Daar hebben ze ook geen enkel argument voor, voor zover ik weet.quote:Op zondag 11 oktober 2020 21:03 schreef Luke83 het volgende:
Ik zou ook graag in de cijfers, hoe beperkt aanwezig ook, graag een scheiding willen zien in basis- En middelbaar onderwijs. Kinderen in basisschool leeftijd worden vaak niet getest, middelbare scholieren laten zich niet altijd testen. Ook kan ik nog steeds niet begrijpen waarom op het mbo (gros leeftijd 16-20) wel onderling 1,5m moet worden gehouden en bovenbouw havo/vwo niet (grotendeels zelfd leeftijdscategorie). Lijkt mij toch ook data die je graag wilt hebben...
Eigenlijk is het lachwekkend ja, dat we vanwege tekorten in de zorg een hele poppenkast hebben opgetuigd met spatschermen, looproutes, mandjespoetsers, wegwerpmondkapjes en noem maar op.quote:Op zondag 11 oktober 2020 21:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Precies dat. Je ziet links en rechts hardwerkende ondernemers omvallen omdat (even heel cru gezegd) we niet op een fatsoenlijke manier in de ziekenhuizen op kunnen schalen. Volgens het LCPS hebben we momenteel zo'n 12.000 ziekenhuisbedden beschikbaar, en er worden er 986 door COVID-patiënten gebruikt. Dat is zo'n 7% van het totaal aantal bedden.
Ik weet dat er een personeelstekort is in de zorg, maar dat is de plek waar je daadwerkelijk verschil maakt, niet dit gelul in de marge. Zorg dat je 5000 extra verplegers hebt, desnoods huur je ze in uit Duitsland ofzo, dan kun je makkelijk 10.000 extra Covid-bedden maken. Eenmaal gedaan, heb je de ruimte om de maatregelen iets meer zn beloop te laten zonder alles kapot te maken met telkens open/sluiten/open/sluiten.
De cijfers in dit plaatje zijn volgens mij fictief en enkel ter illustratie.quote:Op zondag 11 oktober 2020 21:03 schreef Vallon het volgende:
Maatregelen doe verder gneomen zinn, zullen we ergens het volgende zijn
[ afbeelding ]
bron: leeswaardig document HammerDance Pueyo , dat ook het OMT/Kabinet lijkt te volgen.
Nouja, is dat echt raar? Als er wereldwijd zo'n 650.000 mensen per jaar overlijden aan (een vorm van) influenza en dat heeft een mortaliteit van 0.1%, dan heb je daar ook zo'n 650 miljoen besmettingen per jaar, en dat is met een vaccin, dus de daadwerkelijke cases liggen wellicht zelfs hoger. En nee, ik vergelijk het virus niet met influenza, ik gebruik alleen de berekening, voor ik die emmer over me heen krijgquote:Op zondag 11 oktober 2020 21:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mortaliteit is nooit de basis voor het beleid geweest. Ik denk dat je even moet stilstaan bij de enormiteit van het aantal van 750 miljoen besmettingen in 9 maanden.
Ok, dus je wilt mijn punt gewoon niet begrijpen, ook goedquote:Op zondag 11 oktober 2020 21:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nouja, is dat echt raar? Als er wereldwijd zo'n 650.000 mensen per jaar overlijden aan (een vorm van) influenza en dat heeft een mortaliteit van 0.1%, dan heb je daar ook zo'n 650 miljoen besmettingen per jaar, en dat is met een vaccin, dus de daadwerkelijke cases liggen wellicht zelfs hoger. En nee, ik vergelijk het virus niet met influenza, ik gebruik alleen de berekening, voor ik die emmer over me heen krijg
Als er één ding is dat pijnlijk duidelijk is geworden tijdens deze pandemie, is dat het onmogelijk is om iets 'ergens anders' te houden, de wereld is wat dat betreft te afhankelijk van elkaar.
Dat werd toevallig een paar topics terug hier ook benoemd. Dat stokpaardje van Wilders dat VVD de zorg kapot bezuinigd had. Afgelopen jaren waren er weer een grote hoeveelheid mensen aangenomen en zaten we weer op het niveau van daarvoor zo'n beetje.quote:Op zondag 11 oktober 2020 21:10 schreef Tijger_m het volgende:
Ik moet zeggen dat het wel enigzins mijn gevoel voor humor aansprak dat iemand over hardwerkende ondernemers sprak die hard geraakt worden doordat de ziekenhuizen niet goed kunnen schalen.
Ik vermoed zo dat diezelfde ondernemers al een jaar of 10 op de VVD stemmen...de architecten van het huidige zorg beleid. Dus ja...het zal best cru gaan klinken en protesten opleveren maarreh...is wel een beetje karma, toch?
Mooi staatje hè.quote:Op zondag 11 oktober 2020 21:03 schreef Vallon het volgende:
Maatregelen doe verder gneomen zinn, zullen we ergens het volgende zijn
[ afbeelding ]
bron: leeswaardig document HammerDance Pueyo , dat ook het OMT/Kabinet lijkt te volgen.
Nee, ik begrijp je punt. Ik zeg alleen: Het is niet raar, dit doen andere virussen ook. Het is heel kut dat het nu is met een virus waar we geen vaccin voor hebben, maar dit had prima vooraf ingecalculeerd kunnen worden.quote:Op zondag 11 oktober 2020 21:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok, dus je wilt mijn punt gewoon niet begrijpen, ook goed
Ik heb niets met Wilders of zijn gekakel, ik heb wel iets met feiten. Ondernemers zijn bij uitstek de demografische groep die VVD stemt, het huidige zorg beleid is een VVD project. Dus...karma.quote:Op zondag 11 oktober 2020 21:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat werd toevallig een paar topics terug hier ook benoemd. Dat stokpaardje van Wilders dat VVD de zorg kapot bezuinigd had. Afgelopen jaren waren er weer een grote hoeveelheid mensen aangenomen en zaten we weer op het niveau van daarvoor zo'n beetje.
Karma is het om ziekenhuizen als bedrijven te laten runnen, zonder de verantwoordelijkheden van een bedrijf.
Ik dacht dat jij hier al lang genoeg zat om te weten dat het niet om de mortaliteit ging.quote:Op zondag 11 oktober 2020 21:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nouja, is dat echt raar? Als er wereldwijd zo'n 650.000 mensen per jaar overlijden aan (een vorm van) influenza en dat heeft een mortaliteit van 0.1%, dan heb je daar ook zo'n 650 miljoen besmettingen per jaar, en dat is met een vaccin, dus de daadwerkelijke cases liggen wellicht zelfs hoger. En nee, ik vergelijk het virus niet met influenza, ik gebruik alleen de berekening, voor ik die emmer over me heen krijg
Als er één ding is dat pijnlijk duidelijk is geworden tijdens deze pandemie, is dat het onmogelijk is om iets 'ergens anders' te houden, de wereld is wat dat betreft te afhankelijk van elkaar.
Dan heb ik er nog één. Een groot deel van de patiënten op de IC heeft (volgens allerlei artsen) serieus overgewicht, richting morbide obese. Dus, karma?quote:Op zondag 11 oktober 2020 21:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik heb niets met Wilders of zijn gekakel, ik heb wel iets met feiten. Ondernemers zijn bij uitstek de demografische groep die VVD stemt, het huidige zorg beleid is een VVD project. Dus...karma.
Natuurlijk, want toen het gemeld werd bij de WHO in november 2019 wist de hele wereld het gelijk, dit gaat een grote pandemie worden. Wees nou eens even reeel.quote:Op zondag 11 oktober 2020 21:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee, ik begrijp je punt. Ik zeg alleen: Het is niet raar, dit doen andere virussen ook. Het is heel kut dat het nu is met een virus waar we geen vaccin voor hebben, maar dit had prima vooraf ingecalculeerd kunnen worden.
Ging het ook niet, dat benoemde ik in de post ervoor, dit was puur over de hoeveelheid besmettingen in een jaarquote:Op zondag 11 oktober 2020 21:15 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij hier al lang genoeg zat om te weten dat het niet om de mortaliteit ging.
Helemaal eens met je laatste opmerking.
Pragmatisme.quote:Op zondag 11 oktober 2020 21:03 schreef Luke83 het volgende:
Ook kan ik nog steeds niet begrijpen waarom op het mbo (gros leeftijd 16-20) wel onderling 1,5m moet worden gehouden en bovenbouw havo/vwo niet (grotendeels zelfd leeftijdscategorie).
Dat zeg ik toch nergens? Jij benoemt 750 miljoen besmettingen in 9 maanden, ik zeg dat influenza ook zo'n 650 miljoen besmettingen in een jaar heeft en dat zo'n snelle verspreiding niet raar is. Ik ga er vanuit dat het WHO, ECDC en CDC wel draaiboeken hebben voor een pandemie die ze snel in gang kunnen zetten.quote:Op zondag 11 oktober 2020 21:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Natuurlijk, want toen het gemeld werd bij de WHO in november 2019 wist de hele wereld het gelijk, dit gaat een grote pandemie worden. Wees nou eens even reeel.
Al deze maatregelen, laat staan wat er nog gaat komen kost de samenleving miljarden en het leed is ook niet te overzien. Als je 2000 IC-bedden had gehad kon je veel meer spelen met maatregelen en had je veel bredere marges, die 1200 waarvan hooguit een derde voor Covid is niks.quote:Op zondag 11 oktober 2020 21:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Precies dat. Je ziet links en rechts hardwerkende ondernemers omvallen omdat (even heel cru gezegd) we niet op een fatsoenlijke manier in de ziekenhuizen op kunnen schalen. Volgens het LCPS hebben we momenteel zo'n 12.000 ziekenhuisbedden beschikbaar, en er worden er 986 door COVID-patiënten gebruikt. Dat is zo'n 7% van het totaal aantal bedden.
Ik weet dat er een personeelstekort is in de zorg, maar dat is de plek waar je daadwerkelijk verschil maakt, niet dit gelul in de marge. Zorg dat je 5000 extra verplegers hebt, desnoods huur je ze in uit Duitsland ofzo, dan kun je makkelijk 10.000 extra Covid-bedden maken. Eenmaal gedaan, heb je de ruimte om de maatregelen iets meer zn beloop te laten zonder alles kapot te maken met telkens open/sluiten/open/sluiten.
quote:Op zondag 11 oktober 2020 13:17 schreef VoMy het volgende:
Het is helemaal niet gezegd dat het aan het gedrag van de IC-patiënten ligt dat ze nu op de IC liggen. Daar nu al harde uitspraken over doen is veel te voorbarig en daar heeft ook niemand wat aan. Je moet juist uitzoeken hoe het kan dat bepaalde groepen oververtegenwoordigd lijken - ligt het aan hun woonsituatie (meerdere generaties door elkaar, dichtbevolkte wijken, kleine huizen?), aan hun vrijetijdsbesteding, aan hun sociale leven. Tijdens de eerste golf werd nog een verband gelegd met vitamine D tekorten, iets wat je volgens mij met een donkerdere huidskleur sowieso sneller hebt in Nederland, wellicht speelt dat nog een rol nu het herfst wordt.
Als je dan weet waar het aan ligt, kun je daar je beleid op aanpassen.
Direct met beschuldigende vingers wijzen, waarom zou je dat doen?
quote:Op zondag 11 oktober 2020 13:21 schreef capricia het volgende:
Eens. De oorzaak kan in veel liggen. Ook in bijv het feit dat er bij bepaalde bevolkingsgroepen meer obesitas, diabetes etc voor komt.
In dat opzicht verwacht ik ook dat er meer mensen liggen die beneden modaal verdienen. Omdat die groepen ook vaak meer obees etc zijn.
Gezondheid heeft ook een sociaal economische factor.
Gelukkig nog een paar nuttige, goede posts van vanmiddag. Heb even teruggelezen en een mens kan niet van elke reactie even vrolijk worden helaas. Enige nuance ontbreekt zowat totaal; laat staan wetenschappelijke kadrering en context.quote:Op zondag 11 oktober 2020 13:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik wil hierbij ook de parallel trekken naar de VS. Waar je ook zag dat sociaal economisch kwetsbare groepen (veelal donkere mensen) het hardst geraakt werden.
Ook daar zaten verschillende oorzaken achter. Het type werk, de manier van dichter op elkaar wonen, onderliggende gezondheidsfactoren, obesitas, etc.
Alleen maar roepen dat die mensen zich niet aan de maatregelen houden, is te simpel.
Als iedereen nou eens een verplichte cursus genuanceerd denken en reageren ging volgen, zou het wellicht soms wat prettiger zijn hier op het forum.quote:
Als je 2000 IC bedden had dan veranderde er niets aan de situatie. Het probleem is personeel en niet bedden.quote:Op zondag 11 oktober 2020 21:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Al deze maatregelen, laat staan wat er nog gaat komen kost de samenleving miljarden en het leed is ook niet te overzien. Als je 2000 IC-bedden had gehad kon je veel meer spelen met maatregelen en had je veel bredere marges, die 1200 waarvan hooguit een derde voor Covid is niks.
quote:Op zondag 11 oktober 2020 21:11 schreef VoMy het volgende:
[..]
De cijfers in dit plaatje zijn volgens mij fictief en enkel ter illustratie.
Nee ik sta hier niet achter met mijn zelf keuze -en beschikking als centraal opgelegd, wel als iets een eigen keuze is of word; dat mensen zelf kunnen overwegen (incl daaruit voortvloeiende consequenties).quote:Op zondag 11 oktober 2020 21:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Mooi staatje hè.
Als je hier achter staat, achter deze theorie, the hammer and the dance, dat is wat dat RedTeam doet.
Precies, dus dan ligt er bij beleidsmakers al een veronderstelling dat de leeftijdscategorie 15/16+ besmettelijk(er) zijn, anders zou die afstand op mbo niet hoeven. Prima, maar monitor dan de besmettingen in dat specifieke onderdeel van het onderwijs beter dan alleen kopje "scholen". Als er geen hogere besmettingshaarden/kansen zijn bij die groep, alleen maar beter, maar om zomaar die afstand los te laten en hopen en bidden dat het goed gaat is denk ik ook niet de bedoeling. Het zou zo ontzettend zonde zijn als er straks weer maatregelen in de ene sector (bijv. Horeca) genomen worden, terwijl dat slechts een deel van de stijgingen mogelijk verklaart.quote:
2000 bedden MET personeel vanzelfsprekend, die bedden zijn er inmiddels wel heb ik begrepen.quote:Op zondag 11 oktober 2020 21:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als je 2000 IC bedden had dan veranderde er niets aan de situatie. Het probleem is personeel en niet bedden.
Opnieuw slappe hap dus. Lekker doormodderen.quote:Op zondag 11 oktober 2020 21:37 schreef kol7680 het volgende:
Ook bij Nieuwsuur. Geen lockdown maar ala RTL Nieuws iets strengere maatregelen.
Ben je dan niet te laat?quote:Op zondag 11 oktober 2020 21:41 schreef DonDruiper het volgende:
Zullen we ophouden ons hele beleid te bepalen op besmettingen, maar meer beleid maken op ziekenhuisopnames en IC opnames?
Is ook nog veel te vroeg voor strengere maatregelen, de huidige maatregelen lijken effect te hebben.quote:Op zondag 11 oktober 2020 21:41 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Opnieuw slappe hap dus. Lekker doormodderen.
Aangezien (IC-)opnames een direct gevolg zijn, met enige weken vertraging, op het aantal besmettingen is dat bijzonder onverstandig.quote:Op zondag 11 oktober 2020 21:41 schreef DonDruiper het volgende:
Zullen we ophouden ons hele beleid te bepalen op besmettingen, maar meer beleid maken op ziekenhuisopnames en IC opnames?
Wat is daar het voordeel van? De besmettingen lopen toch voor de opnames, zowel kliniek als IC, uit?quote:Op zondag 11 oktober 2020 21:41 schreef DonDruiper het volgende:
Nou Nieuwsuur had het toch over sluiting horeca, sport etc.quote:Op zondag 11 oktober 2020 21:37 schreef kol7680 het volgende:
Ook bij Nieuwsuur. Geen lockdown maar ala RTL Nieuws iets strengere maatregelen.
Jij ziet andere cijfers dan de rest van Nederland?quote:Op zondag 11 oktober 2020 21:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Is ook nog veel te vroeg voor strengere maatregelen, de huidige maatregelen lijken effect te hebben.
Heb je niet goed geluisterd. Dat is als huidige maatregelen niet zouden werken en staat niet op de planning voor dinsdag. Geen lockdown dus.quote:Op zondag 11 oktober 2020 21:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nou Nieuwsuur had het toch over sluiting horeca, sport etc.
Nee maar veel komt nog door achterstanden in de registratie.Is in het vorige topic uitgebreid toegelicht.quote:Op zondag 11 oktober 2020 21:44 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Jij ziet andere cijfers dan de rest van Nederland?
En ditquote:Op zondag 11 oktober 2020 21:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Is ook nog veel te vroeg voor strengere maatregelen, de huidige maatregelen lijken effect te hebben.
Naast het OMT/RIVM was vorige week ook de club uitgenodigd die dit model adviseert. Aan de tweede kamer.quote:Op zondag 11 oktober 2020 21:36 schreef Vallon het volgende:
Wel interessant at steeds meer beslissingen door data te lijken gestuurd en minder op principe.
Dit even als gedachte die mij raakte bij herlezen van het HammerDance model dat tijd moet geven in afwachting van een vaccin of messias. Het is dus GEEN oplossing maar vooral een UITSTEL totdat er zicht op iets anders is.
Vrij meegenomen wat er beleidsmatig gebeurd (1-5 is van Pueyo):
• 1. Bekijk alle maatregelen die kunnen worden genomen om de R waarde te drukken
• 2. Bepaal de R-waarde en wat de kosten (incl implementatie) daarvan zijn
• 3. Sorteer waarde vs en kruisgewijs kosten
• 4. Pak de regels eruit met grootste impact en laagste kosten
• 5. Wenselijkheid (persoonlijke of electorale motieven vs haalbaarheid).
Door mij toegevoegd.:
• 6. De (gestapelde) effectiviteit van item 4 & 5 als prioriteit t.a.v. R-waarde, kosten en wenselijkheid.
Interessant voor onze eigen gedachten en meewerkende discussie is om wat te gaan luchtfietsen wat er allemaal mogelijk is, los of dat wenselijk is. Een totale lockdown is leuk bedacht maar gaat hem niet worden, net zo min dat alleen een mondkapje ons uit de crisis zal trekken.
Hier een ILLUSTRATIEF (voor het OMT in hoofdletters) wat Puyeo ter voorbeeld als kosten/baten noemt:
[ afbeelding ]
het zou mij verder niet veel verbazen dat men na 5 uur vergaderen komt met wat op het lijstje staat.
Beter goed gejat dan slecht bedacht en verder je tijd besteden hoe het in te voeren.
[..]
Weet ik en vaak genoeg gezegd
Ik zou graag het OMT lijstje willen zien, en dat moet er zijn (kan niet anders), die alle mogelijk maatregelen versus kosten lijst. Daarnaast zou ik graag horen wat men nu eigenlijk aan het doen is als plan met welk einddoel, ook als dat onverhoopt zou mislukken.
[..]
Nee ik sta hier niet achter met mijn zelf keuze -en beschikking als centraal opgelegd, wel als iets een eigen keuze is of word; dat mensen zelf kunnen overwegen (incl daaruit voortvloeiende consequenties).
Iedereen raakt volledig overstuur om 1400 in de middag terwijl de cijfers van de ziekenhuizen enigzins daar niet heel veel aanleiding toe geven.quote:Op zondag 11 oktober 2020 21:43 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Aangezien (IC-)opnames een direct gevolg zijn, met enige weken vertraging, op het aantal besmettingen is dat bijzonder onverstandig.
Precies het hele land platgooien kan altijd nog, bij RTL lieten ze een curve zien van de IC bezetting die is ten opzichte van 28 september nog maar heel beperkt gestegen. Als je 20 oktober zou evalueren moet je het wel even aankijken en niet meteen in paniek schieten.quote:Op zondag 11 oktober 2020 21:46 schreef kol7680 het volgende:
[..]
En ditGelukkig is den haag wel wakker in tegenstelling tot vele fokkers
Arjen Noorlander zei dat niet hoor.. en ter info: de huidige maatregelen werken ook nietquote:Op zondag 11 oktober 2020 21:45 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Heb je niet goed geluisterd. Dat is als huidige maatregelen niet zouden werken en staat niet op de planning voor dinsdag. Geen lockdown dus.
IC gaat omhoog, maar niet schrikbarend hard naar mijn mening. Dit is de IC de afgelopen 30 dagen op basis van cijfers van NICE:quote:Op zondag 11 oktober 2020 21:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Precies het hele land platgooien kan altijd nog, bij RTL lieten ze een curve zien van de IC bezetting die is ten opzichte van 28 september nog maar heel beperkt gestegen. Als je 20 oktober zou evalueren moet je het wel even aankijken en niet meteen in paniek schieten.
quote:Het coronavirus kan 28 dagen blijven leven op onder meer bankbiljetten, glazen schermen van smartphones en roestvrij staal. Dat blijkt uit onderzoek van het nationale wetenschappelijke bureau van Australië (CSIRO). Het coronavirus kan volgens het onderzoek bij kamertemperatuur veel langer overleven op gladde oppervlakken dan eerder werd gedacht. Dat meldt de Britse omroep BBC.
Eerdere laboratoriumstudies hebben aangetoond dat het virus twee tot drie dagen kan overleven op bankbiljetten en glas, en tot zes dagen op plastic en roestvrij staal, hoewel de resultaten verschillen.
De vraag is dan altijd of dat virus iemand kan besmetten of al dermate beschadigd is dat het niet meer kan.quote:
Het is ook relevant hoe lang men momenteel zo’n bed bezet houdt, ik dacht dat dit wel aanzienlijk korter was geworden voor Corona patiënten.quote:Op zondag 11 oktober 2020 22:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
IC gaat omhoog, maar niet schrikbarend hard naar mijn mening. Dit is de IC de afgelopen 30 dagen op basis van cijfers van NICE:
[ link | afbeelding ]
Hier dezelfde voor de ziekenhuisbezetting momenteel:
[ link | afbeelding ]
Ik heb het expres even in een staafdiagram gezet, zodat de cijfers per dag erbij konden staan en het leesbaar bleef.
Daarom flatten the curve in plaats van extreem gedoe zoals in Spanje elke keer met hele steden in volledige lockdown met het leger er bij, vervolgens alles weer open en drie weken later herhaling van zetten. Creëer je ook amper draagvlak mee die onzekerheid.quote:Op zondag 11 oktober 2020 22:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
IC gaat omhoog, maar niet schrikbarend hard naar mijn mening. Dit is de IC de afgelopen 30 dagen op basis van cijfers van NICE:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ik heb het expres even in een staafdiagram gezet, zodat de cijfers per dag erbij konden staan en het leesbaar bleef.
IC is ook niet het probleem nu, het gaat nu meer om de kliniek opnames.quote:Op zondag 11 oktober 2020 22:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Sorry moet hier toch even inschakelen. Heb deze discussie niet gevolgd. Maar als er nu al achterstanden in registratie zijn dan moet je dus ook denken dat er nu nieuwe gevallen bij worden gerekend die over twee weken weer worden bestemd als 'achterstand in registratie'.quote:Op zondag 11 oktober 2020 21:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee maar veel komt nog door achterstanden in de registratie.Is in het vorige topic uitgebreid toegelicht.
Boeiend, besmetting via contact is praktisch onmogelijk.quote:
Ik heb de indruk dat de curve nu weer een beetje aan het afvlakken is. Het stijgt niet meer zo snel.quote:Op zondag 11 oktober 2020 22:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Daarom flatten the curve in plaats van extreem gedoe zoals in Spanje elke keer met hele steden in volledige lockdown met het leger er bij, vervolgens alles weer open en drie weken later herhaling van zetten. Creëer je ook amper draagvlak mee die onzekerheid.
Wacht maar totdat de GGD alle testen verwerkt heeft. Dat duurt een poosje.quote:Op zondag 11 oktober 2020 22:31 schreef Ronald het volgende:
[..]
Ik heb de indruk dat de curve nu weer een beetje aan het afvlakken is. Het stijgt niet meer zo snel.
Ja, of dat is dus nu al deels gebeurd en die inhaalslag was de toename in het aantal positieven de afgelopen dagen.quote:Op zondag 11 oktober 2020 22:33 schreef quirina het volgende:
[..]
Wacht maar totdat de GGD alle testen verwerkt heeft. Dat duurt een poosje.
Goeie site. Kort en bondig, maar wel duidelijk!quote:Op zondag 11 oktober 2020 22:36 schreef DX11 het volgende:
Goede site kwam ik net tegen:
http://iscoronanieteensoortgriepje.nl/
Mocht je scherm een hoge resolutie zijn, zoom in op linksboven.
Als dat zo was, zouden de beleidsmakers dat toch ook wel weten en waren extra maatregelen toch niet nodig?quote:Op zondag 11 oktober 2020 22:34 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, of dat is dus nu al deels gebeurd en die inhaalslag was de toename in het aantal positieven de afgelopen dagen.
Bron.quote:Op zondag 11 oktober 2020 22:40 schreef Za het volgende:
Had men gezien dat van de kinderen <3 die getest worden 12% positief test?
Het hoogst van alle groepen?
Nee dat kan niet want kinderen hebben geen aandeel in de besmettingen zegt RIVMquote:Op zondag 11 oktober 2020 22:40 schreef Za het volgende:
Bron graag trouwensquote:Op zondag 11 oktober 2020 22:40 schreef Za het volgende:
Aantal positief geteste kinderen is heel.laag ten opzichte van boven de 12quote:Op zondag 11 oktober 2020 22:43 schreef quirina het volgende:
[..]
Nee dat kan niet want kinderen hebben geen aandeel in de besmettingen zegt RIVM
En als kinderen wel besmet raken komt het door volwassenen
55 personen getest, dat is wel een heel smal spectrum om conclusies aan te verbinden denk je ook niet?quote:Op zondag 11 oktober 2020 22:50 schreef Za het volgende:
[..]
Waarvan 12,7% positief, hoger dan zorgwerkers en horecapersoneel.
Hmm... dat is inderdaad bizar hoog de afgelopen week. Kan misschien wel een vertekend beeld geven omdat je een heel goede reden moet hebben voordat kleintjes getest worden. Misschien zijn deze 55 dus erg ziek geweest of kinderen van mensen waar een uitbraak was?quote:
Die blijft redelijk vlak, licht stijgend. kijk maar op https://www.stichting-nice.nl/quote:Op zondag 11 oktober 2020 22:48 schreef Ringo het volgende:
Je hoort nu in het nieuws vooral nog cijfers van 'besmettingen', lees: positieve testresultaten. Niet zozeer van de ziekenhuisopnamen (regulier of IC).
Zijn die opnamecijfers ook zo aan het stijgen of blijft die stijging achter?
Het percentage van 12,7% waar over gesproken wordt slaat op de 55 testen. Met de bijna 7000 testen, rara hoe kan dat, 0,9%.quote:Op zondag 11 oktober 2020 22:49 schreef Ronald het volgende:
[..]
Bijna 7000
Maar recent heel weinig idd
Ja maar dat komt door hun besmette ouders. Een kind kan geen Corona verspreiden want zo ja moeten de scholen en kinderopvang weer dicht en kunnen we geen geld verdienen.quote:
Vind ik best veel.quote:Op zondag 11 oktober 2020 22:52 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Het percentage van 12,7% waar over gesproken wordt slaat op de 55 testen. Met de bijna 7000 testen, rara hoe kan dat, 0,9%.
Niet in het tijdvak waarin 12% positief is.quote:
Kunt je niet voorstellen dat dit nog 1,5 jaar duurt eigenlijk. En waarom duurt het na een vaccin nog een jaar?quote:Verder wil het kabinet gaan werken aan een plan voor de lange termijn, zodat er niet elke week nieuwe maatregelen aangekondigd hoeven te worden die niemand ziet aankomen.
Fresen: "Ze gaan er hier van uit dat het nog wel anderhalf jaar kan duren voordat we hier van verlost zijn. Als er een vaccin is in het voorjaar dan duurt het volgens wetenschappers nog zeker een jaar voor het effect echt groot genoeg is. Vandaar dat er nu ook wordt nagedacht over een langetermijnplan, want je kunt het land niet zo lang in onzekerheid laten."
Ze worden in principe niet meer getest, voorheen wel.quote:Op zondag 11 oktober 2020 22:51 schreef Mammietje het volgende:
Hmm... dat is inderdaad bizar hoog de afgelopen week. Kan misschien wel een vertekend beeld geven omdat je een heel goede reden moet hebben voordat kleintjes getest worden. Misschien zijn deze 55 dus erg ziek geweest of kinderen van mensen waar een uitbraak was?
Klopt idd, maar viel mij op dat hele jonge kinderen dus blijkbaar wel getest worden.quote:Op zondag 11 oktober 2020 22:52 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Het percentage van 12,7% waar over gesproken wordt slaat op de 55 testen. Met de bijna 7000 testen, rara hoe kan dat, 0,9%.
Nadat er een goed vaccin is, moet het nog geproduceerd en verdeeld worden. Wij zijn niet het enige land wat wacht op een vaccin. Dan moet het nog aan de bevolking gegeven worden en pas wanneer er voldoende mensen ingeënt zijn, komt er lucht. Dan ben je zo minimaal een half jaar verder. Wij krijgen niet als eerste meteen 17 miljoen vaccins, zeg maar.quote:Op zondag 11 oktober 2020 22:54 schreef Pvt.Webster het volgende:
Uit een NOS-artikel van donderdag:
[..]
Kunt je niet voorstellen dat dit nog 1,5 jaar duurt eigenlijk. En waarom duurt het na een vaccin nog een jaar?
Heb het niet eerder gelezen, maar best bizar eigenlijk.
Maarja, kon me in maart ook niet voorstellen dat ik de rest van het jaar zou thuiswerken. Is nu ook een feit.
Omdat niet elk vaccin even effectief is, en voorradig bij de start, en geaccepteerd door de gebruikers, etc... Daarna is het nog steeds een kwestie van tijd voordat het allemaal de wereld uit is. Je kunt pas echt zeggen dat het helemaal weg is (het grote gevaar althans) als je een winter verder bent denk ik.quote:Op zondag 11 oktober 2020 22:54 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Kunt je niet voorstellen dat dit nog 1,5 jaar duurt eigenlijk. En waarom duurt het na een vaccin nog een jaar?
Maarja, kon me in maart ook niet voorstellen dat ik de rest van het jaar zou thuiswerken. Is nu ook een feit.
Alle kinderen onder de 12 als daar een heel goede reden voor is. En die hele kleintjes kunnen er (in tegenstelling tot vanaf basisschoolleeftijd) soms nog wel heel ziek van worden.quote:Op zondag 11 oktober 2020 22:57 schreef Ronald het volgende:
[..]
Klopt idd, maar viel mij op dat hele jonge kinderen dus blijkbaar wel getest worden.
Op moment dat ze nog anderhalf jaar met deze maatregelen en beperkingen willen gaan werken dan gaat dat echt niet geaccepteerd worden. De gehele leisure industry kan zichzelf dan wel opheffen met alle gevolgen van dien.quote:Op zondag 11 oktober 2020 22:54 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Wat is het alternatief? Hoe kun je op een veilige manier die sector open houden?quote:Op zondag 11 oktober 2020 23:02 schreef Harlon het volgende:
[..]
Op moment dat ze nog anderhalf jaar met deze maatregelen en beperkingen willen gaan werken dan gaat dat echt niet geaccepteerd worden. De gehele leisure industry kan zichzelf dan wel opheffen met alle gevolgen van dien.
Als er in het voorjaar een werkend vaccin is, wat maar de vraag is.quote:Op zondag 11 oktober 2020 22:54 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Op een gegeven moment zullen steeds meer mensen bepaalde risico's accepteren en gewoon door gaan met hun leven.quote:Op zondag 11 oktober 2020 23:03 schreef zalkc het volgende:
[..]
Wat is het alternatief? Hoe kun je op een veilige manier die sector open houden?
Ach, van de tientallen in ontwikkeling zullen er wel een paar goed gaan. Er is ook nog geen vaccin afgevallen in fase 3 tot nu toequote:Op zondag 11 oktober 2020 23:03 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Als er in het voorjaar een werkend vaccin is, wat maar de vraag is.
Dan kunnen ze maar beter weten waar ze aan toe zijn zodat ze maatregelen kunnen treffen toch? Hetzij een ander vak kiezen, hetzij aanpassingen doen zodat het wel rendabel blijft.quote:Op zondag 11 oktober 2020 23:02 schreef Harlon het volgende:
[..]
Op moment dat ze nog anderhalf jaar met deze maatregelen en beperkingen willen gaan werken dan gaat dat echt niet geaccepteerd worden. De gehele leisure industry kan zichzelf dan wel opheffen met alle gevolgen van dien.
En is dat veilig?quote:Op zondag 11 oktober 2020 23:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Op een gegeven moment zullen steeds meer mensen bepaalde risico's accepteren en gewoon door gaan met hun leven.
Ja we kunnen er beter nu mee beginnen, dan het elke keer uitstellen.quote:Op zondag 11 oktober 2020 23:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Op een gegeven moment zullen steeds meer mensen bepaalde risico's accepteren en gewoon door gaan met hun leven.
Dit. Een goede ondernemer past zich aan aan veranderende omstandigheden.quote:Op zondag 11 oktober 2020 23:04 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dan kunnen ze maar beter weten waar ze aan toe zijn zodat ze maatregelen kunnen treffen toch? Hetzij een ander vak kiezen, hetzij aanpassingen doen zodat het wel rendabel blijft.
Je hoeft ook niet van de jeugd te verwachten dat ze anderhalf jaar geen feestjes of iets dergelijks gaan bezoeken, dus ik hoop vooral dat ze niet zo stupide zijn om te proberen dat te verbieden maar met realistische alternatieven komen. Momenteel is de horeca zo dood als 'n pier, door die anderhalve meter maatregel en op je plek moeten blijven is er geen flikker meer aan.quote:Op zondag 11 oktober 2020 23:04 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dan kunnen ze maar beter weten waar ze aan toe zijn zodat ze maatregelen kunnen treffen toch? Hetzij een ander vak kiezen, hetzij aanpassingen doen zodat het wel rendabel blijft.
Definieer veilig.quote:
Door ze gewoon open te laten gaan? Anders gebeurd het allemaal illegaal en heb je er geen zicht op, dat is pas echt onwenselijk.quote:Op zondag 11 oktober 2020 23:03 schreef zalkc het volgende:
[..]
Wat is het alternatief? Hoe kun je op een veilige manier die sector open houden?
Noem eens een goed alternatief wat veilig kan worden doorgevoerd.quote:Op zondag 11 oktober 2020 23:07 schreef Harlon het volgende:
[..]
Je hoeft ook niet van de jeugd te verwachten dat ze anderhalf jaar geen feestjes of iets dergelijks gaan bezoeken, dus ik hoop vooral dat ze niet zo stupide zijn om te proberen dat te verbieden maar met realistische alternatieven komen. Momenteel is de horeca zo dood als 'n pier, door die anderhalve meter maatregel en op je plek moeten blijven is er geen flikker meer aan.
Blijft het aantal besmettingen, en daaropvolgend opnames, gelijk?quote:Op zondag 11 oktober 2020 23:08 schreef Harlon het volgende:
[..]
Door ze gewoon open te laten gaan? Anders gebeurd het allemaal illegaal en heb je er geen zicht op, dat is pas echt onwenselijk.
Voor de economie zijn de huidige maatregelen juist niet veilig. Er worden complete sectoren gesloopt en dat zorgt op een gegeven moment voor een domino effect.quote:Op zondag 11 oktober 2020 23:05 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Voor de ouderen, kwetsbaren, gezondheidszorg en de economie niet.
Ja, ik geef meteen toe dat creatief zijn op dit vlak verdomd lastig is. Zou mooi zijn als er wel nieuwe initiatieven daartoe kwamen. Ben er zelf ook wel wat mee bezig, zou mooi zijn om in zo'n gat te kunnen springen.quote:Op zondag 11 oktober 2020 23:07 schreef Harlon het volgende:
[..]
Je hoeft ook niet van de jeugd te verwachten dat ze anderhalf jaar geen feestjes of iets dergelijks gaan bezoeken, dus ik hoop vooral dat ze niet zo stupide zijn om te proberen dat te verbieden maar met realistische alternatieven komen. Momenteel is de horeca zo dood als 'n pier, door die anderhalve meter maatregel en op je plek moeten blijven is er geen flikker meer aan.
Dat kan niet. En dat mensen illegale routes gaan zoeken is nog nooit een argument geweest om dan maar iets legaal te maken.quote:Op zondag 11 oktober 2020 23:08 schreef Harlon het volgende:
[..]
Door ze gewoon open te laten gaan? Anders gebeurd het allemaal illegaal en heb je er geen zicht op, dat is pas echt onwenselijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |