Deze?quote:Op maandag 12 oktober 2020 02:00 schreef Kyran het volgende:
Is er ergens ook een aantal IC-opnames per 100.000 inwoners lijst ofzo?
Nederland staat nu volgens mij met stip bovenaan qua aantal nieuwe positieve testen per 100.000, maar eigenlijk zegt dat niet zoveel als je niet weet hoeveel ze in andere landen testen. Nu zal het in Europe wel redelijk gelijk zijn, maar hoe eerlijk is het om te vergelijken met landen zoals Brazilië? Volgens mij zijn zij niet echt van het testen, toch?

Evenstar

Evenstar

Je kan het voor NL wel uitrekenen natuurlijk, maar het lijkt mij interessant om het voor de andere landen ook te zien. Dan krijg je, wat mij betreft, een eerlijkere vergelijking tussen Nederland en andere landen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 02:09 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Deze?
https://stichting-nice.nl/
Of deze:
https://allecijfers.nl/ni(...)orona_intensive_care
Ow wacht.... niet goed gelezen. Vond het ook al zo raar dat jij Nice niet kon vinden.
Ik denk het niet, want volgens mij werkt alleen RIVM met 'per 100.000' en zij verzamelen -voor zover ik weet- geen ic-opnames?

Wat mij vooral opvalt is dat wij in de top worden vergezeld door allemaal landen die een mondkapjesplicht kennen. En nu weet ik dat wij een complexe combinatie van maatregelen en gevolgen hebben. Maar ik kan mij toch niet aan de indruk onttrekken dat de werking van mondkapjes nihil is. Hierbij komt ook nog eens de opvatting van het RIVM in de afgelopen maanden.quote:België op tweede plaats in Europa wat betreft coronabesmettingen
Ons land heeft in Europa het op één na hoogste aantal besmettingen per 100.000 inwoners. Het 14-daags gemiddelde in België is 364. Alleen Tsjechië doet het nog slechter, daar zijn er 432 besmettingen per 100.000 inwoners. Tot nu toe bengelde België rond de vijfde plaats. Net na ons land komt Nederland, met 344 besmettingen per 100.000 inwoners, dan volgen Spanje, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk (al zijn daar de cijfers wat achterop door een technisch probleem).
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/10/11/liveblog-11-oktober-2020/

Het dichtste bij wat ik weet te komen om makkelijk te kunnen vergelijken isquote:Op maandag 12 oktober 2020 02:12 schreef Kyran het volgende:
[..]
Je kan het voor NL wel uitrekenen natuurlijk, maar het lijkt mij interessant om het voor de andere landen ook te zien. Dan krijg je, wat mij betreft, een eerlijkere vergelijking tussen Nederland en andere landen.

Ik kan ook het aantal posts vertienvoudigen... maar vermoed dat dit ook weer niet is gewenst.quote:Op maandag 12 oktober 2020 01:49 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Lappen tekst en ik denk dat je het goed bedoelt

Nou, toevallig ben ik jarig en het lijkt me nu hartstikke leuk om eens uitgebreid door jou gefeliciteerd te worden!quote:Op maandag 12 oktober 2020 02:18 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik kan ook het aantal posts vertienvoudigen... maar vermoed dat dit ook weer niet is gewenst.

Ik sta positief tegen uitgebreide posts. Beetje argumenten en zo. Een voedingsbodem om ver te discuteren. Beter dan veel van die slecht onderbouwde oneliners of huishoudelijke mededelingen:quote:Op maandag 12 oktober 2020 02:18 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik kan ook het aantal posts vertienvoudigen... maar vermoed dat dit ook weer niet is gewenst.
quote:Op maandag 12 oktober 2020 01:47 schreef Stray_cat het volgende:
Ik ben een beetje verkouden, al een maand of 9

He, ben jij soms Belg?quote:Op maandag 12 oktober 2020 02:24 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ik sta positief tegen uitgebreide posts. Beetje argumenten en zo. Een voedingsbodem om ver te discuteren. Beter dan veel van die slecht onderbouwde oneliners of huishoudelijke mededelingen:
[..]

Die zal je zelf kunnen berekenen, totaal getal delen door 17m.quote:Op maandag 12 oktober 2020 02:00 schreef Kyran het volgende:
Is er ergens ook een aantal IC-opnames per 100.000 inwoners lijst ofzo?
Nederland staat nu volgens mij met stip bovenaan qua aantal nieuwe positieve testen per 100.000, maar eigenlijk zegt dat niet zoveel als je niet weet hoeveel ze in andere landen testen. Nu zal het in Europe wel redelijk gelijk zijn, maar hoe eerlijk is het om te vergelijken met landen zoals Brazilië? Volgens mij zijn zij niet echt van het testen, toch?

Omdat ik discuteren schreef? Nee, de spellingscontrole van Chrome heeft Vlaamse trekjes en ik had geen zin om mijn spellingscontrole te verbeteren.quote:

quote:Op maandag 12 oktober 2020 02:29 schreef maan_man het volgende:
[..]
Omdat ik discuteren schreef? Nee, de spellingscontrole van Chrome heeft Vlaamse trekjes en ik had geen zin om mijn spellingscontrole te verbeteren.
 Ja, daarom vroeg ik het inderdaad!
  Ja, daarom vroeg ik het inderdaad!   

met risico van een flood waarschuwing....quote:Op maandag 12 oktober 2020 02:22 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nou, toevallig ben ik jarig en het lijkt me nu hartstikke leuk om eens uitgebreid door jou gefeliciteerd te worden!

Hartelijk gelukgewenst met deze behaalde mijlpaalquote:Op maandag 12 oktober 2020 02:22 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nou, toevallig ben ik jarig en het lijkt me nu hartstikke leuk om eens uitgebreid door jou gefeliciteerd te worden!

Gefeliciteerdquote:Op maandag 12 oktober 2020 02:22 schreef Mammietje het volgende:
[..]

quote:Op maandag 12 oktober 2020 02:34 schreef Vallon het volgende:
[..]
Gefeliciteerd
En dat er nog vele mooie schrijfsels uit de vingers mogen komen.

Hier kan je gegevens van EU landen vinden, in excel formaat: https://www.ecdc.europa.e(...)t-occupancy-covid-19quote:Op maandag 12 oktober 2020 02:12 schreef Kyran het volgende:
[..]
Je kan het voor NL wel uitrekenen natuurlijk, maar het lijkt mij interessant om het voor de andere landen ook te zien. Dan krijg je, wat mij betreft, een eerlijkere vergelijking tussen Nederland en andere landen.

Evenstar

Evenstar

quote:Op maandag 12 oktober 2020 02:38 schreef crystal_meth het volgende:
Frankrijk W40: 1.33
Estonia W40: 1.88

Buiten een dringend advies, komt er nog geen draagplicht. Het wettelijk raamwerk ontbreekt daarvoor (d8 ik nog).quote:Op maandag 12 oktober 2020 02:15 schreef maan_man het volgende:
Ik zie net bij de Belg dat wij zijn ingehaald door België als het aankomt aantal besmetting per 100.000 inwoners:
[..]
Wat mij vooral opvalt is dat wij in de top worden vergezeld door allemaal landen die een mondkapjesplicht kennen. En nu weet ik dat wij een complexe combinatie van maatregelen en gevolgen hebben. Maar ik kan mij toch niet aan de indruk onttrekken dat de werking van mondkapjes nihil is. Hierbij komt ook nog eens de opvatting van het RIVM in de afgelopen maanden.
Toch ben ik bang dat wij dinsdag worden opgezadeld met een mondkapjesplicht. Niet omdat hij werkt maar vooral omdat Rutten wil laten zien dat hij iets doet. En dan die onzin van die burgermeester van Eindhoven: "Ja, het zorgt in ieder geval voor bewustwording. Een herinnering dat er iets aan de hand is." Dat doet een gek hoedje ook. Op een motor zetten wij toch ook een helm op en geen feestneus. Simpelweg omdat een helm werkt en een feestneus niet. Ook al zou je kunnen proberen om iemand wijs te maken dat een feestneus voor enige bewustwording aangaande de gevaren van motorrijden zorgt. Kies gewoon voor maatregelen waarvan je kan verwachten dat ze helpen.
Op zo'n manier krijg ik een beetje afkeer van het beleid, terwijl ik best wil meewerken aan meer kansrijke maatregelen.

Op plaatsen waar waarschijnlijk weinig besmettingen plaatsvinden (winkels ..) kan je niet veel besmettingen voorkomen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 02:15 schreef maan_man het volgende:
Ik zie net bij de Belg dat wij zijn ingehaald door België als het aankomt aantal besmetting per 100.000 inwoners:
[..]
Wat mij vooral opvalt is dat wij in de top worden vergezeld door allemaal landen die een mondkapjesplicht kennen. En nu weet ik dat wij een complexe combinatie van maatregelen en gevolgen hebben. Maar ik kan mij toch niet aan de indruk onttrekken dat de werking van mondkapjes nihil is. Hierbij komt ook nog eens de opvatting van het RIVM in de afgelopen maanden.
[..]

Ik herinner me van Tsjechië dat ze daar in maart al een mondkapjesplicht invoerden. Ik ken namelijk een Tsjechische vrouw die daar heel trots op was en maar bleef zeggen dat Tsjechie het goede voorbeeld gaf en zo. Wij deden het he-le-maal verkeerd. Weet iemand of die plicht al die tijd is blijven bestaan, of dat ze dat ergens weer hebben los gelaten? Want anders had het idd echt totaal geen nutquote:Op maandag 12 oktober 2020 02:15 schreef maan_man het volgende:
[..]

Daar zijn ook andere oplossingen voor, zoals inschrijven op een tijdslot in de supermarkt of vooraf aangeven wat je nodig hebt en dat alleen ophalen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 04:25 schreef crystal_meth het volgende:
Je kan de meeste risico's vermijden (geen bezoek aan/van vrienden etc.), maar mensen moeten nu eenmaal inkopen doen (tenzij je alles online kan bestellen). Verplichte mondmaskers beschermen tegen dat kleine maar onvermijdbare risico.

Alle maatregelen werden eind juni opgeheven. En toen het begon te stijgen verzette de premier zich eerst tegen het opnieuw verplichten van maskers.quote:Op maandag 12 oktober 2020 04:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik herinner me van Tsjechië dat ze daar in maart al een mondkapjesplicht invoerden. Ik ken namelijk een Tsjechische vrouw die daar heel trots op was en maar bleef zeggen dat Tsjechie het goede voorbeeld gaf en zo. Wij deden het he-le-maal verkeerd. Weet iemand of die plicht al die tijd is blijven bestaan, of dat ze dat ergens weer hebben los gelaten? Want anders had het idd echt totaal geen nut
https://www.theguardian.c(...)k-of-second-lockdownquote:Its regulations on face masks, which required coverings to be worn even outdoors for nearly two months, won widespread international praise as infection numbers remained modest compared with other countries.
The apparent success prompted the government of the prime minister, Andrej Babi¨, to gradually ease restrictions before lifting them almost entirely in late June.
As the country returned to near normal, however, cases began to surge in August before soaring in September, drawing accusations of complacency from political opponents.
Babi¨, who initially vetoed proposals to reimpose mask rules before backtracking, has sought to deflect blame partly onto a supposedly non-compliant public, which he said was less willing than before to follow the rules.
“The virus is behaving differently than at the beginning of the year,” he said last week. “People’s opinion on wearing a face mask has fundamentally changed, and 7% of Czechs never wear one.”
He said at the weekend that he would accept whatever recommendation the team made regarding the need for a second lockdown, Czech Radio reported.

Laatste keer dat ik checkte aanvaardden de supermarktketens in België geen nieuwe klanten voor die diensten, sommige stopten er zelfs mee wegens gebrek aan personeel.quote:Op maandag 12 oktober 2020 05:07 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Daar zijn ook andere oplossingen voor, zoals inschrijven op een tijdslot in de supermarkt of vooraf aangeven wat je nodig hebt en dat alleen ophalen.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |