abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 oktober 2020 @ 18:40:48 #101
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_195870614
quote:
7s.gif Op maandag 26 oktober 2020 17:16 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Onzin, cannabis kan prima gepaard gaan met een psychische afhankelijkheid. Na het stoppen heb je dan weliswaar veel minder gevaarlijke symptomen dan bij bijvoorbeeld ghb of alcohol, maar het kan prima een periode lastig zijn om goed te functioneren bij het stoppen. In de eerste plaats omdat er een gebrek aan slaap is, bijvoorbeeld.
Precies, een paar nachten erge dromen met flink zweten and you're good to go
  maandag 26 oktober 2020 @ 18:41:30 #102
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_195870627
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 18:35 schreef colivo het volgende:

[..]

Lekkere ervaringsdeskundige ben je als je je cliënten uitlacht.
Clienten?
  maandag 26 oktober 2020 @ 18:43:19 #103
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_195870658
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 17:15 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Tjah de een zuipt 40 jaar elke dag en heeft een toplever en de andere is na 5 jaar al kapot.

Cannabis heeft voor- en nadelen. Maar teveel is niet goed. Dat jij jouw mate van gebruik goed wilt lullen vind ik dan minder oké. Teveel is nooit goed. Blijkt maar weer uit jouw apathische reactie.
Je hebt helemaal geen zicht op mijn mate van gebruik. :')
  maandag 26 oktober 2020 @ 18:43:57 #104
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_195870672
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 18:37 schreef colivo het volgende:

[..]

Die psychische afhankelijkheid is sowieso het moeilijkste. Als je afkickt van heroine ben je ook maar een paar dagen grieperig, het moeilijkste komt daarna nog.
Nou ja. :D Ik zou stoppen met een zware heroïneverslaving niet 'een paar dagen grieperig' willen noemen.
  maandag 26 oktober 2020 @ 18:58:12 #105
308523 the-eye
I'm a Live Wire
  maandag 26 oktober 2020 @ 18:59:19 #106
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_195870941
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 18:43 schreef the-eye het volgende:

[..]

Je hebt helemaal geen zicht op mijn mate van gebruik. :')
"Als ik ze dan keihard uitlachte, en vertelde hoeveel gram ik rook.."

Daar hoef ik geen zicht op te hebben want je vertelt daar zelf al over als een of andere hotshot.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  maandag 26 oktober 2020 @ 19:11:42 #107
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_195871103
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 18:59 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

"Als ik ze dan keihard uitlachte, en vertelde hoeveel gram ik rook.."

Daar hoef ik geen zicht op te hebben want je vertelt daar zelf al over als een of andere hotshot.
We hebben het bij mij over zo'n lange periode dat de mate niet in een hoeveelheid valt samen te vatten. Dus tijden van helemaal niet tot tijden van zo'n 8 gr p/d.
Nu alweer jaren een patroon van een aantal weken/ zo'n 1 a 2 gr p/d gevolgd door een aantal weken helemaal niets.

[ Bericht 6% gewijzigd door the-eye op 26-10-2020 19:28:42 ]
pi_195893771
Mwah, de eerste paar dagen zijn bijzonder zwaar geweest, zeker in combinatie met mijn psychische verleden. Dat hoeft niet voor iedereen te gelden. Toevallig heeft het mij wel getroffen.

Ik kan in ieder geval met zekerheid zeggen dat ik nu 100% clean ben. Ik heb eerlijk gezegd ook totaal geen behoefte meer aan wat voor drugs dan ook. Zelfs over een paar jaar wil ik er nog steeds niks meer mee te maken hebben.

Ik heb gehandeld met de duivel. Zo voelt het een beetje. De duivel heeft me rust en een prettig gevoel gegeven in ruil voor het verwoesten van mijn leven. Maat daar komt je pas achter wanneer je ermee stopt.

Hoe dan ook: ondanks de 7 maanden van drugsmisbruik moet ik toegeven dat het afkicken relatief is meegevallen. Binnen een week is je hoofd weer redelijk hersteld.

Echter: het is geen pretje. De psychische klachten die mijn antidepressiva onderdrukken komen namelijk ineens weer naar boven, en die waren bij mij soms vrij heftig. Van sterkte gevoelens van eenzaamheid tot angstgevoelens tot depressie. Die komen echt even heftig binnen.

Mensen die niet met deze gevoelens bekend zijn zullen het zich denk ik niet goed voor kunnen stellen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2020 21:54:29 ]
pi_195893922
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 21:52 schreef DevFreak het volgende:
Mwah, de eerste paar dagen zijn bijzonder zwaar geweest, zeker in combinatie met mijn psychische verleden. Dat hoeft niet voor iedereen te gelden. Toevallig heeft het mij wel getroffen.

Ik kan in ieder geval met zekerheid zeggen dat ik nu 100% clean ben. Ik heb eerlijk gezegd ook totaal geen behoefte meer aan wat voor drugs dan ook. Zelfs over een paar jaar wil ik er nog steeds niks meer mee te maken hebben.

Ik heb gehandeld met de duivel. Zo voelt het een beetje. De duivel heeft me rust en een prettig gevoel gegeven in ruil voor het verwoesten van mijn leven. Maat daar komt je pas achter wanneer je ermee stopt.

Hoe dan ook: ondanks de 7 maanden van drugsmisbruik moet ik toegeven dat het afkicken relatief is meegevallen. Binnen een week is je hoofd weer redelijk hersteld.

Echter: het is geen pretje. De psychische klachten die mijn antidepressiva onderdrukken komen namelijk ineens weer naar boven, en die waren bij mij soms vrij heftig. Van sterkte gevoelens van eenzaamheid tot angstgevoelens tot depressie. Die komen echt even heftig binnen.

Mensen die niet met deze gevoelens bekend zijn zullen het zich denk ik niet goed voor kunnen stellen.
Ik herken precies wat je zegt en weet 100% wat je mee hebt gemaakt. Ben nu twee weken clean, en de eerste paar dagen wil ik ook nooit meer maken. Dus voor mij hoef ik ook echt niet meer “een keertje maar” te blowen. Weg met die zooi.

Wij zijn goed bezig ^O^
  woensdag 28 oktober 2020 @ 13:48:24 #110
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_195904013
En nooit gaan denken 'ach 1tje kan wel om te proberen'. Ik ben na vier maanden ook weer voor de bijl gegaan en begon weer fulltime te blowen. Net mijn derde wegdrijfnacht gehad en ik hoop het ergste wel weer gehad te hebben.
Ik hoop dat het deze keer niet voor niets is geweest :{
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
pi_195971433
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 21:59 schreef Erasmus het volgende:

[..]

Ik herken precies wat je zegt en weet 100% wat je mee hebt gemaakt. Ben nu twee weken clean, en de eerste paar dagen wil ik ook nooit meer maken. Dus voor mij hoef ik ook echt niet meer “een keertje maar” te blowen. Weg met die zooi.

Wij zijn goed bezig ^O^
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 13:48 schreef boertie het volgende:
En nooit gaan denken 'ach 1tje kan wel om te proberen'. Ik ben na vier maanden ook weer voor de bijl gegaan en begon weer fulltime te blowen. Net mijn derde wegdrijfnacht gehad en ik hoop het ergste wel weer gehad te hebben.
Ik hoop dat het deze keer niet voor niets is geweest :{
Geldt trouwens ook voor psychedelische drugs. Gewoon NEE. De enige uitzondering is het microdoseren van truffels (doordrukstrip van de smartshop; iedere drie dagen één gram), daar haal ik namelijk extreem veel voordeel uit. Ik kan het iedereen trouwens ook aanraden. ^O^
Je merkt er niets van. Je wordt enkel wat energieker en creatiever.

Wat er bij mij gebeurt met een hogere dosis dan 2 gram is ook een beetje lastig om uit te leggen. Wanneer je merkt dat je niet lekker in je vel zit, moet je er gewoon écht niet aan beginnen. Angst en psychotische trekjes liggen dan namelijk op de loer. Ik gun het niemand.

CBD van de gezondheidswinkel gebruik ik medicinaal en zorgt ervoor dat ik me psychisch beter en energieker voel. Het heeft me dan ook erg goed geholpen in het onderdrukken van de soms erg heftige afkickverschijnselen. ^O^

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2020 23:06:10 ]
  zondag 1 november 2020 @ 00:20:20 #112
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_195972769
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 13:48 schreef boertie het volgende:
Ik ben na vier maanden ook weer voor de bijl gegaan en begon weer fulltime te blowen.
Toen ik zelf echt gestopt was (ongeveer 1+ jaar niet geblowd) is het toen een aantal jaar gebleven bij 4 keer per jaar. Nu wisselend, maar laag frequent (tussenpozen van 2 maanden). Het is in elk geval niet meer voorgekomen dat ik fulltime ben gaan blowen. Dat zou ik om meerdere redenen ook bewust niet verantwoord vinden (o.a. wat werk betreft). Maar onbewust blijft het knagende gevoel, al dan niet de verslavingsgevoeligheid. Dat ik nu deze balans heb is voor mij in elk geval prima.
  maandag 2 november 2020 @ 14:14:12 #113
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_196000630
snap het ff niet, je zegt dat je 100% clean bent na 2 weken? maar microdosed wel truffels? dan ben je toch niet clean?

overigens is THC pas na 3 maanden uit je bloed
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_196000786
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 23:04 schreef DevFreak het volgende:

[..]

[..]

Geldt trouwens ook voor psychedelische drugs. Gewoon NEE. De enige uitzondering is het microdoseren van truffels (doordrukstrip van de smartshop; iedere drie dagen één gram), daar haal ik namelijk extreem veel voordeel uit. Ik kan het iedereen trouwens ook aanraden. ^O^
Je merkt er niets van. Je wordt enkel wat energieker en creatiever.

Wat er bij mij gebeurt met een hogere dosis dan 2 gram is ook een beetje lastig om uit te leggen. Wanneer je merkt dat je niet lekker in je vel zit, moet je er gewoon écht niet aan beginnen. Angst en psychotische trekjes liggen dan namelijk op de loer. Ik gun het niemand.

CBD van de gezondheidswinkel gebruik ik medicinaal en zorgt ervoor dat ik me psychisch beter en energieker voel. Het heeft me dan ook erg goed geholpen in het onderdrukken van de soms erg heftige afkickverschijnselen. ^O^
Ah. Of je bent een troll, of het gaat dus echt niet goed. Truffels micro dosen :')

Mag hopen dat je zelf ook inziet dat dat nergens over gaat
pi_196001382
quote:
15s.gif Op maandag 2 november 2020 14:14 schreef junkiesietze het volgende:
snap het ff niet, je zegt dat je 100% clean bent na 2 weken? maar microdosed wel truffels? dan ben je toch niet clean?

overigens is THC pas na 3 maanden uit je bloed
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 14:22 schreef Mansjester het volgende:

[..]

Ah. Of je bent een troll, of het gaat dus echt niet goed. Truffels micro dosen :')

Mag hopen dat je zelf ook inziet dat dat nergens over gaat
Onzin. Ik denk eerder dat je heel slecht geïnformeerd bent:

https://www.microdosing-xp.nl/

https://www.bing.com/sear(...)truffels+microdosing

Het is allemaal hartstikke echt. Bovendien is de wetenschap truffels/CBD aan het onderzoeken als mogelijke plaatsvervanger van antidepressiva. Ik heb mijn huiswerk echt wel gedaan, hoor...
pi_196001621
Ik kan een hele lage dosis speed per dag van harte aanbevelen, je haalt er extreem veel voordeel uit. ^O^

Het schaadt gegarandeerd niet zolang je maar volledige controle over jezelf hebt.

TS heeft wel bewezen zelfcontrole te hebben dus dat moet goedkomen.
Springfield's looking pretty dusty today
pi_196001697
quote:
17s.gif Op maandag 2 november 2020 14:54 schreef DevFreak het volgende:

[..]

[..]

Onzin. Ik denk eerder dat je heel slecht geïnformeerd bent:

https://www.microdosing-xp.nl/

https://www.bing.com/sear(...)truffels+microdosing

Het is allemaal hartstikke echt. Bovendien is de wetenschap truffels/CBD aan het onderzoeken als mogelijke plaatsvervanger van antidepressiva. Ik heb mijn huiswerk echt wel gedaan, hoor...
Ik denk dat het altijd beter is om het nuchter proberen aan te pakken, dan dat je drugs B gebruikt om van je verslaving van drugs A af te komen

Maar ik zal wel gek zijn. Denk dat je nog een lange weg hebt te gaan
pi_196003433
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 15:10 schreef -marz- het volgende:
Ik kan een hele lage dosis speed per dag van harte aanbevelen, je haalt er extreem veel voordeel uit. ^O^

Het schaadt gegarandeerd niet zolang je maar volledige controle over jezelf hebt.

TS heeft wel bewezen zelfcontrole te hebben dus dat moet goedkomen.
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 15:16 schreef Mansjester het volgende:

[..]

Ik denk dat het altijd beter is om het nuchter proberen aan te pakken, dan dat je drugs B gebruikt om van je verslaving van drugs A af te komen

Maar ik zal wel gek zijn. Denk dat je nog een lange weg hebt te gaan
:')
  maandag 2 november 2020 @ 17:29:31 #119
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_196004091
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 15:16 schreef Mansjester het volgende:

[..]

... dat je drugs B gebruikt om van je verslaving van drugs A af te komen
Voordat ik begon te blowen was ik best wel een stevige drinker maar tijdens het blowen had ik totaal geen zin meer aan alcohol en dronk ik maar heel zelden. Ook sinds mijn eerdere stoppoging nauwelijks nog alcohol aangeraakt dus het kan wel werken. :@
pi_196004390
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2020 17:29 schreef boertie het volgende:

[..]

Voordat ik begon te blowen was ik best wel een stevige drinker maar tijdens het blowen had ik totaal geen zin meer aan alcohol en dronk ik maar heel zelden. Ook sinds mijn eerdere stoppoging nauwelijks nog alcohol aangeraakt dus het kan wel werken. :@
Dus omdat je van alcohol naar blowen gaat heb je een verslaving overwonnen?

Blijf het zo maf vinden dat een verslaafd brein altijd dit soort redeneringen gaat bedenken en dan ook nog denkt: ja goed punt wel.

Het is gewoon ontzettend moeilijk om patronen te doorbreken en het onderliggende probleem aan te pakken. Eerlijk zijn naar jezelf is wel stap 1. Als je daar nog niet bent kan je niet beginnen met herstellen denk ik. Geldt ook voor TS dus.
Springfield's looking pretty dusty today
  maandag 2 november 2020 @ 18:09:32 #121
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_196004774
Het was meer een (positief) bijverschijnsel Ik had geen problemen met mijn acloholgebruik.. Achteraf vind ik het prima en heb nu niet de behoefte om te gaan drinken. Af en toe een biertje en daar kan ik het nu prima bij laten. ;)
  maandag 2 november 2020 @ 19:24:33 #122
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196006431
Hoi TS, mooie stappen gezet, al vind ik de truffels ook wel wat zorgelijk klinken ;) . Hoe helpen die truffels je?
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')