Waarom spreek jij niet Nederlands?quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:12 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dus eigenlijk ben je aan het zeuren dat BLM niet doet of laat wat jij wil. En zelf boeit het je dus eigenlijk niks.
Kinderkanker en dementie zijn ook actuele zaken.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:06 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je vergelijkt iets heel anders, het verschil is namelijk dat dit beide actuele zaken zijn.. Overigens was er in Rotterdam bij die gewelddadige verkrachting van een Indonesisch studente wel een stille tocht / demonstratie.
Maar het gevoel heerst natuurlijk dat Islam nogal wordt beschermd door onze linkse deugers.
Andere orde.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:12 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Kinderkanker en dementie zijn ook actuele zaken.
En wat moet ik met
Wat is het verschil.quote:
Microfoons, stands, spandoeken. Ik zeg niet dat het veel kost, maar het kost wel wát.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:09 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Op een plein gaan schreeuwen kost niet zoveel
Doe zoals ik en elk ander verstandig mens en doneer gewoon elke maand een bedrag.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:10 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Maar waarom zeur je dan dat andere mensen dat dan wél moeten doen.
Stel dat iemand demonstreert voor de bestrijding van kinderkanker
Heb jij dan kritiek op die persoon omdat ie niet demonstreert voor de bestrijding van dementie bij ouderen?
En dan zeg je zelf:
[..]
Waarom is iemand asociaal als ie wel naar een demonstratie gaat voor de bestrijding van kinderkanker?
Enkel en alleen omdat ie niet naar een demonstratie voor de bestrijding van dementie bij ouderen gaat?
Het verschil is dat er x dagen geleden een persoon onthoofd is op straat. VS een probleem dat niet opeens acuut op de agenda staat.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:16 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Wat is het verschil.
Je demonstreert vanwege het feit dat je iets wil bewerkstelligen.
Ideaal A: "Aandacht voor discriminatie van zwarten" of Ideaal B: "bestrijding van kinderkanker".
En dan zeg jij: Als je daar demonstreert moet je ook demonstreren voor Ideaal C.
Ik snap die connectie niet.
Een tv programma maken wel.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:09 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Op een plein gaan schreeuwen kost niet zoveel
Wanneer is er voor het laatst een zwarte omgekomen door stelselmatig politiegeweld?quote:Op woensdag 21 oktober 2020 08:14 schreef gniffie het volgende:
Wanneer is er voor het laatst iemand omgekomen in Nederland door Islamitisch terreur?
Nederland kan zich beter vol focussen op de complot-wappies die onze democratie actief in gevaar brengen. Lijkt me een relevanter probleem.
quote:
Daar erger ik mij ook zo over. In Arabische culturen wordt de haat tegen mensen met een andere afkomst er met de paplepel ingegoten. Jouw eigen familie staat voorop, daarna jouw eigen stam, vervolgens jouw eigen land. Andere etnische groepen zoals Christenen Joden Jezidis maar ook homo's worden gehaat en dat is gewoon geaccepteerd in zulke landen. Dus als een jonge ontevreden moslim geweld pleegt tegen die groepen is dat OK. Die is juist niet gestoord maar doet iets waar hij respect voor krijgt. Het heeft ook niet zozeer met het moslimgeloof te maken maar met haat cultuur die vele duizenden asojongens hier ongestraft mogen uitdragen. Dat zie je in ons land trouwens ook dagelijks. Het uitschelden van voorbijgangers het sissen naar vrouwen. En let eens op in het verkeer: Een asofiguur die met 90 km per uur in de bebouwde kom rakelings langs voorbijgangers scheurt, neemt gewoon het risico dat hij iemand doodrijdt. Maar dat interesseert zo'n aso van niet westerse afkomst geen reet. Elke dag zie je in het verkeer zulke straat terroristen. Daar kan niemand zijn ogen voor sluiten. Er is in ons land gewoon etnisch conflict ontstaan, dat justitie niet kan oplossen integendeel de zaak escaleert zelfs geregeld door justitie handelen of GGZ "zorg". Die tramschutter was daar een sprekend voorbeeld van maar ook de Haagse messentrekker Malek F en de Groningse bioscoop moordenaar Ergün Squote:
''In Frankrijk heb je progressieve en conservatieve moslims, maar bijna iedereen is het erover eens dat extremisten moeten worden aangepakt''.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 12:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Triest inderdaad.
Gisteravond in het NOS journaal was er ook een item over. 30 seconden over wat voor een gruweldaad het is en wat voor een maatschappelijke impact het had. Nope.
Daarna 6x zo lang over een moslima met een youtube talkshow, over wat voor effect het heeft nu de Franse regering achter de moslims aangaat in zijn geheel en wat voor een slachtoffers het zijn. En hoe zielig het is dat die moskee nu gesloten is voor een half jaar.
https://www.npostart.nl/nos-journaal/20-10-2020/POW_04508440
vanaf 15.30
Ik heb er geen politici over gehoord en Fidan profileert zich helemaal niet. Doordat zij zegt wat eigenlijk heel logisch is, vallen alleen de stilte en lafheid op van de wegkijkers. O jee..laten we niks over moslims zeggen want die zijn per definitie zielig en anders speel je rechts nog in de kaart.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 13:11 schreef ikbenrond het volgende:
Als het ergens hierover ging dan was het wel op de NPO. Verder hebben genoeg politici zich hierover uitgesproken, waaronder Asscher die ook gewoon (terecht) een woord als moslimextremisme in de mond nam
Fidan wil zich zo graag profileren als iets, maar ik kan mijn vinger er niet precies op leggen. De moraalridder van het vrije woord ofzo?
Ik heb geen mensen massaal op straat zien gaan voor gekleurde Fransen volgens mij.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 09:23 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Tenzij het om een gekleurde drugsverslaafde gaat, dan staat de dam wél vol.
Ik krijg het idee dat progressief Nederland, D66 en GroenLinks, hopen en denken dat ze met anti-racisme en diversiteit en inclusiviteit hele sterke thema's hebben voor de verkiezingen. Ze hebben die thema's duidelijk ontarmd. Mogen ze vinden.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 21:25 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik heb er geen politici over gehoord en Fidan profileert zich helemaal niet. Doordat zij zegt wat eigenlijk heel logisch is, vallen alleen de stilte en lafheid op van de wegkijkers. O jee..laten we niks over moslims zeggen want die zijn per definitie zielig en anders speel je rechts nog in de kaart.
Dat zou inderdaad best kunnen. De taalbarrière met de Angelsaksische wereld is sowieso kleiner, en de immer aanwezige invloed van de Amerikaanse popcultuur zal er ook wel toe hebben geleid dat de blik van de meeste Nederlanders veel meer op Amerika dan op Frankrijk gericht is.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 21:48 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik heb geen mensen massaal op straat zien gaan voor gekleurde Fransen volgens mij.
Is er hier niet eerder sprake van dat bepaalde groepen om een of andere reden zaken uit de VS (en dan dus specifiek uit dat land) naar hier/Europa brengen?
Het zit heel anders, er is een groepje heel vocale aanjagers in het intersectioneel feminisme en de 'blacktivism' groepen die al hun denkbeelden 1 op 1 vanuit Amerika kopieren, die krijgen hier omwille van hun uiterlijke 'diversiteit' en uit een ogenschijnlijk soort van misplaatst medelijden/minachten heel veel kritiekloze aandacht van mainstream media en dat vindt gelegitimeerd door zo'n podium (maar ook op de universiteiten en hogescholen) dan navolging.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 22:03 schreef Iblardi het volgende:
en de immer aanwezige invloed van de Amerikaanse popcultuur zal er ook wel toe hebben geleid dat de blik van de meeste Nederlanders veel meer op Amerika dan op Frankrijk gericht is.
Als je dan ook nog eens hoort dat deze clubjes subsidie krijgen, te geil worden gevonden door de NOS "de media" dan ga je je toch afvragen of we dit geen propaganda ende corruptie moeten noemen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 00:01 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Het zit heel anders, er is een groepje heel vocale aanjagers in het intersectioneel feminisme en de 'blacktivism' groepen die al hun denkbeelden 1 op 1 vanuit Amerika kopieren, die krijgen hier omwille van hun uiterlijke 'diversiteit' en uit een ogenschijnlijk soort van misplaatst medelijden/minachten heel veel kritiekloze aandacht van mainstream media en dat vindt gelegitimeerd door zo'n podium (maar ook op de universiteiten en hogescholen) dan navolging.
Vaak drukken deze aanjagers zich zelfs uit in de gangbare Amerikaanse termen omdat hun constante social media gebruik hen dat gewoon heeft gemaakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |