abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195461670
pi_195461677
Ik doe niet mee aan dat Facetimen. Thuis werken is verschrikkelijk voor me, omdat zelfde kutwerk, geen hilarische collega's die de dag voorbij doen vliegen. In return hoef ik mn haar niet te kammen, geen make op te doen en als het echt een zware start is me niet te douchen en aan te kleden. Dat ga ik niet inleveren om onnodig met mn gezicht in beeld te kunnen zitten :D

Dat is precies bij nul van mn meetings noodzakelijk, dus whatever. Kom vechte als je er wat van vindt.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_195461706
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:10 schreef Sarabi het volgende:

Ik blijf fan van Vevina.
Maar blote benen blijven wel raar voelen na jaren van wielrenbroekjes.
Deze post snap ik niet :@
pi_195461713
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:44 schreef Blues het volgende:

[..]

Deze post snap ik niet :@
Vevina is ook antibenenschuurmiddel.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_195461720
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:45 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Vevina is ook antibenenschuurmiddel.
Dan nog :?
pi_195461725
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:45 schreef Blues het volgende:

[..]

Niet bekend met "chub rub" nee?
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_195461735
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:45 schreef Blues het volgende:

[..]

Dus met benenschuurmiddel hoef je geen wielrenbroekje onder je rok aan om te voorkomen dat je benen wegrotten gedurende de dag. Wat lekker is, maar ook raar, aangezien ze gewend is een wielrenbroekje te dragen en ze nu de wind voelt waaien :D
pi_195461738
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:45 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Niet bekend met "chub rub" nee?
Nee ;(
pi_195461744
Jurkje en geen panty en benen die tegen elkaar schuren, no bueno.

"Wielren"broekjes (aka korte legging) of een smeermiddel op siliconenbasis zijn dan een uitkomst.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_195461751
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:46 schreef IJsdraakje het volgende:
Jurkje en geen panty en benen die tegen elkaar schuren, no bueno.

"Wielren"broekjes (aka korte legging) of een smeermiddel op siliconenbasis zijn dan een uitkomst.
Ah dit snapte ik *G*
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:47:23 #11
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_195461757
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:46 schreef Blues het volgende:

[..]

Nee ;(
Is geen gemis hoor. :D Maar dan snap ik dat het je niets zegt. Schuurplekken op je bovenbenen waar ze elkaar raken enzo.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_195461774
quote:

[..]

Nee ;(
Dat is niet iets treurigs. :D

Ik zou willen dat ik het niet zou kennen. #teamdijbeenaids
Sterkheidsbaas van alles.
pi_195461797
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:48 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Dat is niet iets treurigs. :D

Ik zou willen dat ik het niet zou kennen. #teamdijbeenaids
*boks*

Al ben ik nu #teamdeoleen
pi_195461841
quote:

[..]

Nee ;(
Ja dan is het wel een vage post :D

Wat ideaal trouwens O+
Ik ging echt dood als ik geen wielrenbroekje onder een rok/jurkje aan had.
pi_195461854
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:50 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

*boks*

Al ben ik nu #teamdeoleen
Ik ben #teamkortebroek. Of #teamffdoorzettenhetisnogmaareenkleinstukje ;(

Van die korte leggings zijn vaak net iets te lang ofzo. Ik vind het zichtbaar zijn van je anti-been-aids-oplossing echt heel heel erg oncharmant namelijk. Dus dan maar geen korte jurkjes/rokjes. Of wel, maar alleen op dagen dat ik weinig beweeg. :+
pi_195461856
wat ook lastig met optreden was, want onder de meeste kostuums past geen wielrenbroekje.

Toen ook even deo geprobeerd maar dat werkte bij mij niet.
Dus nu Vevina O+
pi_195461904
Ik heb wel eens een soort van die kousenband reclames gezien, maar dan breder... Maar dat zag er dus wel kantig uit ook. Als ze dan net net even hoog zitten wordt het toch een ellendige raspbende... :?
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:56:06 #18
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_195461906
Ik noemde het trouwens chub rub, maar het is echt puur afhankelijk van hoe je benen/heupen staan.

* IJsdraakje is nog steeds te dik, maar heeft geen last meer van schuurpoten
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_195461910
Goed, tijd om Dooooooora op te pakken en Dex op te halen voor een wandeling. Beter gaan ze niet lopen eikelen samen. :')
pi_195461935
Laatst ging Dora rondjes om me heen rennen aan de korte riem en Dex er achteraan want herder. Het was matig. :')
pi_195461939
Mijn collega heeft net ontbeten dus die zal wel ergens in een hoekje gaan liggen verteren in plaats van een beetje bijdrage leveren -O-
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:02:11 #22
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_195461997
Oh ja, eten. Zo ook maar eens doen.

En bedenken wat het vanavond wordt. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_195462108
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 11:02 schreef IJsdraakje het volgende:
Oh ja, eten. Zo ook maar eens doen.

En bedenken wat het vanavond wordt. :')
Als ik dat laatste lees, ben ik echt blij met HF.
Zelf(s) weekplannen ging mij niet goed af.
Dit werkt voor mij: in 1 x ‘alles’ in huis en geen gepieker over wát -O- te eten.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:13:09 #24
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_195462149
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 11:10 schreef AnneX het volgende:

[..]

Als ik dat laatste lees, ben ik echt blij met HF.
Zelf(s) weekplannen ging mij niet goed af.
Dit werkt voor mij: in 1 x ‘alles’ in huis en geen gepieker over wát -O- te eten.
Mja, als ik niet voor alles allergisch was, had ik wel eens een maaltijdbox geprobeerd ja. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_195462168
Snagtight besteld, voetloos. Ik weet niet precies hoe dik 80 denier is, hopelijk kan ik hem gebruiken als vervanger voor de leggings die ik draag. Die zijn nogal uitgelubberd, @Barreltje heeft ze ingedragen.

Thuis draag ik, net als @Blues, en joggingbroek en vest/hoodie. Ik heb ook wel zulke vesten als Myreala, maar helaas, kattenharen. Ik overweeg soms half om me thuis toch iets leuker te kleren. Niet te gek natuurlijk, ik ben geen meisje :{w
Spoilers!
pi_195462183
Oooo die hebben ze ook?!! Voetloos? EHRMAGEEER TAKE MY MONNEEEEEEEEY :D

Waar heb je besteld Lucky? Ik zie het vooral via Instagram voorbij komen en dan ga ik er bij voorbaat al van uit dat er oplichters achter zitten :D

quote:
14s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 11:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
Snagtight besteld, voetloos. Ik weet niet precies hoe dik 80 denier is, hopelijk kan ik hem gebruiken als vervanger voor de leggings die ik draag. Die zijn nogal uitgelubberd, @:Barreltje heeft ze ingedragen.

Thuis draag ik, net als @:Blues, en joggingbroek en vest/hoodie. Ik heb ook wel zulke vesten als Myreala, maar helaas, kattenharen. Ik overweeg soms half om me thuis toch iets leuker te kleren. Niet te gek natuurlijk, ik ben geen meisje :{w
Thuis leuk kleden is voor de avonden en weekenden hoor :D Niet voor thuiswerkdagen :D
pi_195462215
Ik heb in mijn leven nauwelijks/geen jurkjes gedragen dus vandaar dat ik het niet ken.
En heb ik in de tijd dat ik 105+ woog zéker geen blote benen/jurkjes gedragen.. dan had ik het denk ik wel geweten.
Ik had vorig zomer 2 jurkjes en blote benen, ik voelde me er sowieso niet senang in, dus dat was geen blijvertje toen ze eenmaal te groot werden. Ook 2 winterjurken gehad maar nee, het is het niet voor mij :)
Dus 1 rokkie met dikke panty en geen schuurpootcrisis en verder altijd broeken.
pi_195462225
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 11:16 schreef DancingPhoebe het volgende:
DIT!!!!!!
quote:
Waar heb je besteld Lucky? Ik zie het vooral via Instagram voorbij komen en dan ga ik er bij voorbaat al van uit dat er oplichters achter zitten :D
[..]

Thuis leuk kleden is voor de avonden en weekenden hoor :D Niet voor thuiswerkdagen :D
EN DIT!!!!!!!

(Na ja, niet helemaal, avonden en weekenden thuis zijn ook voor jogging look )
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_195462236
De zon :o :o :o
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:20:45 #30
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_195462239
Gewoon de instagramlink volgen, dat zijn de echte. :D
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_195462243
Nu écht huis gaan houden.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:21:19 #32
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_195462246
Snagtights.eu :Y
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_195462278
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 11:16 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

https://snagtights.eu/nl

Met thuis leuk kleden bedoel ik een wollen vest met legging ofzo. Net iets minder tokkie maar wel net zo comfortabel.

Ik draag echt 98% van de tijd hetzelfde. Al jaren. Ik kom ook slechts eens in de week buiten (behalve in de tuin). Ik heb 2 vesten, één 5 jaar, één 10 jaar (met gerafelde mouwen). Ik heb 4 dezelfde joggingbroeken in twee kleuren. Ik koop al 10 jaar steeds dezelfde. Ik wissel twee of drie keer per week, op wasdag. Wel elke dag een schoon uitgelubberd shirtje. Die kocht ik in een pak van 5 kleuren.
Hoewel comfortabel, vind ik dit toch af en toe een beetje sadness. Of ik het sadness genoeg vind om er iets aan te doen is weer een heel ander verhaal. Waarschijnlijk niet.
Spoilers!
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:28:40 #34
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_195462356
Leuke kleding. O+

Een smaak hebben die het niet echt goed doet op kantoor. :') Dus ik heb drie typen kleding in m'n kast. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_195462380
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 11:13 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Mja, als ik niet voor alles allergisch was, had ik wel eens een maaltijdbox geprobeerd ja. :P
But. Sorry for you.
pi_195462390
Ik kleed me, wat in het zicht van de camera is, "netjes" en afwisselend. Maar heb een paar makkelijke jogging broeken eronder. En nu ook een "nette" broek die zit als een jogging broek maar waar je ook best boodschappen mee kunt doen. Daar ga ik er meer van maken.
Ook een paar vesten, altijd over m'n kont/heupen met een shirt eronder. En nu bezig met het maken van een vest. Hopelijk net zo makkelijk als de broek, dan maak ik er daar ook nog meer van. Makkelijk, netjes en vooral ook goedkoop. Nu ik thuis zit voel ik niet de noodzaak om dure kleding aan te hebben,. Hoef geen gasten te ontvangen, niemand te begeleiden.
We have far more in common than that which devides us..
pi_195462453
@Kaatje1 wat een uitkomst dat jij zo actief bent met kleding maken na de naailessen.👍🏼
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:38:39 #38
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_195462466
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 11:28 schreef IJsdraakje het volgende:
Leuke kleding. O+

Een smaak hebben die het niet echt goed doet op kantoor. :') Dus ik heb drie typen kleding in m'n kast. :+
Heb ik ook wel ja. _O-
Hoewel ik vaak als ik ergens langer werk steeds meer mijn leuke kleding ga dragen en gewoon kijk wat ze acceptabel vinden. Uiteindelijk vinden ze alles prima meestal :D
pi_195462469
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 11:37 schreef AnneX het volgende:
@:Kaatje1 wat een uitkomst dat jij zo actief bent met kleding maken na de naailessen.👍🏼
Ja, in mijn maat zijn kleren vaak enorm prijzig (de leuke kleren dan), omdat ik klein ben moet het ook vermaakt worden en is het model eruit. En nu kan ik het gewoon zelf aanpassen (en op de markt is stof best goedkoop)
pi_195462482
Zelf nooit scheurende dij-ellende ervaren, ook niet toen ik >90 kg woog. J. wel bij lange dagen in pretparken rondlopen met spijkerbroeken waarvan het kruis wat lager hing. :Y

Hmmm @ de 'logisch' van Cat over kleding die 10-15 jaar oud is alleen nog thuis dragen - ik denk dat het gros van wat ik momenteel draag, dus ook naar buiten toe best zo oud is! :D
Zou het niet hebben van een droger nog schelen in slijtage van kleding, vraag ik me af?
Let me see you stripped down to the bone
pi_195462527
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 11:23 schreef Lucky_Strike het volgende:

Met thuis leuk kleden bedoel ik een wollen vest met legging ofzo. Net iets minder tokkie maar wel net zo comfortabel.

Ik draag echt 98% van de tijd hetzelfde. Al jaren. Ik kom ook slechts eens in de week buiten (behalve in de tuin). Ik heb 2 vesten, één 5 jaar, één 10 jaar (met gerafelde mouwen). Ik heb 4 dezelfde joggingbroeken in twee kleuren. Ik koop al 10 jaar steeds dezelfde. Ik wissel twee of drie keer per week, op wasdag. Wel elke dag een schoon uitgelubberd shirtje. Die kocht ik in een pak van 5 kleuren.
Hoewel comfortabel, vind ik dit toch af en toe een beetje sadness. Of ik het sadness genoeg vind om er iets aan te doen is weer een heel ander verhaal. Waarschijnlijk niet.
Welnee :D Je bent cultureel geindoctrineerd te geloven dat je er altijd piekfijn bij moet lopen. Ik vind het echt nonsens. Gewoon wat lekker zit. En dan wat netter als je weg gaat of andere mensen ziet, want dan voel je je waarschijnlijk niet zo heel erg op je gemak in joggingbroek en oud vest. Dus belangrijkste: waar je je prettig bij voelt :7

Ik heb een heel leuk vest voor als ik het koud heb. Ik vind het te druk om ergens anders aan te doen :+ En ik heb een heel mooie wollen grijs met witte mantel gekregen met kerst jaren geleden en dat is ook heel fijn om om me heen te wikkelen O+

Verder heb ik ook maar een paar kledingstukken en meeste al vrij oud :+ Het is alleen jammer dat het slijt, want dan moet je eens wat vervangen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_195462533
:D Voordeel van in Rotterdam wonen, waar je ook bent, je kunt werkelijk in alles naar de supermarkt :D
pi_195462570
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 11:23 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

*O*
pi_195462593
Ik vind dat veel kan, vind ook zelden iets echt overdressed, maar ik vind dat allemaal alleen als je het draagt omdat het je eigen keuze is, niets zou chill zijn "als het moet".

Ik heb ook altijd medelijden met mensen in bedrijfskleding. De goedkoopheid spat er van af. Hoeft niet eens in de wasmachine, kun je gewoon met een doekje afnemen soms, zo plastic oogt het allemaal :r
pi_195462610
Overigens is het samenwonen hier wel een factor voor sowieso niet in full-on Ma Floddermodus gaan: dat J. me wenst te bespringen vind ik semi-onbewust toch wel een factor, hoe laag J. de lat wat dat betreft eigenlijk heeft liggen :+ Ik weet nog dat hij het hilarisch vond erachter te komen dat ik gewoonlijk bijvoorbeeld even mijn haar borstel als ik weet dat -ie bijna thuiskomt. :@ :D :s)
pi_195462635
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 11:46 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vind dat veel kan, vind ook zelden iets echt overdressed, maar ik vind dat allemaal alleen als je het draagt omdat het je eigen keuze is, niets zou chill zijn "als het moet".

Ik heb ook altijd medelijden met mensen in bedrijfskleding. De goedkoopheid spat er van af. Hoeft niet eens in de wasmachine, kun je gewoon met een doekje afnemen soms, zo plastic oogt het allemaal :r
In mijn vorige baan kreeg ik de vraag of ik dat wilde gaan uitzoeken voor de dames en heren van de receptie en de bediening. Na 1 meeting met hen heb ik de opdracht teruggegeven, niet te doen. 25 mensen, 25 meningen. En collega's die jarenlang fijn samenwerkten kregen mot.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:50:08 #47
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_195462657
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 11:47 schreef minilot het volgende:
Overigens is het samenwonen hier wel een factor voor sowieso niet in full-on Ma Floddermodus gaan: dat J. me wenst te bespringen vind ik semi-onbewust toch wel een factor, hoe laag J. de lat wat dat betreft eigenlijk heeft liggen :+ Ik weet nog dat hij het hilarisch vond erachter te komen dat ik gewoonlijk bijvoorbeeld even mijn haar borstel als ik weet dat -ie bijna thuiskomt. :@ :D :s)
Moest gister echt al mijn kracht verzamelen me extra leuk te kleden voor onze date. _O-
Ik merk wel dat ik echt steeds luier wordt daarin sinds het veel thuis zijn.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:51:08 #48
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_195462677
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 11:42 schreef Isabeau het volgende:
Dus belangrijkste: waar je je prettig bij voelt
Dit dit dit dit. *O*

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 11:38 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Heb ik ook wel ja. _O-
Hoewel ik vaak als ik ergens langer werk steeds meer mijn leuke kleding ga dragen en gewoon kijk wat ze acceptabel vinden. Uiteindelijk vinden ze alles prima meestal :D
Een flink deel van m'n "leuke" kleding kan inderdaad ook gewoon naar het werk (sterker nog, dan krijg ik vaak een "wat ben je netjes!"), maar sommige dingen zijn echt meer voor feestjes. :+ Ik voel me niet prettig bij een enorm decolleté als ik een klant op bezoek kan krijgen, bijvoorbeeld. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:54:01 #49
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_195462725
En bedrijfskleding, prima. Voor "vieze" beroepen dan. Olie in je kleding. :r
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_195462748
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 11:50 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Moest gister echt al mijn kracht verzamelen me extra leuk te kleden voor onze date. _O-
Ik merk wel dat ik echt steeds luier wordt daarin sinds het veel thuis zijn.
Wij zitten nog in de fase dat een van de twee ineens door om een ringetje te halen de kamer binnen komt en de ander dan van de bank afglijdt en alles weer uitgaat :')
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:55:48 #51
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_195462753
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 11:55 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Wij zitten nog in de fase dat een van de twee ineens door om een ringetje te halen de kamer binnen komt en de ander dan van de bank afglijdt en alles weer uitgaat :')
Die fase hķeft niet te eindigen. :7
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:56:39 #52
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_195462765
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 11:55 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Door het thuiswerken lopen we er niet zo bij ;(
Mja seks in de baas zijn tijd is gelukkig wel een optie :9
pi_195462783
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 11:56 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Door het thuiswerken lopen we er niet zo bij ;(
Mja seks in de baas zijn tijd is gelukkig wel een optie :9
Ja dan is het hele dag in kloffie, na het eten gelijk even douchen en dan hop, leuk kleedje an.
pi_195462798
Volgens mij ben ik wauser dan ik denk want ik kan niet quoten.

@ISA Je hebt ook gelijk eigenlijk. Dat vervangen is wel jammer inderdaad. Ik heb deze winter wel een nieuw vest nodig. Ik zou eens een andere stijl kunnen proberen. Niet te gek natuurlijk.

Het interesseert J ook werkelijk niet wat ik aan heb dus daar hoef ik het niet voor te doen. Hij zegt sowieso nooit iets over mijn uiterlijk en ziet het ook niet als ik naar de kapper ben geweest of iets nieuws aan heb.

Jouw mantel is wel O+
Spoilers!
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:01:58 #55
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_195462851
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 11:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Volgens mij ben ik wauser dan ik denk want ik kan niet quoten.

@:Isa Je hebt ook gelijk eigenlijk. Dat vervangen is wel jammer inderdaad. Ik heb deze winter wel een nieuw vest nodig. Ik zou eens een andere stijl kunnen proberen. Niet te gek natuurlijk.

Het interesseert J ook werkelijk niet wat ik aan heb dus daar hoef ik het niet voor te doen. Hij zegt sowieso nooit iets over mijn uiterlijk en ziet het ook niet als ik naar de kapper ben geweest of iets nieuws aan heb.

Jouw mantel is wel O+
Heb vaak zelf wel een beter gevoel over mezelf als ik iets meer mijn best heb gedaan.
En dat is echt niet je mooiste outfit en vol in de make up. Maar toch wel gewoon kleding aan en mijn haar even gekamd enzo. :D
pi_195462905
Ik heb meestal een maxirok aan + shirtje.
Geen idee of dat netter is dan een joggingbroek/legging.
Het zit vooral heerlijk.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:05:25 #57
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_195462912
En over veeleisend gesproken, ik krijg kerel het wildst als ik een stokoude sportbroek aantrek. Dus eh, mannen. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_195462944
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 12:01 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Heb vaak zelf wel een beter gevoel over mezelf als ik iets meer mijn best heb gedaan.
En dat is echt niet je mooiste outfit en vol in de make up. Maar toch wel gewoon kleding aan en mijn haar even gekamd enzo. :D
Dat herken ik. En mis ik wel in het thuiswerken. Bij mijn kantoorbaan is het casual, maar wel de gelegenheid om een jurkje aan te doen als ik dat wil, of een leuk vest, of dat schattige truitje.
Doe ik thuis allemaal niet. Omdat ik het dan niet de moeite vind of omdat de katten erop of erin gaan hangen en dat is zonde.

Zelfde met douchen. Nu het geen zweetweer is kan ik best een dagje overslaan en alleen een snel wasje op de kritieke plekken doen. Terwijl ik, als ik naar kantoor moet, elke ochtend douche. Voor de frisheid en om wakker te worden. Dus wat dat betreft verslons ik wel een beetje :@ Al is mijn velletje er wel weer blij mee, veel minder droge benen.

Maar inmiddels wel de benedenverdieping uitgepuind. *O* Ook dat is dankbaar werk, als je katten hebt. Haren overal :')
pi_195462950
Voor J. doet hemdje en pyjamabroek en haar in de war het ook wel, maar toch vooral als het allemaal toch een beetje cute en niet écht slonzig is. Weet ik, maar realiseert hij zich niet :7
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:15:07 #60
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_195463070
Ottolenghi binnen, omg :9
Wil nu dingen maken maar heb al weekplanning ;(
pi_195463085
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 12:15 schreef gcjoel het volgende:
Ottolenghi binnen, omg :9
Wil nu dingen maken maar heb al weekplanning ;(
Dat heb ik met de "bomvolle oven van van Boven". Maar ik krijg het niet allemaal op :P
pi_195463115
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 12:07 schreef minilot het volgende:
Voor J. doet hemdje en pyjamabroek en haar in de war het ook wel, maar toch vooral als het allemaal toch een beetje cute en niet écht slonzig is. Weet ik, maar realiseert hij zich niet :7
Beheheh, zo herkenbaar :D
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:28:23 #63
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_195463236
Hier is thuiswerken gewoon identiek qua kleding aan werken op kantoor, alleen zonder schoenen
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_195463272
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 12:28 schreef fietsie het volgende:
Hier is thuiswerken gewoon identiek qua kleding aan werken op kantoor, alleen zonder schoenen
ja, zonder schoenen, heerlijk. Ik was vorige week gaan wandelen met dichte schoenen aan, meteen blaren. Vroegah moest ik dan de hele dag doorstrompelen op kantoor en nog dagen last. Nu kwam ik thuis, schoenen uit en na 2 dagen waren de blaren weg en kan ik de schoenen aan zonder blaren *O*
pi_195463295
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 12:28 schreef fietsie het volgende:
O ja!! ook zo'n groot voordeel :D

AL trek ik op kantoor regelmatig m'n schoenen uit en hoor ik maar heel zelden "WAAROM HEBBIE NOU GEEN SCHOENEN AAN"

Want seriously, how often do you really look at a mens shoes?
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 12:31 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

ja, zonder schoenen, heerlijk. Ik was vorige week gaan wandelen met dichte schoenen aan, meteen blaren. Vroegah moest ik dan de hele dag doorstrompelen op kantoor en nog dagen last. Nu kwam ik thuis, schoenen uit en na 2 dagen waren de blaren weg en kan ik de schoenen aan zonder blaren *O*
*blaarboks* :r
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:33:53 #66
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_195463311
De hele dag op sloffen. O+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_195463417
Ik doe mijn schoenen op kantoor soms ook uit. O+

En als ik alleen ben... dan laat ik de wc deur op een kiertje :@ *O*
pi_195463433
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 12:33 schreef IJsdraakje het volgende:
Thuis op dikke sokken O+

Of mijn Noorse sloffen uit Noorwegen O+ O+ Waar ik nu écht afscheid van moet nemen want die bodem ies doot ;(
pi_195463495
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 12:39 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Thuis op dikke sokken O+

Of mijn Noorse sloffen uit Noorwegen O+ O+ Waar ik nu écht afscheid van moet nemen want die bodem ies doot ;(
Hier ook dikke sokken. Vorige week nieuwe gevonden bij Zeeman. Overal waren ze roze of beige, of met die antislip dingen eronder. Nu zwarte, zie je niet dat ze wat viezig zijn :P
pi_195463525
J. vandaag in Parc Asterix-shirt uit 2006! :7
Zo geinig waar -ie tegenwoordig weer in past. Tripjes down memory lane, dit dat.. O+
pi_195463526
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 12:33 schreef IJsdraakje het volgende:
Op mijn basisschool liepen we de hele dag op sloffen O+ (Dat was toen nog vrij uniek, als ik naar vriendjes op andere scholen keek.)

Ik draag eigenlijk altijd mijn 'gewone kloffie'. Douche wel elke dag, maar was mijn haren niet elke dag. Dat deed ik al niet, en nu frommel ik het toch ook vaak in een knot omdat het vaak moet. (Snijpractica, staldiensten = haar vast.) En in die collegezalen met mondmasker ben je toch vrij onherkenbaar :P .

Echte pyamadagen vind ik meestal uiteindelijk toch niet zo fijn. Voelt minder fris, te slonzig. Niet dat vriend er iets om geeft als het af en toe wel zo is, maar ik wil gewoon zelf ook de deur uit kunnen of inderdaad, me een beetje aantrekkelijk voelen.

Op het werk in de DAP droeg ik vaak wel spijkerbroeken (en geen rokken of harembroeken, hoewel die laatste dan wel op de fiets er naartoe) maar dat was vooral uit praktisch oogpunt.
Het werk in het ZH deed ik wel in waar ik zin in had, want dat deden veel van mijn collega's ook gewoon. Alleen jurkjes waren niet zo handig, want ik zat regelmatig half met mijn benen wijd om iemand's knie heen (dit klinkt vreeeeemd :') ) en ook niet zelden liet ik iemand zijn/haar arm op mijn been steunen.

En oh, ja op de HKU was het altijd een bonte stoet van mensen, wat kleding en haar e.d. betreft. Dat vond ik echt wel tof hoor. En op festivals zag je dat juist de belangrijkste figuren van PIXAR e.d. in hun Hawaii shirts en in korte broek presentaties gaven. Niks opsmuk, gewoon laten zien wat je doet en kunt.

(Waarmee ik niet wil zeggen dat ik een mooie man in een mooi pak zo af en toe niet kan waarderen :9~ )
pi_195463563
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 12:45 schreef minilot het volgende:
J. vandaag in Parc Asterix-shirt uit 2006! :7
Zo geinig waar -ie tegenwoordig weer in past. Tripjes down memory lane, dit dat.. O+
Hij is lekker bezig! ^O^
pi_195463572
Net overigens een dude over de vloer gehad voor de collectieve dorpsaanschaf van zonnepanelen *O* Negen stuks op het dak, binnenkort ^O^
pi_195463584
Team schurende dijen trouwens hier. Althans, inmiddels ex- maar ik heb er dus wel de aanleg voor. Paar kilo zwaarder, en mijn spijkerbroeken schuren er letterlijk kapot van }:|
pi_195463593
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 12:47 schreef minilot het volgende:
Dude over de vloer gehad voor de collectieve dorpsaanschaf van zonnepanelen binnenkort *O* Negen stuks op het dak, binnenkort ^O^
Cool! Hier was de collectieve inkoop trouwens duurder en met kwalitatief mindere materialen dan het lokale zonnepanelenbedrijf.
Spoilers!
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:49:33 #76
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_195463604
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 12:47 schreef minilot het volgende:
Net overigens een dude over de vloer gehad voor de collectieve dorpsaanschaf van zonnepanelen *O* Negen stuks op het dak, binnenkort ^O^
*O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_195463609
Ik begin me nu toch sterk af te vragen of ik zonder het te weten hartstikke O-benen heb! :) #teamnooitschurend
pi_195463619
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 12:49 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Cool! Hier was de collectieve inkoop trouwens duurder en met kwalitatief mindere materialen dan het lokale zonnepanelenbedrijf.
Ah, hier scheelt het wel flink. Groter dorp, vandaar misschien :)
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:52:33 #79
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_195463653
Lunch was tosties met overgebleven salsa er tussen :Y) vanavond is het couscous met rundermerquez worstjes en restjes sla, to.aat en komkommer..

Nu even een afterlunch dip en die kan je thuis heerlijk op de bank doorbrengen *O*
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_195463659
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 12:49 schreef minilot het volgende:
Ik begin me nu toch sterk af te vragen of ik zonder het te weten hartstikke O-benen heb! :) #teamnooitschurend
Ja of gewoon recht :D Ik heb en beetje X-benen. Niet heel erg, maar net irritant genoeg dus als ik wat meer vlees op mijn benen heb. (Ik ben wat dat betreft benieuwd of mijn voornemen om de komende tijd 2x per week te bodypumpen gaat betekenen. Dat betekende 2 jaar terug namelijk iets stevigere benen )
pi_195463666
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 12:47 schreef minilot het volgende:
*O*
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:03:12 #82
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_195463822
Ik heb nu net genoeg extra kilo's waardoor het nu wel schuurt ;(
Gelukkig blote benen seizoen voorbij, ik zie het volgend jaar wel weer _O-
pi_195463978
Ik denk dat ik een lichte O-been vorm van mijn vader heb georven. Dikke bovenbenen, geen schuurplekken *O* Niet bij spijkerbroek en niet bij blote benen jurkjes.
pi_195464034
Had volgens mij als baby al schuurplekken #bollebaby
pi_195464046
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 13:17 schreef Kaatje1 het volgende:
10 pond Michelin baby hier. Die vetjes zijn er ook nooit echt afgegaan :')
pi_195464070
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 13:19 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

10 pond Michelin baby hier. Die vetjes zijn er ook nooit echt afgegaan :')
10 pond geloof ik niet, zou het moeten opzoeken. Maar michelin benen en arme Check!
pi_195464093
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 13:17 schreef Kaatje1 het volgende:
:D

Ik heb niet hele erge x-benen maar al mijn gewicht zit wel zo'n beetje op mijn bovenbenen.
Nog een reden waarom ik meestal rokken of jurken aan heb :D broeken zijn echt lastig te vinden want dan zijn ze weer veel te groot in mijn taille.
pi_195464921
Zo, even een tropische regenbui hier en het lijkt wel nacht.

Weten we al of @derLudolf zijn meeloopdag gehad heeft?
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:25:19 #89
63722 z80
I fink you freaky
pi_195465076
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 14:15 schreef Kaatje1 het volgende:

Weten we al of @:derLudolf zijn meeloopdag gehad heeft?
Het is hier nog droog. Wel bewolkt. Tussen de zon lijkt door te komen en nacht.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_195465109
Interwebz zegt dat het op weg is hier naar toe, de regen. En ik heb het echt koud.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:28:09 #91
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_195465114
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 14:27 schreef Lonaa het volgende:
Interwebz zegt dat het op weg is hier naar toe, de regen. En ik heb het echt koud.
Vandaag voor het eerst de verwarming aangedaan ;(
pi_195465138
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 14:28 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Vandaag voor het eerst de verwarming aangedaan ;(
Ik 2 weken geleden al een keer. Had de gordijnen gewassen en nat weer opgehangen. KOUD.

En van de week 2x even in de avond. Ik overweeg m nu ook want tshirt en vest en nog koud. ;(
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:31:48 #93
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_195465155
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 14:30 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik 2 weken geleden al een keer. Had de gordijnen gewassen en nat weer opgehangen. KOUD.

En van de week 2x even in de avond. Ik overweeg m nu ook want tshirt en vest en nog koud. ;(
Er is gewoon niet genoeg zon geweest om tussendoor nog een beetje bij te warmen
pi_195465174
Vloerverwarming springt volgens mij snachts al afentoe aan.

Verder is het erg mooi zonnig nu hier, maar aan de donkere wolken achter het huis te zien gaat dat niet lang meer duren.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:37:44 #95
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_195465236
Het is nu eindelijk weer eens even droog hier. Zou fijn zijn als het even zo blijft, dan ga ik misschien nog een rondje om vanmiddag. Beweging, ik heb het nodig. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:38:32 #96
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_195465251
Ik zit in de kelder te werken, en de thermostaat zit boven, waar het warm.is.. :{

Ik heb bijna de neiging om de ramen boven open te zetten.. :+
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:39:13 #97
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_195465267
Daar ben ik wel blij om, ik zit naast de thermostaat. _O-
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_195465280
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 14:38 schreef Barreltje het volgende:
Ik zit in de kelder te werken, en de thermostaat zit boven, waar het warm.is.. :{

Ik heb bijna de neiging om de ramen boven open te zetten.. :+
:D snap ik
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:42:11 #99
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_195465328
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 14:37 schreef IJsdraakje het volgende:
Het is nu eindelijk weer eens even droog hier. Zou fijn zijn als het even zo blijft, dan ga ik misschien nog een rondje om vanmiddag. Beweging, ik heb het nodig. :')
Lunchwandeling hadden we precies even zonnetje hier O+
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:44:18 #100
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_195465369
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 14:42 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Lunchwandeling hadden we precies even zonnetje hier O+
Nais. :9
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_195466006
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 12:43 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Hier ook dikke sokken. Vorige week nieuwe gevonden bij Zeeman. Overal waren ze roze of beige, of met die antislip dingen eronder. Nu zwarte, zie je niet dat ze wat viezig zijn :P
Zijn die met een zooltje of gewoon lekker dik? O+
pi_195466013
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 15:21 schreef Blues het volgende:

[..]

Zijn die met een zooltje of gewoon lekker dik? O+
gewoon lekker dik (en ook zacht)
pi_195466099
Ik naar de HEMA, begeeft een van de twee pinautomaten het. Rij tot aan de andere zijde van de winkel.... lama zitten, ik overleef het nog wel even zonder schrijfpapier :')

Als ze nu nog Takkie-mondmaskertjes hadden gehad, had ik het nog wel getrotseerd, maar juist dié hadden ze niet meer....sorry @Lucky_Strike
pi_195466206
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 15:22 schreef Kaatje1 het volgende:

gewoon lekker dik (en ook zacht)
Even checken of er een zeeman op loopafstand van werk zit, heb ik meteen een doel voor lunchwandel morgen.
Ik heb erg snel en vaak kouwe voeten en mn pantoffels zijn eigenlijk aan vervanging toe (spaanse sloffen) maar ik trek nu ook vaak dubbele sokken aan en dat helpt ook al.
pi_195466225
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 15:27 schreef Candaasje het volgende:
Ik naar de HEMA, begeeft een van de twee pinautomaten het. Rij tot aan de andere zijde van de winkel.... lama zitten, ik overleef het nog wel even zonder schrijfpapier :')

Als ze nu nog Takkie-mondmaskertjes hadden gehad, had ik het nog wel getrotseerd, maar juist dié hadden ze niet meer....sorry @:Lucky_Strike
Takkie mondmaskers _O- O+

Wij gaven een jaar of 2 geleden voor de zomervakantie zo'n takkie drijfdinges voor in het zwembad aan het kleinkind A. was een succes.
pi_195466254
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 15:35 schreef Blues het volgende:

[..]

Takkie mondmaskers _O- O+

Wij gaven een jaar of 2 geleden voor de zomervakantie zo'n takkie drijfdinges voor in het zwembad aan het kleinkind A. was een succes.
wij hadden zo'n worst...
het is even blazen.. maar dan heb je er ook onwijs lol van.
pi_195466277
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:56 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik noemde het trouwens chub rub, maar het is echt puur afhankelijk van hoe je benen/heupen staan.

* IJsdraakje is nog steeds te dik, maar heeft geen last meer van schuurpoten
Het een beetje met X-benen lopen, geloof ik. Hebben veel vrouwen doordat ze brede heupen hebben.

* Tele6 is nooit te dik geweest en heeft wel schuurpoten gehad tot ze sterkere benen en een betere houding kreeg
pi_195466318
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 15:36 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

wij hadden zo'n worst...
Oh ja die zag ik toen ook :D
pi_195466373
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 12:43 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

De zwarte worden bij mij juist snel goor, want veel stof in mijn huis is lichtgrijs en dat steekt lekker af :')
Ik wil er eigenlijk met een patroontje, ik denk dat daarop het minst opvalt dat ze vuil zijn. Ik heb vorig jaar bij de Action iig een paar donkerblauw met gele sterren gevonden, die voldoen wel. :)
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:44:40 #110
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_195466386
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 15:36 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

wij hadden zo'n worst...
-O- nu wil ik op vakantie naar een warm land en in een zwembad drijven op zijn worst O+
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:45:50 #111
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_195466406
Bwuh.. net collega aan de lijn.. hij gaat even niet meer naar het eiland want zn dochter heeft sinds kort anorexia en is in 3 maanden 20 kilo kwijt geraakt.. een meisje van 14.. :X
pi_195466417
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 12:52 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ja of gewoon recht :D Ik heb en beetje X-benen. Niet heel erg, maar net irritant genoeg dus als ik wat meer vlees op mijn benen heb. (Ik ben wat dat betreft benieuwd of mijn voornemen om de komende tijd 2x per week te bodypumpen gaat betekenen. Dat betekende 2 jaar terug namelijk iets stevigere benen )
Trainen kan ook juist wel helpen. Vooral oefeningen voor stabilisatie vanuit enkel tot aan heup. Lunges, single leg deadlifts, dingen waarbij je op één been moet staan. En met squats heel netjes je knieën naar buiten duwen ipv naar binnen laten vallen.
pi_195466451
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 15:45 schreef Barreltje het volgende:
Bwuh.. net collega aan de lijn.. hij gaat even niet meer naar het eiland want zn dochter heeft sinds kort anorexia en is in 3 maanden 20 kilo kwijt geraakt.. een meisje van 14.. :X
Oh :{
pi_195466455
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 15:44 schreef Barreltje het volgende:

[..]

-O- nu wil ik op vakantie naar een warm land en in een zwembad drijven op zijn worst O+
Op wie zijn worst? :D
pi_195466462
quote:
Oef, wat heftig :{
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:51:06 #116
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_195466500
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 15:48 schreef Candaasje het volgende:

[..]

ZO'N worst.. tnx autocorrect... :@
pi_195466518
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 15:46 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Trainen kan ook juist wel helpen. Vooral oefeningen voor stabilisatie vanuit enkel tot aan heup. Lunges, single leg deadlifts, dingen waarbij je op één been moet staan. En met squats heel netjes je knieën naar buiten duwen ipv naar binnen laten vallen.
Kijk, ik ben goed bezig dan. In de routine die ik nu doe zitten maar een stuk of 100 squats (en mijn squat houding is zover ik altijd zag best netjes!), en de lunges komen ook uitgebreid aan bod 8-)
pi_195466537
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 15:51 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Nouja, ik weet wel waar ik liever...........

en Ho maar weer Daasje.... Het is nog geen vrijdagmiddag :+
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:57:47 #119
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_195466651
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 15:51 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Die opblaasdingen zijn wel echt geweldig.
Spoilers!
pi_195466682
De convo van vanmorgen deed me mijn thuiskleding situatie nog eens onder de loep nemen. Vooral sommige broeken konden écht niet meer. Dus nu twee paar sweatpants én een vestje rijker van de Bristol *O*

En paarse parka gekocht bij de ANWB B-)

Klaar voor de winter ben ik.
pi_195466697
quote:
;( Nare ziekte dat.
pi_195466699
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 15:57 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik zit echt op mijn handen nu :')

(Ja ik ben een bakvis :6 )
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:59:47 #123
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_195466706
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 15:52 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Nouja, ik weet wel waar ik liever...........

en Ho maar weer Daasje.... Het is nog geen vrijdagmiddag :+
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 15:57 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_195466720
quote:
Oh bah, wat erg voor dat gezin.
pi_195466733
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 15:58 schreef Cat-astrophe het volgende:
De convo van vanmorgen deed me mijn thuiskleding situatie nog eens onder de loep nemen. Vooral sommige broeken konden écht niet meer. Dus nu twee paar sweatpants én een vestje rijker van de Bristol *O*

Ik ben zo blij dat ik nu 150km van mijn kledingkast/stapel verwijderd ben, want dan hoef ik ook niks uit te zoeken :P

(Maar nog steeds wel nieuwe broeken nodig.)
pi_195466758
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 15:48 schreef Candaasje het volgende:

[..]

_O- _O-
pi_195466763
quote:
-O- Wat heftig
pi_195466771
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 16:00 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik ben zo blij dat ik nu 150km van mijn kledingkast/stapel verwijderd ben, want dan hoef ik ook niks uit te zoeken :P

(Maar nog steeds wel nieuwe broeken nodig.)
Vandaag geen kracht meer (lees: te lui) om de kledingkast te wisselen. Dat komt van het weekend wel. En dan gaat er zeker ook het een en ander in de textielzak.

Dit waren mijn eerste kleding aankopen in een half jaar _O-
pi_195466786
Geen dikke huissokken maar wel nieuwe Happy Socks O+

dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:03:54 #130
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_195466801
quote:

Heb vorige week nog 3 zakken kleding en schoenen in de kledingbak gegooid.
En uiteraard enkele nieuwe dingen gekocht toen :D

gele regenjas O+ Nu mega blij mee met dit stomme weer.
pi_195466833
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 16:03 schreef Sarabi het volgende:
Geen dikke huissokken maar wel nieuwe Happy Socks O+

[ afbeelding ]
Happy socks zijn de beste O+

Eten en katten :Y) O+ _O_
pi_195466935
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 16:05 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Happy socks zijn de beste O+

Eten en katten :Y) O+ _O_
Ja, misschien stom maar ik word er wel echt blij van :')
pi_195466957
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 16:10 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Niet stom, want ik heb dat ook.
Net ook weer blijheid toen ik mijn bolletjessokken aandeed :Y
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:12:10 #134
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_195466965
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 16:10 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Vrolijke sokken zijn leuk!
pi_195466980
*Kijkt ietwat sip naar haar lade vol zwarte sokken*

(Wel verdomd makkelijk met de was, je hoeft ze nooit uit te zoeken)
pi_195467000
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 16:13 schreef Candaasje het volgende:

Ik zoek mijn sokken uberhaupt nooit uit.
pi_195467007
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 16:14 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik zoek mijn sokken uberhaupt nooit uit.
Jij doet gewoon zoals Youp van 't Hek? Aan elke voet een andere sok 8-)
pi_195467056
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 16:14 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Jij doet gewoon zoals Youp van 't Hek? Aan elke voet een andere sok 8-)
Ik grijp er 2, ja. :@

Een groot deel is wel zwart. Sommige hebben een randje om de tenen (blauw en rood) Een deel is grijs. Er is geloof ik ook wel kanarie-geel en ITS SO FLUFFY-sokken. En sokken met poesjes. En bolletjes.
pi_195467080
quote:

Awww
Ik ben wel blij dat ik nu makkelijker zie welke sokken van mijn man zijn en welke van mij
pi_195467085
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 15:44 schreef Barreltje het volgende:

:D :D

quote:
Wat is t toch een k*tziekte ;(
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:19:46 #141
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_195467103
Ja kut. ANWB-jassen zijn duur. Laat maar weer.
Spoilers!
pi_195467107
quote:

Ik ook bijna alleen maar zwarte.
g is hier degene met de kleurtjes O+
pi_195467117
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 16:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
Leuk! Unisex met F. ^) |:)
pi_195467123
Oh ja. Ik zat een boek te lezen :W
pi_195467125
quote:
Kijk eens op marktplaats, daar haalde een vriendin laatst een jas van de ANWB vandaan, voor 1/3 van de prijs volgens haar. De mevrouw droeg 'm toch niet en kon 'm niet meer terugbrengen. Nooit gedragen
pi_195467126
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 16:20 schreef Blues het volgende:

[..]

F. heeft geen ANWB-jas.
pi_195467139
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 16:18 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Awww
Ik ben wel blij dat ik nu makkelijker zie welke sokken van mijn man zijn en welke van mij
Wij zijn heel ANWB unisex wat sokken betreft.
Met andere woorden: we hebben samen 1 grote lade met zwarte sokken :')
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:24:08 #148
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_195467173
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 16:21 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Kijk eens op marktplaats, daar haalde een vriendin laatst een jas van de ANWB vandaan, voor 1/3 van de prijs volgens haar. De mevrouw droeg 'm toch niet en kon 'm niet meer terugbrengen. Nooit gedragen
Of vinted! werkt echt top.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:25:16 #149
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_195467201
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 16:21 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Veeeeel te veel gedoe. Ik doe het wel nog een seizoen met mijn niet goed passende en te korte jasje. Als het echt koud wordt heb ik een goede winterjas maar die is donsgevuld dus dan moet het wel rond de 8 graden worden.

Ik maak alvast goede voornemens voor 2021. Ooit koop ik vast een goede jas :Y
Spoilers!
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:26:55 #150
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_195467231
Ik kocht een herfstjas van ademende stof.

De conclusie na 3 dagen gebruik is dat ie net zo goed ademt als dat een vuilniszak van KOMO zou doen.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:27:29 #151
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_195467242
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 16:20 schreef Blues het volgende:

[..]

Welke F? Mijn J heeft een geweldige Helly Hansenjas.
Spoilers!
pi_195467245
Ik wacht ook wel met een nieuwe winterjas. Heb 2 goede en 1 vorig jaar van het bedrijf gekregen. Logo eraf gehaald :P . Is wind en water dicht en toch ademend (alleen niet als het 20 gr. is, dan zweet je je kapot).
Een mooiere/betere jas koop ik wel weer wanneer ik 'm dagelijks ga gebruiken.
pi_195467268
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 16:26 schreef fietsie het volgende:
Ik kocht een herfstjas van ademende stof.

De conclusie na 3 dagen gebruik is dat ie net zo goed ademt als dat een vuilniszak van KOMO zou doen.
Ik kreeg zo'n te klein geworden jas van de ANWB van mijn moeder. Oerlelijk ding ten eerste, maar ik dacht: oh handig: ademend en beetje regen werend. nee dus. Ik zweet er direct als een otter in. En je blijft ķķk niet droog als het motregend. Oerlelijk en doet niet wat het zegt te doen :')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_195467269
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 16:22 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Wij zijn heel ANWB unisex wat sokken betreft.
Met andere woorden: we hebben samen 1 grote lade met zwarte sokken :')
Daar heeft mijn man echt te grote poten voor :D
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:34:06 #155
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_195467344
Ik had ook een jas die ademend en tegen regen zou zijn.
Beide niet! echt irritant.
Dus nu mooie gele regenjas van America Today, ademt niet maar houdt wel de regen buiten en staat leuk.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:34:19 #156
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_195467347
Mijn pupillen zien er momenteel uit alsof ik flink aan de speed heb gezeten.
Moest (vanwege diabetes) een ksyos-test ondergaan en dan wordt er tropicamide in het oog gedruppeld om de pupillen flink te verwijden.
Ook nog een doorverwijzing gekregen voor een optometrist, want sterkte van 1 oog is wel wat veranderd.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! Šgolfer
pi_195467399
quote:
11s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 16:34 schreef golfer het volgende:
Moest (vanwege diabetes) een ksyos-test ondergaan en dan wordt er tropicamide in het oog gedruppeld om de pupillen flink te verwijden.
Ook nog een doorverwijzing gekregen voor een optometrist, want sterkte van 1 oog is wel wat veranderd.
Ah, ik mag over een maand. Heb nu vervoer geregeld. De laatste keer was ik vergeten dat ze dat zouden doen. Moest ik naar huis fietsen, was niet grappig
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:43:49 #158
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_195467508
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 16:37 schreef Kaatje1 het volgende:

Ah, ik mag over een maand. Heb nu vervoer geregeld. De laatste keer was ik vergeten dat ze dat zouden doen. Moest ik naar huis fietsen, was niet grappig
Heb B. inderdaad daarna laten rijden.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! Šgolfer
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:55:15 #159
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_195467687
quote:
11s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 16:34 schreef golfer het volgende:
Van speed krijg je juist kleine pupillen ;) XTC/MDMA zorgt voor grote pupillen.
Spoilers!
pi_195467759
@golfer als dat ‘alles’ is wat het onderzoek heeft opgeleverd, dan valt een sterkte verbeteren toch flink mee. (8>

Wie had er willen kerstwinkelen in Londen?
Kan ook hier: https://www.fortnumandmas(...)stmas-hamper-2001174
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 17:05:51 #161
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_195467814
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 16:55 schreef Lucky_Strike het volgende:

Van speed krijg je juist kleine pupillen ;) XTC/MDMA zorgt voor grote pupillen.
Kan je nagaan hoe goed ik op de hoogte ben van drugsgebruik.
Heb zelfs nog nooit geblowd. :)
Poef.....gone! Šgolfer
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 17:08:16 #162
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_195467844
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 17:00 schreef AnneX het volgende:
@:golfer als dat ‘alles’ is wat het onderzoek heeft opgeleverd, dan valt een sterkte verbeteren toch flink mee.
Plus nog aanvullend onderzoek naar mogelijk het allereerste minimimale begin van staar. 8-)
Poef.....gone! Šgolfer
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 17:10:38 #163
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_195467880
In mijn gemeente nu 120,2 covid meldingen nieuw de afgelopen week.
Hoe je 0,2 covid kunt hebben snap ik niet echt..
pi_195467902
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 17:10 schreef fietsie het volgende:
Is het niet 120.2 per 100.000 inwoners ofzo?
pi_195467910
quote:
Zo eentje die met 20% van z'n huis in jullie gemeente woont en 80% in de andere.
pi_195467912
Al is dat wel enthousiast, misschien. :D
pi_195467920
quote:
Iemand van wie de test tussen 23:58 en 00:08 uitgevoerd werd op de grens tussen afgelopen week en deze week.
pi_195467996
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 16:17 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik grijp er 2, ja. :@

Een groot deel is wel zwart. Sommige hebben een randje om de tenen (blauw en rood) Een deel is grijs. Er is geloof ik ook wel kanarie-geel en ITS SO FLUFFY-sokken. En sokken met poesjes. En bolletjes.
Ik hang ze vanuit de wasmachine al zij aan zij :@

Heeft vast te maken met
quote:
Geen lid of iemand van wie je een pasje kunt lenen? Pasje van mijn ouders leverde me net 50 euro korting op :9 En 110 euro voor een waterdichte parka met tien ziljoen zakken, zakjes en reflectoren (die je ook kunt verbergen). En PAARS O+

Voor de volle prijs vond ik het ook te duur.
pi_195468057
quote:

[..]

Ah ja, top, dat. Een keer in de zoveel jaar neem ik bij de oogarts ook het volledige pakket, inclusief fundus onderzoek.
Ik wist dat ik wazig ging zien, was zelf met de auto maar had toch al een dagje ziekenhuisonderzoeken gepland dus tegen de tijd dat ik naar huis reed was het weggetrokken. Minder handig was dat ik bij het eerste onderzoek in de rij een vragenlijst moest invullen. Onleesbaar _O-
  Moderator dinsdag 6 oktober 2020 @ 17:21:30 #170
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195468071
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 14:15 schreef Kaatje1 het volgende:

Weten we al of @:derLudolf zijn meeloopdag gehad heeft?
Dagen. Ja gisteren en vandaag.

Ik ben per gisteren in dienst :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_195468083
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 17:21 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! ^O^
pi_195468086
Ik heb trouwens al jaren een ANWB tussen (regen)jas. Doet het prima. Ademt, heeft luchtgaten die je met rits kunt afsluiten en een briljante muts die je helemaal strak op maat kunt vastklikken. Hij is alleen een beetje lomp en stijf, dus vooral voor de écht stortbui dagen op de fiets of buitenwandelingen met slecht weer. Doe ik dus zelden aan :')
pi_195468133
quote:
@:golfer als dat ‘alles’ is wat het onderzoek heeft opgeleverd, dan valt een sterkte verbeteren toch flink mee. (8>

Bij Fortnum wil ik altijd nog een keer binnen lopen O+ Planning was afgelopen december, maar toen gingen mijn ouders mee en die zijn daar niet zo van. Dus ik zou dit jaar wel een keer teruggaan :') ;(

Maar wat een geld :o Kan ik twee winterjassen van kopen :7
pi_195468141
quote:

[..]

Gefeliciteerd *O* , meteen ook aan het werk?
pi_195468151
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 17:22 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik heb trouwens al jaren een ANWB tussen (regen)jas. Doet het prima. Ademt, heeft luchtgaten die je met rits kunt afsluiten en een briljante muts die je helemaal strak op maat kunt vastklikken. Hij is alleen een beetje lomp en stijf, dus vooral voor de écht stortbui dagen op de fiets of buitenwandelingen met slecht weer. Doe ik dus zelden aan :')
Dat is zeg maar zo'n jas waarbij als je hem aantrekt het gegarandeerd droog blijft, en als je hem een keer net even niet bij je hebt, het tegen alle vrolijke voorspellingen van Buienradar in, zonder een wolkje aan de hemel opeens KEIHARD begint te stortregenen? Gewoon omdat die weergoden van een beetje leedvermaak lijken te houden.

Zo'n jas?

(Of ben ik de enige die dit soort ongein ook altijd met jassen en paraplu's heeft?)
pi_195468155
quote:
Gisteren 0 8-)
pi_195468167
quote:
@:golfer als dat ‘alles’ is wat het onderzoek heeft opgeleverd, dan valt een sterkte verbeteren toch flink mee. (8>

Denk dat ik voor kerst een bestelling doe bij crisp, toch iets goedkoper
pi_195468169
quote:

[..]

🎉 🎊 🎶 💐 *O* Proficiat! Goed gedaan!
pi_195468245
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 17:26 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Denk dat ik voor kerst een bestelling doe bij crisp, toch iets goedkoper
Je krijgt er nog wel een picknick mand bij, voor in het park volgend jaar.🤪
Nou ja, er zijn mensen, die dol zijn op engelse producten.
Niks is vers, bedenk ik mij nu! Pakjes, zakjes, blikjes. ~O>
  Moderator dinsdag 6 oktober 2020 @ 17:30:38 #180
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195468285
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 17:25 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd *O* , meteen ook aan het werk?
Jazeker morgen gewoon weer heen.
pi_195468310
quote:

Heb je ze ook gelijk weggedaan?
pi_195468327
Winterjassen...mn.X heeft een hele mooie shell jas (?) .
Warm, ademt, winddicht, waterdicht.
In de opruiming. Vorig winter 1 x aangehad. 8)7
Hangt nog in de kast tot het gaat vriezen, of sneeuwen.
pi_195468358
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 17:30 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Jazeker morgen gewoon weer heen.
Gefeliciteerd *O*
pi_195468451
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 17:25 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Dat is zeg maar zo'n jas waarbij als je hem aantrekt het gegarandeerd droog blijft, en als je hem een keer net even niet bij je hebt, het tegen alle vrolijke voorspellingen van Buienradar in, zonder een wolkje aan de hemel opeens KEIHARD begint te stortregenen? Gewoon omdat die weergoden van een beetje leedvermaak lijken te houden.

Zo'n jas?

(Of ben ik de enige die dit soort ongein ook altijd met jassen en paraplu's heeft?)
_O- :*
Meestal heb ik buienradar drie keer gecheckt bij zulke expedities. En vind ik ook nog ergens een plu in mijn tas. Want liever tien dingen teveel bij me, dan eentje te weinig :')
pi_195468475
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 17:31 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Heb je ze ook gelijk weggedaan?
Rustagggg! Niet alles tegelijk :{w

Vrijdag of zaterdag grote kledingkast omzetting, dan gaan zaken via de wasmand en wasmachine naar de textielzak.
pi_195468611
Ik bedacht me zojuist net op tijd dat voor ik me in allerlei bochten wring om een afspraak met de huisarts in NL te maken.... ik misschien eerst even moet weten wanneer staldiensten heb. (Die zijn tegenwoordig ook doordeweeks).

Pfiew. Rampspoed voor nu afgewend. 8-)
pi_195468614
quote:

[..]

Gefeliciteerd ^O^
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_195468698
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 16:21 schreef Lonaa het volgende:

[..]

F. heeft geen ANWB-jas.
Als ik aan ANWB jassen/kleding denk ploinkt er een unisex-associatie in mijn brein op... ;(
pi_195468719
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 16:27 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Welke F? Mijn J heeft een geweldige Helly Hansenjas.
Zij van boven je hep toch een F w/
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 17:51:11 #190
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_195468725
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 17:50 schreef Blues het volgende:

[..]

Als ik aan ANWB jassen/kleding denk ploinkt er een unisex-associatie in mijn brein op... ;(
En een kleurenpalet van 100x gewassen stoffen...
pi_195468758
quote:

[..]

Joepie! Hoe voelt het? w/
pi_195468764
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 17:50 schreef Blues het volgende:

[..]

Gelukkig heb ik geen sex *O*
pi_195468777
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 17:52 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Gelukkig heb ik geen sex *O*
Dan mag 't *G*
pi_195468821
Oh we gaan van sokken naar jassen hier.

Ik heb al een jaar of 5 nu denk ik :? een nepleren jasje, niet duur van BP. Gevoerd en zit lekker wat ruimer dan vorig jaar maar kan volgens mij nog 20 jaar mee qua stijl en kwalitiet! Wat een goed jasje blijkt dat te zijn! Soort tussenjas die je lang door kan dragen O+
Vorig jaar een lang gewatteerde jas bij C&A gekocht en ik gok dat ik die ook de komende 5 jaar zéker kan dragen. Moet het idd wel ergens onder de 8 of 9 graden worden anders is ie too hot :%
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 17:58:53 #195
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_195468872
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 17:17 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik hang ze vanuit de wasmachine al zij aan zij :@

Heeft vast te maken met
[..]

Geen lid of iemand van wie je een pasje kunt lenen? Pasje van mijn ouders leverde me net 50 euro korting op :9 En 110 euro voor een waterdichte parka met tien ziljoen zakken, zakjes en reflectoren (die je ook kunt verbergen). En PAARS O+

Voor de volle prijs vond ik het ook te duur.
Ik heb net toch nog een rondje internet gedaan en ze hebben echt nergens zo'n leuke jas als bij de ANWB. Misschien moet ik gewoon niet piepen en die jas kopen. Ik ben wel lid maar zakelijk dus dan heb je geen voordelen. En je betaalt nog meer ook. Morgen even uitzoeken.

Ik wil deze, of net zoiets in het paars: https://m.webwinkel.anwb.(...)hell.html?color=7688

Helemaal niet unisex :{w

[ Bericht 6% gewijzigd door Lucky_Strike op 06-10-2020 18:05:17 ]
Spoilers!
pi_195468904
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 17:58 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik heb net toch nog een rondje internet gedaan en ze hebben echt nergens zo'n leuke jas als bij de ANWB. Misschien moet ik gewoon niet piepen en die jas kopen. Ik ben wel lid maar zakelijk dus dan heb je geen voordelen. En je betaalt nog meer ook. Morgen even uitzoeken.
Kan iemand hier niet je helpen met een klantnummer?
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 18:04:21 #197
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_195468966
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 18:00 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Kan iemand hier niet je helpen met een klantnummer?
Geen idee of alleen een klantnummer genoeg is. Dat lijkt me te makkelijk.
Spoilers!
pi_195468974
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 17:58 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Hopelijk vind je wat.

Ik heb deze gekocht https://webwinkel.anwb.nl(...)icht.html?color=8854
Je had mijn klantnummer zo mogen hebben, maar die is dus van mijn ouders en dan doe ik dat liever niet :@

Ik vond hem zo leuk dat ik, geheel tegen mijn gewoonte in, niet eens een rondje internet heb gedaan :D
pi_195468988
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 18:04 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Geen idee of alleen een klantnummer genoeg is. Dat lijkt me te makkelijk.
In de winkel was het pasje scannen en klaar. Ze hebben ook ooit de postcode gevraagd, maar deze keer niet.
Enige obstakel wat ik zou zien is dat ze alleen naar het adres versturen wat bij de pas hoort.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 18:06:10 #200
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_195468994
Conference call afgesloten. 18:05.

Ik opende deze conference call vanmorgen om 8:20.

Beeeeeeeetje moe en lam nu.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 18:06:53 #201
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_195469008
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 18:04 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Hopelijk vind je wat.

Ik heb deze gekocht https://webwinkel.anwb.nl(...)icht.html?color=8854
Je had mijn klantnummer zo mogen hebben, maar die is dus van mijn ouders en dan doe ik dat liever niet :@

Ik vond hem zo leuk dat ik, geheel tegen mijn gewoonte in, niet eens een rondje internet heb gedaan :D
Dat is mijn tweede keus O+
Spoilers!
pi_195469020
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 18:06 schreef fietsie het volgende:
Conference call afgesloten. 18:05.

Ik opende deze conference call vanmorgen om 8:20.

Beeeeeeeetje moe en lam nu.
Mien Gott :X

Dat is toch niet gezond 8)7

Wij doen maximaal twee uur zonder grote pauze. En dan het liefst elk uur ook nog even vijf minuten voor dat scherm weg.
pi_195469027
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 18:06 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dat is mijn tweede keus O+
Wat is eerste keus? *O*
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 18:08:50 #204
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_195469048
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 18:07 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Wat is eerste keus? *O*
Dees: https://m.webwinkel.anwb.(...)hell.html?color=7688
Spoilers!
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 18:08:50 #205
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_195469049
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 18:07 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Mien Gott :X

Dat is toch niet gezond 8)7

Wij doen maximaal twee uur zonder grote pauze. En dan het liefst elk uur ook nog even vijf minuten voor dat scherm weg.
Eens. Software-hackaton ten behoeve van cardiologie; hele dag digitale " inloopspreekuren" met medische administratie, cardio mensen van de vloer, cardiologen, managers en 5 teams die op basis van alle input software bouwden, realtime.

3 uur netto software bouw tijd.

En ze konden alle 5 een werkend prototype demonstreren net.
pi_195469062
O ja, naast comfort... tegenwoordig nog een excuus voor huispak-achtige constructies :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_195469140
quote:
Mijn tweede keus! In die kleur ook O+
Maar ik vond de stof online er een beetje raar uitzien. Hij lijkt ook meer een tussenjas dan echte winterjas. En zo fan van jas1 dat ik in de winkel niet eens naar dees heb gekeken :')
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 18:19:10 #208
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_195469275
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 18:13 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Mijn tweede keus! In die kleur ook O+
Maar ik vond de stof online er een beetje raar uitzien. Hij lijkt ook meer een tussenjas dan echte winterjas. En zo fan van jas1 dat ik in de winkel niet eens naar dees heb gekeken :')
Ik wil juist meer een tussenjas. Ik heb al een donzen winterjas, meer dan geschikt voor een horrorwinter.

Ok, ik ga morgen een list verzinnen om dit te kunnen kopen.
Spoilers!
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 18:20:25 #209
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_195469301
Wauw Fiets, wat een marathon :X

En gefeliciteerd Ludolf. Fijn dat je iets hebt gevonden.
Spoilers!
pi_195469444
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 18:19 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik wil juist meer een tussenjas. Ik heb al een donzen winterjas, meer dan geschikt voor een horrorwinter.

Ah ja, dan is dat een prima keuze. Mijn jas is meer horror winter proof.

Hopelijk vind je een list O+
pi_195469503
quote:

[..]

Ik mag overmorgen. Ik ga lopen 8-)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 18:36:02 #212
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_195469565
Gefeliciteerd Ludolf. *O*
Poef.....gone! Šgolfer
pi_195469569
Ik heb de regenjas-die-bijna-iedereen-heeft:

Maar hij is ook zo fijn, prima waterdicht (hoewel de mouwen wel wat lekken na 45 minuten stromende regen), gevoerd met sweatstof en hij ziet er leuk genoeg uit om ook gewoon te dragen zonder regen. Ik was er zo blij mee dat ik sinds kort ook de gevoerde variant heb O+ Voor echte winter heb ik dan nog een waterdichte winterparka van O'Neill.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 18:45:37 #214
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_195469701
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 18:36 schreef Clubsoda het volgende:

[ afbeelding ]

Maar hij is ook zo fijn, prima waterdicht (hoewel de mouwen wel wat lekken na 45 minuten stromende regen), gevoerd met sweatstof en hij ziet er leuk genoeg uit om ook gewoon te dragen zonder regen. Ik was er zo blij mee dat ik sinds kort ook de gevoerde variant heb O+ Voor echte winter heb ik dan nog een waterdichte winterparka van O'Neill.
Die is ook leuk zeg. Waar heb je hem gekocht?
Spoilers!
pi_195469722
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 18:45 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Die is ook leuk zeg. Waar heb je hem gekocht?
America Today, maar ook te koop via Wehkamp of Zalando. Er is dus ook nog een versie met teddy:

pi_195469734
Door al die ANWB praat bedenk ik me dat ik al een jaar geen wegenwacht meer heb bij ze....misschien met een auto toch wel handig :P

En ik had even een vraagje aan de verzorgenden hier:
Mijn oma is op dit moment terug in het verzorgingshuis, maar de onderzoeken hebben het weefsel in de slokdarm zodanig beschadigd dat eten en drinken nauwelijks gaat. Daardoor gaat het naar wat ik hoor heel slecht.
Vannacht krijgt ze een naaldje voor subcutaan vocht. Sondevoeding is geen optie, want daarvoor moet je kunnen slikken en dat is een groot probleem.

Ik vroeg al of een 'gewoon' infuus geen optie is, voor in elk geval gedegen vocht en wellicht wat elektrolyten, mineralen, etc. Maar daarvoor zou ze op een afdeling geriatrie moeten worden opgenomen. Infuustherapie kan niet in het verzorgingshuis...... maar er is wel een arts in het huis..... dus waarom kan infuustherapie thuis dan helemaal niet? Zijn daar geen mogelijkheden voor? Weet iemand daar meer over?

(Mijn eerste google hit is di: https://mediq.nl/patient/(...)Omysc4RoC8dIQAvD_BwE )
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 18:52:35 #217
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_195469820
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 18:36 schreef Clubsoda het volgende:

[ afbeelding ]

Deze heb ik volgens mij ook. Maar dan geel en de korte variant. :D
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 18:53:13 #218
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_195469832
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 18:46 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

America Today, maar ook te koop via Wehkamp of Zalando. Er is dus ook nog een versie met teddy:

[ afbeelding ]
Erg leuk, vooral in die kleur. Helaas niet in mijn maat verkrijgbaar.
Spoilers!
pi_195469844
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 18:19 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
w/
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 18:56:23 #220
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_195469896
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 18:53 schreef AnneX het volgende:

[..]

SPOILER
w/
O+

Ik ga hier morgen mee aan de slag.
Spoilers!
pi_195469899
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 18:47 schreef Candaasje het volgende:
Door al die ANWB praat bedenk ik me dat ik al een jaar geen wegenwacht meer heb bij ze....misschien met een auto toch wel handig :P

En ik had even een vraagje aan de verzorgenden hier:
Mijn oma is op dit moment terug in het verzorgingshuis, maar de onderzoeken hebben het weefsel in de slokdarm zodanig beschadigd dat eten en drinken nauwelijks gaat. Daardoor gaat het naar wat ik hoor heel slecht.
Vannacht krijgt ze een naaldje voor subcutaan vocht. Sondevoeding is geen optie, want daarvoor moet je kunnen slikken en dat is een groot probleem.

Ik vroeg al of een 'gewoon' infuus geen optie is, voor in elk geval gedegen vocht en wellicht wat elektrolyten, mineralen, etc. Maar daarvoor zou ze op een afdeling geriatrie moeten worden opgenomen. Infuustherapie kan niet in het verzorgingshuis...... maar er is wel een arts in het huis..... dus waarom kan infuustherapie thuis dan helemaal niet? Zijn daar geen mogelijkheden voor? Weet iemand daar meer over?

(Mijn eerste google hit is di: https://mediq.nl/patient/(...)Omysc4RoC8dIQAvD_BwE )
Ach jee, arme oma ;(

Infuustherapie is een voorbehouden handeling an dan moet je 24/7 gekwalificeerd personeel aanwezig hebben op de locatie. Ik denk niet dat er altijd een arts is.

In dat linkje hebben ze het over zorg thuis. Als mantelzorger mag je, met training, van allerlei handelingen doen. Als professional moet je bevoegd én bekwaam zijn.

Ik denk dat daar de angel zit ;(
pi_195469902
Rondje wandelen zorgde voor een mooi plaatje O+
pi_195470074
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 18:56 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ach jee, arme oma ;(

Infuustherapie is een voorbehouden handeling an dan moet je 24/7 gekwalificeerd personeel aanwezig hebben op de locatie. Ik denk niet dat er altijd een arts is.

In dat linkje hebben ze het over zorg thuis. Als mantelzorger mag je, met training, van allerlei handelingen doen. Als professional moet je bevoegd én bekwaam zijn.

Ik denk dat daar de angel zit ;(
Pff... wat shit. Dan mag je dat zeker ook niet als familie opvangen als een soort....'stand in mantelzorgers; , zolang ze in dat huis woont, vrees ik? (Dat je als familie de zorg dus tijdelijk overneemt...)

M'n moeder is nu bij haar, maar eten en drinken is echt totaal geen optie.
(En m'n moeder heeft zelf jarenlang in de bejaardenzorg gewerkt, dus die heeft wel de kunde)
pi_195470080
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 18:56 schreef Sarabi het volgende:
Rondje wandelen zorgde voor een mooi plaatje O+
[ afbeelding ]
Prettttty O+
pi_195470293
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:04 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Pff... wat shit. Dan mag je dat zeker ook niet als familie opvangen als een soort....'stand in mantelzorgers; , zolang ze in dat huis woont, vrees ik? (Dat je als familie de zorg dus tijdelijk overneemt...)

M'n moeder is nu bij haar, maar eten en drinken is echt totaal geen optie.
(En m'n moeder heeft zelf jarenlang in de bejaardenzorg gewerkt, dus die heeft wel de kunde)
Ik ben er bang voor.. instelling heeft nu de zorgplicht, niet de mantelzorgers.

Ik snap alleen niet waarom ze moet kunnen slikken voor de sonde. Maakt het inbrengen zeker wat minder vervelend, maar onoverkomelijk is het niet. En als de sonde zit hoef je juist niet meer te slikken.
pi_195470419
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:12 schreef Cat-astrophe het volgende:

Ik ben er bang voor.. instelling heeft nu de zorgplicht, niet de mantelzorgers.

Ik snap alleen niet waarom ze moet kunnen slikken voor de sonde. Maakt het inbrengen zeker wat minder vervelend, maar onoverkomelijk is het niet. En als de sonde zit hoef je juist niet meer te slikken.
Om een neusmaagsonde op zijn plek te krijgen, moet ie doorgeslikt worden, anders komt ie in je luchtpijp terecht. Je moet behoorlijk goeie sonde-plaats-skills hebben om m zonder slikken in de maag te krijgen.

En no offence, maar je gemiddelde verzorgingshuis-zorgpersoneel heeft die skills doorgaans niet...
pi_195470638
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:16 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Om een neusmaagsonde op zijn plek te krijgen, moet ie doorgeslikt worden, anders komt ie in je luchtpijp terecht. Je moet behoorlijk goeie sonde-plaats-skills hebben om m zonder slikken in de maag te krijgen.

En no offence, maar je gemiddelde verzorgingshuis-zorgpersoneel heeft die skills doorgaans niet...
Ben ik met je eens. Maar als een bekwaam iemand hem geplaatst krijgt (TGV team?) is het toedienen van voeding wel weer iets wat het personeel kan.

Al is het de vraag of oma die sonde er niet binnen de kortste keren uit zou trekken...
pi_195470734
Ah, oef...duidelijk....

Ik vond dit net nog: https://www.regelhulp.nl/(...)rde-verpleging-thuis

Van de Rijksoverheid, dat vanuit het ziekenhuis wel zorg geregeld zou kunnen worden?
pi_195470795
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:30 schreef Candaasje het volgende:
Ah, oef...duidelijk....

Ik vond dit net nog: https://www.regelhulp.nl/(...)rde-verpleging-thuis

Van de Rijksoverheid, dat vanuit het ziekenhuis wel zorg geregeld zou kunnen worden?
In de thuissituatie...
pi_195470810
Ja maar er staat ook: Ook als u in een zorginstelling, verzorgingshuis of verpleeghuis bent.

(Misschien lees ik verkeerd hoor, daarom plaats ik het ook even hier. Dat ik niet heel de familie blij maak met een dooie mus ofzo ;) )
pi_195470992
@Candaasje ... van mijn vader met slikklachten - don’t ask why - herinner ik mij dat men een PEG sonde wilde plaatsen, in het verpleeghuis.
Bestaat dat nog? Lein? Cat?

Bijvoorbeeld https://patientenfolders.erasmusmc.nl/folders/peg-sonde
pi_195471001
Het is mogelijk om specialistische thuiszorg te regelen voor in een langdurige zorginstelling, voor dingen als negatieve druktherapie (vac-pomp) gebeurt het wel eens. Maar vaak zijn de zorginstellingen terughoudend in het inhuren van specialistische zorg omdat het vrij kostbaar is, en dus soms letterlijk ten koste gaat van zorg voor ālle cliënten. De rekening voor specialistische thuiszorg komt namelijk bij de zorginstelling zelf terecht, de zorgverzekeraar vergoed het niet. De precieze reden hiervoor kan ik me zo 1-2-3 niet herinneren. Daarnaast is het niet de vraag ōf, maar de vraag wanneer oma de sonde eruit trekt. Even generaliserend zijn dementerende ouderen notoire 'plukkers en trekkers', erg geneigd om slangetjes/verbandjes/gipsverbanden uit, af en weg te halen, omdat ze niet meer weten waarom het er zit.

/my2cents
pi_195471081
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:40 schreef AnneX het volgende:
@:CAndaasje ... van mijn vader met slikklachten - don’t ask why - herinner ik mij dat men een PEG sonde wilde plaatsen, in het verpleeghuis.
Die bestaan nog. Volgens mij wel meer voor medicatietoediening dan sondevoeding (wat dan ook een andere soort sondevoeding zou worden omdat het in de bloedbaan gaat). Maar het is ook een afweging tussen belasting voor de patiënt en kwaliteit van leven.

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:41 schreef Leintjeuh het volgende:
Het is mogelijk om specialistische thuiszorg te regelen voor in een langdurige zorginstelling, voor dingen als negatieve druktherapie (vac-pomp) gebeurt het wel eens. Maar vaak zijn de zorginstellingen terughoudend in het inhuren van specialistische zorg omdat het vrij kostbaar is, en dus soms letterlijk ten koste gaat van zorg voor ālle cliënten. De rekening voor specialistische thuiszorg komt namelijk bij de zorginstelling zelf terecht, de zorgverzekeraar vergoed het niet. De precieze reden hiervoor kan ik me zo 1-2-3 niet herinneren. Daarnaast is het niet de vraag ōf, maar de vraag wanneer oma de sonde eruit trekt. Even generaliserend zijn dementerende ouderen notoire 'plukkers en trekkers', erg geneigd om slangetjes/verbandjes/gipsverbanden uit, af en weg te halen, omdat ze niet meer weten waarom het er zit.

/my2cents
Ik las niet goed in de link van Candaas en Lein is duidelijk beter op de hoogte.
pi_195471088
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:40 schreef AnneX het volgende:
@:CAndaasje ... van mijn vader met slikklachten - don’t ask why - herinner ik mij dat men een PEG sonde wilde plaatsen.
Ja hoor, een PEGsonde is een voedingssonde die via de buikwand geplaatst wordt. Voor langdurig gebruik. Een PEG ligt in de maag, een PEJ in het jejunum.
pi_195471128
Gut, ik ben écht niet meer bij :@ /houdt zich stil
pi_195471154
CUL-vraag: ik heb blokjes pompoen in de vriezer, rauw. Kan ik daar nog meer mee behalve soep/puree van maken?
pi_195471222
Eigenlijk is de vraag dna geloof ik 'kan ik ze nog roosteren?'
pi_195471228
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:44 schreef Cat-astrophe het volgende:

Die bestaan nog. Volgens mij wel meer voor medicatietoediening dan sondevoeding (wat dan ook een andere soort sondevoeding zou worden omdat het in de bloedbaan gaat). Maar het is ook een afweging tussen belasting voor de patiënt en kwaliteit van leven.
[..]

Ik las niet goed in de link van Candaas en Lein is duidelijk beter op de hoogte.
Volgens mij haal je nu sondevoeding en parenterale voeding door elkaar. Een PEG of PEJ gaat niet je bloedbaan (milieu interieure) in, maar je maagdarmkanaal (milieu exterieure). Net als een neusmaagsonde, en ze worden gebruikt om sondevoeding, medicijnen en soms water te geven.

Parenterale voeding moet via een infuus of centrale lijn gegeven worden. Er bestaan sinds kort in 2 varianten, een variant die via een infuus in de bloedbaan gegeven mag worden, en een variant die via een centrale lijn in
de bloedbaan gegeven moet worden. Als daar interesse in is, wil ik best het verschil tussen een infuus en een centrale lijn uitleggen :)
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 19:56:54 #239
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_195471397
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:47 schreef Lonaa het volgende:
CUL-vraag: ik heb blokjes pompoen in de vriezer, rauw. Kan ik daar nog meer mee behalve soep/puree van maken?
Ik had net deze https://www.leukerecepten.nl/recepten/pompoenquiche/

Moet kunnen denk ik.
pi_195471491
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:56 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Ik had net deze https://www.leukerecepten.nl/recepten/pompoenquiche/

Moet kunnen denk ik.
Was lekker? :9 Ik overweeg ook gewoon een soepje of iets van een brood of bars :9

Eigelijk wil ik gewoon te veel :')
pi_195471535
quote:
quote:
Kook. Voor mini’s recept: https://iamafoodblog.com/pumpkin-bread/ :Y)

Wat goe-oed...ik kan dubbelquoten :D
pi_195471599
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:01 schreef AnneX het volgende:

[..]

[..]

Kook. Voor mini’s recept: https://iamafoodblog.com/pumpkin-bread/ :Y)

Wat goe-oed...ik kan dubbelquoten :D
Die had ik al opgeslagen van de week.
pi_195471601
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 18:08 schreef fietsie het volgende:

Eens. Software-hackaton ten behoeve van cardiologie; hele dag digitale " inloopspreekuren" met medische administratie, cardio mensen van de vloer, cardiologen, managers en 5 teams die op basis van alle input software bouwden, realtime.

3 uur netto software bouw tijd.

En ze konden alle 5 een werkend prototype demonstreren net.
Zo zeg, hard gewerkt ^O^
pi_195471604
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:44 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Ja hoor, een PEGsonde is een voedingssonde die via de buikwand geplaatst wordt. Voor langdurig gebruik. Een PEG ligt in de maag, een PEJ in het jejunum.
De sonde kan dan toch ook beschermd worden tegen plukkende en pulkende verwarde senioren. Goed inpakken met verband bijv.
pi_195471615
Dank voor alle info Cat en Lein! :*

Ik heb mijn ouders even verder ingelicht. Kunnen ze het altijd verder overleggen met het verpleeghuis. Die schijnen trouwens verder wel goed mee te denken, maar moeten overal achter aanrennen. ZH was vergeten medicatie mee te geven. (En er ging nog wel meer fout hoorde ik. Ik heb mijn ouders nog nooit zo negatief over een ZH gehoord. Meestal zijn ze echt vol lof. )

(Oh en n ik vind het interessant Lein! We mochten soms bloed laten afnemen door de verpleegkundigen uit de centrale lijn, maar ik heb eigenlijk nooit geweten wat dat precies inhield. Dus do tell, als je het leuk vindt!)
pi_195471623
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:03 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Die had ik al opgeslagen van de week.
Dus?
Was het geen antwoord op je vraag? iets anders dan soep/puree?
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:05:49 #247
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_195471650
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:00 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Was lekker? :9 Ik overweeg ook gewoon een soepje of iets van een brood of bars :9

Eigelijk wil ik gewoon te veel :')
Ja was lekker. :9
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:06:36 #248
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_195471672
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:04 schreef Blues het volgende:

[..]

Zo zeg, hard gewerkt ^O^
Was echt heel gaaf; men kon echt laten zien dat dit concept 3-2-1 werkt
pi_195471698
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:05 schreef AnneX het volgende:

[..]

Dus?
Was het geen antwoord op je vraag?
Nee, want zoals in die post erna was de vraag eigelijk 'kan ik ze ook nog roosteren?' ergo, niet pureren. In dit recept zijn ze puree.
pi_195471736
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:06 schreef fietsie het volgende:

[..]

Leuk om dan ook echt gelijk het resultaat te kunnen zien!
pi_195471766
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:50 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Volgens mij haal je nu sondevoeding en parenterale voeding door elkaar. Een PEG of PEJ gaat niet je bloedbaan (milieu interieure) in, maar je maagdarmkanaal (milieu exterieure). Net als een neusmaagsonde, en ze worden gebruikt om sondevoeding, medicijnen en soms water te geven.

Parenterale voeding moet via een infuus of centrale lijn gegeven worden. Er bestaan sinds kort in 2 varianten, een variant die via een infuus in de bloedbaan gegeven mag worden, en een variant die via een centrale lijn in
de bloedbaan gegeven moet worden. Als daar interesse in is, wil ik best het verschil tussen een infuus en een centrale lijn uitleggen :)
Deze vpk O+
pi_195471767
Ok. Roosteren deed ik gister met paprikapoeder en pompoen en wortel in blokjes en vooraf gekookte krielaard. Smakelijk.
HF deelt recepten blijkbaar alleen nog in de app. En niet meer via google. o|O
pi_195471773
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:06 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ja gaaf!
pi_195471794
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:09 schreef AnneX het volgende:
Ok. Roosteren deed ik gister met paprikapoeder en pompoen en wortel in blokjes en vooraf gekookte krielaard. Smakelijk.
Ik moest dit 2x lezen na de online les van vpk @Leintjuh want zat nog helemaal in het zkh.. dus roosteren met eten? _O-
pi_195471804
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:04 schreef AnneX het volgende:

[..]

De sonde kan dan toch ook beschermd worden tegen plukkende en pulkende verwarde senioren. Goed inpakken met verband bijv.
Vergis je niet in een vastberaden dementerende die dat rare ding écht weg wil hebben :{ Je kunt er geen slot op zetten of zo.
Dan zou je soms moeten denken aan armen/handen fixeren aan het bed en die weg wil je echt niet op. Mag vaak ook niet, die vrijheidsbeperkende maatregelen.

quote:
7s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:04 schreef Candaasje het volgende:

Ik heb mijn ouders even verder ingelicht. Kunnen ze het altijd verder overleggen met het verpleeghuis. Die schijnen trouwens verder wel goed mee te denken, maar moeten overal achter aanrennen. ZH was vergeten medicatie mee te geven. (En er ging nog wel meer fout hoorde ik. Ik heb mijn ouders nog nooit zo negatief over een ZH gehoord. Meestal zijn ze echt vol lof. )

(Oh en n ik vind het interessant Lein! We mochten soms bloed laten afnemen door de verpleegkundigen uit de centrale lijn, maar ik heb eigenlijk nooit geweten wat dat precies inhield. Dus do tell, als je het leuk vindt!)
Ziekenhuizen zijn helaas berucht om slechte overdrachten en zaken regelen. Iemand op vrijdagavond naar huis sturen zonder zorgplan of hulpmiddelen in huis, medicatie vergeten mee te geven ook enzovoort.
Gaat gelukkig wel steeds vaker wel goed.
pi_195471848
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:11 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Vergis je niet in een vastberaden dementerende die dat rare ding écht weg wil hebben :{ Je kunt er geen slot op zetten of zo.
Dan zou je soms moeten denken aan armen/handen fixeren aan het bed en die weg wil je echt niet op. Mag vaak ook niet, die vrijheidsbeperkende maatregelen.

Ziekenhuizen zijn helaas berucht om slechte overdrachten en zaken regelen. Iemand op vrijdagavond naar huis sturen zonder zorgplan of hulpmiddelen in huis, medicatie vergeten mee te geven ook enzovoort.
Gaat gelukkig wel steeds vaker wel goed.
Nou idd, veel dementerenden bijna onmogelijke trucs uit zien halen met allerlei medisch materiaal >:) :o

De transfervpk's werken nu toch overal mag ik hopen :o
pi_195471854
Mensen... which me luck... ik ga proberen avond te eten met drie vastberaden kittens om me heen.

Twee snappen het woord ‘nee’ al enigszins. De derde niet en die moet ik telkens opsluiten in de carrier _O-
Wat ze verrassend goed accepteert.
pi_195471867
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:10 schreef Blues het volgende:

[..]

Ik moest dit 2x lezen na de online les van vpk @:Leintjuh want zat nog helemaal in het zkh.. dus roosteren met eten? _O-
Ja, leuk drie draadjes die door elkaar lopen.

Ga je morgen weer uitgerust en opgeknapt aan het werk?
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:13:53 #259
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_195471887
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:12 schreef Cat-astrophe het volgende:
Mensen... which me luck... ik ga proberen avond te eten met drie vastberaden kittens om me heen.

Twee snappen het woord ‘nee’ al enigszins. De derde niet en die moet ik telkens opsluiten in de carrier _O-
Zo blij dat mijn kat niks lust _O-
pi_195471907
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:12 schreef Cat-astrophe het volgende:

Sterkte :D
pi_195471925
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:13 schreef AnneX het volgende:

[..]

Ja, leuk drie draadjes die door elkaar lopen.

Ga je morgen weer uitgerust en opgeknapt aan het werk?
Ja voel me weer helemaal normaal (voor zover ik dat ben *) ) *G*
Ook alweer een half uur gesport, halve middag samen op pad geweest, ging ook prima en ik voel me fit, helder, frips en fruitig.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:25:09 #262
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_195472188
Ik zou stoofperen maken, en dacht: nu eens een ouderwets recept.

Vind ik dit: https://www.vriendenvanhe(...)14/10/stoofperen.pdf

Een boekje met de historie van de stoofpeer. Voor de liefhebber.
pi_195472195
👍🏼 @ Blues.

Edit: want anders komt het warrig en wollig over. B-)

[ Bericht 82% gewijzigd door AnneX op 06-10-2020 20:34:47 ]
pi_195472419
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:25 schreef fietsie het volgende:
Ik zou stoofperen maken, en dacht: nu eens een ouderwets recept.

Vind ik dit: https://www.vriendenvanhe(...)14/10/stoofperen.pdf

Een boekje met de historie van de stoofpeer. Voor de liefhebber.
Ook 👍🏼
Doorgestuurd naar lokale groententuin, met fruit.
Quote:” In te blikken peren moeten geschild worden, aanvankelijk gebeurde dat door vrouwen. Voor iedere ton peren waren 160 vrouwen bezig, die ieder per uur een zestigtal peren schilden. Later gebeurde het schillen machinaal. De schil werd eerst door een heetbad of stoom zacht gemaakt en dan machinaal met mesjes geschild, die een schil van slechts 1/10 mm er af haalden.
Tegenwoordig worden de peren in een heet loogbad gedom- peld en vervolgens onder hoge stoomdruk geplaatst, waarna de schillen er in flarden aan hangen en er af worden gespo- ten. Mechanisch worden dan kelkje steel en klokhuis verwijderd”.

Doet mij aan de ingeblikte manderijntjes denken, in Marokko, de Keuringsdienst. Ooit.
Nederland schrok. :D
pi_195472633
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:04 schreef Candaasje het volgende:

Een centrale lijn (centraal veneuze catheter) gaat direct een groot bloedvat in, zoals de vena subclavia bij je sleutelbeen, of de vena jugularis in je nek. Het is een steriel hol slangetje waar 1 tot 5 dunnere slangetjes, van verschillende lengtes, met gaatjes in de uiteindes in zitten. Elk binnenslangetje wordt een Lumen genoemd en heeft aan het uiteinde aan de buitenkant een aansluiting voor een infuuslijn. Omdat deze lijnen in een groot en centraal bloedvat zitten, zijn de gevolgen veel groter als er iets mis gaat, zoals infectie, verstopt raken of disloceren. Aan de buitenste slang zit een plastic plaatje dat aan de huid vastgehecht wordt om dislocatie te voorkomen en er gaat een steriele transparante folie pleister overheen om de insteekopening te kunnen controleren. Op google afbeeldingen 5 Lumen central venous catheter.
Een infuus, een perifere veneuze toegang, die meestal in hand, arm en voet worden geplaatst. Soms in de hals of op het voorhoofd :o Het is een dun hol plastic buisje wat in het bloedvat wordt geplaatst met behulp van een naald die een paar mm langer dan het buisje is. De naald wordt verwijderd en het deel dat buiten de huid zit, wordt vastgezet met transparant folie.
Op google afbeeldingen BD Nexiva.
Een centrale lijn kan veel langer blijven zitten, weken tot maanden, en voor meer medicijnen tegelijk gebruikt worden dan een infuus, en er bestaan zelfs centrale lijnen met een temperatuursensor. Ook kan je een centrale lijn gebruiken om bloed af te nemen. Is zo gepiept als t goed is. Er zijn een heleboel verschillende soorten centrale lijnen met verschillende doeleinden zoals dialyse of plasmaferese. Nadelen van centrale lijnen: veel riskanter bij infectie of ongepland verwijderen. Het plaatsen moet door een arts onder lokale verdoving gedaan worden, er moet steriel gewerkt worden en de ligging moet direct gecontroleerd worden met een röntgenfoto. Het plaatsen kan per ongeluk een klaplong veroorzaken.
Een infuus wordt door een verpleegkundige geprikt, de ligging wordt gecontroleerd met een spuitje zout water. Een infuus gaat minder lang mee, vaak een dag of 4-5 maar is veel minder gevaarlijk als ie per ongeluk verwijderd wordt, gaat ontsteken of verstopt raken. Het geeft ook meer vrijheid omdat je er veel makkelijker mee kan douchen dan met centrale lijn. Nadeel is dat er minder medicijnen tegelijk gegeven kunnen worden en de kortere houdbaarheid.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leintjeuh op 06-10-2020 20:47:14 ]
pi_195472702
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:04 schreef AnneX het volgende:

[..]

Is best lastig, want aan verband kan je heerlijk plukken en pulken. Ook door je kleren heen.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:48:02 #267
63722 z80
I fink you freaky
pi_195472816
quote:

[..]

Gefeliciteerd.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:51:29 #268
63722 z80
I fink you freaky
pi_195472898
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 17:38 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Rustagggg! Niet alles tegelijk :{w

Vrijdag of zaterdag grote kledingkast omzetting, dan gaan zaken via de wasmand en wasmachine naar de textielzak.
Schoon uit de kast de was in om in een kledingzak te stoppen? Ben je van de werkverschaffing?
pi_195472986
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:43 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Is best lastig, want aan verband kan je heerlijk plukken en pulken. Ook door je kleren heen.
Ja, tegen beter weten in...wilde een beetje positief overkomen.
Affijn, het is ter beoordeling van de behandelaars van oma Candaasje.

Overigens krijg ik acuut weer flashbacks van de Mantelzorg en 4 hoogbejaarde (schoon) ouders. Gauw wat anders doen.
pi_195473017
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:51 schreef z80 het volgende:

[..]

Schoon uit de kast de was in om in een kledingzak te stoppen? Ben je van de werkverschaffing?
Nee, schone kleding wordt niet opnieuw gewassen.
Maar ik heb nu wel een broek aan die ook meegaat. En oude winterjas is twijfel, die heb ik maar één keer gedragen dit seizoen.
Ik vind het wel zo netjes om gedragen kleding eerst uit te wassen voor het de zak in gaat.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:00:26 #271
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_195473082
Middeleeuwse botergestoofde peertjes:

“Tot die Peeren salmen (moet men) nemen een verglaesde (geglazuurde) pot ende nemen botter (boter) ende laten die seer heet worden tot datse syet (kookt), ende laten die pee-renscellen, ende die starten (steeltjes) salmen aen die peren laten, ende stellense (zet ze) recht op in den pot datse be-dect zijn vander boter ende stoppen die toe (sluit de pot) ende laetse staen sieden (laat ze staan koken) tot datse morwe (gaar) zijn.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:02:21 #272
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_195473127
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:07 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Nee, want zoals in die post erna was de vraag eigelijk 'kan ik ze ook nog roosteren?' ergo, niet pureren. In dit recept zijn ze puree.
Ja kan.m zeker. Maar geblancheerd behouden ze een prettiger structuur.
Spoilers!
pi_195473136
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:40 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Heel veel toffe info
Merci! De perifere infusen kende ik, maar nu snap ik eindelijk wat een centrale lijn is! Helder! ^O^ :*
pi_195473155
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 21:00 schreef fietsie het volgende:
Middeleeuwse botergestoofde peertjes:

“Tot die Peeren salmen (moet men) nemen een verglaesde (geglazuurde) pot ende nemen botter (boter) ende laten die seer heet worden tot datse syet (kookt), ende laten die pee-renscellen, ende die starten (steeltjes) salmen aen die peren laten, ende stellense (zet ze) recht op in den pot datse be-dect zijn vander boter ende stoppen die toe (sluit de pot) ende laetse staen sieden (laat ze staan koken) tot datse morwe (gaar) zijn.
Middeleeuws zakwoordenboek erbij? :D
pi_195473175
Dank Lein, wat een duidelijk verhaal. Er staat me bij dat mijn moeder, op het laatst ook een centrale lijn had maar volgens mij ook een infuus in haar hand, of vergis ik me nu?
  Official ESF Kreviewer dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:07:00 #276
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_195473252
Leuk huis gezien, vindt de huishoudelijke hulp (vriendin) het niks. :(.

Tevens hypotheekgesprek gehad. Bizar wel, wat je maximaal mag lenen. :').
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:07:24 #277
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_195473263
Zeg Candaas. Wat is er mis met oma op de geriatrische afdeling plaatsen? Als ze daar goede zorg kan krijgen én dementerend is, is de daar wellicht goed op haar plaats.
Spoilers!
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:07:37 #278
63722 z80
I fink you freaky
pi_195473273
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:40 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Een centrale lijn (centraal veneuze catheter) gaat direct een groot bloedvat in, zoals de vena subclavia bij je sleutelbeen, of de vena jugularis in je nek. Het is een steriel hol slangetje waar 1 tot 5 dunnere slangetjes, van verschillende lengtes, met gaatjes in de uiteindes in zitten. Elk binnenslangetje wordt een Lumen genoemd en heeft aan het uiteinde aan de buitenkant een aansluiting voor een infuuslijn. Omdat deze lijnen in een groot en centraal bloedvat zitten, zijn de gevolgen veel groter als er iets mis gaat, zoals infectie, verstopt raken of disloceren. Aan de buitenste slang zit een plastic plaatje dat aan de huid vastgehecht wordt om dislocatie te voorkomen en er gaat een steriele transparante folie pleister overheen om de insteekopening te kunnen controleren. Op google afbeeldingen 5 Lumen central venous catheter.
Een infuus, een perifere veneuze toegang, die meestal in hand, arm en voet worden geplaatst. Soms in de hals of op het voorhoofd :o Het is een dun hol plastic buisje wat in het bloedvat wordt geplaatst met behulp van een naald die een paar mm langer dan het buisje is. De naald wordt verwijderd en het deel dat buiten de huid zit, wordt vastgezet met transparant folie.
Op google afbeeldingen BD Nexiva.
Een centrale lijn kan veel langer blijven zitten, weken tot maanden, en voor meer medicijnen tegelijk gebruikt worden dan een infuus, en er bestaan zelfs centrale lijnen met een temperatuursensor. Ook kan je een centrale lijn gebruiken om bloed af te nemen. Is zo gepiept als t goed is. Er zijn een heleboel verschillende soorten centrale lijnen met verschillende doeleinden zoals dialyse of plasmaferese. Nadelen van centrale lijnen: veel riskanter bij infectie of ongepland verwijderen. Het plaatsen moet door een arts onder lokale verdoving gedaan worden, er moet steriel gewerkt worden en de ligging moet direct gecontroleerd worden met een röntgenfoto. Het plaatsen kan per ongeluk een klaplong veroorzaken.
Een infuus wordt door een verpleegkundige geprikt, de ligging wordt gecontroleerd met een spuitje zout water. Een infuus gaat minder lang mee, vaak een dag of 4-5 maar is veel minder gevaarlijk als ie per ongeluk verwijderd wordt, gaat ontsteken of verstopt raken. Het geeft ook meer vrijheid omdat je er veel makkelijker mee kan douchen dan met centrale lijn. Nadeel is dat er minder medicijnen tegelijk gegeven kunnen worden en de kortere houdbaarheid.
Dank voor de helder uitleg. ^O^
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:08:19 #279
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_195473293
quote:
8s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 21:07 schreef Kreator het volgende:

Zoek een nieuwe hulp dan. Onacceptabel dat ze een mening heeft lijkt me.
pi_195473306
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 21:03 schreef Kaatje1 het volgende:
Dank Lein, wat een duidelijk verhaal. Er staat me bij dat mijn moeder, op het laatst ook een centrale lijn had maar volgens mij ook een infuus in haar hand, of vergis ik me nu?
Dat kan hoor, zodat je altijd direct toegang tot de bloedbaan hebt als er iets misgaat met de centrale lijn. Als die verwijderd wordt zonder de hechtingen los te halen en de insteekopening af te drukken... Not a pretty sight. Of als ie verstopt raakt.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:16:24 #281
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_195473464
Perensalade met selderij

3 bleekselderijstengels, 6 stoofperen, citroensap, room, zout, tl suiker, olijfolie

Geschilde en halveerde gestoofde peren vullen met een mengsel van ge-snipperde bleekselderijstengels, olie, room, citroen en wat suiker. In plaats van bleekselderij kan men ook gesnipperde witlof nemen.
pi_195473473
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 21:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zeg Candaas. Wat is er mis met oma op de geriatrische afdeling plaatsen? Als ze daar goede zorg kan krijgen én dementerend is, is de daar wellicht goed op haar plaats.
Ze is pas verhuisd naar het verzorgingshuis, begon het er eindelijk een beetje naar haar zin te krijgen...en nu in het ZH heeft ze m'n moeder en tante al herhaaldelijke keren toegeroepen dat ze haar willen wegstoppen. En dat ze dan maar een pil wil. (Dood wil dus) Ze snapt totaal niet wat er gebeurt en waarom (herinnert zich vaak niks), gaat ook enorm in het verzet tegen alles.

Toen ze na de heupoperatie terug mocht was ze helemaal gelukkig, herkende thuis (in het verzorgingshuis) haar spulletjes weer.

Nu zal de geriatrische afdeling vermoed ik in het ZH zijn. Los van dat de zorg op veel punten in het ZH niet al te best leek te zijn (van veel verplaatsingen, tot geen fysio (maar een briefje op de muur met oefeningen die oma maar zelf moest doen..), tot geen diëtiste, tot iemand 3 dagen lang zonder medicatie voor die pijn in haar mond/keel te laten zitten....naar ik begrepen heb) zal het waarschijnlijk voor haar mentale gesteldheid ook niet per se goed zijn.

(EDIT: dit bedoel ik niet als ZH bash, maar nouja, ik hoorde vanavond dus een beetje wat er allemaal speelde. Mijn vader bracht het rustig hoor, maar wel dat het hem echt was tegengevallen. Mijn moeder hebben ze dus echt ziedend gekregen, dat lukt je niet heel snel. Die weet zelf ook wel dat de zorg een zware baan is en niet alles altijd perfect kan gaan)

Maar ja, niet kunnen eten en drinken is dat natuurlijk ook niet. Maar daarom dat ik wat aan het zoeken was voor gespecialiseerde zorg ín het verzorgingshuis zelf :)
pi_195473560
quote:
8s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 21:07 schreef Kreator het volgende:

Ze wilde niet op een yacht wonen nee?

En zoveel ja?
pi_195473665
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 21:16 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ze is pas verhuisd naar het verzorgingshuis, begon het er eindelijk een beetje naar haar zin te krijgen...en nu in het ZH heeft ze m'n moeder en tante al herhaaldelijke keren toegeroepen dat ze haar willen wegstoppen. En dat ze dan maar een pil wil. (Dood wil dus) Ze snapt totaal niet wat er gebeurt en waarom (herinnert zich vaak niks), gaat ook enorm in het verzet tegen alles.

Toen ze na de heupoperatie terug mocht was ze helemaal gelukkig, herkende thuis (in het verzorgingshuis) haar spulletjes weer.

Nu zal de geriatrische afdeling vermoed ik in het ZH zijn. Los van dat de zorg op veel punten in het ZH niet al te best leek te zijn (van veel verplaatsingen, tot geen fysio (maar een briefje op de muur met oefeningen die oma maar zelf moest doen..), tot geen diëtiste, tot iemand 3 dagen lang zonder medicatie voor die pijn in haar mond/keel te laten zitten....naar ik begrepen heb) zal het waarschijnlijk voor haar mentale gesteldheid ook niet per se goed zijn.

(EDIT: dit bedoel ik niet als ZH bash, maar nouja, ik hoorde vanavond dus een beetje wat er allemaal speelde. Mijn vader bracht het rustig hoor, maar wel dat het hem echt was tegengevallen. Mijn moeder hebben ze dus echt ziedend gekregen, dat lukt je niet heel snel. Die weet zelf ook wel dat de zorg een zware baan is en niet alles altijd perfect kan gaan)

Maar ja, niet kunnen eten en drinken is dat natuurlijk ook niet. Maar daarom dat ik wat aan het zoeken was voor gespecialiseerde zorg ín het verzorgingshuis zelf :)
Wat een stapelingsellende met oma ;(
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:25:31 #285
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_195473669
quote:

[..]

Ja dat is wel een heel duidelijk verhaal. Ik ging uit van een pg afdeling in een verpleeghuis. Fijn dat ze blij was om weer in haar huis te zijn trouwens, ook voor jullie.
Spoilers!
  Official ESF Kreviewer dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:26:21 #286
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_195473689
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 21:21 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ze wilde niet op een yacht wonen nee?

En zoveel ja?
1.2 miljoen.
SPOILER
  Official ESF Kreviewer dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:27:11 #287
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_195473713
Ik vond deze wel ok.

Huis in Leersum gevonden via #funda https://www.funda.nl/koop/leersum/huis-87472945-weidelaan-2/
pi_195473767
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 21:25 schreef Blues het volgende:

[..]

Wat een stapelingsellende met oma ;(
Ja het is heel sneu. Nu ben ik er zelf verder vrij rustig onder hoor, maar naast mijn lieve, arme oma, trekken mijn moeder en tante het ook wel steeds slechter. Die zijn al maanden aan het mantelzorgen natuurlijk, en vooral de hele (bureaucratische) rompslomp eromheen is echt absurd.

quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 21:25 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ja dat is wel een heel duidelijk verhaal. Ik ging uit van een pg afdeling in een verpleeghuis. Fijn dat ze blij was om weer in haar huis te zijn trouwens, ook voor jullie.
Ja, dat zeker wel. Het verzorgingshuis (verpleeghuis? ik weet nooit hoe het heet. In elk geval gesloten, indicatie 5, voor degenen die het wat zegt ;) ) denkt wel verder fijn mee.

Dus we gaan gewoon duimen :)

Dank dat ik even mocht spuwen hoor. Ik wil er mijn moeder en tante ook niet teveel mee belasten. :*
  Moderator dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:31:14 #289
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195473821
quote:

[..]

In het ziekenhuis moet je helaas zelf heel helder/oplettend zijn inderdaad. Hoe vaak m'n ma wel niet heeft moeten zeggen dat ze aan de linker arm geen bloeddruk mogen meten en dat ze een bepaald medicijn niet hoeft te hebben.

Mijn oma (volgende maand 94) is wat wisselvallig met vergeetachtigheid. Maar ze heeft de laatste tijd best regelmatig gebeld en ook nog best scherpe opmerkingen gemaakt. :)
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:31:30 #290
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_195473827
quote:
3s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 21:27 schreef Kreator het volgende:
Ik vond deze wel ok.

Huis in Leersum gevonden via #funda https://www.funda.nl/koop/leersum/huis-87472945-weidelaan-2/
Jammer van die aparte woon- en eetkamer. Maakt het kleiner.
Verder wel leuke woning.
Poef.....gone! Šgolfer
pi_195473875
quote:
81s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 21:26 schreef Kreator het volgende:

[..]

1.2 miljoen.
SPOILER
:D Ok, das wel veel. Maar wil je ook echt maximaal gaan lenen dan?

quote:
Ik vond deze wel ok.

Ruim huis wel.....van die tuin ook wel wat te maken... ziet er wel netjes uit............ wel ok inderdaad.
(Maar doe je het voor een 'wel ok'?)
pi_195473953
Arme oma...
pi_195473978
quote:
Ik vond deze wel ok.

Zoek je bewust naar veel kamers?
pi_195474034
Die vloer ;(
  Official ESF Kreviewer dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:41:56 #295
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_195474083
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 21:31 schreef golfer het volgende:

[..]

Jammer van die aparte woon- en eetkamer. Maakt het kleiner.
Verder wel leuke woning.
Dat was idd de klacht van vriendin..vond ik zelf ook wel.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:42:48 #296
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_195474099
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 21:33 schreef Candaasje het volgende:

[..]

:D Ok, das wel veel. Maar wil je ook echt maximaal gaan lenen dan?
[..]

?)
Nee uiteraard niet. Dat kost 1750 netto per maand. :').
pi_195474123
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 21:39 schreef Blues het volgende:
Die vloer ;(
Dat is een kwestie van een nieuw vloertje erin leggen. Meer wat golfer zegt; je hebt een vrij grote keuken en kleine woonkamer.

As je graag een grote woonkeuken wil, is dat wel fijn. Maar als je eigenlijk meer tijd doorbrengt op de bank, dan is het wel zonde van de ruimte (en zou ik de woonkamer liever aan de tuinkant hebben).

En Krea, je hebt nu een haard. Is dat niet iets dat je in een volgend huis weer zou willen? (Een rookkanaal aanleggen kan natuurlijk wel naderhand, maar in dit huis wordt het wel erg....knus.....)
  Official ESF Kreviewer dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:44:17 #298
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_195474141
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 21:37 schreef Myraela het volgende:

[..]

Zoek je bewust naar veel kamers?
Ik zoek een tuin waar een overkapping mogelijk is, een mooie leefkeuken, oprit, open haard.
Aantal slaapkamers minder relevant.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:45:09 #299
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_195474169
In dit huis zou je ook nog de keuken aan de voorkant kunnen doen en de woonkamer achter. Maar dat is dan weer duur.
pi_195474189
quote:
81s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 21:42 schreef Kreator het volgende:

[..]

Nee uiteraard niet. Dat kost 1750 netto per maand. :').
Ik wou zeggen dat je nu wel kan besparen op de kosten voor de huishoudelijke hulp. Maar met dat waterverbruik middelt dat waarschijnlijk wel uit :P

(En nee ik weet dat een huishoudelijke hulp geen 750 euro per maand kost. ;) )
pi_195474474
Opheusden is te ver uit de richting zeker? :P

https://www.funda.nl/koop(...)rgstraat-44/#foto-19
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')