abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195337722
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 08:00 schreef Freecky28 het volgende:

[..]

Omdat alle testen , rhinovirus , griepvirus ook uitslaan als zijnde covid19
Niemand heeft meer griep , iedereen heeft covid19
Gaat nog wat worden in de winter
In de testuitslagen van de GGD kan dat zo zijn, geen idee. Maar in de ziekenhuisopnames en patienten op de IC gaat het wel degelijk om COVID-19. Rhinovirus of influenza wordt (uiteraard) anders geregistreerd.
pi_195337729
quote:

[..]

En waar precies heb je deze waarheid vandaan?
  woensdag 30 september 2020 @ 08:04:11 #253
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_195337730
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 07:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Klopt.
Het gaat dan ook niet sec om de (dodelijke) slachtoffers van COVID-19.
Waar het om gaat is dat wanneer je dit virus zonder maatregelen rond laat gaan onder de bevolking, je niet alleen (dodelijke) slachtoffers meer hebt van dit virus, maar tevens van hartinfarcten, herseninfarcten, auto-ongevallen, ongelukjes in huis, niet-gediagnosticeerde kanker, RS-virus, griep, complicaties bij de bevalling, heftige buikgriep, etc., omdat er simpelweg niet voldoende zorg geleverd kan worden. Kortom, alles wat iets meer is dan je teen stoten en waar je medische zorg voor nodig hebt, wordt potentieel een probleem.
Absurd dat deze uitleg eind september 2020 nog steeds nodig is.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_195337733
quote:

[..]

Dat is onzin. De GGD test is puur gericht op COVID-19. Probleem bij deze test is alleen dat er niet uit de uitslag kan worden afgeleid of het een actieve, besmettelijke infectie betreft of een oude, maar het is zeker geen griep of rhinovirus.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195337756
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 08:03 schreef Mammietje het volgende:

[..]

En waar precies heb je deze waarheid vandaan?
Uit viruswaarheid natuurlijk.
pi_195337773
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 08:06 schreef quirina het volgende:

[..]

Uit viruswaarheid natuurlijk.
Ja, denk inderdaad van meneer Engel ofzo... ;)
pi_195337802
quote:

[..]

Hoe kom je bij deze onzin? De PCR test is specifiek ingesteld op de coronavirus familie.
pi_195337820
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 08:08 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ja, denk inderdaad van meneer Engel ofzo... ;)
Ik vraag me af hoe Engel gaat reageren als hij zelf een keer Corona oploopt.
pi_195337829
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 08:10 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Hoe kom je bij deze onzin? De PCR test is specifiek ingesteld op de coronavirus familie.
Je hebt toch ook andere coronavirussen die gemuteerd zijn naar een gewone huistuinenkeukenverkoudheid toch?
  woensdag 30 september 2020 @ 08:22:12 #260
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195337906
is dat avondklok idee serieus?
pi_195337971
quote:

[..]

Ik weet niet welke agenda je nastreeft. Maar dit is een pertinente leugen.
De PCR-test toont specifiek het nieuwe coronavirus (SARS severe acute respiratory syndrome -CoV coronavirus -2) aan.

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/testen

Vriendelijk verzoek om te stoppen met het verspreiden van desinformatie.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195338012
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 september 2020 18:36 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Nee, daarvoor nemen we die maatregelen niet.
Wij nemen die maatregelen om te voorkomen dat het straks weer net zo uit de hand loopt als in het voorjaar.

En daarbij gaat het niet om het aantal doden.

Als je niks, of te weinig, doet zal het aantal besmette mensen enorm toenemen.
Dat zal voor de meeste mensen geen gevolgen hebben (losstaand van de vraag of je ook als je weinig tot geen last hebt blijvende schade eraan over houdt, maar dat terzijde).

Máár, een bepaald percentage zal in het ziekenhuis terecht komen. En hoe meer besmettingen, hoe meer ziekenhuisopnames.

En dáár gaat het om.

Want ook al zou er helemaal niemand meer aan overlijden, en zou er helemaal niemand meer naar de IC hoeven, als er heel veel mensen met Covid19 in het ziekenhuis belanden, is er op een gegeven moment geen plek en tijd meer voor de reguliere zorg.
En dát gaat voor veel slachtoffers zorgen.

Dát is waar het om gaat, al vanaf dag één.
Ironisch genoeg is de afgelopen maanden de mortaliteit van covid-10 gedaald en zal verder dalen als cijfers zich in min of meer de zelfde mate ontwikkelen, de komende tijd. We zijn compleet test- en cijfergeil geworden en zijn in een collectieve hysterie beland waar we het hebben over randzaken als mondkapjes al dan niet verplicht stellen in de HEMA. Ook een saillant detail: de oversterfte is de laatste weken absent/relatief "laag", mede doordat veel zwakkere (ouderen) reeds zijn overledenen in eerdere maanden. En dit soort nuances leest of hoort men niet - een zeer kwalijke zaak wat mij betreft.
pi_195338049
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 08:32 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

Ironisch genoeg is de afgelopen maanden de mortaliteit van covid-10 gedaald en zal verder dalen als cijfers zich in min of meer de zelfde mate ontwikkelen, de komende tijd. We zijn compleet test- en cijfergeil geworden en zijn in een collectieve hysterie beland waar we het hebben over randzaken als mondkapjes al dan niet verplicht stellen in de HEMA. Ook een saillant detail: de oversterfte is de laatste weken absent/relatief "laag", mede doordat veel zwakkere (ouderen) reeds zijn overledenen in eerdere maanden. En dit soort nuances leest of hoort men niet - een zeer kwalijke zaak wat mij betreft.
Hoe is dit een reactie op zijn post? Hij heeft het over capaciteit in de zorg. Dan kom jij aan met mortaliteit en oversterfte.
pi_195338071
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 08:22 schreef Tarado het volgende:
is dat avondklok idee serieus?
Ik denk het wel. Maar vraag me inderdaad wat dat nou werkelijk doet in de praktijk. Stel ze doen dat vanaf 20/21u, hoe ga je dat handhaven en hoeveel negatieve impact zal dat hebben op het draagvlak?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195338072
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 08:32 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

Wanneer de zorg de druk niet aan kan stijgt de case fatality rate juist enorm.
  woensdag 30 september 2020 @ 08:40:37 #266
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195338097
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 08:37 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik denk het wel. Maar vraag me inderdaad wat dat nou werkelijk doet in de praktijk. Stel ze doen dat vanaf 20/21u, hoe ga je dat handhaven en hoeveel negatieve impact zal dat hebben op het draagvlak?
ik vind het gewoon een stap te ver
pi_195338115
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 08:36 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Hoe is dit een reactie op zijn post? Hij heeft het over capaciteit in de zorg. Dan kom jij aan met mortaliteit en oversterfte.
Het is in die zin een reactie dat dit soort zaken moet worden meegenomen in de afwegingen om beleid te voeren. Daarnaast insinueer ik in mijn post dat ik bepaalde discussies c.q. gesprekken mis, waar ik zou verwachten dat we (lees: andere "experts") gaan praten in hoeverre we ziekenhuisopnames leading willen laten zijn in het maken van keuzes.
  woensdag 30 september 2020 @ 08:47:22 #268
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195338168
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 08:02 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

In de testuitslagen van de GGD kan dat zo zijn, geen idee. Maar in de ziekenhuisopnames en patienten op de IC gaat het wel degelijk om COVID-19. Rhinovirus of influenza wordt (uiteraard) anders geregistreerd.
Waarom wordt er eigenlijk niet gelijktijdig op het influenzavirus getest? Dat is bij privéklinieken wel de norm. Ook handig om daar inzicht in te krijgen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195338189
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 08:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is onzin. De GGD test is puur gericht op COVID-19. Probleem bij deze test is alleen dat er niet uit de uitslag kan worden afgeleid of het een actieve, besmettelijke infectie betreft of een oude, maar het is zeker geen griep of rhinovirus.
Er zijn wel meer aandachtspunten met betrekking tot de test. Ook al heb je een 99+% selectiviteit, dan krijg je, wanneer je meer tests afneemt bij mensen die geen symptomen hebben, een significant aantal false positives. Een ander punt is het aantal cycli dat je de PCR test laat doorlopen. Dat moet ook worden meegenomen in de resultaten. Wanneer je pas ruim boven de 30 cycli iets ziet, moet je erg voorzichtig zijn met het label besmet.

Toen alleen mensen met symptomen werden getest, was dat niet zo'n issue; dat was meer een bevestiging van wat al vermoed werd. Maar de manier waarop het nu gaat, en het beleid wat er op wordt gebaseerd, is nogal discutabel.
pi_195338215
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 08:49 schreef drexciya het volgende:

[..]

Er zijn wel meer aandachtspunten met betrekking tot de test. Ook al heb je een 99+% selectiviteit, dan krijg je, wanneer je meer tests afneemt bij mensen die geen symptomen hebben, een significant aantal false positives. Een ander punt is het aantal cycli dat je de PCR test laat doorlopen. Dat moet ook worden meegenomen in de resultaten. Wanneer je pas ruim boven de 30 cycli iets ziet, moet je erg voorzichtig zijn met het label besmet.

Toen alleen mensen met symptomen werden getest, was dat niet zo'n issue; dat was meer een bevestiging van wat al vermoed werd. Maar de manier waarop het nu gaat, en het beleid wat er op wordt gebaseerd, is nogal discutabel.
Dat is wat er in mijn post staat, alleen iets minder uitgebreid ;)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195338249
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 23:31 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ja tuurlijk wil ik er ook zo snel mogelijk van af maar oorlogsmaatregelen vind ik niet onder mogelijk vallen.
Dat ben ik volledig met je eens. Het gemak waarin veel mensen, ook hier, meegaan in deze voorgestelde maatregelen, is voor mij pas echt eng aan Covid-19. Ik weet niet wat erger is, de mensen die "smeken" om strengere maatregelen, of de mensen die meedoen, omdat ze denken dat we er dan sneller van af zijn.
  woensdag 30 september 2020 @ 08:59:59 #272
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195338278
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 22:50 schreef TheVulture het volgende:
Klaver gaat dus ook voor de avondklok morgen, benieuwd of ie die keutel morgen weer intrekt
Wat is dit dan weer? Avondklok? Zijn we gek aan het worden ofzo?
Antifa
  woensdag 30 september 2020 @ 09:01:32 #273
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195338287
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 07:57 schreef DemonRage het volgende:
Horeca om 22:00u sluiten is zo ondoordacht.

Als je kroegen gaat sluiten wanneer, vooral voor studenten, de avond nog lang niet om is dan gaan ze thuis met z'n allen verder waar geen toezicht is. Vergeleken met indrinken zit de stapsfeer en de alcohol er dan al in, wat wellicht meer overlast gaat geven.
Er zitten meer mensen in de kroeg dan studenten en dit soort alternatieven zullen qua aantal een stuk lager liggen dan het aantal mensen dat anders nog in de kroeg had gezeten.
Antifa
  woensdag 30 september 2020 @ 09:01:53 #274
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195338298
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 08:59 schreef VoMy het volgende:

[..]

Nee, vooral een lekker nuchter volk dat door haar eigenwijsheid straks de zure vruchtjes mag gaan plukken _O_
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195338322
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 08:59 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ik probeer me een beetje in te denken hoe ze dat voor zich zien.. het zal wel vanuit de gedachte komen dat met name 's avonds mensen samenkomen (??) thuis, bij sport, evenementen, theater of horeca. Maar als je dan een avondklok in gaat stellen, dan zorg je er toch juist voor dat al die mogelijkheden van tafel worden geveegd (met alle economische gevolgen)?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')