abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195461455
President:
Donald Trump

Vice President:
Mike Pence
SPOILER: Het Kabinet-Trump
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Amerikaans Congres:

Political groups house:
Democratic (235)
Republican (197)
Vacant (3)

Political groups Senate:
Republican (53)
Democratic (45)
Independents (2)

SPOILER: Overzicht van lopende onderzoeken
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hoe werkt een impeachment?
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic normale bronnen. Hier te verifiëren: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen:
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_195461523
quote:
Er is wel een nuanceverschil tussen angst en "niets om je zorgen over te maken", zoals jij beweerde. Sterker nog, dat is wel meer dan een nuanceverschil.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:40:00 #3
862 Arcee
Look closer
pi_195461641
Trump heeft corona nu zelf ervaren en gaat er gewoon vanuit dat iedereen dat hetzelfde ervaart als hij. Hij kan zich simpelweg niet voorstellen dat een ander persoon iets anders kan ervaren als hijzelf. Totaal gebrek aan inlevingsvermogen. De narcist ten voeten uit.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_195461657
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:31 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Er is wel een nuanceverschil tussen angst en "niets om je zorgen over te maken", zoals jij beweerde. Sterker nog, dat is wel meer dan een nuanceverschil.
Klopt helemaal.

Als de uitlatingen van Trump gepaard zouden gaan met een dringende oproep om je vooral te houden aan de coronaregels, zou je gelijk hebben. Maar daarvan is geen sprake. De president benadrukt enkel dat het virus is te overwinnen - met dank aan de geweldige Trumpiaanse zorg - en dat mensen dus niet bang hoeven te zijn.

De boodschap van Trump luidt dus: maak je vooral geen zorgen, we hebben de situatie onder controle. Terwijl dat allerminst het geval is.

Trump heeft de mogelijkheid om de urgentie van coronamaatregelen te benadrukken, maar laat dat na.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:56:44 #5
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_195461918
Vinden jullie het, gelet op hoe jullie Trump zien, verdedigbaar als Democraten frauderen met stemmen? Vind het een interessante vraag. Als je het idee hebt dat iemand het land naar de filistijnen helpt en ze niets bereiken met impeachtmentprocedures, kan ik me voorstellen dat fraude een verdedigbare optie is.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_195461922
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Klopt helemaal.

Als de uitlatingen van Trump gepaard zouden gaan met een dringende oproep om je vooral te houden aan de coronaregels, zou je gelijk hebben. Maar daarvan is geen sprake. De president benadrukt enkel dat het virus is te overwinnen - met dank aan de geweldige Trumpiaanse zorg - en dat mensen dus niet bang hoeven te zijn.

De boodschap van Trump luidt dus: maak je vooral geen zorgen, we hebben de situatie onder controle. Terwijl dat allerminst het geval is.

Trump heeft de mogelijkheid om de urgentie van coronamaatregelen te benadrukken, maar laat dat na.
Ja, verstandig zal Trump waarschijnlijk helaas nooit meer worden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:58:05 #7
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_195461936
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:56 schreef Federer-fan het volgende:
Vinden jullie het, gelet op hoe jullie Trump zien, verdedigbaar als Democraten frauderen met stemmen? Vind het een interessante vraag. Als je het idee hebt dat iemand het land naar de filistijnen helpt en ze niets bereiken met impeachtmentprocedures, kan ik me voorstellen dat fraude een verdedigbare optie is.
Nee. Als een meerderheid van de (stemmende) Amerikanen vindt dat Trump nog eens vier jaar erbij moet krijgen, dan is dat maar zo.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_195461945
quote:
Wat een raar dilemma.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_195461972
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:58 schreef Mike het volgende:

[..]

Nee. Als een meerderheid van de (stemmende) Amerikanen vindt dat Trump nog eens vier jaar erbij moet krijgen, dan is dat maar zo.
Dit.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:01:19 #10
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_195461985
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:58 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Wat een raar dilemma.
Waarom? Als mensen er zo van overtuigd zijn dat hij het land en de wereld (dor het opzeggen van klimaatverdragen) om zeep helpt, kan ik me voorstellen dat ze op die manier willen ingrijpen als ze denken dat dat de enige mogelijkheid is.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_195462041
quote:
Fraude is nooit een verdedigbare optie.
In principe krijgt een volk bij een eerlijk verlopen verkiezing ook gewoon de leider die het verdient. Probleem is eerder een beetje dat de Republikeinen weer op alle fronten proberen het stemmen zo moeilijk mogelijk te maken en kiezers te ontmoedigen veelal met fraude als schijnargument. Men is doodsbang voor de kiezer, lijkt het.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_195462190
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Klopt helemaal.

Ik ben het met je eens, maar dit valt wel onder het legitiem uiteen lopen van meningen wat mij betreft. Er is hoogstwaarschijnlijk een psychologisch effect van angst voor het virus, en Trump vindt het belangrijk die angst weg te nemen om de economie niet te veel te schaden. Je kan niet bang zijn, je wel aan de regels houden, én lekker geld uitgeven.
  Overall beste user 2022 dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:17:10 #14
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195462194
twitter

Leuke voor in een spotje van the Lincoln Project.

"De president gebruikt gearborteerde foetussen om in leven te blijven."
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_195462258
quote:
Wtf waarom zouden democraten moeten frauderen, het zijn geen hypocriete republikeinen, die voornamelijk door list en bedrog aan de macht blijven. :D
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:24:20 #16
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_195462287
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 11:16 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens, maar dit valt wel onder het legitiem uiteen lopen van meningen wat mij betreft. Er is hoogstwaarschijnlijk een psychologisch effect van angst voor het virus, en Trump vindt het belangrijk die angst weg te nemen om de economie niet te veel te schaden. Je kan niet bang zijn, je wel aan de regels houden, én lekker geld uitgeven.
Maar dat dikgedrukte heeft hij volgens mij niet gezegd. Dat vind ik wel een gemiste kans. Kan hij alsnog doen hoor, maar ik vind wel dat hij het voorspiegelt alsof het allemaal niet zo'n big deal is.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:25:22 #17
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_195462309
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 11:22 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wtf waarom zouden democraten moeten frauderen, het zijn geen hypocriete republikeinen, die voornamelijk door list en bedrog aan de macht blijven. :D
Als ze het idee hebben dat het de verkeerde kant opgaat met de verkiezingen.
  Redactie Games dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:31:27 #18
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_195462392
Een rechter in Arizona heeft bepaald dat inwoners er langer over mogen doen om zichzelf te registeren om te stemmen:

twitter

Niet geheel verrassend probeerde de Republikeinen stemmers te onderdrukken maar de rechter ging daar niet in mee.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_195462393
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 11:01 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Waarom? Als mensen er zo van overtuigd zijn dat hij het land en de wereld (dor het opzeggen van klimaatverdragen) om zeep helpt, kan ik me voorstellen dat ze op die manier willen ingrijpen als ze denken dat dat de enige mogelijkheid is.
Nee, dat is het stomste wat je kunt doen (en je moet dat ook helemaal niet willen). Een electorale afwijzing van Trump die is gebouwd op fraude, houdt geen stand.
pi_195462396
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 11:25 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Dan is het enige dat ze hoeven te doen mensen juist naar de stembus zien te krijgen en de stemprocedures strakker een eenduidiger te krijgen. Ze hebben een aardige meerderheid in het land. Daar waar republikeinen het democratische proces moeten beperken is het voordelig voor de democraten er een normaal functionerende democratie van te maken zoals Nederland. Daar hoef je niet voor te frauderen.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_195462403
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 11:25 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Democraten hebben normaliter wat meer moraal in hun donder ipv de hypocriete republikeinen warvan zogenaamd een groot gedeelte flink gelovig zijn maar veel bewezen leugens van hun leider maar blijven slikken als zoete koek. :D
pi_195462474
quote:
Nee, natuurlijk is fraude niet verdedigbaar. dat is wel de grootste onzin ooit want om die reden is het dan ook legitiem dat de RNC fraude pleegt want die hebben ook het idee dat de Democraten het land naar de filistijnen helpen.
pi_195462586
Mochten we het vergeten zijn... Trump tax records blijven ook voor interessante artikelen zorgen:

https://www.theatlantic.c(...)-tax-records/616570/

quote:
[...]
It gets even weirder. All those golf properties look like horrendous businesses, having declared losses of more than $315 million since 2000, according to Trump’s tax records. In short, Trump is pouring a mysteriously large amount of money into opaque businesses suffering mysteriously high losses.

None of the tax experts I talked with said: “Yep, that’s clearly an illegal scheme.” But several told me that when companies, such as golf courses or restaurants, that seem to be losing lots of money nevertheless continue in operation for many years, prosecutors might become interested in investigating money laundering.

[...]

What is money laundering, exactly? Say I’ve got $10 million in illegally earned cash. What am I going to do with it? Buy a condo? Uh, no, the IRS will sniff that one out. So I have to find a way to hide this cash; to mix my dirty money with some clean money; to launder it. So I give my $10 million to a clever guy I know. I don’t want to buy anything from my pal directly. I want him to buy something else with my $10 million that produces a steady flow of clean money, such as a golf course that brings in $2 million a year in revenue. Every December, my pal takes $100,000 of that revenue for himself and sends me $900,000; the golf course keeps only half its income. Voila! I’ve turned my $10 million of dirty, un-spendable money into $900,000 of clean, beautiful cash flowing into my account, every year. Also, because the golf course is sending out 50 cents on every earned dollar to a couple of crooks, it’s going to look like a terrible business.

If Trump’s golf courses and other properties were serving as money-laundering enterprises for (let’s say) Russian oligarchs, we would expect to see three things: mountains of cash materializing from basically nowhere, several large money-losing enterprises, and a disinclination to abandon those failing properties. We’re seeing all of that.
pi_195462925
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 11:24 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Maar dat dikgedrukte heeft hij volgens mij niet gezegd. Dat vind ik wel een gemiste kans. Kan hij alsnog doen hoor, maar ik vind wel dat hij het voorspiegelt alsof het allemaal niet zo'n big deal is.
Als je het Trump zou vragen, dan zal hij best zeggen dat je je aan de regels moet houden. Hij kiest ervoor om andere aspecten te benadrukken, omdat hij de emoties van de Amerikanen een bepaalde richting in wil duwen.

In Nederland zie je ook dat bij toename van Corona-besmettingen de bestedingen afnemen, al voordat de regering maatregelen heeft genomen. Dit is waarschijnlijk met name een psychologisch effect, en Trump wil logischerwijs (gezien zijn denkbeelden) dit effect minimaliseren of wegnemen.
pi_195462960
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 12:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

In Nederland zie je ook dat bij toename van Corona-besmettingen de bestedingen afnemen, al voordat de regering maatregelen heeft genomen. Dit is waarschijnlijk met name een psychologisch effect, en Trump wil logischerwijs (gezien zijn denkbeelden) dit effect minimaliseren of wegnemen.
Het is alleen zo jammer dat hij dit niet doet omdat hij de VS en haar inwoners een warm hart toedraagt, maar omdat hij herkozen wil worden en daar een goede economie voor nodig heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')