abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195334970
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 23:12 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Wow, 2020 stopt Soldaat van Oranje voor de tweede keer dit jaar
De geheime agenda van het virus: Soldaat van Oranje eindelijk laten stoppen. :D
AIVD Kerstpuzzel 2025: 1a, 2, 3a
  dinsdag 29 september 2020 @ 23:21:55 #202
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195334976
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 23:19 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Valt mij ook op hoor. Bizar idd. Ik had ook een discussie met iemand over achter de voordeur handhaven. Blijkbaar vinden mensen ook dat dat zo maar kan.
Avondklok, achter de voordeur handhaven, boetes als je met teveel mensen in je eigen auto zit, boetes als je geen formuliertje wenst in te vullen in de snackbar, niets is te gek voor sommigen. Stalin zelf zou er trots op zijn.
pi_195334984
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 23:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Oh shit, Sinterklaas! Nu begrijp ik het! De avondklok is een samenzwering van de globalistische elite om van Zwarte Piet af te komen!
Wat dacht je van verkiezingstijd ;)
zie email 27 oktober
pi_195334993
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 23:22 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wat dacht je van verkiezingstijd ;)
Da's pas volgend jaar ;)
pi_195334997
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 23:08 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Nou, als ik alleen hier de reacties al lees, dan denk ik dat het gemiddelde volk niet geduldig genoeg is om daarop te wachten. Na 3 maanden was het eerste geduld al op. En eind volgend jaar is het nog geen zekerheid he?
Hoewel ik persoonlijk het helemaal met je eens ben.
Ik ook niet, daarom knuffel ik thuis ook gewoon mn vrienden als ze op bezoek zijn en doe normaal gezellig met ze, maar voor wanneer ik weer gewoon zonder restricties/1,5m onzin die alle lol en spontaniteit ervan af haalf naar een groot event kan en mesnelijk sociaal mag zijn ook buiten mn huis (met meer dan een persoon tegelijk) hoor ik liever dat en heb iets reëls om me aan vast te houden dan dat hossana-gelul over komend voorjaar...
#WeesGeenWhales
pi_195335002
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 23:21 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Avondklok, achter de voordeur handhaven, boetes als je met teveel mensen in je eigen auto zit, boetes als je geen formuliertje wenst in te vullen in de snackbar, niets is te gek voor sommigen. Stalin zelf zou er trots op zijn.
Yep, mondkapje, 1,5 meter, schone winkelwagens.....
Sommige mensen zijn werkelijk overal tegen.
  dinsdag 29 september 2020 @ 23:23:55 #207
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195335010
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 23:23 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Niet je beste vergelijking
pi_195335012
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 23:11 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik gok dat als er bij jou naast een hele nacht wordt doorgehaald door een mannetje of 20 met de bijbehorende geluidsoverlast dat je om een uur of 3, 4 's nachts toch maar eens de politie gaat bellen voor geluidsoverlast... dat lost zich waarschijnlijk dus vanzelf op
... niet aan gedacht. True.
#WeesGeenWhales
pi_195335016
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 23:20 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Als die vorig jaar zomaar zou zijn ingevoerd, had ik op het malieveld gestaan. Maar goed, extreme tijden vragen om extreme maatregelen. En als er een deel van het volk zich niet uit zichzelf wil inzetten om de gezondheidszorg en de economie te redden, dan zal je dus extremere maatregelen in moeten zetten.
Het gaat niet vanzelf weg.
Vergeet niet dat het ook een precedent schept. Wat komt daarna? Oproepen om een anonieme tiplijn te bellen als je iemand toch buiten ziet? Ja sorry, extreme tijden vragen extreme maatregelen dus als u nog even uw buren erbij kunt lappen als die toch ff de hond uit gaan laten om 22.30 uur.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195335023
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 23:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Da's pas volgend jaar ;)
Nee. Die is vorige week begonnen ;)
zie email 27 oktober
pi_195335033
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 23:24 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nee. Die is vorige week begonnen ;)
Oh ja...sorry, voorsorteren.
pi_195335034
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 23:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Da's pas volgend jaar ;)
Die gaan niet door, mvg M Rutte ;)
pi_195335039
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 23:23 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Yes ook allemaal maatregelen die ze in bezettingstijd gebruikten om complete volken te kunnen onderdrukken.
In Southern Sun
pi_195335042
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 23:25 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Die gaan niet door, mvg M Rutte ;)
Die gaan gewoon door.
pi_195335067
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 23:24 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Vergeet niet dat het ook een precedent schept. Wat komt daarna? Oproepen om een anonieme tiplijn te bellen als je iemand toch buiten ziet? Ja sorry, extreme tijden vragen extreme maatregelen dus als u nog even uw buren erbij kunt lappen als die toch ff de hond uit gaan laten om 22.30 uur.
Dat kan allang. In Rotterdam lees je bij de meeste berichten van sluitingen van horeca of bedrijven dat dat gebeurd is na meldingen van teveel mensen. De politie betrapt maar weinig zonder hulp van burgers.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195335070
In feite zijn al die maatregelen simpel te vervangen door één wet:

Het is een ieder verboden zich binnen xx m van een ander persoon te begeven.
Lid a) uitzondering gezinsleden ingeschreven op hetzelfde adres;
Lid b) uitzondering medici;
Lid c) uitzondering contactberoepen

Dit is ook een maatregel die permanent kan blijven, dus ook buiten coronatijd. Er is immers nooit een geldige reden buiten de genoemde uitzonderingen om onnodig dicht bij andere mensen te komen. Voor de duidelijkheid zou ik die 1.5 naar 2 a 3m vergroten. Dit is duidelijker en in de praktijk beter te handhaven. Boetes mogen zeer fors zijn.
pi_195335084
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 23:28 schreef Schuifpui het volgende:

Dit is ook een maatregel die permanent kan blijven,
:') :') :')
pi_195335085
quote:

[..]

Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik ben het liefst weer zo snel mogelijk weer van deze maatregelen af. Als het dan wat strenger moet, dan moet dat maar.
En dat er mensen zijn die zullen gaan schnitzen.... misschien. Kan. Maar voel me nu ook genaaid door die mensen die continu de grens opzoeken door wat er wel of niet mag 'van de wet'.
Wat een onzin om een vals adres op te geven bij één of andere toko "omdat het niet verplicht is". Is toch in je eigen belang dat je gebeld kunt worden als er daar besmettingen zijn ontstaan? Ik geef het liever niet door aan mijn geliefden in ieder geval.
pi_195335089
quote:

Dit is ook een maatregel die permanent kan blijven, dus ook buiten coronatijd. Er is immers nooit een geldige reden buiten de genoemde uitzonderingen om onnodig dicht bij andere mensen te komen. Voor de duidelijkheid zou ik die 1.5 naar 2 a 3m vergroten. Dit is duidelijker en in de praktijk beter te handhaven. Boetes mogen zeer fors zijn.
Dan wordt iedereen depressief, dat schiet ook niet op.
pi_195335095
Denk dat een avondklok ook echt niet nodig is zolang de kroegen niet langer open zijn dan 22:00 uur. Kijk maar even wat live cams momenteel van Nederlandse steden, totaal uitgestorven.
pi_195335098
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 23:29 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik ben het liefst weer zo snel mogelijk weer van deze maatregelen af. Als het dan wat strenger moet, dan moet dat maar.
En dat er mensen zijn die zullen gaan schnitzen.... misschien. Kan. Maar voel me nu ook genaaid door die mensen die continu de grens opzoeken door wat er wel of niet mag 'van de wet'.
Wat een onzin om een vals adres op te geven bij één of andere toko "omdat het niet verplicht is". Is toch in je eigen belang dat je gebeld kunt worden als er daar besmettingen zijn ontstaan? Ik geef het liever niet door aan mijn geliefden in ieder geval.
Ja tuurlijk wil ik er ook zo snel mogelijk van af maar oorlogsmaatregelen vind ik niet onder mogelijk vallen.
In Southern Sun
pi_195335109
quote:

Dat wordt dan wel een hele lange rij in de supermarkt met drie meter afstand.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_195335124
quote:

Doe maar boetes voor deze krankzinnigheid. Helemaal loco.
I'll give you something to do
pi_195335125
quote:

[..]

Deze lockdown kost ons miljarden en miljarden en miljarden. Voor de economie begint het een existentiële crisis te worden onderhand. We hebben geen andere keus dan de Staat alle mogelijke bevoegdheden te geven. Gaan we het echt op het 'gezonde' verstand gooien als er zoveel op het spel staat? De gewone man en her gezonde verstand heeft zijn kans gehad en heeft het verpest.

Nederland hoort bij de top van meeste besmettingen in Europa en ook nog eens een bizar lage ziekenhuiscapaciteit.

Dit is denk ik echt de laatste kans voor de burger. Er komt een lange winter aan en de overheid kan vrijheid niet meer het voordeel van de twijfel geven.
pi_195335134
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 23:31 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dat wordt dan wel een hele lange rij in de supermarkt met drie meter afstand.
Spreiden. Daarnaast gaat dit in de toekomst toch meer online, dus supermarkten en winkels in binnensteden zijn binnen afzienbare tijd niet meer nodig. En dat geldt ook voor kantoorwerk, colleges en schoollessen. Dat kan ook allemaal online.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')