De Staat heeft alle bevoegdheden al, daar is het de Staat voorquote:Op dinsdag 29 september 2020 23:33 schreef Confetti het volgende:
[..]
Deze lockdown kost ons miljarden en miljarden en miljarden. Voor de economie begint het een existentiële crisis te worden onderhand. We hebben geen andere keus dan de Staat alle mogelijke bevoegdheden te geven. Gaan we het echt op het 'gezonde' verstand gooien als er zoveel op het spel staat? De gewone man en her gezonde verstand heeft zijn kans gehad en heeft het verpest.
Nederland hoort bij de top van meeste besmettingen in Europa en ook nog eens een bizar lage ziekenhuiscapaciteit.
Dit is denk ik echt de laatste kans voor de burger. Er komt een lange winter aan en de overheid kan vrijheid niet meer het voordeel van de twijfel geven.
quote:Op dinsdag 29 september 2020 23:31 schreef Simmertje het volgende:
Denk dat een avondklok ook echt niet nodig is zolang de kroegen niet langer open zijn dan 22:00 uur. Kijk maar even wat live cams momenteel van Nederlandse steden, totaal uitgestorven.
Misschien even een reminder.quote:Op dinsdag 29 september 2020 23:34 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Spreiden. Daarnaast gaat dit in de toekomst toch meer online, dus supermarkten en winkels in binnensteden zijn binnen afzienbare tijd niet meer nodig. En dat geldt ook voor kantoorwerk, colleges en schoollessen. Dat kan ook allemaal online.
Dat gebeurt ook niet.quote:Op dinsdag 29 september 2020 23:45 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Misschien even een reminder.
Mensen zijn sociale dieren die contact nodig hebben met andere mensen. Knuffel hier, high five daar. Dat dat nu even niet kan, prima. Maar permanent? Dat meen je niet serieus toch?
Memories. Vaak gelopen daarquote:Op dinsdag 29 september 2020 23:43 schreef RipCity het volgende:
[..]
Die tafeltjes op Times Square is ook zielig met 7 meter afstand van elkaar..
Maak je niet druk volgend jaar verwacht ik gewoon een vaccin. Er zijn er 8 nu in testfase 3 en de meeste zijn de productie ook al gestart. Janssen vaccin uit Leiden heeft al gezegd dat als ze halverwege volgend jaar de goedkeuring krijgen al 1 miljard dosissen klaar heeft liggen. Sterker nog van alle bedrijven die in testfase 3 zit is 85 procent al opgekocht door de rijke landen. Praktisch iedereen wilt van deze situatie af.quote:Op dinsdag 29 september 2020 23:45 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Mensen zijn sociale dieren die contact nodig hebben met andere mensen. Knuffel hier, high five daar. Dat dat nu even niet kan, prima. Maar permanent? Dat meen je niet serieus toch?
quote:Op dinsdag 29 september 2020 23:31 schreef Simmertje het volgende:
Denk dat een avondklok ook echt niet nodig is zolang de kroegen niet langer open zijn dan 22:00 uur. Kijk maar even wat live cams momenteel van Nederlandse steden, totaal uitgestorven.
Met een avondklok gaan de kroegen dan al om 20.00 of 20.30 uur dicht.quote:Op dinsdag 29 september 2020 23:31 schreef Simmertje het volgende:
Het idee is dan toch dat mensen niet naar feestjes bij iemand thuis gaan? Of ze moeten blijven slapen. Vraag mij af of ze dat dan controleren op straat en op de weg wie daar niet mag zijn. Mensen die in de nacht werken etc. hebben altijd nog een uitzondering.quote:Op dinsdag 29 september 2020 23:31 schreef Simmertje het volgende:
De pokken?quote:Op dinsdag 29 september 2020 22:59 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ja, hoe dacht je dat elke pandemie van de oudheid tot pak em beet 2009 eindigde?
Permanent is ook niet nodig. Vaccin komt er heus wel.quote:Op dinsdag 29 september 2020 23:45 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Lees : "Ik ga er waarschijnlijk niet dood aan dus lekker boeiend allemaal."quote:Op dinsdag 29 september 2020 23:51 schreef Schuifpui het volgende:
Ik vind de hele situatie uiterst absurd. Je kan het zo gek niet bedenken en nog steeds wordt het serieus genomen. Van een avondklok tot mijn post. Ja het virus lijkt meer slachtoffers te maken dan een griep, maar het is geen ebola of de builenpest in tijden waar antibiotica nog niet beschikbaar is.![]()
Als je een zolderkamerautist bent snap ik wil dat je geen enkel probleem hebt met deze maatregel. Als je gewoon normaal sociaal bent en je gaat graag naar de kroeg, een feestje of sporten komt dit voorstel nogal bizar over.quote:Op dinsdag 29 september 2020 23:28 schreef Schuifpui het volgende:
In feite zijn al die maatregelen simpel te vervangen door één wet:
Het is een ieder verboden zich binnen xx m van een ander persoon te begeven.
Lid a) uitzondering gezinsleden ingeschreven op hetzelfde adres;
Lid b) uitzondering medici;
Lid c) uitzondering contactberoepen
Dit is ook een maatregel die permanent kan blijven, dus ook buiten coronatijd. Er is immers nooit een geldige reden buiten de genoemde uitzonderingen om onnodig dicht bij andere mensen te komen. Voor de duidelijkheid zou ik die 1.5 naar 2 a 3m vergroten. Dit is duidelijker en in de praktijk beter te handhaven. Boetes mogen zeer fors zijn.
Nee, de mensen zijn jonger en de behandelingen zijn beter.quote:Op woensdag 30 september 2020 07:22 schreef quirina het volgende:
Mensen liggen nu korter op de IC dus de Corona is milder geworden?
Of geven ze mensen nu sneller op. Dat ze ouderen van de beademing halen zodat een jongere gered kan worden?
Klopt. Er staat nu ook een verbrandingsoven hier bij het ziekenhuis zag ik.quote:Op woensdag 30 september 2020 07:22 schreef quirina het volgende:
Mensen liggen nu korter op de IC dus de Corona is milder geworden?
Of geven ze mensen nu sneller op. Dat ze ouderen van de beademing halen zodat een jongere gered kan worden?
Wat ik echt heb geleerd in deze tijd hoe achterdochtig en extreem mensen zijn of denken.quote:Op woensdag 30 september 2020 07:33 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Klopt. Er staat nu ook een verbrandingsoven hier bij het ziekenhuis zag ik.
Kunnen ze lekker de ligcijfers laag houden voor Hugo.
Maar hoe zit dat bij oudere mensen die nu opgenomen worden.quote:Op woensdag 30 september 2020 07:26 schreef Noek het volgende:
[..]
Nee, de mensen zijn jonger en de behandelingen zijn beter.
Ze halen vast geen mensen vd beademing af nu om ze te laten afsterven voor een ander.
Brhandeling is een stuk beter geworden ja.quote:Op woensdag 30 september 2020 07:37 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Maar hoe zit dat bij oudere mensen die nu opgenomen worden.
Liggen die er ook korter en zijn minder ziek?
Dunno!quote:Op woensdag 30 september 2020 07:37 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Maar hoe zit dat bij oudere mensen die nu opgenomen worden.
Liggen die er ook korter en zijn minder ziek?
Klopt.quote:Op dinsdag 29 september 2020 23:51 schreef Schuifpui het volgende:
Ik vind de hele situatie uiterst absurd. Je kan het zo gek niet bedenken en nog steeds wordt het serieus genomen. Van een avondklok tot mijn post. Ja het virus lijkt meer slachtoffers te maken dan een griep, maar het is geen ebola of de builenpest in tijden waar antibiotica nog niet beschikbaar is.![]()
Omdat alle testen , rhinovirus , griepvirus ook uitslaan als zijnde covid19quote:Op dinsdag 29 september 2020 23:33 schreef Confetti het volgende:
[..]
Deze lockdown kost ons miljarden en miljarden en miljarden. Voor de economie begint het een existentiële crisis te worden onderhand. We hebben geen andere keus dan de Staat alle mogelijke bevoegdheden te geven. Gaan we het echt op het 'gezonde' verstand gooien als er zoveel op het spel staat? De gewone man en her gezonde verstand heeft zijn kans gehad en heeft het verpest.
Nederland hoort bij de top van meeste besmettingen in Europa en ook nog eens een bizar lage ziekenhuiscapaciteit.
Dit is denk ik echt de laatste kans voor de burger. Er komt een lange winter aan en de overheid kan vrijheid niet meer het voordeel van de twijfel geven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |