abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195345024
:*

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC, een echte aanrader
Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers
https://twitter.com/mzelst/status/1305541298619928576, uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte!
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195345026
Ondertussen zijn er de afgelopen 14 dagen in de oudere leeftijdsgroepen :

60-69 2531 besmettingen 85 ziekenhuisopnames, 11 overleden
70-79 1170 besmettingen, 109 ziekenhuisopnames, 31 overleden
80-89 744 besmettingen, 63 ziekenhuisopnames 65 overleden
90+ 226 besmettingen, 13 ziekenhuisopnames. 32 overleden

Maar zijn we aan het soebatten over mondkapjes in de publieke ruimte, terwijl de besmettingen, opnames en overleden mensen onder de oudere groep hard toenemen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195345040
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:18 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Nou ze zeggen niet letterlijk dat ze volledig kiezen voor de aanbevelingen van Pueyo, maar de hamer en de dans wordt de laatste weken wel heel vaak genoemd. Ik vraag me af waarom dat niet eerder had gekund, Pueyo pleitte juist voor het voorkomen van jojo-lockdowns zoals de Nederlandse en tijdig effectief ingrijpen. Dit is niet meer dansen, dit is een duidelijke tweede golf.
tuurlijk had dat veel eerder gekund, maar dan hadden we niet alles (bijna) helemaal open moeten gooien toen de eerste golf voorbij was. echter alles moest waar weer kunnen; met name reizen over heel europa was geen enkel probleem... dus boeiend dat er in Engeland nog zoveel besmettingen per dag waren; laat ze maar lekker naar Amsterdam komen! en ja als je dan ook nog eens maandenlang niets doet als blijkt dat dat toch niet zo verstandig was (Amsterdam heeft al weet ik veel hoe lang ruim 100 besmettingen per dag), ja dan kom je hier uit.
pi_195345049
Pubers die vrijwillig aan huiswerk gaan is al geen doen, laat staan zonder supervisie de hele dag leren. En dan straks als de examens voor de deur staan weer klagen over die gigantische leerachterstanden zeker

What could possibly go wrong
blablablabla
pi_195345055
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:20 schreef Justin_Case het volgende:
Misschien worden we nu ook zo massaal ziek omdat we tijdens de 1e golf geen weerstand meer hebben opgebouwd door de 1.5 meter afstand. :)
Ziektekiemen zitten overal en de meeste loop je op buiten contact met andere mensen. Daarom is het ook gezond om je kinderen gewoon in de tuin of de modder te laten spelen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195345056
Rutte geeft nu wel min of meer toe dat de door het kabinet getroffen maatregelen niet stevig genoeg zijn geweest.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195345063
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:21 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Nee, want ze hebben les en de leerkracht kan zien of ze aanwezig zijn.
Diezelfde leerkracht die op datzelfde moment aan de andere helft van de klas live les moet geven?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Miss 200.000.000! woensdag 30 september 2020 @ 15:24:53 #8
367000 roos94
pi_195345065
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:22 schreef _serial_ het volgende:

Maar zijn we aan het soebatten over mondkapjes in de publieke ruimte, terwijl de besmettingen, opnames en overleden mensen onder de oudere groep hard toenemen.
Wat ik zie in mijn omgeving is dat mensen volledig schijt hebben. Komen met familiegroepen bij elkaar in de woonkamer enz. Houden echt nul afstand. Hier in het centrum word ik ook van mijn sokken gelopen.
pi_195345068
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:22 schreef _serial_ het volgende:

naja die waren anders wel later dit jaar overleden aan de griep ofzo, of een hartstilstand, of een hersenbloeding... of een andere ouderdomskwaal...
pi_195345079
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:24 schreef Elan het volgende:
Pubers die vrijwillig aan huiswerk gaan is al geen doen, laat staan zonder supervisie de hele dag leren. En dan straks als de examens voor de deur staan weer klagen over die gigantische leerachterstanden zeker

Zegt veel over jouw tieners dan. De mijne heb ik geen omkijken naar gehad tijdens de lockdown. En allemaal over met mooie cijfers.
pi_195345090
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:21 schreef Mammietje het volgende:

[..]

DAt had je dan moeten bedenken voordat je ze nam. Of opvoeden, wil ook nog wel eens helpen. Schijnt een vies woord te zijn tegenwoordig.
Maar dit is wel flauw, want toen men aan die kinderen begon kregen de kinderen al 100 jaar lang 5 dagen per week onderwijs op school, gewoon.

Sowieso is de samenleving vanwege de vele tweeverdieners totaal niet ingericht op kinderen je thuis moet onderwijzen.
blablablabla
pi_195345094
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:24 schreef capricia het volgende:

[..]

Diezelfde leerkracht die op datzelfde moment aan de andere helft van de klas live les moet geven?
Ze worden als aanwezig gevinkt door het systeem, kunnen ook in beeld gehaald worden om vragen te stellen, prima systeem. Bij teveel afwezigheid word je als ouder ingelicht.
pi_195345096
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:24 schreef Elan het volgende:

Jij steekt je kop in het zand en daarbij denk ik op mijn beurt: what could possibly go wrong? Het is waanzin om te denken dat de samenleving bijna op slot moet en dat scholen als vanouds open kunnen blijven. Je kunt maar beter meeveren en maatregelen treffen om het onderwijs juist gedurende het jaar zoveel mogelijk te continueren.
pi_195345110
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Jij steekt je kop in het zand en daarbij denk ik op mijn beurt: what could possibly go wrong? Het is waanzin om te denken dat de samenleving bijna op slot moet en dat scholen als vanouds open kunnen blijven. Je kunt maar beter meeveren en maatregelen treffen om het onderwijs juist gedurende het jaar zoveel mogelijk te continueren.
Mondkapjes.
Doen ze in andere landen ook.
Toch?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195345112
quote:
16s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:25 schreef Nielsch het volgende:

[..]

naja die waren anders wel later dit jaar overleden aan de griep ofzo, of een hartstilstand, of een hersenbloeding... of een andere ouderdomskwaal...
Ongetwijfeld. Maar dat was niet de discussie.
Deze groep zorgt wel voor de verhoogde zorgdruk.
pi_195345115
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:26 schreef Elan het volgende:

[..]

Maar dit is wel flauw, want toen men aan die kinderen begon kregen de kinderen al 100 jaar lang 5 dagen per week onderwijs op school, gewoon.

Sowieso is de samenleving vanwege de vele tweeverdieners totaal niet ingericht op kinderen je thuis moet onderwijzen.
Basischoolkinderen is een ander verhaal. Eens. Maar die waren ook minder besmettelijk toch?
pi_195345117
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:26 schreef Elan het volgende:

[..]

Niemand heeft gezegd dat die kinderen thuis door hun ouders onderwezen moeten worden. Onderdeel van een plan B kan juist zijn hoe je die kinderen helpt met het onderwijs thuis.
pi_195345120
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:24 schreef Claudia_x het volgende:
Rutte geeft nu wel min of meer toe dat de door het kabinet getroffen maatregelen niet stevig genoeg zijn geweest.
De maatregelen die vorige en deze week zijn ingegaan?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195345126
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:25 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Zegt veel over jouw tieners dan. De mijne heb ik geen omkijken naar gehad tijdens de lockdown. En allemaal over met mooie cijfers.
Ik heb geeneens kinderen :D
Wel collega's en vrienden die het huis uit vluchtten en hun vrouwen die bijna overspannen werden omdat ze hun fulltime baan ineens moesten combineren met fulltime zorg voor de kinderen.

Je hebt echt geen flauw idee welke impact dat met zich mee brengt .
blablablabla
pi_195345129
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:27 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ongetwijfeld. Maar dat was niet de discussie.
Deze groep zorgt wel voor de verhoogde zorgdruk.
Meen je dit nou serieus?
pi_195345133
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:28 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

De maatregelen die vorige en deze week zijn ingegaan?
Nee, die in de periode daarvoor.
pi_195345145
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:28 schreef Elan het volgende:

[..]

Wel collega's en vrienden die het huis uit vluchtten en hun vrouwen die bijna overspannen werden omdat ze hun fulltime baan ineens moesten combineren met fulltime zorg voor de kinderen.

Wij hebben wél thuis kinderen, @Elan ...
pi_195345177
quote:

[..]

Nee, dat heb JIJ dus niet als je geen kinderen hebt. Waar maak je je druk om dan?
Mooi dat je kennissen hun eigen kinderen juist leren kennen. Weten ze wat ze afleveren op die scholen.
pi_195345218
quote:

[..]

Er zitten hier ook ervaringsdeskundigen, he.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195345219
quote:
Hogeschool Rotterdam voert mondkapjesplicht in
https://www.ad.nl/dossier(...)splicht-in~ae5778f5/
pi_195345238
Wat denken jullie wat er gaat gebeuren na deze 3 weken?

Hoor in mijn omgeving al vaak dat ze denken dat na deze 3 weken het wel weer versoepeld gaat worden. Ik denk dat echt niet hoor. Dit gaat gewoon weer sowieso 1 of wellicht een paar keer verlengd worden en in het ergste geval het hele jaar want zolang duurt die ook niet meer. We gaan toch weer naar het seizoen waar veel meer mensen sowieso ziek worden en dat helpt ook niet echt mee. Het zal mij echt benieuwen hoe het de laatste maanden van dit jaar gaat zijn.
pi_195345239
quote:
De school van roos94? :P
pi_195345247
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:31 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Nee, dat heb JIJ dus niet als je geen kinderen hebt. Waar maak je je druk om dan?
Mooi dat je kennissen hun eigen kinderen juist leren kennen. Weten ze wat ze afleveren op die scholen.
Wat een dom stigmatiserend geklets. Alsof je fulltime (thuis)werken redelijkerwijs kunt combineren met fulltime onderwijs overdag. En dan heb ik het niet over 's ochtends zoon of dochterlief op de laptop zetten maar actief thuis onderwijzen.
blablablabla
pi_195345251
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:34 schreef FalloutVATS het volgende:

Hoor in mijn omgeving al vaak dat ze denken dat na deze 3 weken het wel weer versoepeld gaat worden. Ik denk dat echt niet hoor. Dit gaat gewoon weer sowieso 1 of wellicht een paar keer verlengd worden en in het ergste geval het hele jaar want zolang duurt die ook niet meer. We gaan toch weer naar het seizoen waar veel meer mensen sowieso ziek worden en dat helpt ook niet echt mee. Het zal mij echt benieuwen hoe het de laatste maanden van dit jaar gaat zijn.
Tsja.. versoepelingen sowieso niet. En mochten de cijfertjes dalen na deze 3 weken dan denk ik dat we gewoon met dezelfde maatregelen verder blijven gaan.
Zonder wrijving geen glans
pi_195345253
quote:

verlengen
pi_195345254
Alle mensen met problemen na corona worden die nog nader onderzocht?
Reukproblemen en concentratie problemen lijkt op hersen problemen .
Als je deze mensen door een mri haalt ga je schrikken
(Geen bron!! Zomaar een gedachte)
pi_195345259
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:34 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Haha, dat was ook het eerste wat ik dacht. Arme Roos.
pi_195345265
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:34 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik dacht dat zij mbo deed.
pi_195345279
quote:

Tot de r uit de maand is geen versoepeling
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195345284
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:35 schreef Freecky28 het volgende:
Dit is afgelopen week nog in het nieuws geweest dat hersenschade mogelijk is bij Corona.
pi_195345285
quote:

Verlengen en nog meer maatregelen
  Miss 200.000.000! woensdag 30 september 2020 @ 15:37:20 #37
367000 roos94
pi_195345291
Kreeg zojuist mail, hogeschool rotterdam gaat mondkapjesplicht invoeren.
pi_195345293
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:35 schreef Justin_Case het volgende:

[..]

Tsja.. versoepelingen sowieso niet. En mochten de cijfertjes dalen na deze 3 weken dan denk ik dat we gewoon met dezelfde maatregelen verder blijven gaan.
Het is al versoepelt in a.o Amsterdam en bij bruiloften

quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:37 schreef roos94 het volgende:
Gezellig sterkte dan maar

Als mijn werk het gaat invoeren kom ik niet meer op locatie
pi_195345299
quote:
:D sterkte!
pi_195345300
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Er zitten hier ook ervaringsdeskundigen, he.
Ik hoor genoeg ellende van anderen om daar over mee te kunnen praten. Trouwens in dit topic ook gewoon. Iemand die haar autistische zoon wekenlang thuis had, ik geef het je te doen als je daarnaast moet thuiswerken.

Nog buiten de effecten die het voor de kinderen zelf heeft waarvan deskundigen ook zeggen dat het verre van wenselijk is weken thuis gescheiden van vriendjes en school.
blablablabla
pi_195345307
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:34 schreef Elan het volgende:

[..]

Wat een dom stigmatiserend geklets. Alsof je fulltime (thuis)werken redelijkerwijs kunt combineren met fulltime onderwijs overdag. En dan heb ik het niet over 's ochtends zoon of dochterlief op de laptop zetten maar actief thuis onderwijzen.
Wie vraagt dat van je dan? Ik ken niemand die zijn kind op de middelbare thuis onderwezen heeft. Dat doen de leerkrachten.
pi_195345327
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:35 schreef Freecky28 het volgende:
Ja is gebeurd
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195345333
quote:
mooi voor je
pi_195345337
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:38 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Wie vraagt dat van je dan? Ik ken niemand die zijn kind op de middelbare thuis onderwezen heeft. Dat doen de leerkrachten.
Huh net wilde je ze nog om de week thuishouden??
blablablabla
pi_195345354
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:37 schreef Elan het volgende:

[..]

Ik hoor genoeg ellende van anderen om daar over mee te kunnen praten. Trouwens in dit topic ook gewoon. Iemand die haar autistische zoon wekenlang thuis had, ik geef het je te doen als je daarnaast moet thuiswerken.

Nog buiten de effecten die het voor de kinderen zelf heeft waarvan deskundigen ook zeggen dat het verre van wenselijk is weken thuis gescheiden van vriendjes en school.
Jij blijft de boel maar draaien he? Ik had het over middelbare scholen en 50/50 school/online les.
En die ene uitzondering is er helaas met iedere maatregel wel te vinden.
  woensdag 30 september 2020 @ 15:41:04 #46
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195345359
Huh, Rutte praat hier toch dikke onzin? In Duitsland gaan deelstaten en regio's toch al naar rood als ze boven de 50 besmettingen/100k/week komen. En niet 150 zoals hij nu stelt dat, de Nederlandse grens die de strengste zou zijn???
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_195345380
quote:
Mijn tip:

https://www.bol.com/nl/p/(...)ar/9300000007359202/
pi_195345383
quote:
We hadden het net over je. :+ Niet in de lokalen zelf, lees ik.
pi_195345399
quote:

We stevenen gewoon af op een tweede lockdown.
pi_195345403
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:37 schreef Elan het volgende:

[..]

Je haalt er dingen bij die eerst niet aan de orde kwamen, en ook die er niets mee te maken hebben.

Het ging over middelbare scholieren. Die krijgen echt geen onderwijs thuis door hun ouders. Daar hoef je niet de hele dag naast te gaan zitten. Nee, afstandsonderwijs is geen ideale situatie, maar je kunt je afvragen of de huidige situatie dat wel is.
  woensdag 30 september 2020 @ 15:43:32 #51
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195345413
twitter

hier begrijp ik weer weinig van
pi_195345435
quote:

Hoor in mijn omgeving al vaak dat ze denken dat na deze 3 weken het wel weer versoepeld gaat worden
. Ik denk dat echt niet hoor. Dit gaat gewoon weer sowieso 1 of wellicht een paar keer verlengd worden en in het ergste geval het hele jaar want zolang duurt die ook niet meer. We gaan toch weer naar het seizoen waar veel meer mensen sowieso ziek worden en dat helpt ook niet echt mee. Het zal mij echt benieuwen hoe het de laatste maanden van dit jaar gaat zijn.
Ik denk dat de wens de vader van de gedachte is bij die mensen :P
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_195345436
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:40 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Jij blijft de boel maar draaien he? Ik had het over middelbare scholen en 50/50 school/online les.
En die ene uitzondering is er helaas met iedere maatregel wel te vinden.
Online les, ja dat heeft in april en mei ook helemaal niet gezorgd voor problemen :X :N . Gelukkig gaat het kabinet niet mee in deze walgelijke onzin.
blablablabla
pi_195345441
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:42 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

We stevenen gewoon af op een tweede lockdown.
Dat idee krijg ik ook steeds meer. We staan pas aan het begin van deze tweede golf en het wordt echt nog vele malen erger.
pi_195345447
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Je haalt er dingen bij die eerst niet aan de orde kwamen, en ook die er niets mee te maken hebben.

Het ging over middelbare scholieren. Die krijgen echt geen onderwijs thuis door hun ouders. Daar hoef je niet de hele dag naast te gaan zitten. Nee, afstandsonderwijs is geen ideale situatie, maar je kunt je afvragen of de huidige situatie dat wel is.
Dat vragen velen en ik ook ons helemaal niet af. De huidige situatie is zonder discusie beter dan afstandonderwijs.
  woensdag 30 september 2020 @ 15:45:12 #56
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195345458
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:43 schreef Tarado het volgende:
[ twitter ]

Dit stond ook al in die gelekte nota, dat bepaalde grotere instelling ontheffing konden krijgen voor het bezoekersmaximum.
pi_195345466
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:37 schreef AlwaysConnected het volgende:

[..]

Het is al versoepelt in a.o Amsterdam en bij bruiloften
[..]

Gezellig sterkte dan maar

Als mijn werk het gaat invoeren kom ik niet meer op locatie
Ik ben blij dat ik bij mensen thuis werk en 90-95% niet aan kapjes of andere onzin doet naast geen handen schudden dan, waarvan 75% nog zegt dat ze niet kunnen wachten tot dat over een jaar ofzo van nu weer mag.

En dat praktisch alle grote winkelketens behalve de teveelgeldkorf ook niets doen met de mondkapjes. Wel grappig dat de Hema ze dan weer niet invoert, zelfde bedrijf toch? 😂

Iig, de winkeliers hebben een keuze of ze ze verplicht stellen of niet. Ik geef de kleine middenstandswinkels in de winkelstraat ook een keuze uit mezelf: niet moeilijk doen over mondkapjes of failliet gaan omdat de 5 vergelijkbare winkeltjes in de straat ze niet verplicht stellen en ik mijn geld met plezier dan wel bij de buurman uitgeef lol. Ben ik niet zonder mondkapje in z'n winkel, precies wat die wilt toch? 90% over waar ik wel m'n geld kan uitgeven comfortabel 🤷‍♂️
#WeesGeenWhales
pi_195345467
quote:
[ twitter ]

De mogen onder strenge voorwaarden meer mensen toe laten.
blablablabla
  woensdag 30 september 2020 @ 15:46:15 #59
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195345473
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:45 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dit stond ook al in die gelekte nota, dat bepaalde grotere instelling ontheffing konden krijgen voor het bezoekersmaximum.
maar een groot restaurant niet, blijft vreemd
pi_195345490
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:44 schreef Elan het volgende:

[..]

Online les, ja dat heeft in april en mei ook helemaal niet gezorgd voor problemen :X :N . Gelukkig gaat het kabinet niet mee in deze walgelijke onzin.
Examens werden ook afgelast omdat er geen problemen waren
  woensdag 30 september 2020 @ 15:47:27 #61
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_195345496
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:42 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

We hadden het net over je. :+ Niet in de lokalen zelf, lees ik.
Best kansloos; in de gangen mag je je Corona niet delen, maar wel in het lokaal :')

Als ik hem dan in de gang op moet, dan gaat 'ie ook pas weer af als ik buiten ben ook.

Da's net zo stupide als besmettingen in de horeca terugdringen door een uur eerder dicht te gaan |:( .. het is een regel, maar het is blijkbaar geenszins de opzet dat het besmettings-probleem adequaat wordt aangepakt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_195345498
quote:

[..]

Jij hebt echt duidelijk géén idee hoe het geregeld is.
Je hoort zeker ook bij die schreeuwers dat leerkrachten niets te doen hadden tijdens de lockdown?
pi_195345511
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:44 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat vragen velen en ik ook ons helemaal niet af. De huidige situatie is zonder discusie beter dan afstandonderwijs.
Voor het onderwijs zeker.
Voor de verspreiding van het virus, ik denk het niet.
pi_195345517
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:44 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Geheel afstandsonderwijs zou ik ook geen voorstander van zijn. Een veilige leeromgeving wel.
pi_195345520
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:47 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

[..]

Halsema lapt de regels weer aan haar laars. Maar zolang de cijfers daar goed blijven waarom ook niet :')
Letterlijk zo toegelicht tijdens de persco.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Redactie Games woensdag 30 september 2020 @ 15:48:52 #66
181272 crew  Noppie2000
pi_195345529
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:44 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat idee krijg ik ook steeds meer. We staan pas aan het begin van deze tweede golf en het wordt echt nog vele malen erger.
Niks meer dan angstaanjagende gedachten dit. Je hebt er dus geen vertrouwen in dat de huidige maatregelen ook maar iets van effect hebben en mogelijke vervolgstappen ook niet?

Mag natuurlijk, daar niet van.
pi_195345540
Hier nog de procentuele stijging per provincie qua besmettingen:

BD Dataplan
pi_195345541
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:45 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ik ben blij dat ik bij mensen thuis werk en 90-95% niet aan kapjes of andere onzin doet naast geen handen schudden dan, waarvan 75% nog zegt dat ze niet kunnen wachten tot dat over een jaar ofzo van nu weer mag.

En dat praktisch alle grote winkelketens behalve de teveelgeldkorf ook niets doen met de mondkapjes. Wel grappig dat de Hema ze dan weer niet invoert, zelfde bedrijf toch? 😂

Iig, de winkeliers hebben een keuze of ze ze verplicht stellen of niet. Ik geef de kleine middenstandswinkels in de winkelstraat ook een keuze uit mezelf: niet moeilijk doen over mondkapjes of failliet gaan omdat de 5 vergelijkbare winkeltjes in de straat ze niet verplicht stellen en ik mijn geld met plezier dan wel bij de buurman uitgeef lol. Ben ik niet zonder mondkapje in z'n winkel, precies wat die wilt toch? 90% over waar ik wel m'n geld kan uitgeven comfortabel 🤷‍♂️
Wat ga je doen als de overheid een mondkapjesplicht voor openbare gebouwen invoert? Die kans is zeker aanwezig.
pi_195345550
quote:

[..]

Jouw wegkijken is eerder niet al te fraai. Niet jouw probleem, zeker?
  woensdag 30 september 2020 @ 15:49:56 #70
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_195345551
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:44 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dit. kan al bijna niet meer anders.. we stijgen als een raket in de stats, maar we gaan eerst nog even 3 weken halfwat oplossingen proberen, anders is het allemaal veel te confronterend voor het volk, die er nu zelf een puinzooi van heeft gemaakt.

Poldermodelletje; typisch Nederlands beleid.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_195345555
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:49 schreef Jor_Dii het volgende:

[ afbeelding ]

BD Dataplan
-7% :D.
In Southern Sun
  woensdag 30 september 2020 @ 15:50:05 #72
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195345556
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:47 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

[..]

Halsema lapt de regels weer aan haar laars. Maar zolang de cijfers daar goed blijven waarom ook niet :')
dat doet ze natuurlijk niet alleen, wel vind ik dat je naar de ruimtes moet kijken waar mensen samen komen en geen ontheffingen moet verlenen omdat het belangrijke culturele instellingen zijn, het moet moet gaan om veiligheid kunnen waarborgen en niet om cultuur.
pi_195345559
quote:
[ twitter ]

Er kan heel veel ruimte tussen mensen/huishoudens zijn als je max 250 personen bij die instellingen toe laat.
pi_195345565
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:48 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Niks meer dan angstaanjagende gedachten dit. Je hebt er dus geen vertrouwen in dat de huidige maatregelen ook maar iets van effect hebben en mogelijke vervolgstappen ook niet?

Mag natuurlijk, daar niet van.
Ik denk wel dat ze effect gaan hebben, maar nu - in tegenstelling tot maart/april - vele malen langer gaan duren vanwege het draagvlak. De urgentie zoals in maart met lege straten en alles gesloten is er niet meer en zie ik ook niet meer zo snel terugkomen.
  woensdag 30 september 2020 @ 15:51:14 #75
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_195345579
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Voor het onderwijs zeker.
Voor de verspreiding van het virus, ik denk het niet.
Jawel toch? Het virus blijkt zich prima te amuseren op de scholen O-)
  woensdag 30 september 2020 @ 15:51:25 #76
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195345582
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Er kan heel veel ruimte tussen mensen/huishoudens zijn als je max 250 personen bij die instellingen toe laat.
als het veilig kan heb ik er ook geen moeite mee maar als je een restaurant hebt van 500 vierkante meter mogen er maar 30 mensen tegelijk in, dat klopt gewoon niet.
pi_195345583
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:50 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

-7% :D.
Dat is gewoon serieus knap te noemen.
pi_195345587
quote:
12s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:51 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Jawel toch? Het virus blijkt zich prima te amuseren op de scholen O-)
Haha, ja, dat zeker wel.
pi_195345588
Is deze regel eigenlijk komen te vervallen, stond wel op de nieuwssites als aangekondigde maatregel. Mijn ma is vandaag naar de bieb geweest en hoefde niet te reserveren.

quote:
Bij een bezoek aan monumenten, bibliotheken en musea moet gereserveerd worden per tijdvak.
blablablabla
  Redactie Games woensdag 30 september 2020 @ 15:52:05 #80
181272 crew  Noppie2000
pi_195345595
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:50 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik denk wel dat ze effect gaan hebben, maar nu - in tegenstelling tot maart/april - vele malen langer gaan duren vanwege het draagvlak. De urgentie zoals in maart met lege straten en alles gesloten is er niet meer en zie ik ook niet meer zo snel terugkomen.
Waar zou er dan een lockdown moeten komen als er wel een effect is? De maatregelen worden over drie weken geëvalueerd, als dan blijkt dat de R daalt, het aantal besmettingen minder hoog is e.d., dan verleng je dit pakket. Dan hoef je niet over te gaan op een lockdown.

Vele malen langer kan prima, maar het enige wat je dan zegt is dat je pas wat later komt bij het uiteindelijke doel. Da's niet zo erg, me dunkt.
pi_195345597
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:51 schreef Tarado het volgende:

[..]

als het veilig kan heb ik er ook geen moeite mee maar als je een restaurant hebt van 500 vierkante meter mogen er maar 30 mensen tegelijk in, dat klopt gewoon niet.
Er zijn maar heel weinig restaurants waar zoveel ruimte is.
pi_195345616
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:52 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Vele malen langer kan prima, maar het enige wat je dan zegt is dat je pas wat later komt bij het uiteindelijke doel. Da's niet zo erg, me dunkt.
Ik weet niet of dat zo erg is of niet.. kan me ook wel voorstellen dat - hoe langer het duurt - hoe moeilijker het wordt om vast te houden aan strenge maatregelen.
pi_195345630
quote:

[..]

Waar staat dat restaurant?
pi_195345635
quote:
3s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:49 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Jouw wegkijken is eerder niet al te fraai. Niet jouw probleem, zeker?
Mijn wegkijken? Onderwijs heeft niet voor niets de absolute topprioriteit gekregen van het kabinet. Kennelijk denk jij daar nogal lichtvoetig over maar zo is het natuurlijk niet.
blablablabla
  woensdag 30 september 2020 @ 15:54:14 #85
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195345641
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Er zijn maar heel weinig restaurants waar zoveel ruimte is.
:) dat doet er niet toe, het gaat erom dat 30 mensen nergens op slaat als er 100 veilig in zouden kunnen maar dat mag niet omdat het geen cultuur is?
pi_195345644
quote:

[ afbeelding ]

BD Dataplan
Noooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
Go hard or go home
pi_195345648
quote:

[ afbeelding ]

BD Dataplan
iedereen naar zeeland!
Drugs are good mkay?
pi_195345649
quote:

[..]

Bioscoopzalen met 500 stoelen, 30 mensen. Carré mag wel meer mensen toestaan... Waarom in hemelsnaam?
blablablabla
pi_195345664
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:51 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Toeristen zijn weg
  woensdag 30 september 2020 @ 15:55:40 #90
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195345670
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:54 schreef Elan het volgende:

[..]

Bioscoopzalen met 500 stoelen, 30 mensen. Carré mag wel meer mensen toestaan... Waarom in hemelsnaam?
dat dus, meten met 2 maten
pi_195345675
quote:

[ afbeelding ]

BD Dataplan
Zeeland _O_.

Ik was er een tijdje geleden, viel me daadwerkelijk op dat mensen daar veel beter afstand hielden en meer mondkapjes droegen :D.
pi_195345683
quote:
9s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:54 schreef Noek het volgende:

[..]

Noooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
Doet Drenthe nu al mee? Meestal duurt dat een jaar of 30.... :D
Nah... nog steeds laatste plaats! ;)
pi_195345684
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:50 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat doet ze natuurlijk niet alleen, wel vind ik dat je naar de ruimtes moet kijken waar mensen samen komen en geen ontheffingen moet verlenen omdat het belangrijke culturele instellingen zijn, het moet moet gaan om veiligheid kunnen waarborgen en niet om cultuur.
Het ging bij voetbalstadions ook niet om de ruimtes zelf maar om het vervoer van tienduizenden mensen naar 1 locatie. Dit is dus weer meten met twee maten.
Nieuw is niet altijd beter.
pi_195345710
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:54 schreef Tarado het volgende:

[..]

:) dat doet er niet toe, het gaat erom dat 30 mensen nergens op slaat als er 100 veilig in zouden kunnen maar dat mag niet omdat het geen cultuur is?
Hoe wordt dat eigenlijk gerechtvaardigd?
pi_195345728
quote:
2s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:55 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

Toeristen zijn weg
Ja want toen ze er wel waren waren de cijfers wel hoog.
In Southern Sun
pi_195345733
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:57 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Het belang van cultuur voor de samenleving wordt voorop geplaatst.
pi_195345743
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:55 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Zeeland _O_.

Ik was er een tijdje geleden, viel me daadwerkelijk op dat mensen daar veel beter afstand hielden en meer mondkapjes droegen :D.
Dat valt reuze mee hoor. Het is hier niet anders dan in andere delen van het land, echt niet.
In Southern Sun
pi_195345744
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:58 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ja want toen ze er wel waren waren de cijfers wel hoog.
Hoger ja, vandaar ook de daling
pi_195345761
quote:

[..]

Dat maakt de burgemeester uit.
pi_195345765
quote:

[..]

Dat valt reuze mee hoor. Het is hier niet anders dan in andere delen van het land, echt niet.
Maar wat gaat er dan wezenlijk anders daar? Of is het de zeelucht?
pi_195345767
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:56 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

[..]

Het ging bij voetbalstadions ook niet om de ruimtes zelf maar om het vervoer van tienduizenden mensen naar 1 locatie. Dit is dus weer meten met twee maten.
Dat is wel een kwaliteitje van Femke.
pi_195345770
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:46 schreef Tarado het volgende:

[..]

maar een groot restaurant niet, blijft vreemd
Omdat ze gewoon schijt hebben aan de horeca. Dat kan je nu toch wel zeggen nadat ze voor de zoveelste keer genaaid zijn.
  woensdag 30 september 2020 @ 15:59:57 #103
473584 Gretzl
pi_195345773
Ja, waarom gebruiken we de zorgvuldige Duitse of Ierse norm niet gewoon als basis? _O_

In plaats van het Nederlandse aanmodderbeleid...
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
pi_195345774
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:54 schreef Elan het volgende:

[..]

Carré heeft 1756 stoelen. Een enorme zaal, ook in de hoogte. De stoelen zijn bovendien verspreid over een behoorlijk veel groter oppervlak.

Ik denk dus 30 in een zaal voor 500 stoelen en max 250 in Carré een prima vergelijking is.

Overigens heeft de grootste zaal van Pathe arena 480 stoelen. Die van de Munt maar 382.
pi_195345779
quote:
7s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:59 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

Hoger ja, vandaar ook de daling
De toeristen zijn al een tijdje weg he.
In Southern Sun
pi_195345786
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:51 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Zeeuwen zijn ook wel de Scandinaviërs van De Lage landen.
blablablabla
  woensdag 30 september 2020 @ 16:01:17 #107
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195345799
quote:

[..]

geen idee maar zij vinden het blijkbaar belangrijk, vind het een beetje lullig naar andere instellingen toe die ze blijkbaar niet belangrijk vinden
pi_195345805
quote:

[..]

We zouden aanstaande vrijdag uit eten gaan bij een grote zaak. Helaas gaan ze dicht omdat het gewoon niet rendabel is voor hun die 30 man in zo'n hele grote tent.
pi_195345808
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:59 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Maar wat gaat er dan wezenlijk anders daar? Of is het de zeelucht?
Echt geen idee. Het is wonderlijk. Je noemde het net knap, maar ik zou niet weten van wie of wat het nou precies een prestatie is :D.
In Southern Sun
pi_195345809
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:00 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

De toeristen zijn al een tijdje weg he.
Het was nog prachtig weer pas geleden.
  woensdag 30 september 2020 @ 16:02:46 #111
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195345845
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:16 schreef Gretzl het volgende:
Waarom hebben Mark Rutte, De Jonge en Dissel het nu continu over The Hammer and the Dance , maar was er blijkbaar onvoldoende urgentie om de toonaangevende strategie van Pueyo al in de periode april-september toe te passen? Dit komt niet geloofwaardig over.
Het is een nieuwe Heilige Graal dat zg een weg biedt om te hanteren tot dat er een vaccin die daarmee groepsimmuniteit zal bieden.

Indrukwekkende presentaties die bottom-line verhullen dat het een kwestie is van remmen en gasgeven. Gelijk aan flatten-the-curve (zorg capaciteit) nu dan met Hammer-and-Dance om een ongrijpbare R-waarde te reguleren.

In dan aanpak-plaatjes, vervolgens 1:1 de daar genoemde maatregelen gaan overnemen die vanuit Pueyo slechts ter illustratie noemde. Bizar hoe landen en organisaties ene goed verhaal van iemand als ene blinde kip gaan navolgen. De reden dat we nu deze (af)sluitingen hebben is omdat Pueyo dat in zijn verhaal noemde.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195345852
quote:
3s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:01 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

Het was nog prachtig weer pas geleden.
Ja een paar dagjesmensen in Zeeland staat niet echt gelijk aan de verdubbeling van het inwoneraantal in het hoogseizoen.
In Southern Sun
pi_195345879
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:01 schreef FalloutVATS het volgende:

[..]

We zouden aanstaande vrijdag uit eten gaan bij een grote zaak. Helaas gaan ze dicht omdat het gewoon niet rendabel is voor hun die 30 man in zo'n hele grote tent.
Als de R binnen drie weken niet onder de 0,9 komt, gaat de horeca weer volledig dicht.
Zegt Rutte zojuist.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195345888
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Wat ga je doen als de overheid een mondkapjesplicht voor openbare gebouwen invoert? Die kans is zeker aanwezig.
Opzetten uiteraard, exact daar en alleen daar waar het moet (dus niet als bv vrienden op bezoek zijn thuis of als ik plannen zie wanneer ik eenmaal zit in de bioscoop, op straat, de 9 uur ofzo per dag dat ik bij klanten thuis op bezoek ben etc). Maar ze kijken pas over drie weken ernaar hoe het dan gaat, en goede kans dat het dan bij een dringend advies blijft, maw dat het niet wordt ingevoerd 😄

En voor de komende drie weken dus zowieso simpel: bijna alle winkels hoeft het niet, die ene gek die het wel doet stopt wel als z'n omzet direct tientallen procenten in elkaar stort. Ik bedoel, dat gebeurde tijdens dat experiment al met de kalverstraat etc als geheel, hoe denk je dan dat het is als één winkel een mondvod verplicht en bij alle buren het lekker niet hoeft? 😂😂😂
#WeesGeenWhales
  woensdag 30 september 2020 @ 16:04:53 #115
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195345890
TK Rutte: "We willen terug gaan naar het normale-normaal".... hij is nu echt niet goed bij zijn hoofd om dat als doel te zien.
pi_195345893
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:04 schreef capricia het volgende:

[..]

Als de R binnen drie weken niet onder de 0,9 komt, gaat de horeca weer volledig dicht.
Zegt Rutte zojuist.
Dat hebben ze maandag ook gezegd tijdens de persco. Ergo de horeca gaat volledig dicht per 21 Oktober.
pi_195345895
quote:

[..]

Was wel mijn, uiteraard subjectieve, ervaring. Alleen in Middelburg geweest trouwens, dus weet niet hoe het in de rest van de provincie is.
pi_195345901
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:04 schreef Vallon het volgende:
TK Rutte: "We willen terug gaan naar het normale-normaal".... hij is nu echt niet goed bij zijn hoofd om dat als doel te zien.
Want? :?
  woensdag 30 september 2020 @ 16:05:36 #119
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195345903
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Carré heeft 1756 stoelen. Een enorme zaal, ook in de hoogte. De stoelen zijn bovendien verspreid over een behoorlijk veel groter oppervlak.

Ik denk dus 30 in een zaal voor 500 stoelen en max 250 in Carré een prima vergelijking is.

Overigens heeft de grootste zaal van Pathe arena 480 stoelen. Die van de Munt maar 382.
vind ik een vreemde vergelijking, het moet gaan om veilige afstand en dan overal
  woensdag 30 september 2020 @ 16:05:47 #120
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195345912
quote:

[..]

Zegt Rutte zojuist.
Kwestie van niet testen. Iedereen oproepen om vooral daar - bij het testen dan - weg te blijven. Want owee.....

Aan te geven dat die De R-waarde is veel te vaag is.
pi_195345930
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ok begrijpelijk, zijn grote zalen. Maar De Kleine Komedie heeft maar 500 stoelen, dat ligt wel heel dicht bij die 480 van Pathe Arena.
blablablabla
  woensdag 30 september 2020 @ 16:06:46 #122
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195345931
quote:

[..]

Zegt Rutte zojuist.
Perspectief, duidelijke consequenties. Dat is wat de mensen willen toch.
  woensdag 30 september 2020 @ 16:06:55 #123
473584 Gretzl
pi_195345933
Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat zowel Rutte, Asscher als Marijnissen foutief beweren dat Duitsland dezelfde grenswaarden zou hanteren als Nederland voor code rood?

De oosterburen hebben 50/100k, Nederland blijkbaar 150/100k. Nogal een groot verschil :(

Enige die nu terecht wijst op de fout is Van Brenk van 50Plus. Tsja, als de grootste oppositiepartijen al niet met de juiste cijfers komen..
pi_195345937
quote:
6s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:05 schreef Vallon het volgende:

[..]

Kwestie van niet testen. Iedereen oproepen om vooral daar weg te blijven. Want owee.....
Want dan is het weg?
Man man man.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195345944
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:06 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195345946
quote:

[..]

Zeker waar.
pi_195345954
quote:

[..]

Zegt Rutte zojuist.
Verstandig wel. Zou hij vandaag eigenlijk nog moeten besluiten.
blablablabla
  woensdag 30 september 2020 @ 16:08:08 #128
473584 Gretzl
pi_195345958
quote:

[..]

Zegt Rutte zojuist.
Kleine kans dat dat gaat lukken met dit weifelende ingrijpen.

Was helaas prima mogelijk geweest om te voorkomen dat horeca en andere gelegenheden weer dicht zouden moeten als het kabinet gewoon in juni al uitgebreid had geluisterd naar de adviezen van onafhankelijke experts zoals Red Team.
  woensdag 30 september 2020 @ 16:09:47 #129
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195345992
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:07 schreef capricia het volgende:

[..]

Want dan is het weg?
Man man man.
Wat wil je nu die R-waarde omlaag of wat dan ...... ?
Idd man,man,man die R-waarde die zichzelf veroorzaakt en bevredigd, als doel gaan zien.

Ik zou bijna een oproep doen dat iedereen zich laat testen, ongeacht klachten want hoe meer mensen negatief zijn, hoe lager de R-waarde wordt.
pi_195346005
quote:

[..]

Het vervelende ervan is dat als je de komende periode nog tot een ander inzicht komt en over drie weken wat anders beslist dat het land weer te klein is want ze doen nooit wat ze zeggen.
In Southern Sun
pi_195346012
quote:
10s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:09 schreef Vallon het volgende:

[..]

Wat wil je nu die R-waarde omlaag of wat dan ...... ?
Idd man,man,man die R-waarde die zichzelf veroorzaakt en bevredigd, als doel gaan zien.

Ik zou bijna een oproep doen dat iedereen zich laat testen, ongeacht klachten want hoe meer mensen negatief zijn, hoe lager de R-waarde wordt.
Goed plan RrrrR
  woensdag 30 september 2020 @ 16:12:17 #132
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195346029
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:10 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Het vervelende ervan is dat als je de komende drie weken nog tot een ander inzicht komt en over drie weken wat anders beslist dat het land weer te klein is want ze doen nooit wat ze zeggen.
Ja, het opportunisme bij sommigen is bijkans grenzeloos. Maar hopelijk zorgt een dergelijk 'harde voorwaarde' voor extra goed gedrag in de samenleving en dan koppen we die R lachend onder de 0,9.
pi_195346033
quote:

[..]

Zegt Rutte zojuist.
Oh daar ging ik al vanuit hoor (in de zomer had ik het er al over met mensen). Ben ook bang dat dat gaat gebeuren ja, want ik zie de besmettingen echt niet snel omlaag gaan de komende weken en het komende seizoen. Tja de zomer was nog enigszins leuk voor de horeca, maar de rest van het jaar is gewoon verloren nu. Natuurlijk er is nog niks duidelijk en staat er niks vast, maar ik durf toch wel te wedden dat dit gaat gebeuren ja. Carnaval en Oud en Nieuw gaan echt heel anders worden dit jaar.
pi_195346048
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:12 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja, het opportunisme bij sommigen is bijkans grenzeloos. Maar hopelijk zorgt een dergelijk 'harde voorwaarde' voor extra goed gedrag in de samenleving en dan koppen we die R lachend onder de 0,9.
En als dat niet lukt dan hokken we iedereen op tot hemelvaart 2021 wanneer dat vaccin er eindelijk is?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_195346063
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:06 schreef Elan het volgende:

[..]

Ok begrijpelijk, zijn grote zalen. Maar De Kleine Komedie heeft maar 500 stoelen, dat ligt wel heel dicht bij die 480 van Pathe Arena.
Eens, dat snap ik dan ook niet.
Hoewel in de Kleine Komedie ook wel verdeeld is over een aantal verdiepingen en vleugels. Dus dat er wat meer mogelijkheden zijn om mensen te verdelen op een manier die veilig is, kan ik me iets bij voorstellen. 250 lijkt me ook daar wel wat veel.
  woensdag 30 september 2020 @ 16:15:13 #136
473584 Gretzl
pi_195346071
'Je wilt niet een soort doomsday scenario'

Wtf Mark :')

Met allerlei drogredenen de Duitse en Ierse strategie onderuit halen. Slaat nergens op
pi_195346080
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:13 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

En als dat niet lukt dan hokken we iedereen op tot hemelvaart 2021 wanneer dat vaccin er eindelijk is?
Doe voor de zekerheid maar tot een jaartje naar het vaccin, want je weet maar nooit.
I'll give you something to do
pi_195346082
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:10 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Het vervelende ervan is dat als je de komende periode nog tot een ander inzicht komt en over drie weken wat anders beslist dat het land weer te klein is want ze doen nooit wat ze zeggen.
Dit dus. Ik vind het niet heel slim van Rutte om daar nu al op vooruit te lopen. Ook omdat het waarschijnlijk niet heel reëel is te verwachten dat die waarde over drie weken al onder de 1 ligt, omdat je het effect van deze maatregelen nog niet meteen zult merken.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 30 september 2020 @ 16:16:14 #139
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195346089
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:06 schreef Gretzl het volgende:
Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat zowel Rutte, Asscher als Marijnissen foutief beweren dat Duitsland dezelfde grenswaarden zou hanteren als Nederland voor code rood?

De oosterburen hebben 50/100k, Nederland blijkbaar 150/100k. Nogal een groot verschil :(

Enige die nu terecht wijst op de fout is Van Brenk van 50Plus. Tsja, als de grootste oppositiepartijen al niet met de juiste cijfers komen..
Iets met oppervlakte..... groter land is 10 besmettingen per 100K mensen over 10km2 is net zo erg als 100 per 100K over een oppervlakt van 1 km2.
Het is maar net welke insteek/getal men als ernst neemt.
Je kan plattelands getallen niet zomaar absoluut vergelijken met die van steden, zelfs niet als ze een schijnbaar een zelfde doel/aantal uitdrukken.
pi_195346105
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:05 schreef Tarado het volgende:

[..]

vind ik een vreemde vergelijking, het moet gaan om veilige afstand en dan overal
Want jij denkt dat in Carré met 250 mensen geen veilige afstand is te garanderen? Om te beginnen heeft Carre dus al veel meer stoelen verdeeld over veel meer afgescheiden stukken van de zaal. Daarnaast heeft het een veelvoud aan toegangsdeuren vergeleken met een bioscoopzaal. Dat zijn al twee hele grote verschillen met een bioscoopzaal, zelfs een van de grotere.
  woensdag 30 september 2020 @ 16:16:56 #141
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195346111
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Eens, dat snap ik dan ook niet.
Hoewel in de Kleine Komedie ook wel verdeeld is over een aantal verdiepingen en vleugels. Dus dat er wat meer mogelijkheden zijn om mensen te verdelen op een manier die veilig is, kan ik me iets bij voorstellen. 250 lijkt me ook daar wel wat veel.
het is ook maximaal dus misschien mogen zij er maar 100 ontvangen maar dan blijf je dus toch dat verschil houden met andere instellingen die net zo groot zijn en er dus maar 30 mogen ontvangen, dat vind ik niet kunnen.
pi_195346116
I like Asscher soms.... :)
pi_195346128
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:12 schreef VoMy het volgende:

[..]

Heb gisteren hier een tabel geplaatst die de 0,9 R waarde vanaf medio November in zicht laat zien als iedereen zich met de huidige maatregelen voorbeeldig gaat gedragen.

Het is - denk ik - serieus onhaalbaar met de huidige stand van zaken, hoe zeer je ook gaat waarschuwen.
pi_195346153
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:12 schreef FalloutVATS het volgende:

[..]

Oh daar ging ik al vanuit hoor (in de zomer had ik het er al over met mensen). Ben ook bang dat dat gaat gebeuren ja, want ik zie de besmettingen echt niet snel omlaag gaan de komende weken en het komende seizoen. Tja de zomer was nog enigszins leuk voor de horeca, maar de rest van het jaar is gewoon verloren nu. Natuurlijk er is nog niks duidelijk en staat er niks vast, maar ik durf toch wel te wedden dat dit gaat gebeuren ja. Carnaval en Oud en Nieuw gaan echt heel anders worden dit jaar.
Genoeg mensen die de ernst er nu nog steeds niet van inzien.
Die lekker feestjes aflopen, niet (mogen) thuiswerken, die na een test voor de uitslag niet thuisblijven etc. :{
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195346155
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:15 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Dit dus. Ik vind het niet heel slim van Rutte om daar nu al op vooruit te lopen. Ook omdat het waarschijnlijk niet heel reëel is te verwachten dat die waarde over drie weken al onder de 1 ligt, omdat je het effect van deze maatregelen nog niet meteen zult merken.
De R is een vrij instantane waarde. Ziekenhuizen kunnen nog een tijdje na-ijlen maar het effect op de R, mits juist gefit, moet vrij snel al meetbaar zijn.
  woensdag 30 september 2020 @ 16:18:32 #146
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195346158
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Want jij denkt dat in Carré met 250 mensen geen veilige afstand is te garanderen? Om te beginnen heeft Carre dus al veel meer stoelen verdeeld over veel meer afgescheiden stukken van de zaal. Daarnaast heeft het een veelvoud aan toegangsdeuren vergeleken met een bioscoopzaal. Dat zijn al twee hele grote verschillen met een bioscoopzaal, zelfs een van de grotere.
natuurlijk maar waarom Carré wel en een andere instelling niet, daar gaat het mij om
pi_195346162
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:15 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Nogmaals, dit is maandag ook al gezegd. Als ze na deze drie weken geen drastische verbetering zien komen er strengere maatregelen (waaronder horeca dicht).
pi_195346169
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:17 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Heb gisteren hier een tabel geplaatst die de 0,9 R waarde vanaf medio November in zicht laat zien als iedereen zich met de huidige maatregelen voorbeeldig gaat gedragen.

Het is - denk ik - serieus onhaalbaar met de huidige stand van zaken, hoe zeer je ook gaat waarschuwen.
Ja, daar moest ik ook aan denken. Dat rijmt niet met wat er gezegd wordt.
pi_195346172
Rutte zegt per direct advies om in publieke ruimtes landelijk een mondkapje te dragen.
pi_195346174
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:16 schreef Tarado het volgende:

[..]

het is ook maximaal dus misschien mogen zij er maar 100 ontvangen maar dan blijf je dus toch dat verschil houden met andere instellingen die net zo groot zijn en er dus maar 30 mogen ontvangen, dat vind ik niet kunnen.
Bij KLeine Komedie zit je op verschillende verdiepingen, heb je meerdere deuren waardoor je de zaal in kan, en op de verdiepingen zit je ook nog op verschillende vleugels. Ik kan me voorstellen dat je daar dus meer mogelijkheden hebt om ruimte te scheppen.
  woensdag 30 september 2020 @ 16:21:26 #151
473584 Gretzl
pi_195346215
'Leerlingen (op middelbare scholen) mogen onderling wel binnen de anderhalve meter komen'

Seriously? _O- _O- 8)7
  woensdag 30 september 2020 @ 16:21:31 #152
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195346216
TK: Rutte: " Bij zitten kun je je masker natuurlijk afzetten". _O_ _O- :W
Geweldig hoe dit flexibele tot minder dan nul-effect wordt gemaakt.
Laat dit nu net de bedoeling dat men overal en altijd masker-dragen, zijn geweest van de mask wannabe's

Er is en het is nog geen wet. Laten we vene het proces afwachten, stel ik voor.
pi_195346218
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:18 schreef Tarado het volgende:

[..]

natuurlijk maar waarom Carré wel en een andere instelling niet, daar gaat het mij om
Een flink aantal van die instellingen is ook echt flink groter dan een grote bioscoopzaal, en daarvoor geldt vaak ook diezelfde opties mbt toegangsdeuren en spreiding door de zaal.

Een bioscoopzaal heeft vaak max 2 deuren en, op een uitzondering na, is het allemaal in dezelfde zaal op dezelfde verdieping zonder verdeling links, midden en rechts, bijvoorbeeld.
pi_195346219
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:18 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Nogmaals, dit is maandag ook al gezegd. Als ze na deze drie weken geen drastische verbetering zien komen er strengere maatregelen (waaronder horeca dicht).
Nee maar een drastische verbetering is natuurlijk ook al een daling naar bijvoorbeeld 1,1. Het wordt nu heel erg op die 0,9 gehangen, maar je zou ook een scenario kunnen bedenken dat je het huidige pakket aan maatregelen nog verlengd ipv er nog wat maatregelen bij te hoeven gooien als het de goede kant op gaat... Die deur lijkt Rutte nu dicht te gooien.
pi_195346234
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:21 schreef Gretzl het volgende:
'Leerlingen (op middelbare scholen) mogen onderling wel binnen de anderhalve meter komen'

Seriously? _O- _O- 8)7
Wist je dat nog niet? Wel bij elkaar, niet bij de leraar en wel weer thuis.
pi_195346237
quote:
Het kabinet wil dat Nederlanders in het hele land vanaf nu een mondkapje gaan dragen in publieke binnenruimtes, zoals supermarkten, horeca en publieke gebouwen. Het is een ‘dringend advies’. Dat heeft premier Mark Rutte laten weten tijdens het coronadebat in de Tweede Kamer.

Dus bij deze, al is er nog geen plicht :)
blablablabla
pi_195346238
Nu.nl : Advies : vanaf nu een mondmasker dragen in de publieke ruimte, Nou mooi niet dus.
pi_195346262
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:21 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Nee maar een drastische verbetering is natuurlijk ook al een daling naar bijvoorbeeld 1,1. Het wordt nu heel erg op die 0,9 gehangen, maar je zou ook een scenario kunnen bedenken dat je het huidige pakket aan maatregelen nog verlengd ipv er nog wat maatregelen bij te hoeven gooien als het de goede kant op gaat... Die deur lijkt Rutte nu dicht te gooien.
Het verschil tussen 0,9 en 1,1 is dan ook een wereld van verschil. Ze willen gewoon per se onder die 1 zakken en wel zo snel mogelijk. Maar dat kost tijd en meer tijd dan ze nu beraamd hebben. Ik ben niet wantrouwing tov Rutte, maar ik denk dat ze dit maandag ook wel wisten toen ze dit afkondigden.
pi_195346273
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:22 schreef _serial_ het volgende:
Nu.nl : Advies : vanaf nu een mondmasker dragen in de publieke ruimte, Nou mooi niet dus.
Ik doe het wel alleen al om respect en begrip te tonen voor de mensen die er werken.
blablablabla
pi_195346286
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:22 schreef Elan het volgende:

[..]

Dus bij deze, al is er nog geen plicht :)
Tja ik vind het wel weer een typische polderoplossing om het te blijven adviseren :')

Zal 'm zelf overigens wel gaan gebruiken, kleine moeite!
pi_195346294
quote:
Recalcitrant gedrag is echt wat we nodig hebben in dit land.
  woensdag 30 september 2020 @ 16:25:05 #162
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195346301
quote:
Rutte zegt net dat de winkelier je dan de toegang kan weigeren...... Rutte loopt voor de wettelijke horden uit.
Bananen Republiek, shame om them.
pi_195346303
quote:
Wees er maar trots op :')
  woensdag 30 september 2020 @ 16:25:20 #164
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195346306
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:17 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

De R is iets dat niet een auto die afremtijd nodig heeft he. Als gedrag en de mogelijkheden van mensen veranderen dan neemt die R binnen enkele dagen de nieuwe waarde aan.
pi_195346313
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:24 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Tja ik vind het wel weer een typische polderoplossing om het te blijven adviseren :')
Mee eens.
En als je zit mag je hem natuurlijk afzetten is ook een mooie :D
blablablabla
  woensdag 30 september 2020 @ 16:25:48 #166
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_195346316
quote:
Is het nou echt zo erg om geen mondkapje op te doen? Voel je je dan echt zo enorm beperkt in je gaan en staan?
Drugs are good mkay?
pi_195346317
Winkels mogen zelf gaan bepalen... gelukkig.
pi_195346321
quote:
Ik wel. Laten we samen zorgen dat er niet nog meer maatregelen nodig zijn.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 30 september 2020 @ 16:26:09 #169
473584 Gretzl
pi_195346325
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:21 schreef Gretzl het volgende:

Seriously? _O- _O- 8)7
Want leerlingen op basisscholen en middelbare scholen kunnen elkaar niet besmetten? En besmetten dan ook niet hun broertjes/zusjes/(groot)ouders/vrienden/familieleden? :") -O- 8)7 8)7 8)7
pi_195346328
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:25 schreef Elan het volgende:

[..]

Mee eens.
Mwah, zo gaat dat in Duitsland ook. En in met name restaurants is het natuurlijk wel handig om je mondkapje af te doen _O-
pi_195346332
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:25 schreef Party_P het volgende:

[..]

Is het nou echt zo erg om geen mondkapje op te doen? Voel je je dan echt zo enorm beperkt in je gaan en staan?
Ik begrijp het echt op drukke plekken en brandhaarden, maar ik ga geen mondkapje opzetten in een gemeente waar er nauwelijks corona is, zo simpel is het.
pi_195346336
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:25 schreef Nober het volgende:
Winkels mogen zelf gaan bepalen... gelukkig.
Die winkels wilden juist dat van het kabinet een verplichtsstelling...
blablablabla
  woensdag 30 september 2020 @ 16:27:07 #173
473584 Gretzl
pi_195346344
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:22 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Wist je dat nog niet? Wel bij elkaar, niet bij de leraar en wel weer thuis.
Het gaat mij er om dat het een belachelijke beleidskeuze is die helemaal niet wetenschappelijk is onderbouwd. Tenzij een regering streeft naar mitigatie en het wel prima vindt als er zoveel mogelijk kinderen besmet raken. Daar komen ze alleen niet openlijk voor uit...
  woensdag 30 september 2020 @ 16:27:20 #174
65846 Bocaj
47th President.
pi_195346351
Als ze zo graag willen dan maar aan de deur een mondkapje uitdelen!
pi_195346359
twitter
pi_195346363
quote:
Inderdaad. De willekeur straalt eraf. Nu opééns ga ik een onaanvaardbaar risico aan als ik er niet eentje draag zeker.
  woensdag 30 september 2020 @ 16:27:48 #177
65846 Bocaj
47th President.
pi_195346364
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:26 schreef Elan het volgende:

[..]

Die winkels wilden juist dat van het kabinet een verplichtsstelling...
Verplichting geeft meer gezeur!
pi_195346365
quote:
10s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:25 schreef Vallon het volgende:

[..]

Rutte zegt net dat de winkelier je dan de toegang kan weigeren...... Rutte loopt voor de wettelijke horden uit.
Bananen Republiek, shame om them.
alsof een winkelier klanten gaat weigeren
pi_195346375
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:25 schreef VoMy het volgende:

[..]

Als gedrag en de mogelijkheden van mensen veranderen dan neemt die R binnen enkele dagen de nieuwe waarde aan.
En als dat nou niet voldoende gebeurd vanwege draagvlak, mogelijkheden/moeilijkheden etc.?
  woensdag 30 september 2020 @ 16:28:39 #180
65846 Bocaj
47th President.
pi_195346383
Supers gaan sowieso niet handhaven! (Zeiden ze gisteren!)
pi_195346396
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:27 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Ik zie het zo: als je als winkeliers samen optrekt en het ALLEMAAL verplicht stelt, gaat de klant echt wel overstag
pi_195346399
Konden we trouwens vanmorgen al een effect zien qua files op de weg ivm de hernieuwde aandacht voor het thuiswerken :? Heb daar niets over gelezen/gehoord.
  woensdag 30 september 2020 @ 16:30:13 #183
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195346407
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Een flink aantal van die instellingen is ook echt flink groter dan een grote bioscoopzaal, en daarvoor geldt vaak ook diezelfde opties mbt toegangsdeuren en spreiding door de zaal.

Een bioscoopzaal heeft vaak max 2 deuren en, op een uitzondering na, is het allemaal in dezelfde zaal op dezelfde verdieping zonder verdeling links, midden en rechts, bijvoorbeeld.
je begrijpt m'n punt niet of je wil het niet begrijpen, waarom de ene instelling wel en de andere niet, waarom een restaurant niet waar veilig 100 man in zouden kunnen, het heeft niets met oppervlakte te maken maar met willekeur over wat de gemeente belangrijk vindt en wat niet.
pi_195346415
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:28 schreef Bocaj het volgende:
Supers gaan sowieso niet handhaven! (Zeiden ze gisteren!)
Omdat ze niet 80 keer per uur in discussie willen met figuren zoals jou. Gisteren heeft de branche aangegeven dat ze een landelijk mondkapjesplicht willen. De kans is aannemelijk dat die binnenkort ook komt.
pi_195346416
Mondkapjes dus per vrijdagavond verplicht overal.
Dat betekend dus dat thuiswerken nu echt verplicht gaat worden neem ik aan?
pi_195346418
Wie nog mondkapjes zoekt, op die site die ik hier van de week deelde zijn ze inmiddels 7,50 voor 50 stuks https://www.hetcoronaplat(...)/products/mondkapjes
In Southern Sun
  woensdag 30 september 2020 @ 16:30:45 #187
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195346421
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:28 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

En als dat nou niet voldoende gebeurd vanwege draagvlak, mogelijkheden/moeilijkheden etc.?
Dat weet ik niet, maar jij komt met een tabel die zegt dat het onmogelijk is om de R voor november onder de 0,9 te krijgen.
  woensdag 30 september 2020 @ 16:31:21 #188
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195346431
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:25 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik wel. Laten samen zorgen dat er niet nog meer maatregelen nodig zijn.
Laten we vooral het daarvoor wettelijke proces afwachten dat ons beschermd tegen willekeur.

Ik snap de liefdevolle wens, die recalcitrante dwarsliggers zo als ik graag vormgegeven ziet worden.
Iedereen kan van alles willen, ook ik, en daarvoor maken we afspraken die niet afhangen van iemands persoonlijke pet.

Dat iemand het levensgevaarlijke virus dansend wil uittrappen, is niet mijn theekopje.
Ook dit om te signaleren dat we ons niet mee moeten laten nemen met aannames die al of niet goed klinken en daarmee al of niet deugdzaam zijn.

Advies, prima en laten we het daar vooral bij laten houden.
pi_195346437
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:30 schreef Da_Sandman het volgende:
Wie nog mondkapjes zoekt, op die site die ik hier van de week deelde zijn ze inmiddels 7,50 voor 50 stuks https://www.hetcoronaplat(...)/products/mondkapjes
Lekker verdienen die bedrijven.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_195346446
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:31 schreef RipCity het volgende:

[..]

Lekker verdienen die bedrijven.
Nou vorige week waren ze nog 15 eu per 50 dus op zich...
In Southern Sun
  woensdag 30 september 2020 @ 16:32:54 #191
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195346451
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:26 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik begrijp het echt op drukke plekken en brandhaarden, maar ik ga geen mondkapje opzetten in een gemeente waar er nauwelijks corona is, zo simpel is het.
Dat ga je vast net als ik ook doen als dat de wet is, waarvoor alleen de grondwet alleen even qua geest veranderd moet worden.
  woensdag 30 september 2020 @ 16:33:32 #192
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195346460
quote:

[..]

Mee eens.
Dat komt vanuit het volgende:
Je moet niet gaan zitten op een plek waar je binnen anderhalve meter afstand van anderen zit. Helemaal niet. Nu kan het zo zijn dat je in sommige locaties waar je doorheen loopt, die afstand niet goed kan bewaren. Advies: mondkapje. Maar zitten op een locatie binnen anderhalve meter afstand van een andere, is gewoon een no go. Dus als je gaat zitten, mag je mondkapje wel af, omdat je toch genoeg afstand hebt tov de rest, anders moest je namelijk niet gaan zitten.
  woensdag 30 september 2020 @ 16:33:33 #193
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195346462
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:27 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Die winkelier mag dat niet eens. Iets met grondwet.
  woensdag 30 september 2020 @ 16:34:22 #194
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_195346474
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:33 schreef Vallon het volgende:

[..]

de grondwet is ouderwets en achterhaalt.
Drugs are good mkay?
pi_195346480
En in brandhaard Amsterdam zijn ze alweer aan het versoepelen. Laat de rest van Nederland maar weer lijden
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_195346481
quote:

[..]

Is het kwartje nou nog niet gevallen dat het niet geldt op privéterrein? Ik mag iemand zonder mondkapje op ook in mijn woning weigeren.
pi_195346483
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:34 schreef Party_P het volgende:

[..]

Mwa, waag ik te betwijfelen als het in de huisregels wordt opgenomen.
  woensdag 30 september 2020 @ 16:34:56 #198
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195346486
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:30 schreef kol7680 het volgende:
Mondkapjes dus per vrijdagavond verplicht overal.
Dat betekend dus dat thuiswerken nu echt verplicht gaat worden neem ik aan?
Hoe kom je daarbij..... we hebben een prima systeem die dit soort drammerige willekeur voorkomt.
  woensdag 30 september 2020 @ 16:35:16 #199
16505 KP
KwaliteitsPoster
pi_195346493
quote:

[..]

Misschien moet je je wat beter in de Wet verdiepen...
There's a #filosofie spirit in everyone.
pi_195346499
quote:

[..]

Welk artikel?
pi_195346511
Amstel Gold Race
In Southern Sun
pi_195346512
Pleur op met je mondkapjes
Zonder wrijving geen glans
pi_195346513
quote:

[..]

Lees je eens even in. Iets met horizontale werking van grondrechten en de nuances daarin. :')
zie email 27 oktober
  woensdag 30 september 2020 @ 16:37:11 #204
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195346545
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:34 schreef Party_P het volgende:

[..]

Dat blijkt me thet virus dat zelf onze rechten aan het besmetten is.
pi_195346562
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:29 schreef TheVulture het volgende:
Konden we trouwens vanmorgen al een effect zien qua files op de weg ivm de hernieuwde aandacht voor het thuiswerken :? Heb daar niets over gelezen/gehoord.
Er staat nu alweer 90km file, dus denk het niet..
pi_195346621
Ik was net even in de stad. Het is net zo druk als eerder, geen mondkapje meer of minder. Alsof er geen maatregelen zijn genomen _O_
pi_195346624
rules of engagement for the mouth mask, a seven months episode
pi_195346635
quote:

[..]

Mee eens.
Dat is natuurlijk vanwege de horeca: Een biertje drinken of je eten weg werken gaat een beetje lastig met zo'n masker op.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_195346637
quote:
9s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:41 schreef Benny het volgende:
Ik was net even in de stad. Het is net zo druk als eerder, geen mondkapje meer of minder. Alsof er geen maatregelen zijn genomen _O_
*O* Op naar 20 Oktober met z'n allen!
pi_195346639
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:40 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik heb respect voor Corona..
Jesuiscorona
  woensdag 30 september 2020 @ 16:41:58 #211
65846 Bocaj
47th President.
pi_195346644
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Omdat ze niet 80 keer per uur in discussie willen met figuren zoals jou.
:')
De Supers stonden meteen vooraan om te zeggen: "Wij gaan niet handhaven!"

https://www.nu.nl/economi(...)el-in-bijenkorf.html
  woensdag 30 september 2020 @ 16:42:13 #212
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195346650
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:38 schreef Justin_Case het volgende:

[..]

Ik draag ze al in de trein, dat vind ik overdreven zat
Waarom moet je ergens heen?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195346659
quote:
9s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:41 schreef Benny het volgende:
Lockdown here we come.
pi_195346666
Overigens, als het dus bij een advies blijft gaat het niks brengen lijkt me.
  woensdag 30 september 2020 @ 16:43:42 #215
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195346678
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:34 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Is het kwartje nou nog niet gevallen dat het niet geldt op privéterrein? Ik mag iemand zonder mondkapje op ook in mijn woning weigeren.
Een publiek toegankelijke winkel is t.a.v. de grondwet geen privéterrein.
Die winkel kan en mag je niemand verbieden op grond van welk onderscheid dan ook.

Er is een verschil tussen eigendom en zeggenschap daarover niet wie dan daar toegang heeft.
Je voordeur is dan jouw voordeur maar ga geen bordje ophangen met bv "whites-only", dan ga je vies nat.
Laat die knaak doordringen. |:(
  woensdag 30 september 2020 @ 16:44:42 #216
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195346694
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:35 schreef KP het volgende:

[..]

Misschien moet je je wat beter in de Wet verdiepen...
Ik zie graag je onderbouwde jurisprudentie tegemoet.
Te beginnen met uitwerking Grondwet Artikel 1.

quote:
bron: Art 1 GW: "Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan. "
pi_195346697
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:43 schreef Vallon het volgende:

[..]

Die winkel kan en mag je niemand verbieden op grond van welk onderscheid dan ook.

Er is een verschil tussen eigendom en zeggenschap daarover niet wie dan daar toegang heeft.
Je voordeur is dan jouw voordeur maar ga geen bordje ophangen met bv "whites-only", dan ga je vies nat.
Waarom mag een Bijenkorf dit dan wel bijvoorbeeld?
pi_195346701
quote:

[..]

Dat mag dus wel. Dat heet het opstellen van huisregels. Zolang die niet strafbaar zijn mag een winkelier alles verbieden wat hij wilt. Zoals middelbare scholieren met rugtassen of mensen zonder mondkapjes.
  woensdag 30 september 2020 @ 16:45:10 #219
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_195346702
quote:

[..]

Hoe zit het dan met winkels die niet meer dan 2 jongeren toelaten, vanwege diefstal. Mag dan waarschijnlijk ook niet?
Drugs are good mkay?
  woensdag 30 september 2020 @ 16:45:26 #220
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_195346716
Mooi, dit advies gaan we uiteraard negeren. Onzinnige symboolpolitiek. Ga eens wat doen aan de testcapaciteit! :(
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_195346719
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:41 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk vanwege de horeca: Een biertje drinken of je eten weg werken gaat een beetje lastig met zo'n masker op.
Maar dan moeten ze dat duiden, nouja het is toch een advies dus boeiend eigenlijk.
blablablabla
pi_195346731
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:45 schreef Party_P het volgende:

[..]

Hoe zit het dan met winkels die niet meer dan 2 jongeren toelaten, vanwege diefstal. Mag dan waarschijnlijk ook niet?
Mag wel.
pi_195346734
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:45 schreef 4-elements het volgende:
Mooi, dit advies gaan we uiteraard negeren. Onzinnige symboolpolitiek. Ga eens wat doen aan de testcapaciteit! :(
Ik zie het ook als een stuiptrekking omdat ze nu heel snel merken dat de boodschap van maandag totaal niet serieus genomen wordt.
  woensdag 30 september 2020 @ 16:46:46 #224
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195346746
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:44 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Waarom mag een Bijenkorf dit dan wel bijvoorbeeld?
Die mag dat dan ook niet... ze kunnen wel hun klanten sterk adviseren.
pi_195346752
quote:
12s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:46 schreef Vallon het volgende:

[..]

Die mag dat dan ook niet... ze kunnen wel hun klanten sterk adviseren.
Ze hebben het gisteren direct verplicht gesteld. Mag gewoon volgens de huisregels.
Heeft niks te maken met ras of iets dergelijks.
pi_195346755
Rutte in het debat: we moeten nu 1 lijn trekken en niet gaan differentiëren.
Halsema; grote kunstdingen ontheffing voor maximaal 30 man.

:') :') :') :') :')
  woensdag 30 september 2020 @ 16:48:11 #227
65846 Bocaj
47th President.
pi_195346773
Zet maar een student met een bril voor de deur! :Y
  woensdag 30 september 2020 @ 16:48:12 #228
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195346774
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:45 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Dat mag dus wel. Dat heet het opstellen van huisregels. Zolang die niet strafbaar zijn mag een winkelier alles verbieden wat hij wilt. Zoals middelbare scholieren met rugtassen of mensen zonder mondkapjes.
Huisregels mogen niet in strijd zijn met de grondrechten. Rugtas is geen onderscheid van een persoon.
Een mondkapje opleggen om daarmee gewenste gedraging door een persoonm, te bewerkstelligen, is discriminatie.
pi_195346776
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:41 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

*O* Op naar 20 Oktober met z'n allen!
20 oktober?
  woensdag 30 september 2020 @ 16:48:53 #230
65846 Bocaj
47th President.
pi_195346789
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:47 schreef Scrummie het volgende:
Halsema; grote kunstdingen ontheffing voor maximaal 30 man.

Die 30 man moet wel divers zijn! :')
  woensdag 30 september 2020 @ 16:49:05 #231
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195346793
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:47 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ze hebben het gisteren direct verplicht gesteld. Mag gewoon volgens de huisregels.
Heeft niks te maken met ras of iets dergelijks.
Je moet je in dit land vooral niet (willen) laten intimideren.
  woensdag 30 september 2020 @ 16:49:56 #232
65846 Bocaj
47th President.
pi_195346812
quote:
2s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:48 schreef Benny het volgende:

[..]

20 oktober?
Mondkapje malieveld?
pi_195346814
quote:
4s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:49 schreef Vallon het volgende:

[..]

Je moet je in dit land vooral niet (willen) laten intimideren.
Wat heeft dat er mee te maken? Een winkel kiest gewoon voor de gezondheid van personeel en klanten.
pi_195346818
quote:
18s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:44 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik zie graag je onderbouwde jurisprudentie tegemoet.
Te beginnen met uitwerking Grondwet Artikel 1.
[..]

Wel of geen mondkapje is geen gelijk geval. Maar goed, grondrechten werken verticaal, niet zomaar horizontaal.
zie email 27 oktober
pi_195346821
quote:
Klaver: niet meer naar het buitenland op vakantie

GroenLinks vindt dat het kabinet een zo dringend mogelijk advies moet geven dat vakanties naar het buitenland voorlopig "geen optie" zijn. Fractievoorzitter Klaver wees erop dat oplaaien van het virus afgelopen zomer het gevolg is van terugkerende vakantievierders.
Wat is dat dan voor een onzin. Waar blijkt uit dat het oplaaien van het virus gevolg is van terugkerende vakantiegangers dan? Wat is daar de logica van als in de meeste omringende landen (zeker degenen die nog niet op code oranje staan) de besmettingen lager zijn dan in eigen land?

Andersom kan ik me dan wel weer voorstellen dat we voorlopig niet welkom zijn in die landen.
  woensdag 30 september 2020 @ 16:51:07 #236
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_195346837
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:43 schreef Jor_Dii het volgende:
Overigens, als het dus bij een advies blijft gaat het niks brengen lijkt me.
Dat zie je hier al wel Hoeveel mensen het niet willen dragen. Ongeacht advies of verplichting.
  woensdag 30 september 2020 @ 16:51:13 #237
473584 Gretzl
pi_195346838
Wie weet waarom het kabinet en vrijwel de voltallige oppositie sinds twee weken het continue over 'The Hammer and the Dance' van Tomas Pueyo en tevens het Duitse en Ierse model te hebben? Waarom is er geen serieus strategiedebat waarin de opties van mitigatie en containment worden besproken?
  woensdag 30 september 2020 @ 16:51:32 #238
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_195346849
Rutten helpt ons land richting de afgrond.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  woensdag 30 september 2020 @ 16:52:53 #239
65846 Bocaj
47th President.
pi_195346876
Jongens jongens... Een vrijblijvend advies is toch mooi?!
Iedereen die niet besmet wil worden of bang is draagt hem....

Mooier kan echt niet! En de mensen die het verplicht willen zijn masochisten! Mondkapje = Muilkorf!
pi_195346882
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:51 schreef Mani89 het volgende:
pi_195346885
Ik zie net op Twitter een nieuwsberichtje voorbijkomen:
Mondkapje verplicht in gemeentehuis Woerden

Eerste zin:
quote:
Vanaf maandag 5 oktober is het dragen van een mondkapje verplicht in het gemeentehuis van Woerden.
  woensdag 30 september 2020 @ 16:53:37 #242
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195346894
quote:
het is Frank de Boer geworden
  woensdag 30 september 2020 @ 16:54:00 #243
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_195346899
quote:
Facebook gepeupel. :')
Zuiger van het FOK!-OMT
  woensdag 30 september 2020 @ 16:54:24 #244
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195346905
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:49 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Wat heeft dat er mee te maken? Een winkel kiest gewoon voor de gezondheid van personeel en klanten.
Toon dat dan maar eerst een aan en met welke regel of wet je dat denkt te gaan doen.

Wie of wat stelt dat het gezondheid betreft. Dat is nu net het probleem hiermee... het gaat om een op valse wijze. gedraging van een persoon te beïnvloeden. Gezondheid is sws totaal en nergens aangetoond. Dat is vooral een aanname dat als virus rondgaat.

Ik kan ook zeggen dat je je eerst moet laten visiteren, is veiliger. Of dat je je meegenomen tas moet laten controleren in de winkel, zelfs dat mag niet zomaar naar willekeur. Roep de politie maar of zorg dat men geen tassen meeneemt.
  woensdag 30 september 2020 @ 16:54:39 #245
473584 Gretzl
pi_195346908
Het kabinet kan toch eigenlijk onmogelijk meer uitleggen waarom ze ruim 7 maanden lang tegenstander zijn geweest van het mondmaskeradvies in publieke binnenruimtes en nu opeens 180 graden gedraaid zijn?

Dat heeft gewoon prutsbeleid van een regering die zich laat adviseren door de verkeerde experts _O-
  woensdag 30 september 2020 @ 16:54:41 #246
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_195346911
Ik snap niet echt waarom men nu zo enorm hamert op het testen.

Want.. momenteel is ook het testbeleid (en wss ga je het anders ook niet veel sneller doen), testen wanneer je klachten hebt.
Maar als je klachten hebt, mag je toch het huis niet uit.

Natuurlijk snap ik dat je liever test en gelijk weer door kan (of juist niet, want positief). Maar het testen houdt niet verspreiding tegen.
Of je moet dus ook structureel gaan testen zonder klachten

Of.. wil men vooral dat testen op gang krijgen, omdat men dus niet thuis blijft bij klachten? en hopelijk door wel te kunnen testen niet verspreid rond gaan lopen?
(al vermoed ik ook weer dat genoeg mensen niet elke keer een wattenstaaf in de neus wil hebben)
pi_195346914
quote:
Daar is wel een mooi uitzicht
pi_195346923
quote:
10s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:53 schreef Benny het volgende:

Eerste zin:
[..]

Geef het max. 2 weken en het is overal verplicht, want ze leggen de verantwoordelijkheid bij de winkeliers etc.
  woensdag 30 september 2020 @ 16:55:39 #249
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_195346925
quote:
10s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:53 schreef Benny het volgende:

Eerste zin:
[..]

Wss om te kunnen voorzien in voldoende mondkapjes?
pi_195346938
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:54 schreef Vallon het volgende:

[..]

Toon dat dan maar eerst een aan en met welke regel of wet je dat denkt te gaan doen.

Wie of wat stelt dat het gezondheid betreft. Dat is nu net het probleem hiermee... het gaat om een op valse wijze. gedraging van een persoon te beïnvloeden. Gezondheid is sws totaal en nergens aangetoond. Dat is vooral een aanname dat als virus rondgaat.

Ik kan ook zeggen dat je je eerst moet laten visiteren, is veiliger. Of dat je je meegenomen tas moet laten controleren in de winkel, zelfs dat mag niet zomaar naar willekeur. Roep de politie maar of zorg dat men geen tassen meeneemt.
Met welk ander doel zou een Bijenkorf dit dan doen denk je?
pi_195346959
twitter
pi_195346964
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:50 schreef Middelpunt het volgende:

[..]

Wat is dat dan voor een onzin. Waar blijkt uit dat het oplaaien van het virus gevolg is van terugkerende vakantiegangers dan? Wat is daar de logica van als in de meeste omringende landen (zeker degenen die nog niet op code oranje staan) de besmettingen lager zijn dan in eigen land?

Andersom kan ik me dan wel weer voorstellen dat we voorlopig niet welkom zijn in die landen.
Vanaf 6 juli is 12.6% van de vermelde gevallen in de 14 dagen voor de test op vakantie in het buitenland geweest. Dit percentage lag eerder nog een stuk hoger.

Voorbeeldje: Kreta. Heeft nu oranje reisadvies omdat vele Nederlanders terugkeren met Corona. Dit terwijl onder de bewoners nauwelijks sprake is van Corona-besmettingen, slechts enkele per dag.
  woensdag 30 september 2020 @ 16:57:42 #253
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_195346971
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:54 schreef Gretzl het volgende:
Het kabinet kan toch eigenlijk onmogelijk meer uitleggen waarom ze ruim 7 maanden lang tegenstander zijn geweest van het mondmaskeradvies in publieke binnenruimtes en nu opeens 180 graden gedraaid zijn?

Dat heeft gewoon prutsbeleid van een regering die zich laat adviseren door de verkeerde experts _O-
En wat is je oplossing in plaats van telkens tegen de overheid aanschoppen?

Wat stel je concreet voor?

De regering moet vallen? Moeten er zsm nieuwe verkiezingen komen?

Wie kan dit wel oplossen?

Wie zijn er wél capabel?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_195346979
quote:

Ze zijn niet opeens 180 graden gedraaid. Dit is natuurlijk niet van gister of van vandaag.
In Southern Sun
  woensdag 30 september 2020 @ 16:58:13 #255
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195346982
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:56 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Met welk ander doel zou een Bijenkorf dit dan doen denk je?
niet weer dicht gegooid te worden
pi_195346996
quote:
2s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:54 schreef Cue_ het volgende:
Ik snap niet echt waarom men nu zo enorm hamert op het testen.

Want.. momenteel is ook het testbeleid (en wss ga je het anders ook niet veel sneller doen), testen wanneer je klachten hebt.
Maar als je klachten hebt, mag je toch het huis niet uit.

Natuurlijk snap ik dat je liever test en gelijk weer door kan (of juist niet, want positief). Maar het testen houdt niet verspreiding tegen.
Of je moet dus ook structureel gaan testen zonder klachten

Of.. wil men vooral dat testen op gang krijgen, omdat men dus niet thuis blijft bij klachten? en hopelijk door wel te kunnen testen niet verspreid rond gaan lopen?
(al vermoed ik ook weer dat genoeg mensen niet elke keer een wattenstaaf in de neus wil hebben)
Dat is vanwege het tekort aan capaciteit. Daardoor kan niet iedereen worden getest (denk aan kinderen met klachten of mensen die volgens de corona-app met besmette personen intensief contact hebben gehad en geen klachten hebben) en daardoor moeten mensen bovendien zo lang wachten op een test en de uitslag dat het draagvlak voor thuisblijven verdwijnt. Het testen en het bron- en contactonderzoek behapbaar maken is juist van cruciaal belang.
  woensdag 30 september 2020 @ 16:59:07 #257
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195347000
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:50 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wel of geen mondkapje is geen gelijk geval. Maar goed, grondrechten werken verticaal, niet zomaar horizontaal.
Op grond waarvan ga je dan iemand weigeren: wel geen gezichtsbedekking of dan toch maar dat mondkapje.
Iets met horizontaal......

En toegegeven maar slimmere mensen dan ik zien dit niet alsgelopen race dat je FF op Woensdag voor Sesamstraat kunt inregelen. Willekeurig google:
quote:
NOS
Het verplichten van het dragen van een mondkapje is wettelijk gezien niet mogelijk", reageert Jan Brouwer, hoogleraar Recht en samenleving aan de Rijksuniversiteit Groningen op de aankondiging dat Rotterdam en Amsterdam vanaf 5 augustus het dragen van een mondkapje verplicht stellen. "Dit is een indirect middel om gedrag te veranderen; dat mag simpelweg niet."
pi_195347001
quote:

Dat kan prima
pi_195347018
Van Dissel durft ook niet meer in het openbaar te komen zeker?
  woensdag 30 september 2020 @ 17:00:17 #260
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195347019
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:50 schreef Middelpunt het volgende:

[..]

Ik zit komend weekend gewoon een paar dagen in Duitsland hoor.

Tenzij de Duitsers idd mijn provincie op rood zetten.
pi_195347021
quote:
12s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:59 schreef Vallon het volgende:

[..]

Op grond waarvan ga je dan iemand weigeren: wel geen gezichtsbedekking of dan toch maar dat mondkapje.

En toegegeven maar slimmer mensen dan ik zien dit niet alsgelopen race dat je FF op Woensdag voor Sesamstraat kunt regelen. Willekeurig google:
[..]

Is er al een rechterlijke uitspraak ipv meningen?
pi_195347024
Wat een ellende met die mondkapjes.
Flikker toch op met die symboolpolitiek.
  woensdag 30 september 2020 @ 17:00:43 #263
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195347030
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:58 schreef Tarado het volgende:

[..]

niet weer dicht gegooid te worden
Door Halsema omdat dan bv het kleedje te veel naar rechts is gelegd.
En ja de burgemeester kan een zaak het erg moeilijk maken wanneer daar bommen en granaten worden gelegd.
  woensdag 30 september 2020 @ 17:00:51 #264
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195347036
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 17:00 schreef byah het volgende:
Hij had hier van het voorjaar nog een fantopic :D
  woensdag 30 september 2020 @ 17:00:55 #265
65846 Bocaj
47th President.
pi_195347037
Stel over 1 week wordt het wel verplicht dan ga ik tegen de persoon zeggen die mij tegenhoudt: "Nou dan geeft ik mijn 10 euro wel ergens anders uit!" :D :D :')
pi_195347042
quote:
Waarom?
pi_195347049
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:58 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ze zijn niet opeens 180 graden gedraaid. Dit is natuurlijk niet van gister of van vandaag.
Lessen leren... voortschrijdend inzicht... Blabla.
pi_195347054
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 17:00 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Hij had hier van het voorjaar nog een fantopic :D
Dat is nog steeds open
pi_195347056
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 17:00 schreef Bocaj het volgende:
Stel over 1 week wordt het wel verplicht dan ga ik tegen de persoon zeggen die mij tegenhoudt: "Nou dan geeft ik mijn 10 euro wel ergens anders uit!" :D :D :')
Wat interesseert dat studentje dat nou?
  woensdag 30 september 2020 @ 17:02:34 #270
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195347063
quote:
12s.gif Op woensdag 30 september 2020 17:00 schreef Vallon het volgende:

[..]

Door Halsema omdat dan bv het kleedje te veel naar rechts is gelegd.
En ja de burgemeester kan een zaak het erg moeilijk maken wanneer daar bommen en granaten worden gelegd.
die 3 "dwaze" dichte dagen heeft ze heel wat omzet gekost, die doen echt alles om dat te voorkomen
  woensdag 30 september 2020 @ 17:03:03 #271
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195347071
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 17:01 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Voortschrijdend inzicht, maar na 7 maanden weten ze nog steeds niet welke maatregelen wel en niet enig effect sorteren.
  woensdag 30 september 2020 @ 17:03:15 #272
65846 Bocaj
47th President.
pi_195347074
quote:
Jawel hoor! Met mondkapje! :D
pi_195347078
quote:
12s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:59 schreef Vallon het volgende:

[..]

En toegegeven maar slimmere mensen dan ik zien dit niet alsgelopen race dat je FF op Woensdag voor Sesamstraat kunt inregelen. Willekeurig google:
[..]

Ik ben er eerlijk gezegd best trots op dat er in Nederland veel weerstand tegen bestaat.

Overigens weet ik niet hoe groot die weerstand is. Zijn daar recente cijfers van?
pi_195347079
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 17:00 schreef Bocaj het volgende:
Met een stapel biljetten van 50 tonen, oké dan niet... zoals met die kauwgom bij home alone 2.
pi_195347089
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 17:03 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Voortschrijdend inzicht, maar na 7 maanden weten ze nog steeds niet welke maatregelen wel en niet enig effect sorteren.
Wereldwijd niet, helaas.
In Southern Sun
pi_195347090
quote:

[..]

Het klinkt redelijk, dat er zoiets is als voortschrijdend inzicht ten aanzien van een pandemie die wij niet eerder hebben meegemaakt. Maar het begint inmiddels een heel gemakkelijke manier te worden om geen verantwoordelijkheid te nemen voor fouten.
pi_195347093
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 17:01 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Waarom?
het RIVM houdt tot op vandaag vol dat mondkapjes geen zin hebben
  woensdag 30 september 2020 @ 17:05:11 #278
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195347094
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 17:01 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Er zijn geen lessen te trekken. Dat andere landen dat doen heeft iets te maken met hun wetgeving.
Het voortschrijdend inzicht is vooral drammen.

Maak het een advies en goed kans dat elk weldenkend mens dan denkt, gut... goed idee en soms ook niet.
pi_195347096
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 17:03 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Jawel hoor! Met mondkapje! :D
_O-
pi_195347104
quote:

[..]

Kan je nagaan hoe moeilijk dat is...
pi_195347117
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 17:05 schreef byah het volgende:

[..]

Waarom zou jaapgod dan niet meet naar buiten durven te gaan?
  woensdag 30 september 2020 @ 17:06:43 #282
65846 Bocaj
47th President.
pi_195347120
Als mondkapjes zouden helpen waarom zijn andere landen waar het wel verplicht is er dan ook zo slecht aan toe?

Kommm Kommm maarrrrrr!
pi_195347123
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 17:05 schreef byah het volgende:

[..]

Gisteren in Op1 meende ik wat spanning tussen Marion Koopmans (OMT) en Ernst Kuipers te bespeuren ten aanzien van het onderwerp mondkapjes. Marion Koopmans is tegen een verplichting, stelt dat mondkapjes hooguit een klein verschil maken en vindt dat we nadruk op de meest effectieve regels moeten leggen. Ernst Kuipers stelt dat mondkapjes werken en dat we die moeten verplichten.
pi_195347132
quote:
15s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:31 schreef Vallon het volgende:

[..]

Laten we vooral het daarvoor wettelijke proces afwachten dat ons beschermd tegen willekeur.

Ik snap de liefdevolle wens, die recalcitrante dwarsliggers zo als ik graag vormgegeven ziet worden.
Iedereen kan van alles willen, ook ik, en daarvoor maken we afspraken die niet afhangen van iemands persoonlijke pet.

Dat iemand het levensgevaarlijke virus dansend wil uittrappen, is niet mijn theekopje.
Ook dit om te signaleren dat we ons niet mee moeten laten nemen met aannames die al of niet goed klinken en daarmee al of niet deugdzaam zijn.

Advies, prima en laten we het daar vooral bij laten houden.
Het is vooral jammer dat het zover heeft moeten komen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195347138
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 17:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het klinkt redelijk, dat er zoiets is als voortschrijdend inzicht ten aanzien van een pandemie die wij niet eerder hebben meegemaakt. Maar het begint inmiddels een heel gemakkelijke manier te worden om geen verantwoordelijkheid te nemen voor fouten.
Moeten ze dan aftreden?
  woensdag 30 september 2020 @ 17:08:32 #286
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_195347145
Zit Rutte nu snake te spelen op zijn Nokia?
So we just called him Fred
pi_195347149
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 17:06 schreef Bocaj het volgende:
Als mondkapjes zouden helpen waarom zijn andere landen waar het wel verplicht is er dan ook zo slecht aan toe?

Kommm Kommm maarrrrrr!
Inkopper. Het zou nog slechter zijn zonder mondkapjes
  woensdag 30 september 2020 @ 17:09:44 #288
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195347160
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 17:06 schreef Bocaj het volgende:

Kommm Kommm maarrrrrr!
Ander landen hebben o.a. noodverordening die het hen mogelijk maken om mondkapjes te verplichten.
quote:
bron
....de Nederlandse regering bewust heeft gekozen de noodtoestand niet uit te roepen (op grond van de Coördinatiewet uitzonderingstoestanden). Frankrijk en Italië hebben dit wel gedaan en daarom kan het daar wel ....
pi_195347164
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 17:07 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Moeten ze dan aftreden?
Van mij mag de positie van De Jonge wel ter discussie staan, ja. Van Rutte verwacht ik eigenlijk vooral dat hij stopt met dat verhullende taalgebruik, gewoon ruiterlijk fouten toegeeft en een wijziging van koers beter uitlegt in plaats van te doen alsof het een logisch vervolg is op oud beleid. Not gonna happen.
  woensdag 30 september 2020 @ 17:10:41 #290
65846 Bocaj
47th President.
pi_195347170
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 17:07 schreef capricia het volgende:

[..]

Het is vooral jammer dat het zover heeft moeten komen.
Trouwens men opperde dat bepaalde partijen al met verkiezingen bezig zijn... Ook qua meningen mondkapjesgebruik! (Want je hebt natuurlijk 2 kampen!)
pi_195347172
Dit topic is wel echt bizar in zijn uitersten. Vanmorgen nog users die wel kunnen leven met het invoeren van een avondklok, nog geen twaalf uur later breekt de halve pleuris uit vanwege een dringend advies een mondkapje te dragen in openbare ruimtes :D.
In Southern Sun
  woensdag 30 september 2020 @ 17:11:37 #292
12221 Tijn