Hoi! Wie ben jij? Hoeveel kinderen? Wat voor werk? Lust je bloedworst?quote:Op vrijdag 25 september 2020 08:03 schreef phoenyx het volgende:
Ik moet de kinderen zo naar school/opvang brengen en dan gewoon thuiswerken.
Iemand die vooral in KLB en ONZ zit. 2 jonge kinderen. ICT'er natuurlijk. Weet ik niet, nog nooit gehad denk ik.quote:Op vrijdag 25 september 2020 08:09 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hoi! Wie ben jij? Hoeveel kinderen? Wat voor werk? Lust je bloedworst?
Leuk! Ik heb dat tot vorig jaar ook 2 keer per week gedaan. Ik vond het best wel pittig soms hoor hahaquote:Op vrijdag 25 september 2020 08:27 schreef borisz het volgende:
Mogge
Dagje arbeid en dan.... Nog geen idee wat ik dit weekend ga doen. Ik heb me ingeschreven om zaterdagochtend een les RPM mee te pakken. Of te wel een uurtje spinning. Heb dat nog nooit gedaan in de sportschool, dus dat moet ook nog eens gebeuren.
Oh, daar kom ik echt nooit, KLB en ONZ. Dat zit voor mijn gevoel vol mensen waar ik niets mee heb, Maar ik kom er dus ook nooit, dus wie ben ik om daar iets van te vindenquote:Op vrijdag 25 september 2020 08:33 schreef phoenyx het volgende:
Iemand die vooral in KLB en ONZ zit. 2 jonge kinderen. ICT'er natuurlijk. Weet ik niet, nog nooit gehad denk ik.
Hoe dan?quote:Op vrijdag 25 september 2020 08:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
borisz, bij spinning denk ik alleen maar aan mijn achterwerk. Niet fijnHeb het een paar keer gedaan, zelfs incl speciaal wielrenbroekje, maar nee. Dus nu maar even weer hardlopen, veel leuker dan spinning
Mijn achterwerk is denk ik niet compatibel met kleine zadeltjesquote:Op vrijdag 25 september 2020 09:05 schreef fietsie het volgende:
Hoe dan?
Je zit toch steendood te gaan en te slurpen naar lucht enzo? Nou moet ik wel zeggen dat mijn spinningbike gewoon voor de tv staat...
Jij had toch ook van die corticosteroiden? Fleu nogwattus? Die zijn gewoon veilig bij doorgebruik.quote:Op vrijdag 25 september 2020 09:07 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb neusspray gekregen van huisarts, maandje terug. Zegt ze nog: kan zijn dat je nog een 2e keer moet ophalen bij de apotheek voor het over is. Prima. Flesje vrijwel leeg, dus ik bestel nieuwe bij apotheek, want probleem nog niet over. Wordt afgewezen door de huisartsBel ik, is mijn huisarts al een week ziek en is dit dus door god weet wie afgewezen
Ik ga het meemakenquote:Op vrijdag 25 september 2020 08:50 schreef Isabeau het volgende:
borisz, bij spinning denk ik alleen maar aan mijn achterwerk. Niet fijnHeb het een paar keer gedaan, zelfs incl speciaal wielrenbroekje, maar nee. Dus nu maar even weer hardlopen, veel leuker dan spinning
Fluticason neusspray jaquote:Op vrijdag 25 september 2020 09:08 schreef fietsie het volgende:
Jij had toch ook van die corticosteroiden? Fleu nogwattus? Die zijn gewoon veilig bij doorgebruik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hopelijk gaat er niemand binnenkort doodquote:Op vrijdag 25 september 2020 09:24 schreef AnneX het volgende:
Ach FFT, sterkte met je vader.
Sjonge...wat is dit toch in cul topic: verhuist de een, gaan er meer.
Is er een familielid ziek, zijn er meer.
Vreemde verzameling.
quote:Op vrijdag 25 september 2020 09:22 schreef AnneX het volgende:
Heeft de huisarts geen vervanger dan?
Helaasch...Gluren bij de Buren met 40 acts en alles georganiseerd rekening houdend met corona, alsnog afgelast! Potverdrie, de kleurrijke affiches op straat hangen al, de flyer bij het plaatselijk sufferdje was een uitnodiging. Alles op de rails.
En in de mail de med dat alsnog... gezien toename![]()
@:borisz wat ben jij toch sportief bezig het afgelopen jaar.
In de sportschool waar ik niet meer komis alles alles alles als toestellen, oppervlakten,
vertikaal en horizontaal de hele mikmak behandeld door mannen in witte pakken om virusvrij te zijn en te blijven.
Mijn sportschool is redelijk als normaal. Behalve dan kleinere groepen. Bij de cardio een stil apparaat ertussen en beneden in de 'krachtkelder' is alles opnieuw ingedeeld. En idd de groepslessen zijn bijna de helft kleiner. Je loopt nu wel met je persoonlijke schoonmaakbus. Ik heb er niet zo'n last van. Ik vind het wel fijn dat het nu niet zo druk is in de sportschoolquote:Op vrijdag 25 september 2020 09:25 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben blij dat ik de sportschool heb opgezegd in februari. Ik zou daar best een beetje panisch worden als er te veel mensen zijn de hele tijd. En de sportzaal die ik vaak gebruikte (waar lessenw orden gegeven) staat inmiddels vol met toestellen om ruimte te maken waar die toestellen stonden, dus die zaal kon ik ook niet meer gebruiken. Ondertussen zit ik hier nog steeds in hardloopkleren en ben nog niet weg
Boo.quote:Op vrijdag 25 september 2020 09:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hopelijk gaat er niemand binnenkort dood
Netjes hoor! Heb je ook je eten aangepast, of is het vooral meer bewegen?quote:Op vrijdag 25 september 2020 09:36 schreef borisz het volgende:
En ook de weegschaal blijft de goede kant op gaan. 80,5.... Nog net niet de grens over. Maar tov vorige maand wel een kilootje minder. Ik ga voor 78 eind van het jaar. Zou dan op -15 in totaal uitkomen. Afijn ook dat gaat langzaam de goede kant op.
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op de eerste foto zie je een betonnen schutting. Ik heb net met de hovenier geregeld dat hij dat gaat verwijderen. verrassing voor J
Spoilers!
Minder druk is altijd fijn jaquote:Op vrijdag 25 september 2020 09:36 schreef borisz het volgende:
Mijn sportschool is redelijk als normaal. Behalve dan kleinere groepen. Bij de cardio een stil apparaat ertussen en beneden in de 'krachtkelder' is alles opnieuw ingedeeld. En idd de groepslessen zijn bijna de helft kleiner. Je loopt nu wel met je persoonlijke schoonmaakbus. Ik heb er niet zo'n last van. Ik vind het wel fijn dat het nu niet zo druk is in de sportschool. Op een maandagavond heb je nu ook alle ruimte, nou dat was echt niet.
En ook de weegschaal blijft de goede kant op gaan. 80,5.... Nog net niet de grens over. Maar tov vorige maand wel een kilootje minder. Ik ga voor 78 eind van het jaar. Zou dan op -15 in totaal uitkomen. Afijn ook dat gaat langzaam de goede kant op.
![]()
En nu weg Isa! Voor het gaat regenen. Anders is hij/zij/het niet fier op u.
Sterkte FFT en Pa FFT
quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
Brr, ik heb het koud. Een paar uur eerder mijn bed uit helpt daar niet bij.
@:Tele6 The Circus loopt nu 5 seizoenen (en is nog bezig) en begint bij de voorverkiezingen van de Presidentiële verkiezingen van 2016. We hebben nog heel wat drama te gaan over alle corruptie en andere schandalen.
@:Blues De uitvaart was prima. Iedereen mocht even 5 minuten bij de kist in kleine groepjes en daarna gingen ze gezellig lunchen. 2 Dagen voor de uitvaart werd er ineens een testament gevonden. Op het laatste moment is de crematie een begrafenis geworden. De ooms zijn erg blij dat ze dat testament niet na de uitvaart hebben gevonden.
@:AnneX Dank je. Ze zijn heel volgende week ook nog bezig. Ik maak zeker foto's. Hier alvast een voorproefje, de laatste is van 5 minuten geleden. Ze zijn eerst bezig met het verwijderen van boomstronken.Foto'sSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op de eerste foto zie je een betonnen schutting. Ik heb net met de hovenier geregeld dat hij dat gaat verwijderen. verrassing voor JIk weet een heel klein beetje wat een beschoeing is, iets met aan de waterkant, maar dat is het wel. Dus foto's zijn fijn. En tof dat de betonnen schutting door de hovenier wordt weg gehaald, zal J absoluut blij mee zijn.
Ook fijn dat het testament van zijn oom vóór de crematie werd gevondenJeetje. Anders voelt het toch een klein beetje lullig, al zal oom niets mee hebben gekregen van de afloop.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
En toch schijn je het coronavirus amper tot niet op te lopen van dingen aanraken, maar vooral door de virusdeeltjes via neus binnen te krijgen door het in te ademen. Dus tsja. Ik ben gewoon liever niet met diverse anderen in één ruimte.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:13 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Duimen voor je vader @:FFT en hopelijk krijgen ze de medicatie bij moeder@PdeHoog ook ingeregeld dat ze naar huis kan.
De sportzaal bij ons is vrij leeg qua sporters. Iedereen blijft ver van elkaar, we krijgen allemaal een schoonmaakdoekje en er staan overal schoonmaakmiddelen. En sommige apparaten zijn afgesloten.
welkom @:Phoenyx
Ze gaan een houten muurtje naast de sloot plaatsen waardoor de tuin niet verzakt. Dat is de meest simpele uitleg. We zien daar helemaal niets van en het wordt een nog grotere bende maar we moeten we wel 7,5 duizend euro voor betalenquote:Op vrijdag 25 september 2020 10:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Foto'sIk weet een heel klein beetje wat een beschoeing is, iets met aan de waterkant, maar dat is het wel. Dus foto's zijn fijn. En tof dat de betonnen schutting door de hovenier wordt weg gehaald, zal J absoluut blij mee zijn.
Ook fijn dat het testament van zijn oom vóór de crematie werd gevondenJeetje. Anders voelt het toch een klein beetje lullig, al zal oom niets mee hebben gekregen van de afloop.
Ik hoop wel dat het van aanraken is want anders ben ik de lul (sowieso binnenkort wel ben ik bang). We zitten met zn allen op kantoor dus als iemand besmet is is het raak.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En toch schijn je het coronavirus amper tot niet op te lopen van dingen aanraken, maar vooral door de virusdeeltjes via neus binnen te krijgen door het in te ademen. Dus tsja. Ik ben gewoon liever niet met diverse anderen in één ruimte.
Dat is wel fijn dat er zo goed mee om wordt gegaan. Ik ben alleen 'bang' voor airco's. Vanwege die besmettingen in slachterijen.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:13 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Duimen voor je vader @:FFT en hopelijk krijgen ze de medicatie bij moeder@PdeHoog ook ingeregeld dat ze naar huis kan.
De sportzaal bij ons is vrij leeg qua sporters. Iedereen blijft ver van elkaar, we krijgen allemaal een schoonmaakdoekje en er staan overal schoonmaakmiddelen. En sommige apparaten zijn afgesloten.
welkom @:Phoenyx
Ik heb een heel fijne icepack gekocht en dat zit geweldig rond de schouderquote:Op vrijdag 25 september 2020 10:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ze gaan een houten muurtje naast de sloot plaatsen waardoor de tuin niet verzakt. Dat is de meest simpele uitleg. We zien daar helemaal niets van en het wordt een nog grotere bende maar we moeten we wel 7,5 duizend euro voor betalen![]()
Zeker fijn van het testament. De ooms waren echt blij dat ze het hebben gevonden.
Hoe is het met je schouder?
Ja, dat klopt, dan ben je ook de lul. Daarom ook advies voor thuiswerken, maar daar is je werkgever te wantrouwend voor.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:42 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik hoop wel dat het van aanraken is want anders ben ik de lul (sowieso binnenkort wel ben ik bang). We zitten met zn allen op kantoor dus als iemand besmet is is het raak.
Dat klinkt niet goed Isa. Had de huisarts nog iets nuttigs te vertellen?quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb een heel fijne icepack gekocht en dat zit geweldig rond de schouderDoe dat nu twee keer per dag.
Verder gisteren als een kind op mijn knieën op de grond zitten huilen met lange uithalen omdat ik iets met rechts wilde weggooien. Dat ging niet. Dus eh, in zoverre nog niet zo super
Dat klinkt nog echt niet goedquote:Op vrijdag 25 september 2020 10:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb een heel fijne icepack gekocht en dat zit geweldig rond de schouderDoe dat nu twee keer per dag.
Verder gisteren als een kind op mijn knieën op de grond zitten huilen met lange uithalen omdat ik iets met rechts wilde weggooien. Dat ging niet. Dus eh, in zoverre nog niet zo super
He-le-maal niksquote:Op vrijdag 25 september 2020 10:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dat klinkt niet goed Isa. Had de huisarts nog iets nuttigs te vertellen?
Ok ok, je had toch gelijk dat de huisarts niets voor je kon doen. Dan maar oefeningen doen enzo. Heeft de fysio gezegd wanneer het ongeveer over moet zijn (in theorie)?quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
He-le-maal niksWas invallende huisarts en ze heeft gekeken, ze heeft gevraagd of ik mijn arm naar voren en opzij wilde heffen. Ze heeft gevoeld. En toen zei ze: oh, bijna frozen shoulder, ga maar naar de fysiotherapeut
Fysiotherapeut: nah, niet bijna een frozen shoulder, subacromiaal letsel, ontsteking pezen infra- en supraspinatus. IJspackingen, rust en kleine oefeningen waarbij ophouden voor de pijngrens. Gaat over.
Nee, dat ben ik vergeten te vragen. Woensdag zie ik hem weer. ga ik het dan vragenquote:Op vrijdag 25 september 2020 10:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ok ok, je had toch gelijk dat de huisarts niets voor je kon doen. Dan maar oefeningen doen enzo. Heeft de fysio gezegd wanneer het ongeveer over moet zijn (in theorie)?
Die besmettingen in slachterijen komt er meer van dat ze mensen goedkoop ronselen en met 30 man in 1 huis zetten.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:42 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ik hoop wel dat het van aanraken is want anders ben ik de lul (sowieso binnenkort wel ben ik bang). We zitten met zn allen op kantoor dus als iemand besmet is is het raak.
[..]
Dat is wel fijn dat er zo goed mee om wordt gegaan. Ik ben alleen 'bang' voor airco's. Vanwege die besmettingen in slachterijen.
quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
Brr, ik heb het koud. Een paar uur eerder mijn bed uit helpt daar niet bij.
@:Tele6 The Circus loopt nu 5 seizoenen (en is nog bezig) en begint bij de voorverkiezingen van de Presidentiële verkiezingen van 2016. We hebben nog heel wat drama te gaan over alle corruptie en andere schandalen.
@:Blues De uitvaart was prima. Iedereen mocht even 5 minuten bij de kist in kleine groepjes en daarna gingen ze gezellig lunchen. 2 Dagen voor de uitvaart werd er ineens een testament gevonden. Op het laatste moment is de crematie een begrafenis geworden. De ooms zijn erg blij dat ze dat testament niet na de uitvaart hebben gevonden.
@:AnneX Dank je. Ze zijn heel volgende week ook nog bezig. Ik maak zeker foto's. Hier alvast een voorproefje, de laatste is van 5 minuten geleden. Ze zijn eerst bezig met het verwijderen van boomstronken.Goh wat goed van dat testament en de bestoeiingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op de eerste foto zie je een betonnen schutting. Ik heb net met de hovenier geregeld dat hij dat gaat verwijderen. verrassing voor J![]()
Da's wel lief, da's beter dan dat je ze later hoort mompelen "ach de stumperd" over die examensquote:
Vanochtend hadden we continue 2 patienten in een klein bloeddrukkamertje.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En toch schijn je het coronavirus amper tot niet op te lopen van dingen aanraken, maar vooral door de virusdeeltjes via neus binnen te krijgen door het in te ademen. Dus tsja. Ik ben gewoon liever niet met diverse anderen in één ruimte.
Spontaan geïrriteerde pezen? Hoe kan dat gebeuren?quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
He-le-maal niks.
Fysiotherapeut: nah, niet bijna een frozen shoulder, subacromiaal letsel, ontsteking pezen infra- en supraspinatus. IJspackingen, rust en kleine oefeningen waarbij ophouden voor de pijngrens. Gaat over.
Haha, ja, het is ook zeker niet onaardig bedoeld. Het is meer mijn ego dat dit moeilijk vindt, en ergens wil ik niemand teleurstellen. Zeker niet de proffen waar ik goed mee overweg kan.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:08 schreef fietsie het volgende:
[..]
Da's wel lief, da's beter dan dat je ze later hoort mompelen "ach de stumperd" over die examens
Gemist. Slijmbeursontsteking?quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, want dat is denk ik wel verstandig om te doen, mezelf kennende. Ik heb een mailtje klaarstaan voor degene die ons zo goed hielp met organische chemie, misschien dat hij iemand kent.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:21 schreef AnneX het volgende:
@:Candaasje ...en het volle hoofd...ga je ondanks corona op zoek naar een mentor?!![]()
En verder voor ieder die wil:![]()
![]()
een smakkerd links en rechts en links
Nog even spannen dus. Sterkte met het afwachten!quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:22 schreef derLudolf het volgende:
Nog geen nieuws van een operatie. Chirurg wil alleen beginnen als ie een bepaald team heeft. Dus zal wel morgenochtend worden....
Niet leuk aan de ene kant, maar fijn dat de chirurg alleen maar het beste team hiervoor wil hebben, het is niet een "och ik doe het even tussendoor"quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:22 schreef derLudolf het volgende:
Nog geen nieuws van een operatie. Chirurg wil alleen beginnen als ie een bepaald team heeft. Dus zal wel morgenochtend worden....
Ik denk dat het 75% meer bewegen is en 25% anders eten. In het voorjaar bewust juist wel bijna ieder weekend wezen wandelen (10km+) en ook doordeweeks blokjes om of de oefeningen op een matje gedaan. Maar ook de bezoekjes aan de snellehapboeren zijn tot bijna 0 gereduceerd. En in het dagelijkse eten denk ik toch meer groente en minder vlees.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:01 schreef Myraela het volgende:
[..]
Netjes hoor! Heb je ook je eten aangepast, of is het vooral meer bewegen?
Je post wel vaak lekkere gezonde maaltijdenquote:Op vrijdag 25 september 2020 11:38 schreef borisz het volgende:
[..]
Ik denk dat het 75% meer bewegen is en 25% anders eten. In het voorjaar bewust juist wel bijna ieder weekend wezen wandelen (10km+) en ook doordeweeks blokjes om of de oefeningen op een matje gedaan. Maar ook de bezoekjes aan de snellehapboeren zijn tot bijna 0 gereduceerd. En in het dagelijkse eten denk ik toch meer groente en minder vlees.
Laatste tijd wandel ik weer wat minder en dat mis ik wel. Gewoon het buiten zijn is ook goed voor de mens.Als het niet te nat is ga ik weer eens voor een flinke wandeling
Mijn weekenden zijn nu ook wat meer gevuld en toen werd alles leeg geveegd.
Niet Invullen Voor Een Anderquote:
Beter om er een gespec. orthopedisch chirurg bij te hebben.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:22 schreef derLudolf het volgende:
Vooruit denkenquote:Op vrijdag 25 september 2020 11:10 schreef Blues het volgende:
Vanochtend hadden we continue 2 patienten in een klein bloeddrukkamertje.
Wegens privacy of zoiets mag daar nooit de deur open, nu wel gedaan. Ze bekijken het maar degenen die dit verzonnen. + ik deel mondkapjes uit aan de mensen die een half uur daar moeten zitten en voor onszelf.
Opschalen 3.0
Hoe laat gaat de volgende boot?quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:04 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik heb twee dagen vrij genomen zodat we lekker even op pad kunnen.
Rijden ondertussen bij Den oever en halen vermoedelijk de boot naar Texel om 12:30 niet meer want er zijn opbrekingen in Den Helder. Agja kan ons Loebes even wandelen op de dijk. Of wegwaaien..
Doen jullie 2 korte optredens per avond of kan de helft niet komen?quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:08 schreef golfer het volgende:
Weer werken bij Caprera.
Eigenlijk zou dit het laatste weekend van ons openluchtseizoen zijn (vandaag en morgen Racoon), maar omdat er wegens ziekte van een bandlid een optreden van Son Mieux (??) was afgelast hebben we volgende week vrijdag dus nog een keer een optreden van ze.
Elk half uur volgens mij.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:12 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Hoe laat gaat de volgende boot?
Nogmaals veel plezierlijkt me heerlijk even uitwaaien
2x kort voor max. 260 m/v (i.p.v. normaal 1.300)quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:12 schreef derLudolf het volgende:
Doen jullie 2 korte optredens per avond of kan de helft niet komen?
Volgens mij varen vandaag beide boten dus dan pakken we de boot van 13:00.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:12 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Hoe laat gaat de volgende boot?
Nogmaals veel plezierlijkt me heerlijk even uitwaaien
yep, deze spieren stabiliseren ook bij het zoogdier homo sapiens het schoudergewrichtquote:Op vrijdag 25 september 2020 11:06 schreef Candaasje het volgende:
Oef, toch naar Isa, ondanks dat het over moet gaan![]()
En zo'n schouder gebruik je echt meer dan je denkt.
(Bij dieren vormen die spieren trouwens de collateraalbanden die de schouder mede op z'n plek houden, is dat bij mensen ook zo?)
Wat Fok! en synchroon lopende levens betreft; bij de dierenarts zeiden we altijd: al het (on)geluk komt in drie.
En dat was ook vaak zo. Dan had je maanden geen keizersneden (bij katten of honden, dus niet per se seizoensgebonden) en dan opeens had je er 3 in 2 dagen. Of euthanasiegevallen. (Misschien viel het soms ook el gewoon meer op ofzo, maar toch. )
Ik ben vandaag vrijgesteld voor bepaalde practica.Ik had ik al mijn ethische bedenkingen bij een aantal van de proeven vorig jaar, dat ook heel fijn kunnen bespreken
, maar nu hoef ik ze dus niet nog een keer te doen. Scheelt weer! Want die groepswerken gaven me onderhand meer stress dan de examens... (Niemand die het vak herneemt overigens hoor, dat vond deze prof echt niet meer dan vanzelfsprekend).
Het is alleen nú al een jaar vol verbaasde medewerkers als ze me zien. Dat is het nadeel van een verre van anoniem strebertje zijn en dan finaal op je bek gaan(Geen examen maken is in feite een 0 halen) . Ik werd bij anatomie al herkend en ietwat bevreemd aangekeken, de prof van vandaag sprak het ook daadwerkelijk hardop uit. Enerzijds fijn dat ze me hoog inschatten, anderzijds elke keer weer een beetje pijnlijk om aan herinnerd te worden
. (Maar ook wel weer extra motivatie er dit keer wel gewoon wat van te maken
)
De fysio had een mooi verhaal van een schouderblessure door hardlopen. Te krampachtig gelopen. Met andere woorden: de gekste dingen kunnen een blessure op een onverwachte plaats veroorzaken en dat ik niet goed wist wat de uitlokkende factor was geweest zei niet zoveel. Daarbij is weten wat iets heeft veroorzaakt meestal verder niet bijdragend aan de genezing (wel aan het voorkomen in de toekomst natuurlijk).quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:12 schreef AnneX het volgende:
Spontaan geïrriteerde pezen? Hoe kan dat gebeuren?
Waar is dat nou dan? Emmen of Hoogeveen?quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:22 schreef derLudolf het volgende:
Ah dan is het geen rampquote:Op vrijdag 25 september 2020 12:15 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Volgens mij varen vandaag beide boten dus dan pakken we de boot van 13:00.
Sta er van te kijken dat ze met twee boten varen trouwens gezien het annuleringen heeft geregend vanuit Duitsland.
Is er iets in (onbewust) gedrag waarmee je de belasting wellicht zonder het te weten steeds wat ongewenst te groot maakt?quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Waar is dat nou dan? Emmen of Hoogeveen?
@:Kaatje1 ik heb er eigenlijk al maanden last van, werd alleen erger ipv beter.
Ik denk het niet en anders is het idd volkomen onbewustquote:Op vrijdag 25 september 2020 12:20 schreef fietsie het volgende:
Is er iets in (onbewust) gedrag waarmee je de belasting wellicht zonder het te weten steeds wat ongewenst te groot maakt?
Daarom vroeg ik het ookquote:Op vrijdag 25 september 2020 12:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik denk het niet en anders is het idd volkomen onbewust
Ja had het ook rustiger verwacht. Maar agh komt vast goedquote:Op vrijdag 25 september 2020 12:18 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ah dan is het geen ramp
En ja zal het dan toch nog druk zijn daar?
Ze ligt nu in Emmen en het plan is dat ze daar geopereerd gaat worden.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Waar is dat nou dan? Emmen of Hoogeveen?
@:Kaatje1 ik heb er eigenlijk al maanden last van, werd alleen erger ipv beter.
Tof! (Ik bedacht me dat het verschil misschien ook meer zit in de ophangbanden van het schouderblad. Bij andere zoogdieren zijn dat spieren, die ervoor zorgen dat de poot niet spontaan van de romp afvalt, want ze hebben geen sleutelbeen. Even uit mijn hoofd zorgt. o.a. de m. serratus daarvoor. )quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
yep, deze spieren stabiliseren ook bij het zoogdier homo sapiens het schoudergewricht![]()
En ik snap wel dat ze allemaal wat raar opkijken. Komt dit nog uit die periode dat je zo enorm ziek was?
Schouderproblemen kunnen ook van de laptop/toetsenbord/muis komen.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Natuurlijk ga jij knallenquote:Op vrijdag 25 september 2020 12:36 schreef Candaasje het volgende:
Tof! (Ik bedacht me dat het verschil misschien ook meer zit in de ophangbanden van het schouderblad. Bij zoogdieren zijn dat spieren, die ervoor zorgen dat de poot niet spontaan van de romp afvalt, want ze hebben geen sleutelbeen. Even uit mijn hoofd zorgt. o.a. de m. serratus daarvoor. )
En ja, althans deels. Zowel met o.a. biochemie als anatomie was ik eigenlijk heel goed bezig, tot ik ziek werd. Nadeel van biochemie was dat dit het 2e semester door ging, en dus heel sterk teruggreep op dat eerste deel. En daarvoor had ik nog niet hard genoeg geleerd, en dat brak wel op, want je moest echt wel de details kennen. (Samen met wat verkeerde keuzes om andere vakken te willen halen, en er daar veel te veel tijd in te steken.)
Maar goed, ik heb de samenvattingen al voor grote delen af, ik volg de lessen nu voor de 2e keer en merk dat ik nog wel heel veel weet (of het snel terug komt.) Dus ik ga komende examens gewoon knallen
We hebben de dader te pakken: teveel WOW gespeeld.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:37 schreef z80 het volgende:
Schouderproblemen kunnen ook van de laptop/toetsenbord/muis komen.
Merk het zelf als ik weer eens wat te lang met een laptop moet werken.
Stomme vraag, lees je veel op je telefoon, iPad e-reader? Ik heb daar dus schouder problemen van gekregenquote:Op vrijdag 25 september 2020 12:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik denk ook dat het komt omdat ik voor het slapen gaan best veel las op mijn telefoonquote:Op vrijdag 25 september 2020 12:40 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Stomme vraag, lees je veel op je telefoon, iPad e-reader? Ik heb daar dus schouder problemen van gekregen
Je had nog een paar minuten extra nodig gehad?quote:
Probeer dat eens een tijdje te minderen. Ik heb ook oefeningen van de fysio gekregen die er goed bij geholpen hebben. Mijn hele schouder zat gewoon vast en dat deed godsgruwelijk veelquote:Op vrijdag 25 september 2020 12:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik denk ook dat het komt omdat ik voor het slapen gaan best veel las op mijn telefoon
Wij zijn de tweede auto voor de slagboom om de boot op te rijdenquote:Op vrijdag 25 september 2020 12:41 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Je had nog een paar minuten extra nodig gehad?
(Je kunt beter gewoon dik te laat zijn, dan voelt het minder ergOok al maakt het voor de uitkomst verder geen moer uit)
Oops weet je nog iemand die er ook heen gaat?quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:42 schreef Myraela het volgende:
Ik had een uitnodiging voor een bruiloft een half jaar terug, maar die werd verplaatst, dus die kaart heb ik weggedaan. Krijg ik nu een kaart met een nieuwe datum, maar letterlijk alleen dat. Voor de rest staat er 'alle andere details blijven hetzelfde'.
Uhhhhh, ja. Maar die weet ik natuurlijk niet meer.
quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:42 schreef Myraela het volgende:
Ik had een uitnodiging voor een bruiloft een half jaar terug, maar die werd verplaatst, dus die kaart heb ik weggedaan. Krijg ik nu een kaart met een nieuwe datum, maar letterlijk alleen dat. Voor de rest staat er 'alle andere details blijven hetzelfde'.
Uhhhhh, ja. Maar die weet ik natuurlijk niet meer.
Ik hoef niet te minderen, want ik kan het gewoon even niet. Doet al vrij snel pijnquote:Op vrijdag 25 september 2020 12:43 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Probeer dat eens een tijdje te minderen. Ik heb ook oefeningen van de fysio gekregen die er goed bij geholpen hebben. Mijn hele schouder zat gewoon vast en dat deed godsgruwelijk veel
Pijn.
Auquote:Op vrijdag 25 september 2020 12:43 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Wij zijn de tweede auto voor de slagboom om de boot op te rijden
Klopt geen directielid heeft ook ooit een persconferentie gezien en er werd ook lullig gedaan toen ik 3 weken thuis werkte in maart-april. Hopelijk komt er snel een lockdown maar dan word er hier weer beroept op dat we in de vitale sector zitten (wij hebben alleen nooit iets extra's ontvangen)quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, dat klopt, dan ben je ook de lul. Daarom ook advies voor thuiswerken, maar daar is je werkgever te wantrouwend voor.
Sterkte met wachten, wel goede reden. Hoop ook morgenochtend.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:22 schreef derLudolf het volgende:
Jawel, maar ik weet eigenlijk niet of die dezelfde uitnodiging hebben. Denk dat die daggast zijn en wij niet. Maar zelfs dat weet ik eigenlijk niet zeker.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:44 schreef Isabeau het volgende:
ken je iemand anders die zou gaan? Kan je daar de info van krijgen.
Maar als jij thuis werkt, gaat het werk dan niet door? Thuis werken als het kan volgens de overheid. Als het niet kan moeten ze dat goed kunnen uitleggen.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:48 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Klopt geen directielid heeft ook ooit een persconferentie gezien en er werd ook lullig gedaan toen ik 3 weken thuis werkte in maart-april. Hopelijk komt er snel een lockdown maar dan word er hier weer beroept op dat we in de vitale sector zitten (wij hebben alleen nooit iets extra's ontvangen)
Kan je niet even laten weten dat je 'm kwijt bent? Je hoeft niet te zeggen dat het weggegooid is.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:51 schreef Myraela het volgende:
[..]
Jawel, maar ik weet eigenlijk niet of die dezelfde uitnodiging hebben. Denk dat die daggast zijn en wij niet. Maar zelfs dat weet ik eigenlijk niet zeker.Mijn geheugen is niet zo goed en toen was ik nog helemaal niet met bruiloften bezig. Laat staan met die van hun.
Je werkt echt voor bijzondere mensenquote:Op vrijdag 25 september 2020 12:48 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Klopt geen directielid heeft ook ooit een persconferentie gezien en er werd ook lullig gedaan toen ik 3 weken thuis werkte in maart-april. Hopelijk komt er snel een lockdown maar dan word er hier weer beroept op dat we in de vitale sector zitten (wij hebben alleen nooit iets extra's ontvangen)
Kan wel maar op werk gaat alles sneller en volg je meer. Heb hier ook dossiers liggen. Maar stel iemand is hier besmet ben ik linea recta thuis.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:52 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maar als jij thuis werkt, gaat het werk dan niet door? Thuis werken als het kan volgens de overheid. Als het niet kan moeten ze dat goed kunnen uitleggen.
Ook vitale beroepen kunnen thuiswerken, vriend van mij is manager in de gezondheidszorg (dus vitaal) en is 1 dag per week op kantoor voor een f2f overleg.
Ja dat ga ik natuurlijk wel doen, dat komt allemaal wel goed. Ik vind het vooral gewoon een hele domme manier van een uitnodiging versturen. Ik weet niet of ik nou zo vreemd ben, maar ik vind het apart om er vanuit te gaan dat iedereen de kaart van je geannuleerde bruiloft maar bewaard.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:53 schreef Kaatje1 het volgende:
Kan je niet even laten weten dat je 'm kwijt bent? Je hoeft niet te zeggen dat het weggegooid is.
Anders de stoute schoenen aantrekken en het bruidspaar even appen, mailen, bellenquote:Op vrijdag 25 september 2020 12:51 schreef Myraela het volgende:
Jawel, maar ik weet eigenlijk niet of die dezelfde uitnodiging hebben. Denk dat die daggast zijn en wij niet. Maar zelfs dat weet ik eigenlijk niet zeker.Mijn geheugen is niet zo goed en toen was ik nog helemaal niet met bruiloften bezig. Laat staan met die van hun.
Ja, vind ik ook al. Erg gericht op geld en de gezondheid/welzijn van de medewerkers is daaraan volkomen ondergeschikt.quote:
Dit even aan ze doorsturen. Veel besmettingen komen voor op de werkvloer. Stel dat jullie allemaal ziek worden, dan kan niemand komen werkenquote:Op vrijdag 25 september 2020 12:56 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Kan wel maar op werk gaat alles sneller en volg je meer. Heb hier ook dossiers liggen. Maar stel iemand is hier besmet ben ik linea recta thuis.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Zo werkt het bij ons dus. Een aantal spil-medewerkers wisselen iedere week hun aanwezigheid ter plaatse af met 2 - 3 dagen thuis. En zorgen er voor linking pin te zijn naar onder meer de groep kwetsbaren die 100% thuis moeten werkenquote:Op vrijdag 25 september 2020 13:15 schreef Myraela het volgende:
Het is zo jammer dat het meteen of volledig vanuit huis of volledig op kantoor werken is. Het zou al zoveel schelen als de bedrijven waar mensen wel naar kantoor moeten, gewoon enkele dagen per week vanuit huis werken. Dan zijn er toch mensen op kantoor, blijf je goed in contact met iedereen maar verminder je toch de drukte onderweg en risico's op kantoor.
Al die jaren heb ik alle familiekaarten met trouw- rouw en geboortekaartjes bewaard in een schoenendoos. Soms scroll ik door en dat is wel eens amusant en/of verdrietig. Alle geboortes staan op de playkalender met geboortejaar erbij.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:56 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja dat ga ik natuurlijk wel doen, dat komt allemaal wel goed. Ik vind het vooral gewoon een hele domme manier van een uitnodiging versturen. Ik weet niet of ik nou zo vreemd ben, maar ik vind het apart om er vanuit te gaan dat iedereen de kaart van je geannuleerde bruiloft maar bewaard.
Iets met ogen dicht houden.quote:Op vrijdag 25 september 2020 13:11 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dit even aan ze doorsturen. Veel besmettingen komen voor op de werkvloer. Stel dat jullie allemaal ziek worden, dan kan niemand komen werken
https://www.rijksoverheid(...)evers-en-ondernemers
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
quote:Op vrijdag 25 september 2020 13:13 schreef Blues het volgende:
Zojuist op Intra net van zkh:Maar die 1.000 euro bonus? Die krijgt haast niemand.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
quote:Op vrijdag 25 september 2020 13:26 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Iets met ogen dicht houden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geef gewoon een keer duidelijk aan wat je nodig hebt om veilig en goed te kunnen werken, ipv passief hier klagen en waarschijnlijk op het werk alles pikken wat er van je verwacht wordt en wat je onredelijk vindt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iets met opkomen voor jezelf, hoppaOh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Ik vind dat ik niet meer zoveel klaag hier. Kwam nu gewoon even naar aanleiding van een bericht. En geloof mij maar dat ik zeker voor mezelf opkom. Ik pik niet iets wat mij echt niet aanstaat dus dat vind ik een jammere aanname. Was het niet aan mij, waren er hier helemaal geen maatregelen.quote:Op vrijdag 25 september 2020 13:30 schreef Molo het volgende:
[..]
Geef gewoon een keer duidelijk aan wat je nodig hebt om veilig en goed te kunnen werken, ipv passief hier klagen en waarschijnlijk op het werk alles pikken wat er van je verwacht wordt en wat je onredelijk vindt.
Iets met opkomen voor jezelf, hoppa
Gaat er niet om of iets goed is of niet.quote:Op vrijdag 25 september 2020 13:36 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ik vind dat ik niet meer zoveel klaag hier. Kwam nu gewoon even naar aanleiding van een bericht. En geloof mij maar dat ik zeker voor mezelf opkom. Ik pik niet iets wat mij echt niet aanstaat dus dat vind ik een jammere aanname. Was het niet aan mij, waren er hier helemaal geen maatregelen.
En nu genoeg want tis toch niet goed.
Ik heb voor routepijlen, mails vanuit directie over basisregels zoals handen wassen en geen handen schudden, blaadjes op toiletdeuren en kuchschermen gezorgd tussen alle bureaus in op alle afdelingen. Plus een hekje voor de kantinejuffrouw dat daar niemand doorheen gaat. Manager en zijn vrouw heb ik aangesproken op dat zij aanwezig waren terwijl hun dochter blijkbaar was getest. Vrouw zei toen tegen mij dat we idd scherp moesten blijven. En vandaag nog wat geregeld maar te ingewikkeld om uit te leggen. Alle collega's houden wel afstand van mij want mijn gezicht spreekt boekdelenquote:Op vrijdag 25 september 2020 13:42 schreef Molo het volgende:
[..]
Gaat er niet om of iets goed is of niet.
Hoop dat je het gesprek aan kunt gaat als het niet conform overheidsadviezen gaat en je je (terecht) zorgen maakt, that's all
Je werk(gever) klinkt gewoon ontieglijk kut. Ik wens je beter toequote:Op vrijdag 25 september 2020 13:52 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ik heb voor routepijlen, mails vanuit directie over basisregels zoals handen wassen en geen handen schudden, blaadjes op toiletdeuren en kuchschermen gezorgd tussen alle bureaus in op alle afdelingen. Plus een hekje voor de kantinejuffrouw dat daar niemand doorheen gaat. Manager en zijn vrouw heb ik aangesproken op dat zij aanwezig waren terwijl hun dochter blijkbaar was getest. Vrouw zei toen tegen mij dat we idd scherp moesten blijven. En vandaag nog wat geregeld maar te ingewikkeld om uit te leggen. Alle collega's houden wel afstand van mij want mijn gezicht spreekt boekdelen
Ja jammer dat dit niet werd gedaan zonder dat ik alles aangaf maar beter dat ik het aangeef dan dat iedereen het zo laat.
En nu echt genoeg over mijn werk. Hoe was je vakantie?
Prachtigquote:Op vrijdag 25 september 2020 13:55 schreef borisz het volgende:
Iemand die Bea als Buurvrouw wil hebben?
https://www.funda.nl/koop(...)3529-kloosterlaan-4/
Te klein voor ons en die inrichting is verschrikkelijk.quote:Op vrijdag 25 september 2020 13:55 schreef borisz het volgende:
Ik zat ook al 'wat is dit nou weer!' te roepen toen ik naar de rare meubels keek. Vooral die ruimte waar dat kerkorgel (??) staat.quote:Op vrijdag 25 september 2020 13:59 schreef Molo het volgende:
Prachtig![]()
Mag wel opnieuw ingericht worden, man man man
Moet je eens in het Westland hier kijkenquote:Op vrijdag 25 september 2020 14:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik zat ook al 'wat is dit nou weer!' te roepen toen ik naar de rare meubels keek. Vooral die ruimte waar dat kerkorgel (??) staat.
De buurvrouw zou ik zeker op de thee uitnodigen en aanbieden of ik af en toe een boodschapje moet doen. Bejaarden in coronatijd moet je ondersteunen
Fijn dat er bij jullie nog iemand is die geeft om de gezondheid van collega's en haarzelfquote:Op vrijdag 25 september 2020 13:52 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik heb voor routepijlen, mails vanuit directie over basisregels zoals handen wassen en geen handen schudden, blaadjes op toiletdeuren en kuchschermen gezorgd tussen alle bureaus in op alle afdelingen. Plus een hekje voor de kantinejuffrouw dat daar niemand doorheen gaat. Manager en zijn vrouw heb ik aangesproken op dat zij aanwezig waren terwijl hun dochter blijkbaar was getest. Vrouw zei toen tegen mij dat we idd scherp moesten blijven. En vandaag nog wat geregeld maar te ingewikkeld om uit te leggen. Alle collega's houden wel afstand van mij want mijn gezicht spreekt boekdelen
Ja jammer dat dit niet werd gedaan zonder dat ik alles aangaf maar beter dat ik het aangeef dan dat iedereen het zo laat.
En nu echt genoeg over mijn werk. Hoe was je vakantie?
Ja, ik geloof je direct. Mijn ex keek altijd MTV's cribs oid. Nou, rijk en smaak gaan blijkbaar zelden samen. Eigenlijk leken al die huizen ook gewoon op elkaar. 'Wit leer en marmer' straalt blijkbaar geld uit.quote:Op vrijdag 25 september 2020 14:11 schreef Molo het volgende:
Moet je eens in het Westland hier kijken
Ongelooflijk dure huizen, prachtig aan de buitenkant en voor veel geld echt mónsterlijk ingericht
quote:Op vrijdag 25 september 2020 13:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Je werk(gever) klinkt gewoon ontieglijk kut. Ik wens je beter toe
Oh ik heb inmiddels alweer de tweede vakantie (lang weekend weg) erop zitten. Beide heerlijk van genoten.
Kijk nu niet uit naar de herfst, maar wie wel
Yep, helemaal mee eensquote:Op vrijdag 25 september 2020 14:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, ik geloof je direct. Mijn ex keek altijd MTV's cribs oid. Nou, rijk en smaak gaan blijkbaar zelden samen. Eigenlijk leken al die huizen ook gewoon op elkaar. 'Wit leer en marmer' straalt blijkbaar geld uit.
Mooi zo! En er zitten er hier verbazingwekkend genoeg mensenquote:Op vrijdag 25 september 2020 13:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Je werk(gever) klinkt gewoon ontieglijk kut. Ik wens je beter toe
Oh ik heb inmiddels alweer de tweede vakantie (lang weekend weg) erop zitten. Beide heerlijk van genoten.
Geef mij maar zon. Véél zon. Ik zit gevoelsmatig ook nog op de zomer te wachtenquote:Op vrijdag 25 september 2020 14:22 schreef FutureFairytale het volgende:
Mooi zo! En er zitten er hier verbazingwekkend genoeg mensendie van kou en regen houden
Oud geldquote:Op vrijdag 25 september 2020 14:20 schreef Kaatje1 het volgende:
Als je het verhaal leest kan het niet, maar vanuit mijn vorige werk weet ik dat men dit soort huizen (als het dus familiehuizen zijn) inricht met meuk van de zolder. Ik vind het niet mooi, maar ik sta er ook echt niet van te kijken, vele adelijke families hebben dit nog gewoon staan en leven er mee, want "goed dus waarom zou je het wegdoen"? En als iemand al iets wegdoet, gaat het wel naar een ander familielid die ruimte heeft. Vandaar het allegaartje
Ik hou van gematigdheid qua weerquote:Op vrijdag 25 september 2020 14:22 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Mooi zo! En er zitten er hier verbazingwekkend genoeg mensendie van kou en regen houden
Ikquote:Op vrijdag 25 september 2020 13:57 schreef Molo het volgende:
Ik hou je op de hoogte, als ik eindelijk een keer op Kasteel Rosendaal uitkom.quote:Op vrijdag 25 september 2020 14:38 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
IkMits droog en lekker weer
Ik wil kleurige bomen en paddestoelen zodat er nog wat te fotograferen valt
Hier nu heerlijke herfstdag eigenlijk.quote:Op vrijdag 25 september 2020 14:31 schreef Molo het volgende:
[..]
Oud geld![]()
Vind dat op zich wel prima instelling trouwens
[..]
Ik hou van gematigdheid qua weer![]()
Regen zoals nu is deprimerend, droge herfstdagen vind ik meer dan prima, maar voor mijn gevoel komende periode vooral natttt en grijs
Al twee vrijstellingen dus, fijn! Doe je het hele tweede jaar over of volg je ook derdejaarsvakken? Het klinkt alsof men het daar wel goed voor elkaar heeft. Heb je nog veel plaats kunnen scoren voor de college's?quote:Op vrijdag 25 september 2020 14:56 schreef Candaasje het volgende:
Vervelend FFT, dat je werkgever zo weinig zelf initiatief toont om een beetje coronaproof te kunnen werken. Wel goed dat je het zelf wel zo doorzet!
De uni is hier wel echt heel bewust bezig. De proffen van de diergeneeskunde faculteit schijnen minder of geen verlof te hebben opgenomen om alles te kunnen regelen. En we zijn dus in code oranje gestart ipv de verplichte code geel. Verder overal looplijnen, mondmaskers kun je zelfs in de automaten kopen, pompjes bij de ingangen van de aula's, lessen dus op 20% bezetting met masker, en practica gaan dan wel ten alle tijde door maar onder strikte voorwaarden. (waaronder frisse mondmaskers die we krijgen, want ze weten ook wel dat de meerderheid al een week gedragen is anders
). Alles om toch nog zoveel mogelijk fysiek les te kunnen geven.
En ik heb het idee dat ze dit jaar ook wat makkelijker zijn met vrijstellingen geven aan mensen die vakken hernemen. Zo kreeg ik net weer een mail voor het vak fysiologie. Ik dacht dat er eerst in de cursusinformatie stond dat ze niet aan deelvrijstellingen deden. Maar nu mocht je je punten opvragen om te zien wat je wilde doen, en nu blijkt dat ik de maximale score gehaald heb vorig jaar(wat wil je...we moesten een wetenschappelijke poster maken.... goed, ik leer hier veel, maar posters maken kunnen ze beter van mij leren
Er hangen echt gedrochten in de wandelgangen hoor, grafisch gezien).
Lijkt me qua weer inderdaad niet ideaal. Het is ook gewoon lastig om vooruit te plannen nu eigenlijk. Normaal moet je ook met het weer rekening houden, maar nu ook met corona, al zal dat binnen Nederland wel loslopen.quote:Op vrijdag 25 september 2020 14:39 schreef PdeHoog het volgende:
We zijn aan het bedenken of we in februari een weekje Texel gaan doen, maar iets zegt me dat dat qua weer niet zo fijn isIn ieder geval niet om te fotograferen
Ik moet vandaag wat dingen met de apotheek regelen zodat ik volgende week de laatste dingen kan ophalen.quote:Op vrijdag 25 september 2020 15:35 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat een lijst @:Lucky-Strike. Apotheek is wel handig vandaag want die zal vast morgen niet open zijn. En de badkamer kan morgen wel toch?
Lekker lijstje! Oef!quote:Op vrijdag 25 september 2020 15:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Al twee vrijstellingen dus, fijn! Doe je het hele tweede jaar over of volg je ook derdejaarsvakken? Het klinkt alsof men het daar wel goed voor elkaar heeft. Heb je nog veel plaats kunnen scoren voor de college's?
Ik ben druk met mijn grote to do-lijst. Over 10 dagen gaat het leven op pauze dus ik wil nu zo veel mogelijk af hebben qua werk, huis, moestuin en verbouwingsdingen. Ik heb geen idee of ik alles af kan krijgen maar zo lang de prioriteiten af zijn, is het wel goed. Ik zit op zich wel goed in de tijd. Ik kan ook nog wat leuke dingen doen zoals voedsel conserveren.
Vandaag op de lijst, naast werken:
- Badkamer, zeer uitgebreid. Voegen met tandenborstel enzo![]()
- Een experiment met witte bonen wellen en koken
- Rode jalapenos in de rookoven en daarna in de voedseldroger
- 50 Glazen potjes van etiket ontdoen en in de vaatwasser stoppen
- Bezoek aan de apotheek
- Oogsten
- Diverse FOK!-dingetjes
Alleen nog de badkamer en de apotheek. Geen zin meer, alles doet zeer.
Qua kerst dingen zal veel niet doorgaan denk ik.quote:Op vrijdag 25 september 2020 15:38 schreef Myraela het volgende:
[..]
Lijkt me qua weer inderdaad niet ideaal. Het is ook gewoon lastig om vooruit te plannen nu eigenlijk. Normaal moet je ook met het weer rekening houden, maar nu ook met corona, al zal dat binnen Nederland wel loslopen.
Weet iemand misschien regio's Nederland die in december extra tof zijn? Maastricht vorig jaar geweest. We zouden nu een weekje Berlijn doen, maar ik zie die kans met de dag kleiner worden.
Ik kom niet veel verder dan "Vreeswijk bij kaarslicht'quote:Op vrijdag 25 september 2020 15:38 schreef Myraela het volgende:
[..]
Lijkt me qua weer inderdaad niet ideaal. Het is ook gewoon lastig om vooruit te plannen nu eigenlijk. Normaal moet je ook met het weer rekening houden, maar nu ook met corona, al zal dat binnen Nederland wel loslopen.
Weet iemand misschien regio's Nederland die in december extra tof zijn? Maastricht vorig jaar geweest. We zouden nu een weekje Berlijn doen, maar ik zie die kans met de dag kleiner worden.
Het hoeft ook niet echt kerst te zijn hoor. Vorig jaar al genoeg kerstmarkt gehad voor de komende vijf jaar. Vind ik hier inderdaad ook niet zoveel aan. In Berlijn zou ik me met overdekte dingen ook dikke prima kunnen vermaken, denk dat ik dat in Nederland toch wat lastiger vind. Misschien maar geen alternatief zoeken, gaat toch alleen maar tegenvallen.quote:Op vrijdag 25 september 2020 15:42 schreef gcjoel het volgende:
Qua kerst dingen zal veel niet doorgaan denk ik.
Vind ik ook veel tegenvallen in Nederland altijd.
Ja verder gaat het in december meestal sowieso niet.quote:Op vrijdag 25 september 2020 15:47 schreef Myraela het volgende:
[..]
Het hoeft ook niet echt kerst te zijn hoor. Vorig jaar al genoeg kerstmarkt gehad voor de komende vijf jaar. Vind ik hier inderdaad ook niet zoveel aan. In Berlijn zou ik me met overdekte dingen ook dikke prima kunnen vermaken, denk dat ik dat in Nederland toch wat lastiger vind. Misschien maar geen alternatief zoeken, gaat toch alleen maar tegenvallen.
Ja. En die kleine heeft een studieweek voor de voorjaarsvakantie dus het leek ons een goed idee om dan niet in de voorjaarsvakantie te gaan. Iets meer Corona-proof zeg maarquote:Op vrijdag 25 september 2020 15:38 schreef Myraela het volgende:
[..]
Neen, gaat niet door.quote:Op vrijdag 25 september 2020 15:44 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik kom niet veel verder dan "Vreeswijk bij kaarslicht'Maar of dat allemaal doorgaat...
Oh, ik heb dat elke zondagavond of maandag (en woensdag of donderdag). Zo is dat nou eenmaal. Ik ga mijn leven niet nog meer niet volledig leven, ik blijf niet bezig.quote:Op vrijdag 25 september 2020 16:12 schreef AnneX het volgende:
Nou Lucky als je nu al weet dat je op een migraine aanval afstevent, zou ik maar stoppen. Het licht staat al lang op oranje!
Ik mag het vast niet kopen. Als kleinzoon van een Indië-weigeraar (die z'n dienstplicht er al op had zitten).quote:Op vrijdag 25 september 2020 13:55 schreef borisz het volgende:
Badkamerquote:Op vrijdag 25 september 2020 16:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh, ik heb dat elke zondagavond of maandag (en woensdag of donderdag). Zo is dat nou eenmaal. Ik ga mijn leven niet nog meer niet volledig leven, ik blijf niet bezig.
Badkamer bijna klaar
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Tja. Zo is het nou eenmaal.quote:Op vrijdag 25 september 2020 17:07 schreef AnneX het volgende:
Excuse me. Wat een waardeloos ritme dan
K****t van je migrainequote:Op vrijdag 25 september 2020 17:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn to do lijst en ik zijn klaar voor vandaag. We halen straks pizza van een echte Italiaan. De laatste keer was de pizza met bimi en Italiaanse runderworst belegdIk ga alvast het menu bekijken.
Wat is het experimentele deel?quote:Op vrijdag 25 september 2020 15:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
Een experiment met witte bonen wellen en koken
Dat ik nog nooit iets met gedroogde bonen heb gedaan. Ik wist niet hoe lang ze moesten koken (70 minuten dus). Zondag volgt de rest van het experiment, zelf witte bonen in tomatensaus maken.quote:
Dit is gewoon volgens de richtlijnen. Huisgenoten blijven alleen thuis als de geteste benauwd is of hoge koorts heeft.quote:Op vrijdag 25 september 2020 13:52 schreef FutureFairytale het volgende:
Manager en zijn vrouw heb ik aangesproken op dat zij aanwezig waren terwijl hun dochter blijkbaar was getest.
quote:Op vrijdag 25 september 2020 17:42 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Badkamer![]()
Maar die migraine suckt. Ben je dan een hele dag kwijt of is het een paar uit uitgeschakeld? Wat ook STOM is.
Ook stom: hoe je een kitten een sok aantrekt. Het is vast zijn kleur nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zie alleen een kat met rompertje. Niet hoe deze aangetrokken werd.Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
Niet normaal. 11 graden en ben zeiknat van de regen. Net bloemen en heleboel bier gebracht bij ouders. Blijf hier ff. Gaat gelukkig goed met pa in z'n mitella.quote:Op vrijdag 25 september 2020 19:23 schreef Lonaa het volgende:
Gisteren nog korte broek aan. Vandaag, koud.
Fijn dat het goed gaat.quote:Op vrijdag 25 september 2020 19:26 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Niet normaal. 11 graden en ben zeiknat van de regen. Net bloemen en heleboel bier gebracht bij ouders. Blijf hier ff. Gaat gelukkig goed met pa in z'n mitella.
quote:Op vrijdag 25 september 2020 19:22 schreef z80 het volgende:
[..]De teaser was wat misleidendSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zie alleen een kat met rompertje. Niet hoe deze aangetrokken werd.
Maar ik had al een hand te weinig toen ik het in mijn eentje bij hem aantrok... dat filmen was geen optie, we waren all over the place
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Klinkt heerlijk in alle opzichtenquote:Op vrijdag 25 september 2020 19:28 schreef Kaatje1 het volgende:
Weekend! Gaat een makkelijk kookweekend worden. Gisteren even de vriezers opgeruimd en gekeken wat er nog in zat. Maar stom genoeg niet alles er weer in gedaan. Dus vanavond een thaise curry soep, morgen een pastaschotel en omdat ik rode kool eruit had gehaald, eet ik zondag draadjesvlees![]()
Net stof voor een huisjurk/kaftan uitgeknipt en de zakken er vast ingezet. Morgen ding in elkaar zetten en hopelijk morgenavond in dat ding op de bank, regen op de achtergrond (hoeft niet maar geeft best wel een gezellig herfstsfeertje), kaarsen aan, glas port erbij en wie is de mol aan.
quote:Op vrijdag 25 september 2020 17:42 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Badkamer![]()
Maar die migraine suckt. Ben je dan een hele dag kwijt of is het een paar uit uitgeschakeld? Wat ook STOM is.
Ook stom: hoe je een kitten een sok aantrekt. Het is vast zijn kleur nietIk ben meestal een paar uur uitgeschakeld. Ik kan nog wel tv kijken gelukkig. Ik hoef niet zoals sommigen in een donkere kamer te liggen. Het moet wel simpele tv zijn met weinig flitsbeelden (politielampen enzo).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn medicatie helpt goed. Ik moet alleen de dag na de medicatie wel echt rustig aan doen, anders heb ik die dag weer migraine.
Jouw kittensDie sok
Spoilers!
Oh, dat klinkt gezellig zegquote:Op vrijdag 25 september 2020 19:46 schreef gcjoel het volgende:
Hier was het nog best lang droog en ok weer. Vrimibo met vriendje nog buiten gedaan met een vuurtje aan![]()
Nu herfstig nat buiten.
Heb je die futuristische hoofdtooi ook nog?quote:Op vrijdag 25 september 2020 19:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik ben meestal een paar uur uitgeschakeld. Ik kan nog wel tv kijken gelukkig. Ik hoef niet zoals sommigen in een donkere kamer te liggen. Het moet wel simpele tv zijn met weinig flitsbeelden (politielampen enzo).
Mijn medicatie helpt goed. Ik moet alleen de dag na de medicatie wel echt rustig aan doen, anders heb ik die dag weer migraine.
Jouw kittensDie sok
Jazeker. Die gebruik ik trouw elke ochtend en avond 20 minuten.quote:Op vrijdag 25 september 2020 19:53 schreef fietsie het volgende:
[..]
Heb je die futuristische hoofdtooi ook nog?
Heb je de indruk dat t werk? (Ik heb een collega met af en toe aanvallen, die naarstig op zoek is naar ideeen)quote:Op vrijdag 25 september 2020 19:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Jazeker. Die gebruik ik trouw elke ochtend en avond 20 minuten.
Dit wilde wij ook, maar dan thuisbezorgd. Maar ze hadden het te druk dus namen geen bestellingen meer aan.quote:Op vrijdag 25 september 2020 17:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
daag. We halen straks pizza van een echte Italiaan. De laatste keer was de pizza met bimi en Italiaanse runderworst belegdIk ga alvast het menu bekijken.
Beste dagenquote:Op vrijdag 25 september 2020 19:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Klinkt heerlijk in alle opzichten![]()
Morgen heb ik (voor het eerst in drie weken of zo) een dag niks van werk of privé (al dan niet vanuit huis) gepland.
Ik wilde naar de markt, maar denk dat ik thuisblijf, me omring met katten en alleen via tekst met mensen ga spreken![]()
Zondag wellicht hetzelfde recept, tenzij ik opgeroepen word om te werken.
Normaal zou dit weekend kermis zijn. We hebben al jaren schitterend weer gehad. Nu is alles afgelast. En boutweer. Zou het samenhangen?
Omg dat je nog zin had in salade als alternatief danquote:Op vrijdag 25 september 2020 20:00 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dit wilde wij ook, maar dan thuisbezorgd. Maar ze hadden het te druk dus namen geen bestellingen meer aan.Toen naar de Appie gegaan voor een stoommaaltijd (pompoenpasta) en een salade.
Ze hebben bij mijn appie nu een saladebar van Foodmakers. Die salades zijn echt superlekker. Ik had mijn bakje veel te vol gepropt met koolrabi salade, linzensalade, edamebonensalade, pastasalade, hummus en wortelsalade.
Vond het eigenlijk wel lekkerder.quote:Op vrijdag 25 september 2020 20:02 schreef gcjoel het volgende:
Omg dat je nog zin had in salade als alternatief dan
Ja dat laatste herken ik welquote:Op vrijdag 25 september 2020 20:04 schreef Myraela het volgende:
[..]
Vond het eigenlijk wel lekkerder.En hoefde me achteraf niet schuldig te voelen. Win-win.
Ziet er goed uitquote:Op vrijdag 25 september 2020 20:08 schreef Myraela het volgende:
Ik ga morgen naar Roekoekoe in Zierikzee. Die naam alleen al is reden genoeg.
Hier komt er griep van. Zo'n omslag in het weer. En zie dan nog mensen in korte broek en shirts. Juist goed warm kleden bij deze temperaturen. Herfst/winterjas.quote:Op vrijdag 25 september 2020 19:30 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Fijn dat het goed gaat.
We hadden hier gisteren nog wel geluk (ruim 20 graden, wel wind) en nu ook nog wel geluk want het is nog droog, maar god wat koud.
Lekkere plannen! Ik had twisterfriet met snacks. En dinsdag sushi want 4 weken geleden beviel dat heel goedquote:Op vrijdag 25 september 2020 20:07 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ja dat laatste herken ik wel
Wij eten morgen pizza![]()
Wilde morgen ergens gaan eten maar omdat het nu weer binnen eet weer is was alles vol. Dus nu wordt het verderop in de straat pizza eten en dan over 2 weken als we 3 jaar verkering hebben gaan we lekker eten
Goede naamquote:Op vrijdag 25 september 2020 20:08 schreef Myraela het volgende:
Van kou en tocht krijg je geen griep. Het is hooguit net aangenaam. Maar ziek worden doe je er niet van.quote:Op vrijdag 25 september 2020 20:19 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Hier komt er griep van. Zo'n omslag in het weer. En zie dan nog mensen in korte broek en shirts. Juist goed warm kleden bij deze temperaturen. Herfst/winterjas.
Griep wordt veroorzaakt door een virus, niet doordat je het koud hebt/temperatuurschommelingenquote:Op vrijdag 25 september 2020 20:19 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Hier komt er griep van. Zo'n omslag in het weer. En zie dan nog mensen in korte broek en shirts. Juist goed warm kleden bij deze temperaturen. Herfst/winterjas.
Is ook niet nodig voor lekker eten tochquote:Op vrijdag 25 september 2020 20:22 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Lekkere plannen! Ik had twisterfriet met snacks. En dinsdag sushi want 4 weken geleden beviel dat heel goedGeen legitieme reden zoals jij dus
![]()
Aha!quote:Op vrijdag 25 september 2020 18:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat ik nog nooit iets met gedroogde bonen heb gedaan. Ik wist niet hoe lang ze moesten koken (70 minuten dus). Zondag volgt de rest van het experiment, zelf witte bonen in tomatensaus maken.
En volgende week ga ik in theorie gekookte bonen wecken. Ik heb vandaag gekeken op welk moment ze in de weckpotten moeten, 15 minuten voor gaar lijkt me juist.
Duif?quote:Op vrijdag 25 september 2020 20:08 schreef Myraela het volgende:
Bedankt voor de tips. Ik mag nog geen snelkookpan (of hooikist) van mezelf.quote:Op vrijdag 25 september 2020 20:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Aha!
Tip 1: veel langer weken dan wat op het pak staat maakt ze beter verteerbaar. 24u is prima (meer dan 48u zou ik niet doen, dan gaan ze teveel kiemen, is niet erg maar niet de bedoeling)
Tip 2: Gooi altijd het weekwater weg! Zitten licht giftige stofjes in, wil je niet opeten.
Tip 3: Halve kooktijd koken en afgaren in hooikist, vermindert energieverbruik, stukkoken en aanbranden.
Tip 4: Koken in hogedrukpan, sneller klaar.
Ja, het werkt bij mij zeker. Ik heb een paar maanden geleden een week het gebruik gehalveerd en ik had prompt 10 dagen knallende koppijn. Mijn migraines zijn nu veel milder. En ik kan ook wat langer door met mijn dagelijkse dingen als er een op komt. Gisteren werd ik er mee wakker. Toen nog wel wat werkdingen enzovoort kunnen doen tot een uur of 2.quote:Op vrijdag 25 september 2020 19:59 schreef fietsie het volgende:
[..]
Heb je de indruk dat t werk? (Ik heb een collega met af en toe aanvallen, die naarstig op zoek is naar ideeen)
Het blijft toch uitproberen met migraine wat voor jou werkt. Je hebt het wel vaak zeg, vreselijk.quote:Op vrijdag 25 september 2020 21:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ja, het werkt bij mij zeker. Ik heb een paar maanden geleden een week het gebruik gehalveerd en ik had prompt 10 dagen knallende koppijn. Mijn migraines zijn nu veel milder. En ik kan ook wat langer door met mijn dagelijkse dingen als er een op komt. Gisteren werd ik er mee wakker. Toen nog wel wat werkdingen enzovoort kunnen doen tot een uur of 2.
Ik geloof dat er nog niet heel veel bewijs is dat een Cefaly werkt, maar voor mij is het wel duidelijk.
Meestal niet. Dingen zijn wel vaak Enorm Ingewikkeld. En soms loop ik scheef. Dan knal ik steeds tegen de muurquote:Op vrijdag 25 september 2020 21:34 schreef Blues het volgende:
[..]
Het blijft toch uitproberen met migraine wat voor jou werkt. Je hebt het wel vaak zeg, vreselijk.
Heb jij geen visuele en/of spraakproblemen tijdens een aanval?
Was je daarom tijdens het hek-tackeren zo goed aan het kijken of het zeil nog goed op de grond lag?quote:Op vrijdag 25 september 2020 21:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Meestal niet. Dingen zijn wel vaak Enorm Ingewikkeld. En soms loop ik scheef.
Was het lekker?quote:Op vrijdag 25 september 2020 21:11 schreef fietsie het volgende:
Wij hadden dit:
[ afbeelding ]
En dat zag er gekookt zo uit:
[ afbeelding ]
Ik kreeg het puur. Voor kale sliertjes was het lekker. Ik at t met een drupje zoete chilisaus.quote:
Ik was dolenthousiast, dat begrijp je.quote:
quote:Op vrijdag 25 september 2020 21:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
Meestal niet. Dingen zijn wel vaak Enorm Ingewikkeld. En soms loop ik scheef. Dan knal ik steeds tegen de muurEnorm tranende ogen is nieuw sinds een paar maanden. En die dromen zijn zo ingewikkeld en raar
Ik heb stukje oude kaas op een plankje nuquote:Op vrijdag 25 september 2020 22:25 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat vaak migraine, afschuwelijk. En ook dat je al weet dat het komt.
Dat eten @:Fietsie, dan was een boterham met kaas een stuk lekkerder geweest
Wat een kortsluitingen maakt jouw lijf zeg...quote:Op vrijdag 25 september 2020 21:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Meestal niet. Dingen zijn wel vaak Enorm Ingewikkeld. En soms loop ik scheef. Dan knal ik steeds tegen de muurEnorm tranende ogen is nieuw sinds een paar maanden. En die dromen zijn zo ingewikkeld en raar
Wij zitten met google earth de lokatie te zoeken (en gevonden...) hoop dat die vrouw toch iets heeft kunnen vinden voor de paarden. Maar ze maakt er echt wel een zooitje van /hoarder.quote:Op vrijdag 25 september 2020 22:39 schreef AnneX het volgende:
Wat een trieste bedoening bij de rijdende rechter.![]()
Dinsdag. Hij woont in Zweden en is niet altijd in NL.quote:Op vrijdag 25 september 2020 22:39 schreef AnneX het volgende:
Zeg Ludolf...ben je al met de directeur wezen kennismaken? Hoe ging het gesprek?
Boershappen? Boeren buren?quote:Op zaterdag 26 september 2020 08:43 schreef Myraela het volgende:
Mensen, hoe heet die website ook al weer waar je kan zien of er in een buurt boeren zitten waar je dingen kunt kopen?
Landwinkels? Boerderijwinkelsquote:Op zaterdag 26 september 2020 08:43 schreef Myraela het volgende:
Mensen, hoe heet die website ook al weer waar je kan zien of er in een buurt boeren zitten waar je dingen kunt kopen?
Mais is ook gezond...quote:Op vrijdag 25 september 2020 21:11 schreef fietsie het volgende:
Wij hadden dit:
[ afbeelding ]
En dat zag er gekookt zo uit:
[ afbeelding ]
Hoe gaat het met jou? Misselijkheid een beetje verdwenen hoop opikquote:
Die sirenes hoor ik gewoon ook echt niet meer. Gaan zo vaak af (DSM)quote:Op zaterdag 26 september 2020 09:33 schreef derLudolf het volgende:
Dat NL alert is ook onnodige bangmakerij zeg. Brand een dorp verderop. Of eigenlijk er achter - het zijn hier lintdorpen die allemaal parallel lopen.
Best ver weg dus. Het beetje wind dat er staat is ook nog de andere kant op
Ik heb zelf de app niet, want zoals gezegd, bij stront aan de knikker gaat de sirene wel af.
Is de ruimte groot genoeg voor iedereen? op afstand?quote:Op vrijdag 25 september 2020 22:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Wat een kortsluitingen maakt jouw lijf zeg...
Ik had net de eerste live repetitie met mijn koor (vorige week eerste koor, nu tweede koor. Zelfde dirigent, zelfde locatie). Twee mensen die verkouden aren deden mee via Zoom. Ging best aardig.
Ik vind butterscotch wel lekker herfstigquote:Op zaterdag 26 september 2020 11:39 schreef AnneX het volgende:
Kan niet kiezen.
Jullie wél? Ga ik voor magic cake lemon, chocolate of butterscotch?
Ja, goeie.quote:Op zaterdag 26 september 2020 11:43 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik vind butterscotch wel lekker herfstig
Ruimte zat met ieder op 1,5 meter (max is 24 geloof ik) en we hebben een heel goed ventilatiesysteem. Verticale afzuiging en aanvoer van verse lucht (dus je ademt niks van je buurvrouw in), computers die deeltjes per minuut meten, waarbij het nog niet boven de maximaal veilige waarde is gekomen.quote:Op zaterdag 26 september 2020 11:29 schreef AnneX het volgende:
[..]
Is de ruimte groot genoeg voor iedereen? op afstand?
Wij kunnen met 18 mensen in de ruimte, die groter is dan de gebruikelijke.
Alleen ‘op afstand’ zingen van mijn stemgroep, mis ik de ondersteuning van de groep. Plus dat ik gewoon meezoom en jamulus, dan hoor je nog wat terug.
Zoom is doodvermoeiend, kan ik net zo goed in mijn uppie meezingen met de radio.
#lage stem.
Moet je kiezen? Ik zou allemaal doenquote:Op zaterdag 26 september 2020 11:39 schreef AnneX het volgende:
Kan niet kiezen.
Jullie wél? Ga ik voor magic cake lemon, chocolate of butterscotch?
Jumbo ookquote:Op zaterdag 26 september 2020 12:09 schreef Lonaa het volgende:
Markt geweest. Was druk, duurde lang, buh.
Ja + 1. Ugh.quote:Op zaterdag 26 september 2020 12:13 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Jumbo ook![]()
Volgende keer neem ik een stuk tyleenslang van anderhalf meter mee en ga in het rond maaien
Wel wat lood in het uiteinde dan eerst hequote:Op zaterdag 26 september 2020 12:13 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Jumbo ook![]()
Volgende keer neem ik een stuk tyleenslang van anderhalf meter mee en ga in het rond maaien
Dan mis je dat lekkere striemende effect wel weer enigszins...quote:Op zaterdag 26 september 2020 12:15 schreef fietsie het volgende:
[..]
Wel wat lood in het uiteinde dan eerst he
Maar die prettige -thud- of -crack-quote:Op zaterdag 26 september 2020 12:20 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dan mis je dat lekkere striemende effect wel weer enigszins...
Hoor je iets wanneer ze wakker is?quote:Op zaterdag 26 september 2020 12:14 schreef derLudolf het volgende:
Operatie zou zo ongeveer klaar moeten zijn nu... Half tien begonnen.
Ze belden net dat de operatie klaar was. Over het succes en of het goed gelukt was hebben ze niet direct wat gezegd. Wel dat het behoorlijk brokkelig bot wasquote:Op zaterdag 26 september 2020 12:26 schreef Tally het volgende:
[..]
Hoor je iets wanneer ze wakker is?
Kan ze ook beneden slapen wanneer ze thuiskomt?quote:Op zaterdag 26 september 2020 13:06 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ze belden net dat de operatie klaar was. Over het succes en of het goed gelukt was hebben ze niet direct wat gezegd. Wel dat het behoorlijk brokkelig bot was
Tja, normaal gesproken zou het allemaal wel genezen, maar eerste tijd absoluut niet belasten...
Niet van het huis denk ik...quote:Op zaterdag 26 september 2020 11:48 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ja, goeie.
Lemon kies ik ‘altijd’...chocolate de laatste x met al het fruit.
Butterscotch dus.
@:Uhmmpie...ben je van huis stress zó afgevallen dat je de smalle versie aankan?
Badkamer en slaapkamer zijn al beneden. Douche is in een hoek met twee deuren dus daar kom je zo in. Enige wat waarschijnlijk nog een ding is, is de wc. Sowieso vanuit een rolstoel op de wc komen zal een dingetje zijn en ik weet niet het been dan zit. de deur zit naast de pot en niet er voor. Je zou er niet met een gestrekt been op kunnen zitten.quote:Op zaterdag 26 september 2020 13:12 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Kan ze ook beneden slapen wanneer ze thuiskomt?
Po-stoel via thuiszorg?quote:Op zaterdag 26 september 2020 13:17 schreef derLudolf het volgende:
Badkamer en slaapkamer zijn al beneden. Douche is in een hoek met twee deuren dus daar kom je zo in. Enige wat waarschijnlijk nog een ding is, is de wc. Sowieso vanuit een rolstoel op de wc komen zal een dingetje zijn en ik weet niet het been dan zit. de deur zit naast de pot en niet er voor. Je zou er niet met een gestrekt been op kunnen zitten.
Schuifdeur aan de buitenkant van de ruimte?quote:Op zaterdag 26 september 2020 13:17 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Badkamer en slaapkamer zijn al beneden. Douche is in een hoek met twee deuren dus daar kom je zo in. Enige wat waarschijnlijk nog een ding is, is de wc. Sowieso vanuit een rolstoel op de wc komen zal een dingetje zijn en ik weet niet het been dan zit. de deur zit naast de pot en niet er voor. Je zou er niet met een gestrekt been op kunnen zitten.
Gaat een stuk beter inderdaad! Misselijkheid is voor een groot deel weg. Mag ook wel met bijna 16 wekenquote:Op zaterdag 26 september 2020 09:16 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hoe gaat het met jou? Misselijkheid een beetje verdwenen hoop opik
Niet echt een optiequote:Op zaterdag 26 september 2020 13:21 schreef fietsie het volgende:
[..]
Schuifdeur aan de buitenkant van de ruimte?
Ze hadden het over sowieso 48 uur.quote:Op zaterdag 26 september 2020 13:35 schreef Aure het volgende:
Hoe lang moet ze nu nog blijven Ludolf?
Is zelf nog te fietsenquote:Op zaterdag 26 september 2020 13:38 schreef Aure het volgende:
Misschien wel fijn ook, kan je naar haar toe of is Emmen te ver rijden voor jou?
Is je moeders conditie -naar omstandigheden- verder ok?quote:Op zaterdag 26 september 2020 13:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ze hadden het over sowieso 48 uur.
Yeah wat leuk, gefeliciteerd! En wat fijn dat de misselijkheid grotendeels weg isquote:Op zaterdag 26 september 2020 13:31 schreef Aure het volgende:
[..]
Gaat een stuk beter inderdaad! Misselijkheid is voor een groot deel weg. Mag ook wel met bijna 16 wekenen we weten sinds donderdag dat Jip een broertje krijgt!
Ah dan maar op bezoek als ze weer thuis is tochquote:Op zaterdag 26 september 2020 13:40 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Is zelf nog te fietsenBezoek is maar beperkt, maximaal 1 persoon tegelijk.
En ik kan slecht tegen ziekenhuis
ja, te zwaar. Tja conditie, wat moet je daar van zeggen. Lange stukken lopen was sowieso niet ideaal ivm reuma. Fietsen op (elektrische) fiets gaat op zich wel, 25/30km over een dag zou vast wel gaan.quote:Op zaterdag 26 september 2020 13:51 schreef AnneX het volgende:
[..]
Is je moeders conditie -naar omstandigheden- verder ok?
En wat golfer zegt: postoel en douchestoel via thuiszorg regelen.
Fysio aan huis voor instructies van transfers bed - stoel - douche etc.
Sowieso Thuiszorg regelen! als zieke huis niks doet aan nazorg.
Succes met de nasleep.
Mijn man kan daar ook niet tegen. Die word er zelf ziek van. Staat te kotsen in de gang dan.quote:Op zaterdag 26 september 2020 13:40 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Is zelf nog te fietsenBezoek is maar beperkt, maximaal 1 persoon tegelijk.
En ik kan slecht tegen ziekenhuis
Waar gaat ze starten? En is dat klinische revalidatie?quote:Op zaterdag 26 september 2020 15:53 schreef Myraela het volgende:
Mijn moeder heeft te horen gekregen dat ze haar toch willen opnemen voor 3 maanden revalidatie. Zodra dat kan dan, want de revalidatie schijnt op het moment vooral op corona gericht te zijn.
Veel mensen die in het ziekenhuis liggen zijn niet bijzonder ziek of zoquote:Op zaterdag 26 september 2020 15:51 schreef Myraela het volgende:
Ik heb zelf nog nooit in het ziekenhuis gelegen, dus ben er eigenlijk alleen voor m'n moeder geweest. En ik heb de neiging om dan bij iedereen te denken dat ze er wel heel ziek uitzien en dat ze misschien wel dood gaan.Niet mijn plek dus.
Ik weet dat ze ook geen medisch hoogtepunt is, maar waarvan moet ze precies revalideren?quote:Op zaterdag 26 september 2020 15:53 schreef Myraela het volgende:
Mijn moeder heeft te horen gekregen dat ze haar toch willen opnemen voor 3 maanden revalidatie. Zodra dat kan dan, want de revalidatie schijnt op het moment vooral op corona gericht te zijn.
Rijndam. Het plan was de weekenden naar huis, maar ze hoort komende week pas meer.quote:Op zaterdag 26 september 2020 15:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Waar gaat ze starten? En is dat klinische revalidatie?
Hoeveel procent daar is echt zware roker? Die vind ik er terwijl ze "gezond" zijn vaak al niet best uit zien.quote:Op zaterdag 26 september 2020 15:57 schreef Isabeau het volgende:
Tenzij longafdeling. Daar vond ik iedereen doodziek
Weet ik wel, maar ik ben gewoon een doemdenker.quote:Op zaterdag 26 september 2020 15:57 schreef Isabeau het volgende:
Veel mensen die in het ziekenhuis liggen zijn niet bijzonder ziek of zo
Tenzij longafdeling. Daar vond ik iedereen doodziek
Dit zou pijnrevalidatie zijn, de chronische pijnen hinderen teveel bij het herstel van de incomplete dwarslaesie.quote:Op zaterdag 26 september 2020 16:00 schreef derLudolf het volgende:
Ik weet dat ze ook geen medisch hoogtepunt is, maar waarvan moet ze precies revalideren?
Ah ok, wel benieuwd naar de ervaringen, intensief maar wel erg nuttig traject dat bij de pijnafdeling daar.quote:Op zaterdag 26 september 2020 16:01 schreef Myraela het volgende:
[..]
Rijndam. Het plan was de weekenden naar huis, maar ze hoort komende week pas meer.
Nou ja, afgezien van het feit dat veel longpatiënten roken of hebben gerookt kan je je natuurlijk wel voorstellen dat elk longprobleem waarmee je in het ziekenhuis komt te liggen de zuurstofopname belemmerd en dan ben je al snel heel ziek.quote:Op zaterdag 26 september 2020 16:01 schreef derLudolf het volgende:
Hoeveel procent daar is echt zware roker? Die vind ik er terwijl ze "gezond" zijn vaak al niet best uit zien.
Ditquote:Op zaterdag 26 september 2020 15:45 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ben denk ik raar, ik ben graag in ziekenhuizenhet is een bijzondere infrastructuur waar iedereen zijn ding doet, net als vliegvelden, dat vind ik ook altijd tof. De keren dat ik zelf in het ziekenhuis lag, werd ik ook altijd blij van ontdekken hoe het kiezen van je eten werkt en hoe je in je bed door alle krochten naar de OK gereden wordt enzo
Nou dit inderdaad. Ik kwam laatst nog een foto van babyJip tegen toen hij met 't rsvirus in 't ziekenhuis lag en hij zag er echt doodziek uit. En die heeft zeker niet gerooktquote:Op zaterdag 26 september 2020 16:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou ja, afgezien van het feit dat veel longpatiënten roken of hebben gerookt kan je je natuurlijk wel voorstellen dat elk longprobleem waarmee je in het ziekenhuis komt te liggen de zuurstofopname belemmerd en dan ben je al snel heel ziek.
Ik ken zelfs mensen die er in werken.quote:Op zaterdag 26 september 2020 16:24 schreef Aure het volgende:
Ik vind trouwens niet zoveel van het ziekenhuisheb er geen problemen om er te zijn, maar ik hoef er ook niet te wonen ofzo
Nietquote:Op zaterdag 26 september 2020 16:30 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik ken zelfs mensen die er in werken.
Ik werk er liever dan dat ik er lig.quote:Op zaterdag 26 september 2020 16:24 schreef Aure het volgende:
Ik vind trouwens niet zoveel van het ziekenhuisheb er geen problemen om er te zijn, maar ik hoef er ook niet te wonen ofzo
Wat ingrijpend en lang zeg.quote:Op zaterdag 26 september 2020 15:53 schreef Myraela het volgende:
Gaat ook w.s een best lang traject worden om weer wat mobieler te kunnen worden.quote:Op zaterdag 26 september 2020 13:06 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ze belden net dat de operatie klaar was. Over het succes en of het goed gelukt was hebben ze niet direct wat gezegd. Wel dat het behoorlijk brokkelig bot was
Tja, normaal gesproken zou het allemaal wel genezen, maar eerste tijd absoluut niet belasten...
Ik vind een academisch ziekenhuis enorm fascinerend. Zo'n klein buurtperifeersupertje waar ik werk wel heel prettig.quote:Op zaterdag 26 september 2020 16:50 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb er stage gelopen (een onderzoeksafdeling zonder patiëntcontact) en er gelegen. Ik blijf het een interessante plek vinden. Lekker doolhof ook, zeker met alle kelders
quote:Op zaterdag 26 september 2020 16:53 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik vind een academisch ziekenhuis enorm fascinerend, heb er veel geleerd! Zo'n klein buurtperifeersupertje waar ik nu werk wel heel prettig.
Leuk! Welk restaurant?quote:Op zaterdag 26 september 2020 16:50 schreef Blues het volgende:
Straks hapje eten in het mooie Duin en Kruidberg![]()
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Landgoed_Duin_en_Kruidberg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |