abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195245599
En dan wegwezen :W
pi_195245684
Morguh!
Weer wat progressie in de nachtrust ^O^

Nog niet in de werkrust, want vrije dag en al wel mailtjes gestuurd.. nouja vooruit dan maar.

Vandaag de spullen die we gister in de ikea gekocht hebben ( op 2 uur rijden... ) eens mn juppenflat in slepen .. maar eens zien of we daarna nog gaan trouwen :+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_195245699
Ik moet de kinderen zo naar school/opvang brengen en dan gewoon thuiswerken.
pi_195245719
Fijne dag gewenst, Blues!

Wat een familieperikelen deze week in de sc. Moeders en oma in het ziekenhuis met gebroken knie, heup, hart. Het allerbeste voor allemaal :* geeft toch best stress. En dan ook nog die vervelende coronabezoekregelingen, dat helpt niet mee.

Vrees overigens ook dat we weer keihard afstormen op een gigantische tweede golf met volle ziekenhuizen. De herfst is amper begonnen en nu al zie je overal snelle stijging. Nee, vooral niet meer meedoen. Idioten. En eerlijk gezegd heeft Grappenhaus natuurlijk ook het beleid ondermijnt en had voor de geloofwaardigheid van de overheid moeten opstappen. Zelfde voor De Jonge. Ongeloofwaardigheid, halve waarheden, zwalkend beleid wat niet goed uitgelegd wordt...allemaal voedingsbodem voor complottheorieën en mensen die lak aan het geheel krijgen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_195245732
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 08:03 schreef phoenyx het volgende:
Ik moet de kinderen zo naar school/opvang brengen en dan gewoon thuiswerken.
Hoi! Wie ben jij? Hoeveel kinderen? Wat voor werk? Lust je bloedworst?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 25 september 2020 @ 08:27:55 #6
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_195245854
Mogge :W

Dagje arbeid en dan.... Nog geen idee wat ik dit weekend ga doen. Ik heb me ingeschreven om zaterdagochtend een les RPM mee te pakken. Of te wel een uurtje spinning. Heb dat nog nooit gedaan in de sportschool, dus dat moet ook nog eens gebeuren :P.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_195245898
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 08:09 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Hoi! Wie ben jij? Hoeveel kinderen? Wat voor werk? Lust je bloedworst?
Iemand die vooral in KLB en ONZ zit. 2 jonge kinderen. ICT'er natuurlijk. Weet ik niet, nog nooit gehad denk ik.
pi_195245904
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 08:27 schreef borisz het volgende:
Mogge :W

Dagje arbeid en dan.... Nog geen idee wat ik dit weekend ga doen. Ik heb me ingeschreven om zaterdagochtend een les RPM mee te pakken. Of te wel een uurtje spinning. Heb dat nog nooit gedaan in de sportschool, dus dat moet ook nog eens gebeuren :P.
Leuk! Ik heb dat tot vorig jaar ook 2 keer per week gedaan. Ik vond het best wel pittig soms hoor haha
I solemnly swear i'm up to no good
pi_195246057
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 08:33 schreef phoenyx het volgende:

Iemand die vooral in KLB en ONZ zit. 2 jonge kinderen. ICT'er natuurlijk. Weet ik niet, nog nooit gehad denk ik.
Oh, daar kom ik echt nooit, KLB en ONZ. Dat zit voor mijn gevoel vol mensen waar ik niets mee heb, Maar ik kom er dus ook nooit, dus wie ben ik om daar iets van te vinden :+

Bloedworst is wel apart, mar ik vind het dus heerlijk. Ik ga zo een stoofschotel maken waar ook bloedworst in gaat, dát heb ik dan nog nooit gedaan.

borisz, bij spinning denk ik alleen maar aan mijn achterwerk. Niet fijn :X Heb het een paar keer gedaan, zelfs incl speciaal wielrenbroekje, maar nee. Dus nu maar even weer hardlopen, veel leuker dan spinning :7
pi_195246191
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 08:50 schreef Isabeau het volgende:

[..]

borisz, bij spinning denk ik alleen maar aan mijn achterwerk. Niet fijn :X Heb het een paar keer gedaan, zelfs incl speciaal wielrenbroekje, maar nee. Dus nu maar even weer hardlopen, veel leuker dan spinning :7
Hoe dan?

Je zit toch steendood te gaan en te slurpen naar lucht enzo? Nou moet ik wel zeggen dat mijn spinningbike gewoon voor de tv staat...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_195246198
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 09:05 schreef fietsie het volgende:

Hoe dan?

Je zit toch steendood te gaan en te slurpen naar lucht enzo? Nou moet ik wel zeggen dat mijn spinningbike gewoon voor de tv staat...
Mijn achterwerk is denk ik niet compatibel met kleine zadeltjes 8-)
pi_195246203
Ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat ik dit onderwerp moet laten rusten.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_195246213
Ik heb neusspray gekregen van huisarts, maandje terug. Zegt ze nog: kan zijn dat je nog een 2e keer moet ophalen bij de apotheek voor het over is. Prima. Flesje vrijwel leeg, dus ik bestel nieuwe bij apotheek, want probleem nog niet over. Wordt afgewezen door de huisarts |:( Bel ik, is mijn huisarts al een week ziek en is dit dus door god weet wie afgewezen :')
pi_195246223
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 09:07 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb neusspray gekregen van huisarts, maandje terug. Zegt ze nog: kan zijn dat je nog een 2e keer moet ophalen bij de apotheek voor het over is. Prima. Flesje vrijwel leeg, dus ik bestel nieuwe bij apotheek, want probleem nog niet over. Wordt afgewezen door de huisarts |:( Bel ik, is mijn huisarts al een week ziek en is dit dus door god weet wie afgewezen :')
Jij had toch ook van die corticosteroiden? Fleu nogwattus? Die zijn gewoon veilig bij doorgebruik.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 25 september 2020 @ 09:09:39 #16
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_195246241
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 08:50 schreef Isabeau het volgende:

Ik ga het meemaken :P. Normaal fiets ik een kwartiertje als warming up. De laatste keer een 50 minuten - uur op een fiets is wel even geleden.
pi_195246242
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 09:08 schreef fietsie het volgende:

Jij had toch ook van die corticosteroiden? Fleu nogwattus? Die zijn gewoon veilig bij doorgebruik.
Fluticason neusspray ja :Y Ik keek er ook al van op!
pi_195246312
Sterkte nog P met je moeder :*
Spannend Isabeau; iets met bloedworst maken. Ik heb het nog niet op dus kan geen oordeel erover vellen.

Pa heeft dagopname vandaag (hartcatheterisatie want er zit iets niet goed) en was graag langsgegaan maar ivm corona kan dit niet. Ga vanavond thuis langs met een bos bloemen. Hoop van harte dat hij niet gedotterd hoeft te worden maar dat weten we pas over 2 weken.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_195246342
Heeft de huisarts geen vervanger dan?

Helaasch...Gluren bij de Buren met 40 acts en alles georganiseerd rekening houdend met corona, alsnog afgelast! Potverdrie, de kleurrijke affiches op straat hangen al, de flyer bij het plaatselijk sufferdje was een uitnodiging. Alles op de rails.
En in de mail de med dat alsnog... gezien toename -O-

@borisz wat ben jij toch sportief bezig het afgelopen jaar.
In de sportschool waar ik niet meer kom B-) is alles alles alles als toestellen, oppervlakten,
vertikaal en horizontaal de hele mikmak behandeld door mannen in witte pakken om virusvrij te zijn en te blijven.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
8)7
pi_195246359
Ach FFT, sterkte met je vader.

Sjonge...wat is dit toch in cul topic: verhuist de een, gaan er meer.
Is er een familielid ziek, zijn er meer.
Vreemde verzameling. o|O
pi_195246374
Ik ben blij dat ik de sportschool heb opgezegd in februari. Ik zou daar best een beetje panisch worden als er te veel mensen zijn de hele tijd. En de sportzaal die ik vaak gebruikte (waar lessenw orden gegeven) staat inmiddels vol met toestellen om ruimte te maken waar die toestellen stonden, dus die zaal kon ik ook niet meer gebruiken. Ondertussen zit ik hier nog steeds in hardloopkleren en ben nog niet weg 8-)
pi_195246379
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 09:24 schreef AnneX het volgende:
Ach FFT, sterkte met je vader.

Sjonge...wat is dit toch in cul topic: verhuist de een, gaan er meer.
Is er een familielid ziek, zijn er meer.
Vreemde verzameling. o|O
Hopelijk gaat er niemand binnenkort dood 8-)
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 25 september 2020 @ 09:36:34 #23
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_195246472
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 09:22 schreef AnneX het volgende:
Heeft de huisarts geen vervanger dan?

Helaasch...Gluren bij de Buren met 40 acts en alles georganiseerd rekening houdend met corona, alsnog afgelast! Potverdrie, de kleurrijke affiches op straat hangen al, de flyer bij het plaatselijk sufferdje was een uitnodiging. Alles op de rails.
En in de mail de med dat alsnog... gezien toename -O-

@:borisz wat ben jij toch sportief bezig het afgelopen jaar.
In de sportschool waar ik niet meer kom B-) is alles alles alles als toestellen, oppervlakten,
vertikaal en horizontaal de hele mikmak behandeld door mannen in witte pakken om virusvrij te zijn en te blijven.

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 09:25 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben blij dat ik de sportschool heb opgezegd in februari. Ik zou daar best een beetje panisch worden als er te veel mensen zijn de hele tijd. En de sportzaal die ik vaak gebruikte (waar lessenw orden gegeven) staat inmiddels vol met toestellen om ruimte te maken waar die toestellen stonden, dus die zaal kon ik ook niet meer gebruiken. Ondertussen zit ik hier nog steeds in hardloopkleren en ben nog niet weg 8-)
Mijn sportschool is redelijk als normaal. Behalve dan kleinere groepen. Bij de cardio een stil apparaat ertussen en beneden in de 'krachtkelder' is alles opnieuw ingedeeld. En idd de groepslessen zijn bijna de helft kleiner. Je loopt nu wel met je persoonlijke schoonmaakbus. Ik heb er niet zo'n last van. Ik vind het wel fijn dat het nu niet zo druk is in de sportschool :P. Op een maandagavond heb je nu ook alle ruimte, nou dat was echt niet.

En ook de weegschaal blijft de goede kant op gaan. 80,5.... Nog net niet de grens over :P. Maar tov vorige maand wel een kilootje minder. Ik ga voor 78 eind van het jaar. Zou dan op -15 in totaal uitkomen. Afijn ook dat gaat langzaam de goede kant op. :)

En nu weg Isa! Voor het gaat regenen. Anders is hij/zij/het niet fier op u :+.

Sterkte FFT en Pa FFT :*
pi_195246483
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 09:26 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Hopelijk gaat er niemand binnenkort dood 8-)
Boo.

Hé Lucky ...succes met de mannen en de beschoeiing!
Je maakt toch wel foto’s?
Verderop langs het water hebben de bewoners ook een constructie aan het water inclusief trap naar de kano’s voor de kinderen. Zijn wel even profi bezig geweest. Ziet er prachtig uit.

Wij sponsoren deze week de lokale ambachten als garage, schilder en timmerman.
pi_195246493
Ja, CUL loopt akelig synchroon met familie perikelen en verhuizingen :D

Ik doe mee op beestjesgebied. Net twee keer een kilo kitten afgeleverd voor navelbreukcorrectie en sterilisatie. Toch wel spannend, met die kleintjes. :X Zeker omdat moeder vorige week niet meer thuiskwam na haar operatie.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 25 september 2020 @ 09:47:01 #26
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_195246587
Over beestjes gesproken.

@Uhmmpie is dit wat voor je ratjes:

https://www.bbc.com/news/world-54284952
^O^
  vrijdag 25 september 2020 @ 09:48:19 #27
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_195246599
En tevens sterkte voor alle mensen met tobbende ouders ..

* Barreltje was weer eens lomp om daar niks over te zeggen :@ :+
pi_195246699
Kudo's voor alle sporters.

Dit bericht is verzonden vanaf de bank.
pi_195246714
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 09:36 schreef borisz het volgende:

En ook de weegschaal blijft de goede kant op gaan. 80,5.... Nog net niet de grens over :P. Maar tov vorige maand wel een kilootje minder. Ik ga voor 78 eind van het jaar. Zou dan op -15 in totaal uitkomen. Afijn ook dat gaat langzaam de goede kant op. :)

Netjes hoor! Heb je ook je eten aangepast, of is het vooral meer bewegen?
pi_195246853
Brr, ik heb het koud. Een paar uur eerder mijn bed uit helpt daar niet bij.

@Tele6 The Circus loopt nu 5 seizoenen (en is nog bezig) en begint bij de voorverkiezingen van de Presidentiële verkiezingen van 2016. We hebben nog heel wat drama te gaan over alle corruptie en andere schandalen.

@Blues De uitvaart was prima. Iedereen mocht even 5 minuten bij de kist in kleine groepjes en daarna gingen ze gezellig lunchen. 2 Dagen voor de uitvaart werd er ineens een testament gevonden. Op het laatste moment is de crematie een begrafenis geworden. De ooms zijn erg blij dat ze dat testament niet na de uitvaart hebben gevonden.

@AnneX Dank je. Ze zijn heel volgende week ook nog bezig. Ik maak zeker foto's. Hier alvast een voorproefje, de laatste is van 5 minuten geleden. Ze zijn eerst bezig met het verwijderen van boomstronken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op de eerste foto zie je een betonnen schutting. Ik heb net met de hovenier geregeld dat hij dat gaat verwijderen. verrassing voor J O+
Spoilers!
pi_195246854
Mogge!
Duimen voor je vader @FFT en hopelijk krijgen ze de medicatie bij moeder@PdeHoog ook ingeregeld dat ze naar huis kan.

De sportzaal bij ons is vrij leeg qua sporters. Iedereen blijft ver van elkaar, we krijgen allemaal een schoonmaakdoekje en er staan overal schoonmaakmiddelen. En sommige apparaten zijn afgesloten.

welkom @phoenyx
We have far more in common than that which devides us..
pi_195247078
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 09:36 schreef borisz het volgende:

Mijn sportschool is redelijk als normaal. Behalve dan kleinere groepen. Bij de cardio een stil apparaat ertussen en beneden in de 'krachtkelder' is alles opnieuw ingedeeld. En idd de groepslessen zijn bijna de helft kleiner. Je loopt nu wel met je persoonlijke schoonmaakbus. Ik heb er niet zo'n last van. Ik vind het wel fijn dat het nu niet zo druk is in de sportschool :P. Op een maandagavond heb je nu ook alle ruimte, nou dat was echt niet.

En nu weg Isa! Voor het gaat regenen. Anders is hij/zij/het niet fier op u :+.

Sterkte FFT en Pa FFT :*
Minder druk is altijd fijn ja :Y Ik ging eigenlijk nooit 's avonds, want dan was het altijd super druk. Vooral op maandagen :X Alsof iedereen na het weekend weer goede voornemens voor de komende week had.

En ze is fier op me hoor, net terug *O* Zit met een glas water even uit te blazen.
pi_195247114
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:13 schreef Lucky_Strike het volgende:

@:Tele6 The Circus loopt nu 5 seizoenen (en is nog bezig) en begint bij de voorverkiezingen van de Presidentiële verkiezingen van 2016. We hebben nog heel wat drama te gaan over alle corruptie en andere schandalen.

@:Blues De uitvaart was prima. Iedereen mocht even 5 minuten bij de kist in kleine groepjes en daarna gingen ze gezellig lunchen. 2 Dagen voor de uitvaart werd er ineens een testament gevonden. Op het laatste moment is de crematie een begrafenis geworden. De ooms zijn erg blij dat ze dat testament niet na de uitvaart hebben gevonden.

@:AnneX Dank je. Ze zijn heel volgende week ook nog bezig. Ik maak zeker foto's. Hier alvast een voorproefje, de laatste is van 5 minuten geleden. Ze zijn eerst bezig met het verwijderen van boomstronken.
SPOILER
Op de eerste foto zie je een betonnen schutting. Ik heb net met de hovenier geregeld dat hij dat gaat verwijderen. verrassing voor J O+
Foto's _O_ Ik weet een heel klein beetje wat een beschoeing is, iets met aan de waterkant, maar dat is het wel. Dus foto's zijn fijn. En tof dat de betonnen schutting door de hovenier wordt weg gehaald, zal J absoluut blij mee zijn.

Ook fijn dat het testament van zijn oom vóór de crematie werd gevonden :X Jeetje. Anders voelt het toch een klein beetje lullig, al zal oom niets mee hebben gekregen van de afloop.
pi_195247138
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:13 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Duimen voor je vader @:FFT en hopelijk krijgen ze de medicatie bij moeder@PdeHoog ook ingeregeld dat ze naar huis kan.

De sportzaal bij ons is vrij leeg qua sporters. Iedereen blijft ver van elkaar, we krijgen allemaal een schoonmaakdoekje en er staan overal schoonmaakmiddelen. En sommige apparaten zijn afgesloten.

welkom @:Phoenyx
En toch schijn je het coronavirus amper tot niet op te lopen van dingen aanraken, maar vooral door de virusdeeltjes via neus binnen te krijgen door het in te ademen. Dus tsja. Ik ben gewoon liever niet met diverse anderen in één ruimte.
pi_195247155
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:36 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Foto's _O_ Ik weet een heel klein beetje wat een beschoeing is, iets met aan de waterkant, maar dat is het wel. Dus foto's zijn fijn. En tof dat de betonnen schutting door de hovenier wordt weg gehaald, zal J absoluut blij mee zijn.

Ook fijn dat het testament van zijn oom vóór de crematie werd gevonden :X Jeetje. Anders voelt het toch een klein beetje lullig, al zal oom niets mee hebben gekregen van de afloop.
Ze gaan een houten muurtje naast de sloot plaatsen waardoor de tuin niet verzakt. Dat is de meest simpele uitleg. We zien daar helemaal niets van en het wordt een nog grotere bende maar we moeten we wel 7,5 duizend euro voor betalen *O*

Zeker fijn van het testament. De ooms waren echt blij dat ze het hebben gevonden.

Hoe is het met je schouder?
Spoilers!
pi_195247215
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:38 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En toch schijn je het coronavirus amper tot niet op te lopen van dingen aanraken, maar vooral door de virusdeeltjes via neus binnen te krijgen door het in te ademen. Dus tsja. Ik ben gewoon liever niet met diverse anderen in één ruimte.
Ik hoop wel dat het van aanraken is want anders ben ik de lul (sowieso binnenkort wel ben ik bang). We zitten met zn allen op kantoor dus als iemand besmet is is het raak.
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:13 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Duimen voor je vader @:FFT en hopelijk krijgen ze de medicatie bij moeder@PdeHoog ook ingeregeld dat ze naar huis kan.

welkom @:Phoenyx
Dat is wel fijn dat er zo goed mee om wordt gegaan. Ik ben alleen 'bang' voor airco's. Vanwege die besmettingen in slachterijen.
pi_195247268
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:39 schreef Lucky_Strike het volgende:

Ze gaan een houten muurtje naast de sloot plaatsen waardoor de tuin niet verzakt. Dat is de meest simpele uitleg. We zien daar helemaal niets van en het wordt een nog grotere bende maar we moeten we wel 7,5 duizend euro voor betalen *O*

Zeker fijn van het testament. De ooms waren echt blij dat ze het hebben gevonden.

Hoe is het met je schouder?
Ik heb een heel fijne icepack gekocht en dat zit geweldig rond de schouder :7 Doe dat nu twee keer per dag.
Verder gisteren als een kind op mijn knieën op de grond zitten huilen met lange uithalen omdat ik iets met rechts wilde weggooien. Dat ging niet. Dus eh, in zoverre nog niet zo super :')
pi_195247285
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:42 schreef FutureFairytale het volgende:

Ik hoop wel dat het van aanraken is want anders ben ik de lul (sowieso binnenkort wel ben ik bang). We zitten met zn allen op kantoor dus als iemand besmet is is het raak.

Ja, dat klopt, dan ben je ook de lul. Daarom ook advies voor thuiswerken, maar daar is je werkgever te wantrouwend voor.
pi_195247301
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:45 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb een heel fijne icepack gekocht en dat zit geweldig rond de schouder :7 Doe dat nu twee keer per dag.
Verder gisteren als een kind op mijn knieën op de grond zitten huilen met lange uithalen omdat ik iets met rechts wilde weggooien. Dat ging niet. Dus eh, in zoverre nog niet zo super :')
Dat klinkt niet goed Isa. Had de huisarts nog iets nuttigs te vertellen?
Spoilers!
pi_195247318
quote:

[..]

Dat klinkt nog echt niet goed -O- sterkte er mee.

@FFT is thuiswerken een optie?
pi_195247351
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:47 schreef Lucky_Strike het volgende:

Dat klinkt niet goed Isa. Had de huisarts nog iets nuttigs te vertellen?
He-le-maal niks _O- Was invallende huisarts en ze heeft gekeken, ze heeft gevraagd of ik mijn arm naar voren en opzij wilde heffen. Ze heeft gevoeld. En toen zei ze: oh, bijna frozen shoulder, ga maar naar de fysiotherapeut :')

Fysiotherapeut: nah, niet bijna een frozen shoulder, subacromiaal letsel, ontsteking pezen infra- en supraspinatus. IJspackingen, rust en kleine oefeningen waarbij ophouden voor de pijngrens. Gaat over.
pi_195247385
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:50 schreef Isabeau het volgende:

[..]

He-le-maal niks _O- Was invallende huisarts en ze heeft gekeken, ze heeft gevraagd of ik mijn arm naar voren en opzij wilde heffen. Ze heeft gevoeld. En toen zei ze: oh, bijna frozen shoulder, ga maar naar de fysiotherapeut :')

Fysiotherapeut: nah, niet bijna een frozen shoulder, subacromiaal letsel, ontsteking pezen infra- en supraspinatus. IJspackingen, rust en kleine oefeningen waarbij ophouden voor de pijngrens. Gaat over.
Ok ok, je had toch gelijk dat de huisarts niets voor je kon doen. Dan maar oefeningen doen enzo. Heeft de fysio gezegd wanneer het ongeveer over moet zijn (in theorie)?
Spoilers!
pi_195247400
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:51 schreef Lucky_Strike het volgende:

Ok ok, je had toch gelijk dat de huisarts niets voor je kon doen. Dan maar oefeningen doen enzo. Heeft de fysio gezegd wanneer het ongeveer over moet zijn (in theorie)?
Nee, dat ben ik vergeten te vragen. Woensdag zie ik hem weer. ga ik het dan vragen :Y Jross vroeg dit ook al.
pi_195247429
Nu eerst even naar de supermarkt om boodschappen te halen. Vanavond Engelse stoofschotel, maar er zit ook bier in. Twee weken in één klap? O-)
  vrijdag 25 september 2020 @ 11:02:16 #45
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_195247573
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:42 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

[..]

Dat is wel fijn dat er zo goed mee om wordt gegaan. Ik ben alleen 'bang' voor airco's. Vanwege die besmettingen in slachterijen.
Die besmettingen in slachterijen komt er meer van dat ze mensen goedkoop ronselen en met 30 man in 1 huis zetten.
pi_195247634
Oef, toch naar Isa, ondanks dat het over moet gaan :X
En zo'n schouder gebruik je echt meer dan je denkt.
(Bij dieren vormen die spieren trouwens de collateraalbanden die de schouder mede op z'n plek houden, is dat bij mensen ook zo?)

Wat Fok! en synchroon lopende levens betreft; bij de dierenarts zeiden we altijd: al het (on)geluk komt in drie.
En dat was ook vaak zo. Dan had je maanden geen keizersneden (bij katten of honden, dus niet per se seizoensgebonden ;) ) en dan opeens had je er 3 in 2 dagen. Of euthanasiegevallen. (Misschien viel het soms ook el gewoon meer op ofzo, maar toch. )

Ik ben vandaag vrijgesteld voor bepaalde practica. *O* Ik had ik al mijn ethische bedenkingen bij een aantal van de proeven vorig jaar, dat ook heel fijn kunnen bespreken :) , maar nu hoef ik ze dus niet nog een keer te doen. Scheelt weer! Want die groepswerken gaven me onderhand meer stress dan de examens... (Niemand die het vak herneemt overigens hoor, dat vond deze prof echt niet meer dan vanzelfsprekend).

Het is alleen nú al een jaar vol verbaasde medewerkers als ze me zien. Dat is het nadeel van een verre van anoniem strebertje zijn en dan finaal op je bek gaan :') (Geen examen maken is in feite een 0 halen) . Ik werd bij anatomie al herkend en ietwat bevreemd aangekeken, de prof van vandaag sprak het ook daadwerkelijk hardop uit. Enerzijds fijn dat ze me hoog inschatten, anderzijds elke keer weer een beetje pijnlijk om aan herinnerd te worden :D . (Maar ook wel weer extra motivatie er dit keer wel gewoon wat van te maken 8-) )
pi_195247666
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:13 schreef Lucky_Strike het volgende:

@:Tele6 The Circus loopt nu 5 seizoenen (en is nog bezig) en begint bij de voorverkiezingen van de Presidentiële verkiezingen van 2016. We hebben nog heel wat drama te gaan over alle corruptie en andere schandalen.

@:Blues De uitvaart was prima. Iedereen mocht even 5 minuten bij de kist in kleine groepjes en daarna gingen ze gezellig lunchen. 2 Dagen voor de uitvaart werd er ineens een testament gevonden. Op het laatste moment is de crematie een begrafenis geworden. De ooms zijn erg blij dat ze dat testament niet na de uitvaart hebben gevonden.

@:AnneX Dank je. Ze zijn heel volgende week ook nog bezig. Ik maak zeker foto's. Hier alvast een voorproefje, de laatste is van 5 minuten geleden. Ze zijn eerst bezig met het verwijderen van boomstronken.
SPOILER
Goh wat goed van dat testament en de bestoeiing ^O^
pi_195247668
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 september 2020 11:06 schreef Candaasje het volgende:

Da's wel lief, da's beter dan dat je ze later hoort mompelen "ach de stumperd" over die examens :P
pi_195247695
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:38 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Vanochtend hadden we continue 2 patienten in een klein bloeddrukkamertje.
Wegens privacy of zoiets mag daar nooit de deur open, nu wel gedaan. Ze bekijken het maar degenen die dit verzonnen. + ik deel mondkapjes uit aan de mensen die een half uur daar moeten zitten en voor onszelf.
Opschalen 3.0
pi_195247723
Mogguh :O Mini-G wilde voortaan alleen naar school lopen, maar besloot vanmorgen toch dat ik hem weg mocht brengen tot het winkelcentrum :+ (van daar is het nog een straat oversteken en uitlopen) dus ik heb vanmorgen al mijn 40 minuten beweging gehad want ik heb er maar gelijk een flink ommetje van gemaakt :9

Daarna een bespreking met verrassingen dus vervolgens crisisoverleg.

Nu weer gewoon lekker introvert werken tot G zometeen thuis komt met een turkse pizza voor de lunch :9
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_195247734
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:50 schreef Isabeau het volgende:

[..]

He-le-maal niks.

Spontaan geïrriteerde pezen? Hoe kan dat gebeuren?

@Lucky wat een klus! En wat een geluk dat er mannen voor zijn om uit te voeren.
Het kost wat en dan heb je ook wat!
Straks zal ik een foto maken van de beschoeiing! Veelvoud ervan. Als dat troost biedt. :*
pi_195247751
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 11:08 schreef fietsie het volgende:

[..]

Da's wel lief, da's beter dan dat je ze later hoort mompelen "ach de stumperd" over die examens :P
Haha, ja, het is ook zeker niet onaardig bedoeld. Het is meer mijn ego dat dit moeilijk vindt, en ergens wil ik niemand teleurstellen. Zeker niet de proffen waar ik goed mee overweg kan.

Maar ik weet ook wel dat ze niet bepaald dagelijks met me bezig zijn hoor. Ze hebben honderden studenten en ik ben er maar 1 van. En ze hebben wel meer dingen te doen :+ Dus ik maak het ook altijd veel te groot in mijn hoofd. Probeer dat wel af te leren, hun mogelijke (en dus door mij al ingevulde) mening over mij te laten remmen. NIVEA ditdat. Maar ik vind het moeilijk. Stomme pleaser die ik ben.
pi_195247770
quote:

[..]

Gemist. Slijmbeursontsteking? -O- :*
Beter lezen :P

Pijnlijk zeg :X

[ Bericht 10% gewijzigd door Blues op 25-09-2020 11:41:19 ]
pi_195247813
Hoe lang is het nou al @Isabeau? Om moedeloos van te worden dit. En ik ga waarschijnlijk

Beschoeing..mijn broer/schoonzus hebben dat ook bij het huis, duurde toch wel vrij lang voordat ik doorhad wat ze bedoelden (muurtje tussen sloot en tuin, dat had ik wel begrepen)

@FFT Heb zo het vermoeden dat we volgende week wel weer de opdracht krijgen om weer meer thuis te werken (als het al niet vandaag is). De veiligheidsregio's/burgemeesters willen strenger handhaven
pi_195247880
@Candaasje ...en het volle hoofd...ga je ondanks corona op zoek naar een mentor?! :*

En verder voor ieder die wil: :* :* :* een virtuele smakkerd links en rechts en links
  Moderator vrijdag 25 september 2020 @ 11:22:57 #56
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195247910
Nog geen nieuws van een operatie. Chirurg wil alleen beginnen als ie een bepaald team heeft. Dus zal wel morgenochtend worden....
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_195247916
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 11:21 schreef AnneX het volgende:
@:Candaasje ...en het volle hoofd...ga je ondanks corona op zoek naar een mentor?! :*

En verder voor ieder die wil: :* :* :* een smakkerd links en rechts en links
Ja, want dat is denk ik wel verstandig om te doen, mezelf kennende. Ik heb een mailtje klaarstaan voor degene die ons zo goed hielp met organische chemie, misschien dat hij iemand kent.

Al is het maar via Teams/Skype/Collaborate/etc. on line.
pi_195247961
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 11:22 schreef derLudolf het volgende:
Nog geen nieuws van een operatie. Chirurg wil alleen beginnen als ie een bepaald team heeft. Dus zal wel morgenochtend worden....
Nog even spannen dus. Sterkte met het afwachten! :*
(Maar beter zo, dan half werk. Als de chirurg dit noodzakelijk ziet om beter zijn taak uit te kunnen voeren, dan is het wel fijn dat 'ie dat ook als eis stelt. )
pi_195248002
quote:
Niet leuk aan de ene kant, maar fijn dat de chirurg alleen maar het beste team hiervoor wil hebben, het is niet een "och ik doe het even tussendoor"
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 25 september 2020 @ 11:38:37 #60
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_195248115
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:01 schreef Myraela het volgende:

[..]

Netjes hoor! Heb je ook je eten aangepast, of is het vooral meer bewegen?
Ik denk dat het 75% meer bewegen is en 25% anders eten. In het voorjaar bewust juist wel bijna ieder weekend wezen wandelen (10km+) en ook doordeweeks blokjes om of de oefeningen op een matje gedaan. Maar ook de bezoekjes aan de snellehapboeren zijn tot bijna 0 gereduceerd. En in het dagelijkse eten denk ik toch meer groente en minder vlees.

Overigens blijft vrijdag snaaidag. Kortom een Turkse Pizza met vleesch en kaas zo bij de Lunch :9

Laatste tijd wandel ik weer wat minder en dat mis ik wel. Gewoon het buiten zijn is ook goed voor de mens. :+ Als het niet te nat is ga ik weer eens voor een flinke wandeling :) Mijn weekenden zijn nu ook wat meer gevuld en toen werd alles leeg geveegd.

[ Bericht 7% gewijzigd door borisz op 25-09-2020 11:50:00 ]
pi_195248184
Ik wil nog even een :* voor iedereen met kapotte ouders.

En ik heb gesport. Waar bij ik zware dingen optilde vanaf mijn schouder tot boven m'n hoofd. Met 47 kg als hoogste gewicht :o
Sterkheidsbaas van alles.
pi_195248197
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 11:38 schreef borisz het volgende:

[..]

Ik denk dat het 75% meer bewegen is en 25% anders eten. In het voorjaar bewust juist wel bijna ieder weekend wezen wandelen (10km+) en ook doordeweeks blokjes om of de oefeningen op een matje gedaan. Maar ook de bezoekjes aan de snellehapboeren zijn tot bijna 0 gereduceerd. En in het dagelijkse eten denk ik toch meer groente en minder vlees.

Laatste tijd wandel ik weer wat minder en dat mis ik wel. Gewoon het buiten zijn is ook goed voor de mens. :+ Als het niet te nat is ga ik weer eens voor een flinke wandeling :) Mijn weekenden zijn nu ook wat meer gevuld en toen werd alles leeg geveegd.
Je post wel vaak lekkere gezonde maaltijden :)

Goed bezig *O*
pi_195248245
@Candaasje NIVEA?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_195248263
quote:
5s.gif Op vrijdag 25 september 2020 11:51 schreef sigme het volgende:
@:Candaasje NIVEA?
Niet Invullen Voor Een Ander

Ooit eens van een therapeut/coach geleerd. (Ik worstel hier al heel wat jaren mee. Heeft me ook al vaker belemmerd in het verleden, en nu merk ik dat het zich weer herhaalt.)
pi_195248389
quote:
Beter om er een gespec. orthopedisch chirurg bij te hebben.
pi_195248399
Ik heb twee dagen vrij genomen zodat we lekker even op pad kunnen.

Rijden ondertussen bij Den oever en halen vermoedelijk de boot naar Texel om 12:30 niet meer want er zijn opbrekingen in Den Helder. Agja kan ons Loebes even wandelen op de dijk. Of wegwaaien..
  vrijdag 25 september 2020 @ 12:08:02 #67
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_195248434
Weer werken bij Caprera.
Eigenlijk zou dit het laatste weekend van ons openluchtseizoen zijn (vandaag en morgen Racoon), maar omdat er wegens ziekte van een bandlid een optreden van Son Mieux (??) was afgelast hebben we volgende week vrijdag dus nog een keer een optreden van ze.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_195248465
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 11:10 schreef Blues het volgende:

Vanochtend hadden we continue 2 patienten in een klein bloeddrukkamertje.
Wegens privacy of zoiets mag daar nooit de deur open, nu wel gedaan. Ze bekijken het maar degenen die dit verzonnen. + ik deel mondkapjes uit aan de mensen die een half uur daar moeten zitten en voor onszelf.
Opschalen 3.0
Vooruit denken _O_ Niet pas achteraf aan maatregelen beginnen.
pi_195248474
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 12:04 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik heb twee dagen vrij genomen zodat we lekker even op pad kunnen.

Rijden ondertussen bij Den oever en halen vermoedelijk de boot naar Texel om 12:30 niet meer want er zijn opbrekingen in Den Helder. Agja kan ons Loebes even wandelen op de dijk. Of wegwaaien..
Hoe laat gaat de volgende boot?

Nogmaals veel plezier *O* lijkt me heerlijk even uitwaaien
  Moderator vrijdag 25 september 2020 @ 12:12:44 #70
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195248482
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 september 2020 12:08 schreef golfer het volgende:
Weer werken bij Caprera.
Eigenlijk zou dit het laatste weekend van ons openluchtseizoen zijn (vandaag en morgen Racoon), maar omdat er wegens ziekte van een bandlid een optreden van Son Mieux (??) was afgelast hebben we volgende week vrijdag dus nog een keer een optreden van ze.
Doen jullie 2 korte optredens per avond of kan de helft niet komen?
  Moderator vrijdag 25 september 2020 @ 12:13:50 #71
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195248493
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 12:12 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Elk half uur volgens mij.
  vrijdag 25 september 2020 @ 12:14:09 #72
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_195248496
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 12:12 schreef derLudolf het volgende:

Doen jullie 2 korte optredens per avond of kan de helft niet komen?
2x kort voor max. 260 m/v (i.p.v. normaal 1.300)
Optredens om 18:00 en 21:00 uur.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator vrijdag 25 september 2020 @ 12:14:13 #73
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195248498
Veel plezier TP
pi_195248516
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 12:12 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Volgens mij varen vandaag beide boten dus dan pakken we de boot van 13:00.

Sta er van te kijken dat ze met twee boten varen trouwens gezien het annuleringen heeft geregend vanuit Duitsland.
pi_195248520
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 september 2020 11:06 schreef Candaasje het volgende:
Oef, toch naar Isa, ondanks dat het over moet gaan :X
En zo'n schouder gebruik je echt meer dan je denkt.
(Bij dieren vormen die spieren trouwens de collateraalbanden die de schouder mede op z'n plek houden, is dat bij mensen ook zo?)

Wat Fok! en synchroon lopende levens betreft; bij de dierenarts zeiden we altijd: al het (on)geluk komt in drie.
En dat was ook vaak zo. Dan had je maanden geen keizersneden (bij katten of honden, dus niet per se seizoensgebonden ;) ) en dan opeens had je er 3 in 2 dagen. Of euthanasiegevallen. (Misschien viel het soms ook el gewoon meer op ofzo, maar toch. )

Ik ben vandaag vrijgesteld voor bepaalde practica. *O* Ik had ik al mijn ethische bedenkingen bij een aantal van de proeven vorig jaar, dat ook heel fijn kunnen bespreken :) , maar nu hoef ik ze dus niet nog een keer te doen. Scheelt weer! Want die groepswerken gaven me onderhand meer stress dan de examens... (Niemand die het vak herneemt overigens hoor, dat vond deze prof echt niet meer dan vanzelfsprekend).

Het is alleen nú al een jaar vol verbaasde medewerkers als ze me zien. Dat is het nadeel van een verre van anoniem strebertje zijn en dan finaal op je bek gaan :') (Geen examen maken is in feite een 0 halen) . Ik werd bij anatomie al herkend en ietwat bevreemd aangekeken, de prof van vandaag sprak het ook daadwerkelijk hardop uit. Enerzijds fijn dat ze me hoog inschatten, anderzijds elke keer weer een beetje pijnlijk om aan herinnerd te worden :D . (Maar ook wel weer extra motivatie er dit keer wel gewoon wat van te maken 8-) )
yep, deze spieren stabiliseren ook bij het zoogdier homo sapiens het schoudergewricht :Y

En ik snap wel dat ze allemaal wat raar opkijken. Komt dit nog uit die periode dat je zo enorm ziek was?

quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 11:12 schreef AnneX het volgende:

Spontaan geïrriteerde pezen? Hoe kan dat gebeuren?

De fysio had een mooi verhaal van een schouderblessure door hardlopen. Te krampachtig gelopen. Met andere woorden: de gekste dingen kunnen een blessure op een onverwachte plaats veroorzaken en dat ik niet goed wist wat de uitlokkende factor was geweest zei niet zoveel. Daarbij is weten wat iets heeft veroorzaakt meestal verder niet bijdragend aan de genezing (wel aan het voorkomen in de toekomst natuurlijk).
pi_195248536
quote:
Waar is dat nou dan? Emmen of Hoogeveen?

@Kaatje1 ik heb er eigenlijk al maanden last van, werd alleen erger ipv beter.
pi_195248544
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 12:15 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Volgens mij varen vandaag beide boten dus dan pakken we de boot van 13:00.

Sta er van te kijken dat ze met twee boten varen trouwens gezien het annuleringen heeft geregend vanuit Duitsland.
Ah dan is het geen ramp :)

En ja zal het dan toch nog druk zijn daar?
pi_195248561
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 12:17 schreef Isabeau het volgende:

[..]

@:Kaatje1 ik heb er eigenlijk al maanden last van, werd alleen erger ipv beter.
Is er iets in (onbewust) gedrag waarmee je de belasting wellicht zonder het te weten steeds wat ongewenst te groot maakt?
pi_195248573
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 12:20 schreef fietsie het volgende:

Is er iets in (onbewust) gedrag waarmee je de belasting wellicht zonder het te weten steeds wat ongewenst te groot maakt?
Ik denk het niet en anders is het idd volkomen onbewust :P
pi_195248613
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 12:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Daarom vroeg ik het ook :)
pi_195248696
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 12:18 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ah dan is het geen ramp :)

En ja zal het dan toch nog druk zijn daar?
Ja had het ook rustiger verwacht. Maar agh komt vast goed :) Loebes begint zenuwachtig te worden. Die weet waar we zijn :')
  Moderator vrijdag 25 september 2020 @ 12:32:16 #82
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195248727
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 12:17 schreef Isabeau het volgende:

[..]

@:Kaatje1 ik heb er eigenlijk al maanden last van, werd alleen erger ipv beter.
Ze ligt nu in Emmen en het plan is dat ze daar geopereerd gaat worden.
pi_195248788
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 12:15 schreef Isabeau het volgende:

[..]

yep, deze spieren stabiliseren ook bij het zoogdier homo sapiens het schoudergewricht :Y

En ik snap wel dat ze allemaal wat raar opkijken. Komt dit nog uit die periode dat je zo enorm ziek was?

Tof! (Ik bedacht me dat het verschil misschien ook meer zit in de ophangbanden van het schouderblad. Bij andere zoogdieren zijn dat spieren, die ervoor zorgen dat de poot niet spontaan van de romp afvalt, want ze hebben geen sleutelbeen. Even uit mijn hoofd zorgt. o.a. de m. serratus daarvoor. )

En ja, althans deels. Zowel met o.a. biochemie als anatomie was ik eigenlijk heel goed bezig, tot ik ziek werd. Nadeel van biochemie was dat dit het 2e semester door ging, en dus heel sterk teruggreep op dat eerste deel. En daarvoor had ik nog niet hard genoeg geleerd, en dat brak wel op, want je moest echt wel de details kennen. (Samen met wat verkeerde keuzes om andere vakken te willen halen, en er daar veel te veel tijd in te steken.)

Maar goed, ik heb de samenvattingen al voor grote delen af, ik volg de lessen nu voor de 2e keer en merk dat ik nog wel heel veel weet (of het snel terug komt.) Dus ik ga komende examens gewoon knallen 8-)
pi_195248797
Hmmm de boot is nog aan het leeg laden.. ze zijn laat. Maar gezien ze hier de langzaamste kenteken scanners hebben van de heel west Europa zullen we wel pech hebben :+
  vrijdag 25 september 2020 @ 12:37:54 #85
63722 z80
I fink you freaky
pi_195248807
quote:

[..]

Schouderproblemen kunnen ook van de laptop/toetsenbord/muis komen.
Merk het zelf als ik weer eens wat te lang met een laptop moet werken.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_195248810
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 september 2020 12:36 schreef Candaasje het volgende:

Tof! (Ik bedacht me dat het verschil misschien ook meer zit in de ophangbanden van het schouderblad. Bij zoogdieren zijn dat spieren, die ervoor zorgen dat de poot niet spontaan van de romp afvalt, want ze hebben geen sleutelbeen. Even uit mijn hoofd zorgt. o.a. de m. serratus daarvoor. )

En ja, althans deels. Zowel met o.a. biochemie als anatomie was ik eigenlijk heel goed bezig, tot ik ziek werd. Nadeel van biochemie was dat dit het 2e semester door ging, en dus heel sterk teruggreep op dat eerste deel. En daarvoor had ik nog niet hard genoeg geleerd, en dat brak wel op, want je moest echt wel de details kennen. (Samen met wat verkeerde keuzes om andere vakken te willen halen, en er daar veel te veel tijd in te steken.)

Maar goed, ik heb de samenvattingen al voor grote delen af, ik volg de lessen nu voor de 2e keer en merk dat ik nog wel heel veel weet (of het snel terug komt.) Dus ik ga komende examens gewoon knallen 8-)
Natuurlijk ga jij knallen *O* Komt goed :Y
pi_195248825
Jammer :+
  vrijdag 25 september 2020 @ 12:40:28 #88
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_195248837
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 12:37 schreef z80 het volgende:

Schouderproblemen kunnen ook van de laptop/toetsenbord/muis komen.
Merk het zelf als ik weer eens wat te lang met een laptop moet werken.
We hebben de dader te pakken: teveel WOW gespeeld. :Y
Poef.....gone! ©golfer
pi_195248842
quote:

[..]

Stomme vraag, lees je veel op je telefoon, iPad e-reader? Ik heb daar dus schouder problemen van gekregen
pi_195248857
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 12:40 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

Stomme vraag, lees je veel op je telefoon, iPad e-reader? Ik heb daar dus schouder problemen van gekregen
Ik denk ook dat het komt omdat ik voor het slapen gaan best veel las op mijn telefoon :@
pi_195248860
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 12:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Jammer :+
Je had nog een paar minuten extra nodig gehad?
(Je kunt beter gewoon dik te laat zijn, dan voelt het minder erg :P Ook al maakt het voor de uitkomst verder geen moer uit)
pi_195248876
Ik had een uitnodiging voor een bruiloft een half jaar terug, maar die werd verplaatst, dus die kaart heb ik weggedaan. Krijg ik nu een kaart met een nieuwe datum, maar letterlijk alleen dat. Voor de rest staat er 'alle andere details blijven hetzelfde'.

Uhhhhh, ja. Maar die weet ik natuurlijk niet meer.
pi_195248883
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 12:41 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik denk ook dat het komt omdat ik voor het slapen gaan best veel las op mijn telefoon :@
Probeer dat eens een tijdje te minderen. Ik heb ook oefeningen van de fysio gekregen die er goed bij geholpen hebben. Mijn hele schouder zat gewoon vast en dat deed godsgruwelijk veel
Pijn.
pi_195248887
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 september 2020 12:41 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Je had nog een paar minuten extra nodig gehad?
(Je kunt beter gewoon dik te laat zijn, dan voelt het minder erg :P Ook al maakt het voor de uitkomst verder geen moer uit)
Wij zijn de tweede auto voor de slagboom om de boot op te rijden :')
pi_195248901
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 12:42 schreef Myraela het volgende:
Ik had een uitnodiging voor een bruiloft een half jaar terug, maar die werd verplaatst, dus die kaart heb ik weggedaan. Krijg ik nu een kaart met een nieuwe datum, maar letterlijk alleen dat. Voor de rest staat er 'alle andere details blijven hetzelfde'.

Oops weet je nog iemand die er ook heen gaat?

*O* trio
pi_195248902
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 12:42 schreef Myraela het volgende:

:D ken je iemand anders die zou gaan? Kan je daar de info van krijgen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 12:43 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

Probeer dat eens een tijdje te minderen. Ik heb ook oefeningen van de fysio gekregen die er goed bij geholpen hebben. Mijn hele schouder zat gewoon vast en dat deed godsgruwelijk veel
Pijn.
Ik hoef niet te minderen, want ik kan het gewoon even niet. Doet al vrij snel pijn ;)
pi_195248919
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 12:43 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Wij zijn de tweede auto voor de slagboom om de boot op te rijden :')
Au :')

En ai Myraela. Zou mij ook kunnen overkomen hoor. :D
pi_195248961
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:46 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, dat klopt, dan ben je ook de lul. Daarom ook advies voor thuiswerken, maar daar is je werkgever te wantrouwend voor.
Klopt geen directielid heeft ook ooit een persconferentie gezien en er werd ook lullig gedaan toen ik 3 weken thuis werkte in maart-april. Hopelijk komt er snel een lockdown maar dan word er hier weer beroept op dat we in de vitale sector zitten (wij hebben alleen nooit iets extra's ontvangen)
pi_195249001
quote:
Sterkte met wachten, wel goede reden. Hoop ook morgenochtend.
pi_195249012
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 12:44 schreef Isabeau het volgende:
:D ken je iemand anders die zou gaan? Kan je daar de info van krijgen.
Jawel, maar ik weet eigenlijk niet of die dezelfde uitnodiging hebben. Denk dat die daggast zijn en wij niet. Maar zelfs dat weet ik eigenlijk niet zeker. :') Mijn geheugen is niet zo goed en toen was ik nog helemaal niet met bruiloften bezig. Laat staan met die van hun.
pi_195249035
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 12:48 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Klopt geen directielid heeft ook ooit een persconferentie gezien en er werd ook lullig gedaan toen ik 3 weken thuis werkte in maart-april. Hopelijk komt er snel een lockdown maar dan word er hier weer beroept op dat we in de vitale sector zitten (wij hebben alleen nooit iets extra's ontvangen)
Maar als jij thuis werkt, gaat het werk dan niet door? Thuis werken als het kan volgens de overheid. Als het niet kan moeten ze dat goed kunnen uitleggen.
Ook vitale beroepen kunnen thuiswerken, vriend van mij is manager in de gezondheidszorg (dus vitaal) en is 1 dag per week op kantoor voor een f2f overleg.
pi_195249049
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 12:51 schreef Myraela het volgende:

[..]

Jawel, maar ik weet eigenlijk niet of die dezelfde uitnodiging hebben. Denk dat die daggast zijn en wij niet. Maar zelfs dat weet ik eigenlijk niet zeker. :') Mijn geheugen is niet zo goed en toen was ik nog helemaal niet met bruiloften bezig. Laat staan met die van hun.
Kan je niet even laten weten dat je 'm kwijt bent? Je hoeft niet te zeggen dat het weggegooid is.
pi_195249083
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 12:48 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Je werkt echt voor bijzondere mensen
pi_195249106
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 12:52 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Maar als jij thuis werkt, gaat het werk dan niet door? Thuis werken als het kan volgens de overheid. Als het niet kan moeten ze dat goed kunnen uitleggen.
Ook vitale beroepen kunnen thuiswerken, vriend van mij is manager in de gezondheidszorg (dus vitaal) en is 1 dag per week op kantoor voor een f2f overleg.
Kan wel maar op werk gaat alles sneller en volg je meer. Heb hier ook dossiers liggen. Maar stel iemand is hier besmet ben ik linea recta thuis.
pi_195249107
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 12:53 schreef Kaatje1 het volgende:
Kan je niet even laten weten dat je 'm kwijt bent? Je hoeft niet te zeggen dat het weggegooid is.
Ja dat ga ik natuurlijk wel doen, dat komt allemaal wel goed. Ik vind het vooral gewoon een hele domme manier van een uitnodiging versturen. Ik weet niet of ik nou zo vreemd ben, maar ik vind het apart om er vanuit te gaan dat iedereen de kaart van je geannuleerde bruiloft maar bewaard.
pi_195249109
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 12:51 schreef Myraela het volgende:

Anders de stoute schoenen aantrekken en het bruidspaar even appen, mailen, bellen :7 Ik ga er eigenlijk vanuit dat je niet de enige bent met deze blunder.
pi_195249129
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 12:55 schreef Sarabi het volgende:

Je werkt echt voor bijzondere mensen
Ja, vind ik ook al. Erg gericht op geld en de gezondheid/welzijn van de medewerkers is daaraan volkomen ondergeschikt.
pi_195249345
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 12:56 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Kan wel maar op werk gaat alles sneller en volg je meer. Heb hier ook dossiers liggen. Maar stel iemand is hier besmet ben ik linea recta thuis.
Dit even aan ze doorsturen. Veel besmettingen komen voor op de werkvloer. Stel dat jullie allemaal ziek worden, dan kan niemand komen werken
https://www.rijksoverheid(...)evers-en-ondernemers
pi_195249368
Zojuist op Intra net van zkh:
SPOILER
:X
pi_195249399
Het is zo jammer dat het meteen of volledig vanuit huis of volledig op kantoor werken is. Het zou al zoveel schelen als de bedrijven waar mensen wel naar kantoor moeten, gewoon enkele dagen per week vanuit huis werken. Dan zijn er toch mensen op kantoor, blijf je goed in contact met iedereen maar verminder je toch de drukte onderweg en risico's op kantoor.
  vrijdag 25 september 2020 @ 13:16:49 #111
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_195249414
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 13:15 schreef Myraela het volgende:
Het is zo jammer dat het meteen of volledig vanuit huis of volledig op kantoor werken is. Het zou al zoveel schelen als de bedrijven waar mensen wel naar kantoor moeten, gewoon enkele dagen per week vanuit huis werken. Dan zijn er toch mensen op kantoor, blijf je goed in contact met iedereen maar verminder je toch de drukte onderweg en risico's op kantoor.
Zo werkt het bij ons dus. Een aantal spil-medewerkers wisselen iedere week hun aanwezigheid ter plaatse af met 2 - 3 dagen thuis. En zorgen er voor linking pin te zijn naar onder meer de groep kwetsbaren die 100% thuis moeten werken
pi_195249443
Ik ga naar kantoor als het nodig is, voor de rest werk ik thuis. Kan voor mijn werk gelukkig ook perfect.
pi_195249516
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 12:56 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ja dat ga ik natuurlijk wel doen, dat komt allemaal wel goed. Ik vind het vooral gewoon een hele domme manier van een uitnodiging versturen. Ik weet niet of ik nou zo vreemd ben, maar ik vind het apart om er vanuit te gaan dat iedereen de kaart van je geannuleerde bruiloft maar bewaard.
Al die jaren heb ik alle familiekaarten met trouw- rouw en geboortekaartjes bewaard in een schoenendoos. Soms scroll ik door en dat is wel eens amusant en/of verdrietig. Alle geboortes staan op de playkalender met geboortejaar erbij.
Huwelijken met het jaar erbij.
#dieiswijs.
pi_195249540
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 13:11 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Dit even aan ze doorsturen. Veel besmettingen komen voor op de werkvloer. Stel dat jullie allemaal ziek worden, dan kan niemand komen werken
https://www.rijksoverheid(...)evers-en-ondernemers
Iets met ogen dicht houden.
SPOILER
SPOILER
  vrijdag 25 september 2020 @ 13:28:45 #115
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_195249586
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 13:13 schreef Blues het volgende:
Zojuist op Intra net van zkh:
SPOILER
:X
Maar die 1.000 euro bonus? Die krijgt haast niemand. :X
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 25 september 2020 @ 13:30:48 #116
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195249624
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 13:26 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Iets met ogen dicht houden.
SPOILER
SPOILER
Geef gewoon een keer duidelijk aan wat je nodig hebt om veilig en goed te kunnen werken, ipv passief hier klagen en waarschijnlijk op het werk alles pikken wat er van je verwacht wordt en wat je onredelijk vindt.

Iets met opkomen voor jezelf, hoppa
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_195249717
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 13:30 schreef Molo het volgende:

[..]

Geef gewoon een keer duidelijk aan wat je nodig hebt om veilig en goed te kunnen werken, ipv passief hier klagen en waarschijnlijk op het werk alles pikken wat er van je verwacht wordt en wat je onredelijk vindt.

Iets met opkomen voor jezelf, hoppa
Ik vind dat ik niet meer zoveel klaag hier. Kwam nu gewoon even naar aanleiding van een bericht. En geloof mij maar dat ik zeker voor mezelf opkom. Ik pik niet iets wat mij echt niet aanstaat dus dat vind ik een jammere aanname. Was het niet aan mij, waren er hier helemaal geen maatregelen.
En nu genoeg want tis toch niet goed.
pi_195249789
Van mijn oud-collega's hoorde ik dat men daar nu 60% van de werktijd naar het werk moet maar dat er maar 50% bezetting mag zijn.

Bij ons is het gewoon thuiswerken tenzij. 3 collega's hebben een lastige thuiswerk situatie dus die werken gewoon op kantoor en de rest is er incidenteel. Een teamsmeeting met 15+ is fijner op een groot tv scherm dan op een laptop.
Er begon wel de klad in te komen vwb het melden of je op kantoor wil/moet komen, dus van de week heb ik ze maar weer een reminder gestuurd want het begon uit de hand te lopen. En prompt (of misschien door de oplopende besmettingen) is er weer een lage bezetting _O-
  vrijdag 25 september 2020 @ 13:42:36 #119
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195249809
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 13:36 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Ik vind dat ik niet meer zoveel klaag hier. Kwam nu gewoon even naar aanleiding van een bericht. En geloof mij maar dat ik zeker voor mezelf opkom. Ik pik niet iets wat mij echt niet aanstaat dus dat vind ik een jammere aanname. Was het niet aan mij, waren er hier helemaal geen maatregelen.
En nu genoeg want tis toch niet goed.
Gaat er niet om of iets goed is of niet.
Hoop dat je het gesprek aan kunt gaat als het niet conform overheidsadviezen gaat en je je (terecht) zorgen maakt, that's all
pi_195249958
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 13:42 schreef Molo het volgende:

[..]

Gaat er niet om of iets goed is of niet.
Hoop dat je het gesprek aan kunt gaat als het niet conform overheidsadviezen gaat en je je (terecht) zorgen maakt, that's all
Ik heb voor routepijlen, mails vanuit directie over basisregels zoals handen wassen en geen handen schudden, blaadjes op toiletdeuren en kuchschermen gezorgd tussen alle bureaus in op alle afdelingen. Plus een hekje voor de kantinejuffrouw dat daar niemand doorheen gaat. Manager en zijn vrouw heb ik aangesproken op dat zij aanwezig waren terwijl hun dochter blijkbaar was getest. Vrouw zei toen tegen mij dat we idd scherp moesten blijven. En vandaag nog wat geregeld maar te ingewikkeld om uit te leggen. Alle collega's houden wel afstand van mij want mijn gezicht spreekt boekdelen :P
Ja jammer dat dit niet werd gedaan zonder dat ik alles aangaf maar beter dat ik het aangeef dan dat iedereen het zo laat.

En nu echt genoeg over mijn werk. Hoe was je vakantie?
pi_195249962
Hoe is het trouwens met uniek? Hoteldebotel?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 25 september 2020 @ 13:55:24 #122
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_195249988
Iemand die Bea als Buurvrouw wil hebben?
https://www.funda.nl/koop(...)3529-kloosterlaan-4/
  vrijdag 25 september 2020 @ 13:57:56 #123
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195250017
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 13:52 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Ik heb voor routepijlen, mails vanuit directie over basisregels zoals handen wassen en geen handen schudden, blaadjes op toiletdeuren en kuchschermen gezorgd tussen alle bureaus in op alle afdelingen. Plus een hekje voor de kantinejuffrouw dat daar niemand doorheen gaat. Manager en zijn vrouw heb ik aangesproken op dat zij aanwezig waren terwijl hun dochter blijkbaar was getest. Vrouw zei toen tegen mij dat we idd scherp moesten blijven. En vandaag nog wat geregeld maar te ingewikkeld om uit te leggen. Alle collega's houden wel afstand van mij want mijn gezicht spreekt boekdelen :P
Ja jammer dat dit niet werd gedaan zonder dat ik alles aangaf maar beter dat ik het aangeef dan dat iedereen het zo laat.

Je werk(gever) klinkt gewoon ontieglijk kut. Ik wens je beter toe

Oh ik heb inmiddels alweer de tweede vakantie (lang weekend weg) erop zitten. Beide heerlijk van genoten.

Kijk nu niet uit naar de herfst, maar wie wel :P
  vrijdag 25 september 2020 @ 13:59:13 #124
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195250030
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 september 2020 13:55 schreef borisz het volgende:
Prachtig O+

Mag wel opnieuw ingericht worden, man man man :D
  vrijdag 25 september 2020 @ 14:00:09 #125
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_195250044
quote:
Te klein voor ons en die inrichting is verschrikkelijk. :{w
Poef.....gone! ©golfer
pi_195250174
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 13:59 schreef Molo het volgende:

Prachtig O+

Mag wel opnieuw ingericht worden, man man man :D
Ik zat ook al 'wat is dit nou weer!' te roepen toen ik naar de rare meubels keek. Vooral die ruimte waar dat kerkorgel (??) staat.

De buurvrouw zou ik zeker op de thee uitnodigen en aanbieden of ik af en toe een boodschapje moet doen. Bejaarden in coronatijd moet je ondersteunen 8-)
  vrijdag 25 september 2020 @ 14:11:29 #127
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195250198
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 14:10 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik zat ook al 'wat is dit nou weer!' te roepen toen ik naar de rare meubels keek. Vooral die ruimte waar dat kerkorgel (??) staat.

De buurvrouw zou ik zeker op de thee uitnodigen en aanbieden of ik af en toe een boodschapje moet doen. Bejaarden in coronatijd moet je ondersteunen 8-)
Moet je eens in het Westland hier kijken

Ongelooflijk dure huizen, prachtig aan de buitenkant en voor veel geld echt mónsterlijk ingericht _O-
pi_195250201
quote:

Fijn dat er bij jullie nog iemand is die geeft om de gezondheid van collega's en haarzelf ^O^
pi_195250215
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 14:11 schreef Molo het volgende:

Moet je eens in het Westland hier kijken

Ongelooflijk dure huizen, prachtig aan de buitenkant en voor veel geld echt mónsterlijk ingericht _O-
Ja, ik geloof je direct. Mijn ex keek altijd MTV's cribs oid. Nou, rijk en smaak gaan blijkbaar zelden samen. Eigenlijk leken al die huizen ook gewoon op elkaar. 'Wit leer en marmer' straalt blijkbaar geld uit.
pi_195250230
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 13:57 schreef Molo het volgende:

[..]

Oh ik heb inmiddels alweer de tweede vakantie (lang weekend weg) erop zitten. Beide heerlijk van genoten.

:Y
  vrijdag 25 september 2020 @ 14:14:13 #131
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195250241
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 14:12 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, ik geloof je direct. Mijn ex keek altijd MTV's cribs oid. Nou, rijk en smaak gaan blijkbaar zelden samen. Eigenlijk leken al die huizen ook gewoon op elkaar. 'Wit leer en marmer' straalt blijkbaar geld uit.
Yep, helemaal mee eens
pi_195250337
Als je het verhaal leest kan het niet, maar vanuit mijn vorige werk weet ik dat men dit soort huizen (als het dus familiehuizen zijn) inricht met meuk van de zolder. Ik vind het niet mooi, maar ik sta er ook echt niet van te kijken, vele adelijke families hebben dit nog gewoon staan en leven er mee, want "goed dus waarom zou je het wegdoen"? En als iemand al iets wegdoet, gaat het wel naar een ander familielid die ruimte heeft. Vandaar het allegaartje
pi_195250374
quote:

[..]

Mooi zo! En er zitten er hier verbazingwekkend genoeg mensen :P die van kou en regen houden :?
pi_195250462
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 14:22 schreef FutureFairytale het volgende:

Mooi zo! En er zitten er hier verbazingwekkend genoeg mensen :P die van kou en regen houden :?
Geef mij maar zon. Véél zon. Ik zit gevoelsmatig ook nog op de zomer te wachten :')
  vrijdag 25 september 2020 @ 14:31:21 #135
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195250483
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 14:20 schreef Kaatje1 het volgende:
Als je het verhaal leest kan het niet, maar vanuit mijn vorige werk weet ik dat men dit soort huizen (als het dus familiehuizen zijn) inricht met meuk van de zolder. Ik vind het niet mooi, maar ik sta er ook echt niet van te kijken, vele adelijke families hebben dit nog gewoon staan en leven er mee, want "goed dus waarom zou je het wegdoen"? En als iemand al iets wegdoet, gaat het wel naar een ander familielid die ruimte heeft. Vandaar het allegaartje
Oud geld O+
Vind dat op zich wel prima instelling trouwens

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 14:22 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Ik hou van gematigdheid qua weer :P

Regen zoals nu is deprimerend, droge herfstdagen vind ik meer dan prima, maar voor mijn gevoel komende periode vooral natttt en grijs ;(
  vrijdag 25 september 2020 @ 14:34:19 #136
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_195250544
En dan te bedenken dat we vorige week nog met 30 graden zaten te puffen op ons bootje in Friesland. :{
Poef.....gone! ©golfer
pi_195250613
quote:

Ik *O* Mits droog en lekker weer :P Ik wil kleurige bomen en paddestoelen zodat er nog wat te fotograferen valt :P
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_195250630
Hier schijnt een vrolijke zon. T is wel fris, maar zonnig.

En ja, oud geld. Alleen die stoelen zitten voor geen meter, niet alles knappen ze op, dus je zakt als je gaat zitten zo ongeveer met je kont op de grond en normaal zou je je afvragen "hoe kom ik een beetje elegant uit deze stoel" maar hier was het vaak "hoe kom ik überhaupt" uit deze stoel.
pi_195250637
We zijn aan het bedenken of we in februari een weekje Texel gaan doen, maar iets zegt me dat dat qua weer niet zo fijn is :') In ieder geval niet om te fotograferen :P
pi_195250675
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 14:38 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik *O* Mits droog en lekker weer :P Ik wil kleurige bomen en paddestoelen zodat er nog wat te fotograferen valt :P
Ik hou je op de hoogte, als ik eindelijk een keer op Kasteel Rosendaal uitkom.

Zo, net op teams een wanhopige collega. Laptop deed het niet meer en hij had het giga druk. Dus terug naar kantoor. Gezegd dat hij de aanknop lang moest indrukken...en warempel...hij kan weer werken _O-
Ik steeg enorm in zijn achting :D
  vrijdag 25 september 2020 @ 14:55:37 #141
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_195250874
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 14:31 schreef Molo het volgende:

[..]

Oud geld O+
Vind dat op zich wel prima instelling trouwens
[..]

Ik hou van gematigdheid qua weer :P

Regen zoals nu is deprimerend, droge herfstdagen vind ik meer dan prima, maar voor mijn gevoel komende periode vooral natttt en grijs ;(
Hier nu heerlijke herfstdag eigenlijk.
Net buiten in de zon een chai latte gedronken in de stad :9

Af en toe kort buitje. Zo mag de herfst wel doorgaan
pi_195250887
Vervelend FFT, dat je werkgever zo weinig zelf initiatief toont om een beetje coronaproof te kunnen werken. Wel goed dat je het zelf wel zo doorzet!

De uni is hier wel echt heel bewust bezig. De proffen van de diergeneeskunde faculteit schijnen minder of geen verlof te hebben opgenomen om alles te kunnen regelen. En we zijn dus in code oranje gestart ipv de verplichte code geel. Verder overal looplijnen, mondmaskers kun je zelfs in de automaten kopen :D, pompjes bij de ingangen van de aula's, lessen dus op 20% bezetting met masker, en practica gaan dan wel ten alle tijde door maar onder strikte voorwaarden. (waaronder frisse mondmaskers die we krijgen, want ze weten ook wel dat de meerderheid al een week gedragen is anders :+ ). Alles om toch nog zoveel mogelijk fysiek les te kunnen geven.

En ik heb het idee dat ze dit jaar ook wat makkelijker zijn met vrijstellingen geven aan mensen die vakken hernemen. Zo kreeg ik net weer een mail voor het vak fysiologie. Ik dacht dat er eerst in de cursusinformatie stond dat ze niet aan deelvrijstellingen deden. Maar nu mocht je je punten opvragen om te zien wat je wilde doen, en nu blijkt dat ik de maximale score gehaald heb vorig jaar 8-) (wat wil je...we moesten een wetenschappelijke poster maken.... goed, ik leer hier veel, maar posters maken kunnen ze beter van mij leren :') Er hangen echt gedrochten in de wandelgangen hoor, grafisch gezien).
pi_195250919
En zonnige herfstdagen met gekleurde blaadjes: O+
Winderige, natte, grauwe herfstdagen: ;(

Maar de temperatuur vind ik nu prima. Zeker in het zonnetje. O+
(Helaas zeikt het voortdurend van de regen tussendoor. Vast wel goed voor de plantjes..)
pi_195251458
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 september 2020 14:56 schreef Candaasje het volgende:
Vervelend FFT, dat je werkgever zo weinig zelf initiatief toont om een beetje coronaproof te kunnen werken. Wel goed dat je het zelf wel zo doorzet!

De uni is hier wel echt heel bewust bezig. De proffen van de diergeneeskunde faculteit schijnen minder of geen verlof te hebben opgenomen om alles te kunnen regelen. En we zijn dus in code oranje gestart ipv de verplichte code geel. Verder overal looplijnen, mondmaskers kun je zelfs in de automaten kopen :D, pompjes bij de ingangen van de aula's, lessen dus op 20% bezetting met masker, en practica gaan dan wel ten alle tijde door maar onder strikte voorwaarden. (waaronder frisse mondmaskers die we krijgen, want ze weten ook wel dat de meerderheid al een week gedragen is anders :+ ). Alles om toch nog zoveel mogelijk fysiek les te kunnen geven.

En ik heb het idee dat ze dit jaar ook wat makkelijker zijn met vrijstellingen geven aan mensen die vakken hernemen. Zo kreeg ik net weer een mail voor het vak fysiologie. Ik dacht dat er eerst in de cursusinformatie stond dat ze niet aan deelvrijstellingen deden. Maar nu mocht je je punten opvragen om te zien wat je wilde doen, en nu blijkt dat ik de maximale score gehaald heb vorig jaar 8-) (wat wil je...we moesten een wetenschappelijke poster maken.... goed, ik leer hier veel, maar posters maken kunnen ze beter van mij leren :') Er hangen echt gedrochten in de wandelgangen hoor, grafisch gezien).
Al twee vrijstellingen dus, fijn! Doe je het hele tweede jaar over of volg je ook derdejaarsvakken? Het klinkt alsof men het daar wel goed voor elkaar heeft. Heb je nog veel plaats kunnen scoren voor de college's?

Ik ben druk met mijn grote to do-lijst. Over 10 dagen gaat het leven op pauze dus ik wil nu zo veel mogelijk af hebben qua werk, huis, moestuin en verbouwingsdingen. Ik heb geen idee of ik alles af kan krijgen maar zo lang de prioriteiten af zijn, is het wel goed. Ik zit op zich wel goed in de tijd. Ik kan ook nog wat leuke dingen doen zoals voedsel conserveren.

Vandaag op de lijst, naast werken:
- Badkamer, zeer uitgebreid. Voegen met tandenborstel enzo ;(
- Een experiment met witte bonen wellen en koken
- Rode jalapenos in de rookoven en daarna in de voedseldroger
- 50 Glazen potjes van etiket ontdoen en in de vaatwasser stoppen
- Bezoek aan de apotheek
- Oogsten
- Diverse FOK!-dingetjes

Alleen nog de badkamer en de apotheek. Geen zin meer, alles doet zeer.
Spoilers!
pi_195251497
Wat een lijst @Lucky-Strike. Apotheek is wel handig vandaag want die zal vast morgen niet open zijn. En de badkamer kan morgen wel toch?
pi_195251554
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 14:39 schreef PdeHoog het volgende:
We zijn aan het bedenken of we in februari een weekje Texel gaan doen, maar iets zegt me dat dat qua weer niet zo fijn is :') In ieder geval niet om te fotograferen :P
Lijkt me qua weer inderdaad niet ideaal. Het is ook gewoon lastig om vooruit te plannen nu eigenlijk. Normaal moet je ook met het weer rekening houden, maar nu ook met corona, al zal dat binnen Nederland wel loslopen.

Weet iemand misschien regio's Nederland die in december extra tof zijn? Maastricht vorig jaar geweest. We zouden nu een weekje Berlijn doen, maar ik zie die kans met de dag kleiner worden.
pi_195251584
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 15:35 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat een lijst @:Lucky-Strike. Apotheek is wel handig vandaag want die zal vast morgen niet open zijn. En de badkamer kan morgen wel toch?
Ik moet vandaag wat dingen met de apotheek regelen zodat ik volgende week de laatste dingen kan ophalen.

Badkamer kan morgen. Maar in het weekend zijn er weer klusdingen enzo te doen. Volgende week heb ik alleen maandag en dinsdag nog min of meer vrij. Maandag waarschijnlijk migraine. Ik neem het risico maar niet. Het is nog net niet groen aan het worden in de badkamer maar volgens mij scheelt het weinig :X
Spoilers!
pi_195251592
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 15:34 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Al twee vrijstellingen dus, fijn! Doe je het hele tweede jaar over of volg je ook derdejaarsvakken? Het klinkt alsof men het daar wel goed voor elkaar heeft. Heb je nog veel plaats kunnen scoren voor de college's?

Ik ben druk met mijn grote to do-lijst. Over 10 dagen gaat het leven op pauze dus ik wil nu zo veel mogelijk af hebben qua werk, huis, moestuin en verbouwingsdingen. Ik heb geen idee of ik alles af kan krijgen maar zo lang de prioriteiten af zijn, is het wel goed. Ik zit op zich wel goed in de tijd. Ik kan ook nog wat leuke dingen doen zoals voedsel conserveren.

Vandaag op de lijst, naast werken:
- Badkamer, zeer uitgebreid. Voegen met tandenborstel enzo ;(
- Een experiment met witte bonen wellen en koken
- Rode jalapenos in de rookoven en daarna in de voedseldroger
- 50 Glazen potjes van etiket ontdoen en in de vaatwasser stoppen
- Bezoek aan de apotheek
- Oogsten
- Diverse FOK!-dingetjes

Alleen nog de badkamer en de apotheek. Geen zin meer, alles doet zeer.
Lekker lijstje! Oef!

Ik doe het 2e jaar over. Er zijn wel enkele vakken die ik gehaald heb en die ik niet doe, en dus enkele deelvrijstellingen voor practica, maar de 'work load' was vorig jaar zo gigantisch dat ik het nu zo doe. Dan heb ik de minste kans op (veel) herkansingen. Gezien ik deze zomer ook stage moet lopen, is dat wel fijn, wil ik nog wat 'zomer' over houden.

En ja, deze week had ik voor de 2 lessen die fysiek gegeven hadden een plekje :Y . Maar aankomende week maak ik dan minder kans, daar zit dus wel een voorrangssysteem in, zodat iedereen om de les fysiek aanwezig kan zijn. (20% van de aula bezet betekent in het geval van het 2e jaar 60 van de 120 studenten fysiek aanwezig, dus dat is nog best een groot deel).
  vrijdag 25 september 2020 @ 15:42:31 #149
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_195251619
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 15:38 schreef Myraela het volgende:

[..]

Lijkt me qua weer inderdaad niet ideaal. Het is ook gewoon lastig om vooruit te plannen nu eigenlijk. Normaal moet je ook met het weer rekening houden, maar nu ook met corona, al zal dat binnen Nederland wel loslopen.

Weet iemand misschien regio's Nederland die in december extra tof zijn? Maastricht vorig jaar geweest. We zouden nu een weekje Berlijn doen, maar ik zie die kans met de dag kleiner worden.
Qua kerst dingen zal veel niet doorgaan denk ik.
Vind ik ook veel tegenvallen in Nederland altijd.
pi_195251648
quote:

[..]

Ik kom niet veel verder dan "Vreeswijk bij kaarslicht' :P Maar of dat allemaal doorgaat...
pi_195251702
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 15:42 schreef gcjoel het volgende:
Qua kerst dingen zal veel niet doorgaan denk ik.
Vind ik ook veel tegenvallen in Nederland altijd.
Het hoeft ook niet echt kerst te zijn hoor. Vorig jaar al genoeg kerstmarkt gehad voor de komende vijf jaar. Vind ik hier inderdaad ook niet zoveel aan. In Berlijn zou ik me met overdekte dingen ook dikke prima kunnen vermaken, denk dat ik dat in Nederland toch wat lastiger vind. Misschien maar geen alternatief zoeken, gaat toch alleen maar tegenvallen.
  vrijdag 25 september 2020 @ 15:49:07 #152
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_195251738
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 15:47 schreef Myraela het volgende:

[..]

Het hoeft ook niet echt kerst te zijn hoor. Vorig jaar al genoeg kerstmarkt gehad voor de komende vijf jaar. Vind ik hier inderdaad ook niet zoveel aan. In Berlijn zou ik me met overdekte dingen ook dikke prima kunnen vermaken, denk dat ik dat in Nederland toch wat lastiger vind. Misschien maar geen alternatief zoeken, gaat toch alleen maar tegenvallen.
Ja verder gaat het in december meestal sowieso niet.
Dickens in Deventer lijkt me wel mooi maar gaat niet door en normaal mega druk.
pi_195251994
quote:

[..]

Ja. En die kleine heeft een studieweek voor de voorjaarsvakantie dus het leek ons een goed idee om dan niet in de voorjaarsvakantie te gaan. Iets meer Corona-proof zeg maar :P
pi_195252272
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 september 2020 15:44 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik kom niet veel verder dan "Vreeswijk bij kaarslicht' :P Maar of dat allemaal doorgaat...
Neen, gaat niet door. -O-
Wij zingen daar anders. 8-) heb je de meute daar voorbij zien schuifelen?

@Isabeau ...over gespannen hardlopen...’mijn’ advies zou zijn: doe alsof je eieren
vasthebt...🤪

Nou Lucky als je nu al weet dat je op een migraine aanval afstevent, zou ik maar stoppen. Het licht staat al lang op oranje!
pi_195252793
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 16:12 schreef AnneX het volgende:
Nou Lucky als je nu al weet dat je op een migraine aanval afstevent, zou ik maar stoppen. Het licht staat al lang op oranje!
Oh, ik heb dat elke zondagavond of maandag (en woensdag of donderdag). Zo is dat nou eenmaal. Ik ga mijn leven niet nog meer niet volledig leven, ik blijf niet bezig.

Badkamer bijna klaar *O*
Spoilers!
pi_195253286
Excuse me. Wat een waardeloos ritme dan :X
  Moderator vrijdag 25 september 2020 @ 17:14:45 #157
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195253378
quote:
Ik mag het vast niet kopen. Als kleinzoon van een Indië-weigeraar (die z'n dienstplicht er al op had zitten).
pi_195253774
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 16:36 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Oh, ik heb dat elke zondagavond of maandag (en woensdag of donderdag). Zo is dat nou eenmaal. Ik ga mijn leven niet nog meer niet volledig leven, ik blijf niet bezig.

Badkamer bijna klaar *O*
Badkamer *O*

Maar die migraine suckt. Ben je dan een hele dag kwijt of is het een paar uit uitgeschakeld? Wat ook STOM is.

Ook stom: hoe je een kitten een sok aantrekt. Het is vast zijn kleur niet :7
SPOILER
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_195253788
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 17:07 schreef AnneX het volgende:
Excuse me. Wat een waardeloos ritme dan :X
Tja. Zo is het nou eenmaal.

Mijn to do lijst en ik zijn klaar voor vandaag. We halen straks pizza van een echte Italiaan. De laatste keer was de pizza met bimi en Italiaanse runderworst belegd :9 Ik ga alvast het menu bekijken.
Spoilers!
pi_195253831
Ik maak vanavond ravioli met biet (want dan mag ik weer bij Crisp bestellen :9 ), met cashewnoten en roomsaus met oesterzwammen.

Maar lig nu onder drie slapende kittens dus kan geen kant uit.
pi_195253890
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 17:43 schreef Lucky_Strike het volgende:

Mijn to do lijst en ik zijn klaar voor vandaag. We halen straks pizza van een echte Italiaan. De laatste keer was de pizza met bimi en Italiaanse runderworst belegd :9 Ik ga alvast het menu bekijken.
K****t van je migraine :*

En dat is zoooo lekker een echte Italiaan. Wij hebben er ook eentje en ze zijn fantastisch, met extra toppings en heerlijk veel groentes als je wil :9 :9
pi_195253924
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 15:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
Een experiment met witte bonen wellen en koken
Wat is het experimentele deel?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_195254278
quote:
5s.gif Op vrijdag 25 september 2020 17:53 schreef sigme het volgende:

[..]

Wat is het experimentele deel?
Dat ik nog nooit iets met gedroogde bonen heb gedaan. Ik wist niet hoe lang ze moesten koken (70 minuten dus). Zondag volgt de rest van het experiment, zelf witte bonen in tomatensaus maken.

En volgende week ga ik in theorie gekookte bonen wecken. Ik heb vandaag gekeken op welk moment ze in de weckpotten moeten, 15 minuten voor gaar lijkt me juist.
Spoilers!
pi_195254666
quote:
Manager en zijn vrouw heb ik aangesproken op dat zij aanwezig waren terwijl hun dochter blijkbaar was getest.
Dit is gewoon volgens de richtlijnen. Huisgenoten blijven alleen thuis als de geteste benauwd is of hoge koorts heeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vanyel op 25-09-2020 19:34:26 ]
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_195255060
Aai klote migraine LS! Beterschap.
  vrijdag 25 september 2020 @ 19:22:32 #166
63722 z80
I fink you freaky
pi_195255188
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 17:42 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Badkamer *O*

Maar die migraine suckt. Ben je dan een hele dag kwijt of is het een paar uit uitgeschakeld? Wat ook STOM is.

SPOILER
SPOILER
Ik zie alleen een kat met rompertje. Niet hoe deze aangetrokken werd.
pi_195255218
Gisteren nog korte broek aan. Vandaag, koud.
pi_195255257
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 september 2020 19:23 schreef Lonaa het volgende:
Gisteren nog korte broek aan. Vandaag, koud.
Niet normaal. 11 graden en ben zeiknat van de regen. Net bloemen en heleboel bier gebracht bij ouders. Blijf hier ff. Gaat gelukkig goed met pa in z'n mitella.
pi_195255296
Weekend! Gaat een makkelijk kookweekend worden. Gisteren even de vriezers opgeruimd en gekeken wat er nog in zat. Maar stom genoeg niet alles er weer in gedaan. Dus vanavond een thaise curry soep, morgen een pastaschotel en omdat ik rode kool eruit had gehaald, eet ik zondag draadjesvlees :9~
Net stof voor een huisjurk/kaftan uitgeknipt en de zakken er vast ingezet. Morgen ding in elkaar zetten en hopelijk morgenavond in dat ding op de bank, regen op de achtergrond (hoeft niet maar geeft best wel een gezellig herfstsfeertje), kaarsen aan, glas port erbij en wie is de mol aan.
pi_195255344
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 19:26 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Niet normaal. 11 graden en ben zeiknat van de regen. Net bloemen en heleboel bier gebracht bij ouders. Blijf hier ff. Gaat gelukkig goed met pa in z'n mitella.
Fijn dat het goed gaat. :)

We hadden hier gisteren nog wel geluk (ruim 20 graden, wel wind) en nu ook nog wel geluk want het is nog droog, maar god wat koud. :')
pi_195255386
Ik vond het toen ik even buiten moest zijn best koud, maar in huis is het 23.5, en dan staat er nog een deur open ook (weliswaar op een minikiertje maar toch)
pi_195255440
Kwam vannacht al goed uit, dat ik gister met bed verschonen het winterdekbed in de hoes had gestopt. B-)
En vanmorgen de schone zomerkleding achter in de kast en herfst/winter dingen weer vooraan heb liggen en hangen. w/
Je kunt er maar druk mee zijn.
pi_195255454
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 19:22 schreef z80 het volgende:

[..]

SPOILER
Ik zie alleen een kat met rompertje. Niet hoe deze aangetrokken werd.
De teaser was wat misleidend :@

Maar ik had al een hand te weinig toen ik het in mijn eentje bij hem aantrok... dat filmen was geen optie, we waren all over the place _O-
pi_195255537
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 19:28 schreef Kaatje1 het volgende:
Weekend! Gaat een makkelijk kookweekend worden. Gisteren even de vriezers opgeruimd en gekeken wat er nog in zat. Maar stom genoeg niet alles er weer in gedaan. Dus vanavond een thaise curry soep, morgen een pastaschotel en omdat ik rode kool eruit had gehaald, eet ik zondag draadjesvlees :9~
Net stof voor een huisjurk/kaftan uitgeknipt en de zakken er vast ingezet. Morgen ding in elkaar zetten en hopelijk morgenavond in dat ding op de bank, regen op de achtergrond (hoeft niet maar geeft best wel een gezellig herfstsfeertje), kaarsen aan, glas port erbij en wie is de mol aan.
Klinkt heerlijk in alle opzichten O+

Morgen heb ik (voor het eerst in drie weken of zo) een dag niks van werk of privé (al dan niet vanuit huis) gepland.
Ik wilde naar de markt, maar denk dat ik thuisblijf, me omring met katten en alleen via tekst met mensen ga spreken O+

Zondag wellicht hetzelfde recept, tenzij ik opgeroepen word om te werken.

Normaal zou dit weekend kermis zijn. We hebben al jaren schitterend weer gehad. Nu is alles afgelast. En boutweer. Zou het samenhangen? :D
  vrijdag 25 september 2020 @ 19:46:42 #175
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_195255633
Hier was het nog best lang droog en ok weer. Vrimibo met vriendje nog buiten gedaan met een vuurtje aan O+
Nu herfstig nat buiten.
pi_195255660
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 17:42 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Badkamer *O*

SPOILER
Ik ben meestal een paar uur uitgeschakeld. Ik kan nog wel tv kijken gelukkig. Ik hoef niet zoals sommigen in een donkere kamer te liggen. Het moet wel simpele tv zijn met weinig flitsbeelden (politielampen enzo).
Mijn medicatie helpt goed. Ik moet alleen de dag na de medicatie wel echt rustig aan doen, anders heb ik die dag weer migraine.

Jouw kittens O+ Die sok _O-
Spoilers!
pi_195255666
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 19:46 schreef gcjoel het volgende:
Hier was het nog best lang droog en ok weer. Vrimibo met vriendje nog buiten gedaan met een vuurtje aan O+
Nu herfstig nat buiten.
Oh, dat klinkt gezellig zeg *;
Spoilers!
  vrijdag 25 september 2020 @ 19:53:35 #178
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_195255745
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 19:48 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik ben meestal een paar uur uitgeschakeld. Ik kan nog wel tv kijken gelukkig. Ik hoef niet zoals sommigen in een donkere kamer te liggen. Het moet wel simpele tv zijn met weinig flitsbeelden (politielampen enzo).
Mijn medicatie helpt goed. Ik moet alleen de dag na de medicatie wel echt rustig aan doen, anders heb ik die dag weer migraine.

Jouw kittens O+ Die sok _O-
Heb je die futuristische hoofdtooi ook nog?
pi_195255768
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 19:53 schreef fietsie het volgende:

[..]

Heb je die futuristische hoofdtooi ook nog?
Jazeker. Die gebruik ik trouw elke ochtend en avond 20 minuten.
Spoilers!
  vrijdag 25 september 2020 @ 19:59:25 #180
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_195255849
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 19:54 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Jazeker. Die gebruik ik trouw elke ochtend en avond 20 minuten.
Heb je de indruk dat t werk? (Ik heb een collega met af en toe aanvallen, die naarstig op zoek is naar ideeen)
pi_195255873
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 17:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
daag. We halen straks pizza van een echte Italiaan. De laatste keer was de pizza met bimi en Italiaanse runderworst belegd :9 Ik ga alvast het menu bekijken.
Dit wilde wij ook, maar dan thuisbezorgd. Maar ze hadden het te druk dus namen geen bestellingen meer aan. ;( Toen naar de Appie gegaan voor een stoommaaltijd (pompoenpasta) en een salade.

Ze hebben bij mijn appie nu een saladebar van Foodmakers. Die salades zijn echt superlekker. Ik had mijn bakje veel te vol gepropt met koolrabi salade, linzensalade, edamebonensalade, pastasalade, hummus en wortelsalade. :9
pi_195255889
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 19:40 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Klinkt heerlijk in alle opzichten O+

Morgen heb ik (voor het eerst in drie weken of zo) een dag niks van werk of privé (al dan niet vanuit huis) gepland.
Ik wilde naar de markt, maar denk dat ik thuisblijf, me omring met katten en alleen via tekst met mensen ga spreken O+

Zondag wellicht hetzelfde recept, tenzij ik opgeroepen word om te werken.

Normaal zou dit weekend kermis zijn. We hebben al jaren schitterend weer gehad. Nu is alles afgelast. En boutweer. Zou het samenhangen? :D
Beste dagen O+

Ik heb vandaag voor het eerst deze week 2 sociale afspraken en heb gelijk voor de rest van het weekend alles afgezegd :D Brrrrr.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_195255904
Zo goed dat ik niet weet waar Cat woont :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  vrijdag 25 september 2020 @ 20:02:22 #184
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_195255914
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:00 schreef Myraela het volgende:

[..]

Dit wilde wij ook, maar dan thuisbezorgd. Maar ze hadden het te druk dus namen geen bestellingen meer aan. ;( Toen naar de Appie gegaan voor een stoommaaltijd (pompoenpasta) en een salade.

Ze hebben bij mijn appie nu een saladebar van Foodmakers. Die salades zijn echt superlekker. Ik had mijn bakje veel te vol gepropt met koolrabi salade, linzensalade, edamebonensalade, pastasalade, hummus en wortelsalade. :9
Omg dat je nog zin had in salade als alternatief dan :D
pi_195255946
In Rotterdam zat een tijdje zo'n eettentje waarbij je zelf salade kon scheppen, dat was echt hemels! Lekker aftoppen, doorschudden en dan nog even langs de noten/zaden hoek en nogmaals aftappendoorschuddenaftoppen :D

Helaas ging die op een gegeven moment alleen nog zakelijke diensten leveren :'( Geen idee of ze er nu nog zitten en bestaan.
pi_195255952
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:02 schreef gcjoel het volgende:
Omg dat je nog zin had in salade als alternatief dan :D
Vond het eigenlijk wel lekkerder. :9 En hoefde me achteraf niet schuldig te voelen. Win-win.
  vrijdag 25 september 2020 @ 20:07:03 #187
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_195256007
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:04 schreef Myraela het volgende:

[..]

Vond het eigenlijk wel lekkerder. :9 En hoefde me achteraf niet schuldig te voelen. Win-win.
Ja dat laatste herken ik wel _O-

Wij eten morgen pizza *O*
Wilde morgen ergens gaan eten maar omdat het nu weer binnen eet weer is was alles vol. Dus nu wordt het verderop in de straat pizza eten en dan over 2 weken als we 3 jaar verkering hebben gaan we lekker eten :9
pi_195256025
Ik ga morgen naar Roekoekoe in Zierikzee. Die naam alleen al is reden genoeg. :9
  Moderator vrijdag 25 september 2020 @ 20:10:38 #189
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195256070
Voor de makkelijk, voor morgen Flammkuchen gekocht. Hoop dat ie zo goed smaakt als zelfgemaakte.

Hier zit kwark op, zelf doe ik er Schmand op. Een soort crème fraiche, maar ander vetpercentage. En blijft beter in de oven.
  vrijdag 25 september 2020 @ 20:11:34 #190
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_195256086
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:08 schreef Myraela het volgende:
Ik ga morgen naar Roekoekoe in Zierikzee. Die naam alleen al is reden genoeg. :9
Ziet er goed uit :9
pi_195256270
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 september 2020 19:30 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Fijn dat het goed gaat. :)

We hadden hier gisteren nog wel geluk (ruim 20 graden, wel wind) en nu ook nog wel geluk want het is nog droog, maar god wat koud. :')
Hier komt er griep van. Zo'n omslag in het weer. En zie dan nog mensen in korte broek en shirts. Juist goed warm kleden bij deze temperaturen. Herfst/winterjas.
pi_195256302
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:07 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Ja dat laatste herken ik wel _O-

Wij eten morgen pizza *O*
Wilde morgen ergens gaan eten maar omdat het nu weer binnen eet weer is was alles vol. Dus nu wordt het verderop in de straat pizza eten en dan over 2 weken als we 3 jaar verkering hebben gaan we lekker eten :9
Lekkere plannen! Ik had twisterfriet met snacks. En dinsdag sushi want 4 weken geleden beviel dat heel goed O+ Geen legitieme reden zoals jij dus :P
pi_195256320
quote:
Goede naam :D

In huis is het nog gewoon 23gr maar zit toch al lekker onder een dekentje.
Hopelijk is het volgend weekend nog ietsje warmer.
  vrijdag 25 september 2020 @ 20:26:03 #194
63722 z80
I fink you freaky
pi_195256360
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:19 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Hier komt er griep van. Zo'n omslag in het weer. En zie dan nog mensen in korte broek en shirts. Juist goed warm kleden bij deze temperaturen. Herfst/winterjas.
Van kou en tocht krijg je geen griep. Het is hooguit net aangenaam. Maar ziek worden doe je er niet van.
pi_195256369
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:19 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Griep wordt veroorzaakt door een virus, niet doordat je het koud hebt/temperatuurschommelingen ;)
  vrijdag 25 september 2020 @ 20:27:34 #196
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_195256390
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:22 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Lekkere plannen! Ik had twisterfriet met snacks. En dinsdag sushi want 4 weken geleden beviel dat heel goed O+ Geen legitieme reden zoals jij dus :P
Is ook niet nodig voor lekker eten toch
:9
Vriendje had helaas geen zin in sushi voor morgen :D
pi_195256665
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 18:22 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dat ik nog nooit iets met gedroogde bonen heb gedaan. Ik wist niet hoe lang ze moesten koken (70 minuten dus). Zondag volgt de rest van het experiment, zelf witte bonen in tomatensaus maken.

En volgende week ga ik in theorie gekookte bonen wecken. Ik heb vandaag gekeken op welk moment ze in de weckpotten moeten, 15 minuten voor gaar lijkt me juist.
Aha!
Tip 1: veel langer weken dan wat op het pak staat maakt ze beter verteerbaar. 24u is prima (meer dan 48u zou ik niet doen, dan gaan ze teveel kiemen, is niet erg maar niet de bedoeling)

Tip 2: Gooi altijd het weekwater weg! Zitten licht giftige stofjes in, wil je niet opeten.

Tip 3: Halve kooktijd koken en afgaren in hooikist, vermindert energieverbruik, stukkoken en aanbranden.

Tip 4: Koken in hogedrukpan, sneller klaar.
pi_195256747
quote:
Duif?
pi_195257263
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:40 schreef sigme het volgende:

[..]

Aha!
Tip 1: veel langer weken dan wat op het pak staat maakt ze beter verteerbaar. 24u is prima (meer dan 48u zou ik niet doen, dan gaan ze teveel kiemen, is niet erg maar niet de bedoeling)

Tip 2: Gooi altijd het weekwater weg! Zitten licht giftige stofjes in, wil je niet opeten.

Tip 3: Halve kooktijd koken en afgaren in hooikist, vermindert energieverbruik, stukkoken en aanbranden.

Tip 4: Koken in hogedrukpan, sneller klaar.
Bedankt voor de tips. Ik mag nog geen snelkookpan (of hooikist) van mezelf.

Nu the way. Ik heb een boek over voedsel drogen en ik moet bij veel van de recepten aan jullie voettocht denken. Je kunt blijkbaar ook yoghurt, ei en gekookte rijst drogen. Naast alle groente en veel vlees natuurlijk.
Spoilers!
pi_195257322
We hadden een lasagne met ragu en een pizza bianca met ham, bechamel artisjok en door di latte. Goddelijk.
Spoilers!
  vrijdag 25 september 2020 @ 21:11:01 #201
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_195257387
Wij hadden dit:

En dat zag er gekookt zo uit:

pi_195257453
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 19:59 schreef fietsie het volgende:

[..]

Heb je de indruk dat t werk? (Ik heb een collega met af en toe aanvallen, die naarstig op zoek is naar ideeen)
Ja, het werkt bij mij zeker. Ik heb een paar maanden geleden een week het gebruik gehalveerd en ik had prompt 10 dagen knallende koppijn. Mijn migraines zijn nu veel milder. En ik kan ook wat langer door met mijn dagelijkse dingen als er een op komt. Gisteren werd ik er mee wakker. Toen nog wel wat werkdingen enzovoort kunnen doen tot een uur of 2.

Ik geloof dat er nog niet heel veel bewijs is dat een Cefaly werkt, maar voor mij is het wel duidelijk.
Spoilers!
  Moderator vrijdag 25 september 2020 @ 21:14:47 #203
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195257474
Ik had pasta (girandole) met saus van spek, ui, spinazie en crème fraiche.

Girandole foutief gekocht ipv fusuli. Heb liever fusuli, heeft meer bite.
pi_195257984
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 21:14 schreef Lucky_Strike het volgende:

Ja, het werkt bij mij zeker. Ik heb een paar maanden geleden een week het gebruik gehalveerd en ik had prompt 10 dagen knallende koppijn. Mijn migraines zijn nu veel milder. En ik kan ook wat langer door met mijn dagelijkse dingen als er een op komt. Gisteren werd ik er mee wakker. Toen nog wel wat werkdingen enzovoort kunnen doen tot een uur of 2.

Ik geloof dat er nog niet heel veel bewijs is dat een Cefaly werkt, maar voor mij is het wel duidelijk.
Het blijft toch uitproberen met migraine wat voor jou werkt. Je hebt het wel vaak zeg, vreselijk.
Heb jij geen visuele en/of spraakproblemen tijdens een aanval?
pi_195258104
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 21:34 schreef Blues het volgende:

[..]

Het blijft toch uitproberen met migraine wat voor jou werkt. Je hebt het wel vaak zeg, vreselijk.
Heb jij geen visuele en/of spraakproblemen tijdens een aanval?
Meestal niet. Dingen zijn wel vaak Enorm Ingewikkeld. En soms loop ik scheef. Dan knal ik steeds tegen de muur :D Enorm tranende ogen is nieuw sinds een paar maanden. En die dromen zijn zo ingewikkeld en raar :X
Spoilers!
  vrijdag 25 september 2020 @ 21:48:14 #206
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_195258334
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 21:38 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Meestal niet. Dingen zijn wel vaak Enorm Ingewikkeld. En soms loop ik scheef.
Was je daarom tijdens het hek-tackeren zo goed aan het kijken of het zeil nog goed op de grond lag? O-)
pi_195258343
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 21:11 schreef fietsie het volgende:
Wij hadden dit:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Was het lekker?
Spoilers!
  vrijdag 25 september 2020 @ 21:48:58 #208
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_195258353
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 21:48 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Was het lekker?
Ik kreeg het puur. Voor kale sliertjes was het lekker. Ik at t met een drupje zoete chilisaus.

Want de directie had geen idee wat er op moest.

Er werd sla bij geserveerd.
pi_195258602
Klinkt karig, Fiets.
  vrijdag 25 september 2020 @ 22:11:18 #210
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_195258794
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 21:59 schreef Myraela het volgende:
Klinkt karig, Fiets.
Ik was dolenthousiast, dat begrijp je.
pi_195258995
quote:

Meestal niet. Dingen zijn wel vaak Enorm Ingewikkeld. En soms loop ik scheef. Dan knal ik steeds tegen de muur :D Enorm tranende ogen is nieuw sinds een paar maanden. En die dromen zijn zo ingewikkeld en raar :X
:{ :*
pi_195259023
Wat vaak migraine, afschuwelijk. En ook dat je al weet dat het komt.

Dat eten @fietsie, dan was een boterham met kaas een stuk lekkerder geweest
  vrijdag 25 september 2020 @ 22:36:39 #213
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_195259186
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 22:25 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat vaak migraine, afschuwelijk. En ook dat je al weet dat het komt.

Dat eten @:Fietsie, dan was een boterham met kaas een stuk lekkerder geweest
Ik heb stukje oude kaas op een plankje nu :D
pi_195259241
Wat een trieste bedoening bij de rijdende rechter. -O-

En op het bord van fietsie! De noedelsalade hier met gerookte zalm was heerlijk!
Recept voor een volgend keer. https://www.pinterest.ch/pin/312859505369100839/

Zeg Ludolf...ben je al met de directeur wezen kennismaken? Hoe ging het gesprek?
pi_195259371
quote:

[..]

Wat een kortsluitingen maakt jouw lijf zeg...

Ik had net de eerste live repetitie met mijn koor (vorige week eerste koor, nu tweede koor. Zelfde dirigent, zelfde locatie). Twee mensen die verkouden aren deden mee via Zoom. Ging best aardig.
pi_195259391
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 22:39 schreef AnneX het volgende:
Wat een trieste bedoening bij de rijdende rechter. -O-

Wij zitten met google earth de lokatie te zoeken (en gevonden...) hoop dat die vrouw toch iets heeft kunnen vinden voor de paarden. Maar ze maakt er echt wel een zooitje van /hoarder.
pi_195261935
Mogge c_/
pi_195261945
Mogge! :Z
pi_195262344
Mogge

Oef da’s vroeg @sigme wekker of vanzelf zo vroeg?

Hoi @vlindertje89, lang niet gezien
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 08:38:10 #220
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195262459
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 22:39 schreef AnneX het volgende:
Zeg Ludolf...ben je al met de directeur wezen kennismaken? Hoe ging het gesprek?
Dinsdag. Hij woont in Zweden en is niet altijd in NL.

En tja, wat betreft de RR. Als ze de boel goed voor elkaar had gehad en er niet zo'n rommel van had gemaakt was ze allicht niet weggestuurd.
pi_195262509
Mensen, hoe heet die website ook al weer waar je kan zien of er in een buurt boeren zitten waar je dingen kunt kopen?
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 08:45:16 #222
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195262525
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 08:43 schreef Myraela het volgende:
Mensen, hoe heet die website ook al weer waar je kan zien of er in een buurt boeren zitten waar je dingen kunt kopen?
Boershappen? Boeren buren?
pi_195262530
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 08:43 schreef Myraela het volgende:
Landwinkels? Boerderijwinkels
pi_195262555
Nee, er was een website, volgens mij met de gedachte dat je op de fiets al langs een boer kon fietsen. Maar ik weet het niet meer.

Oh, gevonden! https://www.fietsenvoormijneten.nl
pi_195262573
Goedemorgen en weltrusten :W :Z
pi_195262581
Hoi @Kaatje1 !
Ja, ik heb wel bijna alles mee gelezen, maar niet zo'n puf gehad veel mee te posten. Hoofd vol, werk druk, veel klusjes in huis die moe(s)ten gebeuren.

P, FFT, Candaasje en derLudolf veel sterkte met de zieke ouders/grootouders!
En Isa met de schouder. Klinkt erg pijnlijk!

Ik sliep na mijn bericht vanmorgen gelukkig nog even verder.

Hebben jullie nog leuke weekend plannen?
pi_195262605
Ze gaan hier ook veel te snel :P
pi_195262634
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 21:11 schreef fietsie het volgende:
Wij hadden dit:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Mais is ook gezond... -O-
pi_195262804
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 08:53 schreef Aure het volgende:
Ze gaan hier ook veel te snel :P
Hoe gaat het met jou? Misselijkheid een beetje verdwenen hoop opik
pi_195262829
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 september 2020 08:49 schreef Isabeau het volgende:
Goedemorgen en weltrusten :W :Z
Ohja, hier moest ik zijn vannacht i.p.v. 40+
Tnx @Lonaa en jou trouwens, ik heb gelachen :*
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 09:33:19 #231
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195262949
Dat NL alert is ook onnodige bangmakerij zeg. Brand een dorp verderop. Of eigenlijk er achter - het zijn hier lintdorpen die allemaal parallel lopen.

Best ver weg dus. Het beetje wind dat er staat is ook nog de andere kant op :')

Ik heb zelf de app niet, want zoals gezegd, bij stront aan de knikker gaat de sirene wel af.
pi_195263012
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 09:33 schreef derLudolf het volgende:
Dat NL alert is ook onnodige bangmakerij zeg. Brand een dorp verderop. Of eigenlijk er achter - het zijn hier lintdorpen die allemaal parallel lopen.

Best ver weg dus. Het beetje wind dat er staat is ook nog de andere kant op :')

Ik heb zelf de app niet, want zoals gezegd, bij stront aan de knikker gaat de sirene wel af.
Die sirenes hoor ik gewoon ook echt niet meer. Gaan zo vaak af (DSM)
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 26 september 2020 @ 10:29:39 #233
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_195263571
RPM. *vink*
Mijn benen vinden het wel mooi geweest vandaag :P
pi_195263646
@ benen borisz : banaan eten en water drinken. Check.

Weinig uitslapen. Check. Warme havermout en kranten. Check.
pi_195264530
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 22:48 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Wat een kortsluitingen maakt jouw lijf zeg...

Ik had net de eerste live repetitie met mijn koor (vorige week eerste koor, nu tweede koor. Zelfde dirigent, zelfde locatie). Twee mensen die verkouden aren deden mee via Zoom. Ging best aardig.
Is de ruimte groot genoeg voor iedereen? op afstand?
Wij kunnen met 18 mensen in de ruimte, die groter is dan de gebruikelijke.
Alleen ‘op afstand’ zingen van mijn stemgroep, mis ik de ondersteuning van de groep. Plus dat ik gewoon meezoom en jamulus, dan hoor je nog wat terug.
Zoom is doodvermoeiend, kan ik net zo goed in mijn uppie meezingen met de radio.
#lage stem.
pi_195264695
Kan niet kiezen.

Jullie wél? Ga ik voor magic cake lemon, chocolate of butterscotch?
pi_195264700
Druk en mopperig en veel aan het hoofd

Maar net toch echt een vrolijkje.

Kocht tijdje terug online een broek die ik al in de kast had liggen en die erg lekker zat.
Zelfde maat.... maar de bestelde broek was een stuk smaller -O-

Driemaal raden wat ik nu aan heb O+
pi_195264779
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:39 schreef AnneX het volgende:
Kan niet kiezen.

Ik vind butterscotch wel lekker herfstig
pi_195264869
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:43 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik vind butterscotch wel lekker herfstig
Ja, goeie.
Lemon kies ik ‘altijd’...chocolate de laatste x met al het fruit.
Butterscotch dus.

@Uhmmpie...ben je van huis stress zó afgevallen dat je de smalle versie aankan?
pi_195264893
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:29 schreef AnneX het volgende:

[..]

Is de ruimte groot genoeg voor iedereen? op afstand?
Wij kunnen met 18 mensen in de ruimte, die groter is dan de gebruikelijke.
Alleen ‘op afstand’ zingen van mijn stemgroep, mis ik de ondersteuning van de groep. Plus dat ik gewoon meezoom en jamulus, dan hoor je nog wat terug.
Zoom is doodvermoeiend, kan ik net zo goed in mijn uppie meezingen met de radio.
#lage stem.
Ruimte zat met ieder op 1,5 meter (max is 24 geloof ik) en we hebben een heel goed ventilatiesysteem. Verticale afzuiging en aanvoer van verse lucht (dus je ademt niks van je buurvrouw in), computers die deeltjes per minuut meten, waarbij het nog niet boven de maximaal veilige waarde is gekomen.
In en uit gaat wel via één ingang, dus wel royaal pauze tussen groepen en in ganzenmars naar binnen en naar buiten.
Vooraf een schema wie waar zit en niet van je plek af.

Gaat prima ^O^

Je zit inderdaad ver van elkaar af dus hoort meer de gehele groep dan je eigen stemgroep. Lastig als je meer steunt op anderen. Ik heb dat niet zo nodig dus zing evengoed lekker.
pi_195264900
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:39 schreef AnneX het volgende:
Kan niet kiezen.

Moet je kiezen? Ik zou allemaal doen :P
pi_195265023
Gekkie. :D
pi_195265225
Markt geweest. Was druk, duurde lang, buh.
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 12:13:14 #244
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195265278
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:09 schreef Lonaa het volgende:
Markt geweest. Was druk, duurde lang, buh.
Jumbo ook :(
Volgende keer neem ik een stuk tyleenslang van anderhalf meter mee en ga in het rond maaien >:)
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 12:14:23 #245
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195265297
Operatie zou zo ongeveer klaar moeten zijn nu... Half tien begonnen.
pi_195265310
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:13 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Volgende keer neem ik een stuk tyleenslang van anderhalf meter mee en ga in het rond maaien >:)
Ja + 1. Ugh.
pi_195265325
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:13 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wel wat lood in het uiteinde dan eerst he
pi_195265326
Mogguh :O Vanmorgen om 8:30 in de AH O+ Heerlijk rustig O+ Vanavond mosselen maken, morgen lamsbout in de oven gevuld met ham en grdroogde abrikozen. Ben benieuwd :9

En G heeft echt de perfecte turkse slager gevonden. Vriendelijke man en maakt hele goeie gemarineerde kipkluifjes :9~
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 12:20:04 #249
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195265387
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:15 schreef fietsie het volgende:

[..]

Wel wat lood in het uiteinde dan eerst he
Dan mis je dat lekkere striemende effect wel weer enigszins...
pi_195265480
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:20 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dan mis je dat lekkere striemende effect wel weer enigszins...
Maar die prettige -thud- of -crack- :P :P

*) Dit is niet serieus he!
pi_195265489
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:14 schreef derLudolf het volgende:
Operatie zou zo ongeveer klaar moeten zijn nu... Half tien begonnen.
Hoor je iets wanneer ze wakker is?
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_195266031
Meh, Ludolf -O-

Hopelijk snel bericht.
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 13:06:20 #253
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195266052
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:26 schreef Tally het volgende:

[..]

Hoor je iets wanneer ze wakker is?
Ze belden net dat de operatie klaar was. Over het succes en of het goed gelukt was hebben ze niet direct wat gezegd. Wel dat het behoorlijk brokkelig bot was

Tja, normaal gesproken zou het allemaal wel genezen, maar eerste tijd absoluut niet belasten...
pi_195266133
quote:
13s.gif Op zaterdag 26 september 2020 13:06 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ze belden net dat de operatie klaar was. Over het succes en of het goed gelukt was hebben ze niet direct wat gezegd. Wel dat het behoorlijk brokkelig bot was

Tja, normaal gesproken zou het allemaal wel genezen, maar eerste tijd absoluut niet belasten...
Kan ze ook beneden slapen wanneer ze thuiskomt?
pi_195266143
Fijn dat de operatie achter de rug is Ludolf.

Uitgeslapen, gehold, gebadderd, lunch O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_195266192
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:48 schreef AnneX het volgende:

[..]

Ja, goeie.
Lemon kies ik ‘altijd’...chocolate de laatste x met al het fruit.
Butterscotch dus.

@:Uhmmpie...ben je van huis stress zó afgevallen dat je de smalle versie aankan?
Niet van het huis denk ik...
En scheelt ook niet enorm veel kilo hoor... maar blijkbaar wel precies genoeg.
Stiekem wel fijn.
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 13:17:46 #257
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195266199
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 13:12 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Kan ze ook beneden slapen wanneer ze thuiskomt?
Badkamer en slaapkamer zijn al beneden. Douche is in een hoek met twee deuren dus daar kom je zo in. Enige wat waarschijnlijk nog een ding is, is de wc. Sowieso vanuit een rolstoel op de wc komen zal een dingetje zijn en ik weet niet het been dan zit. de deur zit naast de pot en niet er voor. Je zou er niet met een gestrekt been op kunnen zitten.
  zaterdag 26 september 2020 @ 13:19:53 #258
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_195266223
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 13:17 schreef derLudolf het volgende:

Badkamer en slaapkamer zijn al beneden. Douche is in een hoek met twee deuren dus daar kom je zo in. Enige wat waarschijnlijk nog een ding is, is de wc. Sowieso vanuit een rolstoel op de wc komen zal een dingetje zijn en ik weet niet het been dan zit. de deur zit naast de pot en niet er voor. Je zou er niet met een gestrekt been op kunnen zitten.
Po-stoel via thuiszorg?
Poef.....gone! ©golfer
pi_195266234
Hmm net bij vriendlief thuis aangekomen...
poes met “raar” oog.

Beetje ontstoken lijkt het.. maar poes is zwart dus het is lastig te zien.

Vriendlief nu op de grond met snoepjes.. in de hoop dat ie dan beter kan kijken.
Foto gemaakt... traanbuisje dat er viezig uitziet.
En ze zit er ook steeds te wassen dus is het kennelijk toch wel irritant.
Eens zien of goed schoon maken dit weekend de oplossing is.

Deze poesjes zijn niet heel gesteld op gefrutsel aan hun lijf... dus oogzalf word vast ook niet gewaardeerd :)
pi_195266243
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 13:17 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Schuifdeur aan de buitenkant van de ruimte?
  zaterdag 26 september 2020 @ 13:30:34 #261
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_195266340
Sterkte Ludolf en sterkte FFT :*
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_195266347
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 09:16 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Hoe gaat het met jou? Misselijkheid een beetje verdwenen hoop opik
Gaat een stuk beter inderdaad! Misselijkheid is voor een groot deel weg. Mag ook wel met bijna 16 weken :P en we weten sinds donderdag dat Jip een broertje krijgt!
  zaterdag 26 september 2020 @ 13:32:59 #263
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_195266361
Broertje !!! Yeah, gefeliciteerd!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 13:33:57 #264
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195266372
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 13:21 schreef fietsie het volgende:

[..]

Schuifdeur aan de buitenkant van de ruimte?
Niet echt een optie

Maar zo'n stoel in de badkamer zetten lijkt me.
pi_195266385
Hoe lang moet ze nu nog blijven Ludolf?
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 13:35:58 #266
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195266397
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 13:35 schreef Aure het volgende:
Hoe lang moet ze nu nog blijven Ludolf?
Ze hadden het over sowieso 48 uur.
pi_195266433
Misschien wel fijn ook, kan je naar haar toe of is Emmen te ver rijden voor jou?
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 13:40:22 #268
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195266447
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 13:38 schreef Aure het volgende:
Misschien wel fijn ook, kan je naar haar toe of is Emmen te ver rijden voor jou?
Is zelf nog te fietsen ;) Bezoek is maar beperkt, maximaal 1 persoon tegelijk.
En ik kan slecht tegen ziekenhuis :@
pi_195266590
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 13:35 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ze hadden het over sowieso 48 uur.
Is je moeders conditie -naar omstandigheden- verder ok?
En wat golfer zegt: postoel en douchestoel via thuiszorg regelen.
Fysio aan huis voor instructies van transfers bed - stoel - douche etc.
Sowieso Thuiszorg regelen! als zieke huis niks doet aan nazorg.

Succes met de nasleep.
pi_195266618
@Aure feli met broertje voor Jip.

En yeah Uniek boven water.🤪 Gaat het goed?
pi_195266632
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 13:31 schreef Aure het volgende:

[..]

Gaat een stuk beter inderdaad! Misselijkheid is voor een groot deel weg. Mag ook wel met bijna 16 weken :P en we weten sinds donderdag dat Jip een broertje krijgt!
Yeah wat leuk, gefeliciteerd! En wat fijn dat de misselijkheid grotendeels weg is
pi_195266671
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 13:40 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ah dan maar op bezoek als ze weer thuis is toch O+ hopelijk heeft ze een goed herstel :*
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 14:02:19 #273
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195266743
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 13:51 schreef AnneX het volgende:

[..]

Is je moeders conditie -naar omstandigheden- verder ok?
En wat golfer zegt: postoel en douchestoel via thuiszorg regelen.
Fysio aan huis voor instructies van transfers bed - stoel - douche etc.
Sowieso Thuiszorg regelen! als zieke huis niks doet aan nazorg.

Succes met de nasleep.
ja, te zwaar. Tja conditie, wat moet je daar van zeggen. Lange stukken lopen was sowieso niet ideaal ivm reuma. Fietsen op (elektrische) fiets gaat op zich wel, 25/30km over een dag zou vast wel gaan.
pi_195267198
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 13:40 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Mijn man kan daar ook niet tegen. Die word er zelf ziek van. Staat te kotsen in de gang dan.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_195268419
Ik ben denk ik raar, ik ben graag in ziekenhuizen :@ het is een bijzondere infrastructuur waar iedereen zijn ding doet, net als vliegvelden, dat vind ik ook altijd tof. De keren dat ik zelf in het ziekenhuis lag, werd ik ook altijd blij van ontdekken hoe het kiezen van je eten werkt en hoe je in je bed door alle krochten naar de OK gereden wordt enzo :')
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_195268499
Ik heb zelf nog nooit in het ziekenhuis gelegen, dus ben er eigenlijk alleen voor m'n moeder geweest. En ik heb de neiging om dan bij iedereen te denken dat ze er wel heel ziek uitzien en dat ze misschien wel dood gaan. :') Niet mijn plek dus.
pi_195268529
Mijn moeder heeft te horen gekregen dat ze haar toch willen opnemen voor 3 maanden revalidatie. Zodra dat kan dan, want de revalidatie schijnt op het moment vooral op corona gericht te zijn.
  zaterdag 26 september 2020 @ 15:54:41 #278
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195268547
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 15:53 schreef Myraela het volgende:
Mijn moeder heeft te horen gekregen dat ze haar toch willen opnemen voor 3 maanden revalidatie. Zodra dat kan dan, want de revalidatie schijnt op het moment vooral op corona gericht te zijn.
Waar gaat ze starten? En is dat klinische revalidatie?
pi_195268585
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 15:51 schreef Myraela het volgende:
Ik heb zelf nog nooit in het ziekenhuis gelegen, dus ben er eigenlijk alleen voor m'n moeder geweest. En ik heb de neiging om dan bij iedereen te denken dat ze er wel heel ziek uitzien en dat ze misschien wel dood gaan. :') Niet mijn plek dus.
Veel mensen die in het ziekenhuis liggen zijn niet bijzonder ziek of zo ;)

Tenzij longafdeling. Daar vond ik iedereen doodziek :X
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 16:00:47 #280
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195268631
quote:
Ik weet dat ze ook geen medisch hoogtepunt is, maar waarvan moet ze precies revalideren?
pi_195268637
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 15:54 schreef Molo het volgende:

[..]

Waar gaat ze starten? En is dat klinische revalidatie?
Rijndam. Het plan was de weekenden naar huis, maar ze hoort komende week pas meer.
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 16:01:35 #282
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195268639
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 15:57 schreef Isabeau het volgende:
Tenzij longafdeling. Daar vond ik iedereen doodziek
Hoeveel procent daar is echt zware roker? Die vind ik er terwijl ze "gezond" zijn vaak al niet best uit zien.
pi_195268692
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 15:57 schreef Isabeau het volgende:
Veel mensen die in het ziekenhuis liggen zijn niet bijzonder ziek of zo ;)

Tenzij longafdeling. Daar vond ik iedereen doodziek :X
Weet ik wel, maar ik ben gewoon een doemdenker. :D En sowieso vind ik alles al een enge gedachte, een breuk ofzo brrrr.

quote:
7s.gif Op zaterdag 26 september 2020 16:00 schreef derLudolf het volgende:
Ik weet dat ze ook geen medisch hoogtepunt is, maar waarvan moet ze precies revalideren?
Dit zou pijnrevalidatie zijn, de chronische pijnen hinderen teveel bij het herstel van de incomplete dwarslaesie.
  zaterdag 26 september 2020 @ 16:11:55 #284
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195268800
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 16:01 schreef Myraela het volgende:

[..]

Rijndam. Het plan was de weekenden naar huis, maar ze hoort komende week pas meer.
Ah ok, wel benieuwd naar de ervaringen, intensief maar wel erg nuttig traject dat bij de pijnafdeling daar.
pi_195268863
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 16:01 schreef derLudolf het volgende:

Hoeveel procent daar is echt zware roker? Die vind ik er terwijl ze "gezond" zijn vaak al niet best uit zien.
Nou ja, afgezien van het feit dat veel longpatiënten roken of hebben gerookt kan je je natuurlijk wel voorstellen dat elk longprobleem waarmee je in het ziekenhuis komt te liggen de zuurstofopname belemmerd en dan ben je al snel heel ziek.
pi_195268939
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 15:45 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ben denk ik raar, ik ben graag in ziekenhuizen :@ het is een bijzondere infrastructuur waar iedereen zijn ding doet, net als vliegvelden, dat vind ik ook altijd tof. De keren dat ik zelf in het ziekenhuis lag, werd ik ook altijd blij van ontdekken hoe het kiezen van je eten werkt en hoe je in je bed door alle krochten naar de OK gereden wordt enzo :')
Dit :D
Het leukste van het bloedprikken vond ik misschien wel de verschillende afdelingen ontdekken.
Hoewel ik de longafdeling graag vermeed. Als er mensen moeilijke vaten hadden, dan waren het wel mensen die al aan het zuurstof lagen. Pfoe. Oh en neurologie medium care, daarvan wist je nooit of je mensen überhaupt wakker kon krijgen. Dus of je schreeuwde onderhand de afdeling bij elkaar voor niets, of je deed dat niet en dan schrok toch opeens iemand wakker terwijl je bezig was :')

Maar ik snap ook wel dat mensen er wel naar van worden, heel die sfeer en al die typische geuren.

Zo, best productieve zaterdagochtend wel :) . Terwijl vriend een koelkast plaatste bij zijn vader en moeder, heb ik onze auto zeer grondig gestofzuigd en nog even door de wasstraat gehaald. (Die was helaas wat minder grondig }:| ). Daarna met mijn eigen auto nog even naar het tankstation gereden. Ik heb weer een tankdop :P

Nu even sporten, (Ik wil graag bloemen. Geen diashow met foto's. Danku) en daarna eens onze verwaarloosde konijnen van een schone bak voorzien. Ze hebben zelf al de helft van de mest eruit verwijderd. (Op mijn vloer)
pi_195269003
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 16:15 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nou ja, afgezien van het feit dat veel longpatiënten roken of hebben gerookt kan je je natuurlijk wel voorstellen dat elk longprobleem waarmee je in het ziekenhuis komt te liggen de zuurstofopname belemmerd en dan ben je al snel heel ziek.
Nou dit inderdaad. Ik kwam laatst nog een foto van babyJip tegen toen hij met 't rsvirus in 't ziekenhuis lag en hij zag er echt doodziek uit. En die heeft zeker niet gerookt :+
pi_195269008
Ik vind trouwens niet zoveel van het ziekenhuis :P heb er geen problemen om er te zijn, maar ik hoef er ook niet te wonen ofzo :P
  zaterdag 26 september 2020 @ 16:30:46 #289
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_195269097
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 16:24 schreef Aure het volgende:
Ik vind trouwens niet zoveel van het ziekenhuis :P heb er geen problemen om er te zijn, maar ik hoef er ook niet te wonen ofzo :P
Ik ken zelfs mensen die er in werken. :7
Poef.....gone! ©golfer
pi_195269261
quote:
81s.gif Op zaterdag 26 september 2020 16:30 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik ken zelfs mensen die er in werken. :7
Niet :o
pi_195269330
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 16:24 schreef Aure het volgende:
Ik werk er liever dan dat ik er lig.
Vorig jaar een tijd allerlei facetten van het zelf patiënt zijn doorgemaakt, dat vond ik enorm lastig :D
pi_195269348
quote:
Wat ingrijpend en lang zeg. :{
pi_195269381
quote:
13s.gif Op zaterdag 26 september 2020 13:06 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Gaat ook w.s een best lang traject worden om weer wat mobieler te kunnen worden.

Sterkte voor de moeders ^O^
pi_195269409
Ik heb er stage gelopen (een onderzoeksafdeling zonder patiëntcontact) en er gelegen. Ik blijf het een interessante plek vinden. Lekker doolhof ook, zeker met alle kelders O+
pi_195269410
Straks hapje eten in het mooie Duin en Kruidberg O+ :Y)
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Landgoed_Duin_en_Kruidberg
pi_195269436
@Myraela heftig. :{
Ik kan me wel voorstellen dat je veel stappen kunt maken in 3 maanden fulltime.
pi_195269458
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 16:50 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb er stage gelopen (een onderzoeksafdeling zonder patiëntcontact) en er gelegen. Ik blijf het een interessante plek vinden. Lekker doolhof ook, zeker met alle kelders O+
Ik vind een academisch ziekenhuis enorm fascinerend. Zo'n klein buurtperifeersupertje waar ik werk wel heel prettig.
pi_195269478
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 16:53 schreef Blues het volgende:

[..]

Ik vind een academisch ziekenhuis enorm fascinerend, heb er veel geleerd! Zo'n klein buurtperifeersupertje waar ik nu werk wel heel prettig.
pi_195269489
Oh ja of je quote jezelf als je wat wil wijzigen joh🤪
  zaterdag 26 september 2020 @ 16:55:23 #300
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_195269490
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 16:50 schreef Blues het volgende:
Straks hapje eten in het mooie Duin en Kruidberg O+ :Y)
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Landgoed_Duin_en_Kruidberg
Leuk! Welk restaurant?
pi_195269494
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 16:50 schreef Tele6 het volgende:
zeker met alle kelders O+
Die zaten daar niet op slot? :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')