abonnement Unibet Coolblue
pi_195887391
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 17:00 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

:+

Ik heb veel talenten, maar het interpreteren van een gortdroge, bewust moeilijk geformuleerde wetstekst is er niet een van. Maar die eerste zin is inderdaad wel lollig.
De meest eenvoudige oplossing lijkt het beginnen van een eigen godsdienst. Dan val je onder vrijwel alle uitzonderingen.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_195887395
quote:
3s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 16:57 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Da's heel aardig van je. En nu zou ik graag nog een toegankelijke tekst appreciëren.
Memorie van toelichting is over het algemeen goed leesbaar. Wel droog natuurlijk, maar goed te volgen.

https://www.parlementaire(...)pmj1ey0/vlabip8ak1z0
pi_195887437
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 17:02 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

De meest eenvoudige oplossing lijkt het beginnen van een eigen godsdienst. Dan val je onder vrijwel alle uitzonderingen.
Die is er al. De kerk van het vliegende spagetti monster
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195887507
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 16:59 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]


'Wij Willem-Alexander, bij de gratie Gods, Koning der Nederlanden,
Prins van Oranje-Nassau, enz. enz. enz.
Allen, die deze zullen zien of horen lezen, saluut!'


_O-
Die enz. Enz. Enz. Staat ook in elk paspoort.
Ik viel van mijn stoel van hetvlachen toen ik dat jaren geleden een keer in mijn paspoort zag staan.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195887591
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 16:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]

Toch maar even posten hier, wat een opvallend hoge percentages positief getesten bij kinderen tussen 4 en 17 jaar.
12-17 inderdaad vrij hoog en er wordt toch redelijk wat getest. 12-17 is ongeveer 1 miljoen kinderen (grofweg het aantal kinderen in het VO), dat is 1/17e van de bevolking. 17003 tests zou neerkomen op 289.051 testen op de gehele bevolking. Heel erg ver zitten we daar niet vanaf. Sterker nog, voor afgelopen week zijn 285.227 testen gemeld bij de GGD.

Dat zou betekenen dat kinderen (12-17) grofweg in dezelfde mate getest worden als volwassenen. Uiteraard moet je er nog 1,5 miljoen basisschoolleerlingen afhalen, maar dat verandert het beeld niet significant.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195887636
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 17:02 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Memorie van toelichting is over het algemeen goed leesbaar. Wel droog natuurlijk, maar goed te volgen.

https://www.parlementaire(...)pmj1ey0/vlabip8ak1z0
Dat is wel wat beter inderdaad, al blijft het schier onleesbaar. Uit onderstaande passage in combinatie met bepaling 58c maak ik op dat instemming van de Tweede Kamer is vereist voor verlenging.

Democratische waarborgen en parlementaire betrokkenheid

Versterking van de democratische legitimatie is een belangrijk doel van dit wetsvoorstel. Het gaat er dan primair om de parlementaire betrokkenheid bij de vaststelling van de maatregelen ter bestrijding van de epidemie te vergroten ten opzichte van de in § 2.2 beschreven systematiek. Dit krijgt allereerst vorm via de betrokkenheid van de Tweede en Eerste Kamer als medewetgever bij de vaststelling van deze tijdelijke wet. Daarnaast voorziet het wetsvoorstel in betrokkenheid vooraf van beide Kamers bij de totstandkoming van gedelegeerde regelgeving. Dit betreft alle ministeriële regelingen en tevens de amvb over de veilige afstand. Dit krijgt vorm door een stelsel van gecontroleerde delegatie via een voorhangprocedure, waarbij de ontwerpen van de ministeriële regelingen en de amvb vooraf ter kennis worden gebracht van beide Kamers (artikelen 58c, tweede lid, en 58f, tweede lid). Uit het oogpunt van democratische legitimatie is hiermee gewaarborgd dat de uitvoeringsregelgeving op grond van hoofdstuk Va steeds in samenspraak met beide Kamers tot stand kan komen. Omdat de ontwikkelingen die aanleiding kunnen geven tot vaststelling van een ministeriële regeling of amvb zeer snel kunnen verlopen, kan in niet anders dan een relatief korte voorhangtermijn worden voorzien. Deze bedraagt één week. De ervaringen in de afgelopen maanden laten gelukkig zien dat in beide Kamers op zeer korte termijn gereageerd kon worden op kabinetsvoornemens in het kader van ontwikkelingen rond het virus, zodat de regering deze voorhangtermijn verantwoord acht. In de artikelsgewijze toelichting op artikel 58c wordt nader ingegaan op de precieze vormgeving van de voorhangprocedure.

In de tweede plaats is erin voorzien dat ook een koninklijk besluit waarmee wordt besloten tot eerder verval van de wet dan zes maanden, of juist tot verlenging van deze vervaltermijn, eerst aan beide Kamers moet worden voorgelegd (artikel VIII, vierde lid).

In de derde plaats bevat de wet een verplichting voor de minister van VWS om maandelijks aan de beide Kamers een met redenen omkleed overzicht te zenden van de op basis van hoofdstuk Va geldende maatregelen (artikel 58t, eerste lid). Los hiervan blijft vanzelfsprekend gelden dat de regering beide Kamers steeds informeert over alle relevante ontwikkelingen rond de bestrijding van de epidemie, zoals ook sinds de eerste uitbraak van het virus steeds is gebeurd.


Artikel 58c Procedurevoorschriften ministeriële regelingen
1. De vaststelling van een krachtens dit hoofdstuk vast te stellen ministeriële regeling geschiedt door Onze Ministers, in overeenstemming met Onze Minister die het mede aangaat en in overeenstemming met het gevoelen van de ministerraad.
2. Een krachtens dit hoofdstuk vastgestelde ministeriële regeling wordt binnen twee dagen nadat zij is vastgesteld aan beide Kamers der Staten-Generaal overgelegd. Zij treedt niet eerder in werking dan een Eerste Kamer, vergaderjaar 2020–2021, 35 526, B 3 week na deze overlegging. Indien binnen die termijn de Tweede Kamer besluit niet in te stemmen met de regeling, vervalt deze van rechtswege.
3. In afwijking van het tweede lid kan een krachtens dit hoofdstuk vastgestelde ministeriële regeling onverwijld na die vaststelling en de bekendmaking in werking treden, indien sprake is van een zeer dringende omstandigheid waarin ter beperking van gevaar direct moet worden gehandeld. Onze Minister zendt de regeling binnen twee dagen na vaststelling aan beide Kamers der Staten-Generaal, voorzien van een gemotiveerde mededeling waarin de dringende omstandigheid uiteen wordt gezet. De regeling vervalt van rechtswege indien de Tweede Kamer binnen een week na de toezending besluit niet in te stemmen met de regeling.
4. Een besluit als bedoeld in het tweede lid, derde zin, of derde lid, derde zin, kan worden genomen op voorstel van een derde van het grondwettelijk aantal leden van de Tweede Kamer.
5. Artikel 1 van de Tijdelijke wet COVID-19 Justitie en Veiligheid is niet van toepassing.
6. Indien naar het oordeel van Onze Ministers en Onze Minister die het mede aangaat een krachtens dit hoofdstuk vastgestelde ministeriële regeling of een onderdeel daarvan niet langer noodzakelijk is voor het in artikel 58b, eerste lid, genoemde doel, wordt die regeling daartoe zo spoedig mogelijk gewijzigd of ingetrokken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195887718
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 17:02 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

De meest eenvoudige oplossing lijkt het beginnen van een eigen godsdienst. Dan val je onder vrijwel alle uitzonderingen.
Daar kom je volgens mij niet zomaar mee weg. Er was toch iemand die door zelf een godsdienst te beginnen ('Kerk van het vliegende spaghettimonster') tevergeefs onder de regels voor de foto op het paspoort probeerde uit te komen?



Bron
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195887895
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 16:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Da's vertekenend, want kinderen worden alleen getest als ze relatief ernstige symptomen hebben. In dat licht zou je zelfs kunnen stellen dat het percentage in de categorie 0-11 jaar laag is.
In aanvulling hierop: in de categorie 12-17 jaar is het percentage inderdaad hoog, zeg!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195887907
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 16:59 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]


'Wij Willem-Alexander, bij de gratie Gods, Koning der Nederlanden,
Prins van Oranje-Nassau, enz. enz. enz.
Allen, die deze zullen zien of horen lezen, saluut!'


_O-
Die preambule moet volgens de Grondwet, artikel XIX:
https://wetten.overheid.nl/jci1.3:c:BWBR0001840&artikel=XIX&z=2018-12-21&g=2018-12-21


:+
pi_195888130
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 16:31 schreef Simmertje het volgende:
Om maar even het verschil uit de wereld te helpen:

Kritisch:

• Heeft het sluiten van de scholen niet teveel effect op de mentale gesteldheid van kinderen?

• Hoeveel effect heeft een mondkapje?

• Is het testbeleid wel juist momenteel?

Wappie:

• Mondkapje wordt gebruikt om de mensen monddood te maken.

• Corona is een vooropgezet plan voor totale controle over de wereld.

• De spoedwet brengt ons terug naar 1940.

Met kritische mensen kun je inderdaad prima een discussie voeren, met wappies niet.
Probleem is dat iedereen uit categorie 1 snel neergesabeld wordt naar categorie 2.

Dan heb je nog categorie 3 die net zo erg zijn als de wappies: Niks helpt, ojee we gaan allemaal dood, nu lockdown, alles sluiten en avondklok. Hard beboeten, stokslagen etc.

[ Bericht 4% gewijzigd door Jed1Gam op 27-10-2020 17:46:53 ]
  Moderator dinsdag 27 oktober 2020 @ 17:44:53 #211
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195888193
twitter

Zag deze gedeeld worden op twitter. Je weet nooit zeker of dit 100% echt is, maar de strekking is denk ik wel goed. Hoe hard het kan gaan met een besmetting.
pi_195888196
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 15:42 schreef Simmertje het volgende:
Wat ik overigens nog steeds raar vind is dat je helemaal niets hoort over het reizen en het sluiten van grenzen binnen Europa. Sterker nog, gister nog vrolijk het bericht dat Griekenland en de Canarische Eilanden weer terug op geel zijn. Met andere woorden, jullie kunnen allemaal weer vrolijk je kerstvakantie boeken. De kapper op de hoek moet misschien dicht, leerlingen moeten weer thuiszitten, maar KLM mag vrolijk haar vliegtuigen vullen met 300 man?
inderdaad ja, echt heel dom.
terwijl notabene én corona én CO2-reductie wereldproblemen zijn!
maar wereld-aanpak is kennelijk toch te ingewikkeld. :(
stelletje sukkels!
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_195888206
Als de rioolwatermeeting een goede indicator is, dan is er een serieus probleem.
- verwijderd door admin -
  Moderator dinsdag 27 oktober 2020 @ 17:47:11 #214
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195888233
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 17:45 schreef groenen het volgende:
Als de rioolwatermeeting een goede indicator is, dan is er een serieus probleem.

Zag het voorbij komen inderdaad...
  Moderator dinsdag 27 oktober 2020 @ 17:49:53 #215
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195888279
twitter

Jeetje :') , wel mooi voor de zorgmedewerkers.
pi_195888286
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 16:47 schreef Claudia_x het volgende:
Mocht iemand trouwens een toegankelijke tekst weten over 'Tijdelijke bepalingen in verband met maatregelen ter bestrijding van de epidemie van covid-19 voor de langere termijn', dan houd ik me aanbevolen. Dit is wat ik over de spoedwet wist en ik was met name ontstemd over de macht die de minister krijgt en de brede formuleringen. Maar ik begrijp dat de wet inmiddels weer is aangepast en ik weet niet wat de definitieve versie is.
Elke maatregel die onder de coronawet gaat vallen moet de goedkeuring van de Tweede Kamer hebben. Hugo de Jonge kan niet uit zichzelf iets verzinnen en/of doorvoeren zonder die goedkeuring. Alleen word de Eerste Kamer buitenspel gezet omdat anders het invoeren van een maatregel maanden gaat duren.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195888310
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 17:49 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Jeetje :') , wel mooi voor de zorgmedewerkers.
Wat een populist is het ook.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_195888328
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 17:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Elke maatregel die onder de coronawet gaat vallen moet de goedkeuring van de Tweede Kamer hebben. Hugo de Jonge kan niet uit zichzelf iets verzinnen en/of doorvoeren zonder die goedkeuring. Alleen word de Eerste Kamer buitenspel gezet omdat anders het invoeren van een maatregel maanden gaat duren.
De democratie wordt even buitenspel gezet.
  Moderator dinsdag 27 oktober 2020 @ 17:52:00 #219
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195888335
Belgium COVID update: Daily death toll at highest level since early May

- New cases: 12,687
- Positivity rate: 24.6% (+4.1)
- In hospital: 5,260 (+433)
- In ICU: 809 (+52)
- New deaths: 89

UK's coronavirus death toll rises by 367, biggest one-day increase since May

- New cases: 22,885
- Positivity rate: 8.7% (+2.2)
- In hospital: 9,502 (+206)
- In ICU: 852 (+29)
- New deaths: 367

Czech Republic reports 164 new coronavirus deaths, biggest one-day increase on record

- New cases: 10,273
- Positivity rate: 34.4%
- In hospital: 5,613 (+268)
- In ICU: 828 (+28)
- New deaths: 164

Sweden recorded 1,870 new coronavirus cases on Friday, the biggest one-day increase on record, according to figures released today
pi_195888337
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 17:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Elke maatregel die onder de coronawet gaat vallen moet de goedkeuring van de Tweede Kamer hebben. Hugo de Jonge kan niet uit zichzelf iets verzinnen en/of doorvoeren zonder die goedkeuring. Alleen word de Eerste Kamer buitenspel gezet omdat anders het invoeren van een maatregel maanden gaat duren.
Het was mij vooral om de verlenging te doen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195888349
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 17:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Elke maatregel die onder de coronawet gaat vallen moet de goedkeuring van de Tweede Kamer hebben. Hugo de Jonge kan niet uit zichzelf iets verzinnen en/of doorvoeren zonder die goedkeuring. Alleen word de Eerste Kamer buitenspel gezet omdat anders het invoeren van een maatregel maanden gaat duren.
Mooie gelegenheid om die eerste kamer af te schaffen, beetje solidair zijn in deze zware tijden.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 17:53:54 #222
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_195888375
Motie voor meer salaris zorgpersoneel alsnog aangenomen, door vergissing Kamerlid

https://nos.nl/artikel/23(...)issing-kamerlid.html

:D
pi_195888388
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 17:47 schreef Momo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Zag het voorbij komen inderdaad...
Lockdown ging op 14 oktober om 22:00 in, zal toch wel wat vertraging in zitten voor je dat in de rioolwatercijfers ziet lijkt me.
pi_195888391
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 17:49 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Jeetje :') , wel mooi voor de zorgmedewerkers.
Al die moeite om de motie te saboteren was dus voor Piet Snot.
pi_195888418
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 17:54 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Lockdown ging op 14 oktober om 22:00 in, zal toch wel wat vertraging in zitten voor je dat in de rioolwatercijfers ziet lijkt me.
Dat snap ik maar we moeten toch concluderen dat de eerste maatregelen toch te weinig hebben opgeleverd.
pi_195888431
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 17:52 schreef Momo het volgende:
Belgium COVID update: Daily death toll at highest level since early May

- New cases: 12,687
- Positivity rate: 24.6% (+4.1)
- In hospital: 5,260 (+433)
- In ICU: 809 (+52)
- New deaths: 89

UK's coronavirus death toll rises by 367, biggest one-day increase since May

- New cases: 22,885
- Positivity rate: 8.7% (+2.2)
- In hospital: 9,502 (+206)
- In ICU: 852 (+29)
- New deaths: 367

Czech Republic reports 164 new coronavirus deaths, biggest one-day increase on record

- New cases: 10,273
- Positivity rate: 34.4%
- In hospital: 5,613 (+268)
- In ICU: 828 (+28)
- New deaths: 164

Sweden recorded 1,870 new coronavirus cases on Friday, the biggest one-day increase on record, according to figures released today
De statische mens, iedereen gereduceerd tot een nummer op een lijstje waar de kranten mee pronken, maar we zijn zo medelevend met z'n allen.
pi_195888436
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 17:45 schreef groenen het volgende:
Als de rioolwatermeeting een goede indicator is, dan is er een serieus probleem.
:{

Ik ben ook wat minder optimistisch geworden door wat ik heb gelezen over het herfstvakantie-effect en de commerciële sneltesten. Als de positieve testen die daaruit naar voren komen niet (volledig) worden verdisconteerd in de cijfers, dan is de afvlakking mogelijk deels daaraan te wijten.

Aan de andere kant: hebben die positieve testen evenveel waarde als de positieve testen die de GGD's uitvoeren? Er worden dan immers ook vaker mensen zonder klachten getest, vermoed ik, en die zouden wel eens niet of minder besmettelijk kunnen zijn. Kortom: die positieve testen zomaar bij de positieve testen van de GGD's optellen lijkt me problematisch.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 17:57:14 #228
22565 asco
Los in deze tent
pi_195888439
Ondertussen in België:

"Vandaag al minstens 689 opnames in de ziekenhuizen: record van einde maart is gebroken."

https://www.hln.be/dossie(...)s-gebroken~a23b7de9/
  Moderator dinsdag 27 oktober 2020 @ 17:57:37 #229
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195888444
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 17:54 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Lockdown ging op 14 oktober om 22:00 in, zal toch wel wat vertraging in zitten voor je dat in de rioolwatercijfers ziet lijkt me.
Daarvoor waren er natuurlijk een paar weken daarvoor al maatregelingen ingevoerd, maar om de maatregelingen van 14 oktober te beoordelen moet je nog even wachten ja.
pi_195888474
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 17:57 schreef asco het volgende:
Ondertussen in België:

"Vandaag al minstens 689 opnames in de ziekenhuizen: record van einde maart is gebroken."

https://www.hln.be/dossie(...)s-gebroken~a23b7de9/
_O_ recordhouders, wanneer gaat Nederland weer knallen.
pi_195888501
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 17:58 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

_O_ recordhouders, wanneer gaat Nederland weer knallen.
Nog eventjes geduld ;)
pi_195888508
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 17:57 schreef asco het volgende:
Ondertussen in België:

"Vandaag al minstens 689 opnames in de ziekenhuizen: record van einde maart is gebroken."

https://www.hln.be/dossie(...)s-gebroken~a23b7de9/
Hebben Tsjechië ingehaald _O_
pi_195888528
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 17:57 schreef Momo het volgende:

[..]

Daarvoor waren er natuurlijk een paar weken daarvoor al maatregelingen ingevoerd, maar om de maatregelingen van 14 oktober te beoordelen moet je nog even wachten ja.
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 17:56 schreef skrn het volgende:

[..]

Dat snap ik maar we moeten toch concluderen dat de eerste maatregelen toch te weinig hebben opgeleverd.
Dat kunnen we wel concluderen ja. Was ook wel de verwachting eigenlijk (maar ja niet de verwachting van kabinet + RIVM).
pi_195888584
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 17:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het was mij vooral om de verlenging te doen.
Die werkt net als de invoering van elke wet. Beide Kamers moeten in meerderheid voor stemmen om de coronawet te verlengen. Het enige verschil is dat er nooit met meer dan 3 maanden verlengt mag worden.

Oftewel het verlengen van de coronawet is nog democratischer als elke andere wet.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 18:04:53 #235
22565 asco
Los in deze tent
pi_195888586
Motie Wilders aangenomen door een misser. _O-

Steun hoger zorgsalaris door misser


 De Tweede Kamer heeft alsnog de motie
van PVV-leider Wilders aangenomen over
een structurele verhoging van het loon
van zorgmedewerkers.Bij een hoofdelijke
stemming haalde de motie 69 stemmen
voor en 67 tegen.

CU-Kamerlid Van der Graaf zegt per
abuis voorgestemd te hebben,terwijl ze
tegen de motie is.Voor de uitslag maakt
dat niets uit.Wilders wil nu weten hoe
het kabinet de motie gaat uitvoeren.

Het kabinet wees alle moties van de
oppositie over hogere zorgsalarissen
steeds af.In augustus liep de stemming
uit op een chaos,toen Kamerleden van de
coalitiepartijen voortijdig wegliepen."
pi_195888665
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:04 schreef asco het volgende:
Motie Wilders aangenomen door een misser. _O-

Steun hoger zorgsalaris door misser


 De Tweede Kamer heeft alsnog de motie
van PVV-leider Wilders aangenomen over
een structurele verhoging van het loon
van zorgmedewerkers.Bij een hoofdelijke
stemming haalde de motie 69 stemmen
voor en 67 tegen.

CU-Kamerlid Van der Graaf zegt per
abuis voorgestemd te hebben,terwijl ze
tegen de motie is.Voor de uitslag maakt
dat niets uit.Wilders wil nu weten hoe
het kabinet de motie gaat uitvoeren.

Het kabinet wees alle moties van de
oppositie over hogere zorgsalarissen
steeds af.In augustus liep de stemming
uit op een chaos,toen Kamerleden van de
coalitiepartijen voortijdig wegliepen."
Karma is a bitch !!! >:) O+
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195888731
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 17:56 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

De statische mens, iedereen gereduceerd tot een nummer op een lijstje waar de kranten mee pronken, maar we zijn zo medelevend met z'n allen.
Yup, mompelt iets van een Jozef Stalin citaat over tragedie en statistiek...
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 18:19:01 #238
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195888804
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 17:58 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

_O_ recordhouders, wanneer gaat Nederland weer knallen.
Niet he.
pi_195888852
het gaat niet echt heel lekker mogen we wel concluderen:

poepwatermeting toont geen afvlakking/daling
op 630 scholen besmettingen vastgesteld, en komen in de problemen.

het aantal besmettingen onder zorgmedewerkers is vorige weekt 6520 is gestegen.

ik kan er weinig positiefs van maken eigenlijk

[ Bericht 9% gewijzigd door Predator40 op 27-10-2020 18:27:40 ]
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 18:21:27 #240
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195888853
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 17:58 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

_O_ recordhouders, wanneer gaat Nederland weer knallen.
Moet onze bondscoach Mark Rutte eerst met een betere opstelling komen.
  Moderator dinsdag 27 oktober 2020 @ 18:21:48 #241
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195888859


België en Tsjechië zijn wel echt van andere orde.
pi_195888885
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:21 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

België en Tsjechië zijn wel echt van andere orde.
Polen had er vandaag toch ook 16.000 plus? Dat zal op hun inwoners aantal ook wel behoorlijk zijn.
pi_195888911
België :o
  Moderator dinsdag 27 oktober 2020 @ 18:25:52 #244
236264 crew  capricia
pi_195888927
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:24 schreef Faraday01 het volgende:
België :o
Out of control. :{
Definitely not CIA
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 18:26:52 #245
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195888944
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 17:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Elke maatregel die onder de coronawet gaat vallen moet de goedkeuring van de Tweede Kamer hebben. Hugo de Jonge kan niet uit zichzelf iets verzinnen en/of doorvoeren zonder die goedkeuring. Alleen word de Eerste Kamer buitenspel gezet omdat anders het invoeren van een maatregel maanden gaat duren.
Dat is precies een reden waarom dit als wet een hellend vlak is. Het doel van het systeem wordt zo buitenspel gezet.
Sws was imho de Corona-wet volstrekt overbodig omdat de Wet op Publieke Gezondheid ruim voldoende heeft om zaken binnen de (grond)wetten te doen. Dat iets dan niet goed uitkomt is daarmee ook zo bedoeld.
Maar goed, het doel heiligt de middelen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator dinsdag 27 oktober 2020 @ 18:27:06 #246
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195888946
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:25 schreef capricia het volgende:

[..]

Out of control. :{
Ben toch benieuwd of ze daar nog iets gaan veranderen aan de maatregelen, ik dacht dat hun lockdown nu bijna hetzelfde was als die van ons. Maar het gaat daar wel heel hard de laatste 2 weken. Hun ziekenhuizen hebben echt een groot probleem...
pi_195888949
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:21 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

België en Tsjechië zijn wel echt van andere orde.
Wij zijn vierde.
Net buiten het podium gevallen, zoals altijd.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_195888960
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:25 schreef capricia het volgende:

[..]

Out of control. :{
In Antwerpen hebben ze het in de zomer achteraf gezien best goed aangepakt maar rest van België heeft daar niet van geleerd :X
pi_195888970
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:27 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

In Antwerpen hebben ze het in de zomer achteraf gezien best goed aangepakt maar rest van België heeft daar niet van geleerd :X
3 weken geleden hadden ze daar nog een versoepeling..... :{
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195888971
quote:
18s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:26 schreef Vallon het volgende:

[..]
Maar goed, het doel heiligt de middelen.
Dat is precies waarom we deze nieuwe wet nu hebben.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195888977
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:28 schreef Predator40 het volgende:

[..]

3 weken geleden hadden ze daar nog een versoepeling..... :{
Ik zei ook in de zomer ;)
  Moderator dinsdag 27 oktober 2020 @ 18:30:06 #252
236264 crew  capricia
pi_195888992
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:27 schreef Momo het volgende:

[..]

Ben toch benieuwd of ze daar nog iets gaan veranderen aan de maatregelen, ik dacht dat hun lockdown nu bijna hetzelfde was als die van ons. Maar het gaat daar wel heel hard de laatste 2 weken. Hun ziekenhuizen hebben echt een groot probleem...
En een avondklok en mondkapjes ook buiten of zo?
Definitely not CIA
  Moderator dinsdag 27 oktober 2020 @ 18:30:30 #253
236264 crew  capricia
pi_195888995
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:27 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

In Antwerpen hebben ze het in de zomer achteraf gezien best goed aangepakt maar rest van België heeft daar niet van geleerd :X
Wallonië.
Definitely not CIA
pi_195889007
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:30 schreef capricia het volgende:

[..]

En een avondklok en mondkapjes ook buiten of zo?
Iedereen denkt nu wel te weten hoe en wat maar het effect van exponentiële groei in combinatie met de incubatietijd wordt schromelijk onderschat.
pi_195889014
Wanneer persco?
pi_195889024
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:31 schreef Kudashov het volgende:
Wanneer persco?
30 min....
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195889028
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:31 schreef Kudashov het volgende:
Wanneer persco?
Half uurtje nog
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195889031
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:30 schreef capricia het volgende:

[..]

Wallonië.
Het Franstalige deel gaat niet best inderdaad....
  Moderator dinsdag 27 oktober 2020 @ 18:33:10 #259
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195889046
twitter
pi_195889069
Frankrijk overweegt nationale lockdown (morgenavond persco).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195889087
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:21 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

België en Tsjechië zijn wel echt van andere orde.
Dat is heel snel gegaan. Een paar weken geleden lachten ze ons nog uit en werden we verweten te eigenwijs te zijn om de coronaregels op te volgen.
pi_195889136
We kunnen nog veel leren van de vampiervleermuis zo blijkt:

quote:
For vampire bats, social distancing while sick comes naturally

New research shows that when vampire bats feel sick, they socially distance themselves from groupmates in their roost – no public health guidance required.

https://news.osu.edu/for-(...)ick-comes-naturally/
Op zich wel een interessant dingetje om te onderzoeken over 20 jaar, of we dankzij deze pandemie als mensheid zodanig veranderen dat we ook automatisch meer afstand nemen indien we ons ziek voelen.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2020 18:41:50 ]
pi_195889193
Wanneer mensen zich ziek voelen, zonderen ze zich ook af. Veelal in hun nest.
Een natuurlijk gegeven, geen Rutte voor nodig.
Go hard or go home
  Moderator dinsdag 27 oktober 2020 @ 18:43:35 #264
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195889198
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:39 schreef Scrummie het volgende:
We kunnen nog veel leren van de vampiervleermuis zo blijkt:
[..]

Op zich wel een interessant dingetje om te onderzoeken over 20 jaar, of we dankzij deze pandemie als mensheid zodanig veranderen dat we ook automatisch meer afstand nemen indien we ons ziek voelen.
Had die ene vleermuis dat ook maar gedaan
pi_195889200
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:39 schreef Scrummie het volgende:
We kunnen nog veel leren van de vampiervleermuis zo blijkt:
[..]

To the Batmobile, let's go *O*

Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 18:43:44 #266
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195889202
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat is precies waarom we deze nieuwe wet nu hebben.
Net zoiets als de "Nürnberger Gesetze" uit 1935...... zo zie ik dat om het een tastbaar beeld om aan te geven hoe zg redelijke wetten totaal misvormd kunnen raken.

Juist een vermeend of verheven doel mag niet zomaar de middelen heiligen wat de reden is waarom we de processen hebben en hadden die dat als willekeur moeten voorkomen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195889210
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:43 schreef Noek het volgende:
Wanneer mensen zich ziek voelen, zonderen ze zich ook af. Veelal in hun nest.
Een natuurlijk gegeven, geen Rutte voor nodig.
en dat valt echt wel tegen....zoveel lui die strontziek gewoon gaan werken want: is maar een verkoudheidje
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 18:45:33 #268
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_195889224
Persco om 19:00 uur? Waarom?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_195889228
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:43 schreef Noek het volgende:
Wanneer mensen zich ziek voelen, zonderen ze zich ook af. Veelal in hun nest.
Een natuurlijk gegeven, geen Rutte voor nodig.
Ah, dan bestaan die mongolen op het werk die constant lopen te niezen en hoesten (pre corona) zeker alleen in mijn hoofd. Oke dan.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 18:46:15 #270
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_195889236
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:45 schreef DonDruiper het volgende:
Persco om 19:00 uur? Waarom?
Om het foeivingertje nog eens stevig omhoog te steken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator dinsdag 27 oktober 2020 @ 18:46:16 #271
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195889237
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:45 schreef DonDruiper het volgende:
Persco om 19:00 uur? Waarom?
Om foei te zeggen tegen ons, dat als we ons gedrag moeten aanpassen anders worden de regels strenger. Dat en Hugo wil even zijn nieuwe schoenen laten zien.
pi_195889243
quote:
18s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:43 schreef Vallon het volgende:

[..]

Net zoiets als de "Nürnberger Gesetze" uit 1935...... zo zie ik dat om het een tastbaar beeld om aan te geven hoe zg redelijke wetten totaal misvormd kunnen raken.

Juist een vermeend of verheven doel mag niet zomaar de middelen heiligen wat de reden is waarom we de processen hebben en hadden die dat als willekeur moeten voorkomen.
Als je het bestrijden van corona gaat vergelijken met het uitroeien van Joden dan zijn we snel uitgepraat hoor.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 18:47:19 #273
22565 asco
Los in deze tent
pi_195889249
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:43 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

To the Batmobile, let's go *O*

_O_
pi_195889252
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:45 schreef DonDruiper het volgende:
Persco om 19:00 uur? Waarom?
De nieuwe coronawet die net is aangenomen gok ik.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator dinsdag 27 oktober 2020 @ 18:49:22 #275
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195889289
quote:
Premier Rutte en minister De Jonge van Volksgezondheid houden rond 19.00 uur een kort persmoment over de coronamaatregelen. Dit moment wordt live uitgezonden op NPO 1 en is ook te volgen via de NOS-site, -app, NPO Nieuws en NPO Radio 1.
pi_195889311
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:47 schreef asco het volgende:

[..]

_O_
Parkzicht _O_
Kleine zaaltje Club X _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_195889324
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:44 schreef Predator40 het volgende:

[..]

en dat valt echt wel tegen....zoveel lui die strontziek gewoon gaan werken want: is maar een verkoudheidje
Een verkoudheidje voelt wel wat anders dan een griep.
Kweenie hoor maar bij koorts ben ik gewoon out onder de dekens. Een echte griep is echt wel anders

Mn beste vriendin is out door corona en fiks ook.
Ze krijgt nu medicatie, gelukkig wel thuis maar ze heeft al 5 dagen onafgebroken hoge koorts. Maak me wel een beetje zorgen.
Go hard or go home
  Redactie Sport dinsdag 27 oktober 2020 @ 18:53:50 #278
274204 crew  Mexicanobakker
pi_195889360
Tijd voor de lockdown.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_195889362
Present. :M
pi_195889366
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
Tijd voor de lockdown.
Er komt geen lockdown.
pi_195889370
“Nog een paar dagen afwachten” :M :M
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195889374
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:45 schreef DonDruiper het volgende:
Persco om 19:00 uur? Waarom?
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:45 schreef DonDruiper het volgende:
Persco om 19:00 uur? Waarom?
Om de bevolking weer even te bedreigen met allerlei maatregelen die Nederland in de economische afgrond gaan storten.
pi_195889382
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:54 schreef quirina het volgende:

[..]

Er komt geen lockdown.
Vast wel, alleen niet vandaag.
Go hard or go home
pi_195889385
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:51 schreef Noek het volgende:
Mn beste vriendin is out door corona en fiks ook.
beterschap aan jouw vriendin toegewenst.

m'n ouders zitten momenteel in kwarrentenne. de directeur van het RIVM geeft aan dat de stijging van het aantal patiënten afneemt. hoop dat dit zo is en blijft.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_195889387
Meer repressie in 5 4...3.......2.............1..................
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_195889409
Nog vier minutos
  Moderator dinsdag 27 oktober 2020 @ 18:57:16 #287
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195889418
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:55 schreef phpmystyle het volgende:
Meer repressie in 5 4...3.......2.............1..................
Er wordt helemaal niks aangekondigd paniekzaaier.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Redactie Sport dinsdag 27 oktober 2020 @ 18:57:26 #289
274204 crew  Mexicanobakker
pi_195889419
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:55 schreef Noek het volgende:

[..]

Vast wel, alleen niet vandaag.
Dit, maar wat mij betreft mag er nu gewoon preventief gehandeld worden. Het is duidelijk dat die lockdown er wel gaat komen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_195889429
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:55 schreef Halcon het volgende:

[..]


[..]

Om de bevolking weer even te bedreigen met allerlei maatregelen die Nederland in de economische afgrond gaan storten.
Blijven aanmodderen schijnt nog slechter te zijn voor de economie.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Moderator dinsdag 27 oktober 2020 @ 18:58:18 #291
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195889432
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:57 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Dit, maar wat mij betreft mag er nu gewoon preventief gehandeld worden. Het is duidelijk dat die lockdown er wel gaat komen.
Tja... dat gevoel heb ik ook. De grenzen met België zijn ook gewoon open nog...
pi_195889436
Komt geen lockdown misschien als het de komende 14 dagen niet goed gaat.
pi_195889437
Announce Irma.
pi_195889447
quote:
9s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:43 schreef Momo het volgende:

[..]

Had die ene vleermuis dat ook maar gedaan
Ja, dat is nog steeds de oorsprong zeggen ze geloof ik. Al zijn die verhalen wel zo onzeker nog altijd.
pi_195889450
Stukje hal.
pi_195889453
Vind het nu al raar dat ze dit zo doen..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195889455
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
Tijd voor de lockdown.
Waarom nu? Zo geef je de nieuwe maatregelen geen kans.
  Moderator dinsdag 27 oktober 2020 @ 18:59:54 #298
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195889469
De R van persconferenties is aan ‘t stijgen. Lopen risico op een exponentiële groei aan persconferenties.

Bron: Roos Abelman BNR
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195889480
We gaan dicht!
👋
Einde persmoment
pi_195889481
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 18:59 schreef Jor_Dii het volgende:
Vind het nu al raar dat ze dit zo doen..
Ach ja, Trump deed het toen dagelijks in het begin, dit soort persmomentjes. Snap het wel, even weer onder de aandacht.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')