Ik denk dat zo'n deels symbolische maatregel als mondkapjes weldegelijk resultaat kan hebben in een land waar veel mensen zich niet aan de regels houden zoals het onze. Het verplicht mensen wel er continu bij stil te staan. Maar we zullen het zien.quote:Op maandag 12 oktober 2020 02:15 schreef maan_man het volgende:
Ik zie net bij de Belg dat wij zijn ingehaald door Belgi als het aankomt aantal besmetting per 100.000 inwoners:
[..]
Wat mij vooral opvalt is dat wij in de top worden vergezeld door allemaal landen die een mondkapjesplicht kennen. En nu weet ik dat wij een complexe combinatie van maatregelen en gevolgen hebben. Maar ik kan mij toch niet aan de indruk onttrekken dat de werking van mondkapjes nihil is. Hierbij komt ook nog eens de opvatting van het RIVM in de afgelopen maanden.
Toch ben ik bang dat wij dinsdag worden opgezadeld met een mondkapjesplicht. Niet omdat hij werkt maar vooral omdat Rutten wil laten zien dat hij iets doet. En dan die onzin van die burgermeester van Eindhoven: "Ja, het zorgt in ieder geval voor bewustwording. Een herinnering dat er iets aan de hand is." Dat doet een gek hoedje ook. Op een motor zetten wij toch ook een helm op en geen feestneus. Simpelweg omdat een helm werkt en een feestneus niet. Ook al zou je kunnen proberen om iemand wijs te maken dat een feestneus voor enige bewustwording aangaande de gevaren van motorrijden zorgt. Kies gewoon voor maatregelen waarvan je kan verwachten dat ze helpen.
Op zo'n manier krijg ik een beetje afkeer van het beleid, terwijl ik best wil meewerken aan meer kansrijke maatregelen.
Het lukt onze overheid al maanden niet eens zich aan te passen aan de omstandigheden.quote:Op zondag 11 oktober 2020 23:06 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dit. Een goede ondernemer past zich aan aan veranderende omstandigheden.
De echte snowflakes zijn de mensen die uit angst voor corona idiote dingen doen zoals 1.5m afstand houden en een mondkapje dragen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 06:50 schreef Jor_Dii het volgende:
Voor alle snowflakes even dit filmpje:
https://www.dumpert.nl/?selectedId=7998847_24feaf0c
quote:Op maandag 12 oktober 2020 07:27 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
De echte snowflakes zijn de mensen die uit angst voor corona idiote dingen doen zoals 1.5m afstand houden en een mondkapje dragen.
Denk het niet Harrie, maar laten we het hopen. Week in eigen land? Want verder mag je vrijwel nergens heen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 07:15 schreef Justin_Case het volgende:
Als de nieuwe maatregelen een beetje meevallen toch maar eens kijken voor een weekje weg volgende week, eigen land. Ben er wel aan toe.
Ja eigen land.quote:Op maandag 12 oktober 2020 07:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Denk het niet Harrie, maar laten we het hopen. Week in eigen land? Want verder mag je vrijwel nergens heen.
Ik ben net terug van een weekje Texel, was echt prima. Ironisch genoeg waren er vooral Duitsers, maar echt druk was ‘t niet. Ik zou er wel rekening mee houden dat eten gewoon halen of zelf koken is, uit eten kan wellicht lastiger worden met maximum aantal mensen enzo.quote:Op maandag 12 oktober 2020 07:15 schreef Justin_Case het volgende:
Als de nieuwe maatregelen een beetje meevallen toch maar eens kijken voor een weekje weg volgende week, eigen land. Ben er wel aan toe.
Ik ben zelf helemaal niet jong maar ik kan wel begrijpen dat iemand van 14/20 jaar oud die dit ziet zoiets heeft van: "Ja, dus??"quote:Op maandag 12 oktober 2020 06:50 schreef Jor_Dii het volgende:
Ja helemaal in de herfstvakantie, zal toch wat drukker zijn dan.quote:Op maandag 12 oktober 2020 07:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben net terug van een weekje Texel, was echt prima. Ironisch genoeg waren er vooral Duitsers, maar echt druk was ‘t niet. Ik zou er wel rekening mee houden dat eten gewoon halen of zelf koken is, uit eten kan wellicht lastiger worden met maximum aantal mensen enzo.
Heb je daar last van, van die donkere gedachten?quote:Op maandag 12 oktober 2020 07:46 schreef Drekkoning het volgende:
Ben benieuwd hoe we de donkere maanden door gaan komen. Qua depressies en zelfmoorden.
Oostenrijk ben je nog welkom.quote:Op maandag 12 oktober 2020 07:15 schreef Justin_Case het volgende:
Neu, heb genoeg sociale contacten en sowieso kan ik niet thuiswerken.quote:Op maandag 12 oktober 2020 07:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Heb je daar last van, van die donkere gedachten?
Hier hetzelfde. En volgens mij kan iedereen nog gewoon met een paar vrienden afspreken. Hoop dat dat zo blijft.quote:Op maandag 12 oktober 2020 08:01 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Neu, heb genoeg sociale contacten en sowieso kan ik niet thuiswerken.
Kan wel genoeg mensen in een anders situatie.
Ben ook nog aan het twijfelen. Dochtertje heeft 2 weken vrij. Geen zin in 2 weken hangen thuis.quote:Op maandag 12 oktober 2020 08:11 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
Als ik ga dan ga ik weg in eigen land.
Ik had weekje Frankrijk gepland. Wordt een weekje in eigen provinciequote:Op maandag 12 oktober 2020 08:11 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
Als ik ga dan ga ik weg in eigen land.
Moet je die wel hebbenquote:Op maandag 12 oktober 2020 08:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Hier hetzelfde. En volgens mij kan iedereen nog gewoon met een paar vrienden afspreken. Hoop dat dat zo blijft.
In een rode zone?quote:Op maandag 12 oktober 2020 08:16 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ik had weekje Frankrijk gepland. Wordt een weekje in eigen provincie
Oranje (Cote d'Azur), maar ik kon tot vorige week nog gratis annuleren. Ik wilde voornamelijk het risico niet lopen om niet te kunnen gaan door nieuwe maatregelen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 08:17 schreef capricia het volgende:
[..]
In een rode zone?
Want volgens mij is de rest toch wel open voor NLers?
Oef. Dat is wel mooi daar. Kan me voorstellen dat je er van baalt. Is niet hetzelfde als NL.quote:Op maandag 12 oktober 2020 08:19 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Oranje (Cote d'Azur), maar ik kon tot vorige week nog gratis annuleren. Ik wilde voornamelijk het risico niet lopen om niet te kunnen gaan door nieuwe maatregelen.
Klopt, alleen is deze periode sowieso wat minder omdat het wel lekker rustig is, maar ook veel gesloten. Ik kwam er echt met enige regelmaat (paar keer per jaar). Maar sinds ons dochtertje er is vrijwel niet meerquote:Op maandag 12 oktober 2020 08:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Oef. Dat is wel mooi daar. Kan me voorstellen dat je er van baalt. Is niet hetzelfde als NL.
Buiten of het mag of niet, lijkt het me geen prettige tijd om afhankelijk te zijn van een vliegtuig om thuis te komen eerlijk gezegd.quote:Op maandag 12 oktober 2020 08:23 schreef DarkY.NL het volgende:
hoorde vd week dat iemand deze week naar Curaao gaat, blijkbaar mag je daar nog naar binnen.
Ik heb sws geen zin in vliegen met een mondkapje waar er naar alle waarschijnlijkheid ook besmettelijke mensen in het vliegtuig zitten.quote:Op maandag 12 oktober 2020 08:30 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Buiten of het mag of niet, lijkt het me geen prettige tijd om afhankelijk te zijn van een vliegtuig om thuis te komen eerlijk gezegd.
Fair enough.quote:Op maandag 12 oktober 2020 08:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb sws geen zin in vliegen met een mondkapje waar er naar alle waarschijnlijkheid ook besmettelijke mensen in het vliegtuig zitten.
Hallo patint 0.quote:Op maandag 12 oktober 2020 08:35 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Fair enough.
Ik heb geen idee hoe vol de gemiddelde vlucht nog is overigens.
Laatste keer dat ik in een vliegtuig zat was begin december 2019. Vanuit China of all places overigens
Idd, koren op de molen van de anti contant geld roepers.quote:Op zondag 11 oktober 2020 22:30 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Boeiend, besmetting via contact is praktisch onmogelijk.
In maart kwamen ze ook al met allemaal bangmaakberichten dat in die cruiseschepen overal dat virus terugvonden werd, maar dat had achteraf 0 rol gespeeld in de verspreiding.
Ik las hier toen berichten dat mensen de verpakking van etenswaren gingen ontsmetten.
Beginnen ze nu weer met hetzelfde riedeltje. Collectief geheugen raakt we aangetast door die pandemie.
Percentage positieve testen was eerst 2 procent in de zomer, inmiddels bijna 14 procent. Het ligt niet simpel aan verhoogde capaciteit. Aantal mensen in het ziekenhuis met corona stijgt ook nog steeds.quote:Op maandag 12 oktober 2020 08:32 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Waarom die focus op de besmettingen?
Want waarom zijn de besmettingen zo hoog? Door de hogere testcapaciteit! Wellicht dat in andere landen mensen zich niet zo snel laten testen. Veel minder dicht bevolkt, dus verdere afstand naar een teststraat. Die worden dan niet meegeteld. Die verzorgen hun eigen lockdown in hun blokhut in Lapland of ergens in de bergen.
Er zijn nu al een paar weken zo'n 20 doden per dag en 250 Corona-patienten liggen op de IC. Daarmee kun je prima mee verder en de huidige maatregelen aanhouden.
Het percentage positieve testen is ook fors gestegen en in vele andere landen in Europa is het veel eenvoudiger om je te laten testen dan in Nederland.quote:Op maandag 12 oktober 2020 08:32 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Waarom die focus op de besmettingen?
Want waarom zijn de besmettingen zo hoog? Door de hogere testcapaciteit! Wellicht dat in andere landen mensen zich niet zo snel laten testen. Veel minder dicht bevolkt, dus verdere afstand naar een teststraat. Die worden dan niet meegeteld. Die verzorgen hun eigen lockdown in hun blokhut in Lapland of ergens in de bergen.
Er zijn nu al een paar weken zo'n 20 doden per dag en 250 Corona-patienten liggen op de IC. Daarmee kun je prima mee verder en de huidige maatregelen aanhouden.
Ja ja.quote:
En dit is nu juist een standpunt dat (laat ik het nog positief brengen) zeer twijfelachtig is.quote:Op maandag 12 oktober 2020 04:25 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Op plaatsen waar waarschijnlijk weinig besmettingen plaatsvinden (winkels ..) kan je niet veel besmettingen voorkomen.
Maar toch ben ik voorstander van een verplichting. Je kan de meeste risico's vermijden (geen bezoek aan/van vrienden etc.), maar mensen moeten nu eenmaal inkopen doen (tenzij je alles online kan bestellen). Verplichte mondmaskers beschermen tegen dat kleine maar onvermijdbare risico.
Of anders gezegd: een deel van de bevolking gedraagt zich verantwoordelijk, een ander deel gedraagt zich onverantwoordelijk. Als die laatste groep te groot is zal een mondkapjesplicht de stijging niet stoppen, maar het kan misschien het aantal besmettingen in de eerste groep beperken, zodat er minder "onschuldige" slachtoffers vallen.
Dit vind ik altijd een logica die ik niet kan volgen. Dus omdat het leed van iemand anders erger is, stelt jouw leed minder voor en mag je niet klagen?quote:Op maandag 12 oktober 2020 06:50 schreef Jor_Dii het volgende:
Niet volgens de briefings van het RIVM. Zoals het nu is, zal de zorg overbelast raken op den duur. Zelfs als het nu daalt duurt het nog 3 weken extra voor je uit de gevarenzone bent.quote:Op maandag 12 oktober 2020 08:32 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Daarmee kun je prima mee verder en de huidige maatregelen aanhouden.
125 persoonlijke meningen vanuit het OMT, Red Team en burgemeesters incomingquote:Op maandag 12 oktober 2020 09:19 schreef Benny het volgende:
[ afbeelding ]
Het wordt een mooie dag vandaag
Hoe snel zal het gelekt zijn wat de conclusie is?quote:Op maandag 12 oktober 2020 09:19 schreef Benny het volgende:
[ afbeelding ]
Rond 2 uur hebben we de cijfers. Dan is het hier natuurlijk dikke paniek, want hoger dan de afgelopen dagen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 09:27 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoe snel zal het gelekt zijn wat de conclusie is?
Wellicht dat ze nog even willen voelen wat er vandaag en morgen bekend wordt qua cijfers en niet direct hun plannen laten lekken.quote:Op maandag 12 oktober 2020 09:27 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoe snel zal het gelekt zijn wat de conclusie is?
Jij denkt dat het puur. bewuste lekken zijn? Ik neem aan dat een besluit om bijvoorbeeld horeca te sluiten, ook eerst naar bepaalde bonden zal gaanquote:Op maandag 12 oktober 2020 09:29 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wellicht dat ze nog even willen voelen wat er vandaag en morgen bekend wordt qua cijfers en niet direct hun plannen laten lekken.
Ik blijf mij verwonderen over het gedrag van de mensen aan de top en het feit dat ze echt niet doorhebben hoe hun gedrag overkomt op de rest. Eerst Fred met zijn huwelijk en nu werk zo veel mogelijk thuis. Prima advies als het kan. Zeker als je veel overleggen hebt, dan kan dat prima via een van de vele applicaties zoals Teams. Zij moeten met 25 man uit het hele land overleggen. Thuiswerken? Nee, laten wij lekker samenkomen in Utrecht.quote:Op maandag 12 oktober 2020 09:19 schreef Benny het volgende:
[ afbeelding ]
De meeste lekken in de politiek zijn bewust volgens mij. Met de Prinsjesdagcijfers (iedereen extra geld en investeringen) als bekendste voorbeeld.quote:Op maandag 12 oktober 2020 09:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Jij denkt dat het puur. bewuste lekken zijn? Ik neem aan dat een besluit om bijvoorbeeld horeca te sluiten, ook eerst naar bepaalde bonden zal gaan
Je kunt dit soort overleg echt niet via Teams doen hoor.quote:Op maandag 12 oktober 2020 09:30 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ik blijf mij verwonderen over het gedrag van de mensen aan de top en het feit dat ze echt niet doorhebben hoe hun gedrag overkomt op de rest. Eerst Fred met zijn huwelijk en nu werk zo veel mogelijk thuis. Prima advies als het kan. Zeker als je veel overleggen hebt, dan kan dat prima via een van de vele applicaties zoals Teams. Zij moeten met 25 man uit het hele land overleggen. Thuiswerken? Nee, laten wij lekker samenkomen in Utrecht.
Vergeet de Fok!profeten nietquote:Op maandag 12 oktober 2020 09:26 schreef TheVulture het volgende:
[..]
125 persoonlijke meningen vanuit het OMT, Red Team en burgemeesters incoming
Kan prima. Dit gewoon weer zo'n voorbeeld waarbij regels/adviezen wel gelden voor het "gewone volk", maar niet voor hen die ze opstellen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 09:32 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je kunt dit soort overleg echt niet via Teams doen hoor.
De prognose van van Dissel was 400 Corona patienten op de IC medio oktober en 2200 in het ziekenhuis.quote:Op maandag 12 oktober 2020 08:48 schreef Momo het volgende:
[..]
Percentage positieve testen was eerst 2 procent in de zomer, inmiddels bijna 14 procent. Het ligt niet simpel aan verhoogde capaciteit. Aantal mensen in het ziekenhuis met corona stijgt ook nog steeds.
Dat er dan 2k op liggen of er tot dan 2k bij komen?quote:Op maandag 12 oktober 2020 09:36 schreef DireStraits7 het volgende:
Gisteren Gommers bij Met Het Oog op Morgen (NPO Radio 1): volgens hem voorspellen hun modellen ~2k IC-patinten eind november. En ook zwakte hij zijn wens voor een volledige lockdown wat af onder het mom van 'ik snap dat het kabinet een bredere afweging moet maken' (vanwege economische en sociale gevolgen).
Interessantquote:Op maandag 12 oktober 2020 09:35 schreef chratnox het volgende:
Ik heb op basis van de RIVM data en de gesprekken gister de cijfers eens uit elkaar getrokken. Gisteren zijn er totaal 6300 besmettingen geteld, wat heel simpel gezegd het verschil is in de bestanden van het RIVM van gisteren en eergisteren, meer niet. Dat zegt iets, maar dat zegt niet heel veel over de verschillen per dag.
Had niet heel veel zin om 't direct even in R te schrijven oid, dus heb de data van beiden gexporteerd en even naast elkaar gelegd in Excel, wel zo makkelijk. Dit is wat er dan uitkomt:
[ link | afbeelding ]
Deze data vergelijkt de data van 7 tot en met 11 oktober. Wat naar mijn idee interessant is aan de data, is dat het lijkt dat er gemiddeld tot een dag of 11 vertraging in de data is/kan zijn. Data van daarvoor is een vrij kleine hoeveelheid, dus die tel ik even niet mee.
Dat zou betekenen dat we vandaag nog mogelijk 200 tot 300 besmettingen van 1 oktober binnen gaan krijgen.
Als we er vanuit gaan dat de besmettingscijfers gebruikt worden om het aantal ziekenhuisopnames te berekenen, dan is alle data ouder dan ~14 dagen niet relevant meer. De opnametijd ligt tenslotte tussen 5 en 14 dagen, dus alle cijfers die vandaag doorgegeven worden die ouder zijn dan 14 dagen, zullen naar waarschijnlijkheid niet meer leiden tot een groei in ziekenhuisopnames.
Nouja, wat overal dus gewoon gedaan wordt is de CSV/JSON van vandaag pakken, die naast de CSV/JSON van gisteren leggen en die aantallan van elkaar af trekken, zonder enige verdere vorm van correlatie. De RIVM data van 11 oktober hadden totaal 174653 regels, en die van 10 oktober 168280 regels, dus: 174653 - 168280 = 6373 besmettingen (dat komt exact overeen met wat Marino van Zelst getweet heeft bijvoorbeeld)quote:Op maandag 12 oktober 2020 09:38 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Interessant
Dus de dagkoersen zijn in feite gewoon de nieuwe besmettingen die erbij zijn gekomen, maar kunnen ook al een aantal dagen oud zijn, begrijp ik het dan goed?
En volgens dit staartje is het grootste aantal besmettingen op n dag dus 2 oktober met 4400 gevallen?
quote:Ik neem contact met je op over de recente cijfers. Zoals je ziet begint de data die door de GGD’s aangeleverd wordt steeds verder uit de pas te lopen met de dagcijfers, waardoor het (denk ik) een vertekend beeld oplevert. Doordat jouw cijfers heel het land rond gaan, zullen mensen die ze niet volledig kunnen interpreteren mogelijkerwijs meer (of minder) angst krijgen dan nodig is.
Hierom dacht ik, is het misschien een idee dat je in je dagcijfers onderscheid maakt in cijfers die over eerdere dagen gerapporteerd zijn die wel recent zijn, bijvoorbeeld in de afgelopen 2 weken, en oudere cijfers apart benoemd. Dat zou nog steeds een volledig beeld geven, maar zorgt ervoor dat de cijfers beter in context geplaatst kunnen worden.
De cijfers van vandaag zijn een mooi voorbeeld. Als je de hoeveelheid meldingen van gisteren en vandaag bij elkaar optelt krijg je een total van 1862 besmettingen terug. De diff tussen vandaag en gisteren in de bestanden is echter ongeveer 6300. Ik begrijp volledig dat die cijfers achterlopen en dus niet een (volledig juiste) waarheid vertegenwoordigen, maar cijfers die ouder dan 2 weken zijn zullen in nog maar een enkel geval tot een ziekenhuisopname leiden, door de incubatietijd die dan al verstreken is.
Ja, je bent correct.quote:Op maandag 12 oktober 2020 09:38 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Interessant
Dus de dagkoersen zijn in feite gewoon de nieuwe besmettingen die erbij zijn gekomen, maar kunnen ook al een aantal dagen oud zijn, begrijp ik het dan goed?
En volgens dit staartje is het grootste aantal besmettingen op n dag dus 2 oktober met 4400 gevallen?
Maurice shopt zoals altijd in data en informatiequote:Op maandag 12 oktober 2020 09:44 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Ook wel interessante tweetjes
Dit is het frustrerende inderdaad. Met een gemiddelde vertraging van een dag of 11, weten we eind deze week pas hoe begin oktober eruit zag (oftewel, of de maatregelen enig verschil hebben gemaakt).quote:Op maandag 12 oktober 2020 09:48 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, je bent correct.
Maar hou er rekening mee dat het dus nu niet duidelijk is hoeveel positieve gevallen er nog moeten komen uit de meer recentere dagen.
Hierbij ga je er wel vanuit dat Katja de waarheid spreekt. Dit is ook alleen maar haar kant van het verhaal.quote:Op maandag 12 oktober 2020 09:52 schreef maan_man het volgende:
[ instagram ]
Ik zag op een post voorbij komen van Katja Schuurmans. Van de ene kan altijd een beetje moeite met bekende Nederlandse die kanalen in zetten om gelijk te halen. Jij kunt natuurlijk niet zien wat er al aan vooraf is gegaan. Maar om nu om 22:03 al schriftelijk waarschuwingen (de opmaak voor een boete) te gaan uitdelen. Juridisch 100% correct, maar een beetje redelijkheid zorgt er ook voor de je de meewerkendheid niet verliest.
En dat filmpje van die agenten. Doe gewoon je lichten uit en ga weg, terwijl men niks fout doet.
Ik kijk goed, maar wat bedoelt hij precies? Want ik zie 3 staafjes, samen telt dat dan op tot alle nieuwe besmettingen die gemeld zijn?quote:Op maandag 12 oktober 2020 09:44 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Ook wel interessante tweetjes
Bedankt dat je nog even bevestigd wat ik schrijf:quote:Op maandag 12 oktober 2020 09:55 schreef Drekkoning het volgende:
Jij kunt natuurlijk niet zien wat er al aan vooraf is gegaan.
quote:Op maandag 12 oktober 2020 09:52 schreef maan_man het volgende:
[ instagram ]
Jij kunt natuurlijk niet zien wat er al aan vooraf is gegaan.
Ik heb eerder moeite met mensen die moeilijk doen omdat een toevallig bekend persoon net als 17.000.0000 andere Nederlanders zijn of haar mening over een bepaald onderwerp neerpent en dat ook op nette en duidelijke wijze doet.quote:Op maandag 12 oktober 2020 09:52 schreef maan_man het volgende:
[ instagram ]
Ik zag op een post voorbij komen van Katja Schuurmans. Van de ene kan altijd een beetje moeite met bekende Nederlandse die kanalen in zetten om gelijk te halen. Jij kunt natuurlijk niet zien wat er al aan vooraf is gegaan. Maar om nu om 22:03 al schriftelijk waarschuwingen (de opmaak voor een boete) te gaan uitdelen. Juridisch 100% correct, maar een beetje redelijkheid zorgt er ook voor de je de meewerkendheid niet verliest.
En dat filmpje van die agenten. Doe gewoon je lichten uit en ga weg, terwijl men niks fout doet.
Je gaat toch ook niet zeiken als je een boete krijgt als je 54 rijdt in plaats van 50? Je moet nou eenmaal ergens een grens trekken. Als je slim bent zorg je dat je tent om kwart voor tien leeg is, dan zit je altijd goed en heb je ook een beetje speling.quote:Op maandag 12 oktober 2020 09:52 schreef maan_man het volgende:
[ instagram ]
Ja precies. Dus zijn niet echt conclusies aan te verbinden.quote:Op maandag 12 oktober 2020 09:59 schreef maan_man het volgende:
[..]
Bedankt dat je nog even bevestigd wat ik schrijf:
[..]
Controle om 22:03quote:Op maandag 12 oktober 2020 09:55 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hierbij ga je er wel vanuit dat Katja de waarheid spreekt. Dit is ook alleen maar haar kant van het verhaal.
Als jij 54 rijdt krijg je geen boete.quote:Op maandag 12 oktober 2020 09:59 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Je gaat toch ook niet zeiken als je een boete krijgt als je 54 rijdt in plaats van 50? Je moet nou eenmaal ergens een grens trekken. Als je slim bent zorg je dat je tent om kwart voor tien leeg is, dan zit je altijd goed en heb je ook een beetje speling.
Ik dacht dat ik het begreep maar na je post begint het mij wat te duizelen, als in; ik begrijp er niets meer van.quote:Op maandag 12 oktober 2020 09:57 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik kijk goed, maar wat bedoelt hij precies? Want ik zie 3 staafjes, samen telt dat dan op tot alle nieuwe besmettingen die gemeld zijn?
Hoe zit het dan precies, want er worden dus een heleboel mensen getest en zo zijn er gister 6300 nieuwe gevallen in dat document verschenen, maar 2000 daarvan staan nog als enkel 'positief getest' erin en de andere 4000 worden verspreid over hun vermoedelijke dag van besmetting maar dat staat weer los van wanneer ze de test hebben afgenomen?
Het enige waar ik wel van uitga is dat Katja geen documenten opmaakt voor een beetje aandacht, dan val je wel heel makkelijk door de mand. Dus een schriftelijke waarschuwing om 22:03 lijkt mij aannemelijk.quote:Op maandag 12 oktober 2020 10:00 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja precies. Dus zijn niet echt conclusies aan te verbinden.
Overigens wel ridicuul dat restaurants dezelfde beperkingen opgelegd krijgen als danscafs. Restaurants kunnen makkelijk een uurtje langer openblijven, alsof er nog mensen binnen komen om 10u.
Tja, het kan. Het is voornamelijk een vrij zeikerig verhaal, lekker naar anderen wijzen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 10:05 schreef maan_man het volgende:
[..]
Het enige waar ik wel van uitga is dat Katja geen documenten opmaakt voor een beetje aandacht, dan val je wel heel makkelijk door de mand. Dus een schriftelijke waarschuwing om 22:03 lijkt mij aannemelijk.
Mommers zei twee weken geleden dat er vandaag 700 IC patinten zouden zijn, misschien moet hij zijn modellen herzien.quote:Op maandag 12 oktober 2020 09:36 schreef DireStraits7 het volgende:
Gisteren Gommers bij Met Het Oog op Morgen (NPO Radio 1): volgens hem voorspellen hun modellen ~2k IC-patinten eind november. En ook zwakte hij zijn wens voor een volledige lockdown wat af onder het mom van 'ik snap dat het kabinet een bredere afweging moet maken' (vanwege economische en sociale gevolgen).
Je kunt het zelfs nog verder trekken. Als iemand belt om een afspraak te maken omdat ie zich ziek voelt, zit ie waarschijnlijk al een paar dagen in de besmetting, laten we zeggen 5 dagen. Dat betekent dus dat die persoon wellicht al 5 dagen daarvoor besmet is geraakt.quote:Op maandag 12 oktober 2020 10:02 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik het begreep maar na je post begint het mij wat te duizelen, als in; ik begrijp er niets meer van.
Volgens mij komt het op het laatste wat je zegt neer.
Misschien is dat wel een van de grootste problemen in Nederland: zoveel mensen die denken dat ze voldoende kennis hebben om allerlei data te interpreteren.quote:Op maandag 12 oktober 2020 10:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je kunt het zelfs nog verder trekken. Als iemand belt om een afspraak te maken omdat ie zich ziek voelt, zit ie waarschijnlijk al een paar dagen in de besmetting, laten we zeggen 5 dagen. Dat betekent dus dat die persoon wellicht al 5 dagen daarvoor besmet is geraakt.
Daarnaast is de gemiddelde opnametijd na symptomen een dag of 7 als ik me goed herinner, dus kun je er vanuit gaan dat tussen een test afnemen en eventuele ziekenhuisopname gemiddeld 7 dagen zit dan.
Dat is ook direct de reden waarom de R0 2 weken achterloopt. We hebben gewoon geen kloppende data van recenter dan dat, omdat alles met vertragingen verwerkt wordt.
Hierin maakt Maurice echt geen gekke opmerking naar mijn mening. Het grappige is, Maurice kijkt naar de data en concludeert: De data laat een vertekend beeld zien. Yorick kijkt naar de data en zegt: Nee klopt niet, de data laat een vertekend beeld zien. Eigenlijk zeggen ze hetzelfde, maar verbinden ze er een andere conclusie aan.
Omdat hij altijd zo fel is en met vingertjes wijst.quote:
Die begrijp ik niet. Wat wil je hiermee zeggen?quote:Op maandag 12 oktober 2020 10:15 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Omdat hij altijd zo fel is en met vingertjes wijst.
Een beetje zoals die man van Veilig Verkeer Nederland. Ik weet niet of veel mensen zich dat nog herinneren. Niet helemaal hetzelfde, maar het slimste jongetje van de klas zijn, iedereen de maat nemen en dan zelf door de mand vallen. Ook goede reclame voor zijn mondkapje.quote:
Kijken of dat ook de hele dag wordt besproken zoals bij Trump.quote:
Meer als coronadodenquote:Op maandag 12 oktober 2020 07:46 schreef Drekkoning het volgende:
Ben benieuwd hoe we de donkere maanden door gaan komen. Qua depressies en zelfmoorden.
Is het dan duidelijk dat het aan zijn gedrag lag?quote:Op maandag 12 oktober 2020 10:19 schreef maan_man het volgende:
[..]
Een beetje zoals die man van Veilig Verkeer Nederland. Ik weet niet of veel mensen zich dat nog herinneren. Niet helemaal hetzelfde, maar het slimste jongetje van de klas zijn, iedereen de maat nemen en dan zelf door de mand vallen. Ook goede reclame voor zijn mondkapje.
Waarom val je door de mand met corona?quote:Op maandag 12 oktober 2020 10:19 schreef maan_man het volgende:
[..]
Een beetje zoals die man van Veilig Verkeer Nederland. Ik weet niet of veel mensen zich dat nog herinneren. Niet helemaal hetzelfde, maar het slimste jongetje van de klas zijn, iedereen de maat nemen en dan zelf door de mand vallen. Ook goede reclame voor zijn mondkapje.
Ik heb nog wat gegoogled, en je hebt 3 types, waarvan de vertaling zichtbaar was in die grafiek:quote:Op maandag 12 oktober 2020 10:02 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik het begreep maar na je post begint het mij wat te duizelen, als in; ik begrijp er niets meer van.
Volgens mij komt het op het laatste wat je zegt neer.
Ook hier geldt dat het voor ons gissen is hoe de patronen in de verwerking zijn, en dus ook niet duidelijk is hoe compleet of incompleet de data is.quote:DOO = Date of disease onset : Eerste ziektedag zoals gemeld door GGD. Let op: het is niet altijd bekend of deze eerste ziektedag ook echt al Covid-19 betrof.
DPL = Date of first Positive Labresult : Datum van de (eerste) positieve labuitslag.
DON = Date of Notification : Datum waarop de melding bij de GGD is binnengekomen.
Want een coronabesmetting komt altijd door verkeerd gedrag?quote:Op maandag 12 oktober 2020 10:19 schreef maan_man het volgende:
[..]
Bij niet-westerse allochtonen wel. @GeertWilders.quote:Op maandag 12 oktober 2020 10:23 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
Want een coronabesmetting komt altijd door verkeerd gedrag?
Een beetje voorbarig dit. Het is niet bekend hoe hij besmet is....quote:Op maandag 12 oktober 2020 10:19 schreef maan_man het volgende:
[..]
Heb jij misschien enig idee hoe ze tot die modellen komen? Wat het percentage IC opname versus ziekenhuisopname is enzo. Als 5% van de ziekenhuisopnames leidt tot een IC-opname, zou dat betekenen dat we 10.000 COVID-patinten in het ziekenhuis hebben liggen eind november, dat klinkt niet logisch. Het lijkt wel of ze geen rekening houden met afname.quote:Op maandag 12 oktober 2020 09:36 schreef DireStraits7 het volgende:
Ja, behalve als je Aboutaleb heet.quote:Op maandag 12 oktober 2020 10:23 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
Want een coronabesmetting komt altijd door verkeerd gedrag?
Het komt niet door de lucht thuis aanwaaien.quote:Op maandag 12 oktober 2020 10:24 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Een beetje voorbarig dit. Het is niet bekend hoe hij besmet is....
quote:Op maandag 12 oktober 2020 10:24 schreef Leonos het volgende:
[..]
Karma, tijd voor een klassieker met uitsupporters.
Uiteraard, complete kuip volmet 50.000 man,zal ze leren!quote:Op maandag 12 oktober 2020 10:24 schreef Leonos het volgende:
[..]
Karma, tijd voor een klassieker met uitsupporters.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |