En ik zou dan ook graag de discussie aangaan over de schadelijke stoffen in mondkapjes en niet over mijn persoonlijke standpunt.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 20:50 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Lees even mijn post over mijn mondkapjes.
Maar jouw weerstand tegen mondkapjes is dus vanwege de stoffen in de mondkapjes die je lichaam binnen kunnen dringen. Lees ik dat nou goed? Het was toch omdat je je niet in een hoek wilde laten drijven door de overheid?
Begrijp je dat ik dit een beetje raar vind om te lezen op het moment dat iedereen zijn uiterste best doet om zijn of haar gezondheid niet in gevaar te brengen?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 20:53 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Beide, maar vooral vanwege mijn gezondheid..
Zal ik vragen of mijn zus nog wat mondkapjes over heeft. Misschien kan ik wel wat voor je regelen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 20:59 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En ik zou dan ook graag de discussie aangaan over de schadelijke stoffen in mondkapjes en niet over mijn persoonlijke standpunt.
Dat zou fijn zijn. Wellicht kunnen we dm'en?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 21:02 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Zal ik vragen of mijn zus nog wat mondkapjes over heeft. Misschien kan ik wel wat voor je regelen.
Heb je zelf de hygiëne in de hand.
Ik zal bij mijn zus informeren of ze nog heeft. Ik kom er absoluut op terug!quote:Op donderdag 1 oktober 2020 21:05 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Dat zou fijn zijn. Wellicht kunnen we dm'en?
Nou, dat zal een hele korte discussie worden. Er zitten geen schadelijke stoffen in en als je dat toch per se wil geloven dan kan je gewoon een masker zelf thuis maken. Weet je zeker dat het veilig is.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 20:59 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En ik zou dan ook graag de discussie aangaan over de schadelijke stoffen in mondkapjes en niet over mijn persoonlijke standpunt.
Dat stond eerder vandaag op het nieuws, ja, in de aula, kantine en bij binnenkomst, geloof ik?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 21:07 schreef Mammietje het volgende:
Ik hoor net van mijn kinderen dat al hun middelbare scholen (van één overkoepelende organisatie) besloten hebben dat ze vanaf maandag mondkapjes op moeten. Verbaast me, maar hé, beter dan niets.
Gewoon eentje voor de hele dag of voor de hele week?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 21:07 schreef Mammietje het volgende:
Ik hoor net van mijn kinderen dat al hun middelbare scholen (van één overkoepelende organisatie) besloten hebben dat ze vanaf maandag mondkapjes op moeten. Verbaast me, maar hé, beter dan niets.
We hebben het dan over bleekmiddelen, en andere middelen die tijdens de productie van mondkapjes worden gebruikt.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 21:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou, dat zal een hele korte discussie worden. Er zitten geen schadelijke stoffen in en als je dat toch per se wil geloven dan kan je gewoon een masker zelf thuis maken. Weet je zeker dat het veilig is.
De laatste zin is scherp en kan suggestief met dat als doel worden gelezen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 18:05 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Je kan genoeg andere dingen verzinnen om alleen de risicogroepen te beschermen, maar dat betekent dat die risicogroepen door de maatregelen worden geraakt en de rest van het land niet.
En laat nu net het grootste deel van de mensen die voor de huidige coalitie stemmen, uit die risicogroepen bestaan...
Ow? Is een landelijk besluit van scholen? Had er nog niets over gehoord.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 21:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat stond eerder vandaag op het nieuws, ja, in de aula, kantine en bij binnenkomst, geloof ik?
Geen idee. Heb er zelf nog geen brief over gehad.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 21:08 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Gewoon eentje voor de hele dag of voor de hele week?
Met instructie hoe te gebruiken?
Het is handiger om geen verantwoording te hoeven aflegeen waarom iemand wel of niet een masker wil dragen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 20:50 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Lees even mijn post over mijn mondkapjes.
Maar jouw weerstand tegen mondkapjes is dus vanwege de stoffen in de mondkapjes die je lichaam binnen kunnen dringen. Lees ik dat nou goed? Het was toch omdat je je niet in een hoek wilde laten drijven door de overheid?
OMG.....quote:Op donderdag 1 oktober 2020 21:08 schreef mir1986 het volgende:
[..]
We hebben het dan over bleekmiddelen, en andere middelen die tijdens de productie van mondkapjes worden gebruikt.
Het is officieel een advies:quote:Op donderdag 1 oktober 2020 21:10 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ow? Is een landelijk besluit van scholen? Had er nog niets over gehoord.
Maar op deze scholen hebben ze besloten dat ze het ook tijdens de les op moeten. Dat is ook het gedeelte dat me verbaast (hoewel ik er wel blij mee ben) omdat het me als leerkracht lastig lijkt dat je geen gezichtsuitdrukkingen kan zien.
Ik ga nu even een heel gekke vraag stellen he? En ook wel wat onfatsoenlijk misschien. Maar gebruik je maandverband of andere producten bij menstruatie? Ja ik weet het, heel intieme vraag, maar ik heb er een punt mee.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 21:08 schreef mir1986 het volgende:
[..]
We hebben het dan over bleekmiddelen, en andere middelen die tijdens de productie van mondkapjes worden gebruikt.
Nee, die gebruik ik inderdaad niet meer, vanwege de schadelijke stoffen die in deze producten zitten.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 21:14 schreef MQBM het volgende:
[..]
Ik ga nu even een heel gekke vraag stellen he? En ook wel wat onfatsoenlijk misschien. Maar gebruik je maandverband of andere producten bij menstruatie? Ja ik weet het, heel intieme vraag, maar ik heb er een punt mee.
Alle kapjes die in China gemaakt worden zijn sowieso niet te vertrouwenquote:Op donderdag 1 oktober 2020 21:08 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Helemaal mee eensquote:Op donderdag 1 oktober 2020 21:14 schreef kol7680 het volgende:
Als het RIVM vanaf dag 1 had gezegd dat mondkapjes helpen en een goed middel zijn had er geen hond naar gekraaid.
Maar omdat zowel het RIVM en het kabinet volhielden dat mondkapjes niet werken, sterker, contraproductief werken, hoor je nu gemuit. Niet meer dan terecht vind ik.
Als het RIVM en het kabinet melden dat het wetenschappelijk onderbouwd is dat ze werken hoor je bijna niemand muiten.
Dat helpt niet, eens.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 21:14 schreef kol7680 het volgende:
Als het RIVM vanaf dag 1 had gezegd dat mondkapjes helpen en een goed middel zijn had er geen hond naar gekraaid.
Maar omdat zowel het RIVM en het kabinet volhielden dat mondkapjes niet werken, sterker, contraproductief werken, hoor je nu gemuit. Niet meer dan terecht vind ik.
Als het RIVM en het kabinet melden dat het wetenschappelijk onderbouwd is dat ze werken hoor je bijna niemand muiten.
Top! Nou dan weet je dus dat je op een veilige manier bijvoorbeeld maandverband kan maken van katoen en dergelijke. Zo is het met mondkapjes dus ook. Er zijn veilige materialen voor te krijgen, je bent niet afhankelijk van kapjes uit de fabriekquote:Op donderdag 1 oktober 2020 21:16 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Nee, die gebruik ik inderdaad niet meer, vanwege de schadelijke stoffen die in deze producten zitten.
Nou, dan draag jij wel een gecertificeerd mondkapje. Prima toch?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 20:53 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Beide, maar vooral vanwege mijn gezondheid..
en dit was nog met een hoop maatregelen om verspreiding van covid te voorkomen wat voor de griep dus niet was.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 21:02 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[ afbeelding ]
Florence Nightingale diagram van UK overledenen tot en met 18 september. Interessant om seizoenseffecten in andere jaren te zien met 2018 in het bijzonder ("Aussie" flu).
Ik vind het vooral zo dubbel allemaal, dat geroep over we doen niet wat de overheid zegt, en dan wel aanvoeren dat de overheid heeft gezegd in het begin dat kapjes niet werken, en daar dan wel naar luisteren. Schiet mij maar lekquote:Op donderdag 1 oktober 2020 21:17 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat helpt niet, eens.
Anderzijds kan ik me nogal ergeren aan het muiten. Alsof ze het doen om de overheid een hak te zetten, terwijl je meer jezelf er mee hebt. Hoe eerder de aantallen dalen, hoe eerder we weer versoepelingen krijgen.
Wat gebruik jij dan? Oprecht geïnteresseerd.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 21:16 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Nee, die gebruik ik inderdaad niet meer, vanwege de schadelijke stoffen die in deze producten zitten.
quote:Covid cases doubled under most local lockdowns in England
Exclusive: Confusing rules blamed for rise in infections in 11 of 16 towns and cities under long-term restrictions
Coronavirus cases have doubled in the majority of English cities and towns that are subject to long-term local lockdowns, Guardian analysis has found, amid growing concern that restrictions are confusing and done “on the cheap”.
In 11 out of 16 English cities and towns where restrictions were imposed nine weeks ago, the infection rate has at least doubled, with cases in five areas of Greater Manchester rising faster than the England average in that time.
In Wigan, cases have risen from seven per 100,000 residents to 102 in that period. Leicester is the only one of the 16 areas to record fewer cases than when the measures were implemented.
https://www.theguardian.c(...)most-local-lockdowns
Ik weet niet of je een beetje handig bent, maar anders kun je zelf mondkapjes maken van duurzame katoen. Er zijn best veel patronen te vinden en het is echt niet heel moeilijk.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 21:16 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Menstruatiecup welke gecontroleerd is op schadelijke stoffen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 21:21 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Wat gebruik jij dan? Oprecht geïnteresseerd.
Een menstruatiecup is dan een goede optie. Maar het is we soort van off-topic 😎quote:Op donderdag 1 oktober 2020 21:21 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Wat gebruik jij dan? Oprecht geïnteresseerd.
Klein beetje, ja.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 21:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een menstruatiecup is dan een goede optie. Maar het is we soort van off-topic 😎
Precies. Standaard tegen zijn. Maakt niet uit wat voor maatregel, het is belachelijk, helpt niet, onzin, niet eerlijk want op andere plekken hoeft het niet, schijnmaatregelen, gif in mondkapjes, roverheid, pfff.... En als je dan vraagt hoe het wel zou moeten, komen ze niet verder dan risicogroepen die zichzelf maar moeten beschermen. Alsof het probleem dan opgelost is.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 21:19 schreef MQBM het volgende:
[..]
Ik vind het vooral zo dubbel allemaal, dat geroep over we doen niet wat de overheid zegt, en dan wel aanvoeren dat de overheid heeft gezegd in het begin dat kapjes niet werken, en daar dan wel naar luisteren. Schiet mij maar lekMaar net hoe het uitkomt dus blijkbaar?
Waarom dan geen mondkapje wat is gecontroleerd op schadelijke stoffen?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 21:23 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Menstruatiecup welke gecontroleerd is op schadelijke stoffen.
Gebruikte ik destijds ook toen ik het nog nodig had. En wasbaar maandverband. Ik hou dus ook niet van chemische troep in mijn lichaam. Ik snap je wel. Ik heb dus zelfgemaakte mondkapjes. Ik heb geen zorgen dat dat mij schade toebrengt.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 21:23 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Menstruatiecup welke gecontroleerd is op schadelijke stoffen.
medische gecertificeerde mondkapjes moeten toch gewoon te koop zijn nu ?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 21:24 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Waarom dan geen mondkapje wat is gecontroleerd op schadelijke stoffen?
Dat zou kunnen maar ik en (en vele) anderen zouden zich dat om een mooie avond als deze gaan afvragen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 21:14 schreef kol7680 het volgende:
Daar heb je gelijk in en het ging inderdaad richting off topic. Ik doelde meer op het selectief gebruik van goedgekeurde producten. Als je begrijpt wat ik bedoel.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 21:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een menstruatiecup is dan een goede optie. Maar het is we soort van off-topic 😎
Haha, ja..quote:
Staan op youtube filmpjes zat how to.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 21:27 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Haha, ja..
Maar inderdaad zelf mondkapjes maken is een goed idee. Het zal uiteindelijk verplicht worden.
Dat is een goed idee ja. Ik had ook een vijftal mooie kapjes via Amazon gekocht. Nou die ruiken me toch sterk en vreemd, die ga ik dus niet opzetten.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 21:27 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Haha, ja..
Maar inderdaad zelf mondkapjes maken is een goed idee. Het zal uiteindelijk verplicht worden.
Het grootste probleem wat ik met de hele mondkapjes discussie heb, is dat het kabinet zich wederom (net als met de schoolsluiting in maart) zich onder druk heeft laten zetten door de publieke opinie.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 21:14 schreef kol7680 het volgende:
Hier ben ik het ook wel mee eens.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 21:31 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het grootste probleem wat ik met de hele mondkapjes discussie heb, is dat het kabinet zich wederom (net als met de schoolsluiting in maart) zich onder druk heeft laten zetten door de publieke opinie.
In plaats samen met Team Read en OMT in overleg te gaan, is er een besluit genomen zonder nieuw OMT advies af te wachten. En dat doen ze nu weer met de scholen.
Eerst roep je dat OMT je belangrijkste advies orgaan is, en nu heeft er alle schijn van dat het niet meer uitmaakt wat hun mening is, maar de druk uit de kamer het belangrijkste is, na 6 maanden+ het OMT advies over mondkapjes over te nemen.
Het getuigt niet bepaald van een rechte rug, eerder naar draaikonterij in het kader van verkiezingen.
Kan niet wachten tot ik Baudets boze oogjes boven een verplicht kapje uit zie komen!quote:Op donderdag 1 oktober 2020 21:30 schreef Jed1Gam het volgende:
Dragen ze al mond-neus maskers in de tweede kamer? Ze zouden eigenlijk het goede voorbeeld moeten geven toch?
Meer risico voor hun dan een groep kinderen.
Zijn toch wasbaar dan?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 21:31 schreef wpor het volgende:
[..]
Dat is een goed idee ja. Ik had ook een vijftal mooie kapjes via Amazon gekocht. Nou die ruiken me toch sterk en vreemd, die ga ik dus niet opzetten.
In Duitsland hele volksstammen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 20:36 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Denk je dat ook mensen een zelf gemaakte mondkapjes rondlopen?
Ja. Arib heeft dat geadviseerd vanaf morgen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 21:30 schreef Jed1Gam het volgende:
Dragen ze al mond-neus maskers in de tweede kamer? Ze zouden eigenlijk het goede voorbeeld moeten geven toch?
Meer risico voor hun dan een groep kinderen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |