Dan gaat de overheid failliet aan alle rechtszaken van nabestaanden en chronisch zieken. Je snapt zelf hopelijk wel dat jouw radicale standpunt geen optie is.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:19 schreef Schuifpui het volgende: [..] Daarom: Geen maatregelen Geen testen Geen Covid zorg door huisartsen en ziekenhuizen Gevolg zal zijn dat we 40.000 doden hebben ipv 10.000, maar dat ligt ruim binnen het acceptabele. Net zoals we griepdoden altijd hebben geaccepteerd. De economie kan doorgaan, de reguliere zorg kan doorgaan, we voorkomen veel ander leed zoals paychologische schade en leerachterstanden. Daarnaast gaan mensen die overlijden aan (of met) covid nauwelijks eerder dood dan de gemiddelde levensverwachting. Dus het aantal verloren gezonde levensjaren is beperkt. Sterker nog, ik denk dat het positief uitvalt als je alle neveneffecten van de maatregelen meeweegt.
Het is ongetwijfeld niet mijn sterkste vergelijking, ik doel op de observatie die user drexciya aanhaalt: het (ogenschijnlijk) complete gebrek aan gesprekken, discussies over wat wij als maatschappij belangrijk vinden in combinatie met het klakkeloos jaknikken bij de huidige situatie, verbaast me met de dag meer.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:10 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Die vergelijking is mank, of je moet daadwerkelijk bedoelen dat iedereen die tegen de sleepwet was iets te verbergen had.
Uiteraard.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:19 schreef vosss het volgende:
stel dat de ziekenhuizen straks weer vol liggen en de reguliere zorg niet meer mogelijk is, zijn jullie dan wel voorstander van zwaardere maatregelen, zoals bv die avondklok of terug naar de maatregelen van maart?
Op dezelfde manier dat de overheid nu failliet gaat aan rechtzaken van nabestaanden van mensen die geen reguliere zorg krijgen? Of aan die 90 miljard die extra is uitgegeven tijdens de eerste golf?quote:Op woensdag 30 september 2020 09:25 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dan gaat de overheid failliet aan alle rechtszaken van nabestaanden en chronisch zieken. Je snapt zelf hopelijk wel dat jouw radicale standpunt geen optie is.
ALS DAT GEEN NEUKEN WORDT DAN WEET IK HET OOK NIET MEER!!quote:Op woensdag 30 september 2020 09:25 schreef xFriendx het volgende:
Bij eventuele dates moet ik dus zorgen vooral een beetje laat af te spreken voor een koffie bij haar thuis: 'ojee, nu kan ik niet meer naar huis'
Waar baseer je dit allemaal op? Kun je in de toekomst kijken, dat je dit zo stellig weet te zeggen?quote:Op woensdag 30 september 2020 09:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Uiteraard.
Zwaardere maatregelen gaan er - denk ik - dan ook komen. Ze krijgen de R waarde simpelweg niet binnen een heel korte periode als deze drastisch naar beneden is mijn verwachting. Dat komt 1. door de maatregelen en vrijblijvendheid er aan en als gevolg 2. dat het procentueel te weinig impact heeft zoals de 'lockdown' dat in maart had.
Nee want dat zijn geen gronden voor grove nalatigheid. Dat is ontzeggen van acute zorg voor mensen die dit nodig hebben wel.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:29 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Op dezelfde manier dat de overheid nu failliet gaat aan rechtzaken van nabestaanden van mensen die geen reguliere zorg krijgen? Of aan die 90 miljard die extra is uitgegeven tijdens de eerste golf?
Volgens mij zijn de enige radicale standpunten het willen van een avondklok, samenkomsten verbieden, een volgapp, etc.
Ja, en dan kan je ook gezellig samen naar de test-straatquote:Op woensdag 30 september 2020 09:25 schreef xFriendx het volgende:
Bij eventuele dates moet ik dus zorgen vooral een beetje laat af te spreken voor een koffie bij haar thuis: 'ojee, nu kan ik niet meer naar huis'
Lijkt mij ook. In principe is er al een halve avondklok door de sluiting van de horeca en sportkantines.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:06 schreef Scrummie het volgende:
Een avondklok voelt voor mij persoonlijk strenger als in maart. Dat strookt niet met het huidige beeld. Zou het lokaal in grote steden op bepaalde dagen nog wel begrijpen, maar landelijk absoluut niet.
Ik gebruik niet voor niets de woorden "denk ik" en "is mijn verwachting" - het is een gevoel gebaseerd op wat je zelf ervaart (in je omgeving) en leest en ziet in de media.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:31 schreef VoMy het volgende:
[..]
Waar baseer je dit allemaal op? Kun je in de toekomst kijken, dat je dit zo stellig weet te zeggen?
Dat kunnen ze ook nooit goed doen, een heleboel mensen weten amper hoe dat virus zich verspreidt.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:33 schreef vosss het volgende:
Maargoed, in het vorige topic werd het ook al gezegd, de overheid kan het nooit goed doen. Op voorhand zwaar ingrijpen heeft geen draagvlak, want er is ogenschijnlijk geen zak aan de hand. Te laat ingrijpen dan is er heel veel aan de hand en moet je mogelijk veel zwaarder ingrijpen. En dan krijgen ze ook shit over zich heen.
Het is een dun lijntje waar ze op moeten balanceren en ik ben blij dat ik niet in hun schoenen sta.
Het punt is nou net dat als je maatregelen neemt als je tegen code zwart aan zit, dat het nog 2 weken duurt voordat er effect zichtbaar is. En dat je dan dus niet meer tegen code zwart aan zit, maar er al anderhalve week overheen zit. En dan gaan dus onnodig mensen dood aan van alles.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:32 schreef Simmertje het volgende:
Avondklok moet je echt niet willen in Nederland, dat gaat mij ook te ver, dan moeten we echt tegen code zwart aanzitten in de ziekenhuizen.
Welkom terug trouwens in deze reeks. Ik heb je lange tijd niet gezien. Heb zelf ook een flinke tijd amper gepost hier overigens.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:35 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat kunnen ze ook nooit goed doen, een heleboel mensen weten amper hoe dat virus zich verspreidt.
Dat is echt een "mission impossible."
Het is gewoon met zijn allen op dat vaccin wachten.
Een half jaar de tijd gehad. Medische maskers nog steeds niet voldoende op voorraad.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:36 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Het eerste bericht over maskers waarin staat 'geen voorraad'. Schrijnend...
Hoezo geen voorraad? Op hulptroepen.nu heb je 40 medische mondkapjes voor 50 euro.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:36 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Het eerste bericht over maskers waarin staat 'geen voorraad'. Schrijnend...
Dank je wel.:) Wederzijds.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:36 schreef vosss het volgende:
[..]
Welkom terug trouwens in deze reeks. Ik heb je lange tijd niet gezien. Heb zelf ook een flinke tijd amper gepost hier overigens.
Ze gaan er nu heel rap doorheen. Wij hadden een flinke voorraad maar zijn ook weer bezig met spoedbestellingen. Vanaf vandaag moet bijna iedereen zo'n ding op.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:38 schreef vosss het volgende:
[..]
Een half jaar de tijd gehad. Medische maskers nog steeds niet voldoende op voorraad.
Faal faal faal.
Ik had deze opmerking ook al in een andere thread gemaakt. Ik denk dat het effect van de meeste maatregelen wordt overschat. Dat het in eind maart weer ging zakken heeft meer met het griepseizoen te maken dan met de intelligent lockdown. Een beetje zoals ook met de economie. Als het goed gaat komt het door het overheidsbeleid, gaat het slecht met de economie dan zijn het externe factoren.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:28 schreef Jor_Dii het volgende:
Zwaardere maatregelen gaan er - denk ik - dan ook komen. Ze krijgen de R waarde simpelweg niet binnen een heel korte periode als deze drastisch naar beneden is mijn verwachting. Dat komt 1. door de maatregelen en vrijblijvendheid er aan en als gevolg 2. dat het procentueel te weinig impact heeft zoals de 'lockdown' dat in maart had.
-reageer eens inhoudelijk. En vriendelijk.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:39 schreef zoost het volgende:
[..]
Ik had deze opmerking ook al in een andere thread gemaakt. Ik denk dat het effect van de meeste maatregelen wordt overschat. Dat het in eind maart weer ging zakken heeft meer met het griepseizoen te maken dan met de intelligent lockdown.
Interessant wel ja - ben er persoonlijk wel van overtuigd dat het (wellicht) dan een combi is van deze twee. De maatregelen legde het sociale leven zo enorm lam dat het virus simpelweg geen kans meer kreeg..quote:Op woensdag 30 september 2020 09:39 schreef zoost het volgende:
[..]
Ik had deze opmerking ook al in een andere thread gemaakt. Ik denk dat het effect van de meeste maatregelen wordt overschat.
Je moet ook helemaal niet je best doen om het alle mensen naar hun zin te maken als je die functie hebt.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:33 schreef vosss het volgende:
Maargoed, in het vorige topic werd het ook al gezegd, de overheid kan het nooit goed doen. Op voorhand zwaar ingrijpen heeft geen draagvlak, want er is ogenschijnlijk geen zak aan de hand. Te laat ingrijpen dan is er heel veel aan de hand en moet je mogelijk veel zwaarder ingrijpen. En dan krijgen ze ook shit over zich heen.
Het is een dun lijntje waar ze op moeten balanceren en ik ben blij dat ik niet in hun schoenen sta.
Exact.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Je moet ook helemaal niet je best doen om het alle mensen naar hun zin te maken als je die functie hebt.
We hoeven toch niet in elk nieuwe deel van dit draadje het totaal ongefundeerde idee dat 'het net als de griep gaat' weer opnieuw te bespreken. Het is wensdenken van de bovenste plank dat hier elke keer weer wordt gepresenteerd als iets dat zogenaamd logisch is.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:46 schreef Predator40 het volgende:
[..]
of je geeft een goede onderbouwing dat het onzin is en anders gewoon ff dimmen met zulke comments ?
Dat kan je toch nooit goed doen, de helft van de bevolking wil mondkapjes en de andere helft niet.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Exact.
Altijd maar dat pleasen.
Nu ook weer mondkapjes in zetten als pressiemiddel man man
Ja precies je zou een beslissing moeten nemen op basis van wat goed is voor de volksgezondheid. Maar alle beslissingen hebben eerst en vooral met geld te maken en dan pas gezondheid bij Rutte en co.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:49 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat kan je toch nooit goed doen, de helft van de bevolking wil mondkapjes en de andere helft niet.
(bij wijze van spreken)
Volgens mij weet niemand precies wat goed is voor de volks-gezondheid.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja precies je zou een beslissing moeten nemen op basis van wat goed is voor de volksgezondheid. Maar alle beslissingen hebben eerst en vooral met geld te maken en dan pas gezondheid bij Rutte en co.
Dit is een mooi voorbeeld van function creep in wording. Er zijn te weinig mensen voor handhaving, dus hoe makkelijk is 't als je een GPS tracker krijgt zoals in een aantal Aziatische landen wanneer je positief getest bent.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:21 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee hoor, want destijds in spanje die in tegenstelling tot Nederland wel gewoon een lockdown hadden mochten mensen gewoon de hond uit laten binnen een straal van zoveel meter rondom hun huis. Ik meen 100 of 200 meter.
Dat zal hier ook wel gelden dan gok ik. Mocht het überhaupt zo ver komen.
Al in maart zeiden de "experts" dat het in de zomer zal afnemen en de herfst weer opleven.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:49 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik hoef niet met onderbouwing te komen dat het onzin is, want er is totaal geen bewijs dat het coronavirus het griepseizoen volgt, het komt ook totaal niet overeen met het verspreidingsgedrag wereldwijd, en ik maak die claim dus ook niet. Degene die de claim maakt moet het onderbouwen en die kan dat niet en die kan dan wat mij betreft beter helemaal niets zeggen. Zeker als dit onderwerp al 50x voorbij is gekomen.
'Je kunt het nooit goed doen'.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja precies je zou een beslissing moeten nemen op basis van wat goed is voor de volksgezondheid. Maar alle beslissingen hebben eerst en vooral met geld te maken en dan pas gezondheid bij Rutte en co.
Deze pandemie heeft tot 90+ miljard gekost ofzo voor NL, hoe kun je dan zeggen dat geld voor gaat? Als geld voor zou gaan waren er geen maatregelen gekomen, was 't vliegverkeer niet stil gelegd, waren reizen gewoon zonder problemen mogelijk en ga zo maar door. Dan hadden ze gezegd: "Tja, het is vervelend dat er mensen overlijden, maar de economie moet nou eenmaal door"quote:Op woensdag 30 september 2020 09:51 schreef Elan het volgende:
[..]
In de herfst leeft het volgens mij weer op omdat iedereen dan weer binnen zit. In de winter zet niemand een raam open om te ventileren. Dat virus kan dus niet weg.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:53 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Al in maart zeiden de "experts" dat het in de zomer zal afnemen en de herfst weer opleven.
Beetje kort door de bocht, Italië heeft op dit moment minder besmettingen dan Nederland. Dus hoogstwaarschijnlijk zit je daar veiligerquote:Op woensdag 30 september 2020 09:32 schreef Simmertje het volgende:
Mensen die in de herfstvakantie naar het buitenland gaan mogen ze van mij echt 14 dagen in quarantaine gooien.
Dat moet ook helemaal niet de reden zijn voor besluiten.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:54 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
'Je kunt het nooit goed doen'.
Er is geld zat en lenen kost momenteel geen drol.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Deze pandemie heeft tot 90+ miljard gekost ofzo voor NL, hoe kun je dan zeggen dat geld voor gaat? Als geld voor zou gaan waren er geen maatregelen gekomen, was 't vliegverkeer niet stil gelegd, waren reizen gewoon zonder problemen mogelijk en ga zo maar door. Dan hadden ze gezegd: "Tja, het is vervelend dat er mensen overlijden, maar de economie moet nou eenmaal door"
Dit is ook geen verassing. Politicu die dit wel zeggen doen dit voor de verkiezingen.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:53 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Al in maart zeiden de "experts" dat het in de zomer zal afnemen en de herfst weer opleven.
Vakantiegangers zouden een lintje moeten krijgen. Die weten tenminste waar het echte gevaar schuilt.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:57 schreef Blik het volgende:
[..]
Beetje kort door de bocht, Italië heeft op dit moment minder besmettingen dan Nederland. Dus hoogstwaarschijnlijk zit je daar veiliger
juist dit, daarom snap ik ook niet waarom er totaal geen voorbereidingen zijn getroffen en de overheid nu weer achter de feiten aanloopt.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:53 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Het levert zelfs een drol opquote:Op woensdag 30 september 2020 09:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Er is geld zat en lenen kost momenteel geen drol.
Exact.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:57 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat moet ook helemaal niet de reden zijn voor besluiten.
Prima, maar het klopt gewoon niet dat je zegt dat op dit moment de economie voor de volksgezondheid gaat. Ja, geld lenen kost op dit moment weinig, maar vergeet niet hoe pijnlijk deze maatregelen voor allerlei sectoren zijn. Wanneer bedrijven geen ondersteuning van de overheid meer krijgen gaan ze bij bosjes omvallen.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Er is geld zat en lenen kost momenteel geen drol.
Dan moet je die sectoren (nogmaals) gericht compenseren. Als je het virus nu echt wilt indammen zal je een hoop niet essentiële zaken echt tijdelijk moeten sluiten.quote:Op woensdag 30 september 2020 10:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Prima, maar het klopt gewoon niet dat je zegt dat op dit moment de economie voor de volksgezondheid gaat. Ja, geld lenen kost op dit moment weinig, maar vergeet niet hoe pijnlijk deze maatregelen voor allerlei sectoren zijn. Wanneer bedrijven geen ondersteuning van de overheid meer krijgen gaan ze bij bosjes omvallen.
Dit is gewoon een gevolg van het loslaten van veel van de maatregelen door de mensen in Nederland + de start van nieuwe collegejaar ed, het heeft echt geen kloot met 'de herfst' te makenquote:Op woensdag 30 september 2020 09:59 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dit is ook geen verassing. Politicu die dit wel zeggen doen dit voor de verkiezingen.
Je punt was dat de economie voor de volksgezondheid gaat, daarvan zei ik dat ik het er niet mee eens was. Ik ben het met je eens dat we meer kunnen doen wellicht, maar er gaat impact zijn die de komende jaren nog gevoeld gaat worden. Hoeveel dat is weet op dit moment niemand, maar als je 90 miljard leent moet je die ooit een keer terugbetalen. Fijn dat de rente laag is, maar dat geld moet wel op de bankrekening terecht komen.quote:Op woensdag 30 september 2020 10:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Dan moet je die sectoren (nogmaals) gericht compenseren. Als je het virus nu echt wilt indammen zal je een hoop niet essentiële zaken echt tijdelijk moeten sluiten.
Het vertrouwen in de regeringknalt nu ook omlaag.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:59 schreef Predator40 het volgende:
[..]
juist dit, daarom snap ik ook niet waarom er totaal geen voorbereidingen zijn getroffen en de overheid nu weer achter de feiten aanloopt.
Zeker, we gaan de vs, brazilie en india achterna en staan bijna op de derde plaatsquote:Op woensdag 30 september 2020 10:10 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het vertrouwen in de regeringknalt nu ook omlaag.
Die leuke praatjes van Rutte trapt niemand meer in. De hele aanpak is een catastrofe geweest. Een van de zwaarst getroffen landen ter wereld. Dat zijn de harde feiten.
Dat je zegt: "geen maatregelen, laat maar gaan" is één ding, maar zeggen dat je mensen met covid gewoon niet behandelt, kun je wettelijk niet maken. Ziek is ziek en als je medische zorg nodig hebt, hoor je die in een land als Nederland te krijgen. Bovendien kun je niet zien aan iemand zonder test of het covid is of influenza. Dus hoe bepaal je of je iemand met koorts en hoesten behandelt of niet? Je zult dus iedereen moeten behandelen, en derhalve slibt de zorg volldig dicht, lopen ziekenhuizen compleet over en heb je vele doden, welke niet allemaal aan een niet opgespoorde covid-infectie zijn overleden, maar ook aan hartinfarcten, influenza, complicaties bij bevallingen, auto-ongelukken, ongelukjes in huis, RS-virus, buikgriep, etc.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:19 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Daarom:
Geen maatregelen
Geen testen
Geen Covid zorg door huisartsen en ziekenhuizen
Gevolg zal zijn dat we 40.000 doden hebben ipv 10.000, maar dat ligt ruim binnen het acceptabele. Net zoals we griepdoden altijd hebben geaccepteerd.
De economie kan doorgaan, de reguliere zorg kan doorgaan, we voorkomen veel ander leed zoals paychologische schade en leerachterstanden.
Daarnaast gaan mensen die overlijden aan (of met) covid nauwelijks eerder dood dan de gemiddelde levensverwachting. Dus het aantal verloren gezonde levensjaren is beperkt. Sterker nog, ik denk dat het positief uitvalt als je alle neveneffecten van de maatregelen meeweegt.
Kijk eens naar het plaatje. Je kunt daar echt wel een correlatie zien. Helaas kan ik niet zo 1,2,3 de griepseizoenen vinden van andere landen. Eerder had google alles paraat, helaas zijn ze in 2015 gestopt. https://www.google.org/flutrends/about/quote:Op woensdag 30 september 2020 09:49 schreef VoMy het volgende:
want er is totaal geen bewijs dat het coronavirus het griepseizoen volgt, het komt ook totaal niet overeen met het verspreidingsgedrag wereldwijd
Het geld om niet essentiële zaken te sluiten is er, ook om Coronasteun nog (in elk geval tot volgend jaar) door te laten lopen. Toch moeten kroegen en restaurants ten koste van alles open blijven met wat aangepaste regels, maar men wil wel per se dat je thuis werkt en het OV alleen gebruikt voor essentiële reizen. Hoe rijm je die twee zaken?quote:Op woensdag 30 september 2020 10:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je punt was dat de economie voor de volksgezondheid gaat, daarvan zei ik dat ik het er niet mee eens was. Ik ben het met je eens dat we meer kunnen doen wellicht, maar er gaat impact zijn die de komende jaren nog gevoeld gaat worden. Hoeveel dat is weet op dit moment niemand, maar als je 90 miljard leent moet je die ooit een keer terugbetalen. Fijn dat de rente laag is, maar dat geld moet wel op de bankrekening terecht komen.
Het blijft toch een leuke hypothese die ik ook al sarcastisch vaak hier heb gepost.quote:Op woensdag 30 september 2020 10:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat je zegt: "geen maatregelen, laat maar gaan" is één ding, maar zeggen dat je mensen met covid gewoon niet behandelt, kun je wettelijk niet maken. Ziek is ziek en als je medische zorg nodig hebt, hoor je die in een land als Nederland te krijgen. Bovendien kun je niet zien aan iemand zonder test of het covid is of influenza. Dus hoe bepaal je of je iemand met koorts en hoesten behandelt of niet? Je zult dus iedereen moeten behandelen, en derhalve slibt de zorg volldig dicht, lopen ziekenhuizen compleet over en heb je vele doden, welke niet allemaal aan een niet opgespoorde covid-infectie zijn overleden, maar ook aan hartinfarcten, influenza, complicaties bij bevallingen, auto-ongelukken, ongelukjes in huis, RS-virus, buikgriep, etc.
Duizenden mensen in hun eigen longvocht laten verdrinken. Ik zie de koppen in de (buitenlandse) media al voor me. De reputatieschade voor Nederland zou enorm zijn. We leven niet in een Darwinistische libertarische heilstaat.quote:Op woensdag 30 september 2020 10:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat je zegt: "geen maatregelen, laat maar gaan" is één ding, maar zeggen dat je mensen met covid gewoon niet behandelt, kun je wettelijk niet maken. Ziek is ziek en als je medische zorg nodig hebt, hoor je die in een land als Nederland te krijgen. Bovendien kun je niet zien aan iemand zonder test of het covid is of influenza. Dus hoe bepaal je of je iemand met koorts en hoesten behandelt of niet? Je zult dus iedereen moeten behandelen, en derhalve slibt de zorg volldig dicht, lopen ziekenhuizen compleet over en heb je vele doden, welke niet allemaal aan een niet opgespoorde covid-infectie zijn overleden, maar ook aan hartinfarcten, influenza, complicaties bij bevallingen, auto-ongelukken, ongelukjes in huis, RS-virus, buikgriep, etc.
We weten achteraf pas wat gewerkt heeft. Misschien is 't wel zo dat doordat het hier (nu) zwaarder is geweest het hierna minder zwaar wordt, dat landen die iedere maand in lockdown gaan dezelfde hoeveelheid doden hebben te betreuren maar over een langere periode van tijd.quote:Op woensdag 30 september 2020 10:14 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Zeker, we gaan de vs, brazilie en india achterna en staan bijna op de derde plaats
Het gaat niet alleen om geld hè, er is veel meer dan alleen dat. De sociale interactie, ook al is 't op afstand. Het 'zien' van anderen. Ik heb 't wel 's hier in dit topic gepost, en anderen ook wel 's. Ik heb collega's die lieten boodschappen en eten thuis bezorgen en zaten al meer dan een maand binnen. Die hebben in die tijd niemand gezien, en hadden hun dag en nacht grotendeels omgedraaid.quote:Op woensdag 30 september 2020 10:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Het geld om niet essentiële zaken te sluiten is er, ook om Coronasteun nog (in elk geval tot volgend jaar) door te laten lopen. Toch moeten kroegen en restaurants ten koste van alles open blijven met wat aangepaste regels, maar men wil wel per se dat je thuis werkt en het OV alleen gebruikt voor essentiële reizen. Hoe rijm je die twee zaken?
30 mensen in een kroeg of restaurant in Amsterdam is onder de huidige omstandigheden echt totaal niet wenselijk.
Je merkte niet op dat ik sarcastisch was?quote:Op woensdag 30 september 2020 10:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
We weten achteraf pas wat gewerkt heeft. Misschien is 't wel zo dat doordat het hier (nu) zwaarder is geweest het hierna minder zwaar wordt, dat landen die iedere maand in lockdown gaan dezelfde hoeveelheid doden hebben te betreuren maar over een langere periode van tijd.
Punt is, we weten het gewoon niet. Pas als er officieel gezegd kan worden "de pandemie is ten einde" kan er gekeken worden hoe landen het ten opzichte van elkaar hebben gedaan.
Wat ben jij lekker zeker van je zaak. Kom eens met bewijs dat het niets met het griepseizoen heeft te maken. Je staatje van Mexico zegt mij niets, aangezien Mexico dicht bij de evenaar ligt en hele andere seizoenen kent. Heb je ook een plaatje van de normale patroon van het griepseizoen in Mexico vergeleken met Covid nu? Dat zou helpen.quote:Op woensdag 30 september 2020 10:10 schreef VoMy het volgende:
Dit is gewoon een gevolg van het loslaten van veel van de maatregelen door de mensen in Nederland + de start van nieuwe collegejaar ed, het heeft echt geen kloot met 'de herfst' te maken . Weet je nog dat het hier een tijd lang 30 graden was en het aantal positieve tests elke dag toenam? En in Mexico is het dus herfst in de zomer.
Ik ben niet zo goed in sarcasme herkennen, dank voor die aanvullingquote:Op woensdag 30 september 2020 10:20 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Je merkte niet op dat ik sarcastisch was?
Jij doet zelf een claim, waarbij je causatie ziet in iets waar geen causatie is en tegelijkertijd alleen maar kijkt naar de voorbeelden die je 'idee' ondersteunen en de honderden voorbeelden die dat niet doen niet meeneemt. Kom vooral zelf eens met een begin van een verklaring voor alles wat je al duizendmaal weerlegde theorietje tegenspreekt. Dat lukt je niet.quote:Op woensdag 30 september 2020 10:15 schreef zoost het volgende:
[..]
Kijk eens naar het plaatje. Je kunt daar echt wel een correlatie zien. Helaas kan ik niet zo 1,2,3 de griepseizoenen vinden van andere landen. Eerder had google alles paraat, helaas zijn ze in 2015 gestopt. https://www.google.org/flutrends/about/
Kun jij onderbouwen dat er geen relatie is? Ik ben wel benieuwd.
bakken vol bij de Makro liggen zequote:Op woensdag 30 september 2020 09:38 schreef vosss het volgende:
[..]
Een half jaar de tijd gehad. Medische maskers nog steeds niet voldoende op voorraad.
Faal faal faal.
Nou ja de griep komt niet in de herfst omdat het herfst is maar omdat de omstandigheden in de herfst die toelaat. Het ligt dus niet aan de herfst maar de omstandigheden. Als deze er niet zijn komt de griep niet in de herfst en als die omstandigheden er zijn in de zomer dan kont de griep in de zomer.quote:Op woensdag 30 september 2020 10:21 schreef zoost het volgende:
[..]
Wat ben jij lekker zeker van je zaak. Kom eens met bewijs dat het niets met het griepseizoen heeft te maken. Je staatje van Mexico zegt mij niets, aangezien Mexico dicht bij de evenaar ligt en hele andere seizoenen kent. Heb je ook een plaatje van de normale patroon van het griepseizoen in Mexico vergeleken met Covid nu? Dat zou helpen.
Vandaag nog in de regionale media een bericht dat mensen die achter Zwolle wonen (Dalfsen) naar Lelystad worden doorverwezen voor een testquote:Op woensdag 30 september 2020 10:22 schreef Predator40 het volgende:
zou nu wel eens willen weten hoeveel besmettingen er ontdekt worden als het testbeleid wel helemaal op orde is.
( en iedereen zich binnen 24 uur kan testen binnen 30 minuten rijden )
Flikker toch op zegquote:Op woensdag 30 september 2020 10:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Vandaag nog in de regionale media een bericht dat mensen die achter Zwolle wonen (Dalfsen) naar Lelystad worden doorverwezen voor een test
Ik ook wel.quote:Op woensdag 30 september 2020 10:22 schreef Predator40 het volgende:
zou nu wel eens willen weten hoeveel besmettingen er ontdekt worden als het testbeleid wel helemaal op orde is.
( en iedereen zich binnen 24 uur kan testen binnen 30 minuten rijden )
Inderdaad.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:59 schreef Dven het volgende:
[..]
Vakantiegangers zouden een lintje moeten krijgen. Die weten tenminste waar het echte gevaar schuilt.
Nogmaals, jij doet allemaal ongefundeerde claims met het doel om mensen hier voor te liegen. Dus jij bent ook degene die alle voorbeelden die je claims tegenspreken, zoals het feit dat in heel veel landen/gebieden pas deze zomer bij een graad of 30 er een piek was in het aantal besmettingen, moet gaan verklaren binnen je theorie dat corona de griepgolf volgt - het enige voorbeeld dat je daarvoor denkt te hebben klopt ook al niet, aangezien griep helemaal niet op z'n hoogtepunt is in maart/april in Nederland.quote:Op woensdag 30 september 2020 10:21 schreef zoost het volgende:
[..]
Wat ben jij lekker zeker van je zaak. Kom eens met bewijs dat het niets met het griepseizoen heeft te maken. Je staatje van Mexico zegt mij niets, aangezien Mexico dicht bij de evenaar ligt en hele andere seizoenen kent. Heb je ook een plaatje van de normale patroon van het griepseizoen in Mexico vergeleken met Covid nu? Dat zou helpen.
Volgens mij heb ik dat al gedaan, maar ik ga jou niet overtuigen. Lees anders even dit artikel waar onderzoek wordt aangehaald van het Max Planck Institute for Infection Biology. Kun je ze misschien een mailtje sturen dat ze er helemaal naast zitten. Succes!quote:Op woensdag 30 september 2020 10:22 schreef VoMy het volgende:
[..]
Jij doet zelf een claim, waarbij je causatie ziet in iets waar geen causatie is en tegelijkertijd alleen maar kijkt naar de voorbeelden die je 'idee' ondersteunen en de honderden voorbeelden die dat niet doen niet meeneemt. Kom vooral zelf eens met een begin van een verklaring voor alles wat je al duizendmaal weerlegde theorietje tegenspreekt. Dat lukt je niet.
Omdat huisartsen geen coronapatienten in hun praktijk willen zodat hun primaire zorg door kan gaan.quote:Op woensdag 30 september 2020 10:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Flikker toch op zegwaarom is het onmogelijk gemaakt om bijvoorbeeld bij huisartsen te testen? Is toch prima in te richten lijkt me zo..
Ik laat me pas testen op het moment dat ze daar mijn hersenen niet voor uit mijn neus hoeven lepelen.quote:Op woensdag 30 september 2020 10:17 schreef apenoot het volgende:
Voordat men weer met meer idiote regels komt (de kroeg een uurtje eerder dicht) kan men er beter voor zorgen dat een corona test direct gedaan kan worden en binnen 24uur uitslag geeft. Zoals het nu gaat motiveer je mensen niet om zich te laten testen
Waarom niet een praktijk aanwijzen als Corona praktijk, huisartsen zijn nu volledig buitenspel gezet.quote:Op woensdag 30 september 2020 10:28 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Omdat huisartsen geen coronapatienten in hun praktijk willen zodat hun primaire zorg door kan gaan.
Daarnaast zijn de teststraten niet de bottleneck maar de laboratoria.
is maar een uur heen en een uur terug....quote:Op woensdag 30 september 2020 10:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Vandaag nog in de regionale media een bericht dat mensen die achter Zwolle wonen (Dalfsen) naar Lelystad worden doorverwezen voor een test
Ok, dat eerste punt snap ik en kan ik in komen.. dat tweede: de teststraten zijn wel degelijk een bottleneck wat mij betreft. Je gaat toch geen 2 uur rijden voor een corona test? Vind dat echt van de zotte in ons kleine land..quote:Op woensdag 30 september 2020 10:28 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Omdat huisartsen geen coronapatienten in hun praktijk willen zodat hun primaire zorg door kan gaan.
Teststraten ook hoor. Sommige mensen moeten tientallen kilometers rijden (enkele reis) omdat er geen enkele in de buurt is.quote:Op woensdag 30 september 2020 10:28 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Zojuist even getest (Twenterand); kan zaterdag pas terecht, en dan in Goor (35min) of Assen (65min). Terwijl ik toen ik echt wilde testen in Almelo terecht kon (15min, volgende dag) of Ommen (15min, 2 dagen later).quote:Op woensdag 30 september 2020 10:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
maar je blijft wel thuis bij klachten neem ik aan ?quote:Op woensdag 30 september 2020 10:28 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik laat me pas testen op het moment dat ze daar mijn hersenen niet voor uit mijn neus hoeven lepelen.
Twee uur in de auto voor een coronatest. In Nederland. Dit kan toch nietquote:Op woensdag 30 september 2020 10:30 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Zojuist even getest (Twenterand); kan zaterdag pas terecht, en dan in Goor (35min) of Assen (65min). Terwijl ik toen ik echt wilde testen in Almelo terecht kon (15min) of Ommen (15min).
Bijzonder.
dus 4 dagen wachten op de test die ook nog eens ver weg is, en nog eens 3 dagen wachten op de uitslagquote:Op woensdag 30 september 2020 10:30 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Zojuist even getest (Twenterand); kan zaterdag pas terecht, en dan in Goor (35min) of Assen (65min). Terwijl ik toen ik echt wilde testen in Almelo terecht kon (15min) of Ommen (15min).
Bijzonder.
in het begin had ik gezegt, oke kan gebeurenquote:Op woensdag 30 september 2020 10:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Twee uur in de auto voor een coronatest. In Nederland. Dit kan toch niet
Nee. Ik zou mijzelf dan nu ook niet laten testen (maar wel thuisblijven tot klachten voorbij zijn uiteraard).quote:Op woensdag 30 september 2020 10:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nee precies - gewoon echt belachelijk. Als je het hebt over draagvlak moet je ook dit aanpakken en reduceren tot max 20-30 minuten rijden lijkt me.quote:Op woensdag 30 september 2020 10:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
en veel meer met jou dat is het hele probleem.quote:Op woensdag 30 september 2020 10:33 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee. Ik zou mijzelf dan nu ook niet laten testen.
Wat een onzin het aantal zelfdodingen is nog nooit zo laag geweest als tijdens de intelligente lockdown.quote:Op woensdag 30 september 2020 10:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om geld hè, er is veel meer dan alleen dat. De sociale interactie, ook al is 't op afstand. Het 'zien' van anderen. Ik heb 't wel 's hier in dit topic gepost, en anderen ook wel 's. Ik heb collega's die lieten boodschappen en eten thuis bezorgen en zaten al meer dan een maand binnen. Die hebben in die tijd niemand gezien, en hadden hun dag en nacht grotendeels omgedraaid.
Er is zoveel meer dan alleen dit virus. Als je daar voor de komende maanden geen rekening mee houdt ga je nog veel meer doden te betreuren hebben dan alleen dit virus. Zelfmoorden, eenzaamheid, weet ik 't wat allemaal.
Uiteindelijk is dit gewoon een duivels dilemma, omdat je het nooit goed kunt doen.
30 mensen, laat staan in combinatie met veel drank is op veel plekken in deze situatie gewoon totaal niet wenselijk. Zelfs niet met gepaste maatregelen. Lees toevallig net dit verhaal.quote:Daarnaast, volgens mij is er tot nu toe telkens gezegd dat de hoeveelheid besmettingen in restaurants heel beperkt is, dus hoeveel lever je ermee in, en hoeveel krijg je ermee terug?
Ja goh...quote:Brusselse gezondheidsinspectie: "Veel besmettingen op café of restaurant"
In "Het Journaal" van 13 uur gaf Inge Neven, hoofd van de Brusselse gezondheidsinspectie, vanmiddag meer uitleg bij de verstrengde coronamaatregelen in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. Zo zullen horecazaken vanaf morgen de deuren om 23 uur moeten sluiten. Op die manier wil Brussel de snelle verspreiding van het virus tegengaan.
"We weten dat het coronavirus voornamelijk wordt doorgegeven tussen mensen die elkaar van dichtbij zien", zegt Inge Neven. "Door besmette patiënten op te volgen, weten we dat er toch heel wat besmettingen plaatsvinden op café of restaurant. En iedereen weet dat als het wat later wordt en er wordt wat gedronken, dat de relaties wat losser worden en dat het moeilijker wordt om afstand te bewaren."
Volgens Inge Neven heeft Brussel bewust langer gewacht om de maatregelen te verstrengen, om coronamoeheid te vermijden. "We moeten ervoor zorgen dat mensen het geloof in het hele verhaal niet verliezen. Daarom hebben we zo lang mogelijk gewacht. Maar nu ook de ziekenhuisopnames de verkeerde kant opgaan, en ook de iets oudere bevolking meer wordt getroffen, kunnen we niet anders dan toch in te grijpen", zegt Neven.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)g-27-september-2020/
Ik begreep dat daar wel iets voor geregeld kan worden. Al weet ik ook niet meer dan dat.quote:Op woensdag 30 september 2020 10:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Teststraten ook hoor. Sommige mensen moeten tientallen kilometers rijden (enkele reis) omdat er geen enkele in de buurt is.
Voor hulpbehoevenden of mensen met weinig geld is dat vaak geen optie.
Huisartsen komen op verzoek ook thuis testen begreep ik.quote:Op woensdag 30 september 2020 10:34 schreef Natalie het volgende:
[..]
Ik begreep dat daar wel iets voor geregeld kan worden. Al weet ik ook niet meer dan dat.
We kunnen toch ook van zelfstandig wonende 80+, zonder rijbewijs met met rollator, niet verwachten dat ze naar een teststaat komen. Je wilt geen zieken in de trein, maar als ze niet kunnen/mogen autorijden, hoe wil je ze er dan krijgen?
dat wil het kartel nietquote:Op woensdag 30 september 2020 10:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Flikker toch op zegwaarom is het onmogelijk gemaakt om bijvoorbeeld bij huisartsen te testen? Is toch prima in te richten lijkt me zo..
Ik ben echt benieuwd wanneer Rutte en co zich dat gaan beseffen. Eind volgende week zouden ze "op papier" een daling verwachten.quote:Op woensdag 30 september 2020 10:35 schreef TheVoice4ever het volgende:
deze ''maatregelen'' gaan echt niet helpen voor ons
dus daarom verwacht ik dat we over maandje weer in volledige lockdown gaan
die daling komt er waarschijnlijk ook gewoon "op papier"quote:Op woensdag 30 september 2020 10:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik ben echt benieuwd wanneer Rutte en co zich dat gaan beseffen. Eind volgende week zouden ze "op papier" een daling verwachten.
Nee hoor, dan zouden we aan de 5000 zitten. Misschien. En vanaf dan zouden we resultaat moeten zien van de maatregelen. Dat is ook als de stijging afneemt. Wacht nou toch eens af in plaats van al die verwachtingen en voorspellingen die nergens op gefundeerd zijn.quote:Op woensdag 30 september 2020 10:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik ben echt benieuwd wanneer Rutte en co zich dat gaan beseffen. Eind volgende week zouden ze "op papier" een daling verwachten.
Ik heb er al een paar gereden.quote:Op woensdag 30 september 2020 10:34 schreef Natalie het volgende:
[..]
Ik begreep dat daar wel iets voor geregeld kan worden. Al weet ik ook niet meer dan dat.
We kunnen toch ook van zelfstandig wonende 80+, zonder rijbewijs maar met rollator, niet verwachten dat ze naar een teststaat komen. Je wilt geen zieken in de trein, maar als ze niet kunnen/mogen autorijden, hoe wil je ze er dan krijgen?
Wat suggereer je? Dat ze met de cijfers gaan rommelen om het beter te laten lijken? Gelukkig leven we echt niet in zo'n land..quote:Op woensdag 30 september 2020 10:41 schreef Predator40 het volgende:
[..]
die daling komt er waarschijnlijk ook gewoon "op papier"
We mogen het er hier in dit topic best over hebben lijkt me. Natuurlijk is het afwachten, maar ondertussen wel zo fijn om te proeven hoe de tendens is (hoe subjectief die dan ook is).quote:Op woensdag 30 september 2020 10:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wacht nou toch eens af in plaats van al die verwachtingen en voorspellingen die nergens op gefundeerd zijn.
Dat er op dit moment minder zelfdodingen zijn is goed nieuws, maar er zijn van allerlei kanten wel flinke zorgen. Zelfs Gommers heeft 't tijdens die uitzending met Famke Louise nog aangestippeld, dat hiij zich daar heel erg zorgen over maakt.quote:Op woensdag 30 september 2020 10:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat een onzin het aantal zelfdodingen is nog nooit zo laag geweest als tijdens de intelligente lockdown.
https://nos.nl/artikel/23(...)n-in-coronatijd.html
[..]
Ik ben 't met je eens dat een kroeg of café wellicht een minder goed idee is, maar een restaurant waar mensen aan hun tafel zitten, in veel gevallen ook buiten lijkt me echt een minimaal risico.quote:30 mensen, laat staan in combinatie met veel drank is op veel plekken in deze situatie gewoon totaal niet wenselijk. Zelfs niet met gepaste maatregelen. Lees toevallig net dit verhaal.
https://www.bndestem.nl/b(...)%2Fwww.google.com%2F
Of dit:
https://www.ad.nl/dordrec(...)~a260d92e/170405591/
[..]
Ja goh...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |