Ik laat me pas testen op het moment dat ze daar mijn hersenen niet voor uit mijn neus hoeven lepelen.quote:Op woensdag 30 september 2020 10:17 schreef apenoot het volgende:
Voordat men weer met meer idiote regels komt (de kroeg een uurtje eerder dicht) kan men er beter voor zorgen dat een corona test direct gedaan kan worden en binnen 24uur uitslag geeft. Zoals het nu gaat motiveer je mensen niet om zich te laten testen
Waarom niet een praktijk aanwijzen als Corona praktijk, huisartsen zijn nu volledig buitenspel gezet.quote:Op woensdag 30 september 2020 10:28 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Omdat huisartsen geen coronapatienten in hun praktijk willen zodat hun primaire zorg door kan gaan.
Daarnaast zijn de teststraten niet de bottleneck maar de laboratoria.
is maar een uur heen en een uur terug....quote:Op woensdag 30 september 2020 10:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Vandaag nog in de regionale media een bericht dat mensen die achter Zwolle wonen (Dalfsen) naar Lelystad worden doorverwezen voor een test
Ok, dat eerste punt snap ik en kan ik in komen.. dat tweede: de teststraten zijn wel degelijk een bottleneck wat mij betreft. Je gaat toch geen 2 uur rijden voor een corona test? Vind dat echt van de zotte in ons kleine land..quote:Op woensdag 30 september 2020 10:28 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Omdat huisartsen geen coronapatienten in hun praktijk willen zodat hun primaire zorg door kan gaan.
Teststraten ook hoor. Sommige mensen moeten tientallen kilometers rijden (enkele reis) omdat er geen enkele in de buurt is.quote:Op woensdag 30 september 2020 10:28 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Zojuist even getest (Twenterand); kan zaterdag pas terecht, en dan in Goor (35min) of Assen (65min). Terwijl ik toen ik echt wilde testen in Almelo terecht kon (15min, volgende dag) of Ommen (15min, 2 dagen later).quote:Op woensdag 30 september 2020 10:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Vandaag nog in de regionale media een bericht dat mensen die achter Zwolle wonen (Dalfsen) naar Lelystad worden doorverwezen voor een test
maar je blijft wel thuis bij klachten neem ik aan ?quote:Op woensdag 30 september 2020 10:28 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik laat me pas testen op het moment dat ze daar mijn hersenen niet voor uit mijn neus hoeven lepelen.
Twee uur in de auto voor een coronatest. In Nederland. Dit kan toch nietquote:Op woensdag 30 september 2020 10:30 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Zojuist even getest (Twenterand); kan zaterdag pas terecht, en dan in Goor (35min) of Assen (65min). Terwijl ik toen ik echt wilde testen in Almelo terecht kon (15min) of Ommen (15min).
Bijzonder.
dus 4 dagen wachten op de test die ook nog eens ver weg is, en nog eens 3 dagen wachten op de uitslagquote:Op woensdag 30 september 2020 10:30 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Zojuist even getest (Twenterand); kan zaterdag pas terecht, en dan in Goor (35min) of Assen (65min). Terwijl ik toen ik echt wilde testen in Almelo terecht kon (15min) of Ommen (15min).
Bijzonder.
in het begin had ik gezegt, oke kan gebeurenquote:Op woensdag 30 september 2020 10:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Twee uur in de auto voor een coronatest. In Nederland. Dit kan toch niet
Nee. Ik zou mijzelf dan nu ook niet laten testen (maar wel thuisblijven tot klachten voorbij zijn uiteraard).quote:Op woensdag 30 september 2020 10:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nee precies - gewoon echt belachelijk. Als je het hebt over draagvlak moet je ook dit aanpakken en reduceren tot max 20-30 minuten rijden lijkt me.quote:Op woensdag 30 september 2020 10:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
en veel meer met jou dat is het hele probleem.quote:Op woensdag 30 september 2020 10:33 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee. Ik zou mijzelf dan nu ook niet laten testen.
Wat een onzin het aantal zelfdodingen is nog nooit zo laag geweest als tijdens de intelligente lockdown.quote:Op woensdag 30 september 2020 10:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om geld hè, er is veel meer dan alleen dat. De sociale interactie, ook al is 't op afstand. Het 'zien' van anderen. Ik heb 't wel 's hier in dit topic gepost, en anderen ook wel 's. Ik heb collega's die lieten boodschappen en eten thuis bezorgen en zaten al meer dan een maand binnen. Die hebben in die tijd niemand gezien, en hadden hun dag en nacht grotendeels omgedraaid.
Er is zoveel meer dan alleen dit virus. Als je daar voor de komende maanden geen rekening mee houdt ga je nog veel meer doden te betreuren hebben dan alleen dit virus. Zelfmoorden, eenzaamheid, weet ik 't wat allemaal.
Uiteindelijk is dit gewoon een duivels dilemma, omdat je het nooit goed kunt doen.
30 mensen, laat staan in combinatie met veel drank is op veel plekken in deze situatie gewoon totaal niet wenselijk. Zelfs niet met gepaste maatregelen. Lees toevallig net dit verhaal.quote:Daarnaast, volgens mij is er tot nu toe telkens gezegd dat de hoeveelheid besmettingen in restaurants heel beperkt is, dus hoeveel lever je ermee in, en hoeveel krijg je ermee terug?
Ja goh...quote:Brusselse gezondheidsinspectie: "Veel besmettingen op café of restaurant"
In "Het Journaal" van 13 uur gaf Inge Neven, hoofd van de Brusselse gezondheidsinspectie, vanmiddag meer uitleg bij de verstrengde coronamaatregelen in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. Zo zullen horecazaken vanaf morgen de deuren om 23 uur moeten sluiten. Op die manier wil Brussel de snelle verspreiding van het virus tegengaan.
"We weten dat het coronavirus voornamelijk wordt doorgegeven tussen mensen die elkaar van dichtbij zien", zegt Inge Neven. "Door besmette patiënten op te volgen, weten we dat er toch heel wat besmettingen plaatsvinden op café of restaurant. En iedereen weet dat als het wat later wordt en er wordt wat gedronken, dat de relaties wat losser worden en dat het moeilijker wordt om afstand te bewaren."
Volgens Inge Neven heeft Brussel bewust langer gewacht om de maatregelen te verstrengen, om coronamoeheid te vermijden. "We moeten ervoor zorgen dat mensen het geloof in het hele verhaal niet verliezen. Daarom hebben we zo lang mogelijk gewacht. Maar nu ook de ziekenhuisopnames de verkeerde kant opgaan, en ook de iets oudere bevolking meer wordt getroffen, kunnen we niet anders dan toch in te grijpen", zegt Neven.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)g-27-september-2020/
Ik begreep dat daar wel iets voor geregeld kan worden. Al weet ik ook niet meer dan dat.quote:Op woensdag 30 september 2020 10:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Teststraten ook hoor. Sommige mensen moeten tientallen kilometers rijden (enkele reis) omdat er geen enkele in de buurt is.
Voor hulpbehoevenden of mensen met weinig geld is dat vaak geen optie.
Huisartsen komen op verzoek ook thuis testen begreep ik.quote:Op woensdag 30 september 2020 10:34 schreef Natalie het volgende:
[..]
Ik begreep dat daar wel iets voor geregeld kan worden. Al weet ik ook niet meer dan dat.
We kunnen toch ook van zelfstandig wonende 80+, zonder rijbewijs met met rollator, niet verwachten dat ze naar een teststaat komen. Je wilt geen zieken in de trein, maar als ze niet kunnen/mogen autorijden, hoe wil je ze er dan krijgen?
dat wil het kartel nietquote:Op woensdag 30 september 2020 10:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Flikker toch op zegwaarom is het onmogelijk gemaakt om bijvoorbeeld bij huisartsen te testen? Is toch prima in te richten lijkt me zo..
Ik ben echt benieuwd wanneer Rutte en co zich dat gaan beseffen. Eind volgende week zouden ze "op papier" een daling verwachten.quote:Op woensdag 30 september 2020 10:35 schreef TheVoice4ever het volgende:
deze ''maatregelen'' gaan echt niet helpen voor ons
dus daarom verwacht ik dat we over maandje weer in volledige lockdown gaan
die daling komt er waarschijnlijk ook gewoon "op papier"quote:Op woensdag 30 september 2020 10:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik ben echt benieuwd wanneer Rutte en co zich dat gaan beseffen. Eind volgende week zouden ze "op papier" een daling verwachten.
Nee hoor, dan zouden we aan de 5000 zitten. Misschien. En vanaf dan zouden we resultaat moeten zien van de maatregelen. Dat is ook als de stijging afneemt. Wacht nou toch eens af in plaats van al die verwachtingen en voorspellingen die nergens op gefundeerd zijn.quote:Op woensdag 30 september 2020 10:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik ben echt benieuwd wanneer Rutte en co zich dat gaan beseffen. Eind volgende week zouden ze "op papier" een daling verwachten.
Ik heb er al een paar gereden.quote:Op woensdag 30 september 2020 10:34 schreef Natalie het volgende:
[..]
Ik begreep dat daar wel iets voor geregeld kan worden. Al weet ik ook niet meer dan dat.
We kunnen toch ook van zelfstandig wonende 80+, zonder rijbewijs maar met rollator, niet verwachten dat ze naar een teststaat komen. Je wilt geen zieken in de trein, maar als ze niet kunnen/mogen autorijden, hoe wil je ze er dan krijgen?
Wat suggereer je? Dat ze met de cijfers gaan rommelen om het beter te laten lijken? Gelukkig leven we echt niet in zo'n land..quote:Op woensdag 30 september 2020 10:41 schreef Predator40 het volgende:
[..]
die daling komt er waarschijnlijk ook gewoon "op papier"
We mogen het er hier in dit topic best over hebben lijkt me. Natuurlijk is het afwachten, maar ondertussen wel zo fijn om te proeven hoe de tendens is (hoe subjectief die dan ook is).quote:Op woensdag 30 september 2020 10:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wacht nou toch eens af in plaats van al die verwachtingen en voorspellingen die nergens op gefundeerd zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |