abonnement Unibet Coolblue
  maandag 2 november 2020 @ 10:47:33 #276
14505 OProg
A Life in Music
pi_195997232
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 10:41 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Uhm.. ik heb het over totalen. Hier heeft de zorg mee te dealen momenteel:

[ afbeelding ]
Het enige waar ik in deze blij mee ben is dat ze zo te zien door betere behandeling en meer kennis voor een deel kunnen voorkomen dat mensen de IC op moeten.

Om er toch nog iets positiefs uit te halen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Moderator maandag 2 november 2020 @ 10:48:06 #277
5428 crew  miss_sly
pi_195997243
quote:
2s.gif Op maandag 2 november 2020 10:45 schreef Benny het volgende:
Van de week kwam er iemand met een linkje dat de uitstroom van ziekenhuizen ook vast begon te lopen, omdat de verzorgingstehuizen vol liggen. Heeft iemand die nog?
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)uiszorg-wachten.html
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195997253
quote:
2s.gif Op maandag 2 november 2020 10:45 schreef Benny het volgende:
Van de week kwam er iemand met een linkje dat de uitstroom van ziekenhuizen ook vast begon te lopen, omdat de verzorgingstehuizen vol liggen. Heeft iemand die nog?
ja en die was bijzonder omdat ze in eind september nog riepen dat er nog veel leegstand (3k+) was daar doordat veel mensen de overstap in coronatijd niet wilden maken (wat ik ook wel weer snap)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator maandag 2 november 2020 @ 10:50:45 #279
5428 crew  miss_sly
pi_195997275
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 10:48 schreef _serial_ het volgende:

[..]

ja en die was bijzonder omdat ze in eind september nog riepen dat er nog veel leegstand (3k+) was daar doordat veel mensen de overstap in coronatijd niet wilden maken (wat ik ook wel weer snap)
O ja, dat zag ik van jou nog.
Er is een verschil tussen oudere patienten die het ziekenhuis verlaten om (tijdelijk) opgenomen te worden tot ze voldoende zijn hersteld om naar hun eigen woning te gaan.
Waar jij aan refereerde was de permanente bewoning door ouderen. Dat is wezenlijk iets anders.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195997279
quote:
7s.gif Op maandag 2 november 2020 10:47 schreef OProg het volgende:

[..]

Het enige waar ik in deze blij mee ben is dat ze zo te zien door betere behandeling en meer kennis voor een deel kunnen voorkomen dat mensen de IC op moeten.

Om er toch nog iets positiefs uit te halen.
Dat is zeker positief, maar als je hoort dat in verschillende Brabantse ziekenhuizen inmiddels 50% van de andere zorg is afgeschaald of voor de komende maand november ALLE operaties zijn geannuleerd, dan moeten we niet doen alsof het allemaal prima gaat, de piek is bereikt en we over enkele weken weer alles onder controle hebben.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195997302
als ze echt nog een maatregel willen nemen die wellicht wel zoden aan de dijk zet, moet de politiek het vizier eens richten op al die werkgevers die nog steeds hun werknemers onnodig op kantoor laten werken. ik zie het echt veel gebeuren in mijn eigen omgeving; zoveel vrienden en kennissen die gewoon nog naar kantoor moeten komen terwijl ze zelf aangeven dat ze prima thuis kunnen werken...

dat doet denk ik veel meer voor de R dan weer eens een feestje stoppen in het weekend, of de bibliotheken sluiten.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_195997317
quote:
6s.gif Op maandag 2 november 2020 10:53 schreef Nielsch het volgende:
als ze echt nog een maatregel willen nemen die wellicht wel zoden aan de dijk zet, moet de politiek het vizier eens richten op al die werkgevers die nog steeds hun werknemers onnodig op kantoor laten werken. ik zie het echt veel gebeuren in mijn eigen omgeving; zoveel vrienden en kennissen die gewoon nog naar kantoor moeten komen terwijl ze zelf aangeven dat ze prima thuis kunnen werken...

dat dat denk ik veel meer voor de R dan weer eens een feestje stoppen in het weekend, of de bibliotheken sluiten.
Ja maar dat valt dan weer niet te handhaven, wat instellingen sluiten is makkelijk.
Tap tap tap
  maandag 2 november 2020 @ 10:58:51 #284
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195997376
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 10:45 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Met het huidige aantal besmettingen per dag heb je de komende weken/maanden gewoon aanhoudende stroom van opnames. En dat terwijl de zorg al weken op hun tenen loopt om het bij te benen. Nee, gaat prima joh.
Nu heb je het weer over iets anders. Zeg je dat ik je woorden verdraai, maar elke post begin je over een ander probleem - van piekinstroom, naar piekbezetting, naar dagelijkse instroom.

Niemand zegt dat er geen probleem is met mensen die in het ziekenhuis moeten worden opgenomen, maar als we over de piek van dagelijkse instroom heen zijn, en dat zijn we als de cijfers ons niet bedriegen wel zo'n beetje, en de ziekenhuisbezetting gaat teruglopen, en dat gaat komende dagen in principe gebeuren en wordt ook voorspeld door het OMT in navolging van de teruglopende opnames, dan wordt daarmee de druk op de zorg verlicht.
  maandag 2 november 2020 @ 10:58:52 #285
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195997377
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 10:55 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja maar dat valt dan weer niet te handhaven, wat instellingen sluiten is makkelijk.
Kantoren sluiten ook.
laat ze maar een aanvraag doen bij de veiligheidsregio of burgemeester om ontheffing te krijgen voor kantoorwerk. Anders gewoon voor iedereen die achter een laptop of werkplek zit een bekeuring schrijven.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 2 november 2020 @ 10:59:05 #286
14505 OProg
A Life in Music
pi_195997380
quote:
6s.gif Op maandag 2 november 2020 10:53 schreef Nielsch het volgende:
als ze echt nog een maatregel willen nemen die wellicht wel zoden aan de dijk zet, moet de politiek het vizier eens richten op al die werkgevers die nog steeds hun werknemers onnodig op kantoor laten werken. ik zie het echt veel gebeuren in mijn eigen omgeving; zoveel vrienden en kennissen die gewoon nog naar kantoor moeten komen terwijl ze zelf aangeven dat ze prima thuis kunnen werken...

dat dat denk ik veel meer voor de R dan weer eens een feestje stoppen in het weekend, of de bibliotheken sluiten.
Amen.

Ik snap daar ook echt geen reet van. Ook van de bedrijven zelf niet trouwens.

Vanuit mijn eigen bedrijf hebben ze gelukkig de verantwoordelijkheid genomen dat we thuis werken. IT-consultant, maar gelukkig ook voor de hut waar ik al maanden in permanente opdracht voor werk het zelfde verhaal. Thuis. Uiteraard niet perfect maar wel in een modus dat het eigenlijk prima gaat en alles goed door draait.

En kan ik nog eens op FOK! posten tijden de maandagsessies waar ik normaal in een zweterige zaal had gestaan. ;)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_195997383
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 10:58 schreef zalkc het volgende:

[..]

Kantoren sluiten ook.
laat ze maar een aanvraag doen bij de veiligheidsregio of burgemeester om ontheffing te krijgen voor kantoorwerk. Anders gewoon voor iedereen die achter een laptop of werkplek zit een bekeuring schrijven.
Dat valt toch niet te controleren :D
Tap tap tap
pi_195997417
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 10:58 schreef VoMy het volgende:

[..]

en dat zijn we als de cijfers ons niet bedriegen wel zo'n beetje, en de ziekenhuisbezetting gaat teruglopen, en dat gaat komende dagen in principe gebeuren en wordt ook voorspeld door het OMT in navolging van de teruglopende opnames, dan wordt daarmee de druk op de zorg verlicht.
Ik moet het nog zien, ben minder optimistisch dan jou. Desalniettemin moet je niet onderschatten hoe hoog de druk NU al is en dat al gedurende enkele weken. Drukverlichting wil dus niet meteen (binnen enkele weken) zeggen dat daarmee het lek boven is.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 2 november 2020 @ 11:01:35 #289
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195997421
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 10:59 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Dat valt toch niet te controleren :D
Waarom niet? En daarbij, als er 10 keer in de krant een artikel heeft gestaan dat een bedrijf duizenden euro's boete heeft gehad is de afschrik waarschijnlijk groot genoeg.

Het is makkelijker als controleren op rijden onder invloed. Je kunt gewoon langs een kantoorpand rijden en vanaf de straat zie je als snel of het kantoor vol zit ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195997429
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 11:01 schreef zalkc het volgende:

[..]

Waarom niet? En daarbij, als er 10 keer in de krant een artikel heeft gestaan dat een bedrijf duizenden euro's boete heeft gehad is de afschrik waarschijnlijk groot genoeg.

Het is makkelijker als controleren op rijden onder invloed. Je kunt gewoon langs een kantoorpand rijden en vanaf de straat zie je als snel of het kantoor vol zit ;)
Je hebt zeker alleen in grote kantoorpanden gewerkt? Niet in monumentale panden in oude binnensteden, of in gedeelde panden met een afdelinkje ergens op drie hoog achter. Of je doelt alleen op de grote bedrijven.
Tap tap tap
  maandag 2 november 2020 @ 11:06:40 #291
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195997482
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 11:02 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Je hebt zeker alleen in grote kantoorpanden gewerkt? Niet in monumentale panden in oude binnensteden, of in gedeelde panden met een afdelinkje ergens op drie hoog achter. Of je doelt alleen op de grote bedrijven.
Ik heb ook in kleinere panden gewerkt, maar ook daar is het voor een BOA die over straat loopt al snel te signaleren.

Natuurlijk heb je gelijk dat het niet 100% waterdicht is, maar als je als werkgever al je kantoorpersoneel in een donkere ruimte moet opsluiten of verdekt op stellen dan snap je toch ook wel dat je verkeerd bezig bent.

En het heeft ook het meeste effect bij grotere bedrijven met meer mensen op de werkvloer dan een bedrijfje dat op dinsdagmiddag Jeannette langskrijgt om de facturen in te kloppen.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator maandag 2 november 2020 @ 11:17:43 #292
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195997672
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 10:39 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus. De regering is spijkers op laag water aan het zoeken. Bioscopen, musea, bibliotheken, kleine groepjes buiten. Gewoon laten gaan want er komen amper besmettingen door.
Denk zelfs dat sportscholen sluiten al meer zou helpen en zeker de middelbare scholen dicht gooien, maar dat ligt natuurlijk veel moeilijker.
pi_195997709


[ Bericht 97% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2020 11:19:29 ]
  maandag 2 november 2020 @ 11:19:38 #294
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195997715
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 10:38 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Maar serieus, de bieb hier is al bijna uitgestorven omdat studenten er nu niet komen om te studeren, mondkapjes en mandjes zijn verplicht, en maximaal 30 bezoekers binnen maar daar komen ze momenteel sowieso niet aan. Vorige week liep ik braaf rond met een mondkapje op de eerste verdieping, waar ik geruime tijd helemaal alleen was, maar blijkbaar is dat toch te gevaarlijk allemaal. Whatever...
Het gaat ook helemaal nergens meer over. Ik zou niet eens meer overwegen om naar de bieb te gaan als ik me aan zo'n poppenkast moest houden.

Aan de andere kant: als je op die manier veel mensen ontmoedigt, werkt het op zich ook natuurlijk om de bezoekersaantallen laag te houden.
  Moderator maandag 2 november 2020 @ 11:20:53 #295
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195997738
quote:
2s.gif Op maandag 2 november 2020 10:45 schreef Benny het volgende:
Van de week kwam er iemand met een linkje dat de uitstroom van ziekenhuizen ook vast begon te lopen, omdat de verzorgingstehuizen vol liggen. Heeft iemand die nog?
https://www.volkskrant.nl(...)oodsituatie~v407210/

Dit dacht ik, al heb ik geen abo
pi_195997750
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 10:58 schreef zalkc het volgende:
Kantoren sluiten ook.
laat ze maar een aanvraag doen bij de veiligheidsregio of burgemeester om ontheffing te krijgen voor kantoorwerk. Anders gewoon voor iedereen die achter een laptop of werkplek zit een bekeuring schrijven.
Niet iedereen kán thuiswerken hè, dat is echt geen optie voor een langere tijd.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Moderator maandag 2 november 2020 @ 11:22:28 #297
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195997771
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 11:21 schreef nostra het volgende:

[..]

Niet iedereen kán thuiswerken hè, dat is echt geen optie voor een langere tijd.
Maar op sommige bedrijven kan wel meer druk. Als ik sommige vrienden hoor die in maart wel thuis werkte maar nu niet omdat de baas het onzin vindt, terwijl thuiswerken prima kan. Als medewerker kom je dan gewoon natuurlijk..
pi_195997834
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 11:17 schreef Momo het volgende:

[..]

Denk zelfs dat sportscholen sluiten al meer zou helpen en zeker de middelbare scholen dicht gooien, maar dat ligt natuurlijk veel moeilijker.
Vooral de 15+ ers. Zeg maar vanaf klas 3 en hoger. Al zou je maar 2/3 weken deels online (hybride), kun je denk ik al veel winst halen. En dan vanuit daar met goed werkend BCO de boel open houden. Alles staat ook al klaar, dus qua lesstof wordt er weinig gemist. (Sociaal) zwakkere leerlingen kunnen dan altijd op school terecht.
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_195997847
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 10:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]

O ja, dat zag ik van jou nog.
Er is een verschil tussen oudere patienten die het ziekenhuis verlaten om (tijdelijk) opgenomen te worden tot ze voldoende zijn hersteld om naar hun eigen woning te gaan.
Waar jij aan refereerde was de permanente bewoning door ouderen. Dat is wezenlijk iets anders.
Dat geloof ik ook wel hoor.
Maar je zou toch denken dat er dan personeelscapaciteit vrij komt, of zouden ze daar ook minder personeel inhuren als de vraag (tijdelijk) wegvalt door Coronaeffecten, net zoals de GGD deed met het contactonderzoek en testcapaciteit ?

Ik weet het oprecht niet ;)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195997860
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 11:22 schreef Momo het volgende:

[..]

Maar op sommige bedrijven kan wel meer druk. Als ik sommige vrienden hoor die in maart wel thuis werkte maar nu niet omdat de baas het onzin vindt, terwijl thuiswerken prima kan. Als medewerker kom je dan gewoon natuurlijk..
Jep, zo gaat het hier ook..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')