Er is nu een grote verandering geweest. Na jaren een andere kok. Brasserie en restaurant zijn samengevoegd begreep ik.quote:
1 restaurant nog maar, zie CUL / CULinair nieuws #2quote:
Oh leuk! Ben benieuwd. Paar keer erg lekker gegetenquote:Op zaterdag 26 september 2020 16:57 schreef Blues het volgende:
[..]
Er is nu een grote verandering geweest. Na jaren een andere kok. Brasserie en restaurant zijn samengevoegd begreep ik.
We gaan wel verslag maken
https://brasseriedenk.nl/
Je moet naar de sterretjes kijken: *voor, **tussen, ***hoofd.quote:Op zaterdag 26 september 2020 17:08 schreef Myraela het volgende:
Gerechten klinken wel lekker.Al snap ik de menukaart niet helemaal. Ze doen niet voorgerecht - hoofd, maar je kunt gewoon zelf willekeurig gerechtjes kiezen?
Wel gewoon een zoveel-gangen menu met keuzes uit 3 thema's.quote:Op zaterdag 26 september 2020 17:08 schreef Myraela het volgende:
Gerechten klinken wel lekker.Al snap ik de menukaart niet helemaal. Ze doen niet voorgerecht - hoofd, maar je kunt gewoon zelf willekeurig gerechtjes kiezen?
Onderscheid in voor en hoofd is wat mij betreft ook wel achterhaald. Liever 2 of 3 niet al te grote gerechtjesquote:Op zaterdag 26 september 2020 17:08 schreef Myraela het volgende:
De Vrienden van Jacob was de Michelinsterrentent die er ook zat en waar wij ook een paar keer erg lekker gegeten hebben. Nu dus samengevoegd met DenK.quote:Op zaterdag 26 september 2020 17:10 schreef gcjoel het volgende:
Oh leuk! Ben benieuwd. Paar keer erg lekker gegeten
Ooooh, dat staat er bij downloadbare menukaart inderdaad wel bij. Op de website vond ik het wat onduidelijk.quote:Op zaterdag 26 september 2020 17:12 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Je moet naar de sterretjes kijken: *voor, **tussen, ***hoofd.
De nieuwe winkel in Nijmegen.quote:Op zaterdag 26 september 2020 17:17 schreef gcjoel het volgende:
Ik zoek ook nog iets tofs om vriendje mee naar toe te nemen voor zijn verjaardag. Maar dat is lastig.
Zat te kijken voor een workshop bij librije maar de opties voor dit jaar staan me niet zo aan.
Iemand nog tips?
Ja leuk hé! Vorig jaar inclusief stadgids in de riksja tot en met de Sint Jan op excursie geweest.quote:Op zaterdag 26 september 2020 17:30 schreef Kreator het volgende:
Vandaag in Gouda geweest. Was er nog nooit geweest. Vond het wel verrassend leuk en mooi. Leuke stad.
Alleen eten? Dan is Konijnenvoer in Arnhem een aanrader.quote:Op zaterdag 26 september 2020 17:17 schreef gcjoel het volgende:
Ik zoek ook nog iets tofs om vriendje mee naar toe te nemen voor zijn verjaardag. Maar dat is lastig.
Zat te kijken voor een workshop bij librije maar de opties voor dit jaar staan me niet zo aan.
Iemand nog tips?
Met bij alles passende wijnquote:Op zaterdag 26 september 2020 17:13 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Onderscheid in voor en hoofd is wat mij betreft ook wel achterhaald. Liever 2 of 3 niet al te grote gerechtjes![]()
Of ja eigenlijk liefst gewoon 6 gangen Ofzolekker van alles proeven.
Was er een tijd geleden naar de sauna en tijdens het een uur naar de auto zoeken viel ik van de ene verbazing van de andere over de leuke straatjes en zaakjes/etalages en mooie panden!quote:Op zaterdag 26 september 2020 17:30 schreef Kreator het volgende:
Vandaag in Gouda geweest. Was er nog nooit geweest. Vond het wel verrassend leuk en mooi. Leuke stad.
Mijn geboortedorpquote:Op zaterdag 26 september 2020 17:52 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Was er een tijd geleden naar de sauna en tijdens het een uur naar de auto zoeken viel ik van de ene verbazing van de andere over de leuke straatjes en zaakjes/etalages en mooie panden!
Op zich ben ik heel breed aan het zoeken. Mag van alles zijn. Qua eten wil ik dan wel echt iets bijzonders.quote:Op zaterdag 26 september 2020 17:48 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Alleen eten? Dan is Konijnenvoer in Arnhem een aanrader.
Bij sommige van die huizen aan de grachten stond ik echt watertandend voor de deurquote:Op zaterdag 26 september 2020 17:54 schreef fietsie het volgende:
[..]
Mijn geboortedorp
En tot voor kort ook de plek waar m'n vader de kost verdiende, in zo'n mooi pandje aan de grachten
Ja preciesquote:Op zaterdag 26 september 2020 17:51 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Met bij alles passende wijn![]()
Jaaa, ik zette toen je eerste woonhuis op de foto.quote:Op zaterdag 26 september 2020 17:54 schreef fietsie het volgende:
[..]
Mijn geboortedorp
En tot voor kort ook de plek waar m'n vader de kost verdiende, in zo'n mooi pandje aan de grachten
Ik had nog nooit volledig veganistisch gegeten en het was echt geweldigquote:Op zaterdag 26 september 2020 17:54 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Op zich ben ik heel breed aan het zoeken. Mag van alles zijn. Qua eten wil ik dan wel echt iets bijzonders.
Heb hem al eens meegenomen naar vuurtoreneiland of een 2 sterren restaurant.
Ziet er wel goed uit maar het lijkt ook gesloten? Of zie ik dat verkeerd?quote:Op zaterdag 26 september 2020 18:06 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik had nog nooit volledig veganistisch gegeten en het was echt geweldig
Extra dag weekendquote:Op zaterdag 26 september 2020 18:02 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik denk steeds dat het zondag is
Overal waar je niet mag komen is interessant toch?quote:
Ze zijn nu (geen zomer) voor de lunch gesloten, verder van 17-23 open van donderdag tm zondag.quote:Op zaterdag 26 september 2020 18:10 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ziet er wel goed uit maar het lijkt ook gesloten? Of zie ik dat verkeerd?
Dat was de verrassingquote:Op zaterdag 26 september 2020 18:26 schreef derLudolf het volgende:
Ik had laatst een verassingsmenu bij een BBQ restaurant. Was niet lekker.
radboud?quote:Op zaterdag 26 september 2020 16:50 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb er stage gelopen (een onderzoeksafdeling zonder patiëntcontact) en er gelegen. Ik blijf het een interessante plek vinden. Lekker doolhof ook, zeker met alle kelders
Wat was er (allemaal) mis meequote:Op zaterdag 26 september 2020 18:26 schreef derLudolf het volgende:
Ik had laatst een verassingsmenu bij een BBQ restaurant. Was niet lekker.
Teveel asquote:Op zaterdag 26 september 2020 18:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat was er (allemaal) mis meeIk krijg bijna het idee dat het knap moet zijn dat niet lekker te maken, bbq.
Terugbrengen!quote:Op zaterdag 26 september 2020 19:00 schreef PdeHoog het volgende:
Vanmorgen mosselen gehaald bij AH. Maak het pak open en het rook al wat vreemd. Zaten er dus heel veel kapotte in, en een slak, en een andere schelp. En een aantal die niet dicht wilden. Ik heb de hele zooi maar weer in de verpakking gedaan en zo weggeflikkerd
Holy crapquote:Op zaterdag 26 september 2020 18:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat was er (allemaal) mis meeIk krijg bijna het idee dat het knap moet zijn dat niet lekker te maken, bbq.
Ik heb boodschappen gedaan voor een taart voor dinsdag. Er gaat 1 kg poedersuiker in, een pond boter, slagroom, olie, chocolade, pindakaas, gewone suiker, reese's peanutbuttercakedingen. De hele taart is meer dan 15000 kcal en één stuk is meer dan 1000 kcal (14 porties volgens recept....maar geloof dat dat dan héél kleine stukken zijn).
Te laat. Maar ik ga wel eens even klagen denk ik.quote:
quote:
Alles waar ik tot nu toe over heb geklaagd bij de AH kreeg ik direct vergoed. Geen bonnetje, geen product bij me.quote:Op zaterdag 26 september 2020 19:01 schreef PdeHoog het volgende:
Te laat. Maar ik ga wel eens even klagen denk ik.
Lees even goed. Pin intended.quote:Op zaterdag 26 september 2020 18:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee hoor. Sommige plekken kan je alleen via de kelder komen. En alle artsen reden op hun stepjes door de kelders natuurlijk.quote:
Ik kreeg laatst bij de bezorgde boodschappen een zak sla die open was gegaan, sla was niet echt goed meer, kreeg het geld terug bij de volgende bestellingquote:Op zaterdag 26 september 2020 19:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Alles waar ik tot nu toe over heb geklaagd bij de AH kreeg ik direct vergoed. Geen bonnetje, geen product bij me.
En hoe moet dit enorme coronaire bedreigingsgevaarte eruit komen te zienquote:Op zaterdag 26 september 2020 18:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb boodschappen gedaan voor een taart voor dinsdag. Er gaat 1 kg poedersuiker in, een pond boter, slagroom, olie, chocolade, pindakaas, gewone suiker, reese's peanutbuttercakedingen. De hele taart is meer dan 15000 kcal en één stuk is meer dan 1000 kcal (14 porties volgens recept....maar geloof dat dat dan héél kleine stukken zijn).
nee joh. Wie koos hiervoor.quote:Op zaterdag 26 september 2020 18:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee niet alle ziekenhuizen hebben stoepjesquote:Op zaterdag 26 september 2020 19:35 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Nee hoor. Sommige plekken kan je alleen via de kelder komen. En alle artsen reden op hun stepjes door de kelders natuurlijk.
(Hebben alle ziekenhuizen stepjes?)
Zo te lezen is het genoeg voor de rest van de dagquote:Op zaterdag 26 september 2020 18:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Suiker en vet. Geeft heel even een verzadig gevoel. Maar daarna weer honger.quote:Op zaterdag 26 september 2020 20:16 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zo te lezen is het genoeg voor de rest van de dag
Ik ben weleens ‘in burger’ het OK complex binnen gelopenquote:Op zaterdag 26 september 2020 20:09 schreef Molo het volgende:
[..]
Nee niet alle ziekenhuizen hebben stoepjes![]()
Ik heb weleens per ongeluk in een mortuarium gestaan (oeps), een of ander gereedschapshok (oeps) en de IC (extra oeps)![]()
Dat is niet handig en mortuarium en IC zouden niet mogen kunnen iig maar jaaaaa
Ja debiel dat dat kan, toch?quote:Op zaterdag 26 september 2020 20:21 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik ben weleens ‘in burger’ het OK complex binnen gelopen![]()
Zou een dagje meelopen, geen idee waar ik me moest melden om om te kleden dus maar de route gaan lopen die ik als stagiair vanaf de afdeling deed
Ik voel mijn zadeltassen de vorm aannemen van een geheel rijtuig als ik het alleen al leesquote:Op zaterdag 26 september 2020 18:53 schreef Isabeau het volgende:
Over wat?quote:Op zaterdag 26 september 2020 20:47 schreef borisz het volgende:
Docu over Haitink nu op Beeb2. Vraag mij af waarom dat wel op de BBC kan en niet gewoon primetime in NL.
Wie?quote:Op zaterdag 26 september 2020 20:47 schreef borisz het volgende:
Docu over Haitink nu op Beeb2. Vraag mij af waarom dat wel op de BBC kan en niet gewoon primetime in NL.
Barbaarquote:
Omdat veel molo’squote:Op zaterdag 26 september 2020 20:47 schreef borisz het volgende:
Dat krijg je ervan als je je borsthaar niet scheertquote:
Schandelijk!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Welneequote:Op zaterdag 26 september 2020 21:26 schreef Kaatje1 het volgende:
Kennen jullie met de voornaam Bernard erbij ook niet?
Nee.quote:Op zaterdag 26 september 2020 21:26 schreef Kaatje1 het volgende:
Dokter Bernard ken ik wel.quote:Op zaterdag 26 september 2020 21:26 schreef Kaatje1 het volgende:
Sterrenstof is een mooi nummerquote:Op zaterdag 26 september 2020 21:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die ken ik dan wel weer helaas.
quote:Op zaterdag 26 september 2020 21:25 schreef Molo het volgende:
[..]
Schandelijk!
Jij volgt wel Famke Louise zeker?![]()
![]()
![]()
![]()
Alleen Lange Frans en JensenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Waarom zou dat verhelderend moeten werken?quote:Op zaterdag 26 september 2020 21:26 schreef Kaatje1 het volgende:
Nope. Wij hebben wel golfkarretjes en vouwfietsenquote:Op zaterdag 26 september 2020 19:35 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Nee hoor. Sommige plekken kan je alleen via de kelder komen. En alle artsen reden op hun stepjes door de kelders natuurlijk.
(Hebben alle ziekenhuizen stepjes?)
Peggy zou kunnen, maar Ron zou ik ook niet uitvlakken, dat zou echt een bak zijnquote:Op zaterdag 26 september 2020 22:19 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik vind het lastig .. maar die Peggy en Jeroen zijn niet erg opvallend.. en dat vind ik juist opvallend.
Dat zou ik echt een enorm teleurstelling vindenquote:Op zaterdag 26 september 2020 22:32 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Peggy zou kunnen, maar Ron zou ik ook niet uitvlakken, dat zou echt een bak zijn
Zelfde ook gehad een kleine 1.5 jaar terug. Kip lag in de beek, onder water. Sprong ineens op. Die heeft het gewoon gered. Ze loopt inmiddels rond met een kudde kuikensquote:Op zondag 27 september 2020 08:35 schreef sigme het volgende:
Gisteravond is een kip gegrepen door een buizerd. Liefste was er op tijd bij om de buizerd - die al lekker in de kip aan het pikken was - te verjagen. Lief dacht dat kip wel dood zou zijn, maar toen ik dan ging kijken of ik kip daarmee misschien nog moest helpen was het duidelijk dat kip niet dood was. Kip lag op de rug, poten gestrekt, kop ongelukkig ergens onder gefrommeld, boel losse veren erom maar ademde nog. Ik was net de schade aan het opnemen toen kip de kop terughaalde naar een normalere positie, opsprong, en licht hinkend en half omvallend wegrende, veilig de dekking onder de heg in.
Vanochtend om 6 uur heb ik kip even uit het hok geplukt en de openliggende borst bespoten met aluminium. Hopelijk redt ze het dan.
Daarna heb ik pannekoeken gebakken . Met kaas, met spek, met appel en neutraal. Opgegeten met boter, stroop, pruimenjam en aardbeienjam.![]()
![]()
Zo kijk ik normaal ook. Maar nu vind ik Ron zo opvallend dat het ook weer wel een mol-actie zou kunnen zijn als hij dan toch de mol is.quote:Op zaterdag 26 september 2020 22:19 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik vind het lastig .. maar die Peggy en Jeroen zijn niet erg opvallend.. en dat vind ik juist opvallend.
Ik vind Ron ook waanzinnig irritant. Maar zo te lezen zit hij er nog in.quote:Op zondag 27 september 2020 08:05 schreef Lonaa het volgende:
Slecht geslapen.
Vandaag WIDM van gisteren terugkijken. Hopen dat Ron wiebert. Kan m niet uitstaan.
Maar echt he. Ik merk dat ik me er ook gewoon over opwindt en het dus m'n kijkplezier vergald.quote:Op zondag 27 september 2020 08:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik vind Ron ook waanzinnig irritant. Maar zo te lezen zit hij er nog in.
Het kan me niet zo veel schelen wie de mol is. Ik kijk alleen vanwege de jubileumeditie. Daarna stop ik er mee, zo boeiend is het allemaal niet de laatste jaren.
Ik ben nog niet zo ver als jij. Ik vind het vooral irritant dat hij een IQ heeft dat nauwelijks dat van Famke Louise overstijgt en dat ik daar vrijwillig naar kijk.quote:Op zondag 27 september 2020 08:55 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Maar echt he. Ik merk dat ik me er ook gewoon over opwindt en het dus m'n kijkplezier vergald.
Dat dus.quote:
Dit.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.recept
Ik voorspel dat ik hem niet zo mooi krijg. Ik voorspel ook dat ik maar 1 klein stukje neem. Ik hou niet eens van pindakaas ín eten. Op brood of beschuit, prima. En dan houdt het op."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
quote:Op zondag 27 september 2020 09:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dit.
En de KipHopelijk overleeft het dier de bruta aanval en houdt ze er alleen ptss aan over.
Voor wie mijn triple bypass taart wilde zien:Maar zelfs als ie maar half zo mooi word.. heb je wel echt een hele gave taartSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.recept
Ik voorspel dat ik hem niet zo mooi krijg. Ik voorspel ook dat ik maar 1 klein stukje neem. Ik hou niet eens van pindakaas ín eten. Op brood of beschuit, prima. En dan houdt het op.
En eens.. pindakaas hoort op brood.
Er zit een filmpje bij en het maken lijkt wel mee te vallen. Het decoreren met dat spul er helemaal omheen en die chocolade lijkt me het meeste werk.quote:Op zondag 27 september 2020 09:25 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat een mooie taart, en verder hetzelfde, pindakaas kan ook nog zo van een lepel maar niet in eten
Succes met het maken, zal best een werk zijn
Hehe, ik vond hem er al super netjes uit zien en goed op de foto gezet.quote:Op zondag 27 september 2020 09:19 schreef Isabeau het volgende:
Ik voorspel dat ik hem niet zo mooi krijg.
quote:Op zondag 27 september 2020 09:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dit.
En de KipHopelijk overleeft het dier de bruta aanval en houdt ze er alleen ptss aan over.
Voor wie mijn triple bypass taart wilde zien:Waarom maak je die als je niet van dingen met pindakaas houdt?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.recept
Ik voorspel dat ik hem niet zo mooi krijg. Ik voorspel ook dat ik maar 1 klein stukje neem. Ik hou niet eens van pindakaas ín eten. Op brood of beschuit, prima. En dan houdt het op.
Verder;![]()
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
Je dacht toch niet serieus dat ik zoiets voor elkaar kon krijgenquote:Op zondag 27 september 2020 09:27 schreef derLudolf het volgende:
Hehe, ik vond hem er al super netjes uit zien en goed op de foto gezet.
Is natuurlijk op verzoek van iemand andersquote:Op zondag 27 september 2020 09:27 schreef FutureFairytale het volgende:
Waarom maak je die als je niet van dingen met pindakaas houdt?
Verder;![]()
Ja maar de smaak vind ik niet bijzonder van red velvet. Spekkoek vind ik lekkerder en ziet er ook best mooi uit.quote:Op zondag 27 september 2020 09:27 schreef AnneX het volgende:
De triple bypass ziet er fraai uit.
“Het oog wil ook wat”.
Dat doen de driple red velvet taarten van de hema ook!
Ah ken je nog iemand bij wie ik een verzoekje in kan dienen?quote:Op zondag 27 september 2020 09:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Is natuurlijk op verzoek van iemand anders
Fragmenten tijdens het zappen. Nog nooit is het geluk me meer dan 5 minuten te laten kijken.quote:
Ik heb in de markthal in een restaurantje helemaal rechts achter in de hoek (als je van de markt gezien binnen komt) de beste red velvet cake ever gegetenquote:Op zondag 27 september 2020 09:28 schreef FutureFairytale het volgende:
Ja maar de smaak vind ik niet bijzonder van red velvet. Spekkoek vind ik lekkerder en ziet er ook best mooi uit.
Hmm ik heb weleens echt onwijs lekkere red velvet op hoor.quote:Op zondag 27 september 2020 09:28 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ja maar de smaak vind ik niet bijzonder van red velvet. Spekkoek vind ik lekkerder en ziet er ook best mooi uit.
hmm volgens mij heb ik daar met werk gegeten. De rest van het eten... was ook zeer smakelijk.quote:Op zondag 27 september 2020 09:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb in de markthal in een restaurantje helemaal rechts achter in de hoek (als je van de markt gezien binnen komt) de beste red velvet cake ever gegetenDie was echt súper lekker!
Dat restaurant is overgenomen en ze hebben geen red velvet taart meer.quote:Op zondag 27 september 2020 09:29 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb in de markthal in een restaurantje helemaal rechts achter in de hoek (als je van de markt gezien binnen komt) de beste red velvet cake ever gegetenDie was echt súper lekker!
Kom op nou!!quote:Op zondag 27 september 2020 09:31 schreef Leintjeuh het volgende:
Dat restaurant is overgenomen en ze hebben geen red velvet taart meer.
Whut?!quote:Op zondag 27 september 2020 09:31 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Dat restaurant is overgenomen en ze hebben geen red velvet taart meer.
Nope. Ben benieuwd hoeveel er van de Markthal over is na corona.quote:Op zondag 27 september 2020 09:32 schreef Isabeau het volgende:
Kom op nou!!Ook al geen goddelijke baklava meer daar.
quote:Op zondag 27 september 2020 09:33 schreef Leintjeuh het volgende:
Nope. Ben benieuwd hoeveel er van de Markthal over is na corona.
ik heb moeite met mensen met zo een iq. En als ze beroemd zijn al helemaal.quote:Op zondag 27 september 2020 09:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik ben nog niet zo ver als jij. Ik vind het vooral irritant dat hij een IQ heeft dat nauwelijks dat van Famke Louise overstijgt en dat ik daar vrijwillig naar kijk.
En zonder zelfspot of iets anders sympathieks.quote:Op zondag 27 september 2020 09:45 schreef Lonaa het volgende:
[..]
ik heb moeite met mensen met zo een iq. En als ze beroemd zijn al helemaal.
Juist.quote:Op zondag 27 september 2020 09:49 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
En zonder zelfspot of iets anders sympathieks.
Goed, het is geweldig weer om de halve dag op een atletiekbaan door te brengen
Niet aan gedacht tot nu toe... Dat is geen doen neequote:Op zondag 27 september 2020 09:33 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Nope. Ben benieuwd hoeveel er van de Markthal over is na corona.
Ja, dat was ik wel van planquote:Op zondag 27 september 2020 09:57 schreef minilot het volgende:
Woah Isa, die taart!Ik vind pindakaasshizzle hartstikke lekker, dus zou er een eind mee komen
Misschien zal ik eens een gehalveerde versie maken of een cupcakevariant.
![]()
Succes in elk geval en krijgen we een foto van de jouwe te zien?
Het zijn doorgaans C artiesten wat ik er van heb mee gekregen, dus dat zal wel niet.quote:Op zondag 27 september 2020 09:58 schreef Molo het volgende:
Ron in wie is de mol is Ron Brandsteder?
Dat valt wel mee gelukkig. Veel uit de theaterwereld dus die ken ik vaak niet maar dat zijn geen C-artiesten. Deze Ron heet Boszhard.quote:Op zondag 27 september 2020 10:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het zijn doorgaans C artiesten wat ik er van heb mee gekregen, dus dat zal wel niet.
Ik geef de voorkeur aan Günther's ontbijtquote:Op zondag 27 september 2020 10:03 schreef minilot het volgende:
En na het lezen van het taartrecept lijkt het Güntherontbijt inenen wel erg treurig
[ afbeelding ]
En grmbl, net een nieuwe telefoon, specifiek uitgezocht op de camera, laat ik 'm eergister uit de Stoomtrein van de Efteling kukelen en nou stelt -ie alleen nog maar stupide scherp. Argh.
Even bijlezen voor de huidige status van iedereens in het ziekenhuis terechtgekomen familie.Alvast -x-'s waar nodig
Noh! Wat jammer joh, zoveel werk in een taart moeten steken die je zelf niet lust!quote:Op zondag 27 september 2020 10:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik geef de voorkeur aan Günther's ontbijt![]()
Zo leuk die peuterontbijtjes van jequote:Op zondag 27 september 2020 10:03 schreef minilot het volgende:
En na het lezen van het taartrecept lijkt het Güntherontbijt inenen wel erg treurig
[ afbeelding ]
En grmbl, net een nieuwe telefoon, specifiek uitgezocht op de camera, laat ik 'm eergister uit de Stoomtrein van de Efteling kukelen en nou stelt -ie alleen nog maar stupide scherp. Argh.
Even bijlezen voor de huidige status van iedereens in het ziekenhuis terechtgekomen familie.Alvast -x-'s waar nodig
Is dat vis onderin? Kan het niet thuisbrengenquote:Op zondag 27 september 2020 10:03 schreef minilot het volgende:
[ afbeelding ]
Niet laten vallen?!quote:Op zondag 27 september 2020 10:06 schreef Lonaa het volgende:
Mijn telefoon stelt ook stupide scherp en ik heb m niet eens laten vallen.
Stukjes gedroogde appel!quote:Op zondag 27 september 2020 10:09 schreef Molo het volgende:
[..]
Is dat vis onderin? Kan het niet thuisbrengen
Niet zo leuk als jouw posts altijd in Wat Eten We Vandaag!quote:Op zondag 27 september 2020 10:06 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Zo leuk die peuterontbijtjes van je
Het verse fruit in huis is gister opgegaan, vandaar even zoquote:
Jaquote:
Niet gezien, maar ik herken wel dat sommige mensen in WIDM enorm door de mand vallen. Ik vond Sinan Can ook enorm onsympathiek overkomen.quote:Op zondag 27 september 2020 09:51 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Juist.
Ik vond Jochem Meijer ook zo bijzonder vervelend en dom in WIDM een aantal seizoenen terug.![]()
Succes op de atletiekbaan. Ik ben daar geloof ik voor het laatste geweest op een verplichte sportdag op de HAVO.
Goeie reminder wel. Straks met Miep een granaatappel open slopenquote:Op zondag 27 september 2020 10:12 schreef minilot het volgende:
[..]
Het verse fruit in huis is gister opgegaan, vandaar even zo
Oh verrassend wel dit, lees zijn stukken altijd met plezierquote:Op zondag 27 september 2020 10:13 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Niet gezien, maar ik herken wel dat sommige mensen in WIDM enorm door de mand vallen. Ik vond Sinan Can ook enorm onsympathiek overkomen.
Oh ja, Sinan Can vond ik ook niet per se sympathiek, maar daar had ik nog geen mening over.quote:Op zondag 27 september 2020 10:13 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Niet gezien, maar ik herken wel dat sommige mensen in WIDM enorm door de mand vallen. Ik vond Sinan Can ook enorm onsympathiek overkomen.
Ik was tot voor kort ook sinds de middelbare school niet meer in de buurt van een atletiekbaan geweest. Maar hoewel het kind in heel veel op mij lijkt, is hij in sportief opzicht (sociaal trouwens ook) alles wat ik niet ben, en atletiek past zo goed bij hem. En mijn aversie is er wel minder door geworden
Bedoel je niet een andere jochem? Die van die kinderspelletjes? Jochem Meyjer heeft volgens mij nog nooit meegedaan (Moet die ook niet doen, dan gaat denk ik de rest van de groep vrijwillig naar huis)quote:Op zondag 27 september 2020 09:51 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Juist.
Ik vond Jochem Meijer ook zo bijzonder vervelend en dom in WIDM een aantal seizoenen terug.![]()
Succes op de atletiekbaan. Ik ben daar geloof ik voor het laatste geweest op een verplichte sportdag op de HAVO.
Oh ja shit. Ja. Die Jochem.quote:Op zondag 27 september 2020 10:23 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Bedoel je niet een andere jochem? Die van die kinderspelletjes? Jochem Meyjer heeft volgens mij nog nooit meegedaan (Moet die ook niet doen, dan gaat denk ik de rest van de groep vrijwillig naar huis)
Mag ik dat als ontbijt?quote:Op zondag 27 september 2020 10:24 schreef Aure het volgende:
Lekker ontbijtje voor Günther mini!
Ik heb zojuist het peking eend karkas van het diner van vrijdagavond geplukt. Het karkas in stukken gehakt en in de pan gegooid. Staat nu met een hoop meuk op het vuur voor vanavond. Vanmiddag nog even wontons maken van 't geplukte vlees
Meeeeeeh, vijgen..quote:Op zondag 27 september 2020 10:18 schreef Molo het volgende:
[..]
Goeie reminder wel. Straks met Miep een granaatappel open slopen
Paar weken terug zorgde een verse vijg (mijn favoriete fruit na kersen) voor dikke teleurstelling bij haar, benieuwd hoe ze hier op reageert
Ik kon er niet opkomen. Maar die had voor mij alleen maar kunnen stijgen in mijn waardering, altijd al een irritante persoon gevonden. En da’s niet veranderdquote:
Ik moest er ook even een google voor doen hoor.quote:Op zondag 27 september 2020 10:26 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik kon er niet opkomen. Maar die had voor mij alleen maar kunnen stijgen in mijn waardering, altijd al een irritante persoon gevonden. En da’s niet veranderd
Ditquote:Op zondag 27 september 2020 10:26 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik kon er niet opkomen. Maar die had voor mij alleen maar kunnen stijgen in mijn waardering, altijd al een irritante persoon gevonden. En da’s niet veranderd
Omgg zeker doen, dat is echt de hemel.quote:Op zondag 27 september 2020 10:27 schreef Molo het volgende:
Binnenkort echt maar eens een schoonmaakster regelen
Nu aan de poets, kutklus
Doei
Drempel is dat we dan wel zelf moeten opruimenquote:Op zondag 27 september 2020 10:30 schreef Aure het volgende:
[..]
Omgg zeker doen, dat is echt de hemel.
Even hier rondkijken. De Duitse marktplaats.quote:Op zondag 27 september 2020 10:23 schreef Lonaa het volgende:
Wij moeten een nieuwe bank (ja oke, al anderhalf jaar ofzo), maar nieuw-nieuw vind ik...te duur. En tweedehands-nieuw worden er veelal lelijke banken aangeboden of te dure banken.
Mijn ouders krijgen nieuw bankstel en mijn vader probeert hun bankstel nu aan mij te slijten. Maar ik vind hem lelijk (matige kleur, en zo'n extra rugstuk zeg maar.) en hij zit matig want ik moet er rechtop in zitten. Het is zo'n... boomer-bank, zeg maar. Voor mensen van 60. Maar hij is wel gratis en ik vernaggel er m'n rug niet mee.![]()
(En kan mn vader gelijk helpen met de huidige bank die gevuld is met bakstenen ofzo over de schutting te krijgen want dat is de enige manier waarop ie het huis uit kan. En hij weegt echt 1000 kg ofzo wtf.)
Struggles.
Maar nu moet je én opruimen én schoonmaken. Dan nog alleen maar opruimenquote:Op zondag 27 september 2020 10:33 schreef Molo het volgende:
[..]
Drempel is dat we dan wel zelf moeten opruimen![]()
Ook hekel aan
Hekel aan alles rondom huishouden, ik werk een miljoen keer liever
Eentje zoeken die het ook okay vindt als het globaal is opgeruimdquote:Op zondag 27 september 2020 10:33 schreef Molo het volgende:
[..]
Drempel is dat we dan wel zelf moeten opruimen![]()
Ook hekel aan
Hekel aan alles rondom huishouden, ik werk een miljoen keer liever
Ik heb al veel schoonmaaksters gehad, maar nooit een die zei dat ik alles eerst moest opruimen. Wel een die vertelde dat ze in een huis soms niet eens de voordeur open kreeg omdat er allemaal speelgoed voor stond. Ze zei ik maar daar schoon waar ik bij kan, kan ik er niet bij jammer dan.quote:Op zondag 27 september 2020 10:43 schreef Aure het volgende:
[..]
Eentje zoeken die het ook okay vindt als het globaal is opgeruimddat is bij ons zo
als de helft van de tafel dus compleet volgestouwd staat met meuk, maakt ze de lege helft schoon
Hij doet toch iets goed qua kinderprogramma's.quote:Op zondag 27 september 2020 09:45 schreef Lonaa het volgende:
[..]
ik heb moeite met mensen met zo een iq. En als ze beroemd zijn al helemaal.
Voor 60ersquote:Op zondag 27 september 2020 10:23 schreef Lonaa het volgende:
Wij moeten een nieuwe bank (ja oke, al anderhalf jaar ofzo), maar nieuw-nieuw vind ik...te duur. En tweedehands-nieuw worden er veelal lelijke banken aangeboden of te dure banken.
Mijn ouders krijgen nieuw bankstel en mijn vader probeert hun bankstel nu aan mij te slijten. Maar ik vind hem lelijk (matige kleur, en zo'n extra rugstuk zeg maar.) en hij zit matig want ik moet er rechtop in zitten. Het is zo'n... boomer-bank, zeg maar. Voor mensen van 60. Maar hij is wel gratis en ik vernaggel er m'n rug niet mee.![]()
(En kan mn vader gelijk helpen met de huidige bank die gevuld is met bakstenen ofzo over de schutting te krijgen want dat is de enige manier waarop ie het huis uit kan. En hij weegt echt 1000 kg ofzo wtf.)
Struggles.
Maar...je vind hem lelijk, en hij zit matig...... dan kun je net zo goed een set tuinstoelen in je huis zetten. Of een goedkope Leen Bakker- bank die ook matig zit, maar er beter uit ziet in je huis (Ik probeerde er ooit eens iets te enthousiast uit. Zag er namelijk prima uit. 't Schoot bijna in m'n rug tijdens de harde 'landing'quote:Op zondag 27 september 2020 10:23 schreef Lonaa het volgende:
Struggles.
Dit. Zo dit.quote:Op zondag 27 september 2020 12:04 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Maar...je vind hem lelijk, en hij zit matig...... dan kun je net zo goed een set tuinstoelen in je huis zetten. Of een goedkope Leen Bakker- bank die ook matig zit, maar er beter uit ziet in je huis (Ik probeerde er ooit eens iets te enthousiast uit. Zag er namelijk prima uit. 't Schoot bijna in m'n rug tijdens de harde 'landing')
Je kunt je vader ook wel gewoon helpen dat ding naar de kringloop of stort te brengen. Daarvoor zou ik geen meubelstuk in mijn huis zetten waar ik eigenlijk doodongelukkig van word. (Dan moet je er later alsnog zelf weer vanaf...)
Die Belgen zijn zo gek nog niet. Hun Slimste Mens vond ik ook altijd leukerquote:Op zondag 27 september 2020 12:21 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Voor de mensen die het met BNers niet zo tof vinden kan ik de Belgische widm aanraden. Ik vind die persoonlijk ook veel toffer.
Hier ook 60 M2 en een hulp. Zou haar niet willen missenquote:Op zondag 27 september 2020 12:32 schreef Candaasje het volgende:
Een schoonmaker zou hier ook wel fijn zijn in huis. Maar eigenlijk vind ik het te gek voor woorden dat het met nog geen 60m2 en 2 personen nodig zou moeten zijn. (Ok, 2 konijnen erbij leveren ook wel een hoop stof/haren/hooi op natuurlijk).
En dan zouden we ook wel meer moeten opruimen. We zijn beide rasechte sloddervossen.
Het is misschien ook meer dat het huis hier zo vol staat dat bijhouden een hele opgave is en ik dus liever niet iemand alles van te dichtbij wil laten bekijkenquote:Op zondag 27 september 2020 12:35 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hier ook 60 M2 en een hulp. Zou haar niet willen missen
Maar als je weg wilt dan moet je ook je zooi uitzoeken en inpakken. Dus nu alvast overbodige rotzooi weggooien is in beide situaties win win.quote:Op zondag 27 september 2020 12:43 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Het is misschien ook meer dat het huis hier zo vol staat dat bijhouden een hele opgave is en ik dus liever niet iemand alles van te dichtbij wil laten bekijken.
Enerzijds wil ik alles eens grondig op de schop gooien, als we hier nog wat jaren blijven. Anderzijds wil ik hier heel niet nog jaren blijven, (want geen tuin, matige buren, onhandige indeling van slaapkamer/badkamer, net een kamertje te weinig eigenlijk, etc.). Maar goed, aankomende half jaar ligt de beslissing daarover in mijn handen; als het goed gaat met de studie, kunnen we hier niet zo makkelijk weg. (Maar dan heb ik eigenlijk ook niet echt de tijd om het halve huis te schilderen/opnieuw in te richten)
Luxeproblemen, wij hebben zeHaha.
Mutaties bij virussen gaan meestal de goede kant op voor onsquote:Op zondag 27 september 2020 11:31 schreef z80 het volgende:
Ontbijt en een sloot koffie op. Wat krantensites bekeken. Met schreeuwende koppen dat coronavirus muteert.
Lekker paniek zaaien. Vooral geen positieve nieuws brengen. Enkel rampspoed en verdomenis. Doen de verschillende geloven ook al eeuwen.
Hé, ben jij mijn internist-infectioloog?quote:Op zondag 27 september 2020 13:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mutaties bij virussen gaan meestal de goede kant op voor onsAls in minder dodelijk. Want een virus heeft niets aan een dode gastheer.
Misschien heb ik les van haar gehadquote:Op zondag 27 september 2020 13:47 schreef Blues het volgende:
Hé, ben jij mijn internist-infectioloog?![]()
Exact haar woorden afgelopen vrijdag.
Oh ja daar zijn we wel steeds mee bezig. Laatst nog heel de berging opgeruimd, en nu ben ik bezig met mijn kleding eens uitzoeken.quote:Op zondag 27 september 2020 13:10 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Maar als je weg wilt dan moet je ook je zooi uitzoeken en inpakken. Dus nu alvast overbodige rotzooi weggooien is in beide situaties win win.
Eerst opruimen en weggooien, dan weet je daarna precies wat voor soort meubels je wil/Kunt/moet kopen. Stel je koopt nu een enorme kast, gaat daarna opruimen en weggooien en blijkt dat je een veel kleinere kast nodig hebt (been there done that)quote:Op zondag 27 september 2020 13:50 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Oh ja daar zijn we wel steeds mee bezig. Laatst nog heel de berging opgeruimd, en nu ben ik bezig met mijn kleding eens uitzoeken.
Maar eigenlijk moeten we ook eens nieuwe meubels hier en daar. En andere gordijnen in de slaapkamer. En eens schilderen ....
De lijst is eigenlijk eindeloos![]()
(En dan is het een beetje de vraag hoever we willen gaan)
Ik leg gewoon overal spullen neer waar ze niet horen en dan hebben we ook nog een peuter die het woord opruimen ook nog niet zo heel goed kentquote:Op zondag 27 september 2020 12:03 schreef Blues het volgende:
Ik ben alweer maanden mijn eigen schoonmaakster.
Bevalt prima, elke vrije dag ff een uurtje 'corvee' of een stukje badkamer ipv helemaal. Het is nog nooit zo schoon geweest denk ik
Opruimen hoef ik nooit te doen want dat doen we meteen als je iets hebt gebruikt... ik snap nooit zo goed wat men moet 'opruimen' ?
Gelukkig kunnen we allebei niet tegen leven in zooi/puinhopen dat scheelt
Een deel van die dingen is ook wel handig om het te verkopen, in ieder geval schilderen. En meubels kunnen ook wel mee naar een nieuw huis natuurlijk. Ik zou zelf in ieder geval waken voor 'we willen toch een keer weg dus laat maar'. Daar word je ten eerste zelf ongelukkig van en bij een verkoop straalt het vaak ook wel van je huis af.quote:Op zondag 27 september 2020 13:50 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Oh ja daar zijn we wel steeds mee bezig. Laatst nog heel de berging opgeruimd, en nu ben ik bezig met mijn kleding eens uitzoeken.
Maar eigenlijk moeten we ook eens nieuwe meubels hier en daar. En andere gordijnen in de slaapkamer. En eens schilderen ....
De lijst is eigenlijk eindeloos![]()
(En dan is het een beetje de vraag hoever we willen gaan)
Ik was echt erg met het speelgoed van de kinderen vroeger.quote:Op zondag 27 september 2020 13:57 schreef Aure het volgende:
[..]
Ik leg gewoon overal spullen neer waar ze niet horen en dan hebben we ook nog een peuter die het woord opruimen ook nog niet zo heel goed kentof nouja hij kent het woord, de betekenis er van vindt ie moeilijk
Tijdje geleden was je aan het nadenken over studiehulp of studiebegeleiding oid. Ben je daar nog wat verder mee gekomen?quote:Op zondag 27 september 2020 12:43 schreef Candaasje het volgende:
() als het goed gaat met de studie ()
quote:Op zondag 27 september 2020 15:08 schreef uniekhoorn het volgende:
Laatste week letterlijk niks in het huishouden gedaan
Vorige week zaterdag struikelde ik. Nu zit ik aan de oxycodon.. gebroken kop van mijn bovenarm. Pijn jonguh!
Morgen weer foto's, kijken of het zo goed gaat helen of toch een operatie.
Huishouden wordt gedaan door vriend en door vriendinnen .
Douchen en omkleden door thuiszorg.
Zo dan weten jullie dat. Komt goed
Kipquote:Op zondag 27 september 2020 15:10 schreef sigme het volgende:
Ik heb nog een appelboom vol appels. Zoete appels, dat is niet zo erg lekker. Maar ze zijn wel mooi!
[ afbeelding ]
Ik heb er wat van in partjes gesneden en die staan nu te drogen in de oven.
[ afbeelding ]
Van twee andere bomen heb ik geplukt, en de appels netjes in kratjes gelegd, die kunnen we dan de komende weken opeten.
[ afbeelding ]
De Schone van Boskoop heb ik nog even laten hangen, die kan over een week of twee ook nog wel.
[ afbeelding ]
Oh, en kip loopt nog. Ze doet net of er niks gebeurd is.
[ afbeelding ]
Nou Uniekquote:Op zondag 27 september 2020 15:08 schreef uniekhoorn het volgende:
Vorige week zaterdag struikelde ik. Nu zit ik aan de oxycodon.. gebroken kop van mijn bovenarm. Pijn jonguh!
Beterschap. En je bent er nog wel even zoet mee.quote:Op zondag 27 september 2020 15:08 schreef uniekhoorn het volgende:
Dat was je nooit echt toch ? Neem goed rust, en pas er mee op: dat wil je weer goed heel hebben daar.quote:Op zondag 27 september 2020 15:28 schreef uniekhoorn het volgende:
Geeft niet doet echt ontzettend pijn maar mijn hart wordt verwarmd door alle mensen die willen helpen, vooral ook door mensen wat ik nooit verwacht had.
Dit verrijkt mijn leven. Ben gewoon niet alleen.
Och Uniek toch, wat een ellendequote:Op zondag 27 september 2020 15:08 schreef uniekhoorn het volgende:
Zijn alle dozen nu op bij de ikea?quote:Op zondag 27 september 2020 16:03 schreef Barreltje het volgende:
Hoi!
Ik ben er ook nog.. ik moet binnenkort ook even wat meer opruimen
[ afbeelding ]
Zet er 20 katten bij, zijn ze happyquote:Op zondag 27 september 2020 16:10 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Zijn alle dozen nu op bij de ikea?
Precies! Eensch.quote:Op zondag 27 september 2020 16:36 schreef Leintjeuh het volgende:
Uniek, is er al eens gekeken naar je botdichtheid? Ik meen me te herinneren dat je nu in 3 jaar tijd zeker 2 maar misschien 3 botbreuken hebt opgelopen...
uniekhoorntjes zijn frêle wezentjes..quote:Op zondag 27 september 2020 16:36 schreef Leintjeuh het volgende:
Uniek, is er al eens gekeken naar je botdichtheid? Ik meen me te herinneren dat je nu in 3 jaar tijd zeker 2 maar misschien 3 botbreuken hebt opgelopen...
Maar uniek is deze breuk ook weer niet.quote:Op zondag 27 september 2020 16:40 schreef sigme het volgende:
[..]
uniekhoorntjes zijn frêle wezentjes..
Ik hoop dat het meevalt. Kun je wel een beetje fatsoenlijk slapen?quote:Op zondag 27 september 2020 15:08 schreef uniekhoorn het volgende:
Mja dat was ook geen daverend succes toen weet ik nog.quote:Op zondag 27 september 2020 16:56 schreef z80 het volgende:
[..]
Maar uniek is deze breuk ook weer niet.
Whiskers2009 was haar voor.
Jemig uniek, hoe ongelukkigquote:Op zondag 27 september 2020 15:08 schreef uniekhoorn het volgende:
Wangen zijn ook een favoriet van K. Wij hebben er nog wat van sigme in de vriezerquote:Op zondag 27 september 2020 17:20 schreef Isabeau het volgende:
Och uniekhoorn, dat is ook dikke pech zegMaar wel heel fijn dat je ten tijde van nood en hulp nodig hebben kan zien wie er allemaal voor je zijn. Dat is wel hartverwarmend
![]()
Sigme, wat fijn al die oogst bij jullieZoveel fruit en noten en eh kip
![]()
Hier staan varkenswangen in de oven. Ik heb ze ooit eens bij een restaurant gegeten en dat werd toen best exclusief aangeprezen en was ook duur. Maar die dingen zijn spotgoedkoop bij de slager johHopelijk net zo lekker als toen in dat restaurant.
Beetje plannen en de vriezer veel gebruiken. Ik kook meestal voor meerdere keren, soms 2x per week hetzelfde en soms gaat het voor meer keer de vriezer in. Vanavond eet ik ook weer uit de vriezer, draadjesvlees, puree, jus en rode kool.quote:Op zondag 27 september 2020 17:54 schreef Barreltje het volgende:
Hier wordt het het restant van de ratatouille door de pastasaus met wat pasta. Ik gooi er ook nog een hamburger doorheen en dan vind ik het wel gescheten geloof ik..
Beetje armoede #single-koken
Jup. Vorige week dinsdag, woensdag als donderdag blij met een gevulde vriezerquote:Op zondag 27 september 2020 18:04 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Beetje plannen en de vriezer veel gebruiken. Ik kook meestal voor meerdere keren, soms 2x per week hetzelfde en soms gaat het voor meer keer de vriezer in. Vanavond eet ik ook weer uit de vriezer, draadjesvlees, puree, jus en rode kool.
Hey, daar woont mijn huis! Als je wat wil afspreken, geef je even een gil? Ik zou je erg graag een keer ontmoetenquote:Op zondag 27 september 2020 19:20 schreef Candaasje het volgende:
Volgende week naar een eindexpositie (klassieke academie van de kunst) van een goede vriendin. In Groningen, dus lekker om de hoek![]()
Ik zal zwaaien, mochten er CULlertjes in de buurt zijn
Oeh.. . tempting... maar Ik ben dan alleen met vriend en die vriendin, dus dat wordt lastig denk ik.quote:Op zondag 27 september 2020 19:22 schreef sigme het volgende:
[..]
Hey, daar woont mijn huis! Als je wat wil afspreken, geef je even een gil? Ik zou je erg graag een keer ontmoeten.
Hoedemaat?quote:Op zondag 27 september 2020 19:26 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Oeh.. . tempting... maar Ik ben dan alleen met vriend en die vriendin, dus dat wordt lastig denk ik.
Maar ik kan vast in de nabije toekomst eens een ritje plannen! Want ik wilde je nog vragen: welke maat hoed heb je? Ik draag de mijne niet meer, maar weggooien vind ik echt doodzonde, en jij draagt er wel vaak één dacht ik?
In ruil voor schaapjes knuffelen. Of hondjes. Of je arme maar taaie kip
Later, later, dan komt alles in rustiger vaarwater. Toch? Ooit?quote:Op zondag 27 september 2020 19:29 schreef Jagärtrut het volgende:
wij bestellen zo pizza. Pff, ik ben toe aan weekend!
Maar goed, ik heb vandaag:
* alle ramen gewassen
* nieuwe gordijnrails opgehangen
* vuil naar de stort (inclusief uur in de file gestaan voordat er plaats op de stort was)
* was gedraaid
* badkamer en wc gepoetst
* keuken en eetkamer gezogen en gedweild
* voor de kinderen gezorgd.
En de duutser had acute crisis op het werk, iets met een oorlog die aan het beginnen is...
Morgen voorlopige oplevering van ons nieuwe huis, volgende week notaris!
Wauwquote:Op zondag 27 september 2020 19:29 schreef Jagärtrut het volgende:
* alle ramen gewassen
* vuil naar de stort (inclusief uur in de file gestaan voordat er plaats op de stort was)
* was gedraaid
En de duutser had acute crisis op het werk, iets met een oorlog die aan het beginnen is...
Gaan we doen! Ik moet even kijken wat de planning wordt op de uni met practica en staldienst enzo. Maar verder heb ik een auto, dus komt goed, we spreken binnenkort eens afquote:Op zondag 27 september 2020 19:31 schreef sigme het volgende:
[..]
Hoedemaat?
* kijkt in hoed
Neh, een Australische L, dat zegt niks.
Neem 'm maar gewoon mee, dan mag je beoordelen of ie past. Voor schaapjes, taaien kippen, gehavende katten en schrandere honden moet je dan wel bij mijn hutje op de hei zijn, maar dat is niet ver van Stad.
Wow, goed bezig!quote:Op zondag 27 september 2020 19:29 schreef Jagärtrut het volgende:
* alle ramen gewassen
* was gedraaid
Lekkerlijk typen:quote:
Klinkt goedquote:Op zondag 27 september 2020 20:12 schreef Isabeau het volgende:
De varkenswangetjes waren echt héérlijk! Dat gaan we vaker doenEn het kostte me 2,79 voor 4
We hadden er pastinaakpuree bij en stoofpeertjes. En de foto zag er niet uit. Dus ik laat het Engelse topic maar voor wat het is(was een recept uit het boek Pubfood van Gordon Ramsey)
* geen ideequote:Op zondag 27 september 2020 20:16 schreef sigme het volgende:
* sigme test
Oh, dat deed ik altijd veel ingewikkelder
Maar dan kan ik mooi wel doen of ik een ander ben.
* Blues doet het anders
Of mijn naam weglaten
* is wie eigenlijk?
* AnneX testquote:Op zondag 27 september 2020 20:09 schreef Blues het volgende:
[..]
Lekkerlijk typen:
/ me test en de slash en de me aan elkaar. Dus NIET je eigen naam, dat doet dat commando dan vanzelf.
* Blues test
Bij koorts ga ik inderdaad sowieso niet spelen. Nu had ik alleen verhoging dus zou ik pre corona/met negatieve test wel gegaan zijn, ook omdat we met 15 waren dus ik had veel kunnen wisselen, maar had iig wel gewoon de gezelligheid gehad dan. Maar vandaag was ik wel erg blij met m'n bank-dagje, die had ik wel iets meer nodig dan ik dacht. Dus ik liep mezelf toch wel iets meer voorbij dan ik door had. Thanksquote:Op zondag 27 september 2020 20:23 schreef Tele6 het volgende:
@:uniekhoorn oh wat een pech, beterschap!
@:Vlindertje89 is het überhaupt verstandig om wedstrijden te hockeyen als je koortsig bent? Wij deden met atletiek altijd dat alles onder de keel reden was om rust te nemen. Dus snotneus oké, maar koorts niet. Loop jezelf niet voorbij
Nog even en dan ben ik thuis. Ik ben een goede poging aan het doen om niet in de trein al in slaap te vallenquote:Op zondag 27 september 2020 20:34 schreef Aure het volgende:
Lekker bezig Tele, nu lekker je bed in duiken? Ik ga ook zo![]()
Fijn van je bankdagje dus jaquote:Op zondag 27 september 2020 20:35 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Bij koorts ga ik inderdaad sowieso niet spelen. Nu had ik alleen verhoging dus zou ik pre corona/met negatieve test wel gegaan zijn, ook omdat we met 15 waren dus ik had veel kunnen wisselen, maar had iig wel gewoon de gezelligheid gehad dan. Maar vandaag was ik wel erg blij met m'n bank-dagje, die had ik wel iets meer nodig dan ik dacht. Dus ik liep mezelf toch wel iets meer voorbij dan ik door had. Thanks
Jij hebt ook een lekker productief dagje gehad zeg, goed bezig! Hoe gaat het nu met je, weer in NL en al? En hoe staat t met de wachtlijsten/second opinion etc?
Dit ziet er heel lekker uit.quote:Op zondag 27 september 2020 20:32 schreef Aure het volgende:
Soep was lekkerr.... Maar had ook lang kunnen trekken natuurlijk
[ afbeelding ]
Varkenswangen zijn zo lekker mals.quote:Op zondag 27 september 2020 20:12 schreef Isabeau het volgende:
De varkenswangetjes waren echt héérlijk! Dat gaan we vaker doenEn het kostte me 2,79 voor 4
We hadden er pastinaakpuree bij en stoofpeertjes. En de foto zag er niet uit. Dus ik laat het Engelse topic maar voor wat het is(was een recept uit het boek Pubfood van Gordon Ramsey)
Tof conceptquote:Op zondag 27 september 2020 21:16 schreef Myraela het volgende:
Ik had vanavond een zelf gerolde pasta, met een pistache pesto. Was een maaltijdpakket van Mamma Licia in Rotterdam. Is echt supertof. Dan krijg je een pakketje met de ingrediënten en gaat hij in de avond live op Instagram om een workshop te geven.![]()
Volgende vega recept ga ik weer meedoen.
Ohh wat een stress! Fijn dat de 25000 niet echt miste, maar kan me voorstellen dat je tien jaar ouder bent geworden ervan!quote:Op zondag 27 september 2020 21:04 schreef Jagärtrut het volgende:
kennen jullie die grap nog van jagärtrut die zich met betrekking tot de financiën van het nieuwe huis ongelofelijk druk had gemaakt over 25.000 euro die 'kwijt' waren, en uiteindelijk realiseerde dat dat het voorschot was dat we al betaald hadden?
Net gepoogd het resterende geld wat we de notaris nog moeten betalen over te maken, en we rekenen de excelsheet nog eens door. 25000 euro minder dan dat wij berekend hebben. Wij in de stress, omdat dat toch wel aan het licht zou kosten, en het uiteindelijke financiële plaatje wel klopte met wat wij berekend hadden. Dus, daar nog een keer 25.000 bovenop betalen zou niet passen.
Goed, dat was dus de 25.000 euro voorschot die we al betaald hadden. Manoman, wat een stress.
Uiteindelijk konden we de notaris niet betalen, want bedrag hoger dan betalingslimiet van de bank. Dat dus morgen eerst ophogen...
Kan me voorstellen dat je graag op studie gebied wat voortgang had willen zien nu je nog wachtend bent op een behandeling. Begrijpelijk dat je dan baalt dat dat niet lukt. Ik denk dat je het hartstikke goed doet gezien de situatie waar je in zit, maar weet ook dat dat horen van anderen niet per se verandert hoe je dat zelf voeltquote:Op zondag 27 september 2020 20:51 schreef Tele6 het volgende:
Fijn van je bankdagje dus ja![]()
Weer in NL is pittig. Ik heb de energie, concentratie en zelfvertrouwen niet om vooruit te komen met studeren en daar baal ik van, want ik had graag érgens vooruitgang in gehad nu ik nog niet aan behandeling kan werken. Lastig om m'n dagen goed in te vullen en tevreden te zijn.
De huisarts is nu voor me aan het rondbellen op zoek naar een goede oplossing voor de hele zooi. Ondertussen heb ik over anderhalve week iig een intake bij een plek die me misschien kan behandelen. Ik vrees dat het niet is wat ik zoek, maar misschien is het goed genoeg. Het is iig de snelste oplossing: mocht ik een andere behandeling willen of een second opinion, zou ik eerst weer op een wachtlijst moeten.![]()
Het is vooral heel erg balen dat een van de twee plekken waarvoor ik op de wachtlijst stond, me afgewezen heeft door onduidelijkheden en vergissingen (dossier was vaag, doorverwijzer op vakantie) en dat ze daar niet op terug gaan komen. Ik keek vooral uit naar de behandeling daar en had hoop dat ik daar veel zou gaan leren.
Ja, meestal wel oké. Ex verhuist volgende zaterdag, dus dat komt nu echt dichtbij. Het is een mengeling van ernaar uitzien omdat daarna hopelijk wat meer rust in m'n hoofd en echt verder kunnen (het huis staat nu vrij vol met allerlei extra meubels voor in zijn huis enz, in elke kamer staat wel iets, nergens is het echt gewoon opgeruimd zegmaar) en tegelijk ook er tegenop zien want daarna ben ik dus echt alleen en daaraan wennen en word ik niet eenzaam en zo. Maar meestal overheerst het eerste gelukkig. Ik hoop vooral dat het me wat rust in m'n hoofd geeft. Mama komt de dag erna me helpen met opruimen, m'n eigen spullen door en dingen weggooien die ik al jaren niet meer gebruik en zo, dus na volgend weekend is m'n huis dan in elk geval weer opgeruimd en netjes en dat vind ik wel heel fijn. En ik merk dat ik nu ook best vaak 's nachts lig te malen. Hoe zou het gaan, blijven we vrienden, welke scenario's zie ik allemaal voor me, hoe zou ik dat gaan vinden, enz enz. Als hij weg is, is dat hopelijk minder.quote:Hoe is het met jou? Is je ex inmiddels verhuisd? Is het allemaal nog erg wennen?
Groene pasta met roze nagels.quote:Op zondag 27 september 2020 21:24 schreef Myraela het volgende:
Echt heel leuk.Zelfs m'n vriend was enthousiast pasta aan het rollen.
En goed resultaat.
[ afbeelding ]
Dat boek klinkt als iets voor mijquote:Op zondag 27 september 2020 20:12 schreef Isabeau het volgende:
Schrik wel van dat nieuws nu over de leesvaardigheid. Wist eigenlijk niet dat het zo treurig was hier. Een kwart van de jongeren heeft een te laag niveau.quote:
Volgens Facebook was het de laatste zondagquote:Op zondag 27 september 2020 21:24 schreef Myraela het volgende:
[..]
Echt heel leuk.Zelfs m'n vriend was enthousiast pasta aan het rollen.
En goed resultaat.
[ afbeelding ]
Ja echt. Maar wat hij zegt is ook zo, op school enzo maken ze het echt niet leuk.quote:Op zondag 27 september 2020 21:39 schreef Myraela het volgende:
[..]
Schrik wel van dat nieuws nu over de leesvaardigheid. Wist eigenlijk niet dat het zo treurig was hier. Een kwart van de jongeren heeft een te laag niveau.
Neeee, de laatste zondag met een zelf te vormen pasta. Dat was het thema deze maand. Maar tijdens de workshop zei hij al dat hij eigenlijk orecchiette nog een keer wilde maken. Maar met de workshops gaat hij wel door, maar dan maken zij de pasta dus al voor je.quote:Op zondag 27 september 2020 21:41 schreef Aure het volgende:
[..]
Volgens Facebook was het de laatste zondag
True, al vond ik het zelf op school soms ook wel dubbel. Ik heb altijd graag gelezen, maar als er geen verplichte boekenlijst was voor een verslag, kwamen mensen soms wel echt met hele simpele kinderboeken. Ik weet nog steeds dat ik de Vliegeraar had gelezen en een vriendin van mij 'Op zoek naar dolfijnen' en dan maakte dan geen verschil uit voor je cijfer.quote:Op zondag 27 september 2020 21:43 schreef gcjoel het volgende:
Ja echt. Maar wat hij zegt is ook zo, op school enzo maken ze het echt niet leuk.
De rotzooi die je dan moet lezen past niet bij die leeftijd ook.
Jonge kinderen vinden het vaak wel leuk, Dus ergens daarna gaat het fout.
Ohhhh gelukkig! Dat stond er niet zo duidelijk bijquote:Op zondag 27 september 2020 21:43 schreef Myraela het volgende:
[..]
Neeee, de laatste zondag met een zelf te vormen pasta. Dat was het thema deze maand. Maar tijdens de workshop zei hij al dat hij eigenlijk orecchiette nog een keer wilde maken. Maar met de workshops gaat hij wel door, maar dan maken zij de pasta dus al voor je.
Wij hadden wel echt die verplichte lijsten altijd. Geloof dat je 1x een eigen boek mocht kiezen maar moest wel goedgekeurd worden door juf zodat je geen kinderboek kon doen inderdaadquote:Op zondag 27 september 2020 21:46 schreef Myraela het volgende:
[..]
True, al vond ik het zelf op school soms ook wel dubbel. Ik heb altijd graag gelezen, maar als er geen verplichte boekenlijst was voor een verslag, kwamen mensen soms wel echt met hele simpele kinderboeken. Ik weet nog steeds dat ik de Vliegeraar had gelezen en een vriendin van mij 'Op zoek naar dolfijnen' en dan maakte dan geen verschil uit voor je cijfer.
Voorlezen vond ik juist altijd verschrikkelijk. Net als dat samen hard op lezen met de klas. Zo langzaam altijd, dat kon ik echt niet aan.quote:Op zondag 27 september 2020 21:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Als ik dit stuk zie bij Lubach ben ik zo blij met meester Zieleman op de lagere school die iedere vrijdagmiddag het laatste uur voorlas. En zelfs met de docenten op de middelbare school die enthousiast vertelden over boeken die ze lazen, dat wilde je zelf ook
Dat is echt een fijn boek. Sowieso zijn de boeken van Ramsay fijn. Ik heb er zes staan hier.quote:Op zondag 27 september 2020 21:30 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat boek klinkt als iets voor mij![]()
Ik heb nog nooit varkenswangen op
Begrijpend lezen bestond gelukkig in mijn schooltijd niet als les-onderdeel. We mochten gewoon lekker veel boeken lezen. En we konden ook weinig anders doen.quote:Op zondag 27 september 2020 21:39 schreef Myraela het volgende:
[..]
Schrik wel van dat nieuws nu over de leesvaardigheid. Wist eigenlijk niet dat het zo treurig was hier. Een kwart van de jongeren heeft een te laag niveau.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |