Hangt er vanaf wie wint, maar zal (denk ik) niet een enorm effect gaan geven. Na de uitslag in 2016 werd de dollar sterker, i.e. duurder vanuit ons (EUR) oogpunt:quote:Op zondag 1 november 2020 12:38 schreef MikeJoow het volgende:
Wat ik me af vraag als de verkiezingen geweest zijn kan dan de wisselkoers van de $ dollar erg gaan stijgen of dalen?
Ik moet namelijk wat money overmaken naar de VS dus ik ben benieuwd of dat vanuit NL negatieve gevolgen heeft.
Of dat de verkiezingen in de VS totaal geen invloed heeft op de $ koers.
Laten we hopen dat inderdaad de dollarkoers niet stijgt dus vanuit NL gezien meer waard wordt.quote:Op zondag 1 november 2020 15:00 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Hangt er vanaf wie wint, maar zal (denk ik) niet een enorm effect gaan geven. Na de uitslag in 2016 werd de dollar sterker, i.e. duurder vanuit ons (EUR) oogpunt:
https://www.reuters.com/article/uk-global-forex-idUSKBN1332SK
Ik heb het gevoel dat er sowieso geen grote schommelingen gaan komen en dat bij een win van Biden de dollar minder sterke stijging laat zien dan in het geval van een win van Trump.
https://electproject.github.io/Early-Vote-2020G/index.htmlquote:Nationally, voters have cast 68.4% of the total votes counted in the 2016 general election.
Welke media?quote:Op maandag 2 november 2020 17:51 schreef PzKpfw het volgende:
Ik vind de media wel opvallend 'stil' rondom deze verkiezingen.
Ja zeker. De Nederlandse bedoel je? Dat zal vooral door corona komen. Als dat er niet was, dan zouden ze waarschijnlijk wel weer dagvullende programma's over deze verkiezingen hebben gemaakt.quote:
Ja er wonen 12 mensen die mensen kunnen in 4 jaar volledig van samenstelling veranderd zijn.quote:Op dinsdag 3 november 2020 09:30 schreef Knipoogje het volgende:
De eerste resultaten zijn binnen... In Dixville hebben alle inwoners die gestemd hebben voor Biden gekozen
5-0
Vorige verkiezing was het wat verdeelder...
https://en.wikipedia.org/(...)ral_election_results
Ze krimpen zelfs als ik het zo leesquote:Op dinsdag 3 november 2020 09:33 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Ja er wonen 12 mensen die mensen kunnen in 4 jaar volledig van samenstelling veranderd zijn.
Maar zag ergens dat de laatste keer dat het ook een dergelijke uitslag was (1960), won Nixon met 5-0 van Kennedy, en verloor dus uiteindelijk……quote:Op dinsdag 3 november 2020 09:30 schreef Knipoogje het volgende:
De eerste resultaten zijn binnen... In Dixville hebben alle inwoners die gestemd hebben voor Biden gekozen
5-0
Vorige verkiezing was het wat verdeelder...
https://en.wikipedia.org/(...)ral_election_results
IA-4 is wel een interessant district, de huidige afgevaardigde is Steve King. Zo openlijk racistisch dat ie uiteindelijk ook door de Republikeinse partij uitgekotst is, en zijn primary verloor. Het district is overigens zo conservatief dat Feenstra makkelijk zal winnen.quote:Op dinsdag 3 november 2020 10:55 schreef Knipoogje het volgende:
Hollands avondje
Iowa's 4th district: Feenstra GOP vs Scholten DEM
Dit beeld kom overeen met wat verwacht werd: Republikeinen die meer op verkiezingsdag zelf komen en minder in de early vote kwamen. Verder heb je ook nog dat ouderen geneigd zijn vroeger te stemmen en mensen die moeten werken die dat later op de dag doen.quote:
Wie gaat er winnen? Op wie hoop jequote:Op dinsdag 3 november 2020 20:53 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Damnit, vind het nu al spannend!
Waar volgen jullie het vannacht? Gewoon NPO1?
quote:
Maakt me niet uit wie er wint. Als Trump maar verliest.quote:Op dinsdag 3 november 2020 20:56 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
Wie gaat er winnen? Op wie hoop je
Die tafel bij Pauw de day afterquote:Op dinsdag 3 november 2020 20:51 schreef KennyPowers het volgende:
4 jaar, tijd vliegt
boeit me nu een stuk minder.
CNN. NOS doet me iets teveel interviews met zelfbenoemde Amerika-expertsquote:Op dinsdag 3 november 2020 20:53 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Dit gaat verre van spannend worden hoor.quote:Op dinsdag 3 november 2020 20:53 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Dat zei men ook toen Hillary makkelijk ging winnen en Trump ongeveer 0,2% kans maaktequote:Op dinsdag 3 november 2020 21:42 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dit gaat verre van spannend worden hoor.
#metooquote:
Hoezo niet, eigenlijk?quote:Op dinsdag 3 november 2020 21:42 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dit gaat verre van spannend worden hoor.
Je denkt toch niet dat Trump nog een serieuze kans maakt met zijn optreden van de afgelopen 4 jaar?quote:
Nou ja, hij heeft wel degelijk kans natuurlijk. Er zijn nogal wat mensen die zijn optreden wel goed vinden namelijk.quote:Op dinsdag 3 november 2020 21:51 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Je denkt toch niet dat Trump nog een serieuze kans maakt met zijn optreden van de afgelopen 4 jaar?
Nou ik weet het niet, maar ik vermoed een soort van foto-finish.quote:Op dinsdag 3 november 2020 21:51 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Je denkt toch niet dat Trump nog een serieuze kans maakt met zijn optreden van de afgelopen 4 jaar?
De meeste Amerikanen denken nog steeds dat hij het beste economische beleid kan voeren. En dat is toch heel vaak de doorslaggevende factor.quote:Op dinsdag 3 november 2020 21:51 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Als hij de hele coronacrisis enigszins goed had aangepakt (lees: wel daadkrachtig en tijdig maatregelen had genomen en het virus niet downplayen) had hij die verkiezingen op z'n sloffen gewonnen. Nu heeft ie het zelf gewoon verneukt.quote:Op dinsdag 3 november 2020 21:53 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Nou ja, hij heeft wel degelijk kans natuurlijk. Er zijn nogal wat mensen die zijn optreden wel goed vinden namelijk.
Er schijnen ook zat polls te zijn waarin Oom Donald wel als algemeen winnaar uit de bus komt. We gaan het zien straks/morgen/volgende week/over 2 maandenquote:Op dinsdag 3 november 2020 21:56 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
De meeste Amerikanen denken nog steeds dat hij het beste economische beleid kan voeren. En dat is toch heel vaak de doorslaggevende factor.
De popular vote zal hij waarschijnlijk niet winnen maar in de swing states kan hij best weer net als 4 jaar geleden verassen.
als ik het ga volgen,quote:Op dinsdag 3 november 2020 22:01 schreef Faraday01 het volgende:
welke zender(s) volgen jullie vannacht?
En dan nog maakt hij een best wel kans om herkozen te worden. Een grote bek hebben spreekt mensen blijkbaar ook wel aan tegenwoordig.quote:Op dinsdag 3 november 2020 22:00 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Als hij de hele coronacrisis enigszins goed had aangepakt (lees: wel daadkrachtig en tijdig maatregelen had genomen en het virus niet downplayen) had hij die verkiezingen op z'n sloffen gewonnen. Nu heeft ie het zelf gewoon verneukt.
Ja, maar er wonen echt hele rare mensen in Amerika, hoor?quote:Op dinsdag 3 november 2020 22:00 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Als hij de hele coronacrisis enigszins goed had aangepakt (lees: wel daadkrachtig en tijdig maatregelen had genomen en het virus niet downplayen) had hij die verkiezingen op z'n sloffen gewonnen. Nu heeft ie het zelf gewoon verneukt.
Zet je wekker 04:30u en ga daarna gewoon werken.quote:Op dinsdag 3 november 2020 20:22 schreef Faraday01 het volgende:
In 2016 heb ik tot 6 uur doorgetrokken maar moet morgen werken dus ik twijfel nog. Vooral omdat het onduidelijk is wanneer er iets duidelijk wordt
Ik begin met NPO maar wellicht dat ik gedurende de avond/nacht nog een Amerikaanse er bij aan zet.quote:Op dinsdag 3 november 2020 22:01 schreef Faraday01 het volgende:
welke zender(s) volgen jullie vannacht?
Ik heb ook al heel veel Trump stemmers gezien die aangaven dat ze geen vertrouwen hadden in die mail in votes.quote:Op dinsdag 3 november 2020 22:15 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ik zou niet verbaasd zijn als veel Trump aanhangers, argwanend als ze zijn naar de media, niet meegedaan hebben aan polls, of geen eerlijke antwoorden in polls hebben gegeven, en dat meer Trump aanhangers zijn gaan stemmen vanwege de geluiden dat Biden meer stemmen kreeg in de mail-in votes.
No shit Sherlock.quote:Op dinsdag 3 november 2020 22:17 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik heb ook al heel veel Trump stemmers gezien die aangaven dat ze geen vertrouwen hadden in die mail in votes.
Ja, dus die gaan allemaal " in het echt" stemmen, dus vandaag.quote:
die poll was vier jaar geleden ook zo betrouwbaar. En met mail voting is het leuk peilenquote:Op dinsdag 3 november 2020 22:25 schreef Confetti het volgende:
Het objectieve en neutrale CNN heeft om 23:00 Nederlandse tijd een 'exit-poll'. Hoe kan dat nou weer terwijl men stemt. Dat is toch gewoon beinvloeding van verkiezingen?
Ze hebben daar meerdere tijdzones. Best mogelijk dat dit kan & schijnbaar is het legaal, daar ze het al jaaaaaaaaren doen. Wss al zolang als ze bestaan.quote:Op dinsdag 3 november 2020 22:25 schreef Confetti het volgende:
Het objectieve en neutrale CNN heeft om 23:00 Nederlandse tijd een 'exit-poll'. Hoe kan dat nou weer terwijl men stemt. Dat is toch gewoon beinvloeding van verkiezingen?
Ze kunnen bij CNN ook gewoon een avond Joe Biden uitzenden, zo objectief zijn zequote:Op dinsdag 3 november 2020 22:25 schreef Confetti het volgende:
Je kunt mensen niet verbieden om anderen te vertellen op wie ze gestemd hebben.quote:Op dinsdag 3 november 2020 22:25 schreef Confetti het volgende:
Exit-poll op basis van de stemmen in Rhode Island en Vermont.quote:Op dinsdag 3 november 2020 22:25 schreef Confetti het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet precies weet.quote:Op dinsdag 3 november 2020 22:55 schreef RvLaak het volgende:
[..]
FF serieus... Mijn vrouw zei dat er een officile derde keuze was, is dat Kanye?
Hij mocht in ieder geval 1 staat mee doen, in andere staten was die te laat met aanmeldenquote:Op dinsdag 3 november 2020 22:55 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Jo Jorgensen staat in alle staten op het stembiljet.quote:Op dinsdag 3 november 2020 22:55 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Dankquote:Op dinsdag 3 november 2020 22:59 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Jo Jorgensen staat in alle staten op het stembiljet.
https://en.wikipedia.org/(...)residential_election
Sommige staten hebben wel 20 officiele keuzes volgens mij. Of zelfs meer.quote:Op dinsdag 3 november 2020 22:55 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Je zou bijna denken dat het een act is van Joe. Maar helaas..quote:Op dinsdag 3 november 2020 23:02 schreef RvLaak het volgende:
Wow... En dit moet dan het land leiden? [ twitter ]
Zo denk ik er ook over.quote:Op dinsdag 3 november 2020 23:06 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Je zou bijna denken dat het een act is van Joe. Maar helaas..
Twee zeer matige keuzes voor de kiezers. Voor het klimaat dan maar Biden. Heb ik ook nog wat aan in de toekomst.
Hoe? Hij haalt mogelijk het einde van het jaar niet, laat staan dat hij een toekomst op kan bouwenquote:Op dinsdag 3 november 2020 23:06 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Je zou bijna denken dat het een act is van Joe. Maar helaas..
Twee zeer matige keuzes voor de kiezers. Voor het klimaat dan maar Biden. Heb ik ook nog wat aan in de toekomst.
Daar heb je een VP voorquote:Op dinsdag 3 november 2020 23:08 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Hoe? Hij haalt mogelijk het einde van het jaar niet, laat staan dat hij een toekomst op kan bouwen
De rest van de lijst bestaat wel uit typetjes zeg. Allemaal hele aparte figuren.quote:Op dinsdag 3 november 2020 22:59 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Jo Jorgensen staat in alle staten op het stembiljet.
https://en.wikipedia.org/(...)residential_election
Waarom zou je vallen voor zulke overduidelijke manipulatie?quote:Op dinsdag 3 november 2020 23:02 schreef RvLaak het volgende:
Wow... En dit moet dan het land leiden? [ twitter ]
Wat een bizarre gedachte.quote:Op dinsdag 3 november 2020 23:12 schreef TheVulture het volgende:
De winst voor Biden is in feite natuurlijk een presidentschap van Kamala Harris denk ik
Dude is gewoon dement, accepteer het, neem je verlies (of accepteer Harris als president) en ga verderquote:Op dinsdag 3 november 2020 23:11 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waarom zou je vallen voor zulke overduidelijke manipulatie?
Dat is onwaar, dus dat accepteren is nogal dom.quote:Op dinsdag 3 november 2020 23:13 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Dude is gewoon dement, accepteer het
quote:Op dinsdag 3 november 2020 23:14 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is onwaar, dus dat accepteren is nogal dom.
Maar gezien de rest van je posts is kritisch denken niet aan je besteed helaas.
Las van de week ergens dat presidenten die een overleden president opvolgden wel redelijk succesvol waren.quote:Op dinsdag 3 november 2020 23:12 schreef TheVulture het volgende:
De winst voor Biden is in feite natuurlijk een presidentschap van Kamala Harris denk ik
Er is gewoon niets betrouwbaar tot de uitslag er is. Ik zou zelfs geen officiele polls bekijken nu.quote:Op dinsdag 3 november 2020 23:18 schreef Oostblokkert het volgende:
In hoeverre zijn die youtube-polls echt betrouwbaar?
Ik hoor dat Trump niet gaat verliezen, op basis waarvan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |