Beste regio die er is….quote:
Dan nog: waarom wil iedereen op de paar vierkante kilometer wonen? Een paar kilometer verderop en je hoeft niet meer te overbieden voor een appartementjequote:
Een paar km?quote:Op maandag 28 december 2020 22:14 schreef lipje het volgende:
[..]
Dan nog: waarom wil iedereen op de paar vierkante kilometer wonen? Een paar kilometer verderop en je hoeft niet meer te overbieden voor een appartementje
meer geld gaan verdienenquote:Op maandag 28 december 2020 21:11 schreef Ciclon het volgende:
Moedeloos word ik er van. Laatste 2 biedingen, 2x overboden, 2x kansloos. Appartementen in regio Leiden gaan elke keer zo'n 15% boven de vraagprijs weg.
Ik ben nu 30, wat moet ik in godsnaam doen?
Zorgen dat je ouders je ff belastingvrij een ton schenken.quote:Op maandag 28 december 2020 21:11 schreef Ciclon het volgende:
Moedeloos word ik er van. Laatste 2 biedingen, 2x overboden, 2x kansloos. Appartementen in regio Leiden gaan elke keer zo'n 15% boven de vraagprijs weg.
Kopen zonder kijken! 😃quote:Op maandag 28 december 2020 21:11 schreef Ciclon het volgende:
Sociale huurwoning een optie?quote:Op maandag 28 december 2020 23:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zorgen dat je ouders je ff belastingvrij een ton schenken.
Of in Zeeuws-Vlaanderen gaan wonen.
Groningen, mooie buitenwijk. Hoekhuis, verkocht voor 430000. 130m2. Onnodig duur.quote:Op woensdag 30 december 2020 15:04 schreef longasleep het volgende:
Ik heb een huis gekocht voor 450.000 euro in 2017 194m2 label B 2001 gebouwd
Nu zie ik in de nieuwbouwwijk tegenover een hoekhuis van 110m2 voor 439.000 euro.
Dorp vlakbij amersfoort.
wereld is gek geworden heb te doen met mijn leeftijdsgenoten (25-35).
ergens anders wonen waar dat niet is en daar werk zoeken. Dat eerste is wel het moeilijkste, het werk vinden dat is eenvoudigquote:Op maandag 28 december 2020 21:11 schreef Ciclon het volgende:
vandaar de prijs....quote:
Maastricht is wel gewild ja, zoek je het in dorpje in de buurt dan heb je de Belgische prijzen. Mijn schoonouders hebben een tweekapper met 500m2 grond en 180m2 woonoppervlak op 10 minuten rijden van Maastricht. De wozwaarde is 250kquote:Op maandag 4 januari 2021 22:49 schreef Maikuuul het volgende:
Maastricht ook zo'n zieke markt. 2x naar een huisje gaan kijken, zag er leuk uit maar je moet zeker 20k overbieden. Uberhaubt naar een huis gaan kijken is al een opgave.
Daarom net over de grens in Belgie een huis gekocht(Lanaken), vraagprijs bieden en klaarbinnen een kwartiertje ben ik in Maastricht voor 30% goedkoper en meer oppervlakte.
Binnen 25 jaar afbetaald met 1.27% rente
Vraagprijs ja? Goed gedaanquote:Op maandag 4 januari 2021 22:49 schreef Maikuuul het volgende:
Maastricht ook zo'n zieke markt. 2x naar een huisje gaan kijken, zag er leuk uit maar je moet zeker 20k overbieden. Uberhaubt naar een huis gaan kijken is al een opgave.
Daarom net over de grens in Belgie een huis gekocht(Lanaken), vraagprijs bieden en klaarbinnen een kwartiertje ben ik in Maastricht voor 30% goedkoper en meer oppervlakte.
Binnen 25 jaar afbetaald met 1.27% rente
Ben zelf 35 en woon in Midden Limburg.quote:Op maandag 19 oktober 2020 10:03 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Ja, maar in vergelijking met een Amstelveen kan je in bijvoorbeeld Noord-oost Groningen, midden-Limburg, Zeeland of andere krimpregio's prima betaalbaar en met veel ruimte wonen. Ik zou er direct voor tekenen als ik met baanbehoud die kant op kon.
Ik heb die add-on een tijd geleden ook ontdekt. Had er iets over gepost op het forum, maar het topic werd verwijderd en ik werd meteen voor een shill uitgemaakt. Door die actie lijken juist de mods op shills van de makelaarsquote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:13 schreef tstile het volgende:
Met die add on zie je in een oogopslag de WOZ waarde van de afgelopen jaren. Dan zie je gelijk of het ineens flink gestegen of gezakt is en wat een redelijke prijs zou zijn als je niet meedoet aan de huizenbubbel.
Misschien zijn wat bouwvallen in Noord-Oost Groningen niet helemaal representatief voor de gehele woningmarkt?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:10 schreef tstile het volgende:
Mijn conclusie is
1. Dat de makelaars eigenlijk de verkopers hard aan het naaien zijn door zeer snel te verkopen en de courtage in de zak te steken.
2. Er staat genoeg voor langere tijd te koop en mensen hebben het zo in hun bol dat ze 30% meer dan de marktwaarde denken te krijgen.
In Alphen gaan wonen in de buurt van het station. Zit je zo in Leiden.quote:Op maandag 28 december 2020 21:11 schreef Ciclon het volgende:
Nee dit gaat niet werken, waarschijnlijk heeft de verkopende makelaar je uitgelachen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:43 schreef Sjoerd102 het volgende:
Begin december zagen we wederom een woning die aan onze voorwaarde voldeed.
Bouwjaar 1996
Woonoppervlakte 108,2m2
Perceel 232 m2
Vraagprijs 259000
Woning stond vrijdagochtend op Funda. 's middags gebeld en toen bleken er nog 2 plekken voor bezichting zichtbaar.
Voor de bezichtiging al met hypotheker gemaild om advies te vragen wat een reeële vraagprijs zou zijn.
Helaas kreeg ik pas na de bezichting een terugkoppeling.
Na bezichting hadden vriendin en ik een bod gedaan van 275 maar dit bleek nog niet voldoende.
Dezelfde dag dat we bericht kregen dat ons bod niet voldoende was kregen we ook bericht van de hypotheker.
Hij was stomverbaasd dat we met die prijs de woning nog niet hadden.
Via taxateur adviseerde hij 265/270.
Juistquote:Op woensdag 6 januari 2021 07:08 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Misschien zijn wat bouwvallen in Noord-Oost Groningen niet helemaal representatief voor de gehele woningmarkt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |