abonnement Unibet Coolblue
pi_195999272
quote:
19s.gif Op maandag 2 november 2020 12:44 schreef Gunner het volgende:

[..]

Veel bewegingen, weinig afstand. zelf weinig symptomen maar wel overdragen aan ouders of medewerkers; inderdaad.

zelf even gekeken vandaag op de VO-school waar ik werk; slechte dracht van het verplichte mondkapje en al helemaal geen afstand.

Als de scholen dicht moeten ga je zien dat mensen dus meer gaan thuiswerken (of dat handig leuk o.i.d is laat ik even in het midden) maar dat is het enige wat echt verschilt van de eerste golf. Toen werkten mensen veel thuis en waren de scholen dicht).
Ze moeten sowieso al thuiswerken.
Plus middelbare scholieren van zeg 15+ kunnen prima alleen thuis zijn en online lessen volgen.
Als tijdelijke oplossing zou het gewoon een goede zijn.
pi_195999297
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 12:47 schreef Elan het volgende:

[..]

Is gewoon uitgezocht door het RIVM.
[..]

Bijna eentiende procent dus alleen al de middelbare scholen, dat is gigantisch vergeleken met andere maatregelen.
Alsnog is het weinig. Je zou denken dat je met middelbare scholen plus de bestaande regels wel veel verder zakt dan 0.79
  Redactie Games maandag 2 november 2020 @ 12:49:54 #128
181272 crew  Noppie2000
pi_195999309
quote:
82s.gif Op maandag 2 november 2020 12:47 schreef OProg het volgende:
Wat mij ook nogal treurig maakt is is de communicatie. Hugo laat 3 dagen terug laat weten dat extra maatregelen nu niet nodig. En dan lees je nu dat hij gisteren in overleg pleit voor extra maatregelen. Dan vraag ik me af of hij zelf nog weet wat hij aan het doen is.
Dat statement ging volgens mij over het feit dat ze tijdens het persmoment zeiden dat, afhankelijk van de cijfers, er afgelopen week alsnog ingegrepen had kunnen worden. Dat was niet nodig, omdat de cijfers een positieve insteek hadden. Dat had niks te maken met maatregelen die eventueel dinsdag worden aangekondigd.
  maandag 2 november 2020 @ 12:50:55 #129
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195999328
quote:
82s.gif Op maandag 2 november 2020 12:47 schreef OProg het volgende:
Wat mij ook nogal treurig maakt is is de communicatie. Hugo laat 3 dagen terug laat weten dat extra maatregelen nu niet nodig. En dan lees je nu dat hij gisteren in overleg pleit voor extra maatregelen. Dan vraag ik me af of hij zelf nog weet wat hij aan het doen is.
Dat weet hij al vanaf het begin niet.
pi_195999350
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 12:49 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Dat statement ging volgens mij over het feit dat ze tijdens het persmoment zeiden dat, afhankelijk van de cijfers, er afgelopen week alsnog ingegrepen had kunnen worden. Dat was niet nodig, omdat de cijfers een positieve insteek hadden. Dat had niks te maken met maatregelen die eventueel dinsdag worden aangekondigd.
De pers loopt ook wel enorm te pushen natuurlijk, ze willen van alles weten terwijl het overleg zondag nog moest plaatsvinden.
blablablabla
  Moderator maandag 2 november 2020 @ 12:52:15 #131
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195999352
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 12:17 schreef alpeko het volgende:
Vriendin heeft bericht gekregen over de zorgbonus. Verwachting is dat deze - mits goedgekeurd - in maart 2021 uitgekeerd gaat worden. Dat is een jaar na de uitbraak :')

Grote mond hebben over de laksheid van (sommige) burgers is prima natuurlijk maar onze overheid (lees: schoolmeester Hugo de Jonge) maakt ook niet bepaald een goede beurt op deze manier. Lekker signaal weer naar de zorgmedewerkers. Net als die hele show over weglopen als er gestemd moet worden over salarisverhoging. Maar goed... het is allemaal onze schuld o|O
Ik vond het vooral beschamend dat het een politiek punt gemaakt werd. Begrijp me niet verkeerd, de zorgmedewerkers verdienen echt meer geld, maar waarom moeten daar debatten over zijn in de tweede kamer? Dat is een CAO-gesprek tussen de werkgevers en werknemers, niet een politiek feestje.

Waarom wel zorgmedewerkers en niet politie? Of BOA's die handhaven waar de politie niet de mankracht heeft? Of brandweer?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  maandag 2 november 2020 @ 12:53:01 #132
14505 OProg
A Life in Music
pi_195999366
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 12:49 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Dat statement ging volgens mij over het feit dat ze tijdens het persmoment zeiden dat, afhankelijk van de cijfers, er afgelopen week alsnog ingegrepen had kunnen worden. Dat was niet nodig, omdat de cijfers een positieve insteek hadden. Dat had niks te maken met maatregelen die eventueel dinsdag worden aangekondigd.
Letterlijk:

quote:
De cijfers laten volgens De Jonge een afvlakking zien. Het kabinet waarschuwde eerder dat bij een verdere stijging van het aantal positieve tests per dag, een verdere aanscherping van de coronamaatregelen nodig zou zijn. “Dat lijkt niet het geval te zijn,” aldus de bewindsman.
Je kan dan ook nog steeds gewoon zeggen dat je aan extra maatregelen denkt om het verder omlaag te krijgen. Nu is het gewoon niet een lekker verhaal aan het worden. Zoals het constant is trouwens bij alles wat hij doet.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  maandag 2 november 2020 @ 12:53:04 #133
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195999367
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 12:47 schreef Elan het volgende:

[..]

Is gewoon uitgezocht door het RIVM.
[..]

Bijna eentiende procent dus alleen al de middelbare scholen, dat is gigantisch vergeleken met andere maatregelen.
prima maar dan nog moet je de afweging maken of je het wel doet en als ik de cijfers zo zie zou ik er niet aan beginnen, middel is erger dan de kwaal
pi_195999409
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 11:43 schreef byah het volgende:
Ik verwacht voor vandaag wel een flinke stijging in de cijfers, anders kan ik de aanscherping van de maatregelen niet plaatsen
Ik snap dat jij dat niet kan bevatten. Daarom sta jij ook niet op een positie om dit soort beslissingen te nemen. Laat dat maar gewoon over aan mensen die er wel verstand van hebben.
pi_195999417
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 12:53 schreef Tarado het volgende:

[..]

prima maar dan nog moet je de afweging maken of je het wel doet en als ik de cijfers zo zie zou ik er niet aan beginnen, middel is erger dan de kwaal
Want,12-jarigen en ouder kunnen niet (gedeeltelijk) thuiswerken?
blablablabla
pi_195999439
Zou het kabinet zich echt baseren op de dagelijkse cijfers die wij ook krijgen? Ik hoor ze er zelf ook constant over maar het js nu toch wel duidelijk dat dat cijfer steeds minder betrouwbaar is vanwege vertragingen en commerciele testen. Ik mag hopen dat ze toch veel meer geheime data hebben dan ons hier.
  Moderator maandag 2 november 2020 @ 12:57:18 #137
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195999449
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 12:34 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dat is zeker waar, maar dan moet men dus niet zeuren dat er zoveel "kleine" maatregelen genomen worden.

Stel scholen sluiten zou zorgen voor R - 0.2 (willekeurig getal, niet op waarheid gebaseerd). Je wil de scholen niet sluiten en moet dus die -0.2 ergens vandaan halen, dus ga je horeca sluiten -0.05, bioscopen sluiten -0.01, cultuursector sluiten -0.01 etc. etc.

Het lijkt er op alsof niemand iets wil accepteren. Zorg is niet belangrijk genoeg, onderwijs is niet belangrijk genoeg, maar als je komt aan de bioscopen of sportscholen is de wereld te klein.

Zoals ik al zei, ik ben voor strengere maatregelen, omdat ik denk dat het daadwerkelijk nodig is om weer z.s.m. ruimte te creëren in de zorg. Hoe dit ingevuld gaat worden is aan de overheid, niet aan mij. Als ze de scholen niet willen/kunnen sluiten, waar ik begrip voor heb, dan moeten ze het doen zoals ze het nu doen. Daar is echter dan weer veel gezeik op.

Persoonlijk hoop ik dat ze morgen in ieder geval heel duidelijk maken dat thuiswerken een standaard moet zijn. Daar is nog zoveel winst te halen.
Als ik de berichten voorbij zie komen hebben mensen geen problemen met maatregelen, maar met het gebrek aan uitleg erover. Als volledig helder is dat er extra maatregelen genomen worden om te voorkomen dat scholen sluiten zal (lijkt mij) een groot deel van de samenleving dat prima begrijpen.

Als we de tijdlijn nu even terugredeneren zien we:
- Midden oktober: Extra maatregelen die 4 weken gingen gelden en na 2 weken geëvalueerd werden
- Eind oktober: Maatregelen zijn sowieso 4 weken, maar er wordt gesproken over 'sowieso tot december', dus maatregelen worden verlengd zonder echt verdere uitleg
- Begin november (een week na de vorige 'persco' die geen persco was): Sprake van extra maatregelen. Gaat de daling niet snel genoeg? Indien nee, waarom niet?

De R zou voor ons als burgers totaal irrelevant moeten zijn, maar is relevant gemaakt door gebrekkige uitleg.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  maandag 2 november 2020 @ 13:00:04 #138
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195999498
quote:
15s.gif Op maandag 2 november 2020 12:55 schreef Elan het volgende:

[..]

Want,12-jarigen en ouder kunnen niet (gedeeltelijk) thuiswerken?
mensen moet je niet opsluiten en zeker niet in die leeftijdsgroep tenzij je niet anders kan
  Moderator maandag 2 november 2020 @ 13:00:27 #139
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195999507
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2020 12:39 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik ben het dus ook zelf best eens met dit pakket maatregelen.
Ja de situatie is gewoon ruk. Maar dat is overal.
En ik heb het niet zo op de mondkapjesplicht die gaat komen.

Maar al met al, vind ik de maatregelen prima. Had wat eerder gemogen, gezien hoe de besmettingen hier opliepen.

Ben erg benieuwd naar de cijfers van vandaag en morgen.
Ik ook wel. Heb persoonlijk weinig last van de maatregelen die nu gelden, en als ik zou moeten kiezen voor 8 weken deze maatregelen met scholen open of 4 weken scholen dicht om op hetzelfde punt te komen zou ik kiezen voor 8 weken deze. Ik heb geen kinderen op de basisschool, dus in beide scenario's zou het mij niet direct raken.

Had van mij ook wel eerder gemogen, en de compensatie voor sectoren die het zwaar hebben mag voor mij ook wel wat fikser. Met de hoeveelheid geld die nu uitgegeven wordt is een miljard meer of minder ook peanuts.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195999528
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 13:00 schreef Tarado het volgende:

[..]

mensen moet je niet opsluiten en zeker niet in die leeftijdsgroep tenzij je niet anders kan
Wie heeft het over opsluiten het hele idee is toch juist dat je thuis werkt.
blablablabla
pi_195999544
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 11:43 schreef byah het volgende:
Ik verwacht voor vandaag wel een flinke stijging in de cijfers, anders kan ik de aanscherping van de maatregelen niet plaatsen
10k per dag is niet genoeg?
  maandag 2 november 2020 @ 13:04:31 #142
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195999552
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 13:01 schreef Elan het volgende:

[..]

Wie heeft het over opsluiten het hele idee is toch juist dat je thuis werkt.
heeft gewoon veel impact op jeugd dat begrijp je zelf toch ook wel, ze hebben het al moeilijk genoeg zonder sportclub etc.
  maandag 2 november 2020 @ 13:04:35 #143
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195999554
quote:
4s.gif Op maandag 2 november 2020 13:03 schreef Leonos het volgende:

[..]

10k per dag is niet genoeg?
Het gaat vooral om de trend he.
  Moderator maandag 2 november 2020 @ 13:05:42 #144
5428 crew  miss_sly
pi_195999565
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 13:00 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik ook wel. Heb persoonlijk weinig last van de maatregelen die nu gelden, en als ik zou moeten kiezen voor 8 weken deze maatregelen met scholen open of 4 weken scholen dicht om op hetzelfde punt te komen zou ik kiezen voor 8 weken deze. Ik heb geen kinderen op de basisschool, dus in beide scenario's zou het mij niet direct raken.

Had van mij ook wel eerder gemogen, en de compensatie voor sectoren die het zwaar hebben mag voor mij ook wel wat fikser. Met de hoeveelheid geld die nu uitgegeven wordt is een miljard meer of minder ook peanuts.
Ik heb een dochter in groep 8, en ik zou ook kiezen voor 8 weken met scholen open. En niet omdat ik anders vier weken mijn dochter thuis heb, want dat is in ons geval prima te doen. Ze werkt prima zelfstandig, school heeft de zaken goed geregeld, dus geen probleem. Maar voor haar is het naar school gaan wel echt van belang. Ze leert er nog veel meer dan de taal en rekenen, veel zaken die ook van belang zijn voor de overgang naar de middelbare school volgend jaar. Voor die overgang lijkt het me ook van belang dat scholen open blijven; de doorstroom van alle niveaus.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 2 november 2020 @ 13:05:45 #145
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_195999566
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 13:00 schreef chratnox het volgende:

[..]

Had van mij ook wel eerder gemogen, en de compensatie voor sectoren die het zwaar hebben mag voor mij ook wel wat fikser. Met de hoeveelheid geld die nu uitgegeven wordt is een miljard meer of minder ook peanuts.
Dat is wat mij het meest stoort. De hoogte van die vergoedingen. Ze doen alsof ondernemers daar enorm blij mee mogen zijn, maar ondertussen dekt dat bedrag amper iets.

Ze laten die ondernemers echt gewoon aan de kant van de weg liggen eigenlijk en dat vind ik ergens wel schandalig. Als je er als kabinet voor kiest om zoveel bedrijven te raken; enkel en alleen om het onderwijs open te laten - zet er dan wat tegenover en wees er eerlijk over. Het is niet alsof je met het sluiten van een bioscoop, of theater evenveel besmettingen gaat voorkomen als wanneer je de scholen zou sluiten. Zelfs als je de horeca erbij zet. Het is enkel voor de sier eigenlijk.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator maandag 2 november 2020 @ 13:05:54 #146
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195999569
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 12:44 schreef Silverdigger2 het volgende:
A report found that children younger than 5 years with mild to moderate COVID-19 had high viral loads in their nasopharynx compared with older children and adults, and thus could potentially be important drivers of transmission in the general population.
Als dat is waar de R voor scholen op gebaseerd is is daar nog wel wat op aan te meken. Dit stukje:
quote:
A report found that children younger than 5 years with mild to moderate COVID-19 had high viral loads in their nasopharynx compared with older children and adults, and thus could potentially be important drivers of transmission in the general population
Ik ga er vanuit dat met 'mild to moderate' COVID-19 ze bedoelen dat de kinderen symptomen hebben. Andere onderzoeken laten juist zien dat de (asymptomatische) besmettelijkheid lager is dan gedacht:
quote:
For COVID-19, case heterogeneity was broad throughout the infectious period, although rVL tended to peak at 1 day from symptom onset (DFSO) and be elevated for 1-5 DFSO. While most cases presented minimal risk, highly infectious ones could spread SARS-CoV-2 by talking, singing or breathing, which shed virions at comparable rates via droplets and aerosols. Coughing shed considerable quantities of virions, predominantly via droplets, and greatly increased the contagiousness of many symptomatic cases relative to asymptomatic ones. Asymptomatic and symptomatic infections showed similar likelihoods of expelling aerosols with SARS-CoV-2, as did adult and pediatric cases. Children tended to be less contagious by droplet spread than adults based on tendencies of symptomatology rather than rVL. Our findings address longstanding questions on SARS-CoV-2 transmissibility and present pertinent considerations for disease control.
Doordat juist zoveel kinderen asymptomatisch zijn, zou dat dus betekenen dat ze juist minder besmettelijk zijn. Als de berekening van hoeveel verschil gemaakt wordt mede daarop gebaseerd is is daar dus wel wat op aan te merken.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195999573
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 13:04 schreef Tarado het volgende:

[..]

heeft gewoon veel impact op jeugd dat begrijp je zelf toch ook wel, ze hebben het al moeilijk genoeg zonder sportclub etc.
Jeugd mag gewoon sporten?
blablablabla
  maandag 2 november 2020 @ 13:07:30 #148
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195999582
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 13:06 schreef Elan het volgende:

[..]

Jeugd mag gewoon sporten?
Volgens mij ook ja. Tot 18 jaar ook trainen in volledige groep toch?
  maandag 2 november 2020 @ 13:08:16 #149
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195999590
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 13:06 schreef Elan het volgende:

[..]

Jeugd mag gewoon sporten?
dat scheelt weer, had ik gemist
  Moderator maandag 2 november 2020 @ 13:08:52 #150
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195999596
quote:
2s.gif Op maandag 2 november 2020 13:05 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat is wat mij het meest stoort. De hoogte van die vergoedingen. Ze doen alsof ondernemers daar enorm blij mee mogen zijn, maar ondertussen dekt dat bedrag amper iets.

Ze laten die ondernemers echt gewoon aan de kant van de weg liggen eigenlijk en dat vind ik ergens wel schandalig. Als je er als kabinet voor kiest om zoveel bedrijven te raken; enkel en alleen om het onderwijs open te laten - zet er dan wat tegenover en wees er eerlijk over. Het is niet alsof je met het sluiten van een bioscoop, of theater evenveel besmettingen gaat voorkomen als wanneer je de scholen zou sluiten. Zelfs als je de horeca erbij zet.
Ik kan het niet volledig overzien, dus geen idee waarom ze doen hoe ze het doen, maar ik zou in dit geval het bedrijf de omzet/winst van de afgelopen 3 jaar oid laten insturen met daarbij een (simpele) berekening wat nodig zou zijn. Voorkom dat het bedrijf een groot verlies maakt, maar winst hoeven ze ook niet te maken.

Voordeel is dan dat de personeelsbetaling gewoon op die manier door kan gaan zonder allerlei kunstgrepen. Als een bedrijf de afgelopen 3 jaar een miljoen omzet had, maak je gewoon een miljoen over voor het jaar. Na de pandemie kun je dan gaan terugkijken of alles terecht was en eventueel sommeren tot terugbetalen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')