abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195997891
.

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentile groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patinten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames (en IC-opnames)
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente.

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Verzameling alle NL cijfers
https://twitter.com/mzelst/status/1305541298619928576, uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic
• Let een beetje op elkaar

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte! Blijf thuis!

Routekaart:

Handige kaart voor covid en andere aandoeningen:

En door..
pi_195997969
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 11:22 schreef Momo het volgende:
Maar op sommige bedrijven kan wel meer druk. Als ik sommige vrienden hoor die in maart wel thuis werkte maar nu niet omdat de baas het onzin vindt, terwijl thuiswerken prima kan. Als medewerker kom je dan gewoon natuurlijk..
Ik ken die mensen en bedrijven dan weer niet, maar die zullen er ongetwijfeld zijn ja. Om daar druk op te zetten is natuurlijk prima, maar dat kan je niet vertalen in het handhaven door iedereen maar te beboeten die in een kantoorpand achter een laptop zit. In mijn omgeving zie ik echter vooral het omgekeerde: mensen die op kantoor wllen zijn - om fysieke of mentale of beroepsmatige redenen. Daar moet je echt een andere modus voor vinden dan maandenlang alle kantoren maar te sluiten.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
  maandag 2 november 2020 @ 11:37:36 #3
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195997988
Ik zou een korte 'lockdown' (alle niet essentile winkels dicht) niet eens zo erg vinden, maar dan echt gewoon ff 2 weken.

Meteen voor 6 weken voelt wel weer als aardig uitzichtloos, eerlijk gezegd.
pi_195997991
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 11:06 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ik heb ook in kleinere panden gewerkt, maar ook daar is het voor een BOA die over straat loopt al snel te signaleren.

Natuurlijk heb je gelijk dat het niet 100% waterdicht is, maar als je als werkgever al je kantoorpersoneel in een donkere ruimte moet opsluiten of verdekt op stellen dan snap je toch ook wel dat je verkeerd bezig bent.

En het heeft ook het meeste effect bij grotere bedrijven met meer mensen op de werkvloer dan een bedrijfje dat op dinsdagmiddag Jeannette langskrijgt om de facturen in te kloppen.
Dat is toch niet te controleren?

Wie mag er dan nog wel aanwezig zijn en wie niet? Iemand moet de telefoon beantwoorden, iemand moet de ICT systemen in de gaten houden, iemand moet de post inscannen, enzovoorts. Maar hoeveel mensen mogen dat zijn? En wie? Dat moet dan ook weer per bedrijf verschillen, want het ene bedrijf heeft meer mensen op de werkvloer nodig dan het andere. En welk werk kan thuis worden uitgevoerd en welk werk echt niet? Je krijgt echt een gedrocht van een regeling dan.

Er zijn natuurlijk bedrijven die schijt hebben aan alles en iedereen nog laten opdraven, maar er zit nog een enorme grijze massa tussen. Het is niet zo zwart-wit.
pi_195998003
Bedrijf waar mijn man werkt is er zo eentje:
Als consultant wordt ie gewoon geacht naar zijn klanten te gaan, als die bedrijven dat willen.

En reken maar dat genoeg bedrijven dat nog steeds verwachten, dat ie op komt draven. Met een mondkapje, in een afgesloten ruimte, met de klant. :{
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 2 november 2020 @ 11:38:55 #6
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195998007
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 11:21 schreef nostra het volgende:

[..]

Niet iedereen kn thuiswerken h, dat is echt geen optie voor een langere tijd.
Daarom pleit ik ook voor het aanvragen van ontheffingen, dan ga je naar een situatie dat het bij uitzondering mogelijk is. Natuurlijk is er echt wel kantoorwerk dat niet thuis kan, maar daar vraag je maar een uitzondering voor aan.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195998050
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 11:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik zou een korte 'lockdown' (alle niet essentile winkels dicht) niet eens zo erg vinden, maar dan echt gewoon ff 2 weken.

Meteen voor 6 weken voelt wel weer als aardig uitzichtloos, eerlijk gezegd.
2 weken verlengde maatregelen maar dan ook alles dicht inderdaad, dus pretparken, dierentuinen musea bibliotheken niet noodzakelijke winkels en bioscopen, het hele pakket.
Vraag is wel of je met 2 weken weg komt. Stel je zit tegen die tijd weer op 2000 besmettingen en een R van 1.0 gaan we dan versoepelen na die tijd? Lijkt me stug. En de druk op de zorg duurt ook nog wel even.
blablablabla
  maandag 2 november 2020 @ 11:42:50 #8
131800 Tarado
cap de fusca
pi_195998061
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2020 11:38 schreef capricia het volgende:
Bedrijf waar mijn man werkt is er zo eentje:
Als consultant wordt ie gewoon geacht naar zijn klanten te gaan, als die bedrijven dat willen.

En reken maar dat genoeg bedrijven dat nog steeds verwachten, dat ie op komt draven. Met een mondkapje, in een afgesloten ruimte, met de klant. :{
afgesloten ruimte, het zal toch niet in de kelder zijn?
pi_195998064
Ik verwacht voor vandaag wel een flinke stijging in de cijfers, anders kan ik de aanscherping van de maatregelen niet plaatsen
  maandag 2 november 2020 @ 11:43:22 #10
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195998069
quote:
2s.gif Op maandag 2 november 2020 11:38 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Dat is toch niet te controleren?

Wie mag er dan nog wel aanwezig zijn en wie niet? Iemand moet de telefoon beantwoorden, iemand moet de ICT systemen in de gaten houden, iemand moet de post inscannen, enzovoorts. Maar hoeveel mensen mogen dat zijn? En wie? Dat moet dan ook weer per bedrijf verschillen, want het ene bedrijf heeft meer mensen op de werkvloer nodig dan het andere. En welk werk kan thuis worden uitgevoerd en welk werk echt niet? Je krijgt echt een gedrocht van een regeling dan.

Er zijn natuurlijk bedrijven die schijt hebben aan alles en iedereen nog laten opdraven, maar er zit nog een enorme grijze massa tussen. Het is niet zo zwart-wit.
Met die redenatie is geen enkele maatregel te controleren. Ik zei eerder al, vraag maar een uitzondering aan bij de gemeente, als er controle komt en je hebt geen vrijstelling krijg je een prent.

Het alternatief is uitzonderen op sectoren, alleen vitale processen. En dan draai je misschien ook complete bedrijfstakken de nek om.

Het doel is uiteindelijk dat de bedrijven die personeel laten opdraven omdat het voor wat makkelijker is, terwijl het wel goed kan, de mensen thuis laten werken. En vaak moet je het ze dan eerst lastig gaan maken.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195998091
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 11:43 schreef zalkc het volgende:

[..]

Met die redenatie is geen enkele maatregel te controleren. Ik zei eerder al, vraag maar een uitzondering aan bij de gemeente, als er controle komt en je hebt geen vrijstelling krijg je een prent.

Het alternatief is uitzonderen op sectoren, alleen vitale processen. En dan draai je misschien ook complete bedrijfstakken de nek om.

Het doel is uiteindelijk dat de bedrijven die personeel laten opdraven omdat het voor wat makkelijker is, terwijl het wel goed kan, de mensen thuis laten werken. En vaak moet je het ze dan eerst lastig gaan maken.
Wat ga je doen tot het moment dat die uitzondering is goedgekeurd? Moet je bedrijf dan dicht? Het lijkt me niet dat gemeenten de mankracht hebben om dit even erbij te doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2020 11:45:02 ]
  Moderator maandag 2 november 2020 @ 11:44:57 #12
236264 crew  capricia
pi_195998096
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 11:42 schreef Tarado het volgende:

[..]

afgesloten ruimte, het zal toch niet in de kelder zijn?
Gewoon zo'n gesloten kamer qua kantoorruimte, geen raam wat open kan. Lekker met je klant de ICT oplossingen doornemen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195998120
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2020 11:44 schreef capricia het volgende:

[..]

Gewoon zo'n gesloten kamer qua kantoorruimte, geen raam wat open kan. Lekker met je klant de ICT oplossingen doornemen.
Daar moet inderdaad ook wat aan gedaan worden, we gaan van alles dichtgooien weer maar mensen zitten nog steeds gezellig en vrij massaal op kantoor.
blablablabla
  maandag 2 november 2020 @ 11:46:36 #14
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_195998126
Ik vraag mij echt af wat voor wereldvreemde mensen er in het OMT zitten.. de kans om buiten besmet te worden is nihil.

Dus wat gaan we doen

Buiten van 4 naar 2. Wat krijg je dan? Dat het zich achter de voordeur gaat plaatsvinden.

Skivakanties worden afgeraden. In de voorjaarsvakantie hebben mensen inderdaad het virus meegenomen omdat je met 300 man in een slecht geventileerde apreski tent elkaars zweet en spuug stond in te nemen.

Ze moeten het juist aanmoedigen, honderdduizenden mensen zijn dan in de buitenlucht op meer dan 1.5 meter van elkaar. Dat moet je juist willen toch?

Ik zal wel gek zijn denk ik.

Apreski tenten e.d. zijn gewoon dicht daar.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_195998137
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 11:43 schreef byah het volgende:
Ik verwacht voor vandaag wel een flinke stijging in de cijfers, anders kan ik de aanscherping van de maatregelen niet plaatsen
Als je Rutte gelooft dat ze niet te laat hebben ingegrepen is dit moeilijk te plaatsen inderdaad.
pi_195998140
quote:
Serieus niet? Potdomme hoop dat Rutte met een gedegen uitleg komt morgen anders verwacht ik veel van dit soort reacties..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 2 november 2020 @ 11:47:40 #17
131800 Tarado
cap de fusca
pi_195998154
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 11:46 schreef DonDruiper het volgende:
Ik vraag mij echt af wat voor wereldvreemde mensen er in het OMT zitten.. de kans om buiten besmet te worden is nihil.

Dus wat gaan we doen

Buiten van 4 naar 2. Wat krijg je dan? Dat het zich achter de voordeur gaat plaatsvinden.

Skivakanties worden afgeraden. In de voorjaarsvakantie hebben mensen inderdaad het virus meegenomen omdat je met 300 man in een slecht geventileerde apreski tent elkaars zweet en spuug stond in te nemen.

Ze moeten het juist aanmoedigen, honderdduizenden mensen zijn dan in de buitenlucht op meer dan 1.5 meter van elkaar. Dat moet je juist willen toch?

hoe gaan ze er heen, op de fiets?
  Moderator maandag 2 november 2020 @ 11:47:56 #18
236264 crew  capricia
pi_195998161
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 11:46 schreef Elan het volgende:

[..]

Daar moet inderdaad ook wat aan gedaan worden, we gaan van alles dichtgooien weer maar mensen zitten nog steeds gezellig en vrij massaal op kantoor.
Verplicht ja.
Bedrijfsrestaurant is bij sommige bedrijven gewoon nog open. Lekker met zijn alles om half n voor de lunch-queue staan. :')
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195998167
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 11:38 schreef zalkc het volgende:

[..]

Daarom pleit ik ook voor het aanvragen van ontheffingen, dan ga je naar een situatie dat het bij uitzondering mogelijk is. Natuurlijk is er echt wel kantoorwerk dat niet thuis kan, maar daar vraag je maar een uitzondering voor aan.
Het gaat niet alleen om het werk, het gaat ook om de thuissituatie. Helemaal in deze tijd zijn er honderdduizenden mensen die op een studiootje wonen of met huisgenoten. Daar fiets je niet even een bureau naar binnen. Dan zou je dat ook weer moeten gaan toetsen, maar dat is natuurlijk volstrekt onhaalbaar.

Bovendien is "kunnen" niet heel binair te toetsen.Er zijn ook genoeg banen die technisch best thuis zijn uit te voeren, maar waarvan de productiviteit en/of de kwaliteit van het werk enorm afneemt als je dat voor 100% laat doen. Die geluiden worden sowieso steeds sterker en sterker. Als je dat maar voor lief neemt voor onbepaalde tijd, dan geef je je economie en volkswelzijn wel een enorme knauw. De balans tussen wat het oplevert en wat het kost kan niet permanent en op alle vlakken maar blijven omslaan naar het virus.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
  maandag 2 november 2020 @ 11:48:26 #20
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195998171
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 11:44 schreef chratnox het volgende:

[..]

Wat ga je doen tot het moment dat die uitzondering is goedgekeurd? Moet je bedrijf dan dicht? Het lijkt me niet dat gemeenten de mankracht hebben om dit even erbij te doen.
Je geeft dan een voorlopige vrijstelling af. Later kan die definitief worden.

Als je een bedrijf vraagt om een goede onderbouwing en je geeft een aantal voorbeelden mee (dit wel / dat niet) dan kan een bedrijf al een inschatting maken of het haalbaar is om een vrijstelling te verkrijgen. Dat filtert er, misschien, al een behoorlijk aantal bedrijven uit.
  maandag 2 november 2020 @ 11:48:28 #21
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_195998172
quote:

Dus wat gaan we doen

Vrienden die met elkaar gaan in een klein appartementje?
Skiliften waar je hutjemutje staat in een afgesloten ruimte?
pi_195998174
quote:

Dus wat gaan we doen

Wintersport blijft wel een dingetje hoor. Stel je gaat met een grote groep in een huisje, dan is de kans groot dat een besmetting in dat huisje meteen al een superspreader is.
pi_195998178
quote:
7s.gif Op maandag 2 november 2020 11:47 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Als je Rutte gelooft dat ze niet te laat hebben ingegrepen is dit moeilijk te plaatsen inderdaad.
Volgens Rutte is er niet te laat maar te licht ingegrepen. Waardeloze woordspelletjes weer.
  Moderator maandag 2 november 2020 @ 11:48:52 #24
236264 crew  capricia
pi_195998181
quote:

Dus wat gaan we doen

Heb je die skiliften wel eens gezien? Gewoon volgepakt met een mondkapje. :X
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195998188
quote:
meer opnames afgelopen dagen.
pi_195998214
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2020 11:47 schreef capricia het volgende:

[..]

Verplicht ja.
Bedrijfsrestaurant is bij sommige bedrijven gewoon nog open. Lekker met zijn alles om half n voor de lunch-queue staan. :')
Ja hetzelfde met die verplichte quarantaine waar ze nog steeds niet aan willen. Ze kiezen wel vaak voor de makkelijkste weg die weinig handhaving nodig heeft. Een kroeg die dicht is hoef je verder in principe niets meer mee natuurlijk.

Hoe ga je in hemelsnaam controleren wie voor essentile bedrijfsprocessen op kantoor is en wie niet?
blablablabla
pi_195998239
Wanneer is de toelichting van Kuipers vandaag?
  maandag 2 november 2020 @ 11:52:11 #28
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195998240
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2020 11:48 schreef capricia het volgende:

[..]

Je kan natuurlijk niet controleren of mensen gaan skin, gaan zuipen met vrienden en dan meteen ook andere jongeren in hetzelfde dorpje in het huis of heel rustig gaan wandelen in de middle of nowhere.
Mag hopen dat ze dat snel niet meer toestaan vanuit Nederland, dat wintervakantie begint natuurlijk wel snel.
  maandag 2 november 2020 @ 11:52:16 #29
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195998242
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 11:48 schreef nostra het volgende:

[..]

Het gaat niet alleen om het werk, het gaat ook om de thuissituatie. Helemaal in deze tijd zijn er honderdduizenden mensen die op een studiootje wonen of met huisgenoten. Daar fiets je niet even een bureau naar binnen. Dan zou je dat ook weer moeten gaan toetsen, maar dat is natuurlijk volstrekt onhaalbaar.

Bovendien is "kunnen" niet heel binair te toetsen.Er zijn ook genoeg banen die technisch best thuis zijn uit te voeren, maar waarvan de productiviteit en/of de kwaliteit van het werk enorm afneemt als je dat voor 100% laat doen. Die geluiden worden sowieso steeds sterker en sterker. Als je dat maar voor lief neemt voor onbepaalde tijd, dan geef je je economie en volkswelzijn wel een enorme knauw. De balans tussen wat het oplevert en wat het kost kan niet permanent en op alle vlakken maar blijven omslaan naar het virus.
De maatregel is ook gewoon klote, maar dezelfde argumenten gelden nog harder voor scholen bijvoorbeeld, en daar is iedereen dan wel voor? Natuurlijk niet.

In maart had je ook gewoon de uitzondering van iemand die op kantoor zat omdat de buurman aan het verbouwen is. Maar er zijn nu genoeg bedrijven die een business as usual situatie hebben, terwijl het wel goed kan.
  maandag 2 november 2020 @ 11:52:31 #30
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195998245
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 11:52 schreef Jor_Dii het volgende:
Wanneer is de toelichting van Kuipers vandaag?
Dat is meestal om 16 uur toch?
pi_195998247
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2020 11:48 schreef capricia het volgende:

[..]

Pfft, het is al gekloot met skistokken enzo om in zo'n lift te gaan zitten, moet je nog kapje op ook :o
pi_195998256
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 11:52 schreef Momo het volgende:

[..]

Dat is meestal om 16 uur toch?
Soms ook rond de middag al dacht ik..
pi_195998260
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 11:48 schreef Confetti het volgende:

[..]

Volgens Rutte is er niet te laat maar te licht ingegrepen. Waardeloze woordspelletjes weer.
Ja. Nou dat wordt vrij lastig uit te leggen als ze steeds hebben geroepen een R van 0,9 te willen, de besmettingen dalen en de R inderdaad 0,9 is (even vooruitlopend op de analyse van het RIVM).
pi_195998272
quote:
4s.gif Op maandag 2 november 2020 11:52 schreef Leonos het volgende:

[..]

Pfft, het is al gekloot met skistokken enzo om in zo'n lift te gaan zitten, moet je nog kapje op ook :o
Dat ding ga ik natuurlijk om de haverklap kwijtraken.
  Moderator / Redactie Sport maandag 2 november 2020 @ 11:54:01 #35
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195998273

True story :)
  Moderator maandag 2 november 2020 @ 11:54:23 #36
236264 crew  capricia
pi_195998280
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 11:52 schreef Momo het volgende:

[..]

Je kan natuurlijk niet controleren of mensen gaan skin, gaan zuipen met vrienden en dan meteen ook andere jongeren in hetzelfde dorpje in het huis of heel rustig gaan wandelen in de middle of nowhere.
Mag hopen dat ze dat snel niet meer toestaan vanuit Nederland, dat wintervakantie begint natuurlijk wel snel.
Ze gaan met de nieuwe maatregelen in Itali dan waarschijnlijk ook gewoon weer dicht. Al die skipistes.

https://www.scimarche.it/(...)ere-le-piste-da-sci/

Bizar die drukte.
Groot gelijk dat NLers het ontraden wordt om hier tussen te gaan staan..als we al dat land binnen komen.

twitter
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 2 november 2020 @ 11:54:33 #37
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195998284
quote:
4s.gif Op maandag 2 november 2020 11:52 schreef Leonos het volgende:

[..]

Heeft helemaal geen zin als je als haringen in een skilift staat.

Veel mensen in een kleine afgesloten ruimte ademen sowieso al (onbewust) zwaarder in en uit en met een mondvodje voor wordt dat alleen nog maar erger.
pi_195998285
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 11:53 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Soms ook rond de middag al dacht ik..
14u dus:

twitter
  maandag 2 november 2020 @ 11:56:05 #39
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195998316
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 11:54 schreef Kyran het volgende:
[ afbeelding ]
True story :)
Gevestigde wolven vallen bijna nooit schapen aan, dus ergens klopt het.
pi_195998329
Zaterdag even museum of filmhuis pakken was nog n van de dingen waar mijn ouders naar uitkeken. Kroeg hoefde niet meer zo nodig. Mijn moeder keek verschrikt naar de drukke winkelstraten en liep er met een boog omheen, dus niet-essentile winkels dicht is ook niet zo'n klap. Pa kan al niet meer naar het amateurvoetbal kijken, terwijl de profs gewoon door moeten ook al is de halve selectie besmet. Allemaal activiteiten waar je makkelijk afstand kunt houden en waar veel tijd en moeite is gestoken in het naleven.

Doordeweeks gaat pa wel naar werk waar niemand afstand houdt ('het is toch maar een griepje'). Zelf houdt hij in de supermarkt afstand en draagt braaf een mondkapje. Ons gedrag is leidend zeggen ze, behalve als je zelf tot de groep behoort die zich keurig gedraagt, dan word je verneukt. In ieder geval is de beste man vanaf volgend jaar met pensioen, die laatste paar maandjes die hij eigenlijk nog zou moeten, neemt hij voor eigen rekening omdat hij er echt wel klaar mee is.

Het enige resultaat zal zijn dat we elkaar vaker gaan zien om nog wat aanspraak te hebben. Dus in een 'bijeenkomst' groter dan twee, en binnen achter de voordeur. Met de verjaardag van mijn vader, met Sinterklaas, met kerst, met oud en nieuw... Tel uit je winst. Maar goed, Mark en Hugo hebben toch maar mooi weer 'iets' gedaan voor de bhne, VVD haalt 40+ zetels straks, dus wij zullen wel gek zijn.
  maandag 2 november 2020 @ 11:57:43 #41
131800 Tarado
cap de fusca
pi_195998342
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 11:50 schreef Elan het volgende:
Hoe ga je in hemelsnaam controleren wie voor essentile bedrijfsprocessen op kantoor is en wie niet?
ook hier heb je altijd bedrijven die overal schijt aan hebben net als er mensen zijn die blijven feesten of gewoon naar de Ikea blijven gaan omdat het kan maar er zijn er toch echt wel veel die daar protocollen voor hebben opgesteld en zich daaraan houden
pi_195998354
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 11:56 schreef Vasilevski het volgende:
Zaterdag even museum of filmhuis pakken was nog n van de dingen waar mijn ouders naar uitkeken. Kroeg hoefde niet meer zo nodig. Mijn moeder keek verschrikt naar de drukke winkelstraten en liep er met een boog omheen, dus niet-essentile winkels dicht is ook niet zo'n klap. Pa kan al niet meer naar het amateurvoetbal kijken, terwijl de profs gewoon door moeten ook al is de halve selectie besmet. Allemaal activiteiten waar je makkelijk afstand kunt houden en waar veel tijd en moeite is gestoken in het naleven.

Doordeweeks gaat pa wel naar werk waar niemand afstand houdt ('het is toch maar een griepje'). Zelf houdt hij in de supermarkt afstand en draagt braaf een mondkapje. Ons gedrag is leidend zeggen ze, behalve als je zelf tot de groep behoort die zich keurig gedraagt, dan word je verneukt. In ieder geval is de beste man vanaf volgend jaar met pensioen, die laatste paar maandjes die hij eigenlijk nog zou moeten, neemt hij voor eigen rekening omdat hij er echt wel klaar mee is.

Het enige resultaat zal zijn dat we elkaar vaker gaan zien om nog wat aanspraak te hebben. Dus in een 'bijeenkomst' groter dan twee, en binnen achter de voordeur. Met de verjaardag van mijn vader, met Sinterklaas, met kerst, met oud en nieuw... Tel uit je winst. Maar goed, Mark en Hugo hebben toch maar mooi weer 'iets' gedaan voor de bhne, VVD haalt 40+ zetels straks, dus wij zullen wel gek zijn.
Wat hebben je ouders het zwaar ja :')
Werk thuis en sla die activiteiten over en verzin iets op afstand of alleen om te doen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2020 11:59:00 ]
pi_195998374
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 11:52 schreef zalkc het volgende:

[..]

De maatregel is ook gewoon klote, maar dezelfde argumenten gelden nog harder voor scholen bijvoorbeeld, en daar is iedereen dan wel voor? Natuurlijk niet.

In maart had je ook gewoon de uitzondering van iemand die op kantoor zat omdat de buurman aan het verbouwen is. Maar er zijn nu genoeg bedrijven die een business as usual situatie hebben, terwijl het wel goed kan.
Die zullen er ongetwijfeld zijn, maar om daarmee alle andere bedrijven daarop aan te spreken gaat ook wel ver. De bedrijven waar ze vinden dat mensen op kantoor moeten werken verzinnen dan wel wat anders.

Bij mij op kantoor is de afdelingssecretaresse 2 dagen in de week op kantoor. Ten eerste om te printen/scannen wat nodig is, maar daarbij ook omdat zij thuis alleen maar aan de keukentafel kan werken. Haar dochter en kleindochters wonen bij haar in door een situatie bij de dochter thuis. Puur theoretisch kan zij thuiswerken, maar of ze daadwerkelijk kan werken is een tweede.

In plaats van repressieve maatregelen, waarom niet thuiswerken aantrekkelijker maken? Maak het kopen van spullen voor je werkplek BTW aftrekbaar als je kunt laten zien dat je 4 dagen per week thuiswerkt, motiveer mensen niet naar kantoor te gaan, etc.

Ik snap dit echt niet van deze pandemie. Er wordt alleen maar gedacht in verboden. Overal wordt alleen maar geroepen wat niet meer mag, laten we eens nadenken hoe we mensen bereiken door uit te leggen wat wel mag.
pi_195998385
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 11:57 schreef Tarado het volgende:

[..]

ook hier heb je altijd bedrijven die overal schijt aan hebben net als er mensen zijn die blijven feesten of gewoon naar de Ikea blijven gaan omdat het kan maar er zijn er toch echt wel veel die daar protocollen voor hebben opgesteld en zich daaraan houden
Daarom maar hoewel de focus terecht of niet terecht ligt op mobiliteit mogen we wel een beetje nuanceren, de stelregel is 30 minuten in iemand zijn of haar nabijheid is quarantaine want risico. Maar daar kom je in de IKEA of Action nooit aan natuurlijk en op kantoor wel heel makkelijk.
blablablabla
  maandag 2 november 2020 @ 12:01:15 #45
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195998420
quote:
4s.gif Op maandag 2 november 2020 11:58 schreef Leonos het volgende:

[..]

Wat hebben je ouders het zwaar ja :')
Werk thuis en sla die activiteiten over en verzin iets op afstand of alleen om te doen.
Sterk staaltje inlevingsvermogen laat je hier zien. Laten we nou 's kappen met elkaar de maat nemen of de ander het wel of niet zwaarder heeft, dat is toch nergens voor nodig?
pi_195998435
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 12:01 schreef chratnox het volgende:

[..]

Sterk staaltje inlevingsvermogen laat je hier zien. Laten we nou 's kappen met elkaar de maat nemen of de ander het wel of niet zwaarder heeft, dat is toch nergens voor nodig?
Ja hoor, ik blijf wel paar weken langer binnen omdat die ouders zo nodig sinterklaas en shit moeten vieren!
No problem.
pi_195998440
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 11:56 schreef Vasilevski het volgende:

Mijn ouders zijn vorig jaar met pensioen gegaan en zitten nu al langer binnen dan dat ze ervan hebben kunnen genieten. Top. En die gaan cht niet naar de bioscoop of een museum. M'n moeder komt de deur amper uit, mijn vader gaat nog twee keer in de week fietsen en die loopt steeds overal klusjes te doen. Die moet je echt bezighouden.
Tap tap tap
  maandag 2 november 2020 @ 12:02:42 #49
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195998453
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 11:59 schreef chratnox het volgende:

[..]

Die zullen er ongetwijfeld zijn, maar om daarmee alle andere bedrijven daarop aan te spreken gaat ook wel ver. De bedrijven waar ze vinden dat mensen op kantoor moeten werken verzinnen dan wel wat anders.

Bij mij op kantoor is de afdelingssecretaresse 2 dagen in de week op kantoor. Ten eerste om te printen/scannen wat nodig is, maar daarbij ook omdat zij thuis alleen maar aan de keukentafel kan werken. Haar dochter en kleindochters wonen bij haar in door een situatie bij de dochter thuis. Puur theoretisch kan zij thuiswerken, maar of ze daadwerkelijk kan werken is een tweede.

In plaats van repressieve maatregelen, waarom niet thuiswerken aantrekkelijker maken? Maak het kopen van spullen voor je werkplek BTW aftrekbaar als je kunt laten zien dat je 4 dagen per week thuiswerkt, motiveer mensen niet naar kantoor te gaan, etc.

Ik snap dit echt niet van deze pandemie. Er wordt alleen maar gedacht in verboden. Overal wordt alleen maar geroepen wat niet meer mag, laten we eens nadenken hoe we mensen bereiken door uit te leggen wat wel mag.
Nou heug ik me de "thuiswerkbonus" voor het rijk nog en hoe daarop gereageerd werd ;)
We zijn een azijnzeikerig volk dat schijnbaar het liefst alles verboden wil zien omdat we het anders maar niet gaan doen.
  maandag 2 november 2020 @ 12:03:15 #50
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195998467
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 12:00 schreef Elan het volgende:

[..]

Daarom maar hoewel de focus terecht of niet terecht ligt op mobiliteit mogen we wel een beetje nuanceren, de stelregel is 30 minuten in iemand zijn of haar nabijheid is quarantaine want risico. Maar daar kom je in de IKEA of Action nooit aan natuurlijk en op kantoor wel heel makkelijk.
Net als in een grote bouwmarkt waar je spreekwoordelijk kilometers ruimte hebt. Mondkapjes b.v. voegen daar totaal niets toe aan de 1,5 meter regel die we toch al hadden.
pi_195998487
quote:
4s.gif Op maandag 2 november 2020 12:02 schreef Leonos het volgende:

[..]

Ja hoor, ik blijf wel paar weken langer binnen omdat die ouders zo nodig sinterklaas en shit moeten vieren!
No problem.
Jij was toch met je schoonouders met klachten op vakantie laatst?
blablablabla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')