SPOILER: Het Kabinet-TrumpOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Amerikaans Congres:
Political groups house:
Democratic (235)
Republican (197)
Vacant (3)
Political groups Senate:
Republican (53)
Democratic (45)
Independents (2)SPOILER: Overzicht van lopende onderzoekenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Hoe werkt een impeachment?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Extra aanwijzingen voor dit topic:
Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.
Daarom de volgende afspraken:
• Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.
We gebruiken in dit topic normale bronnen. Hier te verifiren: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen:![]()
![]()
Ik ook niet. Vooral niet van een snakeoil verkoper als Trumpquote:Op zondag 11 oktober 2020 20:31 schreef Barlexus het volgende:
Ik geloof niet in wonderbaarlijke genezingen,.Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
Met zijn fysiek gestel en levenstijl kan het nooit zo zijn dat hij binnen een paar dagen al zelfs aan het werk was. Het is een fukking leugen.quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:33 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Ik ook niet. Vooral niet van een snakeoil verkoper als Trump![]()
Kan prima hoor, de ziekte verloopt bij iedereen anders.quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:34 schreef Barlexus het volgende:
[..]
Met zijn fysiek gestel en levenstijl kan het nooit zo zijn dat hij binnen een paar dagen al zelfs aan het werk was. Het is een fukking leugen.
Ik ken jonge fitte mensen die weken last hebben gehad, en oudjes die na een week weer het mannetje waren.![]()
Het officile bericht van de osteopaat is dan ook dat de symptomen verminderd zijn. Dat betekent dat hij nog steeds symptomatisch is. Misschien heeft hij geen virale load meer, dat zou op zich kunnen, maar symptomen zonder virale load lijkt op een longontsteking. Dan ben je nog verre van eroverheen.quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:34 schreef Barlexus het volgende:
Met zijn fysiek gestel en levenstijl kan het nooit zo zijn dat hij binnen een paar dagen al zelfs aan het werk was. Het is een fukking leugen.
En dan is er ook nog de mogelijkheid dat hij alleen weinig virale load heeft vanwege de synthetische antistoffen.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Ik denk zelf dat dit een toneelstukje Trump is. Hij is nooit ziek geweest. Het is een schertsvertoning dat hij het virus kon overleven en niet ernstig ziek kon worden.quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:41 schreef speknek het volgende:
[..]
Het officile bericht van de osteopaat is dan ook dat de symptomen verminderd zijn. Dat betekent dat hij nog steeds symptomatisch is. Misschien heeft hij geen virale load meer, dat zou op zich kunnen, maar symptomen zonder virale load lijkt op een longontsteking. Dan ben je nog verre van eroverheen.
En dan is er ook nog de mogelijkheid dat hij alleen weinig virale load heeft vanwege de synthetische antistoffen.
Iemand die ziek is ligt op bed en blijft in quarantaine.![]()
Neuh, hij is zo high als een konijn en denkt dat hij beter is nu.quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:55 schreef Barlexus het volgende:
[..]
Ik denk zelf dat dit een toneelstukje Trump is. Hij is nooit ziek geweest. Het is een schertsvertoning dat hij het virus kon overleven en niet ernstig ziek kon worden.
Iemand die ziek is ligt op bed en blijft in quarantaine.![]()
Hij doet interview, kijkt TV en tweet. Dat lukt wel hoor.quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:34 schreef Barlexus het volgende:
[..]
Met zijn fysiek gestel en levenstijl kan het nooit zo zijn dat hij binnen een paar dagen al zelfs aan het werk was. Het is een fukking leugen.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Neuh, hij is zo high als een konijn en denkt dat hij beter is nu.Ik denk eerder dat dit een verkiezingsstunt is van de almachtige Trump. Hij denkt dat hij op deze manier extra aandacht van de kiezers zou krijgen om de verkiezingen alsnog te winnen.quote:Op zondag 11 oktober 2020 21:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hij doet interview, kijkt TV en tweet. Dat lukt wel hoor.
Dat tourritje na 2 dagen was daar wel een mooi voorbeeld van.
Kijk nou is wat deze man de afgelopen 4 jaar allemaal gedaan heeft. Als je dat allemaal hier op een rijtje zou zetten zou je maar 1 conclusie kunnen trekken: BIZAR. Je zou daar 50 films van kunnen maken.![]()
In dat opzicht zou je kunnen zeggen dat hij de perfecte personificatie is van de VS zelf.quote:Op zondag 11 oktober 2020 21:25 schreef Barlexus het volgende:
Kijk nou is wat deze man de afgelopen 4 jaar allemaal gedaan heeft. Als je dat allemaal hier op een rijtje zou zetten zou je maar 1 conclusie kunnen trekken: BIZAR. Je zou daar 50 films van kunnen maken.
Bizar land met veel extremen.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.![]()
“As democracy is perfected, the office (of the President) represents, more and more closely, the inner soul of the people. We move toward a lofty ideal. On some great and glorious day, the plain folks of the land will reach their heart’s desire at last, and the White House will be adorned by a downright moron.”quote:Op zondag 11 oktober 2020 21:27 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
In dat opzicht zou je kunnen zeggen dat hij de perfecte personificatie is van de VS zelf.
Bizar land met veel extremen.
Those words, courtesy of H.L. Mencken, appeared in The Baltimore Evening Sun on July 26, 1920.And it's only the giving
That makes you
What you are![]()
Vooruitziende blikquote:Op zondag 11 oktober 2020 21:53 schreef OllieA het volgende:
[..]
“As democracy is perfected, the office (of the President) represents, more and more closely, the inner soul of the people. We move toward a lofty ideal. On some great and glorious day, the plain folks of the land will reach their heart’s desire at last, and the White House will be adorned by a downright moron.”
Those words, courtesy of H.L. Mencken, appeared in The Baltimore Evening Sun on July 26, 1920.![]()
![]()
![]()
Lekker de woorden van Fauci uit de context trekken in een campagnespot
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.![]()
Reactie Trump's Director of Communications:quote:Op maandag 12 oktober 2020 00:30 schreef Szura het volgende:
[ twitter ]
Lekker de woorden van Fauci uit de context trekken in een campagnespot
[ Bericht 90% gewijzigd door Kijkertje op 12-10-2020 00:40:06 ]“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Als je zin hebt in een longread over de makers van the Lincoln Project.
Scherp en venijn en ervaring.
Quote: “ With the help of data analysts, including one who'd worked in Major League Baseball, they are trying to take advantage of a shift they're seeing in the Republican landscape.
...The real dividing line in the Republican Party is between college-educated and non-college-educated voters.
And what we're seeing is, when Donald Trump starts to push messages like law and order, or defends, you know, the Confederate flags and Confederate monuments, he does seem to be able to coalesce a small number of non-college-educated workers in the Rust Belt states.
But at the same time, he's pushing white, college-educated workers in the Sun Belt states out of his column.”![]()
Heb je hier een linkje naar?quote:Op maandag 12 oktober 2020 04:44 schreef AnneX het volgende:
Quote: “ With the help of data analysts, including one who'd worked in Major League Baseball, they are trying to take advantage of a shift they're seeing in the Republican landscape.
...The real dividing line in the Republican Party is between college-educated and non-college-educated voters.
And what we're seeing is, when Donald Trump starts to push messages like law and order, or defends, you know, the Confederate flags and Confederate monuments, he does seem to be able to coalesce a small number of non-college-educated workers in the Rust Belt states.
But at the same time, he's pushing white, college-educated workers in the Sun Belt states out of his column.”Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.![]()
Het is een transcript van 60 minutes (link in tweet) maar de uitzending zelf staat nu ook op YT:quote:
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
thnxquote:Op maandag 12 oktober 2020 07:03 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Het is een transcript van 60 minutes (link in tweet) maar de uitzending zelf staat nu ook op YT:
[ twitter ]
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.![]()
![]()
De Trumpisten proberen echt alles. Gooi dat hele zooitje de gevangenis is.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Daar staan volgens mij serieuze straffen op. Gavin moet zijn openbaar ministerie maar even flink aan het werk zetten zou ik zeggen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 07:58 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
De Trumpisten proberen echt alles. Gooi dat hele zooitje de gevangenis is.![]()
Orange County is toch Devinland?I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Ik lees het meer als dat ze mensen helpen om (op de GOP) te stemmen, dan dat ze bedoeld zijn om stemmen kwijt te raken, maar het is natuurlijk nog steeds duidelijk dat er van alles mis kan gaan en waarom dit verboden is.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
![]()
Ja, normaal doorgaan met het leven. Zeker voor Herman Cain is het belangrijk, hij heeft al weken het daglicht niet meer gezien nu hij twee meter onder de grond ligt.Don't weep for the stupid, you'll be crying all day![]()
2 meter. 6 feetquote:Op maandag 12 oktober 2020 09:59 schreef Puddington het volgende:
[ twitter ]
Ja, normaal doorgaan met het leven. Zeker voor Herman Cain is het belangrijk, hij heeft al weken het daglicht niet meer gezien nu hij zes meter onder de grond ligt.![]()
![]()
Waarom kunnen die Amerikanen ook gewoon niet het metric systeem gebruiken zoals iedereen.quote:
In ieder geval houdt hij voldoende afstand.Don't weep for the stupid, you'll be crying all day![]()
En een groot blok graniet er op van 12 ton. Dan kan hij er ook niet meer uit klimmen. Je wilt natuurlijk niet dat hij stiekem even naar het bordeel ontsnapt en vals gaat spelen.quote:Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
Nou zal ik het in de overvloed van informatie hebben gemist...
Heeft de beoogde mevrouw voor de Supreme Court zich ergens uitgesproken over of beter gezegd tgen Obamacare?
Naast de te verwachten anti abortus mening, die wel vaststaat.
En zou zij als Rep. benoeming vanzelfsprekend uitspraken doen in het voordeel van trump indien de stemuitslagen worden bestreden?
Juridische kennis zal mevrouw hebben, gezond verstand is dan partij gebonden?![]()
Voor wat het stemfraude verhaal, de reden dat SC rechters een levenslange benoeming krijgen is omdat ze dan geen rekening hoeven te houden met her'verkiezing'. Eenmaal in het SC is de rechter wat dat betreft onafhankelijk. Ze zou dus wanneer Trump komt huilen geen rekening meer met hem hoeven te houden, want hij heeft verder geen invloed meer op haar loopbaan.quote:Op maandag 12 oktober 2020 10:54 schreef AnneX het volgende:
Heeft de beoogde mevrouw voor de Supreme Court zich ergens uitgesproken over of beter gezegd tgen Obamacare?
En zou zij als Rep. benoeming vanzelfsprekend uitspraken doen in het voordeel van trump indien de stemuitslagen worden bestreden?
Juridische kennis zal mevrouw hebben, gezond verstand is dan partij gebonden?
Wat uiteraard volledig losstaat van de Twitterhaatcampagne die haar te wachten staat als ze de claim van Trump zou afwijzen..Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!![]()
Er is eerder een rechtszaak geweest waar gekeken werd of het mandaat om een verzekering aan te schaffen wel constitutioneel was. 4 van de 9 rechters van de Supreme Court hadden toen geoordeeld dat dit niet zo is. Dus met een minimaal verschil is de wet behouden. Voornamelijk omdat John Roberts het mandaat als een belasting interpreteerde. Amy Coney Barrett heeft hier een kritisch artikel over geschreven.quote:Op maandag 12 oktober 2020 10:54 schreef AnneX het volgende:
Juridische kennis zal mevrouw hebben, gezond verstand is dan partij gebonden?
Sindsdien zijn er wel weer zaken veranderd aan de wet (de boete voor geen verzekering is verlaagd naar 0), dus het is nog steeds niet zeker wat de rechters nu zouden oordelen.![]()
Dank voor bovenstaande antwoorden.
Nou liet Comey zich niet voor trump’s karretje spannen onder vier ogen...dat verwacht ik van mevrouw ook niet.
En we zullen nooit weten of zij trump onder 4 ogen heeft gesproken OF het komt aan de orde in de hearing. ( N.B. de visitor’s logs zijn sinds trump ‘geheim’ )
Afgezien van de hele situatie rond haar benoeming, is het toch een beetje veel vooringenomenheid?
#steen#vijver![]()
Coney Barrett zal na de niet te vermijden veroordeling van Trump wel meedragen dat ze aangesteld is door een crimineel.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
ze is toch niet door hem aangesteld maar voorgedragen?quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:44 schreef Ulx het volgende:
Coney Barrett zal na de niet te vermijden veroordeling van Trump wel meedragen dat ze aangesteld is door een crimineel.![]()
Voorgedragen door een crimineel, aangesteld door de Senaat die een crimineel heeft gefaciliteerd.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
ze is toch niet door hem aangesteld maar voorgedragen?
Potato, potato.![]()
Kleeft wel aan je, hoor, meestal word het ook vermeld bij SC rechters door wie ze benoemd zijn.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
ze is toch niet door hem aangesteld maar voorgedragen?![]()
wie weet maakt het haar onafhankelijker dan vooraf gedachtquote:Op maandag 12 oktober 2020 13:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kleeft wel aan je, hoor, meestal word het ook vermeld bij SC rechters door wie ze benoemd zijn.![]()
Zover ik weet heeft hij nooit de confederatie-vlaggen/monumenten verdedigd, hij heeft zich alleen uitgesproken tegen woedende menigtes die beelden/symbolen vernielden. Het is aan de lokale overheden om te bepalen wat ze met die beelden/vlaggen doen. Wel heeft hij het recht van mensen verdedigd om vreedzaam te demonstreren voor of tegen het behoud van die beelden. Wat een president ook hoort te doen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 04:44 schreef AnneX het volgende:
But at the same time, he's pushing white, college-educated workers in the Sun Belt states out of his column.”
Maargoed lincoln project is een activistisch groepje rino's die in het nauw zitten en rare sprongen maken, begrijp niet waarom mensen dit serieus nemen.![]()
Dat komt voor, ja, het zal de eerste SC rechter niet zijn die in het SC van richting veranderd omdat ze feitelijk onaantastbaar zijn.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
wie weet maakt het haar onafhankelijker dan vooraf gedacht![]()
Mischien omdat het Linconl Project Republikeinen zijn die ageren tegen een Republikeinse President en Senaat? Zomaar een wilde gedachte. En volgens mij moet jij je toch wat beter inlezen over Trumps positie over standbeelden en de conferderale vlag. Een voorbeeld: https://www.militarytimes(...)e-flags-should-stay/quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:01 schreef BufferOverflow het volgende:
[..]
Zover ik weet heeft hij nooit de confederatie-vlag/monumenten verdedigd, hij heeft zich alleen uitgesproken tegen woedende menigtes die beelden/symbolen vernielden. Het is aan de lokale overheden om te bepalen wat ze met die beelden/vlaggen doen. Wel heeft hij het recht van mensen verdedigd om vreedzaam te protesteren voor of tegen het behoud van die beelden.
Maargoed lincoln project is een activistisch groepje rino's die in het nauw zitten en rare sprongen maken, begrijp niet waarom mensen dit serieus nemen.
Liberate Michigan! ring a bell?
[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2020 14:07:45 ]![]()
Waarom altijd die bespottelijke adjectieven. Niemand trapt daar toch in?quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:01 schreef BufferOverflow het volgende:
[..]
hij heeft zich alleen uitgesproken tegen woedende menigtes die beelden/symbolen vernielden.![]()
Lijkt me redelijk toepasselijk als ik de beelden ziequote:Op maandag 12 oktober 2020 14:10 schreef VoMy het volgende:
Waarom altijd die bespottelijke adjectieven. Niemand trapt daar toch in?
![]()
Er zijn ook federale issues, he? Zoals ik al gepost heb en waar Trump wel degelijk de kant kiest van de Confederatie bijvoorbeeld terwijl de Senaat het zelfs wil veranderen, mischien ben je ben niet voldoende geinformeerd over dit issue.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:29 schreef BufferOverflow het volgende:
[..]
Lijkt me redelijk toepasselijk als ik de beelden zie![]()
Zitten jullie ook in spanning te wachten tot de emails van Hillary worden vrijgegeven?I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Misschien kunnen er nog een stuk of 6 onderzoeken in de senaat tegenaan gegooid worden?quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:49 schreef Ulx het volgende:
Zitten jullie ook in spanning te wachten tot de emails van Hillary worden vrijgegeven?
[ twitter ]ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Eh..wat? Die zijn in 2016 toch allang vrijgegeven?quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:49 schreef Ulx het volgende:
Zitten jullie ook in spanning te wachten tot de emails van Hillary worden vrijgegeven?
[ twitter ]![]()
Vorig jaar verscheen al dit artikel en de conclusie is in mijn ogen alleen maar meer waar geworden:quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er zijn ook federale issues, he? Zoals ik al gepost heb en waar Trump wel degelijk de kant kiest van de Confederatie bijvoorbeeld terwijl de Senaat het zelfs wil veranderen, mischien ben je ben niet voldoende geinformeerd over dit issue.
https://www.theatlantic.c(...)can-majority/595504/
Kort gezegd, de omslag van de Republikeinen net na de civil rights movement van de jaren '60 was een strategie waarbij het Zuiden veroverd moest worden op de Democraten, die dat zuiden in die tijd nog stevig in handen hadden. Het idee was dat de raciale spanningen uitgenut moesten worden om de blanke kiezers in het zuiden voor zich te winnen, maar ook weer niet met een expliciet racistische toon. Het idee van de auteur is dat Trump het allemaal net even iets te expliciet maakt.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
De interne peilingen van de Trump campagne laten zien dat hij grote kans maakt op winst in 2016 tegen Clinton. Trump neemt de term herverkiezing iets te letterlijk.Gn kloon van tvlxd!![]()
quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:45 schreef Montov het volgende:
De interne peilingen van de Trump campagne laten zien dat hij grote kans maakt op winst in 2016 tegen Clinton. Trump neemt de term herverkiezing iets te letterlijk.
En dan noemen ze Biden seniel
[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2020 15:47:28 ]![]()
Het zijn ook altijd van die stomme spelletjes over wat Trump wel of niet letterlijk zou hebben gezegd.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er zijn ook federale issues, he? Zoals ik al gepost heb en waar Trump wel degelijk de kant kiest van de Confederatie bijvoorbeeld terwijl de Senaat het zelfs wil veranderen, mischien ben je ben niet voldoende geinformeerd over dit issue.
Als je een paar boeken over Trump leest weet je precis wat hij bedoelt en wat zijn denkbeelden zijn.
Federalisten en neo-nazi's stemmen op 'm. Hij zal ze nooit openlijk afvallen. En als hij het al een keertje onder druk doet, dan zwakt hij het af of komt er de volgende keer direct op terug.beter een knipoog dan een blauw oog![]()
Zelfs al is hij geen nazi, hij probeert hoe dan ook stemmen te vergaren bij die groep. Onder het mom van liberaliteit. Daar hebben partijen hier ook last van , met de groep overtuigde liberalen komt er een groep minder geschikte volgers mee. En het is lastig om het kaf van het koren te scheiden. Dat geld voor PVV/Fvd maar ook voor Trump. De vraag is hoe ver willen ze meegaan in de denkbeelden van het deel wat die achterban vertegenwoordigd? Op gegeven moment niet je ze toch loslaten. Trump heeft daar moeite mee. Ze zijn nu een levenslijn geworden.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:45 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Het zijn ook altijd van die stomme spelletjes over wat Trump wel of niet letterlijk zou hebben gezegd.
Als je een paar boeken over Trump leest weet je precis wat hij bedoelt en wat zijn denkbeelden zijn.
Federalisten en neo-nazi's stemmen op 'm. Hij zal ze nooit openlijk afvallen. En als hij het al een keertje onder druk doet, dan zwakt hij het af of komt er de volgende keer direct op terug.Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
Wat heb ik een hekel aan die term eigenlijk (en idem dino's). Het feit dat je een de facto 2-partijen systeem hebt in de VS, heeft gewoon als resultaat dat je leden zult hebben die meer af zullen wijken van de hoofdstroom. Dit kan over langere tijd lijden tot een verschuiving in standpunt binnen de partij, of het kan bij een minderheidsfractie in de partij blijven. Maar zolang het systeem daar op 2 partijen blijft werken, is dit gewoon iets wat blijft gebeuren.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:01 schreef BufferOverflow het volgende:
[..]
Zover ik weet heeft hij nooit de confederatie-vlaggen/monumenten verdedigd, hij heeft zich alleen uitgesproken tegen woedende menigtes die beelden/symbolen vernielden. Het is aan de lokale overheden om te bepalen wat ze met die beelden/vlaggen doen. Wel heeft hij het recht van mensen verdedigd om vreedzaam te demonstreren voor of tegen het behoud van die beelden. Wat een president ook hoort te doen.
Maargoed lincoln project is een activistisch groepje rino's die in het nauw zitten en rare sprongen maken, begrijp niet waarom mensen dit serieus nemen.![]()
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
Het zal vast uitgelegd worden in het filmpje, maar dat zit achter een betaalmuur en de Telegraaf lees ik alleen als ik geld toe krijg.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:21 schreef Arcee het volgende:
‘Beurzen veren op door peilingen Trump en Biden’
Hoe dan?Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Dus ze willen je laten betalen voor rechtsgeorienteerde onzin? Ik heb zo'n vermoeden dat je daar geen geld voor over hebt...quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:43 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het zal vast uitgelegd worden in het filmpje, maar dat zit achter een betaalmuur en de Telegraaf lees ik alleen als ik geld toe krijg.Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
Het is wellicht omgekeerd. De beurzen zijn Trump ook een beetje zat en veren op doordat Biden goed peilt.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:46 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Dus ze willen je laten betalen voor rechtsgeorienteerde onzin? Ik heb zo'n vermoeden dat je daar geen geld voor over hebt...
Goldman-sachs zegt het ook al: Democratische economische policies zijn beter dan de Republikeinse en zorgen voor een betere economie.
Maar goed, dat wisten we al decennia. Ook hier in NL zullen linkse partijen beter voor de economie zorgen dan de de rechtse (op lange termijn). Jammer dat ze al decennia niet meer cht aan de macht zijn.beter een knipoog dan een blauw oog![]()
Het is over het algemeen zo dat beurzen helemaal niet reageren op n ding. Ze gaan omhoog of omlaag en journalisten/analisten gaan daar dan achteraf een verklaring bij zoeken.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:50 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Het is wellicht omgekeerd. De beurzen zijn Trump ook een beetje zat en veren op doordat Biden goed peilt.
Dat wordt dan met een stelligheid gebracht alsof ze net een uitgebreide enqute hebben gehouden onder handelaren, maar het zijn over het algemeen gewoon verzinsels.![]()
![]()
Dat moet haast wel waar zijn!I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Haha aan het begin van de tweet gebruikt ie hoofdletters om de nadruk te leggen, maar op een gegeven moment denkt ie: Fuck it... ALLES WAT IK ZEG IS BELANGRIJK
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2020 18:08:21 ]![]()
Dat horen we over twee weken.quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:10 schreef AnneX het volgende:
En niemand vraagt naar het Plan? Het Grote Trump Gezondheids Plan...I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Omdat de beurzen en markten liever Biden in het Witte Huis zien, iets met volwassenen aan het stuurquote:Op maandag 12 oktober 2020 17:21 schreef Arcee het volgende:
Hoe dan?![]()
![]()
Over 2 weken, zeker?quote:
Ik weet niet wat voor wappie daar in gaat trappen maar als je Trump nu nog gelooft over zijn healthcare gelul dan heb je toch wel het IQ van een pepermolen.
[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2020 18:16:16 ]![]()
Ik weet niet wat er in het filmpje gezegd wordt, want ik heb geen abo.quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:21 schreef Arcee het volgende:
Hoe dan?
Wat ik wel weet is dat naar schatting van enkele banken de economie sneller weer opveert met Biden aan het roer dan Trump. Mogelijk dat ook meeweegt dat de kans dan groter is dan Huis, Senaat en president van dezelfde partij zijn en er beleid gevoerd kan worden. Daarnaast is het historisch zo dat de beurs het beter doet onder een Democratische president, maar dat lijkt me enigszins op toeval berusten.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Ik denk dat het de EMACA wordt, de even more affordable care act!Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Het lijkt me dat je echt hardcore koolaid drinker moet zijn wil je dit geloven. Ik kan me ook voorstellen dat republikeinen dit gelul ook spuugzat zijn. Het is echt arrogant van Trump om zo te blijven liegen. Alsof republikeinen allemaal simpletons zijn.quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Over 2 weken, zeker?
Ik weet niet wat voor wappie daar in gaat trappen maar als je Trump nu nog gelooft over zijn healthcare gelul dan heb je toch wel het IQ van een pepermolen.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Met als bijnaam Trumpcare want daar gaat het tenslotte om.quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:22 schreef Monolith het volgende:
Ik denk dat het de EMACA wordt, de even more affordable care act!“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Filmpje van een lange rij in Georgia van mensen die willen stemmen
Man man man wat een land. Kan dat nou echt niet anders?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Jawel, maar dan heeft de GOP meer kans te verliezen.quote:I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Helaas heb je veel mensen die gewoon het nieuws niet volgen. Die 'weten' alleen dat Obamacare slecht is, en nu komt Trump met een superplan.quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Over 2 weken, zeker?
Ik weet niet wat voor wappie daar in gaat trappen maar als je Trump nu nog gelooft over zijn healthcare gelul dan heb je toch wel het IQ van een pepermolen.Gn kloon van tvlxd!![]()
Dat zijn deplorables. Biden zal die nooit winnen. Ondertussen zorgt dit soort bullshit dat de base van Trump afbrokkelt. Mensen letten meer op als de verkiezingen naderen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:59 schreef Montov het volgende:
[..]
Helaas heb je veel mensen die gewoon het nieuws niet volgen. Die 'weten' alleen dat Obamacare slecht is, en nu komt Trump met een superplan.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Het is altijd twee weken. Is dat hoe zwendel werkt? Twee weken tot de simpelen onder ons beloftes zijn vergeten?quote:Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
Das ook over 2 wekenquote:Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.![]()
Kamala Harris opening statement bij de hearing van Barrett:quote:"This hearing has brought together more than 50 people to sit inside of a closed-door room for hours while our nation faces a deadly airborne virus. This committee has ignored commonsense requests to keep people safe.
The decision to hold this hearing now is reckless and places facilities workers, janitorial staff, congressional aides, and Capitol Police at risk.
Republicans have made it crystal clear that rushing a Supreme Court nomination is more important than helping & supporting the American people who are suffering from a deadly pandemic and economic crisis. Their priorities are not the American people's priorities.
Republicans finally realized the ACA is too popular to repeal in Congress, so now they are trying to bypass the will of voters and have the Supreme Court do their dirty work.
That's a big reason why Senate Republicans are rushing this process. They are trying to get a justice onto the Court in time to ensure they can strip away the protections of the Affordable Care Act.
By replacing Justice Ruth Bader Ginsburg with someone who will undo her legacy, President Trump is attempting to roll back Americans' rights for decades to come. Every American must understand that with this nomination, equal justice under law is at stake.
Our voting rights are at stake. Workers' rights are at stake. Consumers' rights are at stake. The right to safe and legal abortion is at stake. And holding corporations accountable is at stake. And, again, there is so much more.
We must listen to our constituents, protect their access to health care, and wait to confirm a new Supreme Court justice until after Americans decide who they want in the White House. Thank you."
[ Bericht 5% gewijzigd door Kijkertje op 12-10-2020 19:41:52 ]“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Toen een reporter een groep mensen aansprak hoe ze over de ACA dachten zeiden ze dat dit veel beter was dan Obamacare. Geen enkele genterviewde begreep dat Obamacare en ACA hetzelfde is. Ze volgen het nieuws niet maar zijn volledig gendoctrineerd door politieke volksmenners.quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:59 schreef Montov het volgende:
[..]
Helaas heb je veel mensen die gewoon het nieuws niet volgen. Die 'weten' alleen dat Obamacare slecht is, en nu komt Trump met een superplan.Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
Ik las net dit stuk op FiveThirtyEight over hoe het vertrouwen in de SC al wat tanende is en hoe een duidelijke conservatieve meerderheid dat nog verder kan doen afbrokkelen:quote:Op maandag 12 oktober 2020 19:26 schreef Kijkertje het volgende:
Kamala Harris opening statement bij de hearing van Barrett:
[..]
https://fivethirtyeight.c(...)utation-is-at-stake/
Harris lijkt daar alvast op voor te sorteren.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Natuurlijk kan dat anders, maar dan kunnen mensen met drie baantjes, in de zorg of jongeren in de service en horeca industrie ook stemmen, en we weten allemaal waar die op zouden stemmen, dus dat moet je niet willen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:44 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]
Man man man wat een land. Kan dat nou echt niet anders?They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Ja, dat is een flinke rij. Het is hier echter nog lang niet zo gek als in andere staten.quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:44 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]
Man man man wat een land. Kan dat nou echt niet anders?
Blijkbaar is dit in Gwinnett county, een county met >900.000 inwoners. Dit is de eerste dag dat gestemd kan worden in een van de 9 early voting locations, dat zal de lange rij deels verklaren. Al die early voting locations zijn vanaf vandaag tot 30 oktober elke dag geopend van 7 tot 7. En daarnaast zijn er >20 drop-off boxes voor briefstemmen.![]()
Krachtig. Helder. Geen woord Frans bij.quote:Op maandag 12 oktober 2020 19:26 schreef Kijkertje het volgende:
Kamala Harris opening statement bij de hearing van Barrett:
[..]Op het scherp van de snede.![]()
Het laat inderdaad meer het enthousiasme, bij een deel van de kiesgerechtigden, zien om Trump weg te stemmen, dan voter suppression. En angst voor voter suppression hoe dichter we bij election day komen natuurlijk, dat dan weer wel.quote:Op maandag 12 oktober 2020 20:30 schreef freako het volgende:
[..]
Ja, dat is een flinke rij. Het is hier echter nog lang niet zo gek als in andere staten.
Blijkbaar is dit in Gwinnett county, een county met >900.000 inwoners. Dit is de eerste dag dat gestemd kan worden in een van de 9 early voting locations, dat zal de lange rij deels verklaren. Al die early voting locations zijn vanaf vandaag tot 30 oktober elke dag geopend van 7 tot 7. En daarnaast zijn er >20 drop-off boxes voor briefstemmen.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Iedereen een gratis behandeling bij 't Walter Reed.quote:Op maandag 12 oktober 2020 18:10 schreef AnneX het volgende:
En niemand vraagt naar het Plan? Het Grote Trump Gezondheids Plan...![]()
![]()
Zo zo.....I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Volgens hen is het legaal. Ik ben benieuwd wat hier nou het hele verhaal van is en de (il)legaliteit.quote:“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
In Georgia is dat best te begrijpen. Dat is een staat die daar berucht om is.quote:Op maandag 12 oktober 2020 21:36 schreef speknek het volgende:
[..]
En angst voor voter suppression hoe dichter we bij election day komen natuurlijk, dat dan weer wel.![]()
Daar staan twee dozijn in witte jassen verpakte tv soap-artsen klaar om je vol te pompen met steroden, zelfs al heb je een milde vorm van covid.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:01 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Iedereen een gratis behandeling bij 't Walter Reed.Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
Blijkbaar mag je in Californi als partij wel ingevulde stembiljetten inzamelen. Het is echter twijfelachtig of dat ook mag via brievenbussen met als opschrift "Official ballot drop off box", zonder aanduiding dat dit een inzamelpunt van de Republikeinse partij is.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:07 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Volgens hen is het legaal. Ik ben benieuwd wat hier nou het hele verhaal van is en de (il)legaliteit.![]()
Vraag is natuurlijk ook wat je er vervolgens mee doet. Als je ze ergens in een opslag legt en even "vergeet" voor de deadline in te leveren, dan moet er toch ook wel haast ergens een wet overtreden zijn.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:16 schreef freako het volgende:
[..]
Blijkbaar mag je in Californi als partij wel ingevulde stembiljetten inzamelen. Het is echter twijfelachtig of dat ook mag via brievenbussen met als opschrift "Official ballot drop off box", zonder aanduiding dat dit een inzamelpunt van de Republikeinse partij is.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Ik geloof dat zoiets "Election fraud" heet maar daar zal Trump wel niet over tweetenquote:Op maandag 12 oktober 2020 22:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Vraag is natuurlijk ook wat je er vervolgens mee doet. Als je ze ergens in een opslag legt en even "vergeet" voor de deadline in te leveren, dan moet er toch ook wel haast ergens een wet overtreden zijn.![]()
![]()
Iets dergelijks heeft mijn overleden schoonmoeder ook meegemaakt bij de verkiezing van een senator in Broward county (FL) waar ze vrijwilligers werk deed in het stemlokaal. Daar werden democratische stembiljetten gescheiden van de republikeinse en in aparte vaten gedeponeerd. Op gegeven moment werd er gemeld : too close to call , dus kregen ze een hertelling tot een afgesproken tijd, waar een gemiddelde werd afgesproken. De tonnen waar democratische stemmen in zaten bleven het langst in de opslag staan. Op gegeven moment werd er omgeroepen, stop maar met tellen, we hebben genoeg voor een gemiddelde. Sommige vrijwilligers probeerden nog te protesteren maar het kwaad was al geschied.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Vraag is natuurlijk ook wat je er vervolgens mee doet. Als je ze ergens in een opslag legt en even "vergeet" voor de deadline in te leveren, dan moet er toch ook wel haast ergens een wet overtreden zijn.Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
Ja dat soort dingen zijn al helemaal ernstig natuurlijk. Sowieso kun je je dat in Nederland niet voorstellen: "we tellen wel een beetje wat en dan hebben we een gemiddelde".quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:27 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Iets dergelijks heeft mijn overleden schoonmoeder ook meegemaakt bij de verkiezing van een senator in Broward county (FL) waar ze vrijwilligers werk deed in het stemlokaal. Daar werden democratische stembiljetten gescheiden van de republikeinse en in aparte vaten gedeponeerd. Op gegeven moment werd er gemeld : too close to call , dus kregen ze een hertelling tot een afgesproken tijd, waar een gemiddelde werd afgesproken. De tonnen waar democratische stemmen in zaten bleven het langst in de opslag staan. Op gegeven moment werd er omgeroepen, stop maar met tellen, we hebben genoeg voor een gemiddelde. Sommige vrijwilligers probeerden nog te protesteren maar het kwaad was al geschied.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Als het om een landelijke verkiezing gaat dan letten ze er scherper op dan bij een senaatsplek blijkbaar. Die stembiljetten zijn hopeloos complex. En ik heb moeite gehad om ze te ontcijferen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja dat soort dingen zijn al helemaal ernstig natuurlijk. Sowieso kun je je dat in Nederland niet voorstellen: "we tellen wel een beetje wat en dan hebben we een gemiddelde".Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
Er komen wat dollars voorbij in de verkiezingsperiodes.
https://www.politico.com/(...)tter_impression=true
Een ‘Green tsunami’: Inside Senate Republicans’ financial freak-out.
Quote:” In mid-April, senior advisers to a dozen Republican senators gathered on the second floor of the National Republican Senatorial Committee’s offices, where NRSC executive director Kevin McLaughlin detailed the stark online fundraising disparities that led to eight GOP incumbents getting outraised by Democrats in the first three months of 2020.
McLaughlin concluded his presentation with a dire warning: If campaigns didn’t improve their digital fundraising dramatically, they’d have no way to counter a “green tsunami” of Democratic spending in the fall, according to three people familiar with the meeting.”![]()
Ik was een paar jaar geleden in downtown Atlanta bij de ambassade, en had daarna wat tijd over, ik heb toen een tourbus gepakt om het m.l.k monument te bezoeken en bij de municipal market wat lekkernijen in te slaan. Je ziet in die omgeving geen blanken lopen. Segregatie is daar stilletjes doorgegaan. De kiezers in die wijken moeten downtown stemmen. En voelen zich natuurlijk ongemakkelijk. Downtown zie je alleen kleurlingen in de functie van straatventers en schoonmakers.quote:Op maandag 12 oktober 2020 22:08 schreef freako het volgende:
[..]
In Georgia is dat best te begrijpen. Dat is een staat die daar berucht om is.Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
Dat was twintig jaar geleden (tering ik ben oud) ook al. Het centrum van Atlanta redelijk verkrot, bevolkt met zwarte schoonmakers en zwervers, en de suburbs rijk en spietwit.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Yep. En er rijd geen OV naar de suburbs omdat er anders zwarte mensen naar de 'burbs komen, Gwinnett heeft meermaals tegen OV naar Atlanta gestemd om die reden.quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:19 schreef speknek het volgende:
Dat was twintig jaar geleden (tering ik ben oud) ook al. Het centrum van Atlanta redelijk verkrot, bevolkt met zwarte schoonmakers en zwervers, en de suburbs rijk en spietwit.
* Tijger_m had ooit een vriendin in Gwinnett
[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2020 23:23:29 ]![]()
Huh, ik heb nooit die link gelegd. Had ooit een keer, voordat ik nog een rijbewijs had, een conferentie in Disney Village in Orlando. Een bevriende professor vroeg of ik langskwam bij zijn universiteit in Orlando. Ik de buslijn opzoeken.. zou 6.5 uur duren, inclusief twee keer een half uur lopen. Volgens mij was sowieso lopen sneller (maar nog steeds ruim twee uur, en waarschijnlijk half op de snelweg). Viel me toen al op dat het vooral de zuidelijke grote steden waren zonder OV. Weet het altijd aan een extra Amerikaanse voorliefde voor de auto, maar bewuste segregatie is nog bijna logischer.quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Yep. En er rijd geen OV naar de suburbs omdat er anders zwarte mensen naar de 'burbs komen, Gwinnett heeft meermaals tegen OV naar Atlanta gestemd om die reden.
* Tijger_m had ooit een vriendin in GwinnettThey told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
In alle eerlijkheid, het was niet per se racistisch hoewel dat in Georgia meestal wel op de achtergrond meespeelt, de segregatie was vooral financieel van aard. Arme mensen moeten niet zomaar in onze wijken/steden/dorpen kunnen komen, dat arme mensen meestal gekleurde mensen zijn, tja, dat is uiteraard puur toeval.quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:43 schreef speknek het volgende:
[..]
Huh, ik heb nooit die link gelegd. Had ooit een keer, voordat ik nog een rijbewijs had, een conferentie in Disney Village in Orlando. Een bevriende professor vroeg of ik langskwam bij zijn universiteit in Orlando. Ik de buslijn opzoeken.. zou 6.5 uur duren, inclusief twee keer een half uur lopen. Volgens mij was sowieso lopen sneller (maar nog steeds ruim twee uur, en waarschijnlijk half op de snelweg). Viel me toen al op dat het vooral de zuidelijke grote steden waren zonder OV. Weet het altijd aan een extra Amerikaanse voorliefde voor de auto, maar bewuste segregatie is nog bijna logischer.
Ik zat daar in een hotel en ik liep(!) naar een Krispy Kreme 500 meter verderop en een politie agent hield mij aan, mensen lopen daar dus gewoon niet en als je wel loopt ben je verdacht want alleen arme mensen lopen en die zijn verdacht. Mooi cirkeltje wel
Was best een aardige gast die agent, overigens, nog een tijd mee staan te praten, ik heb nog een donut voor hem gekocht
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2020 23:50:46 ]![]()
Klopt, het OV is een stuk minder flexibel dan hier. In sommige wijken ben je welhaast gedwongen om een fors eind te lopen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 23:43 schreef speknek het volgende:
[..]
Huh, ik heb nooit die link gelegd. Had ooit een keer, voordat ik nog een rijbewijs had, een conferentie in Disney Village in Orlando. Een bevriende professor vroeg of ik langskwam bij zijn universiteit in Orlando. Ik de buslijn opzoeken.. zou 6.5 uur duren, inclusief twee keer een half uur lopen. Volgens mij was sowieso lopen sneller (maar nog steeds ruim twee uur, en waarschijnlijk half op de snelweg). Viel me toen al op dat het vooral de zuidelijke grote steden waren zonder OV. Weet het altijd aan een extra Amerikaanse voorliefde voor de auto, maar bewuste segregatie is nog bijna logischer.Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |