abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195334576
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 22:57 schreef Claudia_x het volgende:
Marion Koopmans zegt dat de politiek nu het publiek moet gaan vertellen dat de huidige situatie nog wel een jaar gaat voortduren.
Dat zou wel het meest eerlijk zijn. Dat 'over drie weken mag je weer naar het voetbalstadion en over drie maanden hebben we een vaccin' houdt het ook niet heel lang vol natuurlijk.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_195334583
quote:
Marion Koopmans zegt dat de politiek nu het publiek moet gaan vertellen dat de huidige situatie nog wel een jaar gaat voortduren.
Wijze woorden maar of de politiek daar zin in heeft betwijfel ik. Slecht nieuws brengen doen ze liever niet.
pi_195334592
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 22:56 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Dus over, zeg, twee jaar wordt het vanzelf minder erg?
Ja, hoe dacht je dat elke pandemie van de oudheid tot pak em beet 2009 eindigde? ;)
#WeesGeenWhales
pi_195334596
Mensen die denken dat er daadwerkelijk een avondklok komt moeten even op de kalender kijken.
zie email 27 oktober
pi_195334598
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 22:56 schreef TheVulture het volgende:
Ik irriteer me mateloos aan Klaver, zit hier een beetje pedant te wezen terwijl hij zelf voor elke vorm van verantwoordelijkheid is weggelopen toen ie de kans had :')
Klaver is in deze coronatijd een steeds grotere irritatiefactor aan het worden bij mij. Er komt werkelijk niks zinnigs uit
pi_195334608
Ik denk trouwens dat mochten de maatregelen straks veel langer door gaan met een eventuele tweede lockdown, het volk dat niet meer gaat accepteren. We gaan hele vervelende tendensen krijgen ook op sociaal gebied. In het begin was het leuk en aardig, maar straks echt niet meer.

Dit is niet alleen een medische crisis, maar straks ook een politieke, sociologische, psychologische, economische, noem maar op. En dat wordt nog veel groter dan alleen het virologische.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_195334620
quote:
Ik heb die vrouw hoog zitten, maar ook zij zou eens moeten beseffen dat ze vanwege haar deelname aan het OMT haar opmerkingen beter binnenskamers kan houden. Alles wat die leden melden of zeggen op eigen titel zorgt voor ruis, hoe gelijk ze misschien ook hebben.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_195334623
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 22:58 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Mooie gedachte, blijf in uw kot. Maar dat is niet te handhaven.
Het is een onwijs moeilijk gebeuren dit. Veel komt aan op het gezonde verstand van mensen.
Ikzelf probeer op mijn manier mijn best te doen maar dat zal een ieder ander ook van zichzelf zeggen.
Hopelijk is het einde van deze ellende binnenkort in zicht.
Ik zou het niet per se als mooie gedachte willen kwalificeren, eerder als iets als doodeng maar goed.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195334627
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 september 2020 22:59 schreef iBenny het volgende:

[..]

Klaver is in deze coronatijd een steeds grotere irritatiefactor aan het worden bij mij. Er komt werkelijk niks zinnigs uit
Gek genoeg vind ik dat in debatten wel meevallen. Ik betrapte mezelf zelfs op sympathie voor de Partij voor de Dieren.

Alleen Baudet en Van Haga - tenenkrommend.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195334630
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 22:59 schreef trein2000 het volgende:
Mensen die denken dat er daadwerkelijk een avondklok komt moeten even op de kalender kijken.
Oh shit, Sinterklaas! Nu begrijp ik het! De avondklok is een samenzwering van de globalistische elite om van Zwarte Piet af te komen!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2020 23:01:32 ]
pi_195334636
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 22:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Precies. Een mens kan maar trek hebben. Toch?

Hoe is met jullie bedrijf?
Top! Weer volop aan de bak, alleen nu maar even lasersnijden zonder afzuiger! Gooien ze de deur maar open, is in deze tijden sowieso beter! :D Lief dat je vraagt. :*

En die trek.... die komt al-tijd net na tienen! :Y
pi_195334642
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 22:58 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Mooie gedachte, blijf in uw kot. Maar dat is niet te handhaven.

Het lijkt me juist vrij makkelijk te handhaven, alles en iedereen die je dan op straat ziet is vrijwel zeker in overtreding.
pi_195334644
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 22:59 schreef trein2000 het volgende:
Fuck it, is het ineens 1 april?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195334647
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 23:01 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Top! Weer volop aan de bak, alleen nu maar even lasersnijden zonder afzuiger! Gooien ze de deur maar open, is in deze tijden sowieso beter! :D Lief dat je vraagt. :*

En die trek.... die komt al-tijd net na tienen! :Y
Dat is positief, gelukkig maar :)
pi_195334649
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 23:00 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik heb die vrouw hoog zitten, maar ook zij zou eens moeten beseffen dat ze vanwege haar deelname aan het OMT haar opmerkingen beter binnenskamers kan houden. Alles wat die leden melden of zeggen op eigen titel zorgt voor ruis, hoe gelijk ze misschien ook hebben.
Mee eens, al kunnen ze het nooit goed doen. Treden ze niet naar buiten, dan worden ze beschuldigd van een gebrek aan transparantie.
pi_195334654
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 22:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

2 jaar? Da's redelijk optimistisch. De VS zit nu aan 8% besmetting (en dus 8% immuniteit) te zitten nu, na 9 maanden dus.
Daar gaat het dus niet alleen om. Het is een gedeelte groepsimmuniteit, en een gedeelte mutaties. Het is nu al 10x besmettelijker geworden recentelijk maar niet meer of minder dodelijk. Het is wachten tot het minder dodelijk wordt. MEer kan bijna niet, door evolutionare druk.

Die 1-2 jaar komt rechtstreeks van Ann Vossen, ik neem aan dat die weet waar ze het over heeft.

Plus vaccins natuurlijk op die termijn.
#WeesGeenWhales
pi_195334658
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 23:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Oh shit, Sinterklaas! Nu begrijp ik het! De avondklok is een samenzwering van de globalistische elite om van Zwarte Piet af te komen!
Kan ik mijn schoen dan niet meer zetten?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_195334669
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 23:02 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Kan ik mijn schoen dan niet meer zetten?
Alleen voor 22:00? :)
pi_195334672
Hoe goed heeft zo'n avondklok eigenlijk geholpen in andere landen? Zeker als er al regels qua sluitingstijd zijn voor de uitgaansgelegenheden waar groepsvorming plaatsvindt betwijfel ik of je er wat mee bereikt, behalve dan misschien een gevoel van beperkende symboliek bij mensen zoals ondergetekende die wel eens 's avonds helemaal in hun eentje onderweg zijn...
pi_195334674
Ook graag een een avondklok op oudejaarsavond. Bij voorbaat dank!
pi_195334681
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 23:00 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik zou het niet per se als mooie gedachte willen kwalificeren, eerder als iets als doodeng maar goed.
Ik heb het misschien niet handig geformuleerd maar natuurlijk is dat doodeng.
Maar het babbeltje van gisteravond zet ook geen zoden aan de dijk.
pi_195334691
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 23:03 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Hoe goed heeft zo'n avondklok eigenlijk geholpen in andere landen? Zeker als er al regels qua sluitingstijd zijn voor de uitgaansgelegenheden waar groepsvorming plaatsvindt betwijfel ik of je er wat mee bereikt, behalve dan misschien een gevoel van beperkende symboliek bij mensen zoals ondergetekende die wel eens 's avonds helemaal in hun eentje onderweg zijn...
Het is een vrij slimme manier om de huisfeestjes aan banden te leggen, tenzij iemand het leuk vindt dat die 30, 40 man ook blijven logeren :P
pi_195334697
quote:
Amen. Ik en veel mensen willen weten/perspectief hebben dat het niet voor eeuwig is, die verschrikkelijke 1,5m , maar denk datt veel mensen liever horen dat het eind volgend jaar wel over is en waarom dan gelul over komend voorjaar (lala-land, fantasie, onbestaanbaar), en dan allemaal collectief teleurgesteld zijn straks. Fauci doet het wat dat betreft beter door aan de ene kant er op te hameren "we WILL get through this and back to normal" en "we will return to our pre-covid way of life" maar tegelijk dat het wel tot tegen einde volgend jaar zal duren voordat we daar weer zijn.

Dat geeft én hoop/perspectief én is realistisch. Voorjaar is BS.
#WeesGeenWhales
pi_195334700
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 22:59 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ja, hoe dacht je dat elke pandemie van de oudheid tot pak em beet 2009 eindigde? ;)
Ja precies. Dat denk ik namelijk ook hoor, maar mensen hier denken wat anders. Behalve HIV dan, dat gaat nog wel gewoon door.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_195334701
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 23:03 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Veel besmettingen vinden plaats bij huisfeestjes en andere plezierbijeenkomsten bij mensen thuis, en die zijn natuurlijk meestal 's avonds. Ingrijpen achter de voordeur is nogal lastig kennelijk, maar op de openbare weg kan het wel. Een avondklok is dus een prima alternatief om het aantal besmettingen in de privésfeer omlaag te krijgen.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')