abonnement Unibet Coolblue
pi_195890260
https://nos.nl/artikel/23(...)eer-thuiswerken.html

Met uitzondering van het sociale aspect zie ik eigenlijk alleen maar voordelen. Je bent minder tijd en geld kwijt met reizen en je kunt gewoon in je pyjama en slippers achter je pc je werk doen.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:34:52 #2
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195890323
Ja hoor, absoluut, de mix iig

Met een kantoorbaan volledig op kantoor zie ik niet snel meer gebeuren. Tenzij paranoïde werkgever of zwáár geheime zaken
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_195890387
Tis een beetje hoe je in de wedstrijd zit, maar voor mijzelf hoef ik niet zo thuis te werken. Misschien een dagje.

Denk dat dit ook niet echt blijft, vooral in het bedrijfsleven zie je dat ze werknemers het liefst op kantoor willen. Bij de overheid werken de meesten thuis, maar dat is meer om het goede voorbeeld te geven vanuit het management.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_195890462
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 19:37 schreef phpmystyle het volgende:
Tis een beetje hoe je in de wedstrijd zit, maar voor mijzelf hoef ik niet zo thuis te werken. Misschien een dagje.

Denk dat dit ook niet echt blijft, vooral in het bedrijfsleven zie je dat ze werknemers het liefst op kantoor willen. Bij de overheid werken de meesten thuis, maar dat is meer om het goede voorbeeld te geven vanuit het management.
Hangt helemaal van de sector af. Genoeg bedrijven die (deels) thuiswerken wel als de toekomst zien. Hoeven ze niet meer enorme kantoorpanden te huren.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:39:47 #5
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_195890472
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 19:37 schreef phpmystyle het volgende:
Tis een beetje hoe je in de wedstrijd zit, maar voor mijzelf hoef ik niet zo thuis te werken. Misschien een dagje.

Denk dat dit ook niet echt blijft, vooral in het bedrijfsleven zie je dat ze werknemers het liefst op kantoor willen. Bij de overheid werken de meesten thuis, maar dat is meer om het goede voorbeeld te geven vanuit het management.
Same here. Wel leuk en aardig dat thuiswerken maar max een dagje in de week vind ik wel genoeg.
pi_195890483
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 19:37 schreef phpmystyle het volgende:
Tis een beetje hoe je in de wedstrijd zit, maar voor mijzelf hoef ik niet zo thuis te werken. Misschien een dagje.

Denk dat dit ook niet echt blijft, vooral in het bedrijfsleven zie je dat ze werknemers het liefst op kantoor willen. Bij de overheid werken de meesten thuis, maar dat is meer om het goede voorbeeld te geven vanuit het management.
Een beetje modern bedrijf deed al aan thuiswerken vóór Corona.
Ik zie om me heen juist steeds meer geluiden binnen het bedrijfsleven dat het wél gaat blijven.

De familiebedrijven waar vaak toch nog wat ouderwetse maatstaven worden nageleefd zijn wellicht een uitzondering.
pi_195890494
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 19:39 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Same here. Wel leuk en aardig dat thuiswerken maar max een dagje in de week vind ik wel genoeg.
Ja, de meesten zijn het ook wel aardig zat. En de mensen die het niet zat zijn, waren in mijn optiek toch al niet de collega's die het beste presteerden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 19:39 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Hangt helemaal van de sector af. Genoeg bedrijven die (deels) thuiswerken wel als de toekomst zien. Hoeven ze niet meer enorme kantoorpanden te huren.
Klopt, maar die zijn wel marginaal.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_195890566
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 19:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ja, de meesten zijn het ook wel aardig zat. En de mensen die het niet zat zijn, waren in mijn optiek toch al niet de collega's die het beste presteerden.
[..]

Klopt, maar die zijn wel marginaal.
Denk dat juist de grote bedrijven het wel zien zitten en het MKB iets minder. Daar zitten meer micromanagers.
pi_195890588
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 19:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ja, de meesten zijn het ook wel aardig zat. En de mensen die het niet zat zijn, waren in mijn optiek toch al niet de collega's die het beste presteerden.
[..]

Klopt, maar die zijn wel marginaal.
Ik denk dat de groep die blijft weigeren marginaal is. Wellicht in aantallen niet, maar in aantal werknemers wel.
pi_195890598
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 19:43 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Denk dat juist de grote bedrijven het wel zien zitten en het MKB iets minder. Daar zitten meer micromanagers.
Klopt hoor, banken, verzekeringsmaatschappijen enzo deden dat voor corona ook al. Maar zie eerlijk gezegd grote accountantskantoren en dergelijke nog niet zo snel over gaan. De meeste werknemers willen dat denk ik ook niet.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_195890603
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 19:40 schreef phpmystyle het volgende:
En de mensen die het niet zat zijn, waren in mijn optiek toch al niet de collega's die het beste presteerden.
Moet dat dan? Presteren op het werk is voor mij geen doel, mijn doel is met zo min mogelijk moeite zoveel mogelijk geld binnen harken. Dus daar een beetje de balans in zien te vinden.

En ja dat thuiswerken is voor mij een godsgeschenk, lang leve corona! _O_
pindazakje
pi_195890618
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 19:44 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Moet dat dan? Presteren op het werk is voor mij geen doel, mijn doel is met zo min mogelijk moeite zoveel mogelijk geld binnen harken. Dus daar een beetje de balans in zien te vinden.

En ja dat thuiswerken is voor mij een godsgeschenk, lang leve corona! _O_
In elk geval geen vieze broodtrommel broodjes meer, maar lekker zelf broodjes beleggen met rosbief bijvoorbeeld. _O_
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_195890632
Lijkt mij wel fijn, geen baas die continu in je nek zit te hijgen.
pi_195890647
Veel bedrijven deden al aan thuiswerken. Die trend zal nu wel versneld worden.
pi_195890659
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 19:45 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

In elk geval geen vieze broodtrommel broodjes meer, maar lekker zelf broodjes beleggen met rosbief bijvoorbeeld. _O_
Dat kan op kantoor toch ook :P Vaak zit er wel een zaakje in de buurt als je niet op een industrie terrein zit weggestopt.
pi_195890681
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 19:45 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

In elk geval geen vieze broodtrommel broodjes meer, maar lekker zelf broodjes beleggen met rosbief bijvoorbeeld. _O_
Dit ook ja, elke dag warme broodjes uit de oven _O_
En daarbij doe ik m'n best wel op het werk, maar hou het nooit 8 uur op een dag vol. 's middags heb ik vaak geen zin meer en zit ik een beetje doelloos met de muis te klikken en verstand op 0 tot ik naar huis mag.
Nu thuis kan lekker een beetje chillen zonder dat iemand het merkt, of al met koken beginnen onder werktijd, terwijl anders nog door moest werken en dan nog een uur in de auto :')
pindazakje
pi_195890710
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 19:47 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Dit ook ja, elke dag warme broodjes uit de oven _O_
En daarbij doe ik m'n best wel op het werk, maar hou het nooit 8 uur op een dag vol. 's middags heb ik vaak geen zin meer en zit ik een beetje doelloos met de muis te klikken en verstand op 0 tot ik naar huis mag.
Nu thuis kan lekker een beetje chillen zonder dat iemand het merkt.
Ja, dit dus.

Dat geklaag dat mensen thuis niks uitvoeren. Alsof ze dat op kantoor wel deden.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:48:50 #18
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195890725
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 19:46 schreef osodevo het volgende:
Lijkt mij wel fijn, geen baas die continu in je nek zit te hijgen.
Heb je wel ooit gewerkt?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_195890758
Ik moet zeggen dat ik nooit fan was van structureel thuiswerken, maar sinds corona ben ik wel bijgedraaid. Natuurlijk helpt het inrichten van een fatsoenlijke thuiswerkplek daarbij, maar bij nader inzien is nul reistijd toch ook wel heerlijk en hebben we inmiddels een aardig setje communicatiemiddelen voor effectief werken op afstand.

Mijn werkgever is zelf ook al om en gaat het kantoor meer inrichten als ontmoetingsplek en veel minder als werkplek met de insteek dat mensen ook gewoon lekker drie dagen in de week thuis kunnen worden bijvoorbeeld.
Hopelijk bewegen de klanten ook een beetje mee.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_195890984
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 19:37 schreef phpmystyle het volgende:
Tis een beetje hoe je in de wedstrijd zit, maar voor mijzelf hoef ik niet zo thuis te werken. Misschien een dagje.

Denk dat dit ook niet echt blijft, vooral in het bedrijfsleven zie je dat ze werknemers het liefst op kantoor willen. Bij de overheid werken de meesten thuis, maar dat is meer om het goede voorbeeld te geven vanuit het management.
Je brengt dit als een soort van feit maar het is toch echt je eigen kleine belevingswereld. Ik zie in het bedrijfsleven juist een verschuiving naar op z'n minst de halve week thuis werken na corona. Ook bij mijn eigen toch wel traditioneel bedrijf.
pi_195891108
Ik vind op afstand communiceren echt helemaal niks. Vergaderingen via Teams kosten me veel meer energie dan normaal en zijn voor mijn gevoel ook vele malen minder effectief. Mensen kunnen niet meer reageren op elkaar, vergaderingen worden opeenvolgende monologen, het blijft allemaal gewoon erg houterig.

Daarnaast mis ik informatie die ik normaal gesproken kreeg door gewoon even een praatje met iemand te maken. Dat kan natuurlijk ook door iemand te bellen, maar die drempel is dan weer veel hoger. Ik denk zelf dat dat soort informele contacten veel waardevoller zijn dan men vaak denkt, niet alleen sociaal maar ook voor de bedrijfsvoering.

Laatste tijd hoor ik ook steeds vaker collega's klagen over dat ze gek worden thuis. In het voorjaar was het nog nieuw allemaal, het was lekker weer, je kon eens wat aan je tuin doen. Maar nu het er op lijkt dat we tot het voorjaar 2021 in deze situatie zitten, begint het veel mensen toch wel te benauwen.

Kortom, ik denk dat als dit nog wat langer gaat duren, we steeds meer de nadelen van het thuiswerken gaan merken.
pi_195891137
Ik heb een creatief beroep, werken in afzondering maakt dat moeilijker. Ik mis de spontane interactie, mijn brein komt juist in actie als ik even met iemand over compleet iets anders aan het kletsen ben.

Ook vind ik het lastig dat je opeens op de gekste tijden bereikbaar moet zijn, omdat iedereen zijn eigen planning aanhoudt. De grenzen vervagen heel erg.

Ik had overigens verwacht dat ik het fijn zou vinden want ik ben extreem introvert. Maar nee dus.
pi_195891257
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 19:57 schreef wpor het volgende:

[..]

Je brengt dit als een soort van feit maar het is toch echt je eigen kleine belevingswereld. Ik zie in het bedrijfsleven juist een verschuiving naar op z'n minst de halve week thuis werken na corona. Ook bij mijn eigen toch wel traditioneel bedrijf.
Zie je niet hoeveel moeite het kabinet moet doen om iedereen thuis te laten werken. De drang is enorm.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_195891818
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 19:48 schreef Molo het volgende:

[..]

Heb je wel ooit gewerkt?
ik wil graag werken!
pi_195892003
Een dagje vanaf huis is prima, maar de hele dag via Teams halve overleggen voeren is verschrikkelijk. Geen interactie, weinig emotie. Plus geen kantoorhumor.

Verder vind ik het heerlijk om werk en privé te scheiden. Als ik thuis kom denk ik niet aan werk. En, als ik op kantoor ben heb ik even niet al het huiselijke gebeuren aan mijn hoofd. Ik ben al een half jaar dus continue onrustig. Werkgever zegt doodleuk: "pak af en toe je rust. Loop even een rondje buiten. Succes, ik moet weer naar m'n volgende call, dahaag!"
pi_195892006
Ik zie mezelf na de pandemie hooguit thuis werken wanneer de auto voor een beurt of keuring naar de garage moet, er een pakket geleverd gaat worden of een monteur langs komt. Ik zit liever gewoon op kantoor, dan ben ik makkelijker aanspreekbaar voor collega's en dan kom ik tenminste ook nog eens zo nu en dan in de werkplaats ipv dat ik alleen maar achter m'n pc zit.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_195892018
Een dagje vanaf huis is prima, maar de hele dag via Teams halve overleggen voeren is verschrikkelijk. Geen interactie, weinig emotie. Plus geen kantoorhumor.

Verder vind ik het heerlijk om werk en privé te scheiden. Als ik thuis kom denk ik niet aan werk. En, als ik op kantoor ben heb ik even niet al het huiselijke gebeuren aan mijn hoofd. Ik ben al een half jaar dus continue onrustig. Werkgever zegt doodleuk: "pak af en toe je rust. Loop even een rondje buiten. Succes, ik moet weer naar m'n volgende call, dahaag!"
pi_195892047
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:38 schreef pretpletter het volgende:
Een dagje vanaf huis is prima, maar de hele dag via Teams halve overleggen voeren is verschrikkelijk.
Het vergt wat meer discipline. Niet door elkaar heen praten, geen eindeloze monologen, etc. Wat meer kort to-the-point.
pi_195892061
Bij ons kwam uit de enquete dat ongeveer de helft 3 van de 5 dagen thuis wou werken. Ik was 1 van de slechts 5% die alle dagen weer naar kantoor wil. Ik heb wel een beetje gemakkelijk praten wat dat betreft want het kantoor is voor mij 15 minuten fietsen. Maar ik vind het wel erg fijn om gewoon altijd op het werk aanwezig te zijn, scheiding van werk/thuis is dan ook heel duidelijk
pi_195892763
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:01 schreef Heph844 het volgende:
Ik vind op afstand communiceren echt helemaal niks. Vergaderingen via Teams kosten me veel meer energie dan normaal en zijn voor mijn gevoel ook vele malen minder effectief. Mensen kunnen niet meer reageren op elkaar, vergaderingen worden opeenvolgende monologen, het blijft allemaal gewoon erg houterig.

Daarnaast mis ik informatie die ik normaal gesproken kreeg door gewoon even een praatje met iemand te maken. Dat kan natuurlijk ook door iemand te bellen, maar die drempel is dan weer veel hoger. Ik denk zelf dat dat soort informele contacten veel waardevoller zijn dan men vaak denkt, niet alleen sociaal maar ook voor de bedrijfsvoering.

Laatste tijd hoor ik ook steeds vaker collega's klagen over dat ze gek worden thuis. In het voorjaar was het nog nieuw allemaal, het was lekker weer, je kon eens wat aan je tuin doen. Maar nu het er op lijkt dat we tot het voorjaar 2021 in deze situatie zitten, begint het veel mensen toch wel te benauwen.

Kortom, ik denk dat als dit nog wat langer gaat duren, we steeds meer de nadelen van het thuiswerken gaan merken.
Tot eind 2021*
#WeesGeenWhales
pi_195892914
Volgens mij is Duitsland er mee bezig dat werknemers, indien mogelijk,het recht krijgen om 2 dagen per maand thuis te werken.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_195893022
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 21:16 schreef valentijn101 het volgende:
Volgens mij is Duitsland er mee bezig dat werknemers, indien mogelijk,het recht krijgen om 2 dagen per maand thuis te werken.
Zal veel afhangen van de definitie van "indien mogelijk" natuurlijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator dinsdag 27 oktober 2020 @ 21:22:54 #33
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195893025
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 21:16 schreef valentijn101 het volgende:
Volgens mij is Duitsland er mee bezig dat werknemers, indien mogelijk,het recht krijgen om 2 dagen per maand thuis te werken.
2 dagen per maand zet niet echt veel zoden aan de dijk. Ik denk ook niet dat het, buiten covid, wettelijk geregeld hoeft te worden. Je ziet nu zowel de voordelen als de tekortkomingen van thuiswerken, voor degenen die er wel bij varen vind ik dat het moet kunnen mits productief, voor degenen die liever op kantoor zitten moet ook plek zijn.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195893493
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:38 schreef pretpletter het volgende:
Een dagje vanaf huis is prima, maar de hele dag via Teams halve overleggen voeren is verschrikkelijk. Geen interactie, weinig emotie. Plus geen kantoorhumor.

Verder vind ik het heerlijk om werk en privé te scheiden. Als ik thuis kom denk ik niet aan werk. En, als ik op kantoor ben heb ik even niet al het huiselijke gebeuren aan mijn hoofd. Ik ben al een half jaar dus continue onrustig. Werkgever zegt doodleuk: "pak af en toe je rust. Loop even een rondje buiten. Succes, ik moet weer naar m'n volgende call, dahaag!"
Daarom moet iedereen dit zelf kunnen bepalen straks. Ik heb meer het idee dat mensenschuwe mensen dit thuiswerken als een soort wil willen gaan opleggen aan iedereen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_195893517
Ons kantoor was net voor de corona gebouwd tot een kantoortuin

Gelukkig konden wij in een bij kantoor , waar normale kamers zijn.

Indien ik in z'n kantoortuin gedropt zou worden zou ik zeker overleg plegen met leiding om twee dagen thuis te werken.

Met 15 tot 20 personen in een ruimte word ik gek.

Nu 4 dagen thuis werken is redelijk saai.

En zoals hierboven al is aangeven teams overleg is niet echt fijn zeker als lang niet iedereen goede camera of mix heeft.

Onlangs 4 dagen cursus gehad via teams van 9-16 dat is echt verschrikkelijk.

Een mix zou zeker welkom zijn alleen moet het wel mogelijk zijn om indien gewenst of nodig gewoon ook alle dagen naar kantoor te gaan als het niet anders kan.
pi_195896061
De combinatie is voor mij perfect. 50% op kantoor voor teamwerk en overleg, 50% thuis voor klussen waar je je echt voor moet concentreren. Email doe ik in de trein of tijdens mijn eerste bak koffie thuis (8:30-9:00 en 17:30-18:00). Werkt voor mij efficiënt en de afwisseling houdt het leuk en energiek.

Ik werkte voor corona overigens al 1 a 2 dagen thuis om de echt belangrijke klussen af te ronden (schrijven, analysewerk). Dit lukte minder makkelijk in de kantoortuin op werk.
Werkgever kijkt alleen naar wat ik presteer en oplever, dus die vond dat al prima.
*******
pi_195896587
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 20:01 schreef Heph844 het volgende:
Ik vind op afstand communiceren echt helemaal niks. Vergaderingen via Teams kosten me veel meer energie dan normaal en zijn voor mijn gevoel ook vele malen minder effectief. Mensen kunnen niet meer reageren op elkaar, vergaderingen worden opeenvolgende monologen, het blijft allemaal gewoon erg houterig.

Daarnaast mis ik informatie die ik normaal gesproken kreeg door gewoon even een praatje met iemand te maken. Dat kan natuurlijk ook door iemand te bellen, maar die drempel is dan weer veel hoger. Ik denk zelf dat dat soort informele contacten veel waardevoller zijn dan men vaak denkt, niet alleen sociaal maar ook voor de bedrijfsvoering.

Laatste tijd hoor ik ook steeds vaker collega's klagen over dat ze gek worden thuis. In het voorjaar was het nog nieuw allemaal, het was lekker weer, je kon eens wat aan je tuin doen. Maar nu het er op lijkt dat we tot het voorjaar 2021 in deze situatie zitten, begint het veel mensen toch wel te benauwen.

Kortom, ik denk dat als dit nog wat langer gaat duren, we steeds meer de nadelen van het thuiswerken gaan merken.
Erg herkenbaar dit. Aan de ene kant denkt iedereen nu: we doen het al sinds maart dus blijkbaar kan het prima.
Maar zo werkt het in praktijk toch niet helemaal. Eerst lag de nadruk ook nog wel wat meer op de voordelen zoals:
- Geen reistijd
- Lekker de was doen tijdens werktijd
- Meer vrijheid
- Geen kosten aan lunches enzo

Maar op de langere termijn weegt het echt niet op tegen de nadelen:
- persoonlijk contact met collega's en klanten werkt echt lang niet zo goed via teams
- beperking in creativiteit. Je loopt niet meer onverwacht wat mensen tegen het lijf waar je spontaan elkaar op ideeën brengt
- sleur van je thuis omgeving
- vergaderingen duren veel langer en kosten meer energie
- geen (fysieke) scheiding meer tussen werk en privé
- persoonlijke ontwikkeling van mensen gaat veel langzamer als je collega's op afstand zitten
- etc.

Voor corona werkte ik heel af en toe eens thuis, vooral om veel administratieve taken te doen en niet/nauwelijks gestoord te worden.
Nu iedereen altijd thuis zit gaat dat 'niet gestoord worden' natuurlijk helemaal niet meer op. De hele dag van de ene naar de andere call en intussen allerlei chats hebben lopen. Het wordt er echt niet productiever op. De reistijd die we besparen gaat ruimschoots weer verloren aan de inefficiëntere manier van communiceren.

Verder is het zeker niet bedoeld als klagen. Ik ben al lang blij dat ik een baan heb waarbij het mogelijk is om dit 'veilig' vanuit huis te doen, maar het blijft behelpen en de verwachtingen mogen wel een stukje lager liggen in deze tijden.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 08:06:46 #38
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_195898631
Absoluut (voor de meeste kantoorberoepen). Ik denk dat er dan een wisselvorm zal zijn van 2 a 3 dagen per week thuiswerken en de rest dan op kantoor werken.
pi_195933199
Een kritische noot van een van de grootste adviesbureaus:https://eenvandaag.avrotr(...)GDM-%230-NL-20200507
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Moderator donderdag 29 oktober 2020 @ 21:19:55 #40
9859 crew  Karina
Woman
pi_195934026
Na deze corona crisis gaan 'wij' meer vanaf thuis werken, terwijl dat voorheen eigenlijk niet zo gewenst was. Onze manager vond het maar niks, denk dat ze dacht dat we dan geen moer uit zouden vreten maar die ziet nu ook dat dat niet waar is. Thuis werken scheelt de organisatie natuurlijk ook een hoop geld, huisvesting, stroomkosten, meubilair, noem maar op. Kantoor wordt in de toekomst bij ons dan ook meer een soort ontmoetings/vergaderplek en een plek om werkzaamheden te verrichten die je echt niet thuis kunt doen. Met een paar vaste plekken voor mensen die vaker op kantoor werken en de rest flexplekken stel ik me zo voor.

Zelf vind ik fulltime thuiswerken helemaal niks, ik zit al vanaf maart thuis en word er een beetje gaar van. Regelmatig 2 of 3 teamsmeetings op een dag :r die lopen altijd uit en helft van de tijd gaat het nergens over OF is het een monoloog van een of andere manager. Of tijdens zo een teamsmeeting gaan de buren boren of iemand buiten het gras maaien, zit je in de herrie _O- Het zuigt de energie uit je. Wij produceren nu ook MS Live Events, zit je OOK weer voor dat scherm. Prive en zakelijk lopen ook teveel door elkaar en je zit de hele tijd binnen. Op kantoor gingen we af en toe een wandelingetje maken of even naar buiten om te roken :7

Hierna zou ik 1 of 2 dagen thuiswerken wel willen, maar het contact met collega's vind ik toch wel belangrijk en leuk, even bij iemand binnen lopen om wat te vragen of even te kletsen, via teams is dat toch heel anders en veel minder persoonlijk.

Verder zijn er collega's die met een laptop op de keukentafel werken of in de huiskamer, dat is ook niet echt ideaal. Daar heb ik gelukkig geen last van, ik heb een prima werkplek, afgezien van af en toe wat herrie buiten.

Overigens krijgen wij (nog) geen thuiswerkvergoeding. Ik denk dat eind van het jaar mijn stookkosten/electra wel een stuk hoger gaat uitvallen. Verder heb ik geen extra kosten gemaakt. Ik heb een goede webcam aangeschaft maar die kon ik declareren. We konden ook bijv. een tweede scherm kopen, maar die had ik al dus dat was niet nodig.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_195934352
Toen ik een kantoorbaan had vond ik het wel fijn, maar vooral als afwisseling. Deed dan vaak 2 dagen thuis, 3 dagen kantoor. Of maar 1 dag thuis, vond ik ook meestal wel genoeg.

Besprekingen voelden wel stuk minder efficiënt of snel even iets aan een collega vragen ging ook niet. En miste inderdaad ook wel dat sociale. Maar voor 1-2 dagen best fijn, rustig wakker worden, geen reistijd etc.

Nu kan ik sowieso niet meer thuiswerken, want detailhandel en dat is lastig meenemen.
pi_195934620
Heerlijk thuiswerken. Ik werk nu wel steeds wat langer door. Ipv snel naar huis te gaan.
pi_195934808
Al die dure langdurig gehuurde kantoorpanden moeten na corona weer snel gevuld worden
Want stel je voor als je thuis 10 minuten te lang op de wc zit of je drink een bakkie koffie te veel .

Alles wordt helaas weer als vanouds .. volle snelwegen met 1 persoons tesla's en andere lease meuk
pi_195934899
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 21:56 schreef Freecky28 het volgende:
Al die dure langdurig gehuurde kantoorpanden moeten na corona weer snel gevuld worden
Want stel je voor als je thuis 10 minuten te lang op de wc zit of je drink een bakkie koffie te veel .

Alles wordt helaas weer als vanouds .. volle snelwegen met 1 persoons tesla's en andere lease meuk
Als het aan mijn werkgever ligt niet hoor en ik hoor die geluiden wel bij meer bedrijven.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_195936176
Mijn WiFi valt elke dag wel een keertje uit. Even de router resetten en we kunnen weer. Prima tijd voor een bak koffie. Maar dan val ik altijd uit de video overleggen. Nu wil ik daarvoor een ander router en accesspoint kopen maar dan mag ik die kosten niet declareren. Pfffff. Ik krijg ook geen onkostenvergoeding oid Nou dan lazer ik toch gewoon uit die overleggen. Niets aan te doen.
pi_195936289
Ik mag thuiswerken op voorwaarde dat ik thuis zelf een eigen PC bezit, waarmee ik via VPN met de PC op het werk kan verbinden. Schermen, bureaustoel, muis, toetsenbord, etc moet ik zelf zorgen.
En onkosten voor stroom, internetverbinding en verwarming worden niet vergoed.
  Moderator donderdag 29 oktober 2020 @ 23:17:53 #47
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_195936367
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 23:14 schreef daniela_007 het volgende:

En onkosten voor stroom, internetverbinding en verwarming worden niet vergoed.
Dit kan dus eigenlijk echt niet.
What can change the nature of a man?
pi_195936377
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 23:17 schreef Coco het volgende:

[..]

Dit kan dus eigenlijk echt niet.
Mja.

Als je speciaal moet stoken voor het thuiswerken, dan moeten ze het vergoeden. Anders niet lijkt me. Idem dito voor internet. Als je een speciale verbinding nodig hebt, dan wel. Maar anders heb je toch al wel een internetverbinding.
  Moderator donderdag 29 oktober 2020 @ 23:20:27 #49
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_195936405
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 23:18 schreef Halcon het volgende:

[..]

Mja.

Als je speciaal moet stoken voor het thuiswerken, dan moeten ze het vergoeden. Anders niet lijkt me. Idem dito voor internet. Als je een speciale verbinding nodig hebt, dan wel. Maar anders heb je toch al wel een internetverbinding.
Internet ok, dat is toch een vast abo dat je hebt.

Maar stroom en verwarming scheelt echt veel euro's over een jaar.
What can change the nature of a man?
pi_195936822
quote:
99s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 21:19 schreef Karina het volgende:
Na deze corona crisis gaan 'wij' meer vanaf thuis werken, terwijl dat voorheen eigenlijk niet zo gewenst was. Onze manager vond het maar niks, denk dat ze dacht dat we dan geen moer uit zouden vreten maar die ziet nu ook dat dat niet waar is. Thuis werken scheelt de organisatie natuurlijk ook een hoop geld, huisvesting, stroomkosten, meubilair, noem maar op. Kantoor wordt in de toekomst bij ons dan ook meer een soort ontmoetings/vergaderplek en een plek om werkzaamheden te verrichten die je echt niet thuis kunt doen. Met een paar vaste plekken voor mensen die vaker op kantoor werken en de rest flexplekken stel ik me zo voor.
Dat is bij ons ook gebeurd. Wij mochten voor corona geen vaste thuiswerkdag hebben, maar nu zien de managers dat het technisch mogelijk is, dat werknemers productief zijn en dat het in het algemeen goed bevalt. Bij ons speelt bovendien huisvestingsproblematiek: er is te weinig ruimte voor het aantal werknemers. Ik heb daardoor goede hoop dat we na corona meer thuis gaan werken en dat ons gebouw meer wordt ingericht om invulling te geven aan behoeftes die er in aanvulling op thuiswerken zijn (sociaal contact en gezamenlijk brainstormen bijvoorbeeld).

quote:
Zelf vind ik fulltime thuiswerken helemaal niks, ik zit al vanaf maart thuis en word er een beetje gaar van. Regelmatig 2 of 3 teamsmeetings op een dag :r die lopen altijd uit en helft van de tijd gaat het nergens over OF is het een monoloog van een of andere manager. Of tijdens zo een teamsmeeting gaan de buren boren of iemand buiten het gras maaien, zit je in de herrie _O- Het zuigt de energie uit je. Wij produceren nu ook MS Live Events, zit je OOK weer voor dat scherm.
Het is wel een gemiste kans dat er bij jullie niet wordt gekeken hoe je Teams efficiënt kunt gebruiken. Ik vind bijv. het hebben van een gespreksleider of voorzitter een must. En ikzelf probeer mijn vergaderingen te clusteren in de ochtenden en de middagen vrij van vergaderingen te houden. Ook heb ik elke week één dag zonder vergaderingen. Als ik dat niet zou doen, zou ik gek worden.

quote:
Prive en zakelijk lopen ook teveel door elkaar en je zit de hele tijd binnen. Op kantoor gingen we af en toe een wandelingetje maken of even naar buiten om te roken :7
Je kunt wel naar buiten natuurlijk, maar je zult andere rituelen moeten bedenken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 05:42:37 #51
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_195937889
Wij mochten alle eenmalige en voortdurende kosten voor de thuiswerkplek zelf betalen, terwijl we natuurlijk nu regelmatig thuis werken.
Heb de aanpassingen maar betaalt van de reiskostenvergoeding. Dan is het wel ongeveer in orde, op het label van de onkostenvergoeding en de visie van de belastingdienst na.

Procesmatig is thuiswerken goed om meters te maken. Goed genoeg voor gestructureerde meetings en tragisch voor creatieve sessies.

Wat ook lastig is, is wanneer mensen niet reageren en je ze niet kunt aanspreken. Ik denk dat deze reductie van samenwerkingsintensiviteit tussen teams uiteindelijk zelfs gereflecteerd kan wordt in de architectuur van de systemen die we maken.

Ik ga thuiswerken wel serieuzer als optie in het achterhoofd houden als het niet meer geadviseerd wordt.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 06:14:20 #52
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_195938018
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 19:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ja, de meesten zijn het ook wel aardig zat.
Blijkbaar heb je cijfers. Ben erg benieuwd.
Praat over de hel en je komt er.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 06:27:34 #53
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_195938076
Zelf vond ik het grote probleem het woon-werkverkeer in de spits. Voor mijn werk moest ik ook reizen naar relaties. Dat ging ontzettend goed, tussen de spitsen, lege treinen.
Het beleid bij ons is ook na corona: alleen naar je werk voor overleggen en als je er zelf zin im hebt. Kantoren worden nu al beperkt. Prima vind ik.
Praat over de hel en je komt er.
pi_195938353
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 23:05 schreef pretpletter het volgende:
Mijn WiFi valt elke dag wel een keertje uit. Even de router resetten en we kunnen weer. Prima tijd voor een bak koffie. Maar dan val ik altijd uit de video overleggen. Nu wil ik daarvoor een ander router en accesspoint kopen maar dan mag ik die kosten niet declareren. Pfffff. Ik krijg ook geen onkostenvergoeding oid Nou dan lazer ik toch gewoon uit die overleggen. Niets aan te doen.
Zo is dat , inzet vereist van beiden partijen
pi_195938505
quote:
7s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 20:48 schreef phpmystyle het volgende:
Een kritische noot van een van de grootste adviesbureaus:https://eenvandaag.avrotr(...)GDM-%230-NL-20200507
Pwc goden goed onderzoek @KingRoland
pi_195939137
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 06:14 schreef Scheepskok het volgende:

[..]

Blijkbaar heb je cijfers. Ben erg benieuwd.
Daar ben ik nimmer te beroerd voor, daarbij wil ik nog aantekenen dat mensen die tegen zijn zich vaak ook het meest prominent uitten.

Bronnen:
https://www.ad.nl/ad-werk(...)mte-stijgt~a0ec8cb4/
https://www.ad.nl/ad-werk(...)kantoor-br~a5dd2c61/
https://wnl.tv/2020/07/28(...)neel-vaak-nog-thuis/
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:00:13 #57
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_195940282
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 08:52 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Daar ben ik nimmer te beroerd voor, daarbij wil ik nog aantekenen dat mensen die tegen zijn zich vaak ook het meest prominent uitten.

Bronnen:
https://www.ad.nl/ad-werk(...)mte-stijgt~a0ec8cb4/
https://www.ad.nl/ad-werk(...)kantoor-br~a5dd2c61/
https://wnl.tv/2020/07/28(...)neel-vaak-nog-thuis/
Eens. Ik heb ook collega's die koste wat het kost naar kantoor willen, ook al is er geen hond. Ik heb de indruk dat het mensen zijn die het gezin willen ontvluchten, of zielig bij de cv-ketel zitten te werken.
Ik ben alleen, ruimte zat dus en heb een studeerkamer wasr Poetin nog jaloers op kan zijn. Nou ja lichtelijk overdreven, maar goed....
Praat over de hel en je komt er.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:16:26 #58
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195940629
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 19:46 schreef osodevo het volgende:
Lijkt mij wel fijn, geen baas die continu in je nek zit te hijgen.
Dat deed je baas pre-Covid wel?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:17:11 #59
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195940654
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 19:45 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

In elk geval geen vieze broodtrommel broodjes meer, maar lekker zelf broodjes beleggen met rosbief bijvoorbeeld. _O_
Wie belegde jouw broodtrommelbroodjes dan? :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195940721
quote:
5s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wie belegde jouw broodtrommelbroodjes dan? :D
Scherp :P

Ben overigens wel benieuwd hoe de meeste bedrijven met de onkosten omgaan.
Heb het idee dat velen de reiskosten vergoeding laten staan en dat doen gelden als thuiswerk vergoeding.
pi_195940890
quote:
80s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:20 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Scherp :P

Ben overigens wel benieuwd hoe de meeste bedrijven met de onkosten omgaan.
Heb het idee dat velen de reiskosten vergoeding laten staan en dat doen gelden als thuiswerk vergoeding.
Echter mag dat niet...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195940914
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:28 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Echter mag dat niet...
Nee, daarom.
pi_195941201
Niet iedereen heeft een groot huis met een eigen studiekamer...
Gaan werkgevers dit ook vergoeden een grotere woning met een extra kamer?
Nederlandse huizen zijn totaal niet geschikt voor thuiswerken.

Woningen in de VS weer wel, veel groter aparte thuiswerk kamers.
Interessant he ?
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:48:24 #64
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_195941202
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:28 schreef sjorsie1982 het volgende:
overigens wel benieuwd hoe de meeste bedrijven met de onkosten omgaan.
Heb het idee dat velen de reiskosten vergoeding laten staan en dat doen gelden als thuiswerk vergoeding.
Dat kan natuurlijk wel, maar slaat nergens op. Je thuiswerkkosten hebben allereerst geen relatie tot je afstand tot kantoor. Je kunt het ook niet als reiskostenvergoeding in de boeken of op het loonstrookje zetten. Als je het niet kunt relateren aan concrete onkosten kan het zelfs niet uit de WKR en moet er gewoon loonbelasting betaald worden.

Ik begrijp dat bedrijven in maart niet direct een antwoord hadden, maar organisaties die nu nog steeds hier niet over nadenken zijn niet zo slim bezig.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:48:44 #65
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_195941212
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:28 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Echter mag dat niet...
Is uitstel voor gegeven dat het nog even mocht.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:50:13 #66
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_195941237
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:48 schreef SillyWalks het volgende:

[..]

Is uitstel voor gegeven dat het nog even mocht.
Aha, ze hebben dus nog even de tijd:

quote:
Als werkgever hoeft u de vaste vergoeding niet aan te passen. Tot en met 31 december 2020 mag u blijven uitgaan van het (reis)patroon waarop de vergoeding was gebaseerd. Voorwaarde hierbij is wel dat het recht op de vaste vergoeding vaststond op uiterlijk 12 maart 2020.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:51:40 #67
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195941257
En als ze dat omzetten in een mobiliteitsbudget dat naar believen aan een leaseauto of ander vervoer kan worden uitgegeven?
Dan kunnen de woon- werkverkeer kilometers daar netto a 19 cent uit en de rest komt bruto bij het salaris op.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195941279
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:48 schreef Zwolsboy het volgende:
Niet iedereen heeft een groot huis met een eigen studiekamer...
Gaan werkgevers dit ook vergoeden een grotere woning met een extra kamer?
Nederlandse huizen zijn totaal niet geschikt voor thuiswerken.

Woningen in de VS weer wel, veel groter aparte thuiswerk kamers.
Dat ligt er ook maar net aan waar in de VS.
pi_195941397
Bij ons is uit onderzoek naar voren gekomen dat de meerderheid 50-50 het fijnste zou vinden. Echter zitten we nu weer volledig thuis en ik kan gelukkig een aantal dagen van de week naar kantoor maar de meeste collega's niet en die beginnen wel een beetje gek te worden.

Dus ik denk wel dat het toekomst heeft maar dan zullen er nog wel een aantal zaken moeten veranderen, zoals de vergoeding die op dit moment niet bestaat. Wel voorziet het bedrijf ons van stoelen, laptop, keyboard, schermen, etc.

Ik denk wel dat mocht er weer volledig een lockdown gaan komen het zwaarder zal worden. Ook omdat we vorige keer richting de zomer gingen en nu richting de donkere maanden van het jaar.
R.E.B.E.L. - Reaching Everybody By Exposing Lies
There is no point in arguing with an idiot, they will just drag you down to their level and beat you with experience.
Remember, Jesus died for our sins. So if you don't sin, he died for nothing.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:59:59 #70
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195941406
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:48 schreef Zwolsboy het volgende:
Niet iedereen heeft een groot huis met een eigen studiekamer...
Gaan werkgevers dit ook vergoeden een grotere woning met een extra kamer?
Nederlandse huizen zijn totaal niet geschikt voor thuiswerken.

Woningen in de VS weer wel, veel groter aparte thuiswerk kamers.
Wij zitten sinds april met 3 personen in een 3-kamerappartement dat net iets meer m² is dan de helft van ons oude huis en mijn man werkt ook gewoon thuis.

En ja, ik snap best dat het lastig is, het zou voor hem ook fijner zijn als hij weer in een aparte studeerkamer of op zolder zou kunnen zitten, maar vooralsnog is het te doen, zeker met de kennis dat het tijdelijk is, als het permanent zou zijn dan zouden we daar, ook op dit beperkte aantal m² wel een oplossing voor vinden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:03:02 #71
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195941446
quote:
80s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:52 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Dat ligt er ook maar net aan waar in de VS.
En vooral, net als in NL, aan het inkomen cq vermogen van de bewoners.
Sommige mensen hebben het idee dat iedereen in de VS in een groot huis woont...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:08:54 #72
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_195941541
Al zou het 50/50 zijn dan zijn er heel veel voordelen.

Alleen al die vrijgekomen kantoorruimte zouden woningen kunnen worden. Al die niet gereden kilometers betekent minder lange files. Minder uitstoot.
Zelfs de bezorgdiensten hoeven minder terug te komen voor een niet thuis.

Dus als het kan dan graag en ik zie dat ook wel gebeuren
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_195942105
Thuiswerken; ik heb het geprobeerd, maar het is zeker niet aan mij besteed. Teveel afleiding. Na een halfuurtje ben ik het zat. Als ik op kantoor ben, kan ik niks anders doen dan mijn werk en een beetje ouwehoeren. Geef mij maar dus gewoon het kantoor. :)
pi_195942226
quote:
5s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wie belegde jouw broodtrommelbroodjes dan? :D
Dat doet mijn ma eigenlijk :D
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:55:33 #75
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195942365
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:46 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dat doet mijn ma eigenlijk :D
:D _O- _O- _O- _O- :|W
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195942398
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:40 schreef DjVero het volgende:
Thuiswerken; ik heb het geprobeerd, maar het is zeker niet aan mij besteed. Teveel afleiding. Na een halfuurtje ben ik het zat. Als ik op kantoor ben, kan ik niks anders doen dan mijn werk en een beetje ouwehoeren. Geef mij maar dus gewoon het kantoor. :)
:D ;)

Ik heb dat juist andersom. Op kantoor heb ik om de haverklap mensen aan de deur staan voor allerhande (vaak prive) issues. Remote is de drempel schijnbaar toch wat hoger.
pi_195942502
Hoop het, lekker rustig op de weg nu _O_

Voor sommige dingen is corona wel chill voor mij persoonlijk _O_
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_195942507
quote:
80s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:57 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

:D ;)

Ik heb dat juist andersom. Op kantoor heb ik om de haverklap mensen aan de deur staan voor allerhande (vaak prive) issues. Remote is de drempel schijnbaar toch wat hoger.
Inderdaad, op kantoor ben 50% minder productief als thuis door iedereen die even komt praten of collega's met allerlei vragen. Ik schrijf de dagen nu dan ook maar af als ik op kantoor ben en haal het wel in als ik weer thuis werk.
R.E.B.E.L. - Reaching Everybody By Exposing Lies
There is no point in arguing with an idiot, they will just drag you down to their level and beat you with experience.
Remember, Jesus died for our sins. So if you don't sin, he died for nothing.
pi_195943917
quote:
80s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:57 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

:D ;)

Haha sterk. Met afleiding bedoel ik in deze echter de tv, pc, playstation, boeken en het buitenleven dat lonkt. Ik kan prima even tien minuten ouwehoeren met een collega en daarna gewoon weer aan het werk. Dat is voor mij dus geen afleiding ;) .
pi_195946765
BN De Stem Live Updates

quote:
Sinds thuiswerken de norm is zien de chiropractors ze in veelvoud: nieuwe klanten met nek-, schouder-, en rugklachten. De oorzaak? Thuiswerken. En het ging nou juist de goede kant op, als je het Kirby Teall, eigenaar van praktijk Kramer in Utrecht, vraagt. „In veel kantoren hebben de sta-bureaus hun intrede gemaakt en daar hoorde ik tevreden geluiden over; klanten hadden minder klachten na een dag achter hun bureau. Maar dat sta-bureau staat nu in een leeg kantoor en niet in je woonkamer.”
Last van je lijf na een dag werken aan de keukentafel? Je bent niet de enige! (en dit kun je ertegen doen)

Sinds thuiswerken de norm is zien de chiropractors bij de Utrechtse praktijk Kramer ze in veelvoud: nieuwe klanten met nek-, schouder-, en rugklachten. De oorzaak? Thuiswerken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Tips en oefeningen van Kirby en Jason:
1. Voor iedere 20 minuten zitten, zou je 2 minuten moeten bewegen. Stel een wekker in op je telefoon of computer die je eraan herinnert even te bewegen. Maar wat nou als die wekker afgaat in een ellenlange zoommeeting waar je niet even uit kan lopen? Beweeg alsnog. Trek je knieën omhoog, beweeg ze van opzij, strek je armen uit.

2. Veel telefoontjes op de agenda? Neem een headset en doe ze wandelend.

3. Warmte helpt je spieren ontspannen. Ben je heel stijf, douche dan na je werkdag of warm een speciaal kussen met pitten op wat je in je nek, op je rug en schouders kan leggen.

4. Drink voldoende water. Doe je dat niet, dan kun je uitdrogen en krampen krijgen in je spieren. Bedenk dat je hart ook een spier is. Veel last van krampen? Kijk eens naar een magnesiumsupplement.

5. Doe oefeningen. Last van je nek of schouders? Maak je spieren los door je armen te strekken; houd één handpalm naar boven en één naar beneden. Kijk naar de palm die open is, en wissel af.

Je kunt ook je borstspieren stretchen, die in computerhouding vaak ineengedoken zitten. Zoek een hoek in huis, zet je handpalmen tegen iedere muur en zet met één been een stap naar voren. Je voelt een rek in je borstspieren, die je 10-15 seconde aanhoudt. Varieer in de hoogte waarop je je handen zet.

Last van je onderrug? Doe de ‘kat-kameel’ oefening: ga je op handen en knieën zitten. Handen onder je schouders, knieën onder je heupen en maak je rug bol, als een kat. Maak daarna je rug hol. Doe van alle oefeningen drie sets van tien keer.
------------------------------------------------

Ikzelf zie thuiswerken wel als een blijvertje. In ieder geval deels, en wat vaker dan voor Corona al het geval was. Drie dagen thuis, twee dagen werk bijvoorbeeld. Of 4-1 (thuis/werk).

Sommige grote organisaties zijn al stappen aan het ondernemen om die richting op te gaan. Mijn werkgever denkt daar volgens mij ook over na.

Ik zou nog wel zo nu en dan naar kantoor willen, meer voor het sociale/menselijke aspect. En soms is het handiger dingen af te tikken.

Vorige week ofzo las ik ook wel een interessant artikel over het "nieuwe kantoorwerken" (post-Corona). Minder op kantoor, meer afgescheiden ruimtes en vergaderzalen, weg met de grote kantoortuin. Zoiets. Geen idee meer waar ik dat artikel zag, volgens mij afgelopen weekend (Volkskrant of PZC).
Kantoortuinen zijn echt wel not done meer denk ik. Trouwens sinds februari niet meer verkouden geweest (voorheen altijd wel 4-5 keer per jaar). Hoe zou dat nu komen? :)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_195947012
quote:
7s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 20:48 schreef phpmystyle het volgende:
Een kritische noot van een van de grootste adviesbureaus:https://eenvandaag.avrotr(...)GDM-%230-NL-20200507
Mooi verwoord

@Lenny_Leonard @fetX pwcgoden zie je hij zegt het zelf
pi_195947019
@Wereldgozer thanks voor de mention
pi_195948629
quote:
1. Voor iedere 20 minuten zitten, zou je 2 minuten moeten bewegen. Stel een wekker in op je telefoon of computer die je eraan herinnert even te bewegen. Maar wat nou als die wekker afgaat in een ellenlange zoommeeting waar je niet even uit kan lopen? Beweeg alsnog. Trek je knieën omhoog, beweeg ze van opzij, strek je armen uit.
Er zijn ook programma's die je op de computer kunt installeren die je om de zoveel tijd een andere oefening geven. Weet even niet hoe het heet, maar ik zag het vaak bij collega's toen we nog op kantoor zaten.

Ik zou wel echt investeren in in ieder geval een goede stoel. Ben zelf voor een gamer chair gegaan, heerlijk. Zelfs als de werkgever niks vergoedt. Je krijgt misschien nog reiskostenvergoeding terwijl je niet reist, zie dat dan maar als 'thuiswerkvergoeding' en zorg in godsnaam voor een goede werkplek. Het gaat om je eigen gezondheid, en we blijven de komende tijd echt nog wel (deels) thuiswerken.

In de toekomst (ervan uitgaande dat er ooit nog een 'na corona, terug naar het oude normaal' gaat komen, wat ik ernstig betwijfel) zou deels thuiswerken wel goed zijn. Of vrijwillig, b.v. Pietje wil 100% thuis, Henkie wil 100% op kantoor, prima toch. En kantoor houden als ontmoetingsplek waar mensen af en toe hun gezicht moeten laten zien op overleg en in ieder geval een dag(deel) meedraaien, zelfs als ze verder volledig thuiswerken.

quote:
7s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 20:48 schreef phpmystyle het volgende:
Een kritische noot van een van de grootste adviesbureaus:https://eenvandaag.avrotr(...)GDM-%230-NL-20200507
Verbaast me wel dat het verzuim zou toenemen, bij ons schiet het juist enorm omlaag. In de oude situatie was je al snel geneigd om je ziek te melden als je een beetje hoofdpijn had of wat griepklachten. Niet omdat je 100% te ziek was om die dag te werken, maar omdat je je beroerd genoeg voelde dat je niet je bed uit wilde en jezelf naar kantoor te slepen. Nu verdwijnt dat en kun je gewoon op de werkdag even op bed liggen, of wat eerder stoppen en de uren later inhalen.

Wat natuurlijk niet wegneemt dat je je wel moet ziekmelden als je echt ziek bent en ook thuis niet door alle pijntjes en andere waarschuwingssignalen van je lichaam heen moet knallen, maar toch. Ik heb het afgelopen halfjaar nog niet één uurtje gemist door ziekte. Kan misschien ook wel aan de bedrijfscultuur liggen.

Als thuiswerken een blijvertje wordt voor de gewone kantoorpikken, dan moeten mensen wel echt hun eigen verantwoordelijkheid nemen om actief en vitaal te blijven. En moet de werkgever dat ook stimuleren en actief aansturen. Anders krijg je inderdaad heel wat klachten van mensen die vereenzamen, niet meer de deur uit komen, of hun rug verkloten door op een klapstoeltje voorovergebogen te zitten.

Ik ben 100% voor thuiswerken en kan er zelf prima mee omgaan. Maar feit blijft dat we nu massaal aan het experimenteren zijn met iets waar de gemiddelde manager tot voor kort nog gillend voor wegrende en waar veel werknemers ook niet op zaten te wachten. Dus naast alle utopische vergezichten moet je ook kijken wat het doet met mensen die uit hun patronen en sociale leven worden losgerukt door deze maatregelen. En inderdaad vergaande ondersteuning bieden.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:07:07 #84
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_195949457
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 15:59 schreef KingRoland het volgende:

[..]

Mooi verwoord

@:lenny_leonard @:fetx pwcgoden zie je hij zegt het zelf
Big 4 maat. Grote toekomst ligt daar voor jou.
pi_195957822
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 23:20 schreef Coco het volgende:

[..]

Internet ok, dat is toch een vast abo dat je hebt.

Maar stroom en verwarming scheelt echt veel euro's over een jaar.
Stroom voor je laptop wel ja. Maar verwarming kun je wel over discussiëren.
pi_195958082
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 07:03 schreef Halcon het volgende:

[..]

Stroom voor je laptop wel ja. Maar verwarming kun je wel over discussiëren.
Net zoals de koffie, frisdrank, water, etc.
Het gaat er denk ik om dat bedrijven nu vaak maar wat doen. Niet alleen qua vergoeding maar ook qua faciliteiten.
pi_195958224
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 17:23 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Ik zou wel echt investeren in in ieder geval een goede stoel. Ben zelf voor een gamer chair gegaan, heerlijk. Zelfs als de werkgever niks vergoedt. Je krijgt misschien nog reiskostenvergoeding terwijl je niet reist, zie dat dan maar als 'thuiswerkvergoeding' en zorg in godsnaam voor een goede werkplek. Het gaat om je eigen gezondheid, en we blijven de komende tijd echt nog wel (deels) thuiswerken.

[..]
Ik heb via marktplaats voor een prikkie de directeursuitvoering (met hoofdsteun) van de stoel, die ik op het werk heb (Giroflex 64), weten uit te halen en tweedehands twee 24" schermen, net als op het werk. Goeie dockingstation er bij voor m'n laptop, nu alleen nog een goed bureau ipv het glazen designding wat ik al jaren had. Sinds ik verhuisd ben heb ik zelfs een aparte ruimte die als thuiskantoir/mancave gaat dienen wanneer de verhuisdozen er uit verdwenen zijn.

Desondanks verlang ik echt naar de dag dat er gewoon weer op kantoor gewerkt kan worden, dat bevalt me toch echt duizendmaal beter dan de hele dag thuis opgesloten zitten in je kantoorruimte en amper de woning verlaten.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_195958333
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 10:48 schreef Zwolsboy het volgende:
Niet iedereen heeft een groot huis met een eigen studiekamer...
Gaan werkgevers dit ook vergoeden een grotere woning met een extra kamer?
Nederlandse huizen zijn totaal niet geschikt voor thuiswerken.

Woningen in de VS weer wel, veel groter aparte thuiswerk kamers.
Bovendien geldt de ARBO wet in Nederland ook als je thuis werkt :).
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_195960164
quote:
80s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 07:51 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Net zoals de koffie, frisdrank, water, etc.
Het gaat er denk ik om dat bedrijven nu vaak maar wat doen. Niet alleen qua vergoeding maar ook qua faciliteiten.
Mja, pleepapier ook nog. :)

Vervelende is dat deze kosten voor de werkgever (volgens mij) niet aftrekbaar zijn. Wettelijk is er eigenlijk niks voor geregeld en dan zullen werkgevers het meestal niet doen, omdat het dan een relatief dure grap wordt.
pi_195962884
quote:
99s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 21:19 schreef Karina het volgende:

Zelf vind ik fulltime thuiswerken helemaal niks, ik zit al vanaf maart thuis en word er een beetje gaar van. Regelmatig 2 of 3 teamsmeetings op een dag die lopen altijd uit en helft van de tijd gaat het nergens over OF is het een monoloog van een of andere manager. Of tijdens zo een teamsmeeting gaan de buren boren of iemand buiten het gras maaien, zit je in de herrie Het zuigt de energie uit je
ik snap niet dat digitaal vergaderen geen verbetering is t.o.v. fysiek om de tafel zitten met elkaar.
waarom doen jullie dat niet zoals wij dat hier doen op FOK! in de vorm van een forum?
je brengt wat in, en wanneer t schikt ga je eens kijken wat ze van je idee vonden.
zelf kan je ook rustig de tijd nemen om het plan van een ander te beoordelen.
je kan rustig helemaal uitpraten, en verknoeit geen tijd van degenen die vinden dat ze jouw input niet hoeven lezen.
-ik moet er ook niet aan denken om verplicht achter mijn scherm te blijven zitten tot iedereen gepost heeft die wat kwijt wou over thuiswerken!
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_195962980
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 14:26 schreef eigendeegcookie het volgende:

waarom doen jullie dat niet zoals wij dat hier doen op FOK! in de vorm van een forum?

Veel bedrijven hebben al zoiets als 'n forum. Ook wel bekend als de eindeloze mailwisselingen met tientallen mensen in de cc.

Een plan werk je beter gewoon netjes uit, waarna de mensen die er wat over te vertellen hebben er 'n klap op geven.

Vergaderen online vergt wat meer discipline dan aan 'n tafel, omdat het anders amper nog te volgen is. En dan zijn veel fysieke vergaderingen ook al weinig efficiënt en weinig effectief.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 14:42:08 #92
3542 Gia
User under construction
pi_195963152
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 11:26 schreef Halcon het volgende:

Mja, pleepapier ook nog. :)

Vervelende is dat deze kosten voor de werkgever (volgens mij) niet aftrekbaar zijn. Wettelijk is er eigenlijk niks voor geregeld en dan zullen werkgevers het meestal niet doen, omdat het dan een relatief dure grap wordt.
Ik vind dat er wel een belastingaftrek ingevoerd mag worden voor thuiswerken. Het levert namelijk ook voordelen op voor de maatschappij. Minder verkeer, minder druk op het OV, minder ziekteverzuim, waarschijnlijk.
Mag best wat tegenover staan om de extra kosten thuis te dekken.

Voor mijn man scheelt het 2 uur reistijd per dag, dus ideaal. Hij begint om half 7 en is om 3 uur klaar. Kan hij mooi nog wat in de tuin doen.

Maar teamoverleg is inderdaad minder prettig. Dus post-corona zou hij het wel fijn vinden als dit 1 dag in de week, laat op de ochtend en/of vroeg in de middag, op kantoor zou plaatsvinden. Is wel 2 uur reizen, maar buiten de spits. En hij kan in de trein gewoon doorwerken, natuurlijk.
En dan 4 dagen thuis. Perfect.

Wat ook zou kunnen zijn flexplekken op gemeentekantoren. Dan kunnen klanten makkelijker langs komen. Hoeven ze niet eerst het halve land door te reizen.
pi_195963183
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 14:42 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik vind dat er wel een belastingaftrek ingevoerd mag worden voor thuiswerken. Het levert namelijk ook voordelen op voor de maatschappij. Minder verkeer, minder druk op het OV, minder ziekteverzuim, waarschijnlijk.
Mag best wat tegenover staan om de extra kosten thuis te dekken.

Voor mijn man scheelt het 2 uur reistijd per dag, dus ideaal. Hij begint om half 7 en is om 3 uur klaar. Kan hij mooi nog wat in de tuin doen.

Maar teamoverleg is inderdaad minder prettig. Dus post-corona zou hij het wel fijn vinden als dit 1 dag in de week, laat op de ochtend en/of vroeg in de middag, op kantoor zou plaatsvinden. Is wel 2 uur reizen, maar buiten de spits. En hij kan in de trein gewoon doorwerken, natuurlijk.
En dan 4 dagen thuis. Perfect.

Wat ook zou kunnen zijn flexplekken op gemeentekantoren. Dan kunnen klanten makkelijker langs komen. Hoeven ze niet eerst het halve land door te reizen.
Van mij mag dat ook wel. Heb liever dat dingen eenvoudiger worden dan complexer, maar het is natuurlijk niet meer van deze tijd dat reiskosten en kerstpakketten wel aftrekbaar zijn, maar de vergoeding van onkosten voor thuiswerken niet.
pi_195963449
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 14:42 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik vind dat er wel een belastingaftrek ingevoerd mag worden voor thuiswerken. Het levert namelijk ook voordelen op voor de maatschappij. Minder verkeer, minder druk op het OV, minder ziekteverzuim, waarschijnlijk.
Mag best wat tegenover staan om de extra kosten thuis te dekken.
En niet te vergeten minder co2 uitstoot.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 16:24:08 #95
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195964535
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 14:26 schreef eigendeegcookie het volgende:

[..]

ik snap niet dat digitaal vergaderen geen verbetering is t.o.v. fysiek om de tafel zitten met elkaar.
waarom doen jullie dat niet zoals wij dat hier doen op FOK! in de vorm van een forum?
je brengt wat in, en wanneer t schikt ga je eens kijken wat ze van je idee vonden.
zelf kan je ook rustig de tijd nemen om het plan van een ander te beoordelen.
je kan rustig helemaal uitpraten, en verknoeit geen tijd van degenen die vinden dat ze jouw input niet hoeven lezen.
-ik moet er ook niet aan denken om verplicht achter mijn scherm te blijven zitten tot iedereen gepost heeft die wat kwijt wou over thuiswerken!
Omdat het geen goede overlegmethode is om samen te werken. Alle nuance valt weg en je komt terecht in oeverloze epistels over en weer, of het is gewoon te zwart wit.
Even snel overleggen en besluiten nemen is er niet bij iig.

Ik vind digitaal vergaderen prima, wel afhankelijk van de groep en de grootte. Ingewikkelde gesprekken met een grote groep waarbij er veel mensen van verschillende organisaties zijn doe ik echt liever offline. Haal ik veel meer subtiliteit qua informatie uit die je normaal wel ziet (groepsdynamica) en online wegvalt.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_195964575
Ach, de meeste vergaderingen zijn nog altijd voor het grootste deel tijdverspilling, wat met e-mail opgelost had kunnen worden.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_195964621
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 16:27 schreef OscarMopperkont het volgende:
Ach, de meeste vergaderingen zijn nog altijd voor het grootste deel tijdverspilling, wat met e-mail opgelost had kunnen worden.
Zo'n e-mail moeten mensen ook weer lezen, over ouwehoeren, op reageren, etc. Als er 25 man in de cc staat, zouden ze alle 25 er weer 'n half uur voor kunnen gaan zitten, etc.
pi_195964626
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 16:30 schreef Halcon het volgende:

[..]

Zo'n e-mail moeten mensen ook weer lezen, over ouwehoeren, op reageren, etc. Als er 25 man in de cc staat, zouden ze alle 25 er weer 'n half uur voor kunnen gaan zitten, etc.
Dan is je organisatie niet goed...
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_195965310
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 16:31 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Dan is je organisatie niet goed...
Dat zijn veel organisaties ook niet.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:48:40 #100
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_195965717
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 14:26 schreef eigendeegcookie het volgende:

[..]

ik snap niet dat digitaal vergaderen geen verbetering is t.o.v. fysiek om de tafel zitten met elkaar.
waarom doen jullie dat niet zoals wij dat hier doen op FOK! in de vorm van een forum?
je brengt wat in, en wanneer t schikt ga je eens kijken wat ze van je idee vonden.
zelf kan je ook rustig de tijd nemen om het plan van een ander te beoordelen.
je kan rustig helemaal uitpraten, en verknoeit geen tijd van degenen die vinden dat ze jouw input niet hoeven lezen.
-ik moet er ook niet aan denken om verplicht achter mijn scherm te blijven zitten tot iedereen gepost heeft die wat kwijt wou over thuiswerken!
Een forum op het werk? :')
En dan types als Kluun en Braddie die topics gaan openen?
Moderators die het moeten beheersen
Admins die bans uitdelen
zure ex crew die gaat zuigen

En werken ho maar!
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:50:22 #101
493242 gebedsruimte
5x naar de kerk
pi_195965741
Tot op heden heb ik nooit thuisgewerkt want werkgever gelooft er niet in.

Ik word gewoon zo vaak afgeleid van mongolen op het werk die geen vrienden hebben en ook niet mentaal in orde.

Geef mij maar 100% thuiswerk en dat scheelt me wekelijks al 10u aan reistijd.
pi_195970190
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 16:24 schreef Molo het volgende:

[..]

Omdat het geen goede overlegmethode is om samen te werken. Alle nuance valt weg en je komt terecht in oeverloze epistels over en weer, of het is gewoon te zwart wit.
Even snel overleggen en besluiten nemen is er niet bij iig.

Ik vind digitaal vergaderen prima, wel afhankelijk van de groep en de grootte. Ingewikkelde gesprekken met een grote groep waarbij er veel mensen van verschillende organisaties zijn doe ik echt liever offline. Haal ik veel meer subtiliteit qua informatie uit die je normaal wel ziet (groepsdynamica) en online wegvalt.
ja, ok, ik begin t te begrijpen.
en met subtiliteit bedoel je zeker aanvoelen waar je wel en niet jouw mening kan doordrukken?
ik heb nooit op een kantoor gewerkt.. ik zag even over t hoofd dat je het met je collega's eens moet worden op een of andere manier, en dat hoeven wij hier niet natuurlijk.
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_195971473
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 15:47 schreef Salina het volgende:
BN De Stem Live Updates
[..]

Last van je lijf na een dag werken aan de keukentafel? Je bent niet de enige! (en dit kun je ertegen doen)

Sinds thuiswerken de norm is zien de chiropractors bij de Utrechtse praktijk Kramer ze in veelvoud: nieuwe klanten met nek-, schouder-, en rugklachten. De oorzaak? Thuiswerken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]

------------------------------------------------

Ikzelf zie thuiswerken wel als een blijvertje. In ieder geval deels, en wat vaker dan voor Corona al het geval was. Drie dagen thuis, twee dagen werk bijvoorbeeld. Of 4-1 (thuis/werk).

Sommige grote organisaties zijn al stappen aan het ondernemen om die richting op te gaan. Mijn werkgever denkt daar volgens mij ook over na.

Ik zou nog wel zo nu en dan naar kantoor willen, meer voor het sociale/menselijke aspect. En soms is het handiger dingen af te tikken.

Vorige week ofzo las ik ook wel een interessant artikel over het "nieuwe kantoorwerken" (post-Corona). Minder op kantoor, meer afgescheiden ruimtes en vergaderzalen, weg met de grote kantoortuin. Zoiets. Geen idee meer waar ik dat artikel zag, volgens mij afgelopen weekend (Volkskrant of PZC).
Kantoortuinen zijn echt wel not done meer denk ik. Trouwens sinds februari niet meer verkouden geweest (voorheen altijd wel 4-5 keer per jaar). Hoe zou dat nu komen? :)
Dat artikel was denk ik een vertaling van een artikel wat ik aan het begin van de pandemie las, wat erop wees, dat kantoortuinen al door en door gehaat werden laatste jaren door meeste mensen en volgens onderzoek ook totaal niet productief waren, en nu idd door de pandemie het lootje zouden leggen. Niet vanwege de 1,5 m oid dat is tijdelijk. Net zo goed als dat we in 2022 bijna zeker weer op lowlands kunnen staan met zijn allen of gewoon de bioscoop zaal helemaal kunnen vollen of kunnen dansen in een disco kan dit ook weer. In theorie. Maar omdat mensen dus veelal denken 'zo, opgeruim staat netjes'.

Minder op kantoor natuurlijk, want meer thuiswerken. Éen is het ander. Maar die kantoortuinen gaan dood omdat mensen ze háátten.

Niet vanwege 1,5m of andere bullshit - dat zou hooguit zijn tot het einde van de maatregelen (dus tot pak 'm beet eind volgend jaar).

Ding is: dancefeestjes, oma en vrienden knuffelen, festivals, clubs, concerten, etc, willen we daarna terug want dat vinden we leuk. Kantoortuinen en 10x per week in de file niet.
#WeesGeenWhales
pi_195984419
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 08:09 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Ik heb via marktplaats voor een prikkie de directeursuitvoering (met hoofdsteun) van de stoel, die ik op het werk heb (Giroflex 64), weten uit te halen en tweedehands twee 24" schermen, net als op het werk. Goeie dockingstation er bij voor m'n laptop, nu alleen nog een goed bureau ipv het glazen designding wat ik al jaren had. Sinds ik verhuisd ben heb ik zelfs een aparte ruimte die als thuiskantoir/mancave gaat dienen wanneer de verhuisdozen er uit verdwenen zijn.

Desondanks verlang ik echt naar de dag dat er gewoon weer op kantoor gewerkt kan worden, dat bevalt me toch echt duizendmaal beter dan de hele dag thuis opgesloten zitten in je kantoorruimte en amper de woning verlaten.
Amper de woning verlaten, daar ben je toch zelf bij? Heb op kantoor altijd al de tijd genomen voor blokjes om buiten, waarom zou dat met thuiswerken anders zijn? Tenzij je echt een controlfreak als baas hebt.
  zondag 1 november 2020 @ 17:01:20 #105
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195984975
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 21:59 schreef eigendeegcookie het volgende:

[..]

ja, ok, ik begin t te begrijpen.
en met subtiliteit bedoel je zeker aanvoelen waar je wel en niet jouw mening kan doordrukken?
ik heb nooit op een kantoor gewerkt.. ik zag even over t hoofd dat je het met je collega's eens moet worden op een of andere manier, en dat hoeven wij hier niet natuurlijk.
Ik doe werk waarin we samen gevoelig beleid bedenken, strategieën uitzoeken en kijken waar bij elkaar, óf bij externe partijen ruimte of juist wrictie zit bij het samenwerken aan oplossingen.

Dat betekent heel goed aanvoelen wat er speelt, want doorgaans is wat iemand voelt en vindt niet hetgeen wat iemand verbaal zégt. In woorden dus, er is vaak veel meer op te merken in blikken, een spierspanning in de hand bij het schrijven of weet ik wat voor nonverbale zaken

Dat valt behoorlijk weg in werken via videobellen. Ook met de camera aan overal.
Even een blik naar een collega om te checken hoe die ergens in staat is ook niet zo makkelijk, en als je dat in de privéchat met die collega moet doen is het momentum voorbij voor je antwoord hebt.
Gedoe.
Het lukt allemaal heus wel in the end, maar kost wel meer moeite, meer energie en de nuance valt dus weg dus je mist weleens wat signalen.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 1 november 2020 @ 20:11:00 #106
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_195988955
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 16:36 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Amper de woning verlaten, daar ben je toch zelf bij? Heb op kantoor altijd al de tijd genomen voor blokjes om buiten, waarom zou dat met thuiswerken anders zijn? Tenzij je echt een controlfreak als baas hebt.
toch is het anders thuis :{
  zondag 1 november 2020 @ 20:23:07 #107
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_195989196
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 19:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ja, de meesten zijn het ook wel aardig zat. En de mensen die het niet zat zijn, waren in mijn optiek toch al niet de collega's die het beste presteerden.
[..]

Hoezo die koppeling tussen pro-thuiswerken en slechtere presteerders?

quote:
7s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 19:45 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

In elk geval geen vieze broodtrommel broodjes meer, maar lekker zelf broodjes beleggen met rosbief bijvoorbeeld. _O_
Het aantal meetings is in mijn omgeving sterk gestegen (je kan immers niet meer even snel langslopen), met als gevolg dat er vaak niet eens meer tijd is voor een pauze. Ontbijt, lunch, etc. vaak allemaal achter de laptop, soms is het zelfs moeilijk om tussendoor naar de plee te gaan (in sommige meetings, zeker wanneer niet met naaste collega's, klinkt het online een stuk knulliger wanneer je niet aan het spreken bent, de spreker moet onderbreken om even te vermelden dat je naar de plee gaat... of je typt het in de chat... of je zegt niks in de hoop dat er niet net een vraag/kwestie bij jou wordt neergelegd, maar ideaal is anders.

Wat dat betreft kan MS-teams naast het handje op steken ook wel een "brb-toilet" button gebruiken.
Krekker is de bom!
pi_195989362
Groot voordeel van thuiswerken: muziek!! Echt chill om de hele dag een beetje af te wisselen met stilte en muziek op de achtergrond.
pi_195990573
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 16:36 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Amper de woning verlaten, daar ben je toch zelf bij? Heb op kantoor altijd al de tijd genomen voor blokjes om buiten, waarom zou dat met thuiswerken anders zijn? Tenzij je echt een controlfreak als baas hebt.
Tijdens de middagpauze doe ik de afwas... :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_196010642
Ik werk sinds 2,5 week thuis. Heb het moeten afdwingen en zelf moeten opzetten. Ben hoofd administratie/boekhouding in bedrijf in detailhandel, directeur is stereotype micromanager.

Feit is dat ik vanuit huis minstens 5x productiever ben. Maar ik heb niet de indruk dat deze manier van werken blijvend is, want micromanagende directeur vindt aanwezigheid volgens mij belangrijker dan productiviteit.

Je moet wel een bepaald type zijn voor thuiswerken. Ik hecht bv. nul waarde aan de (oppetvlakkige) sociale contacten op werkvloer.
pi_196010951
Ascher klinkt verkouden bij op1..
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_196014183
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 22:18 schreef Randier het volgende:
Ik werk sinds 2,5 week thuis. Heb het moeten afdwingen en zelf moeten opzetten. Ben hoofd administratie/boekhouding in bedrijf in detailhandel, directeur is stereotype micromanager.

Feit is dat ik vanuit huis minstens 5x productiever ben. Maar ik heb niet de indruk dat deze manier van werken blijvend is, want micromanagende directeur vindt aanwezigheid volgens mij belangrijker dan productiviteit.

Je moet wel een bepaald type zijn voor thuiswerken. Ik hecht bv. nul waarde aan de (oppetvlakkige) sociale contacten op werkvloer.
Mja, veel bedrijven moeten die omschakeling nog wel maken natuurlijk. De omschakeling van sturen op aanwezigheid naar sturen op productie.
pi_196022763
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 17:50 schreef gebedsruimte het volgende:
Tot op heden heb ik nooit thuisgewerkt want werkgever gelooft er niet in.

Ik word gewoon zo vaak afgeleid van mongolen op het werk die geen vrienden hebben en ook niet mentaal in orde.
Dat zijn vast ook degenen die 'de collega's zo missen'. :') Voor sommige mensen is het thuis-/sociale leven blijkbaar zo kut dat de kantoortuin een welkome afleiding is. Voer voor psychologen: https://thelastpsychiatrist.com/2014/01/randi_zuckerberg.html
  dinsdag 3 november 2020 @ 18:54:33 #114
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196027272
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:31 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Dat zijn vast ook degenen die 'de collega's zo missen'. :') Voor sommige mensen is het thuis-/sociale leven blijkbaar zo kut dat de kantoortuin een welkome afleiding is. Voer voor psychologen: https://thelastpsychiatrist.com/2014/01/randi_zuckerberg.html
Ik mis mijn collega's enorm. Maar ik heb dan ook gewoon toffe collega's O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196027347
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 22:18 schreef Randier het volgende:
directeur is stereotype micromanager
Ik ben echt allergisch voor dat soort figuren.
  donderdag 26 november 2020 @ 17:12:34 #116
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_196423864
Hopelijk niet, heb je eindelijk zelf vakantie en dan kun je thuis dat klantenservice gekakel van huisgenoten e.d. aanhoren :r
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  donderdag 26 november 2020 @ 23:23:56 #117
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_196430399
Voor een introvert als ik is het allemaal niet zo erg. Momenteel werk ik 2 dagen thuis en drie in het lab. Dat laatste maakt het lastig om meer dagen thuis te werken. Op termijn ga ik terug naar 4 dagen op locatie en 1 thuis.
pi_196433713
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 22:26 schreef phoenyx het volgende:
- Reactie verwijderd
Voor iemand die heftig reageert op mensen die mogelijk overdrijven, overdrijf jij dan niet flink de andere kant op? Geen idee met wat voor mensen je te maken hebt of wat je beeld is, maar je klinkt als een micro-manager.

Of mensen thuis beter/slechter werken hangt van zoveel factoren af. Wat voor werkzaamheden, teamwerk, solowerk, discipline, werkethos, betrokkenheid, etc

Ik denk dat iemand die zegt 5x sneller te werken ook wel wat overdrijft. Maar 2x zo snel is echt niet onmogelijk, als je constant vragen moet beantwoorden voor anderen zodat je minder aan je eigen werk toekomt. De drempel om vragen te stellen is groter, dus kom je meer aan je eigen werk toe. Al onderschatten mensen vaak hoeveel waarde ze geven aan een bedrijf door juist anderen te helpen.

Tegelijkertijd lijk jij er van overtuigd dat iemand zonder supervisie maar wat aanrommelt. Er zullen er genoeg zijn die aanrommelen, maar er zijn er genoeg die beter in hun vel zitten met meer thuis werken en daardoor minimaal net zo waardevol zijn. Als je werk vergelijkt met sport, dan is remote trainen met voetballen niet effectief maar remote schaken zal remote een stuk beter gaan in vergelijking.

Zelf heb ik moeite om het werk los te laten. Officieel werk ik 36 uur, maar ik ben bang dat ik wel wat meer uurtjes maak. Of het thuiswerken een blijvertje is? Niet fulltime, maar zeker dat er veel meer thuisgewerkt gaat worden op de lange termijn na Corona. Het maandenlang thuiswerken heeft een gedragsverandering teweeg gebracht. Ik verwacht dat het minimaal 2, maximaal 3 dagen thuiswerken wordt. Veel grote werkgevers geven dat al aan dit te verwachten, net zoals mijn werkgever. Ik denk ook dat het een goede mix kan zijn. De samenwerking van mensen binnen een bedrijf, maakt de specifieke waarde die een bedrijf heeft. Daarbij is het essentieel dat je elkaar regelmatig kan zien en spreken zonder computerscherm.

[ Bericht 11% gewijzigd door Tijger_m op 27-11-2020 15:02:00 ]
pi_196434192
Corona is wel een eye-opener voor mij geweest vwb thuiswerken. Dat wil ik wel blijven doen zo'n 2 dagen per week.
Veel collega's denken er zo over. Een paar collega's willen het zelfs extremer aanpakken en 4 dagen thuiswerken en naar het oosten van het land te verhuizen ipv de randstad.

Een tennismaatje heeft een of andere rondreizende CEO functie en die zei dat het bedrijf rigoreus het reizen gaat aanpakken nu men ontdekt heeft dat Zoom en teams net zo handig kan zijn voor vergaderingen waarin normaal hoge piefen uit andere landen worden ingevlogen via 1e klas. Scheelt tonnen aan kosten per jaar. Plus dat de managers het zelf ook wel fijn vinden als ze niet hoeven te vertoeven in één of ander hotel in India voor een kul-meeting.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_196434284
Als alle kantoorgebouwen omgebouwd tot woonunits. Werk je uiteindelijk ook weer op kantoor :).
Check it out
pi_196434765
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2020 10:28 schreef Knipoogje het volgende:
Corona is wel een eye-opener voor mij geweest vwb thuiswerken. Dat wil ik wel blijven doen zo'n 2 dagen per week.
Veel collega's denken er zo over. Een paar collega's willen het zelfs extremer aanpakken en 4 dagen thuiswerken en naar het oosten van het land te verhuizen ipv de randstad.

Een tennismaatje heeft een of andere rondreizende CEO functie en die zei dat het bedrijf rigoreus het reizen gaat aanpakken nu men ontdekt heeft dat Zoom en teams net zo handig kan zijn voor vergaderingen waarin normaal hoge piefen uit andere landen worden ingevlogen via 1e klas. Scheelt tonnen aan kosten per jaar. Plus dat de managers het zelf ook wel fijn vinden als ze niet hoeven te vertoeven in één of ander hotel in India voor een kul-meeting.
Dat laatste is bij ons ook het geval.
Als je ziet wat er aan reiskosten doorheen ging....

Ik heb meetings gehad waarbij ik naar Shanghai vloog (en dat mag dan Business want 5+ uur vliegen), voor uiteindelijk een meeting van 3 uur, en dan daarna wat eten erbij. Dagje eerder heen, dagje later terug.....Dat kost je gewoon alles bij elkaar als bedrijf ¤10k per persoon. Want ik laat me dan ook door een taxi ophalen thuis en van het vliegveld, eten onderweg, etc.
Gelukkig mag ik altijd goede hotels boeken, maar die kosten ook wat.En dat was dus niet alleen ik, maar nog 5 andere collega's die werden ingevlogen.

Er zijn echt miljoenen bespaard dit jaar. En ik rouw er niet om, want bovenstaande klinkt misschien leuk, maar op een gegeven moment is dat wel klaar.

Blijf er wel bij dat sommige zaken niet remote gedaan kunnen worden.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2020 11:15:12 ]
pi_196434801
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 00:02 schreef Claudia_x het volgende:

Je kunt wel naar buiten natuurlijk, maar je zult andere rituelen moeten bedenken.
Dit is voor mij de essentie. Ik heb maandenlang mezelf vooral beperkingen opgelegd ipv te kijken naar nieuwe mogelijkheden. Pas de laatste maand dat er een knop omgaat en ik nieuwe gewoontes probeer te maken binnen de nieuwe mogelijkheden.

Zoals:
- wandelingetje na kinderen naar school brengen
- tijdens de lunch een wandeling met partner en bijpraten ipv 's avonds

Ook andere gebruiken met werk
- meetings 10min voor eindtijd afronden om iedereen een natuurlijke pauze te gunnen.
- duidelijke voorzitter die het gesprek helpt sturen
pi_196438702
quote:
80s.gif Op vrijdag 27 november 2020 11:12 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Dat laatste is bij ons ook het geval.
Als je ziet wat er aan reiskosten doorheen ging....

Ik heb meetings gehad waarbij ik naar Shanghai vloog (en dat mag dan Business want 5+ uur vliegen), voor uiteindelijk een meeting van 3 uur, en dan daarna wat eten erbij. Dagje eerder heen, dagje later terug.....Dat kost je gewoon alles bij elkaar als bedrijf ¤10k per persoon. Want ik laat me dan ook door een taxi ophalen thuis en van het vliegveld, eten onderweg, etc.
Gelukkig mag ik altijd goede hotels boeken, maar die kosten ook wat.En dat was dus niet alleen ik, maar nog 5 andere collega's die werden ingevlogen.

Er zijn echt miljoenen bespaard dit jaar. En ik rouw er niet om, want bovenstaande klinkt misschien leuk, maar op een gegeven moment is dat wel klaar.

Blijf er wel bij dat sommige zaken niet remote gedaan kunnen worden.
sla ze gewoon met je rugzak
pi_196439223
quote:
4s.gif Op vrijdag 27 november 2020 15:51 schreef Leonos het volgende:

[..]

sla ze gewoon met je rugzak
We hebben een running gag :') :*
  maandag 30 november 2020 @ 11:52:31 #125
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_196482158
Ik werk nu zo'n 3 a 4 weken fulltime thuis en moet zeggen dat het mij goed bevalt.

Geen geouwehoer meer van collega's of uberhaupt irritante geluiden of een slecht/koud klimaat.
Kan mij dan ook beter concentreren thuis en hoef m'n noice-cancelling koptelefoon niet meer op te zetten.

Weet niet wat mijn werkgever na x weken/maanden gaat doen. Of ik dit mag blijven doen .. of gedeeltelijk. Of dat het weer full pull op het kantoor werken wordt.
Hoop op minimaal 3 dagen thuis, 2 daar. Dat is nog even afwachten.

In het algemeen denk ik dat er veel mensen of een combi gaan doen fo iets vaker thuis blijven. En het internationale verkeer zal ook wel anders gaan/minder reisbewegingen.
Al zal zeker als alles weer mogelijk is, dit ook weer aangeslingerd worden, maar wss/hopelijk wel minder dan voorheen.
  maandag 30 november 2020 @ 12:02:58 #126
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_196482268
Na bijna een jaar thuiswerken neem ik naar alle waarschijnlijk binnenkort een baan aan waarbij ik weer fulltime naar kantoor moet.
En ik zie er als een berg tegenop.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_196483803
Ik mis mijn collega's echt geen seconde eigenlijk :D en het is wederzijds, thuiswerken is een zegen _O_

Geen gezeik aan je kop, betere koffie, beter wc papier en ik mag hier wel aan die griet bij de koffiemachine zitten.

2020 mooiste jaar ever
pi_196484417
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 12:02 schreef Tinkepink het volgende:
Na bijna een jaar thuiswerken neem ik naar alle waarschijnlijk binnenkort een baan aan waarbij ik weer fulltime naar kantoor moet.
En ik zie er als een berg tegenop.
Waar ga je heen dan dat thuiswerken niet kan?
  maandag 30 november 2020 @ 15:36:14 #129
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_196484958
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2020 14:48 schreef lemmethinkaboutit het volgende:

[..]

Waar ga je heen dan dat thuiswerken niet kan?
Een bedrijf in de techniek . En je hebt kunnen en “kunnen”. Men wil het hier niet
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_196485698
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 15:36 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Een bedrijf in de techniek . En je hebt kunnen en “kunnen”. Men wil het hier niet
Oh op die fiets :P
pi_196487428
Ik hoop het! Ik zou wel behoefte hebben om collega's soms 'in real life' te zien, maar verder... ik functioneer het best in rustige omgevingen, niet teveel prikkels. Thuiswerken is echt zeker iets voor mij. Ik heb wat energie over nu, dat houd ik graag zo!
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_196488169
Thuiswerken is goed voor een enorm repetitief administratieve job.

Niet voor iets creatiefs met veel team work
pi_196488295
Ik vind het vreselijk.

Ik werk 40 uur maar ik heb geen eigen werkruimte. Een zoon van 19 die studeert maar niet naar lokatie mag en dus veel thuis is.
Onze dochter (10) zit op een school naast mijn kantoor dus zit ik alsnog iedere ochtend 3 kwartier in de auto want ik moet nu weer terug naar huis. Dubbel reistijd dus.
En een zoon (middelbaar onderwijs), hij gaat gewoon naar school. Daarmee is zijn kamer het vaakst beschikbaar tussen 9 en 14.
Man zit in woonkamer.

Ik ben een nomade met een laptop die steeds van ruimte wisselt waar het net rustig is of niemand is.

Wordt er gestoord van.
pi_196488757
Oh en wat ook zo heerlijk is, je springt gewoon hop zo onder de douche als je de pest erin hebt :D

nee, echt... 2020 beste jaar ever
pi_196502072
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 19:40 schreef Antwerpenaar123 het volgende:
Thuiswerken is goed voor een enorm repetitief administratieve job.

Niet voor iets creatiefs met veel team work
Eens. Ondanks dat ik thuiswerken heerlijk vind. Maar zelfs bij iets betrekkelijk oncreatiefs als engineering van industriële installaties zie ik het al misgaan door onvoldoende informele afstemming en nabijheid.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_196502813
Jawel thuiswerken heeft de toekomst maar werkgevers willen niet mee met de moderne tijd, de techniek is er al een aardige tijd en ja werknemers hebben zat tools om te zien of je werk wel uitvoert.

Het moet natuurlijk wel een mix blijven zoals 2 dagen op kantoor en 3 dagen thuis of andersom.

Maar goed op kantoor doe ik ook wel privé zaken in de baas zijn tijd alsof het daar niet kan, thuis doe ik beduidend meer voor de baas dan op het werk waarom? nou... omdat je in een vertrouwd omgeving bent, je eigen kamertemperatuur kan bepalen ipv in kou zitten omdat een manager bedenkt dat 18c uitstekend is ondanks je langdurig stil moet zitten de hele dag en natuurlijk rust om je heen of eerst een vermoeide reis in de auto op en neer.

Beweging krijg je ook zat door in de pauze,s even blokje om lopen etc, of voordat je aan werk begint even blokje omlopen.

Maar goed als straks Covid is afgelopen hebben we niets geleerd en gaat iedereen gewoon weer vrolijk 5 dagen per week naar kantoor.

@TS in pyjama thuiswerken zou mij te ver gaan dat lijkt mij ook totaal niet lekker om de hele dag in te zitten, maar ik trek wel comfortabel kleding aan wat je anders niet aan mag hebben op kantoor.

[ Bericht 11% gewijzigd door mrevil1337 op 01-12-2020 18:29:58 ]
  dinsdag 1 december 2020 @ 18:32:08 #137
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196503070
Mijn eerste oorlog in een groepsgesprek gehad inmiddels, allemaal mensen van buiten (zakenrelaties).

Dat gaat aanzienlijk makkelijker offline dus hopelijk kunnen zulke dingen binnenkort wel weer gewoon oldskool ipv digitaal :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Redactie Frontpage dinsdag 1 december 2020 @ 19:07:24 #138
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_196503744
Ik werk al maanden thuis. Ideaal, halve liters klappen om 10 uur _O_
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_196504566
Iemand van vroeger zei altijd : "Thuuswark is 't mooiste wat der is".
Check it out
pi_196504751
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 19:40 schreef Antwerpenaar123 het volgende:
Thuiswerken is goed voor een enorm repetitief administratieve job.

Niet voor iets creatiefs met veel team work
Precies. Ik doe op dit moment een project in een kort tijdbestek. Dan merk je dat het veel handiger werkt als je bij elkaar zit, spontane ideeën uitwisselen, snel afstemmen, en de spirit blijft hoog.

Thuis is het meer dagtaakjes doen en klaar.
pi_196504796
Nah ik was vandaag voor het eerst sinds tijden weer 'on the road'.had gedacht, op wat vrachtverkeer na aardig lege wegen aan te treffen. Maar dat was toch anders. Ik heb zelfs nog even in een korte file gestaan. Onderweg verschillende carpoolplaatsen gezien die aardig vol stonden.

Als ik dit vergelijk met medio maart/april, toen de snelwegen uitgestorven waren en ik er nog even aan moest wennen dat ik maar 100 mocht i.p.v. 150 wat toen makmelijk had gekunnen ...

Drukte op tankstations etc.

Iets zegt mij dat er lang niet zo veel mensen thuis werken als feitelijk zou moeten kunnen.
  Moderator dinsdag 1 december 2020 @ 20:12:03 #142
9859 crew  Karina
Woman
pi_196505122
De afgelopen twee dagen heb ik weer eens op kantoor gewerkt. Vond het toch wel lekker. Je bent er even uit, niet de hele dag thuis zitten en als je thuis komt kun je het werk toch beter loslaten dan als je thuiswerkt.

Vandaag was ik wel de enige op de hele verdieping :D en gisteren waren alleen wat mensen van een andere afdeling er, dus ik heb wel goed door kunnen werken.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_196506844
https://nos.nl/artikel/23(...)-ook-belangrijk.html

Ik ben zelf gisteren ook weer sinds lange tijd op kantoor geweest en vond het, ondanks een kleine drie kwartier reistijd, een verademing.
  dinsdag 1 december 2020 @ 21:49:33 #144
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196506989
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 21:42 schreef Twinkle20 het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)-ook-belangrijk.html

Ik ben zelf gisteren ook weer sinds lange tijd op kantoor geweest en vond het, ondanks een kleine drie kwartier reistijd, een verademing.
Zoals jij weer op werk zijn, zijn er velen weer op werk.

Shit duurt al 9 maanden, is allemaal niet zo raar

Hopelijk kan er snel weer meer, gewoon normaal
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196507126
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2020 21:49 schreef Molo het volgende:

[..]

Zoals jij weer op werk zijn, zijn er velen weer op werk.

Shit duurt al 9 maanden, is allemaal niet zo raar

Hopelijk kan er snel weer meer, gewoon normaal
Helemaal normaal (lees: als in 2019) hoeft het voor mij niet meer. Met z'n allen in het weekend de winkelstraat in, even voor een vrijgezellendag op en neer naar Spanje vliegen, naar kantoor om de hele dag naar je beeldscherm te staren. Laat maar.

Maar mensen zien, fysiek vergaderen, praatjes bij de koffieautomaat, spontaan musea bezoeken, concerten: Yes.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_196507422
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2020 21:49 schreef Molo het volgende:

[..]

Zoals jij weer op werk zijn, zijn er velen weer op werk.

Shit duurt al 9 maanden, is allemaal niet zo raar

Hopelijk kan er snel weer meer, gewoon normaal
Lekker met zijn allen weer in de file staan. Ik mis het voor geen goud.
Check it out
pi_196507685
quote:
De bedrijfscultuur wordt bedreigd door thuiswerken
Thuiswerken is inmiddels voor veel mensen de dagelijkse realiteit. Dit heeft invloed op de bedrijfscultuur. Het leidt tot een emotionele ontkoppeling van het bedrijf en het ontstaan van cultuurvervreemding. De impact hiervan moet niet worden onderschat, waarschuwen PwC'ers Wendy van Tol, Stijn van Driessen en Yoran van Dam. ‘Het kan leiden tot meer stress, minder creativiteit en integriteitsrisico’s door een groeiende kloof tussen zeggen en doen.’

https://www.pwc.nl/nl/the(...)oor-thuiswerken.html
Ik denk dat de echte sociale mensen, dus niet die dat heel de dag in een donker zolderkamer uithangen, staan te popelen om weer naar kantoor te gaan. Dit hoeft niet 5 dagen te zijn, maar zeker een gezonde 3 tot 4 dagen op kantoor.

Sowieso slaat het in no-time weer om naar geregeld naar kantoor. Want als de rest op kantoor ontmoet en jij zit thuis, wordt je in de vergadering al grotendeels genegeerd en op den duur wordt je zelfs buitengesloten omdat je de helft mist. De rest blijft dan ook op kantoor, want ja, je bent er al. En heel het thuiswerk-fantasie is dan weer afgelopen.
pi_196507740
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 22:24 schreef Warrick21 het volgende:

[..]

Ik denk dat de echte sociale mensen, dus niet die dat heel de dag in een donker zolderkamer uithangen, staan te popelen om weer naar kantoor te gaan. Dit hoeft niet 5 dagen te zijn, maar zeker een gezonde 3 tot 4 dagen op kantoor.

Sowieso slaat het in no-time weer om naar geregeld naar kantoor. Want als de rest op kantoor ontmoet en jij zit thuis, wordt je in de vergadering al grotendeels genegeerd en op den duur wordt je zelfs buitengesloten omdat je de helft mist. De rest blijft dan ook op kantoor, want ja, je bent er al. En heel het thuiswerk-fantasie is dan weer afgelopen.
Welnee. De transitie is bij ons al behoorlijk ingezet en dat geldt wel voor meer bedrijven. Maar goed, in de IT is remote werken sowieso al redelijk ingeburgerd.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 1 december 2020 @ 22:31:27 #149
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_196507847
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 19:07 schreef Djeez het volgende:
Ik werk al maanden thuis. Ideaal, halve liters klappen om 10 uur _O_
En je paarsegepunte genotsknots uit de broek :Y
pi_196508097
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 22:26 schreef Monolith het volgende:

[..]

Welnee. De transitie is bij ons al behoorlijk ingezet en dat geldt wel voor meer bedrijven. Maar goed, in de IT is remote werken sowieso al redelijk ingeburgerd.
Klopt, op het werk gebruiken wij ook gewoon messenger als we op 5 meter afstand zitten, kortom of dat nou 5 meter of 500 km is maakt mij ook niet uit.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_196508207
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 22:43 schreef raptorix het volgende:

[..]

Klopt, op het werk gebruiken wij ook gewoon messenger als we op 5 meter afstand zitten, kortom of dat nou 5 meter of 500 km is maakt mij ook niet uit.
Dat valt eigenlijk wel mee. :P
Doel meer op internationale teams, remote werken terwijl je aan het reizen bent en meer van dat soort zaken.
Collega van me is al jaren geleden geëmigreerd en werkt nu in plaats van 3 van de 4 weken vanuit huis 4 van de 4 vanuit huis. Kan allemaal prima.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_196508244
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 22:26 schreef Monolith het volgende:

[..]

Welnee. De transitie is bij ons al behoorlijk ingezet en dat geldt wel voor meer bedrijven. Maar goed, in de IT is remote werken sowieso al redelijk ingeburgerd.
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 22:43 schreef raptorix het volgende:

[..]

Klopt, op het werk gebruiken wij ook gewoon messenger als we op 5 meter afstand zitten, kortom of dat nou 5 meter of 500 km is maakt mij ook niet uit.
Je maakt jezelf nu dat wijs, maar dat vervaagt echt in no time. Als 5 man samen fysiek in een ruimte zitten en jij virtueel op 500km afstand. Dan hoor je echt niet duidelijk wie er precies praat en heeft iedereen minder aandacht voor jou als enige op afstand.

Ook als de vergadering afgelopen is, zullen hun napraten en kort schakelen, wat jij allemaal op afstand zal missen. Je gaat letterlijk terug naar het concept van offshore medewerkers in India zoals veel IT bedrijven die hadden. Iedereen weet dat dat voor geen meter werkt, maar het was wel goedkoop zo'n offshore kracht.
pi_196508247
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 22:49 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat valt eigenlijk wel mee. :P
Doel meer op internationale teams, remote werken terwijl je aan het reizen bent en meer van dat soort zaken.
Collega van me is al jaren geleden geëmigreerd en werkt nu in plaats van 3 van de 4 weken vanuit huis 4 van de 4 vanuit huis. Kan allemaal prima.
Ik heb een collega die is naar NZ gegaan, bedrijf heeft geen kantoor, hij werkt al paar jaar uit een camper :0
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_196508299
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 22:51 schreef Warrick21 het volgende:

[..]

[..]

Je maakt jezelf nu dat wijs, maar dat vervaagt echt in no time. Als 5 man samen fysiek in een ruimte zitten en jij virtueel op 500km afstand. Dan hoor je echt niet duidelijk wie er precies praat en heeft iedereen minder aandacht voor jou als enige op afstand.

Ook als de vergadering afgelopen is, zullen hun napraten en kort schakelen, wat jij allemaal op afstand zal missen. Je gaat letterlijk terug naar het concept van offshore medewerkers in India zoals veel IT bedrijven die hadden. Iedereen weet dat dat voor geen meter werkt, maar het was wel goedkoop zo'n offshore kracht.
Vergaderen met grotere teams is idd lastiger, vooral het brainstormen, nu zit ik in een team van rond de 5, wat wij veel doen is even 1 iemand zijn screen sharen en dan gezamenlijk het probleem bespreken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_196508346
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 22:51 schreef Warrick21 het volgende:

[..]


[..]

Je maakt jezelf nu dat wijs, maar dat vervaagt echt in no time. Als 5 man samen fysiek in een ruimte zitten en jij virtueel op 500km afstand. Dan hoor je echt niet duidelijk wie er precies praat en heeft iedereen minder aandacht voor jou als enige op afstand.

Ook als de vergadering afgelopen is, zullen hun napraten en kort schakelen, wat jij allemaal op afstand zal missen. Je gaat letterlijk terug naar het concept van offshore medewerkers in India zoals veel IT bedrijven die hadden. Iedereen weet dat dat voor geen meter werkt, maar het was wel goedkoop zo'n offshore kracht.
Vergaderen, vergaderen, vergaderen, zie daar het probleem.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_196508382
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 21:57 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Helemaal normaal (lees: als in 2019) hoeft het voor mij niet meer. Met z'n allen in het weekend de winkelstraat in, even voor een vrijgezellendag op en neer naar Spanje vliegen, naar kantoor om de hele dag naar je beeldscherm te staren. Laat maar.

Maar mensen zien, fysiek vergaderen, praatjes bij de koffieautomaat, spontaan musea bezoeken, concerten: Yes.
En vooral heel die hectische opgefokte eindejaarsperiode hoeft voor mij niet
pi_196508433
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 19:44 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Moet dat dan? Presteren op het werk is voor mij geen doel, mijn doel is met zo min mogelijk moeite zoveel mogelijk geld binnen harken. Dus daar een beetje de balans in zien te vinden.

En ja dat thuiswerken is voor mij een godsgeschenk, lang leve corona! _O_
Vooral dat dagelijks in de file staan. Dat mis ik totaal niet.
Check it out
  Redactie Frontpage dinsdag 1 december 2020 @ 23:22:46 #158
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_196508648
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2020 22:31 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

En je paarsegepunte genotsknots uit de broek :Y
Uiteraard :D
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  woensdag 2 december 2020 @ 03:03:18 #159
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_196509786
Vaker dan één dag per week thuiswerken vind ik helemaal niks. Voor de afwisseling, heel af en toe, is het prima maar verder, nee. Ik ben thuis hooguit een halve dag productief, terwijl ik op kantoor gewoon fulltime kan doorgaan. Met de nodige pauzes weliswaar, maar juist die pauzes neem ik niet als ik thuiswerk, ik zit daar gewoon maar een beetje te verpieteren achter die laptop. Het is ongezellig, geen collega's om je aan te ergeren, geen koffieautomaat om bij te chillen.

Maar het ergste van thuiswerken is toch wel MS Teams :r :r :r.
Ik was al geen fan van vergaderen, maar online meetings zijn echt de totale hel. Wat een neppe bende zombies achter die schermpjes, :r.

Zodra ik weer naar kantoor mag, zien ze mij daar als eerste verschijnen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_196512352
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 22:51 schreef Warrick21 het volgende:

[..]


[..]

Je maakt jezelf nu dat wijs, maar dat vervaagt echt in no time. Als 5 man samen fysiek in een ruimte zitten en jij virtueel op 500km afstand. Dan hoor je echt niet duidelijk wie er precies praat en heeft iedereen minder aandacht voor jou als enige op afstand.

Wij werken in shifts 2 weken thuis, 2 weken kantoor. Af en toe vergaderen, vorige week zat ik met 3 andere in de vegaderruimte en 1 persoon thuis. In die vergaderruimte hangt een heel groot scherm voor videocalling.

Nu dat ik deze week zelf thuis werk en 3 andere van ons team daar zitten merk ik echt dat het lastig is om het goed te volgen. Al die kleine nuances zijn gelijk verdwenen. Net alsof je door een kijkdoos tuurt. :')

Dit is anders als je 1 op 1 videocall doet en beide achter een scherm zitten.
pi_196525666
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 10:17 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Wij werken in shifts 2 weken thuis, 2 weken kantoor. Af en toe vergaderen, vorige week zat ik met 3 andere in de vegaderruimte en 1 persoon thuis. In die vergaderruimte hangt een heel groot scherm voor videocalling.

Nu dat ik deze week zelf thuis werk en 3 andere van ons team daar zitten merk ik echt dat het lastig is om het goed te volgen. Al die kleine nuances zijn gelijk verdwenen. Net alsof je door een kijkdoos tuurt. :')

Dit is anders als je 1 op 1 videocall doet en beide achter een scherm zitten.
Waarom gaan jullie naar kantoor terwijl jullie thuis kunnen werken? Vind je werkgever gezondheid geen issue ofzo?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_196525718
quote:
7s.gif Op woensdag 2 december 2020 03:03 schreef Ringo het volgende:

Maar het ergste van thuiswerken is toch wel MS Teams :r :r :r.
Ik was al geen fan van vergaderen, maar online meetings zijn echt de totale hel. Wat een neppe bende zombies achter die schermpjes, :r.

Vergeet ook niet de met zorg opgebouwde achtergrond die sommige mensen hebben. Bijvoorbeeld een boeken kast met enkel werkgerelateerde boeken waarvan je goed kan zien dat de titels te lezen zijn :). En een paar diploma's in een lijstje ;)
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_196525720
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 22:51 schreef Warrick21 het volgende:

[..]

[..]

Je maakt jezelf nu dat wijs, maar dat vervaagt echt in no time. Als 5 man samen fysiek in een ruimte zitten en jij virtueel op 500km afstand. Dan hoor je echt niet duidelijk wie er precies praat en heeft iedereen minder aandacht voor jou als enige op afstand.

Ook als de vergadering afgelopen is, zullen hun napraten en kort schakelen, wat jij allemaal op afstand zal missen. Je gaat letterlijk terug naar het concept van offshore medewerkers in India zoals veel IT bedrijven die hadden. Iedereen weet dat dat voor geen meter werkt, maar het was wel goedkoop zo'n offshore kracht.
M.a.w., het social aspect cq interactie die je met collega's hebt, is helemaal weg. Mijn ervaring is dat je bij de koffie automaat of in de kantine over Ajax ouwehoert, maar dat het ook heel vaak voorkomt dat je de hele lunch ongedwongen over werkgerelateerde dingen praat, die niet zo snel ter sprake zouden komen als we een MS Teams meeting inleggen, waarbij er altijd wel eentje is die "ik moet zo stoppen want ik heb over 10 minuten een hard stop".
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_196525726
quote:
7s.gif Op woensdag 2 december 2020 03:03 schreef Ringo het volgende:
Vaker dan één dag per week thuiswerken vind ik helemaal niks. Voor de afwisseling, heel af en toe, is het prima maar verder, nee. Ik ben thuis hooguit een halve dag productief, terwijl ik op kantoor gewoon fulltime kan doorgaan. Met de nodige pauzes weliswaar, maar juist die pauzes neem ik niet als ik thuiswerk, ik zit daar gewoon maar een beetje te verpieteren achter die laptop. Het is ongezellig, geen collega's om je aan te ergeren, geen koffieautomaat om bij te chillen.

Maar het ergste van thuiswerken is toch wel MS Teams :r :r :r.
Ik was al geen fan van vergaderen, maar online meetings zijn echt de totale hel. Wat een neppe bende zombies achter die schermpjes, :r.

Zodra ik weer naar kantoor mag, zien ze mij daar als eerste verschijnen.
Los van het online vergaderen vind ik MS Teams wel fijn werken. Wij hadden in het begin nog Skype. Dat is pas pure aids |:)
pi_196526538
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 02:41 schreef raptorix het volgende:

[..]

Waarom gaan jullie naar kantoor terwijl jullie thuis kunnen werken? Vind je werkgever gezondheid geen issue ofzo?
Ik woon in Zwitserland. Leidinggeving wil niet dat het bedrijf maandenlang leeg blijft, dus hebben ze dit bedacht. 15 mensen thuis, 15 mensen op kantoor. Zolang je een mondkap draagt is het toegestaan.

Mijn vrouw werkt in een groter bedrijf en zit alweer bijna 3 maanden thuis, zomer was het even open. Ik kan niet zeggen dat maandenlang thuis werken beter is voor de gezondheid. :')

[ Bericht 10% gewijzigd door Jed1Gam op 03-12-2020 07:44:49 ]
  donderdag 3 december 2020 @ 09:30:39 #166
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_196527371
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2020 03:13 schreef Gehrman het volgende:
Los van het online vergaderen vind ik MS Teams wel fijn werken. Wij hadden in het begin nog Skype. Dat is pas pure aids |:)
Klopt, MS Teams heeft een aantal prettige functionaliteiten om met elkaar op afstand samen te werken. Het is me vooral dat beeldvergaderen zelf. Vergaderingen zijn irl al vaak een waste of time, laat staan wanneer je dat belegen trucje online 1 op 1 gaat overnemen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 3 december 2020 @ 09:45:12 #167
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_196527529
Enige grote nadeel van MS Teams is het zoeken. Als je heel veel gesprekken hebt met iemand, raakt dat ding overbelast en loopt vast.
En daarnaast als je iets zoekt over een gesprek in 2018 (ja, toen gebruikten we het al), dan vindt hij wel je zoekactie, maar laat hij de context erom niet zien en dat is juist wat je nodig hebt.. :(
pi_196527877
En de vergaderingen en “calls” zijn flink toegenomen doordat je niet meer bij elkaar bent en ook niet meer even snel bij iemand langs kan lopen of bij de koffie automaat spreekt.

Als je dan iemand nodig hebt is dat haast niet te doen op korte termijn. Het kost mij veel tijd in ieder geval.
  donderdag 3 december 2020 @ 10:43:56 #169
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_196528461
Ik ben blij dat ik werk heb dat ik grotendeels zelfstandig kan uitvoeren, mijn overleggen zijn nog beperkt in vergelijking met sommige collega’s, die zitten soms echt de hele dag te vergaderen :') :r.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 3 december 2020 @ 10:45:35 #170
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_196528497
Het is overigens wel makkelijker geworden om zo’n zinloos overlegje te skippen. Daar moest je op kantoor toch omslachtigere excuses voor verzinnen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')