Ik ken die mensen en bedrijven dan weer niet, maar die zullen er ongetwijfeld zijn ja. Om daar druk op te zetten is natuurlijk prima, maar dat kan je niet vertalen in het handhaven door iedereen maar te beboeten die in een kantoorpand achter een laptop zit. In mijn omgeving zie ik echter vooral het omgekeerde: mensen die op kantoor wllen zijn - om fysieke of mentale of beroepsmatige redenen. Daar moet je echt een andere modus voor vinden dan maandenlang alle kantoren maar te sluiten.quote:Op maandag 2 november 2020 11:22 schreef Momo het volgende:
Maar op sommige bedrijven kan wel meer druk. Als ik sommige vrienden hoor die in maart wel thuis werkte maar nu niet omdat de baas het onzin vindt, terwijl thuiswerken prima kan. Als medewerker kom je dan gewoon natuurlijk..
Dat is toch niet te controleren?quote:Op maandag 2 november 2020 11:06 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik heb ook in kleinere panden gewerkt, maar ook daar is het voor een BOA die over straat loopt al snel te signaleren.
Natuurlijk heb je gelijk dat het niet 100% waterdicht is, maar als je als werkgever al je kantoorpersoneel in een donkere ruimte moet opsluiten of verdekt op stellen dan snap je toch ook wel dat je verkeerd bezig bent.
En het heeft ook het meeste effect bij grotere bedrijven met meer mensen op de werkvloer dan een bedrijfje dat op dinsdagmiddag Jeannette langskrijgt om de facturen in te kloppen.
Daarom pleit ik ook voor het aanvragen van ontheffingen, dan ga je naar een situatie dat het bij uitzondering mogelijk is. Natuurlijk is er echt wel kantoorwerk dat niet thuis kan, maar daar vraag je maar een uitzondering voor aan.quote:Op maandag 2 november 2020 11:21 schreef nostra het volgende:
[..]
Niet iedereen kn thuiswerken h, dat is echt geen optie voor een langere tijd.
2 weken verlengde maatregelen maar dan ook alles dicht inderdaad, dus pretparken, dierentuinen musea bibliotheken niet noodzakelijke winkels en bioscopen, het hele pakket.quote:Op maandag 2 november 2020 11:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik zou een korte 'lockdown' (alle niet essentile winkels dicht) niet eens zo erg vinden, maar dan echt gewoon ff 2 weken.
Meteen voor 6 weken voelt wel weer als aardig uitzichtloos, eerlijk gezegd.
afgesloten ruimte, het zal toch niet in de kelder zijn?quote:Op maandag 2 november 2020 11:38 schreef capricia het volgende:
Bedrijf waar mijn man werkt is er zo eentje:
Als consultant wordt ie gewoon geacht naar zijn klanten te gaan, als die bedrijven dat willen.
En reken maar dat genoeg bedrijven dat nog steeds verwachten, dat ie op komt draven. Met een mondkapje, in een afgesloten ruimte, met de klant.
Met die redenatie is geen enkele maatregel te controleren. Ik zei eerder al, vraag maar een uitzondering aan bij de gemeente, als er controle komt en je hebt geen vrijstelling krijg je een prent.quote:Op maandag 2 november 2020 11:38 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Dat is toch niet te controleren?
Wie mag er dan nog wel aanwezig zijn en wie niet? Iemand moet de telefoon beantwoorden, iemand moet de ICT systemen in de gaten houden, iemand moet de post inscannen, enzovoorts. Maar hoeveel mensen mogen dat zijn? En wie? Dat moet dan ook weer per bedrijf verschillen, want het ene bedrijf heeft meer mensen op de werkvloer nodig dan het andere. En welk werk kan thuis worden uitgevoerd en welk werk echt niet? Je krijgt echt een gedrocht van een regeling dan.
Er zijn natuurlijk bedrijven die schijt hebben aan alles en iedereen nog laten opdraven, maar er zit nog een enorme grijze massa tussen. Het is niet zo zwart-wit.
Wat ga je doen tot het moment dat die uitzondering is goedgekeurd? Moet je bedrijf dan dicht? Het lijkt me niet dat gemeenten de mankracht hebben om dit even erbij te doen.quote:Op maandag 2 november 2020 11:43 schreef zalkc het volgende:
[..]
Met die redenatie is geen enkele maatregel te controleren. Ik zei eerder al, vraag maar een uitzondering aan bij de gemeente, als er controle komt en je hebt geen vrijstelling krijg je een prent.
Het alternatief is uitzonderen op sectoren, alleen vitale processen. En dan draai je misschien ook complete bedrijfstakken de nek om.
Het doel is uiteindelijk dat de bedrijven die personeel laten opdraven omdat het voor wat makkelijker is, terwijl het wel goed kan, de mensen thuis laten werken. En vaak moet je het ze dan eerst lastig gaan maken.
Gewoon zo'n gesloten kamer qua kantoorruimte, geen raam wat open kan. Lekker met je klant de ICT oplossingen doornemen.quote:Op maandag 2 november 2020 11:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
afgesloten ruimte, het zal toch niet in de kelder zijn?
Daar moet inderdaad ook wat aan gedaan worden, we gaan van alles dichtgooien weer maar mensen zitten nog steeds gezellig en vrij massaal op kantoor.quote:Op maandag 2 november 2020 11:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Gewoon zo'n gesloten kamer qua kantoorruimte, geen raam wat open kan. Lekker met je klant de ICT oplossingen doornemen.
Als je Rutte gelooft dat ze niet te laat hebben ingegrepen is dit moeilijk te plaatsen inderdaad.quote:Op maandag 2 november 2020 11:43 schreef byah het volgende:
Ik verwacht voor vandaag wel een flinke stijging in de cijfers, anders kan ik de aanscherping van de maatregelen niet plaatsen
Serieus niet? Potdomme hoop dat Rutte met een gedegen uitleg komt morgen anders verwacht ik veel van dit soort reacties..quote:Op maandag 2 november 2020 11:43 schreef byah het volgende:
Ik verwacht voor vandaag wel een flinke stijging in de cijfers, anders kan ik de aanscherping van de maatregelen niet plaatsen
hoe gaan ze er heen, op de fiets?quote:Op maandag 2 november 2020 11:46 schreef DonDruiper het volgende:
Ik vraag mij echt af wat voor wereldvreemde mensen er in het OMT zitten.. de kans om buiten besmet te worden is nihil.
Dus wat gaan we doen
Buiten van 4 naar 2. Wat krijg je dan? Dat het zich achter de voordeur gaat plaatsvinden.
Skivakanties worden afgeraden. In de voorjaarsvakantie hebben mensen inderdaad het virus meegenomen omdat je met 300 man in een slecht geventileerde apreski tent elkaars zweet en spuug stond in te nemen.
Ze moeten het juist aanmoedigen, honderdduizenden mensen zijn dan in de buitenlucht op meer dan 1.5 meter van elkaar. Dat moet je juist willen toch?
Ik zal wel gek zijn denk ik.
Apreski tenten e.d. zijn gewoon dicht daar.
Verplicht ja.quote:Op maandag 2 november 2020 11:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Daar moet inderdaad ook wat aan gedaan worden, we gaan van alles dichtgooien weer maar mensen zitten nog steeds gezellig en vrij massaal op kantoor.
Het gaat niet alleen om het werk, het gaat ook om de thuissituatie. Helemaal in deze tijd zijn er honderdduizenden mensen die op een studiootje wonen of met huisgenoten. Daar fiets je niet even een bureau naar binnen. Dan zou je dat ook weer moeten gaan toetsen, maar dat is natuurlijk volstrekt onhaalbaar.quote:Op maandag 2 november 2020 11:38 schreef zalkc het volgende:
[..]
Daarom pleit ik ook voor het aanvragen van ontheffingen, dan ga je naar een situatie dat het bij uitzondering mogelijk is. Natuurlijk is er echt wel kantoorwerk dat niet thuis kan, maar daar vraag je maar een uitzondering voor aan.
Je geeft dan een voorlopige vrijstelling af. Later kan die definitief worden.quote:Op maandag 2 november 2020 11:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat ga je doen tot het moment dat die uitzondering is goedgekeurd? Moet je bedrijf dan dicht? Het lijkt me niet dat gemeenten de mankracht hebben om dit even erbij te doen.
Vrienden die met elkaar gaan in een klein appartementje?quote:Op maandag 2 november 2020 11:46 schreef DonDruiper het volgende:
Ik vraag mij echt af wat voor wereldvreemde mensen er in het OMT zitten.. de kans om buiten besmet te worden is nihil.
Dus wat gaan we doen
Buiten van 4 naar 2. Wat krijg je dan? Dat het zich achter de voordeur gaat plaatsvinden.
Skivakanties worden afgeraden. In de voorjaarsvakantie hebben mensen inderdaad het virus meegenomen omdat je met 300 man in een slecht geventileerde apreski tent elkaars zweet en spuug stond in te nemen.
Ze moeten het juist aanmoedigen, honderdduizenden mensen zijn dan in de buitenlucht op meer dan 1.5 meter van elkaar. Dat moet je juist willen toch?
Wintersport blijft wel een dingetje hoor. Stel je gaat met een grote groep in een huisje, dan is de kans groot dat een besmetting in dat huisje meteen al een superspreader is.quote:Op maandag 2 november 2020 11:46 schreef DonDruiper het volgende:
Dus wat gaan we doen
Volgens Rutte is er niet te laat maar te licht ingegrepen. Waardeloze woordspelletjes weer.quote:Op maandag 2 november 2020 11:47 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Als je Rutte gelooft dat ze niet te laat hebben ingegrepen is dit moeilijk te plaatsen inderdaad.
Heb je die skiliften wel eens gezien? Gewoon volgepakt met een mondkapje.quote:Op maandag 2 november 2020 11:46 schreef DonDruiper het volgende:
Dus wat gaan we doen
meer opnames afgelopen dagen.quote:Op maandag 2 november 2020 11:43 schreef byah het volgende:
Ja hetzelfde met die verplichte quarantaine waar ze nog steeds niet aan willen. Ze kiezen wel vaak voor de makkelijkste weg die weinig handhaving nodig heeft. Een kroeg die dicht is hoef je verder in principe niets meer mee natuurlijk.quote:Op maandag 2 november 2020 11:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Verplicht ja.
Bedrijfsrestaurant is bij sommige bedrijven gewoon nog open. Lekker met zijn alles om half n voor de lunch-queue staan.
Je kan natuurlijk niet controleren of mensen gaan skin, gaan zuipen met vrienden en dan meteen ook andere jongeren in hetzelfde dorpje in het huis of heel rustig gaan wandelen in de middle of nowhere.quote:Op maandag 2 november 2020 11:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Heb je die skiliften wel eens gezien? Gewoon volgepakt met een mondkapje.
De maatregel is ook gewoon klote, maar dezelfde argumenten gelden nog harder voor scholen bijvoorbeeld, en daar is iedereen dan wel voor? Natuurlijk niet.quote:Op maandag 2 november 2020 11:48 schreef nostra het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om het werk, het gaat ook om de thuissituatie. Helemaal in deze tijd zijn er honderdduizenden mensen die op een studiootje wonen of met huisgenoten. Daar fiets je niet even een bureau naar binnen. Dan zou je dat ook weer moeten gaan toetsen, maar dat is natuurlijk volstrekt onhaalbaar.
Bovendien is "kunnen" niet heel binair te toetsen.Er zijn ook genoeg banen die technisch best thuis zijn uit te voeren, maar waarvan de productiviteit en/of de kwaliteit van het werk enorm afneemt als je dat voor 100% laat doen. Die geluiden worden sowieso steeds sterker en sterker. Als je dat maar voor lief neemt voor onbepaalde tijd, dan geef je je economie en volkswelzijn wel een enorme knauw. De balans tussen wat het oplevert en wat het kost kan niet permanent en op alle vlakken maar blijven omslaan naar het virus.
Dat is meestal om 16 uur toch?quote:Op maandag 2 november 2020 11:52 schreef Jor_Dii het volgende:
Wanneer is de toelichting van Kuipers vandaag?
Pfft, het is al gekloot met skistokken enzo om in zo'n lift te gaan zitten, moet je nog kapje op ookquote:Op maandag 2 november 2020 11:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Heb je die skiliften wel eens gezien? Gewoon volgepakt met een mondkapje.
Soms ook rond de middag al dacht ik..quote:
Ja. Nou dat wordt vrij lastig uit te leggen als ze steeds hebben geroepen een R van 0,9 te willen, de besmettingen dalen en de R inderdaad 0,9 is (even vooruitlopend op de analyse van het RIVM).quote:Op maandag 2 november 2020 11:48 schreef Confetti het volgende:
[..]
Volgens Rutte is er niet te laat maar te licht ingegrepen. Waardeloze woordspelletjes weer.
Dat ding ga ik natuurlijk om de haverklap kwijtraken.quote:Op maandag 2 november 2020 11:52 schreef Leonos het volgende:
[..]
Pfft, het is al gekloot met skistokken enzo om in zo'n lift te gaan zitten, moet je nog kapje op ook
Ze gaan met de nieuwe maatregelen in Itali dan waarschijnlijk ook gewoon weer dicht. Al die skipistes.quote:Op maandag 2 november 2020 11:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk niet controleren of mensen gaan skin, gaan zuipen met vrienden en dan meteen ook andere jongeren in hetzelfde dorpje in het huis of heel rustig gaan wandelen in de middle of nowhere.
Mag hopen dat ze dat snel niet meer toestaan vanuit Nederland, dat wintervakantie begint natuurlijk wel snel.
Heeft helemaal geen zin als je als haringen in een skilift staat.quote:Op maandag 2 november 2020 11:52 schreef Leonos het volgende:
[..]
Pfft, het is al gekloot met skistokken enzo om in zo'n lift te gaan zitten, moet je nog kapje op ook
14u dus:quote:Op maandag 2 november 2020 11:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Soms ook rond de middag al dacht ik..
ook hier heb je altijd bedrijven die overal schijt aan hebben net als er mensen zijn die blijven feesten of gewoon naar de Ikea blijven gaan omdat het kan maar er zijn er toch echt wel veel die daar protocollen voor hebben opgesteld en zich daaraan houdenquote:Op maandag 2 november 2020 11:50 schreef Elan het volgende:
Hoe ga je in hemelsnaam controleren wie voor essentile bedrijfsprocessen op kantoor is en wie niet?
Wat hebben je ouders het zwaar jaquote:Op maandag 2 november 2020 11:56 schreef Vasilevski het volgende:
Zaterdag even museum of filmhuis pakken was nog n van de dingen waar mijn ouders naar uitkeken. Kroeg hoefde niet meer zo nodig. Mijn moeder keek verschrikt naar de drukke winkelstraten en liep er met een boog omheen, dus niet-essentile winkels dicht is ook niet zo'n klap. Pa kan al niet meer naar het amateurvoetbal kijken, terwijl de profs gewoon door moeten ook al is de halve selectie besmet. Allemaal activiteiten waar je makkelijk afstand kunt houden en waar veel tijd en moeite is gestoken in het naleven.
Doordeweeks gaat pa wel naar werk waar niemand afstand houdt ('het is toch maar een griepje'). Zelf houdt hij in de supermarkt afstand en draagt braaf een mondkapje. Ons gedrag is leidend zeggen ze, behalve als je zelf tot de groep behoort die zich keurig gedraagt, dan word je verneukt. In ieder geval is de beste man vanaf volgend jaar met pensioen, die laatste paar maandjes die hij eigenlijk nog zou moeten, neemt hij voor eigen rekening omdat hij er echt wel klaar mee is.
Het enige resultaat zal zijn dat we elkaar vaker gaan zien om nog wat aanspraak te hebben. Dus in een 'bijeenkomst' groter dan twee, en binnen achter de voordeur. Met de verjaardag van mijn vader, met Sinterklaas, met kerst, met oud en nieuw... Tel uit je winst. Maar goed, Mark en Hugo hebben toch maar mooi weer 'iets' gedaan voor de bhne, VVD haalt 40+ zetels straks, dus wij zullen wel gek zijn.
Die zullen er ongetwijfeld zijn, maar om daarmee alle andere bedrijven daarop aan te spreken gaat ook wel ver. De bedrijven waar ze vinden dat mensen op kantoor moeten werken verzinnen dan wel wat anders.quote:Op maandag 2 november 2020 11:52 schreef zalkc het volgende:
[..]
De maatregel is ook gewoon klote, maar dezelfde argumenten gelden nog harder voor scholen bijvoorbeeld, en daar is iedereen dan wel voor? Natuurlijk niet.
In maart had je ook gewoon de uitzondering van iemand die op kantoor zat omdat de buurman aan het verbouwen is. Maar er zijn nu genoeg bedrijven die een business as usual situatie hebben, terwijl het wel goed kan.
Daarom maar hoewel de focus terecht of niet terecht ligt op mobiliteit mogen we wel een beetje nuanceren, de stelregel is 30 minuten in iemand zijn of haar nabijheid is quarantaine want risico. Maar daar kom je in de IKEA of Action nooit aan natuurlijk en op kantoor wel heel makkelijk.quote:Op maandag 2 november 2020 11:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
ook hier heb je altijd bedrijven die overal schijt aan hebben net als er mensen zijn die blijven feesten of gewoon naar de Ikea blijven gaan omdat het kan maar er zijn er toch echt wel veel die daar protocollen voor hebben opgesteld en zich daaraan houden
Sterk staaltje inlevingsvermogen laat je hier zien. Laten we nou 's kappen met elkaar de maat nemen of de ander het wel of niet zwaarder heeft, dat is toch nergens voor nodig?quote:Op maandag 2 november 2020 11:58 schreef Leonos het volgende:
[..]
Wat hebben je ouders het zwaar ja![]()
Werk thuis en sla die activiteiten over en verzin iets op afstand of alleen om te doen.
Ja hoor, ik blijf wel paar weken langer binnen omdat die ouders zo nodig sinterklaas en shit moeten vieren!quote:Op maandag 2 november 2020 12:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Sterk staaltje inlevingsvermogen laat je hier zien. Laten we nou 's kappen met elkaar de maat nemen of de ander het wel of niet zwaarder heeft, dat is toch nergens voor nodig?
Mijn ouders zijn vorig jaar met pensioen gegaan en zitten nu al langer binnen dan dat ze ervan hebben kunnen genieten. Top. En die gaan cht niet naar de bioscoop of een museum. M'n moeder komt de deur amper uit, mijn vader gaat nog twee keer in de week fietsen en die loopt steeds overal klusjes te doen. Die moet je echt bezighouden.quote:Op maandag 2 november 2020 11:56 schreef Vasilevski het volgende:
Zaterdag even museum of filmhuis pakken was nog n van de dingen waar mijn ouders naar uitkeken. Kroeg hoefde niet meer zo nodig. Mijn moeder keek verschrikt naar de drukke winkelstraten en liep er met een boog omheen, dus niet-essentile winkels dicht is ook niet zo'n klap. Pa kan al niet meer naar het amateurvoetbal kijken, terwijl de profs gewoon door moeten ook al is de halve selectie besmet. Allemaal activiteiten waar je makkelijk afstand kunt houden en waar veel tijd en moeite is gestoken in het naleven.
Doordeweeks gaat pa wel naar werk waar niemand afstand houdt ('het is toch maar een griepje'). Zelf houdt hij in de supermarkt afstand en draagt braaf een mondkapje. Ons gedrag is leidend zeggen ze, behalve als je zelf tot de groep behoort die zich keurig gedraagt, dan word je verneukt. In ieder geval is de beste man vanaf volgend jaar met pensioen, die laatste paar maandjes die hij eigenlijk nog zou moeten, neemt hij voor eigen rekening omdat hij er echt wel klaar mee is.
Het enige resultaat zal zijn dat we elkaar vaker gaan zien om nog wat aanspraak te hebben. Dus in een 'bijeenkomst' groter dan twee, en binnen achter de voordeur. Met de verjaardag van mijn vader, met Sinterklaas, met kerst, met oud en nieuw... Tel uit je winst. Maar goed, Mark en Hugo hebben toch maar mooi weer 'iets' gedaan voor de bhne, VVD haalt 40+ zetels straks, dus wij zullen wel gek zijn.
Nou heug ik me de "thuiswerkbonus" voor het rijk nog en hoe daarop gereageerd werdquote:Op maandag 2 november 2020 11:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die zullen er ongetwijfeld zijn, maar om daarmee alle andere bedrijven daarop aan te spreken gaat ook wel ver. De bedrijven waar ze vinden dat mensen op kantoor moeten werken verzinnen dan wel wat anders.
Bij mij op kantoor is de afdelingssecretaresse 2 dagen in de week op kantoor. Ten eerste om te printen/scannen wat nodig is, maar daarbij ook omdat zij thuis alleen maar aan de keukentafel kan werken. Haar dochter en kleindochters wonen bij haar in door een situatie bij de dochter thuis. Puur theoretisch kan zij thuiswerken, maar of ze daadwerkelijk kan werken is een tweede.
In plaats van repressieve maatregelen, waarom niet thuiswerken aantrekkelijker maken? Maak het kopen van spullen voor je werkplek BTW aftrekbaar als je kunt laten zien dat je 4 dagen per week thuiswerkt, motiveer mensen niet naar kantoor te gaan, etc.
Ik snap dit echt niet van deze pandemie. Er wordt alleen maar gedacht in verboden. Overal wordt alleen maar geroepen wat niet meer mag, laten we eens nadenken hoe we mensen bereiken door uit te leggen wat wel mag.
Net als in een grote bouwmarkt waar je spreekwoordelijk kilometers ruimte hebt. Mondkapjes b.v. voegen daar totaal niets toe aan de 1,5 meter regel die we toch al hadden.quote:Op maandag 2 november 2020 12:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Daarom maar hoewel de focus terecht of niet terecht ligt op mobiliteit mogen we wel een beetje nuanceren, de stelregel is 30 minuten in iemand zijn of haar nabijheid is quarantaine want risico. Maar daar kom je in de IKEA of Action nooit aan natuurlijk en op kantoor wel heel makkelijk.
Jij was toch met je schoonouders met klachten op vakantie laatst?quote:Op maandag 2 november 2020 12:02 schreef Leonos het volgende:
[..]
Ja hoor, ik blijf wel paar weken langer binnen omdat die ouders zo nodig sinterklaas en shit moeten vieren!
No problem.
Ach kom, dat is echt nergens voor nodig. Iedereen zit thuis, iedereen heeft het kut. Iemand die eenzaam thuis zit kijkt al maanden uit naar sinterklaas en kerst en de ander ziet het als een fijne uitweg om niet die verplichte familienummertjes te hebben.quote:Op maandag 2 november 2020 12:02 schreef Leonos het volgende:
[..]
Ja hoor, ik blijf wel paar weken langer binnen omdat die ouders zo nodig sinterklaas en shit moeten vieren!
No problem.
Klopt natuurlijk helemaal. Maar hoe wil je dit soort kanttekeningen praktisch toe gaan passen? Per winkel bepalen of het wel of niet moet? Dat werkt natuurlijk voor geen meter.quote:Op maandag 2 november 2020 12:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Net als in een grote bouwmarkt waar je spreekwoordelijk kilometers ruimte hebt. Mondkapjes b.v. voegen daar totaal niets toe aan de 1,5 meter regel die we toch al hadden.
Inderdaad en bij de super staan ze in je nek te hijgen bij het fruit want ja heb toch beide een kapje op!!11!!,\ we hadden gewoon naar JaapGOAT moeten luisteren.quote:Op maandag 2 november 2020 12:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Net als in een grote bouwmarkt waar je spreekwoordelijk kilometers ruimte hebt. Mondkapjes b.v. voegen daar totaal niets toe aan de 1,5 meter regel die we toch al hadden.
En dit is het meest cruciale stukje. We zijn een azijnzeikerig volk dat het liefste alles van een ander verboden ziet, zolang we er zelf geen last van hebben. Ouders met jonge kinderen roepen dat middelbare scholen dicht kunnen, ouders met kinderen op middelbare school roepen dat horeca dicht mag, studenten roepen dat ouderen/kwetsbaren thuis kunnen blijven en ga zo maar door (alleen wat potentile voorbeelden).quote:Op maandag 2 november 2020 12:02 schreef zalkc het volgende:
[..]
Nou heug ik me de "thuiswerkbonus" voor het rijk nog en hoe daarop gereageerd werd![]()
We zijn een azijnzeikerig volk dat schijnbaar het liefst alles verboden wil zien omdat we het anders maar niet gaan doen.
Sommige mensen hebben misschien niet de optie om thuis te werken. Vanwege de aard van het werk of de houding van de leidinggevenden.quote:Op maandag 2 november 2020 11:58 schreef Leonos het volgende:
[..]
Wat hebben je ouders het zwaar ja![]()
Werk thuis en sla die activiteiten over en verzin iets op afstand of alleen om te doen.
Ik probeer persoonlijk wel binnen de gegeven kaders dit soort afspraken te laten verlopen.quote:Op maandag 2 november 2020 12:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ach kom, dat is echt nergens voor nodig. Iedereen zit thuis, iedereen heeft het kut. Iemand die eenzaam thuis zit kijkt al maanden uit naar sinterklaas en kerst en de ander ziet het als een fijne uitweg om niet die verplichte familienummertjes te hebben.
Iedereen wil zo snel mogelijk, maar ook zo goed mogelijk uit deze pandemie komen. De n heeft het wellicht zwaarder dan de ander, maar dat maken de problemen van de ander niet minder serieus.
Gewoon kappen met die schijnveiligheid.quote:Op maandag 2 november 2020 12:04 schreef wpor het volgende:
[..]
Klopt natuurlijk helemaal. Maar hoe wil je dit soort kanttekeningen praktisch toe gaan passen? Per winkel bepalen of het wel of niet moet? Dat werkt natuurlijk voor geen meter.
Bij ons komen de ouders met sinterklaas, de kerst bij mijn broer en oud en nieuw bij mijn zus. Daarmee heb je al 4 gezinnen die het netjes proberen op te lossen. En er zit steeds genoeg tijd tussenquote:Op maandag 2 november 2020 12:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik probeer persoonlijk wel binnen de gegeven kaders dit soort afspraken te laten verlopen.
Een 'Fuck it, want achter de voordeur, dus ik laat mijn ouders lekker meefeesten met teveel mensen' zie ik echt niet zitten.
Omdat men verwacht dat het in november, december moeilijker wordt? Om dezelfde reden waarom het griepseizoen altijd in de winter valt: de omstandigheden bevorderen de verspreiding van het virus.quote:Op maandag 2 november 2020 11:43 schreef byah het volgende:
En dat is dus juist de enige plek waar ze blijkbaar niet consequent gedragen worden. @Benny had daar wel wat 'mooie' voorbeelden van. Niet verplicht bij thuiszorg en dat soort dingen, dus ja, dan kun je ook zonder.quote:Op maandag 2 november 2020 12:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gewoon kappen met die schijnveiligheid.
De 1,5 meter heeft hier 7 maanden prima gewerkt maar 'ineens' moeten we nu toch overal die dingen op. Gebruik ze gewoon daar waar ze wel nut hebben, dus in situaties waar mensen langdurig 1-op-1 contact hebben met elkaar (zorg, tehuizen etc).
Dit is inderdaad precies mijn punt. Je ziet het nu ook gewoon weer gebeuren, het virus komt vrolijk weer de verzorgingstehuizen binnen.quote:Op maandag 2 november 2020 12:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
En dat is dus juist de enige plek waar ze blijkbaar niet consequent gedragen worden. @:Benny had daar wel wat 'mooie' voorbeelden van. Niet verplicht bij thuiszorg en dat soort dingen, dus ja, dan kun je ook zonder.
Dan kunnen we met zn allen buiten mondkapjes op doen, maar de mensen die daadwerkelijk risico lopen doe je dan geen mondkapje op. Gevolg: De mensen die daadwerkelijk risico lopen gaan nog steeds dood.
Ja. Binnen de regels idd. Dat kan best.quote:Op maandag 2 november 2020 12:09 schreef zalkc het volgende:
[..]
Bij ons komen de ouders met sinterklaas, de kerst bij mijn broer en oud en nieuw bij mijn zus. Daarmee heb je al 4 gezinnen die het netjes proberen op te lossen. En er zit steeds genoeg tijd tussen
quote:Op maandag 2 november 2020 11:56 schreef Vasilevski het volgende:
Het is meer dat andere landen om ons heen veel meer doen op het moment. In Belgi zijn bijvoorbeeld naast alle niet essentile winkels ook alle scholen dicht.quote:Op maandag 2 november 2020 11:43 schreef byah het volgende:
Is momenteel niet vergelijkbaar, hun doen het nu omdat het echt aan het misgaan is. Dat scenario is niet voor ons van toepassing op dit moment.quote:Op maandag 2 november 2020 12:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is meer dat andere landen veel meer doen op het moment. In Belgi zijn naast alle niet essentile winkels ook alle scholen dicht.
Van Dissel heeft ook wel wat domme uitspraken gedaan, maar w.b.t. die mondkapjes had hij gewoon gelijk.quote:Op maandag 2 november 2020 12:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Inderdaad en bij de super staan ze in je nek te hijgen bij het fruit want ja heb toch beide een kapje op!!11!!,\ we hadden gewoon naar JaapGOAT moeten luisteren.
Je beschrijft mij!quote:Op maandag 2 november 2020 12:12 schreef Elan het volgende:
Er is een groep die het allemaal wel best vind zo. Vooral de groep dertigers millenials die alleen of samen woont zonder kinderen en makkelijk thuis kan werken en vaak redelijk ruim behuisd is en kapitaalkrachtig genoeg om het thuis leuk te maken met duur eten, dure legosets, digitaal entertainment en andere vermaak.
Niet geheel verrassend is dat ook precies de groep die zich niet kan verplaatsen in dat het voor anderen allemaal misschien niet zo makkelijk gaat in deze tijden en dat ook op te pas en te onpas op luide toon laat weten.
Japan, Zuid Korea, Taiwan, China...quote:Op maandag 2 november 2020 12:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Van Dissel heeft ook wel wat domme uitspraken gedaan, maar w.b.t. die mondkapjes had hij gewoon gelijk.
Kijk naar al die andere landen nu, cijfers gaan door het dak terwijl ze daar al maanden braaf overal met mondmaskertjes lopen.
Ik voel het niet als een 'Fuck it', dit is de uitkomst na een familieruzie waarbij ik sterk tegen het idee inging om samen kerst te vieren. Ik geloof dat het nog wel een tijdje duurt voordat ik mijn broer weer kan spreken op een normale manier.quote:Op maandag 2 november 2020 12:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Binnen de regels idd. Dat kan best.
Alleen haal ik hier het tegenovergestelde uit.
Meer een 'fuck it'.
En dat begrijp ik best, die frustratie. Maar dit lijkt mij de weg voorwaards niet.
[..]
Ja is echt genieten dit.quote:Op maandag 2 november 2020 12:12 schreef Elan het volgende:
Er is een groep die het allemaal wel best vind zo. Vooral de groep dertigers millenials die alleen of samen woont zonder kinderen en makkelijk thuis kan werken en vaak redelijk ruim behuisd is en kapitaalkrachtig genoeg om het thuis leuk te maken met duur eten, dure legosets, digitaal entertainment en andere vermaak.
Niet geheel verrassend is dat ook precies de groep die zich niet kan verplaatsen in dat het voor anderen allemaal misschien niet zo makkelijk gaat in deze tijden en dat ook op te pas en te onpas op luide toon laat weten.
Niet weer dit lijstje zeg, kom op.quote:Op maandag 2 november 2020 12:16 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Japan, Zuid Korea, Taiwan, China...
mijn partner krijgt hem wel in december. Kut Hugo!quote:Op maandag 2 november 2020 12:17 schreef alpeko het volgende:
Vriendin heeft bericht gekregen over de zorgbonus. Verwachting is dat deze - mits goedgekeurd - in maart 2021 uitgekeerd gaat worden. Dat is een jaar na de uitbraak![]()
Grote mond hebben over de laksheid van (sommige) burgers is prima natuurlijk maar onze overheid (lees: schoolmeester Hugo de Jonge) maakt ook niet bepaald een goede beurt op deze manier. Lekker signaal weer naar de zorgmedewerkers. Net als die hele show over weglopen als er gestemd moet worden over salarisverhoging. Maar goed... het is allemaal onze schuld
Eens, maar dan vraag ik mij toch af waarom ze het niet eerder hebben gedaan. Nu is het gewoon lastiger om dit te "verkopen". Had dan eerder harder ingegrepen, waardoor je over een paar weken al wat meer ruimte kon creren.quote:Op maandag 2 november 2020 12:09 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Omdat men verwacht dat het in november, december moeilijker wordt? Om dezelfde reden waarom het griepseizoen altijd in de winter valt: de omstandigheden bevorderen de verspreiding van het virus.
Verder is sinterklaas en daarna kerst in aankomst. Voor heel wat winkels de periode waarin ze de meeste omzet draaien. Een lockdown in die periode zou meer economische schade veroorzaken, misschien willen ze dat vermijden.
Het is een keuzemenu.quote:Op maandag 2 november 2020 12:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je beschrijft mij!![]()
Behalve dat ik niet bepaald blij ben met de situatie dan. Ook die gelekte maatregelen voor morgen weerhad het voorspeld hoor, maar wat een randomness om een bioscoop te sluiten en het onderwijs nog steeds rustig door te laten gaan. Heb echt te doen met veel ondernemers. Hun zijn de Sjaak omdat het kabinet het niet aan durft om de scholen te sluiten. Of om mensen verplicht thuis te laten werken.
Niet ingrijpen op de plekken die het nodig hebben zorgt er enkel voor dat dit langer duurt dan noodzakelijk..want het blijft echt niet bij die twee weken..
Arbitrair.Duitsland doen ook meer terwijl het daar als je zo wilt kijken veel beter, of minder slecht gaat dan hier.quote:Op maandag 2 november 2020 12:15 schreef zalkc het volgende:
[..]
Is momenteel niet vergelijkbaar, hun doen het nu omdat het echt aan het misgaan is. Dat scenario is niet voor ons van toepassing op dit moment.
Inderdaad, vrienden van mijn generatie (begin/mid 30) zijn ook zelfstandig ondernemer en zien hun droom ook uiteen spatten. Mid Oktober hadden ze nog zoiets van: "4 weken maatregelen moet lukken om het te overbruggen.." Het perspectief voor die mensen wordt iedere keer verschoven.. zeer slechte ontwikkeling.quote:Op maandag 2 november 2020 12:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je beschrijft mij!![]()
Behalve dat ik niet bepaald blij ben met de situatie dan. Ook die gelekte maatregelen voor morgen weerhad het voorspeld hoor, maar wat een randomness om een bioscoop te sluiten en het onderwijs nog steeds rustig door te laten gaan. Heb echt te doen met veel ondernemers. Hun zijn de Sjaak omdat het kabinet het niet aan durft om de scholen te sluiten. Of om mensen verplicht thuis te laten werken.
Niet ingrijpen op de plekken die het nodig hebben zorgt er enkel voor dat dit langer duurt dan noodzakelijk..want het blijft echt niet bij die twee weken..
Precies. Symbolische 'maatregelen' dus.quote:Op maandag 2 november 2020 00:04 schreef kalinhos het volgende:
[..]
De facto waren die al dicht natuurlijk, althans de theaters en bioscopen. Er komt qua films nauwelijks iets uit en qua theater stelt ongeveer iedereen zn toer uit tot het voorjaar...
Ik doelde niet op jouw post, met die fuckit.quote:Op maandag 2 november 2020 12:17 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik voel het niet als een 'Fuck it', dit is de uitkomst na een familieruzie waarbij ik sterk tegen het idee inging om samen kerst te vieren. Ik geloof dat het nog wel een tijdje duurt voordat ik mijn broer weer kan spreken op een normale manier.
Maar goed, ik zal me wel gaan schamen dat het niet genoeg is...
Theatertje dicht waar nog slechts een halve paardenkop en een verdwaalde ziel komt gaat ons echt niet verder helpen.quote:Op maandag 2 november 2020 12:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is een keuzemenu.
Of je gooit de middelbare scholen dicht of je neemt 10 andere kleinere maatregelen.
Er is een heel setje maatregelen waaruit je kunt kiezen. En ze hebben allemaal een andere impact op die R.
Uiteindelijk moet die R flink naar beneden.
Dus shop maar.
Alleen zolang de (12 jaar en ouder) scholen open blijven, zul je elders veel meer moeten ingrijpen.
Ik denk dat Duitsland inderdaad nog de mogelijkheid heeft om 4 weken streng te zijn en dan weer open te kunnen. Dat was voor ons ook beter haalbaar in september.quote:Op maandag 2 november 2020 12:19 schreef Elan het volgende:
[..]
Arbitrair.Duitsland doen ook meer terwijl het daar als je zo wilt kijken veel beter, of minder slecht gaat dan hier.
Je gaat weer lekker kort door de bocht met deze uitspraakquote:Op maandag 2 november 2020 12:12 schreef Elan het volgende:
Waren er niet pas geleden studies dat wij een andere 'strain' van het virus hebben hier die besmettelijker is en makkelijker aanhecht? Op een andere protene enzo?quote:Op maandag 2 november 2020 12:16 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Japan, Zuid Korea, Taiwan, China...
Eens.quote:Op maandag 2 november 2020 12:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je beschrijft mij!![]()
quote:Twee derde van Primera's besluit complottijdschrift niet te verkopen
Ongeveer twee derde van de Primera-winkels heeft besloten om het omstreden tijdschrift Gezond Verstand niet aan te bieden. Een woordvoerder van de boekhandelketen laat aan NU.nl weten dat zij "deze afweging respecteren".
Dat hangt ook van je werkgever af. Wij krijgen het met salaris van november. In Groningen is het zelfs al uitbetaald.quote:Op maandag 2 november 2020 12:17 schreef alpeko het volgende:
Vriendin heeft bericht gekregen over de zorgbonus. Verwachting is dat deze - mits goedgekeurd - in maart 2021 uitgekeerd gaat worden. Dat is een jaar na de uitbraak![]()
Grote mond hebben over de laksheid van (sommige) burgers is prima natuurlijk maar onze overheid (lees: schoolmeester Hugo de Jonge) maakt ook niet bepaald een goede beurt op deze manier. Lekker signaal weer naar de zorgmedewerkers. Net als die hele show over weglopen als er gestemd moet worden over salarisverhoging. Maar goed... het is allemaal onze schuld
Ik zit officieel ook in die groep hoor, dus het is geen verwijtquote:Op maandag 2 november 2020 12:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je beschrijft mij!![]()
Nog los van de geografische voordelen van landen als Japan en Korea.quote:Op maandag 2 november 2020 12:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waren er niet pas geleden studies dat wij een andere 'strain' van het virus hebben hier die besmettelijker is en makkelijker aanhecht? Op een andere protene enzo?
Dat zou betekenen dat je die vergelijking niet eenvoudig kan maken, nog even los van de ervaring die die landen met SARS hebben en daardoor sneller ingrijpen.
Wat dacht je ook van ander personeel? Of je nou mensen ook medisch moet verzorgen, of bewoners moet helpen met niet-medische zaken?quote:Op maandag 2 november 2020 11:27 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat geloof ik ook wel hoor.
Maar je zou toch denken dat er dan personeelscapaciteit vrij komt, of zouden ze daar ook minder personeel inhuren als de vraag (tijdelijk) wegvalt door Coronaeffecten, net zoals de GGD deed met het contactonderzoek en testcapaciteit ?
Ik weet het oprecht niet
Bibliotheek en musea ook idd.quote:Op maandag 2 november 2020 12:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik zit officieel ook in die groep hoor, dus het is geen verwijt. Al ben ik alleen, een vriendinnetje of huisgenoot zou het allemaal nog draaglijker maken. Maar het valt me wel op hoe een deel van "onze" groep best makkelijk denkt over mensen die het thuis allemaal niet zo makkelijk hebben.
Middelbare scholen (gedeeltelijk) dicht zou zoveel schelen, als die net zo besmettelijk zijn. Ze hadden eigenlijk dat aan moeten pakken en de kantoren, niet de bioscopen en de bibliotheken, what de fuck man![]()
Zou er behalve thuis een veiligere plek zijn dan een bioscoop op dit moment
Ik behoor zelf ook zeker tot deze groep, heb alleen niet zo'n grote woning. En een Netflixabonnement, Ring-videodeurbel, smart home-systeem en Amazon-AIDS komen mijn huisje niet in. Maar goed voor de dingen buiten mijn persoonlijke ervaring pas ik empathie toe, met wisselende resultaten, maar ik hoop toch in ieder geval op een zesje voor de moeite.quote:Op maandag 2 november 2020 12:12 schreef Elan het volgende:
Is ook zeker niet de bedoeling om te zeggen 'fuck it' en maar alles los te laten. Mijn ouders zijn 60+, ik wil ze ook niet aan nodeloos risico blootstellen en maar de hele winter jan en alleman over de vloer hebben. De behoefte moet ook wederzijds zijn, misschien willen mijn ouders ook wel rouleren, dat moeten we eerst maar eens even bekijken. Ik heb ook nog een vriendin die van ver komt en met kerst niet even op en neer naar haar ouders kan, dus dat is ook nog een optie.quote:Op maandag 2 november 2020 12:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik doelde niet op jouw post, met die fuckit.
Wat bedoel je met idd, dat je vindt dat die ook dicht moeten?quote:Op maandag 2 november 2020 12:28 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Bibliotheek en musea ook idd.
Ergens denk ik ook dat supermarkten en sportscholen (de individuele sporters) relatief veilig zijn mits voorwaarden in acht genomen worden.
Scholen aanpakken heeft een hele grote nevenschade die niet zomaar met geld op te lossen is. Horeca dicht is kut, maar ondernemers kunnen gecompenseerd worden. Of ze dat momenteel wel of niet goed gedaan worden is een andere discussie. Zelfde geldt voor de meeste andere sectoren.quote:Op maandag 2 november 2020 12:24 schreef Kyran het volgende:
[..]
Eens.
Ze moeten nu op zoveel vlakken maatregelen treffen, omdat ze de plekken waar het daadwerkelijk om gaat niet willen aanpakken.
Sportscholen mogen open blijven, onderwijs gaat gewoon door op locatie, niemand hoeft verplicht thuis te werken, maar je mag geen broodje rookworst halen bij de Efteling. Dat valt gewoon niet uit te leggen en haalt dat kleine beetje draagvlak wat er is keihard onderuit.
Ik ben voor strengere maatregelen, omdat ik denk dat die nodig zijn om eerder te versoepelen, maar dan moeten die maatregelen wel echt duidelijk effect hebben. De bioscopen sluiten zal relatief weinig effect hebben en dat men geen broodje Unox kan halen bij de Efteling of dierentuin zal waarschijnlijk nul effect hebben.
Dat is waar veel mensen nu terecht over vallen. Prima als er maatregelen nodig zijn, maar pak dan de plekken aan waar het echt wat gaat doen.
wat is er toch met die obsessie om die scholen dicht te krijgen? Ik begrijp heel goed dat ze die open willen houden, is toch wat essentiler dan een bioscoopquote:Op maandag 2 november 2020 12:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik zit officieel ook in die groep hoor, dus het is geen verwijt. Al ben ik alleen, een vriendinnetje of huisgenoot zou het allemaal nog draaglijker maken. Maar het valt me wel op hoe een deel van "onze" groep best makkelijk denkt over mensen die het thuis allemaal niet zo makkelijk hebben.
Middelbare scholen (gedeeltelijk) dicht zou zoveel schelen, als die net zo besmettelijk zijn. Ze hadden eigenlijk dat aan moeten pakken en de kantoren, niet de bioscopen en de bibliotheken, what de fuck man![]()
Zou er behalve thuis een veiligere plek zijn dan een bioscoop op dit moment
Is dat diezelfde Hugo de Jonge die maanden na de eerste uitbreek het testbeleid en het bco nog altijd niet in de steigers had staan en maanden deed over een app om over de spoedwet nog maar te zwijgen? Die Hugo? Dan verbaast het mij niks.quote:Op maandag 2 november 2020 12:17 schreef alpeko het volgende:
Nee, dat het veilige plekken zijnen juist niet dicht moeten.quote:Op maandag 2 november 2020 12:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat bedoel je met idd, dat je vindt dat die ook dicht moeten?
Ik denk dat iedereen zich dat ook wel beseft, alleen als (tijdelijke) sluiting van de (middelbare) school bij wijze van spreken 80 procent van de virusoverdracht oplost en al het overige samen maar 20 procent, kan ik de redenatie wel volgen.quote:Op maandag 2 november 2020 12:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat is er toch met die obsessie om die scholen dicht te krijgen? Ik begrijp heel goed dat ze die open willen houden, is toch wat essentiler dan een bioscoop
Ook meer risico dan een bioscoop maar het is kennelijk geen discussie punt is dat die pubers kennelijk net zo goed het virus verspreiden. Scholen sluiten hoeft ook niet maar je kan wel tijdelijk 50/50 overwegen want overal moet je afstandsregels in acht nemen en dan nog sluiten hele sectoren behalve de scholen daar gelden compleet andere normen voor want ja essentieel.quote:Op maandag 2 november 2020 12:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat is er toch met die obsessie om die scholen dicht te krijgen? Ik begrijp heel goed dat ze die open willen houden, is toch wat essentiler dan een bioscoop
Dat is zeker waar, maar dan moet men dus niet zeuren dat er zoveel "kleine" maatregelen genomen worden.quote:Op maandag 2 november 2020 12:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Scholen aanpakken heeft een hele grote nevenschade die niet zomaar met geld op te lossen is. Horeca dicht is kut, maar ondernemers kunnen gecompenseerd worden. Of ze dat momenteel wel of niet goed gedaan worden is een andere discussie. Zelfde geldt voor de meeste andere sectoren.
Op het moment dat je scholen sluit veroorzaak je een potentieel probleem wat je niet zomaar met geld op kunt lossen, namelijk leerachterstanden. Vorige week was er een artikel dat er 8% meer inschrijvingen voor universiteiten was dit jaar, voor een flink deel doordat leerlingen hun diploma gekregen hebben zonder centraal eindexamen. Dat is echt geen goed nieuws, want er is een grote kans dat een deel daarvan niet mee kan komen op de universiteit.
De ontwikkeling van schoolgaande kinderen is er nou eenmaal n die je niet zomaar met geld op kunt lossen. Als we nu scholen sluiten en ze blijven onverhoopt tot maart dicht (tot na de griepseizoenen), dan hebben de leerlingen van nu meer dan een vol schooljaar waar ze geen volledige les hebben gekregen. Dat gaat de komende jaren door etteren.
zeker maar is dat ook zo?quote:Op maandag 2 november 2020 12:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen zich dat ook wel beseft, alleen als (tijdelijke) sluiting van de (middelbare) school bij wijze van spreken 80 procent van de virusoverdracht oplost en al het overige samen maar 20 procent, kan ik de redenatie wel volgen.
Omdat het een groot effect heeft op de verlaging van de R-waardequote:Op maandag 2 november 2020 12:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zijn de getallen uit je dikke duim gezogen of ergens op gebasseerd?quote:Op maandag 2 november 2020 12:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen zich dat ook wel beseft, alleen als (tijdelijke) sluiting van de (middelbare) school bij wijze van spreken 80 procent van de virusoverdracht oplost en al het overige samen maar 20 procent, kan ik de redenatie wel volgen.
Volgens mij om 14 uur.quote:
Zoals zo vaak vond ik ook hier de communicatie de grootste ramp. Op dit moment was er best begrip voor de centrale examens niet konden doorgaan. Maar zo'n Slop die dan met droge ogen loopt te beweren dat er sprake is van een volwaardig diploma. Volgens mij denken die echt de rest van Nederland is gek en als ik iets zeg, dan slikt met het wel.quote:Op maandag 2 november 2020 12:29 schreef chratnox het volgende:
Vorige week was er een artikel dat er 8% meer inschrijvingen voor universiteiten was dit jaar, voor een flink deel doordat leerlingen hun diploma gekregen hebben zonder centraal eindexamen. Dat is echt geen goed nieuws, want er is een grote kans dat een deel daarvan niet mee kan komen op de universiteit.
Voor de exacte cijfers moet je niet bij mij zijnquote:
Is dat alle scholen of alleen middelbare scholen?quote:Op maandag 2 november 2020 12:34 schreef Silverdigger2 het volgende:
[..]
Omdat het een groot effect heeft op de verlaging van de R-waarde
[ afbeelding ]
Link van volledige artikel:
https://www.thelancet.com/journals/laninf/article/PIIS1473-3099(20)30785-4/fulltext
'Bij wijze van spreken'quote:Op maandag 2 november 2020 12:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Zijn de getallen uit je dikke duim gezogen of ergens op gebasseerd?
Exacte getallen heb ik niet, maar denk je niet dat onderwijs een grote rol speelt? Waar anders komen zoveel mensen bijelkaar op dit moment? Je krijgt ook nog eens volle treinen/bussen wat ook weer een risico met zich meebrengt.quote:
Ik ben het dus ook zelf best eens met dit pakket maatregelen.quote:Op maandag 2 november 2020 12:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Scholen aanpakken heeft een hele grote nevenschade die niet zomaar met geld op te lossen is. Horeca dicht is kut, maar ondernemers kunnen gecompenseerd worden. Of ze dat momenteel wel of niet goed gedaan worden is een andere discussie. Zelfde geldt voor de meeste andere sectoren.
Op het moment dat je scholen sluit veroorzaak je een potentieel probleem wat je niet zomaar met geld op kunt lossen, namelijk leerachterstanden. Vorige week was er een artikel dat er 8% meer inschrijvingen voor universiteiten was dit jaar, voor een flink deel doordat leerlingen hun diploma gekregen hebben zonder centraal eindexamen. Dat is echt geen goed nieuws, want er is een grote kans dat een deel daarvan niet mee kan komen op de universiteit.
De ontwikkeling van schoolgaande kinderen is er nou eenmaal n die je niet zomaar met geld op kunt lossen. Als we nu scholen sluiten en ze blijven onverhoopt tot maart dicht (tot na de griepseizoenen), dan hebben de leerlingen van nu meer dan een vol schooljaar waar ze geen volledige les hebben gekregen. Dat gaat de komende jaren door etteren.
daarom, op basis van vermoeden kan je geen beslissingen nemen zeker omdat je ook rekening moet houden met andere zaken behalve besmettingsgevaar.quote:Op maandag 2 november 2020 12:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Voor de exacte cijfers moet je niet bij mij zijn
Wel heb ik sterk het vermoeden dat scholen - en dan vooral de middelbare - de grootste bron van infecties zijn momenteel. Maar dat is mijn vermoeden.
Dat gaat ook niet gebeuren. En was ook niet de aanbeveling afgelopen voorjaar. De mensen hebben dat zelf gedaan. Idem met die mondkapjes.quote:Op maandag 2 november 2020 12:39 schreef Elan het volgende:
Basisscholen dicht moet je echt niet meer doen zolang mensen thuiswerken.
Snap ik. Maar tegelijkertijd moeten ze in zien dat dit er voor gaat zorgen dat er talloze bedrijven failliet gaan. Enorm veel mensen die hun baan kwijt raken. Flinke economische schade. Terwijl er op die plekken amper besmettingen zijn. Je gooit dus eigenlijk verschillende bedrijven weg, omdat je de scholen niet even vier weekjes dicht wil doen bij wijze van spreken. Ik snap dat onderwijs enorm belangrijk is, maar digitaal kan er nog het een en ander opgevangen worden; vooral bij middelbare scholen en hoger. Ook het verplichten van thuis werken zal voor vl minder verkeer gaan zorgen dan het sluiten van een bios...waar je sowieso vrij veilig bent. En het is niet alsof je daar echt veel besmettingen gaat voorkomen. Elders ingrijpen is veel effectiever.quote:Op maandag 2 november 2020 12:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is een keuzemenu.
Of je gooit de middelbare scholen dicht of je neemt 10 andere kleinere maatregelen.
Er is een heel setje maatregelen waaruit je kunt kiezen. En ze hebben allemaal een andere impact op die R.
Uiteindelijk moet die R flink naar beneden.
Dus shop maar.
Alleen zolang de (12 jaar en ouder) scholen open blijven, zul je elders veel meer moeten ingrijpen.
Klopt maar ik hoop wel dat de beleidsbepalers meer inzicht hebben in de cijfers dan ik.quote:Op maandag 2 november 2020 12:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
daarom, op basis van vermoeden kan je geen beslissingen nemen zeker omdat je ook rekening moet houden met andere zaken behalve besmettingsgevaar.
Fijn, heb echt te doen met zowel kindjes als ouders.quote:Op maandag 2 november 2020 12:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat gaat ook niet gebeuren. En was ook niet de aanbeveling afgelopen voorjaar. De mensen hebben dat zelf gedaan. Idem met die mondkapjes.
Veel bewegingen, weinig afstand. zelf weinig symptomen maar wel overdragen aan ouders of medewerkers; inderdaad.quote:Op maandag 2 november 2020 12:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wel heb ik sterk het vermoeden dat scholen - en dan vooral de middelbare - de grootste bron van infecties zijn momenteel. Maar dat is mijn vermoeden.
'Alle scholen' die gesloten zijn.quote:Op maandag 2 november 2020 12:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Is dat alle scholen of alleen middelbare scholen?
quote:We were also unable to assess the effect of reopening different levels of school (eg, elementary vs middle schools) since the effect might differ by finer age bands within school-age children and adolescents. A report found that children younger than 5 years with mild to moderate COVID-19 had high viral loads in their nasopharynx compared with older children and adults, and thus could potentially be important drivers of transmission in the general population.
Volgens een recent staafje had het (al dan niet dichtdoen van de basisscholen) ook niet zoveel invloed op de besmettingen.quote:Op maandag 2 november 2020 12:39 schreef Elan het volgende:
Basisscholen dicht moet je echt niet meer doen zolang mensen thuiswerken.
Ik had hem ook al net gepost ja, dit zijn wel veel duidelijke resultaten. Natuurlijk speelt er veel meer mee met een besluit als dit. De ouders die werken, kinderen met leerachterstand etc. maar lijkt wel een goede aanzet om toch middelbare scholen te sluiten (desnoods bovenbouw) als de getallen niet genoeg dalen.quote:Op maandag 2 november 2020 12:34 schreef Silverdigger2 het volgende:
[..]
Omdat het een groot effect heeft op de verlaging van de R-waarde
[ afbeelding ]
Link van volledige artikel:
https://www.thelancet.com/journals/laninf/article/PIIS1473-3099(20)30785-4/fulltext
Is gewoon uitgezocht door het RIVM.quote:Op maandag 2 november 2020 12:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
daarom, op basis van vermoeden kan je geen beslissingen nemen zeker omdat je ook rekening moet houden met andere zaken behalve besmettingsgevaar.
Bijna eentiende procent dus alleen al de middelbare scholen, dat is gigantisch vergeleken met andere maatregelen.quote:Als de scholen worden gesloten, neemt het aantal coronabesmettingen naar verwachting van het RIVM sneller af dan wanneer de scholen openblijven. Zowel bij sluiting van de middelbare scholen als die van de basisscholen is er een duidelijk effect zichtbaar. Dit blijkt uit berekeningen die directeur Jaap van Dissel van het Centrum Infectieziektebestrijding van het RIVM heeft gepresenteerd in de Tweede Kamer. Dit meldt VOS/ABB.
Met de extra coronamaatregelen die nu van kracht zijn, zal de Rt-waarde naar verwachting dalen naar 0,88. Het reproductiegetal laat zien hoe snel het virus zich verspreidt. Bij een reproductiegetal van rond de 1 blijft het aantal besmettingen ongeveer gelijk. Als het reproductiegetal lager is dan 1, dan daalt het aantal besmettingen.
Als de middelbare scholen zouden sluiten, dan zou de Rt-waarde naar verwachting zakken naar 0,79. Als ook de basisscholen dicht zouden gaan, zou het reproductiegetal verder dalen naar 0,74. Deze getallen worden genoemd op basis van de verwachte effecten van de coronamaatregelen, en niet op basis van harde data.
Een andere effect van de scholensluiting is dat het dagelijks aantal opnames van coronapatinten op de intensive care-afdelingen van de ziekenhuizen naar verwachting sneller afneemt tot het niveau van begin september. Dit niveau zou dan rond februari worden bereikt. Als de scholen openblijven zou dit niveau pas ver in het voorjaar worden bereikt.
https://www.nationaleonde(...)erug-te-dringen.html
Ze moeten sowieso al thuiswerken.quote:Op maandag 2 november 2020 12:44 schreef Gunner het volgende:
[..]
Veel bewegingen, weinig afstand. zelf weinig symptomen maar wel overdragen aan ouders of medewerkers; inderdaad.
zelf even gekeken vandaag op de VO-school waar ik werk; slechte dracht van het verplichte mondkapje en al helemaal geen afstand.
Als de scholen dicht moeten ga je zien dat mensen dus meer gaan thuiswerken (of dat handig leuk o.i.d is laat ik even in het midden) maar dat is het enige wat echt verschilt van de eerste golf. Toen werkten mensen veel thuis en waren de scholen dicht).
Alsnog is het weinig. Je zou denken dat je met middelbare scholen plus de bestaande regels wel veel verder zakt dan 0.79quote:Op maandag 2 november 2020 12:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Is gewoon uitgezocht door het RIVM.
[..]
Bijna eentiende procent dus alleen al de middelbare scholen, dat is gigantisch vergeleken met andere maatregelen.
Dat statement ging volgens mij over het feit dat ze tijdens het persmoment zeiden dat, afhankelijk van de cijfers, er afgelopen week alsnog ingegrepen had kunnen worden. Dat was niet nodig, omdat de cijfers een positieve insteek hadden. Dat had niks te maken met maatregelen die eventueel dinsdag worden aangekondigd.quote:Op maandag 2 november 2020 12:47 schreef OProg het volgende:
Wat mij ook nogal treurig maakt is is de communicatie. Hugo laat 3 dagen terug laat weten dat extra maatregelen nu niet nodig. En dan lees je nu dat hij gisteren in overleg pleit voor extra maatregelen. Dan vraag ik me af of hij zelf nog weet wat hij aan het doen is.
Dat weet hij al vanaf het begin niet.quote:Op maandag 2 november 2020 12:47 schreef OProg het volgende:
Wat mij ook nogal treurig maakt is is de communicatie. Hugo laat 3 dagen terug laat weten dat extra maatregelen nu niet nodig. En dan lees je nu dat hij gisteren in overleg pleit voor extra maatregelen. Dan vraag ik me af of hij zelf nog weet wat hij aan het doen is.
De pers loopt ook wel enorm te pushen natuurlijk, ze willen van alles weten terwijl het overleg zondag nog moest plaatsvinden.quote:Op maandag 2 november 2020 12:49 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Dat statement ging volgens mij over het feit dat ze tijdens het persmoment zeiden dat, afhankelijk van de cijfers, er afgelopen week alsnog ingegrepen had kunnen worden. Dat was niet nodig, omdat de cijfers een positieve insteek hadden. Dat had niks te maken met maatregelen die eventueel dinsdag worden aangekondigd.
Ik vond het vooral beschamend dat het een politiek punt gemaakt werd. Begrijp me niet verkeerd, de zorgmedewerkers verdienen echt meer geld, maar waarom moeten daar debatten over zijn in de tweede kamer? Dat is een CAO-gesprek tussen de werkgevers en werknemers, niet een politiek feestje.quote:Op maandag 2 november 2020 12:17 schreef alpeko het volgende:
Letterlijk:quote:Op maandag 2 november 2020 12:49 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Dat statement ging volgens mij over het feit dat ze tijdens het persmoment zeiden dat, afhankelijk van de cijfers, er afgelopen week alsnog ingegrepen had kunnen worden. Dat was niet nodig, omdat de cijfers een positieve insteek hadden. Dat had niks te maken met maatregelen die eventueel dinsdag worden aangekondigd.
Je kan dan ook nog steeds gewoon zeggen dat je aan extra maatregelen denkt om het verder omlaag te krijgen. Nu is het gewoon niet een lekker verhaal aan het worden. Zoals het constant is trouwens bij alles wat hij doet.quote:De cijfers laten volgens De Jonge een afvlakking zien. Het kabinet waarschuwde eerder dat bij een verdere stijging van het aantal positieve tests per dag, een verdere aanscherping van de coronamaatregelen nodig zou zijn. “Dat lijkt niet het geval te zijn,” aldus de bewindsman.
prima maar dan nog moet je de afweging maken of je het wel doet en als ik de cijfers zo zie zou ik er niet aan beginnen, middel is erger dan de kwaalquote:Op maandag 2 november 2020 12:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Is gewoon uitgezocht door het RIVM.
[..]
Bijna eentiende procent dus alleen al de middelbare scholen, dat is gigantisch vergeleken met andere maatregelen.
Ik snap dat jij dat niet kan bevatten. Daarom sta jij ook niet op een positie om dit soort beslissingen te nemen. Laat dat maar gewoon over aan mensen die er wel verstand van hebben.quote:Op maandag 2 november 2020 11:43 schreef byah het volgende:
Want,12-jarigen en ouder kunnen niet (gedeeltelijk) thuiswerken?quote:Op maandag 2 november 2020 12:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
prima maar dan nog moet je de afweging maken of je het wel doet en als ik de cijfers zo zie zou ik er niet aan beginnen, middel is erger dan de kwaal
Als ik de berichten voorbij zie komen hebben mensen geen problemen met maatregelen, maar met het gebrek aan uitleg erover. Als volledig helder is dat er extra maatregelen genomen worden om te voorkomen dat scholen sluiten zal (lijkt mij) een groot deel van de samenleving dat prima begrijpen.quote:Op maandag 2 november 2020 12:34 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat is zeker waar, maar dan moet men dus niet zeuren dat er zoveel "kleine" maatregelen genomen worden.
Stel scholen sluiten zou zorgen voor R - 0.2 (willekeurig getal, niet op waarheid gebaseerd). Je wil de scholen niet sluiten en moet dus die -0.2 ergens vandaan halen, dus ga je horeca sluiten -0.05, bioscopen sluiten -0.01, cultuursector sluiten -0.01 etc. etc.
Het lijkt er op alsof niemand iets wil accepteren. Zorg is niet belangrijk genoeg, onderwijs is niet belangrijk genoeg, maar als je komt aan de bioscopen of sportscholen is de wereld te klein.
Zoals ik al zei, ik ben voor strengere maatregelen, omdat ik denk dat het daadwerkelijk nodig is om weer z.s.m. ruimte te creren in de zorg. Hoe dit ingevuld gaat worden is aan de overheid, niet aan mij. Als ze de scholen niet willen/kunnen sluiten, waar ik begrip voor heb, dan moeten ze het doen zoals ze het nu doen. Daar is echter dan weer veel gezeik op.
Persoonlijk hoop ik dat ze morgen in ieder geval heel duidelijk maken dat thuiswerken een standaard moet zijn. Daar is nog zoveel winst te halen.
mensen moet je niet opsluiten en zeker niet in die leeftijdsgroep tenzij je niet anders kanquote:Op maandag 2 november 2020 12:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Want,12-jarigen en ouder kunnen niet (gedeeltelijk) thuiswerken?
Ik ook wel. Heb persoonlijk weinig last van de maatregelen die nu gelden, en als ik zou moeten kiezen voor 8 weken deze maatregelen met scholen open of 4 weken scholen dicht om op hetzelfde punt te komen zou ik kiezen voor 8 weken deze. Ik heb geen kinderen op de basisschool, dus in beide scenario's zou het mij niet direct raken.quote:Op maandag 2 november 2020 12:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben het dus ook zelf best eens met dit pakket maatregelen.
Ja de situatie is gewoon ruk. Maar dat is overal.
En ik heb het niet zo op de mondkapjesplicht die gaat komen.
Maar al met al, vind ik de maatregelen prima. Had wat eerder gemogen, gezien hoe de besmettingen hier opliepen.
Ben erg benieuwd naar de cijfers van vandaag en morgen.
Wie heeft het over opsluiten het hele idee is toch juist dat je thuis werkt.quote:Op maandag 2 november 2020 13:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
mensen moet je niet opsluiten en zeker niet in die leeftijdsgroep tenzij je niet anders kan
10k per dag is niet genoeg?quote:Op maandag 2 november 2020 11:43 schreef byah het volgende:
heeft gewoon veel impact op jeugd dat begrijp je zelf toch ook wel, ze hebben het al moeilijk genoeg zonder sportclub etc.quote:Op maandag 2 november 2020 13:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Wie heeft het over opsluiten het hele idee is toch juist dat je thuis werkt.
Ik heb een dochter in groep 8, en ik zou ook kiezen voor 8 weken met scholen open. En niet omdat ik anders vier weken mijn dochter thuis heb, want dat is in ons geval prima te doen. Ze werkt prima zelfstandig, school heeft de zaken goed geregeld, dus geen probleem. Maar voor haar is het naar school gaan wel echt van belang. Ze leert er nog veel meer dan de taal en rekenen, veel zaken die ook van belang zijn voor de overgang naar de middelbare school volgend jaar. Voor die overgang lijkt het me ook van belang dat scholen open blijven; de doorstroom van alle niveaus.quote:Op maandag 2 november 2020 13:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ook wel. Heb persoonlijk weinig last van de maatregelen die nu gelden, en als ik zou moeten kiezen voor 8 weken deze maatregelen met scholen open of 4 weken scholen dicht om op hetzelfde punt te komen zou ik kiezen voor 8 weken deze. Ik heb geen kinderen op de basisschool, dus in beide scenario's zou het mij niet direct raken.
Had van mij ook wel eerder gemogen, en de compensatie voor sectoren die het zwaar hebben mag voor mij ook wel wat fikser. Met de hoeveelheid geld die nu uitgegeven wordt is een miljard meer of minder ook peanuts.
Dat is wat mij het meest stoort. De hoogte van die vergoedingen. Ze doen alsof ondernemers daar enorm blij mee mogen zijn, maar ondertussen dekt dat bedrag amper iets.quote:Op maandag 2 november 2020 13:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Had van mij ook wel eerder gemogen, en de compensatie voor sectoren die het zwaar hebben mag voor mij ook wel wat fikser. Met de hoeveelheid geld die nu uitgegeven wordt is een miljard meer of minder ook peanuts.
Als dat is waar de R voor scholen op gebaseerd is is daar nog wel wat op aan te meken. Dit stukje:quote:Op maandag 2 november 2020 12:44 schreef Silverdigger2 het volgende:
A report found that children younger than 5 years with mild to moderate COVID-19 had high viral loads in their nasopharynx compared with older children and adults, and thus could potentially be important drivers of transmission in the general population.
Ik ga er vanuit dat met 'mild to moderate' COVID-19 ze bedoelen dat de kinderen symptomen hebben. Andere onderzoeken laten juist zien dat de (asymptomatische) besmettelijkheid lager is dan gedacht:quote:A report found that children younger than 5 years with mild to moderate COVID-19 had high viral loads in their nasopharynx compared with older children and adults, and thus could potentially be important drivers of transmission in the general population
Doordat juist zoveel kinderen asymptomatisch zijn, zou dat dus betekenen dat ze juist minder besmettelijk zijn. Als de berekening van hoeveel verschil gemaakt wordt mede daarop gebaseerd is is daar dus wel wat op aan te merken.quote:For COVID-19, case heterogeneity was broad throughout the infectious period, although rVL tended to peak at 1 day from symptom onset (DFSO) and be elevated for 1-5 DFSO. While most cases presented minimal risk, highly infectious ones could spread SARS-CoV-2 by talking, singing or breathing, which shed virions at comparable rates via droplets and aerosols. Coughing shed considerable quantities of virions, predominantly via droplets, and greatly increased the contagiousness of many symptomatic cases relative to asymptomatic ones. Asymptomatic and symptomatic infections showed similar likelihoods of expelling aerosols with SARS-CoV-2, as did adult and pediatric cases. Children tended to be less contagious by droplet spread than adults based on tendencies of symptomatology rather than rVL. Our findings address longstanding questions on SARS-CoV-2 transmissibility and present pertinent considerations for disease control.
Jeugd mag gewoon sporten?quote:Op maandag 2 november 2020 13:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
heeft gewoon veel impact op jeugd dat begrijp je zelf toch ook wel, ze hebben het al moeilijk genoeg zonder sportclub etc.
Ik kan het niet volledig overzien, dus geen idee waarom ze doen hoe ze het doen, maar ik zou in dit geval het bedrijf de omzet/winst van de afgelopen 3 jaar oid laten insturen met daarbij een (simpele) berekening wat nodig zou zijn. Voorkom dat het bedrijf een groot verlies maakt, maar winst hoeven ze ook niet te maken.quote:Op maandag 2 november 2020 13:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat is wat mij het meest stoort. De hoogte van die vergoedingen. Ze doen alsof ondernemers daar enorm blij mee mogen zijn, maar ondertussen dekt dat bedrag amper iets.
Ze laten die ondernemers echt gewoon aan de kant van de weg liggen eigenlijk en dat vind ik ergens wel schandalig. Als je er als kabinet voor kiest om zoveel bedrijven te raken; enkel en alleen om het onderwijs open te laten - zet er dan wat tegenover en wees er eerlijk over. Het is niet alsof je met het sluiten van een bioscoop, of theater evenveel besmettingen gaat voorkomen als wanneer je de scholen zou sluiten. Zelfs als je de horeca erbij zet.
Bovenbouw een paar weekjes online is niet het einde van de wereld, kom op.quote:Op maandag 2 november 2020 13:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
heeft gewoon veel impact op jeugd dat begrijp je zelf toch ook wel, ze hebben het al moeilijk genoeg zonder sportclub etc.
Ja alleen geen wedstrijden.quote:Op maandag 2 november 2020 13:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Volgens mij ook ja. Tot 18 jaar ook trainen in volledige groep toch?
Veel scholen hebben die mogelijkheden helemaal nog niet. Er zijn een aantal scholen die de afgelopen jaren daar flink in genvesteerd hebben en die zijn nu spekkoper, maar veel scholen hebben daar (weinig) voorzieningen voor.quote:Op maandag 2 november 2020 13:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Bovenbouw een paar weekjes online is niet het einde van de wereld, kom op.
Bron: liveblog van NOS.nlquote:Ziekenhuis: 45 coronapatinten eerder naar huis dankzij monitoring-app
Een proef waarbij 45 coronapatinten thuis gemonitord worden, is volgens het Maasstad Ziekenhuis in Rotterdam een succes. Dankzij het systeem kunnen herstellende coronapatinten sneller naar huis en komen er bedden vrij voor nieuwe patinten.
Via een app geven de coronapatinten hun zuurstofgehalte in het bloed, hun temperatuur en eventuele klachten door aan ziekenhuismedewerkers. De gespecialiseerde verpleegkundigen worden aangestuurd door longartsen.
"Alle patinten die stabiel zijn, twee liter zuurstof of minder nodig hebben en digitaal vaardig zijn, komen voor de thuismonitoring in aanmerking", zegt longarts Gea Helfrich.
Ik zeg niet dat de maskers daarvoor verantwoordelijk zijn, waren slechts tegenvoorbeelden. M'n punt is dat je niet zomaar kan zeggen: die landen doen het slecht, en daar zijn die maatregelen van kracht, dus werken die maatregelen niet. Want in de meeste gevallen zijn de maatregelen een reactie op de toestand: men neemt ze omdat het slecht gaat.quote:Op maandag 2 november 2020 12:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waren er niet pas geleden studies dat wij een andere 'strain' van het virus hebben hier die besmettelijker is en makkelijker aanhecht? Op een andere protene enzo?
Dat zou betekenen dat je die vergelijking niet eenvoudig kan maken, nog even los van de ervaring die die landen met SARS hebben en daardoor sneller ingrijpen.
Eens.quote:Op maandag 2 november 2020 13:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik kan het niet volledig overzien, dus geen idee waarom ze doen hoe ze het doen, maar ik zou in dit geval het bedrijf de omzet/winst van de afgelopen 3 jaar oid laten insturen met daarbij een (simpele) berekening wat nodig zou zijn. Voorkom dat het bedrijf een groot verlies maakt, maar winst hoeven ze ook niet te maken.
Voordeel is dan dat de personeelsbetaling gewoon op die manier door kan gaan zonder allerlei kunstgrepen. Als een bedrijf de afgelopen 3 jaar een miljoen omzet had, maak je gewoon een miljoen over voor het jaar. Na de pandemie kun je dan gaan terugkijken of alles terecht was en eventueel sommeren tot terugbetalen.
Oh bedoel je dat? Ja, mee eens. We kunnen simpelweg landen niet met elkaar vergelijken zonder allerlei correcties te doen.quote:Op maandag 2 november 2020 13:11 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat de maskers daarvoor verantwoordelijk zijn, waren slechts tegenvoorbeelden. M'n punt is dat je niet zomaar kan zeggen: die landen doen het slecht, en daar zijn die maatregelen van kracht, dus werken die maatregelen niet. Want in de meeste gevallen zijn de maatregelen een reactie op de toestand: men neemt ze omdat het slecht gaat.
Een paar weekjes is voor niemand een probleem, ze zouden ook gewoon een langere kerstvakantie kunnen doen, een week ervoor en een week erna erbij maar wat is het effect van een paar weekjes, heeft dat zin of niet.quote:Op maandag 2 november 2020 13:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Bovenbouw een paar weekjes online is nier het einde van de wereld, kom op.
Oh nice! Lijkt me een simpele saturatiemeter die je via bluetooth kunt gebruiken. Health app erbij en hop. Dit soort ideen heb ik de afgelopen maanden gemist, goed dat Maasstad hiermee komt!quote:Op maandag 2 november 2020 13:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bron: liveblog van NOS.nl
Dit is ook goed nieuws. Nou zal daar ook wel een max aan zitten, want er zal een en ander aan apparatuur mee moeten naar huis, maar dat zijn geen grote, dure IC-bedden, dus daar zal veel meer van zijn. Dat helpt in ieder geval mee om de druk in de ziekenhuizen wat te verlichten, hopelijk. Of in ieder geval om langer uit te stellen of te voorkomen dat ziekenhuizen vol zijn en mensen dus niet opgenomen kunnen worden, indien nodig.
Maar je hebt nu eigenlijk actie nodig in het krimpen van besmettingen niet pas over anderhalve maand dus ze hadden beter de herfstvakantie kunnen verlengen met een week, zoals die Belgen hebben gedaan.quote:Op maandag 2 november 2020 13:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
Een paar weekjes is voor niemand een probleem, ze zouden ook gewoon een langere kerstvakantie kunnen doen, een week ervoor en een week erna erbij maar wat is het effect van een paar weekjes, heeft dat zin of niet.
De maatregelen die we nu hebben werden ook aangekondigd voor 4 weken met iedere 2 weken een meetmoment maar het zal eerder eerder 10 weken worden.
Grapjas, 'gewoon een miljoentje'. Maken we aan KLM dan even een paar miljard over om de omzet te compenseren? Omzetcompensatie is een illusie en niet te betalen.quote:Op maandag 2 november 2020 13:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik kan het niet volledig overzien, dus geen idee waarom ze doen hoe ze het doen, maar ik zou in dit geval het bedrijf de omzet/winst van de afgelopen 3 jaar oid laten insturen met daarbij een (simpele) berekening wat nodig zou zijn. Voorkom dat het bedrijf een groot verlies maakt, maar winst hoeven ze ook niet te maken.
Voordeel is dan dat de personeelsbetaling gewoon op die manier door kan gaan zonder allerlei kunstgrepen. Als een bedrijf de afgelopen 3 jaar een miljoen omzet had, maak je gewoon een miljoen over voor het jaar. Na de pandemie kun je dan gaan terugkijken of alles terecht was en eventueel sommeren tot terugbetalen.
dat betwijfel ik dus nog steeds zeker gezien die cijfers die jij net liet zien, op basis daarvan zou ik het lekker zo latenquote:Op maandag 2 november 2020 13:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar je hebt nu eigenlijk actie nodig in het krimpen van besmettingen niet pas over anderhalve maand dus ze hadden beter de herfstvakantie kunnen verlengen met een week, zoals die Belgen hebben gedaan.
Bedrijven die hun omzet verliezen kunnen nu al tot 90% gecompenseerd worden, dus waarom niet? Het gaat erom dat ze kostendekkend zijn en zelf verder kunnen.quote:Op maandag 2 november 2020 13:14 schreef Confetti het volgende:
[..]
Grapjas, 'gewoon een miljoentje'. Maken we aan KLM dan even een paar miljard over om de omzet te compenseren? Omzetcompensatie is een illusie en niet te betalen.
Kuipers heeft dit al een paar keer benoemd, en ook wat huisartsen bij Jinek of Op1.quote:Op maandag 2 november 2020 13:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oh nice! Lijkt me een simpele saturatiemeter die je via bluetooth kunt gebruiken. Health app erbij en hop. Dit soort ideen heb ik de afgelopen maanden gemist, goed dat Maasstad hiermee komt!
Ik heb voor het longfonds paar jaar geleden keer aan een onderzoek meegedaan waar ik mn saturatie aantal keer per dag moest meten, was gewoon klein apparaatje dat je op je vinger zet.
Herfstvakantie verlengen had wel een goede geweest, ja. Is dat berhaupt ter sprake gekomen eigenlijk in Nederland? Leek mij toch een simpele maatregel zonder al te veel nevenschade.quote:Op maandag 2 november 2020 13:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar je hebt nu eigenlijk actie nodig in het krimpen van besmettingen niet pas over anderhalve maand dus ze hadden beter de herfstvakantie kunnen verlengen met een week, zoals die Belgen hebben gedaan.
Oh ja dit staatje zocht ik.quote:Op maandag 2 november 2020 12:47 schreef Elan het volgende:
eentiende procent dus alleen al de middelbare scholen, dat is gigantisch vergeleken met ander
Effect is hoogst twijfelachtig, zeker als je kijkt naar zaken als verlichten op ziekenhuisdruk.quote:Op maandag 2 november 2020 13:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Herfstvakantie verlengen had wel een goede geweest, ja. Is dat berhaupt ter sprake gekomen eigenlijk in Nederland? Leek mij toch een simpele maatregel zonder al te veel nevenschade.
Denk het niet, krijg de indruk dat ze scholen niet aan durven te raken. In welke mate dan ook.quote:Op maandag 2 november 2020 13:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Herfstvakantie verlengen had wel een goede geweest, ja. Is dat berhaupt ter sprake gekomen eigenlijk in Nederland? Leek mij toch een simpele maatregel zonder al te veel nevenschade.
Nee, dat gaat over loonkosten. Wat ze aan omzet hebben verloren wordt deels gecompenseerd met een relatief laag maximum. Omzetcompensatie betekent in feite winstcompensatie en dat is simpelweg niet te betalen. Alleen al de toeristische sector heeft miljarden en miljarden verloren.quote:Op maandag 2 november 2020 13:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Bedrijven die hun omzet verliezen kunnen nu al tot 90% gecompenseerd worden, dus waarom niet? Het gaat erom dat ze kostendekkend zijn en zelf verder kunnen.
Het effect van het schrappen van broodjesverkoop in de Efteling is ook twijfelachtig.quote:Op maandag 2 november 2020 13:17 schreef VoMy het volgende:
[..]
Effect is hoogst twijfelachtig, zeker als je kijkt naar zaken als verlichten op ziekenhuisdruk.
Ja maar dat zit de ontwikkeling van kinderen in ieder geval niet in de weg.quote:Op maandag 2 november 2020 13:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het effect van het schrappen van broodjesverkoop in de Efteling is ook twijfelachtig.
Snap ik. Maar een weekje extra herfstvakantie zit dat ook niet in de weg, natuurlijk.quote:Op maandag 2 november 2020 13:20 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja maar dat zit de ontwikkeling van kinderen in ieder geval niet in de weg.
Vergeleken met andere maatregelen is het effect anders behoorlijk, meer dan horeca dicht om maar iets te noemen dus daar ligt potentieel een behoorlijke winst die kunt halen.quote:Op maandag 2 november 2020 13:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat betwijfel ik dus nog steeds zeker gezien die cijfers die jij net liet zien, op basis daarvan zou ik het lekker zo laten
Klinkt als veel in deze fase, maar geef dan wel de kanttekening dat de rest van de maatregelen die al een half jaar gelden ook de R hebben doen afnemen met minimaal 1.0 en na oktober nog eens met 0.6. Die 0.1 is mooi meegenomen maar absoluut geen laaghangend fruit.quote:Op maandag 2 november 2020 12:47 schreef Elan het volgende:
Ok ja, daar heb je gelijk in. En dat kantje boord overleven is wat nodig is. Ik heb het idee dat daar nog wel wat meer te halen valt.quote:Op maandag 2 november 2020 13:18 schreef Confetti het volgende:
[..]
Nee, dat gaat over loonkosten. Wat ze aan omzet hebben verloren wordt deels gecompenseerd met een relatief laag maximum. Omzetcompensatie betekent in feite winstcompensatie en dat is simpelweg niet te betalen. Alleen al de toeristische sector heeft miljarden en miljarden verloren.
De overheid kan ze alleen helpen om kantje boord het te overleven.
Het zijn ook maar schattingen. Hoeveel in die R pakt sluiten van de horeca dan?quote:Op maandag 2 november 2020 13:21 schreef zalkc het volgende:
[..]
Klinkt als veel in deze fase, maar geef dan wel de kanttekening dat de rest van de maatregelen die al een half jaar gelden ook de R hebben doen afnemen met minimaal 1.0 en na oktober nog eens met 0.6. Die 0.1 is mooi meegenomen maar absoluut geen laaghangend fruit.
Na sluiting van de horeca is de R met 0.2 - 0.3 gedaald dacht ik zo te zien. er waren nog wel een paar extra regels, maar ik denk niet dat die dat hebben veroorzaakt.quote:Op maandag 2 november 2020 13:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Het zijn ook maar schattingen. Hoeveel in die R pakt sluiten van de horeca dan?
Het jongste pakket brengt de R van ongeveer 1,1 naar ongeveer 0,9. Het sluiten van de horeca + stoppen van amateursport lijken me daarin de zwaarste maatregelen.quote:Op maandag 2 november 2020 13:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Het zijn ook maar schattingen. Hoeveel in die R pakt sluiten van de horeca dan?
Zeg je nu dat het niet de mondkapjes waren?quote:Op maandag 2 november 2020 13:26 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het jongste pakket brengt de R van ongeveer 1,1 naar ongeveer 0,9. Het sluiten van de horeca + stoppen van amateursport lijken me daarin de zwaarste maatregelen.
Vergelijk je dat met inperken van de horeca, dat zorgde ook al voor een afname van 1,4/1,3 tot 1,1. Alles bij elkaar lijkt het redelijk veel invloed te hebben, sluiten van de horeca (tov volledig open).
Dat is dus inclusief groepsgrootte horeca en amateursport dan is bijna 0,1 best veel. Je kan ze ook openlaten maar kennelijk is men niet tevreden, wat voor effect zouden bioscopen, musea en bibliotheken en pretparken gaan hebben, 0,03% of zo? Kan me niet voorstellen dat mensen daar bij bosjes besmet raken eerlijk gezegd.quote:Op maandag 2 november 2020 13:26 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het jongste pakket brengt de R van ongeveer 1,1 naar ongeveer 0,9. Het sluiten van de horeca + stoppen van amateursport lijken me daarin de zwaarste maatregelen.
Helaasquote:Op maandag 2 november 2020 13:28 schreef zalkc het volgende:
[..]
Zeg je nu dat het niet de mondkapjes waren?![]()
Ja, dat doet ook helemaal niets meer in de stadium zou je denken. Zie ook niet in waarom je dat dicht zou doen, maarja, blijkbaar is er noodzaak om toch maar meer beperkingen door te voeren.quote:Op maandag 2 november 2020 13:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Je kan ze ook openlaten maar kennelijk is men niet tevreden, wat voor effect zouden bioscopen, musea en bibliotheken en pretparken gaan hebben, 0,03% of zo? Kan me niet voorstellen dat mensen daar bij bosjes besmet raken eerlijk gezegd.
Levensgevaarlijk die bioscopen joh. Ben er een paar keer binnen geweest sinds de maatregelen en ze zorgen er wel echt voor dat je heel veel risico loopt.quote:Op maandag 2 november 2020 13:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is dus inclusief groepsgrootte horeca en amateursport dan is bijna 0,1 best veel. Je kan ze ook openlaten maar kennelijk is men niet tevreden, wat voor effect zouden bioscopen, musea en bibliotheken en pretparken gaan hebben, 0,03% of zo? Kan me niet voorstellen dat mensen daar bij bosjes besmet raken eerlijk gezegd.
Druk.quote:Op maandag 2 november 2020 13:30 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, dat doet ook helemaal niets meer in de stadium zou je denken. Zie ook niet in waarom je dat dicht zou doen, maarja, blijkbaar is er noodzaak om toch maar meer beperkingen door te voeren.
Schuldig.quote:Op maandag 2 november 2020 12:12 schreef Elan het volgende:
Op zich ook logisch want mensen maken er vaak toch een uitje van en (helaas) ook nog steeds met vrienden en familie. Bij De Efteling kun je tot 18 tickets tegelijk boeken dus drie keer raden wat mensen na een dagje pretpark gaan doen, eet je bij ons of wij bij jullie?quote:Op maandag 2 november 2020 13:30 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, dat doet ook helemaal niets meer in de stadium zou je denken. Zie ook niet in waarom je dat dicht zou doen, maarja, blijkbaar is er noodzaak om toch maar meer beperkingen door te voeren.
Op papier allemaal leuk, maar niet te handhaven.quote:Op maandag 2 november 2020 13:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Vind het vooral jammer dat er nog steeds geen verplichte quarantaine is voor inreizende mensen want daar valt ook nog wel het een en ander aan winst te halen zou je denken, meer dan bijvoorbeeld al die andere (schijn) maatregelen en mondkapjes.
Ik snap het echt niet... Bioscopen, die het echt prima op orde hebben, moeten dicht. De Action, waar het echt een grote teringzooi is en nog nooit zo chaotisch als de afgelopen weken/maanden, mag gewoon lekker door aanklooien.quote:Op maandag 2 november 2020 13:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Levensgevaarlijk die bioscopen joh. Ben er een paar keer binnen geweest sinds de maatregelen en ze zorgen er wel echt voor dat je heel veel risico loopt.
Sarcasme uiteraard. Die hebben het zo goed voor elkaar. Kan niet spreken over theaters, maar ik hoor dat die het ook gewoon goed geregeld hadden. Niks gehoord over clusters op die plekken.
Ik denk ook dat het goed zou zijn als er meer maatregelen die gericht zijn op specifieke personen, in plaats van die overdaad aan iedereen-moet-conformeren maatregelen, de spiraal waar we nu in lijken te zitten.quote:Op maandag 2 november 2020 13:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Op zich ook logisch want mensen maken er vaak toch een uitje van en (helaas) ook nog steeds met vrienden en familie. Bij De Efteling kun je tot 18 tickets tegelijk boeken dus drie keer raden wat mensen na een dagje pretpark gaan doen, eet je bij ons of wij bij jullie?
Vind het vooral jammer dat er nog steeds geen verplichte quarantaine is voor inreizende mensen want daar valt ook nog wel het een en ander aan winst te halen zou je denken, meer dan bijvoorbeeld al die andere (schijn) maatregelen en mondkapjes.
Snap dat ook niet, maja die eiersnijders moeten verkocht worden!!!111!!11quote:Op maandag 2 november 2020 13:35 schreef Benny het volgende:
[..]
Ik snap het echt niet... Bioscopen, die het echt prima op orde hebben, moeten dicht. De Action, waar het echt een grote teringzooi is en nog nooit zo chaotisch als de afgelopen weken/maanden, mag gewoon lekker door aanklooien.
Ik heb op feesboek gelesen dat ze volgende week in de aanbiedung zijnquote:Op maandag 2 november 2020 13:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Snap dat ook niet, maja die eiersnijders moeten verkocht worden!!!111!!11
Totaal niet te handhaven. In Engeland is het wel verplicht maar op 6 keer Inreizen daar geen enkele controle of telefoontje gehad of wat dan ook.quote:Op maandag 2 november 2020 13:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Wth is een eiersnijder?!quote:Op maandag 2 november 2020 13:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Snap dat ook niet, maja die eiersnijders moeten verkocht worden!!!111!!11
quote:Op maandag 2 november 2020 13:38 schreef Benny het volgende:
[..]
Ik heb op feesboek gelesen dat ze volgende week in de aanbiedung zijn
Nou die bereidwilligheid is er vooral niet Je weet via luchthavens toch wie er binnenkomt en kan dat toch met een app/digitale enkelband mensen aan huis kluisteren.quote:Op maandag 2 november 2020 13:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Op papier allemaal leuk, maar niet te handhaven.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 2 november 2020 13:41 schreef Benny het volgende:
[..]Bestel die rommel gewoon online dan zou ik zeggen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja joh, laten we meteen vragen om het dichtlassen van onze voordeuren zoals ze in Wuhan dedenquote:Op maandag 2 november 2020 13:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Nou die bereidwilligheid is er vooral niet Je weet via luchthavens toch wie er binnenkomt en kan dat toch met een app/digitale enkelband mensen aan huis kluisteren.
Zo blijft het alle hartstikke goede maatregelen ten spijt wel een beetje dweilen met de kraan open.
Het is allemaal zo random als ik weet niet wat hier. Ik snap ook echt niet dat dat soort vragen ook niet gesteld worden. Morgen bij de persconferentie: ''Waarom hebben we zo lang gewacht met deze maatregelen?!'', gevolgd door een ''dus we hebben eigenlijk te lang gewacht?'' en een ''moeten we niet nog meer maatregelen treffen?''. Soms heb ik het idee dat die vragen vooraf worden goedgekeurd door het kabinet, zodat de vragen niet te kritisch zijn. Maar dat is in complotten denken. Het enige alternatief is dat die journalisten niet kritisch na kunnen denken.quote:Op maandag 2 november 2020 13:35 schreef Benny het volgende:
[..]
Ik snap het echt niet... Bioscopen, die het echt prima op orde hebben, moeten dicht. De Action, waar het echt een grote teringzooi is en nog nooit zo chaotisch als de afgelopen weken/maanden, mag gewoon lekker door aanklooien.
6,95 bezorgkosten over een ding van 0,49?quote:Op maandag 2 november 2020 13:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Bestel die rommel gewoon online dan zou ik zeggen.
Dat is opzich wel logisch. Dat soort repressieve maatregelen gaan ook best ver. Punt is denk vooral dat je duidelijk moet zijn in je communicatie, en een sneltest kan een wereld van verschil maken hier.quote:Op maandag 2 november 2020 13:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Nou die bereidwilligheid is er vooral niet Je weet via luchthavens toch wie er binnenkomt en kan dat toch met een app/digitale enkelband mensen aan huis kluisteren.
Zo blijft het alle hartstikke goede maatregelen ten spijt wel een beetje dweilen met de kraan open.
In een crisis en sentiment moet je je waar (voor je geld) maken. Als andere landen dat doen kun je niet achterblijven.quote:Op maandag 2 november 2020 11:46 schreef DonDruiper het volgende:
....
Ja dat is het punt we trekken het in de absurditeit want privacy, wetgeving, juridische grondslag en wat al niet en ondertussen komen we tot de conclusie dat het onuitvoerbaar is. Terwijl het technisch best haalbaar zou zijn.quote:Op maandag 2 november 2020 13:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja joh, laten we meteen vragen om het dichtlassen van onze voordeuren zoals ze in Wuhan deden![]()
Dan bestel je er gewoon nog wat meuk bij. Hoef je helemaal niet meer naar de Action komende 6 maanden.quote:Op maandag 2 november 2020 13:44 schreef Mammietje het volgende:
[..]
6,95 bezorgkosten over een ding van 0,49?
AliExpress, de online actionquote:Op maandag 2 november 2020 13:44 schreef Mammietje het volgende:
[..]
6,95 bezorgkosten over een ding van 0,49?
Dan is het er misschien net op tijd voor Pasen met een extra laagje kankerverwekkend plastic. Bij Action is het maar n laagje.quote:
Die troep bij Action komt net zo goed uit China.quote:Op maandag 2 november 2020 13:47 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dan is het er misschien net op tijd voor Pasen met een extra laagje kankerverwekkend plastic. Bij Action is het maar n laagje.
Nou, je hebt beide in verschillende gradaties he?!quote:Op maandag 2 november 2020 13:48 schreef Benny het volgende:
[..]
Corona of kanker... Nou, dan wist ik het wel
In die zin is het zeker interessant om deze week in de gaten te houden voor het herfstvakantie effect. Als de scholen inderdaad aardige verspreiders zijn dan zou je de komende dagen weer een stijging moeten gaan zien.quote:Op maandag 2 november 2020 13:47 schreef trein2000 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)et-is-nodig-a4018273
NRC meldt dat het sluiten van de scholen een behoorlijk effect heeft op de R. Toch weer bijzonder, is dan nu de laatste verdedigingslinie ook gevallen?
Nouja, absurditeit. Laten we het eens doortrekken. Stel, jij komt aan op Schiphol omdat je je zieke moeder bezocht hebt die in het buitenland woont.quote:Op maandag 2 november 2020 13:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja dat is het punt we trekken het in de absurditeit want privacy, wetgeving, juridische grondslag en wat al niet en ondertussen komen we tot de conclusie dat het onuitvoerbaar is. Terwijl het technisch best haalbaar zou zijn.
''We zien dat scholen een groot verschil maken. We twijfelen of het huidige pakket genoeg is....dus dan maar de bioscopen en theaters (oa) sluiten! Dat gaat vast het verschil maken!''quote:Op maandag 2 november 2020 13:47 schreef trein2000 het volgende:
NRC meldt dat het sluiten van de scholen een behoorlijk effect heeft op de R. Toch weer bijzonder, is dan nu de laatste verdedigingslinie ook gevallen?
Technisch gezien hoort er bij de Action een keurmerk op te staan. Maar daarom zei ik ook 'een laagje'.quote:Op maandag 2 november 2020 13:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Die troep bij Action komt net zo goed uit China.
En wel lekker hele treinstellen en bussen vol blijven proppen met mensen.quote:Op maandag 2 november 2020 13:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
''We zien dat scholen een groot verschil maken. We twijfelen of het huidige pakket genoeg is....dus dan maar de bioscopen en theaters (oa) sluiten! Dat gaat vast het verschil maken!''
Logica.
Je kan tegenwoordig letterlijk alles online bestellen dus ook wc-papier. Desnoods voer je een tijdelijke dienst in speciaal voor die mensen in quarantaine waarbij ze noodzakelijke spullen thuisbezorgd krijgen want het zullen er heus geen miljoenen zijn. Wat had ze trouwens, hopelijk geen Corona?quote:Op maandag 2 november 2020 13:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nouja, absurditeit. Laten we het eens doortrekken. Stel, jij komt aan op Schiphol omdat je je zieke moeder bezocht hebt die in het buitenland woont.
Eenmaal aangekomen op Schiphol moet je naar huis, waar je 4 weken niet geweest bent. Shit, geen toiletpapier meer. Dus even bestellen. Eerstvolgende slot bij AH/Picnic/Jumbo is over 3 weken, dus ga je toch maar even naar buiten, want niemand in je buurt die je kan helpen.
Oh wacht nee, dat mag niet, want je hebt een enkelband om.
Echt, de meeste mensen waartegen gezegd wordt: "Blijf thuis" zullen prima thuis blijven. De groep die overblijft ga je ook niet thuis houden zonder ze terug de woning in te knuppelen, dus voor wie doe je het dan?
Het is vooral indirecte winst:quote:Op maandag 2 november 2020 13:47 schreef trein2000 het volgende:
quote:Het grootste effect van het sluiten van de scholen wordt niet veroorzaakt doordat er besmettingen op de scholen worden gestopt, zo stelde Jaap van Dissel van het RIVM afgelopen week in de Tweede Kamer. Als de kinderen thuiszijn, blijft zeker n van de ouders vaak ook thuis – en die kan dus niet aan het werk.
Ik heb dat inderdaad al vaker gehoord, maar dat geldt toch niet voor bovenbouw VO? Ik denk niet dat daar per se ouders voor thuis blijven. Wel voor PO, maar daarvoor is dan weer neit echt een reden om ze dicht te doen.quote:Op maandag 2 november 2020 13:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is vooral indirecte winst:
[..]
Interessant. Wel een stukje dat wat nuance mist naar mijn idee. Er staat dat de huidige maatregelen de R naar 0,88 duwt. Lockdown zoals in maart zonder sluiten van scholen gaat naar 0,83. Sluit je dan alle scholen behalve basisscholen ga je naar 0,79. Sluit je basisscholen ook ga je naar 0,74quote:Op maandag 2 november 2020 13:47 schreef trein2000 het volgende:
Basisonderwijs open houden, middelbaar en hoger onderwijs voor 4 weken dicht?quote:Op maandag 2 november 2020 13:49 schreef Simmertje het volgende:
[..]
In die zin is het zeker interessant om deze week in de gaten te houden voor het herfstvakantie effect. Als de scholen inderdaad aardige verspreiders zijn dan zou je de komende dagen weer een stijging moeten gaan zien.
Toiletpapier is toch helemaal niet belangrijk, als dat op is kun je ook gewoon je kont even onder de douche afspoelen, snap dat gehamster ervan echt nietquote:Op maandag 2 november 2020 13:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nouja, absurditeit. Laten we het eens doortrekken. Stel, jij komt aan op Schiphol omdat je je zieke moeder bezocht hebt die in het buitenland woont.
Eenmaal aangekomen op Schiphol moet je naar huis, waar je 4 weken niet geweest bent. Shit, geen toiletpapier meer. Dus even bestellen. Eerstvolgende slot bij AH/Picnic/Jumbo is over 3 weken, dus ga je toch maar even naar buiten, want niemand in je buurt die je kan helpen.
Oh wacht nee, dat mag niet, want je hebt een enkelband om.
Echt, de meeste mensen waartegen gezegd wordt: "Blijf thuis" zullen prima thuis blijven. De groep die overblijft ga je ook niet thuis houden zonder ze terug de woning in te knuppelen, dus voor wie doe je het dan?
Dat was de D614G mutatie die wat sneller/beter hecht op de ACE2 receptor en daardoor sneller tot (a-symptomatische?) besmetting leidt. Het is overigens maar n van de vele, ik schat tigduizend, mutaties.quote:Op maandag 2 november 2020 12:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Lijkt me een heel moeilijke afweging. Poeh.quote:Op maandag 2 november 2020 13:55 schreef Stienn het volgende:
[..]
Basisonderwijs open houden, middelbaar en hoger onderwijs voor 4 weken dicht?
Ouders met kleine kinderen kunnen blijven werken, veel les dat nu al digitaal gaat kan digitaal blijven gaan voor middelbaar en hoger onderwijs.
Was een voorbeeldje, mn moeder is zo gezond als je kan noemen als je 2 pakjes peuken per dag vergeetquote:Op maandag 2 november 2020 13:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Je kan tegenwoordig letterlijk alles online bestellen dus ook wc-papier. Desnoods voer je een tijdelijke dienst in speciaal voor die mensen in quarantaine waarbij ze noodzakelijke spullen thuisbezorgd krijgen want het zullen er heus geen miljoenen zijn. Wat had ze trouwens, hopelijk geen Corona?
Eigenlijk betekent het simpelweg dat mensen nog steeds onvoldoende thuiswerkenquote:Op maandag 2 november 2020 13:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
[..]
Dat kloptquote:Op maandag 2 november 2020 13:58 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Eigenlijk betekent het simpelweg dat mensen nog steeds onvoldoende thuiswerken
En zolang de basisscholen open zijn, rijd ik nog heel wat af en aan met kind. Clubjes, vriendjes, sport, halen/brengen school of BSO.quote:Op maandag 2 november 2020 13:58 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Eigenlijk betekent het simpelweg dat mensen nog steeds onvoldoende thuiswerken
editquote:Op maandag 2 november 2020 13:53 schreef Mammietje het volgende:
Die @:leolinedance heeft wat veroorzaakt met z'n eisnijders.
Vraag me af of het kabinet het al heeft besproken!
quote:Op maandag 2 november 2020 14:00 schreef capricia het volgende:
[..]
En zolang de basisscholen open zijn, rijd ik nog heel wat af en aan met kind. Clubjes, vriendjes, sport, halen/brengen school of BSO.
Zo zou ik het wel doen. Ik snap dat ze evt kinderdagverblijven/basisscholen open willen houden, maar middelbaar en hoger onderwijs kan prima digitaal opgevangen worden voor een paar weken. Dat gaat meer doen dan het sluiten van een theater zeg maar. Die scholen lopen er niet echt financin mee mis; een theater wel. Scheelt het kabinet dus ook nog eens tegemoetkomingen.quote:Op maandag 2 november 2020 13:55 schreef Stienn het volgende:
[..]
Ouders met kleine kinderen kunnen blijven werken, veel les dat nu al digitaal gaat kan digitaal blijven gaan voor middelbaar en hoger onderwijs.
Yep, als ze nu ziek/ afwachting test thuis zitten, krijgen ze ook online les.quote:Op maandag 2 november 2020 13:55 schreef Stienn het volgende:
[..]
Nee dank je.quote:Op maandag 2 november 2020 14:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Tussendoor even naar De Action voor een eiersnijder
Ik begin me nu wel FOMO te voelen doordat ik geen eiersnijder hebquote:Op maandag 2 november 2020 14:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Tussendoor even naar De Action voor een eiersnijder
En dan zeggen ze dat er binnen de horeca veel reisbewegingen waren.quote:Op maandag 2 november 2020 14:00 schreef capricia het volgende:
[..]
En zolang de basisscholen open zijn, rijd ik nog heel wat af en aan met kind. Clubjes, vriendjes, sport, halen/brengen school of BSO.
Ik denk dat 80% van mijn verplaatsingen kind gerelateerd is.
Snel naar de Action, nu het nog kanquote:Op maandag 2 november 2020 14:02 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik begin me nu wel FOMO te voelen doordat ik geen eiersnijder heb
Voor basisschoolleerlingen gaat het normale leven gewoon door. Ja.quote:Op maandag 2 november 2020 14:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En dan zeggen ze dat er binnen de horeca veel reisbewegingen waren.
quote:Op maandag 2 november 2020 14:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En dan zeggen ze dat er binnen de horeca veel reisbewegingen waren.
Hier is een nieuwe dag in de Picnic app al meestal binnen een paar uur weg.quote:Op maandag 2 november 2020 14:03 schreef Leonos het volgende:
Appie en Picnic zitten hier propvol heel de week, AH kan ik helemaal niet meer bestellen en Picnic pas zaterdag.
Mensen toch weer aan het hamsteren?
Gelijk het hele schap leegkopen zodat je een handeltje kunt beginnenquote:
Of vermijden de supermarkten, waar ik ook wel begrip voor zou kunnen hebbenquote:Op maandag 2 november 2020 14:03 schreef Leonos het volgende:
Appie en Picnic zitten hier propvol heel de week, AH kan ik helemaal niet meer bestellen en Picnic pas zaterdag.
@chratnox heeft eiersnijders.nl al gereserveerdquote:Op maandag 2 november 2020 14:04 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Gelijk het hele schap leegkopen zodat je een handeltje kunt beginnen
Dit nieuwsbericht voegt echt helemaal niets aan toe aan de briefing van bijna een week geleden?quote:Op maandag 2 november 2020 13:47 schreef trein2000 het volgende:
En voor de ouders dus ookquote:Op maandag 2 november 2020 14:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Voor basisschoolleerlingen gaat het normale leven gewoon door. Ja.
LCPSquote:Het totaal aantal opgenomen covidpatinten bedraagt 2545, 52 meer dan de vorige dag. Daarvan liggen er 1958 buiten de Intensive Care, 48 meer dan gisteren. Op de IC liggen 587 covidpatinten (waarvan 2 in Duitsland), 4 meer dan de dag ervoor. Er liggen daarnaast 415 non-covidpatinten op de IC, 31 minder dan gisteren. De totale IC-bezetting bedraagt daarmee 1002 (waarvan 2 in Duitsland), 27 minder dan de vorige dag. Het aantal nieuwe covidopnames bedraagt 239 in de kliniek en 47 op de IC.
In de afgelopen 24 uur zijn er 37 patinten verplaatst tussen de regio’s, waarvan 8 IC-patinten.
Dat zou o.a. hier zijn, maar ik zie hem niet.quote:
Ik wou dat ik uberhaupt gebruik kon maken van Picnic.... ik sta al meer dan 6 maanden op de wachtlijst .....quote:Op maandag 2 november 2020 14:03 schreef Leonos het volgende:
Normaal ook wel via de site van NOS, maar daar zie ik ook nog niets.quote:Op maandag 2 november 2020 14:07 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat zou o.a. hier zijn, maar ik zie hem niet.
https://www.dvhn.nl/groni(...)corona-26120810.html
Naar mijn weten laten ze weinig nieuwe gebruikers meer toe omdat ze altijd al vol zitten.quote:Op maandag 2 november 2020 14:08 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Ik wou dat ik uberhaupt gebruik kon maken van Picnic.... ik sta al meer dan 6 maanden op de wachtlijst .....
1300/1400 zo'n beetje.quote:Op maandag 2 november 2020 14:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wat was het hoogtepunt van de IC bezetting in het voorjaar eigenlijk?
Maar wel de verwachting.quote:Op maandag 2 november 2020 14:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Toch nog steeds hoog 200+ corona opnames op een dag.
Ja veels te veel, dat moet echt zo snel mogelijk gaan zakken en met het vertragingseffect van 2-3 weken ben je daar voorlopig dus nog niet van af.quote:Op maandag 2 november 2020 14:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Toch nog steeds hoog 200+ corona opnames op een dag.
Verplaatst naar 14.30 zo te zien.quote:Op maandag 2 november 2020 14:07 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat zou o.a. hier zijn, maar ik zie hem niet.
https://www.dvhn.nl/groni(...)corona-26120810.html
Even verder lezen. Voor middelbare scholen ligt dat anders.quote:Op maandag 2 november 2020 13:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
[..]
Hier is het al sinds Maart vrij druk met thuisbezorgen. Lijkt me nu niet anders te zijn.quote:Op maandag 2 november 2020 14:03 schreef Leonos het volgende:
Dat zou wel heel erg laag zijn. Toen de besmettingsaantallen toenamen ging dat ook niet meerdere dagen op rij met 1000 per dag.quote:Op maandag 2 november 2020 14:12 schreef Scrummie het volgende:
Nou kom op met die cijfers. Ik wil graag een getal rond de 7.5k zien.
Ik sta bekend om mijn naeve enthousiasme.quote:Op maandag 2 november 2020 14:14 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat zou wel heel erg laag zijn. Toen de besmettingsaantallen toenamen ging dat ook niet meerdere dagen op rij met 1000 per dag.
Dat is waar.quote:Op maandag 2 november 2020 14:14 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik sta bekend om mijn naeve enthousiasme.
quote:Op maandag 2 november 2020 14:14 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik sta bekend om mijn naeve enthousiasme.
Top!quote:Op maandag 2 november 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
8.286 nieuwe positieve testen
239 nieuwe ziekenhuisopnames
47 nieuwe IC-opnames
29 nieuwe overlijdens
Zo flinke drop.quote:Op maandag 2 november 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
47 nieuwe IC-opnames
29 nieuwe overlijdens
Lekker hoor! Nou dat "weekend-effect" excuus kunnen ze nu ook niet meer gebruiken!quote:Op maandag 2 november 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
47 nieuwe IC-opnames
29 nieuwe overlijdens
Geen grote teleurstelling. Ik ben tevreden.quote:Op maandag 2 november 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
47 nieuwe IC-opnames
29 nieuwe overlijdens
Ik heb sinds eind februari een jaarabo op de Appie.quote:Op maandag 2 november 2020 14:03 schreef Leonos het volgende:
Tijd voor 'Weekendeffect'.quote:Op maandag 2 november 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
47 nieuwe IC-opnames
29 nieuwe overlijdens
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe bedoel je? Daardoor zijn de cijfers op maandag normaal gesproken toch iets lager? En op dinsdag weer iets hoger.quote:Op maandag 2 november 2020 14:15 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Lekker hoor! Nou dat "weekend-effect" excuus kunnen ze nu ook niet meer gebruiken!
Fijnquote:Op maandag 2 november 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
47 nieuwe IC-opnames
29 nieuwe overlijdens
Behalve dat dit dus juist cijfers zijn die wel uit het weekend komenquote:Op maandag 2 november 2020 14:15 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Lekker hoor! Nou dat "weekend-effect" excuus kunnen ze nu ook niet meer gebruiken!
Technisch gezien wel. Dit zijn de cijfers van gisteren natuurlijk.quote:Op maandag 2 november 2020 14:15 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Okee dan!quote:Op maandag 2 november 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
47 nieuwe IC-opnames
29 nieuwe overlijdens
Juist wel toch?quote:Op maandag 2 november 2020 14:15 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dat zou in strijd zijn met de hele trendlijnquote:Op maandag 2 november 2020 14:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Fijnhopen dat dat zo blijft morgen. Verwacht morgen weer een 10.000 minimaal eigenlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |