abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:44:38 #1
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_195385823
President:
Donald Trump

Vice President:
Mike Pence
SPOILER: Het Kabinet-Trump
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Amerikaans Congres:

Political groups house:
Democratic (235)
Republican (197)
Vacant (3)

Political groups Senate:
Republican (53)
Democratic (45)
Independents (2)

SPOILER: Overzicht van lopende onderzoeken
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hoe werkt een impeachment?
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic normale bronnen. Hier te verifiëren: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen:
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:46:28 #2
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_195385869
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 13:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik beschuldig niemand bij naam, jij wel, dan is het aan jou om dat aan te tonen, toch?
Ik dacht dat dat een feit van algemene bekendheid was. Zie bijvoorbeeld dit artikel.
quote:
Ik denk dat het opportunisme is, misdadig opportunisme, en geen ideologische achtergrond heeft als het om plundering en diefstal gaat. En dat het weinig tot niets met BLM of "Antifa" te maken heeft.
Je bedoelt dat het geweld is om het geweld en niet met een politiek motief?
quote:
PS: Het is wel gedocumenteerd dat rechtse activisten vernielingen aanrichten, met name in Minneapolis in een poging om BLM te framen
Oké, verbaast me niets. Ik heb het idee dat beide kanten elkaar in een kwaad daglicht proberen te stellen. Denk bijvoorbeeld een Jussie Smollett.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:48:30 #3
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195385903
Maar het feit dat Trump nu geen campagne meer kan voeren door in zaaltjes te schreeuwen naar klapvee zal niet goed uitkomen denk ik. Net als dat hij geen kans meer krijgt zo om Biden in een debat nog te vloeren.

Hij moet dan hopen dat veel mensen hem nu zo zielig vinden dat hij sympathy votes krijgt ofzo
pi_195385918
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 13:46 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ik dacht dat dat een feit van algemene bekendheid was. Zie bijvoorbeeld dit artikel.
[..]

Je bedoelt dat het geweld is om het geweld en niet met een politiek motief?
[..]

Oké, verbaast me niets. Ik heb het idee dat beide kanten elkaar in een kwaad daglicht proberen te stellen. Denk bijvoorbeeld een Jussie Smollett.
OK, en waar haal jij het feit vandaan dat Antifa betrokken is uit dat artikel? Dat iemand beweert dat het Antifa was maakt het waar? Zo werken feiten niet, he? Dat is een mening.

Ja, geweld om geweld te plegen, is dat vergezocht dan? Alsof dat hier in Europa niet geregeld voorkomt. Zie ook de rellen en plunderingen in London niet zo lang geleden, de meeste daders van plundering bleken achteraf uit de middenklasse te komen die wat gratis wilden hebben.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2020 13:50:35 ]
pi_195385920
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 13:22 schreef Hexagon het volgende:
Voor de Proud Boys overigens geweldige reclame. Ik had nog nooit van ze gehoord.
Het is een redelijk bekend groepje geworden sinds de Floyd-protesten. Ook hier zijn ze vrij bekend binnen de extreemrechtse apocalypsedenkers, milities vormen is hun natte droom. Op de FP post iemand al jaren met een avatar van Proud Boys.
Incelfrikandel
pi_195385950
Wie dacht ook dat de kans heel klein is dat ze elkaar aangestoken hebben, op basis van de afstandelijke verstandhouding tussen de twee.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:51:19 #7
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_195385956
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 13:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

OK, en waar haal jij het feit vandaan dat Antifa betrokken is uit dat artikel? Dat iemand beweert dat het Antifa was maakt het waar? Zo werken feiten niet, he? Dat is een mening.
Ik heb het daar niet over Antifa maar over links in het algemeen. Dus ik bedoel ermee te zeggen dat zowel links probeert om rechts in een kwaad daglicht te stellen als andersom. Maar wat Antifa en BLM betreft, zie mijn link in de post waarop je reageert.
pi_195385975
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 13:51 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ik heb het daar niet over Antifa maar over links in het algemeen. Dus ik bedoel ermee te zeggen dat zowel links probeert om rechts in een kwaad daglicht te stellen als andersom. Maar wat Antifa en BLM betreft, zie mijn link in de post waarop je reageert.
Maar je zegt dat het "links" is gebaseert op....iemands mening die claimt dat het de "extreme left" is. En daarmee ook gelijk iedereen aanwezig zo categoriseert.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2020 13:53:01 ]
pi_195386011
twitter

Scroll even door bovenstaande tweet!
pi_195386033
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 13:55 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
Scroll even door bovenstaande tweet!
Ik las elders weer:
twitter
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:56:54 #11
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_195386034
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 13:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Maar je zegt dat het "links" is gebaseert op....iemands mening die claimt dat het de "extreme left" is. En daarmee ook gelijk iedereen aanwezig zo categoriseert.
Doel je op mijn link? In dat artikel staat onder meer dit: "According to a recent survey by Princeton University, 637 riots broke out in the United States between May 26 and Sept. 12, with 91 percent attributed to the Black Lives Matter movement." Het enige wat ik beweer, is dat rechts geen monopolie heeft op geweld. Links doet daar net zo goed aan mee.
  Overall beste user 2022 vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:58:20 #12
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195386053
Abbott doet zijn best om te zorgen dat zo min mogelijk mensen stemmen.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_195386063
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 13:56 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ik las elders weer:
[ twitter ]
Er is er altijd minstens een in de lucht van die toestellen want anders is het nogal nutteloos om ze te hebben.
pi_195386070
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 13:56 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ik las elders weer:
[ twitter ]
Thx voor de aanvulling!
Tis niet bij te houden al het nieuws ...en de speculaties.

Nog 33 dagen tot 4 november en mogelijke duidelijkheid.
pi_195386097
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 13:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Er is er altijd minstens een in de lucht van die toestellen want anders is het nogal nutteloos om ze te hebben.
Precies.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_195386209
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 12:39 schreef Selqae het volgende:

[..]

Ze noemen zichzelf geen western supremacists maar western chauvinists, daarnaast zijn er complete afdelingen door het hele land waar geen blanke te bekennen is en bijvoorbeeld bestaan voor 100%uit latino's zoals in Miami.
Huidskleur speelt totaal geen rol bij die groep.
Ik wilde je deze niet nog onthouden.

In the 2010 United States Census, 50.5 million Americans (16.3% of the total population) listed themselves as ethnically Hispanic or Latino. Of those, 53.0% (26.7 million) self-identified as racially white. The remaining respondents listed their races as: some other race 36.7%, two or more races (multiracial) 6.0%, Black or African American 2.5%, American Indian and Alaska Native 1.4%, Asian 0.4%, and Native Hawaiian or other Pacific Islander 0.1%.

Bron

Als meer dan de helft van een bevolkingsgroep zich als blank identificeert, is het dan ok voor ons om ze toch als niet-blank te classificeren?
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:13:59 #17
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_195386246
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 14:10 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:

[..]

Ik wilde je deze niet nog onthouden.

In the 2010 United States Census, 50.5 million Americans (16.3% of the total population) listed themselves as ethnically Hispanic or Latino. Of those, 53.0% (26.7 million) self-identified as racially white. The remaining respondents listed their races as: some other race 36.7%, two or more races (multiracial) 6.0%, Black or African American 2.5%, American Indian and Alaska Native 1.4%, Asian 0.4%, and Native Hawaiian or other Pacific Islander 0.1%.

Bron

Als meer dan de helft van een bevolkingsgroep zich als blank identificeert, is het dan ok voor ons om ze toch als niet-blank te classificeren?
Lijkt me wel. Als meer dan de helft van zwarten of aziaten zich als blank identificeert zijn het toch nog steeds zwarten en aziaten?

Straks krijg je ook nog mensen van 2 meter die zich identificeren als lilliputters en zwakbegaafden die zich identificeren als hoogbegaafden.
  Overall beste user 2022 vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:18:40 #18
3928 Ulx
pi_195386311
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 14:13 schreef Federer-fan het volgende:

zwakbegaafden die zich identificeren als hoogbegaafden.
Ah, Trump.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_195386327
quote:

[..]

Lijkt me wel. Als meer dan de helft van zwarten of aziaten zich als blank identificeert zijn het toch nog steeds zwarten en aziaten?

Straks krijg je ook nog mensen van 2 meter die zich identificeren als lilliputters en zwakbegaafden die zich identificeren als hoogbegaafden.
Maar we hebben het hier dus over mensen van vooral Europese afkomst. Niet zwarten of Aziaten die vinden dat ze blank zijn. Wie zijn wij dan om ze te vertellen dat die afkomst niet telt?
pi_195386389
quote:

[..]

Maar het zijn mensen met in belangrijke mate Spaanse roots. Zijn Spanjaarden niet blank? Het zal me eerlijk gezegd niet echt uit maken, maar ook hier is het niet zwart-wit, maar vele tinten.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:23:42 #21
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_195386416
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 14:18 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ah, Trump.
Wist niet dat die zwakbegaafd was. Knap dat hij dan toch president is geworden.
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 14:19 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:

[..]

Maar we hebben het hier dus over mensen van vooral Europese afkomst. Niet zwarten of Aziaten die vinden dat ze blank zijn. Wie zijn wij dan om ze te vertellen dat het die afkomst niet telt?
Oké, alleen je vroeg: "Als meer dan de helft van een bevolkingsgroep zich als blank identificeert, is het dan ok voor ons om ze toch als niet-blank te classificeren?"

Als je had gevraagd: "Als meer dan de helft van een niet-zwarte en niet-aziatische bevolkingsgroep zich als blank identificeert, is het dan ok voor ons om ze toch als niet-blank te classificeren?" dan had ik waarschijnlijk nee gezegd.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:24:42 #22
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_195386436
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 14:22 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Maar het zijn mensen met in belangrijke mate Spaanse roots. Zijn Spanjaarden niet blank? Het zal me eerlijk gezegd niet echt uit maken, maar ook hier is het niet zwart-wit, maar vele tinten.
Klopt, maar de vraag was: "Als meer dan de helft van een bevolkingsgroep zich als blank identificeert, is het dan ok voor ons om ze toch als niet-blank te classificeren?"

Zie mijn vorige post.
pi_195386451
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 14:23 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

[..]

Oké, alleen je vroeg: "Als meer dan de helft van een bevolkingsgroep zich als blank identificeert, is het dan ok voor ons om ze toch als niet-blank te classificeren?"

Als je had gevraagd: "Als meer dan de helft van een niet-zwarte en niet-aziatische bevolkingsgroep zich als blank identificeert, is het dan ok voor ons om ze toch als niet-blank te classificeren?" dan had ik waarschijnlijk nee gezegd.
Semantiek.

Feit is gewoon dat meer dan de helft van de Amerikaanse latino's zichzelf als etnisch blank zien en het dus prima mogelijk is dat de Proud Boys vol zit met white supremacist latino's. Dat ze een dogwhistle als 'chauvinist supremacists' hanteren doet daar niks aan af.

Next.
pi_195386486
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 14:24 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Klopt, maar de vraag was: "Als meer dan de helft van een bevolkingsgroep zich als blank identificeert, is het dan ok voor ons om ze toch als niet-blank te classificeren?"

Zie mijn vorige post.
Mja, fair enough, maar dat grijpt in op etniciteit. Zoals kun je spreekwoordelijk blanke negers kunt hebben al weet ik niet hoe houdbaar dat is.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:28:42 #25
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_195386513
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 14:27 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Mja, fair enough, maar dat grijpt in op etniciteit. Zoals kun je spreekwoordelijk blanke negers kunt hebben al weet ik niet hoe houdbaar dat is.
Tegenwoordig kan er veel. Man mannen die zichzelf als vrouw identificeren of andersom kijken ook nog maar weinigen op.
  Overall beste user 2022 vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:31:38 #26
3928 Ulx
pi_195386578
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 14:23 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

[..]

President worden lukte het hem wel. Maar het zijn is toch echt te moeilijk voor hem.

Iemand die op een tankstation werkt is ook niet automatisch geschikt om CEO van Shell te spelen.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:33:05 #27
8369 speknek
Another day another slay
pi_195386609
Of ze het daadwerkelijk wel of niet zijn maakt natuurlijk niet uit voor of ze vervolgens identificeren met white supremacy. Daar past ook het construct whiteness bij.

Anyway.

twitter

Voorspelbaar maar jammer, Harris had gehakt gemaakt van Pence.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:33:39 #28
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_195386623
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 14:31 schreef Ulx het volgende:

[..]

President worden lukte het hem wel. Maar het zijn is toch echt te moeilijk voor hem.
Dat vind jij en velen met jou. Maar er zijn veel Amerikanen die heel blij met hem zijn.
quote:
Iemand die op een tankstation werkt is ook niet automatisch geschikt om CEO van Shell te spelen.
Die vergelijking gaat niet op. Trump is president geworden. Dan moet je zeggen dat niet iedereen die CEO wordt daarvoor geschikt blijkt te zijn.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:34:47 #29
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_195386644
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 14:33 schreef speknek het volgende:
Of ze het daadwerkelijk wel of niet zijn maakt natuurlijk niet uit voor of ze vervolgens identificeren met white supremacy. Daar past ook het construct whiteness bij.

Anyway.

[ twitter ]

Je schrijft "voorspelbaar" maar dat is toch gewoon wat hij behoort te doen, los van of het politiek goed uitkomt?
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:38:45 #30
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_195386709
Niet om het een of ander, wie is nu het informele opperhoofd van de Trump regering nu er zoveel kopstukken in quarantaine zitten ?
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:39:46 #31
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_195386731
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 14:38 schreef klappernootopreis het volgende:
Niet om het een of ander, wie is nu het informele opperhoofd van de Trump regering nu er zoveel kopstukken in quarantaine zitten ?
Trump is het toch nog gewoon totdat hij het niet meer is? Dan is het Pence totdat die het niet meer is. Daarna is het Pelosi tot die het niet meer is en daarna de minister van Justitie?
pi_195386733
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 14:33 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Dat vind jij en velen met jou. Maar er zijn veel Amerikanen die heel blij met hem zijn.
Ja. Dat zegt mij dan weer niet zo veel, een minderheid vind hem ok of goed.

quote:
Die vergelijking gaat niet op. Trump is president geworden. Dan moet je zeggen dat niet iedereen die CEO wordt daarvoor geschikt blijkt te zijn.
Dat is dan ook correct. Maar CEO's kun je vrij makkelijk ontslaan als ze falen, natuurlijk.

En Trump is ook niet de eerste faalhaas als President, natuurlijk, er zijn er wel meer geweest alleen was toendertijd (Harding, bijvoorbeeld) het probleem toch van een andere orde.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:41:11 #33
384435 klappernootopreis
pi_195386753
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 14:39 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Trump is het toch nog gewoon totdat hij het niet meer is? Dan is het Pence totdat die het niet meer is. Daarna is het Pelosi tot die het niet meer is en daarna de minister van Justitie?
Er moet geregeerd worden en op het moment is de regering vleugellam
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:42:31 #34
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_195386778
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 14:33 schreef speknek het volgende:
Ze kunnen toch gewoon Madame Tussauds bellen? Niemand die het verschil merkt.
pi_195386785
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 14:41 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Dat is niet correct, zover bekend is Trump niet incapabel (buiten zijn normale nivo daarvan) om leiding te geven. Hij kan alleen geen externe bezoekers ontvangen maar dat is niet essentieel om te functioneren.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:46:51 #36
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_195386849
quote:

[..]

Dat zijn ze al bijna 4 jaar. Zoveel veranderd er niet
Zuiger van het FOK!-OMT
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:47:09 #37
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_195386855
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 14:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja. Dat zegt mij dan weer niet zo veel, een minderheid vind hem ok of goed.
[..]
Het zegt ook niet veel over zijn objectieve kwaliteiten of prestaties, maar je wordt uiteindelijk gekoezen op basis van een combinatie van beeldvorming en vertrouwen.
quote:
Dat is dan ook correct. Maar CEO's kun je vrij makkelijk ontslaan als ze falen, natuurlijk.

En Trump is ook niet de eerste faalhaas als President, natuurlijk, er zijn er wel meer geweest alleen was toendertijd (Harding, bijvoorbeeld) het probleem toch van een andere orde.
Mja, in mijn herinnering werden alle Republikeinen sinds Reagan (met uitzondering van de oude Bush) als falende idioten gezien.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:47:42 #38
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_195386860
quote:

[..]

Maar Trump kan toch nog gewoon doen wat hij altijd doet zolang hij niet met koorts of erger op bed ligt?
pi_195386878
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 14:47 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Het zegt ook niet veel over zijn objectieve kwaliteiten of prestaties, maar je wordt uiteindelijk gekoezen op basis van een combinatie van beeldvorming en vertrouwen.
[..]

Mja, in mijn herinnering werden alle Republikeinen sinds Reagan (met uitzondering van de oude Bush) als falende idioten gezien.
En je punt is? Of wil jij serieus beweren dat Bush Jr een groot licht was? Verschil is wel dat Bush Jr zich niet omringende met kritiekloze incompetente figuren.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2020 14:49:52 ]
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:51:21 #40
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_195386913
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 14:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En je punt is? Of wil jij serieus beweren dat Bush Jr een groot licht was? Verschil is wel dat Bush Jr zich niet omringende met kritiekloze incompetente figuren.
Mijn punt is dat jij schrijft: "En Trump is ook niet de eerste faalhaas als President, natuurlijk, er zijn er wel meer geweest alleen was toendertijd (Harding, bijvoorbeeld) het probleem toch van een andere orde." Ik begreep niet waarom je Reagan en Bush Jr. daar niet noemde.

Ik vond Bush Jr. wel intelligent trouwens. Hij verzamelde zoals jij al schreef best capabele mensen om zich heen en kon beslissingen nemen. Ook vond ik hem goed overkomen bij bijvoorbeeld zijn State of the Union - niet met al zijn versprekingen inderdaad.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:52:22 #41
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_195386932
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 14:47 schreef Federer-fan het volgende:
Alle? Dat zijn alleen Bush Jr. en Trump. Waarvan de eerste nog wel een beetje fatsoen heeft en inderdaad nog wel kon delegeren.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:52:57 #42
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_195386940
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 14:52 schreef Zelva het volgende:

[..]

Dat zijn alleen Bush Jr. en Trump. Waarvan de eerste nog wel een beetje fatsoen heeft.
Ik bedoel inclusief Reagan, maar dat staat er inderdaad niet. En vóór Reagan was dat waarschijnlijk al zo, maar daar hoor ik niet zo veel over.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:53:59 #43
8369 speknek
Another day another slay
pi_195386961
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 14:34 schreef Federer-fan het volgende:
Je schrijft "voorspelbaar" maar dat is toch gewoon wat hij behoort te doen, los van of het politiek goed uitkomt?
Voorspelbaar dat het lot ons tart.

Gelukkig hebben we deze nog.

twitter
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_195386964
Trump klonk gisteren tijdens zijn rally in Minnesota al verkouden. Twee dagen daarvoor heeft hij in een afgesloten zaal anderhalf uur lang tegen Biden staan schreeuwen. Een goede journalist komt nu met een tijdlijn. Wanneer zat hij met Hicks in dat vliegtuig, wie heeft hij in de tussentijd gezien, etc.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:54:25 #45
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_195386970
Editor-in-chief van de Global Times
twitter
are we infinite or am I alone
  Overall beste user 2022 vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:56:49 #46
3928 Ulx
pi_195387013
Pence is negatief getest.
pi_195387022
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 14:51 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Mijn punt is dat jij schrijft: "En Trump is ook niet de eerste faalhaas als President, natuurlijk, er zijn er wel meer geweest alleen was toendertijd (Harding, bijvoorbeeld) het probleem toch van een andere orde." Ik begreep niet waarom je Reagan en Bush Jr. daar niet noemde.

Ik vond Bush Jr. wel intelligent trouwens. Hij verzamelde zoals jij al schreef best capabele mensen om zich heen en kon beslissingen nemen. Ook vond ik hem goed overkomen bij bijvoorbeeld zijn State of the Union - niet met al zijn versprekingen inderdaad.
Waarom zou ik Reagan en Bush wel noemen? Harding staat te boek als de slechtste President ooit, vermoedelijk zal Trump zijn plaats overnemen, Bush en Reagan vallen niet in die categorie.

Ik geloof dat je een beetje te polariserend bezig bent hier, dat ik tegen Trump ben maakt nog niet dat ik automatisch iedere Republikein als een wappie zie.
  Moderator vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:57:54 #48
236264 crew  capricia
pi_195387031
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 14:56 schreef Ulx het volgende:
En Biden heeft zich inmiddels ook laten testen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:57:55 #49
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_195387032
quote:
Da's positief.
pi_195387034
quote:
Als hij in contact is geweest met Trump de afgelopen dagen moet hij volgens de CDC guidelines alsnog 2 weken in quarantaine.
pi_195387043
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 14:54 schreef crystal_meth het volgende:
Editor-in-chief van de Global Times
[ twitter ]
De Chinezen lachen zich natuurlijk helemaal dood hierover.
pi_195387058
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 14:57 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Da's positief.
Nee, negatief :P :D
pi_195387068
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 14:58 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Als hij in contact is geweest met Trump de afgelopen dagen moet hij volgens de CDC guidelines alsnog 2 weken in quarantaine.
Die kunnen door een Trump benoeming wel even aangepast worden, dat is usance bij de Trump regering ;)
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:02:35 #54
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_195387117
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 14:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Waarom zou ik Reagan en Bush wel noemen? Harding staat te boek als de slechtste President ooit, vermoedelijk zal Trump zijn plaats overnemen, Bush en Reagan vallen niet in die categorie.

Ik geloof dat je een beetje te polariserend bezig bent hier, dat ik tegen Trump ben maakt nog niet dat ik automatisch iedere Republikein als een wappie zie.
Omdat vrijwel nooit een Nederlander positief heb gehoord over Reagan en Bush. Maar het was ook een vraag, geen aanname. Ik wilde checken of je ook hen als falers ziet
pi_195387121
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 14:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Even terzijde: ik dacht dat dit Buchanan was, niet Harding.
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:02:54 #56
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_195387124
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 14:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, negatief :P :D
Heb ik weer. o|O
  Moderator vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:03:30 #57
236264 crew  capricia
pi_195387136
twitter

Minor symptoms. Lijkt mee te vallen. Hoop voor hem dat het daarbij blijft.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:04:21 #58
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_195387151
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 15:02 schreef SamCooke het volgende:

[..]

Volgens mij ook Harding. Dat kwam ik laatst tegen in een boek over Amerika.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:05:34 #59
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_195387177
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 15:03 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]

Minor symptoms. Lijkt mee te vallen. Hoop voor hem dat het daarbij blijft.
Ja, inderdaad. Maar als hij milde symptomen heeft, zou hij toch met een mondkapje een debat moeten mogen voeren? Wanneer je een mondkapje draagt,kun je anderen niet besmetten, wordt mij steeds verteld.

[ Bericht 0% gewijzigd door Federer-fan op 02-10-2020 15:12:39 ]
pi_195387195
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 15:02 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Omdat vrijwel nooit een Nederlander positief heb gehoord over Reagan en Bush. Maar het was ook een vraag, geen aanname. Ik wilde checken of je ook hen als falers ziet
Ik zie ze niet vanuit mijn perspectief als goede Presidenten, nee, maar zijn geen Hardings.

Als ik het heb over faalhazen dan doel ik op degenen die bovenaan de lijst van iedere historicus staan. Buchanan, Johnson, Piece en Harding zijn de consensus slechtse Presidenten. (Andrew Johnson, niet Lyndon B.)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2020 15:07:42 ]
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:06:59 #61
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_195387210
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 15:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik zie ze niet vanuit mijn perspectief als goede Presidenten, nee, maar zijn geen Hardings. Of Coolidge, Grant etc.

Als ik het heb over faalhazen dan doel ik op degenen die bovenaan de lijst van iedere historicus staan. Buchanan, Johnson, Piece en Harding zijn de consensus slechtse Presidenten. (Andrew Johnson, niet Lyndon B.)
Oké, ik begrijp je. Wat mij opvalt, is dat hoe meer tijd verstrijkt, hoe milder mensen zijn in hun oordeel. Bush Jr. was ooit het vleesgeworden kwaad voor veel mensen, tegenwoordig zijn ze veel vriendelijker over hem. Hetzelfde met Reagan. Of ze hebben gewoon geluk met Trump, omdat ze daar allemaal positief tegen afsteken.
pi_195387212
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 15:02 schreef SamCooke het volgende:

[..]

Ja, kan, de lijstjes varieren per historicus maar de top 5 is altijd wel hetzelfde.
pi_195387253
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 15:05 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ja, inderdaad. Maar als hij milde symptomen heeft, zou hij toch met een mondkapje een debat moeten mogen voeren? Wanneer je een mondkapje draagt,kun je anderen niet bestemmen, wordt mij steeds verteld.
Dat is niet helemaal waar. Wat gezegd wordt is dat de besmettingskans aanzienlijk kleiner is met een mondkapje, maar niet 0.

Ik zaf het laatst mooi simpel uitgelegd. Als iemand zonder broek aan over je blote benen pist, worden je benen nat. Draag jij wel een broek dan zit er wel wat tussen maar je benen worden nog steeds nat. Echter, heeft die beenpisser ook een broek aan, dan pist hij slechts in zijn eigen broek en is de kans dat jij ondergepist wordt aanzienlijk kleiner.

Zo werkte het ook met mondkapjes.
pi_195387258
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 15:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, kan, de lijstjes varieren per historicus maar de top 5 is altijd wel hetzelfde.
Overigens, net buiten de top 10, George W Bush, Nixon 15, Carter 18, Ford 19. Maar goed, over die lijstjes valt altijd wel te twisten.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:09:49 #65
384435 klappernootopreis
pi_195387269
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 14:46 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Dat zijn ze al bijna 4 jaar. Zoveel veranderd er niet
Daar heb je gelijk in.
pi_195387276
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 15:09 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar. Wat gezegd wordt is dat de besmettingskans aanzienlijk kleiner is met een mondkapje, maar niet 0.

Ik zaf het laatst mooi simpel uitgelegd. Als iemand zonder broek aan over je blote benen pist, worden je benen nat. Draag jij wel een broek dan zit er wel wat tussen maar je benen worden nog steeds nat. Echter, heeft die beenpisser ook een broek aan, dan pist hij slechts in zijn eigen broek en is de kans dat jij ondergepist wordt aanzienlijk kleiner.

Zo werkte het ook met mondkapjes.
_O-

Die moet ik in COR posten :D
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:11:31 #67
384435 klappernootopreis
pi_195387311
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 14:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Bush groeide nog in zijn rol, Trump niet
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:13:24 #68
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_195387354
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 15:09 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:

[..]

[...]
Is dit empirisch getest?
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:13:29 #69
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_195387356
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 15:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

_O-

Die moet ik in COR posten :D
Is daar al meermaals (als cartoon) geplaatst geweest.
are we infinite or am I alone
pi_195387379
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 15:02 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Als jij nog nooit een Nederlander positief hebt gehoord over Reagan en/of Bush, dan ken je niet veel mensen in Nederland.
Ik doe het ff rustig aan.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:16:31 #71
384435 klappernootopreis
pi_195387400
quote:
Mooi, dan kan Harris haar messen aanscherpen. Voor volgende week.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:16:42 #72
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_195387404
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 15:15 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Als jij nog nooit een Nederlander positief hebt gehoord over Reagan en/of Bush, dan ken je niet veel mensen in Nederland.
Best wel hoor.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:18:11 #74
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_195387429
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 15:16 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Mooi, dan kan Harris haar messen aanscherpen. Voor volgende week.
Ja, da's waar. En misschien kan Trump ook zijn twee andere debatten nog doen.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:18:34 #75
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_195387435
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')