abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195576502

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentile groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patinten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames (en IC-opnames)
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente.

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Verzameling alle NL cijfers
https://twitter.com/mzelst/status/1305541298619928576, uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic
• Let een beetje op elkaar

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte!
pi_195576551
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 21:03 schreef Luke83 het volgende:
Ik zou ook graag in de cijfers, hoe beperkt aanwezig ook, graag een scheiding willen zien in basis- En middelbaar onderwijs. Kinderen in basisschool leeftijd worden vaak niet getest, middelbare scholieren laten zich niet altijd testen. Ook kan ik nog steeds niet begrijpen waarom op het mbo (gros leeftijd 16-20) wel onderling 1,5m moet worden gehouden en bovenbouw havo/vwo niet (grotendeels zelfd leeftijdscategorie). Lijkt mij toch ook data die je graag wilt hebben...
Daar hebben ze ook geen enkel argument voor, voor zover ik weet.
Het aantal besmettingen op 'scholen' ligt op 4,9%. Basisschoolkinderen worden amper getest, hogere scholen hebben maatregelen en zijn beperkt open, dus ga er maar vanuit dat het gros op de middelbare zit.
https://www.rivm.nl/docum(...)ovid-19-in-nederland
Doorscrollen naar 'settings'.
pi_195576554
Ik moet zeggen dat het wel enigzins mijn gevoel voor humor aansprak dat iemand over hardwerkende ondernemers sprak die hard geraakt worden doordat de ziekenhuizen niet goed kunnen schalen.

Ik vermoed zo dat diezelfde ondernemers al een jaar of 10 op de VVD stemmen...de architecten van het huidige zorg beleid. Dus ja...het zal best cru gaan klinken en protesten opleveren maarreh...is wel een beetje karma, toch?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2020 21:10:40 ]
  zondag 11 oktober 2020 @ 21:10:42 #4
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195576560
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 21:06 schreef chratnox het volgende:

[..]

Precies dat. Je ziet links en rechts hardwerkende ondernemers omvallen omdat (even heel cru gezegd) we niet op een fatsoenlijke manier in de ziekenhuizen op kunnen schalen. Volgens het LCPS hebben we momenteel zo'n 12.000 ziekenhuisbedden beschikbaar, en er worden er 986 door COVID-patinten gebruikt. Dat is zo'n 7% van het totaal aantal bedden.

Ik weet dat er een personeelstekort is in de zorg, maar dat is de plek waar je daadwerkelijk verschil maakt, niet dit gelul in de marge. Zorg dat je 5000 extra verplegers hebt, desnoods huur je ze in uit Duitsland ofzo, dan kun je makkelijk 10.000 extra Covid-bedden maken. Eenmaal gedaan, heb je de ruimte om de maatregelen iets meer zn beloop te laten zonder alles kapot te maken met telkens open/sluiten/open/sluiten.
Eigenlijk is het lachwekkend ja, dat we vanwege tekorten in de zorg een hele poppenkast hebben opgetuigd met spatschermen, looproutes, mandjespoetsers, wegwerpmondkapjes en noem maar op.
  zondag 11 oktober 2020 @ 21:11:07 #5
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195576575
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 21:03 schreef Vallon het volgende:
Maatregelen doe verder gneomen zinn, zullen we ergens het volgende zijn
[ afbeelding ]
bron: leeswaardig document HammerDance Pueyo , dat ook het OMT/Kabinet lijkt te volgen.
De cijfers in dit plaatje zijn volgens mij fictief en enkel ter illustratie.
pi_195576585
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 21:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mortaliteit is nooit de basis voor het beleid geweest. Ik denk dat je even moet stilstaan bij de enormiteit van het aantal van 750 miljoen besmettingen in 9 maanden.
Nouja, is dat echt raar? Als er wereldwijd zo'n 650.000 mensen per jaar overlijden aan (een vorm van) influenza en dat heeft een mortaliteit van 0.1%, dan heb je daar ook zo'n 650 miljoen besmettingen per jaar, en dat is met een vaccin, dus de daadwerkelijke cases liggen wellicht zelfs hoger. En nee, ik vergelijk het virus niet met influenza, ik gebruik alleen de berekening, voor ik die emmer over me heen krijg :P

Als er n ding is dat pijnlijk duidelijk is geworden tijdens deze pandemie, is dat het onmogelijk is om iets 'ergens anders' te houden, de wereld is wat dat betreft te afhankelijk van elkaar.
pi_195576620
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 21:11 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nouja, is dat echt raar? Als er wereldwijd zo'n 650.000 mensen per jaar overlijden aan (een vorm van) influenza en dat heeft een mortaliteit van 0.1%, dan heb je daar ook zo'n 650 miljoen besmettingen per jaar, en dat is met een vaccin, dus de daadwerkelijke cases liggen wellicht zelfs hoger. En nee, ik vergelijk het virus niet met influenza, ik gebruik alleen de berekening, voor ik die emmer over me heen krijg :P

Als er n ding is dat pijnlijk duidelijk is geworden tijdens deze pandemie, is dat het onmogelijk is om iets 'ergens anders' te houden, de wereld is wat dat betreft te afhankelijk van elkaar.
Ok, dus je wilt mijn punt gewoon niet begrijpen, ook goed :)
pi_195576631
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 21:10 schreef Tijger_m het volgende:
Ik moet zeggen dat het wel enigzins mijn gevoel voor humor aansprak dat iemand over hardwerkende ondernemers sprak die hard geraakt worden doordat de ziekenhuizen niet goed kunnen schalen.

Ik vermoed zo dat diezelfde ondernemers al een jaar of 10 op de VVD stemmen...de architecten van het huidige zorg beleid. Dus ja...het zal best cru gaan klinken en protesten opleveren maarreh...is wel een beetje karma, toch?
Dat werd toevallig een paar topics terug hier ook benoemd. Dat stokpaardje van Wilders dat VVD de zorg kapot bezuinigd had. Afgelopen jaren waren er weer een grote hoeveelheid mensen aangenomen en zaten we weer op het niveau van daarvoor zo'n beetje.

Karma is het om ziekenhuizen als bedrijven te laten runnen, zonder de verantwoordelijkheden van een bedrijf.
pi_195576672
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 21:03 schreef Vallon het volgende:
Maatregelen doe verder gneomen zinn, zullen we ergens het volgende zijn
[ afbeelding ]
bron: leeswaardig document HammerDance Pueyo , dat ook het OMT/Kabinet lijkt te volgen.
Mooi staatje h.
Als je hier achter staat, achter deze theorie, the hammer and the dance, dat is wat dat RedTeam doet.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195576674
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 21:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ok, dus je wilt mijn punt gewoon niet begrijpen, ook goed :)
Nee, ik begrijp je punt. Ik zeg alleen: Het is niet raar, dit doen andere virussen ook. Het is heel kut dat het nu is met een virus waar we geen vaccin voor hebben, maar dit had prima vooraf ingecalculeerd kunnen worden.
pi_195576683
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 21:12 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat werd toevallig een paar topics terug hier ook benoemd. Dat stokpaardje van Wilders dat VVD de zorg kapot bezuinigd had. Afgelopen jaren waren er weer een grote hoeveelheid mensen aangenomen en zaten we weer op het niveau van daarvoor zo'n beetje.

Karma is het om ziekenhuizen als bedrijven te laten runnen, zonder de verantwoordelijkheden van een bedrijf.
Ik heb niets met Wilders of zijn gekakel, ik heb wel iets met feiten. Ondernemers zijn bij uitstek de demografische groep die VVD stemt, het huidige zorg beleid is een VVD project. Dus...karma.
pi_195576707
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 21:11 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik dacht dat jij hier al lang genoeg zat om te weten dat het niet om de mortaliteit ging.
Helemaal eens met je laatste opmerking.
pi_195576711
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 21:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik heb niets met Wilders of zijn gekakel, ik heb wel iets met feiten. Ondernemers zijn bij uitstek de demografische groep die VVD stemt, het huidige zorg beleid is een VVD project. Dus...karma.
Dan heb ik er nog n. Een groot deel van de patinten op de IC heeft (volgens allerlei artsen) serieus overgewicht, richting morbide obese. Dus, karma?

Zo makkelijk is 't echt niet. Alsof iemand had kunnen weten dat dit zou gaan gebeuren.
pi_195576726
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 21:13 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nee, ik begrijp je punt. Ik zeg alleen: Het is niet raar, dit doen andere virussen ook. Het is heel kut dat het nu is met een virus waar we geen vaccin voor hebben, maar dit had prima vooraf ingecalculeerd kunnen worden.
Natuurlijk, want toen het gemeld werd bij de WHO in november 2019 wist de hele wereld het gelijk, dit gaat een grote pandemie worden. Wees nou eens even reeel.
pi_195576727
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 21:15 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik dacht dat jij hier al lang genoeg zat om te weten dat het niet om de mortaliteit ging.
Helemaal eens met je laatste opmerking.
Ging het ook niet, dat benoemde ik in de post ervoor, dit was puur over de hoeveelheid besmettingen in een jaar :)
pi_195576788
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 21:03 schreef Luke83 het volgende:
Ook kan ik nog steeds niet begrijpen waarom op het mbo (gros leeftijd 16-20) wel onderling 1,5m moet worden gehouden en bovenbouw havo/vwo niet (grotendeels zelfd leeftijdscategorie).
Pragmatisme.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van n twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195576792
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 21:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Natuurlijk, want toen het gemeld werd bij de WHO in november 2019 wist de hele wereld het gelijk, dit gaat een grote pandemie worden. Wees nou eens even reeel.
Dat zeg ik toch nergens? Jij benoemt 750 miljoen besmettingen in 9 maanden, ik zeg dat influenza ook zo'n 650 miljoen besmettingen in een jaar heeft en dat zo'n snelle verspreiding niet raar is. Ik ga er vanuit dat het WHO, ECDC en CDC wel draaiboeken hebben voor een pandemie die ze snel in gang kunnen zetten.

Feit is, we waren (met zijn allen, met misschien als uitzondering enkele Aziatische landen) heel slecht voorbereid. Daar moet naar mijn mening flink wat aandacht heen gaan na deze pandemie, want de kans dat dit nog een keer plaats gaat vinden is gewoon groot.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2020 21:20:49 ]
pi_195576920
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 21:06 schreef chratnox het volgende:

[..]

Precies dat. Je ziet links en rechts hardwerkende ondernemers omvallen omdat (even heel cru gezegd) we niet op een fatsoenlijke manier in de ziekenhuizen op kunnen schalen. Volgens het LCPS hebben we momenteel zo'n 12.000 ziekenhuisbedden beschikbaar, en er worden er 986 door COVID-patinten gebruikt. Dat is zo'n 7% van het totaal aantal bedden.

Ik weet dat er een personeelstekort is in de zorg, maar dat is de plek waar je daadwerkelijk verschil maakt, niet dit gelul in de marge. Zorg dat je 5000 extra verplegers hebt, desnoods huur je ze in uit Duitsland ofzo, dan kun je makkelijk 10.000 extra Covid-bedden maken. Eenmaal gedaan, heb je de ruimte om de maatregelen iets meer zn beloop te laten zonder alles kapot te maken met telkens open/sluiten/open/sluiten.
Al deze maatregelen, laat staan wat er nog gaat komen kost de samenleving miljarden en het leed is ook niet te overzien. Als je 2000 IC-bedden had gehad kon je veel meer spelen met maatregelen en had je veel bredere marges, die 1200 waarvan hooguit een derde voor Covid is niks.
blablablabla
pi_195577054
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:17 schreef VoMy het volgende:
Het is helemaal niet gezegd dat het aan het gedrag van de IC-patinten ligt dat ze nu op de IC liggen. Daar nu al harde uitspraken over doen is veel te voorbarig en daar heeft ook niemand wat aan. Je moet juist uitzoeken hoe het kan dat bepaalde groepen oververtegenwoordigd lijken - ligt het aan hun woonsituatie (meerdere generaties door elkaar, dichtbevolkte wijken, kleine huizen?), aan hun vrijetijdsbesteding, aan hun sociale leven. Tijdens de eerste golf werd nog een verband gelegd met vitamine D tekorten, iets wat je volgens mij met een donkerdere huidskleur sowieso sneller hebt in Nederland, wellicht speelt dat nog een rol nu het herfst wordt.

Als je dan weet waar het aan ligt, kun je daar je beleid op aanpassen.

Direct met beschuldigende vingers wijzen, waarom zou je dat doen?
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:21 schreef capricia het volgende:
Eens. De oorzaak kan in veel liggen. Ook in bijv het feit dat er bij bepaalde bevolkingsgroepen meer obesitas, diabetes etc voor komt.

In dat opzicht verwacht ik ook dat er meer mensen liggen die beneden modaal verdienen. Omdat die groepen ook vaak meer obees etc zijn.
Gezondheid heeft ook een sociaal economische factor.
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:32 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik wil hierbij ook de parallel trekken naar de VS. Waar je ook zag dat sociaal economisch kwetsbare groepen (veelal donkere mensen) het hardst geraakt werden.
Ook daar zaten verschillende oorzaken achter. Het type werk, de manier van dichter op elkaar wonen, onderliggende gezondheidsfactoren, obesitas, etc.

Alleen maar roepen dat die mensen zich niet aan de maatregelen houden, is te simpel.
Gelukkig nog een paar nuttige, goede posts van vanmiddag. Heb even teruggelezen en een mens kan niet van elke reactie even vrolijk worden helaas. Enige nuance ontbreekt zowat totaal; laat staan wetenschappelijke kadrering en context.

Grote kans dat - inderdaad, net als bijvoorbeeld in de VS - het groter aantal besmettingen onder migranten (mede of zelfs grotendeels) te wijten is aan de sociaaleconomische factoren (en achtergrond). Dit is al veel eerder gebleken trouwens. Dacht dat we dit station ook al lang gepasseerd waren, maar nee dus.

Zoals in bijvoorbeeld de VS, maar ook in andere plekken is gebleken, zie je inderdaad een correlatie met sociaaleconomische factoren. Lager opleidingsniveau, lager inkomstenniveau, ander type (lager-geschoolde) banen waarin je veel minder vaak thuis kunt werken (dat zijn vaak de hoger geschoolde banen) en veel vaker veel in contact komt met andere mensen (buschauffeurs, taxichauffeurs, fabrieksarbeider, winkelmedewerker, tankbediende, schoonmaakster, etcetera).
Daarbovenop dan nog eens - vanwege lager inkomstenniveau o.a. - een ander eetpatroon, meer fastfood en minder gezond voedsel (want duurder), wat er toe lijdt dat mensen in de lagere sociaaleconomische klassen relatief vaker (tot soms wel vl vaker) lijden aan onderliggende klachten als diabetes, obesitas en andere klachten.
Voeg daar verder nog aan toe de behuizing, grotere families en kleinere woonruimten en je hebt een flink explosieve cocktail te pakken. En niet te vergeten het vaker gebruik (moeten) maken van openbaar vervoer voor transport richting het werk (ook inkomsten-gebonden).

Het heeft geen enkele zin om te zeggen dat het "wel (enkel) het gedrag zal zijn", en daar bepaalde (migranten)groeperingen op af te kraken (zoals vanmiddag helaas wel gebeurd is). Kijk naar de context, het bredere verhaal, en hou het alsjeblieft een beetje wetenschappelijk allemaal (in plaats van de onderbuik te laten regeren).
Er is helemaal geen bewijs dat het alleen maar aan het gedrag van migranten ligt. Niet meer of minder dan dat het aan het gedrag van sommige studenten, jongeren, boomers of andere groeperingen ligt.

Overigens zijn er de laatste weken wel degelijk maatregelen getroffen om juist deze groeperingen (migranten) te bereiken, vooral in de grotere steden (Veiligheidsregio's Amsterdam, Utrecht, Rotterdam, Den Haag). Raar dat dat alweer vergeten is, aangezien veel mensen het vanmiddag hadden over hoe je deze groepen kunt bereiken en dat een taalbarrire eventueel ook een van de oorzaken zou zijn van de hele problematiek.
Zie o.a. in Utrecht en Rotterdam

Tussen alle posts van vandaag sprongen die van jullie er positief uit. Gelukkig toch nog nige nuance en context hier. Daar ontbreekt het hier m.i. veel te vaak aan helaas.

Er zijn trouwens al wel een aantal studies verschenen over de invloed van sociaaleconomische factoren/achtergrond op het Coronavirus. Geen zin om nu te zoeken. Google is your friend. Wel kwam ik snel dit nuttige artikel tegen van de Harvard Medical School, waar e.e.a. haarfijn en simpel wordt uitgelegd1.

Gaat specifiek in op de VS en op specifieke groeperingen aldaar - Afro-Amerikanen, Latinos en Natives - , maar veel facetten zijn naar waarschijnlijkheid ook prima op andere landen en bevolkingsgroepen van toepassing.

The Coronavirus Does Discriminate: How Social Conditions are Shaping the COVID-19 Pandemic

quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:25 schreef capricia het volgende:
Het is genuanceerd. :)
Als iedereen nou eens een verplichte cursus genuanceerd denken en reageren ging volgen, zou het wellicht soms wat prettiger zijn hier op het forum.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_195577126
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 21:23 schreef Elan het volgende:

[..]

Al deze maatregelen, laat staan wat er nog gaat komen kost de samenleving miljarden en het leed is ook niet te overzien. Als je 2000 IC-bedden had gehad kon je veel meer spelen met maatregelen en had je veel bredere marges, die 1200 waarvan hooguit een derde voor Covid is niks.
Als je 2000 IC bedden had dan veranderde er niets aan de situatie. Het probleem is personeel en niet bedden.
  zondag 11 oktober 2020 @ 21:36:27 #21
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195577190
Wel interessant at steeds meer beslissingen door data te lijken gestuurd en minder op principe.

Dit even als gedachte die mij raakte bij herlezen van het HammerDance model dat tijd moet geven in afwachting van een vaccin of messias. Het is dus GEEN oplossing maar vooral een UITSTEL totdat er zicht op iets anders is.

Vrij meegenomen wat er beleidsmatig gebeurd (1-5 is van Pueyo):
• 1. Bekijk alle maatregelen die kunnen worden genomen om de R waarde te drukken
• 2. Bepaal de R-waarde en wat de kosten (incl implementatie) daarvan zijn
• 3. Sorteer waarde vs en kruisgewijs kosten
• 4. Pak de regels eruit met grootste impact en laagste kosten
• 5. Wenselijkheid (persoonlijke of electorale motieven vs haalbaarheid).
Door mij toegevoegd.:
• 6. De (gestapelde) effectiviteit van item 4 & 5 als prioriteit t.a.v. R-waarde, kosten en wenselijkheid.

Interessant voor onze eigen gedachten en meewerkende discussie is om wat te gaan luchtfietsen wat er allemaal mogelijk is, los of dat wenselijk is. Een totale lockdown is leuk bedacht maar gaat hem niet worden, net zo min dat alleen een mondkapje ons uit de crisis zal trekken.

Hier een ILLUSTRATIEF (voor het OMT in hoofdletters) wat Puyeo ter voorbeeld als kosten/baten noemt:

het zou mij verder niet veel verbazen dat men na 5 uur vergaderen komt met wat op het lijstje staat.
Beter goed gejat dan slecht bedacht en verder je tijd besteden hoe het in te voeren.

quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 21:11 schreef VoMy het volgende:
[..]
De cijfers in dit plaatje zijn volgens mij fictief en enkel ter illustratie.
^O^ Weet ik en vaak genoeg gezegd

Ik zou graag het OMT lijstje willen zien, en dat moet er zijn (kan niet anders), die alle mogelijk maatregelen versus kosten lijst. Daarnaast zou ik graag horen wat men nu eigenlijk aan het doen is als plan met welk einddoel, ook als dat onverhoopt zou mislukken.

quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 21:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Mooi staatje h.
Als je hier achter staat, achter deze theorie, the hammer and the dance, dat is wat dat RedTeam doet.
Nee ik sta hier niet achter met mijn zelf keuze -en beschikking als centraal opgelegd, wel als iets een eigen keuze is of word; dat mensen zelf kunnen overwegen (incl daaruit voortvloeiende consequenties).

[ Bericht 8% gewijzigd door Vallon op 11-10-2020 21:44:21 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195577231
Ook bij Nieuwsuur. Geen lockdown maar ala RTL Nieuws iets strengere maatregelen.
pi_195577233
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 21:18 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Pragmatisme.
Precies, dus dan ligt er bij beleidsmakers al een veronderstelling dat de leeftijdscategorie 15/16+ besmettelijk(er) zijn, anders zou die afstand op mbo niet hoeven. Prima, maar monitor dan de besmettingen in dat specifieke onderdeel van het onderwijs beter dan alleen kopje "scholen". Als er geen hogere besmettingshaarden/kansen zijn bij die groep, alleen maar beter, maar om zomaar die afstand los te laten en hopen en bidden dat het goed gaat is denk ik ook niet de bedoeling. Het zou zo ontzettend zonde zijn als er straks weer maatregelen in de ene sector (bijv. Horeca) genomen worden, terwijl dat slechts een deel van de stijgingen mogelijk verklaart.
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_195577266
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 21:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Als je 2000 IC bedden had dan veranderde er niets aan de situatie. Het probleem is personeel en niet bedden.
2000 bedden MET personeel vanzelfsprekend, die bedden zijn er inmiddels wel heb ik begrepen. :P
blablablabla
  zondag 11 oktober 2020 @ 21:41:09 #25
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_195577315
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 21:37 schreef kol7680 het volgende:
Ook bij Nieuwsuur. Geen lockdown maar ala RTL Nieuws iets strengere maatregelen.
Opnieuw slappe hap dus. Lekker doormodderen.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  zondag 11 oktober 2020 @ 21:41:58 #26
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_195577342
Zullen we ophouden ons hele beleid te bepalen op besmettingen, maar meer beleid maken op ziekenhuisopnames en IC opnames?
Zuiger van het FOK!-OMT
  Moderator zondag 11 oktober 2020 @ 21:43:04 #27
236264 crew  capricia
pi_195577371
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 21:41 schreef DonDruiper het volgende:
Zullen we ophouden ons hele beleid te bepalen op besmettingen, maar meer beleid maken op ziekenhuisopnames en IC opnames?
Ben je dan niet te laat?
Dat deden we in maart.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195577382
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 21:41 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Opnieuw slappe hap dus. Lekker doormodderen.
Is ook nog veel te vroeg voor strengere maatregelen, de huidige maatregelen lijken effect te hebben.
blablablabla
  zondag 11 oktober 2020 @ 21:43:51 #29
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_195577396
quote:
Aangezien (IC-)opnames een direct gevolg zijn, met enige weken vertraging, op het aantal besmettingen is dat bijzonder onverstandig.
pi_195577398
quote:
Wat is daar het voordeel van? De besmettingen lopen toch voor de opnames, zowel kliniek als IC, uit?
stupidity has become as common as common sense was before
pi_195577402
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 21:37 schreef kol7680 het volgende:
Nou Nieuwsuur had het toch over sluiting horeca, sport etc.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zondag 11 oktober 2020 @ 21:44:38 #32
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_195577414
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 21:43 schreef Elan het volgende:

[..]

Is ook nog veel te vroeg voor strengere maatregelen, de huidige maatregelen lijken effect te hebben.
Jij ziet andere cijfers dan de rest van Nederland?
pi_195577443
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 21:44 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Nou Nieuwsuur had het toch over sluiting horeca, sport etc.
Heb je niet goed geluisterd. Dat is als huidige maatregelen niet zouden werken en staat niet op de planning voor dinsdag. Geen lockdown dus.
pi_195577452
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 21:44 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Jij ziet andere cijfers dan de rest van Nederland?
Nee maar veel komt nog door achterstanden in de registratie.Is in het vorige topic uitgebreid toegelicht.
blablablabla
pi_195577456
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 21:43 schreef Elan het volgende:

[..]

En dit :) Gelukkig is den haag wel wakker in tegenstelling tot vele fokkers ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door capricia op 11-10-2020 21:58:56 ]
  Moderator zondag 11 oktober 2020 @ 21:47:34 #36
236264 crew  capricia
pi_195577484
quote:
3s.gif Op zondag 11 oktober 2020 21:36 schreef Vallon het volgende:
Wel interessant at steeds meer beslissingen door data te lijken gestuurd en minder op principe.

Dit even als gedachte die mij raakte bij herlezen van het HammerDance model dat tijd moet geven in afwachting van een vaccin of messias. Het is dus GEEN oplossing maar vooral een UITSTEL totdat er zicht op iets anders is.

Vrij meegenomen wat er beleidsmatig gebeurd (1-5 is van Pueyo):
• 1. Bekijk alle maatregelen die kunnen worden genomen om de R waarde te drukken
• 2. Bepaal de R-waarde en wat de kosten (incl implementatie) daarvan zijn
• 3. Sorteer waarde vs en kruisgewijs kosten
• 4. Pak de regels eruit met grootste impact en laagste kosten
• 5. Wenselijkheid (persoonlijke of electorale motieven vs haalbaarheid).
Door mij toegevoegd.:
• 6. De (gestapelde) effectiviteit van item 4 & 5 als prioriteit t.a.v. R-waarde, kosten en wenselijkheid.

Interessant voor onze eigen gedachten en meewerkende discussie is om wat te gaan luchtfietsen wat er allemaal mogelijk is, los of dat wenselijk is. Een totale lockdown is leuk bedacht maar gaat hem niet worden, net zo min dat alleen een mondkapje ons uit de crisis zal trekken.

Hier een ILLUSTRATIEF (voor het OMT in hoofdletters) wat Puyeo ter voorbeeld als kosten/baten noemt:
[ afbeelding ]
het zou mij verder niet veel verbazen dat men na 5 uur vergaderen komt met wat op het lijstje staat.
Beter goed gejat dan slecht bedacht en verder je tijd besteden hoe het in te voeren.
[..]

^O^ Weet ik en vaak genoeg gezegd

Ik zou graag het OMT lijstje willen zien, en dat moet er zijn (kan niet anders), die alle mogelijk maatregelen versus kosten lijst. Daarnaast zou ik graag horen wat men nu eigenlijk aan het doen is als plan met welk einddoel, ook als dat onverhoopt zou mislukken.
[..]

Nee ik sta hier niet achter met mijn zelf keuze -en beschikking als centraal opgelegd, wel als iets een eigen keuze is of word; dat mensen zelf kunnen overwegen (incl daaruit voortvloeiende consequenties).
Naast het OMT/RIVM was vorige week ook de club uitgenodigd die dit model adviseert. Aan de tweede kamer.
Mss wel interessant voor je. ^O^
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 11 oktober 2020 @ 21:48:47 #37
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_195577512
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 21:43 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Aangezien (IC-)opnames een direct gevolg zijn, met enige weken vertraging, op het aantal besmettingen is dat bijzonder onverstandig.
Iedereen raakt volledig overstuur om 1400 in de middag terwijl de cijfers van de ziekenhuizen enigzins daar niet heel veel aanleiding toe geven.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_195577621
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 21:46 schreef kol7680 het volgende:

[..]

En dit :) Gelukkig is den haag wel wakker in tegenstelling tot vele fokkers ;)
Precies het hele land platgooien kan altijd nog, bij RTL lieten ze een curve zien van de IC bezetting die is ten opzichte van 28 september nog maar heel beperkt gestegen. Als je 20 oktober zou evalueren moet je het wel even aankijken en niet meteen in paniek schieten.

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 11-10-2020 21:59:12 ]
blablablabla
pi_195577799
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 21:45 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Heb je niet goed geluisterd. Dat is als huidige maatregelen niet zouden werken en staat niet op de planning voor dinsdag. Geen lockdown dus.
Arjen Noorlander zei dat niet hoor.. en ter info: de huidige maatregelen werken ook niet :)
pi_195577847
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 21:55 schreef Elan het volgende:

[..]

Precies het hele land platgooien kan altijd nog, bij RTL lieten ze een curve zien van de IC bezetting die is ten opzichte van 28 september nog maar heel beperkt gestegen. Als je 20 oktober zou evalueren moet je het wel even aankijken en niet meteen in paniek schieten.
IC gaat omhoog, maar niet schrikbarend hard naar mijn mening. Dit is de IC de afgelopen 30 dagen op basis van cijfers van NICE:

Hier dezelfde voor de ziekenhuisbezetting momenteel:

Ik heb het expres even in een staafdiagram gezet, zodat de cijfers per dag erbij konden staan en het leesbaar bleef.
  zondag 11 oktober 2020 @ 22:08:25 #42
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_195577872
quote:
Het coronavirus kan 28 dagen blijven leven op onder meer bankbiljetten, glazen schermen van smartphones en roestvrij staal. Dat blijkt uit onderzoek van het nationale wetenschappelijke bureau van Australi (CSIRO). Het coronavirus kan volgens het onderzoek bij kamertemperatuur veel langer overleven op gladde oppervlakken dan eerder werd gedacht. Dat meldt de Britse omroep BBC.
Eerdere laboratoriumstudies hebben aangetoond dat het virus twee tot drie dagen kan overleven op bankbiljetten en glas, en tot zes dagen op plastic en roestvrij staal, hoewel de resultaten verschillen.
pi_195577876
@Salina Bedankt voor de samenvatting en de beoordelingscijfers, ik ga nu het topic op slot zetten voor vandaag, ik verwacht wel weer zo'n samenvatting van de gebeurtenissen van morgen natuurlijk ;)
pi_195577907
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 22:08 schreef hooibaal het volgende:

[..]

De vraag is dan altijd of dat virus iemand kan besmetten of al dermate beschadigd is dat het niet meer kan.
pi_195577985
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 22:07 schreef chratnox het volgende:

[..]

IC gaat omhoog, maar niet schrikbarend hard naar mijn mening. Dit is de IC de afgelopen 30 dagen op basis van cijfers van NICE:
[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

Ik heb het expres even in een staafdiagram gezet, zodat de cijfers per dag erbij konden staan en het leesbaar bleef.
Het is ook relevant hoe lang men momenteel zo’n bed bezet houdt, ik dacht dat dit wel aanzienlijk korter was geworden voor Corona patinten.

Maar goed die grafiek ziet er niet extreem alarmerend uit.
٩๏̯͡๏)۶
pi_195578177
quote:

[..]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

Daarom flatten the curve in plaats van extreem gedoe zoals in Spanje elke keer met hele steden in volledige lockdown met het leger er bij, vervolgens alles weer open en drie weken later herhaling van zetten. Creer je ook amper draagvlak mee die onzekerheid.
blablablabla
pi_195578227
quote:

[..]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

IC is ook niet het probleem nu, het gaat nu meer om de kliniek opnames.
En het is blijkbaar dermate niet goed nu dat er al redelijk wat zorg wordt afgeschaald.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_195578255
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 21:46 schreef Elan het volgende:

[..]

Nee maar veel komt nog door achterstanden in de registratie.Is in het vorige topic uitgebreid toegelicht.
Sorry moet hier toch even inschakelen. Heb deze discussie niet gevolgd. Maar als er nu al achterstanden in registratie zijn dan moet je dus ook denken dat er nu nieuwe gevallen bij worden gerekend die over twee weken weer worden bestemd als 'achterstand in registratie'.

Is toch nog veel te vroeg om nu op basis hiervan te stellen dat het aan het afvlakken is?
pi_195578359
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 22:08 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Boeiend, besmetting via contact is praktisch onmogelijk.

In maart kwamen ze ook al met allemaal bangmaakberichten dat in die cruiseschepen overal dat virus terugvonden werd, maar dat had achteraf 0 rol gespeeld in de verspreiding.

Ik las hier toen berichten dat mensen de verpakking van etenswaren gingen ontsmetten. _O-

Beginnen ze nu weer met hetzelfde riedeltje. Collectief geheugen raakt we aangetast door die pandemie.
pi_195578367
https://www.parool.nl/ned(...)leeghuizen~b21bb9e9/

Net zoals de griep, daar gaan ouderen ook ietsjes eerder aan dood.
Maakt niet zoveel uit joh.. is gewoon... met de griep was opa of oma ook gegaan.
Nou was t de Corona nou ja boeiuh.
pi_195578389
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 22:21 schreef Elan het volgende:

[..]

Daarom flatten the curve in plaats van extreem gedoe zoals in Spanje elke keer met hele steden in volledige lockdown met het leger er bij, vervolgens alles weer open en drie weken later herhaling van zetten. Creer je ook amper draagvlak mee die onzekerheid.
Ik heb de indruk dat de curve nu weer een beetje aan het afvlakken is. Het stijgt niet meer zo snel.
٩๏̯͡๏)۶
pi_195578423
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 22:31 schreef Ronald het volgende:

[..]

Ik heb de indruk dat de curve nu weer een beetje aan het afvlakken is. Het stijgt niet meer zo snel.
Wacht maar totdat de GGD alle testen verwerkt heeft. Dat duurt een poosje.
  zondag 11 oktober 2020 @ 22:34:11 #53
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195578441
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 22:33 schreef quirina het volgende:

[..]

Wacht maar totdat de GGD alle testen verwerkt heeft. Dat duurt een poosje.
Ja, of dat is dus nu al deels gebeurd en die inhaalslag was de toename in het aantal positieven de afgelopen dagen.
pi_195578481
Goede site kwam ik net tegen:

http://iscoronanieteensoortgriepje.nl/

Mocht je scherm een hoge resolutie zijn, zoom in op linksboven.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_195578512
quote:
Is een verkoudheidje.
pi_195578555
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 22:36 schreef DX11 het volgende:
Goede site kwam ik net tegen:

http://iscoronanieteensoortgriepje.nl/

Mocht je scherm een hoge resolutie zijn, zoom in op linksboven.
Goeie site. Kort en bondig, maar wel duidelijk! ^O^
pi_195578561
Had men gezien dat van de kinderen <3 die getest worden 12% positief test?

Het hoogst van alle groepen?
pi_195578573
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 22:34 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja, of dat is dus nu al deels gebeurd en die inhaalslag was de toename in het aantal positieven de afgelopen dagen.
Als dat zo was, zouden de beleidsmakers dat toch ook wel weten en waren extra maatregelen toch niet nodig?
pi_195578597
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 22:40 schreef Za het volgende:

Bron.
pi_195578615
quote:

Nee dat kan niet want kinderen hebben geen aandeel in de besmettingen zegt RIVM
En als kinderen wel besmet raken komt het door volwassenen :')
pi_195578623
quote:

Bron graag trouwens

Kinderen hoeven en worden niet getest trouwens ivm trauma wat ze oplopen ervan.
  Redactie Games zondag 11 oktober 2020 @ 22:47:48 #63
181272 crew  Noppie2000
pi_195578714
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 22:45 schreef Za het volgende:

[..]

RIVM

[ afbeelding ]
55 getest :')
  zondag 11 oktober 2020 @ 22:48:34 #64
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_195578732
Je hoort nu in het nieuws vooral nog cijfers van 'besmettingen', lees: positieve testresultaten. Niet zozeer van de ziekenhuisopnamen (regulier of IC).

Zijn die opnamecijfers ook zo aan het stijgen of blijft die stijging achter?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_195578734
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 22:43 schreef quirina het volgende:

[..]

Nee dat kan niet want kinderen hebben geen aandeel in de besmettingen zegt RIVM
En als kinderen wel besmet raken komt het door volwassenen :')
Aantal positief geteste kinderen is heel.laag ten opzichte van boven de 12
pi_195578743
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 22:47 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Bijna 7000

Maar recent heel weinig idd
٩๏̯͡๏)۶
pi_195578776
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 22:47 schreef Noppie2000 het volgende:

Waarvan 12,7% positief, hoger dan zorgwerkers en horecapersoneel.
pi_195578791
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 22:50 schreef Za het volgende:

[..]

Waarvan 12,7% positief, hoger dan zorgwerkers en horecapersoneel.
55 personen getest, dat is wel een heel smal spectrum om conclusies aan te verbinden denk je ook niet?
blablablabla
pi_195578794
quote:

[..]

RIVM

[ afbeelding ]
Hmm... dat is inderdaad bizar hoog de afgelopen week. Kan misschien wel een vertekend beeld geven omdat je een heel goede reden moet hebben voordat kleintjes getest worden. Misschien zijn deze 55 dus erg ziek geweest of kinderen van mensen waar een uitbraak was?
  zondag 11 oktober 2020 @ 22:51:46 #70
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195578799
quote:
7s.gif Op zondag 11 oktober 2020 22:48 schreef Ringo het volgende:
Je hoort nu in het nieuws vooral nog cijfers van 'besmettingen', lees: positieve testresultaten. Niet zozeer van de ziekenhuisopnamen (regulier of IC).

Zijn die opnamecijfers ook zo aan het stijgen of blijft die stijging achter?
Die blijft redelijk vlak, licht stijgend. kijk maar op https://www.stichting-nice.nl/
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Redactie Games zondag 11 oktober 2020 @ 22:52:04 #71
181272 crew  Noppie2000
pi_195578806
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 22:49 schreef Ronald het volgende:

[..]

Bijna 7000

Maar recent heel weinig idd
Het percentage van 12,7% waar over gesproken wordt slaat op de 55 testen. Met de bijna 7000 testen, rara hoe kan dat, 0,9%.
pi_195578810
quote:

[..]

RIVM

[ afbeelding ]
Ja maar dat komt door hun besmette ouders. Een kind kan geen Corona verspreiden want zo ja moeten de scholen en kinderopvang weer dicht en kunnen we geen geld verdienen.
Kinderen hebben amper klachten en hoesten minder virus uit. Dat zei Koopmans
Maar ja kinderen zijn nu ook allemaal snotverkouden en verkouden mogen ze ook gewoon naar school.
En de combinatie verkoudheid+Corona reppen ze niet over. Want ja je kan twee verschillende virussen tegelijkertijd dragen.
pi_195578845
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 22:52 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Het percentage van 12,7% waar over gesproken wordt slaat op de 55 testen. Met de bijna 7000 testen, rara hoe kan dat, 0,9%.
Vind ik best veel.
pi_195578846
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 22:49 schreef Ronald het volgende:

[..]

Bijna 7000
Niet in het tijdvak waarin 12% positief is.
Als je naar die lijst kijkt is de groep 0-3 jaar minder dan 0.1% van de gevallen.
Kinderen tot 12 jaar 1%.
Dat is al extreem weinig ten opzichte van de groepsgrootte en de vrijheden die die groep heeft. Daarbij dat zij normaal gesproken grote verspreiders zijn van virussen kun je wel zeggen dat de claim van het RIVM dat de tol van kinderen bij dit virus opvallend klein is niet gek is.
  zondag 11 oktober 2020 @ 22:54:19 #75
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_195578867
Uit een NOS-artikel van donderdag:

quote:
Verder wil het kabinet gaan werken aan een plan voor de lange termijn, zodat er niet elke week nieuwe maatregelen aangekondigd hoeven te worden die niemand ziet aankomen.

Fresen: "Ze gaan er hier van uit dat het nog wel anderhalf jaar kan duren voordat we hier van verlost zijn. Als er een vaccin is in het voorjaar dan duurt het volgens wetenschappers nog zeker een jaar voor het effect echt groot genoeg is. Vandaar dat er nu ook wordt nagedacht over een langetermijnplan, want je kunt het land niet zo lang in onzekerheid laten."
Kunt je niet voorstellen dat dit nog 1,5 jaar duurt eigenlijk. En waarom duurt het na een vaccin nog een jaar?
Heb het niet eerder gelezen, maar best bizar eigenlijk.

Maarja, kon me in maart ook niet voorstellen dat ik de rest van het jaar zou thuiswerken. Is nu ook een feit.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_195578931
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 22:51 schreef Mammietje het volgende:

Hmm... dat is inderdaad bizar hoog de afgelopen week. Kan misschien wel een vertekend beeld geven omdat je een heel goede reden moet hebben voordat kleintjes getest worden. Misschien zijn deze 55 dus erg ziek geweest of kinderen van mensen waar een uitbraak was?
Ze worden in principe niet meer getest, voorheen wel.

https://lci.rivm.nl/Handr(...)akonderzoek-kinderen
pi_195578944
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 22:52 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Klopt idd, maar viel mij op dat hele jonge kinderen dus blijkbaar wel getest worden.
٩๏̯͡๏)۶
pi_195578968
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 22:54 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]

Kunt je niet voorstellen dat dit nog 1,5 jaar duurt eigenlijk. En waarom duurt het na een vaccin nog een jaar?

Maarja, kon me in maart ook niet voorstellen dat ik de rest van het jaar zou thuiswerken. Is nu ook een feit.
Nadat er een goed vaccin is, moet het nog geproduceerd en verdeeld worden. Wij zijn niet het enige land wat wacht op een vaccin. Dan moet het nog aan de bevolking gegeven worden en pas wanneer er voldoende mensen ingent zijn, komt er lucht. Dan ben je zo minimaal een half jaar verder. Wij krijgen niet als eerste meteen 17 miljoen vaccins, zeg maar.
Mooi dat ze werken aan zo'n plan.
  zondag 11 oktober 2020 @ 22:59:38 #79
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195578993
quote:
[..]

Omdat niet elk vaccin even effectief is, en voorradig bij de start, en geaccepteerd door de gebruikers, etc... Daarna is het nog steeds een kwestie van tijd voordat het allemaal de wereld uit is. Je kunt pas echt zeggen dat het helemaal weg is (het grote gevaar althans) als je een winter verder bent denk ik.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195579023
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 22:57 schreef Ronald het volgende:

[..]

Klopt idd, maar viel mij op dat hele jonge kinderen dus blijkbaar wel getest worden.
Alle kinderen onder de 12 als daar een heel goede reden voor is. En die hele kleintjes kunnen er (in tegenstelling tot vanaf basisschoolleeftijd) soms nog wel heel ziek van worden.
Ik heb vrienden die een tehuis voor demente bejaarden runnen. Als hun kinderen mogelijk besmet zijn, kunnen ze nog steeds getest worden. Het heeft namelijk een goede reden.
pi_195579032
quote:
[..]

Op moment dat ze nog anderhalf jaar met deze maatregelen en beperkingen willen gaan werken dan gaat dat echt niet geaccepteerd worden. De gehele leisure industry kan zichzelf dan wel opheffen met alle gevolgen van dien.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  zondag 11 oktober 2020 @ 23:03:12 #82
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195579048
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:02 schreef Harlon het volgende:

[..]

Op moment dat ze nog anderhalf jaar met deze maatregelen en beperkingen willen gaan werken dan gaat dat echt niet geaccepteerd worden. De gehele leisure industry kan zichzelf dan wel opheffen met alle gevolgen van dien.
Wat is het alternatief? Hoe kun je op een veilige manier die sector open houden?
pi_195579051
quote:
[..]

Als er in het voorjaar een werkend vaccin is, wat maar de vraag is.
  zondag 11 oktober 2020 @ 23:04:09 #84
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195579070
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:03 schreef zalkc het volgende:

[..]

Wat is het alternatief? Hoe kun je op een veilige manier die sector open houden?
Op een gegeven moment zullen steeds meer mensen bepaalde risico's accepteren en gewoon door gaan met hun leven.
  zondag 11 oktober 2020 @ 23:04:27 #85
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195579076
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:03 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Als er in het voorjaar een werkend vaccin is, wat maar de vraag is.
Ach, van de tientallen in ontwikkeling zullen er wel een paar goed gaan. Er is ook nog geen vaccin afgevallen in fase 3 tot nu toe
pi_195579077
quote:

[..]

Dan kunnen ze maar beter weten waar ze aan toe zijn zodat ze maatregelen kunnen treffen toch? Hetzij een ander vak kiezen, hetzij aanpassingen doen zodat het wel rendabel blijft.
  zondag 11 oktober 2020 @ 23:04:49 #87
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195579083
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:04 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Op een gegeven moment zullen steeds meer mensen bepaalde risico's accepteren en gewoon door gaan met hun leven.
En is dat veilig?
pi_195579085
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:04 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ja we kunnen er beter nu mee beginnen, dan het elke keer uitstellen.
pi_195579098
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:04 schreef zalkc het volgende:

[..]

En is dat veilig?
Voor de ouderen, kwetsbaren, gezondheidszorg en de economie niet.
  zondag 11 oktober 2020 @ 23:06:48 #90
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_195579109
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:04 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dan kunnen ze maar beter weten waar ze aan toe zijn zodat ze maatregelen kunnen treffen toch? Hetzij een ander vak kiezen, hetzij aanpassingen doen zodat het wel rendabel blijft.
Dit. Een goede ondernemer past zich aan aan veranderende omstandigheden.
pi_195579130
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:04 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Je hoeft ook niet van de jeugd te verwachten dat ze anderhalf jaar geen feestjes of iets dergelijks gaan bezoeken, dus ik hoop vooral dat ze niet zo stupide zijn om te proberen dat te verbieden maar met realistische alternatieven komen. Momenteel is de horeca zo dood als 'n pier, door die anderhalve meter maatregel en op je plek moeten blijven is er geen flikker meer aan.
  zondag 11 oktober 2020 @ 23:08:19 #92
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195579142
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:04 schreef zalkc het volgende:

[..]

En is dat veilig?
Definieer veilig.

Je ziet het nu toch ook al, in maart was iedereen in blinde paniek toiletpapier aan het hamsteren. Nu wordt het dagelijkse bericht van 6000 besmettingen per dag door velen voor kennisgeving aangenomen op weg naar de voetbaltraining, de bioscoop of het koffieuurtje bij Henk en Ingrid.
pi_195579148
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:03 schreef zalkc het volgende:

[..]

Door ze gewoon open te laten gaan? Anders gebeurd het allemaal illegaal en heb je er geen zicht op, dat is pas echt onwenselijk.
  zondag 11 oktober 2020 @ 23:08:38 #94
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195579151
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:07 schreef Harlon het volgende:

[..]

Je hoeft ook niet van de jeugd te verwachten dat ze anderhalf jaar geen feestjes of iets dergelijks gaan bezoeken, dus ik hoop vooral dat ze niet zo stupide zijn om te proberen dat te verbieden maar met realistische alternatieven komen. Momenteel is de horeca zo dood als 'n pier, door die anderhalve meter maatregel en op je plek moeten blijven is er geen flikker meer aan.
Noem eens een goed alternatief wat veilig kan worden doorgevoerd.
  zondag 11 oktober 2020 @ 23:08:41 #95
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
  zondag 11 oktober 2020 @ 23:09:20 #96
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195579167
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:08 schreef Harlon het volgende:

[..]

Door ze gewoon open te laten gaan? Anders gebeurd het allemaal illegaal en heb je er geen zicht op, dat is pas echt onwenselijk.
Blijft het aantal besmettingen, en daaropvolgend opnames, gelijk?
pi_195579169
Marion Koopmans noemde op de vraag hoe lang zij verwachte dat we er nog echt last van hebben laatst mid 2021.

Oftewel, iedereen roept maar wat want niemand weet het.

Maar mocht er in het voorjaar van 2021 een vaccin zijn dat getest is en werkzaam en veilig is bevonden, dan zou ik niet weten waarom het nog een jaar zou moeten duren voordat de belangrijkste groepen zijn ingent.

Ik neem aan, en daar lees je ook berichten over, dat we de belangrijkste vaccin- kanshebbers nu al in de massaproductie gooien. Zodat je straks direct met de inentingscampagne kunt beginnen als het vaccin wordt goedgekeurd.

Beter nu vele miljoenen in de productie van vaccins steken waarbij later wellicht blijkt dat ze niet werken/niet veilig zijn, dan wachten met de productie totdat het is goedgekeurd en kostbare maanden verliezen.
pi_195579172
Je tent wordt voor onbepaalde tijd gesloten.
Goede ondernemer: *past zich aan
Opgelost
Virus weg
Niemand meer dood
Ondernemer heeft zich aangepast

Prachtig! O+
Go hard or go home
pi_195579175
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:05 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Voor de ouderen, kwetsbaren, gezondheidszorg en de economie niet.
Voor de economie zijn de huidige maatregelen juist niet veilig. Er worden complete sectoren gesloopt en dat zorgt op een gegeven moment voor een domino effect.
pi_195579185
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:07 schreef Harlon het volgende:

[..]

Ja, ik geef meteen toe dat creatief zijn op dit vlak verdomd lastig is. Zou mooi zijn als er wel nieuwe initiatieven daartoe kwamen. Ben er zelf ook wel wat mee bezig, zou mooi zijn om in zo'n gat te kunnen springen.
  zondag 11 oktober 2020 @ 23:10:19 #101
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_195579188
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:08 schreef Harlon het volgende:

[..]

Dat kan niet. En dat mensen illegale routes gaan zoeken is nog nooit een argument geweest om dan maar iets legaal te maken.

Ze wachten maar even met hun feestjes. Zo groot is dat leed nu ook weer niet, afgezet tegen de pandemie waar we in zitten.
pi_195579191
quote:

[..]

Inderdaad, het gaat vele honderdduizenden werklozen opleveren, of misschien wel meer dan een miljoen als het echt nog een jaar door gaat. Op een gegeven is dat niet meer vol te houden, dus men gaat geen echte lockdowns doen, maar eerder een soort ingecalculeerd risico nemen.
٩๏̯͡๏)۶
pi_195579212
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:09 schreef zalkc het volgende:

[..]

Blijft het aantal besmettingen, en daaropvolgend opnames, gelijk?
Aantal besmettingen boeit geen reet, zolang de zorg maar niet helemaal omver valt. Uiteindelijk is dit een virus wat net zoals griep gewoon periodiek terug gaat komen, dus des te eerder je het gehad hebt dan wel gevaccineerd bent en iedereen dus enige vorm van weerstand er tegen op bouwt dan kan je weer normaal gaan doen.
  zondag 11 oktober 2020 @ 23:11:20 #104
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195579215
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:10 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Dat kan niet. En dat mensen illegale routes gaan zoeken is nog nooit een argument geweest om dan maar iets legaal te maken.

Ze wachten maar even met hun feestjes. Zo groot is dat leed nu ook weer niet, afgezet tegen de pandemie waar we in zitten.
Er zit weer een stofje in de groef van je plaat.
pi_195579254
quote:
Misschien beter uitzenden op de Arabische en niet op de Engelse zender, dan bereiken wij de groepen die nu het grootste gedeelte van de zorgcapaciteit opslokken misschien ook.
  zondag 11 oktober 2020 @ 23:13:57 #106
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195579258
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:10 schreef Ronald het volgende:

[..]

Inderdaad, het gaat vele honderdduizenden werklozen opleveren, of misschien wel meer dan een miljoen als het echt nog een jaar door gaat. Op een gegeven is dat niet meer vol te houden, dus men gaat geen echte lockdowns doen, maar eerder een soort ingecalculeerd risico nemen.
In 1995 was de werkloosheid 8% dat zou nu neerkomen op bijna een miljoen. Dat was toen ook vol te houden, uiteraard doet het veel pijn. Maar het is niet het einde van de wereld ;).

De vraag is wel of de kwaal erg genoeg is om het middel in te zetten.
pi_195579268
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:09 schreef Harlon het volgende:

[..]

Voor de economie zijn de huidige maatregelen juist niet veilig. Er worden complete sectoren gesloopt en dat zorgt op een gegeven moment voor een domino effect.
De huidige niet nee. Als het virus onder de duim gehouden zou worden wel.
De horeca is een heel zichtbare sector en die is echt niet te benijden. Maar het is niet de enige sector he? Er zijn hele industrieterreinen vol met bedrijven die gewoon het hele jaar door gewerkt hebben. De MKB valt pas om als er teveel (langdurig) zieken zijn.
  zondag 11 oktober 2020 @ 23:14:54 #108
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195579272
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:11 schreef Harlon het volgende:

[..]

Aantal besmettingen boeit geen reet, zolang de zorg maar niet helemaal omver valt. Uiteindelijk is dit een virus wat net zoals griep gewoon periodiek terug gaat komen, dus des te eerder je het gehad hebt dan wel gevaccineerd bent en iedereen dus enige vorm van weerstand er tegen op bouwt dan kan je weer normaal gaan doen.
Daar is dus geen garantie voor, als door dat beleid de zorg instort ben je denk ik verder van huis. Of denk je dat de zorg dit aan kan?
pi_195579280
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:10 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ja, ik geef meteen toe dat creatief zijn op dit vlak verdomd lastig is. Zou mooi zijn als er wel nieuwe initiatieven daartoe kwamen. Ben er zelf ook wel wat mee bezig, zou mooi zijn om in zo'n gat te kunnen springen.
Je hebt niet zo zeer nieuwe initiatieven nodig, de beetje moderne kroegen en clubs hebben goede ventilatie, daarmee zou je al een heel eind moeten komen. Festivals in de buitenlucht mogen natuurlijk al helemaal geen probleem zijn.
pi_195579294
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:10 schreef Ronald het volgende:

[..]

Ik ken er toch heel wat in die sector en die hebben allemaal zonder uitzondering een andere baan. Velen hadden die sowieso al naast de evenementen overigens.
pi_195579303
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:14 schreef Mammietje het volgende:

[..]

De huidige niet nee. Als het virus onder de duim gehouden zou worden wel.
De horeca is een heel zichtbare sector en die is echt niet te benijden. Maar het is niet de enige sector he? Er zijn hele industrieterreinen vol met bedrijven die gewoon het hele jaar door gewerkt hebben. De MKB valt pas om als er teveel (langdurig) zieken zijn.
het is niet dat het een sector is. Horeca is natuurlijk nauw verbonden met andere sectoren, die gaan de klap ook krijgen als die sector omvalt. Vandaar dat ik het al een domino effect noemde. Het blijft niet bij 1 ding.
pi_195579322
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:15 schreef Dven het volgende:

[..]

Iew. Blijft verrassend dat zulke enge en vooral onwetende mensen almaar op blijven duiken.
Gemiddelde leeftijd van sterftegevallen van corona zijn respectievelijk 81 & 84. Gemiddelde leeftijd.
pi_195579338
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:15 schreef Harlon het volgende:

[..]

Je hebt niet zo zeer nieuwe initiatieven nodig, de beetje moderne kroegen en clubs hebben goede ventilatie, daarmee zou je al een heel eind moeten komen. Festivals in de buitenlucht mogen natuurlijk al helemaal geen probleem zijn.
Dat zou ik niet zo stevig durven formuleren. Maar bijvoorbeeld met sneltesten bij een evenement zie ik al niet zoveel problemen meer.
pi_195579347
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:14 schreef zalkc het volgende:

[..]

Daar is dus geen garantie voor, als door dat beleid de zorg instort ben je denk ik verder van huis. Of denk je dat de zorg dit aan kan?
In de zorg is het een kwestie van prioriteiten stellen, wil je serieus iedereen die het advies van Asha ten Broeke (dik zijn is heeeeerlijk) gaan redden als dat ten koste gaat van andere mensen die niet de febo als hun dagelijkse restaurant hadden?
  zondag 11 oktober 2020 @ 23:19:49 #115
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195579366
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:17 schreef Harlon het volgende:

[..]

Gemiddelde leeftijd van sterftegevallen van corona zijn respectievelijk 81 & 84. Gemiddelde leeftijd.
Je hebt even gemist dat de hersteltijd bij opname vaak over de 6 maanden loopt. Overleven is wel prettig, maar het is niet zo dat als je het goed te pakken hebt dat je er met 2 weekjes af bent.
pi_195579370
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:18 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dat zou ik niet zo stevig durven formuleren. Maar bijvoorbeeld met sneltesten bij een evenement zie ik al niet zoveel problemen meer.
Dat is ook een optie zeker een optie. Maar goed, testen in Nederland gaat niet zo snel omdat iemand in het OMT zijn eigen business moest beschermen en we dus geen bulk test capaciteit hebben.
pi_195579380
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:13 schreef zalkc het volgende:

[..]

In 1995 was de werkloosheid 8% dat zou nu neerkomen op bijna een miljoen. Dat was toen ook vol te houden, uiteraard doet het veel pijn. Maar het is niet het einde van de wereld ;).

De vraag is wel of de kwaal erg genoeg is om het middel in te zetten.
Ik dacht altijd dat de jaren 90 laag waren qua werkloosheid, maar goed in de jaren 30 was het vast ook extreem en begin jaren 80 geloof ik.

Maar goed, de regering gaat dat gewoon niet toelaten verwacht ik, er zit een grens aan de economische schade die men wil accepteren.
٩๏̯͡๏)۶
  zondag 11 oktober 2020 @ 23:20:24 #118
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195579382
quote:

[..]

Bedankt voor het delen van deze nutteloze statistiek.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195579419
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:19 schreef Harlon het volgende:

[..]

Dat is ook een optie zeker een optie. Maar goed, testen in Nederland gaat niet zo snel omdat iemand in het OMT zijn eigen business moest beschermen en we dus geen bulk test capaciteit hebben.
Beetje bij de les blijven he? Er zijn al 2 sneltesten goedgekeurd en beschikbaar. Worden ook al gebruikt. Kan me zo voorstellen dat die ook voor dit soort dingen in de toekomst ingezet kunnen worden.
  zondag 11 oktober 2020 @ 23:22:53 #120
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195579426
quote:

[..]

In de zorg is het een kwestie van prioriteiten stellen, wil je serieus iedereen die het advies van Asha ten Broeke (dik zijn is heeeeerlijk) gaan redden als dat ten koste gaat van andere mensen die niet de febo als hun dagelijkse restaurant hadden?
Dit gaat te ver. De eed van Hippocrates schend je hier gewoon mee.

Wat is het volgende geen VVD'ers behandelen omdat die bezuinigden op de zorg?
pi_195579438
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:19 schreef zalkc het volgende:

[..]

Je hebt even gemist dat de hersteltijd bij opname vaak over de 6 maanden loopt. Overleven is wel prettig, maar het is niet zo dat als je het goed te pakken hebt dat je er met 2 weekjes af bent.
Opname gebeurd eigenlijk ook alleen maar bij mensen die absoluut niet fatsoenlijk voor zichzelf zorgden of in een heel enkel geval die gewoon een zwak immuumsysteem hebben. Bijna alles wat in de eerste golf op de IC terecht kwam had zwaar overgewicht, van de kennissen die nu in de zorg werken hoor ik dat het weer zo'n beetje hetzelfde verhaal is. Van Nelle en de Febo zullen hun omzet wel even zien dalen aangezien hun groot gebruikers tijdelijk niet aanwezig zijn ivm ziekenhuis opname.
pi_195579462
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:23 schreef Harlon het volgende:

[..]

Opname gebeurd eigenlijk ook alleen maar bij mensen die absoluut niet fatsoenlijk voor zichzelf zorgden of in een heel enkel geval die gewoon een zwak immuumsysteem hebben. Bijna alles wat in de eerste golf op de IC terecht kwam had zwaar overgewicht, van de kennissen die nu in de zorg werken hoor ik dat het weer zo'n beetje hetzelfde verhaal is. Van Nelle en de Febo zullen hun omzet wel even zien dalen aangezien hun groot gebruikers tijdelijk niet aanwezig zijn ivm ziekenhuis opname.
Sodeknetter. Wat een vooroordelen.
Wij zijn uitgepraat.
pi_195579469
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:16 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik ken er toch heel wat in die sector en die hebben allemaal zonder uitzondering een andere baan. Velen hadden die sowieso al naast de evenementen overigens.
Ik weet niet welke sector je precies bedoelt, maar de echte zware klappen gaan denk ik nog vallen. Complete sectoren verdwijnen voorlopig als de Corona crisis nog anderhalf jaar door gaat.
٩๏̯͡๏)۶
pi_195579473
quote:

[..]

Een festivalorganisator gaat dat natuurlijk niet bij de GGD en haar labs inkopen.

Die zorgen wel dat hun business beter op orde is
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195579505
quote:

[..]

Helemaal mee eens met alles wat je schrijft.
pi_195579523
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:24 schreef Ronald het volgende:

[..]

Ik weet niet welke sector je precies bedoelt, maar de echte zware klappen gaan denk ik nog vallen. Complete sectoren verdwijnen voorlopig als de Corona crisis nog anderhalf jaar door gaat.
Het moet inderdaad niet te lang zo doorgaan als het nu gaat, ik snap wat je zegt. Daarom begrijp ik ook niet waarom men niet eerder regionaal ingreep zoals de bedoeling was. Als de cijfers laag blijven zoals in de zomer, hebben die sectoren ook een stuk minder te lijden en kan je zoeken naar oplossingen voor de sectoren met grotere aantallen bezoekers.
pi_195579533
quote:

[..]

En dit ja.
  zondag 11 oktober 2020 @ 23:34:20 #128
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195579617
Het gaat niet om de mortaliteitscijfers...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 11 oktober 2020 @ 23:36:13 #129
14505 OProg
A Life in Music
pi_195579638
quote:

[..]

Naja, de zaak is iets complexer dan dat. Je kan ook enorm de lul zijn met op het eerste gezicht gewoon een prima conditie. Maar ik weet inderdaad van een IC verpleegkundige die ik regelmatig spreek dat ze die niet heel veel heeft zien liggen.

Moeten we dan niks doen en ze gewoon laten gaan? Nee.

Maar we moeten op een gegeven moment toch wel eens het gesprek over gevolgen aan gaan. Ik ken iemand in mijn naaste omgeving van in de dertig die goor dik is, zegt hij zelf ook, rookt, niks doet en dat zelf ook gewoon zegt.

Dit boeit niemand tot hij dan corona zou krijgen. Dan is het ineens erg want nog niet eens 40. Terwijl hij alle voorwaarden zelf bewust wist te maken. Ik hoop wel dat we in het vervolg daar eens het gesprek over gaan hebben.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_195579651
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:10 schreef hooibaal het volgende:
En dat mensen illegale routes gaan zoeken is nog nooit een argument geweest om dan maar iets legaal te maken.

Euhm dat is zo ongeveer de hele motivatie achter het softdrugsbeleid
zie email 27 oktober
  zondag 11 oktober 2020 @ 23:38:50 #131
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195579674
quote:
82s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:36 schreef OProg het volgende:

[..]

Naja, de zaak is iets complexer dan dat. Je kan ook enorm de lul zijn met op het eerste gezicht gewoon een prima conditie. Maar ik weet inderdaad van een IC verpleegkundige die ik regelmatig spreek dat ze die niet heel veel heeft zien liggen.

Maar we moeten op een gegeven moment toch wel eens het gesprek over gevolgen aan gaan. Ik ken iemand in mijn naaste omgeving van in de dertig die goor dik is, zegt hij zelf ook, rookt, niks doet en dat zelf ook gewoon zegt.

Dit boeit niemand tot hij dan corona zou krijgen. Dan is het ineens erg want nog niet eens 40. Terwijl hij alle voorwaarden zelf bewust wist te maken. Ik hoop wel dat we in het vervolg daar eens het gesprek over gaan hebben.
Ik niet. Hellend vlak.
  zondag 11 oktober 2020 @ 23:39:31 #132
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195579684
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:37 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Euhm dat is zo ongeveer de hele motivatie achter het softdrugsbeleid
Zijn softdrugs legaal dan? :P
pi_195579706
quote:

[..]

In alles zo gelijk. Mensen die hun gezondheid verwaarlozen zijn gewoon het bokje bij corona. Weinig medelijden mee.
pi_195579716
Jongens, basisregels kennen we nou allemaal wel he ?

Ter herhaling:
➡️ Handjes wassen. Vaak en met een beetje alcohol (geen bier, geen wijn. Dat is zonde)
➡️ Kruip lekker onder de dekens als je klachten hebt. Het is toch niet zulk mooi weer.
➡️ Blijf een beetje op afstand van elkaar. Zo'n 1,5 meter. Minstens

...maar sommige mensen zouden ook even een beetje afstand moeten nemen van deze reeks. Even geen corona. Even afleiding met wat anders... Een potje Candy Crush, bel een collega of familielid (misschien is die wel een beetje eenzaam in deze tijd. Misschien ben jij het wel. Kan opluchten), ga lekker puzzelen of doe een rondje door het huis.

Houd je wel van complotjes en dingen uitzoeken... Neem dan eens een kijkje in het altijd vrolijke en leuke Wie is de Mol? forum.
  zondag 11 oktober 2020 @ 23:43:38 #135
14505 OProg
A Life in Music
pi_195579729
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:38 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik niet. Hellend vlak.
Dus het boeit niet dan mensen totaal ongezond leven, wat je van een kilometer ziet want dat aangeven is helend vlak. Maar als ze naar de klote gaan door de gevolgen moeten we het met zijn allen oppakken, want ja, we wisten allemaal al dat Hansje geen 55 ging worden maar we mochten er niks van zeggen want dan kwamen we wel in zijn privsfeer. Komop zeg.

Als ik zonder gordel met een opgevoerde sportwagen rond ga knallen en eindig ergens tegen een stel bomen roepen we ook allemaal dat het mijn eigen schuld was. :{w
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
pi_195579731
quote:

[..]

In Engeland was Johnson natuurlijk ook besmet met Corona. We weten allemaal dat deze man ook niet het beste BMI van Engeland heeft, maar het was uiteindeljk wel het startschot van een bewustwordingscampagne om gezonder te gaan leven

Link
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195579753
quote:
82s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:43 schreef OProg het volgende:

[..]

Dus het boeit niet dan mensen totaal ongezond leven, wat je van een kilometer ziet want dat aangeven is helend vlak. Maar als ze naar de klote gaan door de gevolgen moeten we het met zijn allen oppakken, want ja, we wisten allemaal al dat Hansje geen 55 ging worden maar we mochten er niks van zeggen want dan kwamen we wel in zijn privsfeer. Komop zeg.

Als ik zonder gordel met een opgevoerde sportwagen rond ga knallen en eindig ergens tegen een stel bomen roepen we ook allemaal dat het mijn eigen schuld was. :{w
Iedereen moet natuurlijk zelf weten wat ze zelf voor beslissingen ze over hun eigen leven nemen. Maar het is natuurlijk sowieso nooit een goed plan om je compleet te pletter te roken, drinken en eten voor je algehele gezondheid.
pi_195579777
quote:

[..]

Ja, dat is dan inderdaad je eigen schuld. Maar het 'bespreekbaar' maken of we wel of niet deze mensen met stupiditeiten nog moeten behandelen (want daar doel je op toch?) is inderdaad zoals Whiskers zegt een hellend vlak. Hoe zie je dat voor je? Moeten we dan gaan bewijzen dat we 3 uur per week in de sportschool doorbrengen? Bonnetjes die bewijzen dat we minstens 6 maal in de week verse groente eten? Pizza-delivery's verbieden? Ik dacht dat jij van een beetje genieten van het leven en vrijheid zonder maatregelen hield, maar ik begin nu toch te twijfelen.
  zondag 11 oktober 2020 @ 23:51:41 #139
14505 OProg
A Life in Music
pi_195579809
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:46 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Iedereen moet natuurlijk zelf weten wat ze zelf voor beslissingen ze over hun eigen leven nemen. Maar het is natuurlijk sowieso nooit een goed plan om je compleet te pletter te roken, drinken en eten voor je algehele gezondheid.
Nee, en dit boeit ons ook eigenlijk geen ene tyfus om het zo maar te zeggen, tot ze de IC overladen want dan hebben we allemaal met de gevolgen te maken.

En dan zeg ik dus nog niet eens dat ze het enige probleem daar zijn, maar ze zijn wel gewoon een onderdeel van het probleem. En er is gewoon voor een deel te voorkomen dat je hier een probleem bent. Of anders dat je zelf een probleem krijgt met andere ziekten.

Ik hoop dat er toch een grote groep is die beseft dat ze het vooral voor zichzelf willen voorkomen vervolgens.
pi_195579819
quote:

[..]

100% dit. Ja er zijn gevallen bekend van mensen die veel sporten, absoluut gezond leven en dan de pech hebben dat ze een zwak immuumsysteem hebben en daarom toch ff genaaid worden door het virus. Alle ballen op hun om te zorgen dat ze er heelhuids doorheen komen. Maar de mensen die gewoon de hele dag zware shag aan 't paffen zijn, om de haverklap naar de snackbar voor een broodje bal en een patatje speciaal gaan moeten we de rest van de zorg maar even opzij gaan zetten? Lijkt me een gevalletje eigen schuld dikke bult.

quote:
11s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:51 schreef OProg het volgende:

[..]

Nee, en dit boeit ons ook eigenlijk geen ene tyfus om het zo maar te zeggen, tot ze de IC overladen want dan hebben we allemaal met de gevolgen te maken.

En dan zeg ik dus nog niet eens dat ze het enige probleem daar zijn, maar ze zijn wel gewoon een onderdeel van het probleem. En er is gewoon voor een deel te voorkomen dat je hier een probleem bent. Of anders dat je zelf een probleem krijgt met andere ziekten.

Ik hoop dat er toch een grote groep is die beseft dat ze het vooral voor zichzelf willen voorkomen vervolgens.
Yep, hart en vaatziekten plus de lading aan andere shit die je er door krijgt. Obesitas is gewoon simpelweg niet normaal of acceptabel, ondanks dat Asha het iedereen aanraad snapt verder iedereen die wel enigszins functionerende hersens heeft dat het ontzettend ongezond is en dat als je te zwaar word je er gewoon echt iets aan moet gaan doen.
  Moderator zondag 11 oktober 2020 @ 23:52:57 #141
5428 crew  miss_sly
pi_195579826
quote:

[..]

En als jij dat overleeft en volledig in de kreukels op de IC terechtkomt, krijg je ook de zorg die je nodig hebt.

Tenminste, als het ziekenhuis nog plaats heeft...
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195579833
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:28 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Het moet inderdaad niet te lang zo doorgaan als het nu gaat, ik snap wat je zegt. Daarom begrijp ik ook niet waarom men niet eerder regionaal ingreep zoals de bedoeling was. Als de cijfers laag blijven zoals in de zomer, hebben die sectoren ook een stuk minder te lijden en kan je zoeken naar oplossingen voor de sectoren met grotere aantallen bezoekers.
In de zomer was er nog wel iets mogelijk voor bijvoorbeeld de horeca, maar uiteindelijk stort dat ook in, inclusief talloze andere sectoren.

Maar goed, we zullen komende weken merken hoe zwaar de ziekenhuizen belast worden, hopelijk zitten we nu op een piek en kunnen we steeds beter anticiperen op nieuwe golven.
٩๏̯͡๏)۶
  zondag 11 oktober 2020 @ 23:54:16 #143
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195579847
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 21:47 schreef capricia het volgende:

[..]

Naast het OMT/RIVM was vorige week ook de club uitgenodigd die dit model adviseert. Aan de tweede kamer.
Mss wel interessant voor je. ^O^
Thx & leuk deze tweede kamer infosessie nog eens te beschouwen.

Het Red-Team is vooral begeesterd over (marge) maatregelen zoals het vermaledijde mondkapje bijna als (vals vermeend aangetoond) symbool. Hierbij geef ik toe dat ik net als het RT, graag zou willen weten wat de OMT instrumentenkoffer is.

Verder is Bert Slagter (RT) als wiskundige aan het (be)wijzen dat er iets grondigs moet gebeuren op de wijze van HammerDance. Wat ik pannen en nathouden noem. Hij zou zich daarbij verre moeten houden van wat dan een maatregel en/of (gedragsmatig) draagvlak is.
Ik heb geen kritiek op zijn (exponentieel) cijfermodel maar wel dat dit dan zo leidend zou moeten zijn in (zijn) mitigerende maatregelen.
Duidelijk is wel dat onduidelijk is wat nu precies in welke mate als maatregelen heeft bijgedragen aan cijfers, dat organisaties niet klaar waren en wat nu het lange termijn doel is/was om waartoe dan precies in te gaan dammen.

Ik ben het vooral niets eens omdat men - zowel overheid als Ractivistisch RedTeam - er vanuit gaat dat er een soort van oplossing komt. Ik heb ook wat problemen (mogelijk door mijn "onkunde") wat en hoe precies die R-waarde (niet?) is ingefrabriekt omdat de input daarvan zelf een kansberekening is.

Duidelijk is wel dat sneltest werkelijk een sleutel wordt. Hoe sneller iemand zelf kan bepalen of die wel/niet besmet(telijk) is, hoe beter die persoon zelf zijn actie(s) kan nemen die hem mogelijk moeten zijn (gemaakt). Inclusief hoe die moet omgaan met opvang en afvang van andere verplichtingen zoals werk, kinderen, inkomen, geliefden etc.
  zondag 11 oktober 2020 @ 23:54:49 #144
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_195579852
Gaan we echt oordelen over hoe en wat? Hoe toets je dat uberhaupt.
  zondag 11 oktober 2020 @ 23:56:12 #145
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_195579865
quote:

[..]

Eh, nee, hoe denk jij, joh. Werkelijk.
pi_195579895
Ik geloof dat we nu aanbeland zijn bij het punt dat mensen die zich niet willen laten vertellen hoe ze moeten leven die nu anderen willen vertellen hoe ze moeten leven. Zoiets... :{
  Moderator zondag 11 oktober 2020 @ 23:59:11 #147
236264 crew  capricia
pi_195579899
quote:
14s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:54 schreef Vallon het volgende:

[..]

Thx/ Het Red-Team is vooral begeesterd over (marge) maatregelen zoals het vermaleijde mondkapje bijna als (vals vermeend aangetoond) symbool. Hierbij geef ik toe dat ik net als het RT, graag zou willen weten wat de instrumentenkoffer is.

Verder is Bert Slagter (RT) als wiskundige aan het (be)wijzen dat er iets grondigs moet gebeuren op de wijze van HammerDance. Hij zou zich daarbij verre moeten houden van wat dan een maatregel en/of (gedragsmatig) draagvlak is.
Ik heb geen kritiek op zijn (exponentieel) cijfermodel maar wel dat dit dan zo leidend zou moeten zijn in (zijn) mitigerende maatregelen.
Duidelijk is wel dat onduidelijk is wat nu precies in welke mate als maatregelen heeft bijgedragen aan cijfers, dat organisaties niet klaar waren en wat nu het lange termijn doel is/was om waartoe dan precies in te gaan dammen.

Ik ben het vooral niets eens omdat men - zowel overheid als Ractivistisch RedTeam - er vanuit gaat dat er een soort van oplossing komt. Ik heb ook wat problemen (mogelijk door mijn "onkunde") wat en hoe precies die R-waarde niet is ingefrabriekt omdat de input daarvan zelf een kansberekening is.

Duidelijk is wel dat sneltest werkelijk een sleutel wordt. Hoe sneller iemand zelf kan bepalen of die wel/niet besmet(telijk) is, hoe beter die persoon zelf zijn actie(s) kan nemen die hem mogelijk moeten zijn (gemaakt). Inclusief hoe die moet omgaan met opvang en afvang van andere verplichtingen zoals werk, kinderen, inkomen, geliefden etc.
Je eindconclusie is wat ik noem een 'testsamenleving'.
Ik denk dat het werkbaar is. Waardoor de rest van de maatschappij in vrijheid kan leven.

Dit RT is (volgens mij, maar ben niet zeker) trouwens door de SP gevraagd om eens hun licht te laten schijnen. En daarom zaten ze daar.
Ze zijn geen officieel advies orgaan.

En nog even echt een super compliment dat je de moeite genomen hebt om te kijken. ^O^

Er is veel te bediscussiren. Maar hun algemene idee sta ik wel achter.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195579915
Het is een optie om bepaalde mensen geen zorg te geven als er sprake is van (zelfgekozen) omstandigheden die er toe bijdrage dat ze een behandeling nodig hebben. Maar waar stop je dan? Of geldt het alleen voor dik en corona? Als ik 1,- per maand kan besparen op de zorgkosten als wij geen gecompliceerde knieoperaties meer geen betalen als je bewust een risico loopt door te gaan skin, dan ben ik misschien wel voor. Dronken op het fietsje en hechtingen in de kin. Wat gaan wij daar mee doen? Eigen schuld dikke bult. En de gevolgen van onbeschermde seks ook zo'n kostenpost.
  maandag 12 oktober 2020 @ 00:03:11 #149
14505 OProg
A Life in Music
pi_195579944
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:48 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ja, dat is dan inderdaad je eigen schuld. Maar het 'bespreekbaar' maken of we wel of niet deze mensen met stupiditeiten nog moeten behandelen (want daar doel je op toch?) is inderdaad zoals Whiskers zegt een hellend vlak. Hoe zie je dat voor je? Moeten we dan gaan bewijzen dat we 3 uur per week in de sportschool doorbrengen? Bonnetjes die bewijzen dat we minstens 6 maal in de week verse groente eten? Pizza-delivery's verbieden? Ik dacht dat jij van een beetje genieten van het leven en vrijheid zonder maatregelen hield, maar ik begin nu toch te twijfelen.
@Mammietje, ik ben geen politicus dus ik heb geen idee wat we er mee moeten. Wat ik al zei, ik hoop dat er vooral een hoop mensen beseffen dat gezond leven helpt.
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En als jij dat overleeft en volledig in de kreukels op de IC terechtkomt, krijg je ook de zorg die je nodig hebt.

Tenminste, als het ziekenhuis nog plaats heeft...
Dat hoop ik dan wel. :)

Nogmaals, ik zeg hier ook helemaal naar dat we mensen nu moeten laten verrotten ofzo.
Maar meer dat ik hoop dat er toch een hoop mensen zijn die de verantwoordelijkheid nemen om hun problemen met overgewicht, roken, weet ik het aan te pakken. Daar begon het mij om.

Ik heb een collega die vrij 'zwaar' was die sinds maart ik meen 10 kilo kwijt is en zo gewoon gestaag door gaat. Is mid 40. Heeft nog een hoop te winnen, ook al eerder gestopt met roken, voelt zich ook stukken beter en wil binnenkort gaan hardlopen.

Daar begon mijn eerste opmerking over. Het is allemaal ook niet een heilig medicijn maar wel iets waar je in de rest van je leven profijt van gaat hebben. Gezond leven. Dan kan het altijd nog mis gaan maar die kans is een stuk kleiner. Dus nogmaals, ik hoop dat een hoop mensen mede door dit een gezonder leven op gaan pakken. Heeft het toch nog een positief resultaat gehad. :)
  maandag 12 oktober 2020 @ 00:03:46 #150
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_195579947
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 00:00 schreef maan_man het volgende:
Het is een optie om bepaalde mensen geen zorg te geven als er sprake is van (zelfgekozen) omstandigheden die er toe bijdrage dat ze een behandeling nodig hebben. Maar waar stop je dan? Of geldt het alleen voor dik en corona? Als ik 1,- per maand kan besparen op de zorgkosten als wij geen gecompliceerde knieoperaties meer geen betalen als je bewust een risico loopt door te gaan skin, dan ben ik misschien wel voor. Dronken op het fietsje en hechtingen in de kin. Wat gaan wij daar mee doen? Eigen schuld dikke bult. En de gevolgen van onbeschermde seks ook zo'n kostenpost.
Dit meen je niet toch? Sarcasme?
  maandag 12 oktober 2020 @ 00:05:57 #151
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_195579967
quote:
7s.gif Op maandag 12 oktober 2020 00:03 schreef OProg het volgende:

[..]

@:Mammietje, ik ben geen politicus dus ik heb geen idee wat we er mee moeten. Wat ik al zei, ik hoop dat er vooral een hoop mensen beseffen dat gezond leven helpt. Ik heb ook ooit nog wel eens rond begin werkperiode een tijd gehad dat het ook niet best was. Maar daarna besefte ik me wel dat gezond zijn me altijd wel ergens op een goede plek ging brengen.
[..]

Nogmaals, ik zeg hier ook helemaal naar dat we mensen nu moeten laten verrotten ofzo.
Maar meer dat ik hoop dat er toch een hoop mensen zijn die de verantwoordelijkheid nemen om hun problemen met overgewicht, roken, weet ik het aan te pakken. Daar begon het mij om.

Ik heb een collega die vrij 'zwaar' was die sinds maart ik meen 10 kilo kwijt is en zo gewoon gestaag door gaat. Is mid 40. Heeft nog een hoop te winnen, ook al eerder gestopt met roken, voelt zich ook stukken beter en wil binnenkort gaan hardlopen.

Daar begon mijn eerste opmerking over. Het is allemaal ook niet een heilig medicijn maar wel iets waar je in de rest van je leven profijt van gaat hebben. Gezond leven. Dan kan het altijd nog mis gaan maar die kans is een stuk kleiner. Dus nogmaals, ik hoop dat een hoop mensen mede door dit een gezonder leven op gaan pakken. Heeft het toch nog een positief resultaat gehad. :)
Echt hoor, je weet niet waar je het over hebt, maar succes in je bubbel.
pi_195579968
quote:
7s.gif Op maandag 12 oktober 2020 00:03 schreef OProg het volgende:

[..]

@:Mammietje, ik ben geen politicus dus ik heb geen idee wat we er mee moeten. Wat ik al zei, ik hoop dat er vooral een hoop mensen beseffen dat gezond leven helpt. Ik heb ook ooit nog wel eens rond begin werkperiode een tijd gehad dat het ook niet best was. Maar daarna besefte ik me wel dat gezond zijn me altijd wel ergens op een goede plek ging brengen.
[..]

Als het je gaat om een bewustwordingscampagne ben ik helemaal voor. Het verbaast me eigenlijk dat dat er nog niet is.
  maandag 12 oktober 2020 @ 00:06:49 #153
14505 OProg
A Life in Music
pi_195579970
quote:
14s.gif Op maandag 12 oktober 2020 00:05 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Echt hoor, je weet niet waar je het over hebt, maar succes in je bubbel.
Want wat klopt er niet volgens jou en waar ben je dan zo boos over? :)
  maandag 12 oktober 2020 @ 00:09:14 #154
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195579985
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 22:41 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Als dat zo was, zouden de beleidsmakers dat toch ook wel weten en waren extra maatregelen toch niet nodig?
De beleidsmakers die elke dag te horen krijgen dat er strengere maatregelen moeten komen? Alle maatregelen die ze nu nemen zijn sowieso vroegtijdig en vooral om kritiek te doen verstommen.
pi_195579992
quote:
7s.gif Op maandag 12 oktober 2020 00:03 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Dit meen je niet toch? Sarcasme?
Ik meen helemaal niks. Het is gewoon een openvraag met enkele suggesties: maar waar stop je dan? Omdat ik het gevoel krijg dat sommige mensen mensen die kant op willen.
  maandag 12 oktober 2020 @ 00:11:12 #156
14505 OProg
A Life in Music
pi_195580000
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 00:06 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Als het je gaat om een bewustwordingscampagne ben ik helemaal voor. Het verbaast me eigenlijk dat dat er nog niet is.
Dit is eigenlijk het enige wat ik nu wil zeggen. Ik hoop dat een hoop mensen nu bewust worden. Dan wil ik ze nog steeds niet laten verrotten ofzo. Ik hoop gewoon dat het de trigger is voor mensen om bewust met zichzelf om te gaan. En als ik zo om me heen kijk zijn er toch een hoop mensen bij wie dat mee valt.

Niet willen roken vanwege de kinderen maar stiekem roken in de schuur als de kinderen dat niet zien. Want het gaat om de beeldvorming voor de kinderen maar eigenlijk helemaal niet over wat ze met zichzelf aan het doen zijn. Ik heb dat letterlijk gezien maar toen wel de vraag gehad waarom dingen dan wel erg zouden zijn als de kinderen het doen maar niet als je het zelf doet. :{
pi_195580004
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 00:09 schreef VoMy het volgende:

[..]

De beleidsmakers die elke dag te horen krijgen dat er strengere maatregelen moeten komen? Alle maatregelen die ze nu nemen zijn sowieso vroegtijdig en vooral om kritiek te doen verstommen.
Als dat de enige reden was, hadden ze al wel eerder actie ondernomen! Daar helpen ze echt geen economie voor om zeep hoor! Zeker niet als ze zouden weten dat de cijfers al tanende zijn.
pi_195580025
quote:
15s.gif Op maandag 12 oktober 2020 00:11 schreef OProg het volgende:

[..]

Dit is eigenlijk het enige wat ik nu wil zeggen. Ik hoop dat een hoop mensen nu bewust worden. Dan wil ik ze nog steeds niet laten verrotten ofzo. Ik hoop gewoon dat het de trigger is voor mensen om bewust met zichzelf om te gaan. En als ik zo om me heen kijk zijn er toch een hoop mensen bij wie dat mee valt.

Niet willen roken vanwege de kinderen maar stiekem roken in de schuur als de kinderen dat niet zien. Want het gaat om de beeldvorming voor de kinderen maar eigenlijk helemaal niet over wat ze met zichzelf aan het doen zijn. Ik heb dat letterlijk gezien maar toen wel de vraag gehad waarom dingen dan wel erg zouden zijn als de kinderen het doen maar niet als je het zelf doet. :{
Er zijn bergen voorlichting campagnes en bewustwording campagnes geweest. Maar er is gewoon een gedeelte wat je er niet tot nooit mee zal bereiken.
pi_195580027
quote:
15s.gif Op maandag 12 oktober 2020 00:11 schreef OProg het volgende:

[..]

Zeg dat dan ook man! :P
Maar dan is je rookvoorbeeld geen goeie, want die campagne is al een mooi poosje bezig en met succes. Dus dan zou het meer het overgewicht en drankgebruik worden. Wat gewoonweg gezamenlijk met visite voor de neus van kinderen gedaan wordt. Maar daar zitten nou net heel veel mensen niet op te wachten! ;)
  maandag 12 oktober 2020 @ 00:19:13 #160
14505 OProg
A Life in Music
pi_195580056
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 00:14 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Zeg dat dan ook man! :P
Maar dan is je rookvoorbeeld geen goeie, want die campagne is al een mooi poosje bezig en met succes. Dus dan zou het meer het overgewicht en drankgebruik worden. Wat gewoonweg gezamenlijk met visite voor de neus van kinderen gedaan wordt. Maar daar zitten nou net heel veel mensen niet op te wachten! ;)
Ok. Sorry. :*

Dat wilde ik eigenlijk alleen maar zeggen. :@

Overigens, ik ken zelfs verpleegkundigen die roken want 'Ja, het risico is toch vrij klein als ik stop op tijd'.
Tsjah. :{
pi_195580107
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:39 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Zijn softdrugs legaal dan? :P
De facto wel.
zie email 27 oktober
pi_195580130
Hoe koop je een mondkapje als je zonder mondkapje de winkel niet in mag en je hebt ook geen toegang tot het internet? Is daar wel over nagedacht?
pi_195580154
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 00:26 schreef trein2000 het volgende:

[..]

De facto wel.
Nou moeilijk, moeilijk.
Verkoop wel, inkoop niet.
Boven de 18 bezit wel, onder de 18 niet.
5 gram wel, 6 gram niet
en dan was er nog iets met hoeveelheden gedraaide joints...
Zo gemakkelijk is deze niet te beantwoorden! ;)
pi_195580161
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 00:30 schreef maan_man het volgende:
Hoe koop je een mondkapje als je zonder mondkapje de winkel niet in mag en je hebt ook geen toegang tot het internet? Is daar wel over nagedacht?
:D
Sjaal?
pi_195580184
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  maandag 12 oktober 2020 @ 00:40:00 #166
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_195580191
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 00:30 schreef maan_man het volgende:
Mag ik wel 7 personen uit hetzelfde gezin uitnodigen (nee) maar wel naar datzelfde gezin met 3 personen uit mijn gezin naar een verjaardag van dat gezin met 7 personen (ja) _O-

Mag ik met 600 mensen in een kerk gaan zitten (ja), mogen er meer dan 30 personen in een restaurant (nee).

Etc etc
  maandag 12 oktober 2020 @ 00:42:17 #167
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195580206
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:59 schreef capricia het volgende:

[..]

Je eindconclusie is wat ik noem een 'testsamenleving'.
Ik denk dat het werkbaar is. Waardoor de rest van de maatschappij in vrijheid kan leven.

Dit RT is (volgens mij, maar ben niet zeker) trouwens door de SP gevraagd om eens hun licht te laten schijnen. En daarom zaten ze daar.
Ze zijn geen officieel advies orgaan.

En nog even echt een super compliment dat je de moeite genomen hebt om te kijken. ^O^

Er is veel te bediscussiren. Maar hun algemene idee sta ik wel achter.
Thx.

Ik waardeer wel degelijk het RedTeam, vooral ook omdat ik liever input zie dan afgewerkt afval. De achtergrond van het RT is verder wat radicaler dan zij wil doen voorkomen. Een aantal leden zoeken hierbij erkenning door het OMT of RIVM af te branden. Hun RT insteek zou idd moeten dienen als klankbord op/voor het OMT die qua toon helaas zelf erg onduidelijk componeert.

Goed opgemerkt dat dit een (deel van de) aanpak zal zijn dat we ons frequent testen voordat we iets gaan ondernemen. De term testsamenleving, hou ik er in; ook omdat daarin besloten zit dat we eerst FF moeten checken of iets wel redelijk of rechtvaardig is om te doen.

Ik vul hier op aan dat wanneer we qua virus iets risicovollers hebben of doen, we ook moeten weten wat dan te laten/doen om zo anderen minder risico te geven. Geen punt van maken als iemand eens een festival bezoekt mits de gelijkgestemde deelnemers zich daarna maar een tijdje onthouden van risicogevend gedrag/contacten.

Omgekeerd kunnen kwetsbaren zich ook meer realiseren, wat ze vast al doen, dat zij afzien van bepaalde ingesleten gezellige gedragingen. Ik zeg maar wat, dat oppassen op de schoolgaande kleinkinderen nu niet het beste idee is en dat op een ander moment boodschappen doen of liefst online wat verstandiger is.
Ik ken een oudere (kwetsbare) dame die als loopje elke dag boodschappen doet in een drukker centrum om er toch even uit te zijn, wat een keuze is; waarbij zij "denkt" dat het weggefrommelde Lidl-kapje (niets mis mee) het verschil maakt.

Misschien testen en kijken of iets kan met een term als CheckSamenLeving mijn gedachten daarin wat beter duidt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 12-10-2020 00:46:28 (mist --> mits) ]
  Moderator maandag 12 oktober 2020 @ 00:52:12 #168
236264 crew  capricia
pi_195580270
quote:
14s.gif Op maandag 12 oktober 2020 00:42 schreef Vallon het volgende:

[..]

Thx.

Ik waardeer wel degelijk het RedTeam, vooral ook omdat ik liever input zie dan afgewerkt afval. De achtergrond van het RT is verder wat radicaler dan zij wil doen voorkomen. Een aantal leden zoeken hierbij erkenning door het OMT of RIVM af te branden. Hun RT insteek zou idd moeten dienen als klankbord op/voor het OMT die qua toon helaas zelf erg onduidelijk componeert.

Goed opgemerkt dat dit een (deel van de) aanpak zal zijn dat we ons frequent testen voordat we iets gaan ondernemen. De term testsamenleving, hou ik er in; ook omdat daarin besloten zit dat we eerst FF moeten checken of iets wel redelijk of rechtvaardig is om te doen.

Ik vul hier op aan dat wanneer we qua virus iets risicovollers hebben of doen, we ook moeten weten wat dan te laten/doen om zo anderen minder risico te geven. Geen punt van maken als iemand eens een festival bezoekt mits de gelijkgestemde deelnemers zich daarna maar een tijdje onthouden van risicogevend gedrag/contacten.

Omgekeerd kunnen kwetsbaren zich ook meer realiseren, wat ze vast al doen, dat zij afzien van bepaalde ingesleten gezellige gedragingen. Ik zeg maar wat, dat oppassen op de schoolgaande kleinkinderen nu niet het beste idee is en dat op een ander moment boodschappen doen of liefst online wat verstandiger is.
Ik ken een oudere (kwetsbare) dame die als loopje elke dag boodschappen doet in een drukker centrum om er toch even uit te zijn, wat een keuze is; waarbij zij "denkt" dat het weggefrommelde Lidl-kapje (niets mis mee) het verschil maakt.

Misschien testen en kijken of iets kan met een term als CheckSamenLeving mijn gedachten daarin wat beter duidt.
Ik hoop alleen maar dat dit onderdeel wordt van ons langer termijn beleid.
Dat virus gaat niet weg.
Maar (snel) testen op uitbraken, daar ingrijpen waar het nodig is, geeft ons allen de vrijheid terug.

Dus ik ben persoonlijk niet heel optimistisch over hoe we het nu doen. De hamer is te licht, zeg maar. Maar ik begrijp het wel. Eigen keuze enzo.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 12 oktober 2020 @ 01:01:07 #169
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195580325
twitter
  maandag 12 oktober 2020 @ 01:45:25 #170
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195580563
quote:
10s.gif Op maandag 12 oktober 2020 00:40 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Mag ik wel 7 personen uit hetzelfde gezin uitnodigen (nee) maar wel naar datzelfde gezin met 3 personen uit mijn gezin naar een verjaardag van dat gezin met 7 personen (ja) _O-

Mag ik met 600 mensen in een kerk gaan zitten (ja), mogen er meer dan 30 personen in een restaurant (nee).

Etc etc
Tja, zelf denk ik vooral dat je niet de grenzen moet opzoeken om daartegen aan te schurken maar vooral kunt kijken of je de actie zelf beter kunt nalaten als er grenzen zijn (gesteld).

Prima om te doen wat je zelf wilt maar dan wel dat afwegen en minder dan te kijken of dat van iemand mag.
Dat is ook het probleem dat ik heb met opgelegde regels die vrijheden beperken. Ik maak zelf wel uit of ik niemand of 10 man thuis uitnodig en met wie ik ga lebberbekken.
In het licht van een virusbesmetting/risico zal ik eerder niemand uitnodigen dan het risico - ook door anderen, te laten - opzoeken.

In grotere gezelschappen kun je denken aan een soort risicograad aanduiding en het verder aan de mensen zelf overlaten of ze daar wel of niet willen komen.
Wanneer in een ruimte waar voorheen 1800 man opgehokt zaten er dan 30 zijn, mag je die aanduiden als veilig, met 300 personen medium en wanneer die ruimte meer dan 600 man heeft en afstandhouden moeilijker wordt; als onveilig(er). Idem met thuisbezoek waar afhankelijk van ruimte/situatie; iemand kan zeggen veilig met n, meer dan 3 minder veilig en boven 6; onveilig. Gewoon dus gezond verstand hanteren voor wie en wat er waarvoor een maatstaf is.

Een vermeende kwetsbare kan vervolgens dan zelf bepalen of die zich dat risico wil laten of gaan getroosten. Hierbij kan je altijd nog hanteren als advies om bij twijfel niet(s) in te halen.
Kortom schalen en perpsectief bieden met eigen afgewogen keuze ipv rigide gaan opleggen of iets volgens een willekeurig getal mag en niet ma.

Maak voor mijn part een web/app die jezelf kunt gebruiken om je lokale risico af te checken en dan te kijken of een doelbestemming idem daarin past qua besmettingsrisico. Hierbij accepteren dat er geen 100% zekerheid is noch garanties zijn.
  maandag 12 oktober 2020 @ 01:47:02 #171
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_195580571
Ik ben een beetje verkouden, al een maand of 9
  maandag 12 oktober 2020 @ 01:49:16 #172
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_195580585
quote:
6s.gif Op maandag 12 oktober 2020 01:45 schreef Vallon het volgende:

[..]

Tja, zelf denk ik vooral dat je niet de grenzen moet opzoeken om daartegen aan te schurken maar vooral kunt kijken of je de actie zelf beter kunt nalaten als er grenzen zijn (gesteld).

Prima om te doen wat je zelf wilt maar dan wel dat afwegen en minder dan te kijken of dat van iemand mag.
Dat is ook het probleem dat ik heb met opgelegde regels die vrijheden beperken. Ik maak zelf wel uit of ik niemand of 10 man thuis uitnodig en met wie ik ga lebberbekken.
In het licht van een virusbesmetting/risico zal ik eerder niemand uitnodigen dan het risico - ook door anderen, te laten - opzoeken.

In grotere gezelschappen kun je denken aan een soort risicograad aanduiding en het verder aan de mensen zelf overlaten of ze daar wel of niet willen komen.
Wanneer in een ruimte waar voorheen 1800 man opgehokt zaten er dan 30 zijn, mag je die aanduiden als veilig, met 300 personen medium en wanneer die ruimte meer dan 600 man heeft en afstandhouden moeilijker wordt; als onveilig(er). Idem met thuisbezoek waar afhankelijk van ruimte/situatie; iemand kan zeggen veilig met n, meer dan 3 minder veilig en boven 6; onveilig. Gewoon dus gezond verstand hanteren voor wie en wat er waarvoor een maatstaf is.

Een vermeende kwetsbare kan vervolgens dan zelf bepalen of die zich dat risico wil laten of gaan getroosten. Hierbij kan je altijd nog hanteren als advies om bij twijfel niet(s) in te halen.
Kortom schalen en perpsectief bieden met eigen afgewogen keuze ipv rigide gaan opleggen of iets volgens een willekeurig getal mag en niet ma.

Maak voor mijn part een web/app die jezelf kunt gebruiken om je lokale risico af te checken en dan te kijken of een doelbestemming idem daarin past qua besmettingsrisico. Hierbij accepteren dat er geen 100% zekerheid is noch garanties zijn.
Lappen tekst en ik denk dat je het goed bedoelt :)
pi_195580605
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 01:49 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

_O-
Dat denken we allemaal! :D

Sorry Vallon :* :@
  Moderator / Redactie Sport maandag 12 oktober 2020 @ 01:52:36 #174
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195580610
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 01:52 schreef Mammietje het volgende:

[..]

_O-
Dat denken we allemaal! :D

Sorry Vallon :* :@
_O-
  Moderator / Redactie Sport maandag 12 oktober 2020 @ 02:00:04 #175
416575 crew  Evenstar
pi_195580654
Is er ergens ook een aantal IC-opnames per 100.000 inwoners lijst ofzo?

Nederland staat nu volgens mij met stip bovenaan qua aantal nieuwe positieve testen per 100.000, maar eigenlijk zegt dat niet zoveel als je niet weet hoeveel ze in andere landen testen. Nu zal het in Europe wel redelijk gelijk zijn, maar hoe eerlijk is het om te vergelijken met landen zoals Brazili? Volgens mij zijn zij niet echt van het testen, toch?
  maandag 12 oktober 2020 @ 02:06:08 #176
489693 Markesh
Antispecisist
pi_195580684
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 01:52 schreef Kyran het volgende:

[..]

_O-
En geen touw aan vast te knopen..
pi_195580696
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 02:00 schreef Kyran het volgende:

Nederland staat nu volgens mij met stip bovenaan qua aantal nieuwe positieve testen per 100.000, maar eigenlijk zegt dat niet zoveel als je niet weet hoeveel ze in andere landen testen. Nu zal het in Europe wel redelijk gelijk zijn, maar hoe eerlijk is het om te vergelijken met landen zoals Brazili? Volgens mij zijn zij niet echt van het testen, toch?
Deze?
https://stichting-nice.nl/
Of deze:
https://allecijfers.nl/ni(...)orona_intensive_care

Ow wacht.... niet goed gelezen. Vond het ook al zo raar dat jij Nice niet kon vinden.
Ik denk het niet, want volgens mij werkt alleen RIVM met 'per 100.000' en zij verzamelen -voor zover ik weet- geen ic-opnames?
  Moderator / Redactie Sport maandag 12 oktober 2020 @ 02:12:38 #178
416575 crew  Evenstar
pi_195580723
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 02:09 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Deze?
https://stichting-nice.nl/
Of deze:
https://allecijfers.nl/ni(...)orona_intensive_care

Ow wacht.... niet goed gelezen. Vond het ook al zo raar dat jij Nice niet kon vinden.
Ik denk het niet, want volgens mij werkt alleen RIVM met 'per 100.000' en zij verzamelen -voor zover ik weet- geen ic-opnames?
Je kan het voor NL wel uitrekenen natuurlijk, maar het lijkt mij interessant om het voor de andere landen ook te zien. Dan krijg je, wat mij betreft, een eerlijkere vergelijking tussen Nederland en andere landen.
pi_195580744
Ik zie net bij de Belg dat wij zijn ingehaald door Belgi als het aankomt aantal besmetting per 100.000 inwoners:

quote:
Belgi op tweede plaats in Europa wat betreft coronabesmettingen
Ons land heeft in Europa het op n na hoogste aantal besmettingen per 100.000 inwoners. Het 14-daags gemiddelde in Belgi is 364. Alleen Tsjechi doet het nog slechter, daar zijn er 432 besmettingen per 100.000 inwoners. Tot nu toe bengelde Belgi rond de vijfde plaats. Net na ons land komt Nederland, met 344 besmettingen per 100.000 inwoners, dan volgen Spanje, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk (al zijn daar de cijfers wat achterop door een technisch probleem).

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/10/11/liveblog-11-oktober-2020/
Wat mij vooral opvalt is dat wij in de top worden vergezeld door allemaal landen die een mondkapjesplicht kennen. En nu weet ik dat wij een complexe combinatie van maatregelen en gevolgen hebben. Maar ik kan mij toch niet aan de indruk onttrekken dat de werking van mondkapjes nihil is. Hierbij komt ook nog eens de opvatting van het RIVM in de afgelopen maanden.

Toch ben ik bang dat wij dinsdag worden opgezadeld met een mondkapjesplicht. Niet omdat hij werkt maar vooral omdat Rutten wil laten zien dat hij iets doet. En dan die onzin van die burgermeester van Eindhoven: "Ja, het zorgt in ieder geval voor bewustwording. Een herinnering dat er iets aan de hand is." Dat doet een gek hoedje ook. Op een motor zetten wij toch ook een helm op en geen feestneus. Simpelweg omdat een helm werkt en een feestneus niet. Ook al zou je kunnen proberen om iemand wijs te maken dat een feestneus voor enige bewustwording aangaande de gevaren van motorrijden zorgt. Kies gewoon voor maatregelen waarvan je kan verwachten dat ze helpen.

Op zo'n manier krijg ik een beetje afkeer van het beleid, terwijl ik best wil meewerken aan meer kansrijke maatregelen.
pi_195580751
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 02:12 schreef Kyran het volgende:

[..]

Je kan het voor NL wel uitrekenen natuurlijk, maar het lijkt mij interessant om het voor de andere landen ook te zien. Dan krijg je, wat mij betreft, een eerlijkere vergelijking tussen Nederland en andere landen.
Het dichtste bij wat ik weet te komen om makkelijk te kunnen vergelijken is
https://www.worldometers.info/coronavirus/
en dan selecteren op 'serious/critical'
Dat is niet per 100.000 te bekijken, maar staat wel precies naast het kopje 'total cases/1m' Geeft een idee.
  maandag 12 oktober 2020 @ 02:18:34 #181
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195580764
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 01:49 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Ik kan ook het aantal posts vertienvoudigen... maar vermoed dat dit ook weer niet is gewenst.
pi_195580781
quote:
18s.gif Op maandag 12 oktober 2020 02:18 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik kan ook het aantal posts vertienvoudigen... maar vermoed dat dit ook weer niet is gewenst.
Nou, toevallig ben ik jarig en het lijkt me nu hartstikke leuk om eens uitgebreid door jou gefeliciteerd te worden! *O* :D
pi_195580789
quote:
18s.gif Op maandag 12 oktober 2020 02:18 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik sta positief tegen uitgebreide posts. Beetje argumenten en zo. Een voedingsbodem om ver te discuteren. Beter dan veel van die slecht onderbouwde oneliners of huishoudelijke mededelingen:
quote:
10s.gif Op maandag 12 oktober 2020 01:47 schreef Stray_cat het volgende:
Ik ben een beetje verkouden, al een maand of 9
pi_195580794
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 02:24 schreef maan_man het volgende:

[..]

Ik sta positief tegen uitgebreide posts. Beetje argumenten en zo. Een voedingsbodem om ver te discuteren. Beter dan veel van die slecht onderbouwde oneliners of huishoudelijke mededelingen:
[..]

He, ben jij soms Belg? :)
  maandag 12 oktober 2020 @ 02:26:42 #185
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195580796
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 02:00 schreef Kyran het volgende:

Die zal je zelf kunnen berekenen, totaal getal delen door 17m.
De opname is bij mijn weten niet locatie gericht omdat patinten (kunnen) worden gespreid waar er ruimte is.

Die waarde per 100.000 vind ik zelf ook wat vaag om te gebruiken
In de stad heeft dat een andere lading dan zeg op het platteland.

Sws is het vergelijken van getallen onderling een compleet mijnenveld waar je weinig mee kunt.
Zelf begin ik daar niet meer aan. Wat wel kan is kijken naar trends.
pi_195580802
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 02:26 schreef Mammietje het volgende:

[..]

He, ben jij soms Belg? :)
Omdat ik discuteren schreef? Nee, de spellingscontrole van Chrome heeft Vlaamse trekjes en ik had geen zin om mijn spellingscontrole te verbeteren.
pi_195580809
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 02:29 schreef maan_man het volgende:

[..]

Omdat ik discuteren schreef? Nee, de spellingscontrole van Chrome heeft Vlaamse trekjes en ik had geen zin om mijn spellingscontrole te verbeteren.
:D Ja, daarom vroeg ik het inderdaad! ;)
  maandag 12 oktober 2020 @ 02:34:12 #188
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195580819
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 02:22 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Nou, toevallig ben ik jarig en het lijkt me nu hartstikke leuk om eens uitgebreid door jou gefeliciteerd te worden! *O* :D
met risico van een flood waarschuwing....

Vandaag is jarig :B
  maandag 12 oktober 2020 @ 02:34:36 #189
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195580821
quote:

[..]

Hartelijk gelukgewenst met deze behaalde mijlpaal B:)B
  maandag 12 oktober 2020 @ 02:34:47 #190
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195580822
quote:

[..]

Gefeliciteerd *O*
En dat er nog vele mooie schrijfsels uit de vingers mogen komen.
pi_195580829
quote:
14s.gif Op maandag 12 oktober 2020 02:34 schreef Vallon het volgende:

[..]

Gefeliciteerd *O*
En dat er nog vele mooie schrijfsels uit de vingers mogen komen.
:D
Bevalt toch best goed moet ik zeggen, die vele korte berichten! :D _O-
  maandag 12 oktober 2020 @ 02:38:45 #192
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_195580840
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 02:12 schreef Kyran het volgende:

[..]

Hier kan je gegevens van EU landen vinden, in excel formaat: https://www.ecdc.europa.e(...)t-occupancy-covid-19

met "Daily hospital occupancy", "Daily ICU occupancy", "Weekly new hospital admissions per 100k"..
Bevat "Weekly new ICU admissions per 100k" voor Cyprus, Estonia, Frankrijk, GrIekenland, Ierland, Nederland en Spanje.

Spanje W39: 0.166
Nederland W40: 0.648
Ierland W40: 0.143
Griekenland W40: 0.438
Frankrijk W40: 1.33
Estonia W40: 1.88
Cyprus W39: 0.228
are we infinite or am I alone
  Moderator / Redactie Sport maandag 12 oktober 2020 @ 02:41:03 #193
416575 crew  Evenstar
pi_195580847
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 02:38 schreef crystal_meth het volgende:
Frankrijk W40: 1.33
Estonia W40: 1.88
_O_

Held

@Mammietje Van harte!
  maandag 12 oktober 2020 @ 02:50:08 #194
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195580878
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 02:15 schreef maan_man het volgende:
Ik zie net bij de Belg dat wij zijn ingehaald door Belgi als het aankomt aantal besmetting per 100.000 inwoners:
[..]

Wat mij vooral opvalt is dat wij in de top worden vergezeld door allemaal landen die een mondkapjesplicht kennen. En nu weet ik dat wij een complexe combinatie van maatregelen en gevolgen hebben. Maar ik kan mij toch niet aan de indruk onttrekken dat de werking van mondkapjes nihil is. Hierbij komt ook nog eens de opvatting van het RIVM in de afgelopen maanden.

Toch ben ik bang dat wij dinsdag worden opgezadeld met een mondkapjesplicht. Niet omdat hij werkt maar vooral omdat Rutten wil laten zien dat hij iets doet. En dan die onzin van die burgermeester van Eindhoven: "Ja, het zorgt in ieder geval voor bewustwording. Een herinnering dat er iets aan de hand is." Dat doet een gek hoedje ook. Op een motor zetten wij toch ook een helm op en geen feestneus. Simpelweg omdat een helm werkt en een feestneus niet. Ook al zou je kunnen proberen om iemand wijs te maken dat een feestneus voor enige bewustwording aangaande de gevaren van motorrijden zorgt. Kies gewoon voor maatregelen waarvan je kan verwachten dat ze helpen.

Op zo'n manier krijg ik een beetje afkeer van het beleid, terwijl ik best wil meewerken aan meer kansrijke maatregelen.
Buiten een dringend advies, komt er nog geen draagplicht. Het wettelijk raamwerk ontbreekt daarvoor (d8 ik nog).
Het niet medische mondkapje is vooral een gedragsinstrument dat in gedrag al snel de afstandsplicht vervangt.

Het blijft sws opvallend dat overal de trend stijgende is. Dit wijten aan maatregelen of specifiek foutgedrag, lijkt mij veel te kort door de bocht. Eerder denk ik aan een cyclische trend of wie weet een inmiddels doorgedrongen mutatie, die van zichzelf sneller besmet. Om dit maar weer eens op te rakelen.

Het zou interessant zijn of het RIVM de virusmutaties in dna/genetische zin volgt. Virusmutaties hebben een soort blockchain aan boord die inzichtelijk maakt waar een virusmutatie ongeveer vandaan komt. Dit zou ook handig zijn om te achterhalen of/hoe besmettingen zich transporteren overeen gebied.
  maandag 12 oktober 2020 @ 04:25:50 #195
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_195581139
quote:
[..]

[..]
Op plaatsen waar waarschijnlijk weinig besmettingen plaatsvinden (winkels ..) kan je niet veel besmettingen voorkomen.
Maar toch ben ik voorstander van een verplichting. Je kan de meeste risico's vermijden (geen bezoek aan/van vrienden etc.), maar mensen moeten nu eenmaal inkopen doen (tenzij je alles online kan bestellen). Verplichte mondmaskers beschermen tegen dat kleine maar onvermijdbare risico.

Of anders gezegd: een deel van de bevolking gedraagt zich verantwoordelijk, een ander deel gedraagt zich onverantwoordelijk. Als die laatste groep te groot is zal een mondkapjesplicht de stijging niet stoppen, maar het kan misschien het aantal besmettingen in de eerste groep beperken, zodat er minder "onschuldige" slachtoffers vallen.
pi_195581191
quote:
[..]

Ik herinner me van Tsjechi dat ze daar in maart al een mondkapjesplicht invoerden. Ik ken namelijk een Tsjechische vrouw die daar heel trots op was en maar bleef zeggen dat Tsjechie het goede voorbeeld gaf en zo. Wij deden het he-le-maal verkeerd. Weet iemand of die plicht al die tijd is blijven bestaan, of dat ze dat ergens weer hebben los gelaten? Want anders had het idd echt totaal geen nut :{
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_195581234
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 04:25 schreef crystal_meth het volgende:
Je kan de meeste risico's vermijden (geen bezoek aan/van vrienden etc.), maar mensen moeten nu eenmaal inkopen doen (tenzij je alles online kan bestellen). Verplichte mondmaskers beschermen tegen dat kleine maar onvermijdbare risico.
Daar zijn ook andere oplossingen voor, zoals inschrijven op een tijdslot in de supermarkt of vooraf aangeven wat je nodig hebt en dat alleen ophalen.
So we just called him Fred too
  maandag 12 oktober 2020 @ 05:09:59 #198
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_195581238
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 04:50 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik herinner me van Tsjechi dat ze daar in maart al een mondkapjesplicht invoerden. Ik ken namelijk een Tsjechische vrouw die daar heel trots op was en maar bleef zeggen dat Tsjechie het goede voorbeeld gaf en zo. Wij deden het he-le-maal verkeerd. Weet iemand of die plicht al die tijd is blijven bestaan, of dat ze dat ergens weer hebben los gelaten? Want anders had het idd echt totaal geen nut :{
Alle maatregelen werden eind juni opgeheven. En toen het begon te stijgen verzette de premier zich eerst tegen het opnieuw verplichten van maskers.

quote:
Its regulations on face masks, which required coverings to be worn even outdoors for nearly two months, won widespread international praise as infection numbers remained modest compared with other countries.

The apparent success prompted the government of the prime minister, Andrej Babi, to gradually ease restrictions before lifting them almost entirely in late June.

As the country returned to near normal, however, cases began to surge in August before soaring in September, drawing accusations of complacency from political opponents.

Babi, who initially vetoed proposals to reimpose mask rules before backtracking, has sought to deflect blame partly onto a supposedly non-compliant public, which he said was less willing than before to follow the rules.

“The virus is behaving differently than at the beginning of the year,” he said last week. “People’s opinion on wearing a face mask has fundamentally changed, and 7% of Czechs never wear one.”

He said at the weekend that he would accept whatever recommendation the team made regarding the need for a second lockdown, Czech Radio reported.
https://www.theguardian.c(...)k-of-second-lockdown

Maar zelf wel een N95 of N99 masker dragen...

[ Bericht 10% gewijzigd door crystal_meth op 12-10-2020 05:25:49 ]
  maandag 12 oktober 2020 @ 05:15:34 #199
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_195581250
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 05:07 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Daar zijn ook andere oplossingen voor, zoals inschrijven op een tijdslot in de supermarkt of vooraf aangeven wat je nodig hebt en dat alleen ophalen.
Laatste keer dat ik checkte aanvaardden de supermarktketens in Belgi geen nieuwe klanten voor die diensten, sommige stopten er zelfs mee wegens gebrek aan personeel.
  maandag 12 oktober 2020 @ 05:22:10 #200
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_195581496
Voor alle snowflakes even dit filmpje:

https://www.dumpert.nl/?selectedId=7998847_24feaf0c
pi_195581595
quote:
[..]

Ik denk dat zo'n deels symbolische maatregel als mondkapjes weldegelijk resultaat kan hebben in een land waar veel mensen zich niet aan de regels houden zoals het onze. Het verplicht mensen wel er continu bij stil te staan. Maar we zullen het zien.
pi_195581676
Als de nieuwe maatregelen een beetje meevallen toch maar eens kijken voor een weekje weg volgende week, eigen land. Ben er wel aan toe.
Zonder wrijving geen glans
pi_195581707
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:06 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Dit. Een goede ondernemer past zich aan aan veranderende omstandigheden.
Het lukt onze overheid al maanden niet eens zich aan te passen aan de omstandigheden.
  maandag 12 oktober 2020 @ 07:27:47 #205
434029 KillemWieft
Zie signature
pi_195581825
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 06:50 schreef Jor_Dii het volgende:

De echte snowflakes zijn de mensen die uit angst voor corona idiote dingen doen zoals 1.5m afstand houden en een mondkapje dragen.
Proud member of the IDGAF+FU2 community
  maandag 12 oktober 2020 @ 07:33:27 #206
141482 Q.
JurassiQ
pi_195581886
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 07:27 schreef KillemWieft het volgende:

[..]

De echte snowflakes zijn de mensen die uit angst voor corona idiote dingen doen zoals 1.5m afstand houden en een mondkapje dragen.
:')
For great justice!
pi_195581905
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 07:15 schreef Justin_Case het volgende:
Als de nieuwe maatregelen een beetje meevallen toch maar eens kijken voor een weekje weg volgende week, eigen land. Ben er wel aan toe.
Denk het niet Harrie, maar laten we het hopen. Week in eigen land? Want verder mag je vrijwel nergens heen.
pi_195581914
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 07:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Denk het niet Harrie, maar laten we het hopen. Week in eigen land? Want verder mag je vrijwel nergens heen.
Ja eigen land.
pi_195581992
quote:
Ik ben net terug van een weekje Texel, was echt prima. Ironisch genoeg waren er vooral Duitsers, maar echt druk was ‘t niet. Ik zou er wel rekening mee houden dat eten gewoon halen of zelf koken is, uit eten kan wellicht lastiger worden met maximum aantal mensen enzo.
  maandag 12 oktober 2020 @ 07:44:18 #210
22565 asco
Los in deze tent
pi_195582028
quote:

Ik ben zelf helemaal niet jong maar ik kan wel begrijpen dat iemand van 14/20 jaar oud die dit ziet zoiets heeft van: "Ja, dus??"
Jongeren zijn wel aardig de klos momenteel. En dat vond ik eigenlijk al voor deze crisis.

En ja, vroeger was er nog veel meer ellende.
Er was ook nog veel meer ellende voor mensen in de middeleeuwen tov de personen geboren in 1900. ;)
pi_195582042
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 07:41 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik ben net terug van een weekje Texel, was echt prima. Ironisch genoeg waren er vooral Duitsers, maar echt druk was ‘t niet. Ik zou er wel rekening mee houden dat eten gewoon halen of zelf koken is, uit eten kan wellicht lastiger worden met maximum aantal mensen enzo.
Ja helemaal in de herfstvakantie, zal toch wat drukker zijn dan.
  maandag 12 oktober 2020 @ 07:46:31 #212
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195582050
Ben benieuwd hoe we de donkere maanden door gaan komen. Qua depressies en zelfmoorden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator maandag 12 oktober 2020 @ 07:58:27 #213
236264 crew  capricia
pi_195582177
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 07:46 schreef Drekkoning het volgende:
Ben benieuwd hoe we de donkere maanden door gaan komen. Qua depressies en zelfmoorden.
Heb je daar last van, van die donkere gedachten?
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator maandag 12 oktober 2020 @ 08:00:23 #214
236264 crew  capricia
pi_195582190
quote:
Oostenrijk ben je nog welkom. :)
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 12 oktober 2020 @ 08:01:53 #215
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195582204
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 07:58 schreef capricia het volgende:

[..]

Heb je daar last van, van die donkere gedachten?
Neu, heb genoeg sociale contacten en sowieso kan ik niet thuiswerken.
Kan wel genoeg mensen in een anders situatie.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_195582327
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 08:00 schreef capricia het volgende:

[..]

Oostenrijk ben je nog welkom. :)
Als ik ga dan ga ik weg in eigen land.
  Moderator maandag 12 oktober 2020 @ 08:12:22 #217
236264 crew  capricia
pi_195582331
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 08:01 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Neu, heb genoeg sociale contacten en sowieso kan ik niet thuiswerken.
Kan wel genoeg mensen in een anders situatie.
Hier hetzelfde. En volgens mij kan iedereen nog gewoon met een paar vrienden afspreken. Hoop dat dat zo blijft.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator maandag 12 oktober 2020 @ 08:14:04 #218
236264 crew  capricia
pi_195582348
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 08:11 schreef Justin_Case het volgende:

[..]

Ben ook nog aan het twijfelen. Dochtertje heeft 2 weken vrij. Geen zin in 2 weken hangen thuis.
Texel of Noordwijk mss.
Kijk wel even naar het weer.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195582375
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 08:11 schreef Justin_Case het volgende:

[..]

Ik had weekje Frankrijk gepland. Wordt een weekje in eigen provincie :')
pi_195582381
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 08:12 schreef capricia het volgende:

[..]

Hier hetzelfde. En volgens mij kan iedereen nog gewoon met een paar vrienden afspreken. Hoop dat dat zo blijft.
Moet je die wel hebben ;). Mensen die al in een sociaal isolement zaten voor Corona zullen die niet hebben denk ik.
  Moderator maandag 12 oktober 2020 @ 08:17:35 #221
236264 crew  capricia
pi_195582385
quote:
80s.gif Op maandag 12 oktober 2020 08:16 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ik had weekje Frankrijk gepland. Wordt een weekje in eigen provincie :')
In een rode zone?
Want volgens mij is de rest toch wel open voor NLers?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195582402
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 08:17 schreef capricia het volgende:

[..]

In een rode zone?
Want volgens mij is de rest toch wel open voor NLers?
Oranje (Cote d'Azur), maar ik kon tot vorige week nog gratis annuleren. Ik wilde voornamelijk het risico niet lopen om niet te kunnen gaan door nieuwe maatregelen.
  Moderator maandag 12 oktober 2020 @ 08:20:41 #223
236264 crew  capricia
pi_195582415
quote:
80s.gif Op maandag 12 oktober 2020 08:19 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Oranje (Cote d'Azur), maar ik kon tot vorige week nog gratis annuleren. Ik wilde voornamelijk het risico niet lopen om niet te kunnen gaan door nieuwe maatregelen.
Oef. Dat is wel mooi daar. Kan me voorstellen dat je er van baalt. Is niet hetzelfde als NL. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 12 oktober 2020 @ 08:23:31 #224
107405 DarkY.NL
www.darky.nl
pi_195582443
hoorde vd week dat iemand deze week naar Curaao gaat, blijkbaar mag je daar nog naar binnen.
pi_195582478
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 08:20 schreef capricia het volgende:

[..]

Oef. Dat is wel mooi daar. Kan me voorstellen dat je er van baalt. Is niet hetzelfde als NL. :D
Klopt, alleen is deze periode sowieso wat minder omdat het wel lekker rustig is, maar ook veel gesloten. Ik kwam er echt met enige regelmaat (paar keer per jaar). Maar sinds ons dochtertje er is vrijwel niet meer :D
Nu dus weer niet....

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2020 08:26:38 ]
pi_195582518
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 08:23 schreef DarkY.NL het volgende:
hoorde vd week dat iemand deze week naar Curaao gaat, blijkbaar mag je daar nog naar binnen.
Buiten of het mag of niet, lijkt het me geen prettige tijd om afhankelijk te zijn van een vliegtuig om thuis te komen eerlijk gezegd.
pi_195582551
Waarom die focus op de besmettingen?

Want waarom zijn de besmettingen zo hoog? Door de hogere testcapaciteit! Wellicht dat in andere landen mensen zich niet zo snel laten testen. Veel minder dicht bevolkt, dus verdere afstand naar een teststraat. Die worden dan niet meegeteld. Die verzorgen hun eigen lockdown in hun blokhut in Lapland of ergens in de bergen.
Er zijn nu al een paar weken zo'n 20 doden per dag en 250 Corona-patienten liggen op de IC. Daarmee kun je prima mee verder en de huidige maatregelen aanhouden.
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  Moderator maandag 12 oktober 2020 @ 08:33:42 #228
236264 crew  capricia
pi_195582562
quote:
80s.gif Op maandag 12 oktober 2020 08:30 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Buiten of het mag of niet, lijkt het me geen prettige tijd om afhankelijk te zijn van een vliegtuig om thuis te komen eerlijk gezegd.
Ik heb sws geen zin in vliegen met een mondkapje waar er naar alle waarschijnlijkheid ook besmettelijke mensen in het vliegtuig zitten.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195582583
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 08:33 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik heb sws geen zin in vliegen met een mondkapje waar er naar alle waarschijnlijkheid ook besmettelijke mensen in het vliegtuig zitten.
Fair enough.
Ik heb geen idee hoe vol de gemiddelde vlucht nog is overigens.

Laatste keer dat ik in een vliegtuig zat was begin december 2019. Vanuit China of all places overigens :P
  Moderator maandag 12 oktober 2020 @ 08:36:35 #230
236264 crew  capricia
pi_195582598
quote:
80s.gif Op maandag 12 oktober 2020 08:35 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Fair enough.
Ik heb geen idee hoe vol de gemiddelde vlucht nog is overigens.

Laatste keer dat ik in een vliegtuig zat was begin december 2019. Vanuit China of all places overigens :P
Hallo patint 0. _O-
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195582603
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 08:36 schreef capricia het volgende:

[..]

Hallo patint 0. _O-
:D Was wel Shanghai....
pi_195582610
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 22:30 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Boeiend, besmetting via contact is praktisch onmogelijk.

In maart kwamen ze ook al met allemaal bangmaakberichten dat in die cruiseschepen overal dat virus terugvonden werd, maar dat had achteraf 0 rol gespeeld in de verspreiding.

Ik las hier toen berichten dat mensen de verpakking van etenswaren gingen ontsmetten. _O-

Beginnen ze nu weer met hetzelfde riedeltje. Collectief geheugen raakt we aangetast door die pandemie.
Idd, koren op de molen van de anti contant geld roepers.

Maak je liever druk om de rol van ventilatie.
Nog steeds goed handen wassen overigens.
  maandag 12 oktober 2020 @ 08:48:46 #233
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195582738
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 08:32 schreef Twentsche_Ros het volgende:

Want waarom zijn de besmettingen zo hoog? Door de hogere testcapaciteit! Wellicht dat in andere landen mensen zich niet zo snel laten testen. Veel minder dicht bevolkt, dus verdere afstand naar een teststraat. Die worden dan niet meegeteld. Die verzorgen hun eigen lockdown in hun blokhut in Lapland of ergens in de bergen.
Er zijn nu al een paar weken zo'n 20 doden per dag en 250 Corona-patienten liggen op de IC. Daarmee kun je prima mee verder en de huidige maatregelen aanhouden.
Percentage positieve testen was eerst 2 procent in de zomer, inmiddels bijna 14 procent. Het ligt niet simpel aan verhoogde capaciteit. Aantal mensen in het ziekenhuis met corona stijgt ook nog steeds.
pi_195582758
quote:

Het percentage positieve testen is ook fors gestegen en in vele andere landen in Europa is het veel eenvoudiger om je te laten testen dan in Nederland.
  maandag 12 oktober 2020 @ 08:52:00 #235
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_195582764
quote:
80s.gif Op maandag 12 oktober 2020 08:37 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

:D Was wel Shanghai....
Ja ja.
Je bent er gloeiend bij })
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_195583038

Het wordt een mooie dag vandaag
pi_195583102
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 04:25 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Op plaatsen waar waarschijnlijk weinig besmettingen plaatsvinden (winkels ..) kan je niet veel besmettingen voorkomen.
Maar toch ben ik voorstander van een verplichting. Je kan de meeste risico's vermijden (geen bezoek aan/van vrienden etc.), maar mensen moeten nu eenmaal inkopen doen (tenzij je alles online kan bestellen). Verplichte mondmaskers beschermen tegen dat kleine maar onvermijdbare risico.

Of anders gezegd: een deel van de bevolking gedraagt zich verantwoordelijk, een ander deel gedraagt zich onverantwoordelijk. Als die laatste groep te groot is zal een mondkapjesplicht de stijging niet stoppen, maar het kan misschien het aantal besmettingen in de eerste groep beperken, zodat er minder "onschuldige" slachtoffers vallen.
En dit is nu juist een standpunt dat (laat ik het nog positief brengen) zeer twijfelachtig is.

quote:

Dit vind ik altijd een logica die ik niet kan volgen. Dus omdat het leed van iemand anders erger is, stelt jouw leed minder voor en mag je niet klagen?

Als jij dadelijk wordt aangereden en schreeuwend van de pijn met een gebroken ruggenwervel en een complexe beenbreuk op de eerste hulp beland. Dan helpt het als de arts jouw bedje naar een raam rijdt en zegt: "kijk eens door het raam, die vrouw heeft uitgezaaide kanker en zal er over drie weken niet meer zijn.? Dan denk je: ik zal maar stoppen met schreeuwen, want de situatie van iemand anders is ergens? Geen enkel moment mijn ongenoegen uiten of het feit dat ik weken plat moet liggen? Of als gevolg van de beenbreuk niet meer, mijn grootste hobby, voetbal kan doen?
  maandag 12 oktober 2020 @ 09:25:25 #238
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195583112
quote:
Daarmee kun je prima mee verder en de huidige maatregelen aanhouden.
Niet volgens de briefings van het RIVM. Zoals het nu is, zal de zorg overbelast raken op den duur. Zelfs als het nu daalt duurt het nog 3 weken extra voor je uit de gevarenzone bent.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_195583129
quote:
10s.gif Op maandag 12 oktober 2020 09:19 schreef Benny het volgende:
[ afbeelding ]

125 persoonlijke meningen vanuit het OMT, Red Team en burgemeesters incoming
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 12 oktober 2020 @ 09:27:00 #240
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195583134
quote:
[ afbeelding ]

Hoe snel zal het gelekt zijn wat de conclusie is?
pi_195583164
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 09:27 schreef Momo het volgende:

[..]

Rond 2 uur hebben we de cijfers. Dan is het hier natuurlijk dikke paniek, want hoger dan de afgelopen dagen.

Ik verwacht vanaf dan ook wel wat eerste geruchten en uitgelekte punten.

Tor die tijd wordt er gewoon van alle kanten geroepen dat er meer of minder maatregelen genomen moeten worden.

Mooi dagprogramma dus
  maandag 12 oktober 2020 @ 09:29:09 #242
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195583168
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 09:27 schreef Momo het volgende:

[..]

Wellicht dat ze nog even willen voelen wat er vandaag en morgen bekend wordt qua cijfers en niet direct hun plannen laten lekken.
  maandag 12 oktober 2020 @ 09:30:14 #243
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195583181
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 09:29 schreef VoMy het volgende:

[..]

Wellicht dat ze nog even willen voelen wat er vandaag en morgen bekend wordt qua cijfers en niet direct hun plannen laten lekken.
Jij denkt dat het puur. bewuste lekken zijn? Ik neem aan dat een besluit om bijvoorbeeld horeca te sluiten, ook eerst naar bepaalde bonden zal gaan
pi_195583182
quote:
[ afbeelding ]

Ik blijf mij verwonderen over het gedrag van de mensen aan de top en het feit dat ze echt niet doorhebben hoe hun gedrag overkomt op de rest. Eerst Fred met zijn huwelijk en nu werk zo veel mogelijk thuis. Prima advies als het kan. Zeker als je veel overleggen hebt, dan kan dat prima via een van de vele applicaties zoals Teams. Zij moeten met 25 man uit het hele land overleggen. Thuiswerken? Nee, laten wij lekker samenkomen in Utrecht.
  maandag 12 oktober 2020 @ 09:31:39 #245
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195583194
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 09:30 schreef Momo het volgende:

[..]

Jij denkt dat het puur. bewuste lekken zijn? Ik neem aan dat een besluit om bijvoorbeeld horeca te sluiten, ook eerst naar bepaalde bonden zal gaan
De meeste lekken in de politiek zijn bewust volgens mij. Met de Prinsjesdagcijfers (iedereen extra geld en investeringen) als bekendste voorbeeld.
  maandag 12 oktober 2020 @ 09:32:14 #246
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195583201
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 09:30 schreef maan_man het volgende:

[..]

Ik blijf mij verwonderen over het gedrag van de mensen aan de top en het feit dat ze echt niet doorhebben hoe hun gedrag overkomt op de rest. Eerst Fred met zijn huwelijk en nu werk zo veel mogelijk thuis. Prima advies als het kan. Zeker als je veel overleggen hebt, dan kan dat prima via een van de vele applicaties zoals Teams. Zij moeten met 25 man uit het hele land overleggen. Thuiswerken? Nee, laten wij lekker samenkomen in Utrecht.
Je kunt dit soort overleg echt niet via Teams doen hoor.
  maandag 12 oktober 2020 @ 09:32:37 #247
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195583206
quote:
10s.gif Op maandag 12 oktober 2020 09:26 schreef TheVulture het volgende:

[..]

125 persoonlijke meningen vanuit het OMT, Red Team en burgemeesters incoming
Vergeet de Fok!profeten niet
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_195583236
Ik heb op basis van de RIVM data en de gesprekken gister de cijfers eens uit elkaar getrokken. Gisteren zijn er totaal 6300 besmettingen geteld, wat heel simpel gezegd het verschil is in de bestanden van het RIVM van gisteren en eergisteren, meer niet. Dat zegt iets, maar dat zegt niet heel veel over de verschillen per dag.

Had niet heel veel zin om 't direct even in R te schrijven oid, dus heb de data van beiden gexporteerd en even naast elkaar gelegd in Excel, wel zo makkelijk. Dit is wat er dan uitkomt:

Deze data vergelijkt de data van 7 tot en met 11 oktober. Wat naar mijn idee interessant is aan de data, is dat het lijkt dat er gemiddeld tot een dag of 11 vertraging in de data is/kan zijn. Data van daarvoor is een vrij kleine hoeveelheid, dus die tel ik even niet mee.

Dat zou betekenen dat we vandaag nog mogelijk 200 tot 300 besmettingen van 1 oktober binnen gaan krijgen.

Als we er vanuit gaan dat de besmettingscijfers gebruikt worden om het aantal ziekenhuisopnames te berekenen, dan is alle data ouder dan ~14 dagen niet relevant meer. De opnametijd ligt tenslotte tussen 5 en 14 dagen, dus alle cijfers die vandaag doorgegeven worden die ouder zijn dan 14 dagen, zullen naar waarschijnlijkheid niet meer leiden tot een groei in ziekenhuisopnames.
pi_195583248
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 09:32 schreef VoMy het volgende:

[..]

Je kunt dit soort overleg echt niet via Teams doen hoor.
Kan prima. Dit gewoon weer zo'n voorbeeld waarbij regels/adviezen wel gelden voor het "gewone volk", maar niet voor hen die ze opstellen.
pi_195583254
Gisteren Gommers bij Met Het Oog op Morgen (NPO Radio 1): volgens hem voorspellen hun modellen ~2k IC-patinten eind november. En ook zwakte hij zijn wens voor een volledige lockdown wat af onder het mom van 'ik snap dat het kabinet een bredere afweging moet maken' (vanwege economische en sociale gevolgen).
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van n twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195583274
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 08:48 schreef Momo het volgende:

[..]

Percentage positieve testen was eerst 2 procent in de zomer, inmiddels bijna 14 procent. Het ligt niet simpel aan verhoogde capaciteit. Aantal mensen in het ziekenhuis met corona stijgt ook nog steeds.
De prognose van van Dissel was 400 Corona patienten op de IC medio oktober en 2200 in het ziekenhuis.
Het is (bijna) media oktober: 250 op de IC en ca 1000 in het ziekenhuis.
#vierdagenextra
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_195583281
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 09:36 schreef DireStraits7 het volgende:
Gisteren Gommers bij Met Het Oog op Morgen (NPO Radio 1): volgens hem voorspellen hun modellen ~2k IC-patinten eind november. En ook zwakte hij zijn wens voor een volledige lockdown wat af onder het mom van 'ik snap dat het kabinet een bredere afweging moet maken' (vanwege economische en sociale gevolgen).
Dat er dan 2k op liggen of er tot dan 2k bij komen?
pi_195583285
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 09:35 schreef chratnox het volgende:
Ik heb op basis van de RIVM data en de gesprekken gister de cijfers eens uit elkaar getrokken. Gisteren zijn er totaal 6300 besmettingen geteld, wat heel simpel gezegd het verschil is in de bestanden van het RIVM van gisteren en eergisteren, meer niet. Dat zegt iets, maar dat zegt niet heel veel over de verschillen per dag.

Had niet heel veel zin om 't direct even in R te schrijven oid, dus heb de data van beiden gexporteerd en even naast elkaar gelegd in Excel, wel zo makkelijk. Dit is wat er dan uitkomt:
[ link | afbeelding ]

Deze data vergelijkt de data van 7 tot en met 11 oktober. Wat naar mijn idee interessant is aan de data, is dat het lijkt dat er gemiddeld tot een dag of 11 vertraging in de data is/kan zijn. Data van daarvoor is een vrij kleine hoeveelheid, dus die tel ik even niet mee.

Dat zou betekenen dat we vandaag nog mogelijk 200 tot 300 besmettingen van 1 oktober binnen gaan krijgen.

Als we er vanuit gaan dat de besmettingscijfers gebruikt worden om het aantal ziekenhuisopnames te berekenen, dan is alle data ouder dan ~14 dagen niet relevant meer. De opnametijd ligt tenslotte tussen 5 en 14 dagen, dus alle cijfers die vandaag doorgegeven worden die ouder zijn dan 14 dagen, zullen naar waarschijnlijkheid niet meer leiden tot een groei in ziekenhuisopnames.
Interessant :Y

Dus de dagkoersen zijn in feite gewoon de nieuwe besmettingen die erbij zijn gekomen, maar kunnen ook al een aantal dagen oud zijn, begrijp ik het dan goed?

En volgens dit staartje is het grootste aantal besmettingen op n dag dus 2 oktober met 4400 gevallen?
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_195583359
twitter

twitter

Ook wel interessante tweetjes
pi_195583376
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 09:38 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Dus de dagkoersen zijn in feite gewoon de nieuwe besmettingen die erbij zijn gekomen, maar kunnen ook al een aantal dagen oud zijn, begrijp ik het dan goed?

En volgens dit staartje is het grootste aantal besmettingen op n dag dus 2 oktober met 4400 gevallen?
Nouja, wat overal dus gewoon gedaan wordt is de CSV/JSON van vandaag pakken, die naast de CSV/JSON van gisteren leggen en die aantallan van elkaar af trekken, zonder enige verdere vorm van correlatie. De RIVM data van 11 oktober hadden totaal 174653 regels, en die van 10 oktober 168280 regels, dus: 174653 - 168280 = 6373 besmettingen (dat komt exact overeen met wat Marino van Zelst getweet heeft bijvoorbeeld)

Puur taalkundig gezien klopt het ook wat ze zeggen, maar het is natuurlijk niet helemaal juist. Als ik naar de gemiddelde cijfers kijk, lijkt het dat 11 dagen geleden nog zo'n 200 meldingen mist, 10 dagen geleden nog zo'n 300, 9 dagen geleden nog 500, etc. Het is dus moeilijk te zeggen of we de piek bereikt hebben, maar een groei met 6300 per dag is gewoon feitelijk onjuist.

Deze cijfers kunnen we ook per leeftijdsgroep indelen, en een inschatting maken van de hoeveelheid ziekenhuisopnames die er nog aan zitten te komen, dat heb ik gisteren in dit topic ergens gedaan.

Ik heb overigens contact opgenomen met van Zelst, aangezien zijn cijfers overal als leidend gezien lijken te worden, om te vragen of hij wat verdere nuance aan kan brengen. Dit is een deel van wat ik 'm gemaild heb, eens kijken of ie reageert:
quote:
Ik neem contact met je op over de recente cijfers. Zoals je ziet begint de data die door de GGD’s aangeleverd wordt steeds verder uit de pas te lopen met de dagcijfers, waardoor het (denk ik) een vertekend beeld oplevert. Doordat jouw cijfers heel het land rond gaan, zullen mensen die ze niet volledig kunnen interpreteren mogelijkerwijs meer (of minder) angst krijgen dan nodig is.

Hierom dacht ik, is het misschien een idee dat je in je dagcijfers onderscheid maakt in cijfers die over eerdere dagen gerapporteerd zijn die wel recent zijn, bijvoorbeeld in de afgelopen 2 weken, en oudere cijfers apart benoemd. Dat zou nog steeds een volledig beeld geven, maar zorgt ervoor dat de cijfers beter in context geplaatst kunnen worden.

De cijfers van vandaag zijn een mooi voorbeeld. Als je de hoeveelheid meldingen van gisteren en vandaag bij elkaar optelt krijg je een total van 1862 besmettingen terug. De diff tussen vandaag en gisteren in de bestanden is echter ongeveer 6300. Ik begrijp volledig dat die cijfers achterlopen en dus niet een (volledig juiste) waarheid vertegenwoordigen, maar cijfers die ouder dan 2 weken zijn zullen in nog maar een enkel geval tot een ziekenhuisopname leiden, door de incubatietijd die dan al verstreken is.
  maandag 12 oktober 2020 @ 09:48:15 #256
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195583400
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 09:38 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ja, je bent correct.
Maar hou er rekening mee dat het dus nu niet duidelijk is hoeveel positieve gevallen er nog moeten komen uit de meer recentere dagen.
pi_195583410
twitter

Ik weet dat jullie doorgaans niet zo goed gaan op tweetjes van Geert, maar vond dit wel een mooi voorbeeld wat uitgestelde reguliere zorg kn betekenen.
pi_195583450
instagram

Ik zag op een post voorbij komen van Katja Schuurmans. Van de ene kan altijd een beetje moeite met bekende Nederlandse die kanalen in zetten om gelijk te halen. Jij kunt natuurlijk niet zien wat er al aan vooraf is gegaan. Maar om nu om 22:03 al schriftelijk waarschuwingen (de opmaak voor een boete) te gaan uitdelen. Juridisch 100% correct, maar een beetje redelijkheid zorgt er ook voor de je de meewerkendheid niet verliest.

En dat filmpje van die agenten. Doe gewoon je lichten uit en ga weg, terwijl men niks fout doet.
pi_195583451
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 09:44 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]

[ twitter ]

Maurice shopt zoals altijd in data en informatie
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_195583456
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 09:48 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja, je bent correct.
Maar hou er rekening mee dat het dus nu niet duidelijk is hoeveel positieve gevallen er nog moeten komen uit de meer recentere dagen.
Dit is het frustrerende inderdaad. Met een gemiddelde vertraging van een dag of 11, weten we eind deze week pas hoe begin oktober eruit zag (oftewel, of de maatregelen enig verschil hebben gemaakt).

Ik zal de cijfers de komende dagen naast elkaar blijven leggen, om te kijken hoe groot de verschillen nog zullen zijn. Ik gok dat er nog zo'n 200 bij komen van 1 oktober, en nog zo'n 300/400 van 2 oktober, puur gekeken naar de eerdere dagen. Daarna is 1 oktober eigenlijk niet zo relevant meer, aangezien 't meer dan 14 dagen geleden is, en ziekenhuisopnames in de meeste gevallen al bekend zijn mochten die plaatsvinden.
  maandag 12 oktober 2020 @ 09:55:02 #261
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195583484
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 09:52 schreef maan_man het volgende:
[ instagram ]

Ik zag op een post voorbij komen van Katja Schuurmans. Van de ene kan altijd een beetje moeite met bekende Nederlandse die kanalen in zetten om gelijk te halen. Jij kunt natuurlijk niet zien wat er al aan vooraf is gegaan. Maar om nu om 22:03 al schriftelijk waarschuwingen (de opmaak voor een boete) te gaan uitdelen. Juridisch 100% correct, maar een beetje redelijkheid zorgt er ook voor de je de meewerkendheid niet verliest.

En dat filmpje van die agenten. Doe gewoon je lichten uit en ga weg, terwijl men niks fout doet.
Hierbij ga je er wel vanuit dat Katja de waarheid spreekt. Dit is ook alleen maar haar kant van het verhaal.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  maandag 12 oktober 2020 @ 09:57:04 #262
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195583506
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 09:44 schreef Scrummie het volgende:

[ twitter ]

Ik kijk goed, maar wat bedoelt hij precies? Want ik zie 3 staafjes, samen telt dat dan op tot alle nieuwe besmettingen die gemeld zijn?
Hoe zit het dan precies, want er worden dus een heleboel mensen getest en zo zijn er gister 6300 nieuwe gevallen in dat document verschenen, maar 2000 daarvan staan nog als enkel 'positief getest' erin en de andere 4000 worden verspreid over hun vermoedelijke dag van besmetting maar dat staat weer los van wanneer ze de test hebben afgenomen?
pi_195583529
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 09:55 schreef Drekkoning het volgende:
Jij kunt natuurlijk niet zien wat er al aan vooraf is gegaan.
Bedankt dat je nog even bevestigd wat ik schrijf:
quote:
[ instagram ]

Jij kunt natuurlijk niet zien wat er al aan vooraf is gegaan.
  maandag 12 oktober 2020 @ 09:59:45 #264
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195583534
quote:
[ instagram ]

Ik heb eerder moeite met mensen die moeilijk doen omdat een toevallig bekend persoon net als 17.000.0000 andere Nederlanders zijn of haar mening over een bepaald onderwerp neerpent en dat ook op nette en duidelijke wijze doet.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 12 oktober 2020 @ 09:59:52 #265
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_195583537
quote:
[ instagram ]

Je gaat toch ook niet zeiken als je een boete krijgt als je 54 rijdt in plaats van 50? Je moet nou eenmaal ergens een grens trekken. Als je slim bent zorg je dat je tent om kwart voor tien leeg is, dan zit je altijd goed en heb je ook een beetje speling.
  maandag 12 oktober 2020 @ 10:00:53 #266
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195583548
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 09:59 schreef maan_man het volgende:

[..]

Bedankt dat je nog even bevestigd wat ik schrijf:
[..]

Ja precies. Dus zijn niet echt conclusies aan te verbinden.

Overigens wel ridicuul dat restaurants dezelfde beperkingen opgelegd krijgen als danscafs. Restaurants kunnen makkelijk een uurtje langer openblijven, alsof er nog mensen binnen komen om 10u.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  maandag 12 oktober 2020 @ 10:01:01 #267
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195583551
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 09:55 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Hierbij ga je er wel vanuit dat Katja de waarheid spreekt. Dit is ook alleen maar haar kant van het verhaal.
Controle om 22:03 :') Pleur op joh.
  maandag 12 oktober 2020 @ 10:01:26 #268
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195583557
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 09:59 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Je gaat toch ook niet zeiken als je een boete krijgt als je 54 rijdt in plaats van 50? Je moet nou eenmaal ergens een grens trekken. Als je slim bent zorg je dat je tent om kwart voor tien leeg is, dan zit je altijd goed en heb je ook een beetje speling.
Als jij 54 rijdt krijg je geen boete.

En k jij kan overdrijven.
pi_195583567
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 09:57 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ik kijk goed, maar wat bedoelt hij precies? Want ik zie 3 staafjes, samen telt dat dan op tot alle nieuwe besmettingen die gemeld zijn?
Hoe zit het dan precies, want er worden dus een heleboel mensen getest en zo zijn er gister 6300 nieuwe gevallen in dat document verschenen, maar 2000 daarvan staan nog als enkel 'positief getest' erin en de andere 4000 worden verspreid over hun vermoedelijke dag van besmetting maar dat staat weer los van wanneer ze de test hebben afgenomen?
Ik dacht dat ik het begreep maar na je post begint het mij wat te duizelen, als in; ik begrijp er niets meer van.

Volgens mij komt het op het laatste wat je zegt neer.
pi_195583577
Interessant heren, over dat uitzoeken van die data met vertraging. Er kan een hoop gediscussieerd worden over hoe ingrijpend maatregelen zijn, maar nog belangrijker lijkt mij dat de basis waarop maatregelen gebaseerd worden correct is. Niet om het te downplayen, nu lijkt een eerste inschatting dat het aantal besmettingen nu mogelijk in het echt wat daalt, maar het zou andersom net zo zijn, als zou blijken dat we aan de vooravond staan van een trend die flink omhoog gaat. Dan wil je dat ook op tijd doorhebben. Dan kan je veel gerichter werken.

Ik hoop ook dat ze zoiets met BCO doen. Heb nu het idee dat het bijna niet meer uit te voeren valt (volgens mij las ik ook dat de prio soort van vervallen is). Misschien liever niet meer bij iedereen proberen een BCO uit te voeren maar bij bepaalde mensen (zeker die nog goed weten waar ze zijn geweest) echt heel gericht flink door te spitten.
Desnoods roep je op tot het vrijwillig bijhouden van een dagboekje met je contactmoment (verplichten liever niet) zodat als iemand besmet is en toevallig dat heeft bijgehouden je concentreert op die persoon en daar diep induikt. Wellicht leren we dan ook meer over hoe het verspreid. Dat het verspreid door contact is nogal wiedes, maar eigenlijk weten we maanden later nog niet zoveel. De discussie over ventilatie, mondkapjes, aerosolen etc loopt nog steeds. Kan je bij een paar mensen heel gericht wel achterhalen via een traject langs misschien wel 20 contactmomenten hoe verspreiding plaatsvind kan je daarna mensen wel heel gericht en onderbouwd waarschuwen. Dan heb je ook meteen meer draagvlak.
pi_195583611
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 10:00 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ja precies. Dus zijn niet echt conclusies aan te verbinden.

Overigens wel ridicuul dat restaurants dezelfde beperkingen opgelegd krijgen als danscafs. Restaurants kunnen makkelijk een uurtje langer openblijven, alsof er nog mensen binnen komen om 10u.
Het enige waar ik wel van uitga is dat Katja geen documenten opmaakt voor een beetje aandacht, dan val je wel heel makkelijk door de mand. Dus een schriftelijke waarschuwing om 22:03 lijkt mij aannemelijk.
  maandag 12 oktober 2020 @ 10:07:02 #272
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195583633
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 10:05 schreef maan_man het volgende:

[..]

Het enige waar ik wel van uitga is dat Katja geen documenten opmaakt voor een beetje aandacht, dan val je wel heel makkelijk door de mand. Dus een schriftelijke waarschuwing om 22:03 lijkt mij aannemelijk.
Tja, het kan. Het is voornamelijk een vrij zeikerig verhaal, lekker naar anderen wijzen.

Maar nogmaals, ik zie niet in wat het oplevert om restaurants om 22:00 te sluiten. Wat dat betreft is het ook gewoon kutbeleid.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_195583655
quote:
Mommers zei twee weken geleden dat er vandaag 700 IC patinten zouden zijn, misschien moet hij zijn modellen herzien.
- verwijderd door admin -
pi_195583700
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 10:02 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ik dacht dat ik het begreep maar na je post begint het mij wat te duizelen, als in; ik begrijp er niets meer van.

Je kunt het zelfs nog verder trekken. Als iemand belt om een afspraak te maken omdat ie zich ziek voelt, zit ie waarschijnlijk al een paar dagen in de besmetting, laten we zeggen 5 dagen. Dat betekent dus dat die persoon wellicht al 5 dagen daarvoor besmet is geraakt.

Daarnaast is de gemiddelde opnametijd na symptomen een dag of 7 als ik me goed herinner, dus kun je er vanuit gaan dat tussen een test afnemen en eventuele ziekenhuisopname gemiddeld 7 dagen zit dan.

Dat is ook direct de reden waarom de R0 2 weken achterloopt. We hebben gewoon geen kloppende data van recenter dan dat, omdat alles met vertragingen verwerkt wordt.

Hierin maakt Maurice echt geen gekke opmerking naar mijn mening. Het grappige is, Maurice kijkt naar de data en concludeert: De data laat een vertekend beeld zien. Yorick kijkt naar de data en zegt: Nee klopt niet, de data laat een vertekend beeld zien. Eigenlijk zeggen ze hetzelfde, maar verbinden ze er een andere conclusie aan.
pi_195583722
Aboutaleb heeft corona
pi_195583731
Aboutaleb positief getest op Corona _O-
  Moderator maandag 12 oktober 2020 @ 10:14:42 #277
5428 crew  miss_sly
pi_195583737
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 10:11 schreef chratnox het volgende:

[..]

Je kunt het zelfs nog verder trekken. Als iemand belt om een afspraak te maken omdat ie zich ziek voelt, zit ie waarschijnlijk al een paar dagen in de besmetting, laten we zeggen 5 dagen. Dat betekent dus dat die persoon wellicht al 5 dagen daarvoor besmet is geraakt.

Daarnaast is de gemiddelde opnametijd na symptomen een dag of 7 als ik me goed herinner, dus kun je er vanuit gaan dat tussen een test afnemen en eventuele ziekenhuisopname gemiddeld 7 dagen zit dan.

Dat is ook direct de reden waarom de R0 2 weken achterloopt. We hebben gewoon geen kloppende data van recenter dan dat, omdat alles met vertragingen verwerkt wordt.

Hierin maakt Maurice echt geen gekke opmerking naar mijn mening. Het grappige is, Maurice kijkt naar de data en concludeert: De data laat een vertekend beeld zien. Yorick kijkt naar de data en zegt: Nee klopt niet, de data laat een vertekend beeld zien. Eigenlijk zeggen ze hetzelfde, maar verbinden ze er een andere conclusie aan.
Misschien is dat wel een van de grootste problemen in Nederland: zoveel mensen die denken dat ze voldoende kennis hebben om allerlei data te interpreteren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195583739
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 10:14 schreef _serial_ het volgende:
Waarom is dat grappig?
  maandag 12 oktober 2020 @ 10:15:14 #279
131800 Tarado
cap de fusca
pi_195583747
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 10:14 schreef _serial_ het volgende:
ja teveel in de moskee
pi_195583753
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 10:14 schreef YoyoKlaagzak het volgende:

[..]

Waarom is dat grappig?
Omdat hij altijd zo fel is en met vingertjes wijst.
  maandag 12 oktober 2020 @ 10:16:51 #281
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195583768
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 10:15 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Omdat hij altijd zo fel is en met vingertjes wijst.
Die begrijp ik niet. Wat wil je hiermee zeggen?
  Moderator maandag 12 oktober 2020 @ 10:18:02 #282
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_195583787
Aboutaleb heeft corona
Recordhouder aantal posts op n dag.
4045
onlogisch
pi_195583802
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 10:14 schreef YoyoKlaagzak het volgende:

[..]

Waarom is dat grappig?
Een beetje zoals die man van Veilig Verkeer Nederland. Ik weet niet of veel mensen zich dat nog herinneren. Niet helemaal hetzelfde, maar het slimste jongetje van de klas zijn, iedereen de maat nemen en dan zelf door de mand vallen. Ook goede reclame voor zijn mondkapje.
pi_195583817
quote:
11s.gif Op maandag 12 oktober 2020 10:18 schreef onlogisch het volgende:
Aboutaleb heeft corona
Kijken of dat ook de hele dag wordt besproken zoals bij Trump. :')

Overigens past het wel in het beeld dat moslims in deze tweede golf vaker corona krijgen dan niet moslims.
  maandag 12 oktober 2020 @ 10:20:21 #285
131800 Tarado
cap de fusca
pi_195583821
quote:
Aboutaleb heeft corona
is Rotterdam nu ook meteen de Corona hoofdstad?
pi_195583829
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 07:46 schreef Drekkoning het volgende:
Meer als coronadoden
  maandag 12 oktober 2020 @ 10:21:54 #287
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195583844
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 10:19 schreef maan_man het volgende:

[..]

Een beetje zoals die man van Veilig Verkeer Nederland. Ik weet niet of veel mensen zich dat nog herinneren. Niet helemaal hetzelfde, maar het slimste jongetje van de klas zijn, iedereen de maat nemen en dan zelf door de mand vallen. Ook goede reclame voor zijn mondkapje.
Is het dan duidelijk dat het aan zijn gedrag lag?
pi_195583849
quote:

[..]

Waarom val je door de mand met corona?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 12 oktober 2020 @ 10:22:31 #289
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195583853
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 10:02 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ik heb nog wat gegoogled, en je hebt 3 types, waarvan de vertaling zichtbaar was in die grafiek:

quote:
DOO = Date of disease onset : Eerste ziektedag zoals gemeld door GGD. Let op: het is niet altijd bekend of deze eerste ziektedag ook echt al Covid-19 betrof.

DPL = Date of first Positive Labresult : Datum van de (eerste) positieve labuitslag.

DON = Date of Notification : Datum waarop de melding bij de GGD is binnengekomen.
Ook hier geldt dat het voor ons gissen is hoe de patronen in de verwerking zijn, en dus ook niet duidelijk is hoe compleet of incompleet de data is.
pi_195583858
quote:

[..]

Want een coronabesmetting komt altijd door verkeerd gedrag?
pi_195583863
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 10:20 schreef Freecky28 het volgende:

[..]

Meer als coronadoden
Dan
  maandag 12 oktober 2020 @ 10:23:44 #292
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195583874
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 10:23 schreef YoyoKlaagzak het volgende:

[..]

Bij niet-westerse allochtonen wel. @GeertWilders.
pi_195583888
quote:

[..]

Een beetje voorbarig dit. Het is niet bekend hoe hij besmet is....
pi_195583891
quote:
Aboutaleb heeft corona
Karma, tijd voor een klassieker met uitsupporters.
pi_195583895
quote:
Heb jij misschien enig idee hoe ze tot die modellen komen? Wat het percentage IC opname versus ziekenhuisopname is enzo. Als 5% van de ziekenhuisopnames leidt tot een IC-opname, zou dat betekenen dat we 10.000 COVID-patinten in het ziekenhuis hebben liggen eind november, dat klinkt niet logisch. Het lijkt wel of ze geen rekening houden met afname.

Op basis van de cijfers van NICE kom je daar echt niet zomaar toe. Als we stellen dat 5% tot van de ziekenhuisopnames tot een IC opname leidt, zien we dat er gemiddeld zo'n 4 mensen per dag naar de IC gaan. Als we dat tot eind november doortrekken, betekent dat een groei van zo'n 180 patinten (4 * 45 = 180). Zelfs als de opnames hard gaan stijgen, lijkt het me onwaarschijnlijk dat de groei hoger dan 500 is. Tegen die tijd zijn de 'gewone' ziekenhuisbedden allang op.
pi_195583897
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 10:23 schreef YoyoKlaagzak het volgende:

[..]

Ja, behalve als je Aboutaleb heet.
pi_195583899
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 10:24 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Een beetje voorbarig dit. Het is niet bekend hoe hij besmet is....
Het komt niet door de lucht thuis aanwaaien.
Wellicht via een huisgenoot.
pi_195583901
quote:
4s.gif Op maandag 12 oktober 2020 10:24 schreef Leonos het volgende:

[..]

:D.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195583903
die velen besmettingen komt gewoon door het niet luisteren van jeugd
Big Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)
  maandag 12 oktober 2020 @ 10:25:42 #300
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195583910
quote:
4s.gif Op maandag 12 oktober 2020 10:24 schreef Leonos het volgende:

[..]

Uiteraard, complete kuip volmet 50.000 man,zal ze leren! ;)
pi_195583925
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 09:59 schreef hooibaal het volgende:

[..]

:') :')
Go hard or go home
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')