abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195338653
:*

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC, een echte aanrader
Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers
https://twitter.com/mzelst/status/1305541298619928576, uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte!
pi_195338665
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:19 schreef Schuifpui het volgende: [..] Daarom: Geen maatregelen Geen testen Geen Covid zorg door huisartsen en ziekenhuizen Gevolg zal zijn dat we 40.000 doden hebben ipv 10.000, maar dat ligt ruim binnen het acceptabele. Net zoals we griepdoden altijd hebben geaccepteerd. De economie kan doorgaan, de reguliere zorg kan doorgaan, we voorkomen veel ander leed zoals paychologische schade en leerachterstanden. Daarnaast gaan mensen die overlijden aan (of met) covid nauwelijks eerder dood dan de gemiddelde levensverwachting. Dus het aantal verloren gezonde levensjaren is beperkt. Sterker nog, ik denk dat het positief uitvalt als je alle neveneffecten van de maatregelen meeweegt.
Dan gaat de overheid failliet aan alle rechtszaken van nabestaanden en chronisch zieken. Je snapt zelf hopelijk wel dat jouw radicale standpunt geen optie is.
pi_195338672
Bij eventuele dates moet ik dus zorgen vooral een beetje laat af te spreken voor een koffie bij haar thuis: 'ojee, nu kan ik niet meer naar huis' O-)
pi_195338681
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:10 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Die vergelijking is mank, of je moet daadwerkelijk bedoelen dat iedereen die tegen de sleepwet was iets te verbergen had.
Het is ongetwijfeld niet mijn sterkste vergelijking, ik doel op de observatie die user drexciya aanhaalt: het (ogenschijnlijk) complete gebrek aan gesprekken, discussies over wat wij als maatschappij belangrijk vinden in combinatie met het klakkeloos jaknikken bij de huidige situatie, verbaast me met de dag meer.
pi_195338700
quote:
5s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:19 schreef vosss het volgende:
stel dat de ziekenhuizen straks weer vol liggen en de reguliere zorg niet meer mogelijk is, zijn jullie dan wel voorstander van zwaardere maatregelen, zoals bv die avondklok of terug naar de maatregelen van maart?
Uiteraard.

Zwaardere maatregelen gaan er - denk ik - dan ook komen. Ze krijgen de R waarde simpelweg niet binnen een heel korte periode als deze drastisch naar beneden is mijn verwachting. Dat komt 1. door de maatregelen en vrijblijvendheid er aan en als gevolg 2. dat het procentueel te weinig impact heeft zoals de 'lockdown' dat in maart had.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195338713
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:25 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Dan gaat de overheid failliet aan alle rechtszaken van nabestaanden en chronisch zieken. Je snapt zelf hopelijk wel dat jouw radicale standpunt geen optie is.
Op dezelfde manier dat de overheid nu failliet gaat aan rechtzaken van nabestaanden van mensen die geen reguliere zorg krijgen? Of aan die 90 miljard die extra is uitgegeven tijdens de eerste golf?

Volgens mij zijn de enige radicale standpunten het willen van een avondklok, samenkomsten verbieden, een volgapp, etc.
pi_195338729
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:25 schreef xFriendx het volgende:
Bij eventuele dates moet ik dus zorgen vooral een beetje laat af te spreken voor een koffie bij haar thuis: 'ojee, nu kan ik niet meer naar huis' O-)
ALS DAT GEEN NEUKEN WORDT DAN WEET IK HET OOK NIET MEER!! :9 B-)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 30 september 2020 @ 09:31:04 #8
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195338733
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:28 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Uiteraard.

Zwaardere maatregelen gaan er - denk ik - dan ook komen. Ze krijgen de R waarde simpelweg niet binnen een heel korte periode als deze drastisch naar beneden is mijn verwachting. Dat komt 1. door de maatregelen en vrijblijvendheid er aan en als gevolg 2. dat het procentueel te weinig impact heeft zoals de 'lockdown' dat in maart had.
Waar baseer je dit allemaal op? Kun je in de toekomst kijken, dat je dit zo stellig weet te zeggen?
pi_195338736
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:29 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Op dezelfde manier dat de overheid nu failliet gaat aan rechtzaken van nabestaanden van mensen die geen reguliere zorg krijgen? Of aan die 90 miljard die extra is uitgegeven tijdens de eerste golf?

Volgens mij zijn de enige radicale standpunten het willen van een avondklok, samenkomsten verbieden, een volgapp, etc.
Nee want dat zijn geen gronden voor grove nalatigheid. Dat is ontzeggen van acute zorg voor mensen die dit nodig hebben wel.
pi_195338749
Avondklok moet je echt niet willen in Nederland, dat gaat mij ook te ver, dan moeten we echt tegen code zwart aanzitten in de ziekenhuizen. Ik hoop gewoon dat mensen de komende weken eens hun verantwoordelijkheid pakken en de weekenden in hun eigen sociale bubbel doorbrengen. Denk dat het sluiten van de horeca na 22:00 uur echt wel een rol gaan spelen. Daarnaast ben ik er ook nog heilig van overtuigd dat het vele reizen van mensen binnen Europa een grote rol heeft gespeeld in de tweede golf. Door alle nieuwe maatregelen in Europese landen zal dit sterk terugnemen. Ik gok dan ook dat de besmettingen echt wel gaan dalen binnen nu en een x aantal weken.

Mensen die in de herfstvakantie naar het buitenland gaan mogen ze van mij echt 14 dagen in quarantaine gooien.
pi_195338755
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:25 schreef xFriendx het volgende:
Ja, en dan kan je ook gezellig samen naar de test-straat ;)
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_195338764
Maargoed, in het vorige topic werd het ook al gezegd, de overheid kan het nooit goed doen. Op voorhand zwaar ingrijpen heeft geen draagvlak, want er is ogenschijnlijk geen zak aan de hand. Te laat ingrijpen dan is er heel veel aan de hand en moet je mogelijk veel zwaarder ingrijpen. En dan krijgen ze ook shit over zich heen.

Het is een dun lijntje waar ze op moeten balanceren en ik ben blij dat ik niet in hun schoenen sta.
vosss is de naam,
pi_195338770
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:06 schreef Scrummie het volgende:
Een avondklok voelt voor mij persoonlijk strenger als in maart. Dat strookt niet met het huidige beeld. Zou het lokaal in grote steden op bepaalde dagen nog wel begrijpen, maar landelijk absoluut niet.
Lijkt mij ook. In principe is er al een halve avondklok door de sluiting van de horeca en sportkantines.
En in de winter gaan niet veel mensen voor de lol buiten rondlopen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_195338784
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:31 schreef VoMy het volgende:

[..]

Waar baseer je dit allemaal op? Kun je in de toekomst kijken, dat je dit zo stellig weet te zeggen?
Ik gebruik niet voor niets de woorden "denk ik" en "is mijn verwachting" - het is een gevoel gebaseerd op wat je zelf ervaart (in je omgeving) en leest en ziet in de media.
pi_195338804
quote:
7s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:33 schreef vosss het volgende:
Maargoed, in het vorige topic werd het ook al gezegd, de overheid kan het nooit goed doen. Op voorhand zwaar ingrijpen heeft geen draagvlak, want er is ogenschijnlijk geen zak aan de hand. Te laat ingrijpen dan is er heel veel aan de hand en moet je mogelijk veel zwaarder ingrijpen. En dan krijgen ze ook shit over zich heen.

Het is een dun lijntje waar ze op moeten balanceren en ik ben blij dat ik niet in hun schoenen sta.
Dat kunnen ze ook nooit goed doen, een heleboel mensen weten amper hoe dat virus zich verspreidt.

Dat is echt een "mission impossible."

Het is gewoon met zijn allen op dat vaccin wachten.
pi_195338806
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:32 schreef Simmertje het volgende:
Avondklok moet je echt niet willen in Nederland, dat gaat mij ook te ver, dan moeten we echt tegen code zwart aanzitten in de ziekenhuizen.
Het punt is nou net dat als je maatregelen neemt als je tegen code zwart aan zit, dat het nog 2 weken duurt voordat er effect zichtbaar is. En dat je dan dus niet meer tegen code zwart aan zit, maar er al anderhalve week overheen zit. En dan gaan dus onnodig mensen dood aan van alles.
vosss is de naam,
pi_195338819
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:35 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dat kunnen ze ook nooit goed doen, een heleboel mensen weten amper hoe dat virus zich verspreidt.

Dat is echt een "mission impossible."

Het is gewoon met zijn allen op dat vaccin wachten.
Welkom terug trouwens in deze reeks. Ik heb je lange tijd niet gezien. Heb zelf ook een flinke tijd amper gepost hier overigens.
vosss is de naam,
pi_195338823
twitter

Het eerste bericht over maskers waarin staat 'geen voorraad'. Schrijnend...
pi_195338856
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:36 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]

Een half jaar de tijd gehad. Medische maskers nog steeds niet voldoende op voorraad.

Faal faal faal.
vosss is de naam,
pi_195338864
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:36 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]

Hoezo geen voorraad? Op hulptroepen.nu heb je 40 medische mondkapjes voor 50 euro.
pi_195338866
quote:
7s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:36 schreef vosss het volgende:

[..]

Welkom terug trouwens in deze reeks. Ik heb je lange tijd niet gezien. Heb zelf ook een flinke tijd amper gepost hier overigens.
Dank je wel.:) Wederzijds.

Ik denk altijd maar zo " als iemand een maatregel had geweten, waarmee we in 1 klap van dat virus af waren, dan had diegene allang naar het RIVM gemaild ;) "

Die is er gewoon niet.
pi_195338867
Wel vreemd dat thuiswerken de norm is maar thuis eten en drinken niet.
blablablabla
pi_195338883
quote:
7s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:38 schreef vosss het volgende:

[..]

Een half jaar de tijd gehad. Medische maskers nog steeds niet voldoende op voorraad.

Faal faal faal.
Ze gaan er nu heel rap doorheen. Wij hadden een flinke voorraad maar zijn ook weer bezig met spoedbestellingen. Vanaf vandaag moet bijna iedereen zo'n ding op.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_195338884
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:28 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik had deze opmerking ook al in een andere thread gemaakt. Ik denk dat het effect van de meeste maatregelen wordt overschat. Dat het in eind maart weer ging zakken heeft meer met het griepseizoen te maken dan met de intelligent lockdown. Een beetje zoals ook met de economie. Als het goed gaat komt het door het overheidsbeleid, gaat het slecht met de economie dan zijn het externe factoren.

Ik vermoed ook dat het verloop van ziekte ook gewoon het "normale" patroon van het griepseizoen volgt. Maatregelen of niet. Maatregelen zullen ongetwijfeld enig effect hebben, maar ik denk dat de effecten worden overdreven. Dit virus volgt "gewoon" het patroon van de griepseizoenen.

Rond week 30 (eind juli) is het griepseizoen op zijn dieptepunt
Rond week 36 (begin september) begint het griepseizoen weer aan te trekken
Tussen week 48 (eind november) en 14 (begin april) op zijn hoogte punt

woensdag 30 september 2020 @ 09:41:56 #25
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195338925
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:39 schreef zoost het volgende:

[..]

Ik had deze opmerking ook al in een andere thread gemaakt. Ik denk dat het effect van de meeste maatregelen wordt overschat. Dat het in eind maart weer ging zakken heeft meer met het griepseizoen te maken dan met de intelligent lockdown.
-reageer eens inhoudelijk. En vriendelijk.

[ Bericht 9% gewijzigd door Lonaa op 30-09-2020 09:47:00 ]
pi_195338940
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:39 schreef zoost het volgende:

[..]

Ik had deze opmerking ook al in een andere thread gemaakt. Ik denk dat het effect van de meeste maatregelen wordt overschat.
Interessant wel ja - ben er persoonlijk wel van overtuigd dat het (wellicht) dan een combi is van deze twee. De maatregelen legde het sociale leven zo enorm lam dat het virus simpelweg geen kans meer kreeg..
pi_195338977
quote:
7s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:33 schreef vosss het volgende:

Je moet ook helemaal niet je best doen om het alle mensen naar hun zin te maken als je die functie hebt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195339003
Twee weken nadat we in lockdown zaten daalde het aantal besmettingen extreem. We zaten toen op een "R" van 0.77 .
Verder zijn er genoeg landen met een mild of zelfs warm klimaat (Brazilië) waar de straten vol gelegen hebben met Coronadoden.

[ Bericht 49% gewijzigd door Lonaa op 30-09-2020 09:47:42 ]
blablablabla
pi_195339026
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Je moet ook helemaal niet je best doen om het alle mensen naar hun zin te maken als je die functie hebt.
Exact.
Altijd maar dat pleasen.

Nu ook weer mondkapjes in zetten als pressiemiddel man man
blablablabla
  woensdag 30 september 2020 @ 09:49:17 #30
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195339059
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:46 schreef Predator40 het volgende:

[..]

of je geeft een goede onderbouwing dat het onzin is en anders gewoon ff dimmen met zulke comments ?
We hoeven toch niet in elk nieuwe deel van dit draadje het totaal ongefundeerde idee dat 'het net als de griep gaat' weer opnieuw te bespreken. Het is wensdenken van de bovenste plank dat hier elke keer weer wordt gepresenteerd als iets dat zogenaamd logisch is.

Ik hoef niet met onderbouwing te komen dat het onzin is, want er is totaal geen bewijs dat het coronavirus het griepseizoen volgt, het komt ook totaal niet overeen met het verspreidingsgedrag wereldwijd, en ik maak die claim dus ook niet. Degene die de claim maakt moet het onderbouwen en die kan dat niet en die kan dan wat mij betreft beter helemaal niets zeggen. Zeker als dit onderwerp al 50x voorbij is gekomen.
pi_195339062
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:48 schreef Elan het volgende:

[..]

Exact.
Altijd maar dat pleasen.

Nu ook weer mondkapjes in zetten als pressiemiddel man man
Dat kan je toch nooit goed doen, de helft van de bevolking wil mondkapjes en de andere helft niet.

(bij wijze van spreken)
pi_195339077
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:49 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dat kan je toch nooit goed doen, de helft van de bevolking wil mondkapjes en de andere helft niet.

(bij wijze van spreken)
Ja precies je zou een beslissing moeten nemen op basis van wat goed is voor de volksgezondheid. Maar alle beslissingen hebben eerst en vooral met geld te maken en dan pas gezondheid bij Rutte en co.
blablablabla
pi_195339096
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:51 schreef Elan het volgende:

[..]

Ja precies je zou een beslissing moeten nemen op basis van wat goed is voor de volksgezondheid. Maar alle beslissingen hebben eerst en vooral met geld te maken en dan pas gezondheid bij Rutte en co.
Volgens mij weet niemand precies wat goed is voor de volks-gezondheid.

Dat is nou juist het probleem.
pi_195339122
quote:
3s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:21 schreef vosss het volgende:

[..]

Nee hoor, want destijds in spanje die in tegenstelling tot Nederland wel gewoon een lockdown hadden mochten mensen gewoon de hond uit laten binnen een straal van zoveel meter rondom hun huis. Ik meen 100 of 200 meter.

Dat zal hier ook wel gelden dan gok ik. Mocht het überhaupt zo ver komen.
Dit is een mooi voorbeeld van function creep in wording. Er zijn te weinig mensen voor handhaving, dus hoe makkelijk is 't als je een GPS tracker krijgt zoals in een aantal Aziatische landen wanneer je positief getest bent.

Ik ben er helemaal voor om de besmettingen in te dammen, maar dit zijn maatregelen die bij een autoritair regime passen.
pi_195339131
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:49 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ik hoef niet met onderbouwing te komen dat het onzin is, want er is totaal geen bewijs dat het coronavirus het griepseizoen volgt, het komt ook totaal niet overeen met het verspreidingsgedrag wereldwijd, en ik maak die claim dus ook niet. Degene die de claim maakt moet het onderbouwen en die kan dat niet en die kan dan wat mij betreft beter helemaal niets zeggen. Zeker als dit onderwerp al 50x voorbij is gekomen.
Al in maart zeiden de "experts" dat het in de zomer zal afnemen en de herfst weer opleven.

Ik vind het wel apart dat we het normaal vinden dat de griep zo weer uit het niets opdoemt, maar bij corona kan dat niet behalve door menselijk gedrag veroorzaakt zijn.

[ Bericht 8% gewijzigd door Jed1Gam op 30-09-2020 10:03:33 ]
pi_195339139
quote:

[..]

'Je kunt het nooit goed doen'.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195339147
quote:

[..]

Deze pandemie heeft tot 90+ miljard gekost ofzo voor NL, hoe kun je dan zeggen dat geld voor gaat? Als geld voor zou gaan waren er geen maatregelen gekomen, was 't vliegverkeer niet stil gelegd, waren reizen gewoon zonder problemen mogelijk en ga zo maar door. Dan hadden ze gezegd: "Tja, het is vervelend dat er mensen overlijden, maar de economie moet nou eenmaal door"

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2020 09:55:29 ]
pi_195339166
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:53 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Al in maart zeiden de "experts" dat het in de zomer zal afnemen en de herfst weer opleven.
In de herfst leeft het volgens mij weer op omdat iedereen dan weer binnen zit. In de winter zet niemand een raam open om te ventileren. Dat virus kan dus niet weg.

Nou, aangezien geen hond zich aan de maatregelen houdt van " met zoveel personen tegelijk in huis" zie ik het somber in.
  woensdag 30 september 2020 @ 09:57:26 #39
62913 Blik
The one and Only!
pi_195339195
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:32 schreef Simmertje het volgende:

Mensen die in de herfstvakantie naar het buitenland gaan mogen ze van mij echt 14 dagen in quarantaine gooien.
Beetje kort door de bocht, Italië heeft op dit moment minder besmettingen dan Nederland. Dus hoogstwaarschijnlijk zit je daar veiliger
pi_195339198
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:54 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

'Je kunt het nooit goed doen'.
Dat moet ook helemaal niet de reden zijn voor besluiten.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195339206
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:54 schreef chratnox het volgende:

[..]

Deze pandemie heeft tot 90+ miljard gekost ofzo voor NL, hoe kun je dan zeggen dat geld voor gaat? Als geld voor zou gaan waren er geen maatregelen gekomen, was 't vliegverkeer niet stil gelegd, waren reizen gewoon zonder problemen mogelijk en ga zo maar door. Dan hadden ze gezegd: "Tja, het is vervelend dat er mensen overlijden, maar de economie moet nou eenmaal door"
Er is geld zat en lenen kost momenteel geen drol.
blablablabla
pi_195339219
quote:

[..]

Dit is ook geen verassing. Politicu die dit wel zeggen doen dit voor de verkiezingen.
  woensdag 30 september 2020 @ 09:59:48 #43
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195339227
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:57 schreef Blik het volgende:

[..]

Beetje kort door de bocht, Italië heeft op dit moment minder besmettingen dan Nederland. Dus hoogstwaarschijnlijk zit je daar veiliger
Vakantiegangers zouden een lintje moeten krijgen. Die weten tenminste waar het echte gevaar schuilt.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195339228
quote:

[..]

juist dit, daarom snap ik ook niet waarom er totaal geen voorbereidingen zijn getroffen en de overheid nu weer achter de feiten aanloopt.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195339229
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:58 schreef Elan het volgende:

[..]

Het levert zelfs een drol op
pi_195339230
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:57 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat moet ook helemaal niet de reden zijn voor besluiten.
Exact.
In Southern Sun
pi_195339242
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:58 schreef Elan het volgende:

[..]

Prima, maar het klopt gewoon niet dat je zegt dat op dit moment de economie voor de volksgezondheid gaat. Ja, geld lenen kost op dit moment weinig, maar vergeet niet hoe pijnlijk deze maatregelen voor allerlei sectoren zijn. Wanneer bedrijven geen ondersteuning van de overheid meer krijgen gaan ze bij bosjes omvallen.
pi_195339292
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:00 schreef chratnox het volgende:

[..]

Prima, maar het klopt gewoon niet dat je zegt dat op dit moment de economie voor de volksgezondheid gaat. Ja, geld lenen kost op dit moment weinig, maar vergeet niet hoe pijnlijk deze maatregelen voor allerlei sectoren zijn. Wanneer bedrijven geen ondersteuning van de overheid meer krijgen gaan ze bij bosjes omvallen.
Dan moet je die sectoren (nogmaals) gericht compenseren. Als je het virus nu echt wilt indammen zal je een hoop niet essentiële zaken echt tijdelijk moeten sluiten.
blablablabla
  woensdag 30 september 2020 @ 10:10:30 #49
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195339350
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:59 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dit is ook geen verassing. Politicu die dit wel zeggen doen dit voor de verkiezingen.
Dit is gewoon een gevolg van het loslaten van veel van de maatregelen door de mensen in Nederland + de start van nieuwe collegejaar ed, het heeft echt geen kloot met 'de herfst' te maken :'). Weet je nog dat het hier een tijd lang 30 graden was en het aantal positieve tests elke dag toenam? En in Mexico is het dus herfst in de zomer.

Maar het bekt wel lekker ja, elke keer dezelfde nonsens over zogenaamde grieppatronen en 'herfst' herhalen omdat het in Nederland toevallig nu weer oplaait en het ook nu weer een beetje herfst aan het worden is, terwijl het griepvirus in elk ander land in de wereld een ander patroon volgt.
pi_195339353
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:05 schreef Elan het volgende:

[..]

Dan moet je die sectoren (nogmaals) gericht compenseren. Als je het virus nu echt wilt indammen zal je een hoop niet essentiële zaken echt tijdelijk moeten sluiten.
Je punt was dat de economie voor de volksgezondheid gaat, daarvan zei ik dat ik het er niet mee eens was. Ik ben het met je eens dat we meer kunnen doen wellicht, maar er gaat impact zijn die de komende jaren nog gevoeld gaat worden. Hoeveel dat is weet op dit moment niemand, maar als je 90 miljard leent moet je die ooit een keer terugbetalen. Fijn dat de rente laag is, maar dat geld moet wel op de bankrekening terecht komen.
pi_195339355
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:59 schreef Predator40 het volgende:

[..]

juist dit, daarom snap ik ook niet waarom er totaal geen voorbereidingen zijn getroffen en de overheid nu weer achter de feiten aanloopt.
Het vertrouwen in de regeringknalt nu ook omlaag.

Die leuke praatjes van Rutte trapt niemand meer in. De hele aanpak is een catastrofe geweest. Een van de zwaarst getroffen landen ter wereld. Dat zijn de harde feiten.
pi_195339403
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:10 schreef Confetti het volgende:

[..]

Het vertrouwen in de regeringknalt nu ook omlaag.

Die leuke praatjes van Rutte trapt niemand meer in. De hele aanpak is een catastrofe geweest. Een van de zwaarst getroffen landen ter wereld. Dat zijn de harde feiten.
Zeker, we gaan de vs, brazilie en india achterna en staan bijna op de derde plaats
pi_195339405
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:19 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Daarom:
Geen maatregelen
Geen testen
Geen Covid zorg door huisartsen en ziekenhuizen

Gevolg zal zijn dat we 40.000 doden hebben ipv 10.000, maar dat ligt ruim binnen het acceptabele. Net zoals we griepdoden altijd hebben geaccepteerd.

De economie kan doorgaan, de reguliere zorg kan doorgaan, we voorkomen veel ander leed zoals paychologische schade en leerachterstanden.

Daarnaast gaan mensen die overlijden aan (of met) covid nauwelijks eerder dood dan de gemiddelde levensverwachting. Dus het aantal verloren gezonde levensjaren is beperkt. Sterker nog, ik denk dat het positief uitvalt als je alle neveneffecten van de maatregelen meeweegt.
Dat je zegt: "geen maatregelen, laat maar gaan" is één ding, maar zeggen dat je mensen met covid gewoon niet behandelt, kun je wettelijk niet maken. Ziek is ziek en als je medische zorg nodig hebt, hoor je die in een land als Nederland te krijgen. Bovendien kun je niet zien aan iemand zonder test of het covid is of influenza. Dus hoe bepaal je of je iemand met koorts en hoesten behandelt of niet? Je zult dus iedereen moeten behandelen, en derhalve slibt de zorg volldig dicht, lopen ziekenhuizen compleet over en heb je vele doden, welke niet allemaal aan een niet opgespoorde covid-infectie zijn overleden, maar ook aan hartinfarcten, influenza, complicaties bij bevallingen, auto-ongelukken, ongelukjes in huis, RS-virus, buikgriep, etc.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 30 september 2020 @ 10:15:28 #54
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195339424
Waarom gaan we niet meteen full tilt Noord-Korea, sounds rather fun.
pi_195339428
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:49 schreef VoMy het volgende:
want er is totaal geen bewijs dat het coronavirus het griepseizoen volgt, het komt ook totaal niet overeen met het verspreidingsgedrag wereldwijd
Kijk eens naar het plaatje. Je kunt daar echt wel een correlatie zien. Helaas kan ik niet zo 1,2,3 de griepseizoenen vinden van andere landen. Eerder had google alles paraat, helaas zijn ze in 2015 gestopt. https://www.google.org/flutrends/about/

Kun jij onderbouwen dat er geen relatie is? Ik ben wel benieuwd.
pi_195339431
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:10 schreef chratnox het volgende:

[..]

Je punt was dat de economie voor de volksgezondheid gaat, daarvan zei ik dat ik het er niet mee eens was. Ik ben het met je eens dat we meer kunnen doen wellicht, maar er gaat impact zijn die de komende jaren nog gevoeld gaat worden. Hoeveel dat is weet op dit moment niemand, maar als je 90 miljard leent moet je die ooit een keer terugbetalen. Fijn dat de rente laag is, maar dat geld moet wel op de bankrekening terecht komen.
Het geld om niet essentiële zaken te sluiten is er, ook om Coronasteun nog (in elk geval tot volgend jaar) door te laten lopen. Toch moeten kroegen en restaurants ten koste van alles open blijven met wat aangepaste regels, maar men wil wel per se dat je thuis werkt en het OV alleen gebruikt voor essentiële reizen. Hoe rijm je die twee zaken?

30 mensen in een kroeg of restaurant in Amsterdam is onder de huidige omstandigheden echt totaal niet wenselijk.
blablablabla
pi_195339432
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat je zegt: "geen maatregelen, laat maar gaan" is één ding, maar zeggen dat je mensen met covid gewoon niet behandelt, kun je wettelijk niet maken. Ziek is ziek en als je medische zorg nodig hebt, hoor je die in een land als Nederland te krijgen. Bovendien kun je niet zien aan iemand zonder test of het covid is of influenza. Dus hoe bepaal je of je iemand met koorts en hoesten behandelt of niet? Je zult dus iedereen moeten behandelen, en derhalve slibt de zorg volldig dicht, lopen ziekenhuizen compleet over en heb je vele doden, welke niet allemaal aan een niet opgespoorde covid-infectie zijn overleden, maar ook aan hartinfarcten, influenza, complicaties bij bevallingen, auto-ongelukken, ongelukjes in huis, RS-virus, buikgriep, etc.
Het blijft toch een leuke hypothese die ik ook al sarcastisch vaak hier heb gepost.
pi_195339450
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Duizenden mensen in hun eigen longvocht laten verdrinken. Ik zie de koppen in de (buitenlandse) media al voor me. De reputatieschade voor Nederland zou enorm zijn. We leven niet in een Darwinistische libertarische heilstaat.
pi_195339451
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:14 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Zeker, we gaan de vs, brazilie en india achterna en staan bijna op de derde plaats
We weten achteraf pas wat gewerkt heeft. Misschien is 't wel zo dat doordat het hier (nu) zwaarder is geweest het hierna minder zwaar wordt, dat landen die iedere maand in lockdown gaan dezelfde hoeveelheid doden hebben te betreuren maar over een langere periode van tijd.

Punt is, we weten het gewoon niet. Pas als er officieel gezegd kan worden "de pandemie is ten einde" kan er gekeken worden hoe landen het ten opzichte van elkaar hebben gedaan.
pi_195339460
Voordat men weer met meer idiote regels komt (de kroeg een uurtje eerder dicht _O- ) kan men er beter voor zorgen dat een corona test direct gedaan kan worden en binnen 24uur uitslag geeft. Zoals het nu gaat motiveer je mensen niet om zich te laten testen
pi_195339503
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:16 schreef Elan het volgende:

[..]

Het geld om niet essentiële zaken te sluiten is er, ook om Coronasteun nog (in elk geval tot volgend jaar) door te laten lopen. Toch moeten kroegen en restaurants ten koste van alles open blijven met wat aangepaste regels, maar men wil wel per se dat je thuis werkt en het OV alleen gebruikt voor essentiële reizen. Hoe rijm je die twee zaken?

30 mensen in een kroeg of restaurant in Amsterdam is onder de huidige omstandigheden echt totaal niet wenselijk.
Het gaat niet alleen om geld hè, er is veel meer dan alleen dat. De sociale interactie, ook al is 't op afstand. Het 'zien' van anderen. Ik heb 't wel 's hier in dit topic gepost, en anderen ook wel 's. Ik heb collega's die lieten boodschappen en eten thuis bezorgen en zaten al meer dan een maand binnen. Die hebben in die tijd niemand gezien, en hadden hun dag en nacht grotendeels omgedraaid.

Er is zoveel meer dan alleen dit virus. Als je daar voor de komende maanden geen rekening mee houdt ga je nog veel meer doden te betreuren hebben dan alleen dit virus. Zelfmoorden, eenzaamheid, weet ik 't wat allemaal.

Daarnaast, volgens mij is er tot nu toe telkens gezegd dat de hoeveelheid besmettingen in restaurants heel beperkt is, dus hoeveel lever je ermee in, en hoeveel krijg je ermee terug?

Uiteindelijk is dit gewoon een duivels dilemma, omdat je het nooit goed kunt doen.
pi_195339507
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:17 schreef chratnox het volgende:

[..]

We weten achteraf pas wat gewerkt heeft. Misschien is 't wel zo dat doordat het hier (nu) zwaarder is geweest het hierna minder zwaar wordt, dat landen die iedere maand in lockdown gaan dezelfde hoeveelheid doden hebben te betreuren maar over een langere periode van tijd.

Punt is, we weten het gewoon niet. Pas als er officieel gezegd kan worden "de pandemie is ten einde" kan er gekeken worden hoe landen het ten opzichte van elkaar hebben gedaan.
Je merkte niet op dat ik sarcastisch was?
pi_195339514
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:10 schreef VoMy het volgende:
Dit is gewoon een gevolg van het loslaten van veel van de maatregelen door de mensen in Nederland + de start van nieuwe collegejaar ed, het heeft echt geen kloot met 'de herfst' te maken . Weet je nog dat het hier een tijd lang 30 graden was en het aantal positieve tests elke dag toenam? En in Mexico is het dus herfst in de zomer.
Wat ben jij lekker zeker van je zaak. Kom eens met bewijs dat het niets met het griepseizoen heeft te maken. Je staatje van Mexico zegt mij niets, aangezien Mexico dicht bij de evenaar ligt en hele andere seizoenen kent. Heb je ook een plaatje van de normale patroon van het griepseizoen in Mexico vergeleken met Covid nu? Dat zou helpen.
pi_195339518
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:20 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Je merkte niet op dat ik sarcastisch was?
Ik ben niet zo goed in sarcasme herkennen, dank voor die aanvulling :o
pi_195339523
zou nu wel eens willen weten hoeveel besmettingen er ontdekt worden als het testbeleid wel helemaal op orde is.
( en iedereen zich binnen 24 uur kan testen binnen 30 minuten rijden )
  woensdag 30 september 2020 @ 10:22:24 #66
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195339527
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:15 schreef zoost het volgende:

[..]

Kijk eens naar het plaatje. Je kunt daar echt wel een correlatie zien. Helaas kan ik niet zo 1,2,3 de griepseizoenen vinden van andere landen. Eerder had google alles paraat, helaas zijn ze in 2015 gestopt. https://www.google.org/flutrends/about/

Kun jij onderbouwen dat er geen relatie is? Ik ben wel benieuwd.
Jij doet zelf een claim, waarbij je causatie ziet in iets waar geen causatie is en tegelijkertijd alleen maar kijkt naar de voorbeelden die je 'idee' ondersteunen en de honderden voorbeelden die dat niet doen niet meeneemt. Kom vooral zelf eens met een begin van een verklaring voor alles wat je al duizendmaal weerlegde theorietje tegenspreekt. Dat lukt je niet.
pi_195339544
quote:
7s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:38 schreef vosss het volgende:

[..]

Faal faal faal.
bakken vol bij de Makro liggen ze
pi_195339552
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:21 schreef zoost het volgende:

[..]

Wat ben jij lekker zeker van je zaak. Kom eens met bewijs dat het niets met het griepseizoen heeft te maken. Je staatje van Mexico zegt mij niets, aangezien Mexico dicht bij de evenaar ligt en hele andere seizoenen kent. Heb je ook een plaatje van de normale patroon van het griepseizoen in Mexico vergeleken met Covid nu? Dat zou helpen.
Nou ja de griep komt niet in de herfst omdat het herfst is maar omdat de omstandigheden in de herfst die toelaat. Het ligt dus niet aan de herfst maar de omstandigheden. Als deze er niet zijn komt de griep niet in de herfst en als die omstandigheden er zijn in de zomer dan kont de griep in de zomer.
  woensdag 30 september 2020 @ 10:24:20 #69
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195339553
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:22 schreef Predator40 het volgende:
zou nu wel eens willen weten hoeveel besmettingen er ontdekt worden als het testbeleid wel helemaal op orde is.
Vandaag nog in de regionale media een bericht dat mensen die achter Zwolle wonen (Dalfsen) naar Lelystad worden doorverwezen voor een test _O-
pi_195339583
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:24 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Vandaag nog in de regionale media een bericht dat mensen die achter Zwolle wonen (Dalfsen) naar Lelystad worden doorverwezen voor een test _O-
Flikker toch op zeg :W waarom is het onmogelijk gemaakt om bijvoorbeeld bij huisartsen te testen? Is toch prima in te richten lijkt me zo..
pi_195339587
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:22 schreef Predator40 het volgende:
Ik ook wel.
  woensdag 30 september 2020 @ 10:27:05 #72
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195339590
quote:
10s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:59 schreef Dven het volgende:

[..]

Vakantiegangers zouden een lintje moeten krijgen. Die weten tenminste waar het echte gevaar schuilt.
Inderdaad.

Net alsof corona in Nederland vrijwel is uitgeroeid en we doodsbenauwd moeten zijn dat iemand die in een huisje in Duitsland of België heeft gezeten hier voor een nieuwe explosie komt zorgen.
  woensdag 30 september 2020 @ 10:27:27 #73
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195339592
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:21 schreef zoost het volgende:

[..]

Nogmaals, jij doet allemaal ongefundeerde claims met het doel om mensen hier voor te liegen. Dus jij bent ook degene die alle voorbeelden die je claims tegenspreken, zoals het feit dat in heel veel landen/gebieden pas deze zomer bij een graad of 30 er een piek was in het aantal besmettingen, moet gaan verklaren binnen je theorie dat corona de griepgolf volgt - het enige voorbeeld dat je daarvoor denkt te hebben klopt ook al niet, aangezien griep helemaal niet op z'n hoogtepunt is in maart/april in Nederland.
pi_195339595
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:22 schreef VoMy het volgende:

[..]

Jij doet zelf een claim, waarbij je causatie ziet in iets waar geen causatie is en tegelijkertijd alleen maar kijkt naar de voorbeelden die je 'idee' ondersteunen en de honderden voorbeelden die dat niet doen niet meeneemt. Kom vooral zelf eens met een begin van een verklaring voor alles wat je al duizendmaal weerlegde theorietje tegenspreekt. Dat lukt je niet.
Volgens mij heb ik dat al gedaan, maar ik ga jou niet overtuigen. Lees anders even dit artikel waar onderzoek wordt aangehaald van het Max Planck Institute for Infection Biology. Kun je ze misschien een mailtje sturen dat ze er helemaal naast zitten. Succes!

https://www.scientias.nl/(...)lijker-toe-te-slaan/
pi_195339600
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:26 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Flikker toch op zeg :W waarom is het onmogelijk gemaakt om bijvoorbeeld bij huisartsen te testen? Is toch prima in te richten lijkt me zo..
Omdat huisartsen geen coronapatienten in hun praktijk willen zodat hun primaire zorg door kan gaan.

Daarnaast zijn de teststraten niet de bottleneck maar de laboratoria.
pi_195339610
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:17 schreef apenoot het volgende:
Voordat men weer met meer idiote regels komt (de kroeg een uurtje eerder dicht _O- ) kan men er beter voor zorgen dat een corona test direct gedaan kan worden en binnen 24uur uitslag geeft. Zoals het nu gaat motiveer je mensen niet om zich te laten testen
Ik laat me pas testen op het moment dat ze daar mijn hersenen niet voor uit mijn neus hoeven lepelen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_195339614
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:28 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Omdat huisartsen geen coronapatienten in hun praktijk willen zodat hun primaire zorg door kan gaan.

Waarom niet een praktijk aanwijzen als Corona praktijk, huisartsen zijn nu volledig buitenspel gezet.
pi_195339625
quote:

[..]

is maar een uur heen en een uur terug.... :{
pi_195339628
quote:

[..]

Ok, dat eerste punt snap ik en kan ik in komen.. dat tweede: de teststraten zijn wel degelijk een bottleneck wat mij betreft. Je gaat toch geen 2 uur rijden voor een corona test? Vind dat echt van de zotte in ons kleine land..
  woensdag 30 september 2020 @ 10:30:24 #80
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195339631
quote:

[..]

Teststraten ook hoor. Sommige mensen moeten tientallen kilometers rijden (enkele reis) omdat er geen enkele in de buurt is.

Voor hulpbehoevenden of mensen met weinig geld is dat vaak geen optie.
pi_195339634
quote:

[..]

Zojuist even getest (Twenterand); kan zaterdag pas terecht, en dan in Goor (35min) of Assen (65min). Terwijl ik toen ik echt wilde testen in Almelo terecht kon (15min, volgende dag) of Ommen (15min, 2 dagen later).

Bijzonder.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2020 10:32:03 ]
pi_195339637
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:28 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Ik laat me pas testen op het moment dat ze daar mijn hersenen niet voor uit mijn neus hoeven lepelen.
maar je blijft wel thuis bij klachten neem ik aan ? :{
  woensdag 30 september 2020 @ 10:32:15 #83
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195339652
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:30 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Zojuist even getest (Twenterand); kan zaterdag pas terecht, en dan in Goor (35min) of Assen (65min). Terwijl ik toen ik echt wilde testen in Almelo terecht kon (15min) of Ommen (15min).

Bijzonder.
Twee uur in de auto voor een coronatest. In Nederland. Dit kan toch niet :')
pi_195339657
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:30 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Zojuist even getest (Twenterand); kan zaterdag pas terecht, en dan in Goor (35min) of Assen (65min). Terwijl ik toen ik echt wilde testen in Almelo terecht kon (15min) of Ommen (15min).

Bijzonder.
dus 4 dagen wachten op de test die ook nog eens ver weg is, en nog eens 3 dagen wachten op de uitslag
kansloos
pi_195339668
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:32 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

in het begin had ik gezegt, oke kan gebeuren
maar ze hebben 6 maanden de tijd gehad .....
pi_195339669
quote:

[..]

Nee. Ik zou mijzelf dan nu ook niet laten testen (maar wel thuisblijven tot klachten voorbij zijn uiteraard).

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2020 10:33:50 ]
pi_195339679
quote:

[..]

Nee precies - gewoon echt belachelijk. Als je het hebt over draagvlak moet je ook dit aanpakken en reduceren tot max 20-30 minuten rijden lijkt me.
pi_195339681
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:33 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Nee. Ik zou mijzelf dan nu ook niet laten testen.
en veel meer met jou dat is het hele probleem.
pi_195339683
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:20 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het gaat niet alleen om geld hè, er is veel meer dan alleen dat. De sociale interactie, ook al is 't op afstand. Het 'zien' van anderen. Ik heb 't wel 's hier in dit topic gepost, en anderen ook wel 's. Ik heb collega's die lieten boodschappen en eten thuis bezorgen en zaten al meer dan een maand binnen. Die hebben in die tijd niemand gezien, en hadden hun dag en nacht grotendeels omgedraaid.

Er is zoveel meer dan alleen dit virus. Als je daar voor de komende maanden geen rekening mee houdt ga je nog veel meer doden te betreuren hebben dan alleen dit virus. Zelfmoorden, eenzaamheid, weet ik 't wat allemaal.

Uiteindelijk is dit gewoon een duivels dilemma, omdat je het nooit goed kunt doen.
Wat een onzin het aantal zelfdodingen is nog nooit zo laag geweest als tijdens de intelligente lockdown.

https://nos.nl/artikel/23(...)n-in-coronatijd.html

quote:
Daarnaast, volgens mij is er tot nu toe telkens gezegd dat de hoeveelheid besmettingen in restaurants heel beperkt is, dus hoeveel lever je ermee in, en hoeveel krijg je ermee terug?

30 mensen, laat staan in combinatie met veel drank is op veel plekken in deze situatie gewoon totaal niet wenselijk. Zelfs niet met gepaste maatregelen. Lees toevallig net dit verhaal.

https://www.bndestem.nl/b(...)%2Fwww.google.com%2F

Of dit:
https://www.ad.nl/dordrec(...)~a260d92e/170405591/

quote:
Brusselse gezondheidsinspectie: "Veel besmettingen op café of restaurant"
In "Het Journaal" van 13 uur gaf Inge Neven, hoofd van de Brusselse gezondheidsinspectie, vanmiddag meer uitleg bij de verstrengde coronamaatregelen in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. Zo zullen horecazaken vanaf morgen de deuren om 23 uur moeten sluiten. Op die manier wil Brussel de snelle verspreiding van het virus tegengaan.

"We weten dat het coronavirus voornamelijk wordt doorgegeven tussen mensen die elkaar van dichtbij zien", zegt Inge Neven. "Door besmette patiënten op te volgen, weten we dat er toch heel wat besmettingen plaatsvinden op café of restaurant. En iedereen weet dat als het wat later wordt en er wordt wat gedronken, dat de relaties wat losser worden en dat het moeilijker wordt om afstand te bewaren."

Volgens Inge Neven heeft Brussel bewust langer gewacht om de maatregelen te verstrengen, om coronamoeheid te vermijden. "We moeten ervoor zorgen dat mensen het geloof in het hele verhaal niet verliezen. Daarom hebben we zo lang mogelijk gewacht. Maar nu ook de ziekenhuisopnames de verkeerde kant opgaan, en ook de iets oudere bevolking meer wordt getroffen, kunnen we niet anders dan toch in te grijpen", zegt Neven.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)g-27-september-2020/
Ja goh...
blablablabla
pi_195339691
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:30 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Teststraten ook hoor. Sommige mensen moeten tientallen kilometers rijden (enkele reis) omdat er geen enkele in de buurt is.

Voor hulpbehoevenden of mensen met weinig geld is dat vaak geen optie.
Ik begreep dat daar wel iets voor geregeld kan worden. Al weet ik ook niet meer dan dat.
We kunnen toch ook van zelfstandig wonende 80+, zonder rijbewijs maar met rollator, niet verwachten dat ze naar een teststaat komen. Je wilt geen zieken in de trein, maar als ze niet kunnen/mogen autorijden, hoe wil je ze er dan krijgen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Natalie op 30-09-2020 10:38:47 (typefout) ]
(Un)masking for the greater good.
pi_195339709
quote:
88s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:34 schreef Natalie het volgende:

[..]

Ik begreep dat daar wel iets voor geregeld kan worden. Al weet ik ook niet meer dan dat.
We kunnen toch ook van zelfstandig wonende 80+, zonder rijbewijs met met rollator, niet verwachten dat ze naar een teststaat komen. Je wilt geen zieken in de trein, maar als ze niet kunnen/mogen autorijden, hoe wil je ze er dan krijgen?
Huisartsen komen op verzoek ook thuis testen begreep ik.
  woensdag 30 september 2020 @ 10:35:40 #92
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195339710
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:26 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

dat wil het kartel niet
pi_195339715
deze ''maatregelen'' gaan echt niet helpen voor ons

dus daarom verwacht ik dat we over maandje weer in volledige lockdown gaan
Big Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)
pi_195339744
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:35 schreef TheVoice4ever het volgende:
deze ''maatregelen'' gaan echt niet helpen voor ons

dus daarom verwacht ik dat we over maandje weer in volledige lockdown gaan
Ik ben echt benieuwd wanneer Rutte en co zich dat gaan beseffen. Eind volgende week zouden ze "op papier" een daling verwachten.
pi_195339763
De maatregelen gaan niet helpen omdat het allemaal te vrijblijvend is.

horeca eerder dicht maar ook eerder open ( gebeurde vroeger in Urk ook waar de kroegen om 23:00 uur sluiten staan ze om 20:00 dronken op de tafels te dansen )
en gewoon after party bij iemand thuis natuurlijk

thuiswerken zou kunnen helpen maar veel werkgevers ( managers ) willen toch niet meer.

ik hoorde gister zelfs dat iemand naar kantoor moest komen terwijl ze stront ziek was maar negatief was getest.
pi_195339781
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:39 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik ben echt benieuwd wanneer Rutte en co zich dat gaan beseffen. Eind volgende week zouden ze "op papier" een daling verwachten.
die daling komt er waarschijnlijk ook gewoon "op papier"
pi_195339792
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:39 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Nee hoor, dan zouden we aan de 5000 zitten. Misschien. En vanaf dan zouden we resultaat moeten zien van de maatregelen. Dat is ook als de stijging afneemt. Wacht nou toch eens af in plaats van al die verwachtingen en voorspellingen die nergens op gefundeerd zijn.
In Southern Sun
pi_195339797
quote:
88s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:34 schreef Natalie het volgende:

[..]

We kunnen toch ook van zelfstandig wonende 80+, zonder rijbewijs maar met rollator, niet verwachten dat ze naar een teststaat komen. Je wilt geen zieken in de trein, maar als ze niet kunnen/mogen autorijden, hoe wil je ze er dan krijgen?
Ik heb er al een paar gereden. :)
Maar als je echt niet kunt, komt er iemand bij je thuis de test afnemen. Overigens bellen de meeste ouderen (maar dat is mijn ervaring) met klachten de huisarts. En die weten daar prima mee om te gaan.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195339798
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:41 schreef Predator40 het volgende:

[..]

die daling komt er waarschijnlijk ook gewoon "op papier"
Wat suggereer je? Dat ze met de cijfers gaan rommelen om het beter te laten lijken? Gelukkig leven we echt niet in zo'n land..
pi_195339809
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:42 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Wacht nou toch eens af in plaats van al die verwachtingen en voorspellingen die nergens op gefundeerd zijn.
We mogen het er hier in dit topic best over hebben lijkt me. Natuurlijk is het afwachten, maar ondertussen wel zo fijn om te proeven hoe de tendens is (hoe subjectief die dan ook is).
pi_195339838
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:34 schreef Elan het volgende:

[..]

Wat een onzin het aantal zelfdodingen is nog nooit zo laag geweest als tijdens de intelligente lockdown.

https://nos.nl/artikel/23(...)n-in-coronatijd.html
[..]
Dat er op dit moment minder zelfdodingen zijn is goed nieuws, maar er zijn van allerlei kanten wel flinke zorgen. Zelfs Gommers heeft 't tijdens die uitzending met Famke Louise nog aangestippeld, dat hiij zich daar heel erg zorgen over maakt.

https://nl.innerself.com/content/living/health/23001-new-study-shows-staggering-effect-of-coronavirus-pandemic-on-mental-health.html
https://www.mo.be/nieuws/experts-waarschuwen-voor-pandemie-van-mentale-ziekten-na-covid-19

https://www.scientias.nl/zelfisolatie-maakt-je-mogelijk-vatbaarder-voor-covid-19/

In België werd er aan alle kanten over bericht, dat zoveel ouderen in verzorgingstehuizen zeiden om hulp bij zelfdoding vroegen.

quote:
30 mensen, laat staan in combinatie met veel drank is op veel plekken in deze situatie gewoon totaal niet wenselijk. Zelfs niet met gepaste maatregelen. Lees toevallig net dit verhaal.

https://www.bndestem.nl/b(...)%2Fwww.google.com%2F

Of dit:
https://www.ad.nl/dordrec(...)~a260d92e/170405591/
[..]

Ja goh...
Ik ben 't met je eens dat een kroeg of café wellicht een minder goed idee is, maar een restaurant waar mensen aan hun tafel zitten, in veel gevallen ook buiten lijkt me echt een minimaal risico.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')