Vanaf 6 juli is 12.6% van de vermelde gevallen in de 14 dagen voor de test op vakantie in het buitenland geweest. Dit percentage lag eerder nog een stuk hoger.quote:Op woensdag 30 september 2020 16:50 schreef Middelpunt het volgende:
[..]
Wat is dat dan voor een onzin. Waar blijkt uit dat het oplaaien van het virus gevolg is van terugkerende vakantiegangers dan? Wat is daar de logica van als in de meeste omringende landen (zeker degenen die nog niet op code oranje staan) de besmettingen lager zijn dan in eigen land?
Andersom kan ik me dan wel weer voorstellen dat we voorlopig niet welkom zijn in die landen.
En wat is je oplossing in plaats van telkens tegen de overheid aanschoppen?quote:Op woensdag 30 september 2020 16:54 schreef Gretzl het volgende:
Het kabinet kan toch eigenlijk onmogelijk meer uitleggen waarom ze ruim 7 maanden lang tegenstander zijn geweest van het mondmaskeradvies in publieke binnenruimtes en nu opeens 180 graden gedraaid zijn?
Dat heeft gewoon prutsbeleid van een regering die zich laat adviseren door de verkeerde experts
Ze zijn niet opeens 180 graden gedraaid. Dit is natuurlijk niet van gister of van vandaag.quote:Op woensdag 30 september 2020 16:54 schreef Gretzl het volgende:
Het kabinet kan toch eigenlijk onmogelijk meer uitleggen waarom ze ruim 7 maanden lang tegenstander zijn geweest van het mondmaskeradvies in publieke binnenruimtes en nu opeens 180 graden gedraaid zijn?
Dat heeft gewoon prutsbeleid van een regering die zich laat adviseren door de verkeerde experts
niet weer dicht gegooid te wordenquote:Op woensdag 30 september 2020 16:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Met welk ander doel zou een Bijenkorf dit dan doen denk je?
Dat is vanwege het tekort aan capaciteit. Daardoor kan niet iedereen worden getest (denk aan kinderen met klachten of mensen die volgens de corona-app met besmette personen intensief contact hebben gehad en geen klachten hebben) en daardoor moeten mensen bovendien zo lang wachten op een test en de uitslag dat het draagvlak voor thuisblijven verdwijnt. Het testen en het bron- en contactonderzoek behapbaar maken is juist van cruciaal belang.quote:Op woensdag 30 september 2020 16:54 schreef Cue_ het volgende:
Ik snap niet echt waarom men nu zo enorm hamert op het testen.
Want.. momenteel is ook het testbeleid (en wss ga je het anders ook niet veel sneller doen), testen wanneer je klachten hebt.
Maar als je klachten hebt, mag je toch het huis niet uit.
Natuurlijk snap ik dat je liever test en gelijk weer door kan (of juist niet, want positief). Maar het testen houdt niet verspreiding tegen.
Of je moet dus ook structureel gaan testen zonder klachten
Of.. wil men vooral dat testen op gang krijgen, omdat men dus niet thuis blijft bij klachten? en hopelijk door wel te kunnen testen niet verspreid rond gaan lopen?
(al vermoed ik ook weer dat genoeg mensen niet elke keer een wattenstaaf in de neus wil hebben)
Op grond waarvan ga je dan iemand weigeren: wel geen gezichtsbedekking of dan toch maar dat mondkapje.quote:Op woensdag 30 september 2020 16:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wel of geen mondkapje is geen gelijk geval. Maar goed, grondrechten werken verticaal, niet zomaar horizontaal.
quote:NOS
Het verplichten van het dragen van een mondkapje is wettelijk gezien niet mogelijk", reageert Jan Brouwer, hoogleraar Recht en samenleving aan de Rijksuniversiteit Groningen op de aankondiging dat Rotterdam en Amsterdam vanaf 5 augustus het dragen van een mondkapje verplicht stellen. "Dit is een indirect middel om gedrag te veranderen; dat mag simpelweg niet."
Dat kan primaquote:Op woensdag 30 september 2020 16:54 schreef Gretzl het volgende:
Ik zit komend weekend gewoon een paar dagen in Duitsland hoor.quote:Op woensdag 30 september 2020 16:50 schreef Middelpunt het volgende:
[..]
Wat is dat dan voor een onzin. Waar blijkt uit dat het oplaaien van het virus gevolg is van terugkerende vakantiegangers dan? Wat is daar de logica van als in de meeste omringende landen (zeker degenen die nog niet op code oranje staan) de besmettingen lager zijn dan in eigen land?
Andersom kan ik me dan wel weer voorstellen dat we voorlopig niet welkom zijn in die landen.
Is er al een rechterlijke uitspraak ipv meningen?quote:Op woensdag 30 september 2020 16:59 schreef Vallon het volgende:
[..]
Op grond waarvan ga je dan iemand weigeren: wel geen gezichtsbedekking of dan toch maar dat mondkapje.
Iets met horizontaal......
En toegegeven maar slimmer mensen dan ik zien dit niet alsgelopen race dat je FF op Woensdag voor Sesamstraat kunt regelen. Willekeurig google:
[..]
Door Halsema omdat dan bv het kleedje te veel naar rechts is gelegd.quote:Op woensdag 30 september 2020 16:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
niet weer dicht gegooid te worden
Hij had hier van het voorjaar nog een fantopicquote:Op woensdag 30 september 2020 17:00 schreef byah het volgende:
Van Dissel durft ook niet meer in het openbaar te komen zeker?
Waarom?quote:Op woensdag 30 september 2020 17:00 schreef byah het volgende:
Lessen leren... voortschrijdend inzicht... Blabla.quote:Op woensdag 30 september 2020 16:58 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ze zijn niet opeens 180 graden gedraaid. Dit is natuurlijk niet van gister of van vandaag.
Dat is nog steeds openquote:Op woensdag 30 september 2020 17:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hij had hier van het voorjaar nog een fantopic
Wat interesseert dat studentje dat nou?quote:Op woensdag 30 september 2020 17:00 schreef Bocaj het volgende:
Stel over 1 week wordt het wel verplicht dan ga ik tegen de persoon zeggen die mij tegenhoudt: "Nou dan geeft ik mijn 10 euro wel ergens anders uit!"![]()
![]()
die 3 "dwaze" dichte dagen heeft ze heel wat omzet gekost, die doen echt alles om dat te voorkomenquote:Op woensdag 30 september 2020 17:00 schreef Vallon het volgende:
[..]
Door Halsema omdat dan bv het kleedje te veel naar rechts is gelegd.
En ja de burgemeester kan een zaak het erg moeilijk maken wanneer daar bommen en granaten worden gelegd.
Voortschrijdend inzicht, maar na 7 maanden weten ze nog steeds niet welke maatregelen wel en niet enig effect sorteren.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Lessen leren... voortschrijdend inzicht... Blabla.
Jawel hoor! Met mondkapje!quote:Op woensdag 30 september 2020 17:00 schreef byah het volgende:
Ik ben er eerlijk gezegd best trots op dat er in Nederland veel weerstand tegen bestaat.quote:Op woensdag 30 september 2020 16:59 schreef Vallon het volgende:
[..]
Op grond waarvan ga je dan iemand weigeren: wel geen gezichtsbedekking of dan toch maar dat mondkapje.
Iets met horizontaal......
En toegegeven maar slimmere mensen dan ik zien dit niet alsgelopen race dat je FF op Woensdag voor Sesamstraat kunt inregelen. Willekeurig google:
[..]
Met een stapel biljetten van 50 tonen, oké dan niet... zoals met die kauwgom bij home alone 2.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:00 schreef Bocaj het volgende:
Stel over 1 week wordt het wel verplicht dan ga ik tegen de persoon zeggen die mij tegenhoudt: "Nou dan geeft ik mijn 10 euro wel ergens anders uit!"![]()
![]()
Wereldwijd niet, helaas.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Voortschrijdend inzicht, maar na 7 maanden weten ze nog steeds niet welke maatregelen wel en niet enig effect sorteren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |