abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195660373
Dit is een beetje een lastig topic voor mij om te schrijven, omdat ik veel over mezelf ga vertellen en de waarheid best hard is.

Ik heb sinds een aantal weken het gevoel dat ik een redelijk sterke psychische verslaving ontwikkeld heb, door mijn dagelijkse gebruik.

Toen ik 18 jaar was kwam ik voor het eerst in aanraking met marihuana, in de tijd dat ik een zware depressie had. De eerste keer voelde alsof ik voor het eerst een langzame, diepe ademhaling maakte. Het voelde zo goed: mijn problemen bestonden even niet meer. Ik had even geen suïcidale gedachten meer.

Desondanks heb ik daarna jarenlang geen wiet gebruikt: het was dus éénmalig. Toen ik 25 was kwam ik nogmaals in aanraking, en besloot het toen wat vaker te doen. Gewoon, omdat ik er toen geen kwaad in zat. Wiet is immers niet verslavend; het maakt je enkel wat rustiger en gefocuster.

Op zich sta ik er nog steeds zo in. Wiet biedt eindeloos veel medische toepassingen: ernstige pijnklachten verdwijnen, psychische problemen worden gedempt en je voelt je veel prettiger.

Echter, het is voor mij uiteindelijk uitgegroeid tot een dagelijkse gewoonte. Ik merk daarbij dat ik 's ochtends niet meer wakker kan worden zonder wat te gebruiken, en anders de dag niet meer normaal door kan komen. Ik heb zelfs het vermoeden dat ik hierdoor mijn baan ben kwijtgeraakt; niet dat ik stoned of high op mijn werk zat, maar ik had last van lichte ontwenningsverschijnselen en enorme stress gezien ik in mijn proeftijd zat. Dit was voor mij een excuus om tòch te gaan microdoseren.

Niemand die wat merkte, maar de geur blijft ondanks dat je buiten staat kennelijk toch aan je kleding hangen. En toen was het dus einde verhaal. :')

Nadat het exit was ben ik helemaal losgegaan: een gram per dag was drie weken geleden ineens heel gewoon. Alles om maar niets te hoeven voelen van de ellendige situatie. Ik zit in de bijstand en heb voor mijn gevoel geen enkel toekomstperspectief, ondanks mijn goede programmeervaardigheden. Ik heb dus last van matige autisme, en dat maakt het vasthouden van een baan een beetje lastig voor mij.

Maargoed: ik heb dus het gevoel dat na zeven maanden dagelijks gebruik een psychische verslaving ontwikkeld heb. Dit is echt uiterst vervelend en het is dus tijd voor mij om permanent te stoppen.

Ik heb net mijn laatste joint en daarbij drie gram (al verkruimelde) wiet buiten terug de natuur ingegooid. Ter waarde van 38,- euro.

Zojuist mijn laatste haaltje genomen; ik wil over een maand, 15 november dus, een hele maand clean zijn. Gezien ik twee weken terug ook al probeerde cold-turkey te stoppen en hier heel vervelende ontwenningsverschijnselen van kreeg, weet ik al hoe enorm pittig het kan zijn om de eerste week door te komen.

- Je krijgt een heel kort lontje
- Je bent chagrijnig
- Je voelt je vermoeid en enorm futloos
- Gevoelens van sterke angst kunnen voorkomen
- Depressiviteit
- Onrustig zijn

Het bovenstaande had ik op dag één al last van. 'S middags om 16u brak ik, en de weg naar mijn grinder was zo gevonden.

Ditmaal ga ik iets rigoureuzer te werk: ik heb ALLES dat te maken heeft met de drug, want dat is het uiteindelijk, weggepleurd op eigen initiatief.

Ik heb dit topic geopend voor steun en om jullie dagelijks op de hoogte te houden van mijn 'avontuur' naar het clean worden. Het gaan namelijk erg zware weken worden voor mij. :'(

Ik heb echter een mooie nieuwe baan in het vizier; dat is waar ik het voor doe. Ik wil graag mijn leven weer op de rails krijgen en deze slechte gewoonte doorbreken.

3, 2, 1... Go! *O*

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2020 21:38:07 ]
pi_195660581
Ten eerste, wat ontzettend goed van je dat je je eigen probleem onderkent. Alleen dat vraagt al veel moeite en zelfinzicht, wat juist het lastigste is bij een verslaving. Omdat wiet ook wordt gezien als onschuldige drug is de drempel hierbij nog hoger.
Ik ken teveel mensen in mijn omgeving die hetzelfde probleem hebben als jij, maar het niet onderkennen.

Ik hoop voor je dat je de periode succesvol doorkomt en vind het interessant dat je ons hier op de hoogte houdt ^O^
  donderdag 15 oktober 2020 @ 19:16:11 #4
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_195660640
Succes!

Ik heb ook nog een goede kennis die ik graag van de wiet af zie, aangezien het daar ook problematisch gaat
  Moderator donderdag 15 oktober 2020 @ 19:19:23 #5
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_195660700
Succes!! Je kunt t.
pi_195660711
Feel good topic hype! *O*
pi_195660737
quote:
7s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 19:11 schreef koemleit het volgende:
succes gozert!,
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 19:13 schreef Naardegallemiezen het volgende:
Ten eerste, wat ontzettend goed van je dat je je eigen probleem onderkent. Alleen dat vraagt al veel moeite en zelfinzicht, wat juist het lastigste is bij een verslaving. Omdat wiet ook wordt gezien als onschuldige drug is de drempel hierbij nog hoger.
Ik ken teveel mensen in mijn omgeving die hetzelfde probleem hebben als jij, maar het niet onderkennen.

Ik hoop voor je dat je de periode succesvol doorkomt en vind het interessant dat je ons hier op de hoogte houdt ^O^
Dank jullie wel :)

Ik heb zelf ook twee maanden lang mijn kop in het zand gestoken. Ik ben dan ook uiteindelijk uitgegroeid tot een redelijk extreem gebruiker: genoeg perioden gehad dat ik een hele gram per dag wegrookte. Met als gevolg financieel uitzonderlijk onverantwoord gedrag, wat mij de komende maanden nog even zal blijven achtervolgen.

Het venijnige is dat je bij een verslaving vaak het idee hebt dat jij nog altijd in controle bent, maar dat is niet zo. Onbewust lieg je jezelf voor dat er niets aan de hand is en op ieder gewenst moment kan stoppen.

Ik ben blij dat ik er nú uitstap voordat het nog zwaarder wordt. Ik ben er nog redelijk op tijd bij.

Daarnaast wil ik niet veranderen in een echte junk: ik heb mensen echt de afgrond in zien gaan. Een kennis van mij (geen contact mee) rookt 30 euro per dag weg, en heeft verder niets in het leven. Rot op zeg. :+ :{w

Kortom: de verslaving bestaat echt en mensen moeten het niet onderschatten wat maandenlang dagelijks roken voor gevolgen heeft.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2020 19:27:02 ]
  donderdag 15 oktober 2020 @ 19:25:05 #8
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_195660815
Succes ermee. Blowen is voor sukkels, knoop dat maar in je oren.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_195660862
Succes
pi_195660908
Erg stoer! Succes!
In this present crisis, government is not the solution to our problem; government is the problem. From time to time we've been tempted to believe that society has become too complex to be managed by self-rule, that government by an elite group is superior to government for, by, and of the people.
To regret is to compromise
  donderdag 15 oktober 2020 @ 19:32:01 #11
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_195660949
Succes man!!!
Praat over de hel en je komt er.
  donderdag 15 oktober 2020 @ 19:43:54 #12
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_195661212
De nachtmerries en slapeloosheid zijn eerst het kutst. Na een week wordt het makkelijker. Good luck!
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_195661236
Awesome. :)

Die ontwenningsverschijnselen zijn kut, maar die vertrekken weer. Dat is echt een kwestie van 'uitzitten'.
Rook je normaal ook tabak? Want die ontwenningsverschijnselen klinken als nicotinetekort en zouden anders ook nog daar vandaan kunnen komen.

Verder, wat mij altijd wel geholpen heeft is gewoon de gedachte 'nu niet/deze(keer)niet', want de gedachte 'nooit meer' vind ik persoonlijk altijd vet ingewikkeld. :')

*O*
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 15 oktober 2020 @ 19:44:59 #14
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_195661237
Hou vol!
pi_195661324
Mocht het je lukken en een tijdje clean zijn, stuur mij een berichtje, wellicht kan ik een baan voor je regelen ;)
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_195661462
Goed bezig, doorzetten en veel afleiding zoeken! Succes! ^O^
pi_195661492
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 19:49 schreef MilkTea het volgende:
Mocht het je lukken en een tijdje clean zijn, stuur mij een berichtje, wellicht kan ik een baan voor je regelen ;)
Dat zou awesome zijn! :)

Waarom heb ik toch zo'n vermoeden dat ik jou ergens van ken... :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2020 20:04:41 ]
pi_195662093
quote:
2s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 19:44 schreef Lonaa het volgende:
Awesome. :)

Die ontwenningsverschijnselen zijn kut, maar die vertrekken weer. Dat is echt een kwestie van 'uitzitten'.
Rook je normaal ook tabak? Want die ontwenningsverschijnselen klinken als nicotinetekort en zouden anders ook nog daar vandaan kunnen komen.

Verder, wat mij altijd wel geholpen heeft is gewoon de gedachte 'nu niet/deze(keer)niet', want de gedachte 'nooit meer' vind ik persoonlijk altijd vet ingewikkeld. :')

*O*
Als de THC e.d. over een maandje helemaal uit mijn systeem verdwenen zijn is het heus geen probleem om één keertje per week met vrienden recreatief wat te gebruiken denk ik. Maar dat is voorlopig echt nog even glad ijs voor mij. ;)

Ga ik dus niet aan beginnen de komende maanden.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2020 20:17:42 ]
  donderdag 15 oktober 2020 @ 20:18:28 #19
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_195662149
quote:
7s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 20:16 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Als de THC e.d. over een maandje helemaal uit mijn systeem verdwenen zijn is het heus geen probleem om één keertje per week met vrienden recreatief wat te gebruiken denk ik. Maar dat is voorlopig echt nog even glad ijs voor mij. ;)

Een keer per week is echt vaak voor iemand die gevoelig is voor verslaving. Waarom niet gewoon helemaal er mee kappen.
  donderdag 15 oktober 2020 @ 20:35:25 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_195662516
Belangrijke stap die je hebt gezet. Succes!
The love you take is equal to the love you make.
pi_195662524
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 20:18 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Een keer per week is echt vaak voor iemand die gevoelig is voor verslaving. Waarom niet gewoon helemaal er mee kappen.
Poeh, lastige vraag. Heb ik even over na moeten denken.

Wiet is op zich een onschuldige drug, maar ik heb het door alle problemen die ik heb uit de hand laten lopen.

Ik vraag me echter wel af of het over een halfjaar echt zo erg is om tweemaal per maand recreatief wat te 'gebruiken'. Ik denk niet dat je het dan nog een probleem kunt noemen. We drinken immers bijna allemaal ook weleens een glas wijn in het weekend.

Ik ben me er echter van bewust dat het glad ijs is en ik hou het natuurlijk in de gaten. Ik heb hier veel van geleerd en zo ver zal ik het nooit meer laten komen.

Geniet, maar rook met mate. ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2020 20:41:07 ]
  donderdag 15 oktober 2020 @ 20:45:51 #22
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_195662748
quote:

[..]

Is lastig hoor. Dan heb je het toch weer in huis. De drempel om wat te halen heb je dan net platgetrapt. Begrijp je neiging echt wel, maar je pakt zo de oude draad weer op.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  donderdag 15 oktober 2020 @ 20:51:52 #23
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_195662935
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 20:45 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Is lastig hoor. Dan heb je het toch weer in huis. De drempel om wat te halen heb je dan net platgetrapt. Begrijp je neiging echt wel, maar je pakt zo de oude draad weer op.
Ik denk dat je gelijk hebt: een boobytrap ligt duidelijk op de loer. Twee keer per maand wordt drie keer. En dan vier. En dan twee keer per week.

Tijd om deze loop te doorbreken en iets van mijn leven te gaan maken. :7

Morgen ga ik met frisse, positieve energie beginnen aan mijn C#-boek.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2020 20:59:49 ]
  donderdag 15 oktober 2020 @ 20:59:49 #25
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_195663027
quote:
7s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 20:55 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Ik denk dat je gelijk hebt: een boobytrap ligt duidelijk op de loer. Twee keer per maand wordt drie keer. En dan vier. En dan twee keer per week.

Tijd om deze loop te doorbreken en iets van mijn leven te gaan maken. :7
Ga iets maken. Je programmeert. Dus je kunt nagenoeg alles maken. Ga maken wat je altijd al wilde maken.
pi_195663084
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 20:59 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Ga iets maken. Je programmeert. Dus je kunt nagenoeg alles maken. Ga maken wat je altijd al wilde maken.
Klopt, ik was ook al bezig. Ik was vorige maand onder invloed van truffels, was aan het filosoferen over alles en nog wat en kwam uit bij een decentrale zoekmachine. Dit ben ik nu aan het maken en ben zelfs al een heel eind op weg. *O*

De laatste week voel ik me echter zwaar uitgeput door de stress en het slechte slapen. Morgen pak ik het weer op, hoe kut ik me ook zal voelen. Als het even niet meer gaat doe ik een stukje wandelen o.i.d. ^O^

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2020 21:11:02 ]
  donderdag 15 oktober 2020 @ 21:07:38 #27
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_195663208
^O^ Succes TS! Lekker bezig ^O^
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  donderdag 15 oktober 2020 @ 21:19:40 #28
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_195663485
Ben benieuwd. Ik zal dit topic volgen. Het kan heel moeilijk zijn, en dat verschilt waarschijnlijk van persoon tot persoon. Over het algemeen zou ik zeggen dat hoe langer je de aandrang voor je uit kunt schuiven hoe lager de kans is op een terugval. Wat ik vooral als tip mee wil geven is dat je professionele hulp niet op voorhand moet uitsluiten op het moment dat je merkt dat het moelijker is dan je dacht. Zij kunnen op basis van hun ervaring namelijk verdomd snel de juiste vragen stellen.
pi_195663499
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 21:07 schreef embedguy het volgende:
^O^ Succes TS! Lekker bezig ^O^
Dit gaat helemaal goed komen. Mijn strijdt begint morgen en ik hou jullie op de hoogte. O+
pi_195663832
quote:
7s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 19:54 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Dat zou awesome zijn! :)

Waarom heb ik toch zo'n vermoeden dat ik jou ergens van ken... :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha, geen idee. Begint niet met een R trouwens :D
pi_195663917
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 21:36 schreef MilkTea het volgende:

[..]

Haha, geen idee. Begint niet met een R trouwens :D
Je username was een trigger gezien mijn collega thee met melk helemaal dolletjes vond. _O-

Maar bedankt voor je aanbod, wordt echt enorm gewaardeerd.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2020 21:42:15 ]
pi_195664024
quote:
7s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 21:39 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Je username was een trigger gezien mijn collega thee met melk helemaal dolletjes vond. _O-

Maar bedankt voor je aanbod, wordt echt enorm gewaardeerd.
Gelukkig vind ik thee met melk echt heel smerig :')

Succes verder trouwens!
pi_195664052
Ik schaam me dood, maar drie uurtjes na mijn laatste joint is het kennelijk nú al tijd voor een eerste live-update.

Er zit nog genoeg THC in mijn bloed, maar mijn lichaam begint alweer te vragen om meer. De angst voor de ontwenningsverschijnselen en dat er geen weg meer terug is regeren. Ik ben een vieze junk. :r

Om toch te kunnen slapen heb ik wat melatonine ingenomen.

Don't do drugs kids! :')

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2020 21:46:47 ]
  donderdag 15 oktober 2020 @ 21:47:31 #34
203089 Scuidward
pi_195664090
Goed om een ritme aan te houden, dus ook normale tijden slapen etc. Zeker niet gaan compenseren met alcohol o.i.d.
pi_195664317
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 21:47 schreef Scuidward het volgende:
Goed om een ritme aan te houden, dus ook normale tijden slapen etc. Zeker niet gaan compenseren met alcohol o.i.d.
Hoe verleidelijk het ook is: er komt bij mij geen alcohol in huis. :r
  donderdag 15 oktober 2020 @ 22:04:40 #36
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_195664443
Weet je zeker dat dat goed is, in één keer stoppen?
pi_195664469
Ik heb nooit drugs gebruikt, en ben niet bekend met de kick en de ontwenningsverschijnselen, maar geloof me: een leven zonder drugs is de moeite waard _O_ . Onafhankelijkheid rules w/ . Succes!
Somebody that I used to know
  donderdag 15 oktober 2020 @ 22:06:50 #38
203089 Scuidward
pi_195664500
quote:
7s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 21:59 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Hoe verleidelijk het ook is: er komt bij mij geen alcohol in huis. :r
Dan maak je niet de fout die ik destijds maakte. Ik heb mijn gebruik drastisch teruggeschroefd in mijn studententijd, aan de ene kant het voordeel van geen verplichtingen in de vorm van werk, maar wel de verleidingen van het alcohol en het laat slapen laat opstaan. Al met al goed gekomen gelukkig. Rare periode. Heb je mensen in je omgeving die je steunen?
pi_195664583
veel success, was zelf na 12 jaar bijna dagelijks wiet roken gestopt toen ik verhuisde naar het buitenland.

gelukkig totaal geen bijeffecten of b behoefte aan.

als ik weer in Nederland ben rook ik altijd wel, maar mis het niet.

ik kan me voorstellen dat je door depressie meer afhankelijk bent.
  donderdag 15 oktober 2020 @ 22:23:25 #40
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195664939
Ik heb gedurende een periode van 20 jaar wiet gerookt, wel paar keer gestopt (4 jaar en 3 jaar) en toch elke keer weer voor de bijl gegaan.

Stoppen is niet makkelijk, zeker niet als je het bewust of onbewust gebruikt om je emoties te reguleren. Ik heb een paar behoorlijk dramatische stoppogingen gedaan (symptomen variërend van kort lontje tot depressieve klachten inclusief hele nare gedachten). Maar tijdens m'n laatste stoppoging was ik er mentaal helemaal klaar voor. Ik was al veel minder gaan blowen omdat ik domweg beter in mijn vel zat. En op een gegeven moment vond ik het wel best geweest. Ik heb nog maanden een baal wiet en vaporizer in de kast gehad, niet één keer meer naar omgekeken en ook geen symptomen gehad.

Heel veel succes TS, je kan het! En als het je deze keer onverhoopt niet lukt, dan lukt het je een volgende keer wel. Schrijf het hier van je af, je symptomen zijn makkelijker om mee te dealen als je beseft dat het komt door het stoppen met blowen (schrijven helpt daarbij).
Resistance is futile.
  donderdag 15 oktober 2020 @ 22:29:16 #41
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195665061
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 22:04 schreef Boca_Raton het volgende:
Weet je zeker dat dat goed is, in één keer stoppen?
Ik denk van niet.
Resistance is futile.
pi_195666039
Afkickverschijnselen kunnen wel tot 2-3 jaar duren. In Nederland wordt men hierover voorgelogen.

https://www.addictioncent(...)rawal-syndrome-paws/

Hoop voor het beste, bereid je voor op het ergste. Misschien krijg je geen last van PAWS, en is het met een paar weken tot maanden voorbij.

Succes!
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 03:11:58 #43
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_195668155
Hier meer dan 10 jaar lang elke dag joints gerookt. Gestopt zonder al te veel problemen.

Jij kan dat ook, zeker na 'slechts' 7 maanden gebruik is het gewoon even doorbijten en je met andere dingen bezig houden.
pi_195668945
Goedemorgen! :*

Vannacht niet heel lang geslapen helaas; ik heb 7 uurtjes gehad en voel me erg vermoeid. Ik werd net, zoals gebruikelijk, weer kotsmisselijk wakker. Normaal gesproken zou ik al die vermoeidheidsklachten e.d. gelijk onderdrukken met een joint: maar dat is er niet meer.

Net een heel klein beetje vals gespeeld en preventief wat propranolol ingenomen tegen de onrust en angstklachten waarvan ik weet dat ze eraan komen vandaag. Ik hoop dat dit de scherpe randjes eraf zal halen.

Ondanks de misselijkheid toch ontbijten en over een paar minuten een flink stuk wandelen. :r

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2020 06:45:46 ]
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 06:49:28 #45
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_195668997
Sterkte! Respect dat je de verslaving herkent en zelf stappen onderneemt.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 07:35:45 #47
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_195669239
In al die tijd ook geen vakantie gehad in landen waar je simpelweg niet kon blowen?

Maak je er niet een beetje een drama van? Heb langer en meer geblowd dan jij, maar herken mezelf echt niet in de issues die je nu beschrijft.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:14:20 #48
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_195670024
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 07:35 schreef Tyr80 het volgende:
In al die tijd ook geen vakantie gehad in landen waar je simpelweg niet kon blowen?

Maak je er niet een beetje een drama van? Heb langer en meer geblowd dan jij, maar herken mezelf echt niet in de issues die je nu beschrijft.
Deze TS koppelt het gebruik van wiet aan het bestrijden van mentale problemen, als je dat jaren hebt gedaan dan kan ik best begrijpen dat stoppen lastiger is dan wanneer je het gewoon recreatief deed.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:15:37 #49
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_195670036
Ach hou in je achterhoofd: het wordt iedere minuut makkelijker. En iedere joint maakt enkel dat je er ff later nog 1 wil.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:37:24 #50
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195670336
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 09:14 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Deze TS koppelt het gebruik van wiet aan het bestrijden van mentale problemen, als je dat jaren hebt gedaan dan kan ik best begrijpen dat stoppen lastiger is dan wanneer je het gewoon recreatief deed.
Ik heb dat zelf zeker zo ondervonden. Ik geloof overigens niet dat mensen die dagelijks blowen, überhaupt recreatief gebruikers zijn, al willen ze dat zelf soms wel graag geloven.
Resistance is futile.
pi_195670497
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 07:35 schreef Tyr80 het volgende:

quote:
7s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 09:14 schreef Twiitch het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 09:15 schreef Tyr80 het volgende:
Ach hou in je achterhoofd: het wordt iedere minuut makkelijker. En iedere joint maakt enkel dat je er ff later nog 1 wil.
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 09:37 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik heb dat zelf zeker zo ondervonden. Ik geloof overigens niet dat mensen die dagelijks blowen, überhaupt recreatief gebruikers zijn, al willen ze dat zelf soms wel graag geloven.
Mwah, ik geloof graag dat het in de OP gelijk overkomt als een overdreven janktopic, maar ik ben daadwerkelijk aan het dealen met een verslaving en in mijn geval heb ik maandenlang veel gebruikt. We hebben het over meer dan 1000,- euro aan wiet in een halfjaar tijd hier. :')

Ik heb maandenlang mezelf voorgelogen dat het enkel en alleen recreatief is, maar dat is gewoon niet waar. Gezien mijn psychische verleden is het voor mij vermoedelijk veel zwaarder voor mij om te kappen met blowen dan anderen.

Het gaat momenteel trouwens redelijk. Ik ben misselijk, onrustig en heb watten in mijn hoofd. Heb echter wat propranolol op vanmorgen dus het is allemaal nog mild nu.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2020 09:47:40 ]
pi_195670567
Als je wiet al die tijd hebt gebruikt voor het onderdrukken van mentale problemen, is het dan niet ook een idee om eens met je huisarts te praten met eventuele doorverwijzing naar een psycholoog?

Als je de oorzaak van je angst/stress kan aanpakken wordt het ook makkelijker om van de wiet af te blijven lijkt me.

Ik ben/was zelf ook dagelijks gebruiker. Elke januari doe ik een maand pauze, dit jaar heb ik die doorgezet omdat ik last kreeg van ptss (door iets wat vorig jaar gebeurt is). Ik ben van mening dat je niet aan je problemen kan werken als je constant onder de stoner roes zit, daarmee druk je je problemen gemakkelijk aan de kant, maar je lost ze niet op.
pi_195672408
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 03:11 schreef SugeLucky het volgende:
Hier meer dan 10 jaar lang elke dag joints gerookt. Gestopt zonder al te veel problemen.

Jij kan dat ook, zeker na 'slechts' 7 maanden gebruik is het gewoon even doorbijten en je met andere dingen bezig houden.

Voor sommigen geldt dit, niet voor iedereen. Wiet en stoppen reageert iedereen anders op. Weest hier bewust van.
pi_195676258
Bericht is bij deze geconfirmeerd door een junk.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2020 15:59:53 ]
pi_195676630
Goed bezig! Ik heb geen ervaring met verslavingen en dit is misschien makkelijk praten. Probeer alles eruit te gooien wat wiet ademt. Ook niet recreatief gaan ivm een mogelijke terugval. Ik weet niet of je aan sport doet TS, maar ik zou me daar op focussen om weer energie te krijgen. Body en mind moet goed zitten om je er vanaf te helpen. Zorg bijvoorbeeld dat lekker beuken in de gym je 'nieuwe verslaving' kan worden :P Of ga bijvoorbeeld op tennistraining of lekker skaten. Misschien ook een idee om wat je nu overhoud aan geld te sparen/passief beleggen voor iets wat je heel graag wil kopen/doen. Dat kan een extra motivator zijn :)
pi_195676792
Is een zelfhulp-/supportgroep nog een idee?

Je hebt ook inloophuizen, herstel- en zelfregiecentra waar je koffie kan drinken en wat aanspraak kan vinden. Die zijn speciaal voor mensen die met verslaving en psychische problemen worstelen maar iedereen is welkom, van jong tot oud en er worden activiteiten georganiseerd (waaronder supportgroepen). Die bij mij in de buurt heeft ook een online community met gezelligheid enzo.

Zodat je weet dat je niet alleen bent en wellicht kom je leuke mensen tegen die ook een kwetsbaarheid of verslavingsachtergrond hebben die jou dan weer inspireren.
Springfield's looking pretty dusty today
pi_195699651
Dit is de tweede dag: tijd voor een actualisering.

Ik heb spijt.

Mijn hersenen zijn door het maandenlange geblow een stuk trager geworden. Vandaag kwam ik daar op pijnlijke wijze achter toen ik mezelf nieuwe dingen aan wilde leren.

Een goede focus bereiken is voor mij nu erg lastig. Ook voel ik mezelf erg onrustig en kan ik niet stil blijven zitten.

Ik lig op de bank en voel me raar: aan de ene kant ben ik extreem vermoeid een voel ik dat mijn hersenen zich aan het herstellen zijn, en aan de andere kant ben ik toch alert en klaarwakker. Ik heb slaap nodig, maar voel de insomnia al aardig op komen. :')

Ik heb vandaag wat geld geleend en CBD capsules gehaald bij de Gezondheidswinkel. Ik merkte vanmiddag dat 20 milligram een wereld van verschil maakt en de scherpe randjes eraf haalt, maar erg lang houden de positieve effecten helaas niet aan.

Het is een kwestie van uitzitten en geduld. Ik zal keihard moeten knokken om mijn oude niveau van intelligtie terug te krijgen.
pi_195700756
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 20:23 schreef DevFreak het volgende:

Mijn hersenen zijn door het maandenlange geblow een stuk trager geworden. Vandaag kwam ik daar op pijnlijke wijze achter toen ik mezelf nieuwe dingen aan wilde leren.
Wat probeerde je te doen? :o Verwachten dat je weer functioneert als een gezonde 20-jarige? Ik weet niet hoe oud je bent, maar geef jezelf de tijd en verwacht vooral niet direct teveel van jezelf. Wees een beetje realistisch. Je bent aan het afkicken. Wat zou je van iemand die afkickt mogen verwachten dat 'ie doet? Misschien een beetje de alledaagse werkzaamheden? Zorgen dat je al gedoucht bent en een netjes ontbijt/lunch/avondeten hebt, vind ik al een prima tweede dag, hoor. Ga eerst maar eens zorgen dat de simpele dingen lukken. Dan kan je daarna wel kijken hoe je dat uit kunt bouwen.
Somebody that I used to know
pi_195700936
quote:
2s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 21:15 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Wat probeerde je te doen? :o Verwachten dat je weer functioneert als een gezonde 20-jarige? Ik weet niet hoe oud je bent, maar geef jezelf de tijd en verwacht vooral niet direct teveel van jezelf. Wees een beetje realistisch. Je bent aan het afkicken. Wat zou je van iemand die afkickt mogen verwachten dat 'ie doet? Misschien een beetje de alledaagse werkzaamheden? Zorgen dat je al gedoucht bent en een netjes ontbijt/lunch/avondeten hebt, vind ik al een prima tweede dag, hoor. Ga eerst maar eens zorgen dat de simpele dingen lukken. Dan kan je daarna wel kijken hoe je dat uit kunt bouwen.
Misschien moet ik inderdaad wat liever voor mezelf zijn en inderdaad niet lopen pushen als dingen even niet lukken.

Je hebt een soort van watten in je hoofd en neurologisch werkt je hoofd totaal niet. Klinkt vast vaag voor psychisch gezonde mensen, maar toen ik die watten vanmorgen voelde werd ik meteen bang: die heb ik vroeger maandenlang achter elkaar gehad, iedere dag. Maar toen gebruikte ik nog geen antidepressiva. Ik was blij dat het weg was, en nu is het terug. :'(

Ik vrees voor een wisselwerking.

Als ik me goed voel studeren, als het even niet lukt buiten een lange wandeling maken. Er zit niks anders op. ;)

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2020 21:38:06 ]
pi_195701642
Ik ga voor een 'volledig' drugsvrij leven. Ik hoop ooit ook mijn SSRI's achter me te kunnen laten.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2020 21:49:32 ]
pi_195701896
quote:

[..]

Goed zo,want dat is juist het probleem volgens mij.

Sterkte/succes verder!
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 22:01:28 #63
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_195701998
Geen ervaring met afkicken van cannabis, wel met andere middelen. De beste tip die ik je kan geven is: sporten. Zoek iets waarmee je jezelf volledig af kunt beulen. Ik heb nog wel eens de neiging om in mijn hoofd te zitten waardoor emoties soms langer rondzweven dan nodig. Sporten heeft me daarmee en met het afkicken enorm veel geholpen. Meeste van de symptomen verdwijnen volledig, iedere seconde dat je je aandacht kunt richten op het hier en nu ben je niet bezig met hoe je je voelt. Na de training heeft je hoofd even een soort reset gehad en zit je een stuk beter in je vel.

Het is eigenlijk puur een natuurlijke drug, die je dagelijks kunt gebruiken zonder nare gevolgen op de lange termijn. En meteen een goede vervanging waarmee je een verandering van levensstijl bewerkstelligt. Want zonder iets in je leven om te gooien is de kans dat je terugvalt ook een stuk groter.

Succes in ieder geval!

quote:

[..]

Dit probeert elke verslaafde zich wijs te maken, maar daarmee hou je jezelf voor de gek. Zo nu en dan een biertje moet ook gewoon kunnen, maar iemand die verslaafd is geweest kan dat niet. Zelden, in ieder geval. Zodra je gebruikt zit je binnen mum van tijd weer op precies hetzelfde spoor als voorheen.
pi_195707304
Ik ben 13 jaar verslaafd geweest en zat op 12 joints op een dag. Werkte er wel altijd bij en deed het niet voor of op het werk want ik werd er zo parra van dat ik alleen maar thuis kon zitten met de gordijnen dicht. Heb echt onttelbaar veel stoppogingen gedaan die allemaal faalden, langste wat mij ooit gelukt was was 1 week. Heb allerlei boeken erover gelezen, baclofen voorgeschreven gekregen en m'n pinpas in bewaren gegeven bij mensen maar toch hielp dit allemaal niks. Het enige wat mij heeft geholpen is de oorzaak van het probleem aan te pakken nadat ik echt rockbottom zat. Ik dacht altijd al op de bodem van de put te hebben gezeten maar kon blijkbaar nog dieper zakken. Toen ik m'n laatste poging deed (ik liep al bij de levenseinde kliniek (lang verhaal) en de datum stond al vast). Sliep ik nog maar 1u per avond en de andere 23 uur dacht ik aan manieren waarop ik einde aan m'n leven kon maken. Heb toen een workshop gedaan (dat had ik al vaker gedaan, kostte altijd een hoop geld waarna ik me daar een aantal dagen opgelicht zat te voelen om weer huiswaarts te keren). Maar dit x hielp het echt, ik ben daar heel nederig heen gegaan van doe met me wat je wil want hoe ik het doe werkt het niet. En ik heb daar dingen mogen ervaren waar eckhart tolle het ook over heeft. Ik ben veel met dat soort dingen bezig geweest maar kon het nooit toepassen. Maar ben tijdens dat weekend volledig open en kwetsbaar geweest, en mijn angst was altijd dat mensen me dan helemaal niet meer hoefden maar niks bleek minder waar te zijn. Ben dit daarna ook in het dagelijkse leven toe gaan passen en ben toen pas weer gaan leven eigenlijk. Heb ook vrijwel geen behoefte meer om te blowen en ben enorm dankbaar dat ik er vanaf ben want had dat niet meer mogelijk geacht. Soms is het leven nog steeds kut, maar ik weet dat als ik er weer 1 op steek alles helemaal verloren is. Ik weet nog hoe wanhopig, minderwaardig en een slaaf voelde toen ik het nog deed en dat wil ik nooit meer. Als ik dan weer door die lastige periode heen ben voel ik me krachtig omdat ik lastige emoties nuchter kan ondergaan.
Het is een beetje onsamenhangend verhaal geworden, maar wou het toch even met je delen.

Ik wens je enorm veel succes en sterkte toe!
pi_195707380
quote:

Een goede focus bereiken is voor mij nu erg lastig. Ook voel ik mezelf erg onrustig en kan ik niet stil blijven zitten.

Ik lig op de bank en voel me raar: aan de ene kant ben ik extreem vermoeid een voel ik dat mijn hersenen zich aan het herstellen zijn, en aan de andere kant ben ik toch alert en klaarwakker. Ik heb slaap nodig, maar voel de insomnia al aardig op komen. :')
Ik weet alleen niet of het helemaal goed met je gaat. COR / Ze zijn betrapt! :)
pi_195707594
quote:
Dit is de tweede dag: tijd voor een actualisering.

Ik heb spijt.

Ik heb vandaag wat geld geleend en CBD capsules gehaald bij de Gezondheidswinkel. Ik merkte vanmiddag dat 20 milligram een wereld van verschil maakt en de scherpe randjes eraf haalt, maar erg lang houden de positieve effecten helaas niet aan.

Het is een kwestie van uitzitten en geduld. Ik zal keihard moeten knokken om mijn oude niveau van intelligtie terug te krijgen.
sommigen hebben dat niveau van alertheid en intelligentie ook zonder wiet/verslaving helemaal niet.
Dus als het je lukt om beter te gaan functioneren heb je uberhaupt al een streepje voor op mensen die aangeboren een laag iq en lage “verwerkingssnelheid” van informatie hebben en vermoeidheid. Er zijn mensen met cvs die ook zonder wiet niet eens hun bed uit kunnen komen.
Wees dus blij dat het bij jou nog een duidelijke oorzaak hebt waar je iets aan kunt doen.
En een psychose ontwikkelen door wiet wil je al helemaal niet. Opgenomen worden in ziekenhuis, aan zware medicijnen die al helemaal de energie en plezier in alles wegnemen want blokkeren dopamine enz, hersencellen die afsterven, in extreme gevallen dat je jezelf of anderen wat aan doet. Dat kan ook in niet psychotische mensen worden opgewekt. https://www.psychiatryadv(...)etection-management/
Je bent al heel goed bezig door het probleem voor jezelf te erkennen. Het is denk ik ook normaal dat je af en toe terugvalt. Zeg tegen jezelf dat dit erbij hoort en probeer het stoppen iedere keer dat je bent teruggevallen gewoon weer opnieuw, net zo lang totdat je het eindelijk wel volhoudt. Want zoals je ook al schrijft, je verliest er werk door en raakt anders steeds meer vervreemdt van de niet verslaafden. Succes ermee

[ Bericht 0% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 18-10-2020 10:40:00 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  Moderator zondag 18 oktober 2020 @ 09:58:22 #67
236264 crew  capricia
pi_195707918
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 21:46 schreef DevFreak het volgende:
Ik ga voor een 'volledig' drugsvrij leven. Ik hoop ooit ook mijn SSRI's achter me te kunnen laten.
Hey,
Ik wens je heel veel succes. Het lijkt me niet makkelijk. Helemaal niet makkelijk.
Wellicht is het slim om een afspraak met je huisarts te maken?
Zeker ook omdat onderliggende issues nu dubbel zo hard terug kunnen komen enzo.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195709151
Bedankt voor al jullie lieve reacties en steun.

Misschien gaat het inderdaad niet helemaal goed. Ik heb erg diep geslapen maar werd om 4 uur in de ochtend ineens wakker. Beetje rondgeneust op het forum en later weer in slaap gevallen.

Ik zal niet zeggen dat ik van lotje getikt ben of iets dergelijks, maar ik merkte net dat ik me echt hélemaal niet goed voelde en heb toen maar 20mg CBD ingenomen.

Ik voelde de neuronen in mijn hoofd keihard afvuren, voelde een vlaag van angst en werd na 4 minuten wat rustiger.

Ik heb 7 maanden de werkelijkheid ontweken en dat merk je echt. Een radio van bouwvakkers lijkt te komen uit een film, alsof het er niet echt is. De wereld voelt niet helemaal echt aan.

Ik zit nu geloof ik op dag 3/4 en het lijkt me sterk dat het erger kan worden dan dit.

Ik weet dat ik mijn hersenen totaal uit balans gebracht heb en dat mijn lichaam minimaal een maand de tijd nodig heeft om de miljarden CB1 en CB2 receptoren te herstellen. Die miljarden neuronen krijgen namelijk geen THC meer ineens.

De CBD pillen van de gezondheidswinkel halen wel echt de scherpe randjes eraf. Ik hoop alleen dat ik mezelf niet in de vingers snij en op deze manier alsnog mijn lichaam niet de kans geef te herstellen. Ik ben geen wetenschapper of expert.
  zondag 18 oktober 2020 @ 11:42:21 #69
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_195709551
quote:
7s.gif Op zondag 18 oktober 2020 11:18 schreef DevFreak het volgende:
Ik ben geen wetenschapper of expert.
Op FOK! zijn we dat ook niet, al lijkt het soms wel ;) Even de huisarts contacteren lijkt me geen slecht idee.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zondag 18 oktober 2020 @ 11:45:19 #70
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195709611
Het wordt beter, echt.

Maar denk je niet dat het verstandig is om even met je huisarts te bespreken waar je mee bezig bent?
Resistance is futile.
  zondag 18 oktober 2020 @ 11:47:21 #71
203089 Scuidward
pi_195709634
Wat ik zelf herinner was dat door de nieuwe prikkelverwerking alles intenser binnen kwam. Dat moet zich inderdaad normaliseren. Je kiest nu voor CBD, maar zo te lezen heb je ook andere medicijnen voorgeschreven gekregen in het verleden. Door de doorverwijzing kreeg ik zelf destijds een Oxozepam mee. Als het allemaal 2 weken lijkt te duren en je ongemakken blijft ervaren zou ik het escaleren bij een professional, tenzij je (zwaarwegende) redenen hebt hier tegen te zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Scuidward op 18-10-2020 11:52:26 ]
  zondag 18 oktober 2020 @ 11:47:30 #72
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_195709636
Succes
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_195710318
Juhp morgen voor de zekerheid toch maar een afspraak maken. Lijkt me een goed idee dat iemand een oogje in het zeil houdt.

De bipolariteit is vooral heel kudt. Het ene moment voel je jezelf goed, 5 minuten later slaat het om naar angst.

En zo gaat dat de hele tijd door.
pi_195714346
Mijn lichaam is aan het doen wat het altijd doet bij ziekte: slapen.

Ik heb net weer twee uurtjes liggen slapen en voel me redelijk goed. Ik ben echt keihard aan het detoxen hier.

Ik ga zo een muziekje aan zetten en mijn huishouden doen. Daarna weer een uur wandelen. *O*
pi_195715283
Lijkt me fijn dat je zoveel kunt slapen. De slaap schijnt ook veel beter te zijn zonder te blowen. Ik heb iig nog maar 5u per dag nodig ipv de 8a 9 van vroeger.
pi_195717062
Hoe is je libido?
pi_195718777
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 17:22 schreef osodevo het volgende:
Hoe is je libido?
Kan ik echt niet over oordelen nog.
pi_195718792
Ik voel me in elk geval nu al veel beter dan vanmorgen. Ik hoop dat deze trend doorzet.

Volgens mij ben ik heel dichtbij. :D
pi_195742741
Ha, gewonnen! :D *O*
pi_195743577
Succes!
Ik ben een jaar of 5 geleden ook gestopt na dagelijks gebruik, kostte een paar pogingen maar ben blij om eraf te zijn. Ik heb ook enorm veel in bed gelegen de eerste weken van de futloosheid :')
En niet te veel zorgen maken dat je blijvende schade hebt toegebracht in het begin, bij mij duurde het een paar maanden voor de 'mist' was weggetrokken en mijn slaap weer helemaal normaal was, het blijft best lang hangen maar uiteindelijk gaat het wel weg.
pi_195743825
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 09:02 schreef DevFreak het volgende:
Ha, gewonnen! :D *O*
Je bent er nog niet he. Je gaat vast nog veel moeilijke momenten krijgen, denk vooral niet dat je er al bent.

Maar in ieder geval lijkt het alsof je op de goede weg bent, hou dit vol!
pi_195800459
Hoe gaat ie nu?
pi_195801588
Nu acht dagen 'clean'; geen cravings meer en ook totaal geen behoefte aan die zooi. :)

Bedankt voor jullie steun, had ik even nodig. _O_
pi_195804119
Goed om te horen! Succes met volhouden verder
pi_195813136
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 10:00 schreef DevFreak het volgende:
Nu acht dagen 'clean'; geen cravings meer en ook totaal geen behoefte aan die zooi. :)

Bedankt voor jullie steun, had ik even nodig. _O_
Knap van je. De belangrijkste stap is gezet.
Nu nog volhouden maar onthoud ook terugvallen is normaal. Dus mocht je ooit een keer terugvallen denk dan aan dat je nu met succes gestopt bent en begin weer opnieuw met een stoppoging.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_195813821
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 19:01 schreef DevFreak het volgende:
Ik heb net mijn laatste joint en daarbij drie gram (al verkruimelde) wiet buiten terug de natuur ingegooid. Ter waarde van 38,- euro.
WTF, in mijn tijd betaalde je daar 25 gulden voor.
pi_195813930
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 20:55 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Knap van je. De belangrijkste stap is gezet.
Nu nog volhouden maar onthoud ook terugvallen is normaal. Dus mocht je ooit een keer terugvallen denk dan aan dat je nu met succes gestopt bent en begin weer opnieuw met een stoppoging.
Nee, dat hoort het niet. Ik ben definitief klaar met wiet. :D
pi_195814337
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 21:33 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Nee, dat hoort het niet. Ik ben definitief klaar met wiet. :D
Ik ben het ermee eens dat terugvallen er niet bij hoort. Ik ken mensen die zichzelf wijs hebben gemaakt dat verslaving een ziekte is en terugval erbij hoort. Die vallen dan ook regelmatig terug.

Ik wens je toe dat je er definitief klaar mee bent, maar kijk uit hoogmoed komt voor de val. Je bent er nog maar net vanaf.
pi_195814692
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 21:47 schreef colivo het volgende:

[..]

Ik ben het ermee eens dat terugvallen er niet bij hoort. Ik ken mensen die zichzelf wijs hebben gemaakt dat verslaving een ziekte is en terugval erbij hoort. Die vallen dan ook regelmatig terug.

Ik wens je toe dat je er definitief klaar mee bent, maar kijk uit hoogmoed komt voor de val. Je bent er nog maar net vanaf.
Daar heb je wel gelijk in. Het is een kwestie van je rug recht houden en zelfdiscipline hebben.

Over een halfjaar is het vast niet zo erg om éénmalig in de week te genieten van 1-2 hijsjes, maar daar moet je het dan ook wel bij laten natuurlijk. Geniet, maar rook met mate. In ieder geval zéker niet iedere dag of doordeweeks.

En als ik niet met die regel om kan gaan is het gewoon gelijk klaar. Het is een genotsmiddel, en zo moet je er ook mee omgaan. Ik heb het niet nodig.

Hoe dan ook: de komende maanden blijf ik even ver uit de buurt. w/

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2020 22:10:09 ]
  maandag 26 oktober 2020 @ 11:43:28 #90
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_195863426
Knap, waar kom je vandaan?
Ik wou dat ik deze beslissing kon maken, zou me 90euro in de week schelen :@

[ Bericht 0% gewijzigd door junkiesietze op 26-10-2020 12:04:20 ]
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  maandag 26 oktober 2020 @ 12:51:43 #91
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_195864677
Jezus Christus, stelletje snowflakes :')
"Ik ben verslaafd aan wiet ow!, wow!, wow!, wow!" :')
Laat me niet lachen. Effe een paar dagen doorbijten om uit het stramien te komen en het is weer klaar.
pi_195864835
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:51 schreef the-eye het volgende:
Laat me niet lachen. Effe een paar dagen doorbijten om uit het stramien te komen en het is weer klaar.
Omdat dat voor jou zo was hoeft dat nog niet voor de gehele mensheid zo te zijn? Ik heb er 10 jaar over gedaan om 300kg te kunnen deadliften, dat wil niet zeggen dat dat voor iedereen haalbaar is. Sommigen zullen er langer over doen en anderen korter en weer anderen zullen het nooit halen. Zo is het met verslavingen ook zo. Ik had bv een stuk minder moeite om van het roken en alcohol af te komen, maar voor anderen is dat weer anders.
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 15:33:04 #93
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_195867403
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:51 schreef the-eye het volgende:
Waarom denk jij dat te kunnen bepalen voor alle individuele mensen?
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 26 oktober 2020 @ 15:43:00 #94
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_195867547
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 15:33 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Waarom denk jij dat te kunnen bepalen voor alle individuele mensen?
Ik ben ervaringsdeskundige en ik heb tevens de hele ontwikkeling meegemaakt dat mensen ineens gingen beweren dat cannabis verslavend zou zijn. Kreeg ik bijvoorbeeld personeel met een zielig verhaal bij me die beweerden dat ze verslaafd waren aan cannabis en ze daarom verzaakten in hun werk. Als ik ze dan keihard uitlachte en vertelde hoeveel gram ik rookte, zochten ze snel iets anders om zielig mee te doen. End of story was dat het aandachttrekkers waren die hoopten dat een geveinsde verslaving iets was waarmee ze medelijden konden opwekken.
Ik zal niet beweren dat cannabis voor iedereen geschikt is maar that's something else.
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 15:44:50 #95
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_195867572
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 15:43 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ik ben ervaringsdeskundige en ik heb tevens de hele ontwikkeling meegemaakt dat mensen ineens gingen beweren dat cannabis verslavend zou zijn. Kreeg ik bijvoorbeeld personeel met een zielig verhaal bij me die beweerden dat ze verslaafd waren aan cannabis en ze daarom verzaakten in hun werk. Als ik ze dan keihard uitlachte en vertelde hoeveel gram ik rookte, zochten ze snel iets anders om zielig mee te doen. End of story was dat het aandachttrekkers waren die hoopten dat een geveinsde verslaving iets was waarmee ze medelijden konden opwekken.
Ik zal niet beweren dat cannabis voor iedereen geschikt is maar that's something else
Dus mijn vraag nogmaals;

Waarom denk jij dat voor alle individuele mensen te kunnen bepalen?
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 26 oktober 2020 @ 15:53:15 #96
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_195867674
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 15:44 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dus mijn vraag nogmaals;

Waarom denk jij dat voor alle individuele mensen te kunnen bepalen?
Omdat ik alles van verslavingsgevoeligheid afweet en alles van cannabis. Ik draai zo lang mee in cannabisworld dat ik ze allemaal al voorbij heb zien komen. Mij hou je niet voor de gek.
Er zijn heel veel mensen met serieuze problemen maar die afschuiven of het verslaafd zijn aan cannabis is jezelf voor de gek houden.
Dus om het samen te vatten voor je; ik kan dat voor individuele mensen bepalen omdat ik er net even te veel van afweet. Zoals jij voor individuele mensen zal kunnen bepalen dat water niet verslavend is, kan ik voor anderen bepalen dat cannabis niet verslavend is

[ Bericht 2% gewijzigd door the-eye op 26-10-2020 16:00:46 ]
  maandag 26 oktober 2020 @ 17:15:13 #97
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_195869001
quote:

[..]

Ik zal niet beweren dat cannabis voor iedereen geschikt is maar that's something else.
Tjah de een zuipt 40 jaar elke dag en heeft een toplever en de andere is na 5 jaar al kapot.

Cannabis heeft voor- en nadelen. Maar teveel is niet goed. Dat jij jouw mate van gebruik goed wilt lullen vind ik dan minder oké. Teveel is nooit goed. Blijkt maar weer uit jouw apathische reactie.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  maandag 26 oktober 2020 @ 17:16:33 #98
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_195869028
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 15:53 schreef the-eye het volgende:

[..]

Omdat ik alles van verslavingsgevoeligheid afweet en alles van cannabis. Ik draai zo lang mee in cannabisworld dat ik ze allemaal al voorbij heb zien komen. Mij hou je niet voor de gek.
Er zijn heel veel mensen met serieuze problemen maar die afschuiven of het verslaafd zijn aan cannabis is jezelf voor de gek houden.
Dus om het samen te vatten voor je; ik kan dat voor individuele mensen bepalen omdat ik er net even te veel van afweet. Zoals jij voor individuele mensen zal kunnen bepalen dat water niet verslavend is, kan ik voor anderen bepalen dat cannabis niet verslavend is
Onzin, cannabis kan prima gepaard gaan met een psychische afhankelijkheid. Na het stoppen heb je dan weliswaar veel minder gevaarlijke symptomen dan bij bijvoorbeeld ghb of alcohol, maar het kan prima een periode lastig zijn om goed te functioneren bij het stoppen. In de eerste plaats omdat er een gebrek aan slaap is, bijvoorbeeld.
pi_195870519
quote:

[..]

Lekkere ervaringsdeskundige ben je als je je cliënten uitlacht.
pi_195870556
quote:
7s.gif Op maandag 26 oktober 2020 17:16 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Onzin, cannabis kan prima gepaard gaan met een psychische afhankelijkheid. Na het stoppen heb je dan weliswaar veel minder gevaarlijke symptomen dan bij bijvoorbeeld ghb of alcohol, maar het kan prima een periode lastig zijn om goed te functioneren bij het stoppen. In de eerste plaats omdat er een gebrek aan slaap is, bijvoorbeeld.
Die psychische afhankelijkheid is sowieso het moeilijkste. Als je afkickt van heroine ben je ook maar een paar dagen grieperig, het moeilijkste komt daarna nog.
  maandag 26 oktober 2020 @ 18:40:48 #101
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_195870614
quote:
7s.gif Op maandag 26 oktober 2020 17:16 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Precies, een paar nachten erge dromen met flink zweten and you're good to go
  maandag 26 oktober 2020 @ 18:41:30 #102
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_195870627
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 18:35 schreef colivo het volgende:

[..]

Lekkere ervaringsdeskundige ben je als je je cliënten uitlacht.
Clienten?
  maandag 26 oktober 2020 @ 18:43:19 #103
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_195870658
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 17:15 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Tjah de een zuipt 40 jaar elke dag en heeft een toplever en de andere is na 5 jaar al kapot.

Cannabis heeft voor- en nadelen. Maar teveel is niet goed. Dat jij jouw mate van gebruik goed wilt lullen vind ik dan minder oké. Teveel is nooit goed. Blijkt maar weer uit jouw apathische reactie.
Je hebt helemaal geen zicht op mijn mate van gebruik. :')
  maandag 26 oktober 2020 @ 18:43:57 #104
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_195870672
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 18:37 schreef colivo het volgende:

[..]

Die psychische afhankelijkheid is sowieso het moeilijkste. Als je afkickt van heroine ben je ook maar een paar dagen grieperig, het moeilijkste komt daarna nog.
Nou ja. :D Ik zou stoppen met een zware heroïneverslaving niet 'een paar dagen grieperig' willen noemen.
  maandag 26 oktober 2020 @ 18:58:12 #105
308523 the-eye
I'm a Live Wire
  maandag 26 oktober 2020 @ 18:59:19 #106
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_195870941
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 18:43 schreef the-eye het volgende:

[..]

Je hebt helemaal geen zicht op mijn mate van gebruik. :')
"Als ik ze dan keihard uitlachte, en vertelde hoeveel gram ik rook.."

Daar hoef ik geen zicht op te hebben want je vertelt daar zelf al over als een of andere hotshot.
  maandag 26 oktober 2020 @ 19:11:42 #107
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_195871103
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 18:59 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

"Als ik ze dan keihard uitlachte, en vertelde hoeveel gram ik rook.."

Daar hoef ik geen zicht op te hebben want je vertelt daar zelf al over als een of andere hotshot.
We hebben het bij mij over zo'n lange periode dat de mate niet in een hoeveelheid valt samen te vatten. Dus tijden van helemaal niet tot tijden van zo'n 8 gr p/d.
Nu alweer jaren een patroon van een aantal weken/ zo'n 1 a 2 gr p/d gevolgd door een aantal weken helemaal niets.

[ Bericht 6% gewijzigd door the-eye op 26-10-2020 19:28:42 ]
pi_195893771
Mwah, de eerste paar dagen zijn bijzonder zwaar geweest, zeker in combinatie met mijn psychische verleden. Dat hoeft niet voor iedereen te gelden. Toevallig heeft het mij wel getroffen.

Ik kan in ieder geval met zekerheid zeggen dat ik nu 100% clean ben. Ik heb eerlijk gezegd ook totaal geen behoefte meer aan wat voor drugs dan ook. Zelfs over een paar jaar wil ik er nog steeds niks meer mee te maken hebben.

Ik heb gehandeld met de duivel. Zo voelt het een beetje. De duivel heeft me rust en een prettig gevoel gegeven in ruil voor het verwoesten van mijn leven. Maat daar komt je pas achter wanneer je ermee stopt.

Hoe dan ook: ondanks de 7 maanden van drugsmisbruik moet ik toegeven dat het afkicken relatief is meegevallen. Binnen een week is je hoofd weer redelijk hersteld.

Echter: het is geen pretje. De psychische klachten die mijn antidepressiva onderdrukken komen namelijk ineens weer naar boven, en die waren bij mij soms vrij heftig. Van sterkte gevoelens van eenzaamheid tot angstgevoelens tot depressie. Die komen echt even heftig binnen.

Mensen die niet met deze gevoelens bekend zijn zullen het zich denk ik niet goed voor kunnen stellen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2020 21:54:29 ]
pi_195893922
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 21:52 schreef DevFreak het volgende:
Mwah, de eerste paar dagen zijn bijzonder zwaar geweest, zeker in combinatie met mijn psychische verleden. Dat hoeft niet voor iedereen te gelden. Toevallig heeft het mij wel getroffen.

Ik kan in ieder geval met zekerheid zeggen dat ik nu 100% clean ben. Ik heb eerlijk gezegd ook totaal geen behoefte meer aan wat voor drugs dan ook. Zelfs over een paar jaar wil ik er nog steeds niks meer mee te maken hebben.

Ik heb gehandeld met de duivel. Zo voelt het een beetje. De duivel heeft me rust en een prettig gevoel gegeven in ruil voor het verwoesten van mijn leven. Maat daar komt je pas achter wanneer je ermee stopt.

Hoe dan ook: ondanks de 7 maanden van drugsmisbruik moet ik toegeven dat het afkicken relatief is meegevallen. Binnen een week is je hoofd weer redelijk hersteld.

Echter: het is geen pretje. De psychische klachten die mijn antidepressiva onderdrukken komen namelijk ineens weer naar boven, en die waren bij mij soms vrij heftig. Van sterkte gevoelens van eenzaamheid tot angstgevoelens tot depressie. Die komen echt even heftig binnen.

Mensen die niet met deze gevoelens bekend zijn zullen het zich denk ik niet goed voor kunnen stellen.
Ik herken precies wat je zegt en weet 100% wat je mee hebt gemaakt. Ben nu twee weken clean, en de eerste paar dagen wil ik ook nooit meer maken. Dus voor mij hoef ik ook echt niet meer “een keertje maar” te blowen. Weg met die zooi.

Wij zijn goed bezig ^O^
  woensdag 28 oktober 2020 @ 13:48:24 #110
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_195904013
En nooit gaan denken 'ach 1tje kan wel om te proberen'. Ik ben na vier maanden ook weer voor de bijl gegaan en begon weer fulltime te blowen. Net mijn derde wegdrijfnacht gehad en ik hoop het ergste wel weer gehad te hebben.
Ik hoop dat het deze keer niet voor niets is geweest :{
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
pi_195971433
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 21:59 schreef Erasmus het volgende:

[..]

Ik herken precies wat je zegt en weet 100% wat je mee hebt gemaakt. Ben nu twee weken clean, en de eerste paar dagen wil ik ook nooit meer maken. Dus voor mij hoef ik ook echt niet meer “een keertje maar” te blowen. Weg met die zooi.

Wij zijn goed bezig ^O^
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 13:48 schreef boertie het volgende:
En nooit gaan denken 'ach 1tje kan wel om te proberen'. Ik ben na vier maanden ook weer voor de bijl gegaan en begon weer fulltime te blowen. Net mijn derde wegdrijfnacht gehad en ik hoop het ergste wel weer gehad te hebben.
Ik hoop dat het deze keer niet voor niets is geweest :{
Geldt trouwens ook voor psychedelische drugs. Gewoon NEE. De enige uitzondering is het microdoseren van truffels (doordrukstrip van de smartshop; iedere drie dagen één gram), daar haal ik namelijk extreem veel voordeel uit. Ik kan het iedereen trouwens ook aanraden. ^O^
Je merkt er niets van. Je wordt enkel wat energieker en creatiever.

Wat er bij mij gebeurt met een hogere dosis dan 2 gram is ook een beetje lastig om uit te leggen. Wanneer je merkt dat je niet lekker in je vel zit, moet je er gewoon écht niet aan beginnen. Angst en psychotische trekjes liggen dan namelijk op de loer. Ik gun het niemand.

CBD van de gezondheidswinkel gebruik ik medicinaal en zorgt ervoor dat ik me psychisch beter en energieker voel. Het heeft me dan ook erg goed geholpen in het onderdrukken van de soms erg heftige afkickverschijnselen. ^O^

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2020 23:06:10 ]
  zondag 1 november 2020 @ 00:20:20 #112
203089 Scuidward
pi_195972769
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 13:48 schreef boertie het volgende:
Ik ben na vier maanden ook weer voor de bijl gegaan en begon weer fulltime te blowen.
Toen ik zelf echt gestopt was (ongeveer 1+ jaar niet geblowd) is het toen een aantal jaar gebleven bij 4 keer per jaar. Nu wisselend, maar laag frequent (tussenpozen van 2 maanden). Het is in elk geval niet meer voorgekomen dat ik fulltime ben gaan blowen. Dat zou ik om meerdere redenen ook bewust niet verantwoord vinden (o.a. wat werk betreft). Maar onbewust blijft het knagende gevoel, al dan niet de verslavingsgevoeligheid. Dat ik nu deze balans heb is voor mij in elk geval prima.
  maandag 2 november 2020 @ 14:14:12 #113
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_196000630
snap het ff niet, je zegt dat je 100% clean bent na 2 weken? maar microdosed wel truffels? dan ben je toch niet clean?

overigens is THC pas na 3 maanden uit je bloed
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_196000786
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 23:04 schreef DevFreak het volgende:

[..]

[..]

Geldt trouwens ook voor psychedelische drugs. Gewoon NEE. De enige uitzondering is het microdoseren van truffels (doordrukstrip van de smartshop; iedere drie dagen één gram), daar haal ik namelijk extreem veel voordeel uit. Ik kan het iedereen trouwens ook aanraden. ^O^
Je merkt er niets van. Je wordt enkel wat energieker en creatiever.

Wat er bij mij gebeurt met een hogere dosis dan 2 gram is ook een beetje lastig om uit te leggen. Wanneer je merkt dat je niet lekker in je vel zit, moet je er gewoon écht niet aan beginnen. Angst en psychotische trekjes liggen dan namelijk op de loer. Ik gun het niemand.

CBD van de gezondheidswinkel gebruik ik medicinaal en zorgt ervoor dat ik me psychisch beter en energieker voel. Het heeft me dan ook erg goed geholpen in het onderdrukken van de soms erg heftige afkickverschijnselen. ^O^
Ah. Of je bent een troll, of het gaat dus echt niet goed. Truffels micro dosen :')

Mag hopen dat je zelf ook inziet dat dat nergens over gaat
pi_196001382
quote:
15s.gif Op maandag 2 november 2020 14:14 schreef junkiesietze het volgende:
snap het ff niet, je zegt dat je 100% clean bent na 2 weken? maar microdosed wel truffels? dan ben je toch niet clean?

overigens is THC pas na 3 maanden uit je bloed
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 14:22 schreef Mansjester het volgende:

[..]

Ah. Of je bent een troll, of het gaat dus echt niet goed. Truffels micro dosen :')

Mag hopen dat je zelf ook inziet dat dat nergens over gaat
Onzin. Ik denk eerder dat je heel slecht geïnformeerd bent:

https://www.microdosing-xp.nl/

https://www.bing.com/sear(...)truffels+microdosing

Het is allemaal hartstikke echt. Bovendien is de wetenschap truffels/CBD aan het onderzoeken als mogelijke plaatsvervanger van antidepressiva. Ik heb mijn huiswerk echt wel gedaan, hoor...
pi_196001621
Ik kan een hele lage dosis speed per dag van harte aanbevelen, je haalt er extreem veel voordeel uit. ^O^

Het schaadt gegarandeerd niet zolang je maar volledige controle over jezelf hebt.

TS heeft wel bewezen zelfcontrole te hebben dus dat moet goedkomen.
pi_196001697
quote:
17s.gif Op maandag 2 november 2020 14:54 schreef DevFreak het volgende:

[..]

[..]

Onzin. Ik denk eerder dat je heel slecht geïnformeerd bent:

https://www.microdosing-xp.nl/

https://www.bing.com/sear(...)truffels+microdosing

Het is allemaal hartstikke echt. Bovendien is de wetenschap truffels/CBD aan het onderzoeken als mogelijke plaatsvervanger van antidepressiva. Ik heb mijn huiswerk echt wel gedaan, hoor...
Ik denk dat het altijd beter is om het nuchter proberen aan te pakken, dan dat je drugs B gebruikt om van je verslaving van drugs A af te komen

Maar ik zal wel gek zijn. Denk dat je nog een lange weg hebt te gaan
pi_196003433
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 15:10 schreef -marz- het volgende:
Ik kan een hele lage dosis speed per dag van harte aanbevelen, je haalt er extreem veel voordeel uit. ^O^

Het schaadt gegarandeerd niet zolang je maar volledige controle over jezelf hebt.

TS heeft wel bewezen zelfcontrole te hebben dus dat moet goedkomen.
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 15:16 schreef Mansjester het volgende:

[..]

Ik denk dat het altijd beter is om het nuchter proberen aan te pakken, dan dat je drugs B gebruikt om van je verslaving van drugs A af te komen

Maar ik zal wel gek zijn. Denk dat je nog een lange weg hebt te gaan
:')
  maandag 2 november 2020 @ 17:29:31 #119
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_196004091
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 15:16 schreef Mansjester het volgende:

[..]

... dat je drugs B gebruikt om van je verslaving van drugs A af te komen
Voordat ik begon te blowen was ik best wel een stevige drinker maar tijdens het blowen had ik totaal geen zin meer aan alcohol en dronk ik maar heel zelden. Ook sinds mijn eerdere stoppoging nauwelijks nog alcohol aangeraakt dus het kan wel werken. :@
pi_196004390
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 17:29 schreef boertie het volgende:

[..]

Voordat ik begon te blowen was ik best wel een stevige drinker maar tijdens het blowen had ik totaal geen zin meer aan alcohol en dronk ik maar heel zelden. Ook sinds mijn eerdere stoppoging nauwelijks nog alcohol aangeraakt dus het kan wel werken. :@
Dus omdat je van alcohol naar blowen gaat heb je een verslaving overwonnen?

Blijf het zo maf vinden dat een verslaafd brein altijd dit soort redeneringen gaat bedenken en dan ook nog denkt: ja goed punt wel.

Het is gewoon ontzettend moeilijk om patronen te doorbreken en het onderliggende probleem aan te pakken. Eerlijk zijn naar jezelf is wel stap 1. Als je daar nog niet bent kan je niet beginnen met herstellen denk ik. Geldt ook voor TS dus.
  maandag 2 november 2020 @ 18:09:32 #121
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_196004774
Het was meer een (positief) bijverschijnsel Ik had geen problemen met mijn acloholgebruik.. Achteraf vind ik het prima en heb nu niet de behoefte om te gaan drinken. Af en toe een biertje en daar kan ik het nu prima bij laten. ;)
  maandag 2 november 2020 @ 19:24:33 #122
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196006431
Hoi TS, mooie stappen gezet, al vind ik de truffels ook wel wat zorgelijk klinken ;) . Hoe helpen die truffels je?
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')