35:35 #223
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196017976
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:31 schreef Elan het volgende:

[..]

Nuttig is relatief en aan perceptie onderheven, ik vind een bibliotheek ook nuttig, zeker voor de jeugd en er moet
uiteindelijk ook wel iets te doen zijn. Zolang dat op een extreem veilige manier kan zoals in een bioscoop hoef je dat toch niet te schrappen?
:) van mij hoeven ze helemaal niets te schrappen want er is al genoeg geschrapt, die marginale maatregelen erbij zijn meer om de jankende zorg weer wat stiller te krijgen
pi_196017979
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:31 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dat is nogal een aanname, waar sowieso de aanname dat scholen voor veel extra besmettingen zorgen nog steeds omstreden is.
En er zit heel erg veel tijd tussen een kind dat dan extra besmet raakt op school en voordat dat in het systeem is doorgedrongen bij de opa's en oma's, waar hij/zij blijkbaar de deur dan plat moet lopen.

Er zijn twee manieren om er naar te kijken:
- Of je wil de R zo snel mogelijk omlaag krijgen, dan kan je eventueel scholen enzo dichtgooien
- Of je wil de ziekenhuisopnames zo snel mogelijk omlaag krijgen. Dan heeft scholen dichtgooien een heel erg traag effect.

Als je aangeeft de ziekenhuizen zo snel mogelijk te willen ontlasten, dan moet je niet de scholen dicht gaan gooien, aangezien dat zeker 3-4 weken nodig heeft om door te werken in de cijfers. En dan zijn er effectievere manieren om hetzelfde te bereiken: Kinderen, ga even niet naar je opa en oma.
Gommers zei vorige week anders week dat kinderen van 15 net zo besmettelijk zijn als ouderen, die verblijven dus 8 uur op een dag in een setting waar afstand houden niet hoeft en ventilatie vaak matig is. Nou snap ik dat onderwijs cruciaal is maar het is in het indammen van besmettingen compleet van de pot gerukt om die open te houden en vervolgens bioscopen te sluiten. Dat is met een vlammenwerper door je huis lopen maar wel eerst de kaarsen uit doen omdat je bang bent voor brand.
blablablabla
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 11:35:46 #225
5428 crew  miss_sly
pi_196017982
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:30 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Voor dit jaar bijvoorbeeld want het schaatsseizoen is ook een behoorlijke druk op de eerste hulp. Sterker nog ooit van een arts gehoord dat tijdens een weekend dat er geschaatst kan worden het drukker is op de eerste hulp dan tijdens oud en nieuw door vuurwerk.
Ik heb ook heel veel gehoord, maar daar kan ik allemaal niet zoveel mee. n=1 en 'horen zeggen' tegelijkertijd vind ik niet erg sterk.

Ik kan me voorstellen dat een dag schaatsen kan leiden tot drukte op de eerste hulp. Daarom zeg ik ook dat ik me kan voorstellen dat het dan gereguleerd wordt dit jaar. Overigens leiden veel botbreuken en blessures daardoor neitdirect to ziekenhuisopnames, maar een korte opleving op de SEH voor foto's en gips en daarna naar huis. Dat is toch echt anders dan derdegraads brandworden, amputaties, oogschade, etc.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196017990
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:34 schreef chratnox het volgende:

[..]

Geef jij je volledige salaris ook iedere maand aan een goed doel, want ja, anderen hebben 't zwaarder dan jij?

Relativeren is prima, maar je kan ook te ver gaan erin. De delta tussen wat er voor de pandemie mogelijk was en wat er nu mogelijk is is erg groot, natuurlijk hebben mensen er last van.
Precies, 'last'. Als je zeurt over je kerstborrel is dat toch te belachelijk voor woorden.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  dinsdag 3 november 2020 @ 11:36:10 #227
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196017992
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Die kinderen komen wel bij oudere mensen die wel bevattelijker zijn en zo kan het zich verspreiden richting 70+. Of denk jij werkelijk dat iedere 70+ die nu in het ziekenhuis ligt, fijn naar een familiefeest of iets dergeiljks is geweest?
Dat duurt allemaal ongelooflijk lang. De gemiddelde keten 'kind raakt besmet op school'->'Een ouder iemand komt in het ziekenhuis' duurt gewoon heel erg lang. Dit gaat zeker over 1 maand gemiddeld, met al die incubatietijden. Het is mogelijk dat ieder kind elke dag zijn opa knuffelt nadat hij de school uitkomt, maar in de praktijk is dat natuurlijk niet zo.

Als het doel is met de strengere maatregelen om de druk op de zorg sneller te ontlasten, moet je kijken hoe je zo snel mogelijk kunt voorkomen dat mensen uit de risicogroepen besmet raken met het coronavirus.
pi_196017995
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:32 schreef chratnox het volgende:

[..]

Komen de meeste ongelukken niet van klussen in of aan huis?
Klopt over het hele jaar gezien komen de meeste ongelukken door klussen in huis daarna amateur sport. Maar oud en nieuw of een weekend in het schaatsseizoen geven in 1 keer een enorme piek. Trouwens met oud en nieuw heb je niet alleen vuurwerkslachtoffers maar ook alcohol en drugs gevallen of vechtpartijen die op de eerst hulp komen.
  dinsdag 3 november 2020 @ 11:37:46 #229
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196018027
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:35 schreef Elan het volgende:

[..]

Gommers zei vorige week anders week dat kinderen van 15 net zo besmettelijk zijn als ouderen, die verblijven dus 8 uur op een dag in een setting waar afstand houden niet hoeft en ventilatie vaak matig is.
Ja maar die komen niet in het ziekenhuis. Lees je wel waar je op reageert, of niet?
quote:
Nou snap ik dat onderwijs cruciaal is maar het is in het indammen van besmettingen compleet van de pot gerukt om die open te houden en vervolgens bioscopen te sluiten. Dat is met een vlammenwerper door je huis lopen maar wel eerst de kaarsen uit doen omdat je bang bent voor brand.
Het doel van de extra maatregelen is niet om besmettingen in te dammen, maar om de zorg te ontlasten.
pi_196018029
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:35 schreef Tarado het volgende:

[..]

:) van mij hoeven ze helemaal niets te schrappen want er is al genoeg geschrapt, die marginale maatregelen erbij zijn meer om de jankende zorg weer wat stiller te krijgen
Vond het wel mooi onze sportscholen mogen open met als argument om de druk van de ketel te houden/stress weg te houden bij de bevolking, maar voor sommige mensen is theater kunst en film net zoiets in deze tijden alleen dat wil er kennelijk niet in bij die gasten.
blablablabla
pi_196018058
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:08 schreef VoMy het volgende:

[..]

Blijkbaar neemt de gemiddelde leeftijd van de ziekenhuisopnames toe, wat wijst op een verminderde afname (of zelfs toename?) in de besmettingen bij de risicogroep/ouderen. Wat mij betreft gaan de maatregelen eens wat minder van dik hout zaagt men planken, maar wordt er eens werk gemaakt met een gerichtere aanpak.
Dus geen scholen (: ') ) en bioscopen sluiten omdat de pensionada's nog steeds teveel in het ziekenhuis belanden, maar zorgen dat de risicogroepen wat minder risicovol gedrag vertonen.

En dan moet de ouderenbond maar even wat minder hoog van de toren blazen. In Nederland worden de pensioenen al jaren kunstmatig hoog gehouden, rijzen de huizenprijzen de pan uit, stapelen de zorgkosten zich op, en dat wordt allemaal betaald door en gaat ten koste van de nieuwere generaties, omdat de ouderen zo belangrijk zijn.
Dan mag er nu best wat stigmatiserend beleid ingevoerd worden om de zorg te ontlasten. Sluit de golf- en tennisbanen, en de theaters, maar voor mensen boven de 60.
Als die leeftijd stijgt is het waarschijnlijk omdat de WZC opnieuw getroffen worden.
Volgens het laatste rapport van de RIVM (pag 7) lijken in verhouding de meeste bevestigde besmettingen in de leeftijdsgroep 20-29 jaar te vallen: Die bevolkingsgroep is kleiner dan de groep 50-59 jarigen (2.24 miljoen vs 2.53 miljoen), maar beide groepen hebben de laatste weken pieken rond/boven 1750 gevallen per dag. En je verwacht dat in de 20-29 groep meer asymptomatische besmettingen zijn die niet getest worden.
De pieken in groep 60-69 (2.11 miljoen personen) liggen rond 1000 gevallen.
Groep 70-79 jaar (1.57 miljoen): pieken rond 500.

Het zijn dus vooral jong-volwassenen die de ziekte verspreiden.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_196018069
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:36 schreef Mr.Sandman het volgende:
Precies, 'last'. Als je zeurt over je kerstborrel is dat toch te belachelijk voor woorden.
In Nederland is de last nu al tientallen miljarden, hele sectoren die failliet gaan en werkloosheid. Heel benieuwd hoe we later gaan terugkijken op de maatschappelijke kosten vs de gewonnen levensjaren.
pi_196018079
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:37 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja maar die komen niet in het ziekenhuis. Lees je wel waar je op reageert, of niet?
[..]

Het doel van de extra maatregelen is niet om besmettingen in te dammen, maar om de zorg te ontlasten.
Je ontlast de zorg alleen door effectief besmettingen in te dammen dat doen deze extra maatregelen amper of zeg maar niet. Kans op besmetting in de bios of de bieb is met alle maatregelen en ingeperkte groepsgrootte toch te verwaarlozen of niet?
blablablabla
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 11:42:25 #234
5428 crew  miss_sly
pi_196018137
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:30 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nouja, laten we het niet downplayen. Er zijn mensen die al bijna 8 maanden alleen thuis zitten en een blauwe maandag een keer iemand zien, die reikhalzend naar kerst/oud & nieuw uitgekeken hebben. Er zijn grote groepen mensen die graag iets van perspectief hadden gezien.

Kerst en oud & nieuw worden op veel plekken altijd de fijnste plekken in het jaar genoemd, waar nu nogal eenvoudig overheen gestapt wordt. Om dan te zeggen 'is het nou werkelijk een te grote opgave' is natuurlijk wel te makkelijk, zo ken ik er ook wel een paar:
- Is het nou werkelijk een te grote opgave als thuiszorgenden om een mondkapje te dragen bij kwetsbare patiënten?
- Is het nou werkelijk een te grote opgave om nog een paar weken vol te houden?
- Is het nou werkelijk een te grote opgave om eens na te denken om wat dingen wel mogelijk te maken, op welke manier ook?
Enzovoorts..
Wat mij betreft is het niet of-of. Die zaken dienen naast elkaar te lopen. En dat kan best betekenen dat je voorlopig nog vastzit aan bepaalde maatregelen, omdat het best gemakkelijk is om te zeggen dat ze moeten nadenken over dingen wel mogelijk maken, maar het toch niet zo eenvoudig is als het klinkt.
Dat er zaken zijn die nog niet goed lopen, betekent toch niet dat je andere dingen dan maar niet moet doen?
Laten we alles maar laten gaan, want het loopt toch niet allemaal perfect, dus heeft niets zin?

quote:
Voor mijn opa is kerst altijd de fijnsteen vervelendste periode van het jaar, omdat hij dan al zn kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen ziet, tegelijkertijd. Die is weken naar kerst toe aan het leven. Nu wordt er eigenlijk tegen 'm gezegd: Ja is kut voor je, maar is 't nou werkelijk een te grote opgave om ook die tijd alleen thuis te zitten? Mijn oma is op tweede kerstdag overleden, ik weet wel dat zijn kerst niet fijn gaat worden.

Zo zullen er ontzettend veel mensen zijn die een hele vervelende tijd in gaan, en voor wat? Omdat we anders 2 weken langer ziekenhuizen hebben die het erg druk hebben? Het is tijd dat er naar het totale plaatje gekeken gaat worden, en niet alleen blind naar wat er niet mag/kan.
Ik denk dat er heel veel mensen zijn waarvoor het moeilijk is. Ik denk dat dat ook zeker oplossingen voor gezocht moet worden, en ook zullen worden. Nog steeds hoeft jouw opa niet moederziel alleen kerst te vieren, gelukkig.

De zaken die opgenoemd werden die niet konden, en waar ik op reageerde met de vraag of het nou werkelijk zo vreselijk zou zijn om dat een keer te moeten missen waren:

quote:
Vuurwerkshows? Gaan niet door, want evenement.
Zelf vuurwerk afsteken? Mag waarschijnlijk ook niet want druk op de zorg.
Oudejaarsborrel in de kroeg of de club? Gesloten.
Met een groepje thuis lekker pilsen? Wordt afgeraden tenzij gezelschap zeer klein is.
Na twaalven met een glas champagne in de hand met andere mensen ff op straat wensen uitwisselen? Mag niet want geen alcohol op straat na 20u en je mag waarschijnlijk maar met 2 mensen oid buiten zijn.
Natuurlijk is dat niet leuk, maar het is niet vergelijkbaar met het verhaal van je opa, bijvoorbeeld. En van deze dingen vraag ik me inderdaad af of het echt een ramp is wanneer je dat een keertje anders moet doen.
Niet structureel, als we volgend jaar zomer (zoals Cue ook zegt) nog steeds op ditzelfde punt zitten, moeten we het echt anders aan gaan pakken, maar deze ene keer...het zij zo.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 3 november 2020 @ 11:42:33 #235
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196018142
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:39 schreef Elan het volgende:

[..]

Je ontlast de zorg alleen door effectief besmettingen in te dammen dat doen deze extra maatregelen amper of zeg maar niet.
Je ontlast de zorg door effectief besmettingen in te dammen binnen de risicogroepen.
De situatie is nu zo dat het té druk is in de ziekenhuizen en dat de zorg graag snel een afname wil zien. Dan moet je toch inzetten op een snellere afname in de risicogroep voor nu. Dat dat dan later weer wat afvlakt, is dan een minder groot probleem omdat de zorg dan al ontlast is.

quote:
Kans op besmetting in de bios of de bieb is met alle maatregelen en ingeperkte groepsgrootte toch te verwaarlozen of niet?
Ik denk ook dat het allemaal erg weinig gaat uithalen ja.
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 11:43:19 #236
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196018161
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:36 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Precies, 'last'. Als je zeurt over je kerstborrel is dat toch te belachelijk voor woorden.
Dat is geen relativeren, dat is het ridicuul maken waar iemand anders moeite mee kan hebben zodat je het kunt proberen te relativeren. Het is nergens voor nodig de problemen van een ander in het belachelijke te trekken en daarvan te roepen dat het onzin is dat iemand daarover zeurt. Je kent de situatie tenslotte niet.

Ook hierin geldt weer, misschien wat meer begrip voor elkaar opbrengen? Iemand die tegen kerst al 10 maanden vrijwel alleen thuis zit kan er flink van balen. Dan kun je tegen diegene zeggen: Kindjes in afrika die hebben niet eens kerst, wat win je daarmee?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 11:43:37 #237
5428 crew  miss_sly
pi_196018165
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:33 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Stoppen met het op te blazen tot iets wat het niet is. Er gaan ook elke dag 400 andere mensen dood in Nederland, als we toch moeten relativeren.

Prima dat we wat maatregelen nemen maar we slaan echt volledig door en het is terecht dat daar (gefundeerde) kritiek op is.
We beginnen niet weer over het aantal doden he? Want daar gaat het nog steeds niet over.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196018173
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:37 schreef Elan het volgende:

[..]

Vond het wel mooi onze sportscholen mogen open met als argument om de druk van de ketel te houden/stress weg te houden bij de bevolking, maar voor sommige mensen is theater kunst en film net zoiets in deze tijden alleen dat wil er kennelijk niet in bij die gasten.
Of een avondje tafelen in een restaurant. Al lijkt het erop dat wij die die groep weken geleden al hebben afgeschreven. Ik vond het ook zo mooi om te zien toen er nog maximaal 30 mensen samen mochten komen, maar lokaal ontheffingen gegeven konden worden voor locaties van belang. Dan zie je de volstrekte willekeur.
  dinsdag 3 november 2020 @ 11:44:14 #239
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196018174
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:37 schreef Elan het volgende:

[..]

Vond het wel mooi onze sportscholen mogen open met als argument om de druk van de ketel te houden/stress weg te houden bij de bevolking, maar voor sommige mensen is theater kunst en film net zoiets in deze tijden alleen dat wil er kennelijk niet in bij die gasten.
niks tegen bioscopen hoor maar dat is toch wel op te vangen met Netflix, even los van het feit of het zoden aan de dijk zet die dicht te gooien
  dinsdag 3 november 2020 @ 11:44:18 #240
3542 Gia
User under construction
pi_196018175
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:35 schreef Tarado het volgende:

:) van mij hoeven ze helemaal niets te schrappen want er is al genoeg geschrapt, die marginale maatregelen erbij zijn meer om de jankende zorg weer wat stiller te krijgen
Nieuwe aardappelen mogen ook al niet meer:
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 11:45:23 #241
5428 crew  miss_sly
pi_196018193
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:34 schreef chratnox het volgende:

[..]

Geef jij je volledige salaris ook iedere maand aan een goed doel, want ja, anderen hebben 't zwaarder dan jij?

Relativeren is prima, maar je kan ook te ver gaan erin. De delta tussen wat er voor de pandemie mogelijk was en wat er nu mogelijk is is erg groot, natuurlijk hebben mensen er last van.
Is dat het uitgangspunt? Dat mensen van zaken geen last mogen hebben? Dat we recht hebben op een ongestoorde "zo doe ik het altijd en dit leven bevalt me wel, dus alles moet blijven zoals het is, ongeacht de omstandigheden"?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 11:47:08 #242
5428 crew  miss_sly
pi_196018243
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:37 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja maar die komen niet in het ziekenhuis. Lees je wel waar je op reageert, of niet?
[..]

Het doel van de extra maatregelen is niet om besmettingen in te dammen, maar om de zorg te ontlasten.
En dat doe je dus indirect door besmettingen in te dammen :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196018250
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik heb ook heel veel gehoord, maar daar kan ik allemaal niet zoveel mee. n=1 en 'horen zeggen' tegelijkertijd vind ik niet erg sterk.

Ik kan me voorstellen dat een dag schaatsen kan leiden tot drukte op de eerste hulp. Daarom zeg ik ook dat ik me kan voorstellen dat het dan gereguleerd wordt dit jaar. Overigens leiden veel botbreuken en blessures daardoor neitdirect to ziekenhuisopnames, maar een korte opleving op de SEH voor foto's en gips en daarna naar huis. Dat is toch echt anders dan derdegraads brandworden, amputaties, oogschade, etc.
Het is niet de sterkste onderbouwing ben ik met je eens. Maar het is in het verleden genoeg in de media geweest dat er ook een enorme piek is op de eerste hulp tijdens het schaatsseizoen. Dus als we de zorg willen ontlasten voor corona dan gewoon gelijke monniken gelijke kappen vind ik. Want als de eerste hulp vol ligt met botbreuken kan die covid patiënt er ook niet heen die ook nog is extra zorg nodig heeft vanwege besmetting gevaar wat extra tijd kost.
pi_196018258
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:44 schreef Tarado het volgende:

[..]

niks tegen bioscopen hoor maar dat is toch wel op te vangen met Netflix, even los van het feit of het zoden aan de dijk zet die dicht te gooien
Klopt, maar je kunt ook een rondje rennen, gevolgd door een stukje fietsen en dan ga je wat met stenen sjouwen in de tuin. Als je zo redeneert, kan alles dicht.
pi_196018268
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:42 schreef VoMy het volgende:

[..]

Je ontlast de zorg door effectief besmettingen in te dammen binnen de risicogroepen.
De situatie is nu zo dat het té druk is in de ziekenhuizen en dat de zorg graag snel een afname wil zien. Dan moet je toch inzetten op een snellere afname in de risicogroep voor nu. Dat dat dan later weer wat afvlakt, is dan een minder groot probleem omdat de zorg dan al ontlast is.
[..]

Ik denk ook dat het allemaal erg weinig gaat uithalen ja.
Ja maar dat doe je dus niet door deze maatregelen, situatie: puberkind met hele milde/asymptomatisch ziekteverloop die oma besmet welke in het ziekenhuis komt is toch een veel reëler scenario dan dat ze het oplopen bij een van de instellingen die nu dus dicht moeten voor twee weken?

Het enige argument is wellicht de mobiliteit want we moeten thuisblijven, maar dan mag je echt ook wat aan de winkels en kantoren doen want dat is waarschijnlijk een verhouding 1/100 (1 bioscopen, bibliotheken en theaters en pretparken, niet essentiële bewegingen voor werk en winkels 99) .

Ik zal de mobiliteitscijfers er zo eens bij pakken en dan kijken we volgende week naar een daling.
blablablabla
  dinsdag 3 november 2020 @ 11:48:41 #246
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196018286
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En dat doe je dus indirect door besmettingen in te dammen :)
Maar je wil geen indirect effect, je wil een direct effect. De zorg zegt letterlijk dat ze maatregelen willen om sneller van de piek weg te sturen. Dan moet je niet inzetten op indirecte effecten maar op directe effecten.
  dinsdag 3 november 2020 @ 11:49:38 #247
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196018308
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:48 schreef Elan het volgende:

[..]

Ja maar dat doe je dus niet door deze maatregelen, situatie: puberkind met hele milde/asymptomatisch ziekteverloop die oma besmet welke in het ziekenhuis komt is toch een veel reëler scenario dan dat ze het oplopen bij een van de instellingen die nu dus dicht moeten voor twee weken?

??
Ik volg dit niet.

Als je niet wil dat opa en oma besmet raken de komende twee weken, moeten die maar even niet bezocht worden.
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 11:50:31 #248
5428 crew  miss_sly
pi_196018325
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:39 schreef zoost het volgende:

[..]

In Nederland is de last nu al tientallen miljarden, hele sectoren die failliet gaan en werkloosheid. Heel benieuwd hoe we later gaan terugkijken op de maatschappelijke kosten vs de gewonnen levensjaren.
Dat is geen last van de maatregelen, dat zijn de vreselijke gevolgen van deze pandemie.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196018363
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:44 schreef maan_man het volgende:

[..]

Of een avondje tafelen in een restaurant. Al lijkt het erop dat wij die die groep weken geleden al hebben afgeschreven. Ik vond het ook zo mooi om te zien toen er nog maximaal 30 mensen samen mochten komen, maar lokaal ontheffingen gegeven konden worden voor locaties van belang. Dan zie je de volstrekte willekeur.
Er zijn bijna 70.000 horecazaken in Nederland met dagelijks vele miljoenen bezoekers dat kun je bij sluiting qua impact niet 1 op 1 vergelijken met wat ze nu van plan zijn.
blablablabla
pi_196018367
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:39 schreef zoost het volgende:

[..]

In Nederland is de last nu al tientallen miljarden, hele sectoren die failliet gaan en werkloosheid. Heel benieuwd hoe we later gaan terugkijken op de maatschappelijke kosten vs de gewonnen levensjaren.
mwa.

eerst zien dan geloven
Gino ♥
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 11:52:29 #251
5428 crew  miss_sly
pi_196018371
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:47 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Het is niet de sterkste onderbouwing ben ik met je eens. Maar het is in het verleden genoeg in de media geweest dat er ook een enorme piek is op de eerste hulp tijdens het schaatsseizoen. Dus als we de zorg willen ontlasten voor corona dan gewoon gelijke monniken gelijke kappen vind ik. Want als de eerste hulp vol ligt met botbreuken kan die covid patiënt er ook niet heen die ook nog is extra zorg nodig heeft vanwege besmetting gevaar wat extra tijd kost.
Als de eerste hulp vol ligt, kan niemand erheen. Geen covid-patient, geen hartinfact, geen bevalling met complicaties, geen kind met een epileptische aanval, geen kankerpatient die onwel is geworden, geen botbreuk en geen geamputeerde hand door vuurwerk. Dan is het vol. Dat proberen we te voorkomen. Dat gaat niet om de covid-patienten alleen, dat gaat over iedereen die zorg nodig heeft.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196018374
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:43 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is geen relativeren, dat is het ridicuul maken waar iemand anders moeite mee kan hebben zodat je het kunt proberen te relativeren. Het is nergens voor nodig de problemen van een ander in het belachelijke te trekken en daarvan te roepen dat het onzin is dat iemand daarover zeurt. Je kent de situatie tenslotte niet.

Ook hierin geldt weer, misschien wat meer begrip voor elkaar opbrengen? Iemand die tegen kerst al 10 maanden vrijwel alleen thuis zit kan er flink van balen. Dan kun je tegen diegene zeggen: Kindjes in afrika die hebben niet eens kerst, wat win je daarmee?
Ja je hebt gelijk maar het doel was niet om iets of iemand belachelijk te maken. Soms kan een spiegel geen kwaad.

Relativeren zou je in dit geval doen door te denken aan alle mensen in Nederland, niet Afrika, die het veel zwaarder hebben onder de huidige, zelfde omstandigheden als waarin jij moet leven. Zeuren over je kerstborrel is wat mij betreft dan toch echt belachelijk.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_196018376
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:44 schreef Tarado het volgende:

[..]

niks tegen bioscopen hoor maar dat is toch wel op te vangen met Netflix, even los van het feit of het zoden aan de dijk zet die dicht te gooien
Netflix vangt de Cineville-pashouders niet op hoor.
pi_196018418
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:44 schreef Tarado het volgende:

[..]

niks tegen bioscopen hoor maar dat is toch wel op te vangen met Netflix, even los van het feit of het zoden aan de dijk zet die dicht te gooien
Ja en winkelen is ook op te vangen door online, las vandaag dat fysieke winkels liefst 9% meer omzet hebben gedraaid dit jaar dus doe lekker ook 2 weken dicht als je zo nodig mobiliteit wilt inperken. Moet je kijken hoe rustig het dan ineens is op straat.

Nee we doen lekker de bioscoop dicht dat zal het virus leren. Walgelijke symboolpolitiek.
blablablabla
pi_196018419
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Zoals Kuipers ook al aangaf: met de huidige maatregelen wordt de druk op de zorg ook wel minder, maar duurt het nog erg lang voor je weer op een niveau zit waarbij je je reguliere zorg weer kunt opschalen. Dat betekent nog heel veel nevenschade en een heel lange tijd waarin deze maatregelen moeten blijven bestaan. De piek kun je al niet meer veranderen, die komt er toch wel aan, maar de lengte van de druk op de zorg wel.
Als we Kuipers carte blanche geven hadden we allang een lockdown gehad.
Het is niet persé altijd erg om bepaalde niet essentiële zorg uit te stellen, als je maar zorgt dat essentiele zorg wel doorgaat.

Kuipers zal het liefste zijn ziekenhuizen nu leeg hebben, en dagelijkse operatie door laten gaan, maar dat kan nu even niet.

Natuurlijk heeft hij grotendeels gelijk maar het moet naar mijn idee niet ten koste van alles gaan en daar begint het bijna op te lijken.

Vorige keer lag het zwaartepunt duidelijk op de IC's en nu op de zorgafdelingen, dus er is wat dat betreft al een hele winst gemaakt.

Maar er moet naar mijn idee ook aan de poort van de ziekenhuizen goed gekeken worden naar welke patiënten ook met behandeling van een huisarts af kunnen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 3 november 2020 @ 11:54:42 #256
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196018436
quote:
Zou mooi zijn als idd blijkt dat Covid19 T-cellen, die onze immuungeheugenfunctie vormen, werkzaam aanwezig blijven om bij eventuele herinfectie dan onmiddellijk (anti)stoffen te maken die dan Covid19 kan aanpakken.
Die blijvendheid kan ook impliceren dat wanneer je eenmaal (ooit?) Covid19 hebt overwonnen, mensen ook bij herinfectie, niet tot minder vatbaar zullen zijn. Hierbij hopen dat de Corona/Covid19 als virus niet te veel muteert zodat de T-cellen de boel wel kunnen blijven bewaken.

Of kwetsbaren hier nu ook wat aan hebben, vraag ik mij af. Die kwetsbare groep heeft doorgaans al een minder robuust (overuren) immuunsysteem wat o.a. de reden is voor hun ernstiger gevolgen.
Veel zal afhangen of een vaccin wel de juist benodigde T-cel als bescherming zal triggeren in het lichaam zonder dat het immuunsysteem daarbij op hol zal slaan. Dit laatste - als overreactie - gebeurd immers bij de daadwerkelijke Covid19 besmetting wanneer die in het lichaam aangrijpt.

De T-cellen aangemaakt in de werkzame zwezerik; kunnen op langere termijn wel nutbaar zijn voor de totale bevolking. Bv "gezonde" (bvk doorgaans zeer jonge) mensen* ondervinden Covid19, evt tgv een vaccin, om vele jaren (??) later - wanneer de vergankelijkheid wat steviger inslaat - zij generiek minder vatbaar zullen zijn voor de aandoening of zelfs wat beter reageren op "vaccins" als preventiemaatregel.

* Mijn gedachte hier is dat wanneer een kind op jongere leeftijd dan Covid19 zal doormaken die in principe geen last meer zal hebben van de infectie.

in de spoiler wat vertaalde achtergrond info
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196018465
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:49 schreef VoMy het volgende:

[..]

??
Ik volg dit niet.

Als je niet wil dat opa en oma besmet raken de komende twee weken, moeten die maar even niet bezocht worden.
Jij hebt het over beschermen van specifiek die groep kwetsbaren(70+) hoe dragen de maatregelen die nu op tafel liggen daar substantieel aan bij volgens jou?
blablablabla
pi_196018474
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:52 schreef Elan het volgende:

[..]

Er zijn bijna 70.000 horecazaken in Nederland met dagelijks vele miljoenen bezoekers dat kun je bij sluiting qua impact niet 1 op 1 vergelijken met wat ze nu van plan zijn.
Klopt, maar dat staat los van jouw stellingname over druk van de ketel halen. Dat kan daar net zo goed spelen. Dat er in de afweging ook dingen tegen werken. Ik vind het altijd zo mooi als men iets wil of een uitzondering wel creëren dan heeft men altijd een prima argument, maar men vergeet dan men dat argument ook in 103 andere casussen ter tafel kan brengen.
pi_196018530
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:56 schreef maan_man het volgende:

[..]

Klopt, maar dat staat los van jouw stellingname over druk van de ketel halen. Dat kan daar net zo goed spelen. Dat er in de afweging ook dingen tegen werken. Ik vind het altijd zo mooi als men iets wil of een uitzondering wel creëren dan heeft men altijd een prima argument, maar men vergeet dan men dat argument ook in 103 andere casussen ter tafel kan brengen.
Ja maar IK.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  dinsdag 3 november 2020 @ 11:58:42 #260
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196018548
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:55 schreef Elan het volgende:

[..]

Jij hebt het over beschermen van specifiek die groep kwetsbaren(70+) hoe dragen de maatregelen die nu op tafel liggen daar substantieel aan bij volgens jou?
Niet, dat doen ze niet. Ik ben op het eerste oog ook geen fan van de maatregelen die op tafel liggen en vindt ze niet goed te rijmen met het doel dat erachter zou zitten, dwz sneller afbuigen van de ziekenhuispiek.

Overigens is het niet zo zeer beschermen van die groep, maar eerder voorkomen dat ze besmet raken als middel om de ziekenhuizen te ontlasten.
pi_196018557
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:53 schreef Elan het volgende:

[..]

Ja en winkelen is ook op te vangen door online, las vandaag dat fysieke winkels liefst 9% meer omzet hebben gedraaid dit jaar dus doe lekker ook 2 weken dicht als je zo nodig mobiliteit wilt inperken. Moet je kijken hoe rustig het dan ineens is op straat.

Nee we doen lekker de bioscoop dicht dat zal het virus leren. Walgelijke symboolpolitiek.
Wel denk ik dat die 9% heel onevenredig verdeeld is. Heel veel erbij bij bouwcentra, tuincentra, Ikea-achtige winkels, maar ik zo niet graag ruilen met de gemiddelde middenstander in een provinciestad.
pi_196018567
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:08 schreef chratnox het volgende:

[..]

Er werd gesproken over maximaal 2 personen bij elkaar buiten, sluiten van dierentuinen, musea, pretparken, bibliotheken en gerelateerde zaken volgens mij. Naar ik weet is dat nog niet definitief. Vanmorgen op het journaal werd wel gezegd: "Er gaan vanavond extra maatregelen komen, het is nog niet duidelijk of dit ze allemaal zijn of er nog meer komt"

Dat vuurwerkverbod zijn ze natuurlijk al jaren over aan 't steggelen. Ik vind het pijnlijk dat nu deze situatie daarvoor misbruikt moet worden, dat doet het begrip voor de situatie geen goed. Het lijkt wel alsof de veiligheidsregio's nu denken: Dit is het moment om verdere dingen die we wilden door te voeren!
In Spijkenisse staan gewoon 200 man en vrouw (vooral ouderen) binnen 1.5 meter zonder mondkapje (sommigen wel) en het wemeld van politie en handhaving
En er gebeurd niks 😳
Want ze kijken allemaal naar een kapotte metro die op een walvisstaat ligt
😂😂
pi_196018583
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:56 schreef maan_man het volgende:

[..]

Klopt, maar dat staat los van jouw stellingname over druk van de ketel halen. Dat kan daar net zo goed spelen. Dat er in de afweging ook dingen tegen werken. Ik vind het altijd zo mooi als men iets wil of een uitzondering wel creëren dan heeft men altijd een prima argument, maar men vergeet dan men dat argument ook in 103 andere casussen ter tafel kan brengen.
Nee dat staat het niet. Het gaat uiteindelijk toch om de impact van iets op de R, als iets sluiten amper tot geen effect heeft hoef je daar in deze fase(of eigenlijk überhaupt niet) toch niet aan te beginnen?

Middelbare scholen sluiten scheelt bijna eentiende op je reproductiegetal :|W .
blablablabla
  dinsdag 3 november 2020 @ 12:00:29 #264
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196018600
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:47 schreef maan_man het volgende:

[..]

Klopt, maar je kunt ook een rondje rennen, gevolgd door een stukje fietsen en dan ga je wat met stenen sjouwen in de tuin. Als je zo redeneert, kan alles dicht.
is ook zo, het hoeft van mij ook niet dicht en ik heb ook het idee dat de regering het ook wel goed vindt gaan maar door de druk van de zorg toch zwicht om er nog wat bij te doen
  dinsdag 3 november 2020 @ 12:00:44 #265
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196018603
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:31 schreef miss_sly het volgende:
H
[..]

Hoe wil je corona relativeren?
Dat de uitwerking qua gevolgen sterk afhangt van het onderhavige individu.

Het is wat onzinnig om te blijven stellen dat het Covid19, laat staan voor iedereen, levensgevaarlijk is.
Men kan best kijken voor wie het specifiek een groter risico geeft en dan daar specifiekere maatregelen bieden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 12:01:51 #266
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196018628
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Is dat het uitgangspunt? Dat mensen van zaken geen last mogen hebben? Dat we recht hebben op een ongestoorde "zo doe ik het altijd en dit leven bevalt me wel, dus alles moet blijven zoals het is, ongeacht de omstandigheden"?
Dit is een beetje flauw, dat is nergens voor nodig. Ik reageerde op iemand anders, dus je moet mn post wel zien in dat perspectief.

Ik realiseer me heel goed dat het voor de één zwaarder is dan voor de ander, maar ik reageerde op een post waarin iedereen die het zwaar heeft eigenlijk niet moet zeuren, want een ander ergens op de wereld heeft 't zwaarder.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196018700
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:58 schreef VoMy het volgende:

[..]

Niet, dat doen ze niet. Ik ben op het eerste oog ook geen fan van de maatregelen die op tafel liggen en vindt ze niet goed te rijmen met het doel dat erachter zou zitten, dwz sneller afbuigen van de ziekenhuispiek.

Overigens is het niet zo zeer beschermen van die groep, maar eerder voorkomen dat ze besmet raken als middel om de ziekenhuizen te ontlasten.
Ja mee eens ik snap extra maatregelen in deze fase, al zijn de cijfers hoopvol. Maar bedenkt in hemelsnaam iets dat NU een substantieel effect heeft op de R en niet een pakket dat in de persconferentie vanavond weer een mond vol is maar eigenlijk vooral bestaat uit gebakken lucht..

Middelbare scholen kampen toch al met een enorm verzuim dus 2 weken online les om zowel de leerkrachten lucht te geven als de R te drukken zou zoveel logischer zijn.

Je zou ook nog kunnen schuiven met vakanties, bijvoorbeeld de kerst en voorjaarsvakantie schrappen of verkorten.
blablablabla
  dinsdag 3 november 2020 @ 12:06:20 #268
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196018705
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:53 schreef Elan het volgende:
las vandaag dat fysieke winkels liefst 9% meer omzet hebben gedraaid
dat kan ik me niet voorstellen
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 12:06:42 #269
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196018709
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat mij betreft is het niet of-of. Die zaken dienen naast elkaar te lopen. En dat kan best betekenen dat je voorlopig nog vastzit aan bepaalde maatregelen, omdat het best gemakkelijk is om te zeggen dat ze moeten nadenken over dingen wel mogelijk maken, maar het toch niet zo eenvoudig is als het klinkt.
Dat er zaken zijn die nog niet goed lopen, betekent toch niet dat je andere dingen dan maar niet moet doen?
Laten we alles maar laten gaan, want het loopt toch niet allemaal perfect, dus heeft niets zin?
[..]

Ik denk dat er heel veel mensen zijn waarvoor het moeilijk is. Ik denk dat dat ook zeker oplossingen voor gezocht moet worden, en ook zullen worden. Nog steeds hoeft jouw opa niet moederziel alleen kerst te vieren, gelukkig.

De zaken die opgenoemd werden die niet konden, en waar ik op reageerde met de vraag of het nou werkelijk zo vreselijk zou zijn om dat een keer te moeten missen waren:
[..]

Natuurlijk is dat niet leuk, maar het is niet vergelijkbaar met het verhaal van je opa, bijvoorbeeld. En van deze dingen vraag ik me inderdaad af of het echt een ramp is wanneer je dat een keertje anders moet doen.
Niet structureel, als we volgend jaar zomer (zoals Cue ook zegt) nog steeds op ditzelfde punt zitten, moeten we het echt anders aan gaan pakken, maar deze ene keer...het zij zo.
Het gaat niet om het vuurwerk hè, dat heb ik al vaker gezegd in deze discussie. Vuurwerk is het laatste punt waardoor de discussie boven komt borrelen.

Ik blijf hem terughalen, want ik begrijp het gewoonweg niet. Mondkapjes worden verplicht gemaakt voor iedereen op elke plek, maar de plek waar ze juist verschil maken zijn ze niet verplicht, thuiszorg. Datzelfde met allerlei andere situaties die niet te begrijpen zijn.

Specifiek over:
quote:
Dat er zaken zijn die nog niet goed lopen, betekent toch niet dat je andere dingen dan maar niet moet doen?
Laten we alles maar laten gaan, want het loopt toch niet allemaal perfect, dus heeft niets zin?
Dat is juist niet wat ik zeg. Ik zeg, wees nou terughoudend met meer maatregelen en focus puur op waar het zin heeft. Waarom zou je bioscopen, dierentuinen en dat soort dingen sluiten anders dan het gelijktrekken met alles wat wel gesloten is. Puur reisbewegingen?

Er werd na de eerste golf juist gezegd dat er meer maatwerk moest komen omdat er op de ene plek meer risico is dan de andere plek.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196018714
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 12:06 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat kan ik me niet voorstellen
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)om-in-derde-kwartaal
blablablabla
pi_196018719
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 12:06 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat kan ik me niet voorstellen
In kwartaal 3.. toen de horeca weer open ging profiteerden ook de fysieke winkels daarvan. Het geld moest rollen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_196018745
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 12:05 schreef Elan het volgende:

[..]

Ja mee eens ik snap extra maatregelen in deze fase, al zijn de cijfers hoopvol. Maar bedenkt in hemelsnaam iets dat NU een substantieel effect heeft op de R en niet een pakket dat in de persconferentie vanavond weer een mond vol is maar eigenlijk vooral bestaat uit gebakken lucht..

Middelbare scholen kampen toch al met een enorm verzuim dus 2 weken online les om zowel de leerkrachten lucht te geven als de R te drukken zou zoveel logischer zijn.

Je zou ook nog kunnen schuiven met vakanties, bijvoorbeeld de kerst en voorjaarsvakantie schrappen of verkorten.
Eens.
Kom óf met echte maatregelen die daadwerkelijk drastisch de cijfers omlaag brengen in relatief korte tijd, óf laat het zoals het nu is.

Halfzachte maatregelen nemen die eigenlijk geen extra zoden aan de dijk zetten daar is echt helemaal niemand bij gebaat.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_196018757
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2020 12:08 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Eens.
Kom óf met echte maatregelen die daadwerkelijk drastisch de cijfers omlaag brengen in relatief korte tijd, óf laat het zoals het nu is.

Halfzachte maatregelen nemen die eigenlijk geen extra zoden aan de dijk zetten daar is echt helemaal niemand bij gebaat.
Zoals ik voor mezelf redeneer: wat ze vanavond aan gaan kondigen heeft totaal 0 impact op mijn dagelijkse leven en dat zal voor velen zo gelden.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 3 november 2020 @ 12:09:28 #274
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196018758
quote:
maar dat zijn doe het zelf zaken etc. dus wel begrijpelijk maar niet winkels zoals je in de kalverstraat hebt

quote:
De omzetten van de kledingwinkels (-3,4 procent) en de winkels in schoenen en lederwaren (-4,9 procent) krompen ten opzichte van een jaar eerder, maar lang niet zo sterk als in het tweede kwartaal van 2020.
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 12:10:27 #275
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196018776
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:52 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Ja je hebt gelijk maar het doel was niet om iets of iemand belachelijk te maken. Soms kan een spiegel geen kwaad.

Relativeren zou je in dit geval doen door te denken aan alle mensen in Nederland, niet Afrika, die het veel zwaarder hebben onder de huidige, zelfde omstandigheden als waarin jij moet leven. Zeuren over je kerstborrel is wat mij betreft dan toch echt belachelijk.
Dan zijn we het met elkaar eens. Zeuren over een kerstborrel vind ik persoonlijk ook onnodig, maar als dat het enige moment is dat iemand zijn familie ziet is het een ander verhaal.

Ik probeer juist minder te relativeren, maar meer de kleine mooie momenten te vieren en naar uit te kijken. Dat helpt mij persoonlijk meer.

Geen grap, ik kijk ondertussen bijna een hele week uit om mn dochter mee te nemen naar Ballorig. Dat is iets wat ik na deze pandemie ook meer mee wil nemen, om minder in de waan van de dag te zitten.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196018779
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 november 2020 11:54 schreef Vallon het volgende:

[..]

Zou mooi zijn als idd blijkt dat Covid19 T-cellen, die onze immuungeheugenfunctie vormen, werkzaam aanwezig blijven om bij eventuele herinfectie dan onmiddellijk (anti)stoffen te maken die dan Covid19 kan aanpakken.
Die blijvendheid kan ook impliceren dat wanneer je eenmaal (ooit?) Covid19 hebt overwonnen, mensen ook bij herinfectie, niet tot minder vatbaar zullen zijn. Hierbij hopen dat de Corona/Covid19 als virus niet te veel muteert zodat de T-cellen de boel wel kunnen blijven bewaken.

Of kwetsbaren hier nu ook wat aan hebben, vraag ik mij af. Die kwetsbare groep heeft doorgaans al een minder robuust (overuren) immuunsysteem wat o.a. de reden is voor hun ernstiger gevolgen.
Veel zal afhangen of een vaccin wel de juist benodigde T-cel als bescherming zal triggeren in het lichaam zonder dat het immuunsysteem daarbij op hol zal slaan. Dit laatste - als overreactie - gebeurd immers bij de daadwerkelijke Covid19 besmetting wanneer die in het lichaam aangrijpt.

[..]
Als één van de vaccins cytokine storm (of cytokine release syndrome) zou kunnen veroorzaken zou men dat allicht tijdens de phase 3 trials opmerken.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  dinsdag 3 november 2020 @ 12:10:47 #277
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196018781
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 08:57 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik zeg "vooral" en jij komt met één voorbeeld.

Laten we dan alles verbieden waardoor baby's in het ziekenhuis terecht kunnen komen. Scharen, stopcontacten, honden, ouders met een kort lontje, auto's, fietsen, etc.
55% van de ongevallen vindt plaats door legaal siervuurwerk en slechts 20% door illegaal vuurwerk
  dinsdag 3 november 2020 @ 12:11:19 #278
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196018790
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 12:06 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat kan ik me niet voorstellen
Meer binnenlandse uitgaven, verbouwen, spullen kopen ter tijdslediging; kortom uitgaven die het Covid19 leed compenseren.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 3 november 2020 @ 12:12:51 #279
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196018812
quote:
12s.gif Op dinsdag 3 november 2020 12:11 schreef Vallon het volgende:

[..]

Meer binnenlandse uitgaven, verbouwen, spullen kopen ter tijdslediging; kortom uitgaven die het Covid19 leed compenseren.
klopt ik dacht ook iets teveel aan m'n eigen branche, kleding/mode
  dinsdag 3 november 2020 @ 12:13:25 #280
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196018823
Niet-afgestudeerd 'wiskundige' Bert Slagter schrijft een draadje waarin hij eigenlijk uiteenzet dat de manier waarop het Red Team naar de R kijkt, veel te kortzichtig is en dat ze de zaken veel te simpel hebben voorgesteld en sluit af met:

twitter


Elke dag is het weer lachen met die club.
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 12:13:53 #281
5428 crew  miss_sly
pi_196018833
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 12:06 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het gaat niet om het vuurwerk hè, dat heb ik al vaker gezegd in deze discussie. Vuurwerk is het laatste punt waardoor de discussie boven komt borrelen.

Ik blijf hem terughalen, want ik begrijp het gewoonweg niet. Mondkapjes worden verplicht gemaakt voor iedereen op elke plek, maar de plek waar ze juist verschil maken zijn ze niet verplicht, thuiszorg. Datzelfde met allerlei andere situaties die niet te begrijpen zijn.

Specifiek over:
[..]

Dat is juist niet wat ik zeg. Ik zeg, wees nou terughoudend met meer maatregelen en focus puur op waar het zin heeft. Waarom zou je bioscopen, dierentuinen en dat soort dingen sluiten anders dan het gelijktrekken met alles wat wel gesloten is. Puur reisbewegingen?

Er werd na de eerste golf juist gezegd dat er meer maatwerk moest komen omdat er op de ene plek meer risico is dan de andere plek.
Ik had niet de indruk dat het louter om de nieuw verwachte maatregelen ging, maar de maatregelen in het algemeen. Ik heb ook mijn twijfels bij wat nu wordt gemeld als de aankomende extra maatregelen. Dat zijn ook niet de maatregelen die kerst en oud en nieuw moeilijk in te vullen maken, behalve het eventuele vuurwerkverbod.

Ik hoor en lees ook inderdaad zaken waar ik vraagtekens bij heb. Maar ook omdat ik me soms afvraag of dat inderdaad het uitgezette beleid is, of de invulling van ene instantie, werkgever of persoon. Er lijkt nog steeds veel onduidelijkheid te zijn. En wat dat betreft zou ik meer duidelijkheid, minder uitzonderingen en meer transparantie van harte toejuichen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196018839
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 12:09 schreef Tarado het volgende:

[..]

maar dat zijn doe het zelf zaken etc. dus wel begrijpelijk maar niet winkels zoals je in de kalverstraat hebt
Daar kom ik niet maar het zijn kennelijk ook speciaalzaken ook en consumenten-elektronica ook..
Van veel kledingzaken was pre-Corona bestaan twijfelachtig, bovendien kun je ook dat in de meeste gevallen online af doen.
blablablabla
  dinsdag 3 november 2020 @ 12:15:17 #283
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196018862
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 12:05 schreef Elan het volgende:

[..]

Ja mee eens ik snap extra maatregelen in deze fase, al zijn de cijfers hoopvol. Maar bedenkt in hemelsnaam iets dat NU een substantieel effect heeft op de R en niet een pakket dat in de persconferentie vanavond weer een mond vol is maar eigenlijk vooral bestaat uit gebakken lucht..
Nee, juist niet de R. De R zegt iets heel generieks over besmettingsontwikkeling, maar je wil nu doelgericht eerst de besmettingen onder de risicogroepen omlaag krijgen.
quote:
Middelbare scholen kampen toch al met een enorm verzuim dus 2 weken online les om zowel de leerkrachten lucht te geven als de R te drukken zou zoveel logischer zijn.
Maar daar schieten de ziekenhuizen geen conjo mee op. Want scholieren komen niet in het ziekenhuis terecht.
pi_196018881
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 12:13 schreef VoMy het volgende:
Niet-afgestudeerd 'wiskundige' Bert Slagter schrijft een draadje waarin hij eigenlijk uiteenzet dat de manier waarop het Red Team naar de R kijkt, veel te kortzichtig is en dat ze de zaken veel te simpel hebben voorgesteld en sluit af met:

[ twitter ]

Elke dag is het weer lachen met die club.
Sowieso stel ik me bij een 'expert complexiteit' iemand voor die vooral de hele dag roept: "Ja, dat is inderdaad heel ingewikkeld!".
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_196018887
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 12:15 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maar daar schieten de ziekenhuizen geen conjo mee op. Want scholieren komen niet in het ziekenhuis terecht.
Is dat niet veel te kort door de bocht? Scholieren besmetten elkaar, die besmetten hun ouders, ouders besmetten grootouders.
pi_196018896
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 12:16 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Is dat niet veel te kort door de bocht? Scholieren besmetten elkaar, die besmetten hun ouders, ouders besmetten grootouders.
Inderdaad, maar dat mag je niet aandragen want dat valt toch allemaal reuze mee?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 3 november 2020 @ 12:19:02 #287
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196018931
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 12:16 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Is dat niet veel te kort door de bocht? Scholieren besmetten elkaar, die besmetten hun ouders, ouders besmetten grootouders.
Ja maar dat duurt lang. Dat duurt lang. Daar zitten meerdere incubatietijden tussen. Hoevaak moet ik dat nog zeggen?
Je hebt nú druk op de ziekenhuizen die je versneld wil verlichten, dan moet je niet een of andere obscure besmettingsroute die een maand duurt proberen te verminderen, want daarvan zie je het effect dus pas over een maand.
pi_196018962
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 12:15 schreef VoMy het volgende:

[..]

Nee, juist niet de R. De R zegt iets heel generieks over besmettingsontwikkeling, maar je wil nu doelgericht eerst de besmettingen onder de risicogroepen omlaag krijgen.
[..]

Maar daar schieten de ziekenhuizen geen conjo mee op. Want scholieren komen niet in het ziekenhuis terecht.
Hun grootouders wel die ze besmetten, al dan niet via hun ouders.
quote:
Nee, juist niet de R. De R zegt iets heel generieks over besmettingsontwikkeling, maar je wil nu doelgericht eerst de besmettingen onder de risicogroepen omlaag krijgen.
Lagere R is waar je uiteindelijk primair de focus op moet hebben, dus alleen de maatregen die daar wezenlijk aan bijdragen zijn relevant. de hele theorie van jongeren die vooral elkaar besmetten zoals we in de zomer zagen en/of die zichzelf ouderen beschermen pakt in de prakrijk totaal niet lekker uit als er teveel besmettelijken rondlopen. Hebben we gezien.
blablablabla
  dinsdag 3 november 2020 @ 12:22:00 #289
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_196018988
gaan we gewoon kerst vieren? zoals Merkel tegen haar bevolking zei.
  dinsdag 3 november 2020 @ 12:22:09 #290
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196018990
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 12:20 schreef Elan het volgende:

[..]

Hun grootouders wel die ze besmetten, al dan niet via hun ouders.
Over een fucking maand pas.
quote:
Lagere R is waar je uiteindelijk primair de focus op moet hebben,
Nee. Dat is niet zo. Dat is over het algemeen waar, maar specifiek nú roept de zorg om maatregelen om de druk snel te verlichten. Dan moet je je helemaal niet richten op de R.
quote:
dus alleen de maatregen die daar wezenlijk aan bijdragen zijn relevant.
Nee.
  dinsdag 3 november 2020 @ 12:22:13 #291
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196018992
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 12:10 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Als één van de vaccins cytokine storm (of cytokine release syndrome) zou kunnen veroorzaken zou men dat allicht tijdens de phase 3 trials opmerken.
Eensch waarbij ik een nuance maak tussen de T-cell reactie aangemaakt door Covid19 zelf en die is/werd veroorzaakt door een passend "vaccin".

Ik ben vooral benieuwd wat de immuunrespons is bij en voor "kwetsbaren" en/of hoe die daarna een Covid19 doormaken. Die twee trials zal zich in de praktijk gaan uitwijzen omdat "we" daarop niet expliciet mogen/kunnen testen.

Die overreactie zelf is imo een aantal stappen verderop in de afweerrespons omdat het lichaam de infectie juist onvoldoende kan bestrijden. De vraag is dan gerechtvaardigd of dat nog ook zo zal zijn bij een daadwerkelijke infectie ?
Een vaccin zie ik als een trigger/wake-up call voor het immuunsysteem zodat die - immers voorbereid - sneller kan reageren, het zegt niets over de capaciteit en kracht die daarin mogelijk nodig is.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 12:23:23 #292
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_196019013
Op de BSO's kunnen ze ook nog wat leren van digitalisering zeg, mijn hemel.

Vrouwlief zei vanmorgen dat ze vandaag een overleg had met meerdere vestigingen tegelijk. Maar dan dus al die medewerkers van al die vestigingen bij elkaar komend in één ruimte om daar twee uur te gaan zitten ouwehoeren.
"Ja maar we zorgen dat er tussen elke medewerker een lege stoel zit"

Echt :') Terwijl ze gewoon allemaal iPads op die vestigingen hebben he. FACETIME > HET KAN. |:(
pi_196019035
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 12:13 schreef VoMy het volgende:
Niet-afgestudeerd 'wiskundige' Bert Slagter schrijft een draadje waarin hij eigenlijk uiteenzet dat de manier waarop het Red Team naar de R kijkt, veel te kortzichtig is en dat ze de zaken veel te simpel hebben voorgesteld en sluit af met:

[ twitter ]

Elke dag is het weer lachen met die club.
Hij heeft wel een punt. De R-waarde moet echt als drempelwaarde worden gebruikt, en andere getallen zijn nuttiger (maar ook lastig te bepalen) om te kijken hoe snel de curve stijgt of daalt of hoe lang het duurt voor de epidemie echt onder controle is. Op het moment lijkt het me echter genoeg om die R onder 1 te krijgen en dat moet je sowieso tot april gaan volhouden. Hard ingrijpen nu gaat echt niet helpen om dat korter te maken, men deed dat in Victoria, waar de situatie veel minder ernstig was dan nu in Europa en daar had men maanden nodig.

Andere getallen dan de R-waarde (buiten verdubbelings/halveringstijd) zijn moeilijk te communiceren denk ik.
pi_196019046
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 12:19 schreef VoMy het volgende:

[..]

Hoevaak moet ik dat nog zeggen?
Zo vaak je wilt. Wat je zegt is verder niets nieuws, dus eh, tja?
pi_196019076
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 12:22 schreef VoMy het volgende:

[..]

Over een fucking maand pas.
[..]

Nee. Dat is niet zo. Dat is over het algemeen waar, maar specifiek nú roept de zorg om maatregelen om de druk snel te verlichten. Dan moet je je helemaal niet richten op de R.
[..]

Nee.
Zoals? Je kunt in het nu niet zoveel doen, alleen zorgen dat je de R zo ver mogelijk drukt zodat ze na deze piek het hopelijk weer relatief snel rustig(er) krijgen en we hopelijk weer wat kunnen versoepelen. En zorgen dat je je testcapaciteit en BCO op orde hebt.
blablablabla
pi_196019088
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 12:23 schreef dick_laurent het volgende:
Op de BSO's kunnen ze ook nog wat leren van digitalisering zeg, mijn hemel.

Vrouwlief zei vanmorgen dat ze vandaag een overleg had met meerdere vestigingen tegelijk. Maar dan dus al die medewerkers van al die vestigingen bij elkaar komend in één ruimte om daar twee uur te gaan zitten ouwehoeren.
"Ja maar we zorgen dat er tussen elke medewerker een lege stoel zit"

Echt :') Terwijl ze gewoon allemaal iPads op die vestigingen hebben he. FACETIME > HET KAN. |:(
'ja maar dit is makkelijker en ben ik er ff uit'
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 12:28:42 #297
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196019107
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 12:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik had niet de indruk dat het louter om de nieuw verwachte maatregelen ging, maar de maatregelen in het algemeen. Ik heb ook mijn twijfels bij wat nu wordt gemeld als de aankomende extra maatregelen. Dat zijn ook niet de maatregelen die kerst en oud en nieuw moeilijk in te vullen maken, behalve het eventuele vuurwerkverbod.

Ik hoor en lees ook inderdaad zaken waar ik vraagtekens bij heb. Maar ook omdat ik me soms afvraag of dat inderdaad het uitgezette beleid is, of de invulling van ene instantie, werkgever of persoon. Er lijkt nog steeds veel onduidelijkheid te zijn. En wat dat betreft zou ik meer duidelijkheid, minder uitzonderingen en meer transparantie van harte toejuichen.
Daar ben ik het wel mee eens, dat snap ik wel. Ik zou juist graag minder uitzonderingen zien inderdaad, maar wel meer maatwerk. Klinkt misschien raar, maar een mooi voorbeeld.

Even random wat anders: Gisteren griepprik gehad, arm is vuurrood en helemaal dik. Zou ik toch vast het Covid-vaccin hebben gekregen! :o
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196019108
quote:
Virologen waarschuwen voor ‘superverspreiders’, vooral jongeren gevaarlijk
Niet iedereen met corona, is even besmettelijk. Virologen waarschuwen dat we de ‘superverspreiders’ niet in beeld hebben. Dat meldt De Telegraaf. Er zijn op dit moment veel mensen die positief getest worden en een grote hoeveelheid virus in hun lichaam hebben. Maar de CT-waarde die dit aangeeft wordt niet doorgestuurd naar de GGD’s, tot ongenoegen van virologen.

“Het gaat veelal om jongeren en jongvolwassenen – die zich nauwelijks ziek voelen – die hoge virusladingen in de adem hebben. Als ze zich na die test evengoed buitenshuis blijven ophouden, kunnen ze potentiële superverspreiders worden”, zegt viroloog Bert Niesters van het UMC Groningen tegen de krant.

‘Jongeren houden zich niet aan thuisquarantaine’
In het begin van de pandemie hadden vooral de ouderen en zwakkeren ook een hoge virusload, maar die verbleven in ziekenhuizen, verpleeghuizen of thuis. De besmette jongeren en jongvolwassenen lijken na positief te zijn bevonden zich veelal niet te houden aan de thuisquarantaine.

Ook in België waarschuwt klinisch bioloog Emmanuel André (KU Leuven) op Twitter voor deze nieuwe coronapatiënten die zich tot superverspreiders kunnen ontpoppen.

‘Moeten wel weten wat CT-waarde is’
“Ik heb zelf een keer een test gedaan. Ik kreeg niet te horen hoe besmettelijk ik was”, zegt CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt in Goedemorgen Nederland op NPO 1. “Als de virologen zeggen dat dat een goed idee is, dan moeten we dat wel gaan doorgeven. We moeten dan wel allemaal begrijpen wat een hoge CT-waarde is.”
https://wnl.tv/2020/10/09(...)jongeren-gevaarlijk/
Lekker scholen open houden toch! Hoge mate van verspreiding en milde klachten. Jammer dat we die CT-waarden (nog) niet mee kunnen nemen in de testen om een vollediger beeld te krijgen.
blablablabla
  dinsdag 3 november 2020 @ 12:29:32 #299
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196019119
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 12:24 schreef DrParsifal het volgende:

[..]

Hij heeft wel een punt. De R-waarde moet echt als drempelwaarde worden gebruikt, en andere getallen zijn nuttiger (maar ook lastig te bepalen) om te kijken hoe snel de curve stijgt of daalt of hoe lang het duurt voor de epidemie echt onder controle is. Op het moment lijkt het me echter genoeg om die R onder 1 te krijgen en dat moet je sowieso tot april gaan volhouden.

Momenteel wordt de R geschat op onder de 1, dus dan zeg je dat er geen nieuwe maatregelen nodig zijn. Echter, vanuit de zorg/ziekenhuizen, is er de vraag/drang om toch meer maatregelen door te voeren zodat de bezetting snéller afgebouwd wordt. Daarvoor moet je dus vooral de toekomstige instroom snel omlaag krijgen. De R zegt niet direct iets over de besmettingen per leeftijdsgroep - voor het doel, om nu snel het aantal ziekenhuisopnames terug te dringen, is het nuttiger om dan beleid te voeren dat niet direct op de R gericht is (die is onder de 1) maar op de risicogroep. Dat je met dat beleid uiteraard ook besmettingen terugdringt en de R omlaag zal gaan, is een neveneffect, maar dat is niet het doel.
quote:
Andere getallen dan de R-waarde (buiten verdubbelings/halveringstijd) zijn moeilijk te communiceren denk ik.
Ja, maar het gaat me niet zo zeer om de communicatie maar om het idee. Welk doel hebben de maatregelen, en waarom neem je ze?
  dinsdag 3 november 2020 @ 12:30:44 #300
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196019139
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 12:26 schreef Elan het volgende:

[..]

Zoals? Je kunt in het nu niet zoveel doen, alleen zorgen dat je de R zo ver mogelijk drukt zodat ze na deze piek het hopelijk weer relatief snel rustig(er) krijgen en we hopelijk weer wat kunnen versoepelen.

Heb je gelezen wat Kuipers enzo erover zeggen? Die willen graag zo snel mogelijk minder druk op de ziekenhuizen. Minder druk op de ziekenhuizen. Dan kunnen we wel mooi de besmettingsaantallen onder 20-jarigen de komende 2 weken extreem gaan beperken, maar daar merken de ziekenhuizen voorlopig niets van.
pi_196019161
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 12:29 schreef VoMy het volgende:

[..]

Momenteel wordt de R geschat op onder de 1, dus dan zeg je dat er geen nieuwe maatregelen nodig zijn. Echter, vanuit de zorg/ziekenhuizen, is er de vraag/drang om toch meer maatregelen door te voeren zodat de bezetting snéller afgebouwt wordt. Daarvoor moet je dus vooral de toekomstige instroom snel omlaag krijgen. De R zegt niet direct iets over de besmettingen per leeftijdsgroep - voor het doel, om nu snel het aantal ziekenhuisopnames terug te dringen, is het nuttiger om dan beleid te voeren dat niet direct op de R gericht is (die is onder de 1) maar op de risicogroep. Dat je met dat beleid uiteraard ook besmettingen terugdringt en de R omlaag zal gaan, is een neveneffect, maar dat is niet het doel.
[..]

Ja, maar het gaat me niet zo zeer om de communicatie maar om het idee. Welk doel hebben de maatregelen, en waarom neem je ze?
R die sneller daalt zorgt er uiteindelijk voor dat de druk op de zorg meer zal afnemen, niet sneller maar wel meer ademruimte over pak hem beet een maand.

Je kunt nu niet zoveel, behalve ouderen en kwetsbaren tegen zichzelf in bescherming nemen maar dat is lastig zolang mensen elkaar in de privésfeer gewoon gezellig blijven opzoeken.
blablablabla
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')