Dat er op dit moment minder zelfdodingen zijn is goed nieuws, maar er zijn van allerlei kanten wel flinke zorgen. Zelfs Gommers heeft 't tijdens die uitzending met Famke Louise nog aangestippeld, dat hiij zich daar heel erg zorgen over maakt.quote:Op woensdag 30 september 2020 10:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat een onzin het aantal zelfdodingen is nog nooit zo laag geweest als tijdens de intelligente lockdown.
https://nos.nl/artikel/23(...)n-in-coronatijd.html
[..]
Ik ben 't met je eens dat een kroeg of café wellicht een minder goed idee is, maar een restaurant waar mensen aan hun tafel zitten, in veel gevallen ook buiten lijkt me echt een minimaal risico.quote:30 mensen, laat staan in combinatie met veel drank is op veel plekken in deze situatie gewoon totaal niet wenselijk. Zelfs niet met gepaste maatregelen. Lees toevallig net dit verhaal.
https://www.bndestem.nl/b(...)%2Fwww.google.com%2F
Of dit:
https://www.ad.nl/dordrec(...)~a260d92e/170405591/
[..]
Ja goh...
Maar het voegt toch helemaal niets toe om drie keer per dag te herhalen dat de maatregelen niets toevoegen want ze zijn te vrijblijvend en dus zitten we over een maand weer in een lockdown en waarschijnlijk met kerst ook?quote:Op woensdag 30 september 2020 10:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
We mogen het er hier in dit topic best over hebben lijkt me. Natuurlijk is het afwachten, maar ondertussen wel zo fijn om te proeven hoe de tendens is (hoe subjectief die dan ook is).
Het voegt ook niets toe om drie keer per dag te zeggen "wacht nou gewoon af.."quote:Op woensdag 30 september 2020 10:45 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar het voegt toch helemaal niets toe om drie keer per dag te herhalen dat de maatregelen niets toevoegen want ze zijn te vrijblijvend en dus zitten we over een maand weer in een lockdown en waarschijnlijk met kerst ook?
Ik moest vanuit Zwolle naar Deventer. Gelukkig was er pas 3,5 dag later plek en was mijn zoon weer flink opgeknapt tegen die tijd, anders had ik de auto moeten bekleden met vuilniszakken en had ik hem op een emmer moeten vervoeren.quote:Op woensdag 30 september 2020 10:29 schreef Predator40 het volgende:
[..]
is maar een uur heen en een uur terug....
Als reactie op...quote:Op woensdag 30 september 2020 10:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het voegt ook niets toe om drie keer per dag te zeggen "wacht nou gewoon af.."
Vinden we Zwolle <-> Deventer ver?quote:Op woensdag 30 september 2020 10:47 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik moest vanuit Zwolle naar Deventer. Gelukkig was er pas 3,5 dag later plek en was mijn zoon weer flink opgeknapt tegen die tijd, anders had ik de auto moeten bekleden met vuilniszakken en had ik hem op een emmer moeten vervoeren.
Drie kwartier met normale drukte. En alles waarbij je iemand met hoge koorts en spuitpoep en -kots moet vervoeren is best ver, hoor.quote:Op woensdag 30 september 2020 10:50 schreef VoMy het volgende:
[..]
Vinden we Zwolle <-> Deventer ver?
Spuitpoepquote:Op woensdag 30 september 2020 10:51 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Drie kwartier met normale drukte. En alles waarbij je iemand met hoge koorts en spuitpoep en -kots moet vervoeren is best ver, hoor.
De overheid kan het veel beter doen, ik zie geen visie of strategie, ik zie paniekvoetbal, zonder deugdelijke argumentatie, en een gebrek aan openheid, mijn suggesties:quote:Op woensdag 30 september 2020 09:33 schreef vosss het volgende:
Maargoed, in het vorige topic werd het ook al gezegd, de overheid kan het nooit goed doen. Op voorhand zwaar ingrijpen heeft geen draagvlak, want er is ogenschijnlijk geen zak aan de hand. Te laat ingrijpen dan is er heel veel aan de hand en moet je mogelijk veel zwaarder ingrijpen. En dan krijgen ze ook shit over zich heen.
Het is een dun lijntje waar ze op moeten balanceren en ik ben blij dat ik niet in hun schoenen sta.
Ja.quote:Op woensdag 30 september 2020 10:50 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het is gewoon debiel om nu met 30 mensen te gaan zitten eten of drinken terwijl de overheid liever hebt dat je veilig thuis binnen zit, dat soort pleziertjes kunnen helaas nu even niet. Echter is er een economische belang want kroegen sluiten zou betekenen dat je moet lappen. Dus kiest men voor een slap compromis door ze wat eerder te sluiten en de inkomstenderving bij hun te laten, veel kroegeigenaren zouden liever een volledige lockdown hebben omdat ze nu substantieel inkomsten missen maar dat kost geld.quote:Op woensdag 30 september 2020 10:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat er op dit moment minder zelfdodingen zijn is goed nieuws, maar er zijn van allerlei kanten wel flinke zorgen. Zelfs Gommers heeft 't tijdens die uitzending met Famke Louise nog aangestippeld, dat hiij zich daar heel erg zorgen over maakt.
https://nl.innerself.com/content/living/health/23001-new-study-shows-staggering-effect-of-coronavirus-pandemic-on-mental-health.html
https://www.mo.be/nieuws/experts-waarschuwen-voor-pandemie-van-mentale-ziekten-na-covid-19
https://www.scientias.nl/zelfisolatie-maakt-je-mogelijk-vatbaarder-voor-covid-19/
In België werd er aan alle kanten over bericht, dat zoveel ouderen in verzorgingstehuizen zeiden om hulp bij zelfdoding vroegen.
[..]
Ik ben 't met je eens dat een kroeg of café wellicht een minder goed idee is, maar een restaurant waar mensen aan hun tafel zitten, in veel gevallen ook buiten lijkt me echt een minimaal risico.
37 minuten volgens Google. Dus nee.quote:Op woensdag 30 september 2020 10:50 schreef VoMy het volgende:
[..]
Als er meerdere testlocaties op 15 minuten zitten is 37 minuten ver.quote:Op woensdag 30 september 2020 10:55 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
37 minuten volgens Google. Dus nee.
Ja en dat vind ik nog meer dan ik dacht want met de trein is het net meer dan 20 minuten en dan stop je nog in Olst en Wijhe ook. Maar die moet je natuurlijk niet nemen als je ziek bent en dan is de autorit blijkbaar toch onhandiger dan tussen veel andere steden.quote:Op woensdag 30 september 2020 10:55 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
37 minuten volgens Google. Dus nee.
Dus alleen omdat café's en restaurants open zijn gaat geld voor de volksgezondheid? Dat is één maatregel die te bediscussiëren is. De richtlijnen van RIVM zijn 1.5m afstand houden e.d., en dat kan in de meeste restaurants en café's prima. De meeste restaurants doen ontzettend goed werk om zich aan de maatregelen te houden, en nogmaals, de hoeveelheid uitbraken in restaurants is voor zover ik weet echt minimaal.quote:Op woensdag 30 september 2020 10:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is gewoon debiel om nu met 30 mensen te gaan zitten eten of drinken terwijl de overheid liever hebt dat je veilig thuis binnen zit, dat soort pleziertjes kunnen helaas nu even niet. Echter is er een economische belang want kroegen sluiten zou betekenen dat je moet lappen. Dus kiest men voor een slap compromis door ze wat eerder te sluiten en de inkomstenderving bij hun te laten, veel kroegeigenaren zouden liever een volledige lockdown hebben omdat ze nu substantieel inkomsten missen maar dat kost geld.
Vandaar mijn stelling geld gaat voor de volksgezondheid.
Als er goed geventileerd wordt en afstand gehouden wordt kan dat op zich nog wel.quote:Op woensdag 30 september 2020 10:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is gewoon debiel om nu met 30 mensen te gaan zitten eten of drinken terwijl de overheid liever hebt dat je veilig thuis binnen zit, dat soort pleziertjes kunnen helaas nu even niet. Echter is er een economische belang want kroegen sluiten zou betekenen dat je moet lappen. Dus kiest men voor een slap compromis door ze wat eerder te sluiten en de inkomstenderving bij hun te laten, veel kroegeigenaren zouden liever een volledige lockdown hebben omdat ze nu substantieel inkomsten missen maar dat kost geld.
Vandaar mijn stelling geld gaat voor de volksgezondheid.
Ik heb er net een aantal gepostquote:Op woensdag 30 september 2020 11:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dus alleen omdat café's en restaurants open zijn gaat geld voor de volksgezondheid? Dat is één maatregel die te bediscussiëren is. De richtlijnen van RIVM zijn 1.5m afstand houden e.d., en dat kan in de meeste restaurants en café's prima. De meeste restaurants doen ontzettend goed werk om zich aan de maatregelen te houden, en nogmaals, de hoeveelheid uitbraken in restaurants is voor zover ik weet echt minimaal.
Dat is geen keuze voor geld, dat is een keuze voor volksgezondheid. Mentale gezondheid is onderdeel van volksgezondheid. Tuurlijk kun je ervoor kiezen om alles voor weet ik 't hoe lang te sluiten, maar nogmaals, er is meer dan alleen Covid.
Wat ben je toch een lief mens, capriciaquote:Op woensdag 30 september 2020 10:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb er al een paar gereden.![]()
Maar als je echt niet kunt, komt er iemand bij je thuis de test afnemen. Overigens bellen de meeste ouderen (maar dat is mijn ervaring) met klachten de huisarts. En die weten daar prima mee om te gaan.
Ik zou me in die conditie niet laten testen.quote:Op woensdag 30 september 2020 10:51 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Drie kwartier met normale drukte. En alles waarbij je iemand met hoge koorts en spuitpoep en -kots moet vervoeren is best ver, hoor.
Maar dat is helemaal geen issue in de besluitvorming, Natuurlijk zijn er grote nuanceverschillen tussen het ene restaurant en het andere, laat staan kroegen. Maar in een amper geventileerde kroeg mogen ook gewoon 30 mensen plaatsnemen.quote:Op woensdag 30 september 2020 11:06 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Als er goed geventileerd wordt en afstand gehouden wordt kan dat op zich nog wel.
Restaurants(niet all you can eat zooi) zouden zich wel aan de regels houden).
Wat nu trouwens ook duidelijk is dat het virus vooral verspreid wordt via aerosolen wanneer men spreekt, schreeuwt, zingt of bv tijdens intensuef sporten.
Er zijn in Japan geen uitbraken bij het ov en in de bios. Waarom? omdat iedereen stil is.
In de kroegen, restaurants, fabrieken wordt luidruchtig gesproken.
Klinkt misschien stom maar als het wat stiller/rustiger kan in een restaurant zou dat wellicht ook helpen.
Maarja, daar zit het probleem toch niet echt. Het gaat vooral mis op werk, samenkomsten thuis, de andere feestjes, bruine kroegen, events als bruiloften en ook scholen.
Scholen zijn de ultieme plek voor dit virus.
Middelbare scholieren verpspreiden net zo hard als volwassenen.
Ik zou de focus vooral daar op leggen en bovengenoemde zaken.
Digitaal/klassikaal combi, goede ventilatie, co2 meters, stilte benadrukken en mondkapjes op.
Dan perk je het enorm in zonder dat het onderwijs geschaad wordt.
Vind ik ook.quote:Op woensdag 30 september 2020 11:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik heb er net een aantal gepostUitbraken op werk zijn als we de cijfers mogen geloven ook maar beperkt, 10% en daar zitten dus ook mensen tussen die vanuit hun vakgebied met Corona te maken krijgen. Toch gelden strengere normen voor thuiswerk. Maar met 30 mensen in een kroeg gaan zitten zuipen is geen probleem. Ik vind dat hoogs merkwaardig. In kantines zou je ook afstand kunnen houden, die gaan zonder blikken of blozen dicht. Want dat kost de overheid geen geld.
Waar is trouwens die 40.000 doden op gebaseerd? Op de IFR? Want die is niet reëel als je patiënten zorg ontzegd. Dan kom je eerder in de buurt bij de huidige CFR in Nederland van 5,5%. Uitgaande van een groepsimmuniteit bij 70% zit je dan op rond de 650.000 doden.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:29 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Op dezelfde manier dat de overheid nu failliet gaat aan rechtzaken van nabestaanden van mensen die geen reguliere zorg krijgen? Of aan die 90 miljard die extra is uitgegeven tijdens de eerste golf?
Volgens mij zijn de enige radicale standpunten het willen van een avondklok, samenkomsten verbieden, een volgapp, etc.
Die anderhalve meter is op zich al een compromis. Mensen doen soms alsof besmettingen niet mogelijk zijn als je wat afstand houdt, maar dat is natuurlijk niet zo. De kans is alleen een stuk kleiner. Maar hoe langer je met anderen een binnenruimte deelt, hoe groter de kans dat je elkaar toch besmet. Zeker wanneer de ventilatie niet op orde is.quote:Op woensdag 30 september 2020 11:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dus alleen omdat café's en restaurants open zijn gaat geld voor de volksgezondheid? Dat is één maatregel die te bediscussiëren is. De richtlijnen van RIVM zijn 1.5m afstand houden e.d., en dat kan in de meeste restaurants en café's prima.
650.000 dodenquote:Op woensdag 30 september 2020 11:24 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Waar is trouwens die 40.000 doden op gebaseerd? Op de IFR? Want die is niet reëel als je patiënten zorg ontzegd. Dan kom je eerder in de buurt bij de huidige CFR in Nederland van 5,5%. Uitgaande van een groepsimmuniteit bij 70% zit je dan op rond de 650.000 doden.
Ik zou me niet zo druk maken om een avondklok zo lang mensen die 's avonds werken er niet door worden gehinderd, maar ik vraag me ook af of het heel veel uit gaat halen.quote:Op woensdag 30 september 2020 11:29 schreef capricia het volgende:
Denk dat de reden tegen een avondklok heel erg in WO2 ligt.
Dit zou iets moeten zijn waar wat mij betreft heel snel duidelijkheid over moet komen. Er is veel discussie over.quote:Op woensdag 30 september 2020 08:49 schreef drexciya het volgende:
[..]
Er zijn wel meer aandachtspunten met betrekking tot de test. Ook al heb je een 99+% selectiviteit, dan krijg je, wanneer je meer tests afneemt bij mensen die geen symptomen hebben, een significant aantal false positives. Een ander punt is het aantal cycli dat je de PCR test laat doorlopen. Dat moet ook worden meegenomen in de resultaten. Wanneer je pas ruim boven de 30 cycli iets ziet, moet je erg voorzichtig zijn met het label besmet.
Toen alleen mensen met symptomen werden getest, was dat niet zo'n issue; dat was meer een bevestiging van wat al vermoed werd. Maar de manier waarop het nu gaat, en het beleid wat er op wordt gebaseerd, is nogal discutabel.
Ik denk dat de enigen die dit serieus nemen de mensen zijn die zich al aan de regeltjes houden. Als je doelgroep toch al schijt heeft en de pakkans nihil is, nou veel succes met je klok.quote:Op woensdag 30 september 2020 11:31 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik zou me niet zo druk maken om een avondklok zo lang mensen die 's avonds werken er niet door worden gehinderd, maar ik vraag me ook af of het heel veel uit gaat halen.
Te volgen via NOS?quote:Op woensdag 30 september 2020 11:34 schreef StephanL het volgende:
Zo weer debat over de maatregelen. Begint over enkele ogenblikken
Waarom zou dat een overschatting zijn wanneer je coronapatienten alle zorg ontzegt zoals die kerel wil? Dan stijgt de CFR enorm en dus ook het aantal doden.quote:Op woensdag 30 september 2020 11:30 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
650.000 doden, aardige overschatting.
Ach, dan geven we de reservisten een keer wat te doen. Mogen ze 'pang!' roepen naar iedereen die om 5 over 11 nog op straat is.quote:Op woensdag 30 september 2020 11:34 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik denk dat de enigen die dit serieus nemen de mensen zijn die zich al aan de regeltjes houden. Als je doelgroep toch al schijt heeft en de pakkans nihil is, nou veel succes met je klok.
Als je niet uitgaat van doden enkel en alleen door Covid, maar door vastgelopen zorg, zou het zomaar kunnen, lijkt me. Er gaan heel veel mensen niet meer geholpen kunnen worden, wat het ook is dat ze hebben.quote:Op woensdag 30 september 2020 11:30 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
650.000 doden, aardige overschatting.
Dat kan ook, met de kans op een eventuele boete als je pech hebt.quote:Op woensdag 30 september 2020 11:37 schreef Bill_Hillie het volgende:
Ze kunnen mijn rug op als ik om half twaalf een avondwandelingetje wil maken zal ik dat zeker niet laten om een avondklok
In de link lees ik dat men verwacht dat de huidige maatregelen de R waarde naar 0,9 zou moeten laten zakken.quote:Op woensdag 30 september 2020 11:28 schreef Jor_Dii het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)eldoorlog-corona-omt
Volgens de experts kan een avondklok de R waarde met nog eens 0,15 doen dalen..
Het zij dan maar zo.quote:Op woensdag 30 september 2020 11:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat kan ook, met de kans op een eventuele boete als je pech hebt.
Ik wel.quote:Op woensdag 30 september 2020 11:38 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik heb er geen problemen mee om om de 2 maanden een paar weken 's avonds/'s nachts de deur niet uit te mogen als dat helpt de besmettingen onder die 1 R te houden.
Waarom? Kleine opgave om mensenlevens te redden toch?quote:
Ik zou ook afgebeld hebben als het tegen de tijd dat we echt de afspraak hadden nog steeds zo erg was natuurlijk!quote:Op woensdag 30 september 2020 11:17 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik zou me in die conditie niet laten testen.
ik vind het rond bizar dat er überhaupt over nagedacht wordt.quote:Op woensdag 30 september 2020 11:38 schreef vosss het volgende:
[..]
In de link lees ik dat men verwacht dat de huidige maatregelen de R waarde naar 0,9 zou moeten laten zakken.
Ik zou dan zeggen pak 3 weken avondklok erbij en als je dan op 0,75 uitkomt dan weet je meteen zeker dat die avondklok goed is voor 0,15 lagere R waarde.
Met 0,75 zakt het aantal besmettingen aanzienlijk sneller dan met 0,9 en kan je "veiliger" weer maatregelen terug trekken.
Ik heb er geen problemen mee om om de 2 maanden een paar weken 's avonds/'s nachts de deur niet uit te mogen als dat helpt de besmettingen onder die 1 R te houden.
Dat is wel een hele simpele conclusie die geen enkel verband meeneemt tussen de maatregelen. Het effect van maatregelen gezamelijk kunnen anders uitpakken dan de effecten van maatregelen opgeteld.quote:Op woensdag 30 september 2020 11:38 schreef vosss het volgende:
[..]
In de link lees ik dat men verwacht dat de huidige maatregelen de R waarde naar 0,9 zou moeten laten zakken.
Ik zou dan zeggen pak 3 weken avondklok erbij en als je dan op 0,75 uitkomt dan weet je meteen zeker dat die avondklok goed is voor 0,15 lagere R waarde.
Met 0,75 zakt het aantal besmettingen aanzienlijk sneller dan met 0,9 en kan je "veiliger" weer maatregelen terug trekken.
Gaat er meer om wat daarvoor gebeurt - bij het sluiten van de horeca om 22u gaan mensen dan (sneller) naar huis is denk ik het idee dat er achter zit.quote:Op woensdag 30 september 2020 11:40 schreef vosss het volgende:
Bovendien wat wil je doen dan na zeg een 00:00 uur 's nachts?
Daar ben ik het trouwens mee eens, liever nu strengere maatregelen zodat we met de feestdagen wat versoepelingen kunnen krijgen, want dan ga je echt niet tegen houden dat mensen bij elkaar op bezoek gaan voor het kerstdiner.quote:Op woensdag 30 september 2020 11:38 schreef vosss het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |