abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195335135
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 23:33 schreef Confetti het volgende:

[..]

Deze lockdown kost ons miljarden en miljarden en miljarden. Voor de economie begint het een existentiële crisis te worden onderhand. We hebben geen andere keus dan de Staat alle mogelijke bevoegdheden te geven. Gaan we het echt op het 'gezonde' verstand gooien als er zoveel op het spel staat? De gewone man en her gezonde verstand heeft zijn kans gehad en heeft het verpest.

Nederland hoort bij de top van meeste besmettingen in Europa en ook nog eens een bizar lage ziekenhuiscapaciteit.

Dit is denk ik echt de laatste kans voor de burger. Er komt een lange winter aan en de overheid kan vrijheid niet meer het voordeel van de twijfel geven.
De Staat heeft alle bevoegdheden al, daar is het de Staat voor :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2020 23:34:21 ]
pi_195335226
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 23:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Die gaan gewoon door.
Over anderhalve maand gemeenteraadsverkiezingen in een aantal gemeenten
pi_195335249
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 23:31 schreef Simmertje het volgende:
Denk dat een avondklok ook echt niet nodig is zolang de kroegen niet langer open zijn dan 22:00 uur. Kijk maar even wat live cams momenteel van Nederlandse steden, totaal uitgestorven.

Die tafeltjes op Times Square is ook zielig met 7 meter afstand van elkaar..
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  dinsdag 29 september 2020 @ 23:45:34 #229
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_195335272
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 23:34 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Spreiden. Daarnaast gaat dit in de toekomst toch meer online, dus supermarkten en winkels in binnensteden zijn binnen afzienbare tijd niet meer nodig. En dat geldt ook voor kantoorwerk, colleges en schoollessen. Dat kan ook allemaal online.
Misschien even een reminder.

Mensen zijn sociale dieren die contact nodig hebben met andere mensen. Knuffel hier, high five daar. Dat dat nu even niet kan, prima. Maar permanent? Dat meen je niet serieus toch?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_195335280
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 23:45 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Mensen zijn sociale dieren die contact nodig hebben met andere mensen. Knuffel hier, high five daar. Dat dat nu even niet kan, prima. Maar permanent? Dat meen je niet serieus toch?
Dat gebeurt ook niet.
  dinsdag 29 september 2020 @ 23:51:17 #231
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_195335326
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 23:43 schreef RipCity het volgende:

[..]

Die tafeltjes op Times Square is ook zielig met 7 meter afstand van elkaar..
Memories. Vaak gelopen daar O+
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_195335331
Ik vind de hele situatie uiterst absurd. Je kan het zo gek niet bedenken en nog steeds wordt het serieus genomen. Van een avondklok tot mijn post. Ja het virus lijkt meer slachtoffers te maken dan een griep, maar het is geen ebola of de builenpest in tijden waar antibiotica nog niet beschikbaar is.

:{ :X
pi_195335397
quote:

[..]

Maak je niet druk volgend jaar verwacht ik gewoon een vaccin. Er zijn er 8 nu in testfase 3 en de meeste zijn de productie ook al gestart. Janssen vaccin uit Leiden heeft al gezegd dat als ze halverwege volgend jaar de goedkeuring krijgen al 1 miljard dosissen klaar heeft liggen. Sterker nog van alle bedrijven die in testfase 3 zit is 85 procent al opgekocht door de rijke landen. Praktisch iedereen wilt van deze situatie af.
pi_195335495
quote:
Denk dat een avondklok ook echt niet nodig is zolang de kroegen niet langer open zijn dan 22:00 uur. Kijk maar even wat live cams momenteel van Nederlandse steden, totaal uitgestorven.
quote:
Met een avondklok gaan de kroegen dan al om 20.00 of 20.30 uur dicht.
Leipe shit ouwe
  woensdag 30 september 2020 @ 00:09:41 #235
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195335520
quote:
Het idee is dan toch dat mensen niet naar feestjes bij iemand thuis gaan? Of ze moeten blijven slapen. Vraag mij af of ze dat dan controleren op straat en op de weg wie daar niet mag zijn. Mensen die in de nacht werken etc. hebben altijd nog een uitzondering.
  woensdag 30 september 2020 @ 02:11:17 #236
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_195336135
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 22:59 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ja, hoe dacht je dat elke pandemie van de oudheid tot pak em beet 2009 eindigde? ;)
De pokken?
are we infinite or am I alone
pi_195337303
quote:

[..]

Permanent is ook niet nodig. Vaccin komt er heus wel.
  woensdag 30 september 2020 @ 06:59:49 #238
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195337349
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 23:51 schreef Schuifpui het volgende:
Ik vind de hele situatie uiterst absurd. Je kan het zo gek niet bedenken en nog steeds wordt het serieus genomen. Van een avondklok tot mijn post. Ja het virus lijkt meer slachtoffers te maken dan een griep, maar het is geen ebola of de builenpest in tijden waar antibiotica nog niet beschikbaar is.

Lees : "Ik ga er waarschijnlijk niet dood aan dus lekker boeiend allemaal."
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195337367
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 23:28 schreef Schuifpui het volgende:
In feite zijn al die maatregelen simpel te vervangen door één wet:

Het is een ieder verboden zich binnen xx m van een ander persoon te begeven.
Lid a) uitzondering gezinsleden ingeschreven op hetzelfde adres;
Lid b) uitzondering medici;
Lid c) uitzondering contactberoepen

Dit is ook een maatregel die permanent kan blijven, dus ook buiten coronatijd. Er is immers nooit een geldige reden buiten de genoemde uitzonderingen om onnodig dicht bij andere mensen te komen. Voor de duidelijkheid zou ik die 1.5 naar 2 a 3m vergroten. Dit is duidelijker en in de praktijk beter te handhaven. Boetes mogen zeer fors zijn.
Als je een zolderkamerautist bent snap ik wil dat je geen enkel probleem hebt met deze maatregel. Als je gewoon normaal sociaal bent en je gaat graag naar de kroeg, een feestje of sporten komt dit voorstel nogal bizar over.

Hmmm of lees ik nu toch sarcasme in je post? Ja haha denk 't eigenlijk wel.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2020 07:09:20 ]
  woensdag 30 september 2020 @ 07:13:11 #240
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195337403
x

[ Bericht 100% gewijzigd door Dven op 30-09-2020 07:13:30 ]
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195337448
Mensen liggen nu korter op de IC dus de Corona is milder geworden?
Of geven ze mensen nu sneller op. Dat ze ouderen van de beademing halen zodat een jongere gered kan worden?
pi_195337460
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 07:22 schreef quirina het volgende:
Of geven ze mensen nu sneller op. Dat ze ouderen van de beademing halen zodat een jongere gered kan worden?
Nee, de mensen zijn jonger en de behandelingen zijn beter.
Ze halen vast geen mensen vd beademing af nu om ze te laten afsterven voor een ander. :')
Go hard or go home
  woensdag 30 september 2020 @ 07:33:44 #243
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195337494
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 07:22 schreef quirina het volgende:
Klopt. Er staat nu ook een verbrandingsoven hier bij het ziekenhuis zag ik.
Kunnen ze lekker de ligcijfers laag houden voor Hugo.

:')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195337537
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 07:33 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Klopt. Er staat nu ook een verbrandingsoven hier bij het ziekenhuis zag ik.
Kunnen ze lekker de ligcijfers laag houden voor Hugo.

:')
Wat ik echt heb geleerd in deze tijd hoe achterdochtig en extreem mensen zijn of denken.
Van alle kanten. Van het virus is een plan vd overheid tot een lockdown van 3 maanden gaat ons redden.
Like wow! wowwowwow
Go hard or go home
pi_195337544
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 07:26 schreef Noek het volgende:

[..]

Nee, de mensen zijn jonger en de behandelingen zijn beter.
Ze halen vast geen mensen vd beademing af nu om ze te laten afsterven voor een ander. :')
Maar hoe zit dat bij oudere mensen die nu opgenomen worden.
Liggen die er ook korter en zijn minder ziek?
  woensdag 30 september 2020 @ 07:38:45 #246
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195337554
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 07:37 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Brhandeling is een stuk beter geworden ja.
Antifa
pi_195337564
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 07:37 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Dunno!
Denk wel dat ze minder lang liggen door de verbeterde behandelingen maar volgens mij is het virus nog steeds hetzelfde dus dan zou je denken dat mensen nog even ziek zijn.
Geen idee of viral load er iets mee te maken heeft?
Ik weet gewoon niks eigenlijk. *O*
Go hard or go home
pi_195337651
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 23:51 schreef Schuifpui het volgende:

Klopt.
Het gaat dan ook niet sec om de (dodelijke) slachtoffers van COVID-19.
Waar het om gaat is dat wanneer je dit virus zonder maatregelen rond laat gaan onder de bevolking, je niet alleen (dodelijke) slachtoffers meer hebt van dit virus, maar tevens van hartinfarcten, herseninfarcten, auto-ongevallen, ongelukjes in huis, niet-gediagnosticeerde kanker, RS-virus, griep, complicaties bij de bevalling, heftige buikgriep, etc., omdat er simpelweg niet voldoende zorg geleverd kan worden. Kortom, alles wat iets meer is dan je teen stoten en waar je medische zorg voor nodig hebt, wordt potentieel een probleem.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195337681
Horeca om 22:00u sluiten is zo ondoordacht.

Als je kroegen gaat sluiten wanneer, vooral voor studenten, de avond nog lang niet om is dan gaan ze thuis met z'n allen verder waar geen toezicht is. Vergeleken met indrinken zit de stapsfeer en de alcohol er dan al in, wat wellicht meer overlast gaat geven.
pi_195337709
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 23:33 schreef Confetti het volgende:

[..]

Deze lockdown kost ons miljarden en miljarden en miljarden. Voor de economie begint het een existentiële crisis te worden onderhand. We hebben geen andere keus dan de Staat alle mogelijke bevoegdheden te geven. Gaan we het echt op het 'gezonde' verstand gooien als er zoveel op het spel staat? De gewone man en her gezonde verstand heeft zijn kans gehad en heeft het verpest.

Nederland hoort bij de top van meeste besmettingen in Europa en ook nog eens een bizar lage ziekenhuiscapaciteit.

Dit is denk ik echt de laatste kans voor de burger. Er komt een lange winter aan en de overheid kan vrijheid niet meer het voordeel van de twijfel geven.
Omdat alle testen , rhinovirus , griepvirus ook uitslaan als zijnde covid19
Niemand heeft meer griep , iedereen heeft covid19
Gaat nog wat worden in de winter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')