Heb op feesboek gestaan.quote:Op woensdag 30 september 2020 08:10 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hoe kom je bij deze onzin? De PCR test is specifiek ingesteld op de coronavirus familie.
Hear hear.quote:Op woensdag 30 september 2020 08:49 schreef drexciya het volgende:
[..]
Er zijn wel meer aandachtspunten met betrekking tot de test. Ook al heb je een 99+% selectiviteit, dan krijg je, wanneer je meer tests afneemt bij mensen die geen symptomen hebben, een significant aantal false positives. Een ander punt is het aantal cycli dat je de PCR test laat doorlopen. Dat moet ook worden meegenomen in de resultaten. Wanneer je pas ruim boven de 30 cycli iets ziet, moet je erg voorzichtig zijn met het label besmet.
Toen alleen mensen met symptomen werden getest, was dat niet zo'n issue; dat was meer een bevestiging van wat al vermoed werd. Maar de manier waarop het nu gaat, en het beleid wat er op wordt gebaseerd, is nogal discutabel.
Inderdaad. De mensen die uitspraken doen als "ik ga toch niet uit, dus voor mij maken de maatregelen niet uit" zijn waarschijnlijk ook de mensen die zeiden "ik heb toch niks te verbergen" ten tijde van de discussies rondom de sleepwet (privacywet).quote:Op woensdag 30 september 2020 08:55 schreef drexciya het volgende:
[..]
Dat ben ik volledig met je eens. Het gemak waarin veel mensen, ook hier, meegaan in deze voorgestelde maatregelen, is voor mij pas echt eng aan Covid-19. Ik weet niet wat erger is, de mensen die "smeken" om strengere maatregelen, of de mensen die meedoen, omdat ze denken dat we er dan sneller van af zijn.
Die vergelijking is mank, of je moet daadwerkelijk bedoelen dat iedereen die tegen de sleepwet was iets te verbergen had.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:07 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Hear hear.
[..]
Inderdaad. De mensen die uitspraken doen als "ik ga toch niet uit, dus voor mij maken de maatregelen niet uit" zijn waarschijnlijk ook de mensen die zeiden "ik heb toch niks te verbergen" ten tijde van de discussies rondom de sleepwet (privacywet).
Hoe moet ik dat voor me zien? Ik werk voor mezelf en vertrek dagelijks in de ochtend vroeg (rond kwart voor 6) naar Utrecht. Word ik dan tegengehouden? Heb ik van iets of iemand of misschien wel mezelf een verklaring nodig of zoquote:Op woensdag 30 september 2020 09:06 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Een avondklok voelt voor mij persoonlijk strenger als in maart. Dat strookt niet met het huidige beeld. Zou het lokaal in grote steden op bepaalde dagen nog wel begrijpen, maar landelijk absoluut niet.
Je wilt de besmettingen verlagen, dus dat wordt een boete elke keer dat je de hond uitlaat. Stel je voor dat je iemand tegen komt op straat. Zo kan je namelijk potentiële besmettingen voorkomen.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:04 schreef vosss het volgende:
Geen voorstander van dat avondklok idee, maar de besmettingen lopen wel aardig op.
Wat moet dat moet, maar ik moet wel naar mn werk 's avonds en de hond uitlaten. En dat blijf ik gewoon doen. Voor de rest maakt me niet zo veel uit als ik thuis moet blijven.
Daar had ik dan meer problemen mee.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:07 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Hear hear.
[..]
Inderdaad. De mensen die uitspraken doen als "ik ga toch niet uit, dus voor mij maken de maatregelen niet uit" zijn waarschijnlijk ook de mensen die zeiden "ik heb toch niks te verbergen" ten tijde van de discussies rondom de sleepwet (privacywet).
Ik heb geen flauw idee ouwe reus. Zat er gisteravond even op te zoeken en volgens mij is 't de laatste keer in de oorlog geweest dat zoiets gold.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:13 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
Hoe moet ik dat voor me zien? Ik werk voor mezelf en vertrek dagelijks in de ochtend vroeg (rond kwart voor 6) naar Utrecht. Word ik dan tegengehouden? Heb ik van iets of iemand of misschien wel mezelf een verklaring nodig of zo
Neem aan van wel. Zoals dat o.a. ook in Italié ging toen ze op slot gingen. Verklaring nodig om je te mogen verplaatsen. Er zullen ook genoeg mensen zijn die nachtdienst draaien en wel 's avonds juist op pad moeten.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:13 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
Hoe moet ik dat voor me zien? Ik werk voor mezelf en vertrek dagelijks in de ochtend vroeg (rond kwart voor 6) naar Utrecht. Word ik dan tegengehouden? Heb ik van iets of iemand of misschien wel mezelf een verklaring nodig of zo
Die hont gaat uit als de hele buurt al in bed ligt. Ik kom 's avonds nooit iemand tegen.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:14 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Je wilt de besmettingen verlagen, dus dat wordt een boete elke keer dat je de hond uitlaat. Stel je voor dat je iemand tegen komt op straat. Zo kan je namelijk potentiële besmettingen voorkomen.
Wat moet dat moet.
Laten we dat laatste maar hopen dan. Ik kan ook een deel thuiswerken en anderen dat ook laten doen zoals nu. Maar heb ook een pand daar waar ik toch zo nu en dan echt heen moet.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:15 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee ouwe reus. Zat er gisteravond even op te zoeken en volgens mij is 't de laatste keer in de oorlog geweest dat zoiets gold.
Ze zullen vast rekening houden met werkende mensen enzo, mocht zoiets gaan gebeuren. Maar ik denk dat het meer een angsttactiekje is geweest om mensen de basismaatregelen weer wat meer in acht te laten nemen.
Maar als de buurman je ziet en de politie belt krijg je desondanks gewoon een dikke vette prent omdat je buiten bent.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:16 schreef vosss het volgende:
[..]
Die hont gaat uit als de hele buurt al in bed ligt. Ik kom 's avonds nooit iemand tegen.
De regels zo draaien dat het voor jou uitkomt, zo kennen we er wel meer. Ook al loop je stervens alleen een belletje van de buurman is genoeg.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:16 schreef vosss het volgende:
[..]
Die hont gaat uit als de hele buurt al in bed ligt. Ik kom 's avonds nooit iemand tegen.
Ja precies. Ik ga mij er eens in verdiepen.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:16 schreef alpeko het volgende:
[..]
Neem aan van wel. Zoals dat o.a. ook in Italié ging toen ze op slot gingen. Verklaring nodig om je te mogen verplaatsen. Er zullen ook genoeg mensen zijn die nachtdienst draaien en wel 's avonds juist op pad moeten.
Daarom:quote:Op woensdag 30 september 2020 07:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Klopt.
Het gaat dan ook niet sec om de (dodelijke) slachtoffers van COVID-19.
Waar het om gaat is dat wanneer je dit virus zonder maatregelen rond laat gaan onder de bevolking, je niet alleen (dodelijke) slachtoffers meer hebt van dit virus, maar tevens van hartinfarcten, herseninfarcten, auto-ongevallen, ongelukjes in huis, niet-gediagnosticeerde kanker, RS-virus, griep, complicaties bij de bevalling, heftige buikgriep, etc., omdat er simpelweg niet voldoende zorg geleverd kan worden. Kortom, alles wat iets meer is dan je teen stoten en waar je medische zorg voor nodig hebt, wordt potentieel een probleem.
Nee hoor, want destijds in spanje die in tegenstelling tot Nederland wel gewoon een lockdown hadden mochten mensen gewoon de hond uit laten binnen een straal van zoveel meter rondom hun huis. Ik meen 100 of 200 meter.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:18 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar als de buurman je ziet en de politie belt krijg je desondanks gewoon een dikke vette prent omdat je buiten bent.
Ja hoor, geen probleem.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:19 schreef vosss het volgende:
stel dat de ziekenhuizen straks weer vol liggen en de reguliere zorg niet meer mogelijk is, zijn jullie dan wel voorstander van zwaardere maatregelen, zoals bv die avondklok of terug naar de maatregelen van maart?
Ik denk dat je dan gewoon geen andere optie meer hebt.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:19 schreef vosss het volgende:
stel dat de ziekenhuizen straks weer vol liggen en de reguliere zorg niet meer mogelijk is, zijn jullie dan wel voorstander van zwaardere maatregelen, zoals bv die avondklok of terug naar de maatregelen van maart?
Uiteraard.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:19 schreef vosss het volgende:
De buurman is te ver met de hont. Bel de wouten!quote:Op woensdag 30 september 2020 09:21 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee hoor, want destijds in spanje die in tegenstelling tot Nederland wel gewoon een lockdown hadden mochten mensen gewoon de hond uit laten binnen een straal van zoveel meter rondom hun huis. Ik meen 100 of 200 meter.
Dat zal hier ook wel gelden dan gok ik. Mocht het überhaupt zo ver komen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |