abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 1 oktober 2020 @ 19:48:12 #151
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195371381
Het lijkt er op dat in heel Nederland aan mondkapje gaat.
Humor, serieus en vrolijk!
  Knapste mannelijke user 2022 donderdag 1 oktober 2020 @ 19:49:15 #152
206731 Mortaxx
Doomer
pi_195371414
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 19:46 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Echt? Wat een bizar verschil met hier. Waar zou dat aan liggen? Volksaard? Of zijn de mensen het al meer gewend omdat ze in het oosten vaak over de grens boodschappen doen waar het al verplicht is?
In het oosten heb je wat minder invasieve exoten
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_195371419
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 19:46 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Echt? Wat een bizar verschil met hier. Waar zou dat aan liggen? Volksaard? Of zijn de mensen het al meer gewend omdat ze in het oosten vaak over de grens boodschappen doen waar het al verplicht is?
Zie mijn post hierboven, dat sowieso. En verder in deze winkel vaak weinig aso's. Geen idee hoe ik het anders moet zeggen, het verschil met een AH in een ander gedeelte van de stad is groot (qua type mensen). Overigens zit ik nog een uur rijden van Duitsland af, dus wat jij zegt valt wel mee denk ik.
pi_195371434
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 19:47 schreef capricia het volgende:

[..]

Mss zijn ze wat minder individualistischer ingesteld?
De randstad is hyper individualistisch. Vind ik. :)
En dit ook denk ik ja.
pi_195371437
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 19:46 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Echt? Wat een bizar verschil met hier. Waar zou dat aan liggen? Volksaard? Of zijn de mensen het al meer gewend omdat ze in het oosten vaak over de grens boodschappen doen waar het al verplicht is?
Geen idee wat hij bedoelt met oosten, maar hier in de kop van Overijssel draagt max 10% zo'n vodje.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_195371460
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 19:48 schreef Ven1972 het volgende:
Het lijkt er op dat in heel Nederland aan mondkapje gaat.
Als het moet draag ik'm bij binnenkomst, daarna doe ik'm op mijn keel. Velen zullen dat doen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_195371475
quote:
7s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 19:49 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Geen idee wat hij bedoeld met oosten, maar hier in de kop van Overijssel draagt max 10% zo'n vodje.
Grote stad in Overijssel.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 19:51:53 #158
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195371497
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 19:50 schreef wpor het volgende:

[..]

Grote stad in Overijssel.
Desbetreffende user is nogal bevooroordeeld over bepaalde zaken dus dit soort "data" ook maar met een schepje zout of twee nemen :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195371524
- Nee -

[ Bericht 98% gewijzigd door Tijger_m op 01-10-2020 20:17:44 ]
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_195371558
quote:
10s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 19:53 schreef Dven het volgende:

[..]

Jouw anekdotisch bewijs als je het zo graag zo wenst te noemen :*
Deelwaarneming inderdaad :*
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_195371604
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 19:48 schreef Ven1972 het volgende:
Het lijkt er op dat in heel Nederland aan mondkapje gaat.
Verstandig.
pi_195371738
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 19:54 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Verstandig.
Knap staaltje wisfull thinking.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_195371825
quote:
7s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 19:59 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Knap staaltje wisfull thinking.
Dat kan alleen in de loop van de tijd blijken. Maar ik geef het een kans.
pi_195371901
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 20:02 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Dat kan alleen in de loop van de tijd blijken. Maar ik geef het een kans.
beter dan aan alle regels schijt hebben......en lekker zeiken over dat de economie kapot gaat etc
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195372071
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 19:07 schreef Ven1972 het volgende:
Het (zeer) koude winterweer met een koude snijwind. kan een grote rol spelen in het verspreiding van het coronavirus,,,, dus dat is een groot nadeel dat de besmettingen weer kan oplopen.
Ja? Bron?
Go hard or go home
pi_195372111
quote:
2s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 17:08 schreef Benny het volgende:

[..]

Jij hebt je facebookinstellingen op Engels staan?
Jullie klikken allemaal niet verder zie ik.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_195372153
Vraag straks is wel: Stel dat er meer besmettingen komen, komt dat dan doordat mensen met mondkapjes geen afstand houden? En hoe onderzoek je zo snel zoiets? Moeten we dan mondkapjes afschaffen? En als de besmettingen dan toenemen, moeten we dan weer mondkapjes gaan invoeren?

Ik ben er eerlijk gezegd niet zo voor doordat zo'n stelling van er is geen bewijs dat het werkt, maar ook niet dat het niet werkt, best wel gevaarlijk kan zijn. En daarbij komt natuurlijk dat men ze niet goed gebruikt, meerdere keren gebruikt, etc,
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 20:13:13 #168
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195372166
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 20:10 schreef Noek het volgende:

[..]

Ja? Bron?
Er zijn wel vele bronnen voor, maar naar mijn gevoel kan dit vaak voorkomen in koude landen waar ook de winter goed kan heersen.
Humor, serieus en vrolijk!
  Moderator donderdag 1 oktober 2020 @ 20:18:59 #170
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195372389
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 20:11 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Jullie klikken allemaal niet verder zie ik.
Verder dan wat? Ik heb het hier en op FB gelezen in het Nederlands dus waar doel je op?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 20:22:32 #171
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195372489
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 20:13 schreef Discombobulate het volgende:
Vraag straks is wel: Stel dat er meer besmettingen komen, komt dat dan doordat mensen met mondkapjes geen afstand houden? En hoe onderzoek je zo snel zoiets? Moeten we dan mondkapjes afschaffen? En als de besmettingen dan toenemen, moeten we dan weer mondkapjes gaan invoeren?

Ik ben er eerlijk gezegd niet zo voor doordat zo'n stelling van er is geen bewijs dat het werkt, maar ook niet dat het niet werkt, best wel gevaarlijk kan zijn. En daarbij komt natuurlijk dat men ze niet goed gebruikt, meerdere keren gebruikt, etc,
Dat kan ik me wel voorstellen ja. Maar het gevaarlijkste is dat mensen hun mondkapjes niet goed volgens de instructies draagt. En als mondkapjes na een paar dagen niet in de wasmachine gewassen wordt, en blijft hierdoor niet schoon te krijgen. Ik vraag me af of niet eerder getest is met mondkapjes over werking hiervan.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195372510
quote:
The humor is dark
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195372557
quote:
7s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 19:50 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Als het moet draag ik'm bij binnenkomst, daarna doe ik'm op mijn keel. Velen zullen dat doen.
Dan kun je hem net zo goed thuis laten liggen, dat is vrij nutteloos
pi_195372657
Ik zou jullie graag het volgende artikel willen laten lezen, het gaat onder andere over de betrouwbaarheid van de PCR-test. Overigens een gerenommeerd tijdschrift.

https://www.hpdetijd.nl/2(...)et-testbeleid-faalt/

Drie wetenschappers beschrijven dat de coronatest onbetrouwbaar is en daarmee dus het testbeleid faalt. Waarom denken jullie er anders over?
pi_195372668
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 20:25 schreef BeriBeri het volgende:

[..]

Dan kun je hem net zo goed thuis laten liggen, dat is vrij nutteloos
Men is in deze crisis niet vies van nutteloze, halfslachtige schijnmaatregelen dus daar kan deze ook wel bij.
I'll give you something to do
pi_195372719
quote:
10s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 20:23 schreef Slayage het volgende:

[..]

The humor is dark
Vooral JeBroer, Tim Downie en Thomas Bergaf zijn ontzettende droeftoetters, Vooral Die Thomas, ambassadeur zijn van de cliniclown en ondertussen geef je geen flikker om patienten. :r :r


:r :r

Droeftoeter.

'Ik was de enigste in de straat die aan het klappen was bijvoorbeeld'

Hou gewoon je bek. :') :r

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2020 20:36:06 ]
pi_195372722
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 20:13 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Er zijn wel vele bronnen voor, maar naar mijn gevoel kan dit vaak voorkomen in koude landen waar ook de winter goed kan heersen.
Oke, geen bron dus.
pi_195372726
En dit stukje over het gebruik van mondkapjes.

HP de Tijd beschrijft het volgende:

Voor de mode-industrie is de productie van hippe mondkapjes een snel groeiende markt geworden. De reclame industrie heeft er een nieuw fiche bij gekregen. Tot op heden zijn er geen strikte kwaliteitseisen aan de mondkapjes wat betekent dat alles kan. Zelfs voor medische mondkapjes waar wel kwaliteitseisen aan gesteld worden, is door de grote vraag een ware wildwest-markt ontstaan. Of het nu design mondkapjes zijn of zelfgemaakte mondkapjes van ongekeurde stoffen, het vraagt alertheid voor mogelijke nadelige consequenties op de gezondheid. Toxische stoffen van kleurstoffen of bleekmiddelen en/of stofdeeltjes uit de stoffen die gebruikt worden voor de mondkapjes kunnen in het microklimaat ophogen en zo in de longen terecht komen. Eventuele schade aan longepitheel cellen, de eerste barrière om infecties te voorkomen, kunnen het lichaam ontvankelijker maken voor bacteriële en virale infecties.

Er zijn geen kwaliteitseisen gesteld aan de mondkapjes, waarmee er dus allemaal schadelijke stoffen in de longen terecht kunnen komen.

https://www.hpdetijd.nl/2(...)kN99qWVIbAEPhn9bXzjM
pi_195372760
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 20:29 schreef mir1986 het volgende:
Ik zou jullie graag het volgende artikel willen laten lezen, het gaat onder andere over de betrouwbaarheid van de PCR-test. Overigens een gerenommeerd tijdschrift.

https://www.hpdetijd.nl/2(...)et-testbeleid-faalt/

Drie wetenschappers beschrijven dat de coronatest onbetrouwbaar is en daarmee dus het testbeleid faalt. Waarom denken jullie er anders over?
Over die Ct waarde heb ook wel eerder wat gelezen. Dat de drempelwaarde die je daar kiest nogal bepalend is voor de gevoeligheid van de test.
Misschien dat je meer valspositieven krijgt dan men hier nu denkt. Maargoed alsnog is het wel een graadmeter. Die ziekenhuizen lopen niet voor niets vol.
I'll give you something to do
  donderdag 1 oktober 2020 @ 20:35:13 #180
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195372792
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 17:35 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Wat is dan wel het doel?

Het lijkt me fijn om uiteindelijk wel groepsimmuniteit te bereiken. Hetzij op een natuurlijke manier of door vaccinatie. Anders kom je nooit van een vorm van maatregelen af.
Dat weet ik niet.

Het primaire doel moet gaan zijn dat individuele immuniteit word verworven, dus ook weerstand bij & door kwetsbaren.
Ook bedenken dat kwetsbaren zelf niets hebben aan die geprezen groepsimmuniteit omdat zij, zo ja, daarmee afhankelijk zijn/blijven van die bescherming als ene soort coulance cq daar aan te zijn overgeleverd. Dat werkt tijdelijk en niet veel langer dan een jaar of twee. Een kwetsbare zal imho kiezen voor de naasten dan daar eenzaam van weg te sterven.

Wat ik wel weel dat we vooral moeten gaan kijken hoe we het virus integreren in onze samenleving en dat (vermeende) kwetsbaren vooral kennis moeten gaan verwerven hoe zij zich het best kunnen opstellen om te voorkomen dat zij besmet kunnen worden.
Indien onverhoopt besmetting gebeurd, is het van belang dat de gevolgen beperkt blijven, desnoods door voorafgaand de nadelige impact van onderliggende issues pogen te verminderen.
Voorts manieren ontwikkelen hoe de maatschappij blijft functioneren zonder dat mensen worden afgescheiden of onzinnig worden (na)gevolgd.

Voor alle duidelijkheid, dus door gaan met maatregelen maar niet om groepsimmuniteit te bereiken want dat gaat zonder de kwetsbaren daarin mee te nemen, sws niet lukken.

Dat we van maatregelen gaan afkomen, lijkt mij een illusie, en flagrante leugen waar ik niet in trap als dat wordt voorgespiegeld. De wereld is definitief anders, zeker niet uitzichtloos maar vraagt een basale herbezinning over wat van intrinsieke waarde is en of dat doel de (momentele) middelen heiligt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195372817
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 20:32 schreef mir1986 het volgende:
En dit stukje over het gebruik van mondkapjes.

HP de Tijd beschrijft het volgende:

Voor de mode-industrie is de productie van hippe mondkapjes een snel groeiende markt geworden. De reclame industrie heeft er een nieuw fiche bij gekregen. Tot op heden zijn er geen strikte kwaliteitseisen aan de mondkapjes wat betekent dat alles kan. Zelfs voor medische mondkapjes waar wel kwaliteitseisen aan gesteld worden, is door de grote vraag een ware wildwest-markt ontstaan. Of het nu design mondkapjes zijn of zelfgemaakte mondkapjes van ongekeurde stoffen, het vraagt alertheid voor mogelijke nadelige consequenties op de gezondheid. Toxische stoffen van kleurstoffen of bleekmiddelen en/of stofdeeltjes uit de stoffen die gebruikt worden voor de mondkapjes kunnen in het microklimaat ophogen en zo in de longen terecht komen. Eventuele schade aan longepitheel cellen, de eerste barrière om infecties te voorkomen, kunnen het lichaam ontvankelijker maken voor bacteriële en virale infecties.

Er zijn geen kwaliteitseisen gesteld aan de mondkapjes, waarmee er dus allemaal schadelijke stoffen in de longen terecht kunnen komen.

https://www.hpdetijd.nl/2(...)kN99qWVIbAEPhn9bXzjM
Meid, meid, meid, want een narigheid toch allemaal. Je kunt je boodschappen laten bezorgen vandaag de dag, maar dat wist je vast al.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 20:36:39 #182
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195372825
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 20:32 schreef mir1986 het volgende:
En dit stukje over het gebruik van mondkapjes.

HP de Tijd beschrijft het volgende:

Voor de mode-industrie is de productie van hippe mondkapjes een snel groeiende markt geworden. De reclame industrie heeft er een nieuw fiche bij gekregen. Tot op heden zijn er geen strikte kwaliteitseisen aan de mondkapjes wat betekent dat alles kan. Zelfs voor medische mondkapjes waar wel kwaliteitseisen aan gesteld worden, is door de grote vraag een ware wildwest-markt ontstaan. Of het nu design mondkapjes zijn of zelfgemaakte mondkapjes van ongekeurde stoffen, het vraagt alertheid voor mogelijke nadelige consequenties op de gezondheid. Toxische stoffen van kleurstoffen of bleekmiddelen en/of stofdeeltjes uit de stoffen die gebruikt worden voor de mondkapjes kunnen in het microklimaat ophogen en zo in de longen terecht komen. Eventuele schade aan longepitheel cellen, de eerste barrière om infecties te voorkomen, kunnen het lichaam ontvankelijker maken voor bacteriële en virale infecties.

Er zijn geen kwaliteitseisen gesteld aan de mondkapjes, waarmee er dus allemaal schadelijke stoffen in de longen terecht kunnen komen.

https://www.hpdetijd.nl/2(...)kN99qWVIbAEPhn9bXzjM
Denk je dat ook mensen een zelf gemaakte mondkapjes rondlopen?
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195372857
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 20:34 schreef galantis het volgende:

[..]

Over die Ct waarde heb ook wel eerder wat gelezen. Dat de drempelwaarde die je daar kiest nogal bepalend is voor de gevoeligheid van de test.
Misschien dat je meer valspositieven krijgt dan men hier nu denkt. Maargoed alsnog is het wel een graadmeter. Die ziekenhuizen lopen niet voor niets vol.
Het gaat er vooral om dat je met een hoge Ct waarde je mogelijk helemaal niet meer besmettelijk lijkt.
In America is de drempelwaarde voor 'positief" al verlaagd van 40 naar 32, hier hebben positieve resultaten soms zelfs een Ct waarde van 40+.

Dat betekend dat je BCO veel beter kunt doen, omdat het aantal "positief" waarschijnlijk drastisch zal dalen.

Dat wil natuurlijk nog steeds niet zeggen dat je ziekenhuisopnames stoppen, want die besmettingen zijn vaak wel duidelijk.

Maar hier moeten wel nog paar maanden polderen voor we dit uitgevonden hebben. (elders in Europa, oa UK is dit ook al een hot item)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195372955
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 20:36 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Denk je dat ook mensen een zelf gemaakte mondkapjes rondlopen?
Ik heb ze ook. Mijn zus heeft ze massaal gemaakt in samenwerking met de gemeente.
Stof, garen, elastiek, kan zo in een pannetje uitgekookt, flink de hete strijkbout erop en hij is dubbel dus kan een filter in.
Maar dan heb ik het niet over van die prutskapjes.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 20:43:27 #185
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195372980
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 20:42 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Ik heb ze ook. Mijn zus heeft ze massaal gemaakt in samenwerking met de gemeente.
Stof, garen, elastiek, kan zo in een pannetje uitgekookt, flink de hete strijkbout erop en hij is dubbel dus kan een filter in.
Maar dan heb ik het niet over van die prutskapjes.
Aha, dan moet het wel van goede kwaliteit zijn!
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195373006
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 20:36 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Meid, meid, meid, want een narigheid toch allemaal. Je kunt je boodschappen laten bezorgen vandaag de dag, maar dat wist je vast al.
Jij wil je gezondheid op het spel zetten door mondkapjes te dragen die niet gecontroleerd zijn op schadelijke stoffen? En deze dus binnen krijgen?

Ik zal inderdaad mijn boodschappen gaan bestellen, maar zo lang het niet verplicht is zal ik geen mondkapje dragen.
pi_195373021
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 20:37 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het gaat er vooral om dat je met een hoge Ct waarde je mogelijk helemaal niet meer besmettelijk lijkt.
In America is de drempelwaarde voor 'positief" al verlaagd van 40 naar 32, hier hebben positieve resultaten soms zelfs een Ct waarde van 40+.

Dat betekend dat je BCO veel beter kunt doen, omdat het aantal "positief" waarschijnlijk drastisch zal dalen.

Dat wil natuurlijk nog steeds niet zeggen dat je ziekenhuisopnames stoppen, want die besmettingen zijn vaak wel duidelijk.

Maar hier moeten wel nog paar maanden polderen voor we dit uitgevonden hebben. (elders in Europa, oa UK is dit ook al een hot item)
Ik waag het te betwijfelen of zo’n hoge Ct-waarde in Nederland als positief terug komt.

twitter
  donderdag 1 oktober 2020 @ 20:46:42 #188
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195373057
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 17:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het vaccin is een manier om groepsimmuniteit te krijgen, natuurlijk.

Groepsimmuniteit is mogelijk op twee manieren, of de overgrote meerderheid (60-75%) krijgt het en is dan immuun of er is een vaccin dat de immuniteit geeft. Veel andere opties zijn er niet.
Waar die stelling imo fout gaat is dat er nog kwetsbaren zijn die zelf geen deelgenoot (kunnen) worden van die groepsimmuniteit. Die groep wordt afgescheiden.

Groepsimmuniteit is een resulaat waarin een ongeïdentificeerde groep niet hoeft te worden gevaccineerd dat voorkomen dat iets uitgeroeid tot een epidemie. Groepsimmuniteit is geen garantie dat er geen uitbraken meer zijn.
Het nadeel van Covid19 is dat het onzichtbaar is om daarmee indirecte bescherming te bieden. Er zal dus een veel grotere groep moeten worden gevaccineerd worden of immuun zijn.
Hooguit met veel & frequent testen kun in in de voorfasefase, sneller besmettingen "zichtbaar" maken.

Groepsimmuniteit bereiken, wordt anders als je ook kwetsbaren met een - hopelijk daarop getest vaccin - kunt/gaat vaccineren.... wat verder aan de verbeelding overlatend, een hele truc zal (gaan) zijn.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195373067
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 20:43 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Aha, dan moet het wel van goede kwaliteit zijn!
Is heel erg over nagedacht bij het ontwerp. Zelf vind ik het heel vervelend in een wegwerpmaatschappij te leven.
Dan zelf maar even zorgen dat de boel goed schoon en hygiënisch blijft.
En ook met een mondkapje afstand houden, want soms heb ik de indruk dat mensen heb zien als een vrijbrief om maar weer dichter bij elkaar te gaan staan.
pi_195373092
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 20:36 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Denk je dat ook mensen een zelf gemaakte mondkapjes rondlopen?
Ik stoor mij nog steeds aan het woord mondkapje, terwijl de meeste dingen gewoon een mond/neus masker zijn.

Het heeft helemaal geen kap. :')

Of stoor ik mij hier alleen aan?
pi_195373105
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 20:36 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Denk je dat ook mensen een zelf gemaakte mondkapjes rondlopen?
Rutte gaf dat als tip bij de introductie van mondkap in OV.
pi_195373141
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 20:44 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Jij wil je gezondheid op het spel zetten door mondkapjes te dragen die niet gecontroleerd zijn op schadelijke stoffen? En deze dus binnen krijgen?

Ik zal inderdaad mijn boodschappen gaan bestellen, maar zo lang het niet verplicht is zal ik geen mondkapje dragen.
Lees even mijn post over mijn mondkapjes.
Maar jouw weerstand tegen mondkapjes is dus vanwege de stoffen in de mondkapjes die je lichaam binnen kunnen dringen. Lees ik dat nou goed? Het was toch omdat je je niet in een hoek wilde laten drijven door de overheid?
  Moderator donderdag 1 oktober 2020 @ 20:50:47 #193
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195373148
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 20:48 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ik stoor mij nog steeds aan het woord mondkapje, terwijl de meeste dingen gewoon een mond/neus masker zijn.

Het heeft helemaal geen kap. :')

Of stoor ik mij hier alleen aan?
Het is een krom woord, ja, het engelse face mask dekt de lading beter.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195373152
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 20:48 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ik stoor mij nog steeds aan het woord mondkapje, terwijl de meeste dingen gewoon een mond/neus masker zijn.

Het heeft helemaal geen kap. :')

Of stoor ik mij hier alleen aan?
Als dat je grootste ergernis is, zou ik zeggen dat je een gelukkig mens bent.
(Vrij vertaald: waar maak je je druk over.)
pi_195373168
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 20:50 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Lees even mijn post over mijn mondkapjes.
Maar jouw weerstand tegen mondkapjes is dus vanwege de stoffen in de mondkapjes die je lichaam binnen kunnen dringen. Lees ik dat nou goed? Het was toch omdat je je niet in een hoek wilde laten drijven door de overheid?
Nee hoor maar net wat hij tegen komt toch, als het maar tegen mondkapjes is.
pi_195373194
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 20:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het is een krom woord, ja, het engelse face mask dekt de lading beter.
Rutte noemde het wel gewoon een mond/neus masker.

Kapjes is meer van toepassing op die dingen die echt werken, zoals de FFP2 en 3 maskers, omdat die ook een soort kapje als vorm hebben.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 20:53:30 #197
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195373219
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 17:42 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Je hebt zonder vaccin maar heel eventje immuniteit.

https://www.eoswetenschap(...)ormaken-van-covid-19
En met vaccin is dat ook onduidelijk hoe lang dat zo blijft, met wat nu wordt ontwikkeld.
Ook is er een serieus risico dat ons lichaam een (herhalend) vaccin zal gaan afwijzen.
//--//
De serologische vaccins kunnen denk ik wel worden afgeschreven als zo ja, laat staan blijvende werking.
De RNA/DNA vaccins, naast gevaarlijk ook verre toekomstmuziek (ook omdat er nog nooit een dergelijk vaccin op mensen is ingebracht dat speelt met ons DNA).
Blijft over, de vector-vaccins (zoals "ons" Oxford" vaccin) die met een stukje (ander, semi-onschuldig) genetisch gemodificeerde virus, ons lichaam wordt geïnstrueerd om antilichamen/stoffen te maken die moet voorkomen dat specifiek het Covid19-virus zich kan (in)hechten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Vallon op 01-10-2020 21:09:25 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195373224
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 20:50 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Lees even mijn post over mijn mondkapjes.
Maar jouw weerstand tegen mondkapjes is dus vanwege de stoffen in de mondkapjes die je lichaam binnen kunnen dringen. Lees ik dat nou goed? Het was toch omdat je je niet in een hoek wilde laten drijven door de overheid?
Beide, maar vooral vanwege mijn gezondheid..
pi_195373241
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 20:50 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Als dat je grootste ergernis is, zou ik zeggen dat je een gelukkig mens bent.
(Vrij vertaald: waar maak je je druk over.)
Ik heb nog wel andere andere zaken waar ik mij druk om maak, maar schets wel een beetje het beeld dat mensen denken dat alle mondkapjes/maskers beschermen tegen corona.

Maar het ligt natuurlijk maar net aan het soort mondmasker, welk filterniveau en hoe je ermee om gaat.

Anders kan je er juist meer schade mee aanrichten.
pi_195373244
- Vindt dat maar in BNW -

[ Bericht 97% gewijzigd door Tijger_m op 01-10-2020 20:55:34 ]
pi_195373346
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 20:50 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Lees even mijn post over mijn mondkapjes.
Maar jouw weerstand tegen mondkapjes is dus vanwege de stoffen in de mondkapjes die je lichaam binnen kunnen dringen. Lees ik dat nou goed? Het was toch omdat je je niet in een hoek wilde laten drijven door de overheid?
En ik zou dan ook graag de discussie aangaan over de schadelijke stoffen in mondkapjes en niet over mijn persoonlijke standpunt.

[ Bericht 0% gewijzigd door mir1986 op 01-10-2020 21:00:14 (Grammaticale fout ) ]
pi_195373390
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 20:53 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Beide, maar vooral vanwege mijn gezondheid..
Begrijp je dat ik dit een beetje raar vind om te lezen op het moment dat iedereen zijn uiterste best doet om zijn of haar gezondheid niet in gevaar te brengen?
pi_195373411


Florence Nightingale diagram van UK overledenen tot en met 18 september. Interessant om seizoenseffecten in andere jaren te zien met 2018 in het bijzonder ("Aussie" flu).
pi_195373414
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 20:59 schreef mir1986 het volgende:

[..]

En ik zou dan ook graag de discussie aangaan over de schadelijke stoffen in mondkapjes en niet over mijn persoonlijke standpunt.
Zal ik vragen of mijn zus nog wat mondkapjes over heeft. Misschien kan ik wel wat voor je regelen.
Heb je zelf de hygiëne in de hand.
pi_195373455
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:02 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Zal ik vragen of mijn zus nog wat mondkapjes over heeft. Misschien kan ik wel wat voor je regelen.
Heb je zelf de hygiëne in de hand.
Dat zou fijn zijn. Wellicht kunnen we dm'en?
pi_195373473
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:05 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Dat zou fijn zijn. Wellicht kunnen we dm'en?
Ik zal bij mijn zus informeren of ze nog heeft. Ik kom er absoluut op terug!
  Moderator donderdag 1 oktober 2020 @ 21:06:26 #207
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195373474
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 20:59 schreef mir1986 het volgende:

[..]

En ik zou dan ook graag de discussie aangaan over de schadelijke stoffen in mondkapjes en niet over mijn persoonlijke standpunt.
Nou, dat zal een hele korte discussie worden. Er zitten geen schadelijke stoffen in en als je dat toch per se wil geloven dan kan je gewoon een masker zelf thuis maken. Weet je zeker dat het veilig is.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195373484
Ik hoor net van mijn kinderen dat al hun middelbare scholen (van één overkoepelende organisatie) besloten hebben dat ze vanaf maandag mondkapjes op moeten. Verbaast me, maar hé, beter dan niets.
  Moderator donderdag 1 oktober 2020 @ 21:07:42 #209
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195373503
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:07 schreef Mammietje het volgende:
Ik hoor net van mijn kinderen dat al hun middelbare scholen (van één overkoepelende organisatie) besloten hebben dat ze vanaf maandag mondkapjes op moeten. Verbaast me, maar hé, beter dan niets.
Dat stond eerder vandaag op het nieuws, ja, in de aula, kantine en bij binnenkomst, geloof ik?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195373518
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:07 schreef Mammietje het volgende:
Ik hoor net van mijn kinderen dat al hun middelbare scholen (van één overkoepelende organisatie) besloten hebben dat ze vanaf maandag mondkapjes op moeten. Verbaast me, maar hé, beter dan niets.
Gewoon eentje voor de hele dag of voor de hele week?

Met instructie hoe te gebruiken?
pi_195373528
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nou, dat zal een hele korte discussie worden. Er zitten geen schadelijke stoffen in en als je dat toch per se wil geloven dan kan je gewoon een masker zelf thuis maken. Weet je zeker dat het veilig is.
We hebben het dan over bleekmiddelen, en andere middelen die tijdens de productie van mondkapjes worden gebruikt.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 21:08:52 #212
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195373529
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 18:05 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Je kan genoeg andere dingen verzinnen om alleen de risicogroepen te beschermen, maar dat betekent dat die risicogroepen door de maatregelen worden geraakt en de rest van het land niet.

En laat nu net het grootste deel van de mensen die voor de huidige coalitie stemmen, uit die risicogroepen bestaan...
De laatste zin is scherp en kan suggestief met dat als doel worden gelezen.

Maar toegegeven dat vooral mensen die wederzijdse en onderlinge belangen hebben, conservatiev(er) zullen stemmen aangaande gezondheid. Hiermee heeft de coalitie dus de zeggenschap in handen en niet van aard kiezen voor een progressieve of alternatieve aanpak.
De partijen die gezondheid, herstel en overleven propageren. hebben per definitie meer aanhangers dan partijen die grenzen zouden willen stellen aan overleving(skansen) en de betaalbaarheid daarvan.

Los daarvan moet we niet kwetsbaren beschermen als doel maar mensen die dat (menen te) zijn, mogelijkheden bieden om deel te nemen aan de samenleving. Hierbij zijn de beperkingen aanwezig die impliciet intrinsiek worden bepaald door de kwetsbaarheden die de persoon al of niet deelt of heeft met anderen. Covid19 kan zo'n beperking zijn dat een kwetsbare zich beter niet ophoudt in eventuele omstandigheden of bij anderen die daar geen rekening mee (kunnen, kan of gaat) houden. Het is een wisselwerking waar de grens van meandert.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195373553
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat stond eerder vandaag op het nieuws, ja, in de aula, kantine en bij binnenkomst, geloof ik?
Ow? Is een landelijk besluit van scholen? Had er nog niets over gehoord.
Maar op deze scholen hebben ze besloten dat ze het ook tijdens de les op moeten. Dat is ook het gedeelte dat me verbaast (hoewel ik er wel blij mee ben) omdat het me als leerkracht lastig lijkt dat je geen gezichtsuitdrukkingen kan zien.
pi_195373567
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:08 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Gewoon eentje voor de hele dag of voor de hele week?

Met instructie hoe te gebruiken?
Geen idee. Heb er zelf nog geen brief over gehad.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 21:10:58 #215
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195373569
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 20:50 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Lees even mijn post over mijn mondkapjes.
Maar jouw weerstand tegen mondkapjes is dus vanwege de stoffen in de mondkapjes die je lichaam binnen kunnen dringen. Lees ik dat nou goed? Het was toch omdat je je niet in een hoek wilde laten drijven door de overheid?
Het is handiger om geen verantwoording te hoeven aflegeen waarom iemand wel of niet een masker wil dragen.
Ook omdat dit als zelf te bepalen keuze, voor iedereen anders zal liggen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195373594
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:08 schreef mir1986 het volgende:

[..]

We hebben het dan over bleekmiddelen, en andere middelen die tijdens de productie van mondkapjes worden gebruikt.
OMG..... :o Nou, ik denk dat je er niet dood van neer zal vallen, maar voor de zekerheid kan jij er misschien beter geen dragen. :{
  Moderator donderdag 1 oktober 2020 @ 21:12:54 #217
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195373601
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:10 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ow? Is een landelijk besluit van scholen? Had er nog niets over gehoord.
Maar op deze scholen hebben ze besloten dat ze het ook tijdens de les op moeten. Dat is ook het gedeelte dat me verbaast (hoewel ik er wel blij mee ben) omdat het me als leerkracht lastig lijkt dat je geen gezichtsuitdrukkingen kan zien.
Het is officieel een advies:

https://www.nu.nl/binnenl(...)ddelbare-school.html
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195373618
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:08 schreef mir1986 het volgende:

[..]

We hebben het dan over bleekmiddelen, en andere middelen die tijdens de productie van mondkapjes worden gebruikt.
Ik ga nu even een heel gekke vraag stellen he? En ook wel wat onfatsoenlijk misschien. Maar gebruik je maandverband of andere producten bij menstruatie? Ja ik weet het, heel intieme vraag, maar ik heb er een punt mee. ;)
pi_195373620
Als het RIVM vanaf dag 1 had gezegd dat mondkapjes helpen en een goed middel zijn had er geen hond naar gekraaid.
Maar omdat zowel het RIVM en het kabinet volhielden dat mondkapjes niet werken, sterker, contraproductief werken, hoor je nu gemuit. Niet meer dan terecht vind ik.
Als het RIVM en het kabinet melden dat het wetenschappelijk onderbouwd is dat ze werken hoor je bijna niemand muiten.
pi_195373653
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:14 schreef MQBM het volgende:

[..]

Ik ga nu even een heel gekke vraag stellen he? En ook wel wat onfatsoenlijk misschien. Maar gebruik je maandverband of andere producten bij menstruatie? Ja ik weet het, heel intieme vraag, maar ik heb er een punt mee. ;)
Nee, die gebruik ik inderdaad niet meer, vanwege de schadelijke stoffen die in deze producten zitten.
pi_195373669
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:08 schreef mir1986 het volgende:

[..]

We hebben het dan over bleekmiddelen, en andere middelen die tijdens de productie van mondkapjes worden gebruikt.
Alle kapjes die in China gemaakt worden zijn sowieso niet te vertrouwen
pi_195373670
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:14 schreef kol7680 het volgende:
Als het RIVM vanaf dag 1 had gezegd dat mondkapjes helpen en een goed middel zijn had er geen hond naar gekraaid.
Maar omdat zowel het RIVM en het kabinet volhielden dat mondkapjes niet werken, sterker, contraproductief werken, hoor je nu gemuit. Niet meer dan terecht vind ik.
Als het RIVM en het kabinet melden dat het wetenschappelijk onderbouwd is dat ze werken hoor je bijna niemand muiten.
Helemaal mee eens :)
pi_195373672
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:14 schreef kol7680 het volgende:
Als het RIVM vanaf dag 1 had gezegd dat mondkapjes helpen en een goed middel zijn had er geen hond naar gekraaid.
Maar omdat zowel het RIVM en het kabinet volhielden dat mondkapjes niet werken, sterker, contraproductief werken, hoor je nu gemuit. Niet meer dan terecht vind ik.
Als het RIVM en het kabinet melden dat het wetenschappelijk onderbouwd is dat ze werken hoor je bijna niemand muiten.
Dat helpt niet, eens.
Anderzijds kan ik me nogal ergeren aan het muiten. Alsof ze het doen om de overheid een hak te zetten, terwijl je meer jezelf er mee hebt. Hoe eerder de aantallen dalen, hoe eerder we weer versoepelingen krijgen.
pi_195373677
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:16 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Nee, die gebruik ik inderdaad niet meer, vanwege de schadelijke stoffen die in deze producten zitten.
Top! Nou dan weet je dus dat je op een veilige manier bijvoorbeeld maandverband kan maken van katoen en dergelijke. Zo is het met mondkapjes dus ook. Er zijn veilige materialen voor te krijgen, je bent niet afhankelijk van kapjes uit de fabriek :)
  Moderator donderdag 1 oktober 2020 @ 21:18:32 #225
236264 crew  capricia
pi_195373696
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 20:53 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Beide, maar vooral vanwege mijn gezondheid..
Nou, dan draag jij wel een gecertificeerd mondkapje. Prima toch?
Definitely not CIA
pi_195373718
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:02 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[ afbeelding ]

Florence Nightingale diagram van UK overledenen tot en met 18 september. Interessant om seizoenseffecten in andere jaren te zien met 2018 in het bijzonder ("Aussie" flu).
en dit was nog met een hoop maatregelen om verspreiding van covid te voorkomen wat voor de griep dus niet was.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195373728
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:17 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dat helpt niet, eens.
Anderzijds kan ik me nogal ergeren aan het muiten. Alsof ze het doen om de overheid een hak te zetten, terwijl je meer jezelf er mee hebt. Hoe eerder de aantallen dalen, hoe eerder we weer versoepelingen krijgen.
Ik vind het vooral zo dubbel allemaal, dat geroep over we doen niet wat de overheid zegt, en dan wel aanvoeren dat de overheid heeft gezegd in het begin dat kapjes niet werken, en daar dan wel naar luisteren. Schiet mij maar lek :? Maar net hoe het uitkomt dus blijkbaar?
pi_195373759
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:16 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Nee, die gebruik ik inderdaad niet meer, vanwege de schadelijke stoffen die in deze producten zitten.
Wat gebruik jij dan? Oprecht geïnteresseerd.
  Moderator donderdag 1 oktober 2020 @ 21:22:46 #229
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195373783
Overigens, over regionale lockdowns gesproken, dit is wel interessant:

quote:
Covid cases doubled under most local lockdowns in England

Exclusive: Confusing rules blamed for rise in infections in 11 of 16 towns and cities under long-term restrictions

Coronavirus cases have doubled in the majority of English cities and towns that are subject to long-term local lockdowns, Guardian analysis has found, amid growing concern that restrictions are confusing and done “on the cheap”.

In 11 out of 16 English cities and towns where restrictions were imposed nine weeks ago, the infection rate has at least doubled, with cases in five areas of Greater Manchester rising faster than the England average in that time.

In Wigan, cases have risen from seven per 100,000 residents to 102 in that period. Leicester is the only one of the 16 areas to record fewer cases than when the measures were implemented.

https://www.theguardian.c(...)most-local-lockdowns
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator donderdag 1 oktober 2020 @ 21:23:11 #230
5428 crew  miss_sly
pi_195373790
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:16 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Nee, die gebruik ik inderdaad niet meer, vanwege de schadelijke stoffen die in deze producten zitten.
Ik weet niet of je een beetje handig bent, maar anders kun je zelf mondkapjes maken van duurzame katoen. Er zijn best veel patronen te vinden en het is echt niet heel moeilijk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195373792
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:21 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Wat gebruik jij dan? Oprecht geïnteresseerd.
Menstruatiecup welke gecontroleerd is op schadelijke stoffen.
  Moderator donderdag 1 oktober 2020 @ 21:23:46 #232
5428 crew  miss_sly
pi_195373805
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:21 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Wat gebruik jij dan? Oprecht geïnteresseerd.
Een menstruatiecup is dan een goede optie. Maar het is we soort van off-topic 😎
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator donderdag 1 oktober 2020 @ 21:24:16 #233
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195373815
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Een menstruatiecup is dan een goede optie. Maar het is we soort van off-topic 😎
Klein beetje, ja. :P
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195373817
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:19 schreef MQBM het volgende:

[..]

Ik vind het vooral zo dubbel allemaal, dat geroep over we doen niet wat de overheid zegt, en dan wel aanvoeren dat de overheid heeft gezegd in het begin dat kapjes niet werken, en daar dan wel naar luisteren. Schiet mij maar lek :? Maar net hoe het uitkomt dus blijkbaar?
Precies. Standaard tegen zijn. Maakt niet uit wat voor maatregel, het is belachelijk, helpt niet, onzin, niet eerlijk want op andere plekken hoeft het niet, schijnmaatregelen, gif in mondkapjes, roverheid, pfff.... En als je dan vraagt hoe het wel zou moeten, komen ze niet verder dan risicogroepen die zichzelf maar moeten beschermen. Alsof het probleem dan opgelost is.
pi_195373819
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:23 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Menstruatiecup welke gecontroleerd is op schadelijke stoffen.
Waarom dan geen mondkapje wat is gecontroleerd op schadelijke stoffen?
pi_195373828
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:23 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Menstruatiecup welke gecontroleerd is op schadelijke stoffen.
Gebruikte ik destijds ook toen ik het nog nodig had. En wasbaar maandverband. Ik hou dus ook niet van chemische troep in mijn lichaam. Ik snap je wel. Ik heb dus zelfgemaakte mondkapjes. Ik heb geen zorgen dat dat mij schade toebrengt.
pi_195373839
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:24 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Waarom dan geen mondkapje wat is gecontroleerd op schadelijke stoffen?
medische gecertificeerde mondkapjes moeten toch gewoon te koop zijn nu ?
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  donderdag 1 oktober 2020 @ 21:25:42 #238
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195373845
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:14 schreef kol7680 het volgende:
Als het RIVM vanaf dag 1 had gezegd dat mondkapjes helpen en een goed middel zijn had er geen hond naar gekraaid.
Maar omdat zowel het RIVM en het kabinet volhielden dat mondkapjes niet werken, sterker, contraproductief werken, hoor je nu gemuit. Niet meer dan terecht vind ik.
Als het RIVM en het kabinet melden dat het wetenschappelijk onderbouwd is dat ze werken hoor je bijna niemand muiten.
Dat zou kunnen maar ik en (en vele) anderen zouden zich dat om een mooie avond als deze gaan afvragen.
De basis van richtlijnen en wetten, moet zijn dat ze doelgericht en niet vals bedoeld zijn.

Het mondkapje is zo iets: vals en flauwe schijn.
Als aanvulling doet het nauwelijks iets en wordt vooral gezien als gedragsinstrument waar we het resultaat van waarnemen.

Het criterium is dat "het goed is omdat het helpt", is vooral deugdoenerij toepassen als argumentatie.
Het is wat men een ‘ongedifferentieerd argument’ noemt en het laat volstrekt in het midden wat goed en helpen is en wie/wat/wanneer daar iets aan heeft etc.etc.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195373867
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Klein beetje, ja. :P
:D
pi_195373878
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Een menstruatiecup is dan een goede optie. Maar het is we soort van off-topic 😎
Daar heb je gelijk in en het ging inderdaad richting off topic. Ik doelde meer op het selectief gebruik van goedgekeurde producten. Als je begrijpt wat ik bedoel. :)
pi_195373883
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Klein beetje, ja. :P
Haha, ja..

Maar inderdaad zelf mondkapjes maken is een goed idee. Het zal uiteindelijk verplicht worden.
pi_195373930
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:27 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Haha, ja..

Maar inderdaad zelf mondkapjes maken is een goed idee. Het zal uiteindelijk verplicht worden.
Staan op youtube filmpjes zat how to.
En als je je echt zorgen maakt over dit soort dingen, is preppers.nl misschien een site voor je.
pi_195373942
Dragen ze al mond-neus maskers in de tweede kamer? Ze zouden eigenlijk het goede voorbeeld moeten geven toch?

Meer risico voor hun dan een groep kinderen.
pi_195373958
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:27 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Haha, ja..

Maar inderdaad zelf mondkapjes maken is een goed idee. Het zal uiteindelijk verplicht worden.
Dat is een goed idee ja. Ik had ook een vijftal mooie kapjes via Amazon gekocht. Nou die ruiken me toch sterk en vreemd, die ga ik dus niet opzetten.
pi_195373961
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:14 schreef kol7680 het volgende:
Als het RIVM vanaf dag 1 had gezegd dat mondkapjes helpen en een goed middel zijn had er geen hond naar gekraaid.
Maar omdat zowel het RIVM en het kabinet volhielden dat mondkapjes niet werken, sterker, contraproductief werken, hoor je nu gemuit. Niet meer dan terecht vind ik.
Als het RIVM en het kabinet melden dat het wetenschappelijk onderbouwd is dat ze werken hoor je bijna niemand muiten.
Het grootste probleem wat ik met de hele mondkapjes discussie heb, is dat het kabinet zich wederom (net als met de schoolsluiting in maart) zich onder druk heeft laten zetten door de publieke opinie.

In plaats samen met Team Read en OMT in overleg te gaan, is er een besluit genomen zonder nieuw OMT advies af te wachten. En dat doen ze nu weer met de scholen.

Eerst roep je dat OMT je belangrijkste advies orgaan is, en nu heeft er alle schijn van dat het niet meer uitmaakt wat hun mening is, maar de druk uit de kamer het belangrijkste is, na 6 maanden+ het OMT advies over mondkapjes over te nemen.

Het getuigt niet bepaald van een rechte rug, eerder naar draaikonterij in het kader van verkiezingen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195373976
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:31 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het grootste probleem wat ik met de hele mondkapjes discussie heb, is dat het kabinet zich wederom (net als met de schoolsluiting in maart) zich onder druk heeft laten zetten door de publieke opinie.

In plaats samen met Team Read en OMT in overleg te gaan, is er een besluit genomen zonder nieuw OMT advies af te wachten. En dat doen ze nu weer met de scholen.

Eerst roep je dat OMT je belangrijkste advies orgaan is, en nu heeft er alle schijn van dat het niet meer uitmaakt wat hun mening is, maar de druk uit de kamer het belangrijkste is, na 6 maanden+ het OMT advies over mondkapjes over te nemen.

Het getuigt niet bepaald van een rechte rug, eerder naar draaikonterij in het kader van verkiezingen.
Hier ben ik het ook wel mee eens.
pi_195373977
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:30 schreef Jed1Gam het volgende:
Dragen ze al mond-neus maskers in de tweede kamer? Ze zouden eigenlijk het goede voorbeeld moeten geven toch?

Meer risico voor hun dan een groep kinderen.
Kan niet wachten tot ik Baudets boze oogjes boven een verplicht kapje uit zie komen! :D _O-
pi_195373990
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:31 schreef wpor het volgende:

[..]

Dat is een goed idee ja. Ik had ook een vijftal mooie kapjes via Amazon gekocht. Nou die ruiken me toch sterk en vreemd, die ga ik dus niet opzetten.
Zijn toch wasbaar dan?
  donderdag 1 oktober 2020 @ 21:33:06 #249
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_195373997
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 20:36 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Denk je dat ook mensen een zelf gemaakte mondkapjes rondlopen?
In Duitsland hele volksstammen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  Moderator donderdag 1 oktober 2020 @ 21:34:06 #250
236264 crew  capricia
pi_195374012
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:30 schreef Jed1Gam het volgende:
Dragen ze al mond-neus maskers in de tweede kamer? Ze zouden eigenlijk het goede voorbeeld moeten geven toch?

Meer risico voor hun dan een groep kinderen.
Ja. Arib heeft dat geadviseerd vanaf morgen. :D
Definitely not CIA
pi_195374015
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:32 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Kan niet wachten tot ik Baudets boze oogjes boven een verplicht kapje uit zie komen! : D _DE-
Ik zou het wel prachtig vinden al die baasjes met kappen, en Rutte naar eigen advies met omgebouwde sok voor z'n smoel.
  Moderator donderdag 1 oktober 2020 @ 21:35:08 #252
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195374032
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:31 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het grootste probleem wat ik met de hele mondkapjes discussie heb, is dat het kabinet zich wederom (net als met de schoolsluiting in maart) zich onder druk heeft laten zetten door de publieke opinie.

In plaats samen met Team Read en OMT in overleg te gaan, is er een besluit genomen zonder nieuw OMT advies af te wachten. En dat doen ze nu weer met de scholen.

Eerst roep je dat OMT je belangrijkste advies orgaan is, en nu heeft er alle schijn van dat het niet meer uitmaakt wat hun mening is, maar de druk uit de kamer het belangrijkste is, na 6 maanden+ het OMT advies over mondkapjes over te nemen.

Het getuigt niet bepaald van een rechte rug, eerder naar draaikonterij in het kader van verkiezingen.
Daar zitten ook twee kanten aan. Aan de ene kant heb je volkomen gelijk, volg het medisch en wetenschappelijke advies, de andere kant is als de roep om mondkapjes zo sterk is en ze brengen geen schade toe waarom niet?

Ik ben er ook niet echt voor maar goed, ik begrijp wel dat men nu iets wil doen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195374033
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:30 schreef Jed1Gam het volgende:
Dragen ze al mond-neus maskers in de tweede kamer? Ze zouden eigenlijk het goede voorbeeld moeten geven toch?

Meer risico voor hun dan een groep kinderen.
Het is publieke ruimte, dus ja eigenlijk zouden ze het moeten doen, ook al is het een advies o|O
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 21:35:17 #254
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195374034
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:25 schreef Predator40 het volgende:

[..]

medische gecertificeerde mondkapjes moeten toch gewoon te koop zijn nu ?
Zijn te koop maar de zorg heeft prioriteit.
Met een normaal beneden/modaal inkomen zijn die onbetaalbaar.
Ga er maar aan staan, 4-7 keer wissel perdag, 7 dagen is snel ca ¤300/week.
De nietmedische komt op ca ¤20 wat per persoon ook best een fikse aanslag is.

Zelfmaken of die van mij (nylon model) zijn, nofi, vooral visueel een show.
Mondkapjes van katoen of linnen, ademen niet goed en ademen de lucht vooral langs het gezicht.

Je kan ook zelf filtermodellen maken, wasemkap/stofzuiger zak, maar dat kan wel eens snel contra productief uitpakken vanwege (losse) fiber infecties.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195374074
Hebben we ook nog tips voor brildragers trouwens?
Kan me van sjaals herinneren dat je altijd net je bril laat beslaan.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 21:38:55 #256
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195374077
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:34 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Ik zou het wel prachtig vinden al die baasjes met kappen, en Rutte naar eigen advies met omgebouwde sok voor z'n smoel.
Jammer genoeg geven zij zichzelf de vrijheid die kapjes niet te dragen als ze staan de oreren op de kansel.
Van een aantal politici, kan ik de micro-mimiek - zoals tong & glimlachjes - missen als kiespijn omdat ze keihard (soms ook tegen zichzelf) staan te liegen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195374097
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Daar zitten ook twee kanten aan. Aan de ene kant heb je volkomen gelijk, volg het medisch en wetenschappelijke advies, de andere kant is als de roep om mondkapjes zo sterk is en ze brengen geen schade toe waarom niet?

Ik ben er ook niet echt voor maar goed, ik begrijp wel dat men nu iets wil doen.
Uiteraard zitten er 2 kanten aan, maar ik vind het behoorlijk opvallend dat ze eerst roepen nogmaals een advies te vragen aan het OMT, maar de inkt van de nieuwe maatregelen(die ze zonder OMT advies klaarblijkelijk bedacht hadden) was nog niet opgedroogd, en ze nemen weer een nieuw besluit zonder OMT advies.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195374099
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:35 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het is publieke ruimte, dus ja eigenlijk zouden ze het moeten doen, ook al is het een advies o|O
Gewoon verplicht stellen als voorbeeldfunctie en ander kom je er niet in! : D
Kan echt niet wachten tot het volgende debat! : D
  Moderator donderdag 1 oktober 2020 @ 21:40:30 #259
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195374102
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:38 schreef Mammietje het volgende:
Hebben we ook nog tips voor brildragers trouwens?
Kan me van sjaals herinneren dat je altijd net je bril laat beslaan.
Ja, je bril met zeep wassen. Of van die anti-condens doekjes/spray gebruiken.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195374110
Wat vinden jullie eigenlijk van de noodwet die de tweede kamer buiten spel zet? Het kan zonder tussenkomst van de tweede kamer telkens verlengd worden voor drie maanden. Het kabinet krijgt meer macht.
  Moderator donderdag 1 oktober 2020 @ 21:41:27 #261
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195374127
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:40 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Uiteraard zitten er 2 kanten aan, maar ik vind het behoorlijk opvallend dat ze eerst roepen nogmaals een advies te vragen aan het OMT, maar de inkt van de nieuwe maatregelen(die ze zonder OMT advies klaarblijkelijk bedacht hadden) was nog niet opgedroogd, en ze nemen weer een nieuw besluit zonder OMT advies.
Ik ben het helemaal met je eens maar dat is politiek voor je. Soms denk ik wel eens dat je politiek buiten spel moet kunnen zetten in dit soort situaties maar dat gaat natuurlijk ook weer veel te ver.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 21:41:38 #262
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_195374132
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:40 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Uiteraard zitten er 2 kanten aan, maar ik vind het behoorlijk opvallend dat ze eerst roepen nogmaals een advies te vragen aan het OMT, maar de inkt van de nieuwe maatregelen(die ze zonder OMT advies klaarblijkelijk bedacht hadden) was nog niet opgedroogd, en ze nemen weer een nieuw besluit zonder OMT advies.
Je weet dat het OMT veel verder ging dan de daadwerkelijk genomen maatregelen hè?
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  donderdag 1 oktober 2020 @ 21:42:04 #263
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195374144
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:38 schreef Mammietje het volgende:
Hebben we ook nog tips voor brildragers trouwens?
Kan me van sjaals herinneren dat je altijd net je bril laat beslaan.
Stukje metaal innaaien zodat je je neus kunt afknijpen.
Kan, aan de buitenkant dan een strookje blik zijn dat kan worden afgeknipt van een soepblik.
Kan ook met dubbeltape, vasplakken op je wang, wat ik niet zou aanraden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 1 oktober 2020 @ 21:42:13 #264
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_195374147
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:40 schreef mir1986 het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk van de noodwet die de tweede kamer buiten spel zet? Het kan zonder tussenkomst van de tweede kamer telkens verlengd worden voor drie maanden. Het kabinet krijgt meer macht.
Ik hoorde dat die vandaag alsnog is aangenomen. Het zou eens tijd worden.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  Moderator donderdag 1 oktober 2020 @ 21:42:21 #265
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195374150
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Daar zitten ook twee kanten aan. Aan de ene kant heb je volkomen gelijk, volg het medisch en wetenschappelijke advies, de andere kant is als de roep om mondkapjes zo sterk is en ze brengen geen schade toe waarom niet?

Ik ben er ook niet echt voor maar goed, ik begrijp wel dat men nu iets wil doen.
Het risico is wel dat er een valse veiligheid vanuit kan gaan. Er zijn allerlei extra maatregelen genomen, maar als over 2 weken alles daalt, komt dat dan door de mondkapjes of door de andere maatregelen? Ben beetje bang dat dit zo’n jojo maatregel wordt.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195374190
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:40 schreef mir1986 het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk van de noodwet die de tweede kamer buiten spel zet? Het kan zonder tussenkomst van de tweede kamer telkens verlengd worden voor drie maanden. Het kabinet krijgt meer macht.
Dat het opvallend is dat wij dat -in tegenstelling tot vele andere landen- nog steeds niet hebben. Zegt iets toch?
pi_195374203
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:42 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Ik hoorde dat die vandaag alsnog is aangenomen. Het zou eens tijd worden.
In de 1e kamer nog niet en daar zitten wat verstandigere mensen.
pi_195374210
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:41 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Je weet dat het OMT veel verder ging dan de daadwerkelijk genomen maatregelen hè?
Dat kan zijn, dat zullen we nooit zeker weten omdat hun verslagen nooit echt openbaar zijn, maar dan is in elk geval een onderbouwd advies, waar een gedeelte van de maatregelen wellicht niet door de kamer overgenomen hoeven te worden. Dat is eerder gebeurd.

Mondkapjes waren dan bijvoorbeeld geen onderdeel van hun advies.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195374243
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:42 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Ik hoorde dat die vandaag alsnog is aangenomen. Het zou eens tijd worden.
Is dat zo?
Wat mis ik toch veel vandaag.
Potverdikkie jongens, waarom zit ik hier nou eigenlijk als jullie me niks vertellen?! }:|
  Moderator donderdag 1 oktober 2020 @ 21:48:22 #270
236264 crew  capricia
pi_195374289
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:42 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Ik hoorde dat die vandaag alsnog is aangenomen. Het zou eens tijd worden.
Huh? Die gaat maandag toch naar de eerste kamer. Zoals al lang gepland. ??
Definitely not CIA
  donderdag 1 oktober 2020 @ 21:48:27 #271
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_195374292
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:45 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Is dat zo?
Wat mis ik toch veel vandaag.
Potverdikkie jongens, waarom zit ik hier nou eigenlijk als jullie me niks vertellen?! }:|
Ja. Boete verlaagd naar 99 euro, max gevangenisstraf naar 2 weken en nadat de minister maatregelen invoert heeft de Kamer een week de tijd om erop te reageren. Daarmee was de wet voor de Kamer afdoende aangepast om in te voeren.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_195374325
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:48 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Ja. Boete verlaagd naar 99 euro, max gevangenisstraf naar 2 weken en nadat de minister maatregelen invoert heeft de Kamer een week de tijd om erop te reageren. Daarmee was de wet voor de Kamer afdoende aangepast om in te voeren.
Nog ff en we gaan nog handhaven ook! :s)
pi_195374347
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:50 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Nog ff en we gaan nog handhaven ook! :s)
Dat wordt lachen al die bemoeizuchtige burgers.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 21:52:01 #274
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195374362
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:40 schreef mir1986 het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk van de noodwet die de tweede kamer buiten spel zet? Het kan zonder tussenkomst van de tweede kamer telkens verlengd worden voor drie maanden. Het kabinet krijgt meer macht.
Ik denk dat je doelt op de Corona wet, of niet ?.
//--//
Zo ja Corona Wet; ronduit schandalig en imo een soort staatsgreep die inspraak weg(f)rommeld.
Er is ook geen discussie mogelijk omdat veel nu wel - heel slim en in stapjes - is platgeslagen.
Burgemeester die eerder lokale bevoegheden wilden, gaan nu smeken om landelijk richtlijnen etc.etc.
Een Corona-wet is ook nergens voor nodig en kan prima via bestaande wetgeving worden gemitigeerd.
Maar goed, de coalitie heeft in de TK de meerderheid en ik hoop dat de EK (ook van de coalitie) wat meer verstand aan de dag gaat leggen.

Zie ook: NOS ter illustratie.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195374374
Gevangenisstraf van twee weken? Er is nu al een tekort aan cellen in Nederland. Waar wil je die mensen plaatsen?
pi_195374389
quote:
12s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:52 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik denk dat je doelt op de Corona wet, of niet ?.
//--//
Zo ja Corona Wet; ronduit schandalig en imo een soort staatsgreep die inspraak weg(f)rommeld.
Er is ook geen discussie mogelijk omdat veel nu wel - heel slim en in stapjes - is platgeslagen.
Burgemeester die eerder lokale bevoegheden wilden, gaan nu smeken om landelijk richtlijnen etc.etc.
Een Corona-wet is ook nergens voor nodig en kan prima via bestaande wetgeving worden gemitigeerd.
Maar goed, de coalitie heeft in de TK de meerderheid en ik hoop dat de EK (ook van de coalitie) wat meer verstand aan de dag gaat leggen.

Zie ook: NOS ter illustratie.
Het is hopen dat een meerderheid tegenstemt straks. Is er een link wat de inhoud laat zien van die wet?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 21:53:55 #277
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_195374393
quote:
Er is een deal in de Tweede Kamer over de coronawet, nu de coalitiepartijen, PvdA, 50Plus, GroenLinks en SGP het eens zijn geworden over de invulling daarvan. Voorwaarde is wel dat de coronaboete flink omlaag gaat en dat in de wet wordt opgenomen dat er geen landelijk bezoekverbod meer komt voor verpleeghuizen.

De coronawet is een tijdelijke wet waarin de coronamaatregelen worden opgenomen, zoals het verplicht afstand houden. Om de partijen achter de wet 'Tijdelijke Wet maatregelen Covid 19' te krijgen, is de coronaboete verlaagd van 390 euro naar 95 euro.

Dat gebeurt niet met terugwerkende kracht: voor al die duizenden mensen die al een boete hebben gehad, blijft het oude bedrag gelden. Ook wordt in de wet vastgelegd dat er geen landelijk bezoekverbod meer mag komen voor verpleeghuizen.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-eerste-kamer-corona

Genoemde partijen hebben volgens mij ook een meerderheid in de Eerste Kamer, dus die wet wordt wel aangenomen. Kunnen we eindelijk stoppen met de ondemocratische noodverordeningen.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  Moderator donderdag 1 oktober 2020 @ 21:54:15 #278
236264 crew  capricia
pi_195374399
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:52 schreef mir1986 het volgende:
Gevangenisstraf van twee weken? Er is nu al een tekort aan cellen in Nederland. Waar wil je die mensen plaatsen?
In quarantaine.
Definitely not CIA
  Moderator donderdag 1 oktober 2020 @ 21:55:27 #279
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195374422
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:52 schreef mir1986 het volgende:
Gevangenisstraf van twee weken? Er is nu al een tekort aan cellen in Nederland. Waar wil je die mensen plaatsen?
Er is geen cellentekort in Nederland, we verhuren cellen aan Belgie en Noorwegen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195374424
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:53 schreef hooibaal het volgende:

[..]

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-eerste-kamer-corona

Genoemde partijen hebben volgens mij ook een meerderheid in de Eerste Kamer, dus die wet wordt wel aangenomen. Kunnen we eindelijk stoppen met de ondemocratische noodverordeningen.
Niet alle partijleden daar lopen blind achter de meute aan, sommige denken nog zelf na.
  Moderator donderdag 1 oktober 2020 @ 21:58:34 #281
236264 crew  capricia
pi_195374472
En wordt die app dan ook eindelijk eens goedgekeurd? Want dat lijkt me wel slim.
Definitely not CIA
  Moderator donderdag 1 oktober 2020 @ 21:59:30 #282
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195374492
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:58 schreef capricia het volgende:
En wordt die app dan ook eindelijk eens goedgekeurd? Want dat lijkt me wel slim.
Och ja...de app :'(
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 22:00:22 #283
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195374510
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:58 schreef capricia het volgende:
En wordt die app dan ook eindelijk eens goedgekeurd? Want dat lijkt me wel slim.
Niet teveel dingen in 1x he? We moeten de komende maanden ook nog iets blijven houden om aan te werken.
pi_195374518
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:58 schreef capricia het volgende:
En wordt die app dan ook eindelijk eens goedgekeurd? Want dat lijkt me wel slim.
IT projecten van de overheid, dat wekt vertrouwen.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 22:02:07 #285
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195374541
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:45 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Is dat zo?
Wat mis ik toch veel vandaag.
Potverdikkie jongens, waarom zit ik hier nou eigenlijk als jullie me niks vertellen?! }:|
Ik heb die "noodwet" dan eigenlijk ook glad gemist.... heeft iemand een link naar waar staat dat die is aangenomen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator donderdag 1 oktober 2020 @ 22:02:34 #286
236264 crew  capricia
pi_195374552
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Och ja...de app :'(
Dat ding is af. Moet alleen een klap op. :D
Definitely not CIA
  donderdag 1 oktober 2020 @ 22:03:05 #287
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_195374559
quote:
11s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 22:02 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik heb die "noodwet" dan eigenlijk ook glad gemist.... heeft iemand een link naar waar staat dat die is aangenomen.
Net gepost, #277.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_195374580
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:58 schreef capricia het volgende:
En wordt die app dan ook eindelijk eens goedgekeurd? Want dat lijkt me wel slim.
Het lijkt mij persoonlijk niet bepaald slim om die app überhaupt te lanceren laat staan te verplichten.
Wanneer ik toevallig langs Piet over straat liep terwijl mijn partner de app aan had staan of ik de app zelf aan had staan (dit moet dan per ongeluk zijn of in een state van ongekende dwang) en Piet wordt positief getest op corona dan moet ik dus ook getest worden (we hebben het hier over dwamgmatigheden die momenteel gelukkig nog niet bestaan) en kan 't zijn dat ik of in een quarantainekamp kom of verplicht thuis moet zitten......

En dat alles terwijl ik nagenoeg klachtloos ben.

Ik schets hierboven een wellicht overdreven scenario.
Maar ik hoop dat je snapt waarom ik zo'n (verplichte) app dus geen goed idee vind.
pi_195374597
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 22:04 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Het lijkt mij persoonlijk niet bepaald slim om die app überhaupt te lanceren laat staan te verplichten.
Wanneer ik toevallig langs Piet over straat liep terwijl mijn partner de app aan had staan of ik de app zelf aan had staan (dit moet dan per ongeluk zijn of in een state van ongekende dwang) en Piet wordt positief getest op corona dan moet ik dus ook getest worden (we hebben het hier over dwamgmatigheden die momenteel gelukkig nog niet bestaan) en kan 't zijn dat ik of in een quarantainekamp kom of verplicht thuis moet zitten......

En dat alles terwijl ik nagenoeg klachtloos ben.

Ik schets hierboven een wellicht overdreven scenario.
Maar ik hoop dat je snapt waarom ik zo'n (verplichte) app dus geen goed idee vind.
Dat is niet correct, je moet minimaal 15 min bij iemand dicht in de buurt gestaan hebben.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 22:05:19 #290
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195374598
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 22:03 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Net gepost, #277.
Ja da's het voorstel
Moet dan toch nog naar de Eerste Kamer, een krabbel van Alex hebben en melding in Staatscourant ?
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 1 oktober 2020 @ 22:06:00 #291
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_195374609
quote:
11s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 22:05 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ja da's het voorstel
Moet dan toch nog naar de Eerste Kamer, een krabbel van Alex hebben en melding in Staatscourant ?
Dat zijn formaliteiten, de meerderheid in de EK is gedekt. Dus geef het een week of twee.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  Moderator donderdag 1 oktober 2020 @ 22:06:45 #292
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195374625
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 22:04 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Het lijkt mij persoonlijk niet bepaald slim om die app überhaupt te lanceren laat staan te verplichten.
Wanneer ik toevallig langs Piet over straat liep terwijl mijn partner de app aan had staan of ik de app zelf aan had staan (dit moet dan per ongeluk zijn of in een state van ongekende dwang) en Piet wordt positief getest op corona dan moet ik dus ook getest worden (we hebben het hier over dwamgmatigheden die momenteel gelukkig nog niet bestaan) en kan 't zijn dat ik of in een quarantainekamp kom of verplicht thuis moet zitten......

En dat alles terwijl ik nagenoeg klachtloos ben.

Ik schets hierboven een wellicht overdreven scenario.
Maar ik hoop dat je snapt waarom ik zo'n (verplichte) app dus geen goed idee vind.
De app is nooit verplicht geweest en daar is ook nooit sprake van geweest, volgens mij.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195374627
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 22:05 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat is niet correct, je moet minimaal 15 min bij iemand dicht in de buurt gestaan hebben.
Ik vind dat een absurde manier van toetsen.
pi_195374639
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 22:06 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Ik vind dat een absurde manier van toetsen.
Sja, daar gaan ze vanuit bij bron en contactonderzoek
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator donderdag 1 oktober 2020 @ 22:07:43 #295
236264 crew  capricia
pi_195374641
quote:
11s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 22:02 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik heb die "noodwet" dan eigenlijk ook glad gemist.... heeft iemand een link naar waar staat dat die is aangenomen.
Je kunt hem gewoon terugvinden op de tweedekamer website. Maar dan moet je ook alle amandementen erbij lezen.

Ieg ligt ie zo bij de EK:
https://www.eerstekamer.n(...)zoekrol=vgh5mt4dsdk1

Het verbaast me dat je zoiets niet zelf kunt vinden. Je bent iemand die ik hoog schat.
Definitely not CIA
  Moderator donderdag 1 oktober 2020 @ 22:09:40 #296
236264 crew  capricia
pi_195374691
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 22:04 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Het lijkt mij persoonlijk niet bepaald slim om die app überhaupt te lanceren laat staan te verplichten.
Wanneer ik toevallig langs Piet over straat liep terwijl mijn partner de app aan had staan of ik de app zelf aan had staan (dit moet dan per ongeluk zijn of in een state van ongekende dwang) en Piet wordt positief getest op corona dan moet ik dus ook getest worden (we hebben het hier over dwamgmatigheden die momenteel gelukkig nog niet bestaan) en kan 't zijn dat ik of in een quarantainekamp kom of verplicht thuis moet zitten......

En dat alles terwijl ik nagenoeg klachtloos ben.

Ik schets hierboven een wellicht overdreven scenario.
Maar ik hoop dat je snapt waarom ik zo'n (verplichte) app dus geen goed idee vind.
Ik denk dat er wat schort aan de voorlichting. :D
De App is niet verplicht, en wordt het ook niet. De App houdt niet bij of jij bij iemand langs liep.

Het gaat om minimaal 15 minuten binnen 1,5 meter.
Definitely not CIA
pi_195374694
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 22:02 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat ding is af. Moet alleen een klap op. :D
Ja, dan kunnen we opnieuw beginnen he?! ;)
pi_195374748
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 22:07 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Sja, daar gaan ze vanuit bij bron en contactonderzoek
Toch iets van aerosolen lijkt me....
pi_195374887
Hup en meteen wordt die app ook nog door je strot geduwd.
  Moderator donderdag 1 oktober 2020 @ 22:20:10 #300
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195374907
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 22:19 schreef quirina het volgende:
Hup en meteen wordt die app ook nog door je strot geduwd.
Ik vind het heel knap dat je dat uit deze discussie haalt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')