abonnement Unibet Coolblue
pi_195976082
Is nu nummer 5 op de TK-lijst van FvD. Weet iemand waar zij bekend van is? En waarom zij zonder enige politieke ervaring zo hoog wordt geplaatst?
  zondag 1 november 2020 @ 10:09:35 #2
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195976124
Bekend van speeches voor eigen parochie en haar mooie uiterlijk, wat puur de reden is dat incels dol op haar zijn. Verder straalt ze uit door en door vals en onbetrouwbaar te zijn en heeft ze een nazivriendje.
pi_195976134
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 10:09 schreef Hexagon het volgende:
Bekend van speeches voor eigen parochie en haar mooie uiterlijk. Verder straalt ze uit door en door vals en onbetrouwbaar te zijn en heeft ze een nazivriendje.
haha wat?
  zondag 1 november 2020 @ 10:13:18 #4
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195976168
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 10:10 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

haha wat?
Google maar eens naar de vriendje

[ Bericht % gewijzigd door Tijger_m op 01-11-2020 18:06:13 ]
  zondag 1 november 2020 @ 10:14:16 #5
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195976184
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 10:07 schreef jameshond7 het volgende:
waarom zij zonder enige politieke ervaring zo hoog wordt geplaatst?
Form over function. Doet het goed bij de FvD-achterban, die hebben namelijk niet heel veel op met inhoud.
Huilen dan.
  Redactie Games zondag 1 november 2020 @ 10:14:21 #6
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_195976186
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 10:13 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Google maar eens naar de vriendje
Sorry, nee, maar de bewijslast ligt hier bij jou. Kom maar op met die bronnen.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_195976224
Volgens haar Linkedin was ze in 2018 nog stagiair CDA fractie Amsterdam?
  zondag 1 november 2020 @ 10:20:00 #8
8369 speknek
Another day another slay
pi_195976246
Zag dat ze een promotie deed, wilde kijken waarover het ging. Natuurlijk weer bij rechtsfilosofie in Leiden (wat een corrupte kliek), had ze ook alweer mooi "docent-onderzoeker (PhD)" op haar Linkedin staan, in plaats van dat ze gewoon eerlijk "assistent in opleiding" of "PhD candidate" schrijft.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 1 november 2020 @ 10:20:11 #9
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195976253
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 10:14 schreef Puddington het volgende:

[..]

Sorry, nee, maar de bewijslast ligt hier bij jou. Kom maar op met die bronnen.
Is je Google kapot? Voorheen leider van de jeugdafdeling van Front National.
Huilen dan.
  Redactie Games zondag 1 november 2020 @ 10:21:52 #10
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_195976271
quote:
7s.gif Op zondag 1 november 2020 10:20 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Is je Google kapot? Voorheen leider van de jeugdafdeling van Front National.
Nee, maar ik vind het argument "Google het maar" waardeloos voor een discussie. Dat is zo'n dooddoener waar complotwappies zich aan laven, en daar staat Hexagon boven imo
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  zondag 1 november 2020 @ 10:29:20 #11
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_195976355
Shit, nu moet ik wel FvD stemmen.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  zondag 1 november 2020 @ 10:34:15 #12
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_195976409
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2020 10:29 schreef Catkiller het volgende:
Shit, nu moet ik wel FvD stemmen.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_195976450
Ik moet de eerste politicus of politica nog tegenkomen die niet voor eigen parochie speecht.
pi_195976960
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2020 10:09 schreef Hexagon het volgende:
Bekend van speeches voor eigen parochie en haar mooie uiterlijk, wat puur de reden is dat incels dol op haar zijn. Verder straalt ze uit door en door vals en onbetrouwbaar te zijn en heeft ze een nazivriendje.
Het zit je wel diep he. Ga lekker een wandelingetje maken.
  zondag 1 november 2020 @ 11:20:22 #15
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_195976998
Mooi wijf ja. Bloed van Vikingen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 1 november 2020 @ 11:30:43 #16
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_195977166
4 tot 8 zetels in de peilingen dus het gaat krap worden. Ik verwacht geen wonderen of andere verrassingen van haar.
pi_195977202
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 11:29 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Wat heeft haar uiterlijk met politiek te maken :?
Nou...ik kan me goed voorstellen dat binnen Forum, met Baudet als ijdeltuitje voorop, uiterlijk een belangrijke stimulans is voor je carrière.
pi_195977543
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2020 11:27 schreef halfway het volgende:

[..]

Ben je homo ofzo?[ afbeelding ]
Tweede foto die ik van haar zie met glas wijn btw.

Als je er anderhalve liter wijn in gooit, dan gaat ze wrs gekke dingen zeggen. Leuke tip voor journalisten.

[ Bericht 8% gewijzigd door Ryan3 op 01-11-2020 12:14:26 ]
I´m back.
pi_195978144
Als ze een zetel krijgt gaat ze ruim 116.000 euro per jaar verdienen.

Weinig studentes van 24 die haar dat na doen.
  zondag 1 november 2020 @ 12:30:40 #20
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195978232
Dat de Gooise elite zich aangetrokken voelt tot extreem rechts was ook al in de jaren 30 zo. Lees bijvoorbeeld het werk van Roxanne van Iperen. Wie dan na lezingen snauwende kakstemmen te horen kreeg.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_195978246
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 12:25 schreef luxerobots het volgende:
Als ze een zetel krijgt gaat ze ruim 116.000 euro per jaar verdienen.

Weinig studentes van 24 die haar dat na doen.
Wat wil je daarmee zeggen :?
pi_195978301
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 12:25 schreef luxerobots het volgende:
Als ze een zetel krijgt gaat ze ruim 116.000 euro per jaar verdienen.

Weinig studentes van 24 die haar dat na doen.
Oke en nu?
  zondag 1 november 2020 @ 13:17:40 #23
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195979087
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 10:14 schreef Puddington het volgende:

[..]

Sorry, nee, maar de bewijslast ligt hier bij jou. Kom maar op met die bronnen.
Ik zat op mijn mobiel net. Maar de heer Julien Rochedy
https://joop.bnnvara.nl/n(...)-naar-russisch-model

https://www.telegraaf.nl/(...)ofobe-vriendschappen

https://www.frontaalnaakt(...)llenklemmen-uit.html

Als je met zo'n pleurisbak in bed ligt ben je doorgaan zelf ook rot van binnen
  zondag 1 november 2020 @ 13:29:37 #24
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195979388
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 12:46 schreef Nober het volgende:

[..]

Alles waar je het niet mee eens bent is een nazi. Aldus de Maoist.
Anti homowetten invoeren is inderdaad iets voor nazi's. En wie met pek omgaat raakt er mee besmet.
pi_195979658
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 13:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Anti homowetten invoeren is inderdaad iets voor nazi's. En wie met pek omgaat raakt er mee besmet.
Volgens mij is haar vriend tegen homo-activisme op basisscholen. Dit activisme op basisscholen werd zelfs door de Raad van State in Frankrijk verboden. Het lijkt mij vreemd om dit te koppelen aan het gedachtegoed van nazi's. Het gaat hier niet om wetten tegen homofiele mensen. Daarnaast staat Eva zelf natuurlijk los van dat wat haar vriend doet.
pi_195980061
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 13:42 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Volgens mij is haar vriend tegen homo-activisme op basisscholen. Dit activisme op basisscholen werd zelfs door de Raad van State in Frankrijk verboden. Het lijkt mij vreemd om dit te koppelen aan het gedachtegoed van nazi's.
Typisch iets voor fascisten om te verbieden dat scholen hun leerlingen onderwijzen dat iedereen vrij is te leven naar je geaardheid.

Dat afdoen als activisme slaat nergens op.
quote:
Het gaat hier niet om wetten tegen homofiele mensen.
Als je kinderen op school indoctrineert dat homoseksualiteit abnormaal is heb je inderdaad geen wetten nodig.
quote:
Daarnaast staat Eva zelf natuurlijk los van dat wat haar vriend doet.
Iemands interesses spelen altijd een zekere rol in een relatie. Zeker als die extreem links of extreem rechts zijn is het onvoorstelbaar dat een partner daar niet op zijn minst enige sympathie voor heeft.

En geloof je werkelijk dat wat haar vriend doet los staat van de plek die ze op de lijst heeft gekregen? Dit is gewoon een vorm van politieke uithuwelijking.
pi_195980183
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 13:55 schreef spinazieruiker het volgende:
Typisch iets voor fascisten om te verbieden dat scholen hun leerlingen onderwijzen dat iedereen vrij is te leven naar je geaardheid.
Het ging over een organisatie die op deze scholen de leerlingen enquetes liet invullen over seksuele voorkeuren, seksuele praktijken en gender identiteit. Dan heb je het over kinderen van onder de 12 jaar.
pi_195980289
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 13:58 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Het ging over een organisatie die op deze scholen de leerlingen enquetes liet invullen over seksuele voorkeuren, seksuele praktijken en gender identiteit. Dan heb je het over kinderen van onder de 12 jaar.
Dit soort specifieke voorbeelden worden misbruikt om wetgeving in te voeren tegen homoseksualiteit in het algemeen.

Hij gebruikte Rusland als voorbeeld waar de wetgeving ook veel breder wordt ingezet.

Zie ook deze reactie van het COC: https://www.coc.nl/intern(...)-franse-anti-homowet
pi_195980435
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2020 14:01 schreef spinazieruiker het volgende:
etgeving in te voeren tegen homoseksualiteit in het algemeen.

Ik kan nergens terugvinden wat deze wetgeving precies zou moeten inhouden, dus ik heb geen idee wat ik ervan vind.
pi_195981508
Ontopic artikeltje over eerdere optredens van Eva Vlaardingerbroek:

https://dekanttekening.nl(...)van-radicaal-rechts/

quote:
Vlaardingerbroek suggereerde een verband tussen de komst van migranten en seksuele intimidatie van vrouwen. Dit thema is een klassieker voor partijen aan de uiterste rechterkant van het politieke spectrum, waar migranten stelselmatig worden gepresenteerd als een bedreiging voor de veiligheid.

[..]

De Volkskrant gebruikte in een artikel over Vlaardingerbroek de term ‘radicaal-rechts’, een label voor partijen die onderdelen van de liberale democratie afwijzen. Dat label is deugdelijk: het gaat niet om partijen die de democratie op zich verwerpen, zoals extreemrechts, maar om partijen die op gespannen voet staan met zaken als gelijke rechten voor alle burgers, de scheiding der machten, de rechtsstaat en het legaliteitsbeginsel.

[..]

Vlaardingerbroek neemt afstand van het label ‘radicaal-rechts’, maar dat wil niet zeggen dat het label niet bij haar speech past. Ze doet wat radicaal-rechtse partijen om de haverklap doen: het aanwakkeren van angst voor migranten.

[..]

Met al die verwarring ontstaat ruimte om de aandacht voor Vlaardingerbroeks speech een hele andere wending te geven: de Volkskrant heeft ook op seksistische wijze over haar geschreven, hoorden we de panelleden zeggen. Seksisme is slecht, zo was de teneur.

Zo gaat normalisering van radicaal-rechts dus in zijn werk: je doet net alsof je normale standpunten hebt gedeeld met je publiek en alsof de term radicaal-rechts daar geen goede beschrijving van is. In veel televisie- en radiostudio’s heeft niemand een beeld van zo’n label of van waar de grenzen liggen tussen gewone politieke standpunten en radicale. En dus slaat iedereen dit ingewikkelde en vervelend onderwerp snel over en gaat verder over begrippen die wel zijn ingeburgerd: klachten over seksisme en de vrije meningsuiting, bijvoorbeeld.
  Moderator zondag 1 november 2020 @ 18:10:09 #31
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195986528
Probeer het een beetje on topic en wat minder agressief te houden verder? Dank
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195986689
Wat zal onze Els_rechts ervan vinden dat zij niet in de top-10 staat...

Ik moet zeggen dat dit wel een behoorlijk roddeltopic begint te worden. Een paar eenzijdige bronnen over de jeugd van het FN brengt me niet dichter bij kennis van Eva Vlaardingerbroek, laat staan een mening over.
  zondag 1 november 2020 @ 18:46:25 #33
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_195987323
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 18:17 schreef Magister_Artium het volgende:
Ik moet zeggen dat dit wel een behoorlijk roddeltopic begint te worden. Een paar eenzijdige bronnen over de jeugd van het FN brengt me niet dichter bij kennis van Eva Vlaardingerbroek, laat staan een mening over.
Op mijn radar was ze ook nog niet eerder verschenen. Je kunt haar Twitter eens volgen: https://twitter.com/evavlaar

twitter
pi_195987702
Go Eva!

Het is altijd verleidelijk om, vooral jonge vrouwen, direct op uiterlijk te beoordelen. Ben je rechts? Dan is dat in dit geval positief. Ben je links? Dan is dat negatief. Dan zal het wel weer een dom blond trutje zijn die er alleen maar zit voor haar looks.

Maar dat is dus niet waar. Deze dame is niet dom en durft beladen onderwerpen aan te snijden en daar feitelijke uitspraken over te doen. Die ze nog kan toelichten ook.


- Klagen over persoonlijke beledigingen en dan persoonlijke beledigingen en generalisaties plaatsen, dan snap jij het niet goed -

Daar staat Eva dus al 100x boven. Dat ze nog relatief jong en onervaren is, dat zal best. Maar ik zie liever dit soort talentvol tegengeluid, dan dan die politici die elkaar allemaal na-apen en met dezelfde kolder op de proppen blijven komen.

Het is en blijft een partij voor échte verandering. Namelijk een kleinere overheid, uit de EU, minder immigratie, meer 'eigen volk eerst', minder belastingen en meer vrijheid. Tja, dat is iets wat veel linksen tegen de borst stuit natuurlijk. Die willen in alle gevallen het tegenovergestelde. Of deze onderwerpen zijn voor hen niet belangrijk genoeg en ze stemmen voor hun eigen hachje. Voor hun eigen hypotheekrenteaftrek, of voor hun eigen studiebeurs, of in ieder geval wat het beste is voor henzelf.

Kom dan niet zeuren. Mensen zoals Eva / Thierry willen in ieder geval het beste voor het land. Of je het er mee eens bent is een andere zaak, maar dan argumenten.

En dat ze lekker is, daar hebben jullie in ieder geval wel gelijk in! Maar aan de andere kant vallen jonge vrouwelijke stemmertjes ook op Jesse Klaver. Dus wie weet werkt het.

[ Bericht 4% gewijzigd door Tijger_m op 01-11-2020 23:47:50 ]
  zondag 1 november 2020 @ 19:15:10 #35
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195987888
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 19:05 schreef matigeuser het volgende:
Go Eva!

Het is altijd verleidelijk om, vooral jonge vrouwen, direct op uiterlijk te beoordelen. Ben je rechts? Dan is dat in dit geval positief. Ben je links? Dan is dat negatief. Dan zal het wel weer een dom blond trutje zijn die er alleen maar zit voor haar looks.

Maar dat is dus niet waar. Deze dame is niet dom en durft beladen onderwerpen aan te snijden en daar feitelijke uitspraken over te doen. Die ze nog kan toelichten ook.

De meeste sukkeltjes op dit forum komen niet verder dan persoonlijke beledigingen, uit zijn verband gerukte generalisaties zoals 'hunnie doen het ook' en 'valt allemaal wel mee' en 'racismeee!!!'

Daar staat Eva dus al 100x boven. Dat ze nog relatief jong en onervaren is, dat zal best. Maar ik zie liever dit soort talentvol tegengeluid, dan dan die politici die elkaar allemaal na-apen en met dezelfde kolder op de proppen blijven komen.

Het is en blijft een partij voor échte verandering. Namelijk een kleinere overheid, uit de EU, minder immigratie, meer 'eigen volk eerst', minder belastingen en meer vrijheid. Tja, dat is iets wat veel linksen tegen de borst stuit natuurlijk. Die willen in alle gevallen het tegenovergestelde. Of deze onderwerpen zijn voor hen niet belangrijk genoeg en ze stemmen voor hun eigen hachje. Voor hun eigen hypotheekrenteaftrek, of voor hun eigen studiebeurs, of in ieder geval wat het beste is voor henzelf.

Kom dan niet zeuren. Mensen zoals Eva / Thierry willen in ieder geval het beste voor het land. Of je het er mee eens bent is een andere zaak, maar dan argumenten.

En dat ze lekker is, daar hebben jullie in ieder geval wel gelijk in!
Kleinere overheid, geloof je het zelf? Komt bij de neocons nooit wat van terecht, en hun Amerikaanse tegenhangers.

twitter

twitter


Bashen tegen de Islam is daarbij enkel machtsstrategie.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 1 november 2020 @ 19:17:12 #36
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_195987922
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 19:05 schreef matigeuser het volgende:
Maar dat is dus niet waar. Deze dame is niet dom en durft beladen onderwerpen aan te snijden en daar feitelijke uitspraken over te doen. Die ze nog kan toelichten ook.
Als jij een fragment of artikel mag aanwijzen waarin Eva zich van haar beste kant laat zien, welke zou dat dan zijn? Volgens mij is het geen domme dame. Ik vraag mij bij dit soort personen alleen vaak af of ze meepraten met de rest of dat ze zelf ook weten waarom ze zeggen wat ze zeggen. Ditzelfde had ik ook bij Fleur Agema. Hoewel die volgens mij nog wel 'ok' is gebleken.
quote:
De meeste sukkeltjes op dit forum komen niet verder dan persoonlijke beledigingen, uit zijn verband gerukte generalisaties zoals 'hunnie doen het ook' en 'valt allemaal wel mee' en 'racismeee!!!'
Go matigeuser!
pi_195987948
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 19:15 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Kleinere overheid, geloof je het zelf? Komt bij de neocons nooit wat van terecht, en hun Amerikaanse tegenhangers.

[ twitter ]
[ twitter ]

Bashen tegen de Islam is enkel strategie.
Ik vind dat altijd zo'n non-argument. 'Komt niks van terecht'. 'Gaat toch niet'. etc.

Zolang ze A) niet genoeg stemmen krijgen om in de regering te komen en B) coalities moeten vormen met partijen die het tegenovergestelde willen, dan wordt het heel lastig ja.

Maar vroeg of laat zijn we het hopelijk zat en komen er genoeg stemmen voor een partij ZOALS het FvD. Helaas hebben we op dit moment op rechts geen betere optie. De VVD is niet echt rechts (gewoon meer EU, meer immigranten, betuttelende regeltjes zoals snelheidsverlaging, etc) en de PVV is eigenlijk alleen rechts als het aankomt op nationalisme en immigratie en is daar ook te schreeuwerig en te extreem in. Dus dan blijft er helaas niets over. Ja, Baudet is niet ideaal, maar voor mensen zoals ik is er geen alternatief op dit moment.
  zondag 1 november 2020 @ 19:30:06 #38
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195988182
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 19:18 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Ik vind dat altijd zo'n non-argument. 'Komt niks van terecht'. 'Gaat toch niet'. etc.

Zolang ze A) niet genoeg stemmen krijgen om in de regering te komen en B) coalities moeten vormen met partijen die het tegenovergestelde willen, dan wordt het heel lastig ja.
Er komt niks van terecht omdat ze het helemaal niet willen, dat zien we ook bij hun maatjes in andere landen met tweepartij stelsels. Net zoals het bashen tegen de Islam en ons daar bang voor maken is het enkel strategie.

quote:
Maar vroeg of laat zijn we het hopelijk zat en komen er genoeg stemmen voor een partij ZOALS het FvD. Helaas hebben we op dit moment op rechts geen betere optie. De VVD is niet echt rechts (gewoon meer EU, meer immigranten, betuttelende regeltjes zoals snelheidsverlaging, etc)
Eerste twee zaken zijn rechts, de derde vanwege de coalitie.

quote:
en de PVV is eigenlijk alleen rechts als het aankomt op nationalisme en immigratie en is daar ook te schreeuwerig en te extreem in.
Niet waar. Hun stemgedrag op sociaal-economische onderwerpen is rechts.

quote:
Dus dan blijft er helaas niets over. Ja, Baudet is niet ideaal, maar voor mensen zoals ik is er geen alternatief op dit moment.
Ik vind het prima. Maakt de VVD kleiner en de kans dat GroenLinks gaat regeren groter.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_195988287
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 19:18 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Ik vind dat altijd zo'n non-argument. 'Komt niks van terecht'. 'Gaat toch niet'. etc.

Zolang ze A) niet genoeg stemmen krijgen om in de regering te komen en B) coalities moeten vormen met partijen die het tegenovergestelde willen, dan wordt het heel lastig ja.

Maar vroeg of laat zijn we het hopelijk zat en komen er genoeg stemmen voor een partij ZOALS het FvD. Helaas hebben we op dit moment op rechts geen betere optie. De VVD is niet echt rechts (gewoon meer EU, meer immigranten, betuttelende regeltjes zoals snelheidsverlaging, etc) en de PVV is eigenlijk alleen rechts als het aankomt op nationalisme en immigratie en is daar ook te schreeuwerig en te extreem in. Dus dan blijft er helaas niets over. Ja, Baudet is niet ideaal, maar voor mensen zoals ik is er geen alternatief op dit moment.
Je bedoelt dat de VVD geen nationalistische partij is. Echter is de VVD gewoon een liberale rechtse partij altijd geweest. Want je argumenten zijn nationalistische en niet zo zeer rechts.

Opmerking over regeltjes is natuurlijk iets wat oppositie roept. Want als fvd uit de EU wil, dan willen ze direct ook meer boekhouding en regeltjes.
  zondag 1 november 2020 @ 21:47:49 #40
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195990809
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 21:31 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Leuk, maar we leven niet in de jaren 60.
Het laat zien dat verandering relatief snel gaat. En dat 'de Islam' niet statisch is.

Vlaardingerbroek en consorten doen uit machtsoverwegingen net alsof het allemaal een hopeloos verloren zaak betreft
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 1 november 2020 @ 21:52:16 #41
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195990883
Sowieso heeft Vlaardingerbroek gedachtenkronkels die niet onderdoen voor die van conservatieve moslims
pi_195991039
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 13:17 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik zat op mijn mobiel net. Maar de heer Julien Rochedy
https://joop.bnnvara.nl/n(...)-naar-russisch-model

https://www.telegraaf.nl/(...)ofobe-vriendschappen

https://www.frontaalnaakt(...)llenklemmen-uit.html

Als je met zo'n pleurisbak in bed ligt ben je doorgaan zelf ook rot van binnen
Wat een slechte argumenten zeg. Die kerel heeft dus gezegd dat hij geen voorstander is van LGBT-voorlichting op scholen, en dat maakt hem een "nazi". Ik denk dat je definitie van "nazi" niet helemaal on point is. Ik ben, nota bene als LGBT'er, ook geen voorstander van LGBT-voorlichting op middelbare scholen, laat staan basisscholen. Ik heb het overigens zelf wél een keer gehad tijdens de middelbare en vond dat toen als 13-jarige (die het allemaal nog niet goed wist en/of kon verwoorden) zeer ongemakkelijk en confronterend. Mensen die denken dat ze hiermee het "moreel verlichte" doen, slaan de plank compleet mis. Laat kinderen gewoon kinderen zijn.

quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2020 19:15 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Kleinere overheid, geloof je het zelf? Komt bij de neocons nooit wat van terecht, en hun Amerikaanse tegenhangers.

[ twitter ]
[ twitter ]

Bashen tegen de Islam is daarbij enkel machtsstrategie.
Ah, Jacobin. Een zéér links en socialistisch magazine. Wat een goede en betrouwbare bron zeg (not). Als user met extreemlinks gedachtegoed werkt dit topic voor jou nu al als een rode lap op een stier. Typisch weer.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2020 22:02:17 ]
  zondag 1 november 2020 @ 22:09:14 #43
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195991162
quote:
7s.gif Op zondag 1 november 2020 22:01 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Wat een slechte argumenten zeg. Die kerel heeft dus gezegd dat hij geen voorstander is van LGBT-voorlichting op scholen, en dat maakt hem een "nazi". Ik denk dat je definitie van "nazi" niet helemaal on point is. Ik ben, nota bene als LGBT'er, ook geen voorstander van LGBT-voorlichting op middelbare scholen, laat staan basisscholen. Ik heb het overigens zelf wél een keer gehad tijdens de middelbare en vond dat toen als 13-jarige (die het allemaal nog niet goed wist en/of kon verwoorden) zeer ongemakkelijk en confronterend. Mensen die denken dat ze hiermee het "moreel verlichte" doen, slaan de plank compleet mis. Laat kinderen gewoon kinderen zijn.
Want LGBT moeten in de doofpot worden gestopt worden vanwege tere kinderzieltjes? Je zit op school om iets te leren over de maatschappij. Niet om dom gehouden te worden.

En daarbij is dat voorstel maar een onderdeeltje van het omvangrijke oeuvre van Rochedy.
pi_195991215
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 22:09 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Want LGBT moeten in de doofpot worden gestopt worden vanwege tere kinderzieltjes? Je zit op school om iets te leren over de maatschappij. Niet om dom gehouden te worden.

En daarbij is dat voorstel maar een onderdeeltje van het omvangrijke oeuvre van Rochedy.
Als zelfs LGBT'ers hier niet unaniem een voorstander van zijn, wat wil je er dan mee bereiken?
  zondag 1 november 2020 @ 22:22:31 #45
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195991320
quote:
7s.gif Op zondag 1 november 2020 22:13 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Als zelfs LGBT'ers hier niet unaniem een voorstander van zijn, wat wil je er dan mee bereiken?
Dat homofobie minder voeten aan de grond krijgt. Veel achterlijke denkbeelden kun je voor zijn als je er op tijd bij bent. Daarom begrijp ik ook dat types als Rochedy hier op tegen zijn.
pi_195991394
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 22:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat homofobie minder voeten aan de grond krijgt. Veel achterlijke denkbeelden kun je voor zijn als je er op tijd bij bent. Daarom begrijp ik ook dat types als Rochedy hier op tegen zijn.
Homofobie :'). We hebben het hier over Nederland, niet over Saoedi-Arabië of Iran. Wellicht doe je er tevens goed aan niet voor een groep mensen te praten waar je zelf niet (?) toe behoort ;). Dat zie je wel vaker bij linkse en progressieve figuren, denken het nog beter te weten dan de minderheden waar ze zeggen voor de strijden. Arrogantie ten top.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2020 22:28:39 ]
  zondag 1 november 2020 @ 22:29:38 #47
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195991421
quote:
16s.gif Op zondag 1 november 2020 22:27 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Homofobie :'). We hebben het hier over Nederland, niet over Saoedi-Arabië of Iran. Wellicht doe je tevens goed aan niet voor een groep mensen te praten waar je zelf niet (?) toe behoort ;). Dat zie je wel vaker bij linkse en progressieve figuren, denken het nog beter te weten dan de minderheden waar ze zeggen voor de strijden. Arrogantie ten top.
Want jij bent hun woordvoerder?

Maar ontkennen dar er homofobie bestaat of er milieus in ons land zijn waar het nog altijd niet bespreekbaar is dat is wel heel wereldvreemd.
pi_195991507
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 22:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Want jij bent hun woordvoerder?

Maar ontkennen dar er homofobie bestaat of er milieus in ons land zijn waar het nog altijd niet bespreekbaar is dat is wel heel wereldvreemd.
Nee, maar je spreekt nu wel voor een groep waar ik toe behoor en dat bevalt mij niet. Daarnaast ontken ik helemaal niet dat er homofobie bestaat in Nederland, ik denk dat er altijd wel homofobe individuen zullen zijn, waar dan ook. Mocht ik die tegenkomen loop ik daar met een boog omheen en klaar. De mensheid is nu eenmaal niet te perfectioneren. De vraag is in deze meer: is homofobie een groot probleem in Nederland? Nee, dat is het alles behalve.
  zondag 1 november 2020 @ 22:53:00 #49
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195991785
quote:
7s.gif Op zondag 1 november 2020 22:35 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Nee, maar je spreekt nu wel voor een groep waar ik toe behoor en dat bevalt mij niet. Daarnaast ontken ik helemaal niet dat er homofobie bestaat in Nederland, ik denk dat er altijd wel homofobe individuen zullen zijn, waar dan ook. Mocht ik die tegenkomen loop ik daar met een boog omheen en klaar. De mensheid is nu eenmaal niet te perfectioneren. De vraag is in deze meer: is homofobie een groot probleem in Nederland? Nee, dat is het alles behalve.
Degenen die geboren worden in een milieu waar homo zijn nog altijd niet kan, die kunnen niet even met een boog om hun omgeving heen lopen. Neem de wijken met veel moslims of de bible belt.

Dat soort achterlijkheid bestrijd je voor een belangrijk deel met onderwijs daarover. Vandaar dat Rochedy dat absoluut niet wil. Want jongeren die leren dat homo's een deel van de samenleving zijn, waar je je normaal tegen moet gedragen, dat is natuurlijk niet in zijn belang.
pi_195991843
quote:
7s.gif Op zondag 1 november 2020 22:35 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Nee, maar je spreekt nu wel voor een groep waar ik toe behoor en dat bevalt mij niet. Daarnaast ontken ik helemaal niet dat er homofobie bestaat in Nederland, ik denk dat er altijd wel homofobe individuen zullen zijn, waar dan ook. Mocht ik die tegenkomen loop ik daar met een boog omheen en klaar. De mensheid is nu eenmaal niet te perfectioneren. De vraag is in deze meer: is homofobie een groot probleem in Nederland? Nee, dat is het alles behalve.
Dus iemand die niet "tot jouw groep" behoort mag niet een dergelijke uitspraak doen, terwijl jij als inzittende van de groep voor de groep mag spreken en zegt dat homofobie in Nederland geen groot probleem is. Juist. Zie je wat hier verkeerd gaat?

Ontopic: voor meer vermaak en ordinaire ruzies, check de Twitter van Sander Schimmelpenninck over Vlaardingerbroek. Hilarisch hoe beide partijen het daglicht niet gunnen _O-
pi_195991976
Ontkennen dat er homofobie bestaat in Nederland is net zo contraproductief dan ontkennen dat er racisme bestaat.
pi_195996098
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2020 22:56 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

Dus iemand die niet "tot jouw groep" behoort mag niet een dergelijke uitspraak doen, terwijl jij als inzittende van de groep voor de groep mag spreken en zegt dat homofobie in Nederland geen groot probleem is. Juist. Zie je wat hier verkeerd gaat?

Ontopic: voor meer vermaak en ordinaire ruzies, check de Twitter van Sander Schimmelpenninck over Vlaardingerbroek. Hilarisch hoe beide partijen het daglicht niet gunnen _O-
Ik stel niet dat ik voor deze hele groep spreek, wél geef ik mijn visie over dit gebeuren als onderdeel van die groep. Dat is nogal een verschil.

quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 22:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Degenen die geboren worden in een milieu waar homo zijn nog altijd niet kan, die kunnen niet even met een boog om hun omgeving heen lopen. Neem de wijken met veel moslims of de bible belt.

Dat soort achterlijkheid bestrijd je voor een belangrijk deel met onderwijs daarover. Vandaar dat Rochedy dat absoluut niet wil. Want jongeren die leren dat homo's een deel van de samenleving zijn, waar je je normaal tegen moet gedragen, dat is natuurlijk niet in zijn belang.
Ehm, ja, en waar denk je dat deze mensen grotendeels vandaan komen? Het buitenland. En wat willen veel politieke partijen, nog véél meer immigratie. Kortom, het probleem van homofobie dat er dan nog aanwezig is, is voor een flink deel ook geïmporteerd. En dan heb ik het echt niet enkel over landen in het Midden-Oosten of Afrika, ook in het Oostblok waar mijn roots liggen heersen nog geregeld behoorlijk primitieve ideeën over homoseksualiteit (al wordt dit stilaan beter).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2020 09:20:04 ]
  maandag 2 november 2020 @ 09:23:39 #53
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195996144
quote:
7s.gif Op maandag 2 november 2020 09:19 schreef Dejannn het volgende:

Ehm, ja, en waar denk je dat deze mensen grotendeels vandaan komen? Het buitenland. En wat willen veel politieke partijen, nog véél meer immigratie. Kortom, het probleem van homofobie dat er dan nog aanwezig is, is voor een flink deel ook geïmporteerd. En dan heb ik het echt niet enkel over landen in het Midden-Oosten of Afrika, ook in het Oostblok waar mijn roots liggen heersen nog geregeld behoorlijk primitieve ideeën over homoseksualiteit (al wordt dit stilaan beter).
En dat moet een argument zijn om het op school maar vooral niet te bespreken?
pi_195996258
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 09:23 schreef Hexagon het volgende:

[..]

En dat moet een argument zijn om het op school maar vooral niet te bespreken?
Zeg ik dat? Nee. Dit staat daar los van en haakt meer in op het punt dat Nederland een groot probleem zou hebben met homofobie. Dat probleem is grotendeels geïmporteerd en ga je overigens ook niet oplossen met LGBT-voorlichting op basisscholen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2020 09:34:07 ]
  maandag 2 november 2020 @ 09:43:07 #55
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195996400
quote:
7s.gif Op maandag 2 november 2020 09:33 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Zeg ik dat? Nee. Dit staat daar los van en haakt meer in op het punt dat Nederland een groot probleem zou hebben met homofobie. Dat probleem is grotendeels geïmporteerd en ga je overigens ook niet oplossen met LGBT-voorlichting op basisscholen.
Grotendeels geïmporteerd uit EU landen waar Baudet een goedkeurende duim naar op steekt ja... Daar komt de import voornamelijk vandaan.

En natuurlijk los je dat wel voor een deel op met voorlichting. Wat een onzin dat dit niet zo zou zijn. Islamieten moderniseren vrij rap (tegengewerkt door rechtse krachten).
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_195996455
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2020 09:43 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Grotendeels geïmporteerd uit EU landen waar Baudet een goedkeurende duim naar op steekt ja... Daar komt de import voornamelijk vandaan.

En natuurlijk los je dat wel voor een deel op met voorlichting. Wat een onzin dat dit niet zo zou zijn. Islamieten moderniseren vrij rap (tegengewerkt door rechtse krachten).
Grotendeels uit EU landen, is dat zo? En mensen uit Islamitische landen "moderniseren" vrij rap betreffende dit specifieke onderwerp? Dit is jouw persoonlijke visie of ...? Ik ben wel benieuwd, drop zeker eventjes wat linkjes dan kan ik me hier verder over inlezen. Oh, en dan graag betrouwbare bronnen, geen socialistische websites of vage blogs van extreemlinkse activisten ;).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2020 09:47:20 ]
  maandag 2 november 2020 @ 10:15:32 #57
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195996808
quote:
7s.gif Op maandag 2 november 2020 09:33 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Zeg ik dat? Nee.
Jazeker wel. Je bent de standpunten van Rochedy aan het verdedigen, om wetgeving daar tegen in te voeren.

quote:
Dit staat daar los van en haakt meer in op het punt dat Nederland een groot probleem zou hebben met homofobie. Dat probleem is grotendeels geïmporteerd en ga je overigens ook niet oplossen met LGBT-voorlichting op basisscholen.
Het "ja maar de buitenlanders"-rookgordijn daar trappen we niet in. Het speelt net zo goed in bible-belt dorpen. Of in het betaald voetbal.

En verder is er nog steeds geen enkel argument om het LGBT-onderwerp voor tere kinderzieltjes in de doofpot te stoppen.
pi_195997015
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 10:15 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Jazeker wel. Je bent de standpunten van Rochedy aan het verdedigen, om wetgeving daar tegen in te voeren.
[..]

Het "ja maar de buitenlanders"-rookgordijn daar trappen we niet in. Het speelt net zo goed in bible-belt dorpen. Of in het betaald voetbal.

En verder is er nog steeds geen enkel argument om het LGBT-onderwerp voor tere kinderzieltjes in de doofpot te stoppen.
Klopt, ik vind dat je kinderen niet met dergelijke zaken moet voeden, kinderen moeten kinderen zijn, alsof een 6-jarig kind precies weet hoe alles werkt. Die zijn daar zowel lichamelijk als geestelijk nog lang niet klaar voor. En ook voor jongeren in puberale leeftijd kan dit een negatief effect hebben, ik heb dat dus zelf als LGBT'er ook zo ervaren. Je wordt min of meer met je rug tegen de muur gezet. Nou, wat een schokkend argument zeg.

Daarnaast is de momentele homofobie in Nederland inderdaad ook voor een (groot) deel een geïmporteerd probleem. Maakt dit allochtonen slecht of kwaadaardig? Nee, totaal niet, ik behoor immers zelf ook (deels) tot die groep en dat wil ik ook niet stellen. Wél wil ik stellen dat het mede daardoor (de blijvende stroom aan migranten) onrealistisch is om te verwachten dat je homofobie compleet kunt doen verdwijnen in Nederland. En wat dat betreft ben ik ook benieuwd wat bepaalde users hier nou zouden willen aangezien die fervent voorstander zijn van (massa) immigratie én tegen homofobie. Vraag is of dat samen kan gaan. Ik denk het niet, en dus moet je realistisch zijn.

Betreffende de bible belt: zie ook dat maar eens te doorbreken, we hebben recent nog allemaal kunnen ervaren met die kerkdiensten tegen alle Covid-adviezen in, wat een enorm eigenwijze en gelovige groep mensen dit is. Ook daar ga je positieve ideeën omtrent homoseksualiteit er niet zo snel in krijgen.

Ik denk trouwens ook dat je vergeet hoeveel progressie er al is geboekt, vergelijk de huidige situatie even met die van 50 of 100 jaar geleden. Dan is er al verschrikkelijk veel veranderd, een nog krachtigere culturele verandering kan, maar zal ook nog (veel) meer tijd kosten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2020 10:34:16 ]
  maandag 2 november 2020 @ 10:47:21 #59
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195997227
quote:
7s.gif Op maandag 2 november 2020 09:47 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Grotendeels uit EU landen, is dat zo?
Natuurlijk is dat zo. Daar komt de immigratie grotendeels vandaan ja.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 2 november 2020 @ 10:47:39 #60
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195997235
quote:
7s.gif Op maandag 2 november 2020 10:31 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Klopt, ik vind dat je kinderen niet met dergelijke zaken moet voeden, kinderen moeten kinderen zijn, alsof een 6-jarig kind precies weet hoe alles werkt. Die zijn daar zowel lichamelijk als geestelijk nog lang niet klaar voor. En ook voor jongeren in puberale leeftijd kan dit een negatief effect hebben, ik heb dat dus zelf als LGBT'er ook zo ervaren. Je wordt min of meer met je rug tegen de muur gezet. Nou, wat een schokkend argument zeg.

Daarnaast is de momentele homofobie in Nederland inderdaad ook voor een (groot) deel een geïmporteerd probleem. Maakt dit allochtonen slecht of kwaadaardig? Nee, totaal niet, ik behoor immers zelf ook (deels) tot die groep en dat wil ik ook niet stellen. Wél wil ik stellen dat het mede daardoor (de blijvende stroom aan migranten) onrealistisch is om te verwachten dat je homofobie compleet kunt doen verdwijnen in Nederland. En wat dat betreft ben ik ook benieuwd wat bepaalde users hier nou zouden willen aangezien die fervent voorstander zijn van (massa) immigratie én tegen homofobie. Vraag is of dat samen kan gaan. Ik denk het niet, en dus moet je realistisch zijn.

Betreffende de bible belt: zie ook dat maar eens te doorbreken, we hebben recent nog allemaal kunnen ervaren met die kerkdiensten tegen alle Covid-adviezen in, wat een enorm eigenwijze en gelovige groep mensen dit is. Ook daar ga je positieve ideeën omtrent homoseksualiteit er niet zo snel in krijgen.

Ik denk trouwens ook dat je vergeet hoeveel progressie er al is geboekt, vergelijk de huidige situatie even met die van 50 of 100 jaar geleden. Dan is er al verschrikkelijk veel veranderd, een nog krachtigere culturele verandering kan, maar zal ook nog (veel) meer tijd kosten.
Ja hoe denk je dat progressie tot stand is gekomen? Door onder andere scholieren te onderwijzen dat homo's onderdeel zijn van de samenleving en je die normaal moet behandelen. En wanneer zou iemand het anders moeten leren dan in de periode dat die leerplichtig is? Niet natuurlijk zoals meneer Rochedy dat wil.

Sowieso schets je een absurd beeld of kinderen tot hun 18e alleen maar "My little pony" en "Maya de Bij" te zien krijgen. Maar het praten over maatschappelijke zaken is vanaf de bovenbouw zeer normaal.
pi_195998065
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 19:05 schreef matigeuser het volgende:
Go Eva!

Het is altijd verleidelijk om, vooral jonge vrouwen, direct op uiterlijk te beoordelen. Ben je rechts? Dan is dat in dit geval positief. Ben je links? Dan is dat negatief. Dan zal het wel weer een dom blond trutje zijn die er alleen maar zit voor haar looks.

Maar dat is dus niet waar. Deze dame is niet dom en durft beladen onderwerpen aan te snijden en daar feitelijke uitspraken over te doen. Die ze nog kan toelichten ook.

- Klagen over persoonlijke beledigingen en dan persoonlijke beledigingen en generalisaties plaatsen, dan snap jij het niet goed -

Daar staat Eva dus al 100x boven. Dat ze nog relatief jong en onervaren is, dat zal best. Maar ik zie liever dit soort talentvol tegengeluid, dan dan die politici die elkaar allemaal na-apen en met dezelfde kolder op de proppen blijven komen.

Het is en blijft een partij voor échte verandering. Namelijk een kleinere overheid, uit de EU, minder immigratie, meer 'eigen volk eerst', minder belastingen en meer vrijheid. Tja, dat is iets wat veel linksen tegen de borst stuit natuurlijk. Die willen in alle gevallen het tegenovergestelde. Of deze onderwerpen zijn voor hen niet belangrijk genoeg en ze stemmen voor hun eigen hachje. Voor hun eigen hypotheekrenteaftrek, of voor hun eigen studiebeurs, of in ieder geval wat het beste is voor henzelf.

Kom dan niet zeuren. Mensen zoals Eva / Thierry willen in ieder geval het beste voor het land. Of je het er mee eens bent is een andere zaak, maar dan argumenten.

En dat ze lekker is, daar hebben jullie in ieder geval wel gelijk in! Maar aan de andere kant vallen jonge vrouwelijke stemmertjes ook op Jesse Klaver. Dus wie weet werkt het.
Ook hier weer volop generaliserende framing die niet over de inhoud gaat:

- Mensen die zich verbazen over haar plek hebben een seksistische mening over haar uiterlijk
- Mensen die commentaar hebben op haar standpunten (of die van de FvD) zijn links

In beide herken ik mij totaal niet.

Wat je hier doet is feitelijk hoe partijen als de FvD ook zelf reageren op inhoudelijke kritiek, namelijk het commentaar wegzetten en de vermoorde onschuld spelen, zoals hier beschreven.
  maandag 2 november 2020 @ 11:45:25 #62
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195998103
twitter

Dit is geen toeval meer en iets dat 'zomaar gebeurt' maar uitgekiende big data media strategie. Verdeel en heers strategie door de zwaar geconcentreerde en weinig pluriforme media in Nederland (itt 20 jaar geleden).
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_195998769
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 10:47 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat zo. Daar komt de immigratie grotendeels vandaan ja.
Je draait er dus omheen, wat ik al had verwacht. Dat immigratie grotendeels uit Europese landen komt wil nog niet zeggen dat homofobie ook voornamelijk uit die landen komt. Je kunt je eigenlijke punt dus totaal niet hard maken en ik snap ook wel waarom, want er moet een bepaalde groep de hand boven het hoofd worden gehouden. Kortom: het narratief moet zo worden gebogen dat het aan die groepen sowieso niet mag liggen. Eigenlijk probeer je twee groepen te verdedigen (LGBT'ers én niet-Westerse allochtonen) wat op dit specifieke punt lastig gaat, maar dat zal je niet snel willen toegeven natuurlijk.

quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 10:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja hoe denk je dat progressie tot stand is gekomen? Door onder andere scholieren te onderwijzen dat homo's onderdeel zijn van de samenleving en je die normaal moet behandelen. En wanneer zou iemand het anders moeten leren dan in de periode dat die leerplichtig is? Niet natuurlijk zoals meneer Rochedy dat wil.

Sowieso schets je een absurd beeld of kinderen tot hun 18e alleen maar "My little pony" en "Maya de Bij" te zien krijgen. Maar het praten over maatschappelijke zaken is vanaf de bovenbouw zeer normaal.
Oh ja, dit is door onderwijs gekomen? Wel opmerkelijk dat er dan al veel progressie was geboekt alvorens dit überhaupt structureel op scholen werd besproken. Dat dit verplicht moet is ook pas acht jaar geleden bepaald. Lastig dit punt serieus te nemen.
pi_196000027
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2020 11:45 schreef Klopkoek het volgende:
[ twitter ]
Dit is geen toeval meer en iets dat 'zomaar gebeurt' maar uitgekiende big data media strategie. Verdeel en heers strategie door de zwaar geconcentreerde en weinig pluriforme media in Nederland (itt 20 jaar geleden).
Ach, dat frisse imago is zo pleite als de rotte geur van haar donkerbruine denkbeelden en entourage naar boven komt.
pi_196000078
quote:
7s.gif Op maandag 2 november 2020 13:31 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Ach, dat frisse imago is zo pleite als de rotte geur van haar donkerbruine denkbeelden en entourage naar boven komt.
Wat zeg jij dan allemaal joh
  maandag 2 november 2020 @ 13:53:02 #66
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196000330
quote:
7s.gif Op maandag 2 november 2020 12:20 schreef Dejannn het volgende:

Oh ja, dit is door onderwijs gekomen? Wel opmerkelijk dat er dan al veel progressie was geboekt alvorens dit überhaupt structureel op scholen werd besproken. Dat dit verplicht moet is ook pas acht jaar geleden bepaald. Lastig dit punt serieus te nemen.
De meeste scholen doen dit natuurlijk al een stuk langer Het is niet dat het COC acht jaar geleden eens bedacht "Goh, zullen wij eens aan scholen gaan vragen of ze dit onderwerp willen bespreken". De verplichting was er voor de laatste hardnekkige groep. Ik kreeg zelf in de jaren negentig al in de bovenbouw dingen hierover. De schoolgaande periode is in ons land nou eenmaal de periode dat je dingen leert. En het onderwijs is er ook om zaken te corrigeren waar ouders verzaken.

Maar kennelijk zijn er types die heel graag willen dat kinderen vooral niet leren dat homo's normaal zijn. Moeten vooral onwetend gehouden worden want het moet natuurlijk niet zo zijn dat ze normen en waarden meekrijgen die niet binnen het reactionaire kadertje passen.
  maandag 2 november 2020 @ 13:53:12 #67
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196000333
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 13:33 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Wat zeg jij dan allemaal joh
Waar het op staat
  maandag 2 november 2020 @ 14:15:42 #68
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196000664
quote:
7s.gif Op maandag 2 november 2020 13:31 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Ach, dat frisse imago is zo pleite als de rotte geur van haar donkerbruine denkbeelden en entourage naar boven komt.
Daar gaan helaas meestal wat jaartjes of maanden overheen. Dan zijn de verkiezingen al voorbij.

Na een tijdje komt dan weer het volgende media lievelingetje naar boven...
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 2 november 2020 @ 14:18:03 #69
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_196000709
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2020 10:09 schreef Hexagon het volgende:
Bekend van speeches voor eigen parochie en haar mooie uiterlijk, wat puur de reden is dat incels dol op haar zijn. Verder straalt ze uit door en door vals en onbetrouwbaar te zijn en heeft ze een nazivriendje.
Daar hebben we jou weer. De Eva kenner. Waarom valt vrijwel niemand die onbetrouwbare uitstraling op, behalve jij.

Ontopic: Ze is rechtsfilosoof en ze heeft gewerkt voor de Europese FVD fractie. Verder heeft ze goed onderbouwde standpunten tegen het feminisme onder andere.

Ps. Ze heeft geen nationaal-socialistisch vriendje. Ik weet niet waar je die onzin vadnaan haalt.

En zonder dat uiterlijk zou ze net zo populair zijn.
  maandag 2 november 2020 @ 14:49:56 #70
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196001271
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 14:18 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Daar hebben we jou weer. De Eva kenner. Waarom valt vrijwel niemand die onbetrouwbare uitstraling op, behalve jij.
Aangezien ik politici niet slechts met mijn piemel beoordeel zoals enkelen dat hier op FOK dat doen.

Verder ben ik al vrij lang actief in de politiek en dat valt zo'n houding direct op. Als ik haar zie spreken dan spreekt haar lichaamstaal boekdelen. En ook wat je tussen de regels van haar teksten heen hoort.

quote:
Ontopic: Ze is rechtsfilosoof en ze heeft gewerkt voor de Europese FVD fractie. Verder heeft ze goed onderbouwde standpunten tegen het feminisme onder andere.

Ps. Ze heeft geen nationaal-socialistisch vriendje. Ik weet niet waar je die onzin vadnaan haalt.
Dat haal ik van het internet. Die Rochedy heeft een zeer uitgebreid CV als het gaat om rechtsextremisme

quote:
En zonder dat uiterlijk zou ze net zo populair zijn.
Als we geen voordeur hadden moesten we achterom
pi_196001744
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 14:49 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Aangezien ik politici niet slechts met mijn piemel beoordeel zoals enkelen dat hier op FOK dat doen.

Verder ben ik al vrij lang actief in de politiek en dat valt zo'n houding direct op. Als ik haar zie spreken dan spreekt haar lichaamstaal boekdelen. En ook wat je tussen de regels van haar teksten heen hoort.
[..]

Dat haal ik van het internet. Die Rochedy heeft een zeer uitgebreid CV als het gaat om rechtsextremisme
[..]

Als we geen voordeur hadden moesten we achterom
Hoe zou jij rechtsextremisme eigenlijk willen definiëren? Oprechte vraag, dat label (of synoniemen: alt-right etc.) wordt hier nogal erg snel uitgedeeld. Als iemand geen voorstander is van migratie of tegen LGBT-voorlichting op scholen, heb je blijkbaar extreemrechtse ideeën of ben je een neo-nazi. Ik vind dat nogal kort door de bocht.
  maandag 2 november 2020 @ 15:25:25 #72
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_196001837
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 14:49 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Aangezien ik politici niet slechts met mijn piemel beoordeel zoals enkelen dat hier op FOK dat doen.

Verder ben ik al vrij lang actief in de politiek en dat valt zo'n houding direct op. Als ik haar zie spreken dan spreekt haar lichaamstaal boekdelen. En ook wat je tussen de regels van haar teksten heen hoort.
[..]

Dat haal ik van het internet. Die Rochedy heeft een zeer uitgebreid CV als het gaat om rechtsextremisme
[..]

Als we geen voordeur hadden moesten we achterom
Nogmaals: Hij is geen nazi.

Wat wil je met die voordeur onzin zeggen?
  maandag 2 november 2020 @ 15:26:32 #73
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196001857
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 15:25 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Nogmaals: Hij is geen nazi.

Wat wil je met die voordeur onzin zeggen?
Front National bestaat uit Holocaust ontkenners, Vichy regime vereerders en Kallergi plan idioten.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 2 november 2020 @ 15:26:43 #74
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_196001860
Rechts-extremisme is een term van verzuurde/verbitterde geitenwollen feministen die niet tegen de waarheid kunnen.

Ik ben zelf socialist en heb een hekel aan links in Nederland.
  maandag 2 november 2020 @ 15:29:46 #75
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_196001909
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 15:26 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Front National bestaat uit Holocaust ontkenners, Vichy regime vereerders en Kallergi plan idioten.
Ontkent Vlaardingerbroek of haar vriend de Holocaust?
  maandag 2 november 2020 @ 15:30:50 #76
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196001925
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 15:26 schreef Ixnay het volgende:
Rechts-extremisme is een term van verzuurde/verbitterde geitenwollen feministen die niet tegen de waarheid kunnen.

Ik ben zelf socialist en heb een hekel aan links in Nederland.
Dan laat je je inpakken door geraffineerde marketing ipv wat er werkelijk speelt.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 2 november 2020 @ 15:31:26 #77
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196001932
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 15:29 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Ontkent Vlaardingerbroek of haar vriend de Holocaust?
Haar vriend zit bij Front National.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 2 november 2020 @ 15:38:19 #78
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196002038
quote:
7s.gif Op maandag 2 november 2020 15:19 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Hoe zou jij rechtsextremisme eigenlijk willen definiëren? Oprechte vraag, dat label (of synoniemen: alt-right etc.) wordt hier nogal erg snel uitgedeeld. Als iemand geen voorstander is van migratie of tegen LGBT-voorlichting op scholen, heb je blijkbaar extreemrechtse ideeën of ben je een neo-nazi. Ik vind dat nogal kort door de bocht.
Oh dat patroon is vrij gemakkelijk te herkennen
-Heeft doorgaans een hekel aan buitenlanders en is niet in staat er genuanceerd over te spreken. Vaak worden holle containerbegrippen gebruikt en mensen collectief verdacht gemaakt.
-Vind welzijn van homo's enkel interessant als daarmee moslims gebashed kunnen worden. Verder moeten die mensen hun bek houden en uit de publieke ruimte weg worden gehouden
-Flirt doorgaans met extreem rechtse partijen zoals Front National en soortgenoten
-Iedereen die niet zoals hen is die is altijd extreem links en marxistisch en nog meer van die onzin
-Zitten continu in de slachtofferrol en alles is altijd de schuld van een ander
-Zijn voortdurend bezig om vrije media en rechtspraak te ondermijnen met verdachtmakingen en complotten

En natuurlijk verpakken ze hun gedachtegoed in allerlei vaagtaal en eufemismen. Het onversneden spuien wekt namelijk teveel weerstand op
  maandag 2 november 2020 @ 15:41:09 #79
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196002091
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 15:25 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Nogmaals: Hij is geen nazi.
Wat doet hij dan bij Front National? Dat is gewoon een extreem rechtse partij.

quote:
Wat wil je met die voordeur onzin zeggen?
Dat het onzinnig is te zeggen dat ze met een lelijk uiterlijk even populair zou zijn.
  maandag 2 november 2020 @ 15:43:30 #80
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196002144
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 15:26 schreef Ixnay het volgende:
Rechts-extremisme is een term van verzuurde/verbitterde geitenwollen feministen die niet tegen de waarheid kunnen.

Ik ben zelf socialist en heb een hekel aan links in Nederland.
Een socialist die overal waar hij maar kan extreemrechtse figuren loop te verdedigen en hun praatjes nablaat. _O-
pi_196003128
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 13:33 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Wat zeg jij dan allemaal joh
Is toch vrij duidelijk wat ik zeg?
pi_196003270
Verfrissend in iedergeval zo iets in de kamer ^O^
Vakman pur sang
  maandag 2 november 2020 @ 16:53:08 #83
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196003504
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2020 11:45 schreef Klopkoek het volgende:
[ twitter ]
Dit is geen toeval meer en iets dat 'zomaar gebeurt' maar uitgekiende big data media strategie. Verdeel en heers strategie door de zwaar geconcentreerde en weinig pluriforme media in Nederland (itt 20 jaar geleden).
Wat bedenk je een moeilijke verklaring. Dit is gewoon ouderwets "Schuif een lekker mokkel naar voren en hoop dat het stemmen trekt van mannen die met hun lul stemmen".
pi_196003555
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 16:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wat bedenk je een moeilijke verklaring. Dit is gewoon ouderwets "Schuif een lekker mokkel naar voren en hoop dat het stemmen trekt van mannen die met hun lul stemmen".
Ik zou gewoon een rood potloodje gebruiken, maar dan ben ik.
pi_196004058
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 15:41 schreef Hexagon het volgende:
Wat doet hij dan bij Front National? Dat is gewoon een extreem rechtse partij.
Front National is geen partij die een nazisme omarmt, dit hele punt raakt dus kant noch wal. Extreemrechts staat niet gelijk aan nazisme, terwijl jij lijkt te denken dat dit twee synoniemen zijn.

quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 15:38 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Oh dat patroon is vrij gemakkelijk te herkennen
-Heeft doorgaans een hekel aan buitenlanders en is niet in staat er genuanceerd over te spreken. Vaak worden holle containerbegrippen gebruikt en mensen collectief verdacht gemaakt.
-Vind welzijn van homo's enkel interessant als daarmee moslims gebashed kunnen worden. Verder moeten die mensen hun bek houden en uit de publieke ruimte weg worden gehouden
-Flirt doorgaans met extreem rechtse partijen zoals Front National en soortgenoten
-Iedereen die niet zoals hen is die is altijd extreem links en marxistisch en nog meer van die onzin
-Zitten continu in de slachtofferrol en alles is altijd de schuld van een ander
-Zijn voortdurend bezig om vrije media en rechtspraak te ondermijnen met verdachtmakingen en complotten

En natuurlijk verpakken ze hun gedachtegoed in allerlei vaagtaal en eufemismen. Het onversneden spuien wekt namelijk teveel weerstand op
Interessant, er zijn natuurlijk vele definities, maar ik kan mij wel in bepaalde punten vinden, anderen weer niet. Bepaalde van deze punten zou je ook op zéér linkse visies kunnen plakken. Dus wat dat betreft is wellicht meer karakteristiek voor extremistisch gedachtegoed in het algemeen.
  maandag 2 november 2020 @ 17:30:39 #86
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196004115
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 15:26 schreef Ixnay het volgende:

Ik ben zelf socialist
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

Nee, je bent gewoon niet zo goed ingelezen in de verschillende politieke theorieen en stromingen.
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 2 november 2020 @ 17:34:36 #87
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196004184
quote:
7s.gif Op maandag 2 november 2020 17:27 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Front National is geen partij die een nazisme omarmt, dit hele punt raakt dus kant noch wal. Extreemrechts staat niet gelijk aan nazisme, terwijl jij lijkt te denken dat dit twee synoniemen zijn.
Goed dan, haar fscistenvriendje

Het is in ieder geval een buitengewoon ranzig figuur.
  maandag 2 november 2020 @ 17:36:42 #88
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196004221
quote:
7s.gif Op maandag 2 november 2020 17:27 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Front National is geen partij die een nazisme omarmt, dit hele punt raakt dus kant noch wal. Extreemrechts staat niet gelijk aan nazisme, terwijl jij lijkt te denken dat dit twee synoniemen zijn.
[..]

Interessant, er zijn natuurlijk vele definities, maar ik kan mij wel in bepaalde punten vinden, anderen weer niet. Bepaalde van deze punten zou je ook op zéér linkse visies kunnen plakken. Dus wat dat betreft is wellicht meer karakteristiek voor extremistisch gedachtegoed in het algemeen.
Front National is van origine een neonazipartij met nog steeds een neonazivleugel, waartoe Rochedy behoort. Veel anders kan ik er niet van maken.
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 2 november 2020 @ 17:42:54 #89
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_196004319
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 15:30 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dan laat je je inpakken door geraffineerde marketing ipv wat er werkelijk speelt.
Bij welke partij kan een socialist nog terecht dan?

Eerlijke salarissen, betaalbare woningen, goede en deskundige zorg, iedereen gelijke kansen, meer banen voor iedereen, dus ook voor lager opgeleiden, goed onderwijs waarmee je later iets kunt.

Qua programma klinkt SP wel leuk. Maar als SP ooit gaat regeren is dat met die elite-partijen. Een stem op SP is dus een stem op een PvdA/GL/D66 coalitie en die zijn meer van het SJW/woke links en niet van het socialistische links oftewel het klassieke links.

Dan kun je beter op PVV of FVD stemmen, daarbij heb je nog een kleine kans dat je iets van socialisme in de regering krijgt. Verder zijn zijn anti-EU, kritisch op immigratie (goed voor werkgelegenheid laagopgeleiden), tegen strenge milieuregels waardoor boeren hun werk houden en zodat er eindelijk weer huizen gebouwd kunnen worden. Voor socialisme hoef je niet meer bij de kartelpartijen te zijn, sinds den Uyl trouwens al niet meer.
  maandag 2 november 2020 @ 17:44:48 #90
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_196004346
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 15:43 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Een socialist die overal waar hij maar kan extreemrechtse figuren loop te verdedigen en hun praatjes nablaat. _O-
Modern links heeft niks te maken met socialisme.

Links-rechts denken is iets van de jaren 90, als het niet toen al verouderd was.
  maandag 2 november 2020 @ 17:45:14 #91
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_196004352
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 17:42 schreef Ixnay het volgende:
Dan kun je beter op PVV of FVD stemmen, daarbij heb je nog een kleine kans dat je iets van socialisme in de regering krijgt.
Op basis van die ene gedoogconstructie? Zou zelf de SP net zoveel kans geven.
  maandag 2 november 2020 @ 17:45:51 #92
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_196004361
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 15:41 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wat doet hij dan bij Front National? Dat is gewoon een extreem rechtse partij.
[..]

Dat het onzinnig is te zeggen dat ze met een lelijk uiterlijk even populair zou zijn.
Extreem rechts is iets compleet anders dan nazi's.

Nazi's zijn nationaalsocialisme.
  maandag 2 november 2020 @ 17:45:55 #93
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196004363
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 17:42 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Bij welke partij kan een socialist nog terecht dan?

Eerlijke salarissen, betaalbare woningen, goede en deskundige zorg, iedereen gelijke kansen, meer banen voor iedereen, dus ook voor lager opgeleiden, goed onderwijs waarmee je later iets kunt.

Qua programma klinkt SP wel leuk. Maar als SP ooit gaat regeren is dat met die elite-partijen. Een stem op SP is dus een stem op een PvdA/GL/D66 coalitie en die zijn meer van het SJW/woke links en niet van het socialistische links oftewel het klassieke links.

Dan kun je beter op PVV of FVD stemmen, daarbij heb je nog een kleine kans dat je iets van socialisme in de regering krijgt. Verder zijn zijn anti-EU, kritisch op immigratie (goed voor werkgelegenheid laagopgeleiden), tegen strenge milieuregels waardoor boeren hun werk houden en zodat er eindelijk weer huizen gebouwd kunnen worden. Voor socialisme hoef je niet meer bij de kartelpartijen te zijn, sinds den Uyl trouwens al niet meer.
Waarom noem je jezelf socialist terwijl je tegen een collectief zorgstelsel bent?
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 2 november 2020 @ 17:50:41 #94
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196004428
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 17:42 schreef Ixnay het volgende:

Dan kun je beter op PVV of FVD stemmen, daarbij heb je nog een kleine kans dat je iets van socialisme in de regering krijgt. Verder zijn zijn anti-EU, kritisch op immigratie (goed voor werkgelegenheid laagopgeleiden), tegen strenge milieuregels waardoor boeren hun werk houden en zodat er eindelijk weer huizen gebouwd kunnen worden. Voor socialisme hoef je niet meer bij de kartelpartijen te zijn, sinds den Uyl trouwens al niet meer.
Dat is gewoon het hele gedachtegoed van extreemrechts in een notendop.
  maandag 2 november 2020 @ 18:11:28 #95
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196004809
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 16:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wat bedenk je een moeilijke verklaring. Dit is gewoon ouderwets "Schuif een lekker mokkel naar voren en hoop dat het stemmen trekt van mannen die met hun lul stemmen".
Dat wordt wel ingezet natuurlijk maar desalniettemin zitten daar uitgekiende machinaties achter, in samenwerking met de (bevriende) media - halen telkens weer hetzelfde truukje uit - en ook PR bureaus.

Dezelfde bureaus die werden wakker geschud toen de Volkskrant met een artikel kwam over haar, inclusief gekochte likes en de hele santenkraam.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 2 november 2020 @ 18:14:14 #96
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196004883
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 17:42 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Bij welke partij kan een socialist nog terecht dan?

Eerlijke salarissen, betaalbare woningen, goede en deskundige zorg, iedereen gelijke kansen, meer banen voor iedereen, dus ook voor lager opgeleiden, goed onderwijs waarmee je later iets kunt.

Qua programma klinkt SP wel leuk. Maar als SP ooit gaat regeren is dat met die elite-partijen. Een stem op SP is dus een stem op een PvdA/GL/D66 coalitie en die zijn meer van het SJW/woke links en niet van het socialistische links oftewel het klassieke links.

Dan kun je beter op PVV of FVD stemmen, daarbij heb je nog een kleine kans dat je iets van socialisme in de regering krijgt. Verder zijn zijn anti-EU, kritisch op immigratie (goed voor werkgelegenheid laagopgeleiden), tegen strenge milieuregels waardoor boeren hun werk houden en zodat er eindelijk weer huizen gebouwd kunnen worden. Voor socialisme hoef je niet meer bij de kartelpartijen te zijn, sinds den Uyl trouwens al niet meer.
Ik zeg het nog één keer: PVV en FvD zijn sociaal-economisch kneiterrechts en stemmen vrijwel altijd met de VVD mee in de parlementen. Het ageren tegen immigratie is ook enkel strategie; hun agrarische achterban wil echt niet dat daar paal en perken aan wordt gesteld. Laat staan handhaving van de arbeidsvoorwaarden, waarme je dus écht de intra-EU migratie zou beperken.

Kansengelijkheid, wat jij daarboven doet, is dan natuurlijk ook verder weg dan ooit met een geprivatiseerd gevangeniswezen en onderwijssysteem (waar ook de VVD op aan zat te sturen, pre-coronie).
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_196004929
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 16:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wat bedenk je een moeilijke verklaring. Dit is gewoon ouderwets "Schuif een lekker mokkel naar voren en hoop dat het stemmen trekt van mannen die met hun lul stemmen".
In het verleden is deze strategie ook wel succesvol geweest bij GroenLinks en de Partij voor de Dieren.
  maandag 2 november 2020 @ 18:18:48 #98
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196004971
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 18:16 schreef luxerobots het volgende:

[..]

In het verleden is deze strategie ook wel succesvol geweest bij GroenLinks en de Partij voor de Dieren.
Het zou vast niet hebben geschaad maar pakweg Halsema of Westerveld ging niet met een bikini op Hyves paraderen. Om daarmee eens mee te beginnen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 2 november 2020 @ 18:19:48 #99
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196004997
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 18:16 schreef luxerobots het volgende:

[..]

In het verleden is deze strategie ook wel succesvol geweest bij GroenLinks en de Partij voor de Dieren.
Ook het CDA heeft er op lokaal niveau wel een bepaalde traditie in.
  maandag 2 november 2020 @ 18:22:07 #100
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_196005067
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 18:19 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ook het CDA heeft er op lokaal niveau wel een bepaalde traditie in.
Leuk, en dat Sabine Uitslag een beetje kon zingen werd ook niet weggestopt, maar het werd natuurlijk niet zo uitdrukkelijk verkocht als nu het geval is. Het was nog niet de Fox News strategie van korte rokjes aan, bikini foto's op Instagram.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 2 november 2020 @ 20:56:40 #101
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_196008657
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 17:45 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Waarom noem je jezelf socialist terwijl je tegen een collectief zorgstelsel bent?
Omdat dat asociaal is.

Je dikke, rokende, snuivende buurman die vastgebonden is aan zijn fauteuil en zijn fitte, gezonde sportieve buurmeid stoppen samen hetzelfde bedrag in een pot.

Als er ene ziek wordt gaat de pot open.

Lekker sociaal zeg. Socialisme is iets anders dan communisme.
  maandag 2 november 2020 @ 21:02:11 #102
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_196008795
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 18:14 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik zeg het nog één keer: PVV en FvD zijn sociaal-economisch kneiterrechts en stemmen vrijwel altijd met de VVD mee in de parlementen. Het ageren tegen immigratie is ook enkel strategie; hun agrarische achterban wil echt niet dat daar paal en perken aan wordt gesteld. Laat staan handhaving van de arbeidsvoorwaarden, waarme je dus écht de intra-EU migratie zou beperken.

Kansengelijkheid, wat jij daarboven doet, is dan natuurlijk ook verder weg dan ooit met een geprivatiseerd gevangeniswezen en onderwijssysteem (waar ook de VVD op aan zat te sturen, pre-coronie).
Wie heeft er zojuist een meerderheidssteun gekregen voor structurele salarisverhogingen in de zorg?

Volgens jou een extreemrechtse partij. _O-

Welke 2 partijen willen betaalbare woningen? Ultra rechtse nazi's volgens jou.

Welke partijen willen uit de EU, zodat de laaggeschoolde banen weer voor onze laaggeschoolde Nederlanders zijn. Rechtse partijen? Jazeker volgens jou.

Alle linkse partijen laten socialisme los en stappen over op racistische en seksistische onzin wokeness.
  maandag 2 november 2020 @ 21:18:00 #103
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196009283
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2020 20:56 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Omdat dat asociaal is.

Je dikke, rokende, snuivende buurman die vastgebonden is aan zijn fauteuil en zijn fitte, gezonde sportieve buurmeid stoppen samen hetzelfde bedrag in een pot.

Als er ene ziek wordt gaat de pot open.

Lekker sociaal zeg. Socialisme is iets anders dan communisme.
Het socialisme is een redelijk vastomlijnde politieke theorie, niet jouw eigen idee van een rechtvaardige samenleving. Je kunt ook niet zomaar de kleur rood herdefinieren en dan iedereen die het er niet mee eens is voor gek verklaren.
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 2 november 2020 @ 21:25:00 #104
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196009453
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2020 21:02 schreef Ixnay het volgende:

Welke partijen willen uit de EU, zodat de laaggeschoolde banen weer voor onze laaggeschoolde Nederlanders zijn. Rechtse partijen? Jazeker volgens jou.

_O- zoveel gebrek aan kennis. Uit de EU stappen betekent dat onze economische kracht afzakt naar het niveautje Filipijnen of Iran of noem eens wat. Dus vooral veel bedrijven die weg gaan en dus meer werklozen.

De enige werkelijke reden dat extreemrechtse partijen tegen de EU zijn omdat ze die maar lastig vinden bij het uitvoeren van hun dubieuze plannen.
  maandag 2 november 2020 @ 22:11:12 #105
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_196010475
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 21:25 schreef Hexagon het volgende:

[..]

_O- zoveel gebrek aan kennis. Uit de EU stappen betekent dat onze economische kracht afzakt naar het niveautje Filipijnen of Iran of noem eens wat. Dus vooral veel bedrijven die weg gaan en dus meer werklozen.

De enige werkelijke reden dat extreemrechtse partijen tegen de EU zijn omdat ze die maar lastig vinden bij het uitvoeren van hun dubieuze plannen.
Zwitserland en Noorwegen zijn inderdaad van het niveautje Iran/Filipijnen. :')

Dubieuze plannen ja. Weer zeggenschap over onze eigen grenzen en ons eigen beleid. Niet meer geld naar landen met een dubieuze begroting. Het is maar wat je dubieus vindt.
  maandag 2 november 2020 @ 22:15:56 #106
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196010578
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 22:11 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Zwitserland en Noorwegen zijn inderdaad van het niveautje Iran/Filipijnen. :')
Of het is een leugen of het is gewoon echte domheid. Maar het is hier volgens mij al 68683234 keer verteld dat Zwitserland en Noorwegen gewoonweg klanten van de EU zijn die braaf aan regels uit Brussel verbonden zijn.

quote:
Dubieuze plannen ja. Weer zeggenschap over onze eigen grenzen en ons eigen beleid. Niet meer geld naar landen met een dubieuze begroting. Het is maar wat je dubieus vindt.
Meer dingen als de rechtsstaat en vrije media afbreken en nog meer van dat soort Erdoganbeleid.
  maandag 2 november 2020 @ 22:38:17 #107
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_196010982
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 22:15 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Of het is een leugen of het is gewoon echte domheid. Maar het is hier volgens mij al 68683234 keer verteld dat Zwitserland en Noorwegen gewoonweg klanten van de EU zijn die braaf aan regels uit Brussel verbonden zijn.
Ik heb in Noorwegen gewerkt en nee. Ik wandel als EU burger dat land niet zomaar binnen en blijf daar 20 jaar plakken. Zelfs niet als je er een vaste opdracht hebt en vloeiend Noors spreekt. Ook niet als je in de olie en gas sector werkt waar zij nauwelijks mensen voor kunnen vinden.Zij hebben volledige controle over hun grenzen.

Feit is dat beide landen geen EU lid zijn en het beter doen dan NL. Het zijn geen Iran of de Filipijnen zoals jij beweert. Onzin dus.

quote:
Meer dingen als de rechtsstaat en vrije media afbreken en nog meer van dat soort Erdoganbeleid.
FVD wil middels een bindend referendum directe democratie invoeren. Typisch iets voor Erdogan inderdaad. _O-

Vrije media? PVV en FVD willen juist naar uitsluitend vrije media en geen geld meer uitgeven aan de staatspropaganda van de NPO. FVD, SP en FVD willen geen enkele media verbieden. Ik denk dat de vrije media juist veel sterker wordt als je de met belastinggeld gefinancierde propaganda afschaft.

Rechtstaat? Trias politica is juist afgebroken door de Rutte kabinetten. De rechtstaat is nergens zo veilig als onder FVD.
  maandag 2 november 2020 @ 22:49:18 #108
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_196011224
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2020 22:38 schreef Ixnay het volgende:
Zij hebben volledige controle over hun grenzen.
Je weet dat Noorwegen ook gewoon Schengenlid is?
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 2 november 2020 @ 22:58:16 #109
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196011388
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2020 22:38 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Ik heb in Noorwegen gewerkt en nee. Ik wandel als EU burger dat land niet zomaar binnen en blijf daar 20 jaar plakken. Zelfs niet als je er een vaste opdracht hebt en vloeiend Noors spreekt. Ook niet als je in de olie en gas sector werkt waar zij nauwelijks mensen voor kunnen vinden.Zij hebben volledige controle over hun grenzen.

Feit is dat beide landen geen EU lid zijn en het beter doen dan NL. Het zijn geen Iran of de Filipijnen zoals jij beweert. Onzin dus.
Ze zitten gewoon in de EER. En dan ben je gewoon klant van de EU en moeten ze zich aan allerlei Brusselse regels onderwerpen.

Verder is Nederland al 65 jaar vergroeid geraakt aan de EU qua economie. Dus denken dat je dan ineens *poef* Noorwegen bent dan laat dat wel een zeer beperkt vermogen zien om het grote plaatje te overzien.

quote:
FVD wil middels een bindend referendum directe democratie invoeren. Typisch iets voor Erdogan inderdaad. _O-
Zeker referenda zijn typisch iets voor Erdogan, hij heeft er in 2017 nog eentje georganiseerd waar hij met allerlei leugens en manipulatie meer macht naar zich toe kon trekken.

HIer nog iemand die uitlegt waarom dictators zo van referenda houden
https://joop.bnnvara.nl/opinies/dictators-zijn-dol-op-referenda

Verder is de FvD als partij zelf een dictatuur intern waarbij Baudet tegenstanders het zwijgen oplegt. Iemand die in zijn eigen partij al zo is zal in de regering niet bepaald beter zijn.

quote:
Vrije media? PVV en FVD willen juist naar uitsluitend vrije media en geen geld meer uitgeven aan de staatspropaganda van de NPO. FVD, SP en FVD willen geen enkele media verbieden. Ik denk dat de vrije media juist veel sterker wordt als je de met belastinggeld gefinancierde propaganda afschaft.
Je zegt het zelf al. Je wilt publieke media op zwart gooien omdat daar dingen op komen die jou niet bevallen. Dat past geheel in de Erdogan traditie. Alles dat niet in je straatje past moet verdacht worden gemaakt en de mond gesnoerd worden. En partijen die journalisten van samenzwering beschuldigen die zijn natuurlijk niet te vertrouwen als het op vrije pers gaat.

quote:
Rechtstaat? Trias politica is juist afgebroken door de Rutte kabinetten. De rechtstaat is nergens zo veilig als onder FVD.
De FvD die rechters zonder bewijs loopt te beschuldigen van samenzwering?
pi_196011676
Ook vanavond bij Jinek gaat Eva Vlaardingerbroek op het orgel over het gevaar van massamigratie en mensen met een migratieachtergrond, om vervolgens te ontkennen dat zij en FvD radicaal-rechts zijn.

In plaats van hier doorheen te prikken blijft Jinek redetwisten met Baudet over of hij wel of geen afstand moest nemen van de beweringen over holocaust-ontkenner Freek Jansen.
pi_196011774
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2020 22:38 schreef Ixnay het volgende:

[..]

FVD wil middels een bindend referendum directe democratie invoeren. Typisch iets voor Erdogan inderdaad. _O-

Dit zeggen ze alleen maar. Hier een mooi interview met de nieuwe nummer 3 van de partij
Wat quotes als het gaat om een eventueel referendum over de voltooid-leven wet
quote:
„Dat vind ik lastig. We zouden uiteraard de uitslag respecteren als deze wet zou worden gereferendeerd, al zouden wij hem in deze huidige vorm nooit aan de bevolking voorleggen.
Ooh, een referendum moet wel de 'juiste' vorm hebben voor FvD, in een in hun ogen 'slechte' vorm weet de bevolking het ineens niet meer
quote:
Directe democratie is heel belangrijk, maar als het gaat over beslissingen over leven of dood moet je als politiek wel eerst zorgvuldig kijken hoe een en ander qua draagvlak zit. Hoe ga je er bijvoorbeeld mee om als er onder jongeren veel steun is, maar onder ouderen weinig? Dat zijn wezenlijke vragen.”
Ah, een 'ja' van de bevolking is ineens niet goed genoeg, draagvlak enzo.

FvD lult op het gebied van referenda ook gewoon uit hun nek.

[ Bericht 0% gewijzigd door AlohA op 02-11-2020 23:22:39 ]
pi_196011893
Het doel van populistische partijen als FvD is ingewikkelde onderwerpen terug te brengen tot een voor of tegen, en hier de nodige propaganda op los te laten (zoals bij het Oekraïne-referendum) zodat mensen het "begrijpen", waardoor ze meer invloed kunnen uitoefenen dan als splinterpartijtje in de Tweede Kamer.
  maandag 2 november 2020 @ 23:27:37 #113
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196012002
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2020 23:21 schreef spinazieruiker het volgende:
Het doel van populistische partijen als FvD is ingewikkelde onderwerpen terug te brengen tot een voor of tegen, en hier de nodige propaganda op los te laten (zoals bij het Oekraïne-referendum) zodat mensen het "begrijpen", waardoor ze meer invloed kunnen uitoefenen dan als splinterpartijtje in de Tweede Kamer.
Klopt, referenda kunnen ze met allerlei leugens en propaganda gaan manipuleren. Dat is in het verleden wel gebleken.
  dinsdag 3 november 2020 @ 00:57:35 #114
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_196012947
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 22:49 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Je weet dat Noorwegen ook gewoon Schengenlid is?
Ja
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 00:59:40 #115
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196012959
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 22:11 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Zwitserland en Noorwegen zijn inderdaad van het niveautje Iran/Filipijnen. :')

Dubieuze plannen ja. Weer zeggenschap over onze eigen grenzen en ons eigen beleid. Niet meer geld naar landen met een dubieuze begroting. Het is maar wat je dubieus vindt.
Wij zijn Zwitserland of Noorwegen niet. Mischien zou je voor de grap eens moeten kijken waar hun economieen op draaien en waar de onze op draait. Dan gaat je mischien een licht op.

Overigens wel grappig dat je nu met een argument komt waar de Brexit voorstanders ook altijd mee kwamen maar toen men doorhad wat Zwitserland of Noorwegen zijn inhield vis a vis de EU ze ineens nooit van die landen hadden gehoord.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator dinsdag 3 november 2020 @ 01:01:02 #116
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196012968
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2020 22:38 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Ik heb in Noorwegen gewerkt en nee. Ik wandel als EU burger dat land niet zomaar binnen en blijf daar 20 jaar plakken. Zelfs niet als je er een vaste opdracht hebt en vloeiend Noors spreekt. Ook niet als je in de olie en gas sector werkt waar zij nauwelijks mensen voor kunnen vinden.Zij hebben volledige controle over hun grenzen.

Feit is dat beide landen geen EU lid zijn en het beter doen dan NL. Het zijn geen Iran of de Filipijnen zoals jij beweert. Onzin dus.
[..]

FVD wil middels een bindend referendum directe democratie invoeren. Typisch iets voor Erdogan inderdaad. _O-

Vrije media? PVV en FVD willen juist naar uitsluitend vrije media en geen geld meer uitgeven aan de staatspropaganda van de NPO. FVD, SP en FVD willen geen enkele media verbieden. Ik denk dat de vrije media juist veel sterker wordt als je de met belastinggeld gefinancierde propaganda afschaft.

Rechtstaat? Trias politica is juist afgebroken door de Rutte kabinetten. De rechtstaat is nergens zo veilig als onder FVD.
Noorwegen heeft vrijheid van vestiging voor EU burgers anders, volgens mij weet jij niet waar je over praat. Noorwegen zit in de EFTA wat betekent dat EU burgers (en Noren in de EU) dezelfde rechten hebben.

De FvD die rechters wil beoordelen op hun stemgedrag bij verkiezingen is de partij waarbij de rechtsstaat veilg is? Interessant, interessant.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 3 november 2020 @ 04:57:46 #117
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_196013900
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 10:07 schreef jameshond7 het volgende:
Is nu nummer 5 op de TK-lijst van FvD. Weet iemand waar zij bekend van is? En waarom zij zonder enige politieke ervaring zo hoog wordt geplaatst?
FvD bestaat uit complotgekkies en zichzelf overschattende minkukels. Vandaar.
pi_196014960
Ik vond de uitspraken van Nicki Pouw Verweij (nummer 3, nu nog in de senaat) gisteren erg meevallen.

Zij is duidelijk een strategische keuze, als een soort extra Theo Hiddema: iemand die op het juiste moment een "redelijk" en meer gematigd geluid kan laten horen zodat het beeld van de partij door mensen als Baudet, Jansen en Vlaardingerbroek niet teveel afglijdt richting extreemrechts. En zodat het lijkt alsof FvD een democratische partij is waarbinnen Baudet tegengeluiden duldt.
  dinsdag 3 november 2020 @ 09:43:21 #119
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_196016094
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2020 22:38 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Ik heb in Noorwegen gewerkt en nee. Ik wandel als EU burger dat land niet zomaar binnen en blijf daar 20 jaar plakken.
Niet jokken :D
Dit, dus.
pi_196016109
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 08:14 schreef spinazieruiker het volgende:
Ik vond de uitspraken van Nicki Pouw Verweij (nummer 3, nu nog in de senaat) gisteren erg meevallen.

Waar heeft ze gesproken dan?
pi_196016131
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:45 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Waar heeft ze gesproken dan?
Ah sorry.

Baudet en zijn twee nieuwste musketieressen waren te gast bij Jinek.

O.a. terug te kijken via https://www.evajinek.nl/v(...)-ging-er-mis-bij-fvd

Fragment achter deze link bevat precies de nuancering die ineens wordt aangebracht rond corona. FvD steunt de coronawappies maar kiest voor een wetenschapper op plek 3 en niet voor Willem Engel.
  dinsdag 3 november 2020 @ 12:39:39 #122
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_196019243
Noorwegen is een erg links land volgens mij. Dus waarom rechtse mensen daar zo graag heen willen is een raadsel.

Ik vind het maar een peperduur land trouwens.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_196019444
Jammer dat Eva met het standaard anti-moslim riedeltje komt. Je zou toch wel wat meer verwachten van de faculteit rechtsfilosofie van de Universiteit Leiden, maar deze hoop blijkt keer op keer ijdel.
pi_196019643
Laten we eerlijk zijn, het is zeker een prachtige verschijning.
https://vidcaps.live/2020/11/03/eva-vlaardingerbroek-2/
https://vidcaps.live/2020/11/03/eva-vlaardingerbroek-3/
enige minpunt is dat dat ze bij de partij van het lavendelsnuiven zit.

[ Bericht 0% gewijzigd door spectrumanalyser op 03-11-2020 13:46:03 ]
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_196019646
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 09:46 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Ah sorry.

Baudet en zijn twee nieuwste musketieressen waren te gast bij Jinek.

O.a. terug te kijken via https://www.evajinek.nl/v(...)-ging-er-mis-bij-fvd

Fragment achter deze link bevat precies de nuancering die ineens wordt aangebracht rond corona. FvD steunt de coronawappies maar kiest voor een wetenschapper op plek 3 en niet voor Willem Engel.
Ja ze hebben wel door dat dat veel stemmen heeft gekost. Nu is de vraag of ze mensen kunnen laten geloven dat Thierry op het gebied van Corona een vrij belabberde leider is, maar dat op andere gebieden zoals klimaatverandering Thierry en de complotwappies wél geloofd moeten worden.
  dinsdag 3 november 2020 @ 13:06:28 #126
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_196019704
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2020 22:38 schreef Ixnay het volgende:
Vrije media? PVV en FVD willen juist naar uitsluitend vrije media en geen geld meer uitgeven aan de staatspropaganda van de NPO. FVD, SP en FVD willen geen enkele media verbieden. Ik denk dat de vrije media juist veel sterker wordt als je de met belastinggeld gefinancierde propaganda afschaft.
Waarom staat de SP in dit rijtje? Weet je wat het SP-standpunt is over de publieke omroep?
pi_196020069
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 12:39 schreef Harvest89 het volgende:
Noorwegen is een erg links land volgens mij.
Sterker nog, een extreemlinkse politieke partij (Rødt) is in populariteit aan het toenemen. Ze zijn zelfs de op derde na grootste partij in Oslo en willen o.a. schijnbaar richting een klasseloze samenleving en kapitalisme vervangen met socialisme. Ik gok dat dit idee sommige users hier wel zal aanspreken.

Ik vind het ook opzienbarend dat dit soort dingen altijd zonder enig weerwoord moeten kunnen, een rechtse en conservatieve partij staat al snel ter discussie, maar extreemlinks moet gewoon kunnen. Geen probleem. Opmerkelijk toch wel.
  dinsdag 3 november 2020 @ 13:29:07 #128
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_196020161
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 november 2020 13:25 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Sterker nog, een extreemlinkse politieke partij (Rødt) is in populariteit aan het toenemen. Ze zijn zelfs de op derde na grootste partij in Oslo en willen o.a. schijnbaar richting een klasseloze samenleving en kapitalisme vervangen met socialisme. Ik gok dat dit idee sommige users hier wel zal aanspreken.

Ik vind het ook opzienbarend dat dit soort dingen altijd zonder enig weerwoord moeten kunnen, een rechtse en conservatieve partij staat al snel ter discussie, maar extreemlinks moet gewoon kunnen. Geen probleem. Opmerkelijk toch wel.
:')

In Nederland wordt de SP als extreem afgeschilderd, terwijl de VVD als degelijke middenpartij wordt beschouwd. Op rechts wordt er veel meer acceptabel geacht.
pi_196020259
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 13:29 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

:')

In Nederland wordt de SP als extreem afgeschilderd, terwijl de VVD als degelijke middenpartij wordt beschouwd. Op rechts wordt er veel meer acceptabel geacht.
Waar wordt de SP als extreem afgeschilderd en de VVD als middenpartij? Voor zover ik weet staan deze partijen toch echt bekend als links en (centrum-)rechts.
pi_196020295
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 13:03 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ja ze hebben wel door dat dat veel stemmen heeft gekost. Nu is de vraag of ze mensen kunnen laten geloven dat Thierry op het gebied van Corona een vrij belabberde leider is,
Dat is het mediakartel al gelukt. Op bewonderenswaardige wijze gezien het feit dat het kabinet pas anderhalve maand later wakker werd, beschermingsmateriaal het land uit liet vliegen, een massaslachting aanrichtte in de verpleeghuizen, weigerde testcapaciteit te organiseren, de wetgeving niet op orde had en dus maar schond, een geneesmiddel verbood, de luchthavens openzette, de zorgcapaciteit niet uitbreidde die het zelf had weggebezuinigd tot onder flinke griepgolfniveau, en zich voor een tweede keer stootte aan dezelfde steun om vervolgens 'ons gedrag' de schuld te geven.

Je kunt toch moeilijk volhouden dat Baudet dat niet beter had gedaan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 3 november 2020 @ 13:44:52 #131
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_196020486
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 november 2020 13:33 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Waar wordt de SP als extreem afgeschilderd en de VVD als middenpartij? Voor zover ik weet staan deze partijen toch echt bekend als links en (centrum-)rechts.
Bij besprekingen omtrent regeringsdeelname is de tendens doorgaans dat de SP wel errug links is en of we daar nou op zitten te wachten met zijn allen, terwijl de VVD in het rijtje van degelijke middenpartijen valt (met het CDA, D66 en PvdA) en daarvan de rechterkant. Maar in werkelijkheid is de VVD ongeveer zo rechts als de SP links is. Waar de SP de linkerkant van de sociaaldemocratie beslaat, beslaat de VVD de rechterkant van het neoliberalisme, met neoconservatieve elementen.

De tendens is simpelweg naar rechts opgeschoven wat de weg heeft vrijgemaakt voor partijen als het FvD, die enigszins in opspraak raken, maar uiteindelijk wel gewoon een plekje in het partijbestand konden veroveren en voor ze een zetel hadden al heel serieus genomen werden. Vergelijk dat eens met een NCPN. Kapitalismekritiek op links is compleet doodgeslagen na de val van de Sovjet-Unie.

Dat moet dus helemaal niet kunnen. Radicaal-links = sovjet-unie en alle doden die er gevallen zijn, radicaal-rechts is onfatsoenlijk, maar krijgt vervolgens alle zendtijd om zichzelf te verdedigen.
pi_196020539
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 13:35 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is het mediakartel al gelukt. Op bewonderenswaardige wijze gezien het feit dat het kabinet pas anderhalve maand later wakker werd, beschermingsmateriaal het land uit liet vliegen, een massaslachting aanrichtte in de verpleeghuizen, weigerde testcapaciteit te organiseren, de wetgeving niet op orde had en dus maar schond, een geneesmiddel verbood, de luchthavens openzette, de zorgcapaciteit niet uitbreidde die het zelf had weggebezuinigd tot onder flinke griepgolfniveau, en zich voor een tweede keer stootte aan dezelfde steun om vervolgens 'ons gedrag' de schuld te geven.

Je kunt toch moeilijk volhouden dat Baudet dat niet beter had gedaan.
Ongeveer even slecht, denk ik. Uiteindelijk lijkt Baudet, op basis van het interview bij Jinek, braaf de op de lijn-Rutte te zitten: sturen op zorgcapaciteit.

Als oplossingen brengen de zorgcapaciteit op te hogen en kwetsbare groepen te beschermen is van een simpliciteit die ik vroeger niet had verwacht van Forum.
pi_196020773
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 13:03 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ja ze hebben wel door dat dat veel stemmen heeft gekost. Nu is de vraag of ze mensen kunnen laten geloven dat Thierry op het gebied van Corona een vrij belabberde leider is, maar dat op andere gebieden zoals klimaatverandering Thierry en de complotwappies wél geloofd moeten worden.
Ben wel benieuwd wat deze draai ze gaat kosten van het nog overgebleven electoraat.

Er is nog best wel een kans dat de nieuwe koers meer wappies afstoot dan dat er afgemeerde kiezers terugkeren op het uilennest
  dinsdag 3 november 2020 @ 14:04:25 #134
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_196020904
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 13:06 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Waarom staat de SP in dit rijtje? Weet je wat het SP-standpunt is over de publieke omroep?
Die willen de publieke omroep uitbreiden hoor.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 3 november 2020 @ 14:08:20 #135
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_196021000
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 november 2020 13:25 schreef Dejannn het volgende:
Sterker nog, een extreemlinkse politieke partij (Rødt) is in populariteit aan het toenemen. Ze zijn zelfs de op derde na grootste partij in Oslo en willen o.a. schijnbaar richting een klasseloze samenleving en kapitalisme vervangen met socialisme.
Dan gaan ze die oliecentjes nog hard nodig hebben.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_196021021
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2020 10:09 schreef Hexagon het volgende:
Bekend van speeches voor eigen parochie en haar mooie uiterlijk, wat puur de reden is dat incels dol op haar zijn. Verder straalt ze uit door en door vals en onbetrouwbaar te zijn en heeft ze een nazivriendje.
_O-

Hoe was het op de Dam met BLM protests?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 3 november 2020 @ 15:00:30 #137
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_196022170
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 13:06 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Waarom staat de SP in dit rijtje? Weet je wat het SP-standpunt is over de publieke omroep?
Dat ze het niet willen verbieden. Maar lees eens goed wat ik zeg voordat jij stelt dat ze ten onrechte in dat rijtje staan.
  dinsdag 3 november 2020 @ 15:04:01 #138
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196022227
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 13:35 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is het mediakartel al gelukt. Op bewonderenswaardige wijze gezien het feit dat het kabinet pas anderhalve maand later wakker werd, beschermingsmateriaal het land uit liet vliegen, een massaslachting aanrichtte in de verpleeghuizen, weigerde testcapaciteit te organiseren, de wetgeving niet op orde had en dus maar schond, een geneesmiddel verbood, de luchthavens openzette, de zorgcapaciteit niet uitbreidde die het zelf had weggebezuinigd tot onder flinke griepgolfniveau, en zich voor een tweede keer stootte aan dezelfde steun om vervolgens 'ons gedrag' de schuld te geven.

Je kunt toch moeilijk volhouden dat Baudet dat niet beter had gedaan.
Baudet denkt dat het door zeewind weggaat dus nee
  dinsdag 3 november 2020 @ 15:04:51 #139
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196022241
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 14:08 schreef ludovico het volgende:

[..]

_O-

Hoe was het op de Dam met BLM protests?
Op 1 juno zat ik lekker met een biertje op een terras op de Utrechtse heuvelrug 8-)
  dinsdag 3 november 2020 @ 15:10:40 #140
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_196022360
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:00 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Dat ze het niet willen verbieden. Maar lees eens goed wat ik zeg voordat jij stelt dat ze ten onrechte in dat rijtje staan.
Ik zeg niks, ik vraag het. Letterlijk zeg je dat ze het net als de Fvd en (ik vermoed dat je bedoelde) PVV, het niet willen verbieden. Maar je volgt het op met de opmerking dat de vrije media sterker wordt als je de 'met staatsgeld gefinancierde propaganda afschaft' nu kan ik dat rijmen met het FvD en PVV-standpunt, maar niet met die van de SP. Maar je weet dus dat dat geen wens van de SP is?
  dinsdag 3 november 2020 @ 15:31:52 #141
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_196022779
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:10 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Ik zeg niks, ik vraag het. Letterlijk zeg je dat ze het net als de Fvd en (ik vermoed dat je bedoelde) PVV, het niet willen verbieden. Maar je volgt het op met de opmerking dat de vrije media sterker wordt als je de 'met staatsgeld gefinancierde propaganda afschaft' nu kan ik dat rijmen met het FvD en PVV-standpunt, maar niet met die van de SP. Maar je weet dus dat dat geen wens van de SP is?
SP is een voorstander van vrije media. Net als FVD en PVV. Dat is wat ik zeg.
  dinsdag 3 november 2020 @ 15:36:38 #142
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_196022868
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:31 schreef Ixnay het volgende:

[..]

SP is een voorstander van vrije media. Net als FVD en PVV. Dat is wat ik zeg.
Weet je? Als jij jezelf in vreemde bochten wil wringen om de SP in een vergelijkbare hoek als de FvD en PVV te krijgen, om zo je zweven tussen die partij als 'socialist' te verdedigen, moet je dat zeker doen. Zolang je uiteindelijk maar SP stemt.
pi_196025157
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:31 schreef Ixnay het volgende:

[..]

SP is een voorstander van vrije media. Net als FVD en PVV. Dat is wat ik zeg.
Een paar jaar geleden protesteerden ze nog tegen bezuinigingen op de NPO, ik heb in geen enkel debat een wijziging van dat standpunt gehoord. Ze willen dat er (veel) meer geld naar de NPO gaat.
https://www.sp.nl/nieuws/(...)ent-onze-warme-steun
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196025452
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 17:19 schreef Hanca het volgende:

[..]

Een paar jaar geleden protesteerden ze nog tegen bezuinigingen op de NPO, ik heb in geen enkel debat een wijziging van dat standpunt gehoord. Ze willen dat er (veel) meer geld naar de NPO gaat.
https://www.sp.nl/nieuws/(...)ent-onze-warme-steun
Voor NPO is tegen vrije media?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196025558
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:04 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Baudet denkt dat het door zeewind weggaat dus nee
Die uitspraak was wel ongeveer waar. Maar het loopjongetje van Ollongren moest die maanden later nog een keer zonder context opdiepen.in ZML.

-persoonlijke aanval weggehaald-

[ Bericht 29% gewijzigd door capricia op 03-11-2020 17:53:15 ]
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_196025655
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 17:28 schreef ludovico het volgende:

[..]

Voor NPO is tegen vrije media?
Kijk eens naar de context van wat ik quote, @Ixnay zegt daarvoor dit:

quote:
Ik denk dat de vrije media juist veel sterker wordt als je de met belastinggeld gefinancierde propaganda afschaft.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 3 november 2020 @ 17:48:06 #147
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_196025833
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:36 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Weet je? Als jij jezelf in vreemde bochten wil wringen om de SP in een vergelijkbare hoek als de FvD en PVV te krijgen, om zo je zweven tussen die partij als 'socialist' te verdedigen, moet je dat zeker doen. Zolang je uiteindelijk maar SP stemt.
Ik zou heel graag SP willen stemmen. Maar ik wil niet dat mijn stem helpt aan een PvdA/GL coalitie.
pi_196025845
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 17:39 schreef Hanca het volgende:

[..]

Kijk eens naar de context van wat ik quote, @:Ixnay zegt daarvoor dit:
[..]

Zit opzicht wel wat in. Lastig. Ergens is het een tak van sport die nogal belangrijk is dus subsidie rechtvaardigd, anderzijds, problemen als de wetgever er macht over kan uitoefenen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196025859
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 17:48 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Ik zou heel graag SP willen stemmen. Maar ik wil niet dat mijn stem helpt aan een PvdA/GL coalitie.
Wees maar niet bang, de kans dat SP gaat regeren is bijna net zo klein als de kans dat FvD gaat regeren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 3 november 2020 @ 17:49:41 #150
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_196025867
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 17:19 schreef Hanca het volgende:

[..]

Een paar jaar geleden protesteerden ze nog tegen bezuinigingen op de NPO, ik heb in geen enkel debat een wijziging van dat standpunt gehoord. Ze willen dat er (veel) meer geld naar de NPO gaat.
https://www.sp.nl/nieuws/(...)ent-onze-warme-steun
Ik zeg het nogmaals. En de laatste keer.

De SP is voor vrije media. Net als ik.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')