abonnement Unibet Coolblue
pi_195670497
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 07:35 schreef Tyr80 het volgende:
In al die tijd ook geen vakantie gehad in landen waar je simpelweg niet kon blowen?

Maak je er niet een beetje een drama van? Heb langer en meer geblowd dan jij, maar herken mezelf echt niet in de issues die je nu beschrijft.
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 09:14 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Deze TS koppelt het gebruik van wiet aan het bestrijden van mentale problemen, als je dat jaren hebt gedaan dan kan ik best begrijpen dat stoppen lastiger is dan wanneer je het gewoon recreatief deed.
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 09:15 schreef Tyr80 het volgende:
Ach hou in je achterhoofd: het wordt iedere minuut makkelijker. En iedere joint maakt enkel dat je er ff later nog 1 wil.
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 09:37 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik heb dat zelf zeker zo ondervonden. Ik geloof overigens niet dat mensen die dagelijks blowen, überhaupt recreatief gebruikers zijn, al willen ze dat zelf soms wel graag geloven.
Mwah, ik geloof graag dat het in de OP gelijk overkomt als een overdreven janktopic, maar ik ben daadwerkelijk aan het dealen met een verslaving en in mijn geval heb ik maandenlang veel gebruikt. We hebben het over meer dan 1000,- euro aan wiet in een halfjaar tijd hier. :')

Ik heb maandenlang mezelf voorgelogen dat het enkel en alleen recreatief is, maar dat is gewoon niet waar. Gezien mijn psychische verleden is het voor mij vermoedelijk veel zwaarder voor mij om te kappen met blowen dan anderen.

Het gaat momenteel trouwens redelijk. Ik ben misselijk, onrustig en heb watten in mijn hoofd. Heb echter wat propranolol op vanmorgen dus het is allemaal nog mild nu.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2020 09:47:40 ]
pi_195670567
Als je wiet al die tijd hebt gebruikt voor het onderdrukken van mentale problemen, is het dan niet ook een idee om eens met je huisarts te praten met eventuele doorverwijzing naar een psycholoog?

Als je de oorzaak van je angst/stress kan aanpakken wordt het ook makkelijker om van de wiet af te blijven lijkt me.

Ik ben/was zelf ook dagelijks gebruiker. Elke januari doe ik een maand pauze, dit jaar heb ik die doorgezet omdat ik last kreeg van ptss (door iets wat vorig jaar gebeurt is). Ik ben van mening dat je niet aan je problemen kan werken als je constant onder de stoner roes zit, daarmee druk je je problemen gemakkelijk aan de kant, maar je lost ze niet op.
pi_195672408
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 03:11 schreef SugeLucky het volgende:
Hier meer dan 10 jaar lang elke dag joints gerookt. Gestopt zonder al te veel problemen.

Jij kan dat ook, zeker na 'slechts' 7 maanden gebruik is het gewoon even doorbijten en je met andere dingen bezig houden.

Voor sommigen geldt dit, niet voor iedereen. Wiet en stoppen reageert iedereen anders op. Weest hier bewust van.
pi_195676258
Bericht is bij deze geconfirmeerd door een junk.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2020 15:59:53 ]
pi_195676630
Goed bezig! Ik heb geen ervaring met verslavingen en dit is misschien makkelijk praten. Probeer alles eruit te gooien wat wiet ademt. Ook niet recreatief gaan ivm een mogelijke terugval. Ik weet niet of je aan sport doet TS, maar ik zou me daar op focussen om weer energie te krijgen. Body en mind moet goed zitten om je er vanaf te helpen. Zorg bijvoorbeeld dat lekker beuken in de gym je 'nieuwe verslaving' kan worden :P Of ga bijvoorbeeld op tennistraining of lekker skaten. Misschien ook een idee om wat je nu overhoud aan geld te sparen/passief beleggen voor iets wat je heel graag wil kopen/doen. Dat kan een extra motivator zijn :)
pi_195676792
Is een zelfhulp-/supportgroep nog een idee?

Je hebt ook inloophuizen, herstel- en zelfregiecentra waar je koffie kan drinken en wat aanspraak kan vinden. Die zijn speciaal voor mensen die met verslaving en psychische problemen worstelen maar iedereen is welkom, van jong tot oud en er worden activiteiten georganiseerd (waaronder supportgroepen). Die bij mij in de buurt heeft ook een online community met gezelligheid enzo.

Zodat je weet dat je niet alleen bent en wellicht kom je leuke mensen tegen die ook een kwetsbaarheid of verslavingsachtergrond hebben die jou dan weer inspireren.
What's the name of the game?
pi_195699651
Dit is de tweede dag: tijd voor een actualisering.

Ik heb spijt.

Mijn hersenen zijn door het maandenlange geblow een stuk trager geworden. Vandaag kwam ik daar op pijnlijke wijze achter toen ik mezelf nieuwe dingen aan wilde leren.

Een goede focus bereiken is voor mij nu erg lastig. Ook voel ik mezelf erg onrustig en kan ik niet stil blijven zitten.

Ik lig op de bank en voel me raar: aan de ene kant ben ik extreem vermoeid een voel ik dat mijn hersenen zich aan het herstellen zijn, en aan de andere kant ben ik toch alert en klaarwakker. Ik heb slaap nodig, maar voel de insomnia al aardig op komen. :')

Ik heb vandaag wat geld geleend en CBD capsules gehaald bij de Gezondheidswinkel. Ik merkte vanmiddag dat 20 milligram een wereld van verschil maakt en de scherpe randjes eraf haalt, maar erg lang houden de positieve effecten helaas niet aan.

Het is een kwestie van uitzitten en geduld. Ik zal keihard moeten knokken om mijn oude niveau van intelligtie terug te krijgen.
pi_195700756
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 20:23 schreef DevFreak het volgende:

Mijn hersenen zijn door het maandenlange geblow een stuk trager geworden. Vandaag kwam ik daar op pijnlijke wijze achter toen ik mezelf nieuwe dingen aan wilde leren.
Wat probeerde je te doen? :o Verwachten dat je weer functioneert als een gezonde 20-jarige? Ik weet niet hoe oud je bent, maar geef jezelf de tijd en verwacht vooral niet direct teveel van jezelf. Wees een beetje realistisch. Je bent aan het afkicken. Wat zou je van iemand die afkickt mogen verwachten dat 'ie doet? Misschien een beetje de alledaagse werkzaamheden? Zorgen dat je al gedoucht bent en een netjes ontbijt/lunch/avondeten hebt, vind ik al een prima tweede dag, hoor. Ga eerst maar eens zorgen dat de simpele dingen lukken. Dan kan je daarna wel kijken hoe je dat uit kunt bouwen.
Somebody that I used to know
pi_195700936
quote:
2s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 21:15 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Wat probeerde je te doen? :o Verwachten dat je weer functioneert als een gezonde 20-jarige? Ik weet niet hoe oud je bent, maar geef jezelf de tijd en verwacht vooral niet direct teveel van jezelf. Wees een beetje realistisch. Je bent aan het afkicken. Wat zou je van iemand die afkickt mogen verwachten dat 'ie doet? Misschien een beetje de alledaagse werkzaamheden? Zorgen dat je al gedoucht bent en een netjes ontbijt/lunch/avondeten hebt, vind ik al een prima tweede dag, hoor. Ga eerst maar eens zorgen dat de simpele dingen lukken. Dan kan je daarna wel kijken hoe je dat uit kunt bouwen.
Misschien moet ik inderdaad wat liever voor mezelf zijn en inderdaad niet lopen pushen als dingen even niet lukken.

Je hebt een soort van watten in je hoofd en neurologisch werkt je hoofd totaal niet. Klinkt vast vaag voor psychisch gezonde mensen, maar toen ik die watten vanmorgen voelde werd ik meteen bang: die heb ik vroeger maandenlang achter elkaar gehad, iedere dag. Maar toen gebruikte ik nog geen antidepressiva. Ik was blij dat het weg was, en nu is het terug. :'(

Ik vrees voor een wisselwerking.

Als ik me goed voel studeren, als het even niet lukt buiten een lange wandeling maken. Er zit niks anders op. ;)

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2020 21:38:06 ]
pi_195701642
Ik ga voor een 'volledig' drugsvrij leven. Ik hoop ooit ook mijn SSRI's achter me te kunnen laten.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2020 21:49:32 ]
pi_195701896
quote:
7s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 20:16 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Als de THC e.d. over een maandje helemaal uit mijn systeem verdwenen zijn is het heus geen probleem om één keertje per week met vrienden recreatief wat te gebruiken denk ik. Maar dat is voorlopig echt nog even glad ijs voor mij. ;)

Ga ik dus niet aan beginnen de komende maanden.
Goed zo,want dat is juist het probleem volgens mij.

Sterkte/succes verder!
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 22:01:28 #63
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_195701998
Geen ervaring met afkicken van cannabis, wel met andere middelen. De beste tip die ik je kan geven is: sporten. Zoek iets waarmee je jezelf volledig af kunt beulen. Ik heb nog wel eens de neiging om in mijn hoofd te zitten waardoor emoties soms langer rondzweven dan nodig. Sporten heeft me daarmee en met het afkicken enorm veel geholpen. Meeste van de symptomen verdwijnen volledig, iedere seconde dat je je aandacht kunt richten op het hier en nu ben je niet bezig met hoe je je voelt. Na de training heeft je hoofd even een soort reset gehad en zit je een stuk beter in je vel.

Het is eigenlijk puur een natuurlijke drug, die je dagelijks kunt gebruiken zonder nare gevolgen op de lange termijn. En meteen een goede vervanging waarmee je een verandering van levensstijl bewerkstelligt. Want zonder iets in je leven om te gooien is de kans dat je terugvalt ook een stuk groter.

Succes in ieder geval!

quote:
7s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 20:16 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Als de THC e.d. over een maandje helemaal uit mijn systeem verdwenen zijn is het heus geen probleem om één keertje per week met vrienden recreatief wat te gebruiken denk ik. Maar dat is voorlopig echt nog even glad ijs voor mij. ;)

Ga ik dus niet aan beginnen de komende maanden.
Dit probeert elke verslaafde zich wijs te maken, maar daarmee hou je jezelf voor de gek. Zo nu en dan een biertje moet ook gewoon kunnen, maar iemand die verslaafd is geweest kan dat niet. Zelden, in ieder geval. Zodra je gebruikt zit je binnen mum van tijd weer op precies hetzelfde spoor als voorheen.
pi_195707304
Ik ben 13 jaar verslaafd geweest en zat op 12 joints op een dag. Werkte er wel altijd bij en deed het niet voor of op het werk want ik werd er zo parra van dat ik alleen maar thuis kon zitten met de gordijnen dicht. Heb echt onttelbaar veel stoppogingen gedaan die allemaal faalden, langste wat mij ooit gelukt was was 1 week. Heb allerlei boeken erover gelezen, baclofen voorgeschreven gekregen en m'n pinpas in bewaren gegeven bij mensen maar toch hielp dit allemaal niks. Het enige wat mij heeft geholpen is de oorzaak van het probleem aan te pakken nadat ik echt rockbottom zat. Ik dacht altijd al op de bodem van de put te hebben gezeten maar kon blijkbaar nog dieper zakken. Toen ik m'n laatste poging deed (ik liep al bij de levenseinde kliniek (lang verhaal) en de datum stond al vast). Sliep ik nog maar 1u per avond en de andere 23 uur dacht ik aan manieren waarop ik einde aan m'n leven kon maken. Heb toen een workshop gedaan (dat had ik al vaker gedaan, kostte altijd een hoop geld waarna ik me daar een aantal dagen opgelicht zat te voelen om weer huiswaarts te keren). Maar dit x hielp het echt, ik ben daar heel nederig heen gegaan van doe met me wat je wil want hoe ik het doe werkt het niet. En ik heb daar dingen mogen ervaren waar eckhart tolle het ook over heeft. Ik ben veel met dat soort dingen bezig geweest maar kon het nooit toepassen. Maar ben tijdens dat weekend volledig open en kwetsbaar geweest, en mijn angst was altijd dat mensen me dan helemaal niet meer hoefden maar niks bleek minder waar te zijn. Ben dit daarna ook in het dagelijkse leven toe gaan passen en ben toen pas weer gaan leven eigenlijk. Heb ook vrijwel geen behoefte meer om te blowen en ben enorm dankbaar dat ik er vanaf ben want had dat niet meer mogelijk geacht. Soms is het leven nog steeds kut, maar ik weet dat als ik er weer 1 op steek alles helemaal verloren is. Ik weet nog hoe wanhopig, minderwaardig en een slaaf voelde toen ik het nog deed en dat wil ik nooit meer. Als ik dan weer door die lastige periode heen ben voel ik me krachtig omdat ik lastige emoties nuchter kan ondergaan.
Het is een beetje onsamenhangend verhaal geworden, maar wou het toch even met je delen.

Ik wens je enorm veel succes en sterkte toe!
pi_195707380
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 20:23 schreef DevFreak het volgende:
Mijn hersenen zijn door het maandenlange geblow een stuk trager geworden. Vandaag kwam ik daar op pijnlijke wijze achter toen ik mezelf nieuwe dingen aan wilde leren.

Een goede focus bereiken is voor mij nu erg lastig. Ook voel ik mezelf erg onrustig en kan ik niet stil blijven zitten.

Ik lig op de bank en voel me raar: aan de ene kant ben ik extreem vermoeid een voel ik dat mijn hersenen zich aan het herstellen zijn, en aan de andere kant ben ik toch alert en klaarwakker. Ik heb slaap nodig, maar voel de insomnia al aardig op komen. :')
Ik weet alleen niet of het helemaal goed met je gaat. COR / Ze zijn betrapt! :)
pi_195707594
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 20:23 schreef DevFreak het volgende:
Dit is de tweede dag: tijd voor een actualisering.

Ik heb spijt.

Mijn hersenen zijn door het maandenlange geblow een stuk trager geworden. Vandaag kwam ik daar op pijnlijke wijze achter toen ik mezelf nieuwe dingen aan wilde leren.

Een goede focus bereiken is voor mij nu erg lastig. Ook voel ik mezelf erg onrustig en kan ik niet stil blijven zitten.

Ik lig op de bank en voel me raar: aan de ene kant ben ik extreem vermoeid een voel ik dat mijn hersenen zich aan het herstellen zijn, en aan de andere kant ben ik toch alert en klaarwakker. Ik heb slaap nodig, maar voel de insomnia al aardig op komen. :')

Ik heb vandaag wat geld geleend en CBD capsules gehaald bij de Gezondheidswinkel. Ik merkte vanmiddag dat 20 milligram een wereld van verschil maakt en de scherpe randjes eraf haalt, maar erg lang houden de positieve effecten helaas niet aan.

Het is een kwestie van uitzitten en geduld. Ik zal keihard moeten knokken om mijn oude niveau van intelligtie terug te krijgen.
sommigen hebben dat niveau van alertheid en intelligentie ook zonder wiet/verslaving helemaal niet.
Dus als het je lukt om beter te gaan functioneren heb je uberhaupt al een streepje voor op mensen die aangeboren een laag iq en lage “verwerkingssnelheid” van informatie hebben en vermoeidheid. Er zijn mensen met cvs die ook zonder wiet niet eens hun bed uit kunnen komen.
Wees dus blij dat het bij jou nog een duidelijke oorzaak hebt waar je iets aan kunt doen.
En een psychose ontwikkelen door wiet wil je al helemaal niet. Opgenomen worden in ziekenhuis, aan zware medicijnen die al helemaal de energie en plezier in alles wegnemen want blokkeren dopamine enz, hersencellen die afsterven, in extreme gevallen dat je jezelf of anderen wat aan doet. Dat kan ook in niet psychotische mensen worden opgewekt. https://www.psychiatryadv(...)etection-management/
Je bent al heel goed bezig door het probleem voor jezelf te erkennen. Het is denk ik ook normaal dat je af en toe terugvalt. Zeg tegen jezelf dat dit erbij hoort en probeer het stoppen iedere keer dat je bent teruggevallen gewoon weer opnieuw, net zo lang totdat je het eindelijk wel volhoudt. Want zoals je ook al schrijft, je verliest er werk door en raakt anders steeds meer vervreemdt van de niet verslaafden. Succes ermee

[ Bericht 0% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 18-10-2020 10:40:00 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  Moderator zondag 18 oktober 2020 @ 09:58:22 #67
236264 crew  capricia
pi_195707918
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 21:46 schreef DevFreak het volgende:
Ik ga voor een 'volledig' drugsvrij leven. Ik hoop ooit ook mijn SSRI's achter me te kunnen laten.
Hey,
Ik wens je heel veel succes. Het lijkt me niet makkelijk. Helemaal niet makkelijk.
Wellicht is het slim om een afspraak met je huisarts te maken?
Zeker ook omdat onderliggende issues nu dubbel zo hard terug kunnen komen enzo.
Definitely not CIA
pi_195709151
Bedankt voor al jullie lieve reacties en steun.

Misschien gaat het inderdaad niet helemaal goed. Ik heb erg diep geslapen maar werd om 4 uur in de ochtend ineens wakker. Beetje rondgeneust op het forum en later weer in slaap gevallen.

Ik zal niet zeggen dat ik van lotje getikt ben of iets dergelijks, maar ik merkte net dat ik me echt hélemaal niet goed voelde en heb toen maar 20mg CBD ingenomen.

Ik voelde de neuronen in mijn hoofd keihard afvuren, voelde een vlaag van angst en werd na 4 minuten wat rustiger.

Ik heb 7 maanden de werkelijkheid ontweken en dat merk je echt. Een radio van bouwvakkers lijkt te komen uit een film, alsof het er niet echt is. De wereld voelt niet helemaal echt aan.

Ik zit nu geloof ik op dag 3/4 en het lijkt me sterk dat het erger kan worden dan dit.

Ik weet dat ik mijn hersenen totaal uit balans gebracht heb en dat mijn lichaam minimaal een maand de tijd nodig heeft om de miljarden CB1 en CB2 receptoren te herstellen. Die miljarden neuronen krijgen namelijk geen THC meer ineens.

De CBD pillen van de gezondheidswinkel halen wel echt de scherpe randjes eraf. Ik hoop alleen dat ik mezelf niet in de vingers snij en op deze manier alsnog mijn lichaam niet de kans geef te herstellen. Ik ben geen wetenschapper of expert.
  zondag 18 oktober 2020 @ 11:42:21 #69
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_195709551
quote:
7s.gif Op zondag 18 oktober 2020 11:18 schreef DevFreak het volgende:
Ik ben geen wetenschapper of expert.
Op FOK! zijn we dat ook niet, al lijkt het soms wel ;) Even de huisarts contacteren lijkt me geen slecht idee.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zondag 18 oktober 2020 @ 11:45:19 #70
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195709611
Het wordt beter, echt.

Maar denk je niet dat het verstandig is om even met je huisarts te bespreken waar je mee bezig bent?
Resistance is futile.
  zondag 18 oktober 2020 @ 11:47:21 #71
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_195709634
Wat ik zelf herinner was dat door de nieuwe prikkelverwerking alles intenser binnen kwam. Dat moet zich inderdaad normaliseren. Je kiest nu voor CBD, maar zo te lezen heb je ook andere medicijnen voorgeschreven gekregen in het verleden. Door de doorverwijzing kreeg ik zelf destijds een Oxozepam mee. Als het allemaal 2 weken lijkt te duren en je ongemakken blijft ervaren zou ik het escaleren bij een professional, tenzij je (zwaarwegende) redenen hebt hier tegen te zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Scuidward op 18-10-2020 11:52:26 ]
  Hardste schreeuwer 2022 zondag 18 oktober 2020 @ 11:47:30 #72
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_195709636
Succes
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_195710318
Juhp morgen voor de zekerheid toch maar een afspraak maken. Lijkt me een goed idee dat iemand een oogje in het zeil houdt.

De bipolariteit is vooral heel kudt. Het ene moment voel je jezelf goed, 5 minuten later slaat het om naar angst.

En zo gaat dat de hele tijd door.
pi_195714346
Mijn lichaam is aan het doen wat het altijd doet bij ziekte: slapen.

Ik heb net weer twee uurtjes liggen slapen en voel me redelijk goed. Ik ben echt keihard aan het detoxen hier.

Ik ga zo een muziekje aan zetten en mijn huishouden doen. Daarna weer een uur wandelen. *O*
pi_195715283
Lijkt me fijn dat je zoveel kunt slapen. De slaap schijnt ook veel beter te zijn zonder te blowen. Ik heb iig nog maar 5u per dag nodig ipv de 8a 9 van vroeger.
pi_195717062
Hoe is je libido?
pi_195718777
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 17:22 schreef osodevo het volgende:
Hoe is je libido?
Kan ik echt niet over oordelen nog.
pi_195718792
Ik voel me in elk geval nu al veel beter dan vanmorgen. Ik hoop dat deze trend doorzet.

Volgens mij ben ik heel dichtbij. :D
pi_195742741
Ha, gewonnen! :D *O*
pi_195743577
Succes!
Ik ben een jaar of 5 geleden ook gestopt na dagelijks gebruik, kostte een paar pogingen maar ben blij om eraf te zijn. Ik heb ook enorm veel in bed gelegen de eerste weken van de futloosheid :')
En niet te veel zorgen maken dat je blijvende schade hebt toegebracht in het begin, bij mij duurde het een paar maanden voor de 'mist' was weggetrokken en mijn slaap weer helemaal normaal was, het blijft best lang hangen maar uiteindelijk gaat het wel weg.
pi_195743825
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 09:02 schreef DevFreak het volgende:
Ha, gewonnen! :D *O*
Je bent er nog niet he. Je gaat vast nog veel moeilijke momenten krijgen, denk vooral niet dat je er al bent.

Maar in ieder geval lijkt het alsof je op de goede weg bent, hou dit vol!
pi_195800459
Hoe gaat ie nu?
pi_195801588
Nu acht dagen 'clean'; geen cravings meer en ook totaal geen behoefte aan die zooi. :)

Bedankt voor jullie steun, had ik even nodig. _O_
pi_195804119
Goed om te horen! Succes met volhouden verder
pi_195813136
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 10:00 schreef DevFreak het volgende:
Nu acht dagen 'clean'; geen cravings meer en ook totaal geen behoefte aan die zooi. :)

Bedankt voor jullie steun, had ik even nodig. _O_
Knap van je. De belangrijkste stap is gezet.
Nu nog volhouden maar onthoud ook terugvallen is normaal. Dus mocht je ooit een keer terugvallen denk dan aan dat je nu met succes gestopt bent en begin weer opnieuw met een stoppoging.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_195813821
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 19:01 schreef DevFreak het volgende:
Ik heb net mijn laatste joint en daarbij drie gram (al verkruimelde) wiet buiten terug de natuur ingegooid. Ter waarde van 38,- euro.
WTF, in mijn tijd betaalde je daar 25 gulden voor.
pi_195813930
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 20:55 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Knap van je. De belangrijkste stap is gezet.
Nu nog volhouden maar onthoud ook terugvallen is normaal. Dus mocht je ooit een keer terugvallen denk dan aan dat je nu met succes gestopt bent en begin weer opnieuw met een stoppoging.
Nee, dat hoort het niet. Ik ben definitief klaar met wiet. :D
pi_195814337
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 21:33 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Nee, dat hoort het niet. Ik ben definitief klaar met wiet. :D
Ik ben het ermee eens dat terugvallen er niet bij hoort. Ik ken mensen die zichzelf wijs hebben gemaakt dat verslaving een ziekte is en terugval erbij hoort. Die vallen dan ook regelmatig terug.

Ik wens je toe dat je er definitief klaar mee bent, maar kijk uit hoogmoed komt voor de val. Je bent er nog maar net vanaf.
pi_195814692
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 21:47 schreef colivo het volgende:

[..]

Ik ben het ermee eens dat terugvallen er niet bij hoort. Ik ken mensen die zichzelf wijs hebben gemaakt dat verslaving een ziekte is en terugval erbij hoort. Die vallen dan ook regelmatig terug.

Ik wens je toe dat je er definitief klaar mee bent, maar kijk uit hoogmoed komt voor de val. Je bent er nog maar net vanaf.
Daar heb je wel gelijk in. Het is een kwestie van je rug recht houden en zelfdiscipline hebben.

Over een halfjaar is het vast niet zo erg om éénmalig in de week te genieten van 1-2 hijsjes, maar daar moet je het dan ook wel bij laten natuurlijk. Geniet, maar rook met mate. In ieder geval zéker niet iedere dag of doordeweeks.

En als ik niet met die regel om kan gaan is het gewoon gelijk klaar. Het is een genotsmiddel, en zo moet je er ook mee omgaan. Ik heb het niet nodig.

Hoe dan ook: de komende maanden blijf ik even ver uit de buurt. w/

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2020 22:10:09 ]
  maandag 26 oktober 2020 @ 11:43:28 #90
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_195863426
Knap, waar kom je vandaan?
Ik wou dat ik deze beslissing kon maken, zou me 90euro in de week schelen :@

[ Bericht 0% gewijzigd door junkiesietze op 26-10-2020 12:04:20 ]
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  maandag 26 oktober 2020 @ 12:51:43 #91
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_195864677
Jezus Christus, stelletje snowflakes :')
"Ik ben verslaafd aan wiet ow!, wow!, wow!, wow!" :')
Laat me niet lachen. Effe een paar dagen doorbijten om uit het stramien te komen en het is weer klaar.
pi_195864835
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:51 schreef the-eye het volgende:
Jezus Christus, stelletje snowflakes :')
"Ik ben verslaafd aan wiet ow!, wow!, wow!, wow!" :')
Laat me niet lachen. Effe een paar dagen doorbijten om uit het stramien te komen en het is weer klaar.
Omdat dat voor jou zo was hoeft dat nog niet voor de gehele mensheid zo te zijn? Ik heb er 10 jaar over gedaan om 300kg te kunnen deadliften, dat wil niet zeggen dat dat voor iedereen haalbaar is. Sommigen zullen er langer over doen en anderen korter en weer anderen zullen het nooit halen. Zo is het met verslavingen ook zo. Ik had bv een stuk minder moeite om van het roken en alcohol af te komen, maar voor anderen is dat weer anders.
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 15:33:04 #93
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_195867403
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:51 schreef the-eye het volgende:
Jezus Christus, stelletje snowflakes :')
"Ik ben verslaafd aan wiet ow!, wow!, wow!, wow!" :')
Laat me niet lachen. Effe een paar dagen doorbijten om uit het stramien te komen en het is weer klaar.
Waarom denk jij dat te kunnen bepalen voor alle individuele mensen?
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 26 oktober 2020 @ 15:43:00 #94
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_195867547
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 15:33 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Waarom denk jij dat te kunnen bepalen voor alle individuele mensen?
Ik ben ervaringsdeskundige en ik heb tevens de hele ontwikkeling meegemaakt dat mensen ineens gingen beweren dat cannabis verslavend zou zijn. Kreeg ik bijvoorbeeld personeel met een zielig verhaal bij me die beweerden dat ze verslaafd waren aan cannabis en ze daarom verzaakten in hun werk. Als ik ze dan keihard uitlachte en vertelde hoeveel gram ik rookte, zochten ze snel iets anders om zielig mee te doen. End of story was dat het aandachttrekkers waren die hoopten dat een geveinsde verslaving iets was waarmee ze medelijden konden opwekken.
Ik zal niet beweren dat cannabis voor iedereen geschikt is maar that's something else.
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 15:44:50 #95
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_195867572
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 15:43 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ik ben ervaringsdeskundige en ik heb tevens de hele ontwikkeling meegemaakt dat mensen ineens gingen beweren dat cannabis verslavend zou zijn. Kreeg ik bijvoorbeeld personeel met een zielig verhaal bij me die beweerden dat ze verslaafd waren aan cannabis en ze daarom verzaakten in hun werk. Als ik ze dan keihard uitlachte en vertelde hoeveel gram ik rookte, zochten ze snel iets anders om zielig mee te doen. End of story was dat het aandachttrekkers waren die hoopten dat een geveinsde verslaving iets was waarmee ze medelijden konden opwekken.
Ik zal niet beweren dat cannabis voor iedereen geschikt is maar that's something else
Dus mijn vraag nogmaals;

Waarom denk jij dat voor alle individuele mensen te kunnen bepalen?
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 26 oktober 2020 @ 15:53:15 #96
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_195867674
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 15:44 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dus mijn vraag nogmaals;

Waarom denk jij dat voor alle individuele mensen te kunnen bepalen?
Omdat ik alles van verslavingsgevoeligheid afweet en alles van cannabis. Ik draai zo lang mee in cannabisworld dat ik ze allemaal al voorbij heb zien komen. Mij hou je niet voor de gek.
Er zijn heel veel mensen met serieuze problemen maar die afschuiven of het verslaafd zijn aan cannabis is jezelf voor de gek houden.
Dus om het samen te vatten voor je; ik kan dat voor individuele mensen bepalen omdat ik er net even te veel van afweet. Zoals jij voor individuele mensen zal kunnen bepalen dat water niet verslavend is, kan ik voor anderen bepalen dat cannabis niet verslavend is

[ Bericht 2% gewijzigd door the-eye op 26-10-2020 16:00:46 ]
  maandag 26 oktober 2020 @ 17:15:13 #97
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_195869001
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 15:43 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ik ben ervaringsdeskundige en ik heb tevens de hele ontwikkeling meegemaakt dat mensen ineens gingen beweren dat cannabis verslavend zou zijn. Kreeg ik bijvoorbeeld personeel met een zielig verhaal bij me die beweerden dat ze verslaafd waren aan cannabis en ze daarom verzaakten in hun werk. Als ik ze dan keihard uitlachte en vertelde hoeveel gram ik rookte, zochten ze snel iets anders om zielig mee te doen. End of story was dat het aandachttrekkers waren die hoopten dat een geveinsde verslaving iets was waarmee ze medelijden konden opwekken.
Ik zal niet beweren dat cannabis voor iedereen geschikt is maar that's something else.
Tjah de een zuipt 40 jaar elke dag en heeft een toplever en de andere is na 5 jaar al kapot.

Cannabis heeft voor- en nadelen. Maar teveel is niet goed. Dat jij jouw mate van gebruik goed wilt lullen vind ik dan minder oké. Teveel is nooit goed. Blijkt maar weer uit jouw apathische reactie.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  maandag 26 oktober 2020 @ 17:16:33 #98
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_195869028
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 15:53 schreef the-eye het volgende:

[..]

Omdat ik alles van verslavingsgevoeligheid afweet en alles van cannabis. Ik draai zo lang mee in cannabisworld dat ik ze allemaal al voorbij heb zien komen. Mij hou je niet voor de gek.
Er zijn heel veel mensen met serieuze problemen maar die afschuiven of het verslaafd zijn aan cannabis is jezelf voor de gek houden.
Dus om het samen te vatten voor je; ik kan dat voor individuele mensen bepalen omdat ik er net even te veel van afweet. Zoals jij voor individuele mensen zal kunnen bepalen dat water niet verslavend is, kan ik voor anderen bepalen dat cannabis niet verslavend is
Onzin, cannabis kan prima gepaard gaan met een psychische afhankelijkheid. Na het stoppen heb je dan weliswaar veel minder gevaarlijke symptomen dan bij bijvoorbeeld ghb of alcohol, maar het kan prima een periode lastig zijn om goed te functioneren bij het stoppen. In de eerste plaats omdat er een gebrek aan slaap is, bijvoorbeeld.
pi_195870519
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 15:43 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ik ben ervaringsdeskundige en ik heb tevens de hele ontwikkeling meegemaakt dat mensen ineens gingen beweren dat cannabis verslavend zou zijn. Kreeg ik bijvoorbeeld personeel met een zielig verhaal bij me die beweerden dat ze verslaafd waren aan cannabis en ze daarom verzaakten in hun werk. Als ik ze dan keihard uitlachte en vertelde hoeveel gram ik rookte, zochten ze snel iets anders om zielig mee te doen. End of story was dat het aandachttrekkers waren die hoopten dat een geveinsde verslaving iets was waarmee ze medelijden konden opwekken.
Ik zal niet beweren dat cannabis voor iedereen geschikt is maar that's something else.
Lekkere ervaringsdeskundige ben je als je je cliënten uitlacht.
pi_195870556
quote:
7s.gif Op maandag 26 oktober 2020 17:16 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Onzin, cannabis kan prima gepaard gaan met een psychische afhankelijkheid. Na het stoppen heb je dan weliswaar veel minder gevaarlijke symptomen dan bij bijvoorbeeld ghb of alcohol, maar het kan prima een periode lastig zijn om goed te functioneren bij het stoppen. In de eerste plaats omdat er een gebrek aan slaap is, bijvoorbeeld.
Die psychische afhankelijkheid is sowieso het moeilijkste. Als je afkickt van heroine ben je ook maar een paar dagen grieperig, het moeilijkste komt daarna nog.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')