Zolang niet 100% van de moslimjeugd voor IS vecht is er volgens Beathoven geen probleem met geradicaliseerde jeugdquote:Op zaterdag 31 oktober 2020 08:24 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Statistisch had van Rossem gelijk want anders hadden we wel uitloop van 100% moslimjongeren gehad.
Ons blinde al ziende oog van Fok gaat zelf weer eens op zn bek
punt voor Maarten.
Had ie niet statistisch ongelijk? Omdat we anders 0,0% uitloop/radicalisering van moslim jongeren hadden moeten zien?quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 08:24 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Statistisch had van Rossem gelijk want anders hadden we wel uitloop van 100% moslimjongeren gehad.
Ons blinde al ziende oog van Fok gaat zelf weer eens op zn bek
punt voor Maarten.
Als gasten zoals deze Forkani het echt voor het zeggen zouden krijgen verandert het hier net zo snel in een shithole als bijna al die moslimlanden.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 08:37 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Het Westen is zo het spoor bijster dat de gehele moslimwereld op bootjes stapt om maar aan deze kant van de wereld te wonen ipv eigen pauperlandjes.
Helemaal mee eens, verbied religie. Niets anders dan ellende. Ze zoeken maar een andere hobby. Misschien is scouting iets voor ze.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 10:58 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik zou het liefst religie als geheel verbieden, maar dat gaat ook niet gebeuren
Wat apart. Ik had al voor de tweede keer gevraagd voor concrete voorbeelden van jouw bewering, maar dat is mysterieus verdwenen. Hmmm wellicht een mod die iets te enthousiast met zn toverstokje bezig is geweest.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 19:09 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Dus hetgeen de PVV doet met hun gebler over mensen met een in hun ogen verkeerde huidskleur of komaf,
Niets semi-jihad, de politieke jihad of de jihad van de pen/het woord is evenzeer jihad als de gewelddadige/de jihad van het zwaard.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 12:26 schreef Homey het volgende:
Die El Forkani is niet dom. Hij wil meer islam in Amsterdam en weet dat er amper weerstand is in het ultra linkse gemeenteraad en een super politiek correcte lokale media. Het Parool durft mensen van kleur nooit kritisch te interviewen want dat zou rascisme zijn. Die zoetsappige benadering jegens de islam baant de weg vrij voor islamisten en hun semi jihad.
Ik ben juist een bingokaart aan het vullen met de reguliere "alt-right", "nazi", "genocide" etc. roeptoeters en ben al aardig op weg.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 12:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dit topic is wel goed voor mijn alt right bingokaart. Elke kreet sinds Fortuyn komt voorbij.
Dat zou niet eens kunnenquote:Op zaterdag 31 oktober 2020 12:41 schreef Stoorzendert het volgende:
Beter verankeren we een verbod op deze haatreligie in de wet. Een kankergezwel is het.
Heeft iemand al geroepen dat het verbod op godslastering in NL (in 2014!!!) uit de wet is verdwenen dankzij D66?quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 12:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dit topic is wel goed voor mijn alt right bingokaart. Elke kreet sinds Fortuyn komt voorbij.
Mooi tochquote:Op zaterdag 31 oktober 2020 13:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Heeft iemand al geroepen dat het verbod op godslastering in NL (in 2014!!!) uit de wet is verdwenen dankzij D66?
(De) Godsdienst heeft een fundamentele weeffout dat die niet zelf bekritiseert of ontkent mag/kan worden.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 01:55 schreef Maharski het volgende:
Man man man, wat zijn dit soort moslims toch een stel debielen. Het zijn eerder fanatieke politici dan mensen die werkelijk hun profeet aanbidden, en de moeite proberen te nemen werkelijk in zijn geest en boodschap te kruipen. Ze volgen vooral interpretaties óver 'hun profeet'. Te dom om zoiets werkelijk te achterhalen.
Stel nu eens dat Mohammed nog werkelijk leefde, en een nog aanspreekbaar figuur was. Iemand die je vragen kon stellen, en die jou dan ook antwoorden op je vragen gaf. Is het dan serieus voor te stellen dat hij wetten ging lopen uitvaardigen die stelde: jij mag mij niet beledigen, want anders wil ik dat ambtenaren je bestráffen!
Én zul je die figuur nog serieus achterna lopen ook?Hoe dom zou je zijn? Hoe krankzinnig.
Get real.
Zo kán hij het niet bedoeld hebben als hij een werkelijk gerealiseerde profeet was. Dat zijn té overduidelijke tekenen van idiotie. Als moslims zich dáár mee in laten is het wel heel erg duidelijk dat ze op een volkomen overduidelijk krankzinnig spiritueel spoor zitten.
Hmmm... vrijheid van Godsdienst is toch echt wat anders dan anderen - incl. de eigen kinderen - daarmee ook willen/mogen opzadelen.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 13:07 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat zou niet eens kunnenwe hebben immers de vrijheid van godsdienst, maar volgens mij ook scheiding van staat en kerk dacht ik, waardoor het erg lastig zal worden om voor zo'n wetsvoorstel een meerderheid te krijgen.
Maar ik vind ook dat we geen specifieke wet nodig hebben om een beetje fatsoenlijk met elkaar om te gaan.
Serieuze vraag; hoe staat vrijheid van godsdienst tegenover de rest van de grondwet (of überhaupt andere wetten)? We zien met Corona ook dat er van alles dicht gegooid kan worden, maar kerken dichtgooien is dan weer lastig.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 13:07 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat zou niet eens kunnenwe hebben immers de vrijheid van godsdienst, maar volgens mij ook scheiding van staat en kerk dacht ik, waardoor het erg lastig zal worden om voor zo'n wetsvoorstel een meerderheid te krijgen.
Maar ik vind ook dat we geen specifieke wet nodig hebben om een beetje fatsoenlijk met elkaar om te gaan.
De meeste mensen voeden hun kinderen op met de denkbeelden die ze zelf hebben. Dat staat los van je geloof of ongeloof.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 13:28 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hmmm... vrijheid van Godsdienst is toch echt wat anders dan anderen - incl. de eigen kinderen - daarmee ook willen/mogen opzadelen.
Niet, maar de wetgever wordt geacht rekening te houden met religieuze gevoelens voor zover dat kan en niet tegen het algemeen belang ingaat.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 13:42 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Serieuze vraag; hoe staat vrijheid van godsdienst tegenover de rest van de grondwet (of überhaupt andere wetten)? We zien met Corona ook dat er van alles dicht gegooid kan worden, maar kerken dichtgooien is dan weer lastig.
Dus in hoeverre mag een religie zijn eigen regels boven die van de wet zetten in Nederland? Dat is me niet helemaal duidelijk.
En ook nog omdat men de spot drijft met een of ander denkbeeldig figuur.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 01:34 schreef Tmarus het volgende:
Tja, heel bizar. Je vlucht naar veiligheid/een beter leven en vervolgens ga je daar zelf lopen moorden.
De grondwet is specifiek dat de overheid regels op kan leggen ter beperking van het uitoefenen van religie, voor redenen van volksgezondheid, verkeer en het voorkomen van wanordelijkheden. Maar alleen buiten gebouwen en besloten plaatsen, dus in het openbaar.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 14:45 schreef HiZ het volgende:
[..]
Niet, maar de wetgever wordt geacht rekening te houden met religieuze gevoelens voor zover dat kan en niet tegen het algemeen belang ingaat.
Het heeft wmb alles met de beleving van het eigen (on)geloof te maken.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 13:53 schreef Tengano het volgende:
[..]
De meeste mensen voeden hun kinderen op met de denkbeelden die ze zelf hebben. Dat staat los van je geloof of ongeloof.
Helaas lijkt dat dus nodig te zijn. Dat theedrinken met de lokale imam levert Weinig op. Ik ben me er wel van bewust dat het een extreem moeilijk proces zal zijn, en ook zeer onwaarschijnlijk dat zoiets op korte termijn in gang gezet wordt. Maar de verdeeldheid blijft maar groeien. Dat gaat een keer goed fout.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 13:07 schreef Tengano het volgende:
[..]
Niet meer sinds 2018.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 18:05 schreef Hamzoef het volgende:
Lijkt me niet meer dan normaal. Er zijn in Nederland toch wetten m.b.t. majesteitsschennis? En dat is veel minder erg.
quote:Tweede Kamer schaft verbod op majesteitsschennis af
10 april 2018
Een meerderheid van de Tweede Kamer heeft dinsdag ingestemd met het D66-voorstel om het
verbod op majesteitsschennis en het beledigen van een bevriend staatshoofd uit het wetboek van strafrecht te schrappen.
De scheiding van kerk en staat heeft niet zoveel met 't onderwerp te maken. Dat is o.a. bedoeld om te voorkomen dat een jurist op bijbelse waarden recht spreekt.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 13:07 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nee, dat is niet normaal. Het is ronduit belachelijk als dit wetgeving zou worden. We hebben er hier eeuwen over gedaan om Vrijheid van Meningsuiting te bewerkstelligen, waarin je dus ook de vrijheid hebt om een religie (zoals het Christendom) op de hak te nemen zonder dat je daarvoor vervolgd wordt. Iets waarvoor je een paar eeuwen geleden nog op de brandstapel of het schavot terecht kon komen.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 18:05 schreef Hamzoef het volgende:
Lijkt me niet meer dan normaal. Er zijn in Nederland toch wetten m.b.t. majesteitsschennis? En dat is veel minder erg.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |