abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195339355
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:59 schreef Predator40 het volgende:

[..]

juist dit, daarom snap ik ook niet waarom er totaal geen voorbereidingen zijn getroffen en de overheid nu weer achter de feiten aanloopt.
Het vertrouwen in de regeringknalt nu ook omlaag.

Die leuke praatjes van Rutte trapt niemand meer in. De hele aanpak is een catastrofe geweest. Een van de zwaarst getroffen landen ter wereld. Dat zijn de harde feiten.
pi_195339403
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:10 schreef Confetti het volgende:

[..]

Het vertrouwen in de regeringknalt nu ook omlaag.

Die leuke praatjes van Rutte trapt niemand meer in. De hele aanpak is een catastrofe geweest. Een van de zwaarst getroffen landen ter wereld. Dat zijn de harde feiten.
Zeker, we gaan de vs, brazilie en india achterna en staan bijna op de derde plaats
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195339405
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:19 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Daarom:
Geen maatregelen
Geen testen
Geen Covid zorg door huisartsen en ziekenhuizen

Gevolg zal zijn dat we 40.000 doden hebben ipv 10.000, maar dat ligt ruim binnen het acceptabele. Net zoals we griepdoden altijd hebben geaccepteerd.

De economie kan doorgaan, de reguliere zorg kan doorgaan, we voorkomen veel ander leed zoals paychologische schade en leerachterstanden.

Daarnaast gaan mensen die overlijden aan (of met) covid nauwelijks eerder dood dan de gemiddelde levensverwachting. Dus het aantal verloren gezonde levensjaren is beperkt. Sterker nog, ik denk dat het positief uitvalt als je alle neveneffecten van de maatregelen meeweegt.
Dat je zegt: "geen maatregelen, laat maar gaan" is één ding, maar zeggen dat je mensen met covid gewoon niet behandelt, kun je wettelijk niet maken. Ziek is ziek en als je medische zorg nodig hebt, hoor je die in een land als Nederland te krijgen. Bovendien kun je niet zien aan iemand zonder test of het covid is of influenza. Dus hoe bepaal je of je iemand met koorts en hoesten behandelt of niet? Je zult dus iedereen moeten behandelen, en derhalve slibt de zorg volldig dicht, lopen ziekenhuizen compleet over en heb je vele doden, welke niet allemaal aan een niet opgespoorde covid-infectie zijn overleden, maar ook aan hartinfarcten, influenza, complicaties bij bevallingen, auto-ongelukken, ongelukjes in huis, RS-virus, buikgriep, etc.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 30 september 2020 @ 10:15:28 #54
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195339424
Waarom gaan we niet meteen full tilt Noord-Korea, sounds rather fun.
pi_195339428
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:49 schreef VoMy het volgende:
want er is totaal geen bewijs dat het coronavirus het griepseizoen volgt, het komt ook totaal niet overeen met het verspreidingsgedrag wereldwijd
Kijk eens naar het plaatje. Je kunt daar echt wel een correlatie zien. Helaas kan ik niet zo 1,2,3 de griepseizoenen vinden van andere landen. Eerder had google alles paraat, helaas zijn ze in 2015 gestopt. https://www.google.org/flutrends/about/

Kun jij onderbouwen dat er geen relatie is? Ik ben wel benieuwd.
pi_195339431
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:10 schreef chratnox het volgende:

[..]

Je punt was dat de economie voor de volksgezondheid gaat, daarvan zei ik dat ik het er niet mee eens was. Ik ben het met je eens dat we meer kunnen doen wellicht, maar er gaat impact zijn die de komende jaren nog gevoeld gaat worden. Hoeveel dat is weet op dit moment niemand, maar als je 90 miljard leent moet je die ooit een keer terugbetalen. Fijn dat de rente laag is, maar dat geld moet wel op de bankrekening terecht komen.
Het geld om niet essentiële zaken te sluiten is er, ook om Coronasteun nog (in elk geval tot volgend jaar) door te laten lopen. Toch moeten kroegen en restaurants ten koste van alles open blijven met wat aangepaste regels, maar men wil wel per se dat je thuis werkt en het OV alleen gebruikt voor essentiële reizen. Hoe rijm je die twee zaken?

30 mensen in een kroeg of restaurant in Amsterdam is onder de huidige omstandigheden echt totaal niet wenselijk.
blablablabla
pi_195339432
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat je zegt: "geen maatregelen, laat maar gaan" is één ding, maar zeggen dat je mensen met covid gewoon niet behandelt, kun je wettelijk niet maken. Ziek is ziek en als je medische zorg nodig hebt, hoor je die in een land als Nederland te krijgen. Bovendien kun je niet zien aan iemand zonder test of het covid is of influenza. Dus hoe bepaal je of je iemand met koorts en hoesten behandelt of niet? Je zult dus iedereen moeten behandelen, en derhalve slibt de zorg volldig dicht, lopen ziekenhuizen compleet over en heb je vele doden, welke niet allemaal aan een niet opgespoorde covid-infectie zijn overleden, maar ook aan hartinfarcten, influenza, complicaties bij bevallingen, auto-ongelukken, ongelukjes in huis, RS-virus, buikgriep, etc.
Het blijft toch een leuke hypothese die ik ook al sarcastisch vaak hier heb gepost.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195339450
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Duizenden mensen in hun eigen longvocht laten verdrinken. Ik zie de koppen in de (buitenlandse) media al voor me. De reputatieschade voor Nederland zou enorm zijn. We leven niet in een Darwinistische libertarische heilstaat.
pi_195339451
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:14 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Zeker, we gaan de vs, brazilie en india achterna en staan bijna op de derde plaats
We weten achteraf pas wat gewerkt heeft. Misschien is 't wel zo dat doordat het hier (nu) zwaarder is geweest het hierna minder zwaar wordt, dat landen die iedere maand in lockdown gaan dezelfde hoeveelheid doden hebben te betreuren maar over een langere periode van tijd.

Punt is, we weten het gewoon niet. Pas als er officieel gezegd kan worden "de pandemie is ten einde" kan er gekeken worden hoe landen het ten opzichte van elkaar hebben gedaan.
pi_195339460
Voordat men weer met meer idiote regels komt (de kroeg een uurtje eerder dicht _O- ) kan men er beter voor zorgen dat een corona test direct gedaan kan worden en binnen 24uur uitslag geeft. Zoals het nu gaat motiveer je mensen niet om zich te laten testen
pi_195339503
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:16 schreef Elan het volgende:

[..]

Het geld om niet essentiële zaken te sluiten is er, ook om Coronasteun nog (in elk geval tot volgend jaar) door te laten lopen. Toch moeten kroegen en restaurants ten koste van alles open blijven met wat aangepaste regels, maar men wil wel per se dat je thuis werkt en het OV alleen gebruikt voor essentiële reizen. Hoe rijm je die twee zaken?

30 mensen in een kroeg of restaurant in Amsterdam is onder de huidige omstandigheden echt totaal niet wenselijk.
Het gaat niet alleen om geld hè, er is veel meer dan alleen dat. De sociale interactie, ook al is 't op afstand. Het 'zien' van anderen. Ik heb 't wel 's hier in dit topic gepost, en anderen ook wel 's. Ik heb collega's die lieten boodschappen en eten thuis bezorgen en zaten al meer dan een maand binnen. Die hebben in die tijd niemand gezien, en hadden hun dag en nacht grotendeels omgedraaid.

Er is zoveel meer dan alleen dit virus. Als je daar voor de komende maanden geen rekening mee houdt ga je nog veel meer doden te betreuren hebben dan alleen dit virus. Zelfmoorden, eenzaamheid, weet ik 't wat allemaal.

Daarnaast, volgens mij is er tot nu toe telkens gezegd dat de hoeveelheid besmettingen in restaurants heel beperkt is, dus hoeveel lever je ermee in, en hoeveel krijg je ermee terug?

Uiteindelijk is dit gewoon een duivels dilemma, omdat je het nooit goed kunt doen.
pi_195339507
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:17 schreef chratnox het volgende:

[..]

We weten achteraf pas wat gewerkt heeft. Misschien is 't wel zo dat doordat het hier (nu) zwaarder is geweest het hierna minder zwaar wordt, dat landen die iedere maand in lockdown gaan dezelfde hoeveelheid doden hebben te betreuren maar over een langere periode van tijd.

Punt is, we weten het gewoon niet. Pas als er officieel gezegd kan worden "de pandemie is ten einde" kan er gekeken worden hoe landen het ten opzichte van elkaar hebben gedaan.
Je merkte niet op dat ik sarcastisch was?
pi_195339514
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:10 schreef VoMy het volgende:
Dit is gewoon een gevolg van het loslaten van veel van de maatregelen door de mensen in Nederland + de start van nieuwe collegejaar ed, het heeft echt geen kloot met 'de herfst' te maken . Weet je nog dat het hier een tijd lang 30 graden was en het aantal positieve tests elke dag toenam? En in Mexico is het dus herfst in de zomer.
Wat ben jij lekker zeker van je zaak. Kom eens met bewijs dat het niets met het griepseizoen heeft te maken. Je staatje van Mexico zegt mij niets, aangezien Mexico dicht bij de evenaar ligt en hele andere seizoenen kent. Heb je ook een plaatje van de normale patroon van het griepseizoen in Mexico vergeleken met Covid nu? Dat zou helpen.
pi_195339518
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:20 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Je merkte niet op dat ik sarcastisch was?
Ik ben niet zo goed in sarcasme herkennen, dank voor die aanvulling :o
pi_195339523
zou nu wel eens willen weten hoeveel besmettingen er ontdekt worden als het testbeleid wel helemaal op orde is.
( en iedereen zich binnen 24 uur kan testen binnen 30 minuten rijden )
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  woensdag 30 september 2020 @ 10:22:24 #66
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195339527
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:15 schreef zoost het volgende:

[..]

Kijk eens naar het plaatje. Je kunt daar echt wel een correlatie zien. Helaas kan ik niet zo 1,2,3 de griepseizoenen vinden van andere landen. Eerder had google alles paraat, helaas zijn ze in 2015 gestopt. https://www.google.org/flutrends/about/

Kun jij onderbouwen dat er geen relatie is? Ik ben wel benieuwd.
Jij doet zelf een claim, waarbij je causatie ziet in iets waar geen causatie is en tegelijkertijd alleen maar kijkt naar de voorbeelden die je 'idee' ondersteunen en de honderden voorbeelden die dat niet doen niet meeneemt. Kom vooral zelf eens met een begin van een verklaring voor alles wat je al duizendmaal weerlegde theorietje tegenspreekt. Dat lukt je niet.
Antifa
pi_195339544
quote:
7s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:38 schreef vosss het volgende:

[..]

Een half jaar de tijd gehad. Medische maskers nog steeds niet voldoende op voorraad.

Faal faal faal.
bakken vol bij de Makro liggen ze
pi_195339552
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:21 schreef zoost het volgende:

[..]

Wat ben jij lekker zeker van je zaak. Kom eens met bewijs dat het niets met het griepseizoen heeft te maken. Je staatje van Mexico zegt mij niets, aangezien Mexico dicht bij de evenaar ligt en hele andere seizoenen kent. Heb je ook een plaatje van de normale patroon van het griepseizoen in Mexico vergeleken met Covid nu? Dat zou helpen.
Nou ja de griep komt niet in de herfst omdat het herfst is maar omdat de omstandigheden in de herfst die toelaat. Het ligt dus niet aan de herfst maar de omstandigheden. Als deze er niet zijn komt de griep niet in de herfst en als die omstandigheden er zijn in de zomer dan kont de griep in de zomer.
  woensdag 30 september 2020 @ 10:24:20 #69
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195339553
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:22 schreef Predator40 het volgende:
zou nu wel eens willen weten hoeveel besmettingen er ontdekt worden als het testbeleid wel helemaal op orde is.
Vandaag nog in de regionale media een bericht dat mensen die achter Zwolle wonen (Dalfsen) naar Lelystad worden doorverwezen voor een test _O-
pi_195339583
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:24 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Vandaag nog in de regionale media een bericht dat mensen die achter Zwolle wonen (Dalfsen) naar Lelystad worden doorverwezen voor een test _O-
Flikker toch op zeg :W waarom is het onmogelijk gemaakt om bijvoorbeeld bij huisartsen te testen? Is toch prima in te richten lijkt me zo..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195339587
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:22 schreef Predator40 het volgende:
Ik ook wel.
  woensdag 30 september 2020 @ 10:27:05 #72
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195339590
quote:
10s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:59 schreef Dven het volgende:

[..]

Vakantiegangers zouden een lintje moeten krijgen. Die weten tenminste waar het echte gevaar schuilt.
Inderdaad.

Net alsof corona in Nederland vrijwel is uitgeroeid en we doodsbenauwd moeten zijn dat iemand die in een huisje in Duitsland of België heeft gezeten hier voor een nieuwe explosie komt zorgen.
  woensdag 30 september 2020 @ 10:27:27 #73
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195339592
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:21 schreef zoost het volgende:

[..]

Nogmaals, jij doet allemaal ongefundeerde claims met het doel om mensen hier voor te liegen. Dus jij bent ook degene die alle voorbeelden die je claims tegenspreken, zoals het feit dat in heel veel landen/gebieden pas deze zomer bij een graad of 30 er een piek was in het aantal besmettingen, moet gaan verklaren binnen je theorie dat corona de griepgolf volgt - het enige voorbeeld dat je daarvoor denkt te hebben klopt ook al niet, aangezien griep helemaal niet op z'n hoogtepunt is in maart/april in Nederland.
Antifa
pi_195339595
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:22 schreef VoMy het volgende:

[..]

Jij doet zelf een claim, waarbij je causatie ziet in iets waar geen causatie is en tegelijkertijd alleen maar kijkt naar de voorbeelden die je 'idee' ondersteunen en de honderden voorbeelden die dat niet doen niet meeneemt. Kom vooral zelf eens met een begin van een verklaring voor alles wat je al duizendmaal weerlegde theorietje tegenspreekt. Dat lukt je niet.
Volgens mij heb ik dat al gedaan, maar ik ga jou niet overtuigen. Lees anders even dit artikel waar onderzoek wordt aangehaald van het Max Planck Institute for Infection Biology. Kun je ze misschien een mailtje sturen dat ze er helemaal naast zitten. Succes!

https://www.scientias.nl/(...)lijker-toe-te-slaan/
pi_195339600
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:26 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Flikker toch op zeg :W waarom is het onmogelijk gemaakt om bijvoorbeeld bij huisartsen te testen? Is toch prima in te richten lijkt me zo..
Omdat huisartsen geen coronapatienten in hun praktijk willen zodat hun primaire zorg door kan gaan.

Daarnaast zijn de teststraten niet de bottleneck maar de laboratoria.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')