Klaver is in deze coronatijd een steeds grotere irritatiefactor aan het worden bij mij. Er komt werkelijk niks zinnigs uitquote:Op dinsdag 29 september 2020 22:56 schreef TheVulture het volgende:
Ik irriteer me mateloos aan Klaver, zit hier een beetje pedant te wezen terwijl hij zelf voor elke vorm van verantwoordelijkheid is weggelopen toen ie de kans had
Ik heb die vrouw hoog zitten, maar ook zij zou eens moeten beseffen dat ze vanwege haar deelname aan het OMT haar opmerkingen beter binnenskamers kan houden. Alles wat die leden melden of zeggen op eigen titel zorgt voor ruis, hoe gelijk ze misschien ook hebben.quote:Op dinsdag 29 september 2020 22:57 schreef Claudia_x het volgende:
Marion Koopmans zegt dat de politiek nu het publiek moet gaan vertellen dat de huidige situatie nog wel een jaar gaat voortduren.
Ik zou het niet per se als mooie gedachte willen kwalificeren, eerder als iets als doodeng maar goed.quote:Op dinsdag 29 september 2020 22:58 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Mooie gedachte, blijf in uw kot. Maar dat is niet te handhaven.
Het is een onwijs moeilijk gebeuren dit. Veel komt aan op het gezonde verstand van mensen.
Ikzelf probeer op mijn manier mijn best te doen maar dat zal een ieder ander ook van zichzelf zeggen.
Hopelijk is het einde van deze ellende binnenkort in zicht.
Gek genoeg vind ik dat in debatten wel meevallen. Ik betrapte mezelf zelfs op sympathie voor de Partij voor de Dieren.quote:Op dinsdag 29 september 2020 22:59 schreef iBenny het volgende:
[..]
Klaver is in deze coronatijd een steeds grotere irritatiefactor aan het worden bij mij. Er komt werkelijk niks zinnigs uit
Oh shit, Sinterklaas! Nu begrijp ik het! De avondklok is een samenzwering van de globalistische elite om van Zwarte Piet af te komen!quote:Op dinsdag 29 september 2020 22:59 schreef trein2000 het volgende:
Mensen die denken dat er daadwerkelijk een avondklok komt moeten even op de kalender kijken.
Top! Weer volop aan de bak, alleen nu maar even lasersnijden zonder afzuiger! Gooien ze de deur maar open, is in deze tijden sowieso beter!quote:Op dinsdag 29 september 2020 22:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Precies. Een mens kan maar trek hebben. Toch?
Hoe is met jullie bedrijf?
Het lijkt me juist vrij makkelijk te handhaven, alles en iedereen die je dan op straat ziet is vrijwel zeker in overtreding.quote:Op dinsdag 29 september 2020 22:58 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Mooie gedachte, blijf in uw kot. Maar dat is niet te handhaven.
Fuck it, is het ineens 1 april?quote:Op dinsdag 29 september 2020 22:59 schreef trein2000 het volgende:
Mensen die denken dat er daadwerkelijk een avondklok komt moeten even op de kalender kijken.
Dat is positief, gelukkig maarquote:Op dinsdag 29 september 2020 23:01 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Top! Weer volop aan de bak, alleen nu maar even lasersnijden zonder afzuiger! Gooien ze de deur maar open, is in deze tijden sowieso beter!Lief dat je vraagt.
![]()
En die trek.... die komt al-tijd net na tienen!
Mee eens, al kunnen ze het nooit goed doen. Treden ze niet naar buiten, dan worden ze beschuldigd van een gebrek aan transparantie.quote:Op dinsdag 29 september 2020 23:00 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik heb die vrouw hoog zitten, maar ook zij zou eens moeten beseffen dat ze vanwege haar deelname aan het OMT haar opmerkingen beter binnenskamers kan houden. Alles wat die leden melden of zeggen op eigen titel zorgt voor ruis, hoe gelijk ze misschien ook hebben.
Daar gaat het dus niet alleen om. Het is een gedeelte groepsimmuniteit, en een gedeelte mutaties. Het is nu al 10x besmettelijker geworden recentelijk maar niet meer of minder dodelijk. Het is wachten tot het minder dodelijk wordt. MEer kan bijna niet, door evolutionare druk.quote:Op dinsdag 29 september 2020 22:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
2 jaar? Da's redelijk optimistisch. De VS zit nu aan 8% besmetting (en dus 8% immuniteit) te zitten nu, na 9 maanden dus.
Kan ik mijn schoen dan niet meer zetten?quote:Op dinsdag 29 september 2020 23:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh shit, Sinterklaas! Nu begrijp ik het! De avondklok is een samenzwering van de globalistische elite om van Zwarte Piet af te komen!
Alleen voor 22:00?quote:Op dinsdag 29 september 2020 23:02 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Kan ik mijn schoen dan niet meer zetten?
Ik heb het misschien niet handig geformuleerd maar natuurlijk is dat doodeng.quote:Op dinsdag 29 september 2020 23:00 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik zou het niet per se als mooie gedachte willen kwalificeren, eerder als iets als doodeng maar goed.
Het is een vrij slimme manier om de huisfeestjes aan banden te leggen, tenzij iemand het leuk vindt dat die 30, 40 man ook blijven logerenquote:Op dinsdag 29 september 2020 23:03 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Hoe goed heeft zo'n avondklok eigenlijk geholpen in andere landen? Zeker als er al regels qua sluitingstijd zijn voor de uitgaansgelegenheden waar groepsvorming plaatsvindt betwijfel ik of je er wat mee bereikt, behalve dan misschien een gevoel van beperkende symboliek bij mensen zoals ondergetekende die wel eens 's avonds helemaal in hun eentje onderweg zijn...
Amen. Ik en veel mensen willen weten/perspectief hebben dat het niet voor eeuwig is, die verschrikkelijke 1,5m , maar denk datt veel mensen liever horen dat het eind volgend jaar wel over is en waarom dan gelul over komend voorjaar (lala-land, fantasie, onbestaanbaar), en dan allemaal collectief teleurgesteld zijn straks. Fauci doet het wat dat betreft beter door aan de ene kant er op te hameren "we WILL get through this and back to normal" en "we will return to our pre-covid way of life" maar tegelijk dat het wel tot tegen einde volgend jaar zal duren voordat we daar weer zijn.quote:Op dinsdag 29 september 2020 22:57 schreef Claudia_x het volgende:
Marion Koopmans zegt dat de politiek nu het publiek moet gaan vertellen dat de huidige situatie nog wel een jaar gaat voortduren.
Ja precies. Dat denk ik namelijk ook hoor, maar mensen hier denken wat anders. Behalve HIV dan, dat gaat nog wel gewoon door.quote:Op dinsdag 29 september 2020 22:59 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ja, hoe dacht je dat elke pandemie van de oudheid tot pak em beet 2009 eindigde?
Veel besmettingen vinden plaats bij huisfeestjes en andere plezierbijeenkomsten bij mensen thuis, en die zijn natuurlijk meestal 's avonds. Ingrijpen achter de voordeur is nogal lastig kennelijk, maar op de openbare weg kan het wel. Een avondklok is dus een prima alternatief om het aantal besmettingen in de privésfeer omlaag te krijgen.quote:Op dinsdag 29 september 2020 23:03 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Hoe goed heeft zo'n avondklok eigenlijk geholpen in andere landen? Zeker als er al regels qua sluitingstijd zijn voor de uitgaansgelegenheden waar groepsvorming plaatsvindt betwijfel ik of je er wat mee bereikt, behalve dan misschien een gevoel van beperkende symboliek bij mensen zoals ondergetekende die wel eens 's avonds helemaal in hun eentje onderweg zijn...
Hoe bedoel je? Het is geen 1 april toch?quote:Op dinsdag 29 september 2020 22:59 schreef trein2000 het volgende:
Ze moeten een keer met een timeline komen. Er is geen mens op aarde (op Trump na) die denkt dat als je morgen een vaccine hebt het overmorgen over is.quote:Op dinsdag 29 september 2020 22:57 schreef Claudia_x het volgende:
Dat, en Kluytmans legt steedds uit waarom hij overtuigd is dat de 1,5m tot komend voorjaar duurt en noemt dat zeggen "belangrijk om perspectief te bieden".quote:Op dinsdag 29 september 2020 23:00 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik heb die vrouw hoog zitten, maar ook zij zou eens moeten beseffen dat ze vanwege haar deelname aan het OMT haar opmerkingen beter binnenskamers kan houden. Alles wat die leden melden of zeggen op eigen titel zorgt voor ruis, hoe gelijk ze misschien ook hebben.
Okee, je moet je toch aanpassen tijdens een pandemie.quote:
Deels eens. Optimistisch in wetenschap is echt iets anders in de praktijk van alle dag.quote:Op dinsdag 29 september 2020 22:56 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Volgens dat zelfde ondderzoek wat jij waarschijnlijk bedoelt (nederlandse glorie) is het succespercentage bij dit soort ziektes echter 42%... en daar komt bij dat alle "makkelijke"ziektes (eg pokken, vaccin maken met een man wat pus en een tuiniersjongen), al gedaan zijn, dus er is een giga bias dat het de laatste decenia veel faccins falen. Duh. Maar dit is een nieuw virus, en met een niet of nauwelijks muterend essentieel spike protein als een RGB-verlichte schietschijf op de zijkant van een schuur waarschijnlijk niet de moeilijkste...
En er komt nog een rits aan voor fase 3. Er zijn er meer dan 200 in ontwikkeling. Als (zeer pessimistisch dus) 10% het haalt, zijn dat er dus meer dan 20.
er is wel een reden dat mensne optimistisch zijn. De WHO en Fauci zijn echt niet gek.
Nou, als ik alleen hier de reacties al lees, dan denk ik dat het gemiddelde volk niet geduldig genoeg is om daarop te wachten. Na 3 maanden was het eerste geduld al op. En eind volgend jaar is het nog geen zekerheid he?quote:Op dinsdag 29 september 2020 23:04 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Amen. Ik en veel mensen willen weten/perspectief hebben dat het niet voor eeuwig is, die verschrikkelijke 1,5m , maar denk datt veel mensen liever horen dat het eind volgend jaar wel over is en waarom dan gelul over komend voorjaar (lala-land, fantasie, onbestaanbaar), en dan allemaal collectief teleurgesteld zijn straks. Fauci doet het wat dat betreft beter door aan de ene kant er op te hameren "we WILL get through this and back to normal" en "we will return to our pre-covid way of life" maar tegelijk dat het wel tot tegen einde volgend jaar zal duren voordat we daar weer zijn.
Dat geeft én hoop/perspectief én is realistisch. Voorjaar is BS.
Er zijn zoveel bedrijven in de horeca die al maanden op het randje van de afgrond bevinden en de hele tijd hopen dat het ieder moment weer als voorheen gaat worden. Dat is gewoon geen realistisch beeld en dan kan je maar beter uitleggen dat dat gewoon niet gaat gebeuren voorlopig.quote:Op dinsdag 29 september 2020 22:57 schreef Claudia_x het volgende:
Dat kan de politiek oplossen, door gewoon de adviezen van tevoren openbaar te maken. Maar de hele tijd interviews, verhalen, talkshows etc met ook nog totaal tegenstrijdige persoonlijke meningen die als bedwongen feit worden verkondigd is gewoon een ramp.quote:Op dinsdag 29 september 2020 23:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mee eens, al kunnen ze het nooit goed doen. Treden ze niet naar buiten, dan worden ze beschuldigd van een gebrek aan transparantie.
Of omdat ze jong zijn gaan ze gewoon een nachtje doortrekken worden 5 keer zo dranken en feesten 3 keer zo hard...quote:Op dinsdag 29 september 2020 23:04 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het is een vrij slimme manier om de huisfeestjes aan banden te leggen, tenzij iemand het leuk vindt dat die 30, 40 man ook blijven logeren
Maar HIV is niet besmettelijk behalve door you know what. En muteert zo achterlijk snel dat zelfs je immuunsysteem er niets tegen kan beginnen.quote:Op dinsdag 29 september 2020 23:04 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja precies. Dat denk ik namelijk ook hoor, maar mensen hier denken wat anders. Behalve HIV dan, dat gaat nog wel gewoon door.
Ik gok dat als er bij jou naast een hele nacht wordt doorgehaald door een mannetje of 20 met de bijbehorende geluidsoverlast dat je om een uur of 3, 4 's nachts toch maar eens de politie gaat bellen voor geluidsoverlast... dat lost zich waarschijnlijk dus vanzelf opquote:Op dinsdag 29 september 2020 23:10 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Of omdat ze jong zijn gaan ze gewoon een nachtje doortrekken worden 5 keer zo dranken en feesten 3 keer zo hard...
Ja, maar dan gaan ze overlast bezorgen en kan je wel binnen ingrijpen.quote:Op dinsdag 29 september 2020 23:10 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Of omdat ze jong zijn gaan ze gewoon een nachtje doortrekken worden 5 keer zo dranken en feesten 3 keer zo hard...
quote:Op dinsdag 29 september 2020 23:11 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik gok dat als er bij jou naast een hele nacht wordt doorgehaald door een mannetje of 20 met de bijbehorende geluidsoverlast dat je om een uur of 3, 4 's nachts toch maar eens de politie gaat bellen voor geluidsoverlast... dat lost zich waarschijnlijk dus vanzelf op
Dat kan zonder avondklok niet?quote:Op dinsdag 29 september 2020 23:12 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja, maar dan gaan ze overlast bezorgen en kan je wel binnen ingrijpen.
Het is hier nou ook niet echt een representatieve club heb ik het idee.quote:Op dinsdag 29 september 2020 23:09 schreef Da_Sandman het volgende:
Een mooie gedachte, een prima alternatief. Onbegrijpelijk hoe makkelijk hier gedacht wordt over een oorlogsmaatregel als een avondklok. Een boete kunnen krijgen voor op straat zijn.
Jawel, maar ik gaf antwoord op de vraag dat mensen dus de avondklok gaan ontduiken door dan maar bij iemand binnen te blijven feesten...quote:Op dinsdag 29 september 2020 23:12 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
[..]
Dat kan zonder avondklok niet?
quote:Op dinsdag 29 september 2020 23:12 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Wow, 2020 stopt Soldaat van Oranje voor de tweede keer dit jaar
Ja ook. Maar hoeft dan minder omdat de meerderheid er niet aan begint toch?quote:Op dinsdag 29 september 2020 23:12 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
[..]
Dat kan zonder avondklok niet?
De natuur lost het vanzelf wel weer op.quote:Op dinsdag 29 september 2020 23:07 schreef eragon2890 het volgende:
Maar goed, ik denk ook ongeveer een jaar nog. En dat is eerlijk gezegd net zo'n prima en hoopvol perspectief voor me als 6 maanden, het gaat er gewoon om dat er duidelijk wordt gemaakt dat er echt wel een einde aan die 1,5m/vervelende ongezellige rotmaatregelen zal komen. En dan hoor ik liever een jaar wat klopt dan een half jaar wat gewoon onzin is.
Daarom moet een viroloog ook haar smoel houden wanneer het op deze dingen aankomt. Ik vind ze zich soms een beetje voor doen alsof ze alles weten alleen maar om het feit dat deze crisis uiteindelijk door een virus komt, maar dit probleem raakt veel meer vlakken dan alleen virologie.quote:Op dinsdag 29 september 2020 23:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Er zijn zoveel bedrijven in de horeca die al maanden op het randje van de afgrond bevinden en de hele tijd hopen dat het ieder moment weer als voorheen gaat worden. Dat is gewoon geen realistisch beeld en dan kan je maar beter uitleggen dat dat gewoon niet gaat gebeuren voorlopig.
Valt mij ook op hoor. Bizar idd. Ik had ook een discussie met iemand over achter de voordeur handhaven. Blijkbaar vinden mensen ook dat dat zo maar kan.quote:Op dinsdag 29 september 2020 23:09 schreef Da_Sandman het volgende:
Een mooie gedachte, een prima alternatief. Onbegrijpelijk hoe makkelijk hier gedacht wordt over een oorlogsmaatregel als een avondklok. Een boete kunnen krijgen voor op straat zijn.
Als die vorig jaar zomaar zou zijn ingevoerd, had ik op het malieveld gestaan. Maar goed, extreme tijden vragen om extreme maatregelen. En als er een deel van het volk zich niet uit zichzelf wil inzetten om de gezondheidszorg en de economie te redden, dan zal je dus extremere maatregelen in moeten zetten.quote:Op dinsdag 29 september 2020 23:09 schreef Da_Sandman het volgende:
Ze werken allemaal anders. En nee, de meeste experts, inclusief Fauci dus, en Osterhaus, en de WHO recentelijk, en Vossen, Kluytmans, Neyts, Heesterbeek, ook Koopmans, Van Gucht, zo goed als allemaal dus, verwachten absoluut niet dat afstand houden permanent gaan worden. Zelf verdom ik dat nu al met vrienden te doen, en wil ik ook niet leven in in zo'n wereld. Met het meerendeel van Nederland niet, en onze politici niet, en zo goed als elke expert verwacht het dus ook niet.quote:Op dinsdag 29 september 2020 23:08 schreef Vallon het volgende:
[..]
Deels eens. Optimistisch in wetenschap is echt iets anders in de praktijk van alle dag.
Verder deel ik niet dat aantal de kans op een (welk voor wie?) vaccin vergroot (of verkleind). De vraag zal ook zijn bij welke immuunrespons en houdbaarheid men een vaccin acceptabel zal vinden. FDA zegt bv dat het iig in 50% van de gevallen een vaccin aantoonbaar moet werken of tenminste Covid19 moet terugdringen. Dat gegeven is sws al vaag,
Vaccin zal vast ergens/deels werken maar ik ga voor geem millimeter het idee hebben dat we met een vaccin, onze tijd van voor Covid19 zullen terugkrijgen. Laat staan dat we weer gaan hossen en bossen in een Après Skihut en mijn tante weer met Carnaval zich tussen toog en toilet kan laten bezwoenzelen.
Tracking, tracing, indammen, afstand, behandeling en alles wat we nu grotendeels doen; zal een vaste plaats gaan krijgen en dat kan je dan weer heel "nomaal" gaan vinden.
Wordt gewoon weer met wat extra maanden verlengd vanwege ‘succesvolle corona besmetting’quote:Op dinsdag 29 september 2020 23:12 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
De geheime agenda van het virus: Soldaat van Oranje eindelijk laten stoppen.quote:Op dinsdag 29 september 2020 23:12 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Avondklok, achter de voordeur handhaven, boetes als je met teveel mensen in je eigen auto zit, boetes als je geen formuliertje wenst in te vullen in de snackbar, niets is te gek voor sommigen. Stalin zelf zou er trots op zijn.quote:Op dinsdag 29 september 2020 23:19 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Valt mij ook op hoor. Bizar idd. Ik had ook een discussie met iemand over achter de voordeur handhaven. Blijkbaar vinden mensen ook dat dat zo maar kan.
Wat dacht je van verkiezingstijdquote:Op dinsdag 29 september 2020 23:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh shit, Sinterklaas! Nu begrijp ik het! De avondklok is een samenzwering van de globalistische elite om van Zwarte Piet af te komen!
Da's pas volgend jaarquote:Op dinsdag 29 september 2020 23:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat dacht je van verkiezingstijd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |