Een flink aantal van die instellingen is ook echt flink groter dan een grote bioscoopzaal, en daarvoor geldt vaak ook diezelfde opties mbt toegangsdeuren en spreiding door de zaal.quote:Op woensdag 30 september 2020 16:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
natuurlijk maar waarom Carré wel en een andere instelling niet, daar gaat het mij om
Nee maar een drastische verbetering is natuurlijk ook al een daling naar bijvoorbeeld 1,1. Het wordt nu heel erg op die 0,9 gehangen, maar je zou ook een scenario kunnen bedenken dat je het huidige pakket aan maatregelen nog verlengd ipv er nog wat maatregelen bij te hoeven gooien als het de goede kant op gaat... Die deur lijkt Rutte nu dicht te gooien.quote:Op woensdag 30 september 2020 16:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nogmaals, dit is maandag ook al gezegd. Als ze na deze drie weken geen drastische verbetering zien komen er strengere maatregelen (waaronder horeca dicht).
Wist je dat nog niet? Wel bij elkaar, niet bij de leraar en wel weer thuis.quote:Op woensdag 30 september 2020 16:21 schreef Gretzl het volgende:
'Leerlingen (op middelbare scholen) mogen onderling wel binnen de anderhalve meter komen'
Seriously?![]()
![]()
Dus bij deze, al is er nog geen plichtquote:Het kabinet wil dat Nederlanders in het hele land vanaf nu een mondkapje gaan dragen in publieke binnenruimtes, zoals supermarkten, horeca en publieke gebouwen. Het is een ‘dringend advies’. Dat heeft premier Mark Rutte laten weten tijdens het coronadebat in de Tweede Kamer.
Het verschil tussen 0,9 en 1,1 is dan ook een wereld van verschil. Ze willen gewoon per se onder die 1 zakken en wel zo snel mogelijk. Maar dat kost tijd en meer tijd dan ze nu beraamd hebben. Ik ben niet wantrouwing tov Rutte, maar ik denk dat ze dit maandag ook wel wisten toen ze dit afkondigden.quote:Op woensdag 30 september 2020 16:21 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Nee maar een drastische verbetering is natuurlijk ook al een daling naar bijvoorbeeld 1,1. Het wordt nu heel erg op die 0,9 gehangen, maar je zou ook een scenario kunnen bedenken dat je het huidige pakket aan maatregelen nog verlengd ipv er nog wat maatregelen bij te hoeven gooien als het de goede kant op gaat... Die deur lijkt Rutte nu dicht te gooien.
Ik doe het wel alleen al om respect en begrip te tonen voor de mensen die er werken.quote:Op woensdag 30 september 2020 16:22 schreef _serial_ het volgende:
Nu.nl : Advies : vanaf nu een mondmasker dragen in de publieke ruimte, Nou mooi niet dus.
Tja ik vind het wel weer een typische polderoplossing om het te blijven adviserenquote:Op woensdag 30 september 2020 16:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Dus bij deze, al is er nog geen plicht
Recalcitrant gedrag is echt wat we nodig hebben in dit land.quote:Op woensdag 30 september 2020 16:22 schreef _serial_ het volgende:
Nu.nl : Advies : vanaf nu een mondmasker dragen in de publieke ruimte, Nou mooi niet dus.
Rutte zegt net dat de winkelier je dan de toegang kan weigeren...... Rutte loopt voor de wettelijke horden uit.quote:Op woensdag 30 september 2020 16:22 schreef _serial_ het volgende:
Wees er maar trots opquote:Op woensdag 30 september 2020 16:22 schreef _serial_ het volgende:
De R is iets dat niet een auto die afremtijd nodig heeft he. Als gedrag en de mogelijkheden van mensen veranderen dan neemt die R binnen enkele dagen de nieuwe waarde aan.quote:Op woensdag 30 september 2020 16:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Heb gisteren hier een tabel geplaatst die de 0,9 R waarde vanaf medio November in zicht laat zien als iedereen zich met de huidige maatregelen voorbeeldig gaat gedragen.
Het is - denk ik - serieus onhaalbaar met de huidige stand van zaken, hoe zeer je ook gaat waarschuwen.
Mee eens.quote:Op woensdag 30 september 2020 16:24 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Tja ik vind het wel weer een typische polderoplossing om het te blijven adviseren
Is het nou echt zo erg om geen mondkapje op te doen? Voel je je dan echt zo enorm beperkt in je gaan en staan?quote:Op woensdag 30 september 2020 16:22 schreef _serial_ het volgende:
Ik wel. Laten we samen zorgen dat er niet nog meer maatregelen nodig zijn.quote:Op woensdag 30 september 2020 16:22 schreef _serial_ het volgende:
Want leerlingen op basisscholen en middelbare scholen kunnen elkaar niet besmetten? En besmetten dan ook niet hun broertjes/zusjes/(groot)ouders/vrienden/familieleden? :")quote:Op woensdag 30 september 2020 16:21 schreef Gretzl het volgende:
'Leerlingen (op middelbare scholen) mogen onderling wel binnen de anderhalve meter komen'
Seriously?![]()
![]()
Mwah, zo gaat dat in Duitsland ook. En in met name restaurants is het natuurlijk wel handig om je mondkapje af te doenquote:Op woensdag 30 september 2020 16:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Mee eens.
En als je zit mag je hem natuurlijk afzetten is ook een mooie
Ik begrijp het echt op drukke plekken en brandhaarden, maar ik ga geen mondkapje opzetten in een gemeente waar er nauwelijks corona is, zo simpel is het.quote:Op woensdag 30 september 2020 16:25 schreef Party_P het volgende:
[..]
Is het nou echt zo erg om geen mondkapje op te doen? Voel je je dan echt zo enorm beperkt in je gaan en staan?
Die winkels wilden juist dat van het kabinet een verplichtsstelling...quote:Op woensdag 30 september 2020 16:25 schreef Nober het volgende:
Winkels mogen zelf gaan bepalen... gelukkig.
Het gaat mij er om dat het een belachelijke beleidskeuze is die helemaal niet wetenschappelijk is onderbouwd. Tenzij een regering streeft naar mitigatie en het wel prima vindt als er zoveel mogelijk kinderen besmet raken. Daar komen ze alleen niet openlijk voor uit...quote:Op woensdag 30 september 2020 16:22 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Wist je dat nog niet? Wel bij elkaar, niet bij de leraar en wel weer thuis.
Inderdaad. De willekeur straalt eraf. Nu opééns ga ik een onaanvaardbaar risico aan als ik er niet eentje draag zeker.quote:Op woensdag 30 september 2020 16:22 schreef _serial_ het volgende:
Verplichting geeft meer gezeur!quote:Op woensdag 30 september 2020 16:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Die winkels wilden juist dat van het kabinet een verplichtsstelling...
alsof een winkelier klanten gaat weigerenquote:Op woensdag 30 september 2020 16:25 schreef Vallon het volgende:
[..]
Rutte zegt net dat de winkelier je dan de toegang kan weigeren...... Rutte loopt voor de wettelijke horden uit.
Bananen Republiek, shame om them.
En als dat nou niet voldoende gebeurd vanwege draagvlak, mogelijkheden/moeilijkheden etc.?quote:Op woensdag 30 september 2020 16:25 schreef VoMy het volgende:
[..]
Als gedrag en de mogelijkheden van mensen veranderen dan neemt die R binnen enkele dagen de nieuwe waarde aan.
Ik zie het zo: als je als winkeliers samen optrekt en het ALLEMAAL verplicht stelt, gaat de klant echt wel overstagquote:Op woensdag 30 september 2020 16:27 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
alsof een winkelier klanten gaat weigeren
je begrijpt m'n punt niet of je wil het niet begrijpen, waarom de ene instelling wel en de andere niet, waarom een restaurant niet waar veilig 100 man in zouden kunnen, het heeft niets met oppervlakte te maken maar met willekeur over wat de gemeente belangrijk vindt en wat niet.quote:Op woensdag 30 september 2020 16:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een flink aantal van die instellingen is ook echt flink groter dan een grote bioscoopzaal, en daarvoor geldt vaak ook diezelfde opties mbt toegangsdeuren en spreiding door de zaal.
Een bioscoopzaal heeft vaak max 2 deuren en, op een uitzondering na, is het allemaal in dezelfde zaal op dezelfde verdieping zonder verdeling links, midden en rechts, bijvoorbeeld.
Omdat ze niet 80 keer per uur in discussie willen met figuren zoals jou. Gisteren heeft de branche aangegeven dat ze een landelijk mondkapjesplicht willen. De kans is aannemelijk dat die binnenkort ook komt.quote:Op woensdag 30 september 2020 16:28 schreef Bocaj het volgende:
Supers gaan sowieso niet handhaven! (Zeiden ze gisteren!)
Dat weet ik niet, maar jij komt met een tabel die zegt dat het onmogelijk is om de R voor november onder de 0,9 te krijgen.quote:Op woensdag 30 september 2020 16:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En als dat nou niet voldoende gebeurd vanwege draagvlak, mogelijkheden/moeilijkheden etc.?
Laten we vooral het daarvoor wettelijke proces afwachten dat ons beschermd tegen willekeur.quote:Op woensdag 30 september 2020 16:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik wel. Laten samen zorgen dat er niet nog meer maatregelen nodig zijn.
Lekker verdienen die bedrijven.quote:Op woensdag 30 september 2020 16:30 schreef Da_Sandman het volgende:
Wie nog mondkapjes zoekt, op die site die ik hier van de week deelde zijn ze inmiddels 7,50 voor 50 stuks https://www.hetcoronaplat(...)/products/mondkapjes
Nou vorige week waren ze nog 15 eu per 50 dus op zich...quote:Op woensdag 30 september 2020 16:31 schreef RipCity het volgende:
[..]
Lekker verdienen die bedrijven.
Dat ga je vast net als ik ook doen als dat de wet is, waarvoor alleen de grondwet alleen even qua geest veranderd moet worden.quote:Op woensdag 30 september 2020 16:26 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik begrijp het echt op drukke plekken en brandhaarden, maar ik ga geen mondkapje opzetten in een gemeente waar er nauwelijks corona is, zo simpel is het.
Dat komt vanuit het volgende:quote:Op woensdag 30 september 2020 16:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Mee eens.
En als je zit mag je hem natuurlijk afzetten is ook een mooie
Die winkelier mag dat niet eens. Iets met grondwet.quote:Op woensdag 30 september 2020 16:27 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
alsof een winkelier klanten gaat weigeren
de grondwet is ouderwets en achterhaalt.quote:Op woensdag 30 september 2020 16:33 schreef Vallon het volgende:
[..]
Die winkelier mag dat niet eens. Iets met grondwet.
Is het kwartje nou nog niet gevallen dat het niet geldt op privéterrein? Ik mag iemand zonder mondkapje op ook in mijn woning weigeren.quote:Op woensdag 30 september 2020 16:33 schreef Vallon het volgende:
[..]
Mwa, waag ik te betwijfelen als het in de huisregels wordt opgenomen.quote:Op woensdag 30 september 2020 16:34 schreef Party_P het volgende:
[..]
de grondwet is ouderwets en achterhaalt.
Hoe kom je daarbij..... we hebben een prima systeem die dit soort drammerige willekeur voorkomt.quote:Op woensdag 30 september 2020 16:30 schreef kol7680 het volgende:
Mondkapjes dus per vrijdagavond verplicht overal.
Dat betekend dus dat thuiswerken nu echt verplicht gaat worden neem ik aan?
Welk artikel?quote:Op woensdag 30 september 2020 16:33 schreef Vallon het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |